Kokemuksesta voin sanoa, että se on koulukiusaajien turvapaikka, kun haluavat vältellä yhteiskuntaan osallistumistta. Ainoastaan 20% lukiolaisista hakeutuu jatko-opiskeluun.
Lopuista 80% tulee kouluttamattomia pätkätyöläisiä ja sossupummeja. Heitelkää sossupummit toki niitä lakkejanne. Vitun looseripummit.
Vieläkö joku luulee lukion edesauttavan yhtään mitään?
43
329
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minulla on. 4 ammattia ihan räjäyttäjästä epäorgaanisen kemian prosessinhoitajaan. Muistaakseni yhtään työtä ei saa tehdä lukiopohjalta.
>Simiti<- Anonyymi00011
Koitapa lääkikseen amispohjalta. :D
- Anonyymi00002
Kyllä siitä ainakin sen verran oli hyötyä, että tiedän "edesauttavan" kirjoitettavan erikseen oikea oppisesti edes auttavan. Amiksen käyneenä en välttämättä tuotakaan tietäisi!
- Anonyymi00013
Edesauttaa kirjoitetaan yhteen.
Sääntö. Kaksi sanaa muodostavat uuden käsitteen.
Ja en ole käynyt edes amista saati lukiota!
Mies 65 - Anonyymi00030
Anonyymi00013 kirjoitti:
Edesauttaa kirjoitetaan yhteen.
Sääntö. Kaksi sanaa muodostavat uuden käsitteen.
Ja en ole käynyt edes amista saati lukiota!
Mies 65Joten et voi tietää mitä lukiokoulutus on tai mitä amiksessa tapahtuu!
- Anonyymi00040
Anonyymi00013 kirjoitti:
Edesauttaa kirjoitetaan yhteen.
Sääntö. Kaksi sanaa muodostavat uuden käsitteen.
Ja en ole käynyt edes amista saati lukiota!
Mies 65Pelkkä peruskoulu on huonoin mahdollinen tapa työllistyä. Jää työttömäksi loppuelämäksi.
- Anonyymi00003
Sitähän sdp tittelin tuurien rakkaat lapset on. Yhteiskunnan elätettäviä. Haluavat pelastaa ulkomaalaisetkin toisten rahoilla. Miettikää ketä äänestätte. Gallupit on ylen tekemää propakandaa. 2400 ihmistä oli haastateltu. Niin otsikossa lukee " suomi äänestää sdp:tä "
- Anonyymi00004
16:37
Vähän ihmettelen, että jos noin ajattelet, miksi olet kirjoittamassa täällä.
Persu? - Anonyymi00005
Niin että yksiteisellä käyvät ovat yhteiskunnan elätettäviä?? Sen sijaan valtiolla/kunnalla verorahoilla loisiva persu onkin yhtäkkiä verorahoja tuottava umpijuntti? Tajuatko pelle, kuinka idioottimainen väitteesi on?
Vittu maksan verojakin enemmän, mitä pummi tulet ikinä tienaamaan ja äänestäkin työläisten puoluetta vasemmistoliittoa. Sinä äänestät sossupummioikeistoa yritystuki- ja vähennysverovapaus paskoineen. Yrittäjien ja maajussienkin eläkkeet maksetaan 80% verorahoista.
Pelkkiä sossupummeja kehdosta hautaan. Totuutta et trolli voi muuttaa.
>Simiti< - Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Niin että yksiteisellä käyvät ovat yhteiskunnan elätettäviä?? Sen sijaan valtiolla/kunnalla verorahoilla loisiva persu onkin yhtäkkiä verorahoja tuottava umpijuntti? Tajuatko pelle, kuinka idioottimainen väitteesi on?
Vittu maksan verojakin enemmän, mitä pummi tulet ikinä tienaamaan ja äänestäkin työläisten puoluetta vasemmistoliittoa. Sinä äänestät sossupummioikeistoa yritystuki- ja vähennysverovapaus paskoineen. Yrittäjien ja maajussienkin eläkkeet maksetaan 80% verorahoista.
Pelkkiä sossupummeja kehdosta hautaan. Totuutta et trolli voi muuttaa.
>Simiti<Aaaaaii sinäkö päätät kuka täällä saa kirjottaa ja mitä. Pälli
- Anonyymi00031
Anonyymi00004 kirjoitti:
16:37
Vähän ihmettelen, että jos noin ajattelet, miksi olet kirjoittamassa täällä.
Persu?Kyllä, ja niin peruspersu kuin olla ja voi. Ei ymmärrä politiikkaa eritoten demareita ja ymmärtää vain sen, että erilaisuus pelottaa ja toisista ei pidä eikä saa pitää huolta!
- Anonyymi00006
Olet melko hakoteillä tilastojen suhteen. Lukiolaisista n 85-90% lähtee opiskelemaan viiden vuoden sisällä valmistumisesta ja heistä lähes kaikki suuntaavat korkeakouluihin.
Amis ei tietystikään ole huono väylä työelämään, mutta useimmiten lukio käydään sillä ajatuksella, että sieltä jatketaan korkeakouluun. Miksi kävisi kolme vuotta lukiota, jos tietää, että haluaa valmistua tiettyyn ammattiin amiksesta? Tietysti tuolloin kannattaa suunnata suoraan amikseen peruskoulusta ja päästä myös työelämään nopeammin.
Aletheias- Anonyymi00008
Olet väärässä. Uusimman tutkimuksen mukaan ainoastaan 20% pääsee/hakee jatko-opiskeluihin. Toki moni heistä menee ammattikoulutukseen ja sitä kautta jatko-opintoihin, mitä nykyhallitus yrittää romuttaa.
>Simiti< - Anonyymi00009
Miksi pitää olla 5 vuotta sossupummina kun olisi toinenkin tie?
- Anonyymi00012
Uli uli. Idiootti luulee, että herrojen lukio on ainoa väylä korkeakouluopintoihin. Tyypillistö oikeistolaista idiotismia.
Juu, mutta hän ehkä muistelee 80 luvun loppua. Kun ylioppilaita tuli todella paljon ja saman aikuisesti teollisuudessa oli tekijäpulaa. Ei ollu korkeekoulupaikkoja ja moni joutui amikseen. Eli siirtymään tietyllä tapaa taaksepäin. Kovasti kyllä tehtiin yo pohjaisia linjoja, etenki metallialalle samoin maamittareille ja olipa laboraatioalan kaikki opiskelijat ylioppilaita. Aiemminhan näin ei ollu paitsi yo merkonomit. Joustavuutta kovasti kaipailtiin ja oliha nuorisokoulukokeilu 90 luvulla. Mutta jotenki se homma jäi puolitiehen, ei tullu sitä paljon puhuttua avointa oppimistoria. Nykyään työelämä taas kaipailee käytännön osaajia eli amiksen käyneitä, jotka ovat siitä jatkaneet ammattikorkeaan.
- Anonyymi00015
Anonyymi00008 kirjoitti:
Olet väärässä. Uusimman tutkimuksen mukaan ainoastaan 20% pääsee/hakee jatko-opiskeluihin. Toki moni heistä menee ammattikoulutukseen ja sitä kautta jatko-opintoihin, mitä nykyhallitus yrittää romuttaa.
>Simiti<Sanoinkin viisi vuotta valmistumisen jälkeen. Prosentit tietysti voivat hieman vaihdella vuodesta toiseen ja nykyhallitus on vaikeuttanut opiskelijoiden asemaa, mutta lukion käyneistä joka tapauksessa valtaosa suuntaa jatko-opintoihin, ei vain välttämättä heti lukion jälkeen.
Tässä esim tilastotietoa ylioppilaiden jatko-opinnoista:
https://stat.fi/fi/julkaisu/cm1g5e0967rcd08uha6j7gnar
Aletheias - Anonyymi00016
JeroP kirjoitti:
Juu, mutta hän ehkä muistelee 80 luvun loppua. Kun ylioppilaita tuli todella paljon ja saman aikuisesti teollisuudessa oli tekijäpulaa. Ei ollu korkeekoulupaikkoja ja moni joutui amikseen. Eli siirtymään tietyllä tapaa taaksepäin. Kovasti kyllä tehtiin yo pohjaisia linjoja, etenki metallialalle samoin maamittareille ja olipa laboraatioalan kaikki opiskelijat ylioppilaita. Aiemminhan näin ei ollu paitsi yo merkonomit. Joustavuutta kovasti kaipailtiin ja oliha nuorisokoulukokeilu 90 luvulla. Mutta jotenki se homma jäi puolitiehen, ei tullu sitä paljon puhuttua avointa oppimistoria. Nykyään työelämä taas kaipailee käytännön osaajia eli amiksen käyneitä, jotka ovat siitä jatkaneet ammattikorkeaan.
Saattaa olla, että muistelee vanhempia aikoja, mutta joka tapauksessa on harhaanjohtavaa sanoa, että vain 20% lukion käyneistä jatkaa opintojaan, koska valtaosa niitä jatkaa, vaikka eivät jatkamaan välttämättä heti suoraan lukiosta. Pojilla tähän vaikuttaa herkästi esim armeijan käyminen, jolloin moni pitää välivuoden.
Ammattiopintoihin tulisi kyllä yhteiskunnan panostaa enemmän, sillä sieltä on vedetty niin paljon varoja pois, että se on vaikuttanut negatiivisesti opetuksen tasoon. Uusia osaajia tarvitaan kipeästi, joten opetuksen laadunkin tulisi olla korkeakuokkaisempaa kuin mitä se nykyisellään on.
Aletheias - Anonyymi00021
Anonyymi00015 kirjoitti:
Sanoinkin viisi vuotta valmistumisen jälkeen. Prosentit tietysti voivat hieman vaihdella vuodesta toiseen ja nykyhallitus on vaikeuttanut opiskelijoiden asemaa, mutta lukion käyneistä joka tapauksessa valtaosa suuntaa jatko-opintoihin, ei vain välttämättä heti lukion jälkeen.
Tässä esim tilastotietoa ylioppilaiden jatko-opinnoista:
https://stat.fi/fi/julkaisu/cm1g5e0967rcd08uha6j7gnar
AletheiasYlioppilaat kiljuu ja peruskoulupohjalla luulevat olevansa jotain eivät ole. Pelkkiä hyödytyömiä luusereita ja alkoholisteja.
- Anonyymi00032
Anonyymi00008 kirjoitti:
Olet väärässä. Uusimman tutkimuksen mukaan ainoastaan 20% pääsee/hakee jatko-opiskeluihin. Toki moni heistä menee ammattikoulutukseen ja sitä kautta jatko-opintoihin, mitä nykyhallitus yrittää romuttaa.
>Simiti<Höpöhöpö, joka kolmas jatkaa suoraan ja loputkin yleensä heti välivuoden jälkeen!!
- Anonyymi00036
Anonyymi00021 kirjoitti:
Ylioppilaat kiljuu ja peruskoulupohjalla luulevat olevansa jotain eivät ole. Pelkkiä hyödytyömiä luusereita ja alkoholisteja.
Sinulla on paha asennevika.
- Sheena
- Anonyymi00010
Mitä ihmettä? Mistä sää tuon ration vedit? Perseestäskö?
Ihan kivasti olen pärjännyt lukiokoulutuksella ja pienellä määrällä jatko-opintoja, joihin lukio antoi oikein hyvän pohjan.
Hassua olla kateellinen lippalakista.- Anonyymi00022
Uli ulu. Saitko iskältä verovaroin maksetun suojatyöpaikan!
Anonyymi00022 kirjoitti:
Uli ulu. Saitko iskältä verovaroin maksetun suojatyöpaikan!
Iskän töitä tehtiin ruokapalkalla ennen sitä lippalakkia.
Voithan mennä vieläkin aikuislukioon. Mutta kokeet pitää sitten läpäistä ihan itse, mikään ay-liikkeen itkupotkuraivarilakko ei toimi, jossa vaaditaan sääliseiska kaikille.scrg kirjoitti:
Iskän töitä tehtiin ruokapalkalla ennen sitä lippalakkia.
Voithan mennä vieläkin aikuislukioon. Mutta kokeet pitää sitten läpäistä ihan itse, mikään ay-liikkeen itkupotkuraivarilakko ei toimi, jossa vaaditaan sääliseiska kaikille.Mä kävin ton aikuislukion tai siihen aikaan iltalinjan. Ihan hyvä paitsi vielä teoreettisempi kuin päiväkoulu, josta siis puuttu käsityöt, mutta iltalinjalla ei ollu ees kuvista eikä liikuntaa ja vaikka osa kursseista mitä pälinjalla olin suorittanu sai suoraan siirtää iltalukion todistukseen, niin kuvis ja liikunta jäi päättötodistuksesta puuttumaan.
- Anonyymi00037
JeroP kirjoitti:
Mä kävin ton aikuislukion tai siihen aikaan iltalinjan. Ihan hyvä paitsi vielä teoreettisempi kuin päiväkoulu, josta siis puuttu käsityöt, mutta iltalinjalla ei ollu ees kuvista eikä liikuntaa ja vaikka osa kursseista mitä pälinjalla olin suorittanu sai suoraan siirtää iltalukion todistukseen, niin kuvis ja liikunta jäi päättötodistuksesta puuttumaan.
Kuvis ja liikunta voisivat olla vapaaehtoisia lukiossa.
- Sheena
- Anonyymi00014
Työnantajat. Ei kukaan muu.
Ap:n kirjoituksesta paistaa läpi niin selkeä alemmuudentunto, kateus, karkea ja matalatasoinen kielenkäyttö, ettei luulisi kehtaavan.
Suurin osa ylioppilastutkinnon suorittamattomista kuitenkin käyttäytyy korrektisti ja yhtä hienostuneesti kuin ylioppilaatkin.- Anonyymi00017
Eikö olisi rakentavampaa keskustella vaikka kotoutuskouluksen saaneista? Tai vaikkapa pikaisen taksinkuljettajakurssin läpikäyneistä...
- Anonyymi00018
Kamelinkuljettajasta suomalaisen taksikonsernin toimitusjohtajaksi.
"Siellä etelässä minula oli vain yksi kameli. Täälä Suomessa omistan 1700 taksia. Ja maksaa palkat kuljettajille. Ajamme vain erittäin suurissa yleisötilaisuuksissa ja talvisin Joulupukki työllistää meitä tosi paljon."
Rakennetaan yhdessä tätä maata. Niinkö?
Mies 65
- Anonyymi00025
Johtunee siitä että lukio paperi ei ole ammattitutkinto ei anna oikeutta työttömyyspäivärahaan edes koulukiusaajat ovat useimmiten tätä nykyä johtotehtävissä miksi koska puuttuu osaaminen työntekoon ja voivat niin jatkaa kiusaista työntekijä ei voi kiusata niin on työnantajalla jopa kai peruste irtisanoa mu yritäppä irtisanoa firman omistaja en o koskaan oppinu mihin koulukiusaajasta on kun ei ne oikein mitään edes osaa silti yksisellainen on päässy presidentiksi asti ainakin mitä kuulin hänestä helsingissä hienosti äänestetty sinänsä harmiton virka ei tee juurikaan muuta edustaa suomea maailmalla
- Anonyymi00026
Näitä ei pidä laittaa vastakkain, amis/lukio.
Lukio vain mahdollistaa suunnata moneen. Siitä huolimatta voi mennä ammattimaiseen opiskeluun.
Kun tämä yhteiskunta on tällainen, missä on jatkuvaa muutosta, niin harkita kannattaa.
En tiedä, voiko tänä päivänä amiksesta myös kirjoittaa lakin.
Vilma- Anonyymi00027
Lisäys.
Oma havaintoni on, että eniten kiusaajia on ollut maalta pääkaupunkiseudulle tulleissa.
Ikuinen kompleksi. On sitten mikä yhteisö tahansa.
Vilma - Anonyymi00028
Ainakin amiskoulutuksen taso on laskenut, ekä käytännön työharjoittelua enää juuri ole. En ole edes varma tarvitaanko mitään perinteisiä koulutusta enää mihinkään, kun ei mitään työtä enää ole. Ne vähäkin on teetetään ulkomailla tai täällä maahanmuttajilla.
- Anonyymi00033
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ainakin amiskoulutuksen taso on laskenut, ekä käytännön työharjoittelua enää juuri ole. En ole edes varma tarvitaanko mitään perinteisiä koulutusta enää mihinkään, kun ei mitään työtä enää ole. Ne vähäkin on teetetään ulkomailla tai täällä maahanmuttajilla.
12:24
Olivatko amiksen opettajat tasokkaampia ja aktiivisempia ja oliko heillä suhteita erilaisiin yrityksiin ja laitoksiin.
Aikoinaan on oltu erittäin ylpeitä suomalaisesta ammattitaidosta.
Vilma Anonyymi00033 kirjoitti:
12:24
Olivatko amiksen opettajat tasokkaampia ja aktiivisempia ja oliko heillä suhteita erilaisiin yrityksiin ja laitoksiin.
Aikoinaan on oltu erittäin ylpeitä suomalaisesta ammattitaidosta.
VilmaNo ennen olivat ainakin innokkaampia ja yhteyksiä oli, kun muutoinkin oltiin enempi toisten kanssa tekemisissä. Koulutushan oli heillä melko heikko. Teknikko riitti tutkinnoksi ja vasta sodan jälkeen akoivat pedagogiset kesäkurssit. Kotitalouden alalla opettajia oli koulutettu jo pitempäänkin. Opettajaopisto aloitti 59 ja 90 luvulle tultaessa opetus saatiin korkeakoulutasoiseksi. Samoihin aikoihin pidettiin aulangolla symposiumeja työelämän ja koulutuksen yhteensovittamiseksi. Lukiota kohtaan esitettiin voimakasta kritiikkiä, koska se oli eristätynyt yhteiskunnasta. Tosinbpoikkeuksiakin oli mm valkeakoskella lukiolaiset vierailivat säterin tehtailla fysiikan ja kemian opetuksen lomassa.
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ainakin amiskoulutuksen taso on laskenut, ekä käytännön työharjoittelua enää juuri ole. En ole edes varma tarvitaanko mitään perinteisiä koulutusta enää mihinkään, kun ei mitään työtä enää ole. Ne vähäkin on teetetään ulkomailla tai täällä maahanmuttajilla.
No sipilän reformi rapautti ammattikoulutusta. Tosin muutos oli jatketta jo lama aikoina esitettyyn tarpeeseen joustavasta koulutuksesta. Joka siis sisälsi laaja alaiset perusopinnot ja erikoistuminen suoritettaisiin yrityksissä. No reformin myötä mentiin tähän malliin, mutta ehkä opetusta siirrettiin liikaa yrityksiin ja toisaalta yrittyksissä ei ole osaavaa ohjaushenkilöstöä, jolloin oppiminen ei saavuta tavoitteita.
- Anonyymi00039
JeroP kirjoitti:
No sipilän reformi rapautti ammattikoulutusta. Tosin muutos oli jatketta jo lama aikoina esitettyyn tarpeeseen joustavasta koulutuksesta. Joka siis sisälsi laaja alaiset perusopinnot ja erikoistuminen suoritettaisiin yrityksissä. No reformin myötä mentiin tähän malliin, mutta ehkä opetusta siirrettiin liikaa yrityksiin ja toisaalta yrittyksissä ei ole osaavaa ohjaushenkilöstöä, jolloin oppiminen ei saavuta tavoitteita.
Tuossa, mitä kirjoitit on selvä ongelma, mikä pitäisi avata ja korjata tilanne.
Reformi pitää peruuttaa, jos siitä ei ole kellekään mitään hyötyä.
Mitä se Sipilän liikauttaa?
Vilma
- Anonyymi00029
Oho, ei taida pitää paikkaansa. Mutta jos omien traumojen purkaminen helpottaa näin, niin anna tulla vaan!
- Anonyymi00034
Mitä riehut. Lukiosta pääsee hakeutumaan esimerkiksi töihin sopivalle alalle.
- Anonyymi00035
Höpönlöpö nyt taas.
- lukiossa ei ole kiusaamista
- luokiosta hakeudutaan heti jatko-opintoihin, oliko jotain 30% tai ylikin
- pidemmällä aikavälillä noin 2/3 lukiolaisesta päätyy korkeakouluopintoihin ja ne jotka ei hakeudu pääsee töihin.
- Sheena - Anonyymi00038
It's never what you're knowing, it's who you're knowing, eli vain käteinen raha ratkaisee... elämäsi..
Yritin nähdä jotain ehkä kiinalaistaakin tyttöä joka lauleskelee, jotain aina, asuu niin, kun siivoamassa olin.. jätin ikkunan auki keittiöstä, kurkistin että tuolla tuo tyyö kai menee, niin menee käyttää tuota oikoreittiä aina töihin 0900 aamuisin menee...
Mikähän on joku Kiinan salaisen palvelun lyhenne, ei ole ainakaan MI6, kuin englantilaisilla on James.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76668
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483