miten toimisit jos kotiisi tulleet kutsutut tai kutsumattomat vieraat käyttäytyisivät mielestäsi sopimattomasti?
Kävelisivät sisällä kengät jalassa, juoksentelisivat, siirtelisivät huonekaluja, huutaisivat ja kiljuisivat. Ja sanoisivat että näin meillä kotonakin toimitaan.
Ja kun kyse olisi sekä lapsista ja aikuisista.
Niin.
Puuttuisitko kotonasi moiseen käytökseen?
Kysmys.. ihan kaikille,
98
539
Vastaukset
- Anonyymi
Pyytäisin poistumaan. Jos eivät osaa olla niin ei ole asiaa minun luo. Voivat lähteä pois.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Noin luulisi. Mutta suomalainen hienotunteisuus voisi ottaa vallan.
Eikö sulla gubbe mitään kättä pidempää oo
- Anonyymi
On ottanut vallan. 4 lasta meni kuin pienet apinat lomakohteessa. Vanhemmat eivät 'huomanneet' mitään.
Sama kymppijulissa. Juomalaseja meni rikki, kun lapset jättivät keskelle leikkejä.
Minkäs teet.
Hymyilset vienosti.
'Ei se mitään'.
Vilma
Ei sitä kehtaa sanoa, ettäpainukaasinnemissäpippuritkasvaa!Niin.. me ollaan kuitenkin hienotunteisia. Varsinkin jos kyse on maahanmuuttajataustaisista ihmisistä.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin.. me ollaan kuitenkin hienotunteisia. Varsinkin jos kyse on maahanmuuttajataustaisista ihmisistä.
Enemmän mä olen törmännyt huonoon käytökseen kantisten taholta.
Anonyymi kirjoitti:
Enemmän mä olen törmännyt huonoon käytökseen kantisten taholta.
Huonoa käytöstä esiintyy kaikilla ihmisryhmillä.
Asianyhteys maahanmuuttajataustoihin on nämä kulttuurierot.
Itselläni yläkerran naapurissa asuu maahanmuuttaja-perhe. Kutsun heitä marakattilaumaksi sattuneesta syystä.
He pitävät tolkutonta meteliä.
Poitsuni tuli viikonlopuksi luokseni ja hän ihmetteli moista elämänmenoa. Yritin puolustella naapureitani kulttuurieroilla ja poitsu totesi, että maassa maan tavalla.
Hän muunmuassa toi esille pointin, että lasta ei saa lyödä suomessa vaikka se olisikin sallittua maahanmuuttajien lähtömaassa.
Ja toisena pointtina tuli tämä huonosti käyttäytyvät vieraat kotonasi. Huonoa käytöstä ei voi sallia sillä perusteella että sitä ei pidetä huonona käytöksenä heidän piirissään.
Vaan vallitsevan kodin säännöt pätevät.
Ja poitsuni ei ole rasisti. Hänellä on ystäviä ympäri maailman. Tosin netin välityksellä.
Mutta minäkin olen alistunut siihen, että yläkerran naapurini ei noudata sopivaa käytöstä suomalaiseen kerrostaloon.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Huonoa käytöstä esiintyy kaikilla ihmisryhmillä.
Asianyhteys maahanmuuttajataustoihin on nämä kulttuurierot.
Itselläni yläkerran naapurissa asuu maahanmuuttaja-perhe. Kutsun heitä marakattilaumaksi sattuneesta syystä.
He pitävät tolkutonta meteliä.
Poitsuni tuli viikonlopuksi luokseni ja hän ihmetteli moista elämänmenoa. Yritin puolustella naapureitani kulttuurieroilla ja poitsu totesi, että maassa maan tavalla.
Hän muunmuassa toi esille pointin, että lasta ei saa lyödä suomessa vaikka se olisikin sallittua maahanmuuttajien lähtömaassa.
Ja toisena pointtina tuli tämä huonosti käyttäytyvät vieraat kotonasi. Huonoa käytöstä ei voi sallia sillä perusteella että sitä ei pidetä huonona käytöksenä heidän piirissään.
Vaan vallitsevan kodin säännöt pätevät.
Ja poitsuni ei ole rasisti. Hänellä on ystäviä ympäri maailman. Tosin netin välityksellä.
Mutta minäkin olen alistunut siihen, että yläkerran naapurini ei noudata sopivaa käytöstä suomalaiseen kerrostaloon.Tpki esiintyy, mutta oman kokemuksemi mukaan maahanmuuttajat ovat usein enemmän varuillaan sen suhteen miten sopii käyttäytyä. Suomalaiset taas useammin olettavat tietävänsä miten toimitaan.
Kerrostalossa saa möykätä, tietysti silläkin on rajansa, kunhan toimii taloyhtiön sääntöjen rajoissa. Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka eivät päiväsaikaan ääniä kestä (en tarkoita sinua), mutta silti on pakko asua juuri kerrostalossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tpki esiintyy, mutta oman kokemuksemi mukaan maahanmuuttajat ovat usein enemmän varuillaan sen suhteen miten sopii käyttäytyä. Suomalaiset taas useammin olettavat tietävänsä miten toimitaan.
Kerrostalossa saa möykätä, tietysti silläkin on rajansa, kunhan toimii taloyhtiön sääntöjen rajoissa. Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka eivät päiväsaikaan ääniä kestä (en tarkoita sinua), mutta silti on pakko asua juuri kerrostalossa.Mun on pakko lisätä, kun tuli mieleen ... kaukken kummallisimmiksi mä koen ihmiset, jotka valittavat naapureidensa syövän vääränlaista ruokaa. On se nyt kumma, jos ei ihminen muka saa syödä omassa kotonaan sellaista josta itse pitää. Jos toisten asukkaiden vaikkapa "liiallisen mausteet" tuoksuvat rappukäytävässä, niin sehän on taloyhtiön ongelma, kun ilmanvaihto on noin perseellään.
Anonyymi kirjoitti:
Tpki esiintyy, mutta oman kokemuksemi mukaan maahanmuuttajat ovat usein enemmän varuillaan sen suhteen miten sopii käyttäytyä. Suomalaiset taas useammin olettavat tietävänsä miten toimitaan.
Kerrostalossa saa möykätä, tietysti silläkin on rajansa, kunhan toimii taloyhtiön sääntöjen rajoissa. Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka eivät päiväsaikaan ääniä kestä (en tarkoita sinua), mutta silti on pakko asua juuri kerrostalossa.Olen jo sopeutunut, alkuun harkitsin jo äänieristyksen hommaamista kattoon, mutta luovuin ajatuksesta sen hintavuuden takia.
Tämä talo on ollut hyvin hiljainen yli kaksikymmentä vuotta, ei ole enää. Olen koko elämäni asunut kerrostaloissa, eikä harmeja ole ollut. Taloon kuuluu elämän äänet.
Mutta se, että itse joudun heräämään puoliltaöin koska yläkerrassa siivotaan, ei ole kivaa. Minulla on arkiherätys 05.00 joten ajoittain se ottaa aivoon.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Olen jo sopeutunut, alkuun harkitsin jo äänieristyksen hommaamista kattoon, mutta luovuin ajatuksesta sen hintavuuden takia.
Tämä talo on ollut hyvin hiljainen yli kaksikymmentä vuotta, ei ole enää. Olen koko elämäni asunut kerrostaloissa, eikä harmeja ole ollut. Taloon kuuluu elämän äänet.
Mutta se, että itse joudun heräämään puoliltaöin koska yläkerrassa siivotaan, ei ole kivaa. Minulla on arkiherätys 05.00 joten ajoittain se ottaa aivoon.Sellaista se on, mutta vikahan ei ole heidän. Jos taloyhtiössä on kirjoittamattomia sääntöjä, joita ei taloyhtiön säönnöissä näy, kukaan ei ole kertonut, vuokrantaja ei vaadi, eikö isännöitsijä valvo, niin mistä ne pitää a) tietää ja b) miksi niitä pitäisi noudattaa.
Anonyymi kirjoitti:
Mun on pakko lisätä, kun tuli mieleen ... kaukken kummallisimmiksi mä koen ihmiset, jotka valittavat naapureidensa syövän vääränlaista ruokaa. On se nyt kumma, jos ei ihminen muka saa syödä omassa kotonaan sellaista josta itse pitää. Jos toisten asukkaiden vaikkapa "liiallisen mausteet" tuoksuvat rappukäytävässä, niin sehän on taloyhtiön ongelma, kun ilmanvaihto on noin perseellään.
No toi on munkin mielestä ihan tyhmää. Ei ole olemassa vääränlaista ruokaa.
Ja toki ymmärrän että lapset on lapsia ja heistä lähtee volyymia, mutta tarviiko silti koko perheen kävellä kengät jalassa sisällä, kun lattia on laminaattia ilman äänieristystä?
No.. kunhan ajattelen ääneen. Yleensä en edes enää huomaa tuota mieletöntä meteliä, mutta nuo toiset heidän alakerran naapurinsa ovat jo miettineet poismuuttamista, sillä he ovat tostuvasti maininneet heille metelistä, mutta he väittävät kiven kovaan, ettei meteli tule heiltä. Ööh?
Talon ainoa lapsiperhe. Ja meteli tulee meille yläkerrasta, mutta ei heiltä? Noh.. ihan miten vaan. Minä asun kuitenkin ensimmäisessä kerroksessa, joten meteli varmaankkn tulee hormistoja pitkin.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
No toi on munkin mielestä ihan tyhmää. Ei ole olemassa vääränlaista ruokaa.
Ja toki ymmärrän että lapset on lapsia ja heistä lähtee volyymia, mutta tarviiko silti koko perheen kävellä kengät jalassa sisällä, kun lattia on laminaattia ilman äänieristystä?
No.. kunhan ajattelen ääneen. Yleensä en edes enää huomaa tuota mieletöntä meteliä, mutta nuo toiset heidän alakerran naapurinsa ovat jo miettineet poismuuttamista, sillä he ovat tostuvasti maininneet heille metelistä, mutta he väittävät kiven kovaan, ettei meteli tule heiltä. Ööh?
Talon ainoa lapsiperhe. Ja meteli tulee meille yläkerrasta, mutta ei heiltä? Noh.. ihan miten vaan. Minä asun kuitenkin ensimmäisessä kerroksessa, joten meteli varmaankkn tulee hormistoja pitkin.Ja miksi he muka eivät saisi kävellä kengät jalassa omassa kodissaan? Mahdollinen vuokranantaja ei kai ole todennut, että kengät pois, ettei lattiat kulu. He asuvat omassa kodissaan, eivät sinun kodissasi. Sinun sääntösi kengistä, eivät päde heidän kotiinsa, vaikka se sijaitsisi samassa taloyhtiössä. Vain jos taloyhtiön säännöissä todetaan, että kengät pois, niin samat säännöt pätevät. Mun mieheni pitää muuten aina myös sisällä kenkiä jalassaan, mutta ne ovat toki sisäkengät, eivät ulkokengät. Ei se nyt todellakaan ole naapurien päätös mitä hänellä saa olla jalassaan, omassa kodissaan.
Ottaen huomioon, että itselläni on ollut naapureita, jotka "kuulevat" asunnostani meteliä, myös kun siellä ei ole ketään paikalla, niin en nykyään juurikaan enää ulinoita kuuntele. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja miksi he muka eivät saisi kävellä kengät jalassa omassa kodissaan? Mahdollinen vuokranantaja ei kai ole todennut, että kengät pois, ettei lattiat kulu. He asuvat omassa kodissaan, eivät sinun kodissasi. Sinun sääntösi kengistä, eivät päde heidän kotiinsa, vaikka se sijaitsisi samassa taloyhtiössä. Vain jos taloyhtiön säännöissä todetaan, että kengät pois, niin samat säännöt pätevät. Mun mieheni pitää muuten aina myös sisällä kenkiä jalassaan, mutta ne ovat toki sisäkengät, eivät ulkokengät. Ei se nyt todellakaan ole naapurien päätös mitä hänellä saa olla jalassaan, omassa kodissaan.
Ottaen huomioon, että itselläni on ollut naapureita, jotka "kuulevat" asunnostani meteliä, myös kun siellä ei ole ketään paikalla, niin en nykyään juurikaan enää ulinoita kuuntele."Ottaen huomioon, että itselläni on ollut naapureita, jotka "kuulevat" asunnostani meteliä, myös kun siellä ei ole ketään paikalla, niin en nykyään juurikaan enää ulinoita kuuntele."
Tuohan se on. Kun on elämässään törmännyt yksilöihin, jotka valittavat kummallisista ja jopa olemattomista asioista, niin oma kynnys kuunnella valituksia nousee. Suomalaisilla on monilla myös sellainen hyvin epämiellyttävä tapa, että asioista ei osata sanoa heti, vaan ensiksi kerätään puoli vuotta kiukkua siitä aiheesta ja sitten vasta oksennetaan se kaikki kiukku ulos. Vaikka sellainen henkilö saattaa omasta mielestään sanoa asiallisesti, niin usein se ulosanti on kuitenkin kaikkea muuta kuin asiallista. - Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin.. me ollaan kuitenkin hienotunteisia. Varsinkin jos kyse on maahanmuuttajataustaisista ihmisistä.
Kyllä nuo oli ihka suomalaisia. Ei tähän mitään ulkkiksia tarvitse vetää.
Vilma - Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Jos ei muuta niin soita poliiisi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ottaen huomioon, että itselläni on ollut naapureita, jotka "kuulevat" asunnostani meteliä, myös kun siellä ei ole ketään paikalla, niin en nykyään juurikaan enää ulinoita kuuntele."
Tuohan se on. Kun on elämässään törmännyt yksilöihin, jotka valittavat kummallisista ja jopa olemattomista asioista, niin oma kynnys kuunnella valituksia nousee. Suomalaisilla on monilla myös sellainen hyvin epämiellyttävä tapa, että asioista ei osata sanoa heti, vaan ensiksi kerätään puoli vuotta kiukkua siitä aiheesta ja sitten vasta oksennetaan se kaikki kiukku ulos. Vaikka sellainen henkilö saattaa omasta mielestään sanoa asiallisesti, niin usein se ulosanti on kuitenkin kaikkea muuta kuin asiallista.Eni suomalainen kykene ottamaan mitään palautetta asiallisesti 🤣
- Anonyymi
Tarkoitatko miesvilma tai gubbevilma näillä mainitsemillasi lapsilla näitä venähtäneitä versioita, joiden käytös on yhtä ruokotonta kuin uliseminen seurausten johdosta? Elämä o kovaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaista se on, mutta vikahan ei ole heidän. Jos taloyhtiössä on kirjoittamattomia sääntöjä, joita ei taloyhtiön säönnöissä näy, kukaan ei ole kertonut, vuokrantaja ei vaadi, eikö isännöitsijä valvo, niin mistä ne pitää a) tietää ja b) miksi niitä pitäisi noudattaa.
Aina oon ite erikseen sopinu, että mene sinä kovistelemaan sitä nääpyriä, niin ei tule ylitettyä valtuuksia nääs
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ei muuta niin soita poliiisi
Sinähän se täällä olet taas gubbea neuvomassa innokkaasti. Taidat yrittää kaikin voimin suhtautua johonkin luonnoliiseen yksilöön kuin avuttomaan ja ohjailtavaan ja kirjoittelet jopa gubbenarratiiviin nähden överiin tyyliin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eni suomalainen kykene ottamaan mitään palautetta asiallisesti 🤣
No eipä näytä siltä aina juu. Hyvä huomio tämäkin gubbe, eli AP
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina oon ite erikseen sopinu, että mene sinä kovistelemaan sitä nääpyriä, niin ei tule ylitettyä valtuuksia nääs
Mutta en kerää possea
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta en kerää possea
Miehekästä uu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eipä näytä siltä aina juu. Hyvä huomio tämäkin gubbe, eli AP
Huomenta tienoo raitti, kyllä te olette täällä kyrsiintymässä ihteenne lähinnä
- Anonyymi
Puuttuisin. Mulla on kyllä melko korkea toleranssi huonoksi kokemanikin käytöksen suhteen, kunhan mitään ei hajoa, mutta on sillä rajansa.
Moni ykskantaan ensireaktiona sanoisi puuttuvansa, mutta vain näin teoreettisessa tilanteessa.
Tosipaikan tullen aika harva varmaankin puuttuisi oikeasti.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Moni ykskantaan ensireaktiona sanoisi puuttuvansa, mutta vain näin teoreettisessa tilanteessa.
Tosipaikan tullen aika harva varmaankin puuttuisi oikeasti.No mä tiedän ihan faktana jo kokemuksesta, että puutun kyllä ja olen puuttunutkin. Miksi en puuttuisi? Eikä sen todellakaan tarvitse mitään riehumaan alkamista tarkoittaa. Kyllä mä olen useammin kuin kerran pyytänyt, että "vietkö kengät eteiseen, kiitos" ja kehittanut muksut pihalle riehumaan, jos on pakko riehua. Ei se nyt niin kovin vaikeaa ole.
Anonyymi kirjoitti:
No mä tiedän ihan faktana jo kokemuksesta, että puutun kyllä ja olen puuttunutkin. Miksi en puuttuisi? Eikä sen todellakaan tarvitse mitään riehumaan alkamista tarkoittaa. Kyllä mä olen useammin kuin kerran pyytänyt, että "vietkö kengät eteiseen, kiitos" ja kehittanut muksut pihalle riehumaan, jos on pakko riehua. Ei se nyt niin kovin vaikeaa ole.
Hyvä, että sinunlaisia on olemassa. Suoraa toimintaa. Et varmasti ole harvinaisuus, mutta luulen että kuitenkin valtaosa vaan harmittelee ja kärsii hiljaa.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Hyvä, että sinunlaisia on olemassa. Suoraa toimintaa. Et varmasti ole harvinaisuus, mutta luulen että kuitenkin valtaosa vaan harmittelee ja kärsii hiljaa.
Mut on kasvatettu sanomaan, kun on sanottavaa. Tiedä onko siinä sitten vähän mukana myös lappilaista, monen lantalaisen mielestä vähän turhankin suoraa mielenlaatua. Joka tapauksessa ei mulle tuota ongelmaa sanoa ja kehottaa.
Tuollaisen voi ajatella ihan vain ohjeistamisena, josta nyt ei tarvitse vetää hernettä omaan nekkuun, eikä ajatella toisen tekevän noin ihan vittumaisuuttaan. Henkilö ei ilmeisesti tiennyt (tai näin voi päättää olettaa), että ulkokengät jätetään eteiseen, joten silloin kehoitetaan toimimaan niin. En ole vielä törmännyt henkilöön, joka ei toimisi pyydetyllä tavalla. Ja lapset nyt ovat lapsia. Tilanne voi olla heille outo tai jännittävä ja jännityshän purkautuu muksuilla tosi usein juuri huutamisena, möykkäämisenä ja riehumisena. Silloin heille keksitään jotain puuhaa (mikäli omat vanhempansa ovat niin kädettömiä, etteivät siihen kykene). Jos taas joku siirtää huonekalujani niin kysyisin mitä he tarvitsevat (sillä tokihan siihen siirtämiseen jokin syy on). Ensimmäisen mieleeni tulee, että tarvitsee istumapaikkaa ja sinällään mä ymmärrän hyvin ja suvaitsenkin sen, jos joku hakee itselleen tuolin. Jos nyt sohvaa alkaisivat siirtää, niin sanoisin, että "viekää se takaisin ja minä haen tuoleja teille". Anonyymi kirjoitti:
Mut on kasvatettu sanomaan, kun on sanottavaa. Tiedä onko siinä sitten vähän mukana myös lappilaista, monen lantalaisen mielestä vähän turhankin suoraa mielenlaatua. Joka tapauksessa ei mulle tuota ongelmaa sanoa ja kehottaa.
Tuollaisen voi ajatella ihan vain ohjeistamisena, josta nyt ei tarvitse vetää hernettä omaan nekkuun, eikä ajatella toisen tekevän noin ihan vittumaisuuttaan. Henkilö ei ilmeisesti tiennyt (tai näin voi päättää olettaa), että ulkokengät jätetään eteiseen, joten silloin kehoitetaan toimimaan niin. En ole vielä törmännyt henkilöön, joka ei toimisi pyydetyllä tavalla. Ja lapset nyt ovat lapsia. Tilanne voi olla heille outo tai jännittävä ja jännityshän purkautuu muksuilla tosi usein juuri huutamisena, möykkäämisenä ja riehumisena. Silloin heille keksitään jotain puuhaa (mikäli omat vanhempansa ovat niin kädettömiä, etteivät siihen kykene). Jos taas joku siirtää huonekalujani niin kysyisin mitä he tarvitsevat (sillä tokihan siihen siirtämiseen jokin syy on). Ensimmäisen mieleeni tulee, että tarvitsee istumapaikkaa ja sinällään mä ymmärrän hyvin ja suvaitsenkin sen, jos joku hakee itselleen tuolin. Jos nyt sohvaa alkaisivat siirtää, niin sanoisin, että "viekää se takaisin ja minä haen tuoleja teille".Noin meidän kaikkien tulisi toimia. Niin isossa kuin pienessäkin mittakaavassa.
Tuohon ylemmäksi vähän avasin tilannetta enempi. Eli pohjimmiltaan on kyse isommasta mittakaavasta. Eli maahanmuuttajien ns. huonosta tai sopimattomasta käytöksestä. Heidän lähtökulttuurissaan lapset ja varsinkin poikalapset saavat tehdä lähes mitä huvittaa. Aikuiset eivät rajaa lapsia samoin kuin suomalaisissa kantisperheissä tehdään.
Jokainen kerrostalossa asunut tuntee perussäännöt, huonekalujen jaloissa huopatassut, ei meluamista ilta kymmenen jälkeen. Lauantaiaamuna ei aloiteta remonttia klo 7.06 ja sisällä ei kuljeta kenngät jalassa. Hyppynaru on ulkolelu ja jos naapurit valittavat melusta, meluaminen lopetetaan. Ihan simppeleitä juttuja, jotka maalaisjärkikin sanoo.
Niin. Paitsi ei päde maahanmuuttajiin. Tekevät kuten lystäävät. Siivoaminen puolenyön aikaan on ihan normaalia. Eikös juu?- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Noin meidän kaikkien tulisi toimia. Niin isossa kuin pienessäkin mittakaavassa.
Tuohon ylemmäksi vähän avasin tilannetta enempi. Eli pohjimmiltaan on kyse isommasta mittakaavasta. Eli maahanmuuttajien ns. huonosta tai sopimattomasta käytöksestä. Heidän lähtökulttuurissaan lapset ja varsinkin poikalapset saavat tehdä lähes mitä huvittaa. Aikuiset eivät rajaa lapsia samoin kuin suomalaisissa kantisperheissä tehdään.
Jokainen kerrostalossa asunut tuntee perussäännöt, huonekalujen jaloissa huopatassut, ei meluamista ilta kymmenen jälkeen. Lauantaiaamuna ei aloiteta remonttia klo 7.06 ja sisällä ei kuljeta kenngät jalassa. Hyppynaru on ulkolelu ja jos naapurit valittavat melusta, meluaminen lopetetaan. Ihan simppeleitä juttuja, jotka maalaisjärkikin sanoo.
Niin. Paitsi ei päde maahanmuuttajiin. Tekevät kuten lystäävät. Siivoaminen puolenyön aikaan on ihan normaalia. Eikös juu?Kantisperheiden lapset tekevät jyllä yhtä usein ihan mitä sattuu. Kokemusta on, ihan liikaakin. Tässä on vain maahanmuuttajien lapsiin erona se, että kantis pääsee helpommin kaikenlaisten palveluiden (mielestäni jopa paapomisten) piiriin. Näkisitpä vaan miten moni "hyvienki perheiden" mukula käyttäytyy, siis ihan kantasuomalaisten perheiden. Nämä ovat vielä usein omasta mielestään niin etuoikeutettuja, ettei hyvä ihmekään.
Enpä ole koskaan asunut kerrostalossa, jossa olisi mitään tassuja järjestyssäännöissä vaadittu. Ehkä se vaatimus kannattaa tosuaan kirjata sinne sääntöihin, jos asia oikeasti joitakuita niin häiritsee. Jos taas hiljaisuuden aikana metelöi, niin ei muuta kuin valitusta itsännöitsijälle ja jollei homma etene, niin silloin vika on isännöitsijässä. Lieneekö edes pistänyt huomautusta eteenpäin? Ottaen huomioon millaisia naapureita itselläni on kerrostalossa ollut, siis kaikesta jopa olemattomastakin valittajia, niin en lopettaisi enää nykyään taloyhtiön sääntöjen mukaista toimintaa, vain jonkun vinkujan takia.
Tietäisitpä vain miten moni kantis aloittaa remontin heti kukonlaulun aikaan. Sinälläänhän se on vain positiivista, että pidetään paikat kunnossa, mutta toki se meteli ärsyttää. Puhumattakaan siitä, kun ruohonleikkurit ja lehtipuhaltimet ja sirkkelit alkavat huutaa aamu kuudelta. Ei muuten ole mun kohdallani ikinä ollut maahanmuuttaja joka sitä ruohonleikkuria aamu kuudelta huudattaa. - Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin. Paitsi ei päde maahanmuuttajiin. Tekevät kuten lystäävät. Siivoaminen puolenyön aikaan on ihan normaalia. Eikös juu?Siivoaminen puolen yön aikaan minusta ihan normaalia, mm. jos tekee vuototyötä. Tietysti sen rajoissa mitä taloyhtiön säännöt sallivat.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin. Paitsi ei päde maahanmuuttajiin. Tekevät kuten lystäävät. Siivoaminen puolenyön aikaan on ihan normaalia. Eikös juu?"Jos naapurit valittavat melusta, meluaminen lopetetaan".
Riippuu miten valittaja toimii. Itse kehotan menemään suoraan sinne isännöitsijän tai mahdollisen vuorkranantajan pakeille. Tai esim. liian äänekkäiden juhlien ollessa kyseessä, kutsumaan poliisin rauhoittamaan. Suomalainen heippalapputyyli on passivisagressiivisuudessan totaalisen perseestä, plus siihen ei todellakaan ole mitään velvoitetta reagoida. Heippalaput ovat lähettäjiensä täysin subjektiivisia kokemuksia, joille ei aina edes ole perusteita. - Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin. Paitsi ei päde maahanmuuttajiin. Tekevät kuten lystäävät. Siivoaminen puolenyön aikaan on ihan normaalia. Eikös juu?Voi pärse... Tuskin noi mitään sääntöjä edes rikkovat. Talossa on huonot äänieristeet? Se on sitten taloyhtiön hoidettava normaalit elämisen äänet sopiviksi.
Olen tosi kiitollinen tästä rauhallisesta taloyhtiöstä. Vanha talo, mutta ei mitään häiriötä! Kai sen möykänkin aika tulee vielä. Tässä on niin monta niin vanhaa ja heikkokuntoista osakkeenomistajaa, että väkisinkin kohta vaihtuu asukkaat.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi pärse... Tuskin noi mitään sääntöjä edes rikkovat. Talossa on huonot äänieristeet? Se on sitten taloyhtiön hoidettava normaalit elämisen äänet sopiviksi.
Olen tosi kiitollinen tästä rauhallisesta taloyhtiöstä. Vanha talo, mutta ei mitään häiriötä! Kai sen möykänkin aika tulee vielä. Tässä on niin monta niin vanhaa ja heikkokuntoista osakkeenomistajaa, että väkisinkin kohta vaihtuu asukkaat.
xLinerMulle tuli ensimmäisenä noista "huopatossuista" mieleen, että kai nyt joku sentään on perisuomalaiseen passiivisagressiiviseen tyyliin käynyt tiputtelemasta heille huopatossuja postiluukusta tai ainakin vähintään mainoksia niistä. 😀
Anonyymi kirjoitti:
Voi pärse... Tuskin noi mitään sääntöjä edes rikkovat. Talossa on huonot äänieristeet? Se on sitten taloyhtiön hoidettava normaalit elämisen äänet sopiviksi.
xLinerNuo remppasivat lattiat ennen muuttoa. Ilman äänieristystä. Tai niin luulen. Kuulen ihan kaiken läpi. Ilmoitin isännöitsijälle ja taloyhtiön puheenjohtajalle ja olivat vaan että kaikki on kunnossa. Osakas väittää, että lattia tehty sääntöjen mukaan. Se riitti heille.
No.. saapi nähdä kauanko muut naapurit jaksaa. Minä sopeudun kyllä. Sillä rakastan kotiani liikaa.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Nuo remppasivat lattiat ennen muuttoa. Ilman äänieristystä. Tai niin luulen. Kuulen ihan kaiken läpi. Ilmoitin isännöitsijälle ja taloyhtiön puheenjohtajalle ja olivat vaan että kaikki on kunnossa. Osakas väittää, että lattia tehty sääntöjen mukaan. Se riitti heille.
No.. saapi nähdä kauanko muut naapurit jaksaa. Minä sopeudun kyllä. Sillä rakastan kotiani liikaa.Eli miten vika siis on vuokralaisten, jos vuokranantaja on jättänyt äänieristeet pois?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli miten vika siis on vuokralaisten, jos vuokranantaja on jättänyt äänieristeet pois?
Sivusta totean, että omasta kokemuksesta voin kertoa, ettei lattian kautta kuljeva meteli aina kuulu omaan asuntoon. Sitä voi ihan vilpittömästi olla siinä mielikuvassa, että ei meillä tömistellä, vaan tuo valittaa nyt tyhjästä.
Anonyymi kirjoitti:
Mulle tuli ensimmäisenä noista "huopatossuista" mieleen, että kai nyt joku sentään on perisuomalaiseen passiivisagressiiviseen tyyliin käynyt tiputtelemasta heille huopatossuja postiluukusta tai ainakin vähintään mainoksia niistä. 😀
En ole, tossuja mutta huopatassuja olen miettinyt ostavani heille. Kun perheen äiti alkaa siivoamaan puolilta öin, se huonekalujen siirtely on aika raastavaa kuunneltavaa. SRIIK, TRUUT ja sit käy harja (minkä kuulen myös). Ja hyonekalut takaisin SRIIK. Yöllä.
Ja tiedän että se on se perheenäiti, sillä hänellä on korolliset kotikengät. Kop, kop, kop...Anonyymi kirjoitti:
Siivoaminen puolen yön aikaan minusta ihan normaalia, mm. jos tekee vuototyötä. Tietysti sen rajoissa mitä taloyhtiön säännöt sallivat.
Kyseessä on kotiäiti jonka lapset käyvät päivisin päiväkodissa.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
En ole, tossuja mutta huopatassuja olen miettinyt ostavani heille. Kun perheen äiti alkaa siivoamaan puolilta öin, se huonekalujen siirtely on aika raastavaa kuunneltavaa. SRIIK, TRUUT ja sit käy harja (minkä kuulen myös). Ja hyonekalut takaisin SRIIK. Yöllä.
Ja tiedän että se on se perheenäiti, sillä hänellä on korolliset kotikengät. Kop, kop, kop...Vähänkö menisi hermo, jos joku oikeasti tuollaiseen tyyliin alkaisi jotain huopatossuja tyrkyttää. Mä en ymmärrä mikä se juttu on, että moni suomalainen on olevinaan niin hirveän "huomaavainen" ja sitten kuitenkin voivat melko tökerösti tunkea henkilökohtaiselle alueelle, eli toisen kotiin, tyrkyttämään jotain huopatossuja.
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta totean, että omasta kokemuksesta voin kertoa, ettei lattian kautta kuljeva meteli aina kuulu omaan asuntoon. Sitä voi ihan vilpittömästi olla siinä mielikuvassa, että ei meillä tömistellä, vaan tuo valittaa nyt tyhjästä.
Tuo on muuten ihan totta. Tömistely ei kuulu asuinkerroksessa. Se kuuluu alakertaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähänkö menisi hermo, jos joku oikeasti tuollaiseen tyyliin alkaisi jotain huopatossuja tyrkyttää. Mä en ymmärrä mikä se juttu on, että moni suomalainen on olevinaan niin hirveän "huomaavainen" ja sitten kuitenkin voivat melko tökerösti tunkea henkilökohtaiselle alueelle, eli toisen kotiin, tyrkyttämään jotain huopatossuja.
Tai valittamaan, ettei saisi käyttää sisäkenkiä, omassa kodissaan.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Nuo remppasivat lattiat ennen muuttoa. Ilman äänieristystä. Tai niin luulen. Kuulen ihan kaiken läpi. Ilmoitin isännöitsijälle ja taloyhtiön puheenjohtajalle ja olivat vaan että kaikki on kunnossa. Osakas väittää, että lattia tehty sääntöjen mukaan. Se riitti heille.
No.. saapi nähdä kauanko muut naapurit jaksaa. Minä sopeudun kyllä. Sillä rakastan kotiani liikaa.Tuohon ongelmaan voisivat auttaa matot, mutta kunnon matot ovat kalliita ostoksia. Lisäksi voivat olla liukkaita, jos lattiat kerta ovat uudet.
Anonyymi kirjoitti:
Eli miten vika siis on vuokralaisten, jos vuokranantaja on jättänyt äänieristeet pois?
Kyse on omistusasunnosta. Ei tässä mitään vuokralaisia ole. He itse remppasivat. Laittoivat vanhan parketin päälle laminaattilattian. Ihan omin kätösin. Ei ollut lattiafirmaa tai edes työnvalvojaa. Muutostyöstä ei ollut edes ilmoitettu taloyhtiöön. Mutta kun...
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Tuo on muuten ihan totta. Tömistely ei kuulu asuinkerroksessa. Se kuuluu alakertaan.
Siihen taas auttaisi paremmin ystävällinen lähestymistapa, ei valittaminen. Pyytää henkilö kylään, silleen että siellä hänen asunnossaan on sinä aikana sitä meteliä. Muutenkin ystävällisten ihmisten valituksiin reagoi paljon mielummin, kuin epäystävällisesti tehtyyn valitukseen, joka on ikävä kyllä monella suomalaisella tapana. Siis tuo epäystävällisyys.
Itselleni on kerran yksi hyvin ystävällinen naapuri valittanut metelistä, jota koirani piti yksinään ollessaan. Itse en ollut asiasta lainkaan tietoinen, sillä koira aloitti metelöinnin vasta ko. asunnossa. Sinällään se ei ollut lainkaan raloyhtiön sääntöjen vastaista meteliä, koska se tapahtui päiväsaikaan. Kyseinen rouva tuli kuitenkin hyvin nopeasti kasvotusten sanomaan asiasta ja ninenomaan kysyen, että oletko tietoinen tästä. - Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Kyse on omistusasunnosta. Ei tässä mitään vuokralaisia ole. He itse remppasivat. Laittoivat vanhan parketin päälle laminaattilattian. Ihan omin kätösin. Ei ollut lattiafirmaa tai edes työnvalvojaa. Muutostyöstä ei ollut edes ilmoitettu taloyhtiöön. Mutta kun...
Mistä lähtien lattian pintaremontista pitää ilmoittaa taloyhtiölle? En ole moisesta koskaan kuullutkaan. Eihän siinä kajota rakenteisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä lähtien lattian pintaremontista pitää ilmoittaa taloyhtiölle? En ole moisesta koskaan kuullutkaan. Eihän siinä kajota rakenteisiin.
En ole minäkään tuollaiseen törmännyt. Kaikissa asunnoissa, joissa minä olen remontoinut, on lattian pintamateriaalin vaihto mennyt samaan kategoriaan seinien maalaamisen kanssa. Poislukien tietysti märkätilojen lattiat.
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon ongelmaan voisivat auttaa matot, mutta kunnon matot ovat kalliita ostoksia. Lisäksi voivat olla liukkaita, jos lattiat kerta ovat uudet.
Ei heillä mitään mattoja ole. Ei vissiin aioatakaan. Tai siltä se kuulostaa.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pitää. Siitä on ihan laki.
Anonyymi kirjoitti:
En ole minäkään tuollaiseen törmännyt. Kaikissa asunnoissa, joissa minä olen remontoinut, on lattian pintamateriaalin vaihto mennyt samaan kategoriaan seinien maalaamisen kanssa. Poislukien tietysti märkätilojen lattiat.
Kerrostaloasunnossa lattiamateriaalia ei saa vaihtaa ilman hallituksen suostumusta ja sen määräämää työnvalvojaa. Edellinen omistaja laittoi asuntooni laminaatin ilmoittamatta siitä. Olisin joutunut purkamaan sen, mutta koska asun ensimmäisessä kerroksessa ei meluhaittaa voi syntyä alakertaan. Sain siis pitää luvattomasti asennetun laminaatin.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Kyllä pitää. Siitä on ihan laki.
Enpäs ole kuullutkaan, eikä ketäön ole koskaan paskaakaan kiinnostanut lattiapintojen uusiminen. Ei varsinkaan, jos ei alta ole edes purettu mitään. Märkätiloista on ilmoitettu, muu pintaremppa ei ole koskaan ketään kiinnostanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enpäs ole kuullutkaan, eikä ketäön ole koskaan paskaakaan kiinnostanut lattiapintojen uusiminen. Ei varsinkaan, jos ei alta ole edes purettu mitään. Märkätiloista on ilmoitettu, muu pintaremppa ei ole koskaan ketään kiinnostanut.
Juu, en ole minäkään koskaan törmännyt selkaiseen, että ketäån kiinnostaisi tuollainen. Että oikein määräisivät työvalvontaa. Tuo on jo melkein kuukauden vitsi.😀
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, en ole minäkään koskaan törmännyt selkaiseen, että ketäån kiinnostaisi tuollainen. Että oikein määräisivät työvalvontaa. Tuo on jo melkein kuukauden vitsi.😀
Pikemmin kysyvät, että helvettiäkö sä tätä meille tulet kertomaan ja moisella häiritsemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikemmin kysyvät, että helvettiäkö sä tätä meille tulet kertomaan ja moisella häiritsemään.
Tasan sama kokemus mulla. Kunnan vuokra-asunnossa (kerrostalo), jossa piti tehdä pintaremontti edellisen asukkaan jäljiltä, ovat parhaimmillaan lätkäisseet lattiatarvikkeet ja maalit eteeni ja sanoneet, että tee itse, niin pääset muuttamaan heti. Ei sitä lopputulosta käynyt koskaan kukaan edes katsomassa.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Olen käynyt yläkertalaisille huomauttamassa, kun on kuullostanut, että asuntoa stailataa puolen yön aikaan. Kun yhden-kahden aikaan yöllä soittaa voimaperäisesti ovikelloa, että muutkin naapurit kuulevat ja tekee huomautuksen, on jonkin aikaa rauhallista. Itse se on toimittava eikä täällä ole syytä valittaa.
Tässäkin tapauksessa on ollut iäkäs pariskunta ja poika on yöllä tullut pesemään jne.
Hirveän kovaääninen poika. Liekkö kuulossa vikaa.
Äiti kun jäi leskeksi, niin poika juoksee siellä. Lieka heidän välillään.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen käynyt yläkertalaisille huomauttamassa, kun on kuullostanut, että asuntoa stailataa puolen yön aikaan. Kun yhden-kahden aikaan yöllä soittaa voimaperäisesti ovikelloa, että muutkin naapurit kuulevat ja tekee huomautuksen, on jonkin aikaa rauhallista. Itse se on toimittava eikä täällä ole syytä valittaa.
Tässäkin tapauksessa on ollut iäkäs pariskunta ja poika on yöllä tullut pesemään jne.
Hirveän kovaääninen poika. Liekkö kuulossa vikaa.
Äiti kun jäi leskeksi, niin poika juoksee siellä. Lieka heidän välillään.
VilmaLisäys.
Ja ovat ihan suomalaisia. Heidänkin toivonut joskus muuttavan huitsinkuukkeliin.
Eipä ole toive toteutunut.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan oikeassa Pirpana on. Lattiapinnoituksen uusimiseen kun liittyy se äänieristys, tai sen puute.
Tietämättömät nauraa... Kuten meidänkin taloyhtiössä aikoinaan.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos naapurit valittavat melusta, meluaminen lopetetaan".
Riippuu miten valittaja toimii. Itse kehotan menemään suoraan sinne isännöitsijän tai mahdollisen vuorkranantajan pakeille. Tai esim. liian äänekkäiden juhlien ollessa kyseessä, kutsumaan poliisin rauhoittamaan. Suomalainen heippalapputyyli on passivisagressiivisuudessan totaalisen perseestä, plus siihen ei todellakaan ole mitään velvoitetta reagoida. Heippalaput ovat lähettäjiensä täysin subjektiivisia kokemuksia, joille ei aina edes ole perusteita.Kikakika niinpä epäsuorasti aggret
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Kyseessä on kotiäiti jonka lapset käyvät päivisin päiväkodissa.
Onko sulla gubbe joku lapsuuden trauma kun sulla on tämä tällainen perheenäiti fiksaatio?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kaikki kuuluu kaikille tättähääröille ilman virkaa tai tekemistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihhii. Mutta jos on vaan niin ajantasaiset tiedot sun muuta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan oikeassa Pirpana on. Lattiapinnoituksen uusimiseen kun liittyy se äänieristys, tai sen puute.
Tietämättömät nauraa... Kuten meidänkin taloyhtiössä aikoinaan.
xLinerEli jos sieltä puretaan jotain oleellista pois, niin pitää ilmoittaa. Sama kuin kylppäreiden kanssa siis. Tämähän jo todettiinkin. Uutta lattiapinnoitetta vanhojen päälle ei todellakaan tarvitse mihinkään ilmoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli jos sieltä puretaan jotain oleellista pois, niin pitää ilmoittaa. Sama kuin kylppäreiden kanssa siis. Tämähän jo todettiinkin. Uutta lattiapinnoitetta vanhojen päälle ei todellakaan tarvitse mihinkään ilmoittaa.
Jos vaihdat muovimaton parkettiin, niin muutosilmoitus pitää tehdä. Vaihdettaessa samankaltaiseen lattiapinnoitteeseen kuin mitä entinenkin, ilmoitusta ei tarvitse tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos vaihdat muovimaton parkettiin, niin muutosilmoitus pitää tehdä. Vaihdettaessa samankaltaiseen lattiapinnoitteeseen kuin mitä entinenkin, ilmoitusta ei tarvitse tehdä.
Asiasta voi lukea vaikka täältä.
https://asumapalvelut.fi/osakkaan-muutostyot/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sulla gubbe joku lapsuuden trauma kun sulla on tämä tällainen perheenäiti fiksaatio?
eiköhän teikäläisen ole taas aika lähteä lepäämään sinne kenneliin pois räksyttämästä piski hyvä :D
- Anonyymi
Parikymmentä vuotta sitten yksi vieraan tenava pomppi sängyssäni jousipatjalla. Isänsä vaan ihasteli. En sanonut mitään.
Hiukan myöhemmin yhden perheen lapset satuttivat kissaa. Siihen puutuin heti hyvin tiukasti, komensin vierailun loppuun saakka jättämään kissat täysin rauhaan ja vahdin käskyäni myös. Vanhempansakin kyllä puuttuivat.
Nykyään en päästä enää ketään kylään. Tapaan ihmisiä muualla enkä vietä merkkipäiviä. Niin paljon helpompaa!
xLinerJuu.. toisen satuttamisessa menee niin iso raja. Varsinkin viattoman eläimen.
Minä nykyisellään otan mielelläni vieraita vastaan, mutta yksi kerrallaan. Mitään merkkipäiviä minäkään en vietä.Mulla on ihan ylimääränen sänky vierashuoneessa, että jos pompituttaa, niin sitten pomppii. Ainoo sääntö ettei tähän mun huoneeseen tulla. Enkä usko että haluaiskaan.
Tota mä en ymmärrä, että satuttaa kissaa. Siis ite oon ihan lapsesta ymmärtäny, että eläimetkin on eläviä tuntevia olentoja. Oon miettiny onko lapsista tullut jotenkin julmempia nykyään.
- Anonyymi
No joo. Aikoinaan puolison poika oli aika villi tapaus. Järkkymättömällä rauhallisuudellani ja suurella ytmiydelläni sain hänet lopettamaan moisen.
Tarjosin muutakin tekemistä, kuin kiljumisen ja persumaisen riehumisen.
Ihan hyvin hän oppi, ettei räkyttämisellä ja muita haukkumalla mitään saavuta.
Moni aikuinen ei ole vielä sitä oppinut. Mutta näitä aikuisia voikin vetää kunnolla lättyyn, mikäli uskaltavat tulla sekoilemaan. Ne on loosereita.
>simiti<Asiaa. Kunnon hyvä.
Voisit tulla järkkymättömällä seesteisyydelläsi rauhoittamaan minun yläkerran naapurit.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Asiaa. Kunnon hyvä.
Voisit tulla järkkymättömällä seesteisyydelläsi rauhoittamaan minun yläkerran naapurit.Voi juku gubbe ja muut, eihän tämä narratiivi sovi alkuunkaan mihinkään
Eräs vieras hurmioitui ylistämään Trumppia ja vauhkoili aiheista woke, cancelointi ja DEI Suomessa.
Ärtyneenä huudahdin että näistä asioista en keskustele!
Harvoin näytän tunteitani vieraille. Olivat hetken aikaa hiljaa.
Pelästyin sitä itsekin.- Anonyymi
Suahan varoitettiin pujiksesta
Kuka varoitti ja mistä? En muista moista. Päinvastoin. Puoli palstaa varoitti pujista minusta.
Kerran olen estänyt lapsilta pääsyn yhteen huoneeseen, eli kovin herkästi en puutu
- Anonyymi
Koen keskustelun lähtökohdat hieman erikoisiksi. Tai voi tietysti myäs olla, että mä ymmärrän tän nyt jotrnkin väärin.
Siis jos joku tulee minun kotiini ja käyttäytyy siellä asiattomasti, niin tottakai ohjeistan toimimaan toisin. Mä en kuitenkaan koe, että kanssani samaan taloyhtiöön muuttavat ihmiset tulisivat mun kotiini, saati sitten mun vieraakseni. Vaikka he asuisivat välittömästi mun seinänaapurinani tai "kattonaapurinani", niin he ovat mun nähdäkseni silti omassa kodissaan, eivät mun kodissani.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu. Olet oikeassa. Hieman hajanainen ulosanti minulla. Taas tänään. Sori.
Voi myös olla, että mulla on jossain määrin ennakkoasenne tällaiseen 🤷♀️. Mä ole asunut muutamassakin taloyhtiössä, joissa on asustellut myös sellaisia äänekkäämpiä yksilöitä, joilla on sitten ollut juurikin omia kirjoittamattomia sääntöjään milloin mihinkin. He ovat pitäneet myös kaikkia taloyhtiön yhteisiä tiloja omana kotinaan ja jossain määrin myös muiden asuntoja, jopa siinä määrin ettei niitä yhteisiä tiloja ole tehnyt lainkaan mieli käyttää. Vaikka joku tila on alunperin ollut plussa, kun on asuntoon muuttanut, niin kyseisten henkilöiden takia niitä ei lopulta ole tullut käytettyä lainkaan.
- Anonyymi
No johan tämä keskustelu guben kanssa sai oikein filosofisia piirteitä😆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No johan tämä keskustelu guben kanssa sai oikein filosofisia piirteitä😆
No varmaan sai joo, etenkin aamuseitsemältä. Onko aamulenkin aika jo, vuh?
- Anonyymi
Oma koti on linnani, vai miten se nyt meni.
Joskus on kyllä ärsyyntymiskynnys ylittynyt jopa naisia kohtaan, olen heittänyt kerran lähes alastoman naisen makuuhuoneestani ulkoilmaan jäähtymään.
Ovikello soi, nainen astui sisään mennen makuuhuoneeseeni ja sängylle. Riisui itsensä melkoisen paljaaksi.
AV- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Hävytön vieras.
No oli, ei mikään täysin vieras mutta jos mitään ei ole luvannut, ei tuollaista voi toiselle tehdä.
Hyvä elokuva kesken ja tuli jännittävässä kohdassa tuollainen häiriö, meinasi mennä popparit väärään kurkkuun.
AV
- Anonyymi
Sekava aloitus, täynnä negatiivista energiaa. Kuinkas nyt, mihin se kivapuhe on jäänyt?
- Anonyymi
Aloittajan pää rikki.
- Anonyymi
Seuraatko useinkin tämän samaisen äijän mielenliikkeitä, esim että miltä hänestä mahtaa tuntua tänään? Voimia bro
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittajan pää rikki.
Mukava että sinä internetin hattivatti osaat kertoilla meille ajantasaista tärkeää tietoa aloittajaguben skuuppien kautta. Lainaatko hametta, ois tanssit tiedossa? -TT
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
No siihen sekavuuteen kai.
Onko sinulla naisina esiintyvä mies aina yhtä katkera fiilis naisia kohtaan? Lievittääkö elämänkoululoaten huamio tätä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mukava että sinä internetin hattivatti osaat kertoilla meille ajantasaista tärkeää tietoa aloittajaguben skuuppien kautta. Lainaatko hametta, ois tanssit tiedossa? -TT
Aloittaja on selvästi p.suomalainen.
Vilma
- Anonyymi
Asiasta sanon, jos kotonani käyttäydytään kuin siat pellossa. Lopulta käsken pois, jos ei mene perille.
Muuten kerrostaloissa joskus lapsena ja nuoruudessa parikymppisenä asuessani jo totesin, ettei kerrostalot ole mun asuinpaikka. En tykkää elää äänien ja kolinoitten keskellä.
Jasu- Anonyymi
Ja kyllähän rivareissakin osaa olla meluavia ihmisiä soittimineen ja huutamisineen. Tai ei omaa tilannetajua ja ryskää mihin kellon aikaan sattuu ikään kuin yksin taloa asuttaisi.
Jasu
- Anonyymi
Nyt en osaa sanoa eri naisina esiintyvä gubbe, että pitäisikö soittaa pollarit heti vai myöhemmin, että ottakaa harja ja kiffeli mukaan
- Anonyymi
Minä soitan aina poliisin. En voi tietää mitä pahaa asunnossa tehdään. Outo hajukin kielii jostain laittomuudesta
Tietysti puuttuisin. Sanonta kuuluu, että maassa maan tavalla, niin sanoisin myös, että kodissa tai tässä tapauksessa kylässä kylän tavalla. Mikään ole niin inhottavaa, kun se, että ihmisillä ei ole käytöstapoja. Olipa kyse vieraasta, kaverista, naapurista tai kenestä tahansa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662278Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381873Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241568Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711540Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.851274Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841194Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1101105En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942- 77939