Hyvän mielen ketju

Palstalla taas kähinöidään sanasta jos toisesta. Muistuttaisin kaikkia että joka päivä tapahtuu jotakin hyvää.

Tähän ketjuun niitä. Saa laittaa vitsiä ja musalinkkiä .. mitä vain posea.

Ei ole niin pientä positiivistä asiaa jota ei voisi laittaa.

Minä aloitan;
Olin eilen tähystyksessä ja ronkittiin huolella. Olin syömättä ja nyt kun se on ohi, saan ruokailla jälleen. Kiva juttu!

Ikkunanlaudalleni ropisee sade tai sulamispisaroita.. jee.. kevät on tuloillaan.

Olen iloinen kun elisakettu on palaillut palstoille.🤗

Minun on kova jano ja saankin tuosta keittiöstä jääkylmää ja puhdasta vettä juodakseni. Eipä tarvii juoda kaivosta kannettua. Niin helppoa, niin helppoa.

Nukuin 14 tuntia kivuistani huolimatta ja tunnen itseni pitkästä aikaa levänneeksi. Taidampa nousta aamukahvin keittoon.

Tästä hyvää mieltä kaikille

https://youtu.be/rBrd_3VMC3c?si=GV7jlwm75i-vOm6V

Löydä päivästäsi edes yksi hyvä tai iloinen asia. Ei ole niin pientä, etteikö olisi mainitsemisen arvoinen.

259

1418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vapaapäivä ja sinkkuna olemisen sietämätön keveys. Ei huono 👌

      • Hyvät sulle. Ei ollenkaan huono.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hyvät sulle. Ei ollenkaan huono.

        No ei. Tällaiselle introvertille sinkkuna olo sopii hyvin. Hyvät myös sulle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei. Tällaiselle introvertille sinkkuna olo sopii hyvin. Hyvät myös sulle.

        Tanks. Mulla onkin ihan huippufiilis juuri nyt.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hyvät sulle. Ei ollenkaan huono.

        Kuvitteletko olevas toi pikkupirpana, mies?


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        💋 ­­N­­­y­­m­­­f­o­­­m­­a­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18281548

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Mutta jos eniten v#tuttaa ihan kaikki, niin mitään hyvää ei ole.

      • Ei pidä paikkaansa. Joka päivä tapahtuu hyviä juttuja. Oma mokasi jos et näe niitä.



    • Väärinluin että 'Hyvän miehen ketju' ja ajattelin heti että minuahan siinä maalitetaan.

      • Nih.. ei sulla egosta ainakaan ole pulaa.. :)


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Nih.. ei sulla egosta ainakaan ole pulaa.. :)

        Jep. Hänellä on ego vaikka muille jakaa ja niin hän sitten tekeekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Hänellä on ego vaikka muille jakaa ja niin hän sitten tekeekin.

        Ja sumeilematta. Olen huomannut.


    • Anonyymi

      Tää on kumminkin Iorttokulttuurin puffaamista:)

      • No ei. Hyvää mieltä ei voi assosioida kuvailemaasi. Mulla on erittäin hyvä mieli just nyt. Ja siitä tämä kumpuaa.


    • Anonyymi

      Joko se luvattu selfie Lauri Markkasen kanssa on tulossa?

      • No kun en tunne Markkasta. Ota itse mielikuva .. minä yletän Markkasta napaan.. joten saat vaan käyttää mielikuvitustasi.

        Kelpaako..?


    • Viimeaikoina olen ollut todella äärirajoilla oman jaksamiseni kanssa ja kärsinyt huonosta mielenterveyden tilasta.
      Silloin sitä positiivista on välillä ollut todella vaikea nähdä.

      Tällä viikolla, kun uusi viikko alkoi, niin päätin että asetan oman hyvinvoinnin ja jaksamisen kaiken muun edelle. Kunnioitan itseäni, enkä vaadi itseltäni liikaa. Teen enemmän asioita, mitkä minulle tuo sitä hyvää mieltä ja oloa.
      Vältän kuormittumasta liikaa. Enkä anna kenenkään tähän ainakaan merkittävästi vaikuttaa.

      https://youtu.be/vGZhMIXH62M?si=Gsyrnes0ng6yckPd

      • Kiitos biisistä. Oikein kiva.

        Olet tehnyt oikean päätöksen itsesi suhteen. Armeliaisuutta ja rakkautta jaa itsellesi. Jokainen on arvokas, sinäkin.

        Onko sull ketään jonka kanssa itkeä ja purkaa pahaa oloa pois?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kiitos biisistä. Oikein kiva.

        Olet tehnyt oikean päätöksen itsesi suhteen. Armeliaisuutta ja rakkautta jaa itsellesi. Jokainen on arvokas, sinäkin.

        Onko sull ketään jonka kanssa itkeä ja purkaa pahaa oloa pois?

        ❤️

        Kavereiden kanssa välillä juttelen tällaisista jutuista. Hyvin paljon käsittelen kuitenkin asioita yksin.


      • Prinsessasi kirjoitti:

        ❤️

        Kavereiden kanssa välillä juttelen tällaisista jutuista. Hyvin paljon käsittelen kuitenkin asioita yksin.

        Muista, ettet kuitenkaan ole yksin. Sinulla on aina joku joka välittää. On kavereita ja sukulaisia ja mikä tärkeintä .. sinun tulee välittää itsestäsi.

        Olet sen arvoinen. Ota ja mene peilin eteen ja sano että välität itsestäsi. Että pidät peilissä näkyvää ihmistä yhtä arvokkaana ja tärkeänä kuin ketä tahansa muutakin. Sillä olet arvokas ja tärkeä. Muista se.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Muista, ettet kuitenkaan ole yksin. Sinulla on aina joku joka välittää. On kavereita ja sukulaisia ja mikä tärkeintä .. sinun tulee välittää itsestäsi.

        Olet sen arvoinen. Ota ja mene peilin eteen ja sano että välität itsestäsi. Että pidät peilissä näkyvää ihmistä yhtä arvokkaana ja tärkeänä kuin ketä tahansa muutakin. Sillä olet arvokas ja tärkeä. Muista se.

        Kiitos Pikku-pirpana kauniista sanoistasi💞🫂


      • Ei ei noin prinsessa miksi mielialasi on huonona?


      • Prinsessasi kirjoitti:

        Kiitos Pikku-pirpana kauniista sanoistasi💞🫂

        Eipä kestä. Joskus jonkun täytyy muistuttaa asiasta, sillä ihan jokainen on tärkeä.
        Myös sinä.
        Aina.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ei ei noin prinsessa miksi mielialasi on huonona?

        En ala tässä avautumaan tämän enempää, mutta sanottakoon, että siihen liittyy useita eri tekijöitä.



    • Anonyymi

      Oma kakka ei haise niin pahalta kuin jonkun toisen kakka.

      • Evoluutio on luonut meidät sellaiseksi. Jos oma kakka ällöttäisi, emme kykenisi huolehtimaan hygieniasta. Toisaalta taas se että muiden kakka ällöttää johtuu siitä, ettei altistuttaisi haitallisille taudinaiheuttajille.

        Kakka on iloinen juttu.


    • Hetkinen hetkinen, miksei lällyni kelvannut?

      • Ihmettelen samaa. Poistoon meni. Laita uudestaan.




      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No nyt..
        Minä odottamalla odotan, että saan pääni rinnallesi painaa. Kiitos lällystä. Olet rakas.

        Ja kun painat, niin sitä ei kukaan poista. Nyt ulos pienoisiin lumihommiin, hei vaan kultaseni


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ihmettelen samaa. Poistoon meni. Laita uudestaan.

        Toukohousun lällyt on aneemisia!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toukohousun lällyt on aneemisia!

        No niissä on sanomaa, jota sinun ei tarvitsekaan ymmärtää.


    • -No mä nukuin 9h (21-6)
      -9. aamu 23 vuoteen kun kävin aamucrapilla sisähuussissa
      -9. aamu 23 vuoteen kun kävin normaalissa suihkussa eikä tarvinnut ensin taiteilla tulta kiukaaseen ja toivoa että suihkun vedenpaine riittää jotenkuten
      -Bussilla kauppaan
      -Paulig Parisién (5/5 tumma) kahvi tippuu juuri
      -Meneillään on 70-luvulla tehty "Police Woman" sarja ilmaiseksi youtubesta, niin onpahan sadepäivänä mielenkiintoista katsottavaa

      Elämä on laiffii 😃👌

      • Kas Peris.. oletko sä muuttanut?



      • hondakuski125 kirjoitti:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18201102/kylymaa-on#comment-126385340

        Joo, toisessa ketjussa on pitkä litania tähän johtaneista syistä ja kartturini Uncle B. Royalin vahvistukset että ratkaisu on hänenkin mielestään järkevä ja oikea 😅

        Vähän lukaisin tuota linkin keskustelua. Olen iloinen puolestasi.. vesiwc .. niin pieni, mutta mittava ylellisyys..

        Saako kysyä miten asut nykyään? Vastata ei tarvii jos siltä tuntuu.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Vähän lukaisin tuota linkin keskustelua. Olen iloinen puolestasi.. vesiwc .. niin pieni, mutta mittava ylellisyys..

        Saako kysyä miten asut nykyään? Vastata ei tarvii jos siltä tuntuu.

        Ehkä Varissuolla Darkfearin kanssa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Veikö vouti tilukset?

        Ei sentään 😅 Terveyssyistä ensisijaisesti muutin. Ja osittain taloudellisista syistä, kun ei mun tuloilla ja osaamisella ihmeitä tehdä 200 vuotta vanhaan ja 22m pitkään taloon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä Varissuolla Darkfearin kanssa?

        Lopeta kiusaaminen. Ei ole kivaa tuommoinen.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Vähän lukaisin tuota linkin keskustelua. Olen iloinen puolestasi.. vesiwc .. niin pieni, mutta mittava ylellisyys..

        Saako kysyä miten asut nykyään? Vastata ei tarvii jos siltä tuntuu.

        Kiva kuulla 🤗 Tavallaan hämmentävää miten "normaalina" itse olen aina pitänyt noita juttuja, mutta kun katsoi miten ammattilaiset pudisteli päätään ihmeissään, niin onhan se nyt kieltämättä ollut aika raffia, että asuin YK:n määritelmän mukaan 23 vuotta slummissa kun ei ole ollut aina juoksevaa puhdasta vettä käytettävissä 😂 Kesällä kaivo tyhjä ja talvella putket jäässä jne. Eikä noi ole edes kotinurkkien ongelmista suurimpia.
        Kerrostalossa asun nykyään, edelleen kotikaupungissani.


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Kiva kuulla 🤗 Tavallaan hämmentävää miten "normaalina" itse olen aina pitänyt noita juttuja, mutta kun katsoi miten ammattilaiset pudisteli päätään ihmeissään, niin onhan se nyt kieltämättä ollut aika raffia, että asuin YK:n määritelmän mukaan 23 vuotta slummissa kun ei ole ollut aina juoksevaa puhdasta vettä käytettävissä 😂 Kesällä kaivo tyhjä ja talvella putket jäässä jne. Eikä noi ole edes kotinurkkien ongelmista suurimpia.
        Kerrostalossa asun nykyään, edelleen kotikaupungissani.

        Heh.. kaikkeen tottuu. Sulla on nyt puhdasta juoksevaa vettä kuumana ja kylmänä .. avaat vain hanan. Kuulut maapallon rikkaimpaan väestönosaan. Ei huolta lämmityksestä, ei vedestä, ei huussin tyhjennyksestä, saunan lämmityksestä tai lumitöistä.

        Ymmärräthän, että sinulla on kaikki rikkaudet käytettävissäsi .. ja nyt voit keskittyä olennaiseen; itseesi.

        Itse olen matkustellut jonnin verran maailmalla ja olen oppinut arvostamaan Suomea ja suomalaista yhteiskuntaa ihan eri tavalla. Minusta hienointa on juomakelpoinen hanavesi. Se on arvokas ja hieno asia.

        Suomi on hyvin funktionaalinen ja toimiva yhteiskunta ja suomalaiset ovat liian tottuneita siihen. Ei ymmärretä olla kiitollisia perusasioista, koska niihin on niin totuttu. Infra on kuitenkin rakennettu verovaroin, joten jokaisen tulisi kiitollisena maksaa veronsa.

        Toivon sinulle hyvää jatkoa ja kivaa päivää. Onnea uuteen kotiin.


    • Tänään elämä tuntuu vaan mahtavalta. Minulla on vapaapäivä. Kävin harrastuksessa. Sieltä suuntasin pitseriaan ja onnistuin syömään annoksen jota kukaan ei ole vielä jaksanut syödä loppuun saakka. Sain palkinnoksi oikein Ruotsista tilatun erikoislimpparin. Nyt vietän aikaa läheisteni kanssa.

      PS. Toivon ettei Dissen ja minun eilinen leikkimielinen sanailu aiheuttanut ainakaan pahaa mieltä.

      • Anonyymi

        Nyt vietän aikaa läheisteni kanssa.

        Onko sulla satiaiset?


      • Ei kai.. pikkuisen kyllä säikähdin, että onko ne oikeasti sanaharkassa.. :(

        Mut ollaan kaikki aikuisia ja joskus sanaharkkaakiin syntyy. Mitäpäs tuolle mahtaa.

        Mulla kanssa ihan mahtava fiilis. Kiva että sinullakin. Hyvää päivänjatkoa ja muista halata läheisiäsi.


      • Tuollainen muutenkin hyvä


      • Palstakamu
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ei kai.. pikkuisen kyllä säikähdin, että onko ne oikeasti sanaharkassa.. :(

        Mut ollaan kaikki aikuisia ja joskus sanaharkkaakiin syntyy. Mitäpäs tuolle mahtaa.

        Mulla kanssa ihan mahtava fiilis. Kiva että sinullakin. Hyvää päivänjatkoa ja muista halata läheisiäsi.

        Me nyt vaan kalistellaan Dissen kanssa aika ajoin, mutta ei se ole kovin vakavaa. Eikä eilen kumpikaan selvitty "voittajana", joten tasapeliin on hyvä lopettaa.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Me nyt vaan kalistellaan Dissen kanssa aika ajoin, mutta ei se ole kovin vakavaa. Eikä eilen kumpikaan selvitty "voittajana", joten tasapeliin on hyvä lopettaa.

        Juu kalistelkaa, kunhan muistatte jälestäpäin selvittää, ettei ole kyse muusta kuin kalistelusta.

        Miehistä uhoa. Niin .. sitähän se.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu kalistelkaa, kunhan muistatte jälestäpäin selvittää, ettei ole kyse muusta kuin kalistelusta.

        Miehistä uhoa. Niin .. sitähän se.

        Ei meillä ole ollut tapana selvitellä asioita. Odotetaan että tomu laskeutuu.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ei meillä ole ollut tapana selvitellä asioita. Odotetaan että tomu laskeutuu.

        No niih.. toksinen maskuliinisuus haisee tänne asti.. :D



      • En tiedä mutta toivotit hänelle pahaa unta. Sinä oletkin sellainen suloinen pakkaus.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu kalistelkaa, kunhan muistatte jälestäpäin selvittää, ettei ole kyse muusta kuin kalistelusta.

        Miehistä uhoa. Niin .. sitähän se.

        Miehistä ? ehkä näin ne herkimmät palat ei se minusta nyt miehiseltä näyttänyt.



      • Palstakamu kirjoitti:

        Oho. Tämmöinen tuli vastaan: https://www.youtube.com/shorts/8Mf3hwUaIV4

        Gorillat ovatkin teststeronihirviöitä lyhyellä pinnalla.. todellista ja luonnonmukaista toksista maskuliinisuutta. Oikea malliesimerkki.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Gorillat ovatkin teststeronihirviöitä lyhyellä pinnalla.. todellista ja luonnonmukaista toksista maskuliinisuutta. Oikea malliesimerkki.

        Hömm eläimet eivät kykene aina ymmärtämää pitkiä sanallista vaihtoa varsinkaan villi eläimet. Ettei voi aina antaa vapautusta eläimelliseen menoon.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sanasta ei voi kähinöidä. Tai juoksuradasta. Eihän voi.

    • Anonyymi

      Sain meidän 😺 ikiwanhalle herralle hetkestä aikaa superhyperlempiruokaa. Se on niin hyvää, että voi antaa vain pienen määrän kerrallaan, muuten tulee hotkis oksu. Vartin tauko, niin ehtii vähän laskea 🤭

      xLiner

      • Tulee itsekin hyvälle mielelle kun aiheuttaa hyvää mieltä toiselle. Vaikka sit kisulle.

        Pose ruokkii lisää posea ja nega aiheuttaa pyörteen joka imaisee itseensä.

        Valinnoistahan on loppupeleissä siinäkin kyse. Elämä on asennekysymys.


      • Anonyymi

        Hän on mamman silmäterä. Yhteistä aikaa meillä ei ole enää kauaa, niin vietämme sen mitä on niin kivasti ja miellyttävästi kuin vaan voimme.

        Kisut ovat eteviä antamaan hyvää takaisin ♥️

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hän on mamman silmäterä. Yhteistä aikaa meillä ei ole enää kauaa, niin vietämme sen mitä on niin kivasti ja miellyttävästi kuin vaan voimme.

        Kisut ovat eteviä antamaan hyvää takaisin ♥️

        xLiner

        Noin väitetään kissoista, mutta minulla on hyvin vähän kokemusta kissoista. Ja se mitä minulla kokemuspohjaa asiasta on, ei mairittele kissoja. Nähdäkseni kissa on pahimmanlaatuinen peto.

        Minussa on jotakin, mistä kissat ei pidä. Kissat ja minä pidämme kohteliasta etäisyyttä toisiimme. Ihan syystä.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Noin väitetään kissoista, mutta minulla on hyvin vähän kokemusta kissoista. Ja se mitä minulla kokemuspohjaa asiasta on, ei mairittele kissoja. Nähdäkseni kissa on pahimmanlaatuinen peto.

        Minussa on jotakin, mistä kissat ei pidä. Kissat ja minä pidämme kohteliasta etäisyyttä toisiimme. Ihan syystä.

        Juu, ei kaikki tykkää. Se on ihan ok.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ei kaikki tykkää. Se on ihan ok.

        xLiner

        Ei kyse ole aivan tykkäämisestä. Ennemminkin on kyse siitä, että kissat eivät tykkää minusta. Varmaan jokin synnynnäinen vika minussa, kun kissat hädin tuskin sietävät minua.

        Olen elämässäni joutunut usein väkivallan kohteeksi.. kissojen taholta. Joskus jopa pelkäsin kissoja, mutta siitä olen päässyt yli. Nykyään olen vain varautunut.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ei kyse ole aivan tykkäämisestä. Ennemminkin on kyse siitä, että kissat eivät tykkää minusta. Varmaan jokin synnynnäinen vika minussa, kun kissat hädin tuskin sietävät minua.

        Olen elämässäni joutunut usein väkivallan kohteeksi.. kissojen taholta. Joskus jopa pelkäsin kissoja, mutta siitä olen päässyt yli. Nykyään olen vain varautunut.

        No jopas! Jotkut yksilöt saattavat olla vähän reviiritietoisempia. Käyn välillä yhtä maine coon -kollia ruokkimassa, kun sen palvelija on reissussa. Ensin kisu on ihan onnessaan kun menen, ja seuraavaksi se jo uhkaa tappaa mut.. sellaisia kultamurusia nuo kissat 😁

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        No jopas! Jotkut yksilöt saattavat olla vähän reviiritietoisempia. Käyn välillä yhtä maine coon -kollia ruokkimassa, kun sen palvelija on reissussa. Ensin kisu on ihan onnessaan kun menen, ja seuraavaksi se jo uhkaa tappaa mut.. sellaisia kultamurusia nuo kissat 😁

        xLiner

        Juu.. kultamurusia toisille ja toisille raatelevia petoja. Ehkä nuo kisut tulkitsee minut hiirulaisena, jota saa metsästää.. heh.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu.. kultamurusia toisille ja toisille raatelevia petoja. Ehkä nuo kisut tulkitsee minut hiirulaisena, jota saa metsästää.. heh.

        Jos oletkin heille kiva leikkikaveri. Et vaan ymmärrä hauskaa leikkiä, jossa vähän vilautellaan stilettejä ja heilutellaan raateluhampaita 😁

        Tuo wanhaherra on aina ollut maailman kiltein mussukka. Eläinlääkärille se on suhissut kerran. Tässä nyt vietämme taas laatuaikaa mun suurella sängylläni. Ei ole kyllä valittamista. Nämä ovat niitä hetkiä, joita muistelen lämmöllä sitten kun hänestä aika jättää.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos oletkin heille kiva leikkikaveri. Et vaan ymmärrä hauskaa leikkiä, jossa vähän vilautellaan stilettejä ja heilutellaan raateluhampaita 😁

        Tuo wanhaherra on aina ollut maailman kiltein mussukka. Eläinlääkärille se on suhissut kerran. Tässä nyt vietämme taas laatuaikaa mun suurella sängylläni. Ei ole kyllä valittamista. Nämä ovat niitä hetkiä, joita muistelen lämmöllä sitten kun hänestä aika jättää.

        xLiner

        No lähinnä kai raapimispuu ja hampaiden terävyyden testilelu.. heh.

        No ei mulla viimevuosina ole ollut kissojen kanssa ongelmia. Mä jätän ne rauhaan ja ne mut. Sellainen kohteliaisuuskäytäntö.

        Ylihuomenna pitäisi tulla pari kisua yökylään. Ne olleet täällä jo pariin otteeseen ennenkin. Joten tuskin mitään mainittavaa tapahtuu niiden puolelta.


    • Olen muuten pahoillani että olet niin kipeä, että 14tuntia nukuit.

      • Kyllä tämä tästä. Ms tautini takia nukun paljon, jotta aivot saisivat tarpeeksi palautumisaikaa. Ja se toimii sairauteni kanssa. Ms tautini on melkein pysähtynyt.

        Nyt oli muita terveydellisiä juttuja ja uni oli kovasti paikallaan.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllä tämä tästä. Ms tautini takia nukun paljon, jotta aivot saisivat tarpeeksi palautumisaikaa. Ja se toimii sairauteni kanssa. Ms tautini on melkein pysähtynyt.

        Nyt oli muita terveydellisiä juttuja ja uni oli kovasti paikallaan.

        Mieskin nukkuun nyt vaikka minä se yöllä pitempään hereillä olin ja kaipasin viereeni olen ihan levoton kun ei ole kiinne kohtaa mihin ystävyyteni kohdistaa ja jos yksi edes pysähtyisi joka huutelee huviksii minulle ikäviä voisin pysähtyä hänen rakkaaksi ystäväksi enkä huudella vieraisiin pöytiin jos sopisi niin tykkään rajoista sopimuksista.


      • valtakunta kirjoitti:

        Mieskin nukkuun nyt vaikka minä se yöllä pitempään hereillä olin ja kaipasin viereeni olen ihan levoton kun ei ole kiinne kohtaa mihin ystävyyteni kohdistaa ja jos yksi edes pysähtyisi joka huutelee huviksii minulle ikäviä voisin pysähtyä hänen rakkaaksi ystäväksi enkä huudella vieraisiin pöytiin jos sopisi niin tykkään rajoista sopimuksista.

        En nyt ymmärrä, mitä yrität sanoa.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        En nyt ymmärrä, mitä yrität sanoa.

        Noh minulle huudellaa koko ajan täällä ikävyyksiä ja lupauduin hänen rakkaaksi ystäväksi ainoastaan jos tehdään sopimuksia että tunnistan hänet(eli rekisteröityy) ja hän ei ole enää käyttäytyisi ikävästi. Olen luotettava ja hänen ei ole syytä enää haukkua minua kun olen levoton.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        En nyt ymmärrä, mitä yrität sanoa.

        Minä tykkään rajoista ja ne tuo minulle turvaa ja varotin levottomuudesta.🤔 minusta se on ihan kaikille mukavaa kun minulla on yksi rakastettava ystävä. Ikävä kyllä äiti ongelman myötä koen hoito viettiä miehiltä enemmän .


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        En nyt ymmärrä, mitä yrität sanoa.

        Mutta tottakai rakastettu ystävä pitää olla hyvä yleisesti tarkoittaen hyvää, välittämään minustakin hän kun jaksaa seurata minua.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        En nyt ymmärrä, mitä yrität sanoa.

        Vaikea tietää kuka on, jos ei tunnista.☺️


    • Lasten kouluun menosta pieni hyvä asia lapset meni melkein kouluun ja onneksi kaikki on vielä hyvin.

      • Pieni positiivinen asia, joka piristää päivää. Kiva.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Pieni positiivinen asia, joka piristää päivää. Kiva.

        Jooh olihan se isukin kanssa auto reissulla kaksi viemässä kouluun ja tuli yksi kouluun menijä vielä lisään kotio samalla reissulla ja isukkikin totesi, eihän tästä tule mitää lähin viemään kouluun kahta ja samalla reisulla enemmän vaan tulee kotio, ettei kouluun mennyt.


      • valtakunta kirjoitti:

        Jooh olihan se isukin kanssa auto reissulla kaksi viemässä kouluun ja tuli yksi kouluun menijä vielä lisään kotio samalla reissulla ja isukkikin totesi, eihän tästä tule mitää lähin viemään kouluun kahta ja samalla reisulla enemmän vaan tulee kotio, ettei kouluun mennyt.

        No... sulla on murhetta kerrakseen.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No... sulla on murhetta kerrakseen.

        Mitä minä nauroin, makeasti tänään tästä. Tämä on jo kestänyt yli vuoden. Ettei tästä saa kuin makiat palat nauraa miten ihmeessä jos on totaallinen kieltäytyä epämukavuuksien takia koulussa. Olisi kiva kun olisikin rakas ystävä , jos syliin vaan heittäytyä miehen vaikeus minua lohduttaa kun kärsii stressiä ja pahastuu kiukuttelevaisesta lapsesta joka on sänkyymme nukkumassa mielummin painelee nukkuun eri sänkyy omamielenosoitus mielessä kuin tukisi ja kantaisi sänkyyn lapsen ja tulisi viereeni.


    • Snadi-pirpana, on ilo, että jaksat tuoda valoa palstalle. 🌹👀

      • Iloa ja valoa ei koskaan voi olla liikaa. Mutta kiitos.

        Kuis sinun päiväsi on lähtenyt käyntiin? Vieläkö heikkona?

        Minäkin tässä ihan levon kannalta ottanut ja kohta (viimeistään huomenna) pitänee aktivoitua.


      • Sinä olet tärkeä erityisen tärkeä jos olet hän.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Iloa ja valoa ei koskaan voi olla liikaa. Mutta kiitos.

        Kuis sinun päiväsi on lähtenyt käyntiin? Vieläkö heikkona?

        Minäkin tässä ihan levon kannalta ottanut ja kohta (viimeistään huomenna) pitänee aktivoitua.

        Moi, Pikkis. Täs tulee mun ystävän niiku Kyniksen viestii mun nikillä.

        Kiitos, Snadi-pirpana, oikein hyvin. Eilisiltana sain sydärin. Meni jalat alta ja ruoka jäi kesken. Oireet olivat aluksi samat kuin aivoverenvuodossa 18 vuotta sitten, mutta aamulla heräsinkin ilman halvaantumista. Se oli siis sydäri.

        Olisi ollut miellyttävää potkaista tyhjää. Edellinen sydäri tuli nelisen vuotta sitten, joten aika harva on tahti. Mutta muistutus se oli, että yhä vähemmän on jäljellä ja sitten pääsee kokonaan lepoon. Lääkäri sanoi jo toissakesänä, että olen erittäin huonossa kunnossa. Ootellaan.

        Mää lähettelen tän mun parhaan ystävän Tri'iksen nikillä, niin sä näät senkin. Se on hirmu ponsee, ku se näki netissä, et se on HIRMULISKO. Terkkuu myös Kyöpeliltä 👻. 🌹👀


      • valtakunta kirjoitti:

        Sinä olet tärkeä erityisen tärkeä jos olet hän.

        Jos niiku tarkotat mua, valtis, niin kiitos. Erityisen mieluusti olet ollut mielessäni, mutta en ole oikein jaksanut kirjoitella.


      • Kynis.mi kirjoitti:

        Jos niiku tarkotat mua, valtis, niin kiitos. Erityisen mieluusti olet ollut mielessäni, mutta en ole oikein jaksanut kirjoitella.

        Olen valtakunta. kyniskö ei tätä muista jotka sanoo minua valtikseksi kyllä ne kiusaajiani on , muistatko mitä sanoin elämästä.


      • Kynis.mi kirjoitti:

        Jos niiku tarkotat mua, valtis, niin kiitos. Erityisen mieluusti olet ollut mielessäni, mutta en ole oikein jaksanut kirjoitella.

        Et kyllä taida olla alkuperäinen. Kynäniekka.


      • Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:

        Moi, Pikkis. Täs tulee mun ystävän niiku Kyniksen viestii mun nikillä.

        Kiitos, Snadi-pirpana, oikein hyvin. Eilisiltana sain sydärin. Meni jalat alta ja ruoka jäi kesken. Oireet olivat aluksi samat kuin aivoverenvuodossa 18 vuotta sitten, mutta aamulla heräsinkin ilman halvaantumista. Se oli siis sydäri.

        Olisi ollut miellyttävää potkaista tyhjää. Edellinen sydäri tuli nelisen vuotta sitten, joten aika harva on tahti. Mutta muistutus se oli, että yhä vähemmän on jäljellä ja sitten pääsee kokonaan lepoon. Lääkäri sanoi jo toissakesänä, että olen erittäin huonossa kunnossa. Ootellaan.

        Mää lähettelen tän mun parhaan ystävän Tri'iksen nikillä, niin sä näät senkin. Se on hirmu ponsee, ku se näki netissä, et se on HIRMULISKO. Terkkuu myös Kyöpeliltä 👻. 🌹👀

        Rapsutus trisikselle, kyöpelille .. no mietoja tuulia ja sinulle jaksamista. On tosi, että meiltä kaikilta loppuu aika, kun sen aika on.
        Ymmärrän,että haluaisit jo jatkaa matkaasi tuonpuoleiseen, mutta se on elettävä mitä annettu on. Olkoonkin, jos se tuntuu rangaistukselta.

        Ymmärsin jo parantumattomasti sairaan äitini kohdalla, että kuolema voi olla odotettu ja kaivattu vieras. Mutta aika on, kun aika on.

        Laitan sulle biisin..
        https://youtu.be/-oc53wOHYf4?si=PwXq7Vw6QjKebs2y


      • valtakunta kirjoitti:

        Et kyllä taida olla alkuperäinen. Kynäniekka.

        Ai tosiaan. olin jo unohtanut, että mulla oli silloin sellainen nikki. Tuttuhan tuo oli.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Rapsutus trisikselle, kyöpelille .. no mietoja tuulia ja sinulle jaksamista. On tosi, että meiltä kaikilta loppuu aika, kun sen aika on.
        Ymmärrän,että haluaisit jo jatkaa matkaasi tuonpuoleiseen, mutta se on elettävä mitä annettu on. Olkoonkin, jos se tuntuu rangaistukselta.

        Ymmärsin jo parantumattomasti sairaan äitini kohdalla, että kuolema voi olla odotettu ja kaivattu vieras. Mutta aika on, kun aika on.

        Laitan sulle biisin..
        https://youtu.be/-oc53wOHYf4?si=PwXq7Vw6QjKebs2y

        Hyvin oot bonjannut. Kiitoksia Baddingin musasta! 🌹👀


      • Kynis.mi kirjoitti:

        Hyvin oot bonjannut. Kiitoksia Baddingin musasta! 🌹👀

        Nii, ja Tri'is ja Kyöpeli tykkää kyl rapsutuksesta. 🌹👀


      • valtakunta kirjoitti:

        Olen valtakunta. kyniskö ei tätä muista jotka sanoo minua valtikseksi kyllä ne kiusaajiani on , muistatko mitä sanoin elämästä.

        Anteeksi, en todellakaan aikoinaan hahmottanut, et piti erotella, millä nimellä kukin sua kutsuu.


      • Kynis.mi kirjoitti:

        Ai tosiaan. olin jo unohtanut, että mulla oli silloin sellainen nikki. Tuttuhan tuo oli.

        Se on surullista annoit kiusaajien vaihtaa nimesikin että hyväksyit sen, en tiedä oletko alkuperäinen harmittaa kovasti kynäniekan puolesta.


      • Anonyymi
        Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:

        Moi, Pikkis. Täs tulee mun ystävän niiku Kyniksen viestii mun nikillä.

        Kiitos, Snadi-pirpana, oikein hyvin. Eilisiltana sain sydärin. Meni jalat alta ja ruoka jäi kesken. Oireet olivat aluksi samat kuin aivoverenvuodossa 18 vuotta sitten, mutta aamulla heräsinkin ilman halvaantumista. Se oli siis sydäri.

        Olisi ollut miellyttävää potkaista tyhjää. Edellinen sydäri tuli nelisen vuotta sitten, joten aika harva on tahti. Mutta muistutus se oli, että yhä vähemmän on jäljellä ja sitten pääsee kokonaan lepoon. Lääkäri sanoi jo toissakesänä, että olen erittäin huonossa kunnossa. Ootellaan.

        Mää lähettelen tän mun parhaan ystävän Tri'iksen nikillä, niin sä näät senkin. Se on hirmu ponsee, ku se näki netissä, et se on HIRMULISKO. Terkkuu myös Kyöpeliltä 👻. 🌹👀

        Voi sinua. Sanottiin minulle... eikun toisilleen aikoinaan puhuivat teholla, että katsellaan nyt hoitoa sitten, jos jää henkiin.

        Heh, ei vain ollut aikani lähteä. Toisin kuin sinä, niin en usko, mutta voin silti sanoa, ettei aikani ollut lähteä. Mielestäni se ei liity uskonnollisuuteen.

        Mutta on ihmiskohtaloita monenlaista. Yksi tuttuni sai vakavan verenmyrkytyksen kissan raapaisusta. Lääketieteellisesti taasen minun pitäisi olla mullan alla.

        Tässä sitä kuitenkin hengaillaan. Tai sitten en hölmöyksissäni ole vielä tajunnut olevani kuollut. 🫠

        >simiti<



      • valtakunta kirjoitti:

        Se on surullista annoit kiusaajien vaihtaa nimesikin että hyväksyit sen, en tiedä oletko alkuperäinen harmittaa kovasti kynäniekan puolesta.

        Olen kyllä eri aikoina kirjoittanut eri nikeillä, mutten yhtäaikaa. Vihulaisilla ei ole mitään osuutta, että olen rekisteröitynyt uudella nikillä.


      • Kynis.mi kirjoitti:

        Olen kyllä eri aikoina kirjoittanut eri nikeillä, mutten yhtäaikaa. Vihulaisilla ei ole mitään osuutta, että olen rekisteröitynyt uudella nikillä.

        Kyllä ne kutsui kynäniekkaa kynikseksi. Joten et taida olla hän. Ei se mitään mutta surullista.


      • Kynis.mi kirjoitti:

        Olen kyllä eri aikoina kirjoittanut eri nikeillä, mutten yhtäaikaa. Vihulaisilla ei ole mitään osuutta, että olen rekisteröitynyt uudella nikillä.

        Samoin ne tekii Harmaaritarille kutsui harmikseksi
        Kuin minullekin kutsui valtikseksi.
        Aina ikävää on ystävät kaikkoavat eikä mitään hyötyä ollut varoituksista.


      • valtakunta kirjoitti:

        Samoin ne tekii Harmaaritarille kutsui harmikseksi
        Kuin minullekin kutsui valtikseksi.
        Aina ikävää on ystävät kaikkoavat eikä mitään hyötyä ollut varoituksista.

        Älä nyt taas loukkaannu toisten puolesta ihan syyttä. Ymmärtääkseni Harmis on itse jo omaksunut myös lyhenteen. Siinä ei ole kyse haukkumisesta vaan käytännön lyhenteestä.

        Vain sinä olet loukkaantunut nikkisi lyhenteestä. Pidät sitä haukkumisena.



      • Kynis.mi kirjoitti:

        Kiusaajien tarkoitus on eri asia, kuin mitä toteutuu. Eivät ole saaneet alistettua. Otin nikin Kynis ihan tietoisesti.

        Toivottavasti, eihän se ole kynäniekan veroinen ole. Kynäniekka ymmärtää tämän toivottavasti peukalosi on vetreentynyt.🥰


      • Hyvä valtakunta.. tulkitset minua väärin. Minä en raivoa sinulle. Minulla ei ole mitään syytä raivota sinulle.

        Vain huomautin, sillä loukkaannuit puolestani aivan mitättömästä asiasta tuossa taannoin. Ja aivan turhaan. Nyt vedät harmiksen tähän soppaan kun kynis vahingossa kutsui sinua nikkisi lyhenteellä.

        Emme ole sinun kiusaajiasi. Muista se.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Älä nyt taas loukkaannu toisten puolesta ihan syyttä. Ymmärtääkseni Harmis on itse jo omaksunut myös lyhenteen. Siinä ei ole kyse haukkumisesta vaan käytännön lyhenteestä.

        Vain sinä olet loukkaantunut nikkisi lyhenteestä. Pidät sitä haukkumisena.

        Kyllä se sitä on se on totuus sinusta , kun olet tunnustanut itsesi nyt tähän kartiin, ikäväähän ja vielä tiesit tämähän on jo kolmas kerta ja alistat asiasta kun en ole hyväksynyt kiusaajien nimitystä. Käytännössä jo raivoamista sinulta.

        Aika noloa


      • Kynis.mi kirjoitti:

        Kiusaajien tarkoitus on eri asia, kuin mitä toteutuu. Eivät ole saaneet alistettua. Otin nikin Kynis ihan tietoisesti.

        Noh pikku-pirpana on tuossa kovakin alistamaan se on ollut erityisesti minua kohtaa tuollainen joka kerta halventamassa minua nimellä.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Kyllä se sitä on se on totuus sinusta , kun olet tunnustanut itsesi nyt tähän kartiin, ikäväähän ja vielä tiesit tämähän on jo kolmas kerta ja alistat asiasta kun en ole hyväksynyt kiusaajien nimitystä. Käytännössä jo raivoamista sinulta.

        Aika noloa

        Tämä oli hyvän mielen ketju, Valtis hyvä!

        Tee oma mielenpahoitusketjusi.

        xLiner


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hyvä valtakunta.. tulkitset minua väärin. Minä en raivoa sinulle. Minulla ei ole mitään syytä raivota sinulle.

        Vain huomautin, sillä loukkaannuit puolestani aivan mitättömästä asiasta tuossa taannoin. Ja aivan turhaan. Nyt vedät harmiksen tähän soppaan kun kynis vahingossa kutsui sinua nikkisi lyhenteellä.

        Emme ole sinun kiusaajiasi. Muista se.

        Ei ollut mitätön. Mutta ehkäpä olet sellainen kun kerroit olevasi.
        https://aijaa.com/nzKQbU


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä se sitä on se on totuus sinusta , kun olet tunnustanut itsesi nyt tähän kartiin, ikäväähän ja vielä tiesit tämähän on jo kolmas kerta ja alistat asiasta kun en ole hyväksynyt kiusaajien nimitystä. Käytännössä jo raivoamista sinulta.

        Aika noloa

        En raivoa. En ole kertaakaan käyttänyt sinusta nikkisi lyhennelmää sen jälkeen kun kerroit, että pidät sitä haukkumisena. En ainoatakaan kertaa.

        Kunnioitan tahtoasi tulla kutsutuksi valtakuntana.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hyvä valtakunta.. tulkitset minua väärin. Minä en raivoa sinulle. Minulla ei ole mitään syytä raivota sinulle.

        Vain huomautin, sillä loukkaannuit puolestani aivan mitättömästä asiasta tuossa taannoin. Ja aivan turhaan. Nyt vedät harmiksen tähän soppaan kun kynis vahingossa kutsui sinua nikkisi lyhenteellä.

        Emme ole sinun kiusaajiasi. Muista se.

        Ei kyllä olen Harmaaritarille sanonut asiasta kyllä se tietää mutta todenäköisesti on totuus hyvä hänenkin nähdä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ei ollut mitätön. Mutta ehkäpä olet sellainen kun kerroit olevasi.
        https://aijaa.com/nzKQbU

        Miten linukka liittyy tähän?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hyvä valtakunta.. tulkitset minua väärin. Minä en raivoa sinulle. Minulla ei ole mitään syytä raivota sinulle.

        Vain huomautin, sillä loukkaannuit puolestani aivan mitättömästä asiasta tuossa taannoin. Ja aivan turhaan. Nyt vedät harmiksen tähän soppaan kun kynis vahingossa kutsui sinua nikkisi lyhenteellä.

        Emme ole sinun kiusaajiasi. Muista se.

        #Nyt vedät harmiksen tähän soppaan kun kynis vahingossa kutsui sinua nikkisi lyhenteellä. Emme ole sinun kiusaajiasi. Muista se.#

        Aivan niin, mutta saatapa se ymmärretyksi! 🌹👀


      • valtakunta kirjoitti:

        Noh pikku-pirpana on tuossa kovakin alistamaan se on ollut erityisesti minua kohtaa tuollainen joka kerta halventamassa minua nimellä.

        #Kyllä se sitä on se on totuus sinusta , kun olet tunnustanut itsesi nyt tähän kartiin, ikäväähän ja vielä tiesit tämähän on jo kolmas kerta ja alistat asiasta kun en ole hyväksynyt kiusaajien nimitystä. Käytännössä jo raivoamista sinulta. Aika noloa#

        Valtakunta, sanon sinulle PAINOKKAASTI: Jätä Pikku-pirpana rauhaan! Sen ystävällisempää ei palstalla ole, mutta sinä ole ymmärtänyt täysin omalla tavallasi.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Miten linukka liittyy tähän?

        Kuin samaan asiaan missä sanoit minä pahoitin mieleni sinun puolesta. Kyllähän voit ihan rehellisesti sanoa miksi pahoitin sinun puolesta oli ok että mikä disseisback sanoin olevan luonostaa olevan? ?


      • Kynis.mi kirjoitti:

        #Kyllä se sitä on se on totuus sinusta , kun olet tunnustanut itsesi nyt tähän kartiin, ikäväähän ja vielä tiesit tämähän on jo kolmas kerta ja alistat asiasta kun en ole hyväksynyt kiusaajien nimitystä. Käytännössä jo raivoamista sinulta. Aika noloa#

        Valtakunta, sanon sinulle PAINOKKAASTI: Jätä Pikku-pirpana rauhaan! Sen ystävällisempää ei palstalla ole, mutta sinä ole ymmärtänyt täysin omalla tavallasi.

        Et ole kynäniekka todenäköisesti koska asian kävin läpi hänen kanssaa. . Sen näen. Minä puolustin pirpanaa.
        Hän katsoo vierestä kun minua kiusataan se on totuus hänestä.
        Tämän takia hän sanoo minä loukkaannuin, minun kiusaajani verrattiin häntä ja nyt nostaa esiin kun harmistuin hänen puolestaan.
        https://aijaa.com/zh59ot


      • Kynis.mi kirjoitti:

        #Kyllä se sitä on se on totuus sinusta , kun olet tunnustanut itsesi nyt tähän kartiin, ikäväähän ja vielä tiesit tämähän on jo kolmas kerta ja alistat asiasta kun en ole hyväksynyt kiusaajien nimitystä. Käytännössä jo raivoamista sinulta. Aika noloa#

        Valtakunta, sanon sinulle PAINOKKAASTI: Jätä Pikku-pirpana rauhaan! Sen ystävällisempää ei palstalla ole, mutta sinä ole ymmärtänyt täysin omalla tavallasi.

        Kyllä näin hän sanoi pikku-pirpanasta.

        https://aijaa.com/LC7Yls


      • Kynis.mi kirjoitti:

        #Kyllä se sitä on se on totuus sinusta , kun olet tunnustanut itsesi nyt tähän kartiin, ikäväähän ja vielä tiesit tämähän on jo kolmas kerta ja alistat asiasta kun en ole hyväksynyt kiusaajien nimitystä. Käytännössä jo raivoamista sinulta. Aika noloa#

        Valtakunta, sanon sinulle PAINOKKAASTI: Jätä Pikku-pirpana rauhaan! Sen ystävällisempää ei palstalla ole, mutta sinä ole ymmärtänyt täysin omalla tavallasi.

        Kyllä tuo on minusta hyvin ikävästi sanottu. Eikä voi mitään jos kynäniekkaa ei ole enää. Ja sekin sille ei voi mitään. Pikku-Pirpana hyväksyy minun kiusaamisen ja vielä painostaa minua hyväksyy halvetavaa nimeä vetämällä että harmistun toistenpuolesta vetoamalla kuinka harmissani on kun ystävät kaokkoavat ja on harmiksen puolesta harmissaan että vedän Harmaaritarin tähän kertomalla kuinka hänkin menetti itsetuntonsa.. Eli en nyt enää usko tuohon kyllä näissä asioissa näemme miten oikeasti ihminen on ikävän katala näinkin pienissä asioissa jää kiinni mielipiteesiään, miten minua jatkaa panostaen pitää hyväksyä nimi minua syyttäen toisen puolesta kun minun pitää hyväksyä henkinen väkivalta muutkin minua kohtaan.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kuin samaan asiaan missä sanoit minä pahoitin mieleni sinun puolesta. Kyllähän voit ihan rehellisesti sanoa miksi pahoitin sinun puolesta oli ok että mikä disseisback sanoin olevan luonostaa olevan? ?

        Disse on mun kamumies palstalla, kai mä osaan itse puolustautua kaveria kohtaan jon niin on tarpeen. En itse nähnyt tarvetta puolustautua siitä, että Disukka vertasi minua Linukkaan.

        Sinun ja Linjerin kärhämä on teidän asia. Mä en ota siinä asiassa puolia. Joten voit nyt heti unohtaa sen.

        Arvostan Linukan suoraa tyyliä ja jos haluat noin kiivaasti että valitsen, niin sinä siinä jäät tappiolle.
        Se, ei tarkoita että olisin Linjerin kanssa samaa mieltä asioista tai sinusta. Se tarkoittaa vaan, että jos minun pitää valita sinun ja Linjerin välillä, valitsen hänet.

        En ole koskaan sinua kiusannut tai väheksynyt. Muista se.


      • valtakunta kirjoitti:

        Et ole kynäniekka todenäköisesti koska asian kävin läpi hänen kanssaa. . Sen näen. Minä puolustin pirpanaa.
        Hän katsoo vierestä kun minua kiusataan se on totuus hänestä.
        Tämän takia hän sanoo minä loukkaannuin, minun kiusaajani verrattiin häntä ja nyt nostaa esiin kun harmistuin hänen puolestaan.
        https://aijaa.com/zh59ot

        Tuo minun kommenttini oli vastaus Disselle. Ei sinulle valtakunta.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Disse on mun kamumies palstalla, kai mä osaan itse puolustautua kaveria kohtaan jon niin on tarpeen. En itse nähnyt tarvetta puolustautua siitä, että Disukka vertasi minua Linukkaan.

        Sinun ja Linjerin kärhämä on teidän asia. Mä en ota siinä asiassa puolia. Joten voit nyt heti unohtaa sen.

        Arvostan Linukan suoraa tyyliä ja jos haluat noin kiivaasti että valitsen, niin sinä siinä jäät tappiolle.
        Se, ei tarkoita että olisin Linjerin kanssa samaa mieltä asioista tai sinusta. Se tarkoittaa vaan, että jos minun pitää valita sinun ja Linjerin välillä, valitsen hänet.

        En ole koskaan sinua kiusannut tai väheksynyt. Muista se.

        Se on kyllä kun valitsit silloinkin kertoo miten valehtelee minun asioista se ei ole ”suoraa tyyliä” se on kunnianloukkaus . Mitä hän on tehnyt kuin pistin kuvankin asiasta. Eli siinä nähtiin minkälainen olet.


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä tuo on minusta hyvin ikävästi sanottu. Eikä voi mitään jos kynäniekkaa ei ole enää. Ja sekin sille ei voi mitään. Pikku-Pirpana hyväksyy minun kiusaamisen ja vielä painostaa minua hyväksyy halvetavaa nimeä vetämällä että harmistun toistenpuolesta vetoamalla kuinka harmissani on kun ystävät kaokkoavat ja on harmiksen puolesta harmissaan että vedän Harmaaritarin tähän kertomalla kuinka hänkin menetti itsetuntonsa.. Eli en nyt enää usko tuohon kyllä näissä asioissa näemme miten oikeasti ihminen on ikävän katala näinkin pienissä asioissa jää kiinni mielipiteesiään, miten minua jatkaa panostaen pitää hyväksyä nimi minua syyttäen toisen puolesta kun minun pitää hyväksyä henkinen väkivalta muutkin minua kohtaan.

        En ole sinua koskaan kiusannut. Saat vapaasti uskotella niin. Arkistoistasi löytyy todiste vain siitä, kun kerran kutsuin sinua nikkisi lyhenteellä ja suutuit siitä. Kerroit että kiusaajat käyttävät tuota lyhennettä ja syytit minua kiusaamisesta.

        Pahoittelin, että olin käyttänyt sinusta nikkisi lyhennettä ja lupasin etten käyttäisi sitä enää.

        En ole sinua kiusannut, enkä kiusaa nytkään. Vaikka kuinka väännät. En kiusaa sinua.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        En ole sinua koskaan kiusannut. Saat vapaasti uskotella niin. Arkistoistasi löytyy todiste vain siitä, kun kerran kutsuin sinua nikkisi lyhenteellä ja suutuit siitä. Kerroit että kiusaajat käyttävät tuota lyhennettä ja syytit minua kiusaamisesta.

        Pahoittelin, että olin käyttänyt sinusta nikkisi lyhennettä ja lupasin etten käyttäisi sitä enää.

        En ole sinua kiusannut, enkä kiusaa nytkään. Vaikka kuinka väännät. En kiusaa sinua.

        Sinä juuri alistit minua näin
        ”Älä nyt taas loukkaannu toisten puolesta ihan syyttä. Ymmärtääkseni Harmis on itse jo omaksunut myös lyhenteen. Siinä ei ole kyse haukkumisesta vaan käytännön lyhenteestä.

        Vain sinä olet loukkaantunut nikkisi lyhenteestä. Pidät sitä haukkumisena.”

        Minulla on oikeus tunteisiin ja kiusaajat käyttää nimeä valtis ja toivottavasti on noin ettet ole käyttänyt käyttänyt ainiin aloitahan sinä.

        Heitit wuulle ”onko valtakunnassa kaikki hyvin” wuu: kin näyttövösti ymmärsi asian ettei hän valtakunta ole.

        https://aijaa.com/I0FVeM

        https://aijaa.com/wgqOc0

        https://aijaa.com/nTt6ti

        Tuossa on hyvä esimerkki mietäänpä kun sitä huuteli kiusaajat kuvittelitko oikeasti wuu olevan minä ja käytit herjaavassa muodossa kun käyntit niin ahkeraan valtista että unohdit valtakunta nimenkin.

        Aina jännä tuossakin asiassa


      • valtakunta kirjoitti:

        Sinä juuri alistit minua näin
        ”Älä nyt taas loukkaannu toisten puolesta ihan syyttä. Ymmärtääkseni Harmis on itse jo omaksunut myös lyhenteen. Siinä ei ole kyse haukkumisesta vaan käytännön lyhenteestä.

        Vain sinä olet loukkaantunut nikkisi lyhenteestä. Pidät sitä haukkumisena.”

        Minulla on oikeus tunteisiin ja kiusaajat käyttää nimeä valtis ja toivottavasti on noin ettet ole käyttänyt käyttänyt ainiin aloitahan sinä.

        Heitit wuulle ”onko valtakunnassa kaikki hyvin” wuu: kin näyttövösti ymmärsi asian ettei hän valtakunta ole.

        https://aijaa.com/I0FVeM

        https://aijaa.com/wgqOc0

        https://aijaa.com/nTt6ti

        Tuossa on hyvä esimerkki mietäänpä kun sitä huuteli kiusaajat kuvittelitko oikeasti wuu olevan minä ja käytit herjaavassa muodossa kun käyntit niin ahkeraan valtista että unohdit valtakunta nimenkin.

        Aina jännä tuossakin asiassa

        Noh.. nyt sä sekoilet. On olemassa sanonta
        " Valtakunnassa kaikki hyvin." Oltiin riidelty taas Wuppiksen kanssa ja ilmeisesti sovittiin ja käytin tuota sanontaa.

        Jos tuota pidät kiusaamisena, niin tämä on viimeinen viesti minkä koskaan kirjoitan sinulle. Olen ollut kanssasi kärsivällinen ja ystävällinen. Täysin asiallinen.

        Jos todella tuota pidät sinuun kohdistettuna kiusaamisena, niin paree minun jättää sinun ymmärtämisesi tähän.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        En ole sinua koskaan kiusannut. Saat vapaasti uskotella niin. Arkistoistasi löytyy todiste vain siitä, kun kerran kutsuin sinua nikkisi lyhenteellä ja suutuit siitä. Kerroit että kiusaajat käyttävät tuota lyhennettä ja syytit minua kiusaamisesta.

        Pahoittelin, että olin käyttänyt sinusta nikkisi lyhennettä ja lupasin etten käyttäisi sitä enää.

        En ole sinua kiusannut, enkä kiusaa nytkään. Vaikka kuinka väännät. En kiusaa sinua.

        Eihän se minua haittaa enhän minä noista puhunut minä luen ja ymmärrän vittauksen sehän varmasti wuullekin oli hämmästys miten ihmeessä ryhdyit tuollaiseksi. Tottakai kun etsitään näitä voi likaisemmaksi mennä.

        Jännä juttu eikä varmasti palstalta jäänyt näkemättä kun minua tuolla lauseella kiusaattiin. Jännä juttu miten itsekin ryhdyit käyttämään tuota.

        Ehkäpä jäit kiinni tästä wuulle ja minulle. Minusta oli jännä kun hän toi esiin asian. Ja näin Harmaaritarin ja wuun kinastelun . Toinen syytti toista kun antoi esimerkin tykkäisköhän jos häntä .. sen jälkeen ne kinasteli.

        Puutuin asiaan mutta esim minua pyydettiin olemaan puuttumatta joten siinäpäs siinä nahistelivat. Tottakai harmistus toisten alistamisesta ja näen näitä en ole sokea tai tyhmä mitä noilla viitataan vaikka en sano mitään.


      • valtakunta kirjoitti:

        Eihän se minua haittaa enhän minä noista puhunut minä luen ja ymmärrän vittauksen sehän varmasti wuullekin oli hämmästys miten ihmeessä ryhdyit tuollaiseksi. Tottakai kun etsitään näitä voi likaisemmaksi mennä.

        Jännä juttu eikä varmasti palstalta jäänyt näkemättä kun minua tuolla lauseella kiusaattiin. Jännä juttu miten itsekin ryhdyit käyttämään tuota.

        Ehkäpä jäit kiinni tästä wuulle ja minulle. Minusta oli jännä kun hän toi esiin asian. Ja näin Harmaaritarin ja wuun kinastelun . Toinen syytti toista kun antoi esimerkin tykkäisköhän jos häntä .. sen jälkeen ne kinasteli.

        Puutuin asiaan mutta esim minua pyydettiin olemaan puuttumatta joten siinäpäs siinä nahistelivat. Tottakai harmistus toisten alistamisesta ja näen näitä en ole sokea tai tyhmä mitä noilla viitataan vaikka en sano mitään.

        Okei. Minun kärsivällisyyteni kanssasi loppui tähän. En tule enää koskaan osallistumaan sinun ketjuihisi. En vastaa kommentteihisi, toivon että pysyt minun ketjuistani poissa ja et kommentoi minun kommenttejani.

        Ystävällisin terveisin pirppis.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Noh.. nyt sä sekoilet. On olemassa sanonta
        " Valtakunnassa kaikki hyvin." Oltiin riidelty taas Wuppiksen kanssa ja ilmeisesti sovittiin ja käytin tuota sanontaa.

        Jos tuota pidät kiusaamisena, niin tämä on viimeinen viesti minkä koskaan kirjoitan sinulle. Olen ollut kanssasi kärsivällinen ja ystävällinen. Täysin asiallinen.

        Jos todella tuota pidät sinuun kohdistettuna kiusaamisena, niin paree minun jättää sinun ymmärtämisesi tähän.

        Tuo ei ole sekoilua sinua ja palstakamua pidettiin samana henkilönä miksi sitten lähit tuohon aikas mautonta ahkeraa käyttää sanontoja joilla viitatiin minuun kiusaamiseen mielialaan ja toi sanoit vielä ”valtikseksionko joo. Onhan se hyvin ikävää että lähet tuollaiseen valehtelu kierteseen kun en hyväksy asiaa minun kiusaamisesta ja sitten perustelet” et muistanut nimeäni. ” ei nyt varmaan ole kovin uskottavaa settiä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Okei. Minun kärsivällisyyteni kanssasi loppui tähän. En tule enää koskaan osallistumaan sinun ketjuihisi. En vastaa kommentteihisi, toivon että pysyt minun ketjuistani poissa ja et kommentoi minun kommenttejani.

        Ystävällisin terveisin pirppis.

        Kärsivällisyytesi. minähän toin sinut esiin kun alistit ja teit selväksi näillä että kunnianloukkaus on oikein ja kiusaaminen mihin itsekin syylistyit huutelemalla onko ”valtakunnassa kaikki hyvin” vastaavasti valitsit kiusaamisen ja miksi olet niin hyvin ymmärtäminen kiusaajia kohtaa.

        Ei minua tunteita kannata vähätellä ja eikä sille voi mitään että hyväksyt sen vuoksi sinä koet olevan oikein xliner tekemisen.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Okei. Minun kärsivällisyyteni kanssasi loppui tähän. En tule enää koskaan osallistumaan sinun ketjuihisi. En vastaa kommentteihisi, toivon että pysyt minun ketjuistani poissa ja et kommentoi minun kommenttejani.

        Ystävällisin terveisin pirppis.

        Palaute tulee henkilölle itselleen suoraan minulta. Jos minua asia harmittaa kannattaa ymmärtää minulla on oikeus näyttää toteen sanomani, minä en valehtele.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Okei. Minun kärsivällisyyteni kanssasi loppui tähän. En tule enää koskaan osallistumaan sinun ketjuihisi. En vastaa kommentteihisi, toivon että pysyt minun ketjuistani poissa ja et kommentoi minun kommenttejani.

        Ystävällisin terveisin pirppis.

        Miksi ihmeessä kuvittelet että pysyisin poissa ketjusta, Koska alistat muita hyväksymään esim kiusatuksi tulemisen?


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Miksi ihmeessä kuvittelet että pysyisin poissa ketjusta, Koska alistat muita hyväksymään esim kiusatuksi tulemisen?

        valtis, onko nyt hyvä mieli kun pilasit hyvän mielen ketjun. Kannattaisiko sun pysyä poissa sinkut- palstalta koska et ole sinkku?


      • Anonyymi kirjoitti:

        valtis, onko nyt hyvä mieli kun pilasit hyvän mielen ketjun. Kannattaisiko sun pysyä poissa sinkut- palstalta koska et ole sinkku?

        Asia on vähän komplisoidumpi. Olen juuri joutunut seuraamaan vaimoni siskon välien katkeamista kaikkien runsaitten sukulaisten kanssa, koska hänelle on puhjennut etulohkodementia. Toiselle siskolle tapahtui samoin jo aikaisemmin, mutta korona armahti hänet.

        Kummassakin tapauksessa sukulaisilta kesti kovasti aikaa ymmärtää asian todellinen luonne, ja että mitään ei ollut tehtävissä. Aluksi ainoastaan vaimoni, joka on eläkkeellä hoitoalalta käsitti asian ja yritti saada muita ymmärtämään, mistä on kyse, mutta ei mennyt pitkään aikaan perille.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Iloa ja valoa ei koskaan voi olla liikaa. Mutta kiitos.

        Kuis sinun päiväsi on lähtenyt käyntiin? Vieläkö heikkona?

        Minäkin tässä ihan levon kannalta ottanut ja kohta (viimeistään huomenna) pitänee aktivoitua.

        Moi taas, Snadi-pirpana! Viime yö kului oikein lupaavasti. Valvoin pitkään, kun ahdisti ja sydän sydän reuhtoi. Otin lopulta tupla-annoksen nitrosuihketta, lasillisen Samarinia ja puolikkaan unipillerin. Heräsin kahdeksalta oikein iloisena.

        Iloa ja voimia sullekin roppakaupalla. 🌹👀 Terkkuja myös Tri'ikseltä ja Kyöpeliltä ja terkkuja kalmoille.


      • Kynis.mi kirjoitti:

        Asia on vähän komplisoidumpi. Olen juuri joutunut seuraamaan vaimoni siskon välien katkeamista kaikkien runsaitten sukulaisten kanssa, koska hänelle on puhjennut etulohkodementia. Toiselle siskolle tapahtui samoin jo aikaisemmin, mutta korona armahti hänet.

        Kummassakin tapauksessa sukulaisilta kesti kovasti aikaa ymmärtää asian todellinen luonne, ja että mitään ei ollut tehtävissä. Aluksi ainoastaan vaimoni, joka on eläkkeellä hoitoalalta käsitti asian ja yritti saada muita ymmärtämään, mistä on kyse, mutta ei mennyt pitkään aikaan perille.

        Tämä on ikävää et myös korona aiheuttaa muistisairautta https://www.laakarilehti.fi/terveydenhuolto/aivot-ottavat-koronasta-osumaa/

        Long covid tulee myös nuoremmille kyseessä on oikeasti pahempi asia mihin ei puututa.
        https://areena.yle.fi/1-50979215


      • Kynis.mi kirjoitti:

        Moi taas, Snadi-pirpana! Viime yö kului oikein lupaavasti. Valvoin pitkään, kun ahdisti ja sydän sydän reuhtoi. Otin lopulta tupla-annoksen nitrosuihketta, lasillisen Samarinia ja puolikkaan unipillerin. Heräsin kahdeksalta oikein iloisena.

        Iloa ja voimia sullekin roppakaupalla. 🌹👀 Terkkuja myös Tri'ikseltä ja Kyöpeliltä ja terkkuja kalmoille.

        Hyvä että sait nukuttua. Uni on mainio lääke moneen vaivaan. Itse tässä juurikin vasta aamukahveja keittelen.. tänään on kyllä sellainen siivouspäivä tiedossa.. eli aika aktivoitua ja tehdä rästihommat.

        Terkkuja takaisin trisikselle ja kyöpelille. Kyöpeli onkin aika hauska veijari..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hyvä että sait nukuttua. Uni on mainio lääke moneen vaivaan. Itse tässä juurikin vasta aamukahveja keittelen.. tänään on kyllä sellainen siivouspäivä tiedossa.. eli aika aktivoitua ja tehdä rästihommat.

        Terkkuja takaisin trisikselle ja kyöpelille. Kyöpeli onkin aika hauska veijari..

        Kyöpeli tunsi ennen alemmuutta siitä, että se ei ole olemassa. Mutta nyt se piristy, ku tuli netti ja digitaalimaailma.

        Se bonjas, et jos on vaan virtuaalisesti olemassa, niin voi viilettää nettikaapeleissa ja tietokoneissa ja vaikka ylittää valonnopeuden, jos ei oo mukana mitään materiaalia. Suhteellisuusteorian mukaan kun enimmäisnopeus, valonnopeus, pätee vaan materialle ja signaalille.

        Siks se pesee usein ja huolellisesti virtuaalilakanankin, ettei siihen vaan olis tarttunu mitään materiaa, ja viilettä toisilla planeetoillakin. Ja siihen ei muut pysty.


      • Kynis.mi kirjoitti:

        Kyöpeli tunsi ennen alemmuutta siitä, että se ei ole olemassa. Mutta nyt se piristy, ku tuli netti ja digitaalimaailma.

        Se bonjas, et jos on vaan virtuaalisesti olemassa, niin voi viilettää nettikaapeleissa ja tietokoneissa ja vaikka ylittää valonnopeuden, jos ei oo mukana mitään materiaalia. Suhteellisuusteorian mukaan kun enimmäisnopeus, valonnopeus, pätee vaan materialle ja signaalille.

        Siks se pesee usein ja huolellisesti virtuaalilakanankin, ettei siihen vaan olis tarttunu mitään materiaa, ja viilettä toisilla planeetoillakin. Ja siihen ei muut pysty.

        Nyt kyöpeli on olevaisuuden kunigas. Kaikki on nykyään virtuaalimaailmassa. Ihan kaikki.


    • Anonyymi

      Tuli tuosta lekurireissustasi mieleen. Aikoinaan nyt jo edesmennyt kirurgi oli mielestäni vähän hupsu.

      Hän näytti minulle rongtenkuvaa reisiluustani, joka oli jo parantunut. Hoki kovasti katso nyt, katso. Katsothan tätä palloa josta luusi oli ennen poikki. Katsohan nyt. Katso! Se ei mene enää ikinä tuosta poikki. Katso nyt...

      Olin vain hiljaa kun hän selosti kasvaneen luupallon tarkoitusta ja vähän väliä pyysi katsomaan.

      En minä kuitenkaan ollut silmät kiinni, joten tällä Saksalaissyntyisellä lääkärillä oli vain sellainen omintakeinen tapa. Hauska tyyppi hän oli kaikkineensa.

      >simiti<

      • Minulla oli oikein kiva ja sympaattinen lääkäri. Jopa charmanttinen. Hyvin vetoava muutoin, mutta hän työnsi letkuansa minun kakkoseen ja se ei hänelle riittänyt.. tunki sen vielä suuhuni. Ja minut hän oli tainnuttanut huumaavilla aineilla..

        Että sellainen lääkärikäynti minulla oli eilen..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Minulla oli oikein kiva ja sympaattinen lääkäri. Jopa charmanttinen. Hyvin vetoava muutoin, mutta hän työnsi letkuansa minun kakkoseen ja se ei hänelle riittänyt.. tunki sen vielä suuhuni. Ja minut hän oli tainnuttanut huumaavilla aineilla..

        Että sellainen lääkärikäynti minulla oli eilen..

        Puhdistiko letkua siinä välissä? 😆

        Minua ei ole tietääkseni tähystetty, mutta siinä paukkuvassa ahtaassa putkessa olen ollut useasti.

        Onneksi sinne nykyisin saa radiokuulosuojaimet mukaan. Joten ihan mukavahan siellä on makoilla.

        Ainoa paha päätös on, että mitä kanavaa/musiikkia haluaa kuunnella. Kesken kuvaamisen kun ei vaihto enää ole mahdollista.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhdistiko letkua siinä välissä? 😆

        Minua ei ole tietääkseni tähystetty, mutta siinä paukkuvassa ahtaassa putkessa olen ollut useasti.

        Onneksi sinne nykyisin saa radiokuulosuojaimet mukaan. Joten ihan mukavahan siellä on makoilla.

        Ainoa paha päätös on, että mitä kanavaa/musiikkia haluaa kuunnella. Kesken kuvaamisen kun ei vaihto enää ole mahdollista.

        >simiti<

        Oli eri letku.. tietääkseni.

        Juu.. olen minäkin paljon viettänyt aikaa siinä paukkuvassa putkessa. Minullahan kun on se ms. Eli oma immuunijärjestelmäni hyökkää aivoissa olevan rasva-aineen kimppuun aiheuttaen vaurioita.

        Sulla vauriot ovat pysyviä ja muuttumattomia. Mulla ne lisääntyvät koko ajan. Tosin olen ollut pysähtyneessä tilassa jo muutaman vuoden. Eli vaurioita ei ole syntynyt. Ja siitä olen kiitollinen. Jääp nähtäväksi miten tulevaisuudessa..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Oli eri letku.. tietääkseni.

        Juu.. olen minäkin paljon viettänyt aikaa siinä paukkuvassa putkessa. Minullahan kun on se ms. Eli oma immuunijärjestelmäni hyökkää aivoissa olevan rasva-aineen kimppuun aiheuttaen vaurioita.

        Sulla vauriot ovat pysyviä ja muuttumattomia. Mulla ne lisääntyvät koko ajan. Tosin olen ollut pysähtyneessä tilassa jo muutaman vuoden. Eli vaurioita ei ole syntynyt. Ja siitä olen kiitollinen. Jääp nähtäväksi miten tulevaisuudessa..

        Jep. Tuota olen monesti ajatellut. Aivovaurioni ei lisäänny ja lisäksi aivot ovat hyvin sopeutuvaisia esim. halvaukseni meni ohi, kun muut osiot ottivat tuhoutuneen osion hommia hoidettavakseen.

        Enhän toki koskaan täysin terveeksi tule ja muistisairaus tuli jäädäkseen. Kuitenkin tilanteeni on suorastaan mahtava verrattuna etenevään aivosairauteen verrattuna.

        Toki ikä tuo muutoksia, mutta sehän onkin luonnollista, eikä vammautumisesta kiinni.

        Saatan muistaa väärin, mutta eikös me kerran tehty kahdestaan tosi pitkä aivovammaketju ja jotkut jo huomautteli siitä?

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Tuota olen monesti ajatellut. Aivovaurioni ei lisäänny ja lisäksi aivot ovat hyvin sopeutuvaisia esim. halvaukseni meni ohi, kun muut osiot ottivat tuhoutuneen osion hommia hoidettavakseen.

        Enhän toki koskaan täysin terveeksi tule ja muistisairaus tuli jäädäkseen. Kuitenkin tilanteeni on suorastaan mahtava verrattuna etenevään aivosairauteen verrattuna.

        Toki ikä tuo muutoksia, mutta sehän onkin luonnollista, eikä vammautumisesta kiinni.

        Saatan muistaa väärin, mutta eikös me kerran tehty kahdestaan tosi pitkä aivovammaketju ja jotkut jo huomautteli siitä?

        >simiti<

        Ehkä tehtiinkin .. en ole varma. Siitä olen kyllä varma, että olemme molemmat aivovammaisia.. 😀


    • Niettä, Pikkis.

      Me kaikki hirmikset potkastiin niiku tyhjää, ku iso meteoriitti kamaloitti Jukatanin niemimaata 65 miljuuna vuotta sitten. Sit me maattiin vossiloituneina näi kauan. Ja se oli kyl tylsää. Tässon vähän lisää niiku tri'iksistä.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Triceratops

      Nii, et eiks mollakin kamaloitteellisii?

      • Olette. Melkein yhtä paljon kuin kalmot.


      • Anonyymi

        Teidän evoluutio otti loikan ja teistä tuli kovin halveksittuja merimetsoja.

        Toki muutama hirmulisko vielä on hengissä. Esim. tyttäreni hoitopaikassa oli sellainen puoli metrinen lisko joka jahkaili uskomattoman pitkään ottaakko askelta vai ei.
        https://youtu.be/ioblgpA5eTo?si=lk9_a61pPjY7jXs-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teidän evoluutio otti loikan ja teistä tuli kovin halveksittuja merimetsoja.

        Toki muutama hirmulisko vielä on hengissä. Esim. tyttäreni hoitopaikassa oli sellainen puoli metrinen lisko joka jahkaili uskomattoman pitkään ottaakko askelta vai ei.
        https://youtu.be/ioblgpA5eTo?si=lk9_a61pPjY7jXs-

        Oli muuten hieno pätkä kameleontista.. hyvin kiehtova. Kiitti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teidän evoluutio otti loikan ja teistä tuli kovin halveksittuja merimetsoja.

        Toki muutama hirmulisko vielä on hengissä. Esim. tyttäreni hoitopaikassa oli sellainen puoli metrinen lisko joka jahkaili uskomattoman pitkään ottaakko askelta vai ei.
        https://youtu.be/ioblgpA5eTo?si=lk9_a61pPjY7jXs-

        Evoluutio ei niiku loiki, vaan etenee hiljalleen. Sukupuutonkin jälkeen kestää miljoonia vuosia, ennenku entisetkään ekolokerot on täyttyny. Mut sillei kyllä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Teidän evoluutio otti loikan ja teistä tuli kovin halveksittuja merimetsoja.

        Toki muutama hirmulisko vielä on hengissä. Esim. tyttäreni hoitopaikassa oli sellainen puoli metrinen lisko joka jahkaili uskomattoman pitkään ottaakko askelta vai ei.
        https://youtu.be/ioblgpA5eTo?si=lk9_a61pPjY7jXs-

        Tri'ispiireis ei halveksita niiku meriksii. Ne on kilttii tipui, mitä ny vähän kakkivii. Ne käy meillä useesti aamuherkkukorpulla ja herkkuteellä, ja sit me syynätään, ku keijut tanssii ilman rihmankiertämää aamukasteisel niitul, tavallisesti 1½ tuntii.

        Muuten, sokeri-kanelikorput on kaiken herkullisempii.

        Nii, ja mullon yks kameleoltti. Sillon isot mulkosilmat ja tiukka ilme.


    • Eilen kuuntelin seuraavaa mainos-country-biisiä monta kertaa. Tykkääkö joku muu siitä? Se tuo minulle hyvän mielen, siksi laitoin sen tähän, jos joku muukin pitäisi siitä?

      https://www.youtube.com/watch?v=L80s_9kqdts

      • Oli oikein hyvän mielen mainos. Kiitos.


    • Anonyymi
      • Olipas kiva rähinäbiisi.. tykäsin.

        Toi just kun aina pitää saada enemmän, parempaa, isommin...

        Itse olen suhteellisen vaatimaton ja yritän nähdä kaikkea hyvää, mitä minulla on. Välillä pitää oikein nipistää itseään, ettei unohda sitä, kuinka onnekas oikeasti on.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Onhan marsut toki söpöjä.
        Penskana mulla oli marsu joka oli todella rakas minulle. Aivan ihana lemmikki. Sen nimi oli Mikki.

        Marsut ovat siitä hyviä lemmikeitä, kun osaavat olla sosiaalisia ja elävät niin mota vuotta verrattuna pienempiin jyrsijöihin.

        Minulla ollut kaiken kaikkiaan 5 marsua elämäni aikana. Ja yksi kani.



      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Onhan marsut toki söpöjä.
        Penskana mulla oli marsu joka oli todella rakas minulle. Aivan ihana lemmikki. Sen nimi oli Mikki.

        Marsut ovat siitä hyviä lemmikeitä, kun osaavat olla sosiaalisia ja elävät niin mota vuotta verrattuna pienempiin jyrsijöihin.

        Minulla ollut kaiken kaikkiaan 5 marsua elämäni aikana. Ja yksi kani.

        On ne ihania. Meillä on nyt kaksi marsua, pian jo 6v. Ja piakkoin tulee kaksi vaavia lisää. 🙂

        Mullakin oli joskus himalayan marsu rescue, eli jokusen vuoden mutta olis tarvinut kaverin. Sitä ei silloin ymmärretty, että marsu tarvii kaverin kun on laumaeläin. Ei yksin koskaan..

        Ja onhan meillä hiiriäkin pian ööööö 19. 😄

        Ja hamsuja 4.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ne ihania. Meillä on nyt kaksi marsua, pian jo 6v. Ja piakkoin tulee kaksi vaavia lisää. 🙂

        Mullakin oli joskus himalayan marsu rescue, eli jokusen vuoden mutta olis tarvinut kaverin. Sitä ei silloin ymmärretty, että marsu tarvii kaverin kun on laumaeläin. Ei yksin koskaan..

        Ja onhan meillä hiiriäkin pian ööööö 19. 😄

        Ja hamsuja 4.

        Jasu

        Hiiretkin on sosiaalisia eritoten tytöt elää isoissa laumoissa ja mun pojat vaikka asuu yksin ovat aina sylissä oikeen nyhjääjiä. 😄

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        On ne ihania. Meillä on nyt kaksi marsua, pian jo 6v. Ja piakkoin tulee kaksi vaavia lisää. 🙂

        Mullakin oli joskus himalayan marsu rescue, eli jokusen vuoden mutta olis tarvinut kaverin. Sitä ei silloin ymmärretty, että marsu tarvii kaverin kun on laumaeläin. Ei yksin koskaan..

        Ja onhan meillä hiiriäkin pian ööööö 19. 😄

        Ja hamsuja 4.

        Jasu

        Ohhoh.. siinä on sulle ihanuutta kerrakseen..

        Paljon rapsuteltavaa ja siliteltävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hiiretkin on sosiaalisia eritoten tytöt elää isoissa laumoissa ja mun pojat vaikka asuu yksin ovat aina sylissä oikeen nyhjääjiä. 😄

        Jasu

        Hamsut on erakoita, mutta nekin osaa ihmisestä tykätä ja sulaa kädelle ja syliin. Roborovskit ja cambpellit on laumassakin, vaikka jälkimmäiset riitaantuu helposti ja joutuu erottamaankin sitten, ettei lähe nirri. 😊

        Jasu


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ohhoh.. siinä on sulle ihanuutta kerrakseen..

        Paljon rapsuteltavaa ja siliteltävää.

        Juu, jokaista käyn päivittäin paijaamassa, paitsi niitä jotka ei paijailuja halua. 😊

        Mutta kattelemassa puuhia ja siivoomassa tiluksiaan, kannan pöperöä syötäväksi ja höpöttelen. 😃

        Semmonen sydämen asia.

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hamsut on erakoita, mutta nekin osaa ihmisestä tykätä ja sulaa kädelle ja syliin. Roborovskit ja cambpellit on laumassakin, vaikka jälkimmäiset riitaantuu helposti ja joutuu erottamaankin sitten, ettei lähe nirri. 😊

        Jasu

        No mä en ymmärrä noiden päälle mitään. Mä en ota lemmikkiä enää koskaan. Antavat kyllä paljon, en sitä kiistä, mut mun tilanteessa on paree olla ottamatta hoidokkeja.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä suloisia. Rotista tykkään myös. Kovin vaan ovat lyhytikäisiä ☹️

        xLiner

        Onhan, ne vaikka vanhimmat hiiret mitä tiiän on liki 4 v. vanhoja. 😊

        Jotkut sitten kuolee jo nuorina, kuten meillä yksi vasta 3 kk iässä.

        Jasu


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Nooh.. en nyt yhdy näkemykseesi. Mutta tykkää ken haluaa.. 😊

        Vaikkei haluaisikaan niin tykkää ken tykkää. En alkuun ollut hiiristä innoissani, mutta kun tyttäret osti omansa, niin hups vaan nyt olen itsekin ihan fani. 😄

        Mielummin mä olen näitten ötöjen kanssa, kun immeisten kanssa. Nää on aina mielenkiintoisempia.

        Jasu


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No mä en ymmärrä noiden päälle mitään. Mä en ota lemmikkiä enää koskaan. Antavat kyllä paljon, en sitä kiistä, mut mun tilanteessa on paree olla ottamatta hoidokkeja.

        Heh, mulla taas unohtuu omat vaivat kun uppoudun noihin. Antaa enemmän mitä ottaa. Mutta ymmärrän, että sinun sairaus on sorttia mikä voi yks kaks pahentuakin ja viedä liikuntakyvyn. Silloin ei eläimiä ole helppo enää hoitaa. 😬

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan, ne vaikka vanhimmat hiiret mitä tiiän on liki 4 v. vanhoja. 😊

        Jotkut sitten kuolee jo nuorina, kuten meillä yksi vasta 3 kk iässä.

        Jasu

        Olen noihin kisuihin tottunut sillä tavalla, että ovat pitkäaikaisia laumakavereita, ystäviä, siinä ne ovat kulkeneet vaikka minkälaisten elämäntilanteiden läpi mun kanssani. Olis niin kurjaa parin vuoden välein luopua... Kisut voi elää yli 20-vuotiaiksi.

        Otan kovin vakavasti nuo laumakaverini. Vaikka eipä sitä nyt pysty sanomaan minkälaista rottafarmia sitä pitää muutaman vuoden päästä...

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen noihin kisuihin tottunut sillä tavalla, että ovat pitkäaikaisia laumakavereita, ystäviä, siinä ne ovat kulkeneet vaikka minkälaisten elämäntilanteiden läpi mun kanssani. Olis niin kurjaa parin vuoden välein luopua... Kisut voi elää yli 20-vuotiaiksi.

        Otan kovin vakavasti nuo laumakaverini. Vaikka eipä sitä nyt pysty sanomaan minkälaista rottafarmia sitä pitää muutaman vuoden päästä...

        xLiner

        Juu, mullakin on kisuja ollut. Yksikään ei elänyt yli 10 vuotta, kun sairaudet vei mutta ihania nekin oli kaikki. Saksanpaimenkoirani eli 14 vanhaksi, sitten petti takapää ja piti viedä piikille.

        Nyt on jyrsijät taas vuorossa. Onhan mulla ollu gerbiilejä kymmeniä. Nyt on tämmöset erilaiset hamsut, hiiret ja marsut. Norsut sitten seuraavaksi. 😄

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, mullakin on kisuja ollut. Yksikään ei elänyt yli 10 vuotta, kun sairaudet vei mutta ihania nekin oli kaikki. Saksanpaimenkoirani eli 14 vanhaksi, sitten petti takapää ja piti viedä piikille.

        Nyt on jyrsijät taas vuorossa. Onhan mulla ollu gerbiilejä kymmeniä. Nyt on tämmöset erilaiset hamsut, hiiret ja marsut. Norsut sitten seuraavaksi. 😄

        Jasu

        Koiraa en enää ota, ei voi tulla toista yhtä ihanaa mitä sakuni oli. Enkä kissojakaan. Ne tuhoo kämpän, mutta norsut tosiaan vois olla takapihalla katoksessa. Ainaskin kesät. 😅

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koiraa en enää ota, ei voi tulla toista yhtä ihanaa mitä sakuni oli. Enkä kissojakaan. Ne tuhoo kämpän, mutta norsut tosiaan vois olla takapihalla katoksessa. Ainaskin kesät. 😅

        Jasu

        Niin enkä halua enää nahkamarakattejakaan lemmikiksi, nekin on nähty ja yhdessä on sietämistä.

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh, mulla taas unohtuu omat vaivat kun uppoudun noihin. Antaa enemmän mitä ottaa. Mutta ymmärrän, että sinun sairaus on sorttia mikä voi yks kaks pahentuakin ja viedä liikuntakyvyn. Silloin ei eläimiä ole helppo enää hoitaa. 😬

        Jasu

        Juuri noin. Sit jää hoitamatta kaikki ja eihän sitä sinkkuna pärjää edes ittensä kanssa, jos toimintakyky menee.
        Elukat jäisi heitteille ja minun olisi vain huoli niistä.

        Ja rehellisesti.. luulen etten kykenisi antamaan lemmikille arvoistansa elämää. Kunnoitan elämistä niin paljon, että en anna itselleni riittävästi arvoa hoitajana. Jos saan olla rehellinen, olisin paska emäntä tai jos olisi kissa kyseessä.. palvelija.


      • Tän piti olla hyvän mielen ketju, mutta pahalainen pohjoistuuli kävi napakasti ketjun kimppuun.

        Mutta juu.. tämä nyt oli vain sivukommentti.


    • Anonyymi

      Hyvä iltapalakin voi tehdä hyvän mielen, kuin hyvä ruoka parempi mieli, juurikin tänään ehdotin kaupan miesmyyjälle nykyistä suosikkiani: päärynäjäätelö fazerin sinisellä suklaalla.

      • Oih.. kuulostaa hyvänmieliseltä makuelämykseltä.
        Mä saa huomenna palkan. Mulla tapana palkkapäivänä ostaa jotakin herkuteltavan hyvää.
        Hemmoitella itseäni pikkuisen.


    • Anonyymi

      Töiden jälkeen kotona ja ensimmäiseksi kuppi kahvia. Jotenkin vaivihkaa siitä pienestä nautintohetkestä on tullut seesteinen hetki. Nojatuolissa ja katsella sälekaihtimien välistä ulos. - cu-

      • Oih.. seesteisyys.. ihana tunne. Olla vaan ja hetki nauttia. Rakastan sitä tyhjyyden tunnetta minkä se tuo mukanaan. Olemisen ihanuus. Rauha sisällä.

        On muuten hyvä tapa sinulla.


    • No eilisestä katsoen tämä päivä on ollut paaalijon parempi. 😁

      Eilen v.tutti ihmisten idioottimaisuus, mutta tänään oon miettinyt, että onpa onni, ettei mun tarvitse rämpiä siinä suossa. 😁

      Ei tarvitse koittaa asettaa naisia johonkin muottiin ja toisaalta voin nauttia siitä, että naisethan elää ihan miten heitä huvittaa...(lopulta)

      Lapsetkin voivat täällä lopulta hyvin. Joten suotta äkäilisin. 😊

      https://youtu.be/lLjW6W-AFo4?si=xS-FFtyIZ8FkW1jO

      Tuossa mukava biisikin tähän...😊

      • Anonyymi

        Eipä ihmisiä kannata ottaa liikaa kontolleen ja muihin et voi vaikuttaa, kun omaan asenteeseen. Joten kaiva asenne, ettei kiinnosta muitten mutinat, elät itse oman elämän herrana ja kuspäät voi aina työntää elämästään pois, koska vaan.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ihmisiä kannata ottaa liikaa kontolleen ja muihin et voi vaikuttaa, kun omaan asenteeseen. Joten kaiva asenne, ettei kiinnosta muitten mutinat, elät itse oman elämän herrana ja kuspäät voi aina työntää elämästään pois, koska vaan.

        Jasu

        Mitä vähemmän on riippuvainen ihmisistä, sitä vähemmän ne pääsee vituttamaankaan. Havainto.

        Jasu


      • Biisi sai mut ajattelemaan kesää.. voisit kesällä hypätä Kaisan selkään ja tulla viikonlopuksi tänne. Toteuttaa oikeasti se mitä on puhuttu pari vuotta sitten.

        Mulle tulisi siitä hyvä mieli.

        Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa. Joskus sattuu ja joskus ketuttaa, mut pohjimmiltaan elämä on elämisen arvoista. Siinä.. siis elämässä on paljon hyviä juttuja, ne pitää vain osata nähdä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä vähemmän on riippuvainen ihmisistä, sitä vähemmän ne pääsee vituttamaankaan. Havainto.

        Jasu

        Fn ole nykyään riippuvainen kenestäkään. Eikä mun tartte noin periaatteessa olla velvollinenkaan kuin yhdestä...tytöstäni. Joka on syöksähtänyt elämään, kun on päässyt äitinsä ikeestä. Tänään just viestiteltiin...viestitellään yhä..😊

        Mulle vaan tulee välillä ahdistuksia (kuten eilen) siitä, kun jottkut yrittää asettaa ihmisiä muotteihin. Jollain v.tun vimmalla...😤

        Mutta ne vaan yrittää. 😁


      • Kiva kuulla, että tämä mennyt päivä oli parempi! :) Kiitosta hyvästä biisilinkistä!

        Toivottavasti sinulla loppuviikko menee paremmin - ettei tarvitse rämpiä suossa. Kiva kun pystyt purkamaan tuntemuksiasi - etkä jää niitä yksin pääsi sisällä vatvomaan.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Biisi sai mut ajattelemaan kesää.. voisit kesällä hypätä Kaisan selkään ja tulla viikonlopuksi tänne. Toteuttaa oikeasti se mitä on puhuttu pari vuotta sitten.

        Mulle tulisi siitä hyvä mieli.

        Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa. Joskus sattuu ja joskus ketuttaa, mut pohjimmiltaan elämä on elämisen arvoista. Siinä.. siis elämässä on paljon hyviä juttuja, ne pitää vain osata nähdä.

        Kyllä. Sen voisi toteuttaa. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Kyllä. Sen voisi toteuttaa. 😊

        Juu.. laita to duu listalle!


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu.. laita to duu listalle!

        No kunhan saan keväällä pyöränkin kuntoon. Siinä on pientä säätöä. Mutta eiköhän sitä senkin kuntoon saa. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        No kunhan saan keväällä pyöränkin kuntoon. Siinä on pientä säätöä. Mutta eiköhän sitä senkin kuntoon saa. 😊

        Juu.. eihän tässä hoppua ole.. en edes tiedä vielä keväästä .. kaikki on mulla oikein auki vielä..

        Mut juu. Kuulostaa hyvältä. Ollaan asian tiimoilta yhteyksissä..😊


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No kunhan saan keväällä pyöränkin kuntoon. Siinä on pientä säätöä. Mutta eiköhän sitä senkin kuntoon saa. 😊

        Et onnistu.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu.. eihän tässä hoppua ole.. en edes tiedä vielä keväästä .. kaikki on mulla oikein auki vielä..

        Mut juu. Kuulostaa hyvältä. Ollaan asian tiimoilta yhteyksissä..😊

        Juu, ei vielä pitkään aikaan ole ajokelejä. 😄

        Mutta 4 vuotta sitten taisi olla aika aikaisin. 🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et onnistu.

        Onnistun kyllä. 😀


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Fn ole nykyään riippuvainen kenestäkään. Eikä mun tartte noin periaatteessa olla velvollinenkaan kuin yhdestä...tytöstäni. Joka on syöksähtänyt elämään, kun on päässyt äitinsä ikeestä. Tänään just viestiteltiin...viestitellään yhä..😊

        Mulle vaan tulee välillä ahdistuksia (kuten eilen) siitä, kun jottkut yrittää asettaa ihmisiä muotteihin. Jollain v.tun vimmalla...😤

        Mutta ne vaan yrittää. 😁

        Juu, mutta tarkoitin ihmisten mielipiteistä riippuvainen. Täsmennys. Ei ne sitten enää niin vituta, kun ei ne kiinnostakkaan. Eikä vaikuta. 🙂👍

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, mutta tarkoitin ihmisten mielipiteistä riippuvainen. Täsmennys. Ei ne sitten enää niin vituta, kun ei ne kiinnostakkaan. Eikä vaikuta. 🙂👍

        Jasu

        No tälläisellä alustalla ei juuri muuta ole...

        Mutta pitäis kai vaan syventää samanmoisten kanssa keskustelua ja jättää vastarannan kiisket omiin oloihin. 😁


    • Voi kuinka kiva aloitus! 🤗
      No, olen ollut tämän viikon vähän flunssassa, mutta toivottavasti jo paranemaan päin. Ja.. huomisen etätyöpäivän jälkeen minulla alkaa reilu viikon kestävä loma! 😊🌞

      https://youtu.be/zpzdgmqIHOQ?si=8LaMyB-02OHOL5Km

      Voimia arkeen Pikku-pirpana! Toivon sinulle kivuttomia aikoja ❤️

      • Kivaa lomaa sinulle.toivottavasti on antoisa❤️


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kivaa lomaa sinulle.toivottavasti on antoisa❤️

        Kiitos Pikku-pirpana! Kyllä se varmaan työaamut voittaa 😊


    • Anonyymi

      AP on tyhmä.

    • Anonyymi

      painoin nsappulaa josta tulee valo tuolle lämpömittarille jotta näkee numerot: sisä 20.3, ulko 2.2 celsiusasteita .... niin nappia painamalla valon tulee näppärästi web-kameran reaaliaikainen kuva lämpömitta4ista niin.

    • Anonyymi

      oikeasti voisi lisätä jotain tietokantaan mitä tuo juttu muodostaa toisista erilaisi nimiä, siis palstalaisti, mutta niin tuon ohjelman tarkoitus ei ollut tuli hassu vahingossa.

      Linorpnenta
      Valuntu
      Vepykukei
      Munnimiomunnimionaumunnimion
      Erta
      Kol

      tietokoneen nimittelijän tekemiä nimiä

    • Pystyn istumaan taas kauemman kuin minuutin kerrallaan, flunssa iski ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2017...tai mikä nyt liekään, tuntuu enemmänkin keuhkoja vastaan suunnatulta täsmäaseelta 🤔. Istuminen on hieno juttu 🙂

      • Onpa ollut kova tauti!
        Minäkin hain vielä tänään poskiontelolääkkeiden lisäksi yskänlääkettä ja astmapiipun, niin kyllä varmaan minullakin kohta henki kulkee jo sen verran että pääsen reissuun. 👍
        Juu, pienet on ilot ihmisellä, eikä istuminenkaan ole aina itsestäänselvää. 🙂
        Pikaista toipumista.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Onpa ollut kova tauti!
        Minäkin hain vielä tänään poskiontelolääkkeiden lisäksi yskänlääkettä ja astmapiipun, niin kyllä varmaan minullakin kohta henki kulkee jo sen verran että pääsen reissuun. 👍
        Juu, pienet on ilot ihmisellä, eikä istuminenkaan ole aina itsestäänselvää. 🙂
        Pikaista toipumista.

        😁 huomasin just itsekin ettei hengittäminenkään itseasiassa hassummalta tunnu 👍, hyvää matkaa


      • Nyt on jo kaikenlaista pöpöä liikenteessä.. on aata ja beetä, koronaa ja noroa.. ihan kuule riittävästi.

        Hienoa että olet jo parempaan päin. Hyvä juttu. Hoida itseäsi, ettei pitkity.


      • Olipas mielenkiintoinen musiikkivalinta. Oiva lisä tähän ketjuun.. hymyssä suin kuuntelin sen. Kiitos.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Olipas mielenkiintoinen musiikkivalinta. Oiva lisä tähän ketjuun.. hymyssä suin kuuntelin sen. Kiitos.

        Olen viimeaikoina kuunnellut paljon lattareita. Itselläni on menossa lattariviikko. Piristävää vaihtelua. Tahti vaihtuu, rytmit keinuttaa ja kellohame heilahtaa. 😁💃

        ~ Hong Kong Mambo ~
        https://youtu.be/FsRfY4OQsM4?si=WwZabd6i5W9SZFMF


      • tosi.typy kirjoitti:

        Olen viimeaikoina kuunnellut paljon lattareita. Itselläni on menossa lattariviikko. Piristävää vaihtelua. Tahti vaihtuu, rytmit keinuttaa ja kellohame heilahtaa. 😁💃

        ~ Hong Kong Mambo ~
        https://youtu.be/FsRfY4OQsM4?si=WwZabd6i5W9SZFMF

        Olipas letkeä. Oikein maukas. Tanks.


    • No nyt viime aikoina on tuntumut että hyviä aioita tapahtuu ansaitsemattoman paljon. Yrityksen tilauskirja kuulemma täyttyy kovaa tahtia joten tulevaisuus näyttää hyvältä ja turvatulta. Sukulaisilla ja kavereilla tuntuu myös meneän ihan mukavasti joka tietysti itseäni kovasti ilahduttaa.

      Itselleni myös sellaisia pieniä ilon ja onnistumisen hetkiä löytyy mutta ehkä maininnan ansaitsee sellainen isompi kokonaisuus etttä olen kadottanut yksinäisyyden tunteeni. Juuri kun sain liikkeelle projektin joka parantaisi yksinäisyyen laatua se tuntuikin poistavan koko tunteen. Jotenkin tuntuu että turha työ meni hukkaan mutta olkoon sitten niin.

      • Hei.. loistava uutinen. Kovin iloiseksi tulin puolestasi. Niin mukavaa, kun hyville ihmisille tapahtuu hyviä asioita. Pienissä iloissa on ison ilon siemen. Jos sen kylvää ja hoitaa, se itää. Siitä kasvaa valtavan kokoinen ilo.

        Onnellista ja menestyksekästä viikonloppua sinulle. Toivon sinulle vain hyvää.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hei.. loistava uutinen. Kovin iloiseksi tulin puolestasi. Niin mukavaa, kun hyville ihmisille tapahtuu hyviä asioita. Pienissä iloissa on ison ilon siemen. Jos sen kylvää ja hoitaa, se itää. Siitä kasvaa valtavan kokoinen ilo.

        Onnellista ja menestyksekästä viikonloppua sinulle. Toivon sinulle vain hyvää.

        Kiitokset sinulle ja muillekin palstalaisille; yhdessä tätä palstaa rakennetaan.

        Täällä on nostettu asioita monesta kulmasta ja sen lisäksi että asioita on tullut miettineeksi niin kyllä asioita on myös tullut konkretisoiduksi, Ihan nyt esimerkki lähitulevaisuudesta on mun talviloma. Ennen olen ottanut sen aina rahana ja kipaissut katsomassa lapsia ja muita sukulaisia. Tänä vuonna otin sen vapaana jolloin voin olla poissa töistä kaksi viikkoa. Niistä olen sitten kymmenen päivää sukuloimassa kaikessa rauhassa.


      • M184 kirjoitti:

        Kiitokset sinulle ja muillekin palstalaisille; yhdessä tätä palstaa rakennetaan.

        Täällä on nostettu asioita monesta kulmasta ja sen lisäksi että asioita on tullut miettineeksi niin kyllä asioita on myös tullut konkretisoiduksi, Ihan nyt esimerkki lähitulevaisuudesta on mun talviloma. Ennen olen ottanut sen aina rahana ja kipaissut katsomassa lapsia ja muita sukulaisia. Tänä vuonna otin sen vapaana jolloin voin olla poissa töistä kaksi viikkoa. Niistä olen sitten kymmenen päivää sukuloimassa kaikessa rauhassa.

        Loma on aikaa myös itsellesi. Itsesi huomioimista ja palautumiseksi.

        Meissä on se perustavanlaatuinen ero, etten milloinkaan luopuisi lomastani rahan takia. Syön mieluummin vaikka pelkkää kaurapuuroa koko loman, mutta töitä en tekisi.

        Oma aika itseni kanssa. En luopuisi siitä.

        Toivon sinulle antoisaa lomaa ja aurinkoista mieltä.


      • Hali myös sinulle. Olet ollut mielessäni.
        Lähetän mahtirutistuksen sinulle.

        Kiitos biisistä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hali myös sinulle. Olet ollut mielessäni.
        Lähetän mahtirutistuksen sinulle.

        Kiitos biisistä.

        🤗 piti pitää pieni palstatauko. Teki hyvää😁


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        🤗 piti pitää pieni palstatauko. Teki hyvää😁

        Juu. Tauko silloin tällöin on hyväksi.
        Sellainen on-off on mulle paras. Välillä palsta maistuu hyvälle ja toisinaan ei.

        Olen taas päässyt palstapöpien silmätikuksi, niin täytynee ottaa taukoa. Enhän mä niistä välitä, mutta jotta ne ei pääsekään ihon alle, niin paree vetäytyä välillä takavasemmalle.

        En voi sille mitään, että mielipiteeni saavat joitakin takajaloilleen.


    • Tällä hetkellä monikin asia tuo hyvää mieltä, mutta erityishuomiota kiinnitti, kun olen nyt parissakin paikassa saanut muutaman päivän sisällä ihan loistavaa palvelua. Yhdessä paikassa aloin jo miettimään, että flirttailiko naispuolinen asiakaspalvelija kanssani, kun hän oli niin yltiöystävällinen 😄 Ja sitten meistä suomalaisista sanotaan, ettei palvelua saa mutta ihan todella hyvää palvelua on saanut. Ei voi kuin olla tyytyväinen 🤗

      • Pienetkin asiat saavat hyvälle mielelle, jos niitä huomioi. Hyvä asiakaspalvelu on yksi tuommoinen asia. Ja se jää mieleen.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Pienetkin asiat saavat hyvälle mielelle, jos niitä huomioi. Hyvä asiakaspalvelu on yksi tuommoinen asia. Ja se jää mieleen.

        Juuri niin. Paljon on kiinni omasta tavasta katsella maailmaa. Hetkinä, jolloin oma mieli on musta, huomaan katsovani maailmaa aivan erilaisten lasien läpi kuin normaalisti. En pidä siitä olotilasta, koska se tuntuu sotivan luontaista asennettani vastaan.

        Tänään iloiseksi on saanut lapsuuudenperheeni näkeminen, meitä oli iso lössi koossa. Paljon naurua, hölmöjä juttuja ja vähän väittelyäkin 😄


      • Aletheias kirjoitti:

        Juuri niin. Paljon on kiinni omasta tavasta katsella maailmaa. Hetkinä, jolloin oma mieli on musta, huomaan katsovani maailmaa aivan erilaisten lasien läpi kuin normaalisti. En pidä siitä olotilasta, koska se tuntuu sotivan luontaista asennettani vastaan.

        Tänään iloiseksi on saanut lapsuuudenperheeni näkeminen, meitä oli iso lössi koossa. Paljon naurua, hölmöjä juttuja ja vähän väittelyäkin 😄

        Kuulostaa kivalta kokoontumiselta. Perhejoulu tuli ekana mieleen.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kuulostaa kivalta kokoontumiselta. Perhejoulu tuli ekana mieleen.

        Vähän sen suuntainen 😊 Meillä on aika eläväinen perhe ja temperamenttiakin löytyy kaikilta enemmän tai vähemmän, joten ääntä meistä lähtee, mutta hyväll tavalla 😄


    • Anonyymi

      Haluaisitko tavata kivan miehen?

      • Minulleko laitat?

        Kivat ihmiset on mun juttuni. Mutta en ole haku päällä.


    • Anonyymi

      Oma rauha sinkkuna, kahvia,ristikot, lenkkeily ja pyykkäys. Kyllä,luit oikein tykkään pyykinpesusta♥️

      • Ohohh.. meitä on moneksi. En missään nimessä halveksu pyykinpesua. Puhtaat vaatteet ovat minullekin tärkeitä.

        Minulla saa olla kulahtaneet, risaiset ja jopa tahroittuneet vaatteet, mutta ne on oltava puhtaat. Samoin pyyhkeet ja petivaatteet. Asia josta en tingi.

        Tuota ei saavuta ilman pyykinpesua. :)


    • Anonyymi

      Kyllä tämän ketjun aloittajan kirjoittelusta tulee paha mieli…

      • Makunsa kullakin..


    • Anonyymi

      joass yrittää tehdä tois43ll4 hyvän mie4len niin t6ois4ll4 pyllist6ä6 niin sanoen 5qasaqpainoilua

      • Eip kannata kumarrella, niin ei tarvii si pyllistelläkään kelleen. Niin minä toimin. Sanon vai kuin minusta tuntuu.
        Jos joku ei siitä tykkää, niin voi voi.


    • Anonyymi

      niin jooh joku hqqvceilija joka on mi3e4le3nkiintoine4n hahmo voisi tulla minun luokse nukkumaankin, kqikkia 65ie35okone43ju55uja jqa omq huo4kin voisi olla ja oma 6t5ie46okon4e ja rou645 on hsh

      • Haaveilija ei ole hahmo.. ihan elävä, aito ja tunteva ihminen. Olen tavannut hänet ja hän on ihana ihminen.


    • Anonyymi

      pikku-pirpana on paholais4n sukuas haluaa toidillr pshssw kun iyd4rä hs5miyy6ss joku sdis

    • Anonyymi

      pikku-pirpwsansa miearä ikinä nähnyrtään on cilaisulla nähnyt pikkupoikia e3te3lä-pohjqmaalra hahha

    • No nyt pitää mainita kun osu tää ketju silmään...

      Mun naapuriin kannattii ihan juuri ussi "virpoja" sisään. 😄

      Sìs pieni tyttö tai poika...en tiedä, mutta kyllä tuli sitten niin hyvä mieli...😃

      Mä näin useasti pullukkamahaisen naisen ja toiveikkaan isukin...nyt heillä on ihminen välissä joka kasvattaa heistä aikuisia. 😃
      Ihan sama, halusivat tai eivät. 😁

      Tietty mä oon itse innokas näkemään sen uuden ihmisen ja seurata kun se kasvaa...enkä mä toisaalta välitä näin naapurina, mitä vanhemmat joutuu kokemaan. Myrskyjä niin keskinäisissä suhteissa kun muuten...raakaa peliä...mutta sitä se on.😄

      Mahdollisuuksia.😃

      • Uusi elämä.. voi olla että pienokaisella on merkittävä rooli meidän kaikkien elämässä.. tai sit ei. Mistäpä tuota voi tietää. :)


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Uusi elämä.. voi olla että pienokaisella on merkittävä rooli meidän kaikkien elämässä.. tai sit ei. Mistäpä tuota voi tietää. :)

        Ei voikaan tietää... mutta kyllä mä innostuin oikeesti...kastelin sukanikin kun kävin huutaa ovesta onnitteluni heille. 😃

        Mä muistan hyvin vielä sen hetken kun tultiin kotiin poika mukana.,😄

        Mietin miten selvitään ja kaikkee risteili päässä. 😄

        Tuli muuten mieleen yks feilikin...😄

        Poitsu oli niin iso syntyessään, että väliliha piti leikata...sit oli tarkat puhdistusohjeet annettu...piti pissin jälkeenkin huuhdella pideellä jne....arvaappas oliko meillä pideetä? 🤣

        No maantaina oli...😁

        Ja sitä ennen mä toimin suihkumestarina...

        Jälkeenpäin kiva naureskella, mutta sillloin olin kuin peura pitkien valojen keilassa. 😄

        Rentous oli kaukana. 😃


      • Disseisback kirjoitti:

        Ei voikaan tietää... mutta kyllä mä innostuin oikeesti...kastelin sukanikin kun kävin huutaa ovesta onnitteluni heille. 😃

        Mä muistan hyvin vielä sen hetken kun tultiin kotiin poika mukana.,😄

        Mietin miten selvitään ja kaikkee risteili päässä. 😄

        Tuli muuten mieleen yks feilikin...😄

        Poitsu oli niin iso syntyessään, että väliliha piti leikata...sit oli tarkat puhdistusohjeet annettu...piti pissin jälkeenkin huuhdella pideellä jne....arvaappas oliko meillä pideetä? 🤣

        No maantaina oli...😁

        Ja sitä ennen mä toimin suihkumestarina...

        Jälkeenpäin kiva naureskella, mutta sillloin olin kuin peura pitkien valojen keilassa. 😄

        Rentous oli kaukana. 😃

        Mulla kävi ihan toisin.

        Olen aina sanonut, että kun on vaikeeta tai kriisi, mä otan ohjat ja handlaan homman himaan. Niin kävi kun poitsu syntyi.

        Mä sanelin tahdin ja ukko vikisi. Ite poltin oman jaksamiseni loppuun ja esitin vahvaa lapsen ja ukon puolesta, mutta me selvittiin.

        Jätkä syntyi keisarinleikkauksella, kun mulla istukka repesi. Ekan päivän olin nukutuksesta ihan tokkurassa, enkä pystynyt huolehtimaan juuri synnytetystä pikkuisesta, mutta sen jälkeen ryhdyin tomerasti toimeen.

        Tiesin, ettei kukaan muukaan hommaa hoida, niin lähdin tuulta päin. Voimaantuneena. Ja sitä työtä teen edelleen. Kohta menen hoitamaan häntä taas. Puoli tuntia omaa aikaa ja sit äitirooli taas päälle.

        Toisilla vanhemmilla työ loppuu lasten aikuistuessa.. minulla ei. Vastuuni hänen elämästään on yhä, vaikka jäbällä ikää kohta 28 vuotta. Näillä mennään.

        En valita. Tämä vain on elämääni.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mulla kävi ihan toisin.

        Olen aina sanonut, että kun on vaikeeta tai kriisi, mä otan ohjat ja handlaan homman himaan. Niin kävi kun poitsu syntyi.

        Mä sanelin tahdin ja ukko vikisi. Ite poltin oman jaksamiseni loppuun ja esitin vahvaa lapsen ja ukon puolesta, mutta me selvittiin.

        Jätkä syntyi keisarinleikkauksella, kun mulla istukka repesi. Ekan päivän olin nukutuksesta ihan tokkurassa, enkä pystynyt huolehtimaan juuri synnytetystä pikkuisesta, mutta sen jälkeen ryhdyin tomerasti toimeen.

        Tiesin, ettei kukaan muukaan hommaa hoida, niin lähdin tuulta päin. Voimaantuneena. Ja sitä työtä teen edelleen. Kohta menen hoitamaan häntä taas. Puoli tuntia omaa aikaa ja sit äitirooli taas päälle.

        Toisilla vanhemmilla työ loppuu lasten aikuistuessa.. minulla ei. Vastuuni hänen elämästään on yhä, vaikka jäbällä ikää kohta 28 vuotta. Näillä mennään.

        En valita. Tämä vain on elämääni.

        Niin..

        Osa syttyy/herää myöhemmin...ja osa on herkempi reagoimaan kaikkeen nopeammin...

        Ei myö kumpikaan voida sanoa miten ja missävaiheessa nridän puolisot reagoisi...

        Kun reagoidaan itse herkästi...

        Täjän ei oikein kannata ainakaan uhriutua...

        Mä tiedän, että kohta tulee sinulta aikamoista tulta perseelle... mut nyt vielä voin sanoa...oletko miettinyt, että olisiko se voinut olla vähemmän? Vähemmän sinua stressaavaa, vaativaa.?

        Mä olisin voinut himmata...mahkut oli....mutta mä halusin. Hsluun yhä. En bois olla muutakaan. 😃

        Ja en usko, että sinustakaan muuhun olisi ikinä ollut. 😃

        Kierrä, kaarra ja löydät lopulta itses...taas.

        Nyt ootan perse pystyssä iskua. ..anna tulla. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin..

        Osa syttyy/herää myöhemmin...ja osa on herkempi reagoimaan kaikkeen nopeammin...

        Ei myö kumpikaan voida sanoa miten ja missävaiheessa nridän puolisot reagoisi...

        Kun reagoidaan itse herkästi...

        Täjän ei oikein kannata ainakaan uhriutua...

        Mä tiedän, että kohta tulee sinulta aikamoista tulta perseelle... mut nyt vielä voin sanoa...oletko miettinyt, että olisiko se voinut olla vähemmän? Vähemmän sinua stressaavaa, vaativaa.?

        Mä olisin voinut himmata...mahkut oli....mutta mä halusin. Hsluun yhä. En bois olla muutakaan. 😃

        Ja en usko, että sinustakaan muuhun olisi ikinä ollut. 😃

        Kierrä, kaarra ja löydät lopulta itses...taas.

        Nyt ootan perse pystyssä iskua. ..anna tulla. 😄

        En voi iskeä, kun en koe ymmärtäneeni sinun tekstiäsi oikein.

        Joudut taas avaamaan aivoituksiasi paremmin ennen kuin voin ymmärtää sinua ja vastata. Vika on ymmärtämyksessäni.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        En voi iskeä, kun en koe ymmärtäneeni sinun tekstiäsi oikein.

        Joudut taas avaamaan aivoituksiasi paremmin ennen kuin voin ymmärtää sinua ja vastata. Vika on ymmärtämyksessäni.

        Eli:

        Kun otat ohjaat, otat myös kaiken mitä siitä tuleekaan vastaan...

        Tosin niin sanoitkin tehneesi ja hyväksyt sen.

        Mutta niin se on monella...

        Elisaktuunen sanoi joskus, että on suojelijoita. .

        Niille suojeleminen on vaan se elämä...🙂

        Onneks on omat muksut, sulla oms poika.

        Vaikka livetään me muuallekin. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        Eli:

        Kun otat ohjaat, otat myös kaiken mitä siitä tuleekaan vastaan...

        Tosin niin sanoitkin tehneesi ja hyväksyt sen.

        Mutta niin se on monella...

        Elisaktuunen sanoi joskus, että on suojelijoita. .

        Niille suojeleminen on vaan se elämä...🙂

        Onneks on omat muksut, sulla oms poika.

        Vaikka livetään me muuallekin. 😄

        Juu. Kyllä mä olen viime vuosina alkanut tässä kaiken sivussa elämään taas omannäköistä elämääni. Se on totta.

        Mutta nämä on valintoja.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu. Kyllä mä olen viime vuosina alkanut tässä kaiken sivussa elämään taas omannäköistä elämääni. Se on totta.

        Mutta nämä on valintoja.

        Jep. Ja kerroitpa kuinka millaisen tarinan elämästäsi muille, se on vain tarina.

        Shit happens jne...

        Säälijöisyäkään kun ei saa edes pisteitä. Maailma rullaa ja makaa siinä itsesäälissä tai elä...

        Kyllä mä tuota joudun itsekin potkii nuppiini. 😄

        Tosin, se on helpompaa puskee pihalle kuin hiffata itse. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        Jep. Ja kerroitpa kuinka millaisen tarinan elämästäsi muille, se on vain tarina.

        Shit happens jne...

        Säälijöisyäkään kun ei saa edes pisteitä. Maailma rullaa ja makaa siinä itsesäälissä tai elä...

        Kyllä mä tuota joudun itsekin potkii nuppiini. 😄

        Tosin, se on helpompaa puskee pihalle kuin hiffata itse. 😄

        No mä en kaipaa tsemiä tai sääliä. Mulla on kaikki elämässä ihan kohdillaan. Elän hyvää elämää. En täydellistä, mut en mä edes usko täydellisyyteen.

        En sääli itseäni, mun elämä nyt vaan on tätä mitä on. Ja itse olen valinnut tieni. Ihan ite. En tarvitse syyllisiä tai tekosyitä. On vain tämä, tässä ja nyt. Näillä mennään.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No mä en kaipaa tsemiä tai sääliä. Mulla on kaikki elämässä ihan kohdillaan. Elän hyvää elämää. En täydellistä, mut en mä edes usko täydellisyyteen.

        En sääli itseäni, mun elämä nyt vaan on tätä mitä on. Ja itse olen valinnut tieni. Ihan ite. En tarvitse syyllisiä tai tekosyitä. On vain tämä, tässä ja nyt. Näillä mennään.

        Niin, tiedän. Mutta on hyvä myös, että joku näee sen. 😊

        Sillehän on se tarve...😊

        Kuuntelin "traktorissa" tarkkaan kaiken. 🙂


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin, tiedän. Mutta on hyvä myös, että joku näee sen. 😊

        Sillehän on se tarve...😊

        Kuuntelin "traktorissa" tarkkaan kaiken. 🙂

        Mua pikkuisen harmittaa, että aikaa oli niin vähän. Olisi kovin mukavaa jos sitä olisi enemmän. Haluaisin kuulla sinua. Snaijaatko?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mua pikkuisen harmittaa, että aikaa oli niin vähän. Olisi kovin mukavaa jos sitä olisi enemmän. Haluaisin kuulla sinua. Snaijaatko?

        Snaijjaan.... siinä oli niin kiire ja kaikkea... kerrankin nenäkkäin. 😃

        Mut ymmärrän. 🙂


    • Anonyymi

      Oli kiva päivä pulkkamäessä pojan lapsen kanssa....ihana pikku taapero on hän :-)

      T. Jannu Kymenlaaksosta.

      • Ooh.. lapsen kanssa pulkkamäessä. Riemua ja naurua koko päivän verran.
        Olisipa sitä vielä lapsi ja pääsisi pulkkamäkeen.. muistelen omia pulkkamäkikokemuksiani lämmöllä.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ooh.. lapsen kanssa pulkkamäessä. Riemua ja naurua koko päivän verran.
        Olisipa sitä vielä lapsi ja pääsisi pulkkamäkeen.. muistelen omia pulkkamäkikokemuksiani lämmöllä.

        Ei se ikää kato...silmät kii ja menoksi ;-)
        Se vetää suupielet ylöspäin :-)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ikää kato...silmät kii ja menoksi ;-)
        Se vetää suupielet ylöspäin :-)

        Muistan elävästi kun kerran olin yksin iltasella pulkkamäessä lapsukaisena. Pulkkani kaatui aika rajusti ja huomasin kaaduttuani mahtavan tähtitaivaan. Jäin ihmettelemään sen upeutta toviksi, kun siihen tupsahti aikuinen mies. Hän oli nähnyt kaatumiseni kotinsa ikkunasta ja luullut minun loukanneen itseni ja tuli apuun.

        Olin häkeltynyt tilanteesta. Mutta muisto on edelleen elävänä mielessäni vielä 40 vuoden jälkeenkin.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Muistan elävästi kun kerran olin yksin iltasella pulkkamäessä lapsukaisena. Pulkkani kaatui aika rajusti ja huomasin kaaduttuani mahtavan tähtitaivaan. Jäin ihmettelemään sen upeutta toviksi, kun siihen tupsahti aikuinen mies. Hän oli nähnyt kaatumiseni kotinsa ikkunasta ja luullut minun loukanneen itseni ja tuli apuun.

        Olin häkeltynyt tilanteesta. Mutta muisto on edelleen elävänä mielessäni vielä 40 vuoden jälkeenkin.

        Tuli kommentistasi mieleen tietysti komea tähtitaivas mutta ihan oikeesti ennen välitettiin naapureista ja autettiin...huolehdittiin lapsista..vaikka ei olleet omia. Nykyään on asiat toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli kommentistasi mieleen tietysti komea tähtitaivas mutta ihan oikeesti ennen välitettiin naapureista ja autettiin...huolehdittiin lapsista..vaikka ei olleet omia. Nykyään on asiat toisin.

        Mjaa, tänään huolehdin kyllä lapsesta jonka vanhempia en ole koskaan tavannut.
        Riittää kun lapsi on tyttären ystävä, kuuluu siis huolenpidon lähipiiriin.
        Kyllähän tytärkin on onnellinen, jos ystävä on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuli kommentistasi mieleen tietysti komea tähtitaivas mutta ihan oikeesti ennen välitettiin naapureista ja autettiin...huolehdittiin lapsista..vaikka ei olleet omia. Nykyään on asiat toisin.

        Niin. Ehkä suuntaa voisi muuttaa. En tiedä.

        Pieniä tekoja kohti parempaa.


    • Anonyymi

      laitan t3ke3mnään jotain niniä jos tulee hassuja, nmuutaqmia..

      ikira
      Kohickxe
      Mirak
      Rakha
      Kir
      Nakausbudro

    • Anonyymi

      😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

      🔞 K­u­­u­m­a­t­­­ ­­t­­­y­­t­­­ö­t­­ ­­o­d­o­t­­­t­a­­v­­­a­t­­ ­­­s­­i­­­n­u­­a­ -> https://us4.fun/kissgirl?18281548

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      234
      16750
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      26
      2143
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1720
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1453
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1102
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      748
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      731
    Aihe