Oletko tekijä?

Kysmys pääsääntöisesti on suunnattu naisoletetuille..

Eli, kun jotakin pitää perinteisesti miesten hommiin liittyvää tehdä, niin hoituuko homma sinulta itseltäsi, vai pyydätkö apuun kaverin, huoltomiehen, iskän, veljen.. what ever kaksilahkeisen..?

Avaatko tukkeutuneet viemärit, kokoatko huonekalut, vaihdatko seinälampun rikkoutuneen johdon, maalaatko seinät.. jne...

En vain jaksa uskoa, että naiset oikeasti tarvitsevat miehiä enää näinä päivinä tuollaisiin askareisiin. Voin toki olla väärässäkin.

Ja eihän kaikkia naisia kiinnosta pakertaa tuollaisten asioiden kanssa.

Itse olen vahva tee-se-itse ihminen. Perustavanlaatuisesti vältän tekemästä sellaisia hommia, joihin pitää olla ammattilainen kuten sähkäri. Muutoin otan härkää sarvista kiinni ja teen homman ite. Ja vieläpä tykkään siitä.

Vuosi sitten kun meillä oli taloyhtiön aitojen maalaus, minä heti ilmoitin, että maalaan oman pihani itse. Kun on itse tehnyt, saa mieleisensä ja ei voi syyttää ketään työn jäljestä tai virheistä.
Kukaan muu taloyhtiössä ei osallistunut maalaustalkoisiin.

Ensi kesänä olisi tarkoitus kunnostaa pihan puolen ulko-ovi ja sain luvan tehdä sen itse.

Aitaani rakennettu portti oli ihan paska, joten korjasin sen sahaamalla paremmat välykset ja maalasin sen sitten uudelleen.

Itse tein ja tyytyväinen olen. Nautin kun saan tehdä itse itselleni asioita. Näen kätteni työn jäljen.

Minä olen tämmöinen, mutta koska tuttavapiiriini kuuluu vain vähän naisia ja ne jotka kuuluu, he teettävät "miesten" työt miehillä.

Kuinka teillä muilla palstan naisilla sujuu nk. miesten työt?

Se, miten ne sujuu, ei tee kestäkään yhtään parempaa tai huonompaa mielestäni. Kiinnostaa vaan kuinka moni nainen niitä oikeasti tekee?

134

923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mainitsemistasi teen tarvittaessa kaikki itse. Noin yleisesti ottaen yksikään noista ei ole homma, jonka ehdottomasti haluan tehdä, mutta teen jos tarvitsee. Jos isäni olisi vielä elossa, niin mielelläni pyytäisin hänet avuksi ja lisäkäsiksi (huom. AVUKSI ei tekemään puolestani).

Omista naispuolisista tuttavistani kyllä oikeastaan jokainen osaa ja osa tekee raksahommia työkseenkin. Mä en usko, että parisuhteessa olevista kukaan kuitenkaan alkaa tappelemaan ja vaatimalla vaatimaan saada tehdä, jos mies haluaa tehdä. Itse ajattelisin myös noin, jos olisin parisuhteessa, että jos toinen tahtoo, niin saa tehdä tai tehdään yhdessä. Itselläni ei myöskään ole mitään estettä teettää ulkopuolisella, jos ei itseä nappaa. Ennemmin mä käytän omaa aikaa tehden omia palkkatöitäni ja joku työkseen tekevä voi sitten tehdä noita. Hyvin pitkälti tilanteesta kiinni.

• Näkisin noin myös, ettei se ole välttämätön se jaottelu miesten- ja naistentöihin.

• Anonyymi

Kyllä saat tehdä niin mies voi sillä aikaa mennä kalaan tms

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä saat tehdä niin mies voi sillä aikaa mennä kalaan tms

Miksi tekisin? Etkö lukenut, että ei mulla ole mitään hinkua tehdä noita. Teen, jos tollasia tarvii tehdä. Jos asuisin jonkun henkilön kanssa yhdessä, niin en mä yksinäni ala hoitaa, vaan ne tehdään yhdessä tai ei asuta yhdessä.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Näkisin noin myös, ettei se ole välttämätön se jaottelu miesten- ja naistentöihin.

Jep, en minäkään näe siihen mitään tarvetta. Se tekee, joka tykkää, tai tehdään yhdessä, tai vuorotellen, tai sovitaan jotenkin muuten, tai maksetaan yhdessä joku tekemään se homma ... jos siis on joku, jonka kanssa tollasia miettiä. Itselläni kun ei tällä hetkellä ole, niin teen itse. Tai jos ei nappaa, niin maksan, että joku toinen hoitaa.

Mä mietin vaikka nyt tota aidan maalaamista. Jos mä asuisin sellaisessa taloyhtiössä, jossa tulis tuollainen pohdintaan, niin punnitsisin sitä paljonko säästän selkeää rahaa, vai säästänkö ja miten se suhteutuu ajankäyttööni. Tuon yhtälön lopputulos ratkaisisi maalaanko itse vai en. Sinällään homma ei tietenkään ole mitenkään ihmeellisen iso. Mä rakensin toissa kesänä aidan pihan ympärille ja tietysti myös maalasin sen. Tänä kesänä maalasin talon ja asensin pihakivet uusiksi. Tässä mä kuitenkin maksan kaiken itse ja noissa taloyhtiöjutuissa täytyy aina varmistaa myös se, että valuuko siitä omasta säästöstä osa muiden pussiin, vai tuleeko kaikki itselle.

• Anonyymi kirjoitti:

Jep, en minäkään näe siihen mitään tarvetta. Se tekee, joka tykkää, tai tehdään yhdessä, tai vuorotellen, tai sovitaan jotenkin muuten, tai maksetaan yhdessä joku tekemään se homma ... jos siis on joku, jonka kanssa tollasia miettiä. Itselläni kun ei tällä hetkellä ole, niin teen itse. Tai jos ei nappaa, niin maksan, että joku toinen hoitaa.

Mä mietin vaikka nyt tota aidan maalaamista. Jos mä asuisin sellaisessa taloyhtiössä, jossa tulis tuollainen pohdintaan, niin punnitsisin sitä paljonko säästän selkeää rahaa, vai säästänkö ja miten se suhteutuu ajankäyttööni. Tuon yhtälön lopputulos ratkaisisi maalaanko itse vai en. Sinällään homma ei tietenkään ole mitenkään ihmeellisen iso. Mä rakensin toissa kesänä aidan pihan ympärille ja tietysti myös maalasin sen. Tänä kesänä maalasin talon ja asensin pihakivet uusiksi. Tässä mä kuitenkin maksan kaiken itse ja noissa taloyhtiöjutuissa täytyy aina varmistaa myös se, että valuuko siitä omasta säästöstä osa muiden pussiin, vai tuleeko kaikki itselle.

Näimpä. Oikeassahan olet.
        Mä tosiaan tykkään tehdä itse. Siinä se catchi on mun kohdalla.

• Anonyymi

En ole.
      Minusta on kiva kääntää peukalot kämmenpuolelle.
      Vilma
      Muunlaisissa asioissa puuhaan.

• Sepä se, mihin se oma mielenkiinto kohdistuu. Sehän määrää paljon.

• Anonyymi

Mistähän sinäkin taas mahdat puhua eli kämmenet sisään ja käsi käy ylös ja alas ja suuhusi sen otat ja teet miehellesi hyvää

• Anonyymi

Mutta hyvä ettet ole tekijä kuten korkeastikoulutetut ja tinderinaiset ne on sen alan ammattilaisia

• "Eli, kun jotakin pitää perinteisesti naisten hommiin liittyvää tehdä, niin hoituuko homma sinulta itseltäsi, "

Ei hoidu. Naisten hommia ovat esim. lasten hoitaminen ja lehmien lypsy. En osaa lypsää eikä lasten hoitokaan ihan suju, vähiten imettäminen. Mutta eipä mulla ole lehmääkään eikä lapsia.

Kumma ettei aidan maalaus kiinnosta. Vika on epäonnistuneessa markkinoinnissa. Aidan maalaus pitää markkinoida ylellisyytenä, joihin vain harvoilla ja valituilla on oikeus. Se mitä saa tehdä ilmaiseksi ei ole minkään arvoista. Eivät ihmiset yleensä tiedä mitä haluavat, ellei joku ulkopuolelta kerro, mikä on tavoittelemisen arvoista. (t: Tom Sawyer)

https://www.youtube.com/watch?v=BmW55Qd2qfw

Enkä yhtään tiedä mitä on modern day warrior. Onko se tekijä vai ei.

• Hauska veto! :)

• Anonyymi

No minä tykkään olla ihan nainen. En hyväksy tuollaisia naisoletettu -termejä, ne ovat mielestäni täysin keksittyä wokehumpuukia.

Tästä voikin jo päätellä, että minulle on olemassa tasan kaksi biologista sukupuolta. Harvalla voi olla molemmat, mutta se onkin poikkeus sitten. Luulottelut ja kuvittelut on erikseen. Hyväksyn kaiken kokoiset ja näköiset naiset ja miehet, siitä ei ole kyse. Mies saa olla naisellinen ja nainen miehekäs, mutta kaikki on hänen päänsisäistä.

Mitä eri töihin tulee. Osaan tehdä kaikenlaista. Olen taitava käsistäni, mutta en tee silti kaikkea. Eniten pidän siitä, että saan olla nainen. Ottaa vastaan hemmottelua. Se on mukavaa. Vastalahjaksi annan hemmottelua ja huolenpitoa. Minusta mies täydentää naista ja nainen miestä.

kultu

• Naisoletettu tarkoittaa sitä, ettei täällä palstalla kukaan voi tietää toisesta mitään .. edes sukupuolta. Oletan sinun olevan nainen joten olet naisoletettu.

Vaikutat naiselta.. mutra en voi sitä tietää.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Naisoletettu tarkoittaa sitä, ettei täällä palstalla kukaan voi tietää toisesta mitään .. edes sukupuolta. Oletan sinun olevan nainen joten olet naisoletettu.

Vaikutat naiselta.. mutra en voi sitä tietää.

Tuo on vain yksinkertaisesti mielestäni typerää, mutta ymmärrän pointin jollain tapaa kyllä.
        Tuossahan alleviivataan sukupuolta. Minä alleviivaan myös sitten: Minä nainen, minä kultu 😃

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo on vain yksinkertaisesti mielestäni typerää, mutta ymmärrän pointin jollain tapaa kyllä.
        Tuossahan alleviivataan sukupuolta. Minä alleviivaan myös sitten: Minä nainen, minä kultu 😃

Ääh.. se on vain täällä palstalla sellainen tapa. Ei muuta. Oletinkin sinun olevan nainen.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ääh.. se on vain täällä palstalla sellainen tapa. Ei muuta. Oletinkin sinun olevan nainen.

Ehkä se on termi vain muiden joukossa. Jos asetun tuon termin kannattajan asemaan, voisin kuvitella, että se on hienotunteinen, niin kuin sinäkin. Ei se ole huono asia.

• Anonyymi kirjoitti:

Ehkä se on termi vain muiden joukossa. Jos asetun tuon termin kannattajan asemaan, voisin kuvitella, että se on hienotunteinen, niin kuin sinäkin. Ei se ole huono asia.

Juu. Se on terminä nimenomaan hienotunteinen. Ei mitään woke -paskaa.

Oikeastaan se merkitsee sitä, että naiset joiden oletetaan olevan naisia täällä palstalla, saavat olla naisia.

Onhan joillakin palstahistoriaa jossa on esiinnytty jonakin hamona. Annettu kuvaa itsestään jonakin muuna kuin on.

Itse en näe tuonlaisessa esiintymisessä mitään mieltä. Ei kukaan ulkopuolinen tunnista sinua tai minua täältä. Miksi siis feikata, kun ollaan lähes kaikki toisillemme tuntemattomia.

On jopa hyvin vapauttavaa, kun täällä saa olla ihan aito oma itsensä.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Juu. Se on terminä nimenomaan hienotunteinen. Ei mitään woke -paskaa.

Oikeastaan se merkitsee sitä, että naiset joiden oletetaan olevan naisia täällä palstalla, saavat olla naisia.

Onhan joillakin palstahistoriaa jossa on esiinnytty jonakin hamona. Annettu kuvaa itsestään jonakin muuna kuin on.

Itse en näe tuonlaisessa esiintymisessä mitään mieltä. Ei kukaan ulkopuolinen tunnista sinua tai minua täältä. Miksi siis feikata, kun ollaan lähes kaikki toisillemme tuntemattomia.

On jopa hyvin vapauttavaa, kun täällä saa olla ihan aito oma itsensä.

Ymmärrän. Olet aivan oikeassa.

• Anonyymi

Ystävä naisesi on heteronaisia eli pyytävät miestä tekemään miehen työn eli tyydyttämään heidät no miten sinä teet miehen työn jos joku nainen pyytää

• Riippuu vähän, millainen homma on kyseessä. Teenkö itse, otanko yhteyttä isääni vai huoltomieheen. Jos on ihan pieni ja yksinkertainen homma kyseessä, niin hoidan itse ja jos en tiedä, selvitän. Täytyy kuitenkin tunnustaa, että aika matalalla kynnyksellä kysyn iskältä🤭 hän on todella osaava kaikkien juttujen kanssa ja tykkää väkertää erilaisten hommien parissa. Häneltä saan aina apua.
      Huoltomiestä kyselen paikalle taas sellaisissa asioissa, joidenka hoitaminen olennaisesti kuuluu hänen työnkuvaansa, kuten vuotavan hanan korjaaminen, sulakkeiden tarkistus/vaihtaminen tms.

• Juu.. vesihanat kuuluu taloyhtiölle ja niitä ei saa itse korjata/vaihtaa. Luvanvaraista hommaa. Jos sattuu vahinko, niin korvausvastuu on sössijällä. Huoltoyhtiön sössiessä ja sattuu vesivahinko, vakuutus korvaa. Jos itse sössit, kotivakuutus ei korvaa. Vesi, sähkö ja kiinteät rakenteet.. ei parane koskea..

• Anonyymi

Kyllä mä teen herkästi kaikenlaista, osaan tai en. Mutta olen oppinut antamaan muillekin osansa, huomannut että näin hekin kokee itsensä tärkeiksi. Edelleen paheeni on kärsimättömyys, jos joudun mielestäni liikaa varttumaan en jaksa varttua, vaan teen itse. Meni miten meni.

Entinen Eivor

• Anonyymi

Kaikenlaista tulee tehtyä, yleensä vähän pienempiä tuunauksia jms. Isompia rajoittaa raha ja ajan puute. Miesten tekemistä on mukava seurailla. Seuraiilen tv:stä satunnaisesti kaikkia tositv remontti, puutarha, Tanskalainen maajussi ja autonkorjausohjelmia, mutta käytännössä mikään ei suju aivan yhtä helposti. Eikä siinä tietysti kaikki mikä kiinnostaa :)

🐾

• Sen takia sulla onkin veli, joka vastaa kasvimaan käytön opastuksesta, joka noin perinteisesti on mielletty enemmän naisten hommiksi 😂

• Niin ja sulla on sisko joka on halukas oppimaan.. :)

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Niin ja sulla on sisko joka on halukas oppimaan.. :)

Olen huomannut 😁
        Hiljalleen alkaa olemaan valkosipulien aika mennä maihin, meidän istutussessio on nurkan takana. Piipahdan mökillä tulevana viikonloppuna ja taidan lyödä omat sipulini samalla penkkiin, on sitten tehty. Ja otan sinun sipulisi tullessani mukaan.

• randombypasser kirjoitti:

Olen huomannut 😁
        Hiljalleen alkaa olemaan valkosipulien aika mennä maihin, meidän istutussessio on nurkan takana. Piipahdan mökillä tulevana viikonloppuna ja taidan lyödä omat sipulini samalla penkkiin, on sitten tehty. Ja otan sinun sipulisi tullessani mukaan.

Juu.. tehdään niin..
        Just ny olen varaton ja joudutaan kattomaan sitä sipulin istutusta kun en ole varaton.. eli nähtävästi loppukuuhun mänee..

Juu.. tehdään niin..
        Just ny olen varaton ja joudutaan kattomaan sitä sipulin istutusta kun en ole varaton.. eli nähtävästi loppukuuhun mänee..

Kattotaan, mutta ei meidän istuttajaiset kovin kalliiksi tule, niin en näe tässä ongelmaa vaikka illan emäntä ei olisikaan varoissaan.

Kattotaan, mutta ei meidän istuttajaiset kovin kalliiksi tule, niin en näe tässä ongelmaa vaikka illan emäntä ei olisikaan varoissaan.

Jaa.. jotakin muuta halunnet syötäväksi kuin pelkkää kaurapuuroa..

Jaa.. jotakin muuta halunnet syötäväksi kuin pelkkää kaurapuuroa..

Järjestelykysymys, kuten silloin yhden kerran kun tehtiin Antti Rinteen infarktipastaa. Äkkiäkös mä vaikk yhden ison vuoallisen lasagnea riipaisen tuliaisiksi, riittää naapurillekin. Paljon juustoa ja kaikkea muuta epäterveellistä, pois lukien puoli kiloa valkosipulia, omasta maasta, namppis 😁

Järjestelykysymys, kuten silloin yhden kerran kun tehtiin Antti Rinteen infarktipastaa. Äkkiäkös mä vaikk yhden ison vuoallisen lasagnea riipaisen tuliaisiksi, riittää naapurillekin. Paljon juustoa ja kaikkea muuta epäterveellistä, pois lukien puoli kiloa valkosipulia, omasta maasta, namppis 😁

Valkosopulisi on kyllä hyvää..

Säät on luvattu lämpimiksi ja sateisiksi loppukuukaudelle, eli säätkin on suotuisia istuttamiselle...

Juu, eiköhän me jotakin keksitä.

• Eihän ne "miesten työt" suju, mutta teen silti paljon itse. Maalaan aitani ja kokoan huonekalut (tässä olen hyvä!). Lähinnä sen takia, että minulla ei ole ketään miespuolista sukulaista lähellä eikä miespuolisia (saati naispuolisia) ystäviäkään, keitä voisin matalalla kynnyksellä pyytää apuun. Yksikään ystävänikään ei ole tee-se-itse-henkinen. Jos on kovin kinkkisiä juttuja tullut eteen, niin joko ystävieni puolisot ovat tulleet apuun tai sitten olen yhdessä ystävän ja punaviinin kanssa tarttunut tuumasta toimeen. Joissain tapauksissa olen saanut apua naapureilta.

Olen jo tottunut siihen, että teen paljon itse tai sitten soitan ammattilaisen tekemään. Jollain tavallahan ne hommat on vain hoidettava. Myönnän silti, että joskus on ollut tilanteita, kun olen kaivannut kumppanin apua tietyissä asioissa. En ymmärrä teknisistä jutuista paljoakaan ja turhaudun, kun joudun opettelemaan asioita, jotka eivät voisi vähempää kiinnostaa. Olen silti alistunut kohtalooni koska ei kai tässä muukaan auta 😄

• "Alistunut kohtaloosi.."

Hauska.

"Alistunut kohtaloosi.."

Hauska.

Aina ei ole hauskaa, mutta usein jälkikäteen naurattaa. Esim kokosin kerran yksin isoa hyllykköä ja se oli niin hankalaa hyllyn koon ja painon takia, että lopulta itkin, kirosin ja kokosin muutaman mustelman kera, mutta nyt jo naurattaa, koska olihan se nyt vähän melodramaattista touhua 😁

Lisäisin vielä sen, että mielestäni kuka tahansa pystyy oppimaan mitä vain ja suoriutumaan mistä vain sukupuolesta huolimatta, usein kyse on vain opituista rooleista. Toki jotkut tehtävät luonnistuu miehiltä paremmin esim isomman lihasvoiman takia ja naiset on ehkä keskimäärin parempia joissain muunlaisissa tehtävissä, mutta noin muutoin sukupuolen ei saisi antaa määrittää tällaisia. Itsekin olen paljolti oppinut ainoassa pitkässä suhteessani siihen, että exäni hoiti kaikki "miesten työt". Eron jälkeen ei ole auttanut kuin hoitaa kaikki asiat itse ja kyllähän ne hoituu jotenkuten, vaikka joskus mietinkin, että pitäisi palkata Disse päiväksi hoitamaan kotini pienet remppaprojektit kuntoon 😄

• Aletheias kirjoitti:

Aina ei ole hauskaa, mutta usein jälkikäteen naurattaa. Esim kokosin kerran yksin isoa hyllykköä ja se oli niin hankalaa hyllyn koon ja painon takia, että lopulta itkin, kirosin ja kokosin muutaman mustelman kera, mutta nyt jo naurattaa, koska olihan se nyt vähän melodramaattista touhua 😁

Lisäisin vielä sen, että mielestäni kuka tahansa pystyy oppimaan mitä vain ja suoriutumaan mistä vain sukupuolesta huolimatta, usein kyse on vain opituista rooleista. Toki jotkut tehtävät luonnistuu miehiltä paremmin esim isomman lihasvoiman takia ja naiset on ehkä keskimäärin parempia joissain muunlaisissa tehtävissä, mutta noin muutoin sukupuolen ei saisi antaa määrittää tällaisia. Itsekin olen paljolti oppinut ainoassa pitkässä suhteessani siihen, että exäni hoiti kaikki "miesten työt". Eron jälkeen ei ole auttanut kuin hoitaa kaikki asiat itse ja kyllähän ne hoituu jotenkuten, vaikka joskus mietinkin, että pitäisi palkata Disse päiväksi hoitamaan kotini pienet remppaprojektit kuntoon 😄

Ei ehkä yhtään hullumpi idea.. siis tuo rent-a-man ja Disukka suostuu varmasti mielellään.

Mä hoidin kaikki työt exän kanssa asuessani .. niin naisten kuin miestenkin työt. Nykyään exä on ihan hajalla, kun kotityöt ei hoidukkaan ilman häntä.

Ja samaa mieltä. Kuka tahansa voi oppia melkein mitä tahansa. Joitakin rajoitteita on toki. Minulla esim tuo pituus rajoittaa hieman.

Ei ehkä yhtään hullumpi idea.. siis tuo rent-a-man ja Disukka suostuu varmasti mielellään.

Mä hoidin kaikki työt exän kanssa asuessani .. niin naisten kuin miestenkin työt. Nykyään exä on ihan hajalla, kun kotityöt ei hoidukkaan ilman häntä.

Ja samaa mieltä. Kuka tahansa voi oppia melkein mitä tahansa. Joitakin rajoitteita on toki. Minulla esim tuo pituus rajoittaa hieman.

Meillä on aika tavalla välimatkaa, muuten voisin Dissen tänne palkatakin kun tuntuu olevan sellainen moniosaaja 😊

Monelle saattaa tulla eron jälkeen yllätyksenä, tai ainakin jonkinlaisena pienenä kriisinä se, miten paljon kaikenlaista hoidettavaa sitä onkaan, kun pyörittää yksin taloutta. Eräs ystäväni erosi hetki sitten 25 vuoden avioliitosta ja hän oli ihan paniikissa jo siitä, kun piti hoitaa uuteen asuntoon sähköt. Ex-miehensä oli hoitanut talouden kaikki laskut, sähköt, vakuutukset jne eikä ystävälläni ollut näistä mitään tietoa, niin hän oli ihan pihalla kaikesta. Aikuisen pitäisi mielestäni huolehtia siitä, että on edes ne perustiedot- ja taidot talouden pyörittämisestä, vaikka toisella olisikin päävastuu jostain.

Minä olen naiseksi pitkä, yli 170 cm, mutta silti pyydän säännöllisesti apua pojaltani, jolla riittää vartta 15-20cm enemmän kuin minulla. Näppärä apuri korkealle kurottamisessa 😊

• Aletheias kirjoitti:

Meillä on aika tavalla välimatkaa, muuten voisin Dissen tänne palkatakin kun tuntuu olevan sellainen moniosaaja 😊

Monelle saattaa tulla eron jälkeen yllätyksenä, tai ainakin jonkinlaisena pienenä kriisinä se, miten paljon kaikenlaista hoidettavaa sitä onkaan, kun pyörittää yksin taloutta. Eräs ystäväni erosi hetki sitten 25 vuoden avioliitosta ja hän oli ihan paniikissa jo siitä, kun piti hoitaa uuteen asuntoon sähköt. Ex-miehensä oli hoitanut talouden kaikki laskut, sähköt, vakuutukset jne eikä ystävälläni ollut näistä mitään tietoa, niin hän oli ihan pihalla kaikesta. Aikuisen pitäisi mielestäni huolehtia siitä, että on edes ne perustiedot- ja taidot talouden pyörittämisestä, vaikka toisella olisikin päävastuu jostain.

Minä olen naiseksi pitkä, yli 170 cm, mutta silti pyydän säännöllisesti apua pojaltani, jolla riittää vartta 15-20cm enemmän kuin minulla. Näppärä apuri korkealle kurottamisessa 😊

Aikanaan kun poitsu oli minua lyhyempi ja kaupassa kun en ylettänyt ylähyllylle, meillä oli tapana että nostin poitsua ja poitsu otti haluamani tuotteet. Nykyisin kun ollaan yhdessä kaupassa pyydän poitsua nostamaan minulle esineitä ylähyllyiltä.. hän sitten muistaa vinoilla, että pitäisikö hänen nykyään nostaa minua että ylettyisin.. :)

Parisuhde voi tosiaankin olla hyvin lamauttava jos jättää jonkin elämän vastuualueen kokonaan toisen hoidettavaksi. Shokki iskee sitten eron jälkeen. Noin kävi exällenikin.

Nykyään hän jo handlaa jotenkin kotityöt, mutta alku oli hankala.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Aikanaan kun poitsu oli minua lyhyempi ja kaupassa kun en ylettänyt ylähyllylle, meillä oli tapana että nostin poitsua ja poitsu otti haluamani tuotteet. Nykyisin kun ollaan yhdessä kaupassa pyydän poitsua nostamaan minulle esineitä ylähyllyiltä.. hän sitten muistaa vinoilla, että pitäisikö hänen nykyään nostaa minua että ylettyisin.. :)

Parisuhde voi tosiaankin olla hyvin lamauttava jos jättää jonkin elämän vastuualueen kokonaan toisen hoidettavaksi. Shokki iskee sitten eron jälkeen. Noin kävi exällenikin.

"Parisuhde voi tosiaankin olla hyvin lamauttava jos jättää jonkin elämän vastuualueen kokonaan toisen hoidettavaksi. Shokki iskee sitten eron jälkeen. Noin kävi exällenikin.

Niin exän kannalta lamauttavaa... Toisen puoliskon kannalta vapauttavaa.

- Sheena

Sepä olisikin näky, kun aikuinen lapsi nostelee äitiään ylähyllyille 😄 Suloista, että hän on auttamassa sinua kaupassa. Oma poikani auttelee myös kaupassa, pakkailee kasseja ja kantaa ne. Aika paljon helpompaa nykyään käydä kaupassa kuin ennen 😊

Monelle käy eron jälkeen noin ja onhan se iso muutos itse kullekin, kun joutuukin hoitamaan arkea yksin. Tiedän joidenkin pariutuneen tämän takia nopeasti uudelleen, koska arjen pyörittäminen yksin on joillekin vain liikaa. Minulle tuo ei riitä syyksi aloittaa parisuhdetta, vaikka miten "miesten työt" joskus takkuaakin.

• Anonyymi kirjoitti:

"Parisuhde voi tosiaankin olla hyvin lamauttava jos jättää jonkin elämän vastuualueen kokonaan toisen hoidettavaksi. Shokki iskee sitten eron jälkeen. Noin kävi exällenikin.

Niin exän kannalta lamauttavaa... Toisen puoliskon kannalta vapauttavaa.

- Sheena

Minulle ero tosiaan oli hyvin vapauttava. Monessakin suhteessa.

• Anonyymi

Teen "miesten työt" ja " naisten työt".

Autan muitakin noissa töissä.

Jos antaa muille hommaksi, täytyy hyväksyä huonosti tehty työ. Tai luottaa kovasti toisen osaamiseen.

Auton vien nykyään korjaamolle. Suurinpiirtein vain renkaat, pyyhkijät ja akun vaihdan, ja nesteet katson. Aika on sellainen rajoittava tekijä, kuten myös korjauspaikka ja -välineet.

Tuo ylempänä viesteissä mainittu hyödyllisyyden tunne on kyllä paha... Eli pyytää toista tekemään jotta toinen tuntisi olonsa hyödylliseksi. Tärkeitä asioitani en anna toisten huitaista sinne tänne, ottakoot sitten nokkiinsa vaikka kaikki jos omanarvontunne on siitä kiinni, sori. Musta puolestani tuntuu aika typerältä jos esim. puoliso pyytäisi mua pyydetään tekemään jotain yksinkertaista, laittamaan itselleen ruokaa tai ompelemaan, tehkööt itse, kaikkien pitäisi osata. Paitsi jos tarkoitus on purkaa jonkun kiirettä, niin voin auttaa, mikäli mulla itselläni on aikaa.

Aika on rajoittava tekijä monessa kohtaa.

xLiner

• Olet tuon tuonut julki aikaisemminkin. Siis, että jokainen tehköön itse. Ettei pitäisi olla riippuvainen toisesta. Ei paha mielipide ollenkaan, tosin aika jyrkkä.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Olet tuon tuonut julki aikaisemminkin. Siis, että jokainen tehköön itse. Ettei pitäisi olla riippuvainen toisesta. Ei paha mielipide ollenkaan, tosin aika jyrkkä.

Ehkä kirjoitin epäselvästi. Minä en ole palvelija. En saa mitään viboja kenenkään passaamisesta. Enkä itsekään odota että kukaan tekisi mun töitäni, siis en halua että kukaan puuttuu mun asioihini. En ole kiitoksen kipeä sillä tavalla enkä tykkää siitä että kerjätään kiitoksia. Enkä myöskään halua jäädä ns. kiitollisuuden velkaan - sillä on kokemukseni mukaan liian kova korko.

Yksinkertaiset perusasiat jotkut haluavat lajitella miesten tai naisten töiksi. Ne ovat kaikkien töitä. Jokainen hoitakoon oman autonsa kuntoon jne. Auttamisessa ei sinänsä ole mitään vikaa puolin eikä toisin, kunhan siihen ei liity hyväksikäyttöä, manipulointia tai muuta mahdollista ikävää sivujuonnetta.

Vastuun perään huutelen. Elää sen mukaan, että pärjää omillaan.

Ja mun puolestani muut saavat jakaa tehtävänsä miten tykkäävät!

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä kirjoitin epäselvästi. Minä en ole palvelija. En saa mitään viboja kenenkään passaamisesta. Enkä itsekään odota että kukaan tekisi mun töitäni, siis en halua että kukaan puuttuu mun asioihini. En ole kiitoksen kipeä sillä tavalla enkä tykkää siitä että kerjätään kiitoksia. Enkä myöskään halua jäädä ns. kiitollisuuden velkaan - sillä on kokemukseni mukaan liian kova korko.

Yksinkertaiset perusasiat jotkut haluavat lajitella miesten tai naisten töiksi. Ne ovat kaikkien töitä. Jokainen hoitakoon oman autonsa kuntoon jne. Auttamisessa ei sinänsä ole mitään vikaa puolin eikä toisin, kunhan siihen ei liity hyväksikäyttöä, manipulointia tai muuta mahdollista ikävää sivujuonnetta.

xLiner

Tästähän tosiaan ollaan kirjoiteltu joskus aikaisemminkin 😄

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Kiva kun selvensit.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Kiva kun selvensit.

Eihän tuosta saanut seen enempää selvää kun sen nyt luin. Kun touhuan muuta samalla, kirjoittelen vähän mitä sattuu 😜

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Eihän tuosta saanut seen enempää selvää kun sen nyt luin. Kun touhuan muuta samalla, kirjoittelen vähän mitä sattuu 😜

xLiner

No saihan siitä hyvinkin selvää sen, että olet hyvin topakasti sita mieltä kuin olet.

Sä et passaa tai palvele ketään. Jokaisen on pärjättävä ite. Autat mutta et suostu hyväksikäytettäväksi.

Ja ymmärtääkseni olet valmis opastamaan jos tarve vaatii, mutta et tekemään kenenkään puolesta. Paitsi erikoistapauksissa.

Tälläisen kuvan sain. Korjaa jos olen väärässä.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No saihan siitä hyvinkin selvää sen, että olet hyvin topakasti sita mieltä kuin olet.

Sä et passaa tai palvele ketään. Jokaisen on pärjättävä ite. Autat mutta et suostu hyväksikäytettäväksi.

Ja ymmärtääkseni olet valmis opastamaan jos tarve vaatii, mutta et tekemään kenenkään puolesta. Paitsi erikoistapauksissa.

Tälläisen kuvan sain. Korjaa jos olen väärässä.

Ehkä... 😂

Tuli vielä mieleen yksi asia mikä ärsyttää.

Yllätykset!

Puututaan toisten asioihin kertomatta. No tietysti kertomatta, muutenhan saisi heti kieltävän vastauksen. Nyt voi sentään esittää marttyyria. Saunan takunen kutsuu... 😡

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Ehkä... 😂

Tuli vielä mieleen yksi asia mikä ärsyttää.

Yllätykset!

Puututaan toisten asioihin kertomatta. No tietysti kertomatta, muutenhan saisi heti kieltävän vastauksen. Nyt voi sentään esittää marttyyria. Saunan takunen kutsuu... 😡

xLiner

???

Ketä kutsuu?

Juu.. tuosta olen samaa mieltä, ettei kenenkään pitäisi puuttua toisten tekemisiin. Vsöitettavasti olen itsekin syyllistynyt tuohon. Hyvin aikomuksin, mutta perseelleen menee aina.

En tarkoita puuttua, silte teen sitä. Ja jälkeenpäin ärsyttää ihan hitokseltaan miksi noin tein.

Saat viedä minut saunan taakse.. :)

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

???

Ketä kutsuu?

Juu.. tuosta olen samaa mieltä, ettei kenenkään pitäisi puuttua toisten tekemisiin. Vsöitettavasti olen itsekin syyllistynyt tuohon. Hyvin aikomuksin, mutta perseelleen menee aina.

En tarkoita puuttua, silte teen sitä. Ja jälkeenpäin ärsyttää ihan hitokseltaan miksi noin tein.

Saat viedä minut saunan taakse.. :)

Tuskin sua tarvitsee viedä saunan taakse.

Sun jäljiltäsi tuskin autoni seisoo yllättäin tunkilla ilman jarrupaloja, kun pitäis lähteä sovittuun tapaamiseen.

Tai jääkaappipakastin vaihdettu jää-viileäkaapiksi "yllätyksenä". Vanha lähtenyt kaatikselle ja uusi lähtee tulevan exän mukaan.

Tai hyvin tiedossa olleen tärkeän harrastusmatkani tilalle kumppani on ostanut liput ruotsinlaivalle...

Tai raskaan viikon jälkeen odotan vain pääseväni rauhassa hengittelemään sohvalle. Kevyestä viikostaan tylsistynyt kumppani on hankkinut "Yllätys!" liput helkkarin huonon lempiyhtyeensä keikalle toiselle puolelle Suomea ja odottaa mun lähtevän mukaan viihdyttämään.

Tai jotain muuta kakkaaaaaaa 🤯

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Tuskin sua tarvitsee viedä saunan taakse.

Sun jäljiltäsi tuskin autoni seisoo yllättäin tunkilla ilman jarrupaloja, kun pitäis lähteä sovittuun tapaamiseen.

Tai jääkaappipakastin vaihdettu jää-viileäkaapiksi "yllätyksenä". Vanha lähtenyt kaatikselle ja uusi lähtee tulevan exän mukaan.

Tai hyvin tiedossa olleen tärkeän harrastusmatkani tilalle kumppani on ostanut liput ruotsinlaivalle...

Tai raskaan viikon jälkeen odotan vain pääseväni rauhassa hengittelemään sohvalle. Kevyestä viikostaan tylsistynyt kumppani on hankkinut "Yllätys!" liput helkkarin huonon lempiyhtyeensä keikalle toiselle puolelle Suomea ja odottaa mun lähtevän mukaan viihdyttämään.

Tai jotain muuta kakkaaaaaaa 🤯

xLiner

Hei oikeasti!?!

Aika molopää. Minkäänlaista toisen huomioon ottamista. Tuommoiset joutaa todellakin saunan taakse..

Aika erkoista, että olet tuommoiseen edes haksahtanut alunperinkään.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Hei oikeasti!?!

Aika molopää. Minkäänlaista toisen huomioon ottamista. Tuommoiset joutaa todellakin saunan taakse..

Aika erkoista, että olet tuommoiseen edes haksahtanut alunperinkään.

Ei noi olleet kaikki mulle osuneita juttuja. Tosin mun kokemukseni mukaan ihmisistä ilmenee ajan saatossa kaikenlaista inhottavaa. Ensin kaikki on ok, sitten jossain vaikka vuoden kuluttua alkaa esiintymään jotain vihjeitä ja pikkuhiljaa homma lähtee lapasesta. Pahimmassa tapauksessa käy niin kuin sammakolle kattilassa, tottuu lämmönnousuun eikä ymmärrä hypätä ajoissa pois. Lähipiirin kokemuksiin nojaten vaikuttaa siltä, että itseelliset naiset täytyy yrittää nujertaa.

Tää täytyy vielä kertoa, ei ole mulle sattunut mutta kaverille:

Mies oli vuokrannut mökin viikonlopuksi jostakin huitsin nevadasta. Myöhään illalla miehellä oli "Yllätys! 😃", hän oli järjestänyt mökille kimppakivaa jonkun netistä löytämänsä pariskunnan kanssa.

Sen pariskunnan yhteinen taival loppui siihen.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Ei noi olleet kaikki mulle osuneita juttuja. Tosin mun kokemukseni mukaan ihmisistä ilmenee ajan saatossa kaikenlaista inhottavaa. Ensin kaikki on ok, sitten jossain vaikka vuoden kuluttua alkaa esiintymään jotain vihjeitä ja pikkuhiljaa homma lähtee lapasesta. Pahimmassa tapauksessa käy niin kuin sammakolle kattilassa, tottuu lämmönnousuun eikä ymmärrä hypätä ajoissa pois. Lähipiirin kokemuksiin nojaten vaikuttaa siltä, että itseelliset naiset täytyy yrittää nujertaa.

Tää täytyy vielä kertoa, ei ole mulle sattunut mutta kaverille:

Mies oli vuokrannut mökin viikonlopuksi jostakin huitsin nevadasta. Myöhään illalla miehellä oli "Yllätys! 😃", hän oli järjestänyt mökille kimppakivaa jonkun netistä löytämänsä pariskunnan kanssa.

Sen pariskunnan yhteinen taival loppui siihen.

xLiner

Ei helvetti!

Tähän pätee se sama vanha virsi.. kommunikaatio kuntoon ennen parisuhdetta.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ei helvetti!

Tähän pätee se sama vanha virsi.. kommunikaatio kuntoon ennen parisuhdetta.

Mä luulen että kyseessä ovat olleet vain manipuloivat ja itsekeskeiset ihmiset.

Puhuminen toimii, mikäli puhuja kertoo asioita rehellisesti. Suurin osa kertoo kaunisteltua totuutta tai jättää asioita kertomatta. Tai kertoo niistä oman näkökantansa, joka on tavallaan totta sekin. Vastaanottaja taas kuulee mitä haluaa.

Parisuhteen määritelmäkin on aika horjuva. Lisäksi ihmiset vieläpä muuttuvat elämänkokemustensa myötä. Jotkut piirteet vähenevät, toiset lisääntyvät ja kaikkea uuttakin voi ilmetä. Eikä sitä ole muuttumaton itsekään.

Puhuminen on ok, mutta teoilla on suuri merkitys myös.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Mä luulen että kyseessä ovat olleet vain manipuloivat ja itsekeskeiset ihmiset.

Puhuminen toimii, mikäli puhuja kertoo asioita rehellisesti. Suurin osa kertoo kaunisteltua totuutta tai jättää asioita kertomatta. Tai kertoo niistä oman näkökantansa, joka on tavallaan totta sekin. Vastaanottaja taas kuulee mitä haluaa.

Parisuhteen määritelmäkin on aika horjuva. Lisäksi ihmiset vieläpä muuttuvat elämänkokemustensa myötä. Jotkut piirteet vähenevät, toiset lisääntyvät ja kaikkea uuttakin voi ilmetä. Eikä sitä ole muuttumaton itsekään.

Puhuminen on ok, mutta teoilla on suuri merkitys myös.

xLiner

Niin.. perää noissa sun jutuissasi. Olen itse jättänyt tuon teot asian vähän huomioimatta.
        Eihän puheilla ole mitään kaikupohjaa jos vain tuuli huulia heiluttaa..

• Kyllä oikeestaa ite teen, tai oikestaan me tytöt tehdään ilman miesten apuja lähes kaikki.
      Eli siis minä, mun tyttö ja mun ystävä.
      Tietty poika auttaa muutto hommissa kantaa tavaraa mut muuten tehdään akkavoimalla kaikki.
      Itseasiassa jos ois mies ja pitäis seiniä tms maalailla nii voisi sota iskeä koska mä haluaisin sen tehdä.. Ja paljon muutakin...

• Sama. Ite tehtynä saa just niin hyvää kun viittii tehdä.

Sama. Ite tehtynä saa just niin hyvää kun viittii tehdä.

Juuh...

Sillei hyvä että on pienestä pitäen tehnyt kaikenlaisia juttuja niin oppi niitä.

Tällä hetkellä ikävä kyllä hankaloittaa tosi pahasti näissä ihan perus jutuissakin siis noissa
        "Akkojen hommissa"
        kivut ja vointi tekemisiä mutta ei voi mitään.

• originalpieninainen kirjoitti:

Juuh...

Sillei hyvä että on pienestä pitäen tehnyt kaikenlaisia juttuja niin oppi niitä.

Tällä hetkellä ikävä kyllä hankaloittaa tosi pahasti näissä ihan perus jutuissakin siis noissa
        "Akkojen hommissa"
        kivut ja vointi tekemisiä mutta ei voi mitään.

Kipuilu on veetumaista. Itse olen sairauteni kanssa onnekseni välttynyt kivuilta. Ja nykyään jo moneltakin vaivalta mitä voisi olla.

Kop,kop.. koputan puuta. Huomisesta kun en tiedä.

• Anonyymi

Juu itse teen, olen kouluttautunut raksa-alalle.

On muitakin ammatteja tullut opiskeltua useita.

Tietysti teen muidenkin kanssa mikäli joku johonkin hommaan tarjoutuu mukaan.

'yks vanhempi nainen'

• Kaikkien pitäisi kyetä tekemään kaikkea.
      Jokainen työ on polku, jonka alussa ei aina tiedä mitä kautta sinne valmiiseen päästään, mutta se selviää sen polun varrella. Usein reittejä perille on monia; jotkin lyhempiä, jotkin pidempiä ja jotkin hyvin mutkaisia. Joskus joutuu myös palaamaan takaisin risteykseen ja etsimään paremman reitin. Kun kulkee riittävän kauan ja riittävän pitkälle, niin pääsee perille. Usein kuitenkin se mihin alussa yritti päästä onkin ihan väärä vaihtoehto ja matkn varrella on löytynyt parempi.

• Hyvin sanoitettu. Noin minäkin toimin. Täfkeintä on aloittaa jostakin ja loppu hoituu kyllä.

• Anonyymi

Nuorempana tein paljonkin itse, nyt sairaus estää isompien töiden tekemisen.

• Pahoitteluni. Sairaus joka rajoittaa olemista ja tekemistä on suorastaan pyllystä.

• Anonyymi

Pöerm sdeldspöpgo---kpl erotyosestoi 'rsytty'v't mnyt moom Lirollaöaoset ka KLauhajokilaiset kuin kääpiö... jostaintarusormusten herrasata naiset pienet joilla lehmien utareiden kokoiset tissit kiigiottavat joitain miehiä heh.

Voin sanoa nihmoia kiihottavat sporttilaiset naiset enemmän kuin tele-pohjanmaan lehgmmiehn utaewwr.

• Anonyymi

Tottakai. Kaikki onnistuu, paitsi auton vuosihuoltoon vienti tms autoon liittyvä on ahdistavaa. Tai joku auton renkaiden vaihto. Evvk. Sieltä tulee aina äijiltä vaan tyhmiä oletuksia siitä että olisin jotenkin vajaaälyinen.

• Anonyymi

Juu, aikalailla lapsesta asti tehnyt kaikenlaista itse, kuten naulannut huoneeni taulut yms itse. Lapsena en jaksanut odottaa isää apuun, vaikka äiti käski. Kehuttakoon vielä, että tein myös naisten töitä lapsena, imuroin, tiskasin, tein jälkiruokaa ja leivoinkin joskus 😎 Jos vessan lavuaari meni tukkoon, se ärsytti, ja avasin itse hajulukon (olisinko ollut myös siinä 10-11v) ja siitä sain myös huutia. Hajulukkoon koskee vain isä! Myös isä sanoi, että sen avaaminen jätetään hänelle, vaikka olin onnistunut avauksessa hyvin. Voivoi.

Myöhemmin maalasin/pienremppasin, korjasin lasten fillarit, asensin tietokoneet (nekin on kai perinteisesti miesten hommia), asensin/viritin stereot, teeveet (ennen ei ollut niin automaattisista), kokosin huonekalut. Luonnollisesti tein myös naisten työt. Täytyy sanoa, että vähän välillä uuvutti.

Tein 18v lähtien vanhempienikin veroilmoituksen, kun en jaksanut heidän jokavuotista verodraamaa 🤷‍♀️. Älytöntä jättää vähennyksiä tekemättä. Kun jäivät eläkkeelle, huokaisin.

Minua kiinnostaisi tietää kuinka moni nykymiehistä tekee miesten töitä? Vähän näyttäisi siltä, ettei kovin moni.

Tällä hetkellä olen sellaisessa elämän vaiheessa, etten ryhdy mihinkään ellei huvita. Ja muuttoja en tee itse. Muut, miehet tai naiset kantaa, minä en.

- Sheena

• Ei kai noita hommia enää tarvitsisi edes jakaa sukupuolen mukaan. Eköhän se liene jo vanhanaikaista.. ?

Paljon löytyi palstan naisista tekijöitä. Toki oli kultu, joka tykkää olla perinteinen nainen.
        Kukin tyylillään. Eipä siinä.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ei kai noita hommia enää tarvitsisi edes jakaa sukupuolen mukaan. Eköhän se liene jo vanhanaikaista.. ?

Paljon löytyi palstan naisista tekijöitä. Toki oli kultu, joka tykkää olla perinteinen nainen.
        Kukin tyylillään. Eipä siinä.

Joo, eihän niitä käytännössä enää ole jaettu vuosikymmeniin sukupuolen mukaan.

Itseni ja monen muunkin "pärjäävän naisen" kohdalla on kuitenkin kyse hiukan liian pitkälle menevästä suoriutumisesta. Kaikkien ei tarvitse osata kaikkea, eikä kukaan myöskään pärjää ihan yksin. On parempikin tarvittaessa pyytää apua ja myös antaa sitä muille; se on hengissä säilymisen taito.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, eihän niitä käytännössä enää ole jaettu vuosikymmeniin sukupuolen mukaan.

Itseni ja monen muunkin "pärjäävän naisen" kohdalla on kuitenkin kyse hiukan liian pitkälle menevästä suoriutumisesta. Kaikkien ei tarvitse osata kaikkea, eikä kukaan myöskään pärjää ihan yksin. On parempikin tarvittaessa pyytää apua ja myös antaa sitä muille; se on hengissä säilymisen taito.

- Sheena

Ei ehkä käytännössä ole jaettu, mutta kyllä se sukupuoliroolitus yhä vaan on voimissaan asenteellisella tasolla. Siihen törmää tavan tästä.

Tästä tosin on kaksikymmentä vuotta aikaa, kun aloitin täysipäiväisenä koneistajana.. ekassa työpaikassa mulle todettiin päin naamaa, "Ensin tuli venäläiset, sitten ne...rit, mutta vittu vielä naisetkin!"

Se on vahvana roolina monessa paikassa. Se sukupuoli.

• Anonyymi

Mä tykkäisin sellaisesta "tekijänaisesta".

Sellainen joka tykkää vähän kaikesta. Ei pelkää liata itseään, osaa vaihtaa renkaat autoonsa. Kulkee kotona ukin vanhoissa kalsareissa ja töräyttää pahat ilmat pihalle, jos siltä tuntuu. Se ei vähennä hänen fiilistään naisena olemisesta.

Mutta en tykkää myöskään ihan siitäkään, että hän tekee noin, vaan halutessaan esittää jotain...kyllä ihmisestä näkee, jos hän nauttii kättensä jäljistä ja onnistumisen ilosta.

Korpimuija vaikuttaa aikalailla sellaiselta, että tykkää tehdä itse kaiken, että voi nauttia tekemistään, eikä kuitenkaan väkisin koita jotain, mistä ei tiedä mitään. Noita vaan on harvassa...

• Anonyymi

Ei niitä välttämättä harvassa ole. Kaikki ei vaan pidä meteliä itsestään youtuben tms kautta. He eivät kaipaa yleisöä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niitä välttämättä harvassa ole. Kaikki ei vaan pidä meteliä itsestään youtuben tms kautta. He eivät kaipaa yleisöä.

No ainakin mitä minä tiedän itseäni vastaan tulleen.

Ne saattaa sitten nököttää siellä metsämökissään yksin, kuten korpimuijakin.

Sellaisia ei varmaan miesten miesmäröinti paljoa nappaa.

• Anonyymi

Tänne tilaten heti yksi kpl joka ajattelee, kuulostaa ja näyttää samalta kuin korpimuija 🙂

• Anonyymi

älykkyyden pute on yliopisroiss todellion ibgekna jyb hijubwb oeidweeiasu ib aucirib,,,, uk, ökrtrrlnuö ,, gegge'

• Anonyymi

Lasketaanko suunnittelu tekemiseksi.
      Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
      Suunnittelen imurointia, joten asunto on puoliksi siistitty - melkein siivottu.
      Vilma

• Oih.. ihana ideologia.. :)

Juuri noin minäkin voisin ajatella .. imurointi on tylsää.

Mutta sitten muistan kuinka paljon rakastan kotoista koloani ja tartun toimeen ja hoidan asian.

Pieni kotini on nopeasti imuroituna. Kymmenessä minuutissa imuri on jo takaisin kaapissa.

• Anonyymi

Eiköhän tänäpäivänä kaikki tee kaikkea. Ei ole enää rooleja. Ja jos jollakin on,niin lieneekö omassa pienuudessaan jälkeenjäänyt. 🤷‍♀️

• Anonyymi

Maailmat tässä mielessä muuttuu ja meidän oppikoulu on muuttua mukana. Vierivä kivi ei sammaloidu🤷‍♀️

• Osa tekee ja osa ei. On vielä paljon ihmisiä jotka uskovat sukupuolirooleihin. En pidä heitä pieninä ihmisinä, se vain on malli tai muotti jonka mukaan elävät. En itse usko niihin, mutta en myöskään tuomitse heitä jotka uskovat.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Osa tekee ja osa ei. On vielä paljon ihmisiä jotka uskovat sukupuolirooleihin. En pidä heitä pieninä ihmisinä, se vain on malli tai muotti jonka mukaan elävät. En itse usko niihin, mutta en myöskään tuomitse heitä jotka uskovat.

En minäkään tuomitse. Mutta saa sitä sanansäilää heittää. Heittäähän nekin. Minullakin on oikeus sanoa mielipiteeni.🤷‍♀️

• Anonyymi kirjoitti:

En minäkään tuomitse. Mutta saa sitä sanansäilää heittää. Heittäähän nekin. Minullakin on oikeus sanoa mielipiteeni.🤷‍♀️

On. Sinun mielipiteesi on yhtä arvokas kuin muidenkin. Ja vapaus sanoa oma mielipiteesi. Aina.

Paitsi jos se on rikollista.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

On. Sinun mielipiteesi on yhtä arvokas kuin muidenkin. Ja vapaus sanoa oma mielipiteesi. Aina.

Paitsi jos se on rikollista.

No rikollisuus on minulle kauhistus. Ja tämäkin on oikeuteni sanoa. Sori jos joku tästä vetää herneet. Pitäisikö kaikkea shaissea vaan sietää ja hyssytellä. Onko se rakkautta? Mielestäni se on maton alle lakaisemista. Jopa pelkuruutta. En ala kenenkään mieliksi mateleen ja mielipiteitäni muuksi muuttamaan ,se on minunkin oikeuteni,enkä koe hyvuuden loukkavan ketään.🤷‍♀️

• Anonyymi kirjoitti:

No rikollisuus on minulle kauhistus. Ja tämäkin on oikeuteni sanoa. Sori jos joku tästä vetää herneet. Pitäisikö kaikkea shaissea vaan sietää ja hyssytellä. Onko se rakkautta? Mielestäni se on maton alle lakaisemista. Jopa pelkuruutta. En ala kenenkään mieliksi mateleen ja mielipiteitäni muuksi muuttamaan ,se on minunkin oikeuteni,enkä koe hyvuuden loukkavan ketään.🤷‍♀️

Niin valitettavaa kuin se onkin.. joku aina vetää palkoa nenukkaan joka asiasta.
        Mut me ei välitetä siitä.. eihän..?
        Me uskotaan sananvapauteen ja mielipiteen vapauteen myös.

Mielipide on kuin perseenreikä.. meillä kaikilla on sellainen.

• Anonyymi

Joo, olen tekijä. Tässä maailmassa on hyvin vähän asioita joita pyydän muiden tekevän puolestani. Silloinkin pyydän vaan kerran. Jos ei löydy aikaa tai mielenkiintoa, opettelen ja teen itse.

Mitä vähemmän tarvitsee elämässään muita ihmisiä, sen vapaampi on. Ja vasta vapaana tulee jokaisen todelliset kasvot selkeästi näkyviin.

• Ollaan samiksii.. :)

Tarina;
        Mullahan ei ole ajokorttia. Kävin poistomyynnissä kaupungin toisella puolella ja löysin aivan ihanan puuleikkauksin koristellun peilin. Pyysin ex-miestäni että hän hakisi autolla sen peilin.. ajattelin että turvallisinta olisi kuskata se autolla. Kokoa peilillä oli 135x75 cm..

Noh. Exä kieltäytyi.

Mä ostin sen peilin silti. Kuskasin sen kävellen työntäen sitä edelläni kauppakassikärryllä loskassa ja hiekoitussepelillä. Meni kolme tuntia siihen matkaan. Mutta se peili komistaa edelleen exän eteistä. Ja mulla on asiasta edelleen voittajafiilis.

Sisuunnun aika herkästi. Ja sit muuten alkaa tapahtumaan.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ollaan samiksii.. :)

Tarina;
        Mullahan ei ole ajokorttia. Kävin poistomyynnissä kaupungin toisella puolella ja löysin aivan ihanan puuleikkauksin koristellun peilin. Pyysin ex-miestäni että hän hakisi autolla sen peilin.. ajattelin että turvallisinta olisi kuskata se autolla. Kokoa peilillä oli 135x75 cm..

Noh. Exä kieltäytyi.

Mä ostin sen peilin silti. Kuskasin sen kävellen työntäen sitä edelläni kauppakassikärryllä loskassa ja hiekoitussepelillä. Meni kolme tuntia siihen matkaan. Mutta se peili komistaa edelleen exän eteistä. Ja mulla on asiasta edelleen voittajafiilis.

Mulla on muutenkin elämässä mennyt melkein aina niin, että kun olen kuunnellut ja noudattanut muiden mielipiteitä, on kaikki mennyt päin vittua. Kaikki, paitsi kyrpä. Silloin kun olen lakannut kuuntelemasta ja noudattamatta muiden ohjeita ja mielipiteitä, on asiat alkanut onnistumaan.

Mitä tästä voi päätellä? Kovimmat opettajat ovat sellaisia, jotka eivät itse osaa. Sen takia ovat kovia opettamaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Mulla on muutenkin elämässä mennyt melkein aina niin, että kun olen kuunnellut ja noudattanut muiden mielipiteitä, on kaikki mennyt päin vittua. Kaikki, paitsi kyrpä. Silloin kun olen lakannut kuuntelemasta ja noudattamatta muiden ohjeita ja mielipiteitä, on asiat alkanut onnistumaan.

Mitä tästä voi päätellä? Kovimmat opettajat ovat sellaisia, jotka eivät itse osaa. Sen takia ovat kovia opettamaan.

No.. tuohon opettamisasiaan en ota kantaa.

Itse olen aulis kysymään viisaammiltani ja kokeneemmiltani neuvoa, mutta silti olen sitä mieltä, että työ tekijäänsä opettaa. Kehitän ja muutan työtäni koko ajan.
        En jää kiinni vanhoihin malleihin vaan uudistan tekemisen meininkiä mielelläni.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No.. tuohon opettamisasiaan en ota kantaa.

Itse olen aulis kysymään viisaammiltani ja kokeneemmiltani neuvoa, mutta silti olen sitä mieltä, että työ tekijäänsä opettaa. Kehitän ja muutan työtäni koko ajan.
        En jää kiinni vanhoihin malleihin vaan uudistan tekemisen meininkiä mielelläni.

Minä en pysty opettamaan kenellekään yhtään mitään. Tai oikeastaan pystyn opettamaan ainoastaan yhden asian. Sen, miten opitaan oppimaan. Enkä sitäkään kaikille. Jos joltain puuttuu mielenkiinto oppia jotain, on ihan sama mitä teen ja sanon. Tehtävä mahdoton.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä en pysty opettamaan kenellekään yhtään mitään. Tai oikeastaan pystyn opettamaan ainoastaan yhden asian. Sen, miten opitaan oppimaan. Enkä sitäkään kaikille. Jos joltain puuttuu mielenkiinto oppia jotain, on ihan sama mitä teen ja sanon. Tehtävä mahdoton.

Minä olen opettanut paljonkin. En omasta tahdostani, vaan määrättynä. En pidä siitä hommasta, mutta kuulemani mukaan olen siinä hyvä. Olen muka riittävän rauhallinen ja kärsivällinen.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Minä olen opettanut paljonkin. En omasta tahdostani, vaan määrättynä. En pidä siitä hommasta, mutta kuulemani mukaan olen siinä hyvä. Olen muka riittävän rauhallinen ja kärsivällinen.

Olen minäkin opettanut esimerkiksi duunissa. Ne, joilla on ollut mielenkiintoa oppia se duuni, ovat olleet sitä mieltä, että olen ollut hyvä opettaja. Ne, joilla ei ole ollut mielenkiintoa asiaan, ovat sitä mieltä, että olen maailman vittumaisin ihminen.

Sama taitaa kyllä päteä kaikkeen muuhunkin. Minua ei ole ikinä kiinnostanut opiskelu. Opiskelemalla oppii ainoastaan opiskelemaan. Oppiminen on jotain muuta.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen minäkin opettanut esimerkiksi duunissa. Ne, joilla on ollut mielenkiintoa oppia se duuni, ovat olleet sitä mieltä, että olen ollut hyvä opettaja. Ne, joilla ei ole ollut mielenkiintoa asiaan, ovat sitä mieltä, että olen maailman vittumaisin ihminen.

Sama taitaa kyllä päteä kaikkeen muuhunkin. Minua ei ole ikinä kiinnostanut opiskelu. Opiskelemalla oppii ainoastaan opiskelemaan. Oppiminen on jotain muuta.

Minä olisin yhdessä vaiheessa kovastikin halunnut opiskella mutta sairastuin ja heitin ne haaveet kokonaan mielestäni.
        Opiskelu on kivaa.. tosin hieman rajoittunutta toimintaa, jos sen lopputulemama ei pääse toteuttamaan oppimaansa käytännössä.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Minä olisin yhdessä vaiheessa kovastikin halunnut opiskella mutta sairastuin ja heitin ne haaveet kokonaan mielestäni.
        Opiskelu on kivaa.. tosin hieman rajoittunutta toimintaa, jos sen lopputulemama ei pääse toteuttamaan oppimaansa käytännössä.

Opiskelemalla saavuttaa ainoastaan yhden asian. Oppii sen, miten saa todistuksen. Mitään muuta hyödyllistä ei opiskelemalla opi. Jos oppisi, elettäisi nyt täysin erilaisessa maailmassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Opiskelemalla saavuttaa ainoastaan yhden asian. Oppii sen, miten saa todistuksen. Mitään muuta hyödyllistä ei opiskelemalla opi. Jos oppisi, elettäisi nyt täysin erilaisessa maailmassa.

No.. näkökanta tuokin.
        Itse päädyin amikseen 27-vuotiaana opiskelemaan koneistajaksi. En olisi kuunaan päässyt alalle jos en olisi opiskellut ahkerasti ja saanut erinomaista todistusta.

Se, että opiskelin muun muassa luovaa kirjoittamista ei merkannu paskaakaan vaan se todistus jossa oli rivi kiitettäviä arvosanoja. On muuten lokauttanut muutamankin leuan työnhaussa..

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No.. näkökanta tuokin.
        Itse päädyin amikseen 27-vuotiaana opiskelemaan koneistajaksi. En olisi kuunaan päässyt alalle jos en olisi opiskellut ahkerasti ja saanut erinomaista todistusta.

Se, että opiskelin muun muassa luovaa kirjoittamista ei merkannu paskaakaan vaan se todistus jossa oli rivi kiitettäviä arvosanoja. On muuten lokauttanut muutamankin leuan työnhaussa..

Kysymys kuulukin, että olisitko oppinut samat taidot ja vielä nopeamminkin tekemällä kuin opiskelemalla? Siihen tiedät vastauksen ainoastaan sinä.

Tänäpäivänä opiskelun päämääränä on dotkrinaatio, ei oppiminen. Voin kuvitella sitä hämmennystä valmistuneilla kun huomaavat, ettei teoriä ja käytäntö kohtaa ollenkaan. Ja sit ollaan sormi perseessä siihen asti kunnes uskalletaan kyseenalaistaa se doktrinaatio ja tarttua käytäntöön.

En. En usko opiskeluun. Se on ajan hukkaa ja kaiken turhan pänttäämistä. Uskon oppimiseen eikä siihen opiskelua tarvita. Ainoastaan mielenkiinto oppimiseen. Silloin jokainen kyllä keksi keinot siihen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysymys kuulukin, että olisitko oppinut samat taidot ja vielä nopeamminkin tekemällä kuin opiskelemalla? Siihen tiedät vastauksen ainoastaan sinä.

Tänäpäivänä opiskelun päämääränä on dotkrinaatio, ei oppiminen. Voin kuvitella sitä hämmennystä valmistuneilla kun huomaavat, ettei teoriä ja käytäntö kohtaa ollenkaan. Ja sit ollaan sormi perseessä siihen asti kunnes uskalletaan kyseenalaistaa se doktrinaatio ja tarttua käytäntöön.

En. En usko opiskeluun. Se on ajan hukkaa ja kaiken turhan pänttäämistä. Uskon oppimiseen eikä siihen opiskelua tarvita. Ainoastaan mielenkiinto oppimiseen. Silloin jokainen kyllä keksi keinot siihen.

Loppukaneetti:

Opiskelu loppuu todistuksen saamiseen. Oppiminen kuolemaan.

• Anonyymi kirjoitti:

No ei guo sinun mielipiteesi paha ole, olen kanssasi jokseenkin samaa ja jokseenkin eri mieltä. Liiallinen opiskeleminen pänttäämällä on ihan turhaa jos ei osaa oppimaansa soveltaa käytäntöön.

Työmarkkinoilla pitää nykyään olla alle kolmekymppinen vähintään amk-papereilla ja viidentoista vuoden kokemuksella..

Opiskelu voi olla turhaa, mutta toisaalta taas ei. Ne jotka haluavat muuttaa tai edistää asemaansa työmarkkinoilla, joutuvat sen useimmiten tekemään koulun penkin kautta. Tai suhteilla.

• Anonyymi kirjoitti:

Loppukaneetti:

Opiskelu loppuu todistuksen saamiseen. Oppiminen kuolemaan.

Tosi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa oli ajatus helmi; opetat oppimaan.
        Vilma

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ollaan samiksii.. :)

Tarina;

Noh. Exä kieltäytyi.

Vähän samantapainen kokemus.
        Tilasin jostain venäläiset klassikot. Hain postista laatikon, jossa oli toistakymmentä kirjaa ja se laatikko painoi kun kannoin silloin varsin he noin käsivarsin.
        Vastaantulevia miehiä hymyilytti.
        Kukaan ei tarjoutunut auttamaan.
        Naamani punaisena, mutta pi*u vie, sain perille.
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähän samantapainen kokemus.
        Tilasin jostain venäläiset klassikot. Hain postista laatikon, jossa oli toistakymmentä kirjaa ja se laatikko painoi kun kannoin silloin varsin he noin käsivarsin.
        Vastaantulevia miehiä hymyilytti.
        Kukaan ei tarjoutunut auttamaan.
        Naamani punaisena, mutta pi*u vie, sain perille.
        Vilma

Luitko ne? Kuka oli suosikkisi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luitko ne? Kuka oli suosikkisi?

Tsehov.
        Aina pitää olla lukemattomia lukemattomia kirjoja.
        Gorgia yritin, mutta, mutta...
        Vilma

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tsehov.
        Aina pitää olla lukemattomia lukemattomia kirjoja.
        Gorgia yritin, mutta, mutta...
        Vilma

Tshehov on hyvä. Joskus kakarana lukenut. En kyllä pahemmin muista enää mitään siitä. Pitää varmaan lukea uudestaan sen teoksia jossain vaiheessa.

Omat suosikkini venäläisistä ovat Bulgakov ja Rybakov. Pushkinin runot on kans hienoja.

• Anonyymi

suutitr4li on kuvit4elija kuin fyysokkin on onelmoija..

joops mutta mielestäni aika tuo llabyrittiikea peli... oikeasti pelottaa nuo jotain 20-vuotiaar tytöt peliohjelmointia heille opettaa...

• Anonyymi

Mitä sinä hyvä mies selostat taas? Minusta ainakin joku lavuaarin tukoksen aukaisu ym on todella mälsää eikä niin tee mieli tätä glorifioida ns

• Anonyymi

glorifiointi on ihan ok jos sen tekee oikeassa paikassa, toisin kuin tuo justifiointisi jonka teet aina väärässä paikassa 😂

• Anonyymi

arvasin yhdfen jutun että' kun ilmastointihemmot tulevat, niin naaaaapurille kai useampia viranoimaisia huomaurrmAA asunnon huonosta kunnoatra...

• Anonyymi

drörlr' borfdyo ryyy' moom 'ö' yip moot' syamam KKK -kaliiberej kun et tiedä mitään hänestäää so..

• Anonyymi

Oieraqvke filosodi on aina utopisti,kuin Platonkin oli Sokrrwwn alainen oppilas.

-Nöub AIUSWBM DAJTIHEB IKKEBM FYYAUJJI IB AUBA HA UABJAUSWSRU YRIOUASRU,
      bwwqribubjub rwieuar vkgwrra juissaboussukke gausjaraa hi aharysjub

Rinoiwak suaokxwnwber swxuxw,

• Olen pahoillani, mutta en ymmärrä sanomaasi.

• Anonyymi

minä ihmryin ihan kuin jotain 2 poliisias olisi ollut hakemassakin naapurua..

Viunusrekya busjab hötjjttfreeb; his rybryy hötjökke buub teurö vetöö surö juoyuóusrewrrrö auba vaab oudennökke,,

• Nyt kun tänne on tullut vähän kaikenlaista kommenttia, niin mäkin uskallan vastata naisille suunnattuun kysymykseen. Eli mun mummo, oli tosi osaava, veisteli kaikenlaista puusta ja metallista, ihan alkeellisin välinein. Ja sähköjuttujakin teki. Ja kuulemma hänen äitinsäkin oli hyvä täälläsissä käytännön töissä. Ja töissä kävivät kaikki, rankoissa teollisuustöissä. Että käteviä naisia on mun suvussa ollut ja sitä kovasti arvostan.

• Kiva kun kerroit. Ei tosiaan ole mikään ketjuni koskaan suljettu keneltäkään. Tämähän on yleinen keskustelupalsta.

• Anonyymi

painoin tietokoneen nappia noniin rallentaa suoraan livuvaa ongab q2D kwvtkkö rakkwbraa jyb hiraub inuryuara,

• Mäkin painoin nappia, ylä asteen atk tunnilla.

• Anonyymi

jerop,n iin omatnuo c-kielizset tiwetokoneenaää jutukkin...

• Anonyymi

Teen vaikka mitä verkonnostosta, kalanperkuuseen. Maalaan, leikkaan nurmikon. ruuvaan, ripustan taulut, putsaan hajulukot, korjaan. Vaihdoin renkaita pari päivää sitten ja tunkki hajosi. Soittelin talon miehille josko saisin lainaksi että saisin auton pois keskeltä pihaa (tasainen paikka). Ollaan rengashotellimiehiä, sanoivat miehet. Että sillai.

• Anonyymi

ziinä rikollinen miaä twkijä ja näkijä.

• Se on niin kuin veteen piirretty viiva, mitkä ovat miesten- tai naisten töitä. - Nurmikonleikkuu, takkapuiden teko, peräkärryn peruuttaminen..
      En minä nyt erityisesti loista kädentaidoillani, mutta jos tarvitsen taululleni naulan seinään tai pitää korjata terassin puurappuset, kutsun tyttäreni apuun. 🙂

• Heipsansaa.. sinäkin vielä piipahtelet täällä. Aivan loistavaa!

Tyttäret ovat hyviä olla olemassa. Naisenergiaa.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Heipsansaa.. sinäkin vielä piipahtelet täällä. Aivan loistavaa!

Tyttäret ovat hyviä olla olemassa. Naisenergiaa.

Pikapiipahdus palstalla kertoi, kuka palstalaisista eniten pyörii itsensä ympärillä.

• Anonyymi

sanonrta: those people will xwerainly kill you id tou mess with them... Teksasilaisilta saaonra Ku Kluzx Klanisra hwh

• Anonyymi

omppu-tyttö joku niin törmäsi tahallisestgi itseeni opelkäsin vähän että jos hänen vaatteisiin tarttuu tuota nikwax-juttua

koska juuri pessyt takin niin jos sigtä vaha-vesisuojaa tarttuu omaan vaatteeseen

• Anonyymi

hyvä joo kun ruoeeräs nsinen niin huomasi lährti etenemään minua kohti tsidsi joku omenskin pudots puddidta.. siitä nimi kuin lämpöohjusrtuli minua kohti j NIIN TÖKKÄSI aika peghmeästi...

• Anonyymi

moom mp maos,alika pm ,mpmoa kpli auueisata utaewisata toiset pitkistä säärisgä...

• Anonyymi

entä josz naiawkka ib buub ayyeqe eubbR IUJWUB Njaunu.jiji HIRRA HAKJIHAJAAB WU BÖW IKKWBJAAB

• Anonyymi

Olen KomentJ.
      KomentaJA ELI MÄÄRÄÄN.

• Anonyymi

oikeATI niin äeayttää kun mieluuati käyttäisin Haeqaew Accwlwarion.. unity on softaa eli opengl...

• Anonyymi

Yritin lukea naisena esiintyvä kurppamies tämän ajatuksella ja löytää jonkin punaisen langan, mutta ei sellaista ollut. koskee varmaan koko sivustoa pääasiassa

• Anonyymi

oikeAati niin haemittaiai kun niin paljon ominaisuuksuukai MUTTA HAUSKA PWLI SILTI VOISI TULLA

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8630
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2459
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      27
      2281
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      38
      2092
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1768
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1747
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      22
      1470
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1167
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      6
      1043
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1015
    Aihe