siis ihan yleisesti miksi pitää antaa palautetta yrityksille?
Kun hakee jatkuvasti sitä mitä itseä kiinnostaa siihen tehtävää ihan sama oiski IT ala, kauppa, myynti, tekninen, raksa tai muu asiantuntija tehtävä.
olen keskustelut jopa yrityksen perus tiiminvetäjä, manageri, rekrytoija, hr ja joku chief tason kanssa. perus alkuun tapahtuu sitä keskustelua jopa pari kertaa, sitten haastattelun jälkeen ne käsittelee sitä hakemusta ja rekryprosessia. ei väliä onko haastattelua tai ei, ne saattaa kulkea jopa sähköpostien viestintää, että kysyy hakijan taustaa ja osaamista.
haettun jälkeen tietenkin useimmissa monelle tulee sellainen fiilis, että päättyy evättyyn kuitenkin ja semmoinen tunne ei tästä tuu mitään vaikka haastattelut/keskustelut ja yms meni, kuitenkin se yritys päättää asiansa. Sitten ajan kuluessa monelle tulee sähköpostiin se haettu tehtävä ja yrityksen organisaatio palaute, että "kiitos kun hait x tehtävään ja y yritys, ja anna palautetta, että kehitettään paremmaksi"
tätä en ymmärrä miksi antaisin palautetta organisaatiolle, ku yrityksessä se henkilö ketkä ovat velvollisuudessa niin saavat palkkaa, etua, tekemistä ja jne. Työttömät vaan paiskii jonossa ja odottaa kunnes se työ tulee eteen. Luuleeko oikeasti organisaation hallitus lukee hakijoiden palautetta, oma semmoinen on epäilyttävä fiilis on ei, ja ei heitä kiinnosta kuitenkaan.
Samahan organisaatiossa ketkä on työskentelee siellä siis tavalliset henkilöt ikään kuin "mä työskentelen täällä vaan". ei ne hallituksetkaan kiinnosta alempien toimintaa ja heitä kiinnostaa sitä kassan kilisevää ääntä eli *ka-ching* ja ei kiinnosta niitä palautteitakaan.
vaikka on hr olemassa, onko siitä edes kauheasti mitään apua??
samahan näitä palautetta en ymmärrä, miksi pitää antaa 0-10. periaatteessa se yrityksen ketkä tarvii lisää työntekijöitä ja apuvoimia niin heidän itse pitäisi tietää missä on vikana ja ongelmana, ja heidän pitää itse korjata se ongelma eikä vaan saada palautetta työttömiltä hakijalta.
vaikka yritys saisi palauteta ottavatko he oikeasti huomioon vai muuten vaan, ikään kuin "joojoo, tämmöistä taas" ja korjaavatko he? ei, ikään kuin vain mittausta 20xx tuloksena on x ja seuraavan vuonna y, että ei muuttu kauheammin. samahan miksi suosittelisin kavereita sinne organisaation?? jokaisella organisaatiollakin huonoja ja heikkoja puolia, että ne on vain piilossa ja samahan ne työnkiusaamiset.
miksi yrityksille pitää antaa palautetta, ku on evätty hakemus?
4
466
Vastaukset
No, se on vähän kuin vankeuslaitos pyytäisi ex-vangilta palautetta vankeusrangaistuksen suorittamisen jälkeen: Auta meitä kehittämään toimintaamme. Kuinka me vankeuslaitoksena olemme mielestäsi onnistuneet vankeusrangaistuksesi toteuttamisessa 0-10.
- Anonyymi
Jos ei valittu työhön niin on aivan turha työnantajan odottaa palautetta
- Anonyymi
Joo naurettavaa puuhastelua. Varmasti on kyseinen duunipaikkakin surkea.
- Anonyymi
jep, sanoisin lisäksi palautteestakaan ei ole mitään hyötyä ja se on vain tiiminvetäjille pelkää kipua ja ihan kuin vedetty päin naamaa sitä kivulliasta palautetta, sekä muut pistokset pistää sydämeen.
olen muinoin törmännyt jopa sellaisia palauteitta on lähetetty vuodessa 4 kertaa palautetta vaikappa 3kk välein yksi palaute, niin 20xy vuonna on tullut 300 palautetta ja tänä vuonna alle 100 niin mikä se syy on niin se työnantaja itsensä pitäisi tietää ja katsoa peiliinsä miksi näin ja mikä pitäisi parantaa. hr:äkään toimii vain jatkuvasti välittänäjä ja kuuntelee henkilökuntien murhetta ja muita ikävyyksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559