miehiä varten.Vai eikö kumpaakaan?
Miksi naiset meikkaatte?Itseänne vaiko
75
522
Vastaukset
Kaikki meikkaavat itseään varten, mutta eivät kuitenkaan meikkaa yksin kotona ollessaan.
- AnonyymiUUSI
Hyvä pointti, ehkä useimmin meikataan kohtelisisuudesta toisia kohtaan, haluaa näyttää hyvältä ja siistiltä.
- AnonyymiUUSI
niin, "vain itseään varten", mutta vain silloin kun on muiden kuin itsensä kanssa tekemissä. naisten logiikkaa osa 5
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
niin, "vain itseään varten", mutta vain silloin kun on muiden kuin itsensä kanssa tekemissä. naisten logiikkaa osa 5
Tottakai itseään varten, mutta ei itselleen. Miksi meikata, jos ei kukaan syö silmillä, kehu ja suu kuolassa lepertele pehmoisia? Tietysti kotona yksin ollessaankin varmaan meikataan, ellei kestä katsoa naamaansa peilistä ja nykyaikana tietysti jokainen narsisti ottaa selfieitä someen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai itseään varten, mutta ei itselleen. Miksi meikata, jos ei kukaan syö silmillä, kehu ja suu kuolassa lepertele pehmoisia? Tietysti kotona yksin ollessaankin varmaan meikataan, ellei kestä katsoa naamaansa peilistä ja nykyaikana tietysti jokainen narsisti ottaa selfieitä someen.
tämä on sellainen asia mikä miehen on vaikeaa käsittää, että nainen tekee KAIKEN VAIN ITSEÄÄN VARTEN. kun pohtii naisten asioita niin kannattaa aloittaa tuosta oletuksesta niin saattaa ymmärtää jotain, silloin niihin asioihin tulee jonkinlainen mielenvikainen logiikka.
- AnonyymiUUSI
Meikkaan tunteakseni oloni jotenkin freesimmäksi. En nyt keksi parempaa sanaa, mutta jos lähtisin ihmisten ilmoille meikkaamatta, hiuksia laittamatta jne niin tuntisin oloni nuhjuiseksi. Pieni laittaminen saa oloni varmemmaksi. Tuntuu miellyttävältä olla hieman huolitellumpi versio itsestään.
Aletheias- AnonyymiUUSI
Ehkä peitetehtävissä.
- AnonyymiUUSI
Juurikin tuo. Olisi todella ikävä tunne kulkea tuolla ympäriinsä näyttäen tarhapöllöltä.
- AnonyymiUUSI
Meikatut harvoin ovat freesin näköisiä, paitsi hyvin hillitysti meikatut.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin tuo. Olisi todella ikävä tunne kulkea tuolla ympäriinsä näyttäen tarhapöllöltä.
Kai se on osittain tottumuskin. Siitä on tullut jonkinlainen rituaali, jonka puuttuminen tuntuisi oudolta.
Tarhapöllöt on kyllä ihan söpöjä, mutta ehkä silti vähän turhan villin näköinen esim toimistoympäristöön 😁
Aletheias - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Meikatut harvoin ovat freesin näköisiä, paitsi hyvin hillitysti meikatut.
Silloin on meikki epäonnistunut, jos se näyttää epäfreesiltä. Totta on, että jos meikkiä on paljon, eikä ole taitava meikkaaja, saattaa meikki herkästi näyttää suttuiselta ja jopa vanhentavalta.
Aletheias
- AnonyymiUUSI
Mjaa
Mun käsittääkseni naiset meikkaavat sen vuoksi, että heillä olisi jotain tekemistä tylsän elämänsä kanssa.
(hihitystä)- AnonyymiUUSI
L'Oréalin liikevaihto ei nyt ollut niin päätä huimaava vuonna (2024), koska munapää sotki bisneksensä Ukrainassa.
Mutta Ranskan toiseksi rikkain henkilö löytyy tilastoista, jotka ovat julkisia.
Ei mjuta kuin kuukkeloimasn.
(hirn) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
L'Oréalin liikevaihto ei nyt ollut niin päätä huimaava vuonna (2024), koska munapää sotki bisneksensä Ukrainassa.
Mutta Ranskan toiseksi rikkain henkilö löytyy tilastoista, jotka ovat julkisia.
Ei mjuta kuin kuukkeloimasn.
(hirn)Salaisuus
Jos minä olisin nainen, niin meikkaisin juuri sen vuoksi, että olisin kauniimpi kuin muut naiset.
Onnekseni olen mies. Taas yksi murhe vähemmän.
(reps) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Salaisuus
Jos minä olisin nainen, niin meikkaisin juuri sen vuoksi, että olisin kauniimpi kuin muut naiset.
Onnekseni olen mies. Taas yksi murhe vähemmän.
(reps)Meikkaamalla voi korostaa silmien väriä jne. Onhan se omalla tavalla kivaa.
- AnonyymiUUSI
En meikkaa tai sitten vaan ihan huomaamattomasti. Kelpaan itselleni tällaisena ja tietysti pidän huolta itsestäni peseytymällä, siisteillä vaatteilla yms. En halua olla sutattu meikkipytty, vähän huulipunaa ehkä. Less is more. Kun kelpaan itselleni, kelpaan muuallakin :)
- AnonyymiUUSI
Olipa voimaannuttava teksti, palstasetä👍
- AnonyymiUUSI
Minusta hulipuna nimenomaan tuo se suttuisen ja meikatun ulkonäön.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minusta hulipuna nimenomaan tuo se suttuisen ja meikatun ulkonäön.
Eipä tuo, kun osaa punta niin, että näyttää luonnolliselta punalta huulissa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tuo, kun osaa punta niin, että näyttää luonnolliselta punalta huulissa.
Näyttää aina feikiltä. Huulipuna on se kaikkein suttuisin meikki, joka ei näytä koskaan luonnolliselta. Oieeastaan kaikki muu on mahdollista saada näyttäään luonnolliselta, mutta huulimeikki näkyy aina.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Näyttää aina feikiltä. Huulipuna on se kaikkein suttuisin meikki, joka ei näytä koskaan luonnolliselta. Oieeastaan kaikki muu on mahdollista saada näyttäään luonnolliselta, mutta huulimeikki näkyy aina.
Täytyykin kiinnittää huomiota. Haluan näyttää hyvältä, mutten halua tukkia ihohuokosia. Joskus luonnollinen ihomeikkikin voi olla ok. Tosin on taitolaji, ettei se vaan näin vanhemmalla naisella tuo vaan räikeästi esiin juonteita ja tee jotenkin "halvan" näköiseksi. Siisti meikki vanhemmiten on aika vaikea laittaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Täytyykin kiinnittää huomiota. Haluan näyttää hyvältä, mutten halua tukkia ihohuokosia. Joskus luonnollinen ihomeikkikin voi olla ok. Tosin on taitolaji, ettei se vaan näin vanhemmalla naisella tuo vaan räikeästi esiin juonteita ja tee jotenkin "halvan" näköiseksi. Siisti meikki vanhemmiten on aika vaikea laittaa.
Huulipuna nayttää aina ylimeikatulta. Hyvin valittu tuote ei tuki ihohuokosia.
- AnonyymiUUSI
no naiset meikkaa toisia naisia varten! tietenkin... jos yhtään tunnet naisia niin tiedät tämän.
ps. unohda naisten puheet, ei ne koskaan kerro totuutta kuitenkaan.- AnonyymiUUSI
Höpö höpö. Vain mies voi tulla tuollaiseen tulokseen. Nainen on liian monimutkainen yksikkö sinulle, myönnä se vihdoinkin jo.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö. Vain mies voi tulla tuollaiseen tulokseen. Nainen on liian monimutkainen yksikkö sinulle, myönnä se vihdoinkin jo.
ja vain nainen osaa sujuvasti valehdella jopa itselleen.
- AnonyymiUUSI
” ps. unohda naisten puheet, ei ne koskaan kerro totuutta kuitenkaan.” No sittenhän sinä et tuhlaa aikaas kyselyyn? Lol
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ja vain nainen osaa sujuvasti valehdella jopa itselleen.
Kerro toki tarkemmin mistä
- AnonyymiUUSI
pelkkää kilpakissailua ja jos mies huomaa niin se on pelkkää bonusta tai sitten vahinko jota ei myönnetä :D
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
pelkkää kilpakissailua ja jos mies huomaa niin se on pelkkää bonusta tai sitten vahinko jota ei myönnetä :D
...sivusta tietty
- AnonyymiUUSI
Kaikkia ihmisiä varten itseni mukaanlukien. Ehkä noin kolme kertaa vuodessa. Jaksa sitä piperrystä.
- AnonyymiUUSI
Jo Kleopatra muinoin tummensi silmänsä hiilellä.siinä virassa tuskin muiden kuin itsensä vuoksi.
- AnonyymiUUSI
vain itsensä vuoksi, tietenkin!....
- AnonyymiUUSI
ei kai tyttöjen tarvitsisi meikata, koska näyttäisi vain vanhemmalta.
mutta mikä paikka niin missä uhkapelit sallitua niin Macao, joitain elokuviakin on ollut miten tuolla kaikki tuhoavat kaikki rahansa ja itsemurhia:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Uhkapelaaminen_Macaolla - AnonyymiUUSI
Uhkapeleissä niin pitää osata lopettaa se pelaaminen, silloin oi olla ihan hauskaakin... joku peliriippuvuus on sairaus kuin alkoholismikin on.
- AnonyymiUUSI
olen pelnnut paljonkin baareissa Mustaa Jaakkoa, eli Blackjack-peliä ja vtyuplaviskilasi juomana vieressä pelatessa, saatan olla jopa noin +10 prosenttia voitollakin noissa peleissä.
Sinänsä voi olla hauskojakin pelailla. - AnonyymiUUSI
pelaa Mustaa Jaakkoa, mutta niin .. joku vanha kaverikin sanoi että piti ottaa puhelimeen nettikin ja ohjelma jotta voi pelailla Blackjackia pikkiuisesta ruudustakin.
Minulla on oma Blackjack-pelijuttu tietokoneella jossa erilaisia vastustajia, kortien laskeminen ei vaikuta.
t. 5 card Charlie - AnonyymiUUSI
ikäcä-palsta kirejoityaa niin paljon juyyusiaan... tosi paljon juttyuja... melkein kuin maailankaikkeuden täytytäisi höpöyyksillään
- AnonyymiUUSI
Iän myötä olen huomannut, että näyttää paremmalta, kun ei meikkaa vahvasti. Se on vain luonnollista.
Silloin joskus kun meikkailin epäsäännöllisesti. Meikkasin, koska yritin ottaa naisen roolia, näyttää femiiniltä ja oletin että näin näytän myös naisena kivemmalta muitten silmissä. Eli noudatin pitkälti yhteiskunnan odotuksia miltä nainen näyttää, miten nainen tyylittelee itseään naiseuttaan korostaen.
Koska tunsin olevani muukalainen siinä leinissä looetin ajattelemasta ennakko odotuksia ja mitä muut minun naiseudesrani haluaa. Riittää että olen mä kuten olen. Kelle ei riitä, olkoot riittämättä. Pääasia rttä viihdyn itse itsessäni ilman femiini hömpötyksiä.Jasu2025 kirjoitti:
Piirtelen mielummin paperille, kun naamaani. Mutta paperillekkin pohjakuvia.
Maailman raskain leikki on yrittää miellyttää muuta. Sen lisään, siksi en enää moista yritä millään ulkoisella varsinkaan. Käytöstavat saa riittää. Kaikki muu on minua varten itsessäni.
- AnonyymiUUSI
Itseäni varten, omaa hyvää oloa varten, ollessani ihmisten ilmoilla.
- AnonyymiUUSI
Ihan itseäni varten tietysti. En usko, että ketään muuta kiinnostaa lainkaan onko mulla meikkiä vai eikö ole.
- AnonyymiUUSI
ja kun menet illalla pimeässä ulos kävelylle, olet tietenkin meikattuna pakkelia naama täynnä? kun vain itseäsi varten sitä meikkiä naamaasi maalaat, eihän sillä väliä vaikkei muut sitä edes näe kun itse tiedät että pakkelia on naamassa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ja kun menet illalla pimeässä ulos kävelylle, olet tietenkin meikattuna pakkelia naama täynnä? kun vain itseäsi varten sitä meikkiä naamaasi maalaat, eihän sillä väliä vaikkei muut sitä edes näe kun itse tiedät että pakkelia on naamassa.
Yleensä kyllä. En ala erikseen pesemään kasvojani meikeistä lähtiessäni kävelylle. Kasvoni tosin eivät ole koskaan "pakkelia täynnä", sillä meikkaan aina hyvin kevyesti. Ja kyllä, meikkaan yleensä myös ihan itsekseni kotona ollessani, sillä ihonhoitotuotteeni ovat pitkälti samalla myös meikkejä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä kyllä. En ala erikseen pesemään kasvojani meikeistä lähtiessäni kävelylle. Kasvoni tosin eivät ole koskaan "pakkelia täynnä", sillä meikkaan aina hyvin kevyesti. Ja kyllä, meikkaan yleensä myös ihan itsekseni kotona ollessani, sillä ihonhoitotuotteeni ovat pitkälti samalla myös meikkejä.
Ja siis ehostan vaikka olisin menossa paikkaan, jossa ei ole yhtään ainoaa miestä mailla eikä halmeilla. Siitä tulee minulle mukava olo. Se on nimenomaan itseäni varten, sillä minähän sen oman peilikuvani aina jossain näen. Olisi todella ikävää, jos joka ikkunasta heijastuisi takaisin joku variksenpelätin.
Tämä on monitahoisempi kysymys kuin uskoisikaan..
Meikkaan nykyään harvoin, todella harvoin oikeastaan. Olen itseni näköinen ja meikillä minä muutun toukasta perhoseksi. Ja se yleensä huomataan.
Kun haluan meikata, haluan tuntea itseni perhoseksi, vaikka olenkin vain toukka. Peitän kauneusvirheitä ja korostan parempia puoliani meikillä. Teen sen kyllä itseni takia, silti muiden takia. Saan huomiota ja kohtelua, jota en meikittömänä saa.
Se huomio on omiaan nostamaan itsetuntoa. Eli kun haluan nostaa fiiliksiäni, tai juhlistan jotakin, meikkaan. Mitä tapahtuu nykyään erityisen harvoin. Se on kuin maski, naamari johon muut ihmiset suhtautuvat suopeasti. Kun on visuaalisesti "kunnossa", minua kohdellaan ihan eri tavalla kuin arkinaamallani.
Meikkaan siis itseäni varten, saadakseni jonkinlaista hyväksyntää. Sillä arkinaamani on ihan erilainen. Olen arkinaamallani 99.8% ajastani ja kun meikkaan, kaipaan jotakin piristystä. Ehkä huomiota.. tiedä siitä sitten.
Mutta se on varmaa, että siisti, huoliteltu ulkonäkö parantaa sitä, miten sinua kohdellaan. Se on fakta. Se lieneen monella se syy, mutta en menisi takuuseen tästä.- AnonyymiUUSI
Totean tälleen vähän sivusta, että en ymmärrä yhtään tuota "saan erilaista kohtelua". Oletan, että tuossa lienee pitkälti kysymys siitä missä on meikattuna vs. meikeittä. En minä nimittäin ainakaan ole koskaan huomannut, että saisin vaikka nyt kaupassa erilaista kohtelua meikeillä tai ilman meikkejä. Sanoisin, että valtaosassa arkisissa paikoissani, en huomaa mitään eroa kohtelussa, olenpa meikeillä tai ilman. Vaan toisaalta mä en edes tykkää huomiosta, vaan pikemmin päinvastoin, joten ehkä se tekee sen, etten huomaa eroa kohtelussa. Minulle meikit ovat itseäni varten, kokeakseni oman oloni mukavaksi ja jotta vaikkapa ikkunasta heijastuva olemukseni ei "säikäyttäisi minua itseäni". Olen myös ihan yhtälailla saanut epämiellyttävää huomiota (eli siis huomiota yleensä) osakseni näyttäessäni petolinnun perseeltä, pieruverkkareissa, tukka rasvaisena ja takussa ja naama punaisenaan näppyjä kukkien,
Anonyymi kirjoitti:
Totean tälleen vähän sivusta, että en ymmärrä yhtään tuota "saan erilaista kohtelua". Oletan, että tuossa lienee pitkälti kysymys siitä missä on meikattuna vs. meikeittä. En minä nimittäin ainakaan ole koskaan huomannut, että saisin vaikka nyt kaupassa erilaista kohtelua meikeillä tai ilman meikkejä. Sanoisin, että valtaosassa arkisissa paikoissani, en huomaa mitään eroa kohtelussa, olenpa meikeillä tai ilman. Vaan toisaalta mä en edes tykkää huomiosta, vaan pikemmin päinvastoin, joten ehkä se tekee sen, etten huomaa eroa kohtelussa. Minulle meikit ovat itseäni varten, kokeakseni oman oloni mukavaksi ja jotta vaikkapa ikkunasta heijastuva olemukseni ei "säikäyttäisi minua itseäni". Olen myös ihan yhtälailla saanut epämiellyttävää huomiota (eli siis huomiota yleensä) osakseni näyttäessäni petolinnun perseeltä, pieruverkkareissa, tukka rasvaisena ja takussa ja naama punaisenaan näppyjä kukkien,
No tuo on sinun kokemus ja en missään nimessä halua vähätellä sitä. Minä todellakin saan ihan erilaista kohtelua riippuen siitä olenko meikeillä vai ilman. Se on minun kokemukseni asiasta.
Vaatekaupoilla tai ravintolassa.. oikeastaan aika sama missä. Jopa töissä.. mutta siellä ne on jo tottuneet minun arkinaamaani ja ihmettelevät jos meikkaan sinne.- AnonyymiUUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
No tuo on sinun kokemus ja en missään nimessä halua vähätellä sitä. Minä todellakin saan ihan erilaista kohtelua riippuen siitä olenko meikeillä vai ilman. Se on minun kokemukseni asiasta.
Vaatekaupoilla tai ravintolassa.. oikeastaan aika sama missä. Jopa töissä.. mutta siellä ne on jo tottuneet minun arkinaamaani ja ihmettelevät jos meikkaan sinne.Kuulostaa hyvin oudolta. Oletko miettinyt, josko sillä oletko meikattu tai et, on vaikutusta sinun omaan käytöseesi? Se nimittäin kuulostaisi loogisemmalta selitykseltä, varsinkin kun sanot tuossa, että meikkaat mm. kun haluat tuntea itsesi perhoseksi. Olisi hyvin ymmärrettävää, jos tuo näkyisi myös käytöksessäsi ja asenteessasi, enkä nyt tarkoita negatiivisesti.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa hyvin oudolta. Oletko miettinyt, josko sillä oletko meikattu tai et, on vaikutusta sinun omaan käytöseesi? Se nimittäin kuulostaisi loogisemmalta selitykseltä, varsinkin kun sanot tuossa, että meikkaat mm. kun haluat tuntea itsesi perhoseksi. Olisi hyvin ymmärrettävää, jos tuo näkyisi myös käytöksessäsi ja asenteessasi, enkä nyt tarkoita negatiivisesti.
Meikkaaminen nimittäin on niin hirvittävän tavallista, että on ehkä vähän outo ajatus, että juuri sinuun kiinnitettäisiin eri tavalla huomiota pelkkien meikkien takia.
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa hyvin oudolta. Oletko miettinyt, josko sillä oletko meikattu tai et, on vaikutusta sinun omaan käytöseesi? Se nimittäin kuulostaisi loogisemmalta selitykseltä, varsinkin kun sanot tuossa, että meikkaat mm. kun haluat tuntea itsesi perhoseksi. Olisi hyvin ymmärrettävää, jos tuo näkyisi myös käytöksessäsi ja asenteessasi, enkä nyt tarkoita negatiivisesti.
Olet varmaankin oikeassa, että meikkaaminen vaikuttaa omaankin olemiseeni. Olen ehkä naisellisempi silloin.. tai tunnen itseni naisellisemmaksi.
Tosiaan aika harvoin meikkaan nykyisellään. En ole kokenut tarvetta siihen ollenkaan.
Enkä ottanut negana. Ihan asiallinen kommenttisi oli.Anonyymi kirjoitti:
Meikkaaminen nimittäin on niin hirvittävän tavallista, että on ehkä vähän outo ajatus, että juuri sinuun kiinnitettäisiin eri tavalla huomiota pelkkien meikkien takia.
Minä muutun aikalailla rumasta ankanpoikasesta kauniiksi joutseneksi meikkien avulla. Ja tämä oli kärjistäen sanottu.
Eli homssusta tulee söpöliini ja pieni, söpö nainen herättää ihmisissä jotakin hölmöä suojeluvaistoa tai jotakin. On helposti lähestyttävä. Kun taas arkinaamani uhkuu sitä, että älä lähesty.
Olen miellyttävän näköinen kun minulla on meikkiä ja ilman meikkiä olen kuin suljetulta karannut psykopaatti.. heh.. noin kärjistettynä.
Olen vain huomannut eron.- AnonyymiUUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Olet varmaankin oikeassa, että meikkaaminen vaikuttaa omaankin olemiseeni. Olen ehkä naisellisempi silloin.. tai tunnen itseni naisellisemmaksi.
Tosiaan aika harvoin meikkaan nykyisellään. En ole kokenut tarvetta siihen ollenkaan.
Enkä ottanut negana. Ihan asiallinen kommenttisi oli.Kuten todettua, niin ainakaan itselläni meikki ei vaikuta tuon taivaallista muiden käytökseen. Ainoa oleellinen tekijä on oma mielialani, olemukseni, lähestyttävyyteni. On täysin yhdentekevää millainen sexybeibe olisin ulkoisesti, jos keskityn vain itseeni ja siihen omaan mitä nyt olenkaan tekemässä, enkä kiinnitä muihin mitään huomiota.
Se voi olla, että jotkut kohtelee paremmin kun on tietyt etiket täyttävä, mutta itse ajattelen ettei yksikään järkevä ihminen kohtele toista huonosti siksi ettei ole etikettien mukainen tai huolliteltu.
Pidän siis itse vähän moukkina ihmisiä joiden käytökseen vaikuttaa toisen ulkonäkö.- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
et vaan osaa meikata.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
et vaan osaa meikata.
Itseasiassa osaan, liiankin hyvin.
Anonyymi kirjoitti:
Kuten todettua, niin ainakaan itselläni meikki ei vaikuta tuon taivaallista muiden käytökseen. Ainoa oleellinen tekijä on oma mielialani, olemukseni, lähestyttävyyteni. On täysin yhdentekevää millainen sexybeibe olisin ulkoisesti, jos keskityn vain itseeni ja siihen omaan mitä nyt olenkaan tekemässä, enkä kiinnitä muihin mitään huomiota.
Niin.. minä olen juuri tuollainen ihminen, siis en kiinnitä muihin mitään huomiota, keskityn vain omiin puuhiini ja olen vaikeasti lähestyttävä.
Ei oikeasti kiinnosta muut.
Minua pidetään lieneen aika kovana ihmisenä juuri sen takia kuin miten olen. Ei paljoa rassaa mitä muut ajattelee minusta tai ulkonäöstäni. Olen naturellina lähes aina ja on minulle yhdentekevää kuinka muut siihen suhtautuvat. Olen vain havainnut heidän suhtautumisessaan eroja. Riippuen ulkoisesta habituksestani.
Jos jaksaisin viittiä olla huoliteltu koko ajan, ehkä en huomaisi eroa niin selvästi. Minulle huoliteltu ulkonäkö on erityinen poikkeustilanne.- AnonyymiUUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin.. minä olen juuri tuollainen ihminen, siis en kiinnitä muihin mitään huomiota, keskityn vain omiin puuhiini ja olen vaikeasti lähestyttävä.
Ei oikeasti kiinnosta muut.
Minua pidetään lieneen aika kovana ihmisenä juuri sen takia kuin miten olen. Ei paljoa rassaa mitä muut ajattelee minusta tai ulkonäöstäni. Olen naturellina lähes aina ja on minulle yhdentekevää kuinka muut siihen suhtautuvat. Olen vain havainnut heidän suhtautumisessaan eroja. Riippuen ulkoisesta habituksestani.
Jos jaksaisin viittiä olla huoliteltu koko ajan, ehkä en huomaisi eroa niin selvästi. Minulle huoliteltu ulkonäkö on erityinen poikkeustilanne.Ymmärrän hyvin tuon näkökulman. Minä taas olen huoliteltu itseni takia. Sitä tulee minulle hyvä mieli ja miellyttävä olo, joten en koe sitä lainkaan vaivalloiseksi. Se miten olen laittautunut, ei vaikuta mitenkään siihen miten inä suhtaudun muihin ihmisiin. Minua kiinnostaa muiden huomio aivan yhtä vähän, olinpa sitten laittautunut tai en.
Jasu2025 kirjoitti:
Se voi olla, että jotkut kohtelee paremmin kun on tietyt etiket täyttävä, mutta itse ajattelen ettei yksikään järkevä ihminen kohtele toista huonosti siksi ettei ole etikettien mukainen tai huolliteltu.
Pidän siis itse vähän moukkina ihmisiä joiden käytökseen vaikuttaa toisen ulkonäkö.Ymmärrän tuon hyvin, että saattaa pitää moukkana ihmistä joka kohtelee ihmisiä eri tavalla riippuen ulkoisesta habituksesta.
Yritän itse välttää moista, mutta aina ei onnistu.
Ihan fakta on mielestäni, että silmää miellyttävät ihmiset pääsevät helpommalla. Heillä on muistaakseni jonkun tutkimuksen mukaan parempi palkkatasokin..
Mut se ei ollut pointtini, vaan kun maailma menee niin. Se, että silmää miellyttävät löytävät esmes kumppanin helpommalla ja saavat enemmän hymyileviä ihmisiä ympärilleen, on vaan normaalia.
Suurin osa immeisistä ovat sellaisia. Tykkäävät katinkullasta. Itse uskon siihen, ettei kaikki kultaa mikä kiiltää. En välitä pinnallisuudesta.
Etkä sinäkään.
Mut suurin osa välittää. Joten mikäpä minä olen heitä tuomitsemaan. Minähän se olen valtavirran vastarannankiiski.
Se, etten välitä pinnallisuudesta, ei tee minusta pinnallisia ylempiarvoista. Vain erilaisen. Ja perusteeltaan erilaisuus on hyvästä. Oli sitten pinnallinen tai ei.
Pinnallisuutta pidetään jotenkin tyhmänä ominaisuutena. Se ei ole sitä. Tämä maailma on pinnallinen joten sopeutuvaisin selviää. Itse en henkilökohtaisesti tunne tarvetta sopeutua tai edes selvitä tässä maailmassa.
Siitä huolimatta en haluaisi haukkua ketään moukaksi vain pinnallisuutensa takia.
Minä siedän hyvin paljon kaltoin kohtelua. Olen tottunut siihen. Se, että joku käyttäytyy huonosti minua kohtaan, on hänen häpeänsä. Oli syy sitten mikä vain. En ota itseeni. Enkä ala haukkumaan. Edes vaikka minua kohdeltaisiin todella törkeästi. Loppupeleissä jokainen valitsee ihan itse, miten muita kohtelee ja annan mieluusti jokaiselle vapauden toteuttaa omaa luontoaan.- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän hyvin tuon näkökulman. Minä taas olen huoliteltu itseni takia. Sitä tulee minulle hyvä mieli ja miellyttävä olo, joten en koe sitä lainkaan vaivalloiseksi. Se miten olen laittautunut, ei vaikuta mitenkään siihen miten inä suhtaudun muihin ihmisiin. Minua kiinnostaa muiden huomio aivan yhtä vähän, olinpa sitten laittautunut tai en.
oletkin yksi v-tun feministi. onneksi kaikki naiset ei ole tuollaisia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
oletkin yksi v-tun feministi. onneksi kaikki naiset ei ole tuollaisia.
En ole feministi ja lisäksi olen selvästi parempitapainen kuin esimerkiksi sinä. Sinulla ei käytöksesi perustella ole vähäisimmässäkään määrin varaa valittaa.
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän hyvin tuon näkökulman. Minä taas olen huoliteltu itseni takia. Sitä tulee minulle hyvä mieli ja miellyttävä olo, joten en koe sitä lainkaan vaivalloiseksi. Se miten olen laittautunut, ei vaikuta mitenkään siihen miten inä suhtaudun muihin ihmisiin. Minua kiinnostaa muiden huomio aivan yhtä vähän, olinpa sitten laittautunut tai en.
Juu.. en minä tuomitse huoliteltua tai laittautunutta ulkonäköä. Ei siinä ole mitään väärää. Noin niin kuin mielestäni.
Jokainen tyylillään.
Piti vain tuoda oma näkemykseni keskusteluun.
Itse en saa laitetusta ulkonäöstäni niin suurta nautintoa, et viitsisin. Päin vastoin.
Minulle riittää naturelli ja minun on hyvä olla.
Arvostan enemmän mukavuutta ja helppoutta.
Minun meikkaamiseni loppui korona-aikaan maskipakkoon. Sillä kun minulla oli töissä suojalasit ja maski, ei meikkiä voinut ylläpitää. Ja sikseen se oli sitä ennenkin satunnaista.
Se, että ehostaa itseään on jokaisen oma valinta. Oli syy siihen sitten mikä vain. Ei ole oikeaa tai väärää tietä tässä asiassa.
Minä en tarvitse ehostusta. Tai siis omasta mielestäni. Muut taitavat olla eri mieltä. :)
Monasti kuullut, että minun kannattaisi meikata useammin..
Ei jaksa. Se nyt on vain minun tyylini.
- AnonyymiUUSI
Monia eri syitä toisille tulee vähän parempi mieli ja toisille ei ole mitään iloa tai hyötyä meikkaamisesta siinä oikeastaan ääripäät järkevistä syistä
- AnonyymiUUSI
En meikkaa - ja teen sen itseäni varten.
- AnonyymiUUSI
Itseäni varten tietysti meikkaan - toisaalta välillä olen myös meikkaamatta.
- Sheena- AnonyymiUUSI
ja silloinkin itseäsi varten, arvaan?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
ja silloinkin itseäsi varten, arvaan?
Tietty - meikkaan kun koen siitä iloa, miksipä muuten.
- Sheena
- AnonyymiUUSI
Meikkaamalla ja ehostamalla naiset peittävät kasvojensa ym. ihonsa visuaalisia vikoja ja virheitä sekä rakentavat kauneudellisia piirteitä jotka puuttuvat olemuksestaan. Nainen haluaa vaikuttaa kauniimmalta kuin viereinen nainen.
Female intrasexual competition
https://en.wikipedia.org/wiki/Female_intrasexual_competition- AnonyymiUUSI
kyse on siis pohjimmiltaan huijaamisesta. fake it until you make it.
Luin tuon ja kuulostaa pikkasen kärjistetyltä. Itsetunnottomien naisten egoboostilta, kilpailu ylipäänsä. Ei siinä auta meikkikään jos noin heikko päästään on.
- AnonyymiUUSI
Jasu2025 kirjoitti:
Luin tuon ja kuulostaa pikkasen kärjistetyltä. Itsetunnottomien naisten egoboostilta, kilpailu ylipäänsä. Ei siinä auta meikkikään jos noin heikko päästään on.
Vilkaisitko suvun loppupuolella olevaa referenssiluetteloa lainkaan?
Suuri osa naisten keskinäisestä taistelusta on tiedostamatonta toimintaa, tai puolitajuista niin että ymmärtää mitä tekee, mutta ei tajua perussyytä.
- AnonyymiUUSI
Itseäni varten jos jaksan.
- AnonyymiUUSI
ja jos et jaksa niin senkin teet vain itseäsi varten?
- AnonyymiUUSI
Meikkaan tietysti sen vuoksi, että haluan parempaan asemaan yhteiskunnassa. Siellä ylempänä on harvoin meikkaamattomia naisia.
🦄
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku775436Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel353015Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1232335HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a1201955Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v191895- 1111810
Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa
Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p2971415Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.691402Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma531294- 941187