Joku kommentoi jossain, että hän pitää sinkut-palstaa avohoito-osastona.
Tästä olen kyllä täysin eri mieltä, mikäli muutamia trollaajia ei lasketa. Täällähän on välillä oikein hyvät keskustelut.
Mutta kertokaa missä se suljettu sitten on, jos näistä palstoista puhutaan?
Ps. Mulla on tähän oma painava mielipiteeni kerrottavana, mutta arvaakohan sitä kukaan aiempien mielipiteideni perusteella?
Tämmöinen ajatusleikki avohoidosta
145
548
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Minäpäs olen aikoinaan käynyt neuropsygologilla testeissä. Hänen lausunto ei juurikaan edistänyt eläkettä muistin huonontumisesta huolimatta.
Neurofysiatrin lausunto sitten toi eläkkeen, kun koko ukko ihan romuna.
>simiti<- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Olet varmasti tehnyt oman osasi työelämässä ja ansaitulla eläkkeellä. 👍
En tehnyt. Kunhan vittuilin pomoille. 🤪 Tai noh, saatoin hieman kokeilla jotain. Varovasti toki.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
En tehnyt. Kunhan vittuilin pomoille. 🤪 Tai noh, saatoin hieman kokeilla jotain. Varovasti toki.
>simiti<Hah. Laitahan ysäribiisiketjua? Ois kiva fiilistellä. 😁
- AnonyymiUUSI
Mikä on avohoito-osasto? Avohoidolla tarkoitetaan että asutaan kotona mutta asioidaan terveydenhuollossa. Avohoidossa ei ole osastohoitoa,
Mä muistelen, kun mä olin sairaalassa töissä. Niin ku varmaan te kaikki jo tiedätte. Niin siinä mieli sairaalassa oli toisessa päässä psykiatrinen poliklinikka, jota jotkut kyllä sano avohoito-osastoksi. Sen yläpuolella nuoret ja seuraavassa miesten osasto. Toisessa päässä taas alhaalta lukien akuutti, masennus, kuntoutus ja vanhus. Kompakti ja mielyttävä mielisairaala. Harmi vaan kun lopetti.
Jaa eli tää sinkut avo? No onko ikävä sitten suljettu?JeroP kirjoitti:
Mä muistelen, kun mä olin sairaalassa töissä. Niin ku varmaan te kaikki jo tiedätte. Niin siinä mieli sairaalassa oli toisessa päässä psykiatrinen poliklinikka, jota jotkut kyllä sano avohoito-osastoksi. Sen yläpuolella nuoret ja seuraavassa miesten osasto. Toisessa päässä taas alhaalta lukien akuutti, masennus, kuntoutus ja vanhus. Kompakti ja mielyttävä mielisairaala. Harmi vaan kun lopetti.
Jaa eli tää sinkut avo? No onko ikävä sitten suljettu?Mu5tasydän kirjoitti:
Itse olen siellä joskus itkenyt, vuodattanut, mutta myös yrittänyt kannustaa ja piristää. Kaikki oli hukkaan heitettyä.
Jälkikäteen ajateltuna siinä paikassa on määrätynlainen kuplaharha, jokin sinne veti kaikesta huolimatta ja turpaan siellä tuli, kaikesta huolimatta.
Kunpa joskus voisin antaa anteeksi kaiken mitä se mulle aiheutti. Noh, ehkä vielä joku päivä. Olen kuitenkin toiveikas.
Valenettilääkärinä välittömästi diagnosoin sinulle sairaudettomuuden tunteen.
Hoidoksi kirjoitan reseptiin: "Vararalla peukaloon napakka lyönti kolmesti päivässä", niin kyllä se sairaudettomuuden tunne tuosta vähenee.
;)
(mutta se suljettu on tuolla Ylilaudan puolella Aihe vapaassa, jossa näytetään jollain sekalaisella joukolla käsittelevät puolijulkisuudenhenkilöiden toilauksia)On se, kun en näistä valelääkärinharakanvarpaista saa edes itse selvää, eli tietysti vasaralla peukaloon.
En ole perehtynyt ko. paikkaan, mutta olen kuullut siitä. Sen mitä olen kuullut, niin kierrän kaukaa. 👍
Mu5tasydän kirjoitti:
En ole perehtynyt ko. paikkaan, mutta olen kuullut siitä. Sen mitä olen kuullut, niin kierrän kaukaa. 👍
Muu Ylilauta on asiallisempaa aluetta, vaikka sielläkin 90% on turhaa ja tarpeetonta, niin sen 10% joukossa ovat uusimmat uutiset.
Yleensä asiat löytyvät tuolta noin vuorokautta ennen kuin ne päätyvät lehtiin tai televisioon. Parhaimmillaan tuonne kirjoittava raportoi suoraan mitä hänen ikkunansa alla juuri silloin tapahtuu.
Toimittaat käyttävät sitä yleisesti ensimmäisenä tietolähteenä ja siirtyvät tuolta löytämänsä tiedon varassa etsimään virallisempaa ja luotettavampaa lähdettä.
Mutta raivostuttavan täynnähän se on ihan ylimääräistä roskaa.
(toinen paikka, josta löytää uusimpia uutisia ja varsinkin sellaista mitä uutisissa ei kerrota on Murhainfo)- AnonyymiUUSI
buddy-love kirjoitti:
Muu Ylilauta on asiallisempaa aluetta, vaikka sielläkin 90% on turhaa ja tarpeetonta, niin sen 10% joukossa ovat uusimmat uutiset.
Yleensä asiat löytyvät tuolta noin vuorokautta ennen kuin ne päätyvät lehtiin tai televisioon. Parhaimmillaan tuonne kirjoittava raportoi suoraan mitä hänen ikkunansa alla juuri silloin tapahtuu.
Toimittaat käyttävät sitä yleisesti ensimmäisenä tietolähteenä ja siirtyvät tuolta löytämänsä tiedon varassa etsimään virallisempaa ja luotettavampaa lähdettä.
Mutta raivostuttavan täynnähän se on ihan ylimääräistä roskaa.
(toinen paikka, josta löytää uusimpia uutisia ja varsinkin sellaista mitä uutisissa ei kerrota on Murhainfo)Niitä sanotaan yleisemmin juoruiksi...
Anonyymi kirjoitti:
Niitä sanotaan yleisemmin juoruiksi...
Tietysti suuri osa on noita, mutta jos linkki on ulkomaille, jonkin asian ensimmäiseen julkistukseen, niin silloin se ei ole juoru.
No ainakin minä olen ihan psykiatrin toteama hullu :D
- AnonyymiUUSI
Ja minä psykologien toteama ei hullu. 😆
En saisi eläkettä pääni takia.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
JasuOlisin päässyt sairauseläkkeelle mielisairauteni vuoksi, mutta en halunnut.
Anonyymi kirjoitti:
JasuMinusta psykologi on todennut, etten ole tyhmä, mutta tyhmyyttäni en pyytänyt tuota lausuntoa kirjallisena.
Anonyymi kirjoitti:
JasuNoissakin on varmasti tarkat seulat - ja hyvä niin. 👍
buddy-love kirjoitti:
Minusta psykologi on todennut, etten ole tyhmä, mutta tyhmyyttäni en pyytänyt tuota lausuntoa kirjallisena.
No et varmasti. Mitä Intiaan kuuluu?
- AnonyymiUUSI
Palstakamu kirjoitti:
Olisin päässyt sairauseläkkeelle mielisairauteni vuoksi, mutta en halunnut.
Jätkä on kyllä oikeasti tosi hullu, kun tuommosia tempasee.
Mu5tasydän kirjoitti:
Olet kyllä rohkea, kun puhut avoimesti päänasioista. Nostan hattua. 😊
Minun päässäni on usein vikaa sisäpuolella (migreeni) ja niihin ulkopuolisiin vikoihin yleensä auttaa kampa.
:)Mu5tasydän kirjoitti:
No et varmasti. Mitä Intiaan kuuluu?
Intialaiset ovat ilmeisesti lakossa, sillä viimeisen viestin mukaan ne ilmoittivat olevansa matkalla takaisin rannalle ja että niillä on erityisen hyvät eväät.
Tai sitten niiden juhlinta on riistäytynyt käsistä ja ovat joutuneet ihan rappiolle.
Se sinne lähettämäni tarkastajakaan ei ole raportoinut muuta kuin, että on menossa rannalle ihmettelemään mitä siellä on tekeillä.
Pitää ilmeisesti lähettää vielä joku ottamaan tilanteesta selvää.- AnonyymiUUSI
Palstakamu kirjoitti:
Joskus harmittaa, ettei minua pidä hulluna ne joilla on pätevyys diagnosoida se, mutta tavan tallaajat kylläkin.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Jätkä on kyllä oikeasti tosi hullu, kun tuommosia tempasee.
Syrjäydyn helposti, joten varmaan linnoittautuisin kotiin ja päätyisin viimein itsemurhaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joskus harmittaa, ettei minua pidä hulluna ne joilla on pätevyys diagnosoida se, mutta tavan tallaajat kylläkin.
JasuKipuja kun ei pidetä minään syynä jäädä eläkkeelle.
Vaikka ne olis miten jatkuvia ja kovia ja henkisesti uuvuttavia.
Jasu - AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Noissakin on varmasti tarkat seulat - ja hyvä niin. 👍
Aina kuntoutuksussa on psykologien kanssa kahdestaan juttelua. Kun sairauksista siis ollut mm. ammatillisessa kuntoutuksessa ja muissakin.
En tiedä miten pitäisi käyttäytyä, jotta saisi päästä lausunnon. 🙂
Jasu - AnonyymiUUSI
Palstakamu olet huippu!
Lukija vain Mu5tasydän kirjoitti:
Olet kyllä rohkea, kun puhut avoimesti päänasioista. Nostan hattua. 😊
Kiitos. Netissä se on paljon helpompaa, kun ei tarvitse maineensa puolesta. IRL olen kertonut vain lähimmille.
Anonyymi kirjoitti:
Kipuja kun ei pidetä minään syynä jäädä eläkkeelle.
Vaikka ne olis miten jatkuvia ja kovia ja henkisesti uuvuttavia.
JasuKipu on kaikista kamalinta. Ihmiset jotka eivät ole koskaan todellista kipua kokeneet, vähättelevät sitä.
- AnonyymiUUSI
Palstakamu kirjoitti:
Syrjäydyn helposti, joten varmaan linnoittautuisin kotiin ja päätyisin viimein itsemurhaan.
Mun kohdalla tuo voi olla ainoa ratkaisu, sitten kun en enää kestä kipujen kanssa ja tukiverkkoa ei ole yhteiskunnan toimesta saatavilla. Pää pitää pehmitä jonkun taulukon ja kriteerien mukaan jotta saa päästä lausunnon. Mulle on suoraan sanottu, ettei eläkkeelle pääse vaikka olis mitä kipuja ja sairauksia, ennen kun pääsi on syy saada eläke. V.. Ttu.
Jasu - AnonyymiUUSI
Palstakamu kirjoitti:
Mikä on sairauseläke?
- AnonyymiUUSI
Palstakamu kirjoitti:
Kipu on kaikista kamalinta. Ihmiset jotka eivät ole koskaan todellista kipua kokeneet, vähättelevät sitä.
Lääkäritkin, jos ei elimellistä syytä löydy helpoimmalla tavalla tutkittuna. Mulle jää ainoaksi vaihtoehdoksi tuo itsemurha vielä joku päivä päästä lepoon, kun en täytä kriteereitä millään määrin muuten.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Lääkäritkin, jos ei elimellistä syytä löydy helpoimmalla tavalla tutkittuna. Mulle jää ainoaksi vaihtoehdoksi tuo itsemurha vielä joku päivä päästä lepoon, kun en täytä kriteereitä millään määrin muuten.
JasuUusia entistä parempia kipulääkkeitä on tulossa.
Hypnoosiakin voisi kokeilla, sillä joillain se toimii oikein hyvin.- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
JasuNäin käy aika usein silloin kun arvioijan kapasiteetti ei riitä ymmärtämiseen 😁nimimerkillä kaikkea väliltä keharista > ihmemieheen 😄
- AnonyymiUUSI
buddy-love kirjoitti:
Uusia entistä parempia kipulääkkeitä on tulossa.
Hypnoosiakin voisi kokeilla, sillä joillain se toimii oikein hyvin.Jostain syystä minulle ei oikein toimivia kipulääkkeitä löydy. Keskushermostossa varmaan se vika, mihin ei juuri hyvää lääkettä helpolla löydykkään. Ilman rajuja sivuvaikutuksia.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Mikä on sairauseläke?
Minun tapauksessani virallinen termi olisi ollut työkyvyttömyyseläke.
Anonyymi kirjoitti:
JasuYhdellä tutulla oli kamalia kipuja. Lääkärit vain nauroivat. Kunnes viimein löytyi syy ja sanoivat että nyt äkkiä leikkaussaliin, tai muuten voit kuolla hetkenä minä hyvänsä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
JasuTietysti sitten saa lausunnon kyllä, jos itsemurha epäonnistuu. Mutta omalla kohdallani tiiän, etten epäonnistu jos jotain oikeesti haluan saavuttaa. Ihetyttää miten muyalla esim. fibromyalgiaa hoidetaan ihan erilailla mitä suomessa. Täällä se on lääkäreille yks vitun hailee sairaus.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Jostain syystä minulle ei oikein toimivia kipulääkkeitä löydy. Keskushermostossa varmaan se vika, mihin ei juuri hyvää lääkettä helpolla löydykkään. Ilman rajuja sivuvaikutuksia.
JasuTuo on näköjään hyväksytty tänä vuonna Usassa:
https://en.wikipedia.org/wiki/Suzetrigine
Kun hyväksyntä etenee tänne asti, niin ehkä tuosta voisi olla hyötyä.- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti sitten saa lausunnon kyllä, jos itsemurha epäonnistuu. Mutta omalla kohdallani tiiän, etten epäonnistu jos jotain oikeesti haluan saavuttaa. Ihetyttää miten muyalla esim. fibromyalgiaa hoidetaan ihan erilailla mitä suomessa. Täällä se on lääkäreille yks vitun hailee sairaus.
JasuMigreenikipu on vastaavaa kuin fibromyalgia, se fibro kipu on vaan pitkin kehoa. Kokovartalo migreeniä.
Jasu - AnonyymiUUSI
Palstakamu kirjoitti:
Kiitos. Netissä se on paljon helpompaa, kun ei tarvitse maineensa puolesta. IRL olen kertonut vain lähimmille.
Olen iloinen, että kaltaisiasi rohkeita ihmisiä on olemassa. Olet todella sinut oman itsesi kanssa.
Lukija vain - AnonyymiUUSI
Palstakamu kirjoitti:
Yhdellä tutulla oli kamalia kipuja. Lääkärit vain nauroivat. Kunnes viimein löytyi syy ja sanoivat että nyt äkkiä leikkaussaliin, tai muuten voit kuolla hetkenä minä hyvänsä.
On tuohonkin naureskeluun törmätty. Ylipäänsä asenne on, pitää vaan koittaa keksiä syitä nauttia elämästä. Ne helpottaa. Juu, ei ne kipuja vie pois eikä helpota kuin siinä, ettei anna heti periksi.
Mutta en ihmettele yhtään vaikka ihmisiä kuoleekin, ihan vain siksi että muita naurattaa toisen kärsimykset.
Jasu Palstakamu kirjoitti:
Voi, onpa hienoa, että olet saanut kirjoittaa rauhassa, kun olet ollut rehellinen. Minusta juuri noin sen pitääkin mennä. 🙏
- AnonyymiUUSI
buddy-love kirjoitti:
Tuo on näköjään hyväksytty tänä vuonna Usassa:
https://en.wikipedia.org/wiki/Suzetrigine
Kun hyväksyntä etenee tänne asti, niin ehkä tuosta voisi olla hyötyä.Äkkisältään mitä luin voisi olla kokeilun arvoinen. Keskushermostoa kun ei saa vaihdettuakaan, kuten koneen osia. 😄
Jasu buddy-love kirjoitti:
Minun päässäni on usein vikaa sisäpuolella (migreeni) ja niihin ulkopuolisiin vikoihin yleensä auttaa kampa.
:)Tykkään sinun huumorista. Eräs tuttavani opiskeli kampaajaksi ja lauleskeli aina: "Asiakas on aina oikeassa ja kampa on vasemmassa.." 😁
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen iloinen, että kaltaisiasi rohkeita ihmisiä on olemassa. Olet todella sinut oman itsesi kanssa.
Lukija vainTuo onkin hyvä, että on omaittensä. Mummoni sairasti skitsofreniaa ja häntä häpesi omat lapsetkin tai muutama. Minusta taas siinä ei ollu mitään hävettävää. Oli mummolle kova sairaus ja pisti ihan sekaisin koko elämän välillä meillä kaikilla se skitsofrenian paheneminen. Mutta maailman rakkain ihminen mulle oli silti aina, vanhempieni lisäksi ja oman perheeni lisäksi.
Hän oli hyvä ihminen, jolla oli helvetin epäreilu sairaus riesanaan. ❤️
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuo onkin hyvä, että on omaittensä. Mummoni sairasti skitsofreniaa ja häntä häpesi omat lapsetkin tai muutama. Minusta taas siinä ei ollu mitään hävettävää. Oli mummolle kova sairaus ja pisti ihan sekaisin koko elämän välillä meillä kaikilla se skitsofrenian paheneminen. Mutta maailman rakkain ihminen mulle oli silti aina, vanhempieni lisäksi ja oman perheeni lisäksi.
Hän oli hyvä ihminen, jolla oli helvetin epäreilu sairaus riesanaan. ❤️
JasuExilläni on mielenterveyden sairauksia ja hoitoakin joillain, paras kaverini on jakautunut persoona. Mutta kaikkia heitä yhdistää aitous ja oikeudenmukaisuus. He on rakastettavia persoonia sairaita tai ei.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Exilläni on mielenterveyden sairauksia ja hoitoakin joillain, paras kaverini on jakautunut persoona. Mutta kaikkia heitä yhdistää aitous ja oikeudenmukaisuus. He on rakastettavia persoonia sairaita tai ei.
JasuSiksi toi Palstakamukin on vieraaksi ihmiseksi mulle rakas, hän on aito ja oikeudenmukainen.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Exilläni on mielenterveyden sairauksia ja hoitoakin joillain, paras kaverini on jakautunut persoona. Mutta kaikkia heitä yhdistää aitous ja oikeudenmukaisuus. He on rakastettavia persoonia sairaita tai ei.
JasuJuurikin tämä! Se ei todellakaan katso mielenterveydentilaa miten kohtelee toisia!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jasujos et tiennyt niin hullu ei ole diagnoosi ja sille ei löydy sairauskoodia joten et voi hake aeläkettä jos ei ole sairauskoodia
- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Noissakin on varmasti tarkat seulat - ja hyvä niin. 👍
niin ja se vaatii sairauskoodin . ja hullu sairaudella ei ole diagnoosikoodia. Miten aikuiset ihmiset on noin tietämättömiä
- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Juurikin tämä! Se ei todellakaan katso mielenterveydentilaa miten kohtelee toisia!
Niinpä. Tuntuu, että ne reiluimmat ihmiset on niitä joita syrjitään eniten ja joille sairauksia tulee minkä vuoksi syrjitään vielä lisää. Elämä on perseestä siinä mielessä.
Mutta onneksi kaikki ei ole sokeita ja vaikutu valheista, eikä muitten alas painamisesta.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jasujasu ymmärrätkö sinä ettei hullu diagnoosia ole olemassa ja sairauskoodia silloin sitä ei voida diagnosoida.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on sairauseläke?
työkyvyttömyyseläke toiselta nimeltä
Anonyymi kirjoitti:
jasu ymmärrätkö sinä ettei hullu diagnoosia ole olemassa ja sairauskoodia silloin sitä ei voida diagnosoida.
Eiköhän Jasu varmasti noin laajalla katsonnalla, mitä tuossa kertoi, niin ymmärtänyt pointtisi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
jasu ymmärrätkö sinä ettei hullu diagnoosia ole olemassa ja sairauskoodia silloin sitä ei voida diagnosoida.
Kansakielessä hullu on kattotermi osyykenhäiriöille. Enköhän mä tiedä, kun olen töissäkin ollut mielentereys-ja päihdekuntotujien yksikössä.
Harmillista onkin, että mitä enemmän tietää sitä enemmän ihmettelee, miksi näin tehdään.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kansakielessä hullu on kattotermi osyykenhäiriöille. Enköhän mä tiedä, kun olen töissäkin ollut mielentereys-ja päihdekuntotujien yksikössä.
Harmillista onkin, että mitä enemmän tietää sitä enemmän ihmettelee, miksi näin tehdään.
JasuTai sitä enemmän sattuu ne epäinhimillisyydet ja epäoikeudenmukaisuudet. Mihin törmää yhtenään. Ja siksi kattotermillä ihminen tulee usein olo, että ihminen on julmista julmin eläin. Pahin virhe minkä luonto loi.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jasueli jos olet urheiluhullu tai hevoshuluu niin olet psyykkeeltäsi sairas
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jasueli sinusta masentunut ihminen on hullu tai jos on burn out niin henkikö on hullu koska molemmilla on psyykkisiä oireita. Musta on loukkaava että pidäy ihmistä hulluna jos hän kokee töissä lppuun palamisen ja hän on sinulle sama kuin hullu
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
eli jos olet urheiluhullu tai hevoshuluu niin olet psyykkeeltäsi sairas
Olen ollut liikuntahullu, tanssihullu, lauluhullu, siivoushullu, vauhtihullu, lapsihullu, eläinhullu ja nyt olen vaan monihullu. 😅
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen ollut liikuntahullu, tanssihullu, lauluhullu, siivoushullu, vauhtihullu, lapsihullu, eläinhullu ja nyt olen vaan monihullu. 😅
JasuAinii puutarhahullu unohtui. 🙃
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
JasuSinun hulluus, jolla yrität nostaa itseäsi mielenterveyskuntoutujien yläpuolelle ei kiinnosta ketään!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ainii puutarhahullu unohtui. 🙃
JasuNäillä ei sitä diagnoosia ja ICD-koodia saa. International Statistical Classification of Diseases and Related Health Problems.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitä enemmän sattuu ne epäinhimillisyydet ja epäoikeudenmukaisuudet. Mihin törmää yhtenään. Ja siksi kattotermillä ihminen tulee usein olo, että ihminen on julmista julmin eläin. Pahin virhe minkä luonto loi.
JasuSelität täysin turhia asioita tässä asiayhteydessä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jasueli sinusta väsynyt ihminen on hullu
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinun hulluus, jolla yrität nostaa itseäsi mielenterveyskuntoutujien yläpuolelle ei kiinnosta ketään!
Ai niinkö sinä tämän tulkitset. 😂
No ihan vapaasti.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
eli sinusta väsynyt ihminen on hullu
Mulla on krooninen väsymys, enkä silti ole kuulemma hullu. Joten? 😬
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
eli sinusta masentunut ihminen on hullu tai jos on burn out niin henkikö on hullu koska molemmilla on psyykkisiä oireita. Musta on loukkaava että pidäy ihmistä hulluna jos hän kokee töissä lppuun palamisen ja hän on sinulle sama kuin hullu
Mulla on diagnosoitu masennus, kulkee tuolla pitkässä kirjavassa epikriisien joukossa. Ei se kuule riitä hulluuteen.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on diagnosoitu masennus, kulkee tuolla pitkässä kirjavassa epikriisien joukossa. Ei se kuule riitä hulluuteen.
JasuViimeksi lääkäri sanoi, soita mielenterveyshoitsulle ja pyydä aikaa juttelemaan. Vaan ei se juttelu mitään auta, kun minut masentaa jatkuva taistelu kipua ja uupumista vastaan elämä.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Viimeksi lääkäri sanoi, soita mielenterveyshoitsulle ja pyydä aikaa juttelemaan. Vaan ei se juttelu mitään auta, kun minut masentaa jatkuva taistelu kipua ja uupumista vastaan elämä.
JasuMitä se juttelu auttaisi? Mä tiiän psyykestä yhtä paljon kun se hoitaja, ei se pysty mua auttamaan muulla kuin ottamalla ne kivut pois ja siihen se ei pysty.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se juttelu auttaisi? Mä tiiän psyykestä yhtä paljon kun se hoitaja, ei se pysty mua auttamaan muulla kuin ottamalla ne kivut pois ja siihen se ei pysty.
JasuEli loppupäätelmä on ihmeparantuminen, toimiva lääke tai nappi ohimoon, jolla olotila helpottuu. Sitä ennen pitää vaan koittaa kestää ja hymyillä väkisin ja nauraa raskaammin.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jasuja sinusta ihminen on psyykkisesti sairas jonkun harrastuksen takia . Luuletko että jos on hevoshullu että pääsee osastohoitoon
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ai niinkö sinä tämän tulkitset. 😂
No ihan vapaasti.
JasuSe on hyvä sua naurattaa jotta kohta saat taas valittaa
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
JasuItse sanoit :Kansakielessä hullu on kattotermi osyykenhäiriöille.
Jos et tiennyt niin masennus ja esim burn out on psyykesairauksia ja nyt sanot ettei riitä hulluuteen. Miksi sitten sanoit että hullu on termi psyykesairauksille. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itse sanoit :Kansakielessä hullu on kattotermi osyykenhäiriöille.
Jos et tiennyt niin masennus ja esim burn out on psyykesairauksia ja nyt sanot ettei riitä hulluuteen. Miksi sitten sanoit että hullu on termi psyykesairauksille.eiköhän ole parempi että noilla eväillä jätät aiheeseen liittyvät kommentit tekemättä
-sivusta Mu5tasydän kirjoitti:
Tykkään sinun huumorista. Eräs tuttavani opiskeli kampaajaksi ja lauleskeli aina: "Asiakas on aina oikeassa ja kampa on vasemmassa.." 😁
Portsarin kohdalla, tuo kuulostaisi väkivaltaiselta tilanteelta.
;)- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itse sanoit :Kansakielessä hullu on kattotermi osyykenhäiriöille.
Jos et tiennyt niin masennus ja esim burn out on psyykesairauksia ja nyt sanot ettei riitä hulluuteen. Miksi sitten sanoit että hullu on termi psyykesairauksille.Ei se riitä. Voit toki tulla mun mukaan lääkärille marraskuussa, tuut kyselee siltä miksei riitä. Ja muuta mikä kiinnostaa, mä voin kuunnella vieressä. Jos et minua usko.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Se on hyvä sua naurattaa jotta kohta saat taas valittaa
Tule säkin mun mukaan lääkäriin kuulemaan asiaa. Loppuu hetkeksi toi kiukuttelusi.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on krooninen väsymys, enkä silti ole kuulemma hullu. Joten? 😬
Jasuniin koska hullu ei ole diagnoosi ja hullulle ei löydy sairauskoodia
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
niin koska hullu ei ole diagnoosi ja hullulle ei löydy sairauskoodia
Oletko sä karusellissa vai miksi kierrät kehää? Varo ettet pyörry näyttää kiihtyvän vauhti.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
eiköhän ole parempi että noilla eväillä jätät aiheeseen liittyvät kommentit tekemättä
-sivustajasu sanoi että psyykesairaudet on sama kuin hullu ja nyt hän itse sanoo ettei ole hullu vaikka hänellä on psyykesairaus. Aika ristiriitaista
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei se riitä. Voit toki tulla mun mukaan lääkärille marraskuussa, tuut kyselee siltä miksei riitä. Ja muuta mikä kiinnostaa, mä voin kuunnella vieressä. Jos et minua usko.
JasuNyt oli kyse siitä että sinä sanot psyykesairaita hulluksi ja sinä sanot ettet sinä ole hullu vaikka sulla on psyykesairaus. Nyt ei ollut kyse lääkäristä vaan siitä että sinä käytät sanaa hullu
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tule säkin mun mukaan lääkäriin kuulemaan asiaa. Loppuu hetkeksi toi kiukuttelusi.
Jasuno niin. taas itse alat valittaa kun äskön nauratti jonkun kirjoitukset ja nyt taas itketään.
- AnonyymiUUSI
koska sinun mielestä hullu on sama kuin mielenterveyssairaus ja jos on hevoshullu niin pitää päästä osastolle koska on hullu
- AnonyymiUUSI
Eikä edes muista, että murhasi jonkun. Mitä sitten tapahtuu, no vankilaan päätyy. Pöpi yksikköön.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nyt oli kyse siitä että sinä sanot psyykesairaita hulluksi ja sinä sanot ettet sinä ole hullu vaikka sulla on psyykesairaus. Nyt ei ollut kyse lääkäristä vaan siitä että sinä käytät sanaa hullu
Hullu on kattotermi. Usko jo. Kansankieli on kansankieli.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
no niin. taas itse alat valittaa kun äskön nauratti jonkun kirjoitukset ja nyt taas itketään.
Mitä minä muka itken? Vähemmän minä itken kun sinä. Liekö mulla on kovempi luonne.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eikä edes muista, että murhasi jonkun. Mitä sitten tapahtuu, no vankilaan päätyy. Pöpi yksikköön.
JasuKuka on murhannut ja kenet .
Anonyymi kirjoitti:
Eli loppupäätelmä on ihmeparantuminen, toimiva lääke tai nappi ohimoon, jolla olotila helpottuu. Sitä ennen pitää vaan koittaa kestää ja hymyillä väkisin ja nauraa raskaammin.
JasuEn ole aikaisemmin palstalla paljastanut sairauttani, mutta paljastan sen nyt. Minulla on skitsoaffektiivinen häiriö. Pähkinänkuoressa yksinkertaistettuna skitsofrenia + mielialahäiriö. Perinteisen käsityksen mukaan skitsofreniaan ei auta keskusteluapu. Itse olen eri mieltä ja käynyt paljon terapiaa.
En juuri puhu pahoinvoinnistani läheisilleni. Koen että levittäisin vain turhaan omaa pahoinvointiani lähipiiriin. Keskusteluavunpiirissä olen saanut purkaa omia salattuja sisäisiä tuntojani. Yksi näistä on koko elämäni kestänyt halu tappaa itseni. Tuntuu vapauttavalta kun saa kertoa jollekin kaikki salatut ajatukset. Siitä on ollut paljon apua minulle. Olen saanut lisää itseymmärrystä ja se on parantanut elämänlaatua.
Aluksi se tuntuu hyvin ahdistavalta puhua itselle vaikeista asioista, mutta pidemmällä aikavälillä sillä on parantava vaikutus. Siksi suosittelen edes harkitsemaan keskusteluapua. Se ei poista sairautta, mutta antaa eväitä elää sen kanssa.
Hoitajan kanssa keskusteleminen on kuitenkin sama kuin keskustelisi kaupan kassan kanssa. Se voi kuitenkin avata polkuja oikean ammattilaisen kanssa keskustelemiseen. Näin kävi itselläni. Psy- alkuiset termit ovat niitä päteviä henkilöitä. Esim. psykologi tai psykiatri.- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuka on murhannut ja kenet .
Kysy Flecheriltä. Mä lopetan tän kehänkierron sun ja ton Voldemortin kanssa.
Tsaukkis.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Nyt oli kyse siitä että sinä sanot psyykesairaita hulluksi ja sinä sanot ettet sinä ole hullu vaikka sulla on psyykesairaus. Nyt ei ollut kyse lääkäristä vaan siitä että sinä käytät sanaa hullu
Hullu on kansankielinen termi. ite käytin sitä tuossa ensimmäisessä viestissäni. Ei kannata takertua siihen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä minä muka itken? Vähemmän minä itken kun sinä. Liekö mulla on kovempi luonne.
JasuMissä olen sanonut itkeväni ? Ai anteeksi ajattelin että kivut yms olis epämieluisia mutta olen käsittänyt väärin kun luulin että ne vaikuttaa mielialaasi. Mutta nyt tiedän ettei kipusi masenna sinua. olen pahoillani että ajattelin mielialasi alenevan kipujen takia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hullu on kattotermi. Usko jo. Kansankieli on kansankieli.
JasuNo sitten saat pitää ihmistä hulluna jos hän on psyykkisesti väsynyt.
- AnonyymiUUSI
Palstakamu kirjoitti:
Hullu on kansankielinen termi. ite käytin sitä tuossa ensimmäisessä viestissäni. Ei kannata takertua siihen.
te saatte puhua ihmisistä hulluina jos teistä ei ole ihmistä alentava nimitys
Anonyymi kirjoitti:
te saatte puhua ihmisistä hulluina jos teistä ei ole ihmistä alentava nimitys
Enkö saisi sanoa itseäni hulluksi?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sä karusellissa vai miksi kierrät kehää? Varo ettet pyörry näyttää kiihtyvän vauhti.
Jasukun itse sanot ettet ole tarpeeksi hullu että pääsisit eläkkeelle. ja ihmettelet kun et pääse eläkkeelle kun et ole tarpeeksi hullu. Voisit sanoa asian ettet ole tarpeeksi työkyvytön jotta pääsisit eläkkeelle
- AnonyymiUUSI
Palstakamu kirjoitti:
sinä saat sanoa itseäsi miksi haluat mutta ei tartte puhua hulluna jos ihminen on psyykkisesti väsynyt. Koska on eri asia olla esim hevoshullu tai käyttää hullu sanaa kun puhutaan mielenterveyshäiriöistä.
- AnonyymiUUSI
Palstakamu kirjoitti:
jos sinulla olis vaan burn out niin miksi pitäis itseään sanoa hulluksi
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
jos sinulla olis vaan burn out niin miksi pitäis itseään sanoa hulluksi
Kuka tässä olikaan hulluin kaveri? 😆
Anonyymi kirjoitti:
sinä saat sanoa itseäsi miksi haluat mutta ei tartte puhua hulluna jos ihminen on psyykkisesti väsynyt. Koska on eri asia olla esim hevoshullu tai käyttää hullu sanaa kun puhutaan mielenterveyshäiriöistä.
En ymmärrä yhtään mitä selität.
- AnonyymiUUSI
Palstakamu kirjoitti:
En ole aikaisemmin palstalla paljastanut sairauttani, mutta paljastan sen nyt. Minulla on skitsoaffektiivinen häiriö. Pähkinänkuoressa yksinkertaistettuna skitsofrenia mielialahäiriö. Perinteisen käsityksen mukaan skitsofreniaan ei auta keskusteluapu. Itse olen eri mieltä ja käynyt paljon terapiaa.
En juuri puhu pahoinvoinnistani läheisilleni. Koen että levittäisin vain turhaan omaa pahoinvointiani lähipiiriin. Keskusteluavunpiirissä olen saanut purkaa omia salattuja sisäisiä tuntojani. Yksi näistä on koko elämäni kestänyt halu tappaa itseni. Tuntuu vapauttavalta kun saa kertoa jollekin kaikki salatut ajatukset. Siitä on ollut paljon apua minulle. Olen saanut lisää itseymmärrystä ja se on parantanut elämänlaatua.
Aluksi se tuntuu hyvin ahdistavalta puhua itselle vaikeista asioista, mutta pidemmällä aikavälillä sillä on parantava vaikutus. Siksi suosittelen edes harkitsemaan keskusteluapua. Se ei poista sairautta, mutta antaa eväitä elää sen kanssa.
Hoitajan kanssa keskusteleminen on kuitenkin sama kuin keskustelisi kaupan kassan kanssa. Se voi kuitenkin avata polkuja oikean ammattilaisen kanssa keskustelemiseen. Näin kävi itselläni. Psy- alkuiset termit ovat niitä päteviä henkilöitä. Esim. psykologi tai psykiatri.Mä olen jutellut ja kokemuksesta tiedän, ettei mua auta toistaa itseäni ja kuunnella asioita mitkä itsenäisestikin osaan päätellä ja ratkaista. Jollekin joka vähemmän näitä asioita on itsenäisesti kykenevä miettimään puhuminen voi auttaa ja saada apua hoitajan jutuista. Minä kun tiiän jo kaikki vastaukset mitä heillä on antaa niin miksi mä istuisin siellä jauhamassa?
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen jutellut ja kokemuksesta tiedän, ettei mua auta toistaa itseäni ja kuunnella asioita mitkä itsenäisestikin osaan päätellä ja ratkaista. Jollekin joka vähemmän näitä asioita on itsenäisesti kykenevä miettimään puhuminen voi auttaa ja saada apua hoitajan jutuista. Minä kun tiiän jo kaikki vastaukset mitä heillä on antaa niin miksi mä istuisin siellä jauhamassa?
JasuPsykologeikta kuullut samaa, mulla on itselläni kaikki tarvittava tieto jo. Ei he oysty mua auttamaan. Vain kivut pitäisi kyetä ottamaan pois, elimellisiin ihmeisiin ei pysty kukaan. Keskushermostoa ei puhumalla korjata ja mä pärjään kyllä oman älykkyyteni ja kekseliäisyyteni turvin. Se pitää vaan muittenkin hyväksyä. Kaikki ei ole hukassa vaikka masentaa.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Psykologeikta kuullut samaa, mulla on itselläni kaikki tarvittava tieto jo. Ei he oysty mua auttamaan. Vain kivut pitäisi kyetä ottamaan pois, elimellisiin ihmeisiin ei pysty kukaan. Keskushermostoa ei puhumalla korjata ja mä pärjään kyllä oman älykkyyteni ja kekseliäisyyteni turvin. Se pitää vaan muittenkin hyväksyä. Kaikki ei ole hukassa vaikka masentaa.
JasuEi migreenissäkään yritetä genitaaleja hoitaa. Sama se mulla on, ei auta hoitaa mieltä mikä ei ole hukassa ja sairas, vaan pitäisi hoitaa se kipujen juurisyy joka ei lähde psyykestäni, vieläkään.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei migreenissäkään yritetä genitaaleja hoitaa. Sama se mulla on, ei auta hoitaa mieltä mikä ei ole hukassa ja sairas, vaan pitäisi hoitaa se kipujen juurisyy joka ei lähde psyykestäni, vieläkään.
JasuMä vaan masennun lisää kun joku rupee höpöttää psyyken asiaa, kun keskushermosto on paskana.
Looulta koppaan turpaan kun en jajsa enää mitään höpöhöpö hoitoja.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mä vaan masennun lisää kun joku rupee höpöttää psyyken asiaa, kun keskushermosto on paskana.
Looulta koppaan turpaan kun en jajsa enää mitään höpöhöpö hoitoja.
JasuTulee tunne että miten dorkana mua pidetään, kun tehdään lumehoitoa eikä keskitytä oleelliseen asiaan.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tulee tunne että miten dorkana mua pidetään, kun tehdään lumehoitoa eikä keskitytä oleelliseen asiaan.
JasuMä kyllä itse tiedän, koska kaipaan jutteluseuraa ja koska jotain muuta.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
kun itse sanot ettet ole tarpeeksi hullu että pääsisit eläkkeelle. ja ihmettelet kun et pääse eläkkeelle kun et ole tarpeeksi hullu. Voisit sanoa asian ettet ole tarpeeksi työkyvytön jotta pääsisit eläkkeelle
Läpäläpä ja lässyn lää. Oliko sulla ihan jotakin asiaakin mulle? En millään viittis uhrata aikaani pelkkään soopan jauhamiseen.
Jasu - AnonyymiUUSI
Palstakamu kirjoitti:
En ole aikaisemmin palstalla paljastanut sairauttani, mutta paljastan sen nyt. Minulla on skitsoaffektiivinen häiriö. Pähkinänkuoressa yksinkertaistettuna skitsofrenia mielialahäiriö. Perinteisen käsityksen mukaan skitsofreniaan ei auta keskusteluapu. Itse olen eri mieltä ja käynyt paljon terapiaa.
Hoitajan kanssa keskusteleminen on kuitenkin sama kuin keskustelisi kaupan kassan kanssa. Se voi kuitenkin avata polkuja oikean ammattilaisen kanssa keskustelemiseen. Näin kävi itselläni. Psy- alkuiset termit ovat niitä päteviä henkilöitä. Esim. psykologi tai psykiatri.Piti vielä sanoa, ettei mua ole koskaan ahdistanut puhua mitään terveydenhuollossa. En ahdistu puhumisesta, mutta ahdistun jos joku tuputtaa mulle jotain minkä tiedän jo hyvin eikä minua kuunnella, kun en tarvi puheapua tai vinkkejä rentoutumiseen tms. Olisin kuollu jo 7 vanhana kipuihini jollen olisi itse ollut etevä auttamaan itseäni pääni kanssa, olen kuitenkin selvinnyt kipukroonikkona jo 49 ikään asti kuolematta masennukseen.
Ilman höpöttelyjä psykeestäni.
Ja terapiassa puhuin loputkin mm. seksuaalisuudestani. Sekään ei hierrä eikä aiheuta kipuja, sinut niitten asioitten kanssa.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Piti vielä sanoa, ettei mua ole koskaan ahdistanut puhua mitään terveydenhuollossa. En ahdistu puhumisesta, mutta ahdistun jos joku tuputtaa mulle jotain minkä tiedän jo hyvin eikä minua kuunnella, kun en tarvi puheapua tai vinkkejä rentoutumiseen tms. Olisin kuollu jo 7 vanhana kipuihini jollen olisi itse ollut etevä auttamaan itseäni pääni kanssa, olen kuitenkin selvinnyt kipukroonikkona jo 49 ikään asti kuolematta masennukseen.
Ilman höpöttelyjä psykeestäni.
Ja terapiassa puhuin loputkin mm. seksuaalisuudestani. Sekään ei hierrä eikä aiheuta kipuja, sinut niitten asioitten kanssa.
JasuÄrsyttää kun syytä etitään päästä eikä sieltä missä se on.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ärsyttää kun syytä etitään päästä eikä sieltä missä se on.
JasuIhmiset suuttuu muutenkin kun haluaisivat sanoa mulle ne parantavat taikasanat ja kun ei ne sanat autakkaan. Eikä syykään ole siinä heidän tarjoamassa kohdassa. Jopa ammattilaiset perääntyy loukkaantuen, kun huomaa ettei mambo jambo loitsu toimikkaan.
Kaikki haluis olla niin viisaita ja tietää paremmin kun minä konstit. Sitten loukkaa kun tiiän itse paremmin itseni ja kuviot. Ja ettei toimi se hyvää hyvyyttään tarjottu loitsukaan.
Se on semmosta kaikenlaista nähny jo 32 vuoden kipu urallani.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Missä olen sanonut itkeväni ? Ai anteeksi ajattelin että kivut yms olis epämieluisia mutta olen käsittänyt väärin kun luulin että ne vaikuttaa mielialaasi. Mutta nyt tiedän ettei kipusi masenna sinua. olen pahoillani että ajattelin mielialasi alenevan kipujen takia.
Miten sinä näät keskusteluni itkuksi? Jotenkin outo ajatuskuvio sulla.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
kun itse sanot ettet ole tarpeeksi hullu että pääsisit eläkkeelle. ja ihmettelet kun et pääse eläkkeelle kun et ole tarpeeksi hullu. Voisit sanoa asian ettet ole tarpeeksi työkyvytön jotta pääsisit eläkkeelle
No muuthan mun työkykyni voikin päättää. Nehän elää mun kivuissani ja haasteissani. Päättää mikä on tarpeeksi paha ja mikä ei.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No muuthan mun työkykyni voikin päättää. Nehän elää mun kivuissani ja haasteissani. Päättää mikä on tarpeeksi paha ja mikä ei.
JasuKyllä mä nyt itte tiiän vielä paremmin mihin oystyn ja mihin en ja milloin en kertakaikkiaan pysty. Milloin pystyn hyvin.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mä nyt itte tiiän vielä paremmin mihin oystyn ja mihin en ja milloin en kertakaikkiaan pysty. Milloin pystyn hyvin.
JasuMä teen jatkossa vain osapäivää ja pidän vapaata, kun en kertakaikkiaan kykene liikkumaan mihkään. Muut saa miettiä siitä ihan mitä tykkää, ne ei elä mun kehossani ja kivuissani jiten voivat olla onnellisia kun eivät tiiä siitä konkreettusesti mitään. Mutta minä itse sanelen ehtoni oman vointini mukaan, ei muut. Piste. Suuttukoon miten vitusti lystää.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Mä olen jutellut ja kokemuksesta tiedän, ettei mua auta toistaa itseäni ja kuunnella asioita mitkä itsenäisestikin osaan päätellä ja ratkaista. Jollekin joka vähemmän näitä asioita on itsenäisesti kykenevä miettimään puhuminen voi auttaa ja saada apua hoitajan jutuista. Minä kun tiiän jo kaikki vastaukset mitä heillä on antaa niin miksi mä istuisin siellä jauhamassa?
JasuKerroin vain omasta kokemuksesta. Ja siis oma sairautenikin on elimellinen. Epänormaali aivojen toiminta.
En tarkoittanut pahalla✌️
- AnonyymiUUSI
No eikös tämä ole hyvää hoitoa, kun voi täällä purkautua anonyymisti?
Purkautuminen riittävän usein tekee ihmiselle hyvää :))
-keinovaginamies- - AnonyymiUUSI
Jaa-a vai niin. Suljetulla osastolla hoidetaan lukkojen takana. Mikä palsta on lukkojen takana ja siellä hoidetaan väkisin? Onko S24 laajentanut toimintaansa?
Hmm. Ei kaikkia suljetunkaan osaston potilaita hoideta väkisin. Jotkut menevät sinne jopa vapaaehtoisesti.
Mikäli tosissasi sanot, edes leikillään, että Suoli voisi moisessa hommassa toimia, niin olet todella hukassa sen asian suhteen mitä esim. Ikävä voi ihnisille tehdä.- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Hmm. Ei kaikkia suljetunkaan osaston potilaita hoideta väkisin. Jotkut menevät sinne jopa vapaaehtoisesti.
Mikäli tosissasi sanot, edes leikillään, että Suoli voisi moisessa hommassa toimia, niin olet todella hukassa sen asian suhteen mitä esim. Ikävä voi ihnisille tehdä.Suljettu psykiatrinen osasto on psykiatrinen osasto, jonka ulko-ovet ovat lukossa ja jonne potilaat tulevat usein lääkärin lähetteellä tai tahdonvastaisesti.
Anonyymi kirjoitti:
Suljettu psykiatrinen osasto on psykiatrinen osasto, jonka ulko-ovet ovat lukossa ja jonne potilaat tulevat usein lääkärin lähetteellä tai tahdonvastaisesti.
Aika monella on varmasti joko omakohtaista tai vierestä katsottua kokemusta asiasta.
Aika ihme, jos olisi elänyt niin, että edes kukaan läheinen ei olisi ollut osastolla tai tietoinen sen kuvioista.- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Aika monella on varmasti joko omakohtaista tai vierestä katsottua kokemusta asiasta.
Aika ihme, jos olisi elänyt niin, että edes kukaan läheinen ei olisi ollut osastolla tai tietoinen sen kuvioista.Minulla ei ole. Miksi kuvittelet että kaikilla olis joku joka olis ollut osastolla. Mistä olet saanut tälläsen käsityksen
Anonyymi kirjoitti:
Minulla ei ole. Miksi kuvittelet että kaikilla olis joku joka olis ollut osastolla. Mistä olet saanut tälläsen käsityksen
Missä vaiheessa sanoin, että kaikilla on? En ole nyt yhtään vääntämisfiiliksissä, niin saat jäädä tähän itsekseen vääntämään.
- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Missä vaiheessa sanoin, että kaikilla on? En ole nyt yhtään vääntämisfiiliksissä, niin saat jäädä tähän itsekseen vääntämään.
Sori. sanoitkin aika monella on joku läheinen joka on ollut osastolla
- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
sanoit Aika ihme, jos olisi elänyt niin, että edes kukaan läheinen ei olisi ollut osastolla tai tietoinen sen kuvioista.
Eli nyt on tapahtunut ihme koska minulla ei ole kukaan läheinen ollut osastolla enkä minä. Eli tässä näet ihmeen
- AnonyymiUUSI
Täytyy olla melko ”pieni maailma”, että repii iloa aloituksen kaltaisista ajatuksista ja nostaa sillä omaa itsetuntoa.
Ei, vaan juuri päinvastoin. Sinun maailmasi on suppea, jos luulet, että tällaisella on itsetunnon kanssa mitään tekemistä.
- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Ei, vaan juuri päinvastoin. Sinun maailmasi on suppea, jos luulet, että tällaisella on itsetunnon kanssa mitään tekemistä.
Kyllä sillä on. Ei näitä muuten postattaisi. Pidätkö ihmisiä jotenkin tyhmänä.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sillä on. Ei näitä muuten postattaisi. Pidätkö ihmisiä jotenkin tyhmänä.
Ok.
Aivan terveissä ihmisissä on semmoisia kusipäitä, joiden ei olisi toivonut edes syntyvän.
Täälläkään harvemmin mun ketjut saa olla rauhassa. Millon oon liian sitä, liian tätä tai tuota.
Kaikista paras oli se viime perjantainen, kun joku sanoi, että olen yksinkertainen ja toinen sanoi lähes samaan aikaan toisessa ketjussa, että pohdin asioita.
Sen takia teen näitä aloituksia, kun MUA vittu KIINNOSTAA toiset ihmiset. Mutta ei, aina niissä on joku vikana..
Kiitos. Kyllä helpotti. 😁Ilmoitan itse olevani kaksinkertainen, varsinkin keskikohdaltani ja äitini mukaan sille pitäisi tehdä jotain...
Toisaalta joulukarkkiaika on jo alkanut kaupoissa.buddy-love kirjoitti:
Ilmoitan itse olevani kaksinkertainen, varsinkin keskikohdaltani ja äitini mukaan sille pitäisi tehdä jotain...
Toisaalta joulukarkkiaika on jo alkanut kaupoissa.Yritin miettiä biisiä tuohon kaksinkertaiseen, mutta en keksinyt tällä kertaa.
- AnonyymiUUSI
Mus5tasydän kirjoittaa ihan asiallisia vastauksia.
Mietittiin kerran työkavereiden kanssa yövuorossa elämää ja sitä kukahan on se oikea hullu. Itselläni oli silloin odottamassa kotona kaksi pientä lasta, ja aina kun menin yövuorosta kotiin he antoivat nukkua tasan 3-4 tuntia. Heidän äitinsä joka tuolloin oli kotona, ei heitä pystynyt kieltämään, isin päällä sängyssä oli kiva pomppia ja herättää se unikeko..
Jep, elämä oli kohtuullisen rankkaa, väsy iski aina 4-5 aikaan aamuyöstä.
Melkoisen lähellä sijaitsi yksi mielenterveysparantola, sen ympäristö oli tehty todella kauniiksi veden äärelle. Siinä ne "hullut" sitten leppoisasti saivat ottaa aurinkoa sään suosiessa veden äärellä kuunnelleen lintujen laulua. "Syömään, on ruokailun aika", no pitää mennä syömään valmiiseen pöytään, ja tulla se jälkeen nauttimaan taas hyvän sään tarjoamista iloista ennen iltapäivän kauneusunia.
Niin, kumpi onkaan se hullu? Kolmivuoroa työrätekevä kahden lapsen omaava isä, vaiko se hullujen huoneella oleva yksilö?
AV - AnonyymiUUSI
Jääkää te hullut eli mielenvikaiset juttelee. Mielenvikainen on sama kuin hullu.
- AnonyymiUUSI
Älä hulluja puhu, täällä kukaan muuta väittänytkään!
Miksei minulle taaskaan suoda tuota huomattavaa palstasuosiota, eli kai minuakin voisi edes yrittää moittia jostain.
Ihan epäreilua minuakohtaan tuollainen moitesyrjintä.- AnonyymiUUSI
Kyllä sinustakin vika vielä esiin kaivetaan😇
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinustakin vika vielä esiin kaivetaan😇
Ei tarvitse lainkaan kaivella, sillä minussahan on aivan valtavasti vikoja ja olen jalostanut niitä oikein huolella.
Oikeastaan mikä tahansa mieleen tuleva vika sopii minuun oikein oivallisesti.- AnonyymiUUSI
buddy-love kirjoitti:
Ei tarvitse lainkaan kaivella, sillä minussahan on aivan valtavasti vikoja ja olen jalostanut niitä oikein huolella.
Oikeastaan mikä tahansa mieleen tuleva vika sopii minuun oikein oivallisesti.Noin sympaattisesta mitään löydy.
Moitesyrjintä? 😁 Voin kertoa, että siinä vaiheessa, kun jokaisessa ketjussa joku tuuppaa tuubaa, niin alkaa rassaamaan. Enkä puhu vain itsestäni.
Ihmettelen joskus, että miksi trollit ei voi keskenään tapella, vaan pitää asialliset vastaukset käydä torttuamassa. Alan kuitenkin nostamaan kädet pystyyn moisen vuoksi, kun ei se hermostuminen auta mitään.
- AnonyymiUUSI
On tosi tärkeä lieventää mielenterveyden häiriöihin ja sairauksiin liittyvää salailua ja stigmaa. Sitä täällä jokainen nimimerkillä kirjoittava on tehnyt tässä ketjussa. Valtavan suuri merkitys ja rohkea teko! Kiitos teille jokaiselle ja Mustasydämelle asian esiin nostamisesta.
Lapsen psyyken sairaus on varjostanut vuosia elämääni.Olen samaa mieltä. Nostin vain jonkun toisen kommentin esille, koska se oli mielestäni tärkeä kommentti, mutta kiitos.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin
Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset10410678Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen
"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu1558938Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021
vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti906107Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita
sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi885124Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueita
näin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään704407Enää viisi yötä Sannan kirjaan
Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut654287Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä
Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi874101Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään
mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät503749Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään
voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa123665Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin
ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali123451