"Yksityisautoilun vähentäminen – tehdään se sitten kepillä tai porkkanalla – olisi todennäköisesti erinomainen keino vahvistaa kotitalouksien taloudellista tilannetta, parantaa vaihtotasetta, edistää terveyttä, vähentää päästöjä ja tervehdyttää yhdyskuntarakennetta."
Ei ole tainnut toimittaja ikinä asua maaseudulla tai edes Kehä 3 ulkopuolella? Yhteiskunnanko pitäisi kustantaa kaikkien liikuttaminen, kun kaikki eivät voi asua kaupungeissakaan?
https://demokraatti.fi/yksityisautoilu-pilaa-kaiken
Voiko demari olla enemmän pihalla todellisuudesta?
32
366
Vastaukset
- Anonyymi
Nuo asiat ovat ihan kiinni siitä miltä kantilta asiaa tarkkailee, kuten aika muutkin asiat ja kun ottaa valikoivasti itselleen sopivat argumentit huomioon, niin asian saa käännettyä ihan miksi haluaa.
- Anonyymi
Maaseudulla ei ole työpaikkoja. Kaupungissa ei ole edullisia asuntoja. Revi siitä.
- Anonyymi
Jos maaseutu jää autioksi, tulee kaupungissa nälkä. Niin yksinkertaista, ellei sitten osteta kaikkea ulkomailta. Demarin paratiisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos maaseutu jää autioksi, tulee kaupungissa nälkä. Niin yksinkertaista, ellei sitten osteta kaikkea ulkomailta. Demarin paratiisi?
MTK ja kepulit autioittaa maaseutua kun jakavat tukiaiset vain isoille tiloille mitkä ei niitä edes tarvitse, ostavat sitten pikkutilat itselleen. Kun ihnmiset muuttaa muualle, katoaa palvelut ja työntekijät viimeisistäkin yrityksistä. Maatalouden varassa ei pyöri mikään, mutta vie 5mrd verorahoja joka vuosi.
- Anonyymi
Monta pienempää kaupunkia on parempi ratkaisu, kuin yksi jumalattoman kokoinen, jossa asuminen, työ ja palvelut ovat kaukana toisistaan.
- Anonyymi
Demari elää toisten rahoilla !!!
- Anonyymi
Tyhmähän sinä olet.
- Anonyymi
Suomessa riittää noita toisten liikkumista estämään ja rajoittamaan pyrkiviä psykopaatteja, kunhan itse ei tarvitse niistä kärsiä...
- Anonyymi
Poliitikot ylipäätään on täysin pihalla tavallisesta arkielämästä kuin hupiukot.
- Anonyymi
demarit on tämän maan MÄTÄPAISE.
Tyhmiä kuin aasit.- Anonyymi
Kaikki puolueet ovat pelkkiä mätäpaiseita, persut lupaili aivan muuta mutta ovakin pahimpia lahtareita. Bensan hinnassa pieni vastaantulo, maahanmuuttoon tiukennuksia ja kiinteistöjen ostoon russille ovat harvoja hyviä tekoja nykyhallitukselta. Tavallisten työläisten puolella ei ole ketään kun demareistakin tullut luontokiihkoilijoita ja suvakkifemakkoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki puolueet ovat pelkkiä mätäpaiseita, persut lupaili aivan muuta mutta ovakin pahimpia lahtareita. Bensan hinnassa pieni vastaantulo, maahanmuuttoon tiukennuksia ja kiinteistöjen ostoon russille ovat harvoja hyviä tekoja nykyhallitukselta. Tavallisten työläisten puolella ei ole ketään kun demareistakin tullut luontokiihkoilijoita ja suvakkifemakkoja.
Et taida ymmärtää että Suomessa hallitusvastuussa on aina useampi puolue. Yksikään näistä puolueista ei saa kaikkia omia lupauksiaan läpi, eikä pidäkään saada. Demokratia on sitä että haetaan kompromissia.
Persujen lupaukset on pitkälti vain vaalijargonia. Monilla niillä lupauksilla Suomi ajautuisi kaaokseen. Sama pätee muihinkin puolueisiin. Siksi siis monipuolue demokratia toimii. Se on vähiten huono hallinta tapa. Hyvää ei ole olemassakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et taida ymmärtää että Suomessa hallitusvastuussa on aina useampi puolue. Yksikään näistä puolueista ei saa kaikkia omia lupauksiaan läpi, eikä pidäkään saada. Demokratia on sitä että haetaan kompromissia.
Persujen lupaukset on pitkälti vain vaalijargonia. Monilla niillä lupauksilla Suomi ajautuisi kaaokseen. Sama pätee muihinkin puolueisiin. Siksi siis monipuolue demokratia toimii. Se on vähiten huono hallinta tapa. Hyvää ei ole olemassakaan.On eri asia petää yksittäinen lupaus kuin kääntää takkinsa kokonaan ja muuttua "työläispuolueesta" äärilahtareiksi. Nythän en mainostaakin oikein, persuista voi tulla mitä tahansa, mutta ei mitä pitäisi.
No mikäs tuossa on väärin? Toimiva ja edullinen julkinen liikenne olisi varmaan se hyvä ratkaisu myös maaseudulla.
Itsekin olen hieman vähentänyt auton käyttöä niillä reiteillä, joilla liikkuminen julkisilla nykyään onnistuu.- Anonyymi
Pitää olla sen verran väkeä pitäjässä, että julkinen liikenne ylipäätään kannattaa. Kaikkia ihmisiä ei siis kannata änkeä eteläsuomen ruuhkiin.
Anonyymi kirjoitti:
Pitää olla sen verran väkeä pitäjässä, että julkinen liikenne ylipäätään kannattaa. Kaikkia ihmisiä ei siis kannata änkeä eteläsuomen ruuhkiin.
Se on niitä valintoja. Jos halutaan vähentää yksityisautoilua, pitää lisätä julkista liikennettä, vaikkei se taloudellisesti olisikaan kannattavaa...
Ja jos julkinen liikenne tulee ja toimii, sitä myös käytetään...- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Se on niitä valintoja. Jos halutaan vähentää yksityisautoilua, pitää lisätä julkista liikennettä, vaikkei se taloudellisesti olisikaan kannattavaa...
Ja jos julkinen liikenne tulee ja toimii, sitä myös käytetään...Siis kaikkialla maaseudulla, et taida olla järjissäsi :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis kaikkialla maaseudulla, et taida olla järjissäsi :)
Joillekin tulee yllätyksenä, että HSL alueen ulkopuolella ei ole juuri julkista liikennettä kuin valtateillä, eikä pikavuorot pysähtele kovin usein. Siihen on syynsä, että Suomessa 80% henkilöliikenteestä hoidetaan henklöautoilla.
Anonyymi kirjoitti:
Siis kaikkialla maaseudulla, et taida olla järjissäsi :)
Vähentäminen ei tarkoita että kaikkialla pitää näin toimia. Vähentää voi esimerkiksi keskittämällä toimenpiteitä sinne, missä niistä on eniten hyötyä.
Taidat olla ainoa, joka on keksinyt tuon "kaikkialla" tähän asiaan.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Se on niitä valintoja. Jos halutaan vähentää yksityisautoilua, pitää lisätä julkista liikennettä, vaikkei se taloudellisesti olisikaan kannattavaa...
Ja jos julkinen liikenne tulee ja toimii, sitä myös käytetään...Työ, palvelut ja asuminen lähelle toisiaan, että voi pyöräillä, toimii myös. Monta pienempää kaupunkia on siis parempi, kuin yksi julmetun iso, tältä kantilta katsottuna.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Vähentäminen ei tarkoita että kaikkialla pitää näin toimia. Vähentää voi esimerkiksi keskittämällä toimenpiteitä sinne, missä niistä on eniten hyötyä.
Taidat olla ainoa, joka on keksinyt tuon "kaikkialla" tähän asiaan.Aika moni tässä keskustelussa on kuvitellut "kaikkialla" sanan tähän asiayhteyteen.
On ihan selvää että ei yksityisautoilusta eroon päästä ei pidäkään, mutta aina voi miettiä onko esim. 5-10 km:n työmatkalle muitakin vaihtoehtoja kuin oma auto. Anonyymi kirjoitti:
Työ, palvelut ja asuminen lähelle toisiaan, että voi pyöräillä, toimii myös. Monta pienempää kaupunkia on siis parempi, kuin yksi julmetun iso, tältä kantilta katsottuna.
Päin vastoin. Yhdessä julmetun isossa olisi sitä työtä tarjolla, pienissä voi löytyä töitä yhdelle perheenjäsenelle, mutta ei oikein monipuolisemmin...
Jos kokemusta on vain kaupan kanssalta tai sairaanhoitajan tehtävistä, niin voisi kuvitella että pienistäkin kaupungeista löytyy aina töitä, mutta vähän kun mennään harvinaisempiin ammatteihin, pitää hakeutua isompaan taajamaan.
Niin isoja kaupunkeja ei Suomessa olekaan, ettei pyörällä töihin pääsisi. Ehkä jos koko pk-seudun laskee ja miettii jostain Sipoonkorvesta länsi-Espooseen menemistä, niin sitten voi olla jo tiukkaa...- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Päin vastoin. Yhdessä julmetun isossa olisi sitä työtä tarjolla, pienissä voi löytyä töitä yhdelle perheenjäsenelle, mutta ei oikein monipuolisemmin...
Jos kokemusta on vain kaupan kanssalta tai sairaanhoitajan tehtävistä, niin voisi kuvitella että pienistäkin kaupungeista löytyy aina töitä, mutta vähän kun mennään harvinaisempiin ammatteihin, pitää hakeutua isompaan taajamaan.
Niin isoja kaupunkeja ei Suomessa olekaan, ettei pyörällä töihin pääsisi. Ehkä jos koko pk-seudun laskee ja miettii jostain Sipoonkorvesta länsi-Espooseen menemistä, niin sitten voi olla jo tiukkaa...Julmetun isossa paikassa tulee matkan pituus ongelmaksi. Ei jaksa fillaroida, joka oli tuossa aiemmin se pointti. Asuminen, palvelut ja työ lähellä toisiaan, on se ydinasia, että voi fillaroida, tai jopa kävellä.
Anonyymi kirjoitti:
Julmetun isossa paikassa tulee matkan pituus ongelmaksi. Ei jaksa fillaroida, joka oli tuossa aiemmin se pointti. Asuminen, palvelut ja työ lähellä toisiaan, on se ydinasia, että voi fillaroida, tai jopa kävellä.
Ja tämä toteutuu keskisuurissa kaupungeissa, kuten Helsingissä.
Pikkukaupungeissa ei ole palveluita eikä töitä. Pitää olla jossain suomen top-5:ssä, että on edes jotain toivoa moisesta.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Vähentäminen ei tarkoita että kaikkialla pitää näin toimia. Vähentää voi esimerkiksi keskittämällä toimenpiteitä sinne, missä niistä on eniten hyötyä.
Taidat olla ainoa, joka on keksinyt tuon "kaikkialla" tähän asiaan."Toimiva ja edullinen julkinen liikenne olisi varmaan se hyvä ratkaisu myös maaseudulla."
- Ei saa köytännössä missään maaseudulla kannattavaksi että voisi töissä käydä ja hoitaa vielä muutkin asiat julkisilla, semminkin kun suurin osa teollisuustöistä ja palveluammateista vuorotyötä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työ, palvelut ja asuminen lähelle toisiaan, että voi pyöräillä, toimii myös. Monta pienempää kaupunkia on siis parempi, kuin yksi julmetun iso, tältä kantilta katsottuna.
Mutta kun vihervasureilla ei ole järkeä ja kapitalistitkin haluaa rahastaa korkeilla vuokrilla ja asunnon hinnoilla isoissa kaupungeissa. Mitä isompi kaupunki, sitä enemmän kaikkia ongelmia vedestä saasteisiin, rikollisuuteen jne. Pohavedetkin laskee kun täytyy pumpata yhä kauempaa ja sitten lasketaan mereen eikä sinne mistä otetaan.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Päin vastoin. Yhdessä julmetun isossa olisi sitä työtä tarjolla, pienissä voi löytyä töitä yhdelle perheenjäsenelle, mutta ei oikein monipuolisemmin...
Jos kokemusta on vain kaupan kanssalta tai sairaanhoitajan tehtävistä, niin voisi kuvitella että pienistäkin kaupungeista löytyy aina töitä, mutta vähän kun mennään harvinaisempiin ammatteihin, pitää hakeutua isompaan taajamaan.
Niin isoja kaupunkeja ei Suomessa olekaan, ettei pyörällä töihin pääsisi. Ehkä jos koko pk-seudun laskee ja miettii jostain Sipoonkorvesta länsi-Espooseen menemistä, niin sitten voi olla jo tiukkaa...Pitää tuetenkin olla sen verran isoja kaupunkeja että löytyy kaikki normaalit palvelut keskustassa, asuinalueet voi sitten olla hajallaan ja mieluiten omakotitaloja missä suurin osa haluaa asua. Kerros- ja rivitalot vain niille jotka haluaa tai eivät pärjää omakotitalossa.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Ja tämä toteutuu keskisuurissa kaupungeissa, kuten Helsingissä.
Pikkukaupungeissa ei ole palveluita eikä töitä. Pitää olla jossain suomen top-5:ssä, että on edes jotain toivoa moisesta.Tänä toteutuu liian isoissa kaupungeissa kuten hesassa, ruuhkissa menee valtavasti aikaa, asunnot ja vuokrat aivan liian kalliita, vesi tuodaan kaukaa, houkuttelee matuja, ekoterroristeja ja muita rikollisia... Ne hesalaisetkin haluaa omistaa auton ja päästä sieltä pois omalle mökille tai minne tahansa aina kun mahdollista.
- Anonyymi
Ymmärrän että autoilun päästöjä globaalisti halutaan vähentää mutta miksi yksityisautoilu Suomessa pitäisi vähentää. Nämä ovat kaksi eri asiaa.
Kun ajan sähköllä kuluttaa autoni vähemmän sähköä kuin sähköbussi, matkustajaa kohi. Sama vertailu jos bussi ja omani kulkee dieselillä, edelleen matkustajaa kohti diesel henkilöauto kuluttaa vähemmän kuin kuin bussi.
Sähköautoni lataan suurimman osan vuotta omalla aurinkopaneelistolla.- Anonyymi
Ei tarvitse yksityisautoilua, jos tietyt asiat täyttyvät ja mahdollistuvat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse yksityisautoilua, jos tietyt asiat täyttyvät ja mahdollistuvat.
Totta, päiväkodissa ja vanhainkodissa harvat tarvitsee omaa autoa, vain työntekijät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, päiväkodissa ja vanhainkodissa harvat tarvitsee omaa autoa, vain työntekijät.
Ja tietysti niiden lasten vanhemmat hyvin usein.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397880Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412039Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251970- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071050Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50955
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34822