Teitkö työssäsi jotain josta yritys pystyi laskuttamaan tilaajalle suuren summan?
Oletko työssä jossa työn tulos voidaan arvioida heti suhteessa yksikköhintaan?
Mietin moniko tekee työtä joka ei ole tavallaan tuottavaa, olisi jonkinlainen tukitoiminto, jonka tulosta ei suoraan voi rahassa arvioida.
AV
Voitko kehua tehneesi tulosta tänään?
32
321
Vastaukset
No jaa. Kahta eri työtä tein tänään. Saattoi tuota muutama ropo taskun pohjalle jäädäkin, mutta muistetaanpa verottajaa ensin. 🤭
- Anonyymi00001
Taidat olla yrittäjä, ilman kaksoiskirjanpitoa:)
AV Anonyymi00001 kirjoitti:
Taidat olla yrittäjä, ilman kaksoiskirjanpitoa:)
AVKyllä mulla tuplakirjanpito on...
Noup, viimeksi myin komponentteja reilut pari vuotta sitten tammikuussa. Ja muotoillaanko näin, että nykyisin ei enää vastuu paina verottajan tai maanmittauslaitoksen silmissä.
Olen mä ajatellut, että kunhan Suomen sisäpolitiikka jossain vaiheessa hiukan vakiintuu, niin esimerkiksi jokin renkaidenvaihtotyö kausiluonteisena osa-aikaduunina voisi olla sellainen mitä todellakin osaan. Mutta nykyisellään siinä ei ole mitään ideaa, kun viikossa voi suojaosuus-rajat, veroprosentit yms. heilahdella sen mukaan kuinka paljon hiekkaa on valtionvarainministerimme pimpsukkaliinissa.- Anonyymi00002
Laskutetaan vasta kun projekti on valmis luovutettavaksi, eli en tehnyt.
- Anonyymi00004
Tuo on sitä mielenkiintoista aikaa, ainakin yksityisellä puolella jossa maksajana olisi jonkun toisen maan yksityinen puoli(sieltähän ne rahat ja hyvinvointi oikeasti Suomeen virtaavat).
Projektit eivät ole duunia 8-16, sillä ei projekteja voita(ellei ole helppo ennestään aikaisempaan osaamiseen liittyvä tapaus). Kuinka moni tulee töihin aikaisin, lähtee myöhään töistä jotta projektin voittaisi? Kuulutko heihin, jotka ovat avainroolissa suhteessa onnistumiseen?
AV - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Tuo on sitä mielenkiintoista aikaa, ainakin yksityisellä puolella jossa maksajana olisi jonkun toisen maan yksityinen puoli(sieltähän ne rahat ja hyvinvointi oikeasti Suomeen virtaavat).
Projektit eivät ole duunia 8-16, sillä ei projekteja voita(ellei ole helppo ennestään aikaisempaan osaamiseen liittyvä tapaus). Kuinka moni tulee töihin aikaisin, lähtee myöhään töistä jotta projektin voittaisi? Kuulutko heihin, jotka ovat avainroolissa suhteessa onnistumiseen?
AVSen verran pieni porukka, ettei meillä ole muita kuin avainrooleissa olevia.
- Anonyymi00010
Anonyymi00005 kirjoitti:
Sen verran pieni porukka, ettei meillä ole muita kuin avainrooleissa olevia.
Loistavaa, ja joskus vähemmän loistavaa.
Pieni porukka, pieni budjetti joka tarkoittaa käytännössä sitä, että jokaisessa projektissa olisi onnistuttava. Sopimusteknisesti voi välttyä katastrofilta jos homma ei onnaa. Tosin, se luo taas kuvaa osaamiseen, koska vain onnistuneet tiimit ovat tulevaisuudessa tuottavia(lyhyt epäonnistunut kuvainto).
AV - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Loistavaa, ja joskus vähemmän loistavaa.
Pieni porukka, pieni budjetti joka tarkoittaa käytännössä sitä, että jokaisessa projektissa olisi onnistuttava. Sopimusteknisesti voi välttyä katastrofilta jos homma ei onnaa. Tosin, se luo taas kuvaa osaamiseen, koska vain onnistuneet tiimit ovat tulevaisuudessa tuottavia(lyhyt epäonnistunut kuvainto).
AVEn pidä suurista tiimeistä ja vielä vähemmän suurista yrityksistä (siis työskennellä niille), joten tuo ei sinällään ole minulle minkäänlainen pohdinnan aihe.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
En pidä suurista tiimeistä ja vielä vähemmän suurista yrityksistä (siis työskennellä niille), joten tuo ei sinällään ole minulle minkäänlainen pohdinnan aihe.
Tavallaan kai ei ole, mutta suurissa yrityksissä on olemassa kehiysprojektien budjetti, sitä ei pienemmissä yrityksissä käytännössä ole.
Jos ajatellaan menneisyyttä Suomessa, kansainvälisesti menestynein yritys teki vuodessa noin 40 projektia joista menestyneitä oli 15. Muutamia joissa oli tuloksena vain kehitykseen tuhlatut rahat, mutta se ei ollut ongelma koska ne 15 menestynyttä toivat yritykseen niin paljon kassavirtaa, että sillä ei ollut kokonaisuudessa mitään merkitystä.
AV - Anonyymi00016
Anonyymi00012 kirjoitti:
Tavallaan kai ei ole, mutta suurissa yrityksissä on olemassa kehiysprojektien budjetti, sitä ei pienemmissä yrityksissä käytännössä ole.
Jos ajatellaan menneisyyttä Suomessa, kansainvälisesti menestynein yritys teki vuodessa noin 40 projektia joista menestyneitä oli 15. Muutamia joissa oli tuloksena vain kehitykseen tuhlatut rahat, mutta se ei ollut ongelma koska ne 15 menestynyttä toivat yritykseen niin paljon kassavirtaa, että sillä ei ollut kokonaisuudessa mitään merkitystä.
AVPuhuin itsestäni, että minulle tuo ei ole millään tasolla ajattelemisen arvoista. Olen kieltäytynyt joka kerta kun yritetty kalastella isompiin firmoihin ja tulen kieltäytymään jatkossakin. Muut saavat tehdä mitä tahtovat, mutta minua ei kiinnosta.
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Puhuin itsestäni, että minulle tuo ei ole millään tasolla ajattelemisen arvoista. Olen kieltäytynyt joka kerta kun yritetty kalastella isompiin firmoihin ja tulen kieltäytymään jatkossakin. Muut saavat tehdä mitä tahtovat, mutta minua ei kiinnosta.
Kunnioitan näkemystäsi.
AV - Anonyymi00019
Anonyymi00005 kirjoitti:
Sen verran pieni porukka, ettei meillä ole muita kuin avainrooleissa olevia.
Itsellä oli tämä viikko aika miinusmerkkinen viikko, aikamoista oli meno. Ei luovuteta, uskotaan parempaan tulevaan, vaikka monet asiat tuntuu nostavan sitä peikkoa, joka kaiken hyvän voi vielä talloa maan rakoon? Sellainen kehu tuli täältä.
- Anonyymi00003
Jaa-a,. Onko se mitenkään tuottavaa, kun tilataan satoja palveluja.
- Anonyymi00006
Enpä oikeastaan. Hiekotin pihan, että mahdollisesti pelastin jonkun lenkkeilijän hengen, kun ei kaadu ja lyö päätään jäiseen maahan. Vähän mielin , että olisko pitänyt laskea lämpöjä, mutta en vielä viitsiinyt / jaksanut. Joskus joulukuussa lämmitysöljyä meni joku 500 litraa päivässä mutta sit joku sano että on kylmä niin nostin lämpöjä ja alkoikin mennä 800 litraa päivässä.
Mun työssä se säästöt ja tulokset on tavallaan näkymättömiä, mutta toisaalta mulla on vala vaikuttaa siihen, tuleeko kiinteistölle laskua 20 000 euroa vai 50 000 euroa, joten kai sitäkin voi jonkinlaiseksi "tuloksen tekemiseksi" sanoa. Muutenkin, jos alkaa ketuttaan niin pystyn tekeen kyllä asiat tosi hankaliksi halutessani- Anonyymi00009
Hyvää ja arvokasta työtä teet, kansa kiittää.
AV
- Anonyymi00007
Raha ei ole maailman tärkein asia.
- Anonyymi00020
Ei ole, mut kyllä se monelle tuo hymyn suun pieliin paljon paremmin kuin rahan puute?
- Anonyymi00008
En voi. Kukaan ei voi vielä tässä vaiheessa varmasti tietää tuottaako lopulta mitään vai ei.
- Anonyymi00013
Pidempiaikainen projekti nyt, laskutetaan kun saadaan sovittu osa valmiiksi tai tietyissä aikajaksoissa (sopimuksen mukaan).
Olen hyvin tuottava työnantajalleni. Ja jokainen "tukitoiminto" on todella tärkeää työtä, joka kyllä osataan sisällyttää kokonaisurakkaan.
Haluaisitko selittää minkälainen työ ei mielestäsi ole rahassa arvioitavaa? Mainosplakaatin kävelyttäminen? Saadaanhan tuollekin laskettua kannattavuus. Kuten vaikkapa työskentelytilojen siivoamiselle. Tai hyvälle asiakaspalvelulle. Käytettävissä mittareissa on vaan enemmän osia.
xLiner- Anonyymi00014
Ensimmäinen kerta koko palstahistorian ajalta tuli ajatus missä palkkaisin x-linerin yritykseeni(jos sellainen olisi).
Kyseenalaistamisessa kun on yrityksen voima.
AV
Päiväni ei varsinaisesti ole kohentanut BKT:ta, sillä migreeni esti kaiken toiminnan.
Kolmesti olen jo oksentanut, mutta nyt alkaa olo hiukan helpottaa.- Anonyymi00015
Minun työni tulosta on useimmiten vaikea arvioida euroissa. Joissain projekteissa pystyn arvioimaan esim. tehokkuuden parantumisen euroissa, mutta useimmiten tarkkoja summia on mahdoton arvioida.
Jos taas jättäisin työni tekemättä, niin sillä saattaisi olla euroissa merkittävä negatiivinen vaikutus ja se voisi vaikuttaa myös esim yrityksen maineeseen negatiivisesti.
Eli minä olen tuottava yritykselle tavallaan vähän viiveellä 😊
Aletheias- Anonyymi00018
Ihastelen itsekritiikkiä asiakaspalvelussa:)
AV - Anonyymi00024
..hmm..kontrolloit kyllä palstaa aika kivasti.
AV - Anonyymi00027
Anonyymi00024 kirjoitti:
..hmm..kontrolloit kyllä palstaa aika kivasti.
AVEnhän minä mitään enkä ketään kontrolloi 😄 Hyvä, kun saan kontrolloitua heräteostoksiani 😁
En tee työssäni lainkaan asiakaspalvelua vaan olen enemmänkin itse se asiakas. Tai yhteistyökumppani, miten sen nyt tulkitsee 😊
Aletheias
- Anonyymi00021
Ei ole onnekseni minun mirheita huomattavasti vähemmän huolia
- Anonyymi00022
Voin sanoa, että sain tänään aikaiseksi sen mitä pitikin. To Do listani tältä viikolta on tehty valmiiksi, kuten pitikin. Tuottiko se mitään ... se jää nähtäväksi.
- Anonyymi00023
Kyllä teen tulosta ilman jytkyä.
Oma yritystoiminta on hyvä. - Anonyymi00025
Tein tulosta.
Toilezzuuni tuli siivottua perin juurin hyvin.
Raikasta.
Vilma - Anonyymi00026
Oon ollut lomalla tammikuun alusta ja oon huhtikuulle, jos eivät pakota töihin.
Mun työ yhteiskunnalle kuitenkin sen verran tärkeää, että pitäisivät jopa sota-aikana mut töissä. Että eikähän sitä tule tuotettua euroja työvuoron aikana ihan riittämiin.
Mutta ei kaikilla aloilla työ ole niin selkeää laskea. Esimerkiksi hoivaväen työkin ei usein suoranaisesti vaikuta valtioon, mutta sitä pyörittäviin ihmisiin kylläkin.
Kulttuuri- ja urheiluväkikin vaikuttaa...
Palveluammatit vaikuttaa. Ja kokonaisuutena tulee ostovoimaa ja veronmaksukykyä.
Oikeastaan jotkut yhdistysrälssien toimarit on ehkä turhimpia tyyppejä, samoinkuin monet muut hallinnolliset hillotolppatyöt. Totta kai tulosta tehdään. Ja joka päivä. Paitsi sillon kun möhlii jotain. Ei sille aina mitään voi. Pitää vaan pitää vaakaguppi niin päin, että on enempi hyödyksi. muuten joutuu lähteen laputtaan. Niin ku entinen mestari sano, kun lopputilejä jakoi. No lopulta sai myös ite.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1212253Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n582187Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501875EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt121436Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan801408- 941387
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191161Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311160Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men631139- 691010