Voidaan hyvin todeta maailman sodistakin, sodatkin loppuu aikanaan, vaikka suuri sotamahti Venäjä siinä nyt pullisteleekin. Israel tekee niin suurta hallaa Venäjälle laittamalla apureitaan kuriin, ettei aina hoksatakaan Israelin roolia Venäjän vastustajana. Ilman Natoa mekin saataisiin kokoajan vilkuilla olan yli milloin se meille entuudestaan tuttu hyökkääjä tulossa rajan yli. Saatiin viettää seesteisiä vuosikymmeniä ilman Neuvostoliiton isompaa pelkoa hyökkäykseensä. Maalaisliiton silloinen presidentti Urho Kekkonen loi hyvät suhteet Neuvostoliiton vanhaan kaartiin, joka johti kommunistista Neuvostoliittoa.
Suhteiden luominen alkoi presidenteillä Juho Paasikiven aikaan 1946–1956, jota Mannerheim presidenttinä pohjusti 1944–1946.
Risto Rytin aika presidenttinä 1940–1944, josta piti tehdä Neuvostoliiton vaatimuksesta syyllinen sotiin. Kyösti Kallion presidentti kausi 1937–1940.
Pehr Evind Svinhufvud presidentti kausi1931–1937. Lauri Relander 1925–1931.
Kaarlo Juho Ståhlberg, 1919–1925 Suomen Tasavallan ensimmäinen presidentti.
LAITETAAN NYT NUOT VANHEMMATKIN PRESIDENTIT, kun Suomen historia itsenäisenä niin lyhyt. Nuoremmat presidentit jokainen muistammekin: Koivisto, Ahtisaari, Halonen, Niinistö ja istuva presidentti Stubb.
Mainittakoon, että yksi näistä liippaa omaa sukuanikin, eikä niinkään kaukaisesti.
Vähän kertomista keskustapuolueesta, kun olemme keskustan palstalla, täällä vaatimus kertoa siitäkin; Keskusta perustettiin vuonna 1906 nimellä Maaseutuväestön liitto. Maalaisliitto-nimiseksi puolueeksi vuonna 1908. Vuonna 1965 puolueen nimeksi muuttui Keskustapuolue, ja vuonna 1988 nimi muutettiin nykyiseen muotoonsa Suomen Keskusta. https://keskusta.fi/ -siinä keskustan politiikan ydintä. Vanhaa aikaa turha kertoa tapahtumia, kun aika siitä muuttunut niin hurjasti, eletään ihan eriä mallia. Olemme hyvinvointivaltio, sosiaaliset etuudet ajettu niin pitkälle. Omistajuus on pitkälle yksityistä mm metsät. Metsät ovat pääosin yksityisessä omistuksessa. Noin 60 % metsistä on yksityisten henkilöiden, 26 % valtion ja 9 % yritysten omistuksessa.
Suomen pinta-ala on 390 908 neliökilometriä. Moni on oppinut Suomen pinta-alaksi 337 tai 338 tuhatta neliökilometriä. Vielä vuonna 2005 tilastovuosikirja raportoi pinta-alan ilman merta. Mutta 2006 meret olivat jo mukana Suomen tilastollisessa vuosikirjassa. Suomesta suurin osa on metsää, noin 75%. Maan lisäksi Suomeen kuuluu vesialueita, kuten järviä, jotka kattavat noin 10% maan pinta-alasta. Maatalousmaata on noin 9% pinta-alasta. Yhteensä soita on hieman alle yhdeksän miljoonaa hehtaaria, joka vastaa kahtakymmentä prosenttia Suomen kokonaispinta-alasta ja 28:a prosenttia maa-alasta.
Rakkaus, joka parantaa ja rakentaa
3
<50
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Wikipediasta kopioitua?
- AnonyymiUUSI
23:32
Botti VPN-yhteydellä.
- AnonyymiUUSI
Varmaan parhaita aloituksia pitkään aikaan. Poikkeaa vasemmiston sääreen puruilta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1416688
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495749- 1234901
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434500Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533905- 623071
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242452- 422280
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152207