https://www.hs.fi/talous/art-2000010987319.html
Lue tiivistelmä
Matti Mäkipää omistaa Suomen ainoan yksityiskäyttöön hankitun vetyauton.
Suomessa ei ole tankkausasemia, joten Mäkipää tankkaa autonsa Tukholmassa.
Mäkipää on matkustanut vetyautollaan jopa Italiaan asti.
Jyväskylään avataan Suomen ensimmäinen vetytankkausasema kesällä 2025.
Suomessa ei ole tankkausasemia, joten Mäkipää tankkaa autonsa Tukholmassa.
14
272
Vastaukset
- Anonyymi
Ja mikä hauskinta tuossa hölmöilyssä on se, että 70ke olisi saanut hyvän sähkö-, ladattavan hybridin tai bensa-autoon
- Anonyymi
Jep, niin ne vetyfanaatikot huijaavat ihmisiä hankalien autojen pariin. Missään maassa ei ole viimeiseen 20 vuoteen vetyautot lyöneet itseään läpi vaan vetyautokanta on sitkeästi pyöreästi 0,0%.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18315455/vetyfanaatikot-valehtelevat-sinulle-ja-houkuttelevat-vetyansaan- - Anonyymi
olihan sillä kakkosautona sadantonnin hybridi...mersu
sehän sanoi että ei tykkää akkuautoista ladattavista...Haapala Jessekin sanoi että huonoa tekniikkaa
googlaa= Jesse Haapala lataushybridit - Anonyymi
oliko liian pitkä juttu sulle lukea? kakkosauto oli?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oliko liian pitkä juttu sulle lukea? kakkosauto oli?
Missä kohtaa juttua kerrotaan nimenomaan vetyauton olevan kakkosauto? Ja missä kohtaa että hybridi mersu?
Jokatapauksessa käytännössä vetyauto on se kakkosauto kun liian hankalaa on sillä lähteä viereisiä kuntia pidemmälle ja vetyäkin olisi hyvä säästellä eikä kuluttaa arjessa nopeasti loppuun. Melko kallis harrasteauto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
olihan sillä kakkosautona sadantonnin hybridi...mersu
sehän sanoi että ei tykkää akkuautoista ladattavista...Haapala Jessekin sanoi että huonoa tekniikkaa
googlaa= Jesse Haapala lataushybriditVäärin, Jesse kehuu kovasti sähköautoja ja heidän perheessään on niitä useita monessa polvessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oliko liian pitkä juttu sulle lukea? kakkosauto oli?
Oli sitten vaikka kuinka mones, mutta järjetön hankinta kuitenkin. Kallen polttoaine ja sekin pitää hakea meren takaa.
- Anonyymi
70 k€:llä olisi saanut 2 biokaasulla kulkevaa autoa. Pelkästään Suomessa 70 tankkausasemaa ja näissähän voi aina käyttää bensaa varapolttoaineena. Vetyautolla matka jatkuu aina ja poikkeuksetta hinausautokyydillä, kun tankki tyhjenee. USA:ssa olikin tapana tarjota vetypommiautojen ostasille ilmaiset hinaukset. Käytönnön kokemusten mukaan tämä palvelu tuli tarpeeseen.
Lisäksi biokaasu olisi halvempi polttoaine. Vetyhän maksaisi tyyliin kympin / kilo, jos sitä jostain saisi ... ja tämäkin subventoitu hinta. Ilman jatkuvaa valtion tukea ei myynti edes kannata, millään hinnalla! Kaupallinen kannattavuus aina 10-15 vuoden päässä tulevaisuudessa, näin ollut jo viimeiset 20 vuotta.
Sitten se toimintamatka vetyhihhulit aina lupailee reilusti alle 1 kg kulutusta ja 700-1000 km toimintamatkaa, mutta nämä "käyttötestit" on tehty kontaten 40 km/h maantien tukkona, lauhalla säällä, vailla lämmitystä, ilmastointia yms. Reaalielämässä ei tankillisella usein pääse kuin 300 km ja kulutus voi kesälläkin olla jopa 1,5 kg/100 km. Eli käyttökulu yli 10 €/100 km. Eipä juuri säästöä edes bensalla kulkevaan autoon... ja näitähän saisi vetypommiauton hinnalla 2-3.
https://teknavi.fi/ilmio/tuhat-kilometria-tanskasta-suomeen-vetyautolla-tatako-on-tulevaisuus/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
70 k€:llä olisi saanut 2 biokaasulla kulkevaa autoa. Pelkästään Suomessa 70 tankkausasemaa ja näissähän voi aina käyttää bensaa varapolttoaineena. Vetyautolla matka jatkuu aina ja poikkeuksetta hinausautokyydillä, kun tankki tyhjenee. USA:ssa olikin tapana tarjota vetypommiautojen ostasille ilmaiset hinaukset. Käytönnön kokemusten mukaan tämä palvelu tuli tarpeeseen.
Lisäksi biokaasu olisi halvempi polttoaine. Vetyhän maksaisi tyyliin kympin / kilo, jos sitä jostain saisi ... ja tämäkin subventoitu hinta. Ilman jatkuvaa valtion tukea ei myynti edes kannata, millään hinnalla! Kaupallinen kannattavuus aina 10-15 vuoden päässä tulevaisuudessa, näin ollut jo viimeiset 20 vuotta.
Sitten se toimintamatka vetyhihhulit aina lupailee reilusti alle 1 kg kulutusta ja 700-1000 km toimintamatkaa, mutta nämä "käyttötestit" on tehty kontaten 40 km/h maantien tukkona, lauhalla säällä, vailla lämmitystä, ilmastointia yms. Reaalielämässä ei tankillisella usein pääse kuin 300 km ja kulutus voi kesälläkin olla jopa 1,5 kg/100 km. Eli käyttökulu yli 10 €/100 km. Eipä juuri säästöä edes bensalla kulkevaan autoon... ja näitähän saisi vetypommiauton hinnalla 2-3.
https://teknavi.fi/ilmio/tuhat-kilometria-tanskasta-suomeen-vetyautolla-tatako-on-tulevaisuus/Mikä uusi kaasuhenkilöauto kannattaisi ostaa?
- Anonyymi
Harrastuksen kalleudella ei ole väliä jos on pätäkkää ja mieluinen harrastus.
Mitään tekemistä autoilun kanssa tuolla ei ole, mutta pääasia on että harrastuksen parissa viihtyy.- Anonyymi
onko sulla mies kotoisin Irakista?
- Anonyymi
Harrastus, mielenkiintoista.
- Anonyymi
Mitä sitten.
Olen nähnyt, kun kaveri maksaa postimerkistä 8 000€ eikä aio edes sillä kirjettä lähettää.
Turun henkilö on ostanut vetyauton ja tietää sen rajoitteet.
Jos ei ole holhouksen alainen, niin kai omia rahoja saa käyttää omien halujen mukaan.
Enemmän asia näyttää muita kuin Mattia harmittavan.- Anonyymi
Eniten harmittaa vetyautojen fanaattinen kannatus ja ei tunnusteta niiden heikkouksia. Selitä meille kaikille miksi vetyautot eivät ole missään maassa usean yrittämisen jälkeen lyöneet itseään läpi viimeisen 20 vuoden aikana vaikka muutamassa maassa on kohtuullinen vetytankkausverkosto ja silti vetyautokanta sitkeästi pyöreästi 0,0%?
MIKSI vetyautot eivät mene kaupaksi jos ne kerran ovat nettihörhöjen mukaan niin hyvä tuote autoilun maailmassa? Vastaus on että ei ole ja netissä papukaijana hokeminen (VALEHTELU) niiden paremmuudesta ei saa myyntikäyriä nousemaan jos oikean elämän käyttökokemus on oikeasti huono. Netin vapaata tiedonkulkua on mahdotonta pysäyttää täysin, jolloin se valhe vetyautoista paljastuu viimeistään silloin kun tosissaan Suomessakin alkaa useammat autolehdet testailemaan tosissaan vetyautoja esim. ajoja talvella. Ei VALHEET vetyautoja pelasta!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17679482/miksi-vetytankkausverkoston-maissa-vetyautot-ei-mene-kaupaksi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18269424/usealla-vety-yhtiolla-menee-huonosti-ja-osakekurssi-laskee-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18006801/vetyautosta-tarjotaan-surkeasti-autoliikkeessa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17752830/japani-on-epaonnistunut-vetytaloudessa-ja-vetyautoilussa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17224516/miten-ihmiset-saadaan-innostumaan-vetyautoista-suomessa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on626745- 666538
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1435380Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist504373En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛204049Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?53590- 373048
- 252859
Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris622701Köysi alkaa kiristyä putinin kaulalla....
Putin pelkää eniten juuri omaa porukkaansa, ja siihen on varmasti syytä kun sota ei ole mennyt hyvin, tappiot ovat valta352213