Tämmöinen ajatusleikki avohoidosta

Joku kommentoi jossain, että hän pitää sinkut-palstaa avohoito-osastona.

Tästä olen kyllä täysin eri mieltä, mikäli muutamia trollaajia ei lasketa. Täällähän on välillä oikein hyvät keskustelut.

Mutta kertokaa missä se suljettu sitten on, jos näistä palstoista puhutaan?

Ps. Mulla on tähän oma painava mielipiteeni kerrottavana, mutta arvaakohan sitä kukaan aiempien mielipiteideni perusteella?

145

548

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Minäpäs olen aikoinaan käynyt neuropsygologilla testeissä. Hänen lausunto ei juurikaan edistänyt eläkettä muistin huonontumisesta huolimatta.

Neurofysiatrin lausunto sitten toi eläkkeen, kun koko ukko ihan romuna.

>simiti<

• UUSI

Olet varmasti tehnyt oman osasi työelämässä ja ansaitulla eläkkeellä. 👍

• Anonyymi
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Olet varmasti tehnyt oman osasi työelämässä ja ansaitulla eläkkeellä. 👍

En tehnyt. Kunhan vittuilin pomoille. 🤪 Tai noh, saatoin hieman kokeilla jotain. Varovasti toki.

>simiti<

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En tehnyt. Kunhan vittuilin pomoille. 🤪 Tai noh, saatoin hieman kokeilla jotain. Varovasti toki.

>simiti<

Hah. Laitahan ysäribiisiketjua? Ois kiva fiilistellä. 😁

• Anonyymi
      UUSI

Mikä on avohoito-osasto? Avohoidolla tarkoitetaan että asutaan kotona mutta asioidaan terveydenhuollossa. Avohoidossa ei ole osastohoitoa,

• UUSI

Mä muistelen, kun mä olin sairaalassa töissä. Niin ku varmaan te kaikki jo tiedätte. Niin siinä mieli sairaalassa oli toisessa päässä psykiatrinen poliklinikka, jota jotkut kyllä sano avohoito-osastoksi. Sen yläpuolella nuoret ja seuraavassa miesten osasto. Toisessa päässä taas alhaalta lukien akuutti, masennus, kuntoutus ja vanhus. Kompakti ja mielyttävä mielisairaala. Harmi vaan kun lopetti.

Jaa eli tää sinkut avo? No onko ikävä sitten suljettu?

• UUSI

Lainasin vain toisen kommenttia, kuten kirjoitin. 👍

• UUSI
        JeroP kirjoitti:

Mä muistelen, kun mä olin sairaalassa töissä. Niin ku varmaan te kaikki jo tiedätte. Niin siinä mieli sairaalassa oli toisessa päässä psykiatrinen poliklinikka, jota jotkut kyllä sano avohoito-osastoksi. Sen yläpuolella nuoret ja seuraavassa miesten osasto. Toisessa päässä taas alhaalta lukien akuutti, masennus, kuntoutus ja vanhus. Kompakti ja mielyttävä mielisairaala. Harmi vaan kun lopetti.

Jaa eli tää sinkut avo? No onko ikävä sitten suljettu?

https://youtu.be/IUWPwP0EJbc?si=HeyLY8fL1TOuWje0

😁

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

https://youtu.be/IUWPwP0EJbc?si=HeyLY8fL1TOuWje0

😁

Itse olen siellä joskus itkenyt, vuodattanut, mutta myös yrittänyt kannustaa ja piristää. Kaikki oli hukkaan heitettyä.

Jälkikäteen ajateltuna siinä paikassa on määrätynlainen kuplaharha, jokin sinne veti kaikesta huolimatta ja turpaan siellä tuli, kaikesta huolimatta.

Kunpa joskus voisin antaa anteeksi kaiken mitä se mulle aiheutti. Noh, ehkä vielä joku päivä. Olen kuitenkin toiveikas.

• UUSI

Valenettilääkärinä välittömästi diagnosoin sinulle sairaudettomuuden tunteen.

Hoidoksi kirjoitan reseptiin: "Vararalla peukaloon napakka lyönti kolmesti päivässä", niin kyllä se sairaudettomuuden tunne tuosta vähenee.

;)

(mutta se suljettu on tuolla Ylilaudan puolella Aihe vapaassa, jossa näytetään jollain sekalaisella joukolla käsittelevät puolijulkisuudenhenkilöiden toilauksia)

• UUSI

On se, kun en näistä valelääkärinharakanvarpaista saa edes itse selvää, eli tietysti vasaralla peukaloon.

• UUSI

En ole perehtynyt ko. paikkaan, mutta olen kuullut siitä. Sen mitä olen kuullut, niin kierrän kaukaa. 👍

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

En ole perehtynyt ko. paikkaan, mutta olen kuullut siitä. Sen mitä olen kuullut, niin kierrän kaukaa. 👍

Muu Ylilauta on asiallisempaa aluetta, vaikka sielläkin 90% on turhaa ja tarpeetonta, niin sen 10% joukossa ovat uusimmat uutiset.
        Yleensä asiat löytyvät tuolta noin vuorokautta ennen kuin ne päätyvät lehtiin tai televisioon. Parhaimmillaan tuonne kirjoittava raportoi suoraan mitä hänen ikkunansa alla juuri silloin tapahtuu.
        Toimittaat käyttävät sitä yleisesti ensimmäisenä tietolähteenä ja siirtyvät tuolta löytämänsä tiedon varassa etsimään virallisempaa ja luotettavampaa lähdettä.

Mutta raivostuttavan täynnähän se on ihan ylimääräistä roskaa.

(toinen paikka, josta löytää uusimpia uutisia ja varsinkin sellaista mitä uutisissa ei kerrota on Murhainfo)

• Anonyymi
        UUSI
        buddy-love kirjoitti:

Muu Ylilauta on asiallisempaa aluetta, vaikka sielläkin 90% on turhaa ja tarpeetonta, niin sen 10% joukossa ovat uusimmat uutiset.
        Yleensä asiat löytyvät tuolta noin vuorokautta ennen kuin ne päätyvät lehtiin tai televisioon. Parhaimmillaan tuonne kirjoittava raportoi suoraan mitä hänen ikkunansa alla juuri silloin tapahtuu.
        Toimittaat käyttävät sitä yleisesti ensimmäisenä tietolähteenä ja siirtyvät tuolta löytämänsä tiedon varassa etsimään virallisempaa ja luotettavampaa lähdettä.

Mutta raivostuttavan täynnähän se on ihan ylimääräistä roskaa.

(toinen paikka, josta löytää uusimpia uutisia ja varsinkin sellaista mitä uutisissa ei kerrota on Murhainfo)

Niitä sanotaan yleisemmin juoruiksi...

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niitä sanotaan yleisemmin juoruiksi...

Tietysti suuri osa on noita, mutta jos linkki on ulkomaille, jonkin asian ensimmäiseen julkistukseen, niin silloin se ei ole juoru.

• UUSI

No ainakin minä olen ihan psykiatrin toteama hullu :D

• Anonyymi
        UUSI

Ja minä psykologien toteama ei hullu. 😆
        En saisi eläkettä pääni takia.

Jasu

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Olisin päässyt sairauseläkkeelle mielisairauteni vuoksi, mutta en halunnut.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Minusta psykologi on todennut, etten ole tyhmä, mutta tyhmyyttäni en pyytänyt tuota lausuntoa kirjallisena.

• UUSI

Olet kyllä rohkea, kun puhut avoimesti päänasioista. Nostan hattua. 😊

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Noissakin on varmasti tarkat seulat - ja hyvä niin. 👍

• UUSI
        buddy-love kirjoitti:

Minusta psykologi on todennut, etten ole tyhmä, mutta tyhmyyttäni en pyytänyt tuota lausuntoa kirjallisena.

No et varmasti. Mitä Intiaan kuuluu?

• Anonyymi
        UUSI
        Palstakamu kirjoitti:

Jätkä on kyllä oikeasti tosi hullu, kun tuommosia tempasee.

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Minun päässäni on usein vikaa sisäpuolella (migreeni) ja niihin ulkopuolisiin vikoihin yleensä auttaa kampa.

:)

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

No et varmasti. Mitä Intiaan kuuluu?

Intialaiset ovat ilmeisesti lakossa, sillä viimeisen viestin mukaan ne ilmoittivat olevansa matkalla takaisin rannalle ja että niillä on erityisen hyvät eväät.
        Tai sitten niiden juhlinta on riistäytynyt käsistä ja ovat joutuneet ihan rappiolle.
        Se sinne lähettämäni tarkastajakaan ei ole raportoinut muuta kuin, että on menossa rannalle ihmettelemään mitä siellä on tekeillä.

Pitää ilmeisesti lähettää vielä joku ottamaan tilanteesta selvää.

• Anonyymi
        UUSI
        Palstakamu kirjoitti:

Joskus harmittaa, ettei minua pidä hulluna ne joilla on pätevyys diagnosoida se, mutta tavan tallaajat kylläkin.

Jasu

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jätkä on kyllä oikeasti tosi hullu, kun tuommosia tempasee.

Syrjäydyn helposti, joten varmaan linnoittautuisin kotiin ja päätyisin viimein itsemurhaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus harmittaa, ettei minua pidä hulluna ne joilla on pätevyys diagnosoida se, mutta tavan tallaajat kylläkin.

Jasu

Kipuja kun ei pidetä minään syynä jäädä eläkkeelle.

Vaikka ne olis miten jatkuvia ja kovia ja henkisesti uuvuttavia.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Aina kuntoutuksussa on psykologien kanssa kahdestaan juttelua. Kun sairauksista siis ollut mm. ammatillisessa kuntoutuksessa ja muissakin.

En tiedä miten pitäisi käyttäytyä, jotta saisi päästä lausunnon. 🙂

Jasu

• Anonyymi
        UUSI

Palstakamu olet huippu!

Lukija vain

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Kiitos. Netissä se on paljon helpompaa, kun ei tarvitse maineensa puolesta. IRL olen kertonut vain lähimmille.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kipuja kun ei pidetä minään syynä jäädä eläkkeelle.

Vaikka ne olis miten jatkuvia ja kovia ja henkisesti uuvuttavia.

Jasu

Kipu on kaikista kamalinta. Ihmiset jotka eivät ole koskaan todellista kipua kokeneet, vähättelevät sitä.

• Anonyymi
        UUSI
        Palstakamu kirjoitti:

Syrjäydyn helposti, joten varmaan linnoittautuisin kotiin ja päätyisin viimein itsemurhaan.

Mun kohdalla tuo voi olla ainoa ratkaisu, sitten kun en enää kestä kipujen kanssa ja tukiverkkoa ei ole yhteiskunnan toimesta saatavilla. Pää pitää pehmitä jonkun taulukon ja kriteerien mukaan jotta saa päästä lausunnon. Mulle on suoraan sanottu, ettei eläkkeelle pääse vaikka olis mitä kipuja ja sairauksia, ennen kun pääsi on syy saada eläke. V.. Ttu.
        Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Palstakamu kirjoitti:

Mikä on sairauseläke?

• Anonyymi
        UUSI
        Palstakamu kirjoitti:

Kipu on kaikista kamalinta. Ihmiset jotka eivät ole koskaan todellista kipua kokeneet, vähättelevät sitä.

Lääkäritkin, jos ei elimellistä syytä löydy helpoimmalla tavalla tutkittuna. Mulle jää ainoaksi vaihtoehdoksi tuo itsemurha vielä joku päivä päästä lepoon, kun en täytä kriteereitä millään määrin muuten.

Jasu

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lääkäritkin, jos ei elimellistä syytä löydy helpoimmalla tavalla tutkittuna. Mulle jää ainoaksi vaihtoehdoksi tuo itsemurha vielä joku päivä päästä lepoon, kun en täytä kriteereitä millään määrin muuten.

Jasu

Uusia entistä parempia kipulääkkeitä on tulossa.
        Hypnoosiakin voisi kokeilla, sillä joillain se toimii oikein hyvin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Näin käy aika usein silloin kun arvioijan kapasiteetti ei riitä ymmärtämiseen 😁nimimerkillä kaikkea väliltä keharista > ihmemieheen 😄

• Anonyymi
        UUSI
        buddy-love kirjoitti:

Uusia entistä parempia kipulääkkeitä on tulossa.
        Hypnoosiakin voisi kokeilla, sillä joillain se toimii oikein hyvin.

Jostain syystä minulle ei oikein toimivia kipulääkkeitä löydy. Keskushermostossa varmaan se vika, mihin ei juuri hyvää lääkettä helpolla löydykkään. Ilman rajuja sivuvaikutuksia.

Jasu

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on sairauseläke?

Minun tapauksessani virallinen termi olisi ollut työkyvyttömyyseläke.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Yhdellä tutulla oli kamalia kipuja. Lääkärit vain nauroivat. Kunnes viimein löytyi syy ja sanoivat että nyt äkkiä leikkaussaliin, tai muuten voit kuolla hetkenä minä hyvänsä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Tietysti sitten saa lausunnon kyllä, jos itsemurha epäonnistuu. Mutta omalla kohdallani tiiän, etten epäonnistu jos jotain oikeesti haluan saavuttaa. Ihetyttää miten muyalla esim. fibromyalgiaa hoidetaan ihan erilailla mitä suomessa. Täällä se on lääkäreille yks vitun hailee sairaus.

Jasu

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jostain syystä minulle ei oikein toimivia kipulääkkeitä löydy. Keskushermostossa varmaan se vika, mihin ei juuri hyvää lääkettä helpolla löydykkään. Ilman rajuja sivuvaikutuksia.

Jasu

Tuo on näköjään hyväksytty tänä vuonna Usassa:

https://en.wikipedia.org/wiki/Suzetrigine

Kun hyväksyntä etenee tänne asti, niin ehkä tuosta voisi olla hyötyä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tietysti sitten saa lausunnon kyllä, jos itsemurha epäonnistuu. Mutta omalla kohdallani tiiän, etten epäonnistu jos jotain oikeesti haluan saavuttaa. Ihetyttää miten muyalla esim. fibromyalgiaa hoidetaan ihan erilailla mitä suomessa. Täällä se on lääkäreille yks vitun hailee sairaus.

Jasu

Migreenikipu on vastaavaa kuin fibromyalgia, se fibro kipu on vaan pitkin kehoa. Kokovartalo migreeniä.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Palstakamu kirjoitti:

Kiitos. Netissä se on paljon helpompaa, kun ei tarvitse maineensa puolesta. IRL olen kertonut vain lähimmille.

Olen iloinen, että kaltaisiasi rohkeita ihmisiä on olemassa. Olet todella sinut oman itsesi kanssa.

Lukija vain

• Anonyymi
        UUSI
        Palstakamu kirjoitti:

Yhdellä tutulla oli kamalia kipuja. Lääkärit vain nauroivat. Kunnes viimein löytyi syy ja sanoivat että nyt äkkiä leikkaussaliin, tai muuten voit kuolla hetkenä minä hyvänsä.

On tuohonkin naureskeluun törmätty. Ylipäänsä asenne on, pitää vaan koittaa keksiä syitä nauttia elämästä. Ne helpottaa. Juu, ei ne kipuja vie pois eikä helpota kuin siinä, ettei anna heti periksi.

Mutta en ihmettele yhtään vaikka ihmisiä kuoleekin, ihan vain siksi että muita naurattaa toisen kärsimykset.

Jasu

• UUSI
        Palstakamu kirjoitti:

Voi, onpa hienoa, että olet saanut kirjoittaa rauhassa, kun olet ollut rehellinen. Minusta juuri noin sen pitääkin mennä. 🙏

• Anonyymi
        UUSI
        buddy-love kirjoitti:

Tuo on näköjään hyväksytty tänä vuonna Usassa:

https://en.wikipedia.org/wiki/Suzetrigine

Kun hyväksyntä etenee tänne asti, niin ehkä tuosta voisi olla hyötyä.

Äkkisältään mitä luin voisi olla kokeilun arvoinen. Keskushermostoa kun ei saa vaihdettuakaan, kuten koneen osia. 😄

Jasu

• UUSI
        buddy-love kirjoitti:

Minun päässäni on usein vikaa sisäpuolella (migreeni) ja niihin ulkopuolisiin vikoihin yleensä auttaa kampa.

:)

Tykkään sinun huumorista. Eräs tuttavani opiskeli kampaajaksi ja lauleskeli aina: "Asiakas on aina oikeassa ja kampa on vasemmassa.." 😁

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olen iloinen, että kaltaisiasi rohkeita ihmisiä on olemassa. Olet todella sinut oman itsesi kanssa.

Lukija vain

Tuo onkin hyvä, että on omaittensä. Mummoni sairasti skitsofreniaa ja häntä häpesi omat lapsetkin tai muutama. Minusta taas siinä ei ollu mitään hävettävää. Oli mummolle kova sairaus ja pisti ihan sekaisin koko elämän välillä meillä kaikilla se skitsofrenian paheneminen. Mutta maailman rakkain ihminen mulle oli silti aina, vanhempieni lisäksi ja oman perheeni lisäksi.

Hän oli hyvä ihminen, jolla oli helvetin epäreilu sairaus riesanaan. ❤️

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo onkin hyvä, että on omaittensä. Mummoni sairasti skitsofreniaa ja häntä häpesi omat lapsetkin tai muutama. Minusta taas siinä ei ollu mitään hävettävää. Oli mummolle kova sairaus ja pisti ihan sekaisin koko elämän välillä meillä kaikilla se skitsofrenian paheneminen. Mutta maailman rakkain ihminen mulle oli silti aina, vanhempieni lisäksi ja oman perheeni lisäksi.

Hän oli hyvä ihminen, jolla oli helvetin epäreilu sairaus riesanaan. ❤️

Jasu

Exilläni on mielenterveyden sairauksia ja hoitoakin joillain, paras kaverini on jakautunut persoona. Mutta kaikkia heitä yhdistää aitous ja oikeudenmukaisuus. He on rakastettavia persoonia sairaita tai ei.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Exilläni on mielenterveyden sairauksia ja hoitoakin joillain, paras kaverini on jakautunut persoona. Mutta kaikkia heitä yhdistää aitous ja oikeudenmukaisuus. He on rakastettavia persoonia sairaita tai ei.

Jasu

Siksi toi Palstakamukin on vieraaksi ihmiseksi mulle rakas, hän on aito ja oikeudenmukainen.

Jasu

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Juurikin tämä! Se ei todellakaan katso mielenterveydentilaa miten kohtelee toisia!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

jos et tiennyt niin hullu ei ole diagnoosi ja sille ei löydy sairauskoodia joten et voi hake aeläkettä jos ei ole sairauskoodia

• Anonyymi
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

niin ja se vaatii sairauskoodin . ja hullu sairaudella ei ole diagnoosikoodia. Miten aikuiset ihmiset on noin tietämättömiä

• Anonyymi
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Juurikin tämä! Se ei todellakaan katso mielenterveydentilaa miten kohtelee toisia!

Niinpä. Tuntuu, että ne reiluimmat ihmiset on niitä joita syrjitään eniten ja joille sairauksia tulee minkä vuoksi syrjitään vielä lisää. Elämä on perseestä siinä mielessä.

Mutta onneksi kaikki ei ole sokeita ja vaikutu valheista, eikä muitten alas painamisesta.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

jasu ymmärrätkö sinä ettei hullu diagnoosia ole olemassa ja sairauskoodia silloin sitä ei voida diagnosoida.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä on sairauseläke?

työkyvyttömyyseläke toiselta nimeltä

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

jasu ymmärrätkö sinä ettei hullu diagnoosia ole olemassa ja sairauskoodia silloin sitä ei voida diagnosoida.

Eiköhän Jasu varmasti noin laajalla katsonnalla, mitä tuossa kertoi, niin ymmärtänyt pointtisi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kansakielessä hullu on kattotermi osyykenhäiriöille. Enköhän mä tiedä, kun olen töissäkin ollut mielentereys-ja päihdekuntotujien yksikössä.

Harmillista onkin, että mitä enemmän tietää sitä enemmän ihmettelee, miksi näin tehdään.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kansakielessä hullu on kattotermi osyykenhäiriöille. Enköhän mä tiedä, kun olen töissäkin ollut mielentereys-ja päihdekuntotujien yksikössä.

Harmillista onkin, että mitä enemmän tietää sitä enemmän ihmettelee, miksi näin tehdään.

Jasu

Tai sitä enemmän sattuu ne epäinhimillisyydet ja epäoikeudenmukaisuudet. Mihin törmää yhtenään. Ja siksi kattotermillä ihminen tulee usein olo, että ihminen on julmista julmin eläin. Pahin virhe minkä luonto loi.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

eli jos olet urheiluhullu tai hevoshuluu niin olet psyykkeeltäsi sairas

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

eli sinusta masentunut ihminen on hullu tai jos on burn out niin henkikö on hullu koska molemmilla on psyykkisiä oireita. Musta on loukkaava että pidäy ihmistä hulluna jos hän kokee töissä lppuun palamisen ja hän on sinulle sama kuin hullu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

eli jos olet urheiluhullu tai hevoshuluu niin olet psyykkeeltäsi sairas

Olen ollut liikuntahullu, tanssihullu, lauluhullu, siivoushullu, vauhtihullu, lapsihullu, eläinhullu ja nyt olen vaan monihullu. 😅

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ollut liikuntahullu, tanssihullu, lauluhullu, siivoushullu, vauhtihullu, lapsihullu, eläinhullu ja nyt olen vaan monihullu. 😅

Jasu

Ainii puutarhahullu unohtui. 🙃

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Sinun hulluus, jolla yrität nostaa itseäsi mielenterveyskuntoutujien yläpuolelle ei kiinnosta ketään!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ainii puutarhahullu unohtui. 🙃

Jasu

Näillä ei sitä diagnoosia ja ICD-koodia saa. International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tai sitä enemmän sattuu ne epäinhimillisyydet ja epäoikeudenmukaisuudet. Mihin törmää yhtenään. Ja siksi kattotermillä ihminen tulee usein olo, että ihminen on julmista julmin eläin. Pahin virhe minkä luonto loi.

Jasu

Selität täysin turhia asioita tässä asiayhteydessä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

eli sinusta väsynyt ihminen on hullu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun hulluus, jolla yrität nostaa itseäsi mielenterveyskuntoutujien yläpuolelle ei kiinnosta ketään!

Ai niinkö sinä tämän tulkitset. 😂

No ihan vapaasti.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

eli sinusta väsynyt ihminen on hullu

Mulla on krooninen väsymys, enkä silti ole kuulemma hullu. Joten? 😬

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

eli sinusta masentunut ihminen on hullu tai jos on burn out niin henkikö on hullu koska molemmilla on psyykkisiä oireita. Musta on loukkaava että pidäy ihmistä hulluna jos hän kokee töissä lppuun palamisen ja hän on sinulle sama kuin hullu

Mulla on diagnosoitu masennus, kulkee tuolla pitkässä kirjavassa epikriisien joukossa. Ei se kuule riitä hulluuteen.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on diagnosoitu masennus, kulkee tuolla pitkässä kirjavassa epikriisien joukossa. Ei se kuule riitä hulluuteen.

Jasu

Viimeksi lääkäri sanoi, soita mielenterveyshoitsulle ja pyydä aikaa juttelemaan. Vaan ei se juttelu mitään auta, kun minut masentaa jatkuva taistelu kipua ja uupumista vastaan elämä.
        Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Viimeksi lääkäri sanoi, soita mielenterveyshoitsulle ja pyydä aikaa juttelemaan. Vaan ei se juttelu mitään auta, kun minut masentaa jatkuva taistelu kipua ja uupumista vastaan elämä.
        Jasu

Mitä se juttelu auttaisi? Mä tiiän psyykestä yhtä paljon kun se hoitaja, ei se pysty mua auttamaan muulla kuin ottamalla ne kivut pois ja siihen se ei pysty.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä se juttelu auttaisi? Mä tiiän psyykestä yhtä paljon kun se hoitaja, ei se pysty mua auttamaan muulla kuin ottamalla ne kivut pois ja siihen se ei pysty.

Jasu

Eli loppupäätelmä on ihmeparantuminen, toimiva lääke tai nappi ohimoon, jolla olotila helpottuu. Sitä ennen pitää vaan koittaa kestää ja hymyillä väkisin ja nauraa raskaammin.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

ja sinusta ihminen on psyykkisesti sairas jonkun harrastuksen takia . Luuletko että jos on hevoshullu että pääsee osastohoitoon

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ai niinkö sinä tämän tulkitset. 😂

No ihan vapaasti.

Jasu

Se on hyvä sua naurattaa jotta kohta saat taas valittaa

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Itse sanoit :Kansakielessä hullu on kattotermi osyykenhäiriöille.

Jos et tiennyt niin masennus ja esim burn out on psyykesairauksia ja nyt sanot ettei riitä hulluuteen. Miksi sitten sanoit että hullu on termi psyykesairauksille.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos et tiennyt niin masennus ja esim burn out on psyykesairauksia ja nyt sanot ettei riitä hulluuteen. Miksi sitten sanoit että hullu on termi psyykesairauksille.

eiköhän ole parempi että noilla eväillä jätät aiheeseen liittyvät kommentit tekemättä
        -sivusta

• UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Tykkään sinun huumorista. Eräs tuttavani opiskeli kampaajaksi ja lauleskeli aina: "Asiakas on aina oikeassa ja kampa on vasemmassa.." 😁

Portsarin kohdalla, tuo kuulostaisi väkivaltaiselta tilanteelta.
        ;)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se riitä. Voit toki tulla mun mukaan lääkärille marraskuussa, tuut kyselee siltä miksei riitä. Ja muuta mikä kiinnostaa, mä voin kuunnella vieressä. Jos et minua usko.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se on hyvä sua naurattaa jotta kohta saat taas valittaa

Tule säkin mun mukaan lääkäriin kuulemaan asiaa. Loppuu hetkeksi toi kiukuttelusi.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on krooninen väsymys, enkä silti ole kuulemma hullu. Joten? 😬

Jasu

niin koska hullu ei ole diagnoosi ja hullulle ei löydy sairauskoodia

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

niin koska hullu ei ole diagnoosi ja hullulle ei löydy sairauskoodia

Oletko sä karusellissa vai miksi kierrät kehää? Varo ettet pyörry näyttää kiihtyvän vauhti.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

eiköhän ole parempi että noilla eväillä jätät aiheeseen liittyvät kommentit tekemättä
        -sivusta

jasu sanoi että psyykesairaudet on sama kuin hullu ja nyt hän itse sanoo ettei ole hullu vaikka hänellä on psyykesairaus. Aika ristiriitaista

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se riitä. Voit toki tulla mun mukaan lääkärille marraskuussa, tuut kyselee siltä miksei riitä. Ja muuta mikä kiinnostaa, mä voin kuunnella vieressä. Jos et minua usko.

Jasu

Nyt oli kyse siitä että sinä sanot psyykesairaita hulluksi ja sinä sanot ettet sinä ole hullu vaikka sulla on psyykesairaus. Nyt ei ollut kyse lääkäristä vaan siitä että sinä käytät sanaa hullu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tule säkin mun mukaan lääkäriin kuulemaan asiaa. Loppuu hetkeksi toi kiukuttelusi.

Jasu

no niin. taas itse alat valittaa kun äskön nauratti jonkun kirjoitukset ja nyt taas itketään.

• Anonyymi
        UUSI

koska sinun mielestä hullu on sama kuin mielenterveyssairaus ja jos on hevoshullu niin pitää päästä osastolle koska on hullu

• Anonyymi
        UUSI

Eikä edes muista, että murhasi jonkun. Mitä sitten tapahtuu, no vankilaan päätyy. Pöpi yksikköön.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt oli kyse siitä että sinä sanot psyykesairaita hulluksi ja sinä sanot ettet sinä ole hullu vaikka sulla on psyykesairaus. Nyt ei ollut kyse lääkäristä vaan siitä että sinä käytät sanaa hullu

Hullu on kattotermi. Usko jo. Kansankieli on kansankieli.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

no niin. taas itse alat valittaa kun äskön nauratti jonkun kirjoitukset ja nyt taas itketään.

Mitä minä muka itken? Vähemmän minä itken kun sinä. Liekö mulla on kovempi luonne.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä edes muista, että murhasi jonkun. Mitä sitten tapahtuu, no vankilaan päätyy. Pöpi yksikköön.

Jasu

Kuka on murhannut ja kenet .

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eli loppupäätelmä on ihmeparantuminen, toimiva lääke tai nappi ohimoon, jolla olotila helpottuu. Sitä ennen pitää vaan koittaa kestää ja hymyillä väkisin ja nauraa raskaammin.

Jasu

En ole aikaisemmin palstalla paljastanut sairauttani, mutta paljastan sen nyt. Minulla on skitsoaffektiivinen häiriö. Pähkinänkuoressa yksinkertaistettuna skitsofrenia + mielialahäiriö. Perinteisen käsityksen mukaan skitsofreniaan ei auta keskusteluapu. Itse olen eri mieltä ja käynyt paljon terapiaa.

En juuri puhu pahoinvoinnistani läheisilleni. Koen että levittäisin vain turhaan omaa pahoinvointiani lähipiiriin. Keskusteluavunpiirissä olen saanut purkaa omia salattuja sisäisiä tuntojani. Yksi näistä on koko elämäni kestänyt halu tappaa itseni. Tuntuu vapauttavalta kun saa kertoa jollekin kaikki salatut ajatukset. Siitä on ollut paljon apua minulle. Olen saanut lisää itseymmärrystä ja se on parantanut elämänlaatua.

Aluksi se tuntuu hyvin ahdistavalta puhua itselle vaikeista asioista, mutta pidemmällä aikavälillä sillä on parantava vaikutus. Siksi suosittelen edes harkitsemaan keskusteluapua. Se ei poista sairautta, mutta antaa eväitä elää sen kanssa.

Hoitajan kanssa keskusteleminen on kuitenkin sama kuin keskustelisi kaupan kassan kanssa. Se voi kuitenkin avata polkuja oikean ammattilaisen kanssa keskustelemiseen. Näin kävi itselläni. Psy- alkuiset termit ovat niitä päteviä henkilöitä. Esim. psykologi tai psykiatri.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka on murhannut ja kenet .

Kysy Flecheriltä. Mä lopetan tän kehänkierron sun ja ton Voldemortin kanssa.

Tsaukkis.

Jasu

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hullu on kansankielinen termi. ite käytin sitä tuossa ensimmäisessä viestissäni. Ei kannata takertua siihen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä minä muka itken? Vähemmän minä itken kun sinä. Liekö mulla on kovempi luonne.

Jasu

Missä olen sanonut itkeväni ? Ai anteeksi ajattelin että kivut yms olis epämieluisia mutta olen käsittänyt väärin kun luulin että ne vaikuttaa mielialaasi. Mutta nyt tiedän ettei kipusi masenna sinua. olen pahoillani että ajattelin mielialasi alenevan kipujen takia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hullu on kattotermi. Usko jo. Kansankieli on kansankieli.

Jasu

No sitten saat pitää ihmistä hulluna jos hän on psyykkisesti väsynyt.

• Anonyymi
        UUSI
        Palstakamu kirjoitti:

Hullu on kansankielinen termi. ite käytin sitä tuossa ensimmäisessä viestissäni. Ei kannata takertua siihen.

te saatte puhua ihmisistä hulluina jos teistä ei ole ihmistä alentava nimitys

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

te saatte puhua ihmisistä hulluina jos teistä ei ole ihmistä alentava nimitys

Enkö saisi sanoa itseäni hulluksi?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko sä karusellissa vai miksi kierrät kehää? Varo ettet pyörry näyttää kiihtyvän vauhti.

Jasu

kun itse sanot ettet ole tarpeeksi hullu että pääsisit eläkkeelle. ja ihmettelet kun et pääse eläkkeelle kun et ole tarpeeksi hullu. Voisit sanoa asian ettet ole tarpeeksi työkyvytön jotta pääsisit eläkkeelle

• Anonyymi
        UUSI
        Palstakamu kirjoitti:

sinä saat sanoa itseäsi miksi haluat mutta ei tartte puhua hulluna jos ihminen on psyykkisesti väsynyt. Koska on eri asia olla esim hevoshullu tai käyttää hullu sanaa kun puhutaan mielenterveyshäiriöistä.

• Anonyymi
        UUSI
        Palstakamu kirjoitti:

jos sinulla olis vaan burn out niin miksi pitäis itseään sanoa hulluksi

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

jos sinulla olis vaan burn out niin miksi pitäis itseään sanoa hulluksi

Kuka tässä olikaan hulluin kaveri? 😆

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

sinä saat sanoa itseäsi miksi haluat mutta ei tartte puhua hulluna jos ihminen on psyykkisesti väsynyt. Koska on eri asia olla esim hevoshullu tai käyttää hullu sanaa kun puhutaan mielenterveyshäiriöistä.

En ymmärrä yhtään mitä selität.

• Anonyymi
        UUSI
        Palstakamu kirjoitti:

En ole aikaisemmin palstalla paljastanut sairauttani, mutta paljastan sen nyt. Minulla on skitsoaffektiivinen häiriö. Pähkinänkuoressa yksinkertaistettuna skitsofrenia mielialahäiriö. Perinteisen käsityksen mukaan skitsofreniaan ei auta keskusteluapu. Itse olen eri mieltä ja käynyt paljon terapiaa.

En juuri puhu pahoinvoinnistani läheisilleni. Koen että levittäisin vain turhaan omaa pahoinvointiani lähipiiriin. Keskusteluavunpiirissä olen saanut purkaa omia salattuja sisäisiä tuntojani. Yksi näistä on koko elämäni kestänyt halu tappaa itseni. Tuntuu vapauttavalta kun saa kertoa jollekin kaikki salatut ajatukset. Siitä on ollut paljon apua minulle. Olen saanut lisää itseymmärrystä ja se on parantanut elämänlaatua.

Aluksi se tuntuu hyvin ahdistavalta puhua itselle vaikeista asioista, mutta pidemmällä aikavälillä sillä on parantava vaikutus. Siksi suosittelen edes harkitsemaan keskusteluapua. Se ei poista sairautta, mutta antaa eväitä elää sen kanssa.

Hoitajan kanssa keskusteleminen on kuitenkin sama kuin keskustelisi kaupan kassan kanssa. Se voi kuitenkin avata polkuja oikean ammattilaisen kanssa keskustelemiseen. Näin kävi itselläni. Psy- alkuiset termit ovat niitä päteviä henkilöitä. Esim. psykologi tai psykiatri.

Mä olen jutellut ja kokemuksesta tiedän, ettei mua auta toistaa itseäni ja kuunnella asioita mitkä itsenäisestikin osaan päätellä ja ratkaista. Jollekin joka vähemmän näitä asioita on itsenäisesti kykenevä miettimään puhuminen voi auttaa ja saada apua hoitajan jutuista. Minä kun tiiän jo kaikki vastaukset mitä heillä on antaa niin miksi mä istuisin siellä jauhamassa?

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mä olen jutellut ja kokemuksesta tiedän, ettei mua auta toistaa itseäni ja kuunnella asioita mitkä itsenäisestikin osaan päätellä ja ratkaista. Jollekin joka vähemmän näitä asioita on itsenäisesti kykenevä miettimään puhuminen voi auttaa ja saada apua hoitajan jutuista. Minä kun tiiän jo kaikki vastaukset mitä heillä on antaa niin miksi mä istuisin siellä jauhamassa?

Jasu

Psykologeikta kuullut samaa, mulla on itselläni kaikki tarvittava tieto jo. Ei he oysty mua auttamaan. Vain kivut pitäisi kyetä ottamaan pois, elimellisiin ihmeisiin ei pysty kukaan. Keskushermostoa ei puhumalla korjata ja mä pärjään kyllä oman älykkyyteni ja kekseliäisyyteni turvin. Se pitää vaan muittenkin hyväksyä. Kaikki ei ole hukassa vaikka masentaa.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Psykologeikta kuullut samaa, mulla on itselläni kaikki tarvittava tieto jo. Ei he oysty mua auttamaan. Vain kivut pitäisi kyetä ottamaan pois, elimellisiin ihmeisiin ei pysty kukaan. Keskushermostoa ei puhumalla korjata ja mä pärjään kyllä oman älykkyyteni ja kekseliäisyyteni turvin. Se pitää vaan muittenkin hyväksyä. Kaikki ei ole hukassa vaikka masentaa.

Jasu

Ei migreenissäkään yritetä genitaaleja hoitaa. Sama se mulla on, ei auta hoitaa mieltä mikä ei ole hukassa ja sairas, vaan pitäisi hoitaa se kipujen juurisyy joka ei lähde psyykestäni, vieläkään.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei migreenissäkään yritetä genitaaleja hoitaa. Sama se mulla on, ei auta hoitaa mieltä mikä ei ole hukassa ja sairas, vaan pitäisi hoitaa se kipujen juurisyy joka ei lähde psyykestäni, vieläkään.

Jasu

Mä vaan masennun lisää kun joku rupee höpöttää psyyken asiaa, kun keskushermosto on paskana.

Looulta koppaan turpaan kun en jajsa enää mitään höpöhöpö hoitoja.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mä vaan masennun lisää kun joku rupee höpöttää psyyken asiaa, kun keskushermosto on paskana.

Looulta koppaan turpaan kun en jajsa enää mitään höpöhöpö hoitoja.

Jasu

Tulee tunne että miten dorkana mua pidetään, kun tehdään lumehoitoa eikä keskitytä oleelliseen asiaan.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tulee tunne että miten dorkana mua pidetään, kun tehdään lumehoitoa eikä keskitytä oleelliseen asiaan.

Jasu

Mä kyllä itse tiedän, koska kaipaan jutteluseuraa ja koska jotain muuta.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

kun itse sanot ettet ole tarpeeksi hullu että pääsisit eläkkeelle. ja ihmettelet kun et pääse eläkkeelle kun et ole tarpeeksi hullu. Voisit sanoa asian ettet ole tarpeeksi työkyvytön jotta pääsisit eläkkeelle

Läpäläpä ja lässyn lää. Oliko sulla ihan jotakin asiaakin mulle? En millään viittis uhrata aikaani pelkkään soopan jauhamiseen.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Palstakamu kirjoitti:

En ole aikaisemmin palstalla paljastanut sairauttani, mutta paljastan sen nyt. Minulla on skitsoaffektiivinen häiriö. Pähkinänkuoressa yksinkertaistettuna skitsofrenia mielialahäiriö. Perinteisen käsityksen mukaan skitsofreniaan ei auta keskusteluapu. Itse olen eri mieltä ja käynyt paljon terapiaa.

Piti vielä sanoa, ettei mua ole koskaan ahdistanut puhua mitään terveydenhuollossa. En ahdistu puhumisesta, mutta ahdistun jos joku tuputtaa mulle jotain minkä tiedän jo hyvin eikä minua kuunnella, kun en tarvi puheapua tai vinkkejä rentoutumiseen tms. Olisin kuollu jo 7 vanhana kipuihini jollen olisi itse ollut etevä auttamaan itseäni pääni kanssa, olen kuitenkin selvinnyt kipukroonikkona jo 49 ikään asti kuolematta masennukseen.

Ilman höpöttelyjä psykeestäni.

Ja terapiassa puhuin loputkin mm. seksuaalisuudestani. Sekään ei hierrä eikä aiheuta kipuja, sinut niitten asioitten kanssa.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Piti vielä sanoa, ettei mua ole koskaan ahdistanut puhua mitään terveydenhuollossa. En ahdistu puhumisesta, mutta ahdistun jos joku tuputtaa mulle jotain minkä tiedän jo hyvin eikä minua kuunnella, kun en tarvi puheapua tai vinkkejä rentoutumiseen tms. Olisin kuollu jo 7 vanhana kipuihini jollen olisi itse ollut etevä auttamaan itseäni pääni kanssa, olen kuitenkin selvinnyt kipukroonikkona jo 49 ikään asti kuolematta masennukseen.

Ilman höpöttelyjä psykeestäni.

Ja terapiassa puhuin loputkin mm. seksuaalisuudestani. Sekään ei hierrä eikä aiheuta kipuja, sinut niitten asioitten kanssa.

Jasu

Ärsyttää kun syytä etitään päästä eikä sieltä missä se on.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ärsyttää kun syytä etitään päästä eikä sieltä missä se on.

Jasu

Ihmiset suuttuu muutenkin kun haluaisivat sanoa mulle ne parantavat taikasanat ja kun ei ne sanat autakkaan. Eikä syykään ole siinä heidän tarjoamassa kohdassa. Jopa ammattilaiset perääntyy loukkaantuen, kun huomaa ettei mambo jambo loitsu toimikkaan.

Kaikki haluis olla niin viisaita ja tietää paremmin kun minä konstit. Sitten loukkaa kun tiiän itse paremmin itseni ja kuviot. Ja ettei toimi se hyvää hyvyyttään tarjottu loitsukaan.

Se on semmosta kaikenlaista nähny jo 32 vuoden kipu urallani.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Missä olen sanonut itkeväni ? Ai anteeksi ajattelin että kivut yms olis epämieluisia mutta olen käsittänyt väärin kun luulin että ne vaikuttaa mielialaasi. Mutta nyt tiedän ettei kipusi masenna sinua. olen pahoillani että ajattelin mielialasi alenevan kipujen takia.

Miten sinä näät keskusteluni itkuksi? Jotenkin outo ajatuskuvio sulla.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No muuthan mun työkykyni voikin päättää. Nehän elää mun kivuissani ja haasteissani. Päättää mikä on tarpeeksi paha ja mikä ei.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No muuthan mun työkykyni voikin päättää. Nehän elää mun kivuissani ja haasteissani. Päättää mikä on tarpeeksi paha ja mikä ei.

Jasu

Kyllä mä nyt itte tiiän vielä paremmin mihin oystyn ja mihin en ja milloin en kertakaikkiaan pysty. Milloin pystyn hyvin.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä mä nyt itte tiiän vielä paremmin mihin oystyn ja mihin en ja milloin en kertakaikkiaan pysty. Milloin pystyn hyvin.

Jasu

Mä teen jatkossa vain osapäivää ja pidän vapaata, kun en kertakaikkiaan kykene liikkumaan mihkään. Muut saa miettiä siitä ihan mitä tykkää, ne ei elä mun kehossani ja kivuissani jiten voivat olla onnellisia kun eivät tiiä siitä konkreettusesti mitään. Mutta minä itse sanelen ehtoni oman vointini mukaan, ei muut. Piste. Suuttukoon miten vitusti lystää.

Jasu

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Kerroin vain omasta kokemuksesta. Ja siis oma sairautenikin on elimellinen. Epänormaali aivojen toiminta.

En tarkoittanut pahalla✌️

• Anonyymi
      UUSI

No eikös tämä ole hyvää hoitoa, kun voi täällä purkautua anonyymisti?
      Purkautuminen riittävän usein tekee ihmiselle hyvää :))

-keinovaginamies-

• UUSI

Riittävän usein ja kaikilla mahdollisilla tavoilla.

• Anonyymi
      UUSI

Jaa-a vai niin. Suljetulla osastolla hoidetaan lukkojen takana. Mikä palsta on lukkojen takana ja siellä hoidetaan väkisin? Onko S24 laajentanut toimintaansa?

• UUSI

Hmm. Ei kaikkia suljetunkaan osaston potilaita hoideta väkisin. Jotkut menevät sinne jopa vapaaehtoisesti.

Mikäli tosissasi sanot, edes leikillään, että Suoli voisi moisessa hommassa toimia, niin olet todella hukassa sen asian suhteen mitä esim. Ikävä voi ihnisille tehdä.

• Anonyymi
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Hmm. Ei kaikkia suljetunkaan osaston potilaita hoideta väkisin. Jotkut menevät sinne jopa vapaaehtoisesti.

Mikäli tosissasi sanot, edes leikillään, että Suoli voisi moisessa hommassa toimia, niin olet todella hukassa sen asian suhteen mitä esim. Ikävä voi ihnisille tehdä.

Suljettu psykiatrinen osasto on psykiatrinen osasto, jonka ulko-ovet ovat lukossa ja jonne potilaat tulevat usein lääkärin lähetteellä tai tahdonvastaisesti.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Suljettu psykiatrinen osasto on psykiatrinen osasto, jonka ulko-ovet ovat lukossa ja jonne potilaat tulevat usein lääkärin lähetteellä tai tahdonvastaisesti.

Aika monella on varmasti joko omakohtaista tai vierestä katsottua kokemusta asiasta.

Aika ihme, jos olisi elänyt niin, että edes kukaan läheinen ei olisi ollut osastolla tai tietoinen sen kuvioista.

• Anonyymi
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Aika monella on varmasti joko omakohtaista tai vierestä katsottua kokemusta asiasta.

Aika ihme, jos olisi elänyt niin, että edes kukaan läheinen ei olisi ollut osastolla tai tietoinen sen kuvioista.

Minulla ei ole. Miksi kuvittelet että kaikilla olis joku joka olis ollut osastolla. Mistä olet saanut tälläsen käsityksen

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla ei ole. Miksi kuvittelet että kaikilla olis joku joka olis ollut osastolla. Mistä olet saanut tälläsen käsityksen

Missä vaiheessa sanoin, että kaikilla on? En ole nyt yhtään vääntämisfiiliksissä, niin saat jäädä tähän itsekseen vääntämään.

• Anonyymi
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Missä vaiheessa sanoin, että kaikilla on? En ole nyt yhtään vääntämisfiiliksissä, niin saat jäädä tähän itsekseen vääntämään.

Sori. sanoitkin aika monella on joku läheinen joka on ollut osastolla

• Anonyymi
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

sanoit Aika ihme, jos olisi elänyt niin, että edes kukaan läheinen ei olisi ollut osastolla tai tietoinen sen kuvioista.

Eli nyt on tapahtunut ihme koska minulla ei ole kukaan läheinen ollut osastolla enkä minä. Eli tässä näet ihmeen

• Anonyymi
      UUSI

Täytyy olla melko ”pieni maailma”, että repii iloa aloituksen kaltaisista ajatuksista ja nostaa sillä omaa itsetuntoa.

• UUSI

Ei, vaan juuri päinvastoin. Sinun maailmasi on suppea, jos luulet, että tällaisella on itsetunnon kanssa mitään tekemistä.

• Anonyymi
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Ei, vaan juuri päinvastoin. Sinun maailmasi on suppea, jos luulet, että tällaisella on itsetunnon kanssa mitään tekemistä.

Kyllä sillä on. Ei näitä muuten postattaisi. Pidätkö ihmisiä jotenkin tyhmänä.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sillä on. Ei näitä muuten postattaisi. Pidätkö ihmisiä jotenkin tyhmänä.

Ok.

• UUSI

Aivan terveissä ihmisissä on semmoisia kusipäitä, joiden ei olisi toivonut edes syntyvän.

Täälläkään harvemmin mun ketjut saa olla rauhassa. Millon oon liian sitä, liian tätä tai tuota.

Kaikista paras oli se viime perjantainen, kun joku sanoi, että olen yksinkertainen ja toinen sanoi lähes samaan aikaan toisessa ketjussa, että pohdin asioita.

Sen takia teen näitä aloituksia, kun MUA vittu KIINNOSTAA toiset ihmiset. Mutta ei, aina niissä on joku vikana..

Kiitos. Kyllä helpotti. 😁

• UUSI

Ilmoitan itse olevani kaksinkertainen, varsinkin keskikohdaltani ja äitini mukaan sille pitäisi tehdä jotain...
        Toisaalta joulukarkkiaika on jo alkanut kaupoissa.

• UUSI
        buddy-love kirjoitti:

Ilmoitan itse olevani kaksinkertainen, varsinkin keskikohdaltani ja äitini mukaan sille pitäisi tehdä jotain...
        Toisaalta joulukarkkiaika on jo alkanut kaupoissa.

Yritin miettiä biisiä tuohon kaksinkertaiseen, mutta en keksinyt tällä kertaa.

• Anonyymi
      UUSI

Mus5tasydän kirjoittaa ihan asiallisia vastauksia.

Mietittiin kerran työkavereiden kanssa yövuorossa elämää ja sitä kukahan on se oikea hullu. Itselläni oli silloin odottamassa kotona kaksi pientä lasta, ja aina kun menin yövuorosta kotiin he antoivat nukkua tasan 3-4 tuntia. Heidän äitinsä joka tuolloin oli kotona, ei heitä pystynyt kieltämään, isin päällä sängyssä oli kiva pomppia ja herättää se unikeko..

Jep, elämä oli kohtuullisen rankkaa, väsy iski aina 4-5 aikaan aamuyöstä.

Melkoisen lähellä sijaitsi yksi mielenterveysparantola, sen ympäristö oli tehty todella kauniiksi veden äärelle. Siinä ne "hullut" sitten leppoisasti saivat ottaa aurinkoa sään suosiessa veden äärellä kuunnelleen lintujen laulua. "Syömään, on ruokailun aika", no pitää mennä syömään valmiiseen pöytään, ja tulla se jälkeen nauttimaan taas hyvän sään tarjoamista iloista ennen iltapäivän kauneusunia.

Niin, kumpi onkaan se hullu? Kolmivuoroa työrätekevä kahden lapsen omaava isä, vaiko se hullujen huoneella oleva yksilö?

AV

• Anonyymi
      UUSI

Jääkää te hullut eli mielenvikaiset juttelee. Mielenvikainen on sama kuin hullu.

• Anonyymi
        UUSI

Älä hulluja puhu, täällä kukaan muuta väittänytkään!

• UUSI

Miksei minulle taaskaan suoda tuota huomattavaa palstasuosiota, eli kai minuakin voisi edes yrittää moittia jostain.
      Ihan epäreilua minuakohtaan tuollainen moitesyrjintä.

• Anonyymi
        UUSI

Kyllä sinustakin vika vielä esiin kaivetaan😇

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sinustakin vika vielä esiin kaivetaan😇

Ei tarvitse lainkaan kaivella, sillä minussahan on aivan valtavasti vikoja ja olen jalostanut niitä oikein huolella.
        Oikeastaan mikä tahansa mieleen tuleva vika sopii minuun oikein oivallisesti.

• Anonyymi
        UUSI
        buddy-love kirjoitti:

Ei tarvitse lainkaan kaivella, sillä minussahan on aivan valtavasti vikoja ja olen jalostanut niitä oikein huolella.
        Oikeastaan mikä tahansa mieleen tuleva vika sopii minuun oikein oivallisesti.

Noin sympaattisesta mitään löydy.

• UUSI

Moitesyrjintä? 😁 Voin kertoa, että siinä vaiheessa, kun jokaisessa ketjussa joku tuuppaa tuubaa, niin alkaa rassaamaan. Enkä puhu vain itsestäni.

Ihmettelen joskus, että miksi trollit ei voi keskenään tapella, vaan pitää asialliset vastaukset käydä torttuamassa. Alan kuitenkin nostamaan kädet pystyyn moisen vuoksi, kun ei se hermostuminen auta mitään.

• Anonyymi
      UUSI

On tosi tärkeä lieventää mielenterveyden häiriöihin ja sairauksiin liittyvää salailua ja stigmaa. Sitä täällä jokainen nimimerkillä kirjoittava on tehnyt tässä ketjussa. Valtavan suuri merkitys ja rohkea teko! Kiitos teille jokaiselle ja Mustasydämelle asian esiin nostamisesta.

Lapsen psyyken sairaus on varjostanut vuosia elämääni.

• UUSI

Olen samaa mieltä. Nostin vain jonkun toisen kommentin esille, koska se oli mielestäni tärkeä kommentti, mutta kiitos.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      104
      10678
    2. Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen

"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu
      Maailman menoa
      155
      8938
    3. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      90
      6107
    4. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      88
      5124
    5. Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueita

näin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään
      Maailman menoa
      70
      4407
    6. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      65
      4287
    7. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      87
      4101
    8. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      50
      3749
    9. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      12
      3665
    10. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
      Maailman menoa
      12
      3451
    Aihe