Oletko ollut monesti kihloissa? Entäpä naimisissa?
Millä perusteilla olet aiemmin mennyt kihloihin? Entä jos menisit nyt, pätisikö vielä vanhat arvot? Vai olisiko ikä tehnyt tehtävänsä ja olisitte viisastuneet tässä asiassa… Ettekä menisi niin ”helposti” kihloihin.?🤔
Kihlat ja avioliitto
35
343
Vastaukset
- Anonyymi
Kahdesti olen kihloissa naimisissa en kertaakaan enkä näe avioliitolle edes mitään vähänkään järkevää syytä helpompiakin tapoja pilata toimiva parisuhde on
En ole ollut. Yksi mies jo 21vuotta ollut.
- Anonyymi
niinmitgrn daat voimidrlusw eli käsicserrey duorsnsjs polbidgd kiinni niin no ri rhkä jufokdlgfs onniduidfi
muyys dinändä hsudks onnidtut trkrmään helpodtikin. - Anonyymi
Kihlajaiset.
Miksi?
Muuttaako mikään muotoseikka ihmisiä ja pitäisikö? Kiinnittääkö sormukset välttämättä ihmisiä toisinsa?
Vilma - Anonyymi
,orörfy'mo örj,'m iuysrrofrom lplpodet toddoty rog'y pör lpboy frldoll'oy' mdeofoööd
- Anonyymi
Huomaamatta lainkaan voi olla sähkön kanssa niitä seuratessa vaikka olisi vuoteen omana kokonaiset viikonloputkin. Kyllä voi.
Kerran ollut naimisissa ja eronnut. Eipä helpolla rule vastaan ketään, jonka kanssa menisin uudelleen.
- Anonyymi
Älä nyt, joku kiva kuuskymppinen voi tulla vastaan.
- Anonyymi
Kerran kihlat ja naimisiin. Naimisiin menosta en tiedä enää, riippuu naisesta ja mitä hän haluaisi. Kihlat miksei. En osaa ajatella tuota.
Ajattelin nuorempana että olen oikein rakastunut ja rakastin tietysti toista. Joskus se ei kestä, kasvetaan erilleen vaikka lapsia ym. Mutta kun tapaat jonkun jonka uskot olevan sinulle tarkoitetun, se tunne on aivan erilainen. Se on ihmeellistä ja ihanaa. Paitsi jos se on yksipuolista. - Anonyymi
Ajatteles. Voi kihlata jonkun piilojuopon ja kihlaaja muuttuu juoppokuskiksi.
Minusta on merkillistä, että ihminen kiintyy alkoholistiin. Miksi?
En itse ainakaan.
Kivempi ihminen, jonka pää on vapaa 100 %:sesti lisäaineita.
Vilma - Anonyymi
Olen ollut kerran kihloissa ja kerran naimisissa. Molemmat tapahtuivat ajatuksella, että no miksipä ei ja kun toinen kerta tahtoi. Itselleni noista kumpikaan ei varsinaisesti merkkaa mitään sen ihmeempää. Parisuhde on mulle yhtä vakavastiotettava ilmankin noita.
Nykyään en enää menisi naimisiin. En näe sillä mitään arvoa. Koska en menisi naimisiin, niin en menisi myöskään kihloihin, sillä minusta kihlat edeltävät naimisiinmenoa, eikä niillä yksistään ole mitään arvoa. No, jos se naimisiinmeno olisi toiselle jostain syystä ihan hirveän tärkeä juttu, niin voisin mä sitä kai harkita. Yrittäisin kuitenkin aiempaa voimakkammin puhua toiselle järkeä, että mihin hittoon sitä muka tarvitaan. En kuulu edes kirkkoon, että sitäkään puolta ei tarvitse ajatella. Kihlaus on lupaus avioliitosta. Kerran olen ollut kihloissa ja purin lupaukseni.
Toiste tuskin kihloihin menen, sillä avioliitto ei houkuta.- Anonyymi
Kihlaus ei välttämättä ole enää lupaus avioliitosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kihlaus ei välttämättä ole enää lupaus avioliitosta.
Pirppikselle selvästi on ja samoin kyllä myös minulle. En ole ikinä tajunnut jotain tyhjänpäiväistä kihloihinmenoa. Eihän se merkitse yhtään mitään, jollei ole menossa naimisiin saakka. Typerää leikkimistä ja siksi en mene koskaan kihloihin. En nimittäin tule menemään naimisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pirppikselle selvästi on ja samoin kyllä myös minulle. En ole ikinä tajunnut jotain tyhjänpäiväistä kihloihinmenoa. Eihän se merkitse yhtään mitään, jollei ole menossa naimisiin saakka. Typerää leikkimistä ja siksi en mene koskaan kihloihin. En nimittäin tule menemään naimisiin.
Sen sijaan, että haukut kihlausta typeräksi mieti mistä syystä haukut. On ihan yhtä ok mennä kihloihin kuin olla menemättä, ei ole mikään mielipidekysymys.
- Anonyymi
En menisi kihloihin toisen tahdon takia. En voi mielistellä.
Yhdessä voi olla muutenkin.
Rakkaushan on side, mikä kiinnittää. Pitäisi riittää.
Vilma- Anonyymi
Mä voin kyllä tehdä itselleni täysin yhdentekeviä asioita vain toisen tahdon vuoksi. Naimisiinmenossa tosin on tietysti tuo juridinen puoli, joka täytyy saada sovittua ja nimet alle, ennen kun siihen suotuisin. Muutoin naimisiinmeno on tosiaan muulle täysin yhdentekevää, eikä mulla näin ollen ole mitään periaatteellista syytä kieltäytyä.
- Anonyymi
Eikö rakkauteen juuri kuulu kumppanin huomioiminen? Jos toinen haluaisi kovasti kihloihin, niin ei ole mielistelyä suostua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö rakkauteen juuri kuulu kumppanin huomioiminen? Jos toinen haluaisi kovasti kihloihin, niin ei ole mielistelyä suostua.
17:20
Päinvastoin, mielestäni.
Minun tahdonilmaisuni on jotain. Toisen tahdonilmaisu on jotain.
Jos nämä ovat eri ja minä en tahdo ja suostuisin vastoin tahtoani, olisihan se miellyttämistä.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
17:20
Päinvastoin, mielestäni.
Minun tahdonilmaisuni on jotain. Toisen tahdonilmaisu on jotain.
Jos nämä ovat eri ja minä en tahdo ja suostuisin vastoin tahtoani, olisihan se miellyttämistä.
VilmaMinusta tuo on tahtojen taistelua ja haluat olla voittaja.
- Anonyymi
Jos toista oikeasti rakastaa, voi tehdä häntä miellyttäviä asioita, joilla ei ole itselle kovin merkitystä. Pari, joista toinen ei halua missään nimessä kihloihin/naimisiin ja toinen tahtoo sitä kovasti, ei ole tasapainossa. Yhtä hyvin voi erota siltä istumalta, ei toimi.
- Anonyymi
Olen ollu 3 kertaa kihloissa ja 1 kerran naimisissa. Ekat 2 kertaa kihlat tuntui pelastavan suhteen, väärin luulin. Kolmas kerta taas piti kestää avioliiton myötä iäti, väärin luulin. No, enää ei sormuksia mun sormessa tulla näkemään. Minkäänlaisia. 😅
Entinen Eivor - Anonyymi
Eivät ole mun juttujani nuo.
Naimisiin meno on taloudellinen sopimus, enkä näe siinä ainakaan omalla kohdallani mitään järkeä.
xLiner- Anonyymi
Avioehdon voi tehdä.
Olen ollut kerran kihloissa sillä ajatuksella, että joskus mennään naimisiin, perustetaan perhe ja eletään onnellisina elämän loppuun saakka. Naimisiin asti ei kuitenkaan pitkästä suhteesta huolimatta päästy.
Vanhat arvot pätevät siinä mielessä, että jos menisin vielä kihloihin, niin edelleen se olisi minulle lupaus avioliitosta ja merkki siitä, että halutaan elää ja vanheta yhdessä. Henkinen yhteys on kuitenkin sormuksia tärkeämpi ja se, että molemmilla on hyvä olla suhteessa, olipa se sitten saman katon alla tai etäsuhteessa. Enää ei perheen perustaminen ole keskeistä, sillä lapsia minulle ei enää tule, mutta perheytyminen olisi minulle kyllä tärkeää, sillä olen hyvin perhekeskeinen ja minulle kumppanini (ja hänen mahdolliset laosensa) olisi osa perhettämme.- Anonyymi
¨kihla ja axcioliirro aina on xalhwe.
mutta hssu juttu mite4n voi itsde lämmirrää irawäänkin niin käaillä aääwiiinkin tunrtuu hAUSKAQN LÄMPIMÄLLE KÄDER - Anonyymi
Miksi naiset rakastuu samaan "Renttuun"!Teiniikäiset jopa tappeleevat tästä yhdestä ainoasta. Näitä "Horsmankukan "antajia kyllä riitää.
No nämä onkin tosi-miehiä, kuolevat jo itä-rajalle,ilman sotia. - Anonyymi
Olen kihloissa, mutta emme asu yhdessä emmekä mene naimisiin. Aiemmin olin kihloissa ja naimisissa pitkään.
- Anonyymi
Katja meni kihloihin. Kyllä nyt vituttaa🤬🤬🤬🤬
- Anonyymi
Voi veljet, en ole koskaan käynyt edes treffeillä.
Kerran kihloissa ja naimisissa.
Aika paljon pitäs laittaa taalaa tiskiin, että uudestaan menisin saman virheen tekemään ja omasta sukunimestä en luopuisi siltikään.- Anonyymi
Miksi avioliittosi oli virhe?
- Anonyymi
Kuka ja kenen mielestä on mennyt liian "helposti" kihloihin?
- Anonyymi
En oo koskaan ollut enkä tätä tahtia päädykään muuta ku keinutuoliin 10 kissan kanssa joskus vanhana. N32
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833922
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342883Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992223Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?281806Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian211714- 311710
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell481544Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261518- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71464