Että mä sitten olen saanut tarpeekseni

Anonyymi-ap

Mun mielestäni yksi kaikkien aikojen huonoimmista ja surkeimmista keksinnöistä (for ever) on niin sanotut spraymaalit!

Ensinnäkin ne ovat todella huonoja maaleja mihinkään oikeaan maalaamiseen, mutta riittävän hyviä kaikenlaiseen töhrimiseen ja julkisten paikkojen tuhraamiseen. Näillä pilataan kaupunkikuvaa ja saadaan paikat näyttämään epäsiisteiltä ja levottomilta, mikä karkoitaa turisteja ja toisaalta myös laskee asuntojen arvoa ym. ym. negatiivista!

Sen lisäksi, että kaiken maailman ilkivallantekijät niitä käyttävät niin vieläpä veronmaksajat joutuvat maksamaan puhdistuskuluja. Sitten näille vielä rakennetaan verovaroin paikkoja, joissa voivat töhrätä "laillisesti" siinä toivossa, että siltatolpat ja linja-autopysäkit saisivat olla rauhassa, mutta eipä tunnu auttavan.

Näistä maaleista tulee muiden ongelmien lisäksi suhteellisen paljon ympäristöhaittoja. Maalit ovat myrkyllisiä, kuten myös puhdistusaineet, joilla töhryjä pestään ja niiden ponneaineet lisäävät kasvihuonepäästöjä. Maalien höyryt pehmittävät entisestään maalajien päitä ja ovat entistä yksinkertaisempia, mistä siitäkin tulee lisää ongelmia yhteiskunnalle.

Jos johonkin piyäisi haittaveroja soveltaa niin näihin maaleihin ehdottomasti. Ne pitäisi oikeastaan laittaa kokonaan luvanvaraisiksi, jotta niitä ei voisi ostaa muuta kuin tarkaan säädellyistä syistä ja sellainen henkilö joka ammatikseen maalailee jotain ihan oikeaa kohdetta, tuotetta tai tavaraa. Ja jos nyt kokee, että spraymaaleilla toteutettu katutaide on "se juttu" niin toki siihenkin on annettava mahdollisuus, mutta jos sen luvatta tekee väärään paikkaan niin rangaistusten pitäisi olla sitä luokkaa, että never again ei tee samaa virhettä ja vaikka sitten pakkotyönä putsaa kielellä lipsuttaen muraalinsa pois, eikä maksata työtä muilla veronmaksajilla. Kyllä jämpti on näin!

25

334

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      No voi voi olosko helpompa ollu opettaa lapsille tapoja ei tarvis täällä itkeä kun lapsi/lapset on yhtä tyhmiä kun itse olet

      • Anonyymi00009

        Kuka niille opettaa tapoja, monilla ei ole isää ja äitikin on joku moniongelmainen kelaelätti vassari?


    • No mä oon taas sitä mieltä, että noi luvalliset paikat onntosi hienoja. Meidän tulis tarjota muutakin harrastetta lapsillemme, kun jotain some näpyttelyä. On tärkeää järjestää heille toimintaa, meilläkin täällä Arx ja tosi hienosti maalattu kauppakeskus, tosin jo vähä rapisseet maalit.

      Muutenki sprayt monessa hommassa, pienten kappaleiden maalauksessa kätevämpiä.

      • Anonyymi00011

        En ole keksinyt, missä hommassa nuo spray-tölkit ovat käteviä. Pientä hommaa pensselillä ja isommat telalla tai maaliruiskulla.

        Tai keksinpäs!

        Naapurin nikke voi käydä kätevästi sotkemassa bussipysäkin, grillin seinän, liikennemerkin sekä sähkökaapin!


      • Anonyymi00011 kirjoitti:

        En ole keksinyt, missä hommassa nuo spray-tölkit ovat käteviä. Pientä hommaa pensselillä ja isommat telalla tai maaliruiskulla.

        Tai keksinpäs!

        Naapurin nikke voi käydä kätevästi sotkemassa bussipysäkin, grillin seinän, liikennemerkin sekä sähkökaapin!

        No tietenki, jos oot taiteellinen luonne. Mutta mites mä, kun on koko aja niin vauhti päälä.

        Noita liikennemarkkejä en yhtää sääli. Sielä on eduskunnassa, joku täyspäiväsesti niitä suunnittelee. Kääntelee bussia, teke ylimäärästä kehystä ja viimeks sukupuolineutraaleja. Siellä puolen on loputtomasti rahaa. Mutta jos kuoppa pitää paikata, niin just sillä sekunnilla loppu raha.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        En ole keksinyt, missä hommassa nuo spray-tölkit ovat käteviä. Pientä hommaa pensselillä ja isommat telalla tai maaliruiskulla.

        Tai keksinpäs!

        Naapurin nikke voi käydä kätevästi sotkemassa bussipysäkin, grillin seinän, liikennemerkin sekä sähkökaapin!

        Ruiskumaalaus on teollisuuden alaa, tuottaa tasaisen mutta ohuen maalin.

        Ei spary-ruiskumaaleilla mitään tee kuluttajakäytössä.


      • Anonyymi00012 kirjoitti:

        Ruiskumaalaus on teollisuuden alaa, tuottaa tasaisen mutta ohuen maalin.

        Ei spary-ruiskumaaleilla mitään tee kuluttajakäytössä.

        Mutta milläs teet tonne mun työpajaan jonku ruiskumaalauslinjaston. Siis entiseen sikalaan ei luonnistu.


    • Anonyymi00002

      Olen kyllä samaa mieltä, mutta ei oikein kuulu sinkkuihin tämä aihe

      • Anonyymi00008

        Ei feminismikään kuulu mitenkään sinkkuihin (paitsi että sinkut on usein feministejä) ja silti sitä yritetään väkisten edistää ja tuputtaa joka toisessa lauseessa.


      • Sinkut usein maalailee noita, siis noita luvattomia. Mutta sitten luvalliset on kauniisti parisuhteessa, niin ku banksy.


    • Anonyymi00003

      Just suunnittelin ostavani paukkupullopurkin. Haluan merkitä uudet työkaluni. Rosvotkaan ei tykkää pölliä sotkettuja ja selkeästi merkittyjä esineitä.

      xLiner

      • Anonyymi00004

        Vaihtoehto on etsaussetti. Tai jos on enemmänkin merkattavaa, niin ihan etsauslaite. Siisti ja kestävä jälki.


      • Anonyymi00005

        Jäljityslaite on parempi niin voi metsästää työkalut takaisin ja laittaa tekijät kylmäks


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Jäljityslaite on parempi niin voi metsästää työkalut takaisin ja laittaa tekijät kylmäks

        Spraypullo tulee halvemmaksi ja on tehokkaampi rosvonkarkoitin.

        xLiner


      • Anonyymi00007

        Mitkä työkalut? Vispilä ja kakkulapio....


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Mitkä työkalut? Vispilä ja kakkulapio....

        Kurahommia 👍

        xLiner


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Kurahommia 👍

        xLiner

        No en tiedä ketään kuka sellaisia välineitä haluaisi varastaa.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        No en tiedä ketään kuka sellaisia välineitä haluaisi varastaa.

        Kaveri kertoi, että työkalut lähtevät heti kun silmä välttää. Sekoitti pihalla satsin, kantoi sisälle ja palasi - joko vispilä oli itse karannut tai se oli varastettu, mutta katosi lopullisesti.

        xLiner


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Jäljityslaite on parempi niin voi metsästää työkalut takaisin ja laittaa tekijät kylmäks

        Pesäpallomaila on hyvä varkaiden metsästyslaite.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Pesäpallomaila on hyvä varkaiden metsästyslaite.

        Ei ole. Tulee liian kalliiksi. Saat lopun elämääsi maksella korvauksia sille rosvolle. Halvemmalla pääsee, kun ostaa uuden koneen. Ja vähän miettii, miten varkauksia voi jatkossa estää. (Kaveri vahtii tai käärit joka välissä jatkoroikan ja vispilän auton perään jätesäkissä ja auton ovet lukkoon.)

        xLiner


      • Anonyymi00014 kirjoitti:

        Kaveri kertoi, että työkalut lähtevät heti kun silmä välttää. Sekoitti pihalla satsin, kantoi sisälle ja palasi - joko vispilä oli itse karannut tai se oli varastettu, mutta katosi lopullisesti.

        xLiner

        Akkukoneita on meillä lähteny, mutta en oo kyllä koskaan kuullu, että vispilä.


      • Anonyymi00019
        JeroP kirjoitti:

        Akkukoneita on meillä lähteny, mutta en oo kyllä koskaan kuullu, että vispilä.

        Tiedän asuinalueen josta lähtee Avanttikin pihasta. Päivällä 😁

        xLiner


    • Anonyymi00017

      Kyllä feminismi on kaikkien aikojen huonoin keksintö. Se ajaa yli kaikesta muusta ylivoimaisesti.

      • Melkein saattaisin olla samaa mieltä. Kyllähän feminismi on ollut haitallinen ja luonut yhteiskuntaan syvää rauhattomuutta kuvitelmallaan, että kaikki paha on miehistä lähtöisin.

        Ei feminismikään ole itsenäinen ilmiö, vaan syntyi vasta sitten, kun tuotannollis-taloudellinen alarakenne tämän ideologian implikoi. Vanha naisliike ajoi tasa-arvoa, feminismi naisten paremmuutta.

        On ollut vielä kamalampiakin ideologioita, imperialismi, neuvostokommunismi, fasismi, natsilaisuus, orjuus sekä lääketieteen ideologia, joka ummistaa silmät hirveälle kärsimykselle ja mittaa tuloksia elämän pituutena.


    • Anonyymi00018

      Spraymaalit ovat kuulemma hyviä ellei lyömättömiä pienten asioiden maalaamiseen. Kuten fillarin rungon, tuolin jalkojen ja sen sellaisen. Silti ne voitaisiin kieltää, turhakkeita. Jos pitää maalata, voi maalauttaa ammattilaisella, näin saadaan työllisyyskin nousuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1054
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      570
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      472
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      417
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      406
    Aihe