Oletko rationalisti, irrationalisti vai jotain näiden väliltä?
Oletko enemmän “faktat pöytään” -tyyppi vai “musta tuntuu” -ajattelija? Teetkö siis päätöksiä enemmän järjellä, tunteella vai nopanheitolla?
Millainen olet ihmisenä?
132
1095
Vastaukset
Oletan, että minä olen melko tasapainossa rationaalisen ajattelun ja tunteiden välillä. Joskus toimin intuitiivisestikin.
- Anonyymi
Teen päätöksiä eniten INTUITIOLLA.
"Järki vs. tunteet" -ihmiset aina UNOHTAVAT koko intuition OLEMASSAOLON.
Anteeksi "huutaminen", mutta en kestä intuition sorsimista. En kestä myöskään sitä, että intuitio sekoitetaan tunteisiin.
🦄- Anonyymi
Oletko pyrkinyt jakamaan näitä intuitiivisia tietojas ns voimallisesti?
- Anonyymi
naisten juttuja tuommoiset.
ei muut ota vakavasti tuollaista henkilöä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko pyrkinyt jakamaan näitä intuitiivisia tietojas ns voimallisesti?
Tuttu henkilö instituutioille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuttu henkilö instituutioille
Kerro lisää. Kiinnostaa, koska minua on useammin kuin kerran syytetty tuoksi kirjoittajaksi, jopa aivan eri puolella sivustoa. Miksi yksäri kiinnostaa instituutioita ja mitkä nämä instituutiot ovat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro lisää. Kiinnostaa, koska minua on useammin kuin kerran syytetty tuoksi kirjoittajaksi, jopa aivan eri puolella sivustoa. Miksi yksäri kiinnostaa instituutioita ja mitkä nämä instituutiot ovat?
PS. Tarkkailen tämän viestin mahdollista poistumista täältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikein hyvä kysymys!
🍿🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole tullut vastausta!
Minuakin kiinnostaisi kovasti tuo vastaus... 🤔
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole tullut vastausta!
Minuakin kiinnostaisi kovasti tuo vastaus... 🤔
🦄varmaankin tarkoittaa "mental institution"...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
varmaankin tarkoittaa "mental institution"...
Jaa. Minä kun ajattelin heti sosiaalitieteiden instituutioteoriaa. 😁
🦄
Varmaan noitten väliltä. Sanotaan näin, että eläinten hankinnassa olen kyllä äkkinäinen. En hirmusti mieti, kun olen jo dydän syrjällä ja kädet ojossa, mulle tuo rakas olento hoivattavaksi heti. Vähän yrittäny nyt järkiintyä, enkä mennä tunteella. Sama saattaa olla kukkien suhteen, innostun joskus liikaa kukista. Muuten pidän itseäni maltillisena ja mietin tarkkaan vaakakuppiin seikkoja nostellen. Punniten.
- Anonyymi
Jasu2025 kirjoitti:
On siis asioita missä meen täysin sydän edellä ja asioita missä ihan täysin järki edellä.
Sanoinko mä jo että sun kuvaralli pistää mun pään sekaisin.
Luulisi nyt että helsinkiläisenä vähän vilinää kestäisin, mutta että.
Ei siis ihan positiivista.
(naurua) Anonyymi kirjoitti:
Sanoinko mä jo että sun kuvaralli pistää mun pään sekaisin.
Luulisi nyt että helsinkiläisenä vähän vilinää kestäisin, mutta että.
Ei siis ihan positiivista.
(naurua)No jätetään se kuvaralli tuohon viimeiseen. Halusin löytää vaan mahdollisimman realistisen ja kauniin naisen vastakohdan edustaakseni itseäni upeiden ihmisten keskuudessa. Eli missä ilme ei ole edustava, eikä ole muutenkaan parhaimmillaan kuvassa. Kuten ihmiset yleensä pyrkii olemaan.
- Anonyymi
Jasu2025 kirjoitti:
No jätetään se kuvaralli tuohon viimeiseen. Halusin löytää vaan mahdollisimman realistisen ja kauniin naisen vastakohdan edustaakseni itseäni upeiden ihmisten keskuudessa. Eli missä ilme ei ole edustava, eikä ole muutenkaan parhaimmillaan kuvassa. Kuten ihmiset yleensä pyrkii olemaan.
Niin
Juuri kun tottuu johonkin, se katoaa.
Mennään tällä. Se on hyvä.
Se pitää vielä sanoa, että juuri tällainen muuttuva todellisuus on mieleeni, sillä jos kuvitellaan esmes minut (tai kuka hyvänsä) museoon katselemaan taulua, niin mitä seuraavaksi tapahtuu?
No tietenkin siirryn seuraavan eteen. Se on luonnollista ja järkevää.
(Ralli-hihitystä) - Anonyymi
mitä ihmettä! oletko sinä itse tuossa kuvassa?
mutta näytät ihan naiselta!
siis oletko nyt se sama joka moottorisahaa puita ja tekee ties mitä pihatöitä, vai sekoitanko johonkin ihan toiseen? Anonyymi kirjoitti:
siis oletko nyt se sama joka moottorisahaa puita ja tekee ties mitä pihatöitä, vai sekoitanko johonkin ihan toiseen?Olen. Kuule minä olen tuossa naisellisemmillani kolmenkympin alkuvuosilla, sen jälkeen on ulkonäkö lähtenyt laskuun. Jos nyt voidaan sen missään nousussa koskaan olleen sitä ennenkään.
Eihän niitä töitä naamalla tehdä. 😊Jasu2025 kirjoitti:
Olen. Kuule minä olen tuossa naisellisemmillani kolmenkympin alkuvuosilla, sen jälkeen on ulkonäkö lähtenyt laskuun. Jos nyt voidaan sen missään nousussa koskaan olleen sitä ennenkään.
Eihän niitä töitä naamalla tehdä. 😊Mä kyllä en niinkään moottorisahaa mitään, kun ei ole puutalkoitakaan. Rälläkkää käytän useammin ja sirkkelisahaa. Voi olla, että sekoitat johonkin toiseen työkaluja ja raskaita fyysisiä töitä pelkäämättömään naissukupuoleen. Tai en pelkää niitä töitä, jälkikipuja kylläkin ykyään. Ne on niin saatanallisen vaikeita vanhemmiten, kun hitaammin palautuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siis oletko nyt se sama joka moottorisahaa puita ja tekee ties mitä pihatöitä, vai sekoitanko johonkin ihan toiseen?Kenen kuvia muuten palstasetä käytät näissä urpoissa huuhaaprofiileissasi?
Jasu2025 kirjoitti:
Mä kyllä en niinkään moottorisahaa mitään, kun ei ole puutalkoitakaan. Rälläkkää käytän useammin ja sirkkelisahaa. Voi olla, että sekoitat johonkin toiseen työkaluja ja raskaita fyysisiä töitä pelkäämättömään naissukupuoleen. Tai en pelkää niitä töitä, jälkikipuja kylläkin ykyään. Ne on niin saatanallisen vaikeita vanhemmiten, kun hitaammin palautuu.
Lisäisin, että meitä naisia on paljon nykyään, jotka tekee nk. miesten töitä. Mitä ennen pidettiin miesten töinä tarkemmin sanottuna. Ja moni nainen on vielä paljon paljon minua osaavampi ja taitavampi käsistään mitä tulee nikkarointiin ja nk. miesten töihin. Mä olen harrastelija, moni muu on tekijä.
Siksees toivon että ihmiset oppisi ymmärtämäön, ettei sukupuoli määritä osaamista eikä mielenkiintoa "miesmäisiin" juttuihin tai päinvastoin miehillä "naismaisiin".Jasu2025 kirjoitti:
Lisäisin, että meitä naisia on paljon nykyään, jotka tekee nk. miesten töitä. Mitä ennen pidettiin miesten töinä tarkemmin sanottuna. Ja moni nainen on vielä paljon paljon minua osaavampi ja taitavampi käsistään mitä tulee nikkarointiin ja nk. miesten töihin. Mä olen harrastelija, moni muu on tekijä.
Siksees toivon että ihmiset oppisi ymmärtämäön, ettei sukupuoli määritä osaamista eikä mielenkiintoa "miesmäisiin" juttuihin tai päinvastoin miehillä "naismaisiin".Kaikilla aivot osaa ja omaksuu kellä mitäkin genitaaleihin katsomatta. ❤️
Jasu2025 kirjoitti:
Kaikilla aivot osaa ja omaksuu kellä mitäkin genitaaleihin katsomatta. ❤️
Minusta itsestäni olisi ihan upeaa ja mahtavaa, jos olisin naisen kanssa suhteessa ja hän olisi osaavaa timpuri, puuseppä, käsityöläinen. Joka osaa vaikka mitä. Ja itse saisin olla osaamisessa assistenttina ja statistina. Saattaisin olla ehkä vähän nehee rouvastani kyllä. 😂
Siinäpä mimmi joka osaa ja tekee eikä meinaa puuterihuiskua.- Anonyymi
Jasu2025 kirjoitti:
Minusta itsestäni olisi ihan upeaa ja mahtavaa, jos olisin naisen kanssa suhteessa ja hän olisi osaavaa timpuri, puuseppä, käsityöläinen. Joka osaa vaikka mitä. Ja itse saisin olla osaamisessa assistenttina ja statistina. Saattaisin olla ehkä vähän nehee rouvastani kyllä. 😂
Siinäpä mimmi joka osaa ja tekee eikä meinaa puuterihuiskua.minusta se olisi aika outoa.... no en tiedä, en tunne yhtään ainoaa sellaista naista joka sahaisi rälläkällä mitään. joku voi jotain puutöitä hieman tehdä, mutta ei mitään metallitöitä. katsoisin kyllä pitkään suu auki sitä naista joka rällättäisi rautaa poikki, en tiedä mitä siitä ajattelisin kun en ole sellaista tapausta koskaan nähnyt, muuta kuin jossain elokuvassa ehkä, näyttelijän esittämänä.
joo olit just se miksi luulinkin, se olikin rälläkkä ja sirkkeli mitä käytät.
ihmeen hyvännäköinen olet! ja olen aika hämmentynyt nyt kun en osaa tuota kuvaa yhdistää sinun puheisiin oikein mitenkään... ja kieltämättä suhtautuisin sinuun paljon mukavammin ja olisin huomaavaisempi mikäli tuollainen kuva sinulla siinä näkyisi, viitaten siihen aikaisempaan keskusteluun missä kyselit kuvan vaikutuksesta. Anonyymi kirjoitti:
minusta se olisi aika outoa.... no en tiedä, en tunne yhtään ainoaa sellaista naista joka sahaisi rälläkällä mitään. joku voi jotain puutöitä hieman tehdä, mutta ei mitään metallitöitä. katsoisin kyllä pitkään suu auki sitä naista joka rällättäisi rautaa poikki, en tiedä mitä siitä ajattelisin kun en ole sellaista tapausta koskaan nähnyt, muuta kuin jossain elokuvassa ehkä, näyttelijän esittämänä.
joo olit just se miksi luulinkin, se olikin rälläkkä ja sirkkeli mitä käytät.
ihmeen hyvännäköinen olet! ja olen aika hämmentynyt nyt kun en osaa tuota kuvaa yhdistää sinun puheisiin oikein mitenkään... ja kieltämättä suhtautuisin sinuun paljon mukavammin ja olisin huomaavaisempi mikäli tuollainen kuva sinulla siinä näkyisi, viitaten siihen aikaisempaan keskusteluun missä kyselit kuvan vaikutuksesta.Ei minua naaman mukaan tarvi kohdella mitenkään. Jos et tykkää et tykkää. Minä oon täällä yhtä suora ja töykeä, kun mullekin ollaa. Ihmiset osaa IRL käyttäytyä paremmin, siellä ei ole tarvinut ärhennellä kenenkään kanssa vuosiin.
No ei ne työkalut minusta mitään ihmeellisiä ole. Ihmisen keksimiä ja ihmiset niitä käyttää. Moni nainen oppisi ja osaisi, jos vaan yhtään viittisi opetella. Siitähän se kiinni on eikä mistään muusta. Ei vaan viitsi. Minä taas oon aina tykännyt kaikista aparasteista ja opetella käyttämään niitä. Se on kutsumus.
Kävin puukässän 3 luokalta asti. Yläasteella oli metallityötkin ja 9 sain tokariin aina. Oli valinnaisena yläasteella. Ei ne mitään erikoista lahjakkuutta vaadi. Rohkeutta ja mielenkiintoa kyllä.Jasu2025 kirjoitti:
Ei minua naaman mukaan tarvi kohdella mitenkään. Jos et tykkää et tykkää. Minä oon täällä yhtä suora ja töykeä, kun mullekin ollaa. Ihmiset osaa IRL käyttäytyä paremmin, siellä ei ole tarvinut ärhennellä kenenkään kanssa vuosiin.
No ei ne työkalut minusta mitään ihmeellisiä ole. Ihmisen keksimiä ja ihmiset niitä käyttää. Moni nainen oppisi ja osaisi, jos vaan yhtään viittisi opetella. Siitähän se kiinni on eikä mistään muusta. Ei vaan viitsi. Minä taas oon aina tykännyt kaikista aparasteista ja opetella käyttämään niitä. Se on kutsumus.
Kävin puukässän 3 luokalta asti. Yläasteella oli metallityötkin ja 9 sain tokariin aina. Oli valinnaisena yläasteella. Ei ne mitään erikoista lahjakkuutta vaadi. Rohkeutta ja mielenkiintoa kyllä.Mä taas en vastaavasti osaa kutoa enkä virkata yhtään. En edes alkua. Ompelukonetta oon opetellu nyt tänä vuonna käyttämään, innostuin rottien myötä ompelemaan itse alustoja ja riippuja, kangasputkia ja pesiä. Semmosta helppoa. Ei ole kovin nättiä mun ompelujälki, mutta kyllä ne rotille kelpaa. 😂
Oon kyllä ostanutkin niitä käsityöläisten tekemiä, ne on niin kauniita ettei meinaa raaskia edes käyttöön ottaa. Marsuillekin unipesiä jne. Jotkut osaa todella kauniisti tehdä, taito hyppysissä. ❤️Jasu2025 kirjoitti:
Mä taas en vastaavasti osaa kutoa enkä virkata yhtään. En edes alkua. Ompelukonetta oon opetellu nyt tänä vuonna käyttämään, innostuin rottien myötä ompelemaan itse alustoja ja riippuja, kangasputkia ja pesiä. Semmosta helppoa. Ei ole kovin nättiä mun ompelujälki, mutta kyllä ne rotille kelpaa. 😂
Oon kyllä ostanutkin niitä käsityöläisten tekemiä, ne on niin kauniita ettei meinaa raaskia edes käyttöön ottaa. Marsuillekin unipesiä jne. Jotkut osaa todella kauniisti tehdä, taito hyppysissä. ❤️Ja häkkitikkaisiin metallisiin oon ommellut itse päällisiä mitkä saa tarranauhalla suljettua yläpäästä. Niin ei jää deguilla eikä rotilla jalat pinnan väliin tikkaissa ja satuta jalkojaan. Saa kynsillä kiinni kankaasta ja pysyy loukkaamatta itseään.
- Anonyymi
Jasu2025 kirjoitti:
Mä taas en vastaavasti osaa kutoa enkä virkata yhtään. En edes alkua. Ompelukonetta oon opetellu nyt tänä vuonna käyttämään, innostuin rottien myötä ompelemaan itse alustoja ja riippuja, kangasputkia ja pesiä. Semmosta helppoa. Ei ole kovin nättiä mun ompelujälki, mutta kyllä ne rotille kelpaa. 😂
Oon kyllä ostanutkin niitä käsityöläisten tekemiä, ne on niin kauniita ettei meinaa raaskia edes käyttöön ottaa. Marsuillekin unipesiä jne. Jotkut osaa todella kauniisti tehdä, taito hyppysissä. ❤️keskustelu kanssasi on kyllä tajuntaa laajentavaa... on niin kummallista kun tuossa kuvassa katselee tuollainen hottis ja puhutaan metallitöistä jne... hah!...
niin, tuostahan se on kiinni että uskaltaako ja viitsiikö opetella, tai haluaako. yleensä naisilla on vaan se asenne että ne odottaa että joku muu (mies) tekee kaiken valmiiksi. ne soittaa miehen paikalle jos ei ole omaa sellaista. ei niillä käy edes mielessäkään että tekisi mitään itse.
kutomiset ja ompelutkin on nykyään tosi vaikeaita naisille, vaikke ne osaakin kun on pienenä opetettu ne taidot. minä osaan vain välttävästi paikata jotain langalla ja neulalla... tosin en saa sitä lankaa neulaan millään kun on liian isot sormet sellaiseen.
minä laittaisin marsuille pesän pahvilaatikosta, saisivat silputa sen sitten kun kyllästyvät taloonsa... rotat on minulle hieman liikaa, olen niitten kanssa ollut tekemisissä joskus, siis villien sellaisten. not in my home, voisin sanoa. Anonyymi kirjoitti:
keskustelu kanssasi on kyllä tajuntaa laajentavaa... on niin kummallista kun tuossa kuvassa katselee tuollainen hottis ja puhutaan metallitöistä jne... hah!...
niin, tuostahan se on kiinni että uskaltaako ja viitsiikö opetella, tai haluaako. yleensä naisilla on vaan se asenne että ne odottaa että joku muu (mies) tekee kaiken valmiiksi. ne soittaa miehen paikalle jos ei ole omaa sellaista. ei niillä käy edes mielessäkään että tekisi mitään itse.
kutomiset ja ompelutkin on nykyään tosi vaikeaita naisille, vaikke ne osaakin kun on pienenä opetettu ne taidot. minä osaan vain välttävästi paikata jotain langalla ja neulalla... tosin en saa sitä lankaa neulaan millään kun on liian isot sormet sellaiseen.
minä laittaisin marsuille pesän pahvilaatikosta, saisivat silputa sen sitten kun kyllästyvät taloonsa... rotat on minulle hieman liikaa, olen niitten kanssa ollut tekemisissä joskus, siis villien sellaisten. not in my home, voisin sanoa.Pahvia en ole laittanut, kuin jpillekin jotka ei niele sitä silppua. Osa marsuista nääs syö sitä pahvia sen lisäksi, että puree. Aivan kuten puumökkiäkin. Kankaiset on helpot heittää pesuun, meillä marsuilla ei ole puruja käytössä lainkaan. Tekstiilit taikakuutiopilttuussa. Huone tai puolitoista huonetta niille on pyhitetty lattiaa. 🙂
Ritat taas asuu 2 kerroksissa häkeissään ja käy mun kanssa kukin poppoo vuorollaan vapaana jaloittelemassa huoneessa missä turvallista temmeltää. Samoin degut, jotka asuu 3 kerroksessa critterissä 2 chilenoravaa aka torvimyyrää. On niillä tilaa. Rotillakin on tilaa, kun isoin poppoo on 5 päätä häkissä. Kahdessa muussa on 3 päätä häkissä.
Ja kaikilla on uudet häkit. Toki ne sitten seuraavilla on jo vanhat. Mutta kun meinaan rottailla ja drhuilla bielä vuosia, niin ostin uudet häkit, että kestää omassa käytössä kunhan huoltaa hyvin niitäkin. 😊
No mutta eihän meikkaamaton naama voi hottis olla. Jostain syystä olen pariutunut kyllä aina ilman meikkiä ja ilman hienoja vaatteita. Mutten usko sen olevan hottista, vaan jotain muuta. Ehkä miehet on ollu luonnonlapsia itsekin.Jasu2025 kirjoitti:
Pahvia en ole laittanut, kuin jpillekin jotka ei niele sitä silppua. Osa marsuista nääs syö sitä pahvia sen lisäksi, että puree. Aivan kuten puumökkiäkin. Kankaiset on helpot heittää pesuun, meillä marsuilla ei ole puruja käytössä lainkaan. Tekstiilit taikakuutiopilttuussa. Huone tai puolitoista huonetta niille on pyhitetty lattiaa. 🙂
Ritat taas asuu 2 kerroksissa häkeissään ja käy mun kanssa kukin poppoo vuorollaan vapaana jaloittelemassa huoneessa missä turvallista temmeltää. Samoin degut, jotka asuu 3 kerroksessa critterissä 2 chilenoravaa aka torvimyyrää. On niillä tilaa. Rotillakin on tilaa, kun isoin poppoo on 5 päätä häkissä. Kahdessa muussa on 3 päätä häkissä.
Ja kaikilla on uudet häkit. Toki ne sitten seuraavilla on jo vanhat. Mutta kun meinaan rottailla ja drhuilla bielä vuosia, niin ostin uudet häkit, että kestää omassa käytössä kunhan huoltaa hyvin niitäkin. 😊
No mutta eihän meikkaamaton naama voi hottis olla. Jostain syystä olen pariutunut kyllä aina ilman meikkiä ja ilman hienoja vaatteita. Mutten usko sen olevan hottista, vaan jotain muuta. Ehkä miehet on ollu luonnonlapsia itsekin.Ja siis ovat pitäneet luonnollisuudestani ja koreilemattomuudesta. Näin mä luulen. On miehiä joille ei kelpaa kuin laittautuvat naiset. Ne ei minuun edes vilkaisisi kuin ittekseen ilkkuen. Mikä rönttätäti. 🤣
Jasu2025 kirjoitti:
Ja siis ovat pitäneet luonnollisuudestani ja koreilemattomuudesta. Näin mä luulen. On miehiä joille ei kelpaa kuin laittautuvat naiset. Ne ei minuun edes vilkaisisi kuin ittekseen ilkkuen. Mikä rönttätäti. 🤣
Vaan hyvä niin, enpä minäkään olis mitään miestä huolinu jolle en kelpaisi ittenäni. Just niin rumana a nättinä kun oon ja just niin tyylitajuttomana vaatteiltani ja ulkoisesti kun oon. En rupeis muuttaa itteeni kenenkään takia tyyliin jota en koe aidoksi itsekseni. Kaikilla on mukavempaa kun oon itteni ja tyytyväinen ittessäni.
Jasu2025 kirjoitti:
Vaan hyvä niin, enpä minäkään olis mitään miestä huolinu jolle en kelpaisi ittenäni. Just niin rumana a nättinä kun oon ja just niin tyylitajuttomana vaatteiltani ja ulkoisesti kun oon. En rupeis muuttaa itteeni kenenkään takia tyyliin jota en koe aidoksi itsekseni. Kaikilla on mukavempaa kun oon itteni ja tyytyväinen ittessäni.
Jokka ei kehtaa seurassani näyttäytyä, näyttäytyköön muualla kun seurassani.
- Anonyymi
Jasu2025 kirjoitti:
Pahvia en ole laittanut, kuin jpillekin jotka ei niele sitä silppua. Osa marsuista nääs syö sitä pahvia sen lisäksi, että puree. Aivan kuten puumökkiäkin. Kankaiset on helpot heittää pesuun, meillä marsuilla ei ole puruja käytössä lainkaan. Tekstiilit taikakuutiopilttuussa. Huone tai puolitoista huonetta niille on pyhitetty lattiaa. 🙂
No mutta eihän meikkaamaton naama voi hottis olla. Jostain syystä olen pariutunut kyllä aina ilman meikkiä ja ilman hienoja vaatteita. Mutten usko sen olevan hottista, vaan jotain muuta. Ehkä miehet on ollu luonnonlapsia itsekin.ohoh! puolitoista huonetta rottaeläimille!.... tuota(kaan) en arvannut.. luulin että ne menee jostain 1m x 1m tilassa. ei vissiin ihan halpoja ole tuollaiset erikoiset eläimet, mitkä on kotoisin jostain toiselta puolelta maailmaa. jutteleeko ne sinulle mitään vai tuijottavatko vaan hiljaa?
nuo kaikki muut kuuullostaa mielenkiintoisilta paiti ne rotat.... niitä on aika pelottava määrä sinulla. voi olla että minulle on jäänyt hieman kammoa niitä kohtaan kun olen niitä villejä sellaisia joskus hävittänyt. nykyään vaan hiiriä.
erikoinen kyllä olet... et ole ihan tavallinen tallaaja..
se on varmaan tuossa kuvassa nuo hiukset mitkä olet lainannut joltain hottikselta... ne tekee vaikutuksen. monet naiset ei ollenkaan tajua miten iso merkitys kauniilla hiuksilla onkaan, jos käyvät oikein kampaajalla laitattamassa upeat hiukset niin kyllä se todella tekee vaikutuksen. olen joskus nähnyt saman nuoren naisen tukka nutturalla ja toisen kerran hiukset auki ja hienosti laitettuna, aivan käsittämätön ero. sen toisen kerran oli keskustelu aika vaativaa sen kanssa kun oli niin vaikeaa keskittyä...
en oikeen niistä meikeistä perusta, ne on vähän outoja. pitäisi osata niin varovasti niitä laittaa ettei toiset edes huomaisi että niitä on, mutta useimmat naiset ei osaa niin tehdä vaan maalaavat jostain maalipöntöstä pensselillä naamaansa värejä. tyhmintä minusta on se kun monet naiset nyppii kulmakarvat pois kokonaan ja sitten maalaa jollain tussilla viivat tilalle.... siis mitä vttua... esittääkö ne jotain sanomalehteen kynällä piirrettyä sarjakuvahahmoa vai mitä ihmettä!.... en tajua ollenkaan.. Anonyymi kirjoitti:
ohoh! puolitoista huonetta rottaeläimille!.... tuota(kaan) en arvannut.. luulin että ne menee jostain 1m x 1m tilassa. ei vissiin ihan halpoja ole tuollaiset erikoiset eläimet, mitkä on kotoisin jostain toiselta puolelta maailmaa. jutteleeko ne sinulle mitään vai tuijottavatko vaan hiljaa?
nuo kaikki muut kuuullostaa mielenkiintoisilta paiti ne rotat.... niitä on aika pelottava määrä sinulla. voi olla että minulle on jäänyt hieman kammoa niitä kohtaan kun olen niitä villejä sellaisia joskus hävittänyt. nykyään vaan hiiriä.
erikoinen kyllä olet... et ole ihan tavallinen tallaaja..
se on varmaan tuossa kuvassa nuo hiukset mitkä olet lainannut joltain hottikselta... ne tekee vaikutuksen. monet naiset ei ollenkaan tajua miten iso merkitys kauniilla hiuksilla onkaan, jos käyvät oikein kampaajalla laitattamassa upeat hiukset niin kyllä se todella tekee vaikutuksen. olen joskus nähnyt saman nuoren naisen tukka nutturalla ja toisen kerran hiukset auki ja hienosti laitettuna, aivan käsittämätön ero. sen toisen kerran oli keskustelu aika vaativaa sen kanssa kun oli niin vaikeaa keskittyä...
en oikeen niistä meikeistä perusta, ne on vähän outoja. pitäisi osata niin varovasti niitä laittaa ettei toiset edes huomaisi että niitä on, mutta useimmat naiset ei osaa niin tehdä vaan maalaavat jostain maalipöntöstä pensselillä naamaansa värejä. tyhmintä minusta on se kun monet naiset nyppii kulmakarvat pois kokonaan ja sitten maalaa jollain tussilla viivat tilalle.... siis mitä vttua... esittääkö ne jotain sanomalehteen kynällä piirrettyä sarjakuvahahmoa vai mitä ihmettä!.... en tajua ollenkaan..Ne hiukset on mun omat. Tai oikeesti maksetut jatkot, jonkun intialaisen hiuskauppiaan päästä. Oli tuolloin hiusjatkot sineteillä, kun testasin 6kk miten pärjään pitkien hiusten kanssa. No en pärjänny, karseeta.
Kuvaa ei ole muokattu muuten kuin mustavalkoiseksi.
Mulla on suurin osa talosta eläinkäytössä. Tuo pläntti on vain marsuille. Mulla on monia muitakin eläimiä kokopäivätyö. Rescuet ei maksa muuten juuri mitään mutta ylläpito maksaa. Tänäänkin on lääkäri yhden marsun kanssa. Eilen oli rotan kanssa. Mutta mä ajattelen ne yhtä tärkeiksi kun meidät ihmisetkin. Ei ne ainakaan yhtään vähemmän tärkeitä ole.
Elämä on kullakin ainutkertainen. Laji kun laji. Minä kieltäisin kaikki eläinkokeet jos saisin kieltää yms. turkistarhat ja ahtaat epämukavat tilat. Eläin joutuu antamaan elämänsä toisen eläimen koe eläimenä, se on väärin.
Tai turkkinsa vaikka keinoturkiksetkin on keksitty. Jos nyt ihminen on niin kehnossa kunnossa ettei ilman lääkkeitä selviä niin ei selviä sitten. Ei ole oikein kiduttaa muita eläviä meidän takia.Jasu2025 kirjoitti:
Ne hiukset on mun omat. Tai oikeesti maksetut jatkot, jonkun intialaisen hiuskauppiaan päästä. Oli tuolloin hiusjatkot sineteillä, kun testasin 6kk miten pärjään pitkien hiusten kanssa. No en pärjänny, karseeta.
Mulla on suurin osa talosta eläinkäytössä. Tuo pläntti on vain marsuille. Mulla on monia muitakin eläimiä kokopäivätyö. Rescuet ei maksa muuten juuri mitään mutta ylläpito maksaa. Tänäänkin on lääkäri yhden marsun kanssa. Eilen oli rotan kanssa. Mutta mä ajattelen ne yhtä tärkeiksi kun meidät ihmisetkin. Ei ne ainakaan yhtään vähemmän tärkeitä ole.
Elämä on kullakin ainutkertainen. Laji kun laji. Minä kieltäisin kaikki eläinkokeet jos saisin kieltää yms. turkistarhat ja ahtaat epämukavat tilat. Eläin joutuu antamaan elämänsä toisen eläimen koe eläimenä, se on väärin.
Tai turkkinsa vaikka keinoturkiksetkin on keksitty. Jos nyt ihminen on niin kehnossa kunnossa ettei ilman lääkkeitä selviä niin ei selviä sitten. Ei ole oikein kiduttaa muita eläviä meidän takia.Ja kuvasta vielä, etten minä enää tuolta näytä kun kuvassa. Olen paljon karumman näköinen vanha akka jo nykyään. 😂
Joten ei kannata kauheasti antaa arvoa kuvalle joka on menneisyyttäni. Ei tulevaa eikä nykyhetkeä. Se edustaa vain minua meikitöntä vadtarannan kiiskeä joka väittää, että ilman meikkiäkin voi hyväksyä ittensä ja saavuttaa kaiken mitä meikattunakin.Jasu2025 kirjoitti:
Ja kuvasta vielä, etten minä enää tuolta näytä kun kuvassa. Olen paljon karumman näköinen vanha akka jo nykyään. 😂
Joten ei kannata kauheasti antaa arvoa kuvalle joka on menneisyyttäni. Ei tulevaa eikä nykyhetkeä. Se edustaa vain minua meikitöntä vadtarannan kiiskeä joka väittää, että ilman meikkiäkin voi hyväksyä ittensä ja saavuttaa kaiken mitä meikattunakin.Ja mitä ei ilman maskia saavuta, ei ole edes vaivan arvoista.
Jasu2025 kirjoitti:
Ne hiukset on mun omat. Tai oikeesti maksetut jatkot, jonkun intialaisen hiuskauppiaan päästä. Oli tuolloin hiusjatkot sineteillä, kun testasin 6kk miten pärjään pitkien hiusten kanssa. No en pärjänny, karseeta.
Tai turkkinsa vaikka keinoturkiksetkin on keksitty. Jos nyt ihminen on niin kehnossa kunnossa ettei ilman lääkkeitä selviä niin ei selviä sitten. Ei ole oikein kiduttaa muita eläviä meidän takia.Itsekin käytän verenpainelääkitystä ja tabletin verensokeria hillitsemään, oksettaa aina ottaa ne lääkkeet kun tiedän mitä eläimet on kärsineet, että mm. mulla on lääkkeet. En haluisi niitä käyttää ja olen sen sanonutkin lääkärissä, syynkin mutta he kieltäytyy sitten auttamasta minua, jos en niitä syö. Kiristämistä.
Uskovaisen ei tarvi syödä lihaa jos se on vakaumusta vastaan, mutta mun pitää syödä lääkkeitä vakaumustani vastaan taikka mua ei auteta. Jotain on maailmassa vitun vinksallaan ja pahasti.Jasu2025 kirjoitti:
Itsekin käytän verenpainelääkitystä ja tabletin verensokeria hillitsemään, oksettaa aina ottaa ne lääkkeet kun tiedän mitä eläimet on kärsineet, että mm. mulla on lääkkeet. En haluisi niitä käyttää ja olen sen sanonutkin lääkärissä, syynkin mutta he kieltäytyy sitten auttamasta minua, jos en niitä syö. Kiristämistä.
Uskovaisen ei tarvi syödä lihaa jos se on vakaumusta vastaan, mutta mun pitää syödä lääkkeitä vakaumustani vastaan taikka mua ei auteta. Jotain on maailmassa vitun vinksallaan ja pahasti.Eilen näin videon missä pienessä testilaatikossa oli läjäpäin rottia ja tuutattiin nikotinia täyteen savuna. Ihan järkyttävää touhua! Eläimet paniikissa säntää ja yrittää paeta eikä mitään mahkuja. Kyllä ihminen on sairas päästään, kun tommosta tekee. Eikä se puheilla muuksi muutu.
- Anonyymi
Jasu2025 kirjoitti:
Itsekin käytän verenpainelääkitystä ja tabletin verensokeria hillitsemään, oksettaa aina ottaa ne lääkkeet kun tiedän mitä eläimet on kärsineet, että mm. mulla on lääkkeet. En haluisi niitä käyttää ja olen sen sanonutkin lääkärissä, syynkin mutta he kieltäytyy sitten auttamasta minua, jos en niitä syö. Kiristämistä.
Uskovaisen ei tarvi syödä lihaa jos se on vakaumusta vastaan, mutta mun pitää syödä lääkkeitä vakaumustani vastaan taikka mua ei auteta. Jotain on maailmassa vitun vinksallaan ja pahasti.minun mielestäni kenenkään ei pitäisi tehdä mitään vakaumustaan vastaan.
niissä lääkkeissä on aina sivuvaikutuksia, voi olla vakaviakin. ja se lääkäri saa siitä rahaa kun määrää lääkkeitä, sillä on itsellään lääkefirmojen osakkeita taskussa. ne ei välitä muusta kun siitä että lääkkeet menevät kaupaksi. se on satojen miljardien bisnes.
ja ne lääkkeet on testattu rotilla.... ja ne rotat tapetaan ja niitten sisälmyksiä tutkikaan ja otetaan näytteitä.
jos ihminen elää terveellisesti niin se ei tarvitse niitten lääkkeitä.
ja sen takia ihmiset yritetään saada elämään mahdollismman väärällä tavalla että joudutaan lääkekierteeseen joka loppuu vasta haudassa. - Anonyymi
Jasu2025 kirjoitti:
Eilen näin videon missä pienessä testilaatikossa oli läjäpäin rottia ja tuutattiin nikotinia täyteen savuna. Ihan järkyttävää touhua! Eläimet paniikissa säntää ja yrittää paeta eikä mitään mahkuja. Kyllä ihminen on sairas päästään, kun tommosta tekee. Eikä se puheilla muuksi muutu.
nuo jotka tekee niitä sairaita kokeita on itse lääkäreitä ja tutkijoita, oikeasti ne on mieleltään sairaimpia ihmisiä mitä on olemassa maan päällä. koko nyky-lääketiede perustuu siihen tutkimukseen mitä nat-sit tekivät keskitysleireillä vangeilla. nyt sama tutkimus jatkuu pien-eläimillä, salaisissa suljetuissa tiloissa, aivan samoin kun keskitysleireillä vain vähän aikaa sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nuo jotka tekee niitä sairaita kokeita on itse lääkäreitä ja tutkijoita, oikeasti ne on mieleltään sairaimpia ihmisiä mitä on olemassa maan päällä. koko nyky-lääketiede perustuu siihen tutkimukseen mitä nat-sit tekivät keskitysleireillä vangeilla. nyt sama tutkimus jatkuu pien-eläimillä, salaisissa suljetuissa tiloissa, aivan samoin kun keskitysleireillä vain vähän aikaa sitten.
ja mielestäni esim. turkistarhaus on kyllä kevyttä verrattuna eläinkokeisiin. tarhuri haluaa pitää eläimet terveinä ja hyvinvoivina, ja haluaa tappaa ne mahdollismman nopeasti ettei turkis vaurioidu. kun taas eläinkokeita tekevä lääkäri haluaa kiduttaa eläimiä ja seurata niiden kärsimystä mahdollisimman pitkän aikaa, se haluaa tarkoituksella sairastuttaa eläimet. siinä on aivan valtava ero. ja tämän takia turkistarhaus on verrattain julkista toimintaa, kun taas eläinkokeita tehdään salaisissa laboratorioissa useiden suljettujen ovien takana ja moninkertaisen vartioinnin alaisena.
- Anonyymi
Jasu2025 kirjoitti:
Eilen näin videon missä pienessä testilaatikossa oli läjäpäin rottia ja tuutattiin nikotinia täyteen savuna. Ihan järkyttävää touhua! Eläimet paniikissa säntää ja yrittää paeta eikä mitään mahkuja. Kyllä ihminen on sairas päästään, kun tommosta tekee. Eikä se puheilla muuksi muutu.
jasulle eläinvideoita.... kaveri laulaa ja soittaa erillaisille eläintarhan eläimille ja ne tulevat ihan lähelle kuuntelemaan
Singing for Animals compilation
https://www.youtube.com/watch?v=8HvKQZL-A1c - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jasulle eläinvideoita.... kaveri laulaa ja soittaa erillaisille eläintarhan eläimille ja ne tulevat ihan lähelle kuuntelemaan
Singing for Animals compilation
https://www.youtube.com/watch?v=8HvKQZL-A1ctechnoa kuunteleva papukaija
https://www.youtube.com/shorts/uND2tG5J0ik - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
technoa kuunteleva papukaija
https://www.youtube.com/shorts/uND2tG5J0ik2:00 papukaija on ainoa joka osaa tanssia industrial musiikkia oikein
https://www.youtube.com/watch?v=exIYiwbyJU4 Anonyymi kirjoitti:
minun mielestäni kenenkään ei pitäisi tehdä mitään vakaumustaan vastaan.
niissä lääkkeissä on aina sivuvaikutuksia, voi olla vakaviakin. ja se lääkäri saa siitä rahaa kun määrää lääkkeitä, sillä on itsellään lääkefirmojen osakkeita taskussa. ne ei välitä muusta kun siitä että lääkkeet menevät kaupaksi. se on satojen miljardien bisnes.
ja ne lääkkeet on testattu rotilla.... ja ne rotat tapetaan ja niitten sisälmyksiä tutkikaan ja otetaan näytteitä.
jos ihminen elää terveellisesti niin se ei tarvitse niitten lääkkeitä.
ja sen takia ihmiset yritetään saada elämään mahdollismman väärällä tavalla että joudutaan lääkekierteeseen joka loppuu vasta haudassa.Mulla on sukurasite nuo molemmat, ei ole estänyt verenpainetautia eikä sokerin hidasta palamista terveellinen elämäkään. Moni mieltää ne elintapasairauksiksi suoraan, mikä ei ole niin mustavalkeaa. Geeniperimä vaikuttaa ja pcos naisella.
Toki aina pahempi jos elää miten sattuu.
Mä en itse pudä turkistarhaustakaan tarpeellisena. Ei kukaan aitoa turkkia tarvi. Eläinkokeetkin voisi laittaa ihmisille jotka myrkyttää itteään muutenkin mm. päihteillä. Väliäkös sillä jos testieläimeksikin ryhtyisi. Joko selvii taiei, niin se menee viinojen ja huumeittenkin kanssa.Anonyymi kirjoitti:
Miten turhia kaikki kokeet. Ihminen vousi tyytä ettei kaikkea saa eikä tarvi. Jotta muutkin eläimet saisi koskemattomuutensa pitää.
Jasu2025 kirjoitti:
Miten turhia kaikki kokeet. Ihminen vousi tyytä ettei kaikkea saa eikä tarvi. Jotta muutkin eläimet saisi koskemattomuutensa pitää.
Minuun sattuu eriarvoisuus. Ihmiset vaatii ja puhuu ihmisten välisestä tasa-arvosta, silti kukaan ei oikeasti edes mieti miten se toteuttaa ja mistä pitää luopua, että se toteutuu. Eikä eläimiä taas pidetä tasa-arvoisina ihmisen kanssa, mikä sekin on ihmisen ylimielisyyttä elämää kohtaan.
Jasu2025 kirjoitti:
Minuun sattuu eriarvoisuus. Ihmiset vaatii ja puhuu ihmisten välisestä tasa-arvosta, silti kukaan ei oikeasti edes mieti miten se toteuttaa ja mistä pitää luopua, että se toteutuu. Eikä eläimiä taas pidetä tasa-arvoisina ihmisen kanssa, mikä sekin on ihmisen ylimielisyyttä elämää kohtaan.
Mä olen tämmönen omanlaiseni hihhuli, mutta nään ne epäkohdat liian selkeesti ja kärsin niiden näkemisestä ja ymmärtämisestä.
- Anonyymi
Jasu2025 kirjoitti:
Mä olen tämmönen omanlaiseni hihhuli, mutta nään ne epäkohdat liian selkeesti ja kärsin niiden näkemisestä ja ymmärtämisestä.
jos siitä kärsii niin silloin kannattaa vaan toimia niin ettei itse aiheuta niitä kärsimyksiä eläimille. selvitä missä kaikkialla käytetään eläimiä, esim testikohteina tai nahkana tms. ja vältä niitä asioita. jos jossain vaiheessa pystyt välttämään kaikkia niitä niin omatuntosi on puhdas.
se ihmisten välinen tasa-arvo on pelkkää puhetta, täysin. kaikki ihmiset on eriarvoisia keskeneään. ja eläimet tietenkin, ne on hyödykkeitä.
minua hieman ihmetyttää simpanssit, jos ne on 99% ihmisen kanssa geneettisesti yhteneviä ja näyttää ihmiseltä ja käyttäytyy kuin ihminen, niin kuinka ne voi olla vaan eläimiä? sehän on täysin poliittinen päätös. kuten aikoinaan australian aborginaalit luokiteltiin eläinlajiksi, ja paikalle saapuneet ihmiset tekivät parhaansa yrittäessään hävittää ne pois maan päältä.
se mikä yleisesti mielletään terveelliseksi, ei sitä ole. jos lääkäri sanoo että syö vihreetä moskaa, niin kun tekee juuri päinvastoin pysyy terveenä. se lääkäri on lääketehtaan osakas, miksi ihmeessä se haluaisi että tulisit terveeksi etkä tarvitsisi lääkkeitä.
ymmärrän sen jos ideologian tai uskonnon takia haluaa syödä "vihreästi", niin se on eri asia, ja kunnioitan sitä päättäväisyyttä mitä ne henkilöt edustavat. mutta on hyvä muistaa että se tehdään aina terveyden kustannuksella.
ihminen aina haluaa itselleen kaikesta parhaat puolet, luonto ei vaan koskaan toimi niinkuin ihminen haluaisi. kaikilla valinnoilla on haittapuolensa. - Anonyymi
Jasu2025 kirjoitti:
en tiedä oletko tietoinen asiasta, mutta kokoajan on käynnisssä kova taistelu näitä lääkeyhtiöitä ja lääkkeitä määrääviä lääkäreitä vastaan, rokotteita ym. kaikkea mitä testataan eläimillä. nämä vastustajat eivät ole niinkään huolestuneita rottien kohtalosta, vaan siitä mitä nämä myrkyt tekevät heille itselleen ja heidän lapsilleen. vakavia haittoja on todettu kaikilla niillä kemikaaleilla mitä ihmisille syötetään ja mitä heihin piikitetään.
voisit aivan hyvin lähteä mukaan tähän taisteluun, vaikkakin eri idealla kuin nuo toiset. sama päämäärä kuitenkin on, tai sama lopputulos. luonnollinen elämä, ilman kemikaaleja mitä tarvitsisi testata eläimillä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
en tiedä oletko tietoinen asiasta, mutta kokoajan on käynnisssä kova taistelu näitä lääkeyhtiöitä ja lääkkeitä määrääviä lääkäreitä vastaan, rokotteita ym. kaikkea mitä testataan eläimillä. nämä vastustajat eivät ole niinkään huolestuneita rottien kohtalosta, vaan siitä mitä nämä myrkyt tekevät heille itselleen ja heidän lapsilleen. vakavia haittoja on todettu kaikilla niillä kemikaaleilla mitä ihmisille syötetään ja mitä heihin piikitetään.
voisit aivan hyvin lähteä mukaan tähän taisteluun, vaikkakin eri idealla kuin nuo toiset. sama päämäärä kuitenkin on, tai sama lopputulos. luonnollinen elämä, ilman kemikaaleja mitä tarvitsisi testata eläimillä.ja nyt juuri on kova taistelu siitä että lehmille on alettu syöttämään lääkeainetta joka ei auta niitä mitenkään, vaan se estää ja haittaa niiden luonnollista vatsan toimintaa. lehmiä on sairastunut ja kuollut aineen vaikutuksiin, vissiin yliannostukseen.
useita maatiloja on sanoutunut täysin irti koko toiminnasta.
toivoisin että eläinsuojelujärjestöt ottaisivat tähän myös kantaa, mutta ne ovat hiljaa. Anonyymi kirjoitti:
voisit aivan hyvin lähteä mukaan tähän taisteluun, vaikkakin eri idealla kuin nuo toiset. sama päämäärä kuitenkin on, tai sama lopputulos. luonnollinen elämä, ilman kemikaaleja mitä tarvitsisi testata eläimillä.Niin, jos ihminenkin vaan hyväksyisi ettei ole kuolematon eikä tarvi elää ikuisesti, ei olisi mitään liika kansoitustakaan. Ihminen elää minkä elää ihan kuten mikä vaan elollinen ja kuolee kun ei edellytyksiä ole elää.
Olis ihan simppeliä. Mä en tiiä miksi ihmisen pitää sorkkia kaikki asiat päin vittua. Antas luonnon hoitaa.Jasu2025 kirjoitti:
Niin, jos ihminenkin vaan hyväksyisi ettei ole kuolematon eikä tarvi elää ikuisesti, ei olisi mitään liika kansoitustakaan. Ihminen elää minkä elää ihan kuten mikä vaan elollinen ja kuolee kun ei edellytyksiä ole elää.
Olis ihan simppeliä. Mä en tiiä miksi ihmisen pitää sorkkia kaikki asiat päin vittua. Antas luonnon hoitaa.Sitten kun on eriä mieltä, niin kiristetään. Ehdot on nyt nämä. Tai pidetään kajahtaneena, kun ei osta kaikkia ideoita fiksuina, vaan ilmoittaa oman mielipiteensä joka ei hivele yleistä mielipidettä. Kuten nyt itsemurha, ihminen on kylmä jos hyväksyy sen siinä missä eutanasiankin. Pitäisi yrittää väkisin hössöttää jotain muuta.
Jasu2025 kirjoitti:
Sitten kun on eriä mieltä, niin kiristetään. Ehdot on nyt nämä. Tai pidetään kajahtaneena, kun ei osta kaikkia ideoita fiksuina, vaan ilmoittaa oman mielipiteensä joka ei hivele yleistä mielipidettä. Kuten nyt itsemurha, ihminen on kylmä jos hyväksyy sen siinä missä eutanasiankin. Pitäisi yrittää väkisin hössöttää jotain muuta.
Mä en esim. ole kylmä ihminen lainkaan, mutta hyväksyn ettei kaikkia voi auttaa, eikä kaikki halua muitten auttamisia. Ovat itse päättäneet miten auttaa itseään. Aina voi ehdottaa, että mietitääs vaihtoehtoja elää, eikä kuolla. Mutta täytyy ymmärtää myös ihmisen oma olo ja päätös. Se on hänen elämä. Miten kukin sen kokee eutanasiaakin hakiessa.
Vituttaisi vaan kaikki holhoojat, jos on päättänyt eutanasiankin toteuttaa.Jasu2025 kirjoitti:
Mä en esim. ole kylmä ihminen lainkaan, mutta hyväksyn ettei kaikkia voi auttaa, eikä kaikki halua muitten auttamisia. Ovat itse päättäneet miten auttaa itseään. Aina voi ehdottaa, että mietitääs vaihtoehtoja elää, eikä kuolla. Mutta täytyy ymmärtää myös ihmisen oma olo ja päätös. Se on hänen elämä. Miten kukin sen kokee eutanasiaakin hakiessa.
Vituttaisi vaan kaikki holhoojat, jos on päättänyt eutanasiankin toteuttaa.Se holhoaminen voi jopa sysätä suoraan siihen haluun kuolla. Kun muut kontrolloi ja sekoilee liikaa, se voi olla tuskaa sekin.
- Anonyymi
Rationalisti olen vaikka sanotaan että niin se vaan rationalistikin tekee päätöksiä tunteella vaikka ei tunnusta. Myönnän että joissakin päätöksissä tai hankinnoissa on tunteella merkitystä. Mutta pääasiassa faktat pöytään ja järjellinen pitkään pohdittu päätös on paras ja minulle sopivin. Äkkipäätökset eivät ole minua vaten, hyvä etten ole lääkäri tai lentoemäntä, jonka pitää tehdä nopeita päätöksiä Walt Streetillä häsläävästä pörssimeklarista puhumattakaan.
- Anonyymi
Kyllä minä menen ihan reilusti vatulla.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Faktat pöytään. Niillä mennään tai ei ollenkaa
- Anonyymi
Niin ei kenenkään työn luulisi olevan mielikuvien myymistä ku helppoheikki markkinoilla. TT
- Anonyymi
Internationalismi näyttäytyy diivailuna ts jonkinlaisena näytelmänä. Yhtäkaikki jää sellaiset kenraaleiksi. Onneksi.
- Anonyymi
Olen vain tavallinen ajattelija mutta ollapa kenrrankin kenraali,sillä kennraalit liikuttelevat divinisaattion niin samoin-kuin toisinajattelijoitakin ulkoistamalla niin käskynsaajansa kuin toimeenpanijansa tai tuomitsejansa.
- Anonyymi
Kumma juttu
Heti kysymyksen luettuani näin kuinka pölyiselle kivilattialle tipahti kuivia kananluita.
Hetken ne siinä pomppivat ja sitten asettuivat, jähmettyivät selväksi kuvaksi siitä mitä tehdä.
(hihitystä)- Anonyymi
Tarkasteltuani huolellisesti luiden asentoa, huomasin niiden muodostavan kolmiulotteisen rakennelman, jossa sen neljäs ulottuvuus olin minä itse.
Luut puhuivat minulle. Minä olin hetken jumalten huulet.
(hihitystä) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkasteltuani huolellisesti luiden asentoa, huomasin niiden muodostavan kolmiulotteisen rakennelman, jossa sen neljäs ulottuvuus olin minä itse.
Luut puhuivat minulle. Minä olin hetken jumalten huulet.
(hihitystä)Mutta luut eivät tanssi, elleivät ne liikuta itse itseänsä.
Hänen kauniit säärensä, kuin paljaiksi syötyinä jumaliensa edessä.
Kuin menneiden aikojen muistoina tutkijoille.
Pidän itseäni järki-ihmisenä. Olen suora, määrätietoinen ja reilu. Muut voivat olla toista mieltä, mutta tässä huutoäänestyksessä vain oma ääneni hyväksytään. 😇
- Anonyymi
Aika lailla järkityyppi, toisinaan vain tuppaa vaivaamaan hinku ryhtyä irrationaaliseksi...puheissa lähinnä, ei niinkään teoissa :) tai no ehkä vaivaa pieni impulsiivisuus niissäkin joskus.
Mielialat nääs, ei sitä nyt koko ajan huvita tasapaksuilla joka asiassa - Anonyymi
Tunneihminen jota yritetään välipakolla kääntää loogiseksi rationalistiksi. Tekipä päätökset sydämellä tai järjellä niin silkkoa on lopputuloksena. Ilmeisesti on jotakin mihin minun haluttaisiin mukautuvan, mutta minä en ole valmis suostumaan kyseiseen painostukseen.
- Anonyymi
Mulla on sama juttu. Tunneihmisenä on välillä joutunut tilanteisiin, jotka on tuntunut jollain tavalla vääriltä ja sopeutuminen tehtyihin päätöksiin on ahdistanut. Joskus ollut pakko sanoa etten tee niinkuin on pyydetty se ei vaan sovi mun tapaan ajatella ja käytäytyä. Mulla on vahva oikeudentunto eli en hyväksy ihan kaikkea mikä tuntuu epäoikeudenmukaiselta vaan jos pystyn, niin yritän vaikuttaa asiaan ett se menisi niinkuin se pitäisi mennä. On ollut tilanteita joista on ollut sisäinen tunne jo etukäteen ettei se asia pääty hyvin ja muutaman kerran sisäinen intuitio on ollut oikeassa ja lopputuloksena tullut hemmetinmoinen sotku mistä on pitänyt selviytyä.
En siedä ihmisiä jotka keskustelevat lyömällä faktoja pöytään.
Mielestäni faktoja ei ole olemassa.
On vain olemassa jokaisen oma näkemys todellisuudesta.
Kun kuuntelen itseäni, huomaan viihtyväni irrationaalisessa tilassa, aina kun se on mahdollista.
Olen 20-prosenttisesti järkevä.- Anonyymi
Ole kuitenkin kiitollinen ,ettei sinua leimata byrokraatiksi.
- Anonyymi
Päätökset teen järjellä vertaillen tarkasti vaihtoehtoja. Ainakin työpaikka rekryn testin mukaan teen niin. Omasta mielestäni annan vaihtoehtojen vapaasti leijua ilmassa. Haluan faktoja, mutta omassa elämässäni olen vain jumittunut johonkin. Sitä ei kuitenkaan kysytty.
- Anonyymi
Järjellä teen päätöksiä aina!
Minä ensin kasaan aina faktat pöytään sekä puolesta että vastaan, plussat ja miinukset. Sitten mietin miltä miltä kumpikin vaihtoehto saa minut tuntemaan. Viimeisenä pyrin löytämään kultaisen keskitien niiden väliltä.
- Anonyymi
Hyppää gubbe järveen!
Anonyymi kirjoitti:
Hyppää gubbe järveen!
Emmekö ole jo liian vanhoja tähän? Ihan oikeasti. korvanikin kasvavat jo karvaa. Ei jaksa. Jossain vaiheessa ihmisen on jatkettava elämäänsä.
- Anonyymi
En mitään näistä mä kuljen vastavirtaan mieluiten
- Anonyymi
Ihan perus-pesunkestävä natsi.
Realisti ja omilla aivoillani ajatteleva.
Kiitos.- Anonyymi
Joo just siitä ovat tunnettuja- yksilöllisestä ajattelusta👍
- Anonyymi
Tiimityö on tässäkin kuitenkin välttämätönta,se kun antaa sinulle mahdollisuuden syyttää toisia päätöksistäsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiimityö on tässäkin kuitenkin välttämätönta,se kun antaa sinulle mahdollisuuden syyttää toisia päätöksistäsi.
I vas trik intu this?
Riippuu tilanteesta. Jos mulla on jostain oikeasti tietoa, niin olen fakta-tyyppi, muuten aika intuitiivinen. Luulotietäminen häiritsee, varsinkin jos se koskisi jotain mun omaa asiaa.
- Anonyymi
siis kun itse luulet että tiedät jostain asiasta "faktaa".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tämä sinun infernaalisen vihan kohde pirstaloitunut jälleen kerran kaikiksi palstaäijän luomiksi hahmoiksi? Vaikuttaa hektiseltä
Anonyymi kirjoitti:
Ei, vaan kun olen perehtynyt johonkin asiaan, esimerkiksi opiskellut, niin silloin se on tietoa, joka perustuu faktaan. Ei mutuun.
- Anonyymi
ei kun on surrealisti jolla on piileviä surrealistisia ajatuksiakin, melkein kuin irrationalisti.
- Anonyymi
.. piileviä surrealistisia elementtejä ajatuksissa.
- Anonyymi
aika paljon kun on uutisoitu tyttöjen masennuksesta minä olen yrittänyt auttaakin mutta en tiedä onnistunko aina
koska niin jos nuoret naiset olleet niin hyviä itselleni, voisin yrittää auttaa heitäkin - Anonyymi
Hear say
- Anonyymi
Faktat pöytään.
Meidän ajatuksiimme yritetään kaiken aikaa vaikuttaa.
Esimerkki: tarkkailuluokka yritettiin piilottaa VTV:n 'tutkimukseen'.
Jo, kun avaan tämän laitteen kimppuuni käydään ja tungetaan kaikenlaista ostoehdotusta.
Privaatissa on tunteiden kavalkaadi.
Vilma Sydämellä, aina.
Vaikka kuinka järkeilisin, lopputuloksena on se, mikä tuntuu oikealta. Meni sit syteen tai saveen. Ei jää kaduttamaan kun olen aina valinnut sen, mikä tuntuu oikealta. Vaikka valinta olisikin väärä.- Anonyymi
joa ei ole ihminen vaan joku olio, niin opahaa neuvoty4ella siyy4n hänrn kanssaan
- Anonyymi
En neuvottele mistään häirikön kanssa, koska en halua olla missään tekemisissä hänen kanssaan koskaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En neuvottele mistään häirikön kanssa, koska en halua olla missään tekemisissä hänen kanssaan koskaan!
Pilasit elämääni aivan liian kauan!
- Anonyymi
Olen todella tarkka siitä, ketä haluan auttaa ja ketä en! Ja tulen sen kasvotustusten kertomaan, jos se ei muuten mene perille ja otan valokuvan samalla todisteeksi!
- Anonyymi
Sinun hyväksyntääsi ei kaipaa kukaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun hyväksyntääsi ei kaipaa kukaan
Niin, tämän palstaäijän mokellusten perään taidat olla ainoastaan Sinä. T naiselta
- Anonyymi
Vapaa-ajan asioissa aika paljon tunteella. "Tykkään tuosta elokuvasta, tai tuosta esineestä.." kun ostan asioita ja teen päätöksiä. Isoissa asioissa järki voittaa. Esimerkiksi aikaisemmassa kaupungissa firma lakkautti toimipisteensä ja tarjosi minulle vastaavaa työtä firman toisella paikkakunnalla sijaitsevasta toimipisteestä. Firma jopa lupasi maksaa muuttokustannukset. En olisi halunnut vaihtaa paikkakuntaa, vaikka mitään siteitä ei ollutkaan. No järkipäätöksellä otin työn vastaan ja muutin uudelle paikkakunnalle. En halunnut työttömäksikään jäädä. Päätös on osoittautunut oikeaksi.
Mutta lopulta järkeä pitää käyttää kaikissa päätöksissä.
IkisinkkierakkoM1977- Anonyymi
Kauanko olet asunut? Joko viihdyt siellä paremmin kuin edellisessä?
- Anonyymi
Pan-Afrikanisti.
- Anonyymi
Oon ylivoimasesti maailman mukavin, rehellisin, anteliain ja otan muut huomioon aina paremmin ja enemmän kuin kaikki muut. Hai****** v**** v**un h*m**
- Anonyymi
Teen päätöksiä järjen ja tunteen yhdistelmällä, sydämellä ja intuitiolla. Inhoan toisinaan "faktat pöytään"-ajattelua. Jokaisella meistä kun tuppaa olemaan vähintään hieman erilaisia faktoja, riippuen näkökulmista ja katsantokannoista. Sitä eivät faktat pöytään ajattelijat useinkaan tajua.
- Sheena- Anonyymi
Faktat ovat aina absoluuttisia, samoin totuus. Mutta näitä absoluutteja voidaan katsoa eri näkökulmista. Silti ne ovat absoluutteja. Jos ne olisivat erilaisia eri persoonilla, eivät ne olisi faktoja eivätkä totuuksia. Ne olisivat vain mielipiteitä.
Totuus määritelmällisesti ei voi olla muuta kuin absoluuttinen.
Filosofisestikin "minun totuus, sinun totuus" käsite ei toimi. Jos joku sanoo, että "totuus on subjektiivista", voidaan kysyä että "onko tuo totta?". Se siis kääntyy itseään vastaan.
Totuus ja faktat, jos asioita kutsutaan näin ja ne ovat aidosti sitä, silloin ne ovat aina absoluuttisia. Muutoin vain mielipiteitä.
JokuVaan
- Anonyymi
Demari.
Eli sivistynyt, kansainvälinen humanisti. - Anonyymi
niin joku 5yttä vaikkka coi olla kiinalainwnkin en usko että olisi Yakuza ruo
- Anonyymi
Monikulttuurista kyttätoimintaa? Parantaa imagoa ja
- Anonyymi
hirvömäinen joku tulipallo.. Fireballl honkongissa
- Anonyymi
Huora.
- Anonyymi
Oletko sinä se nais- vai miespuolinen räyhänhenki joka tänne guben ketjuihin aamuöisin avautuu? T naiselta avoin kysymys
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä se nais- vai miespuolinen räyhänhenki joka tänne guben ketjuihin aamuöisin avautuu? T naiselta avoin kysymys
Ja kyllä- molemmilla toisistaan riippumattomilla toimijoilla on sama target ns
- Anonyymi
Laidasta laitaan, riippuu asiasta. Intuitiokin tuolla jo mainittiin, taitaa olla kyse siitä... Ihan hyvin on toiminut.
xLiner - Anonyymi
thaimaassa piyäisi olla pakollisena joku James Bond auto joka toimii veden allakin
- Anonyymi
jos olet ihmisenä kuin jonkin dinosauruksen velociraptorin silmä
tuollaiaswn silm' *:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Velociraptor - Anonyymi
artilkkelina joku kellumisliivi, kun kkesällä oli paljon hukkumisia
- Anonyymi
joku tyttö niin joten hän pystyy nukuttamaan minuqw jollain musiikillakin.. nukahtaa kun ja pienet äänetkin joira itsekin teen jorain.
- Anonyymi
Reilu jätkä ainakin läheisilleni tokkopa sentään muille niinkään heh.
- Anonyymi
https://tenor.com/fi/view/au-revoir-christoph-waltz-hans-landa-gif-10531508
Olen juuri samanlainen - Anonyymi
Varmaankin raatorealisti.
- Anonyymi
Olen pedantti mies.
- Anonyymi
Tavallaan nopan heittokin kiehtoo. Antaa merkitys nopan heittotaidolleen ja olosuhteille: vauhdille, kierteelle, tuulelle, tarttumapinnalle jne. Ja olla täysin vastuuton.
- Anonyymi
Rationalisti ja faktat pöytään. Etsin kaikelle järjellistä selitystä ja yleensä se löytyy. En ole kuitenkaan mielikuvitukseton, enkä kyvytön keskustelemaan erilaisista aiheista, toki saatan sitten kyllä lyödä faktat pöytään 🤭. En tyrmää, vaan pistän miettimään ja oivaltamaan itse niiden faktojen pohjalta, jos jollain on mielestäni virheellistä tietoa.
- Anonyymi
Kaikilla ihmisillä tunteet häiritsevät loogista ajattelua. Esimerkiksi jos ei vain halua uskoa jotain asiaa, keskiverto ja vähän älykkäämpikin ihminen ei vain usko sitä, vaikka esitettäisiin minkälaisia todisteita. Ratkaisu on alkaa epäillä todisteitten luotettavuutta, jotta ei tarvitsisi edelleenkään uskoa asiaa, jota ei halua uskoa. Tästä on valtava massa evidenssiä pitkin keskustelupalstoja.
Tein kerran jonkun netin persoonallisuustestin, ja siitä tuli tulokseksi että olen hätkähdyttävän paljon tosiasioihin nojautuva. Itse kuitenkin tiedän, että intuitio on erittäin vahva piirre myös ja lopuksi kaiken voi sotkea tunteet. Kun tunteet ottavat vallan, ei välttämättä enää olla mitenkään tosiasiallinen suhtautuminen. Ja vaikkeivat ottaisikaan, aina ne ovat taustalla vaikuttamassa, vaikka sitä ei edes huomaisi. Jonkin tosiasian tunnustaminen voi esimerkiksi olla omiaan herättämään suurta pelkoa tai hätäännystä, kaiken totutun ajattelun hylkäämistä, ja ennen kuin näin ehtii tapahtua, ihminen kieltää koko asian, ts. ei usko että se on totta.- Anonyymi
Kyllä, olen samaa mieltä.
- Anonyymi
Tunteilla on kuitenkin tarkoitus ohjata ihmisen toimintaa. Hölmöä jättää ne huomiotta.
- Sheena
- Anonyymi
Todellisuudella. Awekened
- Anonyymi
Lyön paljaan kaluni pöytään ja sanon: "Ota tai jätä".
- Anonyymi
Arkielämässä enemmän tunteiden kautta elävä.
Työelämässä ei ole varaa tunteiluille, vaan on käytettävä työkaluja jotka osoittavat sen miten hyvää työtä tekisin.
Laatuaseet sen kertovat, ne eivät edusta mielipiteitä, vaan osoittaa totuuden omasta osaamisesta, mielipiteistä, omista ja vieraista riippumatta.
AV- Anonyymi
Juurikin näin
Stihl, Makita & Sako.
Ja sitten on tämä semiluokka, niin kuin esmes hullut päivät & musta perjantai.
Peränpitäjiä ei ole, eikä niitä tule.
(naurua) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin näin
Stihl, Makita & Sako.
Ja sitten on tämä semiluokka, niin kuin esmes hullut päivät & musta perjantai.
Peränpitäjiä ei ole, eikä niitä tule.
(naurua)Tunnustan, päivitin tiedonvälitykseen käyttämääni elektroniikkaa tänä mustaa puhkuvina päivinä. Pakkohan oli sijoittaa näytön kokoon 34", ihmisillä on, ja tulee se ikänäkö...mitä vanhemmiksi tulemme, sen sokeampia kaikkiaan olemme.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnustan, päivitin tiedonvälitykseen käyttämääni elektroniikkaa tänä mustaa puhkuvina päivinä. Pakkohan oli sijoittaa näytön kokoon 34", ihmisillä on, ja tulee se ikänäkö...mitä vanhemmiksi tulemme, sen sokeampia kaikkiaan olemme.
AVNäinkin juuri
On kieltämättä ongelmallista se että joutuu muuttamaan fontin kokoa. Katsos kun ruudulla näkyy vain yksi kirjain kerrallaan, niin se aiheuttaa motorisia lukihäiriöitä, jos ei muisti pelaa.
(hihitystä) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinkin juuri
On kieltämättä ongelmallista se että joutuu muuttamaan fontin kokoa. Katsos kun ruudulla näkyy vain yksi kirjain kerrallaan, niin se aiheuttaa motorisia lukihäiriöitä, jos ei muisti pelaa.
(hihitystä):)
AV
- AnonyymiUUSI
Aidosti empaattinen ja kiltti ihminen, joka on suututettaessa pitkäjänteisen henkisesti sadistinen ja suunnitelmallinen. Jotkut a-holes nimittäin erehtyy luulemaan kiltteyttä heikkoudeksi ja marssia yli mennen tullen ja palaten virhe
- AnonyymiUUSI
Teitä on varmasti muitakin, mutta en mielestäni ansainnut pitkäjänteistä sadistisuutta. Kohde kannattaa siis valita hyvin hyvin tarkkaan.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai999510Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki764937Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.504629Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j82398Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1051622- 441434
Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota551364Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441296Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.471289Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641272