Huomenna kun on loppiainen

Anonyymi-ap

Otatteko jouluvalot pois vai jätättekö ne vielä?

44

411

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otin varaslähdön. Täällä on jo siivottu ja pakattu kaikki joulukoristeet pois. Kynttilöitä poltan edelleen, mutta jouluvalot on siivottu odottamaan seuraavaa joulua.

      • Anonyymi

        Joillakin on vielä kauankin loppiaisen jälkeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin on vielä kauankin loppiaisen jälkeen.

        Jokainen toimii tavallaan.
        Itselle sattui luppoaikaa ja siivousvimma. Käytin sen hyväkseni ja laitoin hihat heilumaan.

        Vaikka naapurin Pirkolla palaisi jouluvalot vielä pääsiäisenä, ei meidän jouluvalot ole niille siitä kateellisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joillakin on vielä kauankin loppiaisen jälkeen.

        Useilla on Nuutinpäivään asti 13.1.


    • Anonyymi

      Jouluvalot lähtee mutta kausivalot vielä jää.

    • Anonyymi

      Valoja en poista ennenkuin päivät pitenee kunnolla, viimeistään vappuna.

    • Anonyymi

      Sisällä on kaikki tonttukoristeet jo kerätty pois, valoja keräilen huomenna. Eiköhän nämä koriste jutut jää pois, kun lapset kasvaa aikuisiksi. Toivottavasti. 😅

      Mä en talvella kaipaa muuta kun valoa ja lämpöä. Koristeita en yhtään.

      Jasu

    • Anonyymi

      Minulla on pöydällä lasimaljakossa, yhdet jouluvalot, eikä ole ollut. Helmikuun loppupuolella poistan käytöstä.

      • Anonyymi

        eikä ole ollut muita valoja


    • Anonyymi

      Kyllä jouluvalaistukset (tai "kausivalaistus"?) saa ihan hyvin olla vaikka tammikuun loppuun tai helmikuullekin. Olen nähnyt joillakin koristevaloja vielä maaliskuussakin, aivan sama juttu kuin se että jotkut laittelee niitä valoja jo lokakuun lopulla tai marraskuun alussa.

      Toki joulutonttujen kuvat ja sen sellaiset voi jo ottaa pois, ehkä kuusenkin jos haluaa.

    • Anonyymi

      Jätän. Saavat olla paikoillaan seuraavaan Jouluun ja ehkä sitä seuraavaankin. Jouluvalot olleet paikoillaan vuoden -23 Joulusta asti.
      Viisas pääsee vähemmällä..

      • Anonyymi

        Mulla ei oo muuta ku kynttelikkö. Ei kerrostaloasunnossa niin kauheasti voi olla.


    • Anonyymi

      Pihalla jouluvalot sammuvat huomenna. Kerään pois sitten kun lumet sulaa. Eivät katkea johdot.
      Talossa sammuvat viisi joulutähtivaloa ja kuusen kynttilät. Ovat palaneet jouluaatosta. Kerätään laatikoihin ja vinttiin.
      Vaikka elänkin yksin, näen joulukoristelemisen elämän jäsentämisenä, aivan kuten työnkin.
      Kumpaakaan ei ole enää pakko tehdä.

    • Anonyymi

      Mul on ympäri vuoden joulukynttelikkö 😂 Se ei tosin ole ikkunaa vasten eli muut ei tiedä siitä 🤫 Mut siitä tulee niin ihanan lämmin valo 💖

      • Anonyymi

        Lämmin valo on hyvästä.
        Nää mun tähdet on vähän viritettyjä. Pienin ja lämpimin led -polttimo kiinni ja sitten valon ympärille vanhasta lakanakankaasta himmennin. Näyttävät enemmän keltaisilta.
        Ovat ikkunoissa joka puolella taloa, näkyvät ohikulkijoille. Heillekin Joulumieltä.


    • Anonyymi

      Tä? Huomennako?

    • Huomenna pois, tai viimeistään nuuttina. Joulukuusi ja ikkuna kynttelit pois loppiaisena. Parveke valot voi olla nuuttiin. Mutta sitten pois. Ja kynttilänpäivä on ehdoton takaraja.

      Pari vuotta mulla ei oo ollu valoja ollenka. Ja tänä vuonna en ees äitille huomannu laittaa pensasvaloja.

      • Anonyymi

        Hienoa, että joku osaa vielä mitata aikaa vanhan kansan allakkamittoina.


    • Anonyymi

      On ihmiset outoja, jouluvaloja aletaan laittamaan jo pari kuukautta ennen jouluaattoa ja pari viikoa joulun jälkeen jouluvalot otetaan pois.
      Jos samaa kaavaa noudatettaisiin, kuten jouluvalojen laitolla, niin jouluvalot olis päällä helmikuun loppuun saakka.
      Jouluvalot tulisi laittaa vasta joulukuussa, eikä lokakuussa, kuten moni tekee.
      Minä laitoin ikkunalle jouluvalot vasta 20 joulukuuta!
      Ainuttakaan joulumakeista, jouluruokaa, enkä kinkkua en ole ostanut, enkä jouluruokaa oel suuhuni pannut.
      En edes joulusuklaata alennusmyynneistä ostanut, vaikka -50% on alennuksella myyty.

      Meinasin ostaa alenuksesta suklaakonvehteja, mutta totesin, että mitäs noita ostamaan, kun ovat epäterveellisiä!

    • Onhan niitä erikoisia tapoja. Mun entinen naapuri pariskunta, jolle toi alko aika hyvin maistu. Niin oli vielä alkukesästä jouluvaloja ja myös pääsiäiskoristeita.

    • Anonyymi

      KrtrpÅ ,iööa pm luöö' taööessa lim kpslis åijiom videoista kummitusjutuistakin... jouduin siirtämään on tallesa, en ole tyhmä kuin Tuomo heh

    • Taidan ajoittaa joulusiivouksen vasta ensi viikonloppuun. Olen ollut valtaosan joukulomasta reissussa ja kotiin palattua on riittänyt kaikenlaista muuta puuhaa ja vähän flunssaakin meinaa pukata, joten ehtii joulun siivota pois myöhemminkin.

      En koskaan muutenkaan siivoa joulua pois ennen loppiaista. Jotkut siivoavat jo tapaninpäivänä, ja kukin tehköön tyylillään, mutta minulle joulun aika on pidempi kuin vain viralliset joulunpyhät ja tuntuisi jotenkin karulta alkaa siivoamaan kaikkea pois jo 26.päivä, kun yleensä tapaninpäivänä on vielä ihana joululoma meneillään, paistellaan joulutorttuja, juodaan glögiä jne. Mutta tietenkään oikeaa tai väärää tapaa ei ole. Eihän jotkut laita joulua lainkaan ja sekin ok, jos se itselle tuntuu hyvältä tavalta 😊

    • Anonyymi

      On niin perkeleen pimeää ilman valaistusta, eikä viitsisi kirkkaita valojakaan polttaa. Jouluvalot tuo hieman valoa, ettei tarvitse joka huoneessa olla lamput päällä.

    • Anonyymi

      Koristeet keräsin tänään ja vähän väriä vaihdoin jouluisesta neutraalimpaan.
      Itsesyttyvä pompularivi saa olla kuten ulkovalot, koska on niin pimeää.
      Antavat vähän dunnelmaa.
      Vilma
      Runebergin tortut
      Laskiaispullat,
      Mämmi,
      Tippaleivät,
      Jäätelö
      ?
      NO kesähän sit jo on.

    • Jouluvalot oli vaan auton kojelaudassa, kun varoitusvalot samaan aikaan palaneesta polttimosta, liian alhaisesta rengaspaineesta ja matkustajan turvatyynystä. Mutta eivät pala enää.

    • Anonyymi

      Rekoissa on pimeään aikaan sellaisia valoja sivuilla.
      Minusta hyvä juttu, kun tulevat risteykseen, niin näkyy kauas.
      Minillä ei kannata tomaattilastia kaataa.
      Tulee muutakin kuin pyrettä.
      Vilma

    • Anonyymi

      ei olla mitään nössövaloja laitettu

      • Anonyymi

        Onko jouluvalot nössöjä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko jouluvalot nössöjä?

        on on nössöö laittaa joulua niinku jotkut lampaat laumassa tehään


    • Siivosin kaikki joulukoristeet pois ja kuusikin pääsi takasin laatikkoonsa. Lapsille jäi ”jouluvalot” huoneeseensa antamaan turvaa yöllisiltä möröiltä.

    • Anonyymi

      En tänä vuonna laittanut joulua ollenkaan, kun on ollut muita rahan mentäviä aukkoja, niin ei tarvinnut siivota.

      • Anonyymi

        17:07
        Koristeethan on sellaisia, mitä pyöritellään vuodesta toiseen.
        Ei aina tarvita uusia.
        Eikä koko 'tupaa' tarvitse täysin muuntaa. Jotain pientä sinne ja tänne.
        Mutta on jouluja, kun ei edes pienen vähän laittaminen oke yhtään kiinnostanut.
        Muita varten sitten.
        Vilma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        17:07
        Koristeethan on sellaisia, mitä pyöritellään vuodesta toiseen.
        Ei aina tarvita uusia.
        Eikä koko 'tupaa' tarvitse täysin muuntaa. Jotain pientä sinne ja tänne.
        Mutta on jouluja, kun ei edes pienen vähän laittaminen oke yhtään kiinnostanut.
        Muita varten sitten.
        Vilma

        Niin, jospa ensi vuonna olisi varaa laittaa niitä koristeita. Ainakin uskon niin. Tänä vuonna piti valita lastenhuoneen kalustaminen. Onneksi lapset olivat tyytyväisiä kuitenkin. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, jospa ensi vuonna olisi varaa laittaa niitä koristeita. Ainakin uskon niin. Tänä vuonna piti valita lastenhuoneen kalustaminen. Onneksi lapset olivat tyytyväisiä kuitenkin. 🙂

        Ei ne joulukoristeet nyt mitään mahdottomia maksa. Muovikuusen saa 10-15 eurolla, patterilla toimivia valoketjuja tarjouksesta alle 3 eurolla (pistä ne vaikka lasipurkkiin), kuuseen roikoteltavia muovikoristeita saa muutamalla eurolla laatikollisen (jotain Ikeaa ymv).

        Itselläni kalleimpia joulukoristeita ovat Twinklyn älyvalot jossa värejä ja efektejä voi siis vaihtaa, normaalihinnoilla ovat kyllä kalliimpia, tarjouksesta sitten 50-100 eurolla.

        Valinnanvaraa joka tapauksessa on, ja eihän kaikkia koristeita samana vuonna osteta, vaan vanhojakin koristeita on paljon, riittää kun joskus jotain pientä lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne joulukoristeet nyt mitään mahdottomia maksa. Muovikuusen saa 10-15 eurolla, patterilla toimivia valoketjuja tarjouksesta alle 3 eurolla (pistä ne vaikka lasipurkkiin), kuuseen roikoteltavia muovikoristeita saa muutamalla eurolla laatikollisen (jotain Ikeaa ymv).

        Itselläni kalleimpia joulukoristeita ovat Twinklyn älyvalot jossa värejä ja efektejä voi siis vaihtaa, normaalihinnoilla ovat kyllä kalliimpia, tarjouksesta sitten 50-100 eurolla.

        Valinnanvaraa joka tapauksessa on, ja eihän kaikkia koristeita samana vuonna osteta, vaan vanhojakin koristeita on paljon, riittää kun joskus jotain pientä lisää.

        Olennaista on se, että ostaa kaiken tarjouksista, aika yleistä että joulukoristeet saa jouluajan ulkopuolella -70, -80 tai jopa -90% tarjouksilla.

        Parinkympin koristeen voi saada hyvinkin 5 eurolla kun katselee vaan niitä tuotteita mitä saa tarjouksista.


      • Anonyymi

        Joulukoristeethan on laatikoissa varastossa... ei niitä tarvitse ostaa. Tai niitä ei SAA ostaa, ei mahdu varastoon 🤣 Tänä jouluna sain kuitenkin uusia koristeita, eli "uhrauduin" ottamaan kahden lapseni lahjat saamat joulukoristeet, joille heillä ei ollut käyttöä.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joulukoristeethan on laatikoissa varastossa... ei niitä tarvitse ostaa. Tai niitä ei SAA ostaa, ei mahdu varastoon 🤣 Tänä jouluna sain kuitenkin uusia koristeita, eli "uhrauduin" ottamaan kahden lapseni lahjat saamat joulukoristeet, joille heillä ei ollut käyttöä.

        - Sheena

        Mulla on oikeasti ollut koko syksyn niin kurja taloudellinen tilanne, että ei ollut varaa panostaa edes sitä 10-15 euroa, koska kaikki rahat menivät lastenhuoneen kalustamiseen. Joskus tilanne vain on tällainen, mutta kyllä se tästä kevään myötä helpottaa. Ero, konkurssi, saikku ja kaikki semmonen vain veti aivan kanveesiin.


    • Anonyymi

      Jätän tietysti - niin pitkään kuin pimeyttä riittää.

      - Sheena

    • Anonyymi

      ÖPÅÅOAOMEMPMÖPÅIM ASÖLI-

    • Anonyymi

      Osan otan pois. Valonauhat jäävät.

    • Kuusi on vielä (tekokuusi). Yleensä oon ottanu sen pois Nuutin päivänä (13.1.). JOskus on ollut helmikuun alkuun, kun en ole jaksanut ottaa pois aikaisemmin. Saa nähä milloin lähtee tänä vuonna.

    • Vanhan sanonnan mukaan hyvä Tuomas joulun tuopi, paha Nuutti sen pois viepi eli joulun aika alkaa Tuomaksen päivänä (21.12.) ja loppuu Nuutin päivänä (13.1.). Joulurauha siis kesti koko tuon ajan. Nykyisin joulun loppumisena pidetään kuitenkin loppiaista eli 6.1.

    • Anonyymi

      ALOKKAISXWEN LOPWRTUSAPÄICÄ.

      NONIIN HAHHAH agm-64 mAVERICK JOKU SIIS ON aIR TO gEROUNSD gUIDWSD MIAAILLW JOKU hARPOON ON SITEN OVWE HOZON MENEVIÄ SAMANRYYPPISAIÄ

      NOILLA KUN AMPUU sUOMENLAHSWLLA VENÄLÄISTEN LAIVOJA...

    • Anonyymi

      Täysillä on joulukuusi parvekkeelle, tähdet ovissa, tontut ikkunassa. Otan pois kun siltä tuntuu. Joulukuusen vien usein maaliskuussa jos alkaa tippumaan, jos ei, en vielä silloinkaan. Riisun kyllä koristeista jonain päivänä. Toin itse kaatamani kuusen jo 1. adventtina ja kastelen hyvin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1248
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      884
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      818
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      125
      540
    Aihe