Mutta oikeasti ne eivät välitä sinusta.
Ei niitä kiinnosta mitä sinulle kuuluu tai mitä sinulle tapahtuu. Kaikki heidän kommenttinsa tai vastauksensa ovat vain kohteliasta käytöstä, sosiaalista käytöstä. Jos vaan katoaisi ja lakkaisit olemasta nuo ihmiset aika pian vain unohtaisivat että olit joskus olemassa heille.
https://www.youtube.com/watch?v=NEcogUiWgnQ
Luulet että ihmiset välittävät
150
1037
Vastaukset
Hyvä oivallus. Minä oivalsin tuon about 20 vuotta sitten ja otin hajurakoa ihmisiin.
Tämä maailma on siks perseestä, kun iso osa ihmisistä toimii kuin robotit, autopilotilla pintaa raapien. Harva enää pysähtyy kuuntelemaan edes itseään saati ketään muita. Kaikki millä pitäisi olla merkitystä, ei ole. Ei ainakaan käytöksestä päätellen, ei muuten autopilotilla mentäs, jos olis merkityksiä mietitty.
Ei pidä paikkaansa.
- Anonyymi00015
Mitenniin ei pidä?
- Anonyymi00050
buddy-love kirjoitti:
Koska minä välitän kaikista.
Hah!....
- Anonyymi00001
Näinhän se on jos pelkistetään. Pinnallista. Eikä sen huomaamiseen oikeastaan pettyä kannata, näyttäisi olevan osa ns. ihmisyyttä
- Anonyymi00002
Ei se noin ole kaikkien kohdalla. Jokainen yhteys on erilainen.
- Anonyymi00003
Yhden kerran jos toisenkin nähty hyvää ja pahaa, että tule tyttö kyytiin.
- Anonyymi00004
Vaikka kotitalo myytiin.
- Anonyymi00005
minäkään en välitä toisista ihmisistä en irtsestänikään, kuolee tai ei, yhdentekevää on elämä.
- Anonyymi00006
Voihan tuon miettiä noinkin.
Mutta täällä sitä on vaan elettävä ja hoidettava asioita ja hommia niin pitkään kuin elää. Ei sitä yksinkertaisesti voi jäädä murehtimaan kuolleita liikaa, tai edes eläviä.
Jokaisella ihmisellä on rajallinen mahdollisuus ottaa huomioon muita ihmisiä.- Anonyymi00013
Niin, pitää vaan keskittyä itseensä ja omaan pärjäämiseensä. Huolehtia omasta itsestään ensimmäisenä.
- Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Niin, pitää vaan keskittyä itseensä ja omaan pärjäämiseensä. Huolehtia omasta itsestään ensimmäisenä.
Niin ja muistakin... mutta itsellänikin on monta ihmistä ympärillä. Lapset, sisar, vanha äiti, lähisukulaiset, ystävät, kaverit.
On työ, on sattumoisin talo ja mökki.
Jos noista henkilöistä yksikin tarvitsisi enemmän muita jotain huomioo, olisi mun nostettava kättä pystyyn.
Jotkut ei kykene tähänkään. Koska me kaikki ollaan erilaisia.. - Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Niin ja muistakin... mutta itsellänikin on monta ihmistä ympärillä. Lapset, sisar, vanha äiti, lähisukulaiset, ystävät, kaverit.
On työ, on sattumoisin talo ja mökki.
Jos noista henkilöistä yksikin tarvitsisi enemmän muita jotain huomioo, olisi mun nostettava kättä pystyyn.
Jotkut ei kykene tähänkään. Koska me kaikki ollaan erilaisia..Ja se vielä...
Vaikka mä kellekkä noista selitän, etten kerkeä/pysty ihan kaikkeen ja mulla on paljon kaikkea, niin luultavasti 99 % heistä ei oikeasti sitä vaan sisäistä.
Sen vuoksi on hyvä osata sanoa lyhyt sana. Ei.
Nyt ei onnistu, nyt en kerkeä... Niin on, asioita hoitaa, siis veroja maksaa. Normi ihminen tulis ihan hyvin toimeen neljän ja puolen päivän työviikolla. Mutta verottaja tarvii sen 40 tuntia.
- Anonyymi00025
JeroP kirjoitti:
Niin on, asioita hoitaa, siis veroja maksaa. Normi ihminen tulis ihan hyvin toimeen neljän ja puolen päivän työviikolla. Mutta verottaja tarvii sen 40 tuntia.
Verottaja kyllä hyväksyy vaikka 8 h/viikko. Mutta sillä ei pärjää.
Meillä työsopparissa 34 ja rapiat tunteja viikkoon, mutta minimissään tulee 36h/48h viikkoon...
Mutta se ei liity aloitukseen. Vaan vuorokaudessa/viikossa/kuukaudessa ja vuodessa on rajallinrn aika tehdä yhtikäs mitään. Huomioiko muita vai hoitaako asioita, mitä vaan täytyy...
Koettakaa saada ihmiset useampia jakamaan elämänne kuormaa. Olkaa ystävällisiä ja välittäkää... Anonyymi00013 kirjoitti:
Niin ja perheestään. Ne on tärkeimmät itsensä ohessa. Hyvät ystävät on kiva bonus, muttei välttämättömiä.
- Anonyymi00057
Anonyymi00025 kirjoitti:
Verottaja kyllä hyväksyy vaikka 8 h/viikko. Mutta sillä ei pärjää.
Meillä työsopparissa 34 ja rapiat tunteja viikkoon, mutta minimissään tulee 36h/48h viikkoon...
Mutta se ei liity aloitukseen. Vaan vuorokaudessa/viikossa/kuukaudessa ja vuodessa on rajallinrn aika tehdä yhtikäs mitään. Huomioiko muita vai hoitaako asioita, mitä vaan täytyy...
Koettakaa saada ihmiset useampia jakamaan elämänne kuormaa. Olkaa ystävällisiä ja välittäkää...Verottaja vaatii sinulta selvityksen että millä varoilla elät jos ilmoitat työskenteleväsi 8h viikko. Kyllä verottaja välittää ja on kiinnostunut asioistasi...
- Anonyymi00058
Anonyymi00057 kirjoitti:
Verottaja vaatii sinulta selvityksen että millä varoilla elät jos ilmoitat työskenteleväsi 8h viikko. Kyllä verottaja välittää ja on kiinnostunut asioistasi...
Ja lähin omainen on viranomainen
- Anonyymi00007
oikeasti oma kuolema olisi kuin joku siunaus päästä pois tästä ikuisesta kadotuksrnm aailmasta... kadota vain tyhjyyteen
- Anonyymi00012
Bleed From Within - Into Nothing
This is not a war, it's a victory
I've looked into the eyes of misery
Cover up the truth spread hypocrisy
From nothing you came
And into nothing you'll return - Anonyymi00049
Jos pystyisikin uskomaan tuohon että vaan katoaa tyhjyyteen... olisi todella helpottava ajatus ettei olisi mistään vastuussa, ja vaan katoaisi pois. Minun uskoni ei vaan siihen riitä.
- Anonyymi00008
mutta en ole tekemässä mitään itsemurhaa... yritän auttaa m itä pystyn... toisia eliöitä, kuin tyttöjäkin.
en ole Patteri-Pastori, Helluntailaisilta. - Anonyymi00009
sanonta ja merkityskin on: koko sukusi kokonaisarvo on kuin 20-sentin kolikko.
..joku sanonta niin Dearh Wisher.... klan niin wei paljon kunnioita omaa eikä kenenkään toisenkaan elämää, kuin muurahaisia tallaisi... - Anonyymi00010
i don't care who lives or dies hopefully it's me next to die..... really yeah..
- Anonyymi00011
..but as long as I live I like to help depressed young women , what I can..
- Anonyymi00014
.. i dont who lives or dies..
- Anonyymi00018
Vaikutat masentuneelta. Itsekin ajattelin silloin noin. Muttei se pidä paikkaansa. Todistettu useasti.
- Anonyymi00048
kokeile lopettaa lääkkeesi ja katso mitenkä se maailma muuttuu ihmeesti.
- Anonyymi00054
Anonyymi00048 kirjoitti:
kokeile lopettaa lääkkeesi ja katso mitenkä se maailma muuttuu ihmeesti.
Söin masennuslääkeitä vain 6 kk. Sen jälkeen lopetettiin siitä yli 20 vuotta. Elämä on kyllä ollut ihanaa en ole masentunut vuosiin.
- Anonyymi00056
Anonyymi00054 kirjoitti:
Söin masennuslääkeitä vain 6 kk. Sen jälkeen lopetettiin siitä yli 20 vuotta. Elämä on kyllä ollut ihanaa en ole masentunut vuosiin.
niin varmaan joo....
Kyllä mun lähimpiä kiinnostaa. Olin aika pahassa jamassa ja ystävät olivat tosi huolissaan.
Selvisin siitä pskasta eikä minua enää murreta.
Samalla kuitenkin erottui jyvät akanoista ja olen tietoisesti ottanut etäisyyttä niihin akanoihin.Tosi on, kriisissä olevan ihmisen ympäriltä kaikkoaa turhat tuttavuudet automaattisesti.
On koettu ja nähty, maailmankuva muuttuu kummasti sen kokemuksen jälkeen.- Anonyymi00040
Huomasitko, että ne ketkä jäi, niillä on muuten paljon muutakin elämässä? Et ole ainoa, eikä sun asiat ole ainoita asioita mitä he miettivät...
Ex-Lukka kirjoitti:
Tosi on, kriisissä olevan ihmisen ympäriltä kaikkoaa turhat tuttavuudet automaattisesti.
On koettu ja nähty, maailmankuva muuttuu kummasti sen kokemuksen jälkeen.Niin muuttuu, huomattavasti avarakatseisemmaksi.
- Anonyymi00055
Ex-Lukka kirjoitti:
Tosi on, kriisissä olevan ihmisen ympäriltä kaikkoaa turhat tuttavuudet automaattisesti.
On koettu ja nähty, maailmankuva muuttuu kummasti sen kokemuksen jälkeen.Kyllä maailmankuva muuttuu, kun tajuaa, että yksikään heistä joihin oli luottanut ei jäänyt rinnalle, tai kun atajusi ettei mistään myöskään saa ppyytämäänsä apua tai tukea,kun menee huonosti.
Toisaalta poistui minultakin halua ja velvoite olla kenenkään tukena tai kuunnella raskaita kokemuksia. Palstallakin, kun joku valittaa, että voi kun masentaa tai nyt ahdistaa tai voi voi, kun sitä tai tätä, niin totean, että loppujen lopuksi jokaisen on kuitenkin hoidettava tonttinsa itse ja ettei mikään muutu valittamalla vaikka ymmärränkin miksi sillekin on joskus tarvetta. - Anonyymi00061
Ex-Lukka kirjoitti:
On koettu ja nähty, maailmankuva muuttuu kummasti sen kokemuksen jälkeen.Kun saa senkin kokea tai huomata, että lähimmälläkin ystävällä on muuta tekemistä juuri silloin kun itselläsi on vaikea tilanne päällä, silloin kun joku on kuollut. Ei sen vaikeammaksi tilanne voi mennä. Niin ystäväsi lähtee hoitamaan omia asioitaan sillä hetkellä.
Oikeastaan se ei edes yllättänyt enää, kun on saanut sen nähdä jo kaikkien muidenkin kohdalla, miksi yksi ihminen olisi mitenkään erilainen kuin ne muut. Anonyymi00055 kirjoitti:
Kyllä maailmankuva muuttuu, kun tajuaa, että yksikään heistä joihin oli luottanut ei jäänyt rinnalle, tai kun atajusi ettei mistään myöskään saa ppyytämäänsä apua tai tukea,kun menee huonosti.
Toisaalta poistui minultakin halua ja velvoite olla kenenkään tukena tai kuunnella raskaita kokemuksia. Palstallakin, kun joku valittaa, että voi kun masentaa tai nyt ahdistaa tai voi voi, kun sitä tai tätä, niin totean, että loppujen lopuksi jokaisen on kuitenkin hoidettava tonttinsa itse ja ettei mikään muutu valittamalla vaikka ymmärränkin miksi sillekin on joskus tarvetta.Aivan, se siinä onkin pahinta kun huomaa että ihmisiä keihin voi luottaa, ei ole.
Hyväksi pitämänsä ystävä joka lyö lisäksi puukkoa selkään tuen sijasta, jee näitä löytyy.
Positiivisena puolena nähtäköön se että henkinen selkäranka vahvistuu selkeästi ilman että tarvitsee erikseen lähteä sitä kehittämään, pärjää mainiosti ilman kuntosalijäsenyyttä :)
Jälkiäkin jää tosiaan, itseni on aika vaikea kiinnostua oikeastaan mistään tosissaan.
Mieli heittää volttia turhan herkästi joka asiassa, suht hallitusti kylläkin.
Kuperkeikka päivässä pitää lääkärin loitolla :)- Anonyymi00086
Ex-Lukka kirjoitti:
Aivan, se siinä onkin pahinta kun huomaa että ihmisiä keihin voi luottaa, ei ole.
Hyväksi pitämänsä ystävä joka lyö lisäksi puukkoa selkään tuen sijasta, jee näitä löytyy.
Positiivisena puolena nähtäköön se että henkinen selkäranka vahvistuu selkeästi ilman että tarvitsee erikseen lähteä sitä kehittämään, pärjää mainiosti ilman kuntosalijäsenyyttä :)
Jälkiäkin jää tosiaan, itseni on aika vaikea kiinnostua oikeastaan mistään tosissaan.
Mieli heittää volttia turhan herkästi joka asiassa, suht hallitusti kylläkin.
Kuperkeikka päivässä pitää lääkärin loitolla :)Henkinen selkäranka ei korvaa lihaskuntoa, joten kuntosalijäsenyys on hyvä olla olemassa, jos vieläpä päätyy kuntosalille saakka. Lenkkeilykään ei korvaa lihaskuntotreeniä.
Kyllähän motivaatio kaikkeen laskee, jos jatkuvasti testataan ovatko halua ja tahto johonkin tarpeeksi vahvat. Toisinaan olisi kiva aloittaa positiivisesta ja optimistisesta lähtökohdasta eikä nälkäpeli asetelmasta tai testaamisesta ovatko motiivit "oikeat".
Minä koen, että monessakin mielessä, että mieli ja tacoitteet eivät ole heittäneet volttia kovinkaan tiuhaan, vaikka joistakin unelmista olen joutunut luopumaan. Sen sijaan olen kokenut, että minua on yritetty muokata hyvin erilaiseksi kuin mitä luontaisesti olen ja se on satuttavaa. Nyt sitten muistutetaan, että yritettiin korjata näitä seikkoja ja hitusen katkerana totean, että okei yrititte muokata jotakin mikä aiemmin oli haluamanne kaltaista ja nyt kerrotte, että pitäisi olla enemmän samanlainen kuin aiemmin. Että kiitti Veesti. Jospa ruhjotte oman tunne-elämänne ja puoskaroitte itseänne sen sijaan, että sabotoitte muiden elämää. Anonyymi00086 kirjoitti:
Henkinen selkäranka ei korvaa lihaskuntoa, joten kuntosalijäsenyys on hyvä olla olemassa, jos vieläpä päätyy kuntosalille saakka. Lenkkeilykään ei korvaa lihaskuntotreeniä.
Kyllähän motivaatio kaikkeen laskee, jos jatkuvasti testataan ovatko halua ja tahto johonkin tarpeeksi vahvat. Toisinaan olisi kiva aloittaa positiivisesta ja optimistisesta lähtökohdasta eikä nälkäpeli asetelmasta tai testaamisesta ovatko motiivit "oikeat".
Minä koen, että monessakin mielessä, että mieli ja tacoitteet eivät ole heittäneet volttia kovinkaan tiuhaan, vaikka joistakin unelmista olen joutunut luopumaan. Sen sijaan olen kokenut, että minua on yritetty muokata hyvin erilaiseksi kuin mitä luontaisesti olen ja se on satuttavaa. Nyt sitten muistutetaan, että yritettiin korjata näitä seikkoja ja hitusen katkerana totean, että okei yrititte muokata jotakin mikä aiemmin oli haluamanne kaltaista ja nyt kerrotte, että pitäisi olla enemmän samanlainen kuin aiemmin. Että kiitti Veesti. Jospa ruhjotte oman tunne-elämänne ja puoskaroitte itseänne sen sijaan, että sabotoitte muiden elämää.Kyllähän nuo perusperiaatteet ovat ja pysyvät, ovat aina pysyneet...huonoinakin hetkinä.
Tuuliviiri en ole vaikka ylempänä olevasta tekstistä saattaa sellaisen käsityksen saadakin.
Mitä unelmiin tulee niin eipä niitä pahemmin jäljellä ole, kunhan nyt joitain toteuttamiskelpoisia yrittää pitää hengissä. Happivajeesta kärsinevät raukkaparat :)
Sitä on helppo haksahtaa kaikenlaisiin muotteihin, eikä edes välttämättä älyä olevansa sellaisessa vasta kun alkaa ihmettelemään miksi ei tunnu miltään tai katsoo ympärillään olevia ihmisiä miettien miksi ei tunne samoin...he ovat iloisia ja tyytyväisiä, miksi en itse ole?
- Anonyymi00019
shut your fkin slap.
- Anonyymi00087
F*uck off asshole!
- Anonyymi00020
minun joku oma ideani jotenkin yrittää ja auttaa nuoria naisia, vaikka hassuilla jutuillakin oikeassa elämässäkin, kun jos niin korkeat neuvotteluopit jotta voin ehkä pystyä
- Anonyymi00021
i don't know who is "area commander" of this area now from klan, but that I heard.. from them.. good thing you're using your negogitaring abilities for helping depressed young women.
En luule tosiaankaan, että minusta välitettäisiin. Mulle on täysin se ja sama välittääkö kukaan minusta. Minä itse välitän ja se on enemmän kuin tarpeeksi.
Tämähän on minun elämäni ja en tarvitse ketään sen ylläpitämiseksi merkityksellisenä.
Kyllähän se on tuhannesti nähty, että vaikka kuulumisia kyseltäisiinkin, kaik mänöö toisesta sisään ja toisesta ulos. Varsinaisesti juuri ketään ei oikeasti kiinnosta sen vertaa, että kuunneltaisiin aidosti. Mut entä sitten?
En mäkään kerro kuulumisiani sillä mentaliteetillä, että jotakuta kiinnostaisi, vaan sellaisena sosiaalisena hömppänä jolla ei ole oikeasti mitään merkitystä.- Anonyymi00022
Tarkoitatko sitä, että vaikka sinulla on järkyttävä elämäntilanne päällä, ei loppujen lopuksi kukaan ymmärrä ja jaksa välittää?
- Anonyymi00052
En, minulla ei ole mitään tuollaista meneillään. Tarkoitan sitä että KUKAAN EI OIKEASTI VÄLITÄ KENESTÄKÄÄN muusta kuin itsestään.
- Anonyymi00095
Anonyymi00052 kirjoitti:
En, minulla ei ole mitään tuollaista meneillään. Tarkoitan sitä että KUKAAN EI OIKEASTI VÄLITÄ KENESTÄKÄÄN muusta kuin itsestään.
Okei.
Haluat varmaan sanoa, ettet välitä kenestäkään ja tiedät ettei kukaan välitä kenestäkään.
Ei se ole kuitenkaan niin. Aina on niitä jotka välittää.
- Anonyymi00023
Olet niin väärässä että.
- Sheena - Anonyymi00024
Muistakaa, että VEROTTAJA ainakin välittää meistä. Sen kanssa meillä on koko elämän kestävä yhteys.
Eikä se unohda sinua kuolemassasikaan. Perintövero jää tosin jälkipolvien maksettavaksi omaisuudestasi. Ja hitto, jos kuollutta voisi verottaa, se tekisi senkin. Verottaja siis.
- Anonyymi00068
Verottaja välittää, pakko myöntää....
Ikävää, jos sinulla on kanssaihmisistä tuollaisia kokemuksia. Kyllä ihmist välittävät ja ovat läsnä, jos vaan itse avautuu ja hakee tukea.
- Anonyymi00026
Itselläni on ratkaisemattomia ongelmia. Siihen päälle, olemattomat yöunet. Olen niin loppu, että en tiedä miten selviän. Mutta kun haluan selvitä, tämä on mun elämä. Elämän asennetta voi yrittää muuttaa. Jossain vaiheessa meni kaikkien asioiden kanssa jo yli. Nyt koitan vaan tehdä minimin, mitä on pakko (inhoan sanaa pakko, mutten keksinyt hyvää kiertoilmaisua). On tämä kun eihän sitä enää palaudu samalla tavalla, kuin joskus aiemmin. Tosin näitä 2-5 tunnin yöunia on vähän liikaa jo. Kävin jo hoitamassa asioita byrokraatin luona. Tämän päivän tehtävä. Toivottavasti saisin nukuttua ensi yönä ainakin kuusi tuntia. Hoidettava on asioita huomennakin. Pitäisi saada rento ote kaikkeen sellaiseenkin, mikä ei niin kovasti innosta. Ja lakata stressaamasta. Mutta kun stressi pitkittyy, niin ei se lähde päätöksellä. Aamulla taas kello herättämään. Toinen aamu peräkkäin. Kello on pelkästään orjuuttamista varten.
Haluaisin puskiin asumaan ja elämään luonnon syklien mukaan. Eiköhän ihminen herää kun aamu sarastaa ja tiedä senkin, milloin kuuluu huilata. Joskus tulee itku, kun saa silmät auki aamulla. Kun ihminen on väsynyt ja voimaton jatkuvasti, sitä vaan suorittaa kaiken. Tai omalla kohdalla ne asiat, joita ei voi jättää hoitamatta. Viime aikoina on lisäksi tuntunut siltä, että on kaatunut koko eletty elämä niskaan. Mutta nämä on näitä, näistäkin selvitään. Kun vaan keksisin sen jujun, miten saan itseni takaisin kuntoon. Ja miksi elämä tuntuu pelkästään selviytymiseltä, eikä elämältä?- Anonyymi00027
Siis luin tuota kirjoitustani. Tarkoitin selviytymistä, en selviämistä 😬 Hitsit, kun väsyttää 💤
- Anonyymi00028
" miksi elämä tuntuu pelkästään selviytymiseltä, eikä elämältä?"
Koska sinulla on stressi, väsymys ja ratkaisemattomia ongelmia.
Puskissa asuminen ei sen kummempaa kuin muuallakaan. Paitsi että kaikki on tuplaten vaikeampaa hoitaa. Anonyymi00027 kirjoitti:
Siis luin tuota kirjoitustani. Tarkoitin selviytymistä, en selviämistä 😬 Hitsit, kun väsyttää 💤
Toinen uneton täältä nyt antaa pikkuisen neuvon. Mene lääkäriin.
- Anonyymi00031
Anonyymi00028 kirjoitti:
" miksi elämä tuntuu pelkästään selviytymiseltä, eikä elämältä?"
Koska sinulla on stressi, väsymys ja ratkaisemattomia ongelmia.
Puskissa asuminen ei sen kummempaa kuin muuallakaan. Paitsi että kaikki on tuplaten vaikeampaa hoitaa.Ehkä olet oikeassa. Vika voi tosiaan olla "vaan" korvien välissä. Mutta kyllä tarvitsisin vähintään mökkilomaa jossain meren lähellä. Meri-ilma rauhoittaa ja tuo hyvät yöunet.
- Anonyymi00032
Pikku-pirpana kirjoitti:
Toinen uneton täältä nyt antaa pikkuisen neuvon. Mene lääkäriin.
Ei lääkäri auta.
Anonyymi00032 kirjoitti:
Ei lääkäri auta.
Lääkärin määräämät unipillerit auttaa unettomuuteen verrattain hyvin.
- Anonyymi00042
Pikku-pirpana kirjoitti:
Lääkärin määräämät unipillerit auttaa unettomuuteen verrattain hyvin.
Bentsodiatsepiinit on ainoita, jotka käy, mutta täällä terveyskeskuksessa niitä ei enää minulle määrätä, vaikka ne on varmaan melkein niitä ainoita jotka minulle käy farmakogeneettisten tutkimusten mukaan (8 sivua pitkä luettelo, mitkä ei käy tai ei missään tapauksessa käy). Muista lääkkeistä tulee tokkura, kun ne eivät metaboloidu kehossani. Ja en ole käyttänyt bentsoja väärin, pelkästään nukahtamiseen. Mutta on ne silti minulle aiheuttaneet nopeasti riippuvuutta, joka heikensi unenlaatua. Tai siis käytin liian pitkään niitä.
Tähän kohtaan tarvitsisin jotain, kun hermosto on ihan sekaisin. Vaikka vaan viikoksi. Ja sitten pääsisin purkamaan niitä todellisia syitä, kun olisin saanut ensin levättyä. Anonyymi00042 kirjoitti:
Bentsodiatsepiinit on ainoita, jotka käy, mutta täällä terveyskeskuksessa niitä ei enää minulle määrätä, vaikka ne on varmaan melkein niitä ainoita jotka minulle käy farmakogeneettisten tutkimusten mukaan (8 sivua pitkä luettelo, mitkä ei käy tai ei missään tapauksessa käy). Muista lääkkeistä tulee tokkura, kun ne eivät metaboloidu kehossani. Ja en ole käyttänyt bentsoja väärin, pelkästään nukahtamiseen. Mutta on ne silti minulle aiheuttaneet nopeasti riippuvuutta, joka heikensi unenlaatua. Tai siis käytin liian pitkään niitä.
Tähän kohtaan tarvitsisin jotain, kun hermosto on ihan sekaisin. Vaikka vaan viikoksi. Ja sitten pääsisin purkamaan niitä todellisia syitä, kun olisin saanut ensin levättyä.Voi hiivatti. Toi on jo paha paikka. En arvannut, että tuommoisia haasteita.
Mikään, siis mikään ei ole niin pahaa kuin jatkuva unen puute. Ei siihen välttis kuole, mutta se pilaa elämää.
Otan osaa. Siis syvimmät pahoitteluni täältä sinulle, olet aika paskaraossa ja voisin toki laittaa jaksuhaleja ja tsempata, mutta hittoako ne lohduttaa.
No, tietysti toivon sinulle makoisia unihetkiä, mutta pelkään, että toiveikseni ne jää. Kaikkea hyvää sinulle kuitenkin.- Anonyymi00075
Pikku-pirpana kirjoitti:
Voi hiivatti. Toi on jo paha paikka. En arvannut, että tuommoisia haasteita.
Mikään, siis mikään ei ole niin pahaa kuin jatkuva unen puute. Ei siihen välttis kuole, mutta se pilaa elämää.
Otan osaa. Siis syvimmät pahoitteluni täältä sinulle, olet aika paskaraossa ja voisin toki laittaa jaksuhaleja ja tsempata, mutta hittoako ne lohduttaa.
No, tietysti toivon sinulle makoisia unihetkiä, mutta pelkään, että toiveikseni ne jää. Kaikkea hyvää sinulle kuitenkin.Kiitos sinulle ja iloa ja valoa kevääseen ❣️
- Anonyymi00099
Ja minä luulin että minulla on surkeasti asiat.Ei kai sitten kun unenlahjani ovat aina olleet todella lahjakkaat. Mietin joskus mitä rahaongelmia näillä ihmisillä on, jotka ei saa unta.Että jos unen laadussa mittaa niin olenko kuitenkin hoitanut asiani hyvin jos saan nukuttuakin?
- Anonyymi00100
Tavoitepurkki voi auttaa.Nakkelet päivän aikaisia tavotteita purkkiin. Siinä voi olla mitä vaan: kävely,puolustautuminen,ylpeyden aiheet,parannettavat asiat,muuttumisen tarpeet,ilon aiheet,terveys
- Anonyymi00103
Anonyymi00099 kirjoitti:
Ja minä luulin että minulla on surkeasti asiat.Ei kai sitten kun unenlahjani ovat aina olleet todella lahjakkaat. Mietin joskus mitä rahaongelmia näillä ihmisillä on, jotka ei saa unta.Että jos unen laadussa mittaa niin olenko kuitenkin hoitanut asiani hyvin jos saan nukuttuakin?
Tuo on se lahja, mitä ei kaikille suoda. Ihmiset ovat niin erityyppisiä. Voin kertoa, että teitä lahjakkaita nukkujia olen aina kadehtinut.
- Anonyymi00124
Anonyymi00042 kirjoitti:
Tähän kohtaan tarvitsisin jotain, kun hermosto on ihan sekaisin. Vaikka vaan viikoksi. Ja sitten pääsisin purkamaan niitä todellisia syitä, kun olisin saanut ensin levättyä.Bentsot ja kaikki muut lääkkeet heikentävät unen laatua eikä niitä ole tarkoitettu etenkään pitkäaikaiseen käyttöön.
Oletko selvillä mistä nukahtamisvaikeudet on lähtöisin?
Essit (essitalopram) auttaa monesti nukahtamiseen, aamulla kun ottaa, niin on levollisempi olo illalla. Samoin Triptyl (otetaan illalla). - Anonyymi00125
Anonyymi00124 kirjoitti:
Bentsot ja kaikki muut lääkkeet heikentävät unen laatua eikä niitä ole tarkoitettu etenkään pitkäaikaiseen käyttöön.
Oletko selvillä mistä nukahtamisvaikeudet on lähtöisin?
Essit (essitalopram) auttaa monesti nukahtamiseen, aamulla kun ottaa, niin on levollisempi olo illalla. Samoin Triptyl (otetaan illalla).Olen selvillä aika hyvin, mistä johtuu. Tuolla edellä mainitsin pitkittyneen stressin, vaikean elämäntilanteen takia. Nuo sinun mainitsemasi ovat minulla kiellettyjen listalla (siitäkin mainitsin jo aiemmin).
- Anonyymi00128
Anonyymi00125 kirjoitti:
Olen selvillä aika hyvin, mistä johtuu. Tuolla edellä mainitsin pitkittyneen stressin, vaikean elämäntilanteen takia. Nuo sinun mainitsemasi ovat minulla kiellettyjen listalla (siitäkin mainitsin jo aiemmin).
Ihan turhaan selität asioitasi täällä. Ei kukaan välitä. Lääkärit ei välitä, kirjoittaa särkylääkereseptin ja laittaa menemään. Kukaan muu ei välitä sinusta kuin sinä itse, jos et sinäkään välitä niin sitten ei todellakaan kukaan välitä. Parempi vaan pitää itse itsestään huolta ja pitää omia puoliaan muita vastaan.
- Anonyymi00029
Joidenkin kohdalla noinkin johtunee omasta käytöksestä en ole yhtä onnellisessa asemassa ikävä kyllä löytyy sinun harmiksesi monia joille olen jopa tärkeä kenties ansaitusti jopa en ole ihan varma mielestäni en ole tehny sen ihmeempiä kuin ollu oma itseni olemalla oma itsensä kun ei pitäny ymmärtääkseni saada edes ketään kiinnostumaan itsestään miksi siis olla kenenkään kanssa jos ei tämä kiinnostu siitä millainen itse on vai onko ajatteluni jotenkin nurinkurinen totuttuun ihan en tiedä kun olen parhaani mukaan yrittäny elää elämääni eritavalla kuin muut kuinka monella eritavalla elämänsä voi sitten taas elää ni en ole vaivautunu selvittämään olen ollu tyytyväinen että olen eläny itseni näköisen elämän
- Anonyymi00044
Minä minä minä minä, kaikuu tuossa tekstissä. En sano mitä tuosta tulee mieleen.
Jos tulee tosipaikka niin ne sinun tärkeät ystäväsi ja läheisesi hylkäävät sinut kuin täyden roskapussin. Usko pois, noin siinä vielä käy.
- Anonyymi00030
Kyllä ihmiset välittävät.
Jos puoliso kuolee, kyllä on ystäviä, jotka kannattelevat.
Jos tulee ero, on ystäviä, jotka tukevat.
Kukin omalla tavallaan.
Vilma- Anonyymi00033
Ei aina ole. Naapurissa kuoli mamma 94v. Meni päivälleen 2,5 kuukautta, niin mies 60 vuoden ajalta kuoli. Kyllä hän suruun ja yksinäisyyteen kuoli. No ehkä ikääkin ja sairauksia oli siinä myös avittamassa lähtöä. Ei siellä kukaan käynyt, muuta kuin hoitajat kiireellä ja ruokalähetti. Minä kävin sen, mitä silloin jaksoin. Eli vähän. Seinänaapuri, yksinäinen eläkeläismies myöskin, uteli hänen vointiaan. Sanoin että mene moikkaamaan. "Juu juu voisin kyllä mennä. Mutta en saa varmaan aikataulujani sovitettua". Semmoista välittämistä sitten.
- Anonyymi00045
Usko sinä vilma mihin haluat, kyllä todellisuus vielä joskus osoittaa sinullekin miten asiat oikeasti on.
- Anonyymi00059
Anonyymi00045 kirjoitti:
Usko sinä vilma mihin haluat, kyllä todellisuus vielä joskus osoittaa sinullekin miten asiat oikeasti on.
00:34
Minähän elän todellisuudessa joka hetki.
Ihailen niitä ihmisiä, jotka vapaaehtoistyössä esimerkiksi toimivat toisten hyväksi vertaisena.
Vilma - Anonyymi00062
Anonyymi00059 kirjoitti:
Ihailen niitä ihmisiä, jotka vapaaehtoistyössä esimerkiksi toimivat toisten hyväksi vertaisena.
VilmaHAH!... Haluavat vaan jotain kunniaa osakseen. Jos näkisit mitä se oikeasti on niin et niitä ihmisiä ihailisi yhtään. Kerran kuukaudessa tai parissa käyvät katsomassa sitä myötätunnon kohdettaan lyhyesti, siinä kaikki. Heillä on oma elämä joka on tärkeämpi, omat asiat mitkä on tärkeämpiä. Jos omaan elämään tulee vähänkin jotain ongelmia niin vapaaehtoistyö loppui siihen paikkaan.
- Anonyymi00064
Anonyymi00059 kirjoitti:
VilmaOdota vaan omalle kohdallesi ja katso miten ne tuttavat ja ystävät ja sukulaisetkin vaan katoavat kun tulee tositilanne. Odota vaan niin vielä näet sen ihan itse. Kyllä hienoja puheita osataan pitää, ja lupauksia luetella, mutta sen jälkeen tulee vaan hiljaisuus ja ne ihmiset katoaa elämästäsi.
- Anonyymi00066
Anonyymi00064 kirjoitti:
Odota vaan omalle kohdallesi ja katso miten ne tuttavat ja ystävät ja sukulaisetkin vaan katoavat kun tulee tositilanne. Odota vaan niin vielä näet sen ihan itse. Kyllä hienoja puheita osataan pitää, ja lupauksia luetella, mutta sen jälkeen tulee vaan hiljaisuus ja ne ihmiset katoaa elämästäsi.
11:14 ja 11:32
Miten katkera ja ilkeä ihminen olet. Tästä syystä s i n ä et kohtaa oikein ihmisiä.
Pelkäät ja ehkä jo oletkin jäänyt yksin.
Minuapa on autettu, kun sairaalasta kotiuduin.
Minulla on kokemusta ystävän avusta ja olen äärettömän kiitollinen siitä.
Teen kaikkeni, että omatoimisuuteni pysyy hyvänä.
Mielestäni vaikeampaa kuin avun saaminen on avun pyytäminen, mitä ihmisiä seuraa.
Vilma
Voit sylkeä ja oksentaa pahaa sappeasi. - Anonyymi00067
Anonyymi00066 kirjoitti:
11:14 ja 11:32
Miten katkera ja ilkeä ihminen olet. Tästä syystä s i n ä et kohtaa oikein ihmisiä.
Pelkäät ja ehkä jo oletkin jäänyt yksin.
Minuapa on autettu, kun sairaalasta kotiuduin.
Minulla on kokemusta ystävän avusta ja olen äärettömän kiitollinen siitä.
Teen kaikkeni, että omatoimisuuteni pysyy hyvänä.
Mielestäni vaikeampaa kuin avun saaminen on avun pyytäminen, mitä ihmisiä seuraa.
Vilma
Voit sylkeä ja oksentaa pahaa sappeasi.Et ymmärrä sitä nyt, mutta nuo kaikki kertomasi asiat ovat vain sinun omassa mielikuvituksessasi. Luulet että niin on tapahtunut, kun haluat uskoa siihen. Ei se silti ole totta.
- Anonyymi00069
Anonyymi00067 kirjoitti:
Et ymmärrä sitä nyt, mutta nuo kaikki kertomasi asiat ovat vain sinun omassa mielikuvituksessasi. Luulet että niin on tapahtunut, kun haluat uskoa siihen. Ei se silti ole totta.
Voi kun olet katkera. 13:04
Sinähän se loitonnat ihmiset.
Mutta sinähän ole Se.
Vilma - Anonyymi00070
Anonyymi00062 kirjoitti:
HAH!... Haluavat vaan jotain kunniaa osakseen. Jos näkisit mitä se oikeasti on niin et niitä ihmisiä ihailisi yhtään. Kerran kuukaudessa tai parissa käyvät katsomassa sitä myötätunnon kohdettaan lyhyesti, siinä kaikki. Heillä on oma elämä joka on tärkeämpi, omat asiat mitkä on tärkeämpiä. Jos omaan elämään tulee vähänkin jotain ongelmia niin vapaaehtoistyö loppui siihen paikkaan.
11:24
Jospa Sinä olet kuvailemasi kaltainen. Todella katkeraa tekstiä sinulta.
Vähättelet muita, vaikka esim. järjestöissä on tuhansia ihmisiä tukemassa muita.
Vilma - Anonyymi00076
Anonyymi00070 kirjoitti:
11:24
Jospa Sinä olet kuvailemasi kaltainen. Todella katkeraa tekstiä sinulta.
Vähättelet muita, vaikka esim. järjestöissä on tuhansia ihmisiä tukemassa muita.
VilmaNo minä en todellakaan lähtisi mihinkään järjestöön tukemaan ihmisiä. Tunnen häpeää, en pystyisi sellaiseen. En ole valmis ihan mihin tahansa pönkittääkseni itsetuntoani ja tunteakseni itseni hyväksi ihmiseksi.
- Anonyymi00091
Anonyymi00076 kirjoitti:
No minä en todellakaan lähtisi mihinkään järjestöön tukemaan ihmisiä. Tunnen häpeää, en pystyisi sellaiseen. En ole valmis ihan mihin tahansa pönkittääkseni itsetuntoani ja tunteakseni itseni hyväksi ihmiseksi.
20:26
Onpa sulla poikkeava järjen juoksu.
Pidä se.
Katkeruutta. Voivoi.
Vilma - Anonyymi00092
Anonyymi00059 kirjoitti:
VilmaTeetkö sinä Vilma vapaaehtoistyötä?
Yleensähän pyrkii siihen mitä ihailee tai ainakin jossakin määrin kehittämään itsessään niitä piirteitä, joita ihailee.
Minä en vaatisi ketään osallistumaan vapaaehtoistoimintaan ellei toiminta liittyisi johonkin mikä on ihmiselle itselleen sydämen asia. Lisäksi laita happimaskin ensin itselle ja vasta sen jlkeen vieressäsi istuvalle, pätee näissäkin asioissa. - Anonyymi00097
Anonyymi00091 kirjoitti:
20:26
Onpa sulla poikkeava järjen juoksu.
Pidä se.
Katkeruutta. Voivoi.
VilmaEhkä minulla ei vaan ole tarvetta pyrkiä esittämään että olisin hyvä ihminen ja saisin kiitosta ja ihailua osakseni. Kun en ole mitenkään hyvä ihminen, ja olen sen asian kanssa ihan ok.
- Anonyymi00111
Anonyymi00092 kirjoitti:
Teetkö sinä Vilma vapaaehtoistyötä?
Yleensähän pyrkii siihen mitä ihailee tai ainakin jossakin määrin kehittämään itsessään niitä piirteitä, joita ihailee.
Minä en vaatisi ketään osallistumaan vapaaehtoistoimintaan ellei toiminta liittyisi johonkin mikä on ihmiselle itselleen sydämen asia. Lisäksi laita happimaskin ensin itselle ja vasta sen jlkeen vieressäsi istuvalle, pätee näissäkin asioissa.Enhän minä vaadi yhtään mitään muilta.
Kerroin esimerkin, miten ihmiset välittävät muista. Huomaa tämä.
Vilma
Oikeastaan lähdin itse siitä, etten saanut erityistä tietoa, joten hankin sitä ja yritän paikata puutosta omalla toiminnallani. Se on näkymätöntä palkatonta työtä, mutta sitä tarvitaan. - Anonyymi00117
Anonyymi00111 kirjoitti:
Enhän minä vaadi yhtään mitään muilta.
Kerroin esimerkin, miten ihmiset välittävät muista. Huomaa tämä.
Vilma
Oikeastaan lähdin itse siitä, etten saanut erityistä tietoa, joten hankin sitä ja yritän paikata puutosta omalla toiminnallani. Se on näkymätöntä palkatonta työtä, mutta sitä tarvitaan.Tuo selityksesi kuulostaa täydeltä hölynpölyltä. Näkymätöntä ja olematonta työtä, tarkoitit.
- Anonyymi00034
minä ainakin välitän paljon nuorten naisten hyvinvoinnista...mutta olen sitä mieltä että puhelimien käyttökirltyo kokonaan allr 22-vuotiaille hah
internetin käyttökirltyo kaikille alle 22v LD - Anonyymi00035
jos kun haet haun joku "negotiator general"..... sanoo eli jonkinlainen yhdyshenkilö erilaisten organisaatioidenkin välillä.
- Anonyymi00036
olen kai aika hyvä neuvottelija jos oikein vaativimpia lajeja yrittää auttaa masentuneita tyttöjäkin.. vähän "higher level of negotiators"
- Anonyymi00037
"If you knew how fast people forget the dead, you'd stop to try to impress them"
-Christopher Walken - Anonyymi00038
Eikö mies välitä siitä?
- Anonyymi00039
Yrittikö lähestyä?
- Anonyymi00041
mikä on Kiinan sotilaallinen tiedustelu... chinese military intellitgence agents?
- Anonyymi00043
Ei kukaan muista sinua, vaikka jollekin juttelisit.
Ihmiset turhaan tuntee oloaan noloksi, jos sattuvat tekemään jotain omasta mielestään typerää julksella paikalla ja löhellä olevat näkee.
Ei ne piittaa mitä teet, eivätkä muista mitä teit, sinä itse vain muistat, joka
tunnet tehneesi jotain noloa.- Anonyymi00047
Totta, vain sinä itse muistat omat tekemisesi. Todennäköisesti kukaan ei edes huomaa sinua kun ovat kiinnostuneempia omista kännyköistään kuin ympäristöstään.
- Anonyymi00046
Sama mitä muille tapahtuu. Ei ole minun tehtävä kantaa huolta.
- Anonyymi00051
Ei kiinnosta mistä välittävät
- Anonyymi00053
No eivät ainakaan palstalla, koska täällä kaikki ovat kasvottomia. En minäkään välitä palstalisista. Kuka kirjoittaa mitäkin enkä koe tätä millän tavoin tukevana, sosiaalisesti aidosti antavana tai hyödyllisenä. Yhtä turhaa, kuin youtube tarot tulkinnat ja muu vastaava roska, jolla ei ole aidosti merkitystä.
Riippuu millaisen elämän luo itselleen ja ketä haalii ympärilleen.
- Anonyymi00073
No eipä tässä ole viimeaikoina ollut juurikaan vaihtoehtoja. Mitä nyt kiinteistöhuollon ja renkaidenvaihdon tyrkyttäjiä. Ei kiitos.
- Anonyymi00080
Joo itsehän sinä sen elämän "luot" itsellesi ja valitset kaikki kenen kanssa olet tekemisissä, niin varmaan joo. Ei ole normaalin ihmisen elämää tuo.
Anonyymi00080 kirjoitti:
Joo itsehän sinä sen elämän "luot" itsellesi ja valitset kaikki kenen kanssa olet tekemisissä, niin varmaan joo. Ei ole normaalin ihmisen elämää tuo.
Jokainen on oman elämänsä seppä. Jos elämä on perseestä, on se tasan omasta itsestään kiinni.
- Anonyymi00082
Palstakamu kirjoitti:
Jokainen on oman elämänsä seppä. Jos elämä on perseestä, on se tasan omasta itsestään kiinni.
Mene siitä vaikka johonkin vankilaan saarnaamaan tuota mantraasi, katsotaan miten käy...
- Anonyymi00085
Palstakamu kirjoitti:
mene tuonne kertomaan näille asukeille että kaikki on heidän omaa syytään:
https://youtu.be/6ajl1ABdD8A?si=GFstQRIXwLpPl13W - Anonyymi00093
Palstakamu kirjoitti:
Juu ei. Tiettyyn pisteeseen saakka moni seikka on itsestä kiinni, mutta erittääin paljon on kiinni myös mm. tuurista, siitä keitä kohtaa ja kuinka vahvat tukiverkostot omaa. sivusta
- Anonyymi00060
minä ainakin pidän aika paljon nuorista naisisya, yrittäisin suojellakin heitä.
mutta.. hassuja jotain ajatelmia, juttuja voi tulla heiltä. - Anonyymi00063
ette voi arvioida mistä löytyy kadonnut Hippo-Zippo, tulentekijä... sängyssä oli se, kun mennyt lepäämään ja ollut taskussa.. tipahtanut nukkuessa taskusta, jos unessa taistellut jotain hirviöitä vastaan....
- Anonyymi00065
minäkään en kyllä pysty oikein ymmärtämään että miksi joku innostus auttaa masenyuneriya nuoria naisia... en tiedä joku idea, mutta sinänsä ihan hyvä idea..
- Anonyymi00071
Voidaan sanoa rehellisesti myös että eivät ihmiset välitä siitä jos välität.
Tämä on paljon syvempi sipuli kuin mitä päällepäin näyttää. Suurin osa ihmisistä pitää sitä kevytsosiaalista verkostoa koska se on nimenomaan helppoa. Tämä ei estä välittämistä mutta usein se on sitten sellaista peiteltyä ja ilmenee - jos ilmenee- vain kun tarvetta sellaiselle on.
Itse koitin välittää mutta sekin oli vain yritys ansaita arvoa itselle joten lopputulos oli taas kerran inhimillisen likainen ja sekava.- Anonyymi00077
Ihmiset välittävät, jos heistä välittää joku, josta he välittävät.
Siksi esimerkiksi pyyteetön rakkaus on kevyenä versiona yhteisöjä yhteensitova, mutta syvemmällä tasolla merkityksellisiä ovat läheiset ja pidempiaikaiset suhteet.
Tietenkin minäkin huomioin mieluummin ja koen merkityksellisemmäksi ja tärkeämmäksi huomioida minulle rakasta, kuin satunnaista ohikulkijaa. - Anonyymi00079
Anonyymi00077 kirjoitti:
Ihmiset välittävät, jos heistä välittää joku, josta he välittävät.
Siksi esimerkiksi pyyteetön rakkaus on kevyenä versiona yhteisöjä yhteensitova, mutta syvemmällä tasolla merkityksellisiä ovat läheiset ja pidempiaikaiset suhteet.
Tietenkin minäkin huomioin mieluummin ja koen merkityksellisemmäksi ja tärkeämmäksi huomioida minulle rakasta, kuin satunnaista ohikulkijaa.pyyteetöntä rakkautta ei ole olemassa, se on myytti.
- Anonyymi00081
Anonyymi00079 kirjoitti:
pyyteetöntä rakkautta ei ole olemassa, se on myytti.
Viittassin pyyteettömällä rakkaudella siihene, että esimerkiksi huomioi vaikkapa avaamala oven jollkin, jolla on kantamuksia jne. Se on arkipäivän pyytettöntä välittämistä, koska se on kuitenkin jotakin mitä tehdään vaikkei oleta saavansa teostaan mimtään.
Rakkaus- ja ystävyyssuhteissa on pyytettömyyttä siinä määrin, että ystäviään ja puolisoaan rakastaa siksi, että he ovat juuri he. Tavallaan pyyteetöntä, mutta ei heitä rakastaisi ellei heidän kanssaan olemisesta saisi enimmäkseen hyvää oloa jne. Traumasidossuhteita en laske rakkaudeksi sillä siloin on koukukssa omaan kipuunsa ja uskottelee itselleen rakastavansa vaikka todellisuudessa on sitoutunut pelosta ja traumoista käsin. - Anonyymi00083
Anonyymi00081 kirjoitti:
Viittassin pyyteettömällä rakkaudella siihene, että esimerkiksi huomioi vaikkapa avaamala oven jollkin, jolla on kantamuksia jne. Se on arkipäivän pyytettöntä välittämistä, koska se on kuitenkin jotakin mitä tehdään vaikkei oleta saavansa teostaan mimtään.
Rakkaus- ja ystävyyssuhteissa on pyytettömyyttä siinä määrin, että ystäviään ja puolisoaan rakastaa siksi, että he ovat juuri he. Tavallaan pyyteetöntä, mutta ei heitä rakastaisi ellei heidän kanssaan olemisesta saisi enimmäkseen hyvää oloa jne. Traumasidossuhteita en laske rakkaudeksi sillä siloin on koukukssa omaan kipuunsa ja uskottelee itselleen rakastavansa vaikka todellisuudessa on sitoutunut pelosta ja traumoista käsin.Minä kerran avasin oven kahdelle vanhalle ihmiselle, ja he vaan kävelivät liikkeestä kadulle ja puhuivat omia asioitaan, ei mitään kiitosta tai muuta. Pitivät sitä itsestäänselvyytenä että heitä palvellaan. Odotin edes yhtä sanaa. Nyt en enää availe ovia kenellekään, ikinä.
- Anonyymi00084
Anonyymi00081 kirjoitti:
Rakkaus- ja ystävyyssuhteissa on pyytettömyyttä siinä määrin, että ystäviään ja puolisoaan rakastaa siksi, että he ovat juuri he. Tavallaan pyyteetöntä, mutta ei heitä rakastaisi ellei heidän kanssaan olemisesta saisi enimmäkseen hyvää oloa jne. Traumasidossuhteita en laske rakkaudeksi sillä siloin on koukukssa omaan kipuunsa ja uskottelee itselleen rakastavansa vaikka todellisuudessa on sitoutunut pelosta ja traumoista käsin.Ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa, käytös on vain kohteliaisuutta, opittua käyttäytymistä koska "näin kuuluu tehdä".
- Anonyymi00088
Anonyymi00084 kirjoitti:
Ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa, käytös on vain kohteliaisuutta, opittua käyttäytymistä koska "näin kuuluu tehdä".
Niin tai näin, mutta yleensä huomioiminen tuottaa iloa ja kohteliaisuus ja käytöstavat ovat olemassa juuri siksi, että jokainen kokisi tulevansa kohdelluksi arvostavasti ja tulevansa huomioiduksi. Ts. töykeys tai huomioimattomuus ei ole aitoutta vaikka saattaakin olla kyse vastareaktiosta kohtaamaansa käytökseen.
- Anonyymi00090
Anonyymi00083 kirjoitti:
Minä kerran avasin oven kahdelle vanhalle ihmiselle, ja he vaan kävelivät liikkeestä kadulle ja puhuivat omia asioitaan, ei mitään kiitosta tai muuta. Pitivät sitä itsestäänselvyytenä että heitä palvellaan. Odotin edes yhtä sanaa. Nyt en enää availe ovia kenellekään, ikinä.
Miksette sano kovaan ääneen, että olkaapa hyvä.
Jos on huonot tavat, voi julkisesti 'kasvattaa' noin.
Vilma
Saa sen kiitoksen... - Anonyymi00096
Anonyymi00090 kirjoitti:
Miksette sano kovaan ääneen, että olkaapa hyvä.
Jos on huonot tavat, voi julkisesti 'kasvattaa' noin.
Vilma
Saa sen kiitoksen...Ei ole minun tehtäväni kasvattaa vanhoja ihmisiä, jotain 70+ vuotiaita. Se oli viimeinen kerta kun availen ovia tai olen kohtelias, jatkossa jokainen saa hoitaa omat asiansa niinkuin lystää.
Minulle muiden huomioiminen ei tuota yhtään iloa. Ei niin yhtään. Se on pelkästään rasittavaa. En minä välitä niistä ihmisistä pätkääkään, minun puolestani ne voi kävellä siitä ovesta kadulle vaikka suoraan auton alle, ei liikuta. Harppaan niistä yli ja lähden vaan pois, jätän ne sinne auton alle selvittämään itse ongelmiaan. - Anonyymi00101
Anonyymi00083 kirjoitti:
Minä kerran avasin oven kahdelle vanhalle ihmiselle, ja he vaan kävelivät liikkeestä kadulle ja puhuivat omia asioitaan, ei mitään kiitosta tai muuta. Pitivät sitä itsestäänselvyytenä että heitä palvellaan. Odotin edes yhtä sanaa. Nyt en enää availe ovia kenellekään, ikinä.
Jaa minä kiitän aina, koska pidän ihmisiä lähtökohtaisesti töykeina ja tulee yllätyksenä jis suomalainen valkoihoinen mies pitää ovea auki.Ulkomaalaisey kyllä useammin osaa. Paremmat tavat ihmisillä vähän paremmilla asuinalueilla.Ei ole rahahuolia ni jää aikaa miettiä käytostapoja
- Anonyymi00102
Anonyymi00084 kirjoitti:
Ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa, käytös on vain kohteliaisuutta, opittua käyttäytymistä koska "näin kuuluu tehdä".
Ja se on tärkeä ero erottaa.Koska pahat ihmisetkin osaavat esittää "kilttejä" esim. TED bundy oli niin kiltti että tarjosi kyytejä ja esitti haavoittuvaa kipsinsä kanssa.Yhdessä kuvassa rapsuttaa koiraa
- Anonyymi00108
Anonyymi00096 kirjoitti:
Ei ole minun tehtäväni kasvattaa vanhoja ihmisiä, jotain 70 vuotiaita. Se oli viimeinen kerta kun availen ovia tai olen kohtelias, jatkossa jokainen saa hoitaa omat asiansa niinkuin lystää.
Minulle muiden huomioiminen ei tuota yhtään iloa. Ei niin yhtään. Se on pelkästään rasittavaa. En minä välitä niistä ihmisistä pätkääkään, minun puolestani ne voi kävellä siitä ovesta kadulle vaikka suoraan auton alle, ei liikuta. Harppaan niistä yli ja lähden vaan pois, jätän ne sinne auton alle selvittämään itse ongelmiaan.Eihän kohteliaisuus ole mikään tehtävä.
Onko parempi sitten, että kitiset täällä?
No. Ehkä veetumaisuus paistaa jo naamastasi?
Vilma - Anonyymi00109
Anonyymi00079 kirjoitti:
pyyteetöntä rakkautta ei ole olemassa, se on myytti.
Hyvät tavat ovat hyviä tapoja.
Ei niihin mitään tunteita tarvita.
Mutta jos haluaa olla juntta niin sellaista kohtelua voi itsekin saada.
Ei voi muuta odottaa.
Vilma - Anonyymi00112
Anonyymi00109 kirjoitti:
Hyvät tavat ovat hyviä tapoja.
Ei niihin mitään tunteita tarvita.
Mutta jos haluaa olla juntta niin sellaista kohtelua voi itsekin saada.
Ei voi muuta odottaa.
Vilma" jos haluaa olla juntta niin sellaista kohtelua voi itsekin saada"
Just näin. Ja tuota ne kaikki juntat tulee jatkossa minulta saamaan, just sitä mitä ne ansaitseekin. - Anonyymi00115
Anonyymi00112 kirjoitti:
" jos haluaa olla juntta niin sellaista kohtelua voi itsekin saada"
Just näin. Ja tuota ne kaikki juntat tulee jatkossa minulta saamaan, just sitä mitä ne ansaitseekin.12:41
Ai kauheeta.
Vilma
- Anonyymi00072
Minä välitän & niin kuin Jeesus Kristus rakastaa, & kaikkia, köyhiä & sairaita, rikkaita, & aivan kaikkea, & Jeesus Kristus on vain henkisesti erittäin sairas ja erittäin moni,sairas ja iäkäs, jo, & eikä, hänen jaksaminen ole todellakaan hyvä & ja, hän on kokonaan tieteen armoilla & miten, nopeasti se kehittyy & mutta, silti Jeesus rakastaa kaikkia & oli, hän miten tahansa rikki, henkisesti ja fyysisesti & eikä, se rakkaus milloinkaan poistu & vaikka, Jeesus on miten huonossa kunnossa, N, & Jeesus rakastaa xi Jing pingiä ja Vladimir putiniakin, kuin rakkaita lastaan, & oli, he sitten tehneet mitä tahansa elämässään, N,
- Anonyymi00074
Suoraan sanottuna: Hittoako valintani kuuluvat kenellekään näistä törpöistä?
- Anonyymi00078
voi rinkelinmäki ja ja donitsi minutkin syököön mitä jotain vitsejäkin armeijan ihmisen kanssa... en kerro
- Anonyymi00089
Idolstuomarilla ei ole niveliä ja juuri muutakaan teknistä kirkosta tai kaikista eromisen perään. Sulkijalihaksetkin on korjattu verenpainelääkkein.
- Anonyymi00094
En minäkään välitä esimerkiksi maahanmuuttajosta tippaakaan tai ole milläään tavoin puutunut heidän asioihinsa, mutta siitä huolimatta ne paskat jostakin syystä tahtovat kostaa omia kokemuksiaan minulle.
- Anonyymi00098
Huomasin korona-aikana.siksi jätin kaikki a-sosiaaliset mediat.Vaikea selittää asiaa sellaiselle, joka jäi Racebookkkiin ja on minua esim. vanhempi.Ovatko ihmiset näin sokeita sille, että heidän elämää ohjailee voittoa takovat firmat ja heidäb algoritmit?
- Anonyymi00104
Niin, vain omat vanhemmat välittävät lapsistaan.
Harmi kun omat vanhemmat ovat jo kuolleet.
Kehen tässä nyt sitten tukeutuisi jos jokin tarve yllättäisi.
Hyvä on huomata olevansa nyt se henkilö jolta kysytään apua tarvittaessa.
Niin ne sukupolvet vaihtuvat, ja roolit muuttuvat.
AV- Anonyymi00123
Ihminen välittää monista muistakin ihmisistä kuin lapsistaan.
- Anonyymi00126
Anonyymi00123 kirjoitti:
Kyllä, noin se juuri on.
- Anonyymi00129
Anonyymi00123 kirjoitti:
Ihminen ei oikeasti välitä edes lapsistaan. Tekee vain pakolliset liikkeet lasten suhteen, välittäminen oikeasti siitä puuttuu. Se on vain toimintamalli minkä mukaan kuuluu toimia.
- Anonyymi00105
Näinhän se on.
- Anonyymi00106
Eihän ole ainakaan täällä.
- Anonyymi00107
jos ei ole paljoa merkitystämikä jokukin ajattelee, kun ajatus on aina mielikuvitus eli vahe... mutta oma ju66uni iloistiuttaa tai yrittää autta heitä.
uusi trendi: kesäksi Joosefin viikset Stalini
mursu-viikset joissapesiiluteita ja täitä aina päivitt'om ka ka oöyaosomlom- - Anonyymi00110
elämä ja kuoleminen samaa paska-heikkiä aivan samaa kKKa, KUIN KISSANPISSI JA KOIEAN KAKKAKIN...
- Anonyymi00113
juvänen viiru-pöllö-hermaani sentään..
.. yrittää auttaa nuoria, on baa6ibss jmnuyyus, voi ollsa vihaisiakin jner... - Anonyymi00114
Tuossa voi olla sekoittuneena kaksi asiaa. Se, että ihmiset eivät jatkuvasti osoita kiinnostusta, ja se, etteivät he välittäisi. Suurin osa ihmisistä on aika keskittyneitä omaan elämään, mikä voi näyttää ulospäin välinpitämättömyydeltä, vaikka kyse voi olla huomion suuntaamisesta ja rajatuista mahdollisuuksista/voimavaroista huomioida toisia ihmisiä. Mistä välittäminen ylipäätään syntyy?
Onko se jotain, mitä oletetaan automaattisesti, vai rakentuuko se ajan ja vuorovaikutuksen kautta?
🤓- Anonyymi00118
No mitä se välittämien mielestäsi sitten on? Riippuu siitä miten sen määrittelee että onko sitä olemassa vaiko eikö.
- Anonyymi00120
Samaa mieltä. En mittaa toisten välittämistä huomion määrällä tms. Kyllä välittäminen näkyy kun näkee itse kokonaiskuvan.
Ne ketkä ei välitä, katosvat ja ne ketkä välittää, ovat aina messissä, vaikkei niistä näkyis ja kuuluis hetkeen. Sieltä ne joskus pöllähtää. 😄
- Anonyymi00116
🥰🥰
- Anonyymi00119
Välittävä tai eivät, mutta se on käsittämätöntä millä perusteella äitisuhdetta yritetään kerta toisensa jälkeen hieroa vasten kasvojani. En ole koskaan ollut läheinen äitini kanssa enkä koe taarvitsevani läheisempää äitisuhdetta. Kuitenkin syntyy vaikutelma, että minun oletetaan kaipaavan enemmän yhteydenpitoa äitiini.
Eiköhän se ole jokaisen oma asia kuinka paljon on perheensä kanssa tekemisissä?- Anonyymi00121
Jos äitisi ei välittänyt sinusta, miksi sinun pitäisi välittää siitä? Eikö se mitä teet tai et tee ole juuri sitä mitä se sinulle opetti.
- Anonyymi00122
"Kuitenkin syntyy vaikutelma, että minun oletetaan kaipaavan enemmän yhteydenpitoa äitiini."
Kenellä syntyy vaikutelma? Entä jos sisimpäsi kaipaakin enemmän yhteydenpitoa, mutta syystä tai toisesta kiellät sen? - Anonyymi00127
Anonyymi00122 kirjoitti:
"Kuitenkin syntyy vaikutelma, että minun oletetaan kaipaavan enemmän yhteydenpitoa äitiini."
Kenellä syntyy vaikutelma? Entä jos sisimpäsi kaipaakin enemmän yhteydenpitoa, mutta syystä tai toisesta kiellät sen?Tuo on tullut minullekin mieleen!
- Anonyymi00130
Anonyymi00122 kirjoitti:
Kenellä syntyy vaikutelma? Entä jos sisimpäsi kaipaakin enemmän yhteydenpitoa, mutta syystä tai toisesta kiellät sen?Ei sisimpäni kaipaa tiiviimpää yhteydenpitoa äitiini.
Vaikutelma syntyy siitä, että keskustellessa irl moni yrittää ohjata keskusteleun lapsuuden parheeseen, lapsuuden aikoihin jne. Eikä lapsuuteni ollut poikkeava silloisesta 80-luvun meiningistä, joten sieltä on turha yrittää ronkkia mehukkaita yksityiskohtia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,654936Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk313725Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699223350- 792325
- 241899
Tekeekö hän
Tekeekö hän sinut h*lluksi ja millä tavalla? Uusi yritys, kun edellinen aloitus poistettiin.271571Laine voitti oikeudessa
Onnea Savonlinna! Laine voitti oikeudessa kuten arvelinkin ja lieköhän palaa valtaisuimelleen?401532Grahn-laasonen taas todisti millaista porukkaa
kokoomusloiset ovat...työttömät jäävät kuulemma kotiin nukkumaan kun naapuri lähtee töihin...eikös taannoin kokoomuslois3311476Puistotyöntekijät
Miksi ei siivoojia näy. Näin hyvät ilmat. Voisi kerätä roskat. Onko rahat loppu. 🤔🤔🤔141443Onko kaivatullasi iso ego? Entä sinulla?
Vaikuttaako jommankumman ego jotenkin siihen, että ette voi lähentyä?331330