Vieläkö joku luulee lukion edesauttavan yhtään mitään?

Anonyymi-ap

Kokemuksesta voin sanoa, että se on koulukiusaajien turvapaikka, kun haluavat vältellä yhteiskuntaan osallistumistta. Ainoastaan 20% lukiolaisista hakeutuu jatko-opiskeluun.

Lopuista 80% tulee kouluttamattomia pätkätyöläisiä ja sossupummeja. Heitelkää sossupummit toki niitä lakkejanne. Vitun looseripummit.

43

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Minulla on. 4 ammattia ihan räjäyttäjästä epäorgaanisen kemian prosessinhoitajaan. Muistaakseni yhtään työtä ei saa tehdä lukiopohjalta.

      >Simiti<

      • Anonyymi00011

        Koitapa lääkikseen amispohjalta. :D


    • Anonyymi00002

      Kyllä siitä ainakin sen verran oli hyötyä, että tiedän "edesauttavan" kirjoitettavan erikseen oikea oppisesti edes auttavan. Amiksen käyneenä en välttämättä tuotakaan tietäisi!

      • Anonyymi00013

        Edesauttaa kirjoitetaan yhteen.
        Sääntö. Kaksi sanaa muodostavat uuden käsitteen.

        Ja en ole käynyt edes amista saati lukiota!

        Mies 65


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Edesauttaa kirjoitetaan yhteen.
        Sääntö. Kaksi sanaa muodostavat uuden käsitteen.

        Ja en ole käynyt edes amista saati lukiota!

        Mies 65

        Joten et voi tietää mitä lukiokoulutus on tai mitä amiksessa tapahtuu!


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Edesauttaa kirjoitetaan yhteen.
        Sääntö. Kaksi sanaa muodostavat uuden käsitteen.

        Ja en ole käynyt edes amista saati lukiota!

        Mies 65

        Pelkkä peruskoulu on huonoin mahdollinen tapa työllistyä. Jää työttömäksi loppuelämäksi.


    • Anonyymi00003

      Sitähän sdp tittelin tuurien rakkaat lapset on. Yhteiskunnan elätettäviä. Haluavat pelastaa ulkomaalaisetkin toisten rahoilla. Miettikää ketä äänestätte. Gallupit on ylen tekemää propakandaa. 2400 ihmistä oli haastateltu. Niin otsikossa lukee " suomi äänestää sdp:tä "

      • Anonyymi00004

        16:37
        Vähän ihmettelen, että jos noin ajattelet, miksi olet kirjoittamassa täällä.
        Persu?


      • Anonyymi00005

        Niin että yksiteisellä käyvät ovat yhteiskunnan elätettäviä?? Sen sijaan valtiolla/kunnalla verorahoilla loisiva persu onkin yhtäkkiä verorahoja tuottava umpijuntti? Tajuatko pelle, kuinka idioottimainen väitteesi on?
        Vittu maksan verojakin enemmän, mitä pummi tulet ikinä tienaamaan ja äänestäkin työläisten puoluetta vasemmistoliittoa. Sinä äänestät sossupummioikeistoa yritystuki- ja vähennysverovapaus paskoineen. Yrittäjien ja maajussienkin eläkkeet maksetaan 80% verorahoista.

        Pelkkiä sossupummeja kehdosta hautaan. Totuutta et trolli voi muuttaa.

        >Simiti<


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00005 kirjoitti:

        Niin että yksiteisellä käyvät ovat yhteiskunnan elätettäviä?? Sen sijaan valtiolla/kunnalla verorahoilla loisiva persu onkin yhtäkkiä verorahoja tuottava umpijuntti? Tajuatko pelle, kuinka idioottimainen väitteesi on?
        Vittu maksan verojakin enemmän, mitä pummi tulet ikinä tienaamaan ja äänestäkin työläisten puoluetta vasemmistoliittoa. Sinä äänestät sossupummioikeistoa yritystuki- ja vähennysverovapaus paskoineen. Yrittäjien ja maajussienkin eläkkeet maksetaan 80% verorahoista.

        Pelkkiä sossupummeja kehdosta hautaan. Totuutta et trolli voi muuttaa.

        >Simiti<

        Aaaaaii sinäkö päätät kuka täällä saa kirjottaa ja mitä. Pälli


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        16:37
        Vähän ihmettelen, että jos noin ajattelet, miksi olet kirjoittamassa täällä.
        Persu?

        Kyllä, ja niin peruspersu kuin olla ja voi. Ei ymmärrä politiikkaa eritoten demareita ja ymmärtää vain sen, että erilaisuus pelottaa ja toisista ei pidä eikä saa pitää huolta!


    • Anonyymi00006

      Olet melko hakoteillä tilastojen suhteen. Lukiolaisista n 85-90% lähtee opiskelemaan viiden vuoden sisällä valmistumisesta ja heistä lähes kaikki suuntaavat korkeakouluihin.

      Amis ei tietystikään ole huono väylä työelämään, mutta useimmiten lukio käydään sillä ajatuksella, että sieltä jatketaan korkeakouluun. Miksi kävisi kolme vuotta lukiota, jos tietää, että haluaa valmistua tiettyyn ammattiin amiksesta? Tietysti tuolloin kannattaa suunnata suoraan amikseen peruskoulusta ja päästä myös työelämään nopeammin.

      Aletheias

      • Anonyymi00008

        Olet väärässä. Uusimman tutkimuksen mukaan ainoastaan 20% pääsee/hakee jatko-opiskeluihin. Toki moni heistä menee ammattikoulutukseen ja sitä kautta jatko-opintoihin, mitä nykyhallitus yrittää romuttaa.

        >Simiti<


      • Anonyymi00009

        Miksi pitää olla 5 vuotta sossupummina kun olisi toinenkin tie?


      • Anonyymi00012

        Uli uli. Idiootti luulee, että herrojen lukio on ainoa väylä korkeakouluopintoihin. Tyypillistö oikeistolaista idiotismia.


      • Juu, mutta hän ehkä muistelee 80 luvun loppua. Kun ylioppilaita tuli todella paljon ja saman aikuisesti teollisuudessa oli tekijäpulaa. Ei ollu korkeekoulupaikkoja ja moni joutui amikseen. Eli siirtymään tietyllä tapaa taaksepäin. Kovasti kyllä tehtiin yo pohjaisia linjoja, etenki metallialalle samoin maamittareille ja olipa laboraatioalan kaikki opiskelijat ylioppilaita. Aiemminhan näin ei ollu paitsi yo merkonomit. Joustavuutta kovasti kaipailtiin ja oliha nuorisokoulukokeilu 90 luvulla. Mutta jotenki se homma jäi puolitiehen, ei tullu sitä paljon puhuttua avointa oppimistoria. Nykyään työelämä taas kaipailee käytännön osaajia eli amiksen käyneitä, jotka ovat siitä jatkaneet ammattikorkeaan.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Olet väärässä. Uusimman tutkimuksen mukaan ainoastaan 20% pääsee/hakee jatko-opiskeluihin. Toki moni heistä menee ammattikoulutukseen ja sitä kautta jatko-opintoihin, mitä nykyhallitus yrittää romuttaa.

        >Simiti<

        Sanoinkin viisi vuotta valmistumisen jälkeen. Prosentit tietysti voivat hieman vaihdella vuodesta toiseen ja nykyhallitus on vaikeuttanut opiskelijoiden asemaa, mutta lukion käyneistä joka tapauksessa valtaosa suuntaa jatko-opintoihin, ei vain välttämättä heti lukion jälkeen.

        Tässä esim tilastotietoa ylioppilaiden jatko-opinnoista:

        https://stat.fi/fi/julkaisu/cm1g5e0967rcd08uha6j7gnar

        Aletheias


      • Anonyymi00016
        JeroP kirjoitti:

        Juu, mutta hän ehkä muistelee 80 luvun loppua. Kun ylioppilaita tuli todella paljon ja saman aikuisesti teollisuudessa oli tekijäpulaa. Ei ollu korkeekoulupaikkoja ja moni joutui amikseen. Eli siirtymään tietyllä tapaa taaksepäin. Kovasti kyllä tehtiin yo pohjaisia linjoja, etenki metallialalle samoin maamittareille ja olipa laboraatioalan kaikki opiskelijat ylioppilaita. Aiemminhan näin ei ollu paitsi yo merkonomit. Joustavuutta kovasti kaipailtiin ja oliha nuorisokoulukokeilu 90 luvulla. Mutta jotenki se homma jäi puolitiehen, ei tullu sitä paljon puhuttua avointa oppimistoria. Nykyään työelämä taas kaipailee käytännön osaajia eli amiksen käyneitä, jotka ovat siitä jatkaneet ammattikorkeaan.

        Saattaa olla, että muistelee vanhempia aikoja, mutta joka tapauksessa on harhaanjohtavaa sanoa, että vain 20% lukion käyneistä jatkaa opintojaan, koska valtaosa niitä jatkaa, vaikka eivät jatkamaan välttämättä heti suoraan lukiosta. Pojilla tähän vaikuttaa herkästi esim armeijan käyminen, jolloin moni pitää välivuoden.

        Ammattiopintoihin tulisi kyllä yhteiskunnan panostaa enemmän, sillä sieltä on vedetty niin paljon varoja pois, että se on vaikuttanut negatiivisesti opetuksen tasoon. Uusia osaajia tarvitaan kipeästi, joten opetuksen laadunkin tulisi olla korkeakuokkaisempaa kuin mitä se nykyisellään on.

        Aletheias


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Sanoinkin viisi vuotta valmistumisen jälkeen. Prosentit tietysti voivat hieman vaihdella vuodesta toiseen ja nykyhallitus on vaikeuttanut opiskelijoiden asemaa, mutta lukion käyneistä joka tapauksessa valtaosa suuntaa jatko-opintoihin, ei vain välttämättä heti lukion jälkeen.

        Tässä esim tilastotietoa ylioppilaiden jatko-opinnoista:

        https://stat.fi/fi/julkaisu/cm1g5e0967rcd08uha6j7gnar

        Aletheias

        Ylioppilaat kiljuu ja peruskoulupohjalla luulevat olevansa jotain eivät ole. Pelkkiä hyödytyömiä luusereita ja alkoholisteja.


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Olet väärässä. Uusimman tutkimuksen mukaan ainoastaan 20% pääsee/hakee jatko-opiskeluihin. Toki moni heistä menee ammattikoulutukseen ja sitä kautta jatko-opintoihin, mitä nykyhallitus yrittää romuttaa.

        >Simiti<

        Höpöhöpö, joka kolmas jatkaa suoraan ja loputkin yleensä heti välivuoden jälkeen!!


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Ylioppilaat kiljuu ja peruskoulupohjalla luulevat olevansa jotain eivät ole. Pelkkiä hyödytyömiä luusereita ja alkoholisteja.

        Sinulla on paha asennevika.

        - Sheena


    • Anonyymi00010

      Mitä ihmettä? Mistä sää tuon ration vedit? Perseestäskö?

    • Ihan kivasti olen pärjännyt lukiokoulutuksella ja pienellä määrällä jatko-opintoja, joihin lukio antoi oikein hyvän pohjan.

      Hassua olla kateellinen lippalakista.

      • Anonyymi00022

        Uli ulu. Saitko iskältä verovaroin maksetun suojatyöpaikan!


      • Anonyymi00022 kirjoitti:

        Uli ulu. Saitko iskältä verovaroin maksetun suojatyöpaikan!

        Iskän töitä tehtiin ruokapalkalla ennen sitä lippalakkia.

        Voithan mennä vieläkin aikuislukioon. Mutta kokeet pitää sitten läpäistä ihan itse, mikään ay-liikkeen itkupotkuraivarilakko ei toimi, jossa vaaditaan sääliseiska kaikille.


      • scrg kirjoitti:

        Iskän töitä tehtiin ruokapalkalla ennen sitä lippalakkia.

        Voithan mennä vieläkin aikuislukioon. Mutta kokeet pitää sitten läpäistä ihan itse, mikään ay-liikkeen itkupotkuraivarilakko ei toimi, jossa vaaditaan sääliseiska kaikille.

        Mä kävin ton aikuislukion tai siihen aikaan iltalinjan. Ihan hyvä paitsi vielä teoreettisempi kuin päiväkoulu, josta siis puuttu käsityöt, mutta iltalinjalla ei ollu ees kuvista eikä liikuntaa ja vaikka osa kursseista mitä pälinjalla olin suorittanu sai suoraan siirtää iltalukion todistukseen, niin kuvis ja liikunta jäi päättötodistuksesta puuttumaan.


      • Anonyymi00037
        JeroP kirjoitti:

        Mä kävin ton aikuislukion tai siihen aikaan iltalinjan. Ihan hyvä paitsi vielä teoreettisempi kuin päiväkoulu, josta siis puuttu käsityöt, mutta iltalinjalla ei ollu ees kuvista eikä liikuntaa ja vaikka osa kursseista mitä pälinjalla olin suorittanu sai suoraan siirtää iltalukion todistukseen, niin kuvis ja liikunta jäi päättötodistuksesta puuttumaan.

        Kuvis ja liikunta voisivat olla vapaaehtoisia lukiossa.

        - Sheena


    • Anonyymi00014

      Työnantajat. Ei kukaan muu.

    • Ap:n kirjoituksesta paistaa läpi niin selkeä alemmuudentunto, kateus, karkea ja matalatasoinen kielenkäyttö, ettei luulisi kehtaavan.

      Suurin osa ylioppilastutkinnon suorittamattomista kuitenkin käyttäytyy korrektisti ja yhtä hienostuneesti kuin ylioppilaatkin.

    • Anonyymi00017

      Eikö olisi rakentavampaa keskustella vaikka kotoutuskouluksen saaneista? Tai vaikkapa pikaisen taksinkuljettajakurssin läpikäyneistä...

      • Anonyymi00018

        Kamelinkuljettajasta suomalaisen taksikonsernin toimitusjohtajaksi.
        "Siellä etelässä minula oli vain yksi kameli. Täälä Suomessa omistan 1700 taksia. Ja maksaa palkat kuljettajille. Ajamme vain erittäin suurissa yleisötilaisuuksissa ja talvisin Joulupukki työllistää meitä tosi paljon."

        Rakennetaan yhdessä tätä maata. Niinkö?

        Mies 65


    • Anonyymi00025

      Johtunee siitä että lukio paperi ei ole ammattitutkinto ei anna oikeutta työttömyyspäivärahaan edes koulukiusaajat ovat useimmiten tätä nykyä johtotehtävissä miksi koska puuttuu osaaminen työntekoon ja voivat niin jatkaa kiusaista työntekijä ei voi kiusata niin on työnantajalla jopa kai peruste irtisanoa mu yritäppä irtisanoa firman omistaja en o koskaan oppinu mihin koulukiusaajasta on kun ei ne oikein mitään edes osaa silti yksisellainen on päässy presidentiksi asti ainakin mitä kuulin hänestä helsingissä hienosti äänestetty sinänsä harmiton virka ei tee juurikaan muuta edustaa suomea maailmalla

    • Anonyymi00026

      Näitä ei pidä laittaa vastakkain, amis/lukio.
      Lukio vain mahdollistaa suunnata moneen. Siitä huolimatta voi mennä ammattimaiseen opiskeluun.
      Kun tämä yhteiskunta on tällainen, missä on jatkuvaa muutosta, niin harkita kannattaa.
      En tiedä, voiko tänä päivänä amiksesta myös kirjoittaa lakin.
      Vilma

      • Anonyymi00027

        Lisäys.
        Oma havaintoni on, että eniten kiusaajia on ollut maalta pääkaupunkiseudulle tulleissa.
        Ikuinen kompleksi. On sitten mikä yhteisö tahansa.
        Vilma


      • Anonyymi00028

        Ainakin amiskoulutuksen taso on laskenut, ekä käytännön työharjoittelua enää juuri ole. En ole edes varma tarvitaanko mitään perinteisiä koulutusta enää mihinkään, kun ei mitään työtä enää ole. Ne vähäkin on teetetään ulkomailla tai täällä maahanmuttajilla.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Ainakin amiskoulutuksen taso on laskenut, ekä käytännön työharjoittelua enää juuri ole. En ole edes varma tarvitaanko mitään perinteisiä koulutusta enää mihinkään, kun ei mitään työtä enää ole. Ne vähäkin on teetetään ulkomailla tai täällä maahanmuttajilla.

        12:24
        Olivatko amiksen opettajat tasokkaampia ja aktiivisempia ja oliko heillä suhteita erilaisiin yrityksiin ja laitoksiin.
        Aikoinaan on oltu erittäin ylpeitä suomalaisesta ammattitaidosta.
        Vilma


      • Anonyymi00033 kirjoitti:

        12:24
        Olivatko amiksen opettajat tasokkaampia ja aktiivisempia ja oliko heillä suhteita erilaisiin yrityksiin ja laitoksiin.
        Aikoinaan on oltu erittäin ylpeitä suomalaisesta ammattitaidosta.
        Vilma

        No ennen olivat ainakin innokkaampia ja yhteyksiä oli, kun muutoinkin oltiin enempi toisten kanssa tekemisissä. Koulutushan oli heillä melko heikko. Teknikko riitti tutkinnoksi ja vasta sodan jälkeen akoivat pedagogiset kesäkurssit. Kotitalouden alalla opettajia oli koulutettu jo pitempäänkin. Opettajaopisto aloitti 59 ja 90 luvulle tultaessa opetus saatiin korkeakoulutasoiseksi. Samoihin aikoihin pidettiin aulangolla symposiumeja työelämän ja koulutuksen yhteensovittamiseksi. Lukiota kohtaan esitettiin voimakasta kritiikkiä, koska se oli eristätynyt yhteiskunnasta. Tosinbpoikkeuksiakin oli mm valkeakoskella lukiolaiset vierailivat säterin tehtailla fysiikan ja kemian opetuksen lomassa.


      • Anonyymi00028 kirjoitti:

        Ainakin amiskoulutuksen taso on laskenut, ekä käytännön työharjoittelua enää juuri ole. En ole edes varma tarvitaanko mitään perinteisiä koulutusta enää mihinkään, kun ei mitään työtä enää ole. Ne vähäkin on teetetään ulkomailla tai täällä maahanmuttajilla.

        No sipilän reformi rapautti ammattikoulutusta. Tosin muutos oli jatketta jo lama aikoina esitettyyn tarpeeseen joustavasta koulutuksesta. Joka siis sisälsi laaja alaiset perusopinnot ja erikoistuminen suoritettaisiin yrityksissä. No reformin myötä mentiin tähän malliin, mutta ehkä opetusta siirrettiin liikaa yrityksiin ja toisaalta yrittyksissä ei ole osaavaa ohjaushenkilöstöä, jolloin oppiminen ei saavuta tavoitteita.


      • Anonyymi00039
        JeroP kirjoitti:

        No sipilän reformi rapautti ammattikoulutusta. Tosin muutos oli jatketta jo lama aikoina esitettyyn tarpeeseen joustavasta koulutuksesta. Joka siis sisälsi laaja alaiset perusopinnot ja erikoistuminen suoritettaisiin yrityksissä. No reformin myötä mentiin tähän malliin, mutta ehkä opetusta siirrettiin liikaa yrityksiin ja toisaalta yrittyksissä ei ole osaavaa ohjaushenkilöstöä, jolloin oppiminen ei saavuta tavoitteita.

        Tuossa, mitä kirjoitit on selvä ongelma, mikä pitäisi avata ja korjata tilanne.
        Reformi pitää peruuttaa, jos siitä ei ole kellekään mitään hyötyä.
        Mitä se Sipilän liikauttaa?
        Vilma


    • Anonyymi00029

      Oho, ei taida pitää paikkaansa. Mutta jos omien traumojen purkaminen helpottaa näin, niin anna tulla vaan!

    • Anonyymi00034

      Mitä riehut. Lukiosta pääsee hakeutumaan esimerkiksi töihin sopivalle alalle.

    • Anonyymi00035

      Höpönlöpö nyt taas.

      - lukiossa ei ole kiusaamista
      - luokiosta hakeudutaan heti jatko-opintoihin, oliko jotain 30% tai ylikin
      - pidemmällä aikavälillä noin 2/3 lukiolaisesta päätyy korkeakouluopintoihin ja ne jotka ei hakeudu pääsee töihin.

      - Sheena

    • Anonyymi00038

      It's never what you're knowing, it's who you're knowing, eli vain käteinen raha ratkaisee... elämäsi..

      Yritin nähdä jotain ehkä kiinalaistaakin tyttöä joka lauleskelee, jotain aina, asuu niin, kun siivoamassa olin.. jätin ikkunan auki keittiöstä, kurkistin että tuolla tuo tyyö kai menee, niin menee käyttää tuota oikoreittiä aina töihin 0900 aamuisin menee...

      Mikähän on joku Kiinan salaisen palvelun lyhenne, ei ole ainakaan MI6, kuin englantilaisilla on James.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe