Ateismi on uskomus mutta ovatko uskonnot myös uskomuksia.
Tekoäly on tätä mieltä. Mitä mieltä olet itse ?
Uskonnot ja uskomukset liittyvät läheisesti toisiinsa, mutta niillä on eroja. Uskonnot koostuvat yleensä järjestelmällisistä uskomuksista, rituaaleista, opeista ja arvoista, jotka liittyvät usein pyhään, jumaluuteen tai elämän merkitykseen. Uskonnot tarjoavat kokonaisvaltaisen maailmankuvan ja eettisen ohjeistuksen seuraajilleen.
Uskomukset puolestaan ovat yksilöllisiä tai yhteisöllisiä käsityksiä asioista, joita pidetään totena tai tärkeänä, eikä niiden tarvitse olla osa laajempaa uskonnollista järjestelmää. Uskomukset voivat olla osa uskontoa, mutta ne voivat myös liittyä muihin elämän osa-alueisiin, kuten tieteeseen, kulttuuriin tai henkilökohtaisiin arvoihin.
Toisin sanoen, uskonto voidaan nähdä laajemmaksi järjestelmäksi, joka sisältää monenlaisia uskomuksia. Mitä ajatuksia tämä herättää sinussa?
Ovatko uskonnot uskomuksia
3
89
Vastaukset
Tekoälyn käsitys ateismista
Ateismi on käsitys, jossa ei uskota jumalien tai yliluonnollisten olentojen olemassaoloon. Se ei ole uskonto, mutta se voidaan nähdä uskomuksena siinä mielessä, että se on vakaumus tai käsitys maailmasta. Ateismi perustuu usein tieteelliseen ja rationaaliseen ajatteluun, mutta kuten kaikki uskomukset, sekin voi olla henkilökohtainen ja subjektiivinen.
Mitä ajatuksia tämä herättää sinussa?- Anonyymi
Ei ole.
Ateistisuus on juuri sitä - Anonyymi
jeesus oli uskova , jumalani jumalani miksi minut hylkäsit 🤣
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604626Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt352129Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti501587- 1701547
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1621512Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2711332Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1961204- 2031122
- 651074
- 811069