https://www.hs.fi/talous/art-2000010987319.html
Lue tiivistelmä
Matti Mäkipää omistaa Suomen ainoan yksityiskäyttöön hankitun vetyauton.
Suomessa ei ole tankkausasemia, joten Mäkipää tankkaa autonsa Tukholmassa.
Mäkipää on matkustanut vetyautollaan jopa Italiaan asti.
Jyväskylään avataan Suomen ensimmäinen vetytankkausasema kesällä 2025.
Suomessa ei ole tankkausasemia, joten Mäkipää tankkaa autonsa Tukholmassa.
14
129
Vastaukset
- Anonyymi
Ja mikä hauskinta tuossa hölmöilyssä on se, että 70ke olisi saanut hyvän sähkö-, ladattavan hybridin tai bensa-autoon
- Anonyymi
Jep, niin ne vetyfanaatikot huijaavat ihmisiä hankalien autojen pariin. Missään maassa ei ole viimeiseen 20 vuoteen vetyautot lyöneet itseään läpi vaan vetyautokanta on sitkeästi pyöreästi 0,0%.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18315455/vetyfanaatikot-valehtelevat-sinulle-ja-houkuttelevat-vetyansaan- - Anonyymi
olihan sillä kakkosautona sadantonnin hybridi...mersu
sehän sanoi että ei tykkää akkuautoista ladattavista...Haapala Jessekin sanoi että huonoa tekniikkaa
googlaa= Jesse Haapala lataushybridit - Anonyymi
oliko liian pitkä juttu sulle lukea? kakkosauto oli?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oliko liian pitkä juttu sulle lukea? kakkosauto oli?
Missä kohtaa juttua kerrotaan nimenomaan vetyauton olevan kakkosauto? Ja missä kohtaa että hybridi mersu?
Jokatapauksessa käytännössä vetyauto on se kakkosauto kun liian hankalaa on sillä lähteä viereisiä kuntia pidemmälle ja vetyäkin olisi hyvä säästellä eikä kuluttaa arjessa nopeasti loppuun. Melko kallis harrasteauto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olihan sillä kakkosautona sadantonnin hybridi...mersu
sehän sanoi että ei tykkää akkuautoista ladattavista...Haapala Jessekin sanoi että huonoa tekniikkaa
googlaa= Jesse Haapala lataushybriditVäärin, Jesse kehuu kovasti sähköautoja ja heidän perheessään on niitä useita monessa polvessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oliko liian pitkä juttu sulle lukea? kakkosauto oli?
Oli sitten vaikka kuinka mones, mutta järjetön hankinta kuitenkin. Kallen polttoaine ja sekin pitää hakea meren takaa.
- Anonyymi
70 k€:llä olisi saanut 2 biokaasulla kulkevaa autoa. Pelkästään Suomessa 70 tankkausasemaa ja näissähän voi aina käyttää bensaa varapolttoaineena. Vetyautolla matka jatkuu aina ja poikkeuksetta hinausautokyydillä, kun tankki tyhjenee. USA:ssa olikin tapana tarjota vetypommiautojen ostasille ilmaiset hinaukset. Käytönnön kokemusten mukaan tämä palvelu tuli tarpeeseen.
Lisäksi biokaasu olisi halvempi polttoaine. Vetyhän maksaisi tyyliin kympin / kilo, jos sitä jostain saisi ... ja tämäkin subventoitu hinta. Ilman jatkuvaa valtion tukea ei myynti edes kannata, millään hinnalla! Kaupallinen kannattavuus aina 10-15 vuoden päässä tulevaisuudessa, näin ollut jo viimeiset 20 vuotta.
Sitten se toimintamatka vetyhihhulit aina lupailee reilusti alle 1 kg kulutusta ja 700-1000 km toimintamatkaa, mutta nämä "käyttötestit" on tehty kontaten 40 km/h maantien tukkona, lauhalla säällä, vailla lämmitystä, ilmastointia yms. Reaalielämässä ei tankillisella usein pääse kuin 300 km ja kulutus voi kesälläkin olla jopa 1,5 kg/100 km. Eli käyttökulu yli 10 €/100 km. Eipä juuri säästöä edes bensalla kulkevaan autoon... ja näitähän saisi vetypommiauton hinnalla 2-3.
https://teknavi.fi/ilmio/tuhat-kilometria-tanskasta-suomeen-vetyautolla-tatako-on-tulevaisuus/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
70 k€:llä olisi saanut 2 biokaasulla kulkevaa autoa. Pelkästään Suomessa 70 tankkausasemaa ja näissähän voi aina käyttää bensaa varapolttoaineena. Vetyautolla matka jatkuu aina ja poikkeuksetta hinausautokyydillä, kun tankki tyhjenee. USA:ssa olikin tapana tarjota vetypommiautojen ostasille ilmaiset hinaukset. Käytönnön kokemusten mukaan tämä palvelu tuli tarpeeseen.
Lisäksi biokaasu olisi halvempi polttoaine. Vetyhän maksaisi tyyliin kympin / kilo, jos sitä jostain saisi ... ja tämäkin subventoitu hinta. Ilman jatkuvaa valtion tukea ei myynti edes kannata, millään hinnalla! Kaupallinen kannattavuus aina 10-15 vuoden päässä tulevaisuudessa, näin ollut jo viimeiset 20 vuotta.
Sitten se toimintamatka vetyhihhulit aina lupailee reilusti alle 1 kg kulutusta ja 700-1000 km toimintamatkaa, mutta nämä "käyttötestit" on tehty kontaten 40 km/h maantien tukkona, lauhalla säällä, vailla lämmitystä, ilmastointia yms. Reaalielämässä ei tankillisella usein pääse kuin 300 km ja kulutus voi kesälläkin olla jopa 1,5 kg/100 km. Eli käyttökulu yli 10 €/100 km. Eipä juuri säästöä edes bensalla kulkevaan autoon... ja näitähän saisi vetypommiauton hinnalla 2-3.
https://teknavi.fi/ilmio/tuhat-kilometria-tanskasta-suomeen-vetyautolla-tatako-on-tulevaisuus/Mikä uusi kaasuhenkilöauto kannattaisi ostaa?
- Anonyymi
Harrastuksen kalleudella ei ole väliä jos on pätäkkää ja mieluinen harrastus.
Mitään tekemistä autoilun kanssa tuolla ei ole, mutta pääasia on että harrastuksen parissa viihtyy.- Anonyymi
onko sulla mies kotoisin Irakista?
- Anonyymi
Harrastus, mielenkiintoista.
- Anonyymi
Mitä sitten.
Olen nähnyt, kun kaveri maksaa postimerkistä 8 000€ eikä aio edes sillä kirjettä lähettää.
Turun henkilö on ostanut vetyauton ja tietää sen rajoitteet.
Jos ei ole holhouksen alainen, niin kai omia rahoja saa käyttää omien halujen mukaan.
Enemmän asia näyttää muita kuin Mattia harmittavan.- Anonyymi
Eniten harmittaa vetyautojen fanaattinen kannatus ja ei tunnusteta niiden heikkouksia. Selitä meille kaikille miksi vetyautot eivät ole missään maassa usean yrittämisen jälkeen lyöneet itseään läpi viimeisen 20 vuoden aikana vaikka muutamassa maassa on kohtuullinen vetytankkausverkosto ja silti vetyautokanta sitkeästi pyöreästi 0,0%?
MIKSI vetyautot eivät mene kaupaksi jos ne kerran ovat nettihörhöjen mukaan niin hyvä tuote autoilun maailmassa? Vastaus on että ei ole ja netissä papukaijana hokeminen (VALEHTELU) niiden paremmuudesta ei saa myyntikäyriä nousemaan jos oikean elämän käyttökokemus on oikeasti huono. Netin vapaata tiedonkulkua on mahdotonta pysäyttää täysin, jolloin se valhe vetyautoista paljastuu viimeistään silloin kun tosissaan Suomessakin alkaa useammat autolehdet testailemaan tosissaan vetyautoja esim. ajoja talvella. Ei VALHEET vetyautoja pelasta!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17679482/miksi-vetytankkausverkoston-maissa-vetyautot-ei-mene-kaupaksi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18269424/usealla-vety-yhtiolla-menee-huonosti-ja-osakekurssi-laskee-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18006801/vetyautosta-tarjotaan-surkeasti-autoliikkeessa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17752830/japani-on-epaonnistunut-vetytaloudessa-ja-vetyautoilussa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17224516/miten-ihmiset-saadaan-innostumaan-vetyautoista-suomessa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi4523849Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä743036Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461440- 831254
Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."
Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m19117817-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä
Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais291112Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."
Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta14892- 57854
Olet mun herkkä kohta
Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen58846Et voi pettää minua nainen
Niin kauan kun ei olla yhdessä. Silti tykkään sinusta. Ehkä me vielä päädymme yhteen, mutta en voi toivoa sulta nyt mitä68770