Ilman töitä olisin 24 tuntia täysin yksin!

Anonyymi-ap

Ilman töitä olisin 24 tuntia täysin yksin!!!
Ystäviä eikä kavereita ole.
Kuka jaksaa olla vain 24 tuntia kotona aivan yksin? Kun ei kelpaa kenellekään järkevälle puolisoksi!! Vain juopot haluaa minua. Kyllä ihminen on juoppo, jos joka ikinen päivä juo enemmän kuin 2 tölkkiä alkoholia ja myös viinaa!! En kehtaa enää liikkua, kun se on noloa

29

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Tälläinen on minun elämäni!

    • Anonyymi00002

      Mitä ihmeen "jaksamista" yksinolo vaatii? Eikö se ole päinvastoin että parisuhteessa 24/7 oleminen vaatii "jaksamista", näin minä ajattelen.

      • Anonyymi00004

        Jos parisuhde on yksinoloon verrattuna jaksamista, on yhdessä väärän ihmisen kanssa. Ihmissuhteet ovat voimavara ja työ sekä työyhteisö samoin. Toki, jos tekee täysin mielnkiinnotonta työtä niin silloin työ vie voimat.

        Minä en huolisi yhtäkään, joka haluaisi minun pelkästään nyhjäävän kotona, olevan kotona, opiskelevan kotona ja vielä edeltävien lisäksi työskentelevän etänä kotona.


      • Anonyymi00009

        Onhan se on vain työ! Ei mitään muuta!!


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Onhan se on vain työ! Ei mitään muuta!!

        Kuinka niin "vain" työ? Väitän, että suurimmalle osalle työ on merkittävä osa elämää. Tietenkin, jos tekee työtä, joka ei ole itselle kiinnostava, kehittävä tai mielekäs, nin on kyse vain työstä. Pitkällä tähtäimellä kannattaa hakeutua työhön, joka on mielekäs, jolloin kyse on merkityksellisestä työstä, josta voi poistaa vain liitteen.

        Kyllä minäkin olen tehnyt "vain" työtä ja tiedän tasan tarkkaan ettei sellaista jaksa tehdä loputtomasti vaan silloin hakee toista työtä.


      • Anonyymi00009 kirjoitti:

        Onhan se on vain työ! Ei mitään muuta!!

        Mä ymmärsin, että sulla oli siellä joku projekti? Siis töissä.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Kuinka niin "vain" työ? Väitän, että suurimmalle osalle työ on merkittävä osa elämää. Tietenkin, jos tekee työtä, joka ei ole itselle kiinnostava, kehittävä tai mielekäs, nin on kyse vain työstä. Pitkällä tähtäimellä kannattaa hakeutua työhön, joka on mielekäs, jolloin kyse on merkityksellisestä työstä, josta voi poistaa vain liitteen.

        Kyllä minäkin olen tehnyt "vain" työtä ja tiedän tasan tarkkaan ettei sellaista jaksa tehdä loputtomasti vaan silloin hakee toista työtä.

        Se on vain työ. Ei sellainen mikä kiinnostaa oikeasti, mutta nyt on huono aika irtisanoutua ja vaihtaa työpaikkaa, kun niitä ei ole@


      • Anonyymi00016
        JeroP kirjoitti:

        Mä ymmärsin, että sulla oli siellä joku projekti? Siis töissä.

        Mulla on vain työ! Työ, joka ei kiinnosta yhtään. Nyt on huono hetki irtisanoutua ja vaihtaa työpaikkaa, kun eivät edes normaalit saa töitä nyt!


      • Anonyymi00017
        JeroP kirjoitti:

        Mä ymmärsin, että sulla oli siellä joku projekti? Siis töissä.

        Ei ole!! Ei ole normaali työehtosopimuksella tehty työsopimus!! Vaan kolmannen sektorin avulla olen päässyt töihin. Siksi en voi irtisanoutua, kun tämäkin työpaikka oli ihme! Vuosia yritin päästä työharjoitteluun tai työkokeiluun tai sellaiseen missä työnantajalla on pienempi riski palkata minut, mutten ikinä päässyt.


      • Anonyymi00018
        JeroP kirjoitti:

        Mä ymmärsin, että sulla oli siellä joku projekti? Siis töissä.

        Olen vammaisena syntynyt ja toisen diagnoosin saanut myöhemmin. Ei ole normaali työehtosopimuksella tehty työsopimus!! Vaan kolmannen sektorin avulla olen päässyt töihin. Siksi en voi irtisanoutua, kun tämäkin työpaikka oli ihme! Vuosia yritin päästä työharjoitteluun tai työkokeiluun tai sellaiseen missä työnantajalla on pienempi riski palkata minut, mutten ikinä


        Siksi en voi irtisanoutua!! En kelpaa normaali työmarkkinoilla työantajille!


    • Anonyymi00003

      Oletko koskaan miettinyt että miksi et kelpaa kellekään järkevälle, miksi vain juopot ottaa sinut?

      • Anonyymi00005

        En ole ap, mutta mikä on sinun näkemyksesi siihen, että alkoholistit hakutuvat seuraan, mutta ns. kunnolliset eivät kiinnostu? Etenkin silloin, kun itseä ei kiinnosta olla läheisriippuvaisena hoivaajana ja vahtijana päihdeongelmaiselle eikä itseä liiemmin kiinnosta alkoholi tai muukaan vastaava.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        En ole ap, mutta mikä on sinun näkemyksesi siihen, että alkoholistit hakutuvat seuraan, mutta ns. kunnolliset eivät kiinnostu? Etenkin silloin, kun itseä ei kiinnosta olla läheisriippuvaisena hoivaajana ja vahtijana päihdeongelmaiselle eikä itseä liiemmin kiinnosta alkoholi tai muukaan vastaava.

        Erittäin vaikeaa olisi alkaa arvioimaan tuollaista asiaa, näkemättä tai tietämättä henkilöstä mitään. Sen takia tuon henkilön pitää itse arvoida itseään ja käytöstään, että mikä siinä persoonassa tai käytöksessä herättää kiinnostusta juuri niissä väärissä henkilöissä.

        Ehkä jokin yksinkertainen selitys, että henkilö vaikuttaa helpolta kohteelta jota on kätevää iskeä. Kun joku lähestyy sillä mielellä, niin lähtökohtana on oletus että iskeminen onnistuu, tai että on mahdollisuuksia onnistua. Mikäli kokisi ettei ole mitään mahdollisuuksia tuohon henkilöön, jättäisi sen iskemisen kokonaan väliin eikä edes yrittäisi. Jokin tuossa henkilössä tekee sen vaikutelman että tuolla juopolla on mahdollisuus saada tuo henkilö sänkyynsä.


      • Anonyymi00010

        Koska olen vammaisena syntynyt ja henkisesti En ole yhtä vahva henkisesti kuin muut ovat!


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Erittäin vaikeaa olisi alkaa arvioimaan tuollaista asiaa, näkemättä tai tietämättä henkilöstä mitään. Sen takia tuon henkilön pitää itse arvoida itseään ja käytöstään, että mikä siinä persoonassa tai käytöksessä herättää kiinnostusta juuri niissä väärissä henkilöissä.

        Ehkä jokin yksinkertainen selitys, että henkilö vaikuttaa helpolta kohteelta jota on kätevää iskeä. Kun joku lähestyy sillä mielellä, niin lähtökohtana on oletus että iskeminen onnistuu, tai että on mahdollisuuksia onnistua. Mikäli kokisi ettei ole mitään mahdollisuuksia tuohon henkilöön, jättäisi sen iskemisen kokonaan väliin eikä edes yrittäisi. Jokin tuossa henkilössä tekee sen vaikutelman että tuolla juopolla on mahdollisuus saada tuo henkilö sänkyynsä.

        Erikoista sillä olen nykyään erittäin töykeä heille, jos he yrittävät lähestyä enkä muutoinkaan vaikuta helposti lähestyttävältä tai suotu kuuntelemaan heidän tarinoitaan saatika suostu voivottelemaan heidän kanssaan.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Erikoista sillä olen nykyään erittäin töykeä heille, jos he yrittävät lähestyä enkä muutoinkaan vaikuta helposti lähestyttävältä tai suotu kuuntelemaan heidän tarinoitaan saatika suostu voivottelemaan heidän kanssaan.

        Tuo on hyvä että otat tiukan linjan etkä suostu heidän peleihinsä alkuunkaan.

        Mutta jokin sinussa on sellaista minkä ne huomaa, jokin ulkonäössä.
        Jotain huomiota herättäviä asioita mitä tulee mieleen on vaatetus, jos on kirpputorivaatteet, hiukset laittamatta ja sekaisin, joko meikkaamaton tai sitten huonosti ja liikaa meikkiä ympäri naamaa. Lihavuus, jos kasvot näyttävät roikkuvilta. Matala ääni, kuulostaa alkoholin käyttäjän ääneltä. Tuommoisia pieniä seikkoja jotka saattaa herättää juoppojen miesten mielenkiinnon, siis ihan vaan sen takia kun arvelevat tuon naisen olevan helppo kohde.


    • Anonyymi00006

      säikäyttäisikö tuollainen kun itse kun jäin katsomaan ilmettelemään mitähän tuolla nyt on: kun joytain kaupungin kesätyöläistyttöjä... pää pullahtaa pensaaqsta, sellaista tekemässä

    • Anonyymi00007

      Jaksaahan, kun on pakko jaksaa kuten mun on oltava. Kiitos kuuluu tästä autopiirille ja muillekin. Topi

    • Anonyymi00014

      Ihan valinta ja asenne kysymyksiä sitä miten elämänsä viettää.

      • Anonyymi00022

        Vammainen olen syntynyt ja enkä ole henkisesti yhtä vahva kuin muut ihmiset ovat!!!


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Vammainen olen syntynyt ja enkä ole henkisesti yhtä vahva kuin muut ihmiset ovat!!!

        Hyväksy vammaisuutesi, ole vain oma itsesi, mutta älä ihmeessä surkuttele itseäsi.


    • Tuo on asennekysmys. Elämästä pitää pystyä nauttimaan ilman alkoholia.
      Ei pidä jäädä yksin kotinurkkiin vellomaan, vaan lähde vaikka kävelylle, näyttelyihin, torille, kirjastoon, konsertteihin, kuntoilemaan, jne., jne. Vaihtoehtoja on valtavasti.
      Ei kukaan tule kotoa hakemaan. On otettava itseään niskasta kiinni ja ylitettävä se ensimmäinen este. Kotikynnys!

      Pitää olla oma-aloitteinen ja itseohjautuva. Reippaan kävelylenkin jälkeen asiat näyttävät paljon valoisemmilta. Tsemppiä sinne! 😊

      • Anonyymi00019

        Kiitos... Vaikka en edes kunnon töihin ole koskaan kelvannut. Kolmannen sektorin avulla olen päässyt töihin ja ei ole normaali työehtosopimuksella tehty työpaikka! Mutta sentään pääsin sinne


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Kiitos... Vaikka en edes kunnon töihin ole koskaan kelvannut. Kolmannen sektorin avulla olen päässyt töihin ja ei ole normaali työehtosopimuksella tehty työpaikka! Mutta sentään pääsin sinne

        Hyvä kun sait töitä! Nyt voit tuulettaa!


    • Anonyymi00021

      Mikä tyyppi oikein olet?

      • Anonyymi00023

        Vammaisena syntynyt ja en ole henkisesti yhtä vahva kuin muut ihmiset ovat. Toisen diagnoosin sain myöhemmin...


    • Anonyymi00024

      Normaali työehtosopimuksella en kelpaa työamtajille!! Kolmannen sektorin avulla pääsin töihin . Olen vammaisena syntynyt. En ole henkisesti yhtä vahva kuin muut ihmiset ovat!! Minulla on diagnoosia joiden takia en kelpaa normaali työmarkkinoille työantajille!!

      • Anonyymi00027

        Jos nyt yhtään lohduttaa, monilla ei-diagnoosisillakin on vaikea saada töitä. Jos on esimerkiksi ammattikoulututkinto, eikä ko. alalla enää ole töitä eikä ole mahdollisuutta uudelleen koulutukseen.


      • Anonyymi00027 kirjoitti:

        Jos nyt yhtään lohduttaa, monilla ei-diagnoosisillakin on vaikea saada töitä. Jos on esimerkiksi ammattikoulututkinto, eikä ko. alalla enää ole töitä eikä ole mahdollisuutta uudelleen koulutukseen.

        Se on TOTTA.

        Suomen teollisuutta automatisoitiin takavuosina, moni työnkuva poistui. Piti opiskella lisää. Kehitettiin ammattikorkeakoulu liike elämän tarpeisiin. No mitäs nää suuryritykset teki? Siirsi tuotannon pois suomesta. Ei paljoo hyötyä opiskella lisää. Suomen työvoimaa pidetään kalliina, mutta suomalainen insinööri ei ole erittyisen kallis. Mutta kun kokonaiset alat katoo, niin sillon ei oo töitä insseilläkään.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe