DNA todistaa yhteisen polveutumisen ja kumoaa harhaiset luomisdeluusiot

Anonyymi-ap

Eri lajien homologisten (samansyntyinen) proteiinien DNA -jaksot konvergoituvat (muistuttavat yhä enemmän toisiaan) kun mennään ajassa taaksepäin. Tämä perustuu tietysti siihen, että homologisen proteiinin valmistava DNA -jakso periytyy yhteiseltä esivanhemmalta, jonka jälkeläisissä tuo sama jakso on mutta ajan myötä hieman muuttuneena. Noiden jaksojen perusteella voidaan muodostaa sukupuu, evoluutiopuu. Vastaavasti ei-evolutiivista mallia voidaan kuvata todennäköisyyksillä. Käytännössä siis haemme todennäköisyyttä, jolla täsmälleen juuri nuo DNA -jaksot ovat syntyneet jollain muulla, ei-evolutiivisella prosessilla (kuten esimerkiksi luomisella, sotkan munalla, taikomalla tai löylyä lyömällä) mutta ne näyttävät täsmälleen siltä kuin ne olisivat kehittyneet evolutiivisesti.

Tässä tutkimuksessa tutkijat vertasivat kahdeksaa datasettiä 51:stä homologisesta proteiinista. Täsmälleen samanlaisten datasettien syntymisen todennäköisyys luotuna olisi noin 1×10−132. Toki voimme edelleen väittää, että kaikkivaltias jumala loi juuri täsmälleen samanlaiset jaksot ja ne näyttävät sattumalta täsmällisiltä evolutioteorian todisteilta. Miksi jumala ei sekoittanut edes yhtään pientä hitusta noita jaksoja vaan sai sattumalta 1×10−132 todennäköisyydellä luomistuloksensa näyttämään täsmälleen evoluutioteorian todisteilta?

Beyond Reasonable Doubt: Evolution from DNA Sequences

"Even on our conservative test, the probability that chance could produce the observed levels of ancestral convergence for just one of the eight datasets of 51 proteins is ≈1×10−19 and combined over 8 datasets is ≈1×10−132."

"A non-evolutionary control model shows no convergence, and only a small number of parameters are required to account for the observations. It is time that that researchers insisted that doubters put up testable alternatives to evolution."

https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0069924

Näin, kaikki luomiset, sotkan munat sun muut on kumottu tieteellisesti. Kun tämä lisätään uskonnollisten myyttien todellisuuden vastaisiin, falsifioituihin väitteisiin niin 100% positiivinen ateismi on ainoa rationaalinen todellisuuskäsitys.

23

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Huuhaata!
      Jumala laittoi kaiken alulle!

      • Anonyymi00002

        Jumala loi lajit valmiina yksilöinä. Rakensi ensin maasta patsaat ja puhalsi sitten sieraimiin elämän hengen. Sai kasvit kasvamaan maasta ja lisääntymään lajiensa mukaan.


      • Anonyymi00002 kirjoitti:

        Jumala loi lajit valmiina yksilöinä. Rakensi ensin maasta patsaat ja puhalsi sitten sieraimiin elämän hengen. Sai kasvit kasvamaan maasta ja lisääntymään lajiensa mukaan.

        Kaiken tämän teki julma viime torstaina, antoi väärät muistot menneisyydestä, loi dinosauriin luut sekä rakennukset ja loi vielä näennäishistorian siihen päälle.

        Totista vääräksi.


      • Anonyymi00007
        he-ma kirjoitti:

        Kaiken tämän teki julma viime torstaina, antoi väärät muistot menneisyydestä, loi dinosauriin luut sekä rakennukset ja loi vielä näennäishistorian siihen päälle.

        Totista vääräksi.

        Jumala loi maailman näyttämään vanhalta.


      • Anonyymi00007 kirjoitti:

        Jumala loi maailman näyttämään vanhalta.

        Viime torstaina.


      • Anonyymi00011

        Älkää viitsikö trollata, ihmiset.


      • Anonyymi00016
        he-ma kirjoitti:

        Viime torstaina.

        Väittäisin, että viime perjantaina, mutta minähän olenkin toooosi nuoren Maan kreationisti.


    • Anonyymi00003

      Hienoa, jotenkin noin Jumala rakensi eläimet ja Aatamin. Hän aloitti atomista alkaen ja eteni ajattomassa tilassa. Nyt tiedemiehet omivat Jumalan viisautta. Tosin he itsekin myöntävät aukkopaikat.

    • Anonyymi00004

      Liberaali kristitty ei näe epäselvää.
      Tiede selittää prosesseja, mutta kysymys ‘miksi mitään on olemassa’...se kuuluu jo eri tasolle — maailmankatsomukseen, ei laboratorioon.

      • Anonyymi00005

        Ei evoluutio tarvitse mitään syytä. Riittävästi energiaa ja sattuma riittää. Kysymys miksi on vain ihmisen epävarmuutta.


      • Anonyymi00006

        "Liberaali kristitty ei näe epäselvää."

        No jos liberaalin kristityn mielestä "Jumala luo evoluution avulla niin, ettei sitä erota evoluutiosta" ja kun "Jumalasta ei ole yhtään ainoaa havaintoa ympäröivässä todellisuudessa" niin ainoa rationaalinen toimenpide on ottaa Occamin partaveitsi ja leikata Jumala pois täysin turhana. Se ei selitä mitään ja on turha monimutkaistaminen selitykselle.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        "Liberaali kristitty ei näe epäselvää."

        No jos liberaalin kristityn mielestä "Jumala luo evoluution avulla niin, ettei sitä erota evoluutiosta" ja kun "Jumalasta ei ole yhtään ainoaa havaintoa ympäröivässä todellisuudessa" niin ainoa rationaalinen toimenpide on ottaa Occamin partaveitsi ja leikata Jumala pois täysin turhana. Se ei selitä mitään ja on turha monimutkaistaminen selitykselle.

        Voisko elämä kehittyä tälle tasolle
        Kuten mainittu; itsestään

        Ymmärrän pointin evoluutioteoriasta, mutta se ei oikeastaan koske sitä kysymystä, mistä puhun.
        Se selittää hyvin miten elämä kehittyy luonnonlakien puitteissa — mutta ei sitä, miksi nuo luonnonlait ovat olemassa tai miksi todellisuus ylipäätään on järjestynyt.
        Jos pysytään siinä, mitä tiede tutkii, vastaus jää aina ‘miten’-tasolle. ‘Miksi’-kysymys on jo eri keskustelu.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Voisko elämä kehittyä tälle tasolle
        Kuten mainittu; itsestään

        Ymmärrän pointin evoluutioteoriasta, mutta se ei oikeastaan koske sitä kysymystä, mistä puhun.
        Se selittää hyvin miten elämä kehittyy luonnonlakien puitteissa — mutta ei sitä, miksi nuo luonnonlait ovat olemassa tai miksi todellisuus ylipäätään on järjestynyt.
        Jos pysytään siinä, mitä tiede tutkii, vastaus jää aina ‘miten’-tasolle. ‘Miksi’-kysymys on jo eri keskustelu.

        Miksi on tiedemiehiä jotka ovat
        kanssani samaa mieltä. Tämä ei
        pidä vettä. Harhaisuus ja deluusio
        täytyisi nyt liittää historian merkki
        henkilöihin. Isaac Newton jne


      • Anonyymi00009 kirjoitti:

        Miksi on tiedemiehiä jotka ovat
        kanssani samaa mieltä. Tämä ei
        pidä vettä. Harhaisuus ja deluusio
        täytyisi nyt liittää historian merkki
        henkilöihin. Isaac Newton jne

        "Miksi on tiedemiehiä jotka ovat
        kanssani samaa mieltä."

        Siksi että he eivät sovella tieteen periaatteita uskoonsa.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Miksi on tiedemiehiä jotka ovat
        kanssani samaa mieltä. Tämä ei
        pidä vettä. Harhaisuus ja deluusio
        täytyisi nyt liittää historian merkki
        henkilöihin. Isaac Newton jne

        Isaac Newton oli uskonharhainen tiedemies, jonka tieteen tekemiseen usko ei vaikuttanut haitallisesti. Samoin Maxwell.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Voisko elämä kehittyä tälle tasolle
        Kuten mainittu; itsestään

        Ymmärrän pointin evoluutioteoriasta, mutta se ei oikeastaan koske sitä kysymystä, mistä puhun.
        Se selittää hyvin miten elämä kehittyy luonnonlakien puitteissa — mutta ei sitä, miksi nuo luonnonlait ovat olemassa tai miksi todellisuus ylipäätään on järjestynyt.
        Jos pysytään siinä, mitä tiede tutkii, vastaus jää aina ‘miten’-tasolle. ‘Miksi’-kysymys on jo eri keskustelu.

        Mitä tarkoitat sanalla "itsestään"?

        Kaikki tapahtuu luonnonlakien mukaisesta. Ja koska maailmankaikkeus on olemassa, sillä on myös lait, jotka ovat syntyneet samalla kuin maailmankaikkeuskin.

        Ja mitä tarkoitat "miksi-kysymyksillä"?
        Kausaalisia vai teleologisia miksi-kysymyksiä? Teleologiset miksi-kysymykset ovat näennäiskysymyksiä (ainakin tässä yhteydessä).


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Voisko elämä kehittyä tälle tasolle
        Kuten mainittu; itsestään

        Ymmärrän pointin evoluutioteoriasta, mutta se ei oikeastaan koske sitä kysymystä, mistä puhun.
        Se selittää hyvin miten elämä kehittyy luonnonlakien puitteissa — mutta ei sitä, miksi nuo luonnonlait ovat olemassa tai miksi todellisuus ylipäätään on järjestynyt.
        Jos pysytään siinä, mitä tiede tutkii, vastaus jää aina ‘miten’-tasolle. ‘Miksi’-kysymys on jo eri keskustelu.

        "Jos pysytään siinä, mitä tiede tutkii, vastaus jää aina ‘miten’-tasolle. ‘Miksi’-kysymys on jo eri keskustelu."

        No kysytäänpä, että miksi? Ja vastaus on pronssikautinen vuohipaimenjumala, joka loi ihmisen siksi, että tämä raataisi pellolla herralleen. Melko lapsellinen vastaus.


      • Anonyymi00008 kirjoitti:

        Voisko elämä kehittyä tälle tasolle
        Kuten mainittu; itsestään

        Ymmärrän pointin evoluutioteoriasta, mutta se ei oikeastaan koske sitä kysymystä, mistä puhun.
        Se selittää hyvin miten elämä kehittyy luonnonlakien puitteissa — mutta ei sitä, miksi nuo luonnonlait ovat olemassa tai miksi todellisuus ylipäätään on järjestynyt.
        Jos pysytään siinä, mitä tiede tutkii, vastaus jää aina ‘miten’-tasolle. ‘Miksi’-kysymys on jo eri keskustelu.

        >> Voisko elämä kehittyä tälle tasolle Kuten mainittu; itsestään

        Elämä on nyt tällä tasolla, ja kuten yllä todettiin, mikään ei viittaa minkään jumalan toimintaan.

        >> miksi nuo luonnonlait ovat olemassa

        Jos ei olisi, tai ne olisivat erilaiset, emme olisi täällä sitä ihmettelemässä. Nykyistenkin luonnonlakien puitteissa, nykytilanne ja meidän on olemassaolomme äärettömän epätodennäköinen, mutta kuten näemme, ei mahdoton.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Isaac Newton oli uskonharhainen tiedemies, jonka tieteen tekemiseen usko ei vaikuttanut haitallisesti. Samoin Maxwell.

        Isaac Newton eli aikana, jolloin julkinen kristinuskon julkinen vastustaminen olisi ollut jopa hengenvaarallista. Niinpä emme voi tietää varmasti mitään niiden tieteentekijöiden todellisesta vakaumuksesta, jotka elivät pakkokristittynä aikana.

        Kristityt kun ovat perinteisesti halunneet pakottaa muut uskoonsa väkivallalla ja sen uhalla. Ihmisten vapaaseen tahtoon ei ole luotettu.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Isaac Newton eli aikana, jolloin julkinen kristinuskon julkinen vastustaminen olisi ollut jopa hengenvaarallista. Niinpä emme voi tietää varmasti mitään niiden tieteentekijöiden todellisesta vakaumuksesta, jotka elivät pakkokristittynä aikana.

        Kristityt kun ovat perinteisesti halunneet pakottaa muut uskoonsa väkivallalla ja sen uhalla. Ihmisten vapaaseen tahtoon ei ole luotettu.

        Newtonin pakkomielle Raamattuun tunnetaan. Hän ei uskonut kolminaisuusoppia.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Isaac Newton eli aikana, jolloin julkinen kristinuskon julkinen vastustaminen olisi ollut jopa hengenvaarallista. Niinpä emme voi tietää varmasti mitään niiden tieteentekijöiden todellisesta vakaumuksesta, jotka elivät pakkokristittynä aikana.

        Kristityt kun ovat perinteisesti halunneet pakottaa muut uskoonsa väkivallalla ja sen uhalla. Ihmisten vapaaseen tahtoon ei ole luotettu.

        Maxwell oli vakaumuksellinen kristitty.


      • Anonyymi00020

    • Anonyymi00015

      Ensin Jumala rakensi maan alkuaineista ihmisen, lisäten elimiä sitä mukaa kun tarvittiin. Sukupuoli elimet lisäättiin ruumiisiin ja vedettiin piuhat ja putket kohdilleen ja rakennettiin kemiallinen ja sähköinen infrastruktuuri, supertieto koneen avulla toimimaan, kuin ikiliikkuja. Joten muna oli ennen kanaa. Tämä ihmeelllisen nerokas olento, sai Jumalan tietoisuuden sieluunsa, kun Jumala puhalsi häneen mielen, sielun ja hengen Hän sai tehtäväkseen lisääntyä ja täyttää maa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe