En pidä kulttuurista leikkaamista huonona asiana. Kulttuurin pitäisi olla markkinalöhtöistä ja kulttuurinntekijöiden pitäisi hinnoitella työnsä sillä tavoin, että kuluttajat sitä ostaisivat ilman yhteiskunnan pakkomaksatusta jokaisella. Isommat pääsymaksut vaan ja jos kulttuuri ei elätä (kiinnosta kuluttajia) niin sitten vaan jotain uutta työtä tai ohjelmaa.
Kulttuuri on juuri oikea leikkauskohde
135
1016
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kulttuurin ja taiteen tukeminen huono asia ole. Mutta sekin on jo pitemmän aikaa ollut laukalla. Kaikki mitä tuetaan ei ole kulttuuria ja taidetta. Ei ole, vaikka kuin jotkut julistautuu taiteilijoiksi.
Siinä mielessä voisi olla hyväkin, että tuet pistettäisi poikki vähäks aikaa ja jokainen miettisi mikä taiteesta on tukemisen arvoista ja mikä ei. Tai ehkä paluu mesenaattien tukeen olisi taas paikallaan ja valtio pois siitä välistä.- Anonyymi
Samaa mieltä. Taiteesta puuttuu motivaatio kehittyä, koska kaikesta "taiteesta" on automaationa ja itsestäänselvyytenä saanut palkkion. Eihän se niin voi olla, että teitpä mitä hyvänsä niin palkitaan.
Yleensäkin tällaisiin automaattisen palkitsemisen aloihin liittyy sama jämähtäneisyys. Tehdään "jotain" hälläväljä asenteella, otetaan rahat ja tehdään uudestaan "jotain" samalla asenteella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Taiteesta puuttuu motivaatio kehittyä, koska kaikesta "taiteesta" on automaationa ja itsestäänselvyytenä saanut palkkion. Eihän se niin voi olla, että teitpä mitä hyvänsä niin palkitaan.
Yleensäkin tällaisiin automaattisen palkitsemisen aloihin liittyy sama jämähtäneisyys. Tehdään "jotain" hälläväljä asenteella, otetaan rahat ja tehdään uudestaan "jotain" samalla asenteella.Kyllä. Ainoa motivaatio tekemiseen on se, että kunhan nyt tekee jotain mitä sanoo taiteeksi ja tuet tulee. Minä sanoisin, että aika monella "taiteilijalla" puuttuu itsekritiikki täysin. Eikä niillä muutenkaan ole oikeastaan mitään sanottavaa. Heillä ei ole oikeastaan mitään käsitystä siitä mitä se luovuus on. Sellaisille "taiteilijoille" suosittelisin ihan oikeita töitä. Työntäisivät kätensä paskaan ja tekisivät jotain hyödyllistä. Saisivat sillä nöyryyttä ja ymmärtäisivät mistä heidänkin tukirahansa tulevat. Ja samalla loppuisi se työvoimapulakin.
Jossain vaiheessa facessa pyöri jokin lausuma, että kulttuurin tukeminen reilulla miljardilla tuottaa 12 miljardia. Ei taida kultturelleillä ihmisillä olla oikein matematiikka hallussa. Jos ala on niin tuottava, niin kaiken järjen mukaan tuet olisi siinä tapauksessa tarpeettomia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Ainoa motivaatio tekemiseen on se, että kunhan nyt tekee jotain mitä sanoo taiteeksi ja tuet tulee. Minä sanoisin, että aika monella "taiteilijalla" puuttuu itsekritiikki täysin. Eikä niillä muutenkaan ole oikeastaan mitään sanottavaa. Heillä ei ole oikeastaan mitään käsitystä siitä mitä se luovuus on. Sellaisille "taiteilijoille" suosittelisin ihan oikeita töitä. Työntäisivät kätensä paskaan ja tekisivät jotain hyödyllistä. Saisivat sillä nöyryyttä ja ymmärtäisivät mistä heidänkin tukirahansa tulevat. Ja samalla loppuisi se työvoimapulakin.
Jossain vaiheessa facessa pyöri jokin lausuma, että kulttuurin tukeminen reilulla miljardilla tuottaa 12 miljardia. Ei taida kultturelleillä ihmisillä olla oikein matematiikka hallussa. Jos ala on niin tuottava, niin kaiken järjen mukaan tuet olisi siinä tapauksessa tarpeettomia.😂 ” Ainoa motivaatio tekemiseen on se, että kunhan nyt tekee jotain mitä sanoo taiteeksi ja tuet tulee”
Mistäs tiedät 😄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
😂 ” Ainoa motivaatio tekemiseen on se, että kunhan nyt tekee jotain mitä sanoo taiteeksi ja tuet tulee”
Mistäs tiedät 😄Sen näkee ja kuulee tarjonnasta.
Jos se tehdään omavaraisesti tai yksityisellä rahoituksella, niin siitä vaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen näkee ja kuulee tarjonnasta.
Jos se tehdään omavaraisesti tai yksityisellä rahoituksella, niin siitä vaan.Eli höpiset täydellisen tietämättömyyden antamalla itsevarmuudella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli höpiset täydellisen tietämättömyyden antamalla itsevarmuudella.
Onneksi sinä tiedät paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
😂 ” Ainoa motivaatio tekemiseen on se, että kunhan nyt tekee jotain mitä sanoo taiteeksi ja tuet tulee”
Mistäs tiedät 😄Mä oon suuri taiteilija. Antakaa mulla ainakin kymppitonni tukea, jotta voisin jatkaa mun taiteen tekemistä!
https://www.youtube.com/shorts/NS4MzHIaBus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä oon suuri taiteilija. Antakaa mulla ainakin kymppitonni tukea, jotta voisin jatkaa mun taiteen tekemistä!
https://www.youtube.com/shorts/NS4MzHIaBusPs. Tämä on täyttä paskaa mikä tuli ihan lennosta kun otin kitaran käteen. Unohdan sen tunnin sisällä. Ei mitään kehityskelpoista.
Enkä mistään ole ikinä saanut mitään tukea. Olen tehnyt helvetisti oikeita duuneja rahoittaakseen kaikki soitin- ja laitehankinnat. 20 000 on aika varovainen arvio mitä olen tuhlannut työlläni ansaitsemiani rahoja kaikkeen siihen tähän asti eletyn elämäni aikana.
Eikä minua voisi vähemmän kiinnostaa se, että tykkääkö muut siitä tai ei. Minä teen sitä ainoastaan sen takia, että minun on PAKKO tehdä sitä. En sen takia, että muut tykkäisi siitä tai saisin tukia siihen.
Joo. En ymmärrä mitään taiteesta ja kulttuurista. Kunhan höpisen omiaan... :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä oon suuri taiteilija. Antakaa mulla ainakin kymppitonni tukea, jotta voisin jatkaa mun taiteen tekemistä!
https://www.youtube.com/shorts/NS4MzHIaBusBleeding sea on nätti. Tykkäsin. Omaa tuotosta?
EE - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bleeding sea on nätti. Tykkäsin. Omaa tuotosta?
EEOn. En julkaise covereita. En jaksa vääntää tekijänoikeuksista.
Coverit menee trubakeikoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On. En julkaise covereita. En jaksa vääntää tekijänoikeuksista.
Coverit menee trubakeikoilla.Ja näin jälkikäteen ajateltuna siinä lennosta syntyneessä paskassa kummittelee taustalla Led Zeppelinin Gallows Pole, mikä on myös insproitunut jostain Trad Arrengementista.
What goes around, comes around... :)
Mut tää on hieno! Pearl Jamin Mike osaa oikeesti soittaa kitaraa. Ja Layne Staley... <3
https://www.youtube.com/watch?v=x6E0Z8wqNDQ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja näin jälkikäteen ajateltuna siinä lennosta syntyneessä paskassa kummittelee taustalla Led Zeppelinin Gallows Pole, mikä on myös insproitunut jostain Trad Arrengementista.
Mut tää on hieno! Pearl Jamin Mike osaa oikeesti soittaa kitaraa. Ja Layne Staley... <3
https://www.youtube.com/watch?v=x6E0Z8wqNDQJa tässä on ehkä vähiten huomatuin ja aliarvostetuin kitaristi ikinä. Lenny Kravitzin luottomies Craig Ross... <3
https://www.youtube.com/watch?v=d95xFmVYB2U - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja näin jälkikäteen ajateltuna siinä lennosta syntyneessä paskassa kummittelee taustalla Led Zeppelinin Gallows Pole, mikä on myös insproitunut jostain Trad Arrengementista.
https://www.youtube.com/watch?v=x6E0Z8wqNDQJoo, huomaan kummittelun. 👍
https://youtu.be/CmxaT37yeOs?si=psUQue231cfwnoCs
Hienoja kitarasooloja liveraidassa. Niitä on aina kiva kuulla ihokarvat kananlihalle nousten, kun joku osaa. 🙂
EE - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, huomaan kummittelun. 👍
Hienoja kitarasooloja liveraidassa. Niitä on aina kiva kuulla ihokarvat kananlihalle nousten, kun joku osaa. 🙂
EETääkin on hieno, minusta.
https://youtu.be/V65es__6T9I?si=zN_QjPE1BMZt6eSH
Broken Dreams.
EE - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, huomaan kummittelun. 👍
EEMä oon kasvanut tiettyjen juttujen parissa. En voi välttää, eikä pidäkään välttää tiettyjä vaikutteita. Suora kopiointi on perseestä. Sen mä jätän laiva- ja hissimuusikoille. Tai yleensäkin muusikoille. Minä en ole muusikko. Mä vaan oon jotain, joka tykkää tehdä juttuja. Ja joskus niistä jutuista syntyy jotain kuuntelukelpoistakin. Ok, sen mä jätän kuuntelijoiden päätettäväksi. Mutta joskus syntyy sellaistakin, mistä tykkään itse ja ne on minun mielestäni ne parhaat jutut.
Nyt vähän myöhästyy tää yksi julkaisu, minkä piti tulla nyt viikonloppuna. Mun eräänlainen tuottaja vähän kipeytyi ja en pysty suoriutumaan siitä yksin. Mut viikko sinne tai tänne musiikissa, mikä ei ketään kiinnosta tunnu missään. Se on kuitenkin valmiina. Pitää vaan saada julkaistua kaikki pienet yksityiskohdat toimivana. Se on se tärkein juttu. Sen jälkeen voin jättää sen kaiken taakse ja keskittyä paremmin seuraaviin projekteihin. Studiovelho frendi sanoi just mulle tänään, että mä en hirveesti jätä hommia miksaajalle ja masteroijalle. Tulee aika valmista kamaa... :) Mutta hyvä juttu on se, että jokin muukin hyvä korva kuin mun oma kuulee sen... :)
Joo. Nyt lähen pyörähtää baarissa. Olisi kivaa rahoittaa sekin reissu taiteen tukirahoilla, mutta tasan ei käy onnenlahjat kun ei ole verkostoitunut näiden muiden mulkkujen kanssa... :)
Viikonloput... :)
https://www.youtube.com/watch?v=xPL3O7NmgpI - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tääkin on hieno, minusta.
https://youtu.be/V65es__6T9I?si=zN_QjPE1BMZt6eSH
Broken Dreams.
EEFloikka näkyy videossa. Mää oon old school. No Floyd Rose... :D
Tämä on parasta hengissä olevista sen jälkeen kun Jeff Beck jätti meidät...
https://www.youtube.com/watch?v=J76MeYAGaH8 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä oon kasvanut tiettyjen juttujen parissa. En voi välttää, eikä pidäkään välttää tiettyjä vaikutteita. Suora kopiointi on perseestä. Sen mä jätän laiva- ja hissimuusikoille. Tai yleensäkin muusikoille. Minä en ole muusikko. Mä vaan oon jotain, joka tykkää tehdä juttuja. Ja joskus niistä jutuista syntyy jotain kuuntelukelpoistakin. Ok, sen mä jätän kuuntelijoiden päätettäväksi. Mutta joskus syntyy sellaistakin, mistä tykkään itse ja ne on minun mielestäni ne parhaat jutut.
Nyt vähän myöhästyy tää yksi julkaisu, minkä piti tulla nyt viikonloppuna. Mun eräänlainen tuottaja vähän kipeytyi ja en pysty suoriutumaan siitä yksin. Mut viikko sinne tai tänne musiikissa, mikä ei ketään kiinnosta tunnu missään. Se on kuitenkin valmiina. Pitää vaan saada julkaistua kaikki pienet yksityiskohdat toimivana. Se on se tärkein juttu. Sen jälkeen voin jättää sen kaiken taakse ja keskittyä paremmin seuraaviin projekteihin. Studiovelho frendi sanoi just mulle tänään, että mä en hirveesti jätä hommia miksaajalle ja masteroijalle. Tulee aika valmista kamaa... :) Mutta hyvä juttu on se, että jokin muukin hyvä korva kuin mun oma kuulee sen... :)
Joo. Nyt lähen pyörähtää baarissa. Olisi kivaa rahoittaa sekin reissu taiteen tukirahoilla, mutta tasan ei käy onnenlahjat kun ei ole verkostoitunut näiden muiden mulkkujen kanssa... :)
Viikonloput... :)
https://www.youtube.com/watch?v=xPL3O7NmgpIViikonloput. 🙂👍
EE
- Anonyymi
Huomaa etteivät aiemmat kommentoijat tiedä yhtään mistä puhuvat. Toisen maailmansodan aikana Winston Churchill kieltäytyi leikkaamasta kulttuurista, koska ”jos emme puolusta kulttuuria, mitä me sitten puolustamme.”
Kulttuurin koko osuus kaikki muodot huomioiden on alle 0,8% valtion budjetista. Kuitenkin se työllistää enemmän kuin metsäteollisuus ja generoi liikevaihtoa kansantalouteen reippaasti yli 10 miljardia. Hotellit, ravintolat, kauppa, kuljetus ym. saavat kulttuurista liitännäistuloja huomattavasti.
Kulttuurin vähistä tuista leikkaaminen on todellista hölmöläisten hommaa.- Anonyymi
Sinun mielestäsi siis kaikki, mitä joku nyt päättää sanoa kulttuuriksi ja taiteeksi on tukemisen arvoista?
Kyllä minulle näyttää siltä, että sinä et tiedä mistä puhut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun mielestäsi siis kaikki, mitä joku nyt päättää sanoa kulttuuriksi ja taiteeksi on tukemisen arvoista?
Kyllä minulle näyttää siltä, että sinä et tiedä mistä puhut.Suomessa on vakiintuneet järjestelmät miten kulttuuria tuetaan. Esimerkiksi teatterit, hyvin työvoimavaltainen ala, saavat valtionosuusjärjestelmän puitteissa tukea osaan kuluistaan. Tämä siksi, että valtio haluaa että mahdollisimman monella olisi varaa käydä. Tuki koskee vain pientä osaa teattereista.
Sisälukutaitoa kannattaa kehittää. Ylivoimainen enemmistö kulttuurista tehdään Suomessa vailla tukea tai satunnaisella pienellä projektituella.
Uteliaisuuttani; miksi väittelet asiasta josta et syvällisemmin tiedä yhtään mitään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on vakiintuneet järjestelmät miten kulttuuria tuetaan. Esimerkiksi teatterit, hyvin työvoimavaltainen ala, saavat valtionosuusjärjestelmän puitteissa tukea osaan kuluistaan. Tämä siksi, että valtio haluaa että mahdollisimman monella olisi varaa käydä. Tuki koskee vain pientä osaa teattereista.
Sisälukutaitoa kannattaa kehittää. Ylivoimainen enemmistö kulttuurista tehdään Suomessa vailla tukea tai satunnaisella pienellä projektituella.
Uteliaisuuttani; miksi väittelet asiasta josta et syvällisemmin tiedä yhtään mitään?Esimerkiksi suurimmat tuotot ravintola- ja hotellialalle tulee yksityisellä rahoituksella järjestetyillä tapahtumilla. Kai ne tekee jotain oikein. Tietävät mikä ihmisiä kiinnostaa ja mistä ihmiset ovat valmiita maksamaan.
Kuin syvällisesti minun pitää asiasta tietää? Pillupäiväkirjat muut tukemisen arvoista kulttuuria? Tai mikä se leffa oli, mitä tuettiin aika isolla summalla ja mikä ei kiinnostanut ketään?
Kyllä kuule siitä ns. kulttuurista löytyy leikattavaa. Suurin osa siitä on täysin turhaa. Ja minä tiedän jotain luovuudesta, mitä se on.
Esimerkiksi tämä touhu ei edistä kulttuuria millään tavalla. Vaikuttaa enemmän ajatuspoliisilta.
https://www.youtube.com/watch?v=fdSc7nNxxaY Eikö ne voisi osan siitä miljardien tuotosta generoida omaan taskuunsa, ettei sitä tarvitse veronmaksajilta varastaa?
Churchill vertaus on aika kulunut. Hän itse edusti konservatiivipuoluetta eikä varmasti kannattanut mitään sosialismia, jossa valtio elättää jotain taiderälssiä joka tuottaa taidetta lähinnä itselleen.scrg kirjoitti:
Eikö ne voisi osan siitä miljardien tuotosta generoida omaan taskuunsa, ettei sitä tarvitse veronmaksajilta varastaa?
Churchill vertaus on aika kulunut. Hän itse edusti konservatiivipuoluetta eikä varmasti kannattanut mitään sosialismia, jossa valtio elättää jotain taiderälssiä joka tuottaa taidetta lähinnä itselleen.Näyttäisi ettei Churchill itse asiassa koskaan ole sanonut kuten usein väitettä. Churchill on puhunut sen puolesta että kuvataiteita, maalaustaidetta ja kuvanveistoa, tulee edistää. Tähän liittyvät sitaatit olit kuitenkin ajalta ennen toista maailmansotaa. Hän myös vastusti brittien taideaarteiden siirtämistä sodan jaloista Kanadaan.
On paljon muitakin sitaatteja, joita Churchilin suuhun on istutettu jälkikäteen.
Ehkä Churchill saadaan pian Kekkonen Talk Shown haastatteluun, niin saadaan uusia sitaatteja.- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Näyttäisi ettei Churchill itse asiassa koskaan ole sanonut kuten usein väitettä. Churchill on puhunut sen puolesta että kuvataiteita, maalaustaidetta ja kuvanveistoa, tulee edistää. Tähän liittyvät sitaatit olit kuitenkin ajalta ennen toista maailmansotaa. Hän myös vastusti brittien taideaarteiden siirtämistä sodan jaloista Kanadaan.
On paljon muitakin sitaatteja, joita Churchilin suuhun on istutettu jälkikäteen.
Ehkä Churchill saadaan pian Kekkonen Talk Shown haastatteluun, niin saadaan uusia sitaatteja.Jännä miten tämä älyllinen epärehellisyys on muuttunut sivistykseksi ja kulttuurin tukemiseksi.
Minä umpikommarina en ymmärrä nykyvasemmiston totuuden vääristelemistä ollenkaan. Porvaria minusta ei tule ikinä, mutta en halua tulla millään tavalla yhdistetyksi nykyvasemmistoon. Ne ovat liian tyhmiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jännä miten tämä älyllinen epärehellisyys on muuttunut sivistykseksi ja kulttuurin tukemiseksi.
Minä umpikommarina en ymmärrä nykyvasemmiston totuuden vääristelemistä ollenkaan. Porvaria minusta ei tule ikinä, mutta en halua tulla millään tavalla yhdistetyksi nykyvasemmistoon. Ne ovat liian tyhmiä.Mitä sä tarkoitat älyllisellä epärehellisyydellä, mikä käsite se on?
Puhuu sontaa vaikka tietää toisin? En pysy mukana modernissa terminologiassa.
No mitä tiedän sellaisia teatterinäyttelijöitä vaikka täällä susisuolla, niin ei ne rshassa rämmi. Mutta vaatii aikapaljon kaikkea, että voi olls hyvä näyttelijä. Ja taas mitä se tuo tännekin, kun välillä käy teatterissa tms.
Mitenkähän jotkut 30-40 henkiset konserttiorkesterit Suomessa saisivat tuotettua sitä musiikkiaan tälläkin tasolla ilman tukia?
Tietysti jesarilla banaanin teippaaminen seinään ei kovin kalliita materiaalikustannuksia tuo ja luultavasti sellaiseen luovuuden voi ammentaa ihan kalsarikännissä sohvannurkassa.- Anonyymi
Banaani ei ole vielä niin paha. Joku taiteilija sai myytyä jollekin idiootille näkymättömän patsaan ja vielä aitoustodistuksella yli kymppitonnilla. Että sellaista taidetta... :D
Niin ja miten vaikka tässä tapauksessa on mennyt? Tämä on vasta kirpunpaska tässä kokonaisuudessa.
https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/777c6ffe-c5a9-4656-a4e9-591f241fcb99 Anonyymi kirjoitti:
Banaani ei ole vielä niin paha. Joku taiteilija sai myytyä jollekin idiootille näkymättömän patsaan ja vielä aitoustodistuksella yli kymppitonnilla. Että sellaista taidetta... :D
Niin ja miten vaikka tässä tapauksessa on mennyt? Tämä on vasta kirpunpaska tässä kokonaisuudessa.
https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/777c6ffe-c5a9-4656-a4e9-591f241fcb99Noihinhan vois pistää vastikkeellisuuden... jos tulot nousee, niin sitten mskselee tukia takaspäin, niin voi joku muu taas niillä koittaa ponkaista maailmalle.
Mutta joo... ehkä noille rshoillr pitäisi olla tiukempi seula.30+ henkisten orkesterien historia on yleensä ajoilta, jolloin sekä muusikoiden että yleisön liikkuvuus oli paljon huonompi, ihmisillä ei ollut kotonaan äänentoistolaitteita eikä myöskään hyvälaatuisia tallenteita ollut olemassa. Hyvin paljon laajempaa väestöä koskettavasta palvelusta on tullut pienen piirin harrastus ja luksusta harvoille. Siinä ei sinänsä ole mitään väärää ja kannatan moista toimintaa mielelläni henkisesti mutta veronmaksajien rahaa siihen ei tule käyttää, koska sille on tarpeellisempaakin käyttöä.
- Anonyymi
Alkaa olla ihan sama, ei mitään enää pelastettavissa ns
- Anonyymi
No ainakin voisi vähän tarkemmin ruotia mitä kannattaa tukea ja mitä ei. Tietysti floppi voi olla vaikea ennustaakin, mutta niin on menestyskin. Mitä ihmeellisimmät jutut saa ihmiset hurmioon, mille itse pyörittää päätä.
Mutta on kulttuurissa paljon roskaakin. Se on totta.
EE - Anonyymi
Persuherra haluaa tukea vain raveille ja jääkiekolle? Ja UPM:lle ja Viking Linelle jotka saa kymmeniä miljoonia vuodessa tukiaisia.
Kulttuurissa tulee takas eniten per tukieuro.- Anonyymi
Tässäkin asiassa ne julkisella rahoituksella toimivat siipeilevät yksityisellä rahoituksella toteutettujen tapahtumien siivellä.
Jos panokselle tulee niin hyvin rahaa takaisin, niin sellaiselle liikeidealle on hyvin helppoa saada rahoitus. Mitään tukea ei tarvita. Tukea tarvitaan vain jos väitetyt tuottokertoimet ovat hevonpaskaa, kuten ne tietysti ovat.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Jos panokselle tulee niin hyvin rahaa takaisin, niin sellaiselle liikeidealle on hyvin helppoa saada rahoitus. Mitään tukea ei tarvita. Tukea tarvitaan vain jos väitetyt tuottokertoimet ovat hevonpaskaa, kuten ne tietysti ovat.
Raha tulee siis koko yhteiskunnalle ja muille toimijoille. Meidän yhteiskuntajärjestelmä on rakennettu kuluttamiselle. Mitä enemmän raha liikkuu, sitä parempi. Kulttuuriin pistetty avustusraha ruokkii kuluttamista. Siksi kulttuuriin pistetty julkinen raha on taloudellisestikin hyvä sijoitus. Puhumattakaan kulttuurin terveyttä edistävistä vaikutuksista ym.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raha tulee siis koko yhteiskunnalle ja muille toimijoille. Meidän yhteiskuntajärjestelmä on rakennettu kuluttamiselle. Mitä enemmän raha liikkuu, sitä parempi. Kulttuuriin pistetty avustusraha ruokkii kuluttamista. Siksi kulttuuriin pistetty julkinen raha on taloudellisestikin hyvä sijoitus. Puhumattakaan kulttuurin terveyttä edistävistä vaikutuksista ym.
Pillupäiväkirjat ja Parvet ei tuo rahaa yhteiskunnalle. Ainoastaan vievät. Eikä se Lxandra tai mikä se olikaan ole yhtään sen parempi.
En halua edes tietää mihin kaikkeen muuhun turhaan yhteiskunnan rahoja kulttuurin tukemisen nimissä tungetaan. Anonyymi kirjoitti:
Tuolla logiikalla ihan mihin tahansa "sijoitettu" avustus on yhtä hyvä jos se vaan menee kulutukseen. Jaetaan kaljakuppilan ovella ilmaisia kymppejä niin menevät heti kulutukseen. Elvyttävät taloutta ja jos kympin kulkua lähdetään seuraamaan niin kehittäähän se liikevaihtoa usean kympin verran, periaatteessa äärettömästi niin kauan kuin kymppi on kierrossa.
Vaihdantatalous vaan toimii niin, että yleensä ennen kuin saa sen kympin jonka voi kierrättää talouteen pitäisi se ansaita tekemällä jotakin josta joku sen kympin on valmis maksamaan.- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Tuolla logiikalla ihan mihin tahansa "sijoitettu" avustus on yhtä hyvä jos se vaan menee kulutukseen. Jaetaan kaljakuppilan ovella ilmaisia kymppejä niin menevät heti kulutukseen. Elvyttävät taloutta ja jos kympin kulkua lähdetään seuraamaan niin kehittäähän se liikevaihtoa usean kympin verran, periaatteessa äärettömästi niin kauan kuin kymppi on kierrossa.
Vaihdantatalous vaan toimii niin, että yleensä ennen kuin saa sen kympin jonka voi kierrättää talouteen pitäisi se ansaita tekemällä jotakin josta joku sen kympin on valmis maksamaan.Voisihan valtio säästää kaikesta. Mitästurhia mihinkään sairaanhoitoihin ja koulutukseen pistämään rahaa. Maksakoon omasta pussista kaikki, jos kykenee. Hähhää.
Tämä on ihan tuttu ajattelumalli. Ite näen asiat toisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisihan valtio säästää kaikesta. Mitästurhia mihinkään sairaanhoitoihin ja koulutukseen pistämään rahaa. Maksakoon omasta pussista kaikki, jos kykenee. Hähhää.
Tämä on ihan tuttu ajattelumalli. Ite näen asiat toisin.Vitut sairaanhoidosta, kunhan SOTE toimii. Satsataan hallintoon ja leikataan suorittavalta portaalta.
Missä te oikeasti olette olleet kun järkeä on ollut jaossa? Anonyymi kirjoitti:
Voisihan valtio säästää kaikesta. Mitästurhia mihinkään sairaanhoitoihin ja koulutukseen pistämään rahaa. Maksakoon omasta pussista kaikki, jos kykenee. Hähhää.
Tämä on ihan tuttu ajattelumalli. Ite näen asiat toisin.Älä menetä toivoasi. Valtio tulee kyllä säästämään ihan kaikesta kun on pakko.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Älä menetä toivoasi. Valtio tulee kyllä säästämään ihan kaikesta kun on pakko.
Niin, kun ei osata edes elvytyksen alkeita, eikä tajuta ns. säästöjen vaikutuksia. Näin tässä tapahtuu koko ajan.
- Anonyymi
Kulttuuri ja taide on rahanpesua ja homoilua.
- Anonyymi
Minun mielestäni taas kulttuuria pitää tukea. Esimerkiksi minä en kirjoittaisi ainuttakaan juttua Punkalaitumesta tälle sontapalstalle, ellei minulle tulisi siitä Punkalaitumen kulttuurirahastosta 34 673,56 €/vuosi tilille. Kyllä kuule loppuisivat tarinat Punkalaitumelta hyvin äkkiä, jos rahahanat sulkeutuisivat. Omaksi ilokseen tätä shaipaa ei kyllä kukaan jaksaisi!
En mäkään ymmärrä mikä siinä kulttuurissa niin pyhää on. Enemmän rahoitus pitäs kohdistaa lasten harrastustoimintaan ja heidän taideprojekteihin. Meillä päin on hieno lasten taidekoulukin, jossa voi harrastaa monen moista. Siitä se lähtee se taideharrastus ja kehittyy myös ammatksi, jos on kehittyäkseen.
Aikuiset taiteilijat saa sitten toimia markkinaehtoisesti. Karsii kyllä epäpätevät pois alalta ja kaiken maailman persekuvaajat pois. Kuinka suuri sekin apuraha oli? Ei siis minkäänlaista järkee tässäkään. Meillä on vahvat tekijänoikeusjärjestelmät, sitä kautta saa toimeentuloa, edellyttäen tietenkin, että menekkiä on.
Mun entinen työkaveri oli hyvä esimerkki. Iltaisin maalasi tauluja ja niitä myymällä sai ihan hyvin lisätuloa. Samoin on ollut muusikoitakin. Asiakkailta se toimeentulo pitää tulla, ei verorahoista ainakaan näin tiukkoina aikoina.- Anonyymi
Kyllä kulttuurin pitäisi elättää itse itsensä ja maksaa veroja.
Olen vähän skeptinen tuonkin asian suhteen ettämiten jotkin sähköautotkin olisivat ympäristöystävällisiä, jos miljoona kilometriäkin pitää -42 asteen pakkasessa rullaa niin montako kertaa pitääjoku litium-akku ladara ja vaihtaa - Anonyymi
muunnskubs numrtokfi,siis yhdeksi numeroksi joku kuva,siitä tulee KUVERO. KUVA-NUMERO.
joopa tuosta tulikin hassu juttu aurinko määrääVeikkausnumeroni reaaliaikaisesta sääkuvastalaskee algoritmillaan. - Anonyymi
kokonaisvarallisuude
puolittaminen aina vuosittain pakottaisilusmut töihin.
Ja valtavatsäästöt valtiollew Juutuubi ja Tiktok.
Sieltä löytää laitaoikeistolainen kulttuurinsa.
Voi vapaasti räksyttää kaltaistensa joukossa.
Ei tarvitse päätä vaivata, kuten taiteessa.- Anonyymi
En muista mikä se EU:n alijäämämenettely tms. on mutta varmaan olisi hyvä että joku tulisi setvimään tämänkin konkurssipesän.
- Anonyymi
R5OBOYYINAINRNNNIINHOH JOKI dULR mIDDvPOLOTYDGO DBFTYUUF
- Anonyymi
Mielenkiintoista mitenkä kahden eri median kommentoinnissa ko, asiaan suhtaudutaan niin eri tavalla, on ilmeisen puolueellinen moderaattori.
https://yle.fi/a/74-20129166
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010866707.html - Anonyymi
Kaikki lasten harrastustoiminta saakin jäädä jatkossa vain rikkaiden huviksi..
Jokainen hoitakoon pääkoppansa ja kroppansa yksinään kuntoon..
Äärioikeisto tarvitsee täydellisten surkimusten porukan päästäkseen valtaan. Syylliseksi keksitään joku pakolainen tai juutalainen, vaikka syyllinen on itse äärioikeisto.
Eihän tässä mitään uutta ole. Historia toistaa....
Koitetaan selvitä!
xLiner - Anonyymi
Kulttuurilliset harrastukset tukevat luovuutta, ei kai suomalaiset maailmassa ilman sitä tule pärjäämään?
AV - Anonyymi
Tulisiko seuraavan kerran Presidentin itse maksaa linnanjuhlien orkesterit ja linnanjuhlien kulttuurilliset osiot, kun oli lähinnä SUUREMMASSA MÄÄRIN Presidentin omia kavereita ja tukijoita juhlimassa?
Kauheeta jos suomalaiset joutuisivat maksamaan.
Onko ensimmäinen kerta kun rahavaikuttajat jotka vaikuttivat Presidentin valintaan, he olivat itsenäisyysjuhlien keskiössä? Tuliko juhlista enemmän Presidentin omat kemut mitä koko kansan juhla?
Jos oltaisiin Romaniassa, olisi vaalien tulos peruttu ja äänestetty uudelleen.
Sen verran oli Stubbiloita isoissa kaupungeissa.
AV - Anonyymi
Kilpaurheilun tukemisesta ja isojen urheilukilpailujen televisioinnista voisi leikata paljon...
- Anonyymi
Hah,
Musiikki voi kertoa nykynuorten ongelmista, jopa niiden "menestyvien".
https://www.youtube.com/watch?v=3bIRv2Pa8Kk
Sanoituksilla voi kai yrittää selittää jotain, mitä toiset voivat ymmärtää.
https://www.youtube.com/watch?v=iKyCdePxpXw
Selkeämpäähän tuo on mitä eduskunnan kyselytunti.
AV - Anonyymi
On tuo kulttuuriväen ulina omituista,eikö teillä ole samanlainen työttömyysturva kuin muillakin duunareilla ? tehkää sellaista kulttuurin tuotosta mihin ei apurahaa tarvita.
Erityisesti jäi eräs tv haastattelu mieleeni, missä tunnettu näyttelijä tillitti kuinka tukiraha on tiukassa vaikka hekin ovat aina esiintyneet puolueen vaalitilaisuuksissa ja nyt joutuvat myymään jopa sijoitus asuntonsa🤔- Anonyymi
Pitäisikö yritystuetkin lopettaa? Yritykset sais sitten pistää duunarit nauttimaan työttömyysturvasta, jotta voittoa tulis yritykselle tarpeeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisikö yritystuetkin lopettaa? Yritykset sais sitten pistää duunarit nauttimaan työttömyysturvasta, jotta voittoa tulis yritykselle tarpeeksi.
Periaatteessa kyllä, kyllä noita yt ilmoituksia ja lomautuksia sekä irtisanomisia on tullut koettua, ilman tukia olisi paras pärjäämisen malli kaikessa jos vain mahdollista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Periaatteessa kyllä, kyllä noita yt ilmoituksia ja lomautuksia sekä irtisanomisia on tullut koettua, ilman tukia olisi paras pärjäämisen malli kaikessa jos vain mahdollista.
Entäs asumistuki? Leikkuriin vain?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja lapset hoitaisivat vanhempansa, ainut oikea tapa hoitaa sosiaaliturvaa?
Suku tukee heikompiaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suku tukee heikompiaan.11:27
Noin ei todellakaan!
En ole tehnyt piikaa, renkiä tai omaishoitajaa tähän maailmaan.
Sen verran maksanut veroja, että pitää löytyä joksikin aikaa loppusijoituspaikka ennen 'ranskannpastillia'.
Vanhusten päiväkoteja voisi olla.
Vilma
Sivistymättömät ja moukat eivät halua satsata kulttuuriin.
Suomesta halutaan takapajula, sotaisia takapajula? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suku tukee heikompiaan.Kenellä ei olisi lapsia heitettäisiin teiden routakuoppien täytteeksi?
- Anonyymi
Hiukan vanhaa tietoa,ehkä nuo ovat tuosta vuosien saatossa nousseet.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kulttuurin_tuet_Suomessa- Anonyymi
Kulttuuri tuntuu olevan lähes ilmaista. Ilman omaa kulttuuria ei olisi maata jota puolustaa, ja puolustusmenot ovat kulttuuriin nähden jo yli 20 x.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulttuuri tuntuu olevan lähes ilmaista. Ilman omaa kulttuuria ei olisi maata jota puolustaa, ja puolustusmenot ovat kulttuuriin nähden jo yli 20 x.
AVJoo voisit koittaa vaikkapa lausua rajalla runoja tunkeutujaa vastaan.
Ei kukaan ole kulttuuria kieltämässä, mutta enemmän omatoimisuutta kehiin ja vaatimattomampikin kelpaa, myös yksityistä rahoitusta varmasti löytyy jos idea ja laatu on tarpeeksi hyvä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo voisit koittaa vaikkapa lausua rajalla runoja tunkeutujaa vastaan.
Ei kukaan ole kulttuuria kieltämässä, mutta enemmän omatoimisuutta kehiin ja vaatimattomampikin kelpaa, myös yksityistä rahoitusta varmasti löytyy jos idea ja laatu on tarpeeksi hyvä.Runot kannattaa lausua jo ennen tilanteen kärjistymistä.
Kulttuuri on tuossa hyvänä apuna.
Ilman omaa kulttuuria on sama kävellä länsirajasta pois sodan tieltä.
Ei mitään menettäisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo voisit koittaa vaikkapa lausua rajalla runoja tunkeutujaa vastaan.
Ei kukaan ole kulttuuria kieltämässä, mutta enemmän omatoimisuutta kehiin ja vaatimattomampikin kelpaa, myös yksityistä rahoitusta varmasti löytyy jos idea ja laatu on tarpeeksi hyvä.12:35
Ei kieltämässä.
Mutta jos rahoitusta leikataan, onhan se sama kuin kiellettäisiin.
Joku sotaelokuva Konflikti on saanut ilmeisesti tukea Business Finlandilta.
Vilma
Runot rajalla on todella alhaista ajattelua, sillä tuskin dinä sinne menisit edes asianmukaisesti varustettuna vai väitötkös meneväsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Runot kannattaa lausua jo ennen tilanteen kärjistymistä.
Kulttuuri on tuossa hyvänä apuna.
Ilman omaa kulttuuria on sama kävellä länsirajasta pois sodan tieltä.
Ei mitään menettäisi.Olisivatpa nuo Butšan asukkaatkin runoilleet enemmän🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisivatpa nuo Butšan asukkaatkin runoilleet enemmän🤔
13:10
Vähän halpa heitto.
Vilma
- Anonyymi
pyllyn kaihwqaramwnoaniinkö'
- Anonyymi
¨tapani-EerikkiMulqvist-Gudtasson-Kikkelitön
- Anonyymi
Ei se riitä, että on pelkästään kaupallista. Se johtaa siihen, että toistetaan yhtä ja samaa pashkaa (sitä mikä myy parhaiten) ja samat naamat pyörii kaikkialla. Katsokaa nyt niitä kaupallisia kanavianne. Tai yrittäkää joskus katsoa, selvin päin...
Pitää olla sekä että, myös tuottajista riippumaton luovien taiteilijoiden sektori. Ne tekee oikeasti sen työn. Ne sitten vain hioo ja jatkojalostaa näitä, ketkä pyörittää sitä rahaa.
Pitää vain löytää sopiva balanssi. Kuinka paljon ja minne sitä rahaa ohjataan.- Anonyymi
Jospa ryhtyisin vuolemaan vaikkapa ylettömän epäkäytännöllisiä taiteellisia puulusikoita ja hakisin tuohon apurahaa vuosittain, perustelisin tuota sillä että tavallisten sarjatuotannossa olevien lusikoiden tuotanto ei täytä lusikkakulttuurin monimuotoisuuden tarpeita , kaupallisesti yritykseni ei elätä mutta apuraha mahdollistaa että voin vuoleskella noita ja yrittää myydä niitä,,, pärjäävätköhän kansalaiset jatkossa ilman valmistamiani taiteellisia puulusikoita jos tuota tukea ei minulle täysmääräisenä myönnettäisi,, voin tietysti lähestyä päättäviä poliitikkoja ja vuolla sarjan lusikoita vaikkapa linnan juhliin jospa tuo auttaisi apurahan saannissa,,,kulttuuri ennen kaikkea,,,,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jospa ryhtyisin vuolemaan vaikkapa ylettömän epäkäytännöllisiä taiteellisia puulusikoita ja hakisin tuohon apurahaa vuosittain, perustelisin tuota sillä että tavallisten sarjatuotannossa olevien lusikoiden tuotanto ei täytä lusikkakulttuurin monimuotoisuuden tarpeita , kaupallisesti yritykseni ei elätä mutta apuraha mahdollistaa että voin vuoleskella noita ja yrittää myydä niitä,,, pärjäävätköhän kansalaiset jatkossa ilman valmistamiani taiteellisia puulusikoita jos tuota tukea ei minulle täysmääräisenä myönnettäisi,, voin tietysti lähestyä päättäviä poliitikkoja ja vuolla sarjan lusikoita vaikkapa linnan juhliin jospa tuo auttaisi apurahan saannissa,,,kulttuuri ennen kaikkea,,,,
Ei kun apurahaa hakemaan. Saatat jopa oppia jotain.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kun apurahaa hakemaan. Saatat jopa oppia jotain.
xLinerJep, yritän ensin päästä esittelemään lusikoitani mm, hesarin kulttuuri osioon,aamu tv ja puoli seiskan ohjelmaan,lähestyn myös kulttuurimyönteisiä puolueita ja tarjoan yhteistyötä vaikkapa vaali näkyvyydessä,,,lusikoimme ääniä puolueelle rapsuttelemalla toistemme selkiä,,,,jos tuosta ei kulttuurilusikkani apurahaura aukene niin sitten torille metelöimään,,,kulttuuri ennen kaikkea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, yritän ensin päästä esittelemään lusikoitani mm, hesarin kulttuuri osioon,aamu tv ja puoli seiskan ohjelmaan,lähestyn myös kulttuurimyönteisiä puolueita ja tarjoan yhteistyötä vaikkapa vaali näkyvyydessä,,,lusikoimme ääniä puolueelle rapsuttelemalla toistemme selkiä,,,,jos tuosta ei kulttuurilusikkani apurahaura aukene niin sitten torille metelöimään,,,kulttuuri ennen kaikkea.
Tuo kuulostaa aika kaupalliselta.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kuulostaa aika kaupalliselta.
xLinerEhkä, mutta noinhan se menee,kulttuuri saa melko kevyesti mainosaikaa tuolla, milloin pukkaa uutta levyä,keikkaa,kirjaa,elokuvaa jne. saisiko esim. möttösen autokorjaamo saman tilan ja näkyvyyden tuolla.,,,,kulttuuri ennen kaikkea.
Anonyymi kirjoitti:
Tein pikaisesti laskelman, että edistyksellinen puulusikkakulttuuriin sijoitettu euro palautuu jo vuoden sisällä 30-kertaisena kansantalouteen, edistää kansanterveyttä, puolittaa mielenterveysongelmat, pelastaa liito-oravat, valkoselkätikan ja saimaannorpat, hillitsee ilmastonmuutosta merkittävästi ja edesauttaa Jeesuksen toista tulemista. Ihme juttu jos ei riitä rahaa. Onko poliitikot ihan pösilöitä?
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Tein pikaisesti laskelman, että edistyksellinen puulusikkakulttuuriin sijoitettu euro palautuu jo vuoden sisällä 30-kertaisena kansantalouteen, edistää kansanterveyttä, puolittaa mielenterveysongelmat, pelastaa liito-oravat, valkoselkätikan ja saimaannorpat, hillitsee ilmastonmuutosta merkittävästi ja edesauttaa Jeesuksen toista tulemista. Ihme juttu jos ei riitä rahaa. Onko poliitikot ihan pösilöitä?
Mutta kun minun taiteilijan kunniani ei suostu nöyrtymään muuhun kuin ylettömän epäkäytännöllisten ja taiteellisten puulusikoiden käsityötuotantoon, siihen tuo apuraha on ehdottoman tarpeellinen,,,, ei siis mitään edistyksellistä ,,,,,,kulttuuri ennen kaikkea.
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä, mutta noinhan se menee,kulttuuri saa melko kevyesti mainosaikaa tuolla, milloin pukkaa uutta levyä,keikkaa,kirjaa,elokuvaa jne. saisiko esim. möttösen autokorjaamo saman tilan ja näkyvyyden tuolla.,,,,kulttuuri ennen kaikkea.
Olisi oikeasti helvetin virkistävää jos aamu-tv:ssä olisi joskus Möttönen Möttösen Korjaamolta kertomassa. että nyt on hankittu uusi hydraulinostin ja palkattiin yksi Rahikainen, joka osaa lukea niitä vikakoodeja joista ei aiemmin ymmärretty hevon vittua.
Kun koskaan ei kirjailija tai muusikko tule sanomaan, että ei tämä uusin tuotos kovin kummoinen ole, enemmän luultavasti semmoinen vasemnan käden välityö, mutta jotainhan sitä pitää tehdä ettei ihan pääse unohtumaan. Kun semmoista julkisuushuoraamistahan se työ on, ainakin jos ei ole niin hyvä että työt puhuisivat puolestaan.- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Olisi oikeasti helvetin virkistävää jos aamu-tv:ssä olisi joskus Möttönen Möttösen Korjaamolta kertomassa. että nyt on hankittu uusi hydraulinostin ja palkattiin yksi Rahikainen, joka osaa lukea niitä vikakoodeja joista ei aiemmin ymmärretty hevon vittua.
Kun koskaan ei kirjailija tai muusikko tule sanomaan, että ei tämä uusin tuotos kovin kummoinen ole, enemmän luultavasti semmoinen vasemnan käden välityö, mutta jotainhan sitä pitää tehdä ettei ihan pääse unohtumaan. Kun semmoista julkisuushuoraamistahan se työ on, ainakin jos ei ole niin hyvä että työt puhuisivat puolestaan.Myös kesäranta pääministerin kutsusta voisi avartaa tuota kulttuuri tarjontaa vaikkapa kesärenkaiden vaihtosessiolla möttösen opastuksella,tilaisuus olisi avoin pienelle hyvin valitulle joukolle, etkot tietysti lähi bubissa.
Vaihtosessiossa kultturellia laulantaa tarjoaisivat taustalla naapurin naiset,,,,yläosattomissa,,,luonnollisesti,,kuten myös sauna ja tarjoilut juomineen kuuluisi asiaan,,,kulttuuri ennen kaikkea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, yritän ensin päästä esittelemään lusikoitani mm, hesarin kulttuuri osioon,aamu tv ja puoli seiskan ohjelmaan,lähestyn myös kulttuurimyönteisiä puolueita ja tarjoan yhteistyötä vaikkapa vaali näkyvyydessä,,,lusikoimme ääniä puolueelle rapsuttelemalla toistemme selkiä,,,,jos tuosta ei kulttuurilusikkani apurahaura aukene niin sitten torille metelöimään,,,kulttuuri ennen kaikkea.
Kulttuuri ensin, kulttuuri sitten,kulttuuri sitten vielä,,,
https://www.is.fi/viihde/art-2000010886112.html
Kulttuuri ennen kaikkea😇
- Anonyymi
yli-samirslinlrmpituokdonpi2makaronitgsihernevuodedds
- Anonyymi
Kuhaonkiixski-ksalskuinxärki
- Anonyymi
Ootkos muuten saanut olla terveenä?
- Anonyymi
einäepaljoalentohäefeleiräkuinF-15dtrikeEaglerakaan, kodksilmsdtoviilrnrrjspilbrft
- Anonyymi
Eikä ole.
- Sheena - Anonyymi
No jaa, vaikea muodostaa mielipidettä, kun ei tunne alaa erityisen hyvin.
Tuleehan sitä joskus happamana katsottua, kun paljastetaan jotain omasta mielestäni tylsää ja yksinkertaita monumenttia, jonka tekemiseen on annettu jollekin taiteilijalle useita satoja tuhansia rahaa.
Kaipa mun mielestä taiteilija on vaan sellainen, joka tekee sitä pakosta ja luomisen vimmasta, eikä sitten välitä pätkän vertaa mitä muut sanovat, kun ihan sama ja sen, kun se ei voi itselleen mitään.
Sitten on tämä tämä sirkusta ja viihdetemppuja kansalle tarjoava joukko, jota pitänee tukea jotenkin.
Jos tuon tuen sisälle olisi muodostunut jotain sairaita kuvioita, kuten eliitin elättämistä, niin puolestani saisi leikata. Kuitenkin taitaa olla pääsääntöisesti niin, että tuen turvin on mahdollista turvata kansalle jotakin tärkeää, joka ei liity mitenkään kaupalliseen.- Anonyymi
Onhan meillä kirjastot, työväenopistot, paikallista musiikki ja kuoro toimintaa, taide kerhoja,lukupiirejä jne,tulevat toimeen hyvin pienellä julkisella tuella.
Tuo jatkuva julkisen tuen kuppaaminen tappaa omatoimisuuden , ja tappaa aidon bisneksen.,,,,,,,kulttuuri ennen kaikkea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan meillä kirjastot, työväenopistot, paikallista musiikki ja kuoro toimintaa, taide kerhoja,lukupiirejä jne,tulevat toimeen hyvin pienellä julkisella tuella.
Tuo jatkuva julkisen tuen kuppaaminen tappaa omatoimisuuden , ja tappaa aidon bisneksen.,,,,,,,kulttuuri ennen kaikkea.On ihan eri asia jokin harrastelutaso kuin ammattina taitelija; musiikki, kuvataide ja kirjallisuus, valokuvaus ja näiden kaikkien alojen opetus, koulutus pätevämmäksi.
Kait me halutaan olla näissä asioissa yhtä hyviä kuin muut maailmalla.
On tosiasia, että kaikki eivät osaa laulaa, soittaa mitään, piirtää yhtään mitään tai ilmaista kirjallisesti itseään.
Tällaisen takia ei pidä riistää noita osaavia.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On ihan eri asia jokin harrastelutaso kuin ammattina taitelija; musiikki, kuvataide ja kirjallisuus, valokuvaus ja näiden kaikkien alojen opetus, koulutus pätevämmäksi.
Kait me halutaan olla näissä asioissa yhtä hyviä kuin muut maailmalla.
On tosiasia, että kaikki eivät osaa laulaa, soittaa mitään, piirtää yhtään mitään tai ilmaista kirjallisesti itseään.
Tällaisen takia ei pidä riistää noita osaavia.
VilmaKoulutus ok, senkään ei tarvitse olla ilmaista saajalleen ,tuosta paremmuudesta tahi yhtä hyvästä en tiedä, kyllä sieltä lahjakkuudet aikanaan nousevat esiin jos nousevat ja pärjäävät jatkossa myös taloudellisesti hyvin toisille riittää törhöstelyt,,,kulttuuri ennen kaikkea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koulutus ok, senkään ei tarvitse olla ilmaista saajalleen ,tuosta paremmuudesta tahi yhtä hyvästä en tiedä, kyllä sieltä lahjakkuudet aikanaan nousevat esiin jos nousevat ja pärjäävät jatkossa myös taloudellisesti hyvin toisille riittää törhöstelyt,,,kulttuuri ennen kaikkea.
No voi hyvä tavaton.
Kerro ihmeessä, miten l a h j a k k u u d e t n o u s e v a t esiin ja mistä?
Oh my goodness.
Haloo.
Mä en jaksa. Jos joku ei tajua, ei tajua tai ei tajua ja on rokotettu euroilla.
Mitä kulttuuri vie sulta. Mihin leikatut rahat käyttäisit. Vastine? Kiitos.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo jatkuva julkisen tuen kuppaaminen tappaa omatoimisuuden , ja tappaa aidon bisneksen.,,,,,,,kulttuuri ennen kaikkea.Hmm..kansalaisopistoilla on ollut yleissivistävä tehtävä. En usko että tämä tarve on mihinkään vähentynyt, mutta siinä ryhmässä jossa viimeksi olin itse, ei ollut mukana kovin nuoria. Jaa, mutta valitsin sen mukaan, ettei olisi nuoria..
Ryhmästä taisi olla vielä 2/3:sta vielä naisia. Opiskelin kieliä ilman tarvetta, sillä halusin tavata ihmisiä ja muuta ajateltavaa kuin omat ajatukseni.
Vähensi se ainakin vähän elämän ahdistusta :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voi hyvä tavaton.
Kerro ihmeessä, miten l a h j a k k u u d e t n o u s e v a t esiin ja mistä?
Oh my goodness.
Haloo.
Mä en jaksa. Jos joku ei tajua, ei tajua tai ei tajua ja on rokotettu euroilla.
Mitä kulttuuri vie sulta. Mihin leikatut rahat käyttäisit. Vastine? Kiitos.
VilmaOnhan meillä kulttuurin lahjakkuuksia noussut ihan mukaville ansioille ilman merkittävää tukea. Eiköhän valionvarainministeri tiedä käyttöä näillekin rahoille, eikö kulttuuriväki halua kantaa korttansa kekoon tässä tilanteessa,,,,kulttuuri ennen kaikkea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan meillä kulttuurin lahjakkuuksia noussut ihan mukaville ansioille ilman merkittävää tukea. Eiköhän valionvarainministeri tiedä käyttöä näillekin rahoille, eikö kulttuuriväki halua kantaa korttansa kekoon tässä tilanteessa,,,,kulttuuri ennen kaikkea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi että❤️. Hieno tarina kaverista👍
Aina vaan tuntuu tosi surulliselta kaikki ihmisten eroamiset, vakuuttelipa kuka tahansa niiden tärkeyttä (kuin muutkin vanhempien menetykset).
Miten paljon peruttamatonta ikävää ne saavatkaa aikaan ja mukamas nämä aikuiset jatkavat omaa elämäänsä kuin puhtaalta pöydältä..
Tuli mieleen Miki Liukkonen, Roope Salminen ja monet muut taiteilijat, jotka antaneet kasvonsa lapsen ikävälle, joka ei pyyhkiydy koskaan sielusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Doh niin. En katso juurikaan paljon tv:tä, koska sieltä tulee YLEä lukuunottamatta kamalaa kaupallista kuraa joka kanavalta.
Tv-tarjonta on yhtä yksipuolista kuin radiokanavat 80-luvulla. Ainakaan mitään laadukkaampaa ei saa ilmaiseksi.
Areenasta sentään löytää näitä kiinnostavia 👍 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan meillä kulttuurin lahjakkuuksia noussut ihan mukaville ansioille ilman merkittävää tukea. Eiköhän valionvarainministeri tiedä käyttöä näillekin rahoille, eikö kulttuuriväki halua kantaa korttansa kekoon tässä tilanteessa,,,,kulttuuri ennen kaikkea.
Ei sitä nykyaikana mistään n o u s t a.
Lahjakkuus on taipumusta + opiskelua ja mieletön määrä työtä.
Tarvitaan hyvä opettaja. Tarvitaan puitteet.
Ei mistään pystymetsästä tule lahjakkuuksia!
Täytyy olla puitteet: rakennus ja sen kulut, opettajat ja näiden kulut, välineet ja niistä kulut.
Vilma
Vänkääjä taitaa olla kotikatsomosta ja uskoo vuonna 2024.
Ei Alladinin lamppu ole totta.
Siis vain vuoteesta noustaan aamulla... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Doh niin. En katso juurikaan paljon tv:tä, koska sieltä tulee YLEä lukuunottamatta kamalaa kaupallista kuraa joka kanavalta.
Tv-tarjonta on yhtä yksipuolista kuin radiokanavat 80-luvulla. Ainakaan mitään laadukkaampaa ei saa ilmaiseksi.
Areenasta sentään löytää näitä kiinnostavia 👍Luetelkaa menestyneitä kulttuurin edustajia jotka ovat päässeet ns. vihreälle oksalle omin avuin kevyellä koulutuksella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luetelkaa menestyneitä kulttuurin edustajia jotka ovat päässeet ns. vihreälle oksalle omin avuin kevyellä koulutuksella.
Väinö Linna. Kalle Päätalo. Katri Helena. Antti Tuisku . Cheek . mm.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuosta minulla ei ole kasitystä mitenkä hyvin käyvät kaupaksi menestyneen alalle kouluttautuneen taiteilija Iiu Susirajan työt,,,,, kultttuuri ennen kaikkea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Cheek on tehnyt paljon työtä menestymisen eteen. Hän tuotteisti itsensä.
Ilman Lahden kaupungin tarjoamia kulttuuripaikkoja hän ei olisi voinut alussa edes esiintyä.
Kotona riimejä opetellut lahtelainen liittyi vuonna 2000 5th Element -rap-ryhmään. Riimejä Cheek oli kirjoitellut jo aiemmin, ja hän ihaili kovasti amerikkalaista hip-hop-kulttuuria. Omakustannelevyillä Cheek teki kappaleensa englanniksi, mutta pian kieli vaihtui suomeksi.
5th Elementin keikoilla oli aina vieraana joku ulkopaikkakuntalainen räppäri. 8-Salilla on nähty Redrama, Paleface, Kapasiteettiyksikkö, nyt jo edesmennyt Ezkimo ynnä muita. Jokaisen illan päätteeksi lavalla oli open mic, jolloin kuka tahansa sai käydä heittämässä omat räppinsä. Näin luotiin kulttuuria.
Räppäri Cheek eli Jare Tiihonen teki tuplaajansa TS:n eli Tomi Sipikarin kanssa vuonna 2007 opinnäytetyön Lahden ammattikorkeakoulun liiketalouden koulutusohjelmaan aiheesta Albumin tuotekehitysprosessi Suomessa. Kaksikko käytti case-esimerkkinä Cheekin Kasvukipuja-nimistä albumia, joka julkaistiin samana vuonna.
Prototyyppivaiheessa pyrittiin havaitsemaan vielä mahdollisia vikoja ja korjattavia ja paranneltavia asioita. Tavoite oli alusta asti tuottaa huippulaatua jokaisella osa-alueella, jonka vuoksi tässä vaiheessa oli oltava erityisen tarkkoja. Esimerkiksi kuvia ja kansia muokattiin erittäin pikkutarkasti ja prototyyppejä jouduttiin tekemään useita ennen toimivan lopputuloksen aikaansaamista.
Tämä työ antoi case-osiossa käsitellylle artistille runsaasti uusia näkökulmia ja ideoita, joita artisti kykenee tulevissa tuotekehitysprojekteissaan hyödyntämään. Koska tuotekehitys on jatkuvaa työtä, on artistilla nyt mahdollisuus kehittää omaa toimintaansa niin, että se pystyy tutkimustulosten perusteella korjaamaan epäkohtia omassa toiminnassaan ja parantamaan tehokkuutta tuotekehitystoiminnassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Cheek on tehnyt paljon työtä menestymisen eteen. Hän tuotteisti itsensä.
Ilman Lahden kaupungin tarjoamia kulttuuripaikkoja hän ei olisi voinut alussa edes esiintyä.
Kotona riimejä opetellut lahtelainen liittyi vuonna 2000 5th Element -rap-ryhmään. Riimejä Cheek oli kirjoitellut jo aiemmin, ja hän ihaili kovasti amerikkalaista hip-hop-kulttuuria. Omakustannelevyillä Cheek teki kappaleensa englanniksi, mutta pian kieli vaihtui suomeksi.
5th Elementin keikoilla oli aina vieraana joku ulkopaikkakuntalainen räppäri. 8-Salilla on nähty Redrama, Paleface, Kapasiteettiyksikkö, nyt jo edesmennyt Ezkimo ynnä muita. Jokaisen illan päätteeksi lavalla oli open mic, jolloin kuka tahansa sai käydä heittämässä omat räppinsä. Näin luotiin kulttuuria.
Räppäri Cheek eli Jare Tiihonen teki tuplaajansa TS:n eli Tomi Sipikarin kanssa vuonna 2007 opinnäytetyön Lahden ammattikorkeakoulun liiketalouden koulutusohjelmaan aiheesta Albumin tuotekehitysprosessi Suomessa. Kaksikko käytti case-esimerkkinä Cheekin Kasvukipuja-nimistä albumia, joka julkaistiin samana vuonna.
Prototyyppivaiheessa pyrittiin havaitsemaan vielä mahdollisia vikoja ja korjattavia ja paranneltavia asioita. Tavoite oli alusta asti tuottaa huippulaatua jokaisella osa-alueella, jonka vuoksi tässä vaiheessa oli oltava erityisen tarkkoja. Esimerkiksi kuvia ja kansia muokattiin erittäin pikkutarkasti ja prototyyppejä jouduttiin tekemään useita ennen toimivan lopputuloksen aikaansaamista.
Tämä työ antoi case-osiossa käsitellylle artistille runsaasti uusia näkökulmia ja ideoita, joita artisti kykenee tulevissa tuotekehitysprojekteissaan hyödyntämään. Koska tuotekehitys on jatkuvaa työtä, on artistilla nyt mahdollisuus kehittää omaa toimintaansa niin, että se pystyy tutkimustulosten perusteella korjaamaan epäkohtia omassa toiminnassaan ja parantamaan tehokkuutta tuotekehitystoiminnassa.8-salilta ponnistivat Suomen kartalle moni uusi kyky.
Nyt se on jo suljettu.
8-salilta ponnisti Tehosekoitin, Cheek ja moni muu tähti – legendaarinen 8-sali suljettiin vuonna 2019.
Lahtelainen nuorisokeskus ja keikkapaikka Kasisali sulki ovensa sisäilmaongelmien vuoksi.
Tarvittiin siis kulttuurille myönnettäviä rahoituksia ja apurahoja 8-salin ylläpitämiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
8-salilta ponnistivat Suomen kartalle moni uusi kyky.
Nyt se on jo suljettu.
8-salilta ponnisti Tehosekoitin, Cheek ja moni muu tähti – legendaarinen 8-sali suljettiin vuonna 2019.
Lahtelainen nuorisokeskus ja keikkapaikka Kasisali sulki ovensa sisäilmaongelmien vuoksi.
Tarvittiin siis kulttuurille myönnettäviä rahoituksia ja apurahoja 8-salin ylläpitämiseksi.Hieno historiikki.
https://yle.fi/a/3-11093667 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Areenasta sentään löytää näitä kiinnostavia 👍Ainakaan mitään laadukkaampaa ei saa ilmaiseksi.,,,ei mikään tarjonta ole ilmaista, joku sen aina maksaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt se on jo suljettu.
Tarvittiin siis kulttuurille myönnettäviä rahoituksia ja apurahoja 8-salin ylläpitämiseksi.Sitten etsimään sponsoreita,lipunmyyntiä,talkootyötä,myyjäisiä pitämään,kirpparimyyntiä jne.
Anonyymi kirjoitti:
Sitten etsimään sponsoreita,lipunmyyntiä,talkootyötä,myyjäisiä pitämään,kirpparimyyntiä jne.
Niin on. Talkoo työ kunniaan. Mä en ymmärrä, että kaikki on aina kerjäämässä rahaa, mutta todellinen apu ei kelpaa. Mikäs poliitikkokin se taka vuosina kovasti kannusti talkoisiin. Ja mäkin jo käärin hihoja, mutta ei, pelkkää rahaa vaan vaativat. Ja raha, kun se on semmonen, vaikka kuinka maksat, niin johonkin se vaan häviää. Mutta talkoo työ, sen kun teet. Rakennat vaikka esiintymislavan, niin se on ja pysyy. Suomessa voisi muutenkin siirtyä vaihtokauppaan, niin ei rahat karkaisi ulkomaille ja kulttuuriala ois tosi hyvä osa tätä vaihtokauppaa.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Niin on. Talkoo työ kunniaan. Mä en ymmärrä, että kaikki on aina kerjäämässä rahaa, mutta todellinen apu ei kelpaa. Mikäs poliitikkokin se taka vuosina kovasti kannusti talkoisiin. Ja mäkin jo käärin hihoja, mutta ei, pelkkää rahaa vaan vaativat. Ja raha, kun se on semmonen, vaikka kuinka maksat, niin johonkin se vaan häviää. Mutta talkoo työ, sen kun teet. Rakennat vaikka esiintymislavan, niin se on ja pysyy. Suomessa voisi muutenkin siirtyä vaihtokauppaan, niin ei rahat karkaisi ulkomaille ja kulttuuriala ois tosi hyvä osa tätä vaihtokauppaa.
Puolueidenkin tulisi toimia talkootyöllä, Stubbilla oli kyllä ihailtavan suuri joukko rahoittajiaan itsenäisyyspäiväkutsuilla.
Kellä rahaa on, pääsee televisioon ja ykkösjuhliin.
Eläköön demokratia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puolueidenkin tulisi toimia talkootyöllä, Stubbilla oli kyllä ihailtavan suuri joukko rahoittajiaan itsenäisyyspäiväkutsuilla.
Kellä rahaa on, pääsee televisioon ja ykkösjuhliin.
Eläköön demokratia.22:10
Huomasin saman.
Jotenkin hassua. Maan vauraimmat pääsivät ilmaisille illallisille.
Vilma
Perussuomalaisethan karmaisevaa todella paljon puoluetukea.
P.S. harrastin kulttuuria. Olin konsertissa. Bravo! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt se on jo suljettu.
Tarvittiin siis kulttuurille myönnettäviä rahoituksia ja apurahoja 8-salin ylläpitämiseksi.Kannattaa muista tasot.
Paljon on sellaista keskinkertaista kansallista tasoa.
Sitten kansainvälinen taso on muuta.
Kapellimestarit, oopperalaulajat ja säveltäjät, mutta nämä eivät olekaan pystymetsästä.
Vilma
- Anonyymi
pitäiai oll AWLLiara kulttuuria mitäihmiset haluavatosta aoikeasti.
-jotta ei pelkkää verorahoilla lusmuilua. - Anonyymi
Noh, mihinkäs tulokseen tulitte?
Muuttiko keskustelu kantojanne tai vaikuttiko edes vähän?- Anonyymi
Kulttuuri saa ansaitsemansa arvon mutta onko sillä taito ja halu ottaa muut huomioon , joustaa ja kiristää vyötään kuten niin moni muukin taho tässä ajassa.
https://www.verkkouutiset.fi/a/kulttuuri-voi-kukoistaa-myos-vahemmalla-veronmaksajien-rahalla/#9ac7e060
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kulttuurin_tuet_Suomessa
Kulttuuri ensin ,kulttuuri sitten,kulttuuri sitten vielä,,,,kulttuuri ennen kaikkea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulttuuri saa ansaitsemansa arvon mutta onko sillä taito ja halu ottaa muut huomioon , joustaa ja kiristää vyötään kuten niin moni muukin taho tässä ajassa.
https://www.verkkouutiset.fi/a/kulttuuri-voi-kukoistaa-myos-vahemmalla-veronmaksajien-rahalla/#9ac7e060
Kulttuuri ensin ,kulttuuri sitten,kulttuuri sitten vielä,,,,kulttuuri ennen kaikkea.Suurin osa niistä "kulttuurivaikuttajista" on paskantärkeitä lahjattomia mulkkuja. Lahjakkuus on ihan jossain muualla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulttuuri ensin ,kulttuuri sitten,kulttuuri sitten vielä,,,,kulttuuri ennen kaikkea.Ihan hyvä kirjoitus ja että keskustelua käydään kulttuurin tuottajien ja niiden kuluttajien kesken.
Päivän selvää, ettei kulttuurin tuotto ole aina suoraan rahalla mittavissa, esim. jos niiden turvin on mahdollista torjua syrjäytymistä, josta tulisi kallis lasku yhteiskunnalle tai sivistää kansaa tai antaa valmiuksia kehittyä jossakin asiassa paremmaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulttuuri ensin ,kulttuuri sitten,kulttuuri sitten vielä,,,,kulttuuri ennen kaikkea.Eihän kulttuuri voi olla subjekti!ävilma
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulttuuri ensin ,kulttuuri sitten,kulttuuri sitten vielä,,,,kulttuuri ennen kaikkea." nenä pysyy pinnalla, mutta lompakkoa se ei lihota,"
Pitäisikö sen sitten lihottaa?
https://demokraatti.fi/nena-pysyy-pinnalla-mutta-lompakkoa-se-ei-lihota-apuraha-ei-riita-elamiseen-kokee-yli-puolet-ammattiliiton-kyselyyn-vastanneista
- Anonyymi
JOS pyörit sänfyssä niin jogga pwitto ja villasukkaKIN IRTOAA JALASTA...
- Anonyymi
Kulttuurilta olis pitänyt leikata ainakin puolet. Miksi tuollaisia elättejä hyysätään veronmaksajien piikkiin?
Juice aikoinaan toivoi, ettei ikinä tule kulttuuriministeriä, sillä silloin kulttuuri alkaa loppusyöksyn ja näin tulee käymään.
- Anonyymi
Hahaa, 3 prosentin leikkaus ei ole mikään syöksy. Ongelma on että kulttuuriväki on koulutettua ja sana valmista väkeä ja saavat aikaan hirmu tarinan. Toki vasemmistolaidalta tuleva porukka saa tukea vasemmistolaiselta tiedotusvälineiden edustajilta ja kalapaliikki on valmis.
Kulttuuria pitää tukea, se on selvä .
Suomessa kulttuurin tuki perustuu tasoon, kun Suomi oli rikas Nokian aikana.
Nyt meillä ei ole enää varaa samaan kulttuuripalveluun yhteiskunnan toimesta kansalaisille. Laatutasoa ja volyymiä pitää laskea, niinkuin kaiken muunkin. Kulttuuripalveluja myös. Jos kerran vuodessa käy vaikka teatterissa, voi sen tehdä naapurikaupungissa. Joka kylässä ei tarvita teatteria
Todellisuudessa ihmetyttää kulttuuriväen itkeminen, 3 prosentin leikkaus!?!. Viittivätkin valittaa, naurettavaa. Eikö kulttuuriväen pitäisi olla sitä Suomen innovatiivisinta porukkaa. Nyt vaan keksimään tulolähteitä, eikä jäädä tuleen makaamaan.
Suomella ei ole varaa nykyiseen tasoon, niinkuin mukavaa se olisikin.
Menee halu mennä mm. teattereihin ja muuhun tuon valituksen takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hahaa, 3 prosentin leikkaus ei ole mikään syöksy. Ongelma on että kulttuuriväki on koulutettua ja sana valmista väkeä ja saavat aikaan hirmu tarinan. Toki vasemmistolaidalta tuleva porukka saa tukea vasemmistolaiselta tiedotusvälineiden edustajilta ja kalapaliikki on valmis.
Nyt meillä ei ole enää varaa samaan kulttuuripalveluun yhteiskunnan toimesta kansalaisille. Laatutasoa ja volyymiä pitää laskea, niinkuin kaiken muunkin. Kulttuuripalveluja myös. Jos kerran vuodessa käy vaikka teatterissa, voi sen tehdä naapurikaupungissa. Joka kylässä ei tarvita teatteria
Todellisuudessa ihmetyttää kulttuuriväen itkeminen, 3 prosentin leikkaus!?!. Viittivätkin valittaa, naurettavaa. Eikö kulttuuriväen pitäisi olla sitä Suomen innovatiivisinta porukkaa. Nyt vaan keksimään tulolähteitä, eikä jäädä tuleen makaamaan.
Menee halu mennä mm. teattereihin ja muuhun tuon valituksen takia......Jos kerran vuodessa käy vaikka teatterissa, voi sen tehdä naapurikaupungissa. Joka kylässä ei tarvita teatteria..
Tällä menettelyllä voi laatu jopa nousta.
Suomi siirtyy keskuksiin, kulttuuriväen soisi huomioiva myös tämän. Kukaan ei pakota juustoleikkurin käyttöön. Tutkikaa rakenteita. Ei ainakaan enää lisää seiniä kuoleville alueille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Menee halu mennä mm. teattereihin ja muuhun tuon valituksen takia.Suomen näkyvä kulttuuriväki on sisäänpäinlämpiävä rinkirunkkauspiiri, mikä on tottunut asemaansa. Suurin osa niistä lahjattomia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomen näkyvä kulttuuriväki on sisäänpäinlämpiävä rinkirunkkauspiiri, mikä on tottunut asemaansa. Suurin osa niistä lahjattomia.
Kulttuuri työntekijäkin voi olla työtön.
Työttömiä on monelta alalta ja joutuvat miettimään ammatin vaihtoa. Miksei myös taiteilija? Taiteilija pärjää hyvin monessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kulttuuri työntekijäkin voi olla työtön.
Työttömiä on monelta alalta ja joutuvat miettimään ammatin vaihtoa. Miksei myös taiteilija? Taiteilija pärjää hyvin monessa.Heh, siinähän se on kun ei pärjää. Siksi tämä kitinä. :D
- Anonyymi
Kulttuuri- ihminen televisiossa näkyi mielenosoituksessa leikkauksia vastaan valittavan, että haluaisi tulla tekemällään työllä toimeen. Ja on elänyt valtion ja kuntien tukirahoilla... ei siis ole tullut työllään toimeen. Yrittäisi hankkia enemmän työllään, esimerkiksi katsojia/ kuuntelijoita/ yksityisiä tahoja, jotka maksavat. Ei avustuksilla.
- Anonyymi
Olisoko parempi, jos ostetaisimme halpoja kulttuuripalveluja ulkomaisilta yrittäjiltä?
Tilaus1: Kansantanssit kunnan kyläjuhliin
- Anonyymi
sosialismia pahimmillaa kultuuri,, toiset maksaa eikä kulttuuri tienaa sosilsmia pahimmillaa lopetettva kko tuki ,, saatna.
Mahtavatko leikata myös oopperasta, missä käyvät loman jälkeen ja valtion kustannuksella?
- Anonyymi
Ooppera saa jäädä, mutta teattereita, museoita, kirjastoja ja konserttisaleja on autioituvassa Suomessa liikaa.
Laatu laskee ja käyttöasteet huonot. Samoin kuin kirkot, harakoille lämmitetään.
Valtion tukia saa hyvin laskea 3 prosenttia, parhaimmillaan tervehdyttää kulttuuria. Pitää tsempata ja kehittyä, indeksikorotukset eivät voi olla automaatti.
Lisäksi kuntien resurssien käyttöä tulee miettiä kulttuuriin. Ajatus vapaaehtoistoiminnasta ei ole mahdoton. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ooppera saa jäädä, mutta teattereita, museoita, kirjastoja ja konserttisaleja on autioituvassa Suomessa liikaa.
Laatu laskee ja käyttöasteet huonot. Samoin kuin kirkot, harakoille lämmitetään.
Valtion tukia saa hyvin laskea 3 prosenttia, parhaimmillaan tervehdyttää kulttuuria. Pitää tsempata ja kehittyä, indeksikorotukset eivät voi olla automaatti.
Lisäksi kuntien resurssien käyttöä tulee miettiä kulttuuriin. Ajatus vapaaehtoistoiminnasta ei ole mahdoton.Suomen pitää siirtyä myös kulttuurin osa-alueilla digitulevaisuuteen. Ei enää lisää seiniä papereiden säilytykseen.
Voitaisiin leikkiä ajatuksella, että jos kulttuurin tukeminen on niin tärkeää kuin annetaan ymmärtää, niin miksi jaetaan rahaa suoraan kulttuurilaitoksille eikä suoraan kansalaispalkkana ihmisille, joiden hyvinvointia kulttuurilla on tarkoitus parantaa.
Siis esim. satasen kulttuuriseteli jokaiselle kouraan. Sitä ei voisi käyttää lääkkeiden, ruuan tai oluttuopin ostamiseen, ei vuokraan, ei lapsen joululahjoihin eikä temun verkkokauppaan. Miten tähän suhtautuisi kulttuurin- ja taiteen tuottajat ja toisaalta joku vähävarainen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124090MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822101Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991405Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671127Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838