Olishan se matkustelu sinkullekin mukavaa

Anonyymi-ap

Kyl mä oon sitä joskus miettinyt, että olishan se sellainen ristiin rastiin matkustelu ihan mukavaa, mutta kun se on aina vähintään sen 1000€, menipä sitten minne hyvänsä. Tänäpäivänä en edes tiedä riittääkö edes, kun polttoaineiden hinnat ovat nousseet pilviin ihan yhtä konkreettisesti kuin Finnairin lomalennotkin. Mahtaako kohta päästä edes autolla alle tonnin edes naapurikylän markkinoille.

Lomaile siinä sitten ja kun muutenkin maailman tilanne on mikä on. Ei muu kasva kuin työttömyys ja valtion velat. Soti siellä sun täällä ja ihmiset sairaampia ja tyhmempiä kuin koskaan ja moraaliset paineet ympäristön suhteen sekä luontokato ahdistaa, mitkä jo itsestään painavat vaakakupissa, kun puntaroi parin viikon lomaa Vietnamin viidakoissa. Päätä siinä nyt sitten, että jäätkö pyörittämään nopaa Kirkkonummelle vai lähdetkö reissuun. Ei tämä mikään helppo päätös ole! Tässä kun on vastakkain omat halut, toiveet ja sitten nämä edellä mainitut ongelmat.

Ei aina voi saada sitä mitä haluaa ja suurin osa elämästä onkin pelkkää karvasta pettymystä. Mutta jos toisaalta aina sais kaiken minkä haluaa ja asiat menisi kuten toivoo, ei elämä olisi enää elämää vaan ihmisestä tulisi mitään sitämätön pehmis, joka ei kestäisi pienintäkään vastoinkäymistä. Sellainen kiukutteleva aikuisvauva. Voikin siis olla itsensä elämän kannalta tarpeellista, että elo on hiemna haasteellista ja joskus ylitsepääsemättömän vaikeaa ja hankalaa. Silloin jää tilaa unelmille ja unelmat ovat niitä, jotka saavat ihmisen jatkamaan ja yrittämään. Toisin sanoen helppo elämä altistaa mielenterveyden haasteille, kun taas haasteet iaessään pitävät vireyden yllä.

Näin minä asian näkisin, mutta saa toki toistakin mieltä olla. Ei mulla nyt muuta tänään

23

265

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tossa oli toorstain hesarissa, kuinka puolassa on matala työttömyys ja ovat laittaneet ukrainalaisetkin töihin. Ja 3,5 prosentin talouskasvu. Että se työttömyys ja valtion velat on ihan päättäjiemme syytä. Ne on ihan samat ongelmat, itärajan läheisyydet puolallakin. He vaan osaavat asiansa hoitaa. Panostaneet lapsilisiin 190 euroo kuukaudessa ja koulutukseen.

      • Anonyymi00003

        Puola ja Suomi ovat erilaisia maita, eikä niitä kannata vertailla. Puolassa on enemmän teollisuutta, ja se on siksi että siellä on alemmat palkat. Näinhän se menee aina, sitä enemmän teollisuutta mitä alemmat palkat. Kun palkkataso nousee, vähenee teollisuus.


      • Anonyymi00003 kirjoitti:

        Puola ja Suomi ovat erilaisia maita, eikä niitä kannata vertailla. Puolassa on enemmän teollisuutta, ja se on siksi että siellä on alemmat palkat. Näinhän se menee aina, sitä enemmän teollisuutta mitä alemmat palkat. Kun palkkataso nousee, vähenee teollisuus.

        Mutta teollisuus on se suomenkin talouden nostanu. Ei pelkällä pienviljelyllä tätä maata ois nostettu. Se oli mahtavaa nousua mitä 50 60 luvuilla oli. Nythän sen näkee, kun teollisuus on vähentyny, niin velka kasvaa, eikä sitä millään konsteilla saada kääntymään. Mun mielestä pienikin palkka on parempi, kun ei palkkaa ollenkaan.


      • Anonyymi00011
        JeroP kirjoitti:

        Mutta teollisuus on se suomenkin talouden nostanu. Ei pelkällä pienviljelyllä tätä maata ois nostettu. Se oli mahtavaa nousua mitä 50 60 luvuilla oli. Nythän sen näkee, kun teollisuus on vähentyny, niin velka kasvaa, eikä sitä millään konsteilla saada kääntymään. Mun mielestä pienikin palkka on parempi, kun ei palkkaa ollenkaan.

        Sekoilen tähän.

        Sellaista vanhan koulukunnan teollisuutta kuin Suomessa on ollut ei Suomeen enää tule, siitä on turha haaveilla. Nyt tarvitaan kehittyneempää teollisuutta, automaatiota ja "vihreää"teollisuutta + sen innovaatioita. Puutuotteillakin (mökit, huonekalut) olisi kysyntää maailmalla, kunhan niitä osattaisiin myydä...

        - Sheena


      • Anonyymi00011 kirjoitti:

        Sekoilen tähän.

        Sellaista vanhan koulukunnan teollisuutta kuin Suomessa on ollut ei Suomeen enää tule, siitä on turha haaveilla. Nyt tarvitaan kehittyneempää teollisuutta, automaatiota ja "vihreää"teollisuutta sen innovaatioita. Puutuotteillakin (mökit, huonekalut) olisi kysyntää maailmalla, kunhan niitä osattaisiin myydä...

        - Sheena

        No suomi oli robotisoitumisen kynnyksellä sillon 80 luvun lopulla, ainakin noiden symposiumien puheiden perusteella. Lama sotki tilannetta ja keskityttiin liikaa nokiaan. Puola jakaantui paremmin laajemmalle alueelle. Tossa jutussa otettiin esille sekin, että puolalaiset olivat hyvin kielitaitoisia ja siten kehittivät palveluvientiä. Suomi kun on tossa myymisessä ollu aika huono.


    • Anonyymi00001

      Matkailuhaaveita ei kannata haudata sen takia, että se on kallista. Tietysti hinta rajoittaa hieman, mutta on ihan mahdollista matkailla myös melko edullisesti. Paljon riippuu tietysti siitä, mitä haluaa tehdä, mutta esim airbnb:n kautta voi löytää hyvinkin edullisia, mutta silti hyvätasoisia majoituksia, luontokohteet ovat täysin ilmaisia kuten monet kulttuurinähtävyydetkin, jyvällä suunnittelulla myös ruokakulut saa pidettyä kurissa jne.

      Matkailu antaa paljon ja ehdottomasti kannattaa lähteä pienelle seikkailulle, jos mieli kerran tekee. Täysin ilmaista matkailusta tuskin saa, mutta en ole katunut yhtäkään reissua, jonka olen tehnyt eli jokainen euro on ollut sijoituksen arvoinen.

      Aletheias

      • Anonyymi00010

        Unohtuikin tuo airbnb.. eli syrjin useampia maita maailmassa, en matkustaisi vaikka siitä maksettaisiin minulle.. Toinen on tuo airbnb jota syrjin. Se tulee kysymykseen ainoastaan, jos joku perheellinen vuokraa isomman asunnon ja lähden messiin. Nämä matkat ovat olleet antoisia, mutta kovin väsyttäviä, olen paljon väsyneempi kuin matkalle lähtiessä 😂

        - Sheena


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Unohtuikin tuo airbnb.. eli syrjin useampia maita maailmassa, en matkustaisi vaikka siitä maksettaisiin minulle.. Toinen on tuo airbnb jota syrjin. Se tulee kysymykseen ainoastaan, jos joku perheellinen vuokraa isomman asunnon ja lähden messiin. Nämä matkat ovat olleet antoisia, mutta kovin väsyttäviä, olen paljon väsyneempi kuin matkalle lähtiessä 😂

        - Sheena

        Niin, minähän olen itse aika nirso matkustaja eli siinä mielessä olen hieman jäävi suosittelemaan budjettimatkailua, mutta tiedän monen olevan siinä todella taitavia ja toivoisin itse olevani enemmän sellainen 😁

        Pidän siitä, että kun matkustan, niin minun ei tarvitse murehtia esim homeisesta hotellihuoneesta tai nukkua tuskaisen kuumassa huoneessa ikkuna auki kadulle, jossa kulkee vilkas liikenne. Monet airbnb:t ovat tosin aidosti ihan laadukkaita, mutta kannattaa vain lukea tarkasti kuvaukset ja arvostelut. En myöskään halua lähteä lomalle ja etsiä sieltä ensimmäisenä halvimman lähikaupan ja käyttää lomaa siihen, että valmistan itse jokaisen aterian tai raahaan eväitä joka paikkaan vaan haluan nauttia paikallisista herkuista.

        Minua kyllä kiinnostaa monenlainen matkailu ja esim luontomatkailu on erilaista kuin kaupunkilomailu, mutta lomani on pilalla, jos joudun esim nukkumaan jossain pahanhajuisessa murjussa.

        Aletheias


    • Anonyymi00002

      Kyllä sitä voi matkustella sen minkä rahat riittää, ja ainahan voi säästää jostain muusta. Kohde kannattaa valita huolella ja miettiä mikä siinä matkustamisessa on tärkeintä.

    • Aikoinani sveska turistförenigenin hostellit oli tosi edullisia, niissä oon paljon yöpynny. Useimmiten parkkipaikkakin ilmanen. Ja oma keittiö käytössä, voi tehä ite ruokaa, ei kalliissa ravinteleissa tarvi syödä.

    • Danskassa olin kans tollasessa hostellissa, mutta siinä keittotilat oli varattu vaan perheellisille eikä sinkut saanu.

      Ja sekä ruotsissa että danskassa lakanat piti viedä ite. Tai oishan ne sieltä saanu, mutta pihi kun olin.

      • Anonyymi00009

        Ei hitsit, olet tosi pihi. Vai vielä lakanatkin mukaan, juu ei. Mutta kukin tyylillään.

        - Sheena


    • Anonyymi00004

      Minua ei ulkomaanmatkailu kiinnosta ollenkaan!

      • Anonyymi00005

        Mua taas kiinnostaa niin paljon, että haluan päästä kokonaan pois Suomesta vähintään muutamaksi vuodeksi, ehkä lopullisesti. Ennkoe olevani enää kotonani tässä maassa


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Mua taas kiinnostaa niin paljon, että haluan päästä kokonaan pois Suomesta vähintään muutamaksi vuodeksi, ehkä lopullisesti. Ennkoe olevani enää kotonani tässä maassa

        Sitten muutat Suomesta pois jos et enää täällä halua asua! Eikun menoksi !!


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Sitten muutat Suomesta pois jos et enää täällä halua asua! Eikun menoksi !!

        ¡Sí! Me mudo de Helsinki a Madrid.


      • Anonyymi00005 kirjoitti:

        Mua taas kiinnostaa niin paljon, että haluan päästä kokonaan pois Suomesta vähintään muutamaksi vuodeksi, ehkä lopullisesti. Ennkoe olevani enää kotonani tässä maassa

        No norjaan pääsee aika helposti, junalla ruotsin läpi. Ja sitten oot Oslossa, kumman valitset vanhan oslon vai lasioslon?


      • Anonyymi00013
        JeroP kirjoitti:

        No norjaan pääsee aika helposti, junalla ruotsin läpi. Ja sitten oot Oslossa, kumman valitset vanhan oslon vai lasioslon?

        En halua koskaan matkustaa minnekään sinun kanssasi! Senkun matkustat ihan itseksesi!


      • Anonyymi00013 kirjoitti:

        En halua koskaan matkustaa minnekään sinun kanssasi! Senkun matkustat ihan itseksesi!

        No en mä sun mukaan ois tunkenu. Ehdotin vaan hienoo paikka. Mikäs kivempaa kun käydä munc museossa ja kattella kun ihmiset juoksee ratikkakiskoja pitkin töihin. Ja joka asemalla tulee ihmisiä suksien kanssa metroon.


      • Anonyymi00014
        JeroP kirjoitti:

        No en mä sun mukaan ois tunkenu. Ehdotin vaan hienoo paikka. Mikäs kivempaa kun käydä munc museossa ja kattella kun ihmiset juoksee ratikkakiskoja pitkin töihin. Ja joka asemalla tulee ihmisiä suksien kanssa metroon.

        Olen käynyt kyseisessä museossa ja muulla´Oslossa!


      • Anonyymi00014 kirjoitti:

        Olen käynyt kyseisessä museossa ja muulla´Oslossa!

        Ok, mutta et siis pidemmäksi halunnu jäädä. No toinen vaihtoehto on köpis. Kans kiva kaupunki tai sitten jatkat siitä odenseen andersenin asuinpaikalle.


    • Anonyymi00008

      Monet sinkut matkustelee kuten monet pariskunnatkin ja "ystävälliset" ihmiset.

      Mitä itse olen pannut merkille on, että muut matkustavat kovin paljon halvemmalla kuin minä. Minulle kun ei riitä matkojen motiiviksi aurinko, hiekkaranta ja jonkun näköinen kortteeri. Kun tähän yhdistää ne kaikki maat, joita syrjin ihan huolella, kohteeseen pitää päästä Finnairin suoralla lennolla ja siellä on oltava järjestettyä toimintaa/palveluita, niin siinä on vähän miettimistä ja punnitsemista minne matkustaa.

      - Sheena

    • Tavallaan haaveilen, että kiertelisin tuolla etelämmässä museoita ja liikkuisin nyt hankitulla Transitilla, se kun toimii myös riittävänä majapaikkana (ehkä ei riittäisi muille, mutta minulle riittää).
      Mutta olen lähes varma, etten lähde minnekään.
      (on myös velvollisuuksia, jotka pitää hoitaa ja se aiheuttaa esteitä)

      ((Niedereggerin tehtaanmyymälssä haluaisin taas käydä, sillä edellisestä kerrasta on todella paljon aikaa))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1236
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1111
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      98
      833
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      308
      792
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe