Hirmu marmattamista ollut uusista ravintoSUOSITUKSISTA ei siis MÄÄRÄYKSISTÄ.
Mikä on ongelma? Aamulla syö täysjyväpuuron mehun kanssa ja toki se syntinen kahvi makeutusaineella ja vaikka piimällä, jos siltä tuntuu. Itse juon teetä.
Päivällä pussillinen ranskalaisia sinappikurkku salaatilla, ketsupilla ja yhdellä makkaralla ((lihaa+lihaa korvaavia (lattialle tippuneet jätepalat) yht.51%))
Illalla sitten iltapuuro. No jääkö nälkä, jos joutuu syömään "vain rehuja"? Ruokasuosituksesta mölisijät ovat vain ideaalisesti vastaan ja syövät joka tapauksessa epäterveellisesti.
Pelkästään jo makaronin sekaan voi laittaa sekaan purkillisen tomaattipapuja (420g/79c), sekä herkkusieniä (230g/93c) siihen 2-3 purkkia tonnikalaa, tai vaikkapa itse maustamia kananfileitä paketin.
On kumma jos ei änkyrälläkin tule maha täyteen.
Kasvikset saa helposti täyteen ja lihakin riittää.
11
200
Vastaukset
- Anonyymi
Tota sun makruteseptiä koetan lähiaikoina. Ainakin kuulostaa hyvältä.
Itse olen blandannut vain paistettua sikanautaa tai kypsennettyjä siskonmakkaroita (wurst) makarooneihin.
Muuten ollaan suosituksissa samoilla linjoilla. - Anonyymi
Kuka noita eliitin suositteluita jaksaa tutkistella. Kiak nyt kaikkea saa ostaa mitä on myytävänä, ja minkä omalla rahallaan kaupasta lunastaa. Ötökkäsoijatekolihatransu-proffat voivat kalkattaa mitä lystäävät
Kesällä ja alkusyksyllä tulee varmaan syötyä suositusten mukaan kasviksia, mutta talvella ei ihan joka päivä. Punaista lihaa syön aika vähän, kanaa enemmän. Juustoa leivän päällä ja raasteena ruuanlaitossa. Maitoa en juo, mutta muuten maitotuotteita käytän jonkun verran niin kuin esim. jo mainittua juustoa.
Suomalaiset syö aika paljon makkaraa, leikkeleitä, juustoa, lihatuotteita ja juovat aika paljon maitoa. Eivät toki kaikki, mutta aika monen ostoskärryssä näkyy nämä tuotteet. Kasviksista suositaan eniten kurkkua, tomaattia, jotain salaattia ja ehkä porkkanaa ja paprikaa ja hedelmistä banaania, mandariinia, appelsiinia ja omenaa. Leivistä eniten ruisleipää. Peruna on ruuanlaiton perusta aika monella, mutta nykyisin myös riisi ja pasta.Itsekin käytän perunaa, riisiä ja pastaa. Kavsiksista eniten kesällä tomaattia, kurkkua, paprikaa, parsakaalta, salaatttia ja sitten vaihdellen joitain muita. Muina vuodenaikoina syön esim. juureksia, ison tomaatin sijaan pikkutomaattia, salaattia, pakastevihanneksia, tölkkivihanneksia. Yleensä ostan kasviksia ja hedelmiä sesongin mukaan, en toki kaikkia, mutta useimpia.
- Anonyymi
Juu siis varsin tyhjänpäiväistähän tuo nyt nähty ulina on. Valtaosaa valittajista eivät ole aiemmatkaan ravistemussuositukset kiinnostaneet, joten eihän heillä mikään muutu. Mitä kasviksiinntulee, niin niitä on tosiaan "kasvisvihajankin" ruokaan lopulta helppo lisätä, jos tahtoo. Laittaa enemmän sipulia ja laittaa ruokaan tomaattikastikkeen. Jo ihan vain tuolla saa lisättyä äärimmäisen helposti kasviksien määrää, jos ei muuta "pysty" syömään. Keittoon voi pelkän liemen sijaan tehdä pohjaksi sosekeiton, eikä sitä edes huomaa syövänsä enemmän iiiiik kasviksia. Pataruokiin on helppo lappaa juuresta ja vihannesta sekaan ja tosiaan laittaa samaan ruokaan vaikka niitä papuja ja sitä lihaa, niin syö ihan huomaamattaan vähemmän lihaa. Helppoa jos tahtoo. Äärimmäisen vaikeaa, jos vastustaa ihan vain periaatteen vuoksi.
Tatu ja Patu vaihtavat lihan piparkakkutaikinaan. Hyvähyvä.
Minäkin kannan korteni kekoon ja sanoitin uudelleen "Piippolan vaarilla" -laulun. Vuoden 2024 versio kuuluu näin:
Piippolan vaarilla oli talo.- Anonyymi
Kai se vaari nyt voi kasvattaa porkkanoita ja tomaatteja ja kaaleja jne. Ovat paljon hiljaisempiakin, kun eivät jatkuvasti mölyä siellä ja täällä.
- Anonyymi
Olen ostellut nyt kaikkea jännää vege-hyllyiltä. Tofua kanan tapaan, ai nam! Kikherneitä, oikein hyviä salaatissa! Punaisia linssejä, tomaattikeittoon ja kastikkeisiin!
Seitan-chilinakkeja ja härkäpapuhiutaleita, vielä maistamatta.
En noin yleisesti oikein lämpene isosti prosessoiduille syötäville. Ovat myös aika hintavia ja niissä on törkeä määrä energiaa 🤯. Niillä hiilari- ja rasvamäärillä jaksaa tikittää ja hyppiä koko päivän ja puolet yöstäkin. Maussa ei ole ollut vikaa.
xLiner- Anonyymi
Monet noista vegejutuista ovat parempia kuin liha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet noista vegejutuista ovat parempia kuin liha.
Olen joskus syönyt Hesessä jonkun vegehampurilaisen. Oli hyvää! Helppo uskoa että maistuvat paremmilta.
xLiner
- Anonyymi
Se mättää, että ajoitus on asetettu tähän budjettikäsittelyn alkamisajankohtaa.
Ajoitus, se ajoitus saa aiheen haiskahtamaan.
Vilma
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 853557
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)803236Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683062On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702720Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442222- 651802
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,261761- 351735
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181699- 601658