Yleensä tilaan ruoat ja muut tarvikkeet kotiinkuljetuksella. Lähikaupasta haen yleensä kaljaa, sekä nikotiinituotteita. Niitä ei voi itsepalvelukassalla käsittääkseni ostaa.
Kuitenkin, jos tarvitsee jotain pientä, vaikka hakee ihan jätskiä, niin se on yllättävän kätevä ja nopeampi, kuin "oikea" kassa.
Toki se on lähikaupassa sellaisen hedelmävaa'an kokoinen, niin ei siinä mitään kärryllistä viitsi edes yrittää.
>simiti<
Käytättekö itsepalvelu kassaa?
46
418
Vastaukset
- Anonyymi
kaikkiin kauppoihin merrki; Cash Only, kortti ei kelpaa enää
- Anonyymi
Palvelu kassoilla voi käyttää rahaa.
Itsepalvelukassoilla ei ja se on hyvä. Ei tarvitse odottaa, kun jotkut sählää kolikoiden kanssa. - Anonyymi
Hyvä että on itsepalvelukassat, joihin ei käy käteinen. Homma hoituu sutjakkaasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palvelu kassoilla voi käyttää rahaa.
Itsepalvelukassoilla ei ja se on hyvä. Ei tarvitse odottaa, kun jotkut sählää kolikoiden kanssa.Jaa, että sählää kolikoiden kanssa.
Olen useita kertoja kaupan kassalla todennut, kun keski-ikäinen tai vanhempi rouvashenkilä kaupan kassallla yrittää maksaa ostoksensa maksukortilla.
Paljon hitaammin se sujuu ja seuraavia havaintoja olen tehnyt koritlla maksavista:
-Korttia kaivetaan käsilaukusta ja ihmetellään missä se maksukortti nyt onkaan.
-Tunnuslukua näpytellessä sormi menee suuhun, mikäs se tunnusluku olikaan, en nyt muista.
-Kaivetaan käsilaukkua, jossain se tunnusluku piti olla, kun en sitä ulkoa muista.
-Ai, että eikös tämä kortti teillä kelvannutkaan.
-Ai niinkö, ensin siis piti syöttää bonuskortti ja ja sittenkö tämä maksukortti, voi hyvänen aika sentään, kun olen hajamielinen, hih, hih, hih....
- Tämä maksupääte tässä ilmoittaa, että korttini on vanhentunut, ei se vielä vanha pitänyt olla, missä sitten on se uusi korti ja aletaan kaivamaan käsilaukkua, todeten, etei se näytä täällä olevan.
-Missäs se minun maksukortti olikaan, kyllä minä sen kotoa lähtiessäni mukaan otin, miten tässä on voinut käydä näin.
Olipa yksi mies asiakas lidlin kassalla, jossa maksupääte totesi kortin vanhentuneen.
Mies totesi, että kortti toimi toisessa kaupassa tänään.
No mies totesi, että hän voi nämä ostokset viedä takaisin paikoilleen, mutta myyjä totesi, että he keräävät ostokset ja vievät ne paikoilleen.
Eivät ne kaikkia ostoksista paikoilleen viel kuten ostosten kylmätuotteet, jotka päätyvät biojäteastiaan, kun ovat ostoskorissa vähän aikaa lämmenneet.
Toinen myyjä tulikin paikalle ja erotti maitotuotteet erikseen ja varmasti vei ne biojäteastiaan, vaikka eivät ole edes pilla, eikä kovin paljon lämmenneet.
Enemmän ne kylmätuotteet lämpenevät jokaisen asiakkan mukana kotimatkalla, eivätk ole silloinkaan piallla, muutenhan olisi joka ikinen kerta mahatauti.
Se on myös typerää, että jos asiakas ottaa irtokarkkeja, mutta jättää irtokarkkipussin kauppaan ostamatta, niin se menee roskikseen.
MIKSI, kysyn vaan, eivät ne irtokarkit ole milllään tavoin pilaantuneet, vaan ne voisi myydä puoleen hintaan tai myyjä palauttaa irtokarkit omille paikoilleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, että sählää kolikoiden kanssa.
Olen useita kertoja kaupan kassalla todennut, kun keski-ikäinen tai vanhempi rouvashenkilä kaupan kassallla yrittää maksaa ostoksensa maksukortilla.
Paljon hitaammin se sujuu ja seuraavia havaintoja olen tehnyt koritlla maksavista:
-Korttia kaivetaan käsilaukusta ja ihmetellään missä se maksukortti nyt onkaan.
-Tunnuslukua näpytellessä sormi menee suuhun, mikäs se tunnusluku olikaan, en nyt muista.
-Kaivetaan käsilaukkua, jossain se tunnusluku piti olla, kun en sitä ulkoa muista.
-Ai, että eikös tämä kortti teillä kelvannutkaan.
-Ai niinkö, ensin siis piti syöttää bonuskortti ja ja sittenkö tämä maksukortti, voi hyvänen aika sentään, kun olen hajamielinen, hih, hih, hih....
- Tämä maksupääte tässä ilmoittaa, että korttini on vanhentunut, ei se vielä vanha pitänyt olla, missä sitten on se uusi korti ja aletaan kaivamaan käsilaukkua, todeten, etei se näytä täällä olevan.
-Missäs se minun maksukortti olikaan, kyllä minä sen kotoa lähtiessäni mukaan otin, miten tässä on voinut käydä näin.
Olipa yksi mies asiakas lidlin kassalla, jossa maksupääte totesi kortin vanhentuneen.
Mies totesi, että kortti toimi toisessa kaupassa tänään.
No mies totesi, että hän voi nämä ostokset viedä takaisin paikoilleen, mutta myyjä totesi, että he keräävät ostokset ja vievät ne paikoilleen.
Eivät ne kaikkia ostoksista paikoilleen viel kuten ostosten kylmätuotteet, jotka päätyvät biojäteastiaan, kun ovat ostoskorissa vähän aikaa lämmenneet.
Toinen myyjä tulikin paikalle ja erotti maitotuotteet erikseen ja varmasti vei ne biojäteastiaan, vaikka eivät ole edes pilla, eikä kovin paljon lämmenneet.
Enemmän ne kylmätuotteet lämpenevät jokaisen asiakkan mukana kotimatkalla, eivätk ole silloinkaan piallla, muutenhan olisi joka ikinen kerta mahatauti.
Se on myös typerää, että jos asiakas ottaa irtokarkkeja, mutta jättää irtokarkkipussin kauppaan ostamatta, niin se menee roskikseen.
MIKSI, kysyn vaan, eivät ne irtokarkit ole milllään tavoin pilaantuneet, vaan ne voisi myydä puoleen hintaan tai myyjä palauttaa irtokarkit omille paikoilleen.Mielenkiintoista. Enpä ole tuollaiseen törmännyt. En edes muista milloin olen nähnyt jonkun laittavan ruoka kaupassa kortin numeroa.
No tuollaisia vaikeuksia ei ole itse palvelussa. Jatkan siellä.
- Anonyymi
En käytä ikinä itsepalvelukassoja.
- Anonyymi
En periaatteestakaan.
Joskus käytän. Esimerkiksi silloin jos on pitkät jonot tai oon ostamassa jotain energiajuomaa (niissä on se ikäraja niin myyjä tulee erikseen kuittaamaan sen). Ainakin joissain kaupoissa se menee noin.
Tai jos en muuten vaan jaksa olla vuorovaikutuksessa kenenkään kanssa.- Anonyymi
Minä en oo kuullukkaan et energiajuomat pitää kuitata 😳
- Anonyymi
Tuo oli mullekin uusi tieto. Mitä kaikkea muuta niiden pitää kuitata, vain onko tuo ainoa? Energiajuomia en käytä, mutta jos olisi jotain muutakin myyjän kuittauksen vaativaa, niin voisin alkaa niiden kanssa käyttää noita itsepalvelukassoja.
Anonyymi kirjoitti:
Minä en oo kuullukkaan et energiajuomat pitää kuitata 😳
Kai se on joku systeemi vaan tehty sen takia, ettei lapset osta niitä🤷🏼♀️ kun eihän itsepalvelukassalla välttämättä myyjä ehdi kaikkia kattoo.
Anonyymi kirjoitti:
Tuo oli mullekin uusi tieto. Mitä kaikkea muuta niiden pitää kuitata, vain onko tuo ainoa? Energiajuomia en käytä, mutta jos olisi jotain muutakin myyjän kuittauksen vaativaa, niin voisin alkaa niiden kanssa käyttää noita itsepalvelukassoja.
Toki alkoholijuomat ainakin, se kassa alkaa piippaamaan ja myyjä tulee tarkistamaan henkkarit.
- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Toki alkoholijuomat ainakin, se kassa alkaa piippaamaan ja myyjä tulee tarkistamaan henkkarit.
Niitä ei kai kaikkialla edes pysty itsepalveluna ostamaan?
- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Kai se on joku systeemi vaan tehty sen takia, ettei lapset osta niitä🤷🏼♀️ kun eihän itsepalvelukassalla välttämättä myyjä ehdi kaikkia kattoo.
Voi olla. Tääl ei tollasta oo et enegiajuomat pitäsi kuitata. Oon ostan monta kertaa 🤭🐰
Anonyymi kirjoitti:
Enkä siis kaikissa kaupoissa ole tällaiseen törmännyt, olisko sitten niin että siinä tietyssä on lapset paljon keplotellut asian suhteen.
Anonyymi kirjoitti:
Niitä ei kai kaikkialla edes pysty itsepalveluna ostamaan?
Siitä en tiedä, ainakaan ei mene osto läpi ennen myyjän tarkistusta.
- Anonyymi
Aina itsepalvelukassaa. Koska seuraan hintoja, siinä näkee suoraan minkä summan laite esille heittää. Esim. eilen ostin vaniljakastiketta (itse tehtyyn omenapiirakkaan kylään viemisiksi). Hyllyssä hinta oli 1,45 ja siinä pärähti 2,34. Yleensä palautan tai tarkistutan, nyt oli sen verran kiire että annoin mennä. (Eikä muuten ollut edes hyvää, helkkarin imelää.)
Kaikenlaisia kassoja tulee käytettyä. Jos on nätti likka kassalla niin ilman muuta sinne.
- Anonyymi
Suosin kassoja, ihan vaan siksi, että pysyy työntekijöillä työpaikat..
🤗- Anonyymi
Eikö ihmisten pitäisi tehdä töitä, jotka tuottavat lisäarvoa? Kun haen ruokaa kaupasta, käytän joskus kala ja lihatiskiä, kun haluan kuulla ammattilaisen vinkkejä. Muuten odotan että tuotteet ovat hyvin hyllytettyjä eikä ole vanhoja. Kassapalvelua en tarvitse.
Käytännössä kassapalvelun ja itsepalvelukassan ero on aika pieni.
Itse lastaat kummassakin sekä kun menet ja lähdet. Poimit pussin,jos tarvitset. Käytät samaa maksulaitetta. Moikkaat henkilölle kummassakin tavassa. Ainoa on skannaus.
Itsepalvelukassalla ei ole kiire paine eikä tarvitse jonottaa, kun joku laskeskelee pennosia.
No käytän silloin, jos on muualla jonoja ja hirveä kiire...yleensä töihin mennessä... haluan olla ajoissa töissä, että kerkeää vaihtaa työkaverin kanssa vuoronvaihdossa jotain hommista.
Mutta ei pitäis siltikään käyttää, ihsn periaatteesta.
Noiden tarkoitus on saada enemmän voittoa vähemmällä. Täälläpäin on jo yksi kauppa 24/7 auki, josta voi ostaa aina, vaikka ei ole myyjää...
Aika huono suuntaus...- Anonyymi
....Mutta ei pitäis siltikään käyttää, ihsn periaatteesta...
Minulla on periaate, että käytän itsepalvelua aina kun on. Miksi en käyttäisi?
Bensan tankkaan automaatista, kirjastossa käytän automaatteja, en käytä rahaa maksan kortilla, omavero, omakela, omakanta, omaposti, digilehti, bussilippu apillä, teatteriliput netistä tai automaatista, hampurilaisen automaatista, kuntosali kännykällä ja maksu netissä... Käytät varmaan monia itsepalveluja itsekin.
Kassapalvelu ei tuo minulle lisäarvoa. Työvoima vähenee, ihmiset lisäarvoa tuottaviin tehtäviin. Anonyymi kirjoitti:
....Mutta ei pitäis siltikään käyttää, ihsn periaatteesta...
Minulla on periaate, että käytän itsepalvelua aina kun on. Miksi en käyttäisi?
Bensan tankkaan automaatista, kirjastossa käytän automaatteja, en käytä rahaa maksan kortilla, omavero, omakela, omakanta, omaposti, digilehti, bussilippu apillä, teatteriliput netistä tai automaatista, hampurilaisen automaatista, kuntosali kännykällä ja maksu netissä... Käytät varmaan monia itsepalveluja itsekin.
Kassapalvelu ei tuo minulle lisäarvoa. Työvoima vähenee, ihmiset lisäarvoa tuottaviin tehtäviin.Mä en tykkää, että ihmiset jää pois kassoilta ja tiskeiltä.
Jotenkin tämä nykymaailma vaan erottaa ihmisiä toisistaan. Vanhukset vanhoinkotiin, lapset kouluihin, päiväkoteihin js iltapöiväkerhoihin, vammaiset laitoksiin....
Laitostuvaa ja liukuhihnaelämää...
- Anonyymi
En ole koskaan käyttänyt enkä tule käyttämään niin kauan kuin on oikeitakin kassoja ja ihmisillä työpaikkoja niissä. Kysymys on ideologinen, jos antaa pirulle pikkusormelle se pikkuhiljaa vie koko käden siksi tuo ei koskaan. Se kauppa joka ensimmäisenä siirtyy kokonaan itsepalveluun tulee asiakkuuteni menettämään ja se joka viimeisenä pitää ihmiskassoja tulee saamaan minusta kanta-asiakkaan.
-harmiseikirj-- Anonyymi
Jos mulla on tosiaan se yksi jätski ja "oikealla" kassalla on jonoa, tai myyjä ahertaa muualla, kun nykyään ei ole vain yhtä hommaa.
Yksi ihminen saattaa yksin pyörittää koko kauppaa.
Kyllä minä silloin käytän itsepalvelukassaa. Pääsee nopeammin, eikä todellakaan kenenkään työpaikka ole vaarassa.
Ei "uusia" asioita kannattaisi pelätä, tai vastustaa omien ennakkoluulojen takia.
Kirjoitin "uusia" kun lähikauppaan mokoma tuli vasta viime keväänä. Sujuvoittaa asiointia, kun työntekijöitä on ollut jo kauan aivan liian vähän.
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos mulla on tosiaan se yksi jätski ja "oikealla" kassalla on jonoa, tai myyjä ahertaa muualla, kun nykyään ei ole vain yhtä hommaa.
Yksi ihminen saattaa yksin pyörittää koko kauppaa.
Kyllä minä silloin käytän itsepalvelukassaa. Pääsee nopeammin, eikä todellakaan kenenkään työpaikka ole vaarassa.
Ei "uusia" asioita kannattaisi pelätä, tai vastustaa omien ennakkoluulojen takia.
Kirjoitin "uusia" kun lähikauppaan mokoma tuli vasta viime keväänä. Sujuvoittaa asiointia, kun työntekijöitä on ollut jo kauan aivan liian vähän.
>simiti<"Sujuvoittaa asiointia, kun työntekijöitä on ollut jo kauan aivan liian vähän."
Siksi niitä on liian vähän kun sinne kauppaan investoitiin se itsepalvelukassa. Kun te kaikki jäätelötikun ostajat käytätte sitä itsepalvelukassaa pikkuhiljaa opitte käyttämään isompiinkin ostoksiin ja jossain kohtaa siellä ei ole myyjiä ollenkaan, on vain valvontakamera nurkassa ja se itsepalvelukassa, muista toivottaa hyvät huomenet kameralle ja kiittää lähtiessäsi.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sujuvoittaa asiointia, kun työntekijöitä on ollut jo kauan aivan liian vähän."
Siksi niitä on liian vähän kun sinne kauppaan investoitiin se itsepalvelukassa. Kun te kaikki jäätelötikun ostajat käytätte sitä itsepalvelukassaa pikkuhiljaa opitte käyttämään isompiinkin ostoksiin ja jossain kohtaa siellä ei ole myyjiä ollenkaan, on vain valvontakamera nurkassa ja se itsepalvelukassa, muista toivottaa hyvät huomenet kameralle ja kiittää lähtiessäsi.
-harmiseikirj-Tottakai sitä käytetään myös isompiin ostoksiin. Miksi mennä kassalle? Prismoihin on tullut hihnat itse palveluun, jotta voi olla paljonkin tavaraa.
Ja itsepalvelusaarekkeissa on henkilökuntaa, joille voi sanoa päivät ja huomenet ja kiittää, ennen kuin poistuu.Ei ole sekään ongelma.
En tarvitse henkilökuntaa kassalle. - Anonyymi
.....tulee asiakkuuteni menettämään...
Se joka kaipaa palvelua, saakoon, mutta palvelusta pitää maksaa.
Itsepalvelu vähentää henkilökuntaa, se on selvää. Toivottavasti kilpailu pienentää ruuan hintaa.
Käytän itsepalvelukassoja aina vähänkään pienempien ostosten kanssa. Isommat ostokset joko käytän palvelukassan kautta tai sitten tilaan noudon/kuljetuksen.
Mielestäni itsepalvelukassat ovat käteviä eivätkä ne edes ole vähentäneet työpaikkoja, kuten moni tuntuu pelkäävän. Samaan aikaan, kun kauppoihin on tullut itsepalvelukassoja, niin esim tilausten keräilyyn ja kuljetukseen tarvitaan ihmisiä. Toki sielläkin on robotteja apuna jne, mutta mitään suurta työpaikkakatoa ei ole kaupan alalla tapahtunut eikä sellaista ole ihan heti näköpiirissäkään. Se, että työtehtävät kaupan alalla muuttuvat ei mielestäni ole lainkaan paha asia, sillä usein se tarkoittaa monipuolisempia ja mielenkiintoisempia työtehtäviä.- Anonyymi
Kun työpaikat vähenevät, toivottavasti se vaikuttaa ruuan hintaan.
Käytän aina kun on, itsepalvelukassaa ja itsepalveluja muutenkin. Ei jaksa jonottaa kassoille ja kuunnella kaikenmaaliman höpinöitä ja katsella kolikoiden laskentaa.
Kuinka moni ei tankkaa bensaa automaatilta? Tai hakee rahaa pankinkassalta, jos ylipäätänsä käyttää rahaa. Anonyymi kirjoitti:
Kun työpaikat vähenevät, toivottavasti se vaikuttaa ruuan hintaan.
Käytän aina kun on, itsepalvelukassaa ja itsepalveluja muutenkin. Ei jaksa jonottaa kassoille ja kuunnella kaikenmaaliman höpinöitä ja katsella kolikoiden laskentaa.
Kuinka moni ei tankkaa bensaa automaatilta? Tai hakee rahaa pankinkassalta, jos ylipäätänsä käyttää rahaa.Minulle pikakassat sopivat, sillä pidän nopeasta asioinnista eikä minulla ole mitään tarvetta jutustella kenenkään kanssa kaupassa. Tuo on totta, että moni muukin asia on automatisoitu ja useimmiten se koetaan hyväksi asiaksi. Harva valittaa esim verkkopankin käytöstä, sehän on oman mielettömän näppärää. En ole pankissa käynyt varmaan 10 vuoteen ja silti olen kaikki asiani saanut hoidettua ongelmitta aina asuntolainasta sijoituksiin.
Ruoan hinnan laskuun en kauheasti usko, vaikka työpaikkoja alalta vähenisikin. Hintaan vaikuttaa niin moni asia ja esim Ilmastonmuutos tuo ihan omat haasteensa globaaliin ruoantuotantoon, joten itse näen ettei ruoan hinta tule tulevaisuudessa merkittävästi ainakaan laskemaan.
- Anonyymi
Jos on yksi ostos saatan käyttää. Kannattaa muistaa jos on paljon ostoksia ja menee joku väärin tai tulee virhe niin oot ite vastuussa ja se tulkitaan varastamiseksi. Tavallisella kassalla vastuu on myyjällä ja aika usein niilläki tulee virheitä esim. joku tuote onki ilmanen yms. Ne ois varmaan suomen pahimpia konnia jos aina sais rangaistuksen jokaisesta virheestä ;)
- Anonyymi
Joo ei tulisi mieleenkään käyttää autoa tankatessa huoltamon kassaa. Onneksi on itsepalvelu.
- Anonyymi
Hesessä aina itsepalveluautomaatille, ei tarvitse seisoa jonossa.
- Anonyymi
Tai mennä maksamaan bensaa huoltamon kassalle, kun on kylmäasemat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai mennä maksamaan bensaa huoltamon kassalle, kun on kylmäasemat.
Ja ne on auki 24/7.
- Anonyymi
Ja voi ihan kaikessa rauhassa miettiä mitä ostaa.
- Anonyymi
Ja voi rauhassa miettiä mitä ostaa.
En, koska maksan käteisellä. Ei tää nyt mikään ruotsi vielä ole. Enemmänkin seuraan saksaa, jossa käteinen on vielä kuningas. Mutta voisin pikkuhiljaa siirtyä ja kassatyön voisi siirtää tuottavampiin töihin. Esim. Tekstiiliteollisuuteen. Vaateiden laatu on nykyään niin huono ja mitoitus ihan prseestä. Joo, tiedän että kotimainen vaate voi olla melkein kymmenkertainen johonkin Tokmanniin verrattuna. Mutta eihän niitä halpistuotantoja pysty käyttään, kun muuten sopivassa on kaksinkertaisesti mittaa vyötäröllä.
- Anonyymi
sikaspalveli on kohta työtön kun robotit tekevät senkin homman.
En käytä koskaan. Valitsen aina kassalinjan kauneuden perustella, siis jonon jossa jonottaa kaunotar, tai kassalla on kaunotar. Itsepalvelukassalla oleva valvojaneito on aina yrmeä.
- Anonyymi
Tänään oli vaan jonossa miehiä ja kassalla mies. Vein tavarat pois....
- Anonyymi
No eipä ole tullut käytetty itsepalvelukassaa vaikka vois joskus olla nopeampi tapa maksaa ostokset. Tilaan yleensä kanssa ruokaostokset ja muut taloustarvikkeet kotiinkuljetettuna kun en yhtään pidä kaupassa käymisestä. Toki jos haluaa alkoholia ostaa niin on pakko käydä kaupassa tai joskus joutuu jotain täydennystä hakemaan eikä sen takia viitsi ottaa kotiinkuljetusta.
- Anonyymi
Eipä ne tuotteet sinne hyllylle itsekseen kävele, eli kyllä siellä jonkun täytyy pitää fyysisesti olla. Sama sitten jos vaikka välillä on kassalla, jollei muuta niin ikärajoja tarkistamassa . Ja ottamassa rahat niiltä jotka maksavat käteisellä.
- Anonyymi
Juuri niin, turha kassatyö ja sen työntekijät voidaan käyttää hyllyttämiseen. Lopputulema on vähemmän työntekijöitä. Eikä taida jokainen hyllyttäjä pystyä tekemään työtä kassalla.
Toivottavasti näkyy myös ruuan hinnassa, vähemmän henkilökuntaa.
Vaikka ei näkyisi, niin itsepalvelukassa on kuitenkin joustava ja nopea eli minulle toivottu palvelu. Ei kiinnosta jonottaa kassoille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin, turha kassatyö ja sen työntekijät voidaan käyttää hyllyttämiseen. Lopputulema on vähemmän työntekijöitä. Eikä taida jokainen hyllyttäjä pystyä tekemään työtä kassalla.
Toivottavasti näkyy myös ruuan hinnassa, vähemmän henkilökuntaa.
Vaikka ei näkyisi, niin itsepalvelukassa on kuitenkin joustava ja nopea eli minulle toivottu palvelu. Ei kiinnosta jonottaa kassoille.Kyllä siellä kaikki tekee kaikkia hommia. Sitäpaitsi kaupoissa on jo henkilökunta vähennetty minimiin.
Itsepalvelukassa ei vie kenenkään työpaikkaa, vaikka juntit muuta kuvittelee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2823369BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho62385Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2532164- 682049
- 721708
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3421342MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/251117- 651069
"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko231036Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola166993