Saulus Tarsolainen = Jeesuksen vainoaja (21.7.2026)

Anonyymi-ap

Saulus Tarsolainen = Jeesuksen vainoaja (21.7.2026)
S24 Raamattupalsta
AIHE ja asia tässä: Kenen asialla Saulus tarsolainen oli kun vainosi Jeesusta?

INTROA
Tämä aloitus on adekvaattisessa yhteydessä (jatkoa) eilen julkaisemaani aloitukseen:
• Paavali – Vainoaja – m https://keskustelu.suomi24.fi/t/19474273/paavali--vainoaja---miten--(20-7-2026)iten?
Edellä mainittu aloitus koki siis sabotaasin, oikein tuplasti! JOKU koetti pommittaa sen pois silmistä, palstalta, mutta ylläpito palautti sen, manuaalisen tarkastuksen perästä. Todettuaan ettei aloitus ollut sääntöjen eikä Suomen lakien vastainen. Kyseisestä asiasta tässä ketjussa:
• Raamattukeskustelun sisältöä? https://keskustelu.suomi24.fi/t/19474652/raamattupalstalle---raamattukeskustelun-sisalto-(20-7-2026)

1) Paavali, entinen Saulus Tarsolainen - oli Jeesuksen vainoaja
----------------------------------------------------------------
LÄHDE: Paavali vainoaja – miten? https://keskustelu.suomi24.fi/t/19474273/paavali--vainoaja---miten--(20-7-2026)

Eräälle kirjoittajalle tuntuu syntyvän toistuvia ”komplekseja”, liittyen kirjoittamiini teksteihin.

1.1. Kompleksi sanasta ”vallankumous”?
Kun palstalla oli aloitus: ”Vallankumous pilkkaajan (Paavalin) elämässä, tämä kirjoittaja iski kiinni kuin ampiainen! Näin.
• ”Vallankumous on ehkä väärä sana tässä yhteydessä”.
Hän koetti kumota tuon sanan käytön. Mutta ei osannut osoittaa PAREMPAAKAAN sanaa; ilmaisua esittää. Eikä varsinkaan UT:n teksteistä. Koska, jokainen Apostolien Tekoja lukenut osaa ymmärtää, että apostoli Paavalin tapauksessa näkyy ”vallankumouksellinen” muutos. Alkaen Damaskon tieltä…
• Jeesuksen vainoojasta tuli Hänen uskollinen palvelijansa!
Täsmensin sanan ”vallankumous” semantiikkaa tässä aloituksessa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19474114/vallankumous-paavalin-kohdalla-koostetta-(20-7-2026)

1.2. Kompleksi siitä, että (Paavali) = Saulus tarsolainen oli saatanan asialla vainoamisessa?

Nyt (ilmeisesti) sama kirjoittaja? Hänelle on syntynyt kompleksi, siitä mitä kirjoitin aloituksessa ”Paavali vainoaja-miten”. Tämä anomyymi kirjoitti seuraavia väitteitä =”mielipiteitä”!
• ”Sinun tulkinnan mukaan Paavali oli alunperin saatanan apulainen mutta näinhän ei todellisuudessa ollut mikäli Apostolien tekoihin on uskominen.”
• ”Minun mielipide on, että ketjun aloittanut opettaa Raamatun sanaa väärin henkilökohtaisesta pitkästä hengellisestä elämästä huolimatta sen verran radikaali hänen näkemys on Paavalin suhteesta saatanaan. ”
• ”Väite, että Paavali olisi ollut saatanan tärkeä apulainen niin kuin avauksen tekijä antaa ymmärtää on täysin väärä olettamus mille ei ole mitään pätevää perustetta. ”

(Aloitus jatkuu)

149

158

Vastaukset 149

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jatkoa aloitukseen : Saulus Tarsolainen: Jeesuksen vainoaja (21.7.2026)

1.2. Nyt asiaa ruotimaan, kyllä!

Ensin se lause, jonka Aloittajana kirjoitin:
      • ”Kun Paavali siirtyi ”Jumalan ja Jeesuksen todellisten palvelijoiden joukkoon” - siitä saatana suuttui. Koska se menetti silloisen parhaan käsikassaransa. Sauluksen, jonka oli saanut kiedottua agendaansa Jeesuksen asiaa vastaan. ”

En näe mitään syytä tai argumenttia ”peruuttaa” sanojani siitä, että (Paavali) ollessaan vielä Saulus Tarsolaisen statuksessa: Oli kuin olinkin ”saatanan asialla”! Sanan faktat riittävät.

Kun hän puolusti ja kiivaili isiensä uskon puolesta, paholainen oli pimittänyt hänet. Hän ”luuli” olevansa Jumalan asialla - mutta ei! Uskonnollinen kiivaus ja kiihko oli sokaissut Saulus tarsolaisen.
      • ” Luulin minäkin että minu ntuli PALJON taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen nimeä vastaan.” ( Apt 26:9)
      • ” Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat” ( Apt 9:5)

1.3. Kenen asialla Saulus Tarsolainen oli vainotessaan Jeesusta, Jumalan Poikaa?
      ------------------------------------------------
      Vastaus on täysin selkeä. Ja se näkyy Apostolien Tekojen kirjoituksissa. Vahvistuu Paavalin omissa kirjoituksissa. Niin valitettavaa kuin se olikin ja on edelleen todeta tuo fakta-asia:
      - Saulus Tarsolainen oli (tietämättään?) joutunut saatanan työvälineeksi. ( Ei siis saatanan omistukseen, mutta kuin pimitetty, manipuloitu väline!)

1.4. UT:n todisteita siitä, että Saulus Tarsolainen oli saatanan asialla?
      ---------------------------------------------------------------------------
      Nyt tarvitsee vain ottaa kuin ”lusikka käteen”. - Ottaa profaanisti lausuen kuin ”kissa pöydälle” ja kohdata ilman verukkeita ja sanaselityksiä. Tämä surullinen, traaginen ja ikävä tosiasia? - Että Paavali oli Saulus Tarsolaisena Jumalan ja ja Jeesuksen vainoaja, vastustaja.

Jokainen normitason ihminen, jolla järkikulta ja suhteellisuustajuavielä pelittää? – Voi täysin ymmärtää sen, ettei Saulus Jumalan Hengen statuksesessa voinut vainota Jeesusta! Pelkkä ajatuskin on absurdi ja mieletön!Jokainen NORMAALI, järkevä ihminen voi kysyä?
      • Kenen voimassa Saulus tarsolainen vainosi - raastoi seurakuntaa?
      • Jumalan voimassako?

Aloitus jatkuu...

• Anonyymi00002

Jatkoa aloitukseen: Saulus tarsolainen = Jeesuksen vainoaja (21.7.2026)

1.5. Raamatun sanan todistetta Sauluksen vihasta ja pimeydestä: Apt 8: 1-3
      ---------------------------
      On kirjoitettua faktaa (Apt) kuinka vaino Jeesusta ja uskovia vastaan liittyi ja liittyy juurikin (Paavaliin)
      = Saulus Tarsolaiseen, näin: ( Apt 8: 1-3, KR1938)
      • ”Myös Saulus hyväksyi Stefanuksen surmaamisen. Ja sinä päivänä nousi suuri vaino Jerusalemin seurakuntaa vastaan; ja kaikki hajaantuivat ympäri Juudean ja Samarian paikkakuntia, paitsi apostolit.”

• ”Ja muutamat jumalaapelkääväiset miehet hautasivat Stefanuksen ja pitivät hänelle suuret valittajaiset.”

• ”Mutta Saulus raateli seurakuntaa, kulki talosta taloon ja raastoi ulos miehiä ja naisia ja panetti heidät vankeuteen.”

• ”Ja Saulus oli myös mielistynyt hänen kuolemaansa. Niin sinä päivänä nousi suuri vaino seurakuntaa vastaan, joka oli Jerusalemissa; ja hajosivat kaikki ympäri Juudan ja Samarian maakuntaa, paitsi apostoleita.”

• ”Mutta Saul tahtoi TUHOTA seurakunnan. Hän kulki talosta taloon, raastoi miehet ja naiset ulos ja toimitti heidät vankilaan.” ( Apt 8: 1-3, KR92)

• ”Ja muutamat Jumalaa pelkääväiset miehet korjasivat Stephanin, ja valittivat häntä suuresti.”

• ”Mutta Saulus raateli seurakuntaa ja kävi huone huoneelta, otti miehet ja vaimot ja panetti vankiuteen.” ( Apt 8:1-3, Biblia 1776)

• ”Saul taas hävitti seurakuntaa; hän tunkeutui taloihin, raahasi miehiä ja naisia ​​ulos ja toimitti heidät vankilaan.” ( Apt 8:3, KJV)

Aloitus jatkuu…

• Anonyymi00003

Jatkoa aloitukseen:Saulus Tarsolainen: Jeesuksen vainoaja (21.7.2026)

1.6. Totuus ja todisteet Sauluksen tilasta – näkyvät Apt:ssa!

Eli, jos JOKU koettaa väittää, että Saulus Jumalan Hengen ja rakkauden voimassa? Teki tuota kaikkea, todistettua – Apostolien teoissa? – On todellakin vakavalla näytöllä kadottanyt kyvyn erottaa:
      • pimeys ja valkeus
      • pyhyys ja pahuus
      • rakkauden Jumala – saatanan viha

Totuus: dokumentoitu, todistettu, Apostolien Teoissa näkyy.
      Saulus Tarsolainen oli (tuossa tilassa) saatanan asialla. Niin surullista kuin onkin tämä fakta todeta!

• ”Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys. ” ( Jeesus, Joh 10:10)
      Surullisessa pimeystilassa Saulus Tarsolainen alkoi ”tappaa ja tuhota” Jeesuksen seurakuntaa! Järkyttävää!Siinä näkyy todistetusti, missä ”hengessä” ja kenen asialle hää oli eksynyt! Hän oli primus motor, tuon vainon asiassa.
      Näin hän kuulusteluissa sanoo: ( Apt 26:9-12)
      • ”Luulin minäkin, että minun tuli paljon taistella Jeesuksen, Nasaretilaisen, nimeä vastaan,
      ja niin minä teinkin Jerusalemissa. ”

• ”Paljon pyhiä minä suljin vankiloihin, saatuani ylipapeilta siihen valtuuden, ja kun heitä tapettiin, annoin minä ääneni sen puolesta.”

• ”Ja kaikkialla synagoogissa minä usein koetin rankaisemalla pakottaa heitä herjaamaan Jeesusta, ja menin niin pitkälle vimmassani heitä vastaan, että vainosin heitä aina ulkomaan kaupunkeihin saakka.”
      • ”Kun näissä asioissa matkustin Damaskoon ylipappien valtuudella ja suostumuksella.”

jatkuu....

• Anonyymi00004

jatkoa aloitukseen: Saulus tarsolainen = Jeesuksen vainoaja (21.7.2026)

1. 7.. Yhteenvetoa

Jokaiselle lukutaitoiselle ja ymmärryskykyiselle on TÄYSIN selvää, ettei Saulus Tarsolainen ollut ”Jumalan Hengen” tilassa, kun vihasi, vainosi, raastoi seurakuntaa! Mutta? Sitten tulee se ihana asia!

Jeesus pysäytti tämän vainoojansa! Damaskon tiellä? Ja alkoi TOINEN vaihe. Tapahtui Jumalan rakkauden ”vallankumous” jossa pimeys pakeni Sauluksen sisimmästä. Viha ja saatanallinen vainon henki sai kenkää! Ja niin Sauluksesta tuli ”uusi luomus Kristuksessa”!

• ”Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.” ( Paavali: 2. Korintt 5:7)

Ja tästä me kaikki Jeesuksen uskovat kiitämme! Se rohkaisee ja antaa toivoa! Jokaiselle, joka samoin kuin Saulus Tarsolainen - on tullut saatanan eksyttämäksi ja pimittämäksi.
      - Vaikka olisi jopa ”uskonnollisen” kaavun sisällä. Hokemassa Raamatun jakeita. Noudattamalla traditioita, isien perinnäistapoja. Mutta? - Mutta ei ole tullut ELÄVÄÄN uskonsuhteeseen Herran Jeesuksen, Vapahtajan kanssa!

LOPUKSI

• ”Väite, että Paavali olisi ollut saatanan tärkeä apulainen niin kuin avauksen tekijä antaa ymmärtää on täysin väärä olettamus mille ei ole mitään pätevää perustetta. ” ( Joku kirjoitti)

Aloittajana ei näe mitään syytä, taikka Raamatun sanoihin perustuvaa asiaa, peruuttaa kirjoituksiani. Niin surullista kuin se olikin, onkin, Saulus Tarsolainen oli ”saatanan asialla”. Vainotessaan!

Se seikka on lyömättömillä Apt:n todisteilla luettavissa. Jo joku tahtoo. Faktojen torjuminen ei auta.

Mutta – kiitos Jumalan – sittemmin Paavalin toimi uskollisena lähettiläänä Herran Jeesuksen asialla! Silloisen ajan ”maan ääriin saakka”.

En ole mikään Paavali-fani., kuten jotkut koettava sellaista leimaa lyödä. Joku kysyi jossakin kommentissa, miksi olen ”fiksoitunut” Paavaliin. En ole. Uskoni perustuu Raamatun kokonaisasiaan. Minulla ei ole ”paavaliuskoa”, vaan se mitä Apostolinen uskontunnustus lausuu.

Se, miksi nousi syy puolustaa Paavalia, juontaa juurensa vuosilta 2021-2024, kun Eräällä Suomi24 palstalla oli HIRVEÄ solvaus -ja saatananallinen valhemissio Paavalia vastaan. Siitä koostetta tässä Aloituksessa:
      Paavali-herjoja. https://keskustelu.suomi24.fi/t/19335406/haluatko-lukea-paavali-herjoja-2024

• Anonyymi00114

Kaksi kysymystä aloittajalle.

Sinun käsityksen mukaan Saul palveli saatanaa ollessaan merkittävässä osassa niiden juutalaisten vainoon jotka uskoivat Jeesuksen olevan Messias.

Syyllistyvätkö kaikki nykyisin elävät juutalaiset myös saatanan palvelimiseen koska he pitävät Jeesusta vääränä Messiaana ja odottavat yhä hänen tuloaan vai onko heillä sama Jumala sinun kanssa? Juutalaisilla on yhä laki ja he elävät lakien mukaan.

Minun käsityksen mukaan Saulilla oli sama Jumala koko ajan jota hän palveli koko elämänsä ensin lain alla ja sen jälkeen laista vapaana.

Toinen kysymys on minua ja sinua koskeva. Onko meillä sama Jumala?

• Anonyymi00129

Jokaiselle lukutaitoiselle ja ymmärryskykyiselle on TÄYSIN selvää, ettei Saulus Tarsolainen ollut ”Jumalan Hengen” tilassa, kun vihasi, vainosi, raastoi seurakuntaa! Mutta? Sitten tulee se ihana asia!

hän ei ollut kokenut siinä vaiheessa, että hän olisi kokenut Jumalan armon tämä tapahtui vasta Damaskon tiellä. Mutta Saul uskoi Jumalan olemassaoloon ja eli Juutalaisten lakien mukaan. On kaksi eri asiaa elää uskoen Jumalaan ja toinen on se, kun on kohdannut Jumalan siten, että Jumala ilmoittaa olemassaolonsa esim. silloin, kun Jumala ilmoittaa tahtonsa. Onko ketjun aloittaja kohdannut Jumalan henkilökohtaisesti? Onko Jumala puhunut Pyhän Hengen välityksellä ja ilmoittanut tahtonsa?

• Anonyymi00142
        Anonyymi00114 kirjoitti:

Sinun käsityksen mukaan Saul palveli saatanaa ollessaan merkittävässä osassa niiden juutalaisten vainoon jotka uskoivat Jeesuksen olevan Messias.

Syyllistyvätkö kaikki nykyisin elävät juutalaiset myös saatanan palvelimiseen koska he pitävät Jeesusta vääränä Messiaana ja odottavat yhä hänen tuloaan vai onko heillä sama Jumala sinun kanssa? Juutalaisilla on yhä laki ja he elävät lakien mukaan.

Minun käsityksen mukaan Saulilla oli sama Jumala koko ajan jota hän palveli koko elämänsä ensin lain alla ja sen jälkeen laista vapaana.

Sorry. Aloittajana olen kirjoittanut HYVIN selkää selostusta, koskien apostoli Paavalia:

A)
        Hänen olessaan Saulus Tarsolaisen ststuksessa, tehden ja toimien niin, että "hedelmä" todistaa? Ei Jumalan rakkaudesta, vaan saatanallisesta vihasta, murhanhimosta, pahuudesta.

B) Olen kirjoittanut KYMMENIÄ aloituksia Paavalista, joka koki Jumalan Rakkauden ja Valon "vallnkumouksen". Damaskon tiellä, ja siitä eteenpäin.

Jo eivät nämä selkeällä Suomen kielellä tuotetut tekstit ole tulleet ymmärretyiksi, valitettavasti en voi olla mikään "vastausautomaatti" esittämillesi kysymyksille.

Ole hyvä ja lue ITSE Raamttua, enemmän.

Nyt seuraava työ, haaste odottaa!

Be well!
        JK, kysymykseen onko meillä sama Jumala? Voin vastata tällä tavalla:
        Apostolinen uskontunnustus:

Minä uskon Jumalaan,
        Isään, Kaikkivaltiaaseen,
        taivaan ja maan Luojaan,
        ja Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
        joka sikisi Pyhästä Hengestä,
        syntyi neitsyt Mariasta,
        kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
        ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
        astui alas tuonelaan,
        nousi kolmantena päivänä kuolleista,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
        ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,
        ja Pyhään Henkeen,
        pyhän yhteisen seurakunnan,
        pyhäin yhteyden,
        syntien anteeksiantamisen,
        ruumiin ylösnousemisen
        ja iankaikkisen elämän.

Amen.

Aloittaja

• Anonyymi00143
        Anonyymi00129 kirjoitti:

hän ei ollut kokenut siinä vaiheessa, että hän olisi kokenut Jumalan armon tämä tapahtui vasta Damaskon tiellä. Mutta Saul uskoi Jumalan olemassaoloon ja eli Juutalaisten lakien mukaan. On kaksi eri asiaa elää uskoen Jumalaan ja toinen on se, kun on kohdannut Jumalan siten, että Jumala ilmoittaa olemassaolonsa esim. silloin, kun Jumala ilmoittaa tahtonsa. Onko ketjun aloittaja kohdannut Jumalan henkilökohtaisesti? Onko Jumala puhunut Pyhän Hengen välityksellä ja ilmoittanut tahtonsa?

"Onko ketjun aloittaja kohdannut Jumalan henkilökohtaisesti? Onko Jumala puhunut Pyhän Hengen välityksellä ja ilmoittanut tahtonsa?"

Kyllä on. Totisesti niin totta kuin Herra elää, se tapahtu 12.4.1972. Ja oli laijissaan sitä tasoa, että edelleen - yli 54 vuoden vaelluksenkin perästä voi YLISTÄÄ ja korottaa Elävää Jumalaa, Jeesuksen kristuksen nimessä.
        Mitä Jumala on puhunut?

Amen

• Anonyymi00144
        Anonyymi00143 kirjoitti:

"Onko ketjun aloittaja kohdannut Jumalan henkilökohtaisesti? Onko Jumala puhunut Pyhän Hengen välityksellä ja ilmoittanut tahtonsa?"

Kyllä on. Totisesti niin totta kuin Herra elää, se tapahtu 12.4.1972. Ja oli laijissaan sitä tasoa, että edelleen - yli 54 vuoden vaelluksenkin perästä voi YLISTÄÄ ja korottaa Elävää Jumalaa, Jeesuksen kristuksen nimessä.
        Mitä Jumala on puhunut?

Amen

XXX

• Anonyymi00145
        Anonyymi00114 kirjoitti:

Lue aloitus uudelleen, josko ymmärrys lisääntyisi?

• Anonyymi00158
        Anonyymi00114 kirjoitti:

Aloittajan lisäys.
        Voit toki esittää "käsityksiäsi" ja hypoteeseja, aloittajasta.

Mutta muistutan, älä koskaan, mitenkään VÄITÄ minun sanoiksi, mitä en ole kirjoittanut. Ole siinä tarkkana.
        Ei pidä asettaa omia sanojaan toisen suuhun!

Kiitos kun pysyt selkeissä rajoissa.

• Anonyymi00005

Apostolinen uskontunnustus:

Minä uskon Jumalaan,
      Isään, Kaikkivaltiaaseen,
      taivaan ja maan Luojaan,
      ja Jeesukseen Kristukseen,
      Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
      joka sikisi Pyhästä Hengestä,
      syntyi neitsyt Mariasta,
      kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
      ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
      astui alas tuonelaan,
      nousi kolmantena päivänä kuolleista,
      astui ylös taivaisiin,
      istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
      ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,
      ja Pyhään Henkeen,
      pyhän yhteisen seurakunnan,
      pyhäin yhteyden,
      syntien anteeksiantamisen,
      ruumiin ylösnousemisen
      ja iankaikkisen elämän.

Amen.

Aloittaja

• Anonyymi00096

KOLMIYHTENÄINEN JUMALA:
        1.JUMALA = ISÄ
        2.JUMALA = PYHÄ HENKI
        3.JUMALA = POIKA

ISÄ-JUMALA EI SIIS OLEKAAN POIKA-JUMALAN ISÄ, VAAN PYHÄ HENKI-JUMALA ONKIN POIKA-JUMALAN ISÄ

SUUTTUIKO ISÄ-JUMALA SIITÄ KUN KUULI ETTEI OLEKAAN POIKA(NSA) ISÄ, VAAN VAIN ???öh?! aisan kannattaja vai miksikäs tuollaista kutsutaan?

PYHÄ HENKI - JUMALA SIIS ONKIN ISÄ-JUMALA tai siis ainakin Jeesuksen isä?!

KUMPI SIIS NOISTA KOLMINAISENJUMALAN ISEISTÄ NYT ON SE JEESUS-JUMALAN ISÄ? tai äiti?

EN YMMÄRRÄ TÄSTÄ JUMALALLISESTA PERHEESTÄ ENÄÄ YHTÄÄN MITÄÄN! KUKA HEISTÄ ON MITÄÄN!

HELP! APUA! apua minähän puhuin kai tuossa kielillä, joten onko minusta nyt, sitä itse tietämättä, tullut helluntailainen? APUA TUPLA APUA!!

Yksinkertaisinta on uskoa puuseppä Joosefin olleen Jeesuksen oikea biologinen isä ja samalla lenkki Jeesuksen kuulumiseen Daavidin sukuun!
        Niin olen Aina uskonut ja sitä uskoani ei horjuta mikään!

4.JEESUKSEN ISÄ = PUUSEPPÄ JOOSEF - AAMEN + HALLELUJAA

• Anonyymi00137
        Anonyymi00096 kirjoitti:

KOLMIYHTENÄINEN JUMALA:
        1.JUMALA = ISÄ
        2.JUMALA = PYHÄ HENKI
        3.JUMALA = POIKA

ISÄ-JUMALA EI SIIS OLEKAAN POIKA-JUMALAN ISÄ, VAAN PYHÄ HENKI-JUMALA ONKIN POIKA-JUMALAN ISÄ

SUUTTUIKO ISÄ-JUMALA SIITÄ KUN KUULI ETTEI OLEKAAN POIKA(NSA) ISÄ, VAAN VAIN ???öh?! aisan kannattaja vai miksikäs tuollaista kutsutaan?

PYHÄ HENKI - JUMALA SIIS ONKIN ISÄ-JUMALA tai siis ainakin Jeesuksen isä?!

KUMPI SIIS NOISTA KOLMINAISENJUMALAN ISEISTÄ NYT ON SE JEESUS-JUMALAN ISÄ? tai äiti?

EN YMMÄRRÄ TÄSTÄ JUMALALLISESTA PERHEESTÄ ENÄÄ YHTÄÄN MITÄÄN! KUKA HEISTÄ ON MITÄÄN!

HELP! APUA! apua minähän puhuin kai tuossa kielillä, joten onko minusta nyt, sitä itse tietämättä, tullut helluntailainen? APUA TUPLA APUA!!

Yksinkertaisinta on uskoa puuseppä Joosefin olleen Jeesuksen oikea biologinen isä ja samalla lenkki Jeesuksen kuulumiseen Daavidin sukuun!
        Niin olen Aina uskonut ja sitä uskoani ei horjuta mikään!

4.JEESUKSEN ISÄ = PUUSEPPÄ JOOSEF - AAMEN HALLELUJAA

Kolminaisuusoppi perustuu vain siihen, että Jeesus on kirottuna opettamansa Israelin Jumalana uhrina, että juutalaiset saavat tilalle pahan Baal-,umalansa.

Uskovaiset eivät tajua, että se mikä uhrataan, lakkaa kokonaan olemasta. Tällä kohdalla uhrilahjan saaja, Baal-jumala vaihtuu tilalle.

• Anonyymi00138
        Anonyymi00137 kirjoitti:

Kolminaisuusoppi perustuu vain siihen, että Jeesus on kirottuna opettamansa Israelin Jumalana uhrina, että juutalaiset saavat tilalle pahan Baal-,umalansa.

Uskovaiset eivät tajua, että se mikä uhrataan, lakkaa kokonaan olemasta. Tällä kohdalla uhrilahjan saaja, Baal-jumala vaihtuu tilalle.

Jumala kirotaan - lakkaa olemasta - mutta sitten Jumala onkin olemassa. Se on eri Jumala, kuin kirottu ja uhrina palvottu Jumala Jeesuksen nimeen.

• Anonyymi00139
        Anonyymi00138 kirjoitti:

Jumala kirotaan - lakkaa olemasta - mutta sitten Jumala onkin olemassa. Se on eri Jumala, kuin kirottu ja uhrina palvottu Jumala Jeesuksen nimeen.

Uhrina on Israelin Jumala ja uhrilahjan saajana Baal-jumala, ja tästä syystä ei uskonnossa ole taivasta, vain helvetillä pelotteleva Jumala.

• Anonyymi00006

On enemmän kuin tavallista, että ketjut on kuin kirpputoria.
      Aloituksen aiheessa ei pysytä.
      Jotkut tuo mt-ongelmiensa lajia, hallusinaatioita.
      Toiset purkaa vihaa ja katkeruutta.
      Jotkut pommittavat aloittajaa, jota vihaavat.
      Ova vihanneet vuosia.
      Sitten on Paavali-parjaajat, jotka heittelevät pilkkakirveitään..
      Ja joka lajin sekavaa.

• Anonyymi00013

PAAVALI oli se 12. apostoli, jonka Jeesus ITSE valitsi
        -------------------------------------------------------------------

1. Kun Juudaksen petoksen ja kuoleman perästä oli jäljellä 11 Jeesuksen apostolia ( Apt 1:13-14)
        2. Eikä Pietarin johdolla valittu Mattias ollut JEESUKSEN tarkoittama eikä valitsema ( Apt 1:15-26)
        3. Jeesus kutsui ja asetti Paavalin siihen tehtävään, jonka Jumala oli ennalta päättänyt. ( Apt 9. luku, Gal 1:15-16) Hän oli ja on se 12. apostoli. Eikä mitkään yritykset, koskaan, voi tkumota tätä historiallista faktaa.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18536174/jeesuksen-12-apostolia!--ketka--utn-todistusta--(01-07-2024)

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18536174/jeesuksen-12-apostolia!--ketka--utn-todistusta--(01-07-2024)
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18528549/paavali-----oli-ja-on-oikea-apostoli!--

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

PAAVALI oli se 12. apostoli, jonka Jeesus ITSE valitsi
        -------------------------------------------------------------------

1. Kun Juudaksen petoksen ja kuoleman perästä oli jäljellä 11 Jeesuksen apostolia ( Apt 1:13-14)
        2. Eikä Pietarin johdolla valittu Mattias ollut JEESUKSEN tarkoittama eikä valitsema ( Apt 1:15-26)
        3. Jeesus kutsui ja asetti Paavalin siihen tehtävään, jonka Jumala oli ennalta päättänyt. ( Apt 9. luku, Gal 1:15-16) Hän oli ja on se 12. apostoli. Eikä mitkään yritykset, koskaan, voi tkumota tätä historiallista faktaa.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18528549/paavali-----oli-ja-on-oikea-apostoli!--

Anonyymi00004
        2026-07-11 16:15:20

Jeesus itse valitsi vastustajansa Saulus Tarsolaisen, väkeväksi aseeksi itselleen. Näin tehden Hän antoi vahvan näytön voimastaan vastustajilleen. Paavalin valinta tuli taivaasta, Herramme Jeesuksen vaikutuksesta. Sama inspiroiva, evankeliumien sanomaa vahvistava trendi, jatkui Paavalin kirjeissä läpi uudentestamentin. Apostoli nimitys, ei tarvitse mitään erityistä rituaalia, vaan kaikkia uuden liiton julistajia voi kutsua apostoleiksi. 2,4 miljardia sielua, on valinnut kristinuskon omakseen, joten Jumalan siunaus on ollut mukana vahvasti.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Anonyymi00004
        2026-07-11 16:15:20

Jeesus itse valitsi vastustajansa Saulus Tarsolaisen, väkeväksi aseeksi itselleen. Näin tehden Hän antoi vahvan näytön voimastaan vastustajilleen. Paavalin valinta tuli taivaasta, Herramme Jeesuksen vaikutuksesta. Sama inspiroiva, evankeliumien sanomaa vahvistava trendi, jatkui Paavalin kirjeissä läpi uudentestamentin. Apostoli nimitys, ei tarvitse mitään erityistä rituaalia, vaan kaikkia uuden liiton julistajia voi kutsua apostoleiksi. 2,4 miljardia sielua, on valinnut kristinuskon omakseen, joten Jumalan siunaus on ollut mukana vahvasti.

Paavali – siis Saulus Tarsolainen ”luuli” olevansa Jumalan asialla, kun alkoi vainota Jeesuksen uskovia!
        • ”Luulin minäkin….” ( Apt 26:9) Hän puhuu kuningas Agrippan edessä, kuulustelussa.
        Mutta kun Jumalan Totinen Valo oli poistanut hänen sydämensä (uskonnollisen) pimeyden ja eksymyksen, hän myöhemmin kirjoittaa:
        • ”Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.” ( 1 Kor 13:1)
        Noin kirjoittaa mies, joka TIETÄÄ. Totuuden itsestään . Ei enää ”luule”. Vaan tietää olleensa väärässä, olleensa Pimeyden ruhtinaan käsissä, VIHAN aseena. Kun VAINOSI Jeesusta ja Hänen seurakuntaansa.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Paavali – siis Saulus Tarsolainen ”luuli” olevansa Jumalan asialla, kun alkoi vainota Jeesuksen uskovia!
        • ”Luulin minäkin….” ( Apt 26:9) Hän puhuu kuningas Agrippan edessä, kuulustelussa.
        Mutta kun Jumalan Totinen Valo oli poistanut hänen sydämensä (uskonnollisen) pimeyden ja eksymyksen, hän myöhemmin kirjoittaa:
        • ”Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.” ( 1 Kor 13:1)
        Noin kirjoittaa mies, joka TIETÄÄ. Totuuden itsestään . Ei enää ”luule”. Vaan tietää olleensa väärässä, olleensa Pimeyden ruhtinaan käsissä, VIHAN aseena. Kun VAINOSI Jeesusta ja Hänen seurakuntaansa.

Paavalin omaa todistusta:

• ”Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa.”
        - minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa.” ( 1 Tim 1:12-23, KR38)

• ” Minä kiitän Herraamme Kristusta Jeesusta, joka on antanut minulle voimaa. Kiitän häntä siitä, että hän katsoi minut luotettavaksi ja otti minut palvelukseensa, vaikka olin ollut herjaaja, vainooja ja väkivallantekijä. Hän armahti minut, koska epäuskoni tähden en tiennyt, mitä tein.” ( 1 Tim 1:12-13, KR92)
        • ”Minäkin elin ennen siinä luulossa, että minun tulee kaikin voimin taistella Jeesus Nasaretilaisen nimeä vastaan.”

• ”Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta.”

• ”Kerran toisensa jälkeen minä synagogissa rankaisin heitä ja yritin pakottaa heidät herjaamaan Jeesusta, ja ankarassa kiihkossani minä ulotin vainoretkeni oman maamme ulkopuolelle asti. ” ( Apt 26:9-11) (

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

• ”Minä kiitän häntä, joka minulle on voimaa antanut, Kristusta Jeesusta, meidän Herraamme, siitä, että hän katsoi minut uskolliseksi ja asetti palvelukseensa.”
        - minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa.” ( 1 Tim 1:12-23, KR38)

• ” Minä kiitän Herraamme Kristusta Jeesusta, joka on antanut minulle voimaa. Kiitän häntä siitä, että hän katsoi minut luotettavaksi ja otti minut palvelukseensa, vaikka olin ollut herjaaja, vainooja ja väkivallantekijä. Hän armahti minut, koska epäuskoni tähden en tiennyt, mitä tein.” ( 1 Tim 1:12-13, KR92)
        • ”Minäkin elin ennen siinä luulossa, että minun tulee kaikin voimin taistella Jeesus Nasaretilaisen nimeä vastaan.”

• ”Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta.”

• ”Kerran toisensa jälkeen minä synagogissa rankaisin heitä ja yritin pakottaa heidät herjaamaan Jeesusta, ja ankarassa kiihkossani minä ulotin vainoretkeni oman maamme ulkopuolelle asti. ” ( Apt 26:9-11) (

Apostoleista yleensä?
        ------------------------------
        On tarpeen muistaa, että vaikka ”apostoleiksi” mainitaan monia, jopa tämän ajan kristittyjä vaikuttajia, ovat Jeesuksen ajan apostolit oma lukunsa. Apostoli (= lähetetty) tarkoittaa alunperin vain niitä Jeesuksen valitsemia (12) – joista yksi - Juudas – lankesi pois; kavaltaen Jeesuksen.

Jeesus itse valitsi uudeksi apostoliksi Saulus tarsolaisen, uskovien seurakunnan vainoojan ja murhamiehen. Ihme tapahtui Damaskon tiellä. ( Apt 9. luku) Saul otti nimekseen Paavali.
        ( = Paavali; Paulus, latinalaisperäinen nimi tarkoittaa ”pieni” tai ”pikkuruinen”. )

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Apostoleista yleensä?
        On tarpeen muistaa, että vaikka ”apostoleiksi” mainitaan monia, jopa tämän ajan kristittyjä vaikuttajia, ovat Jeesuksen ajan apostolit oma lukunsa. Apostoli (= lähetetty) tarkoittaa alunperin vain niitä Jeesuksen valitsemia (12) – joista yksi - Juudas – lankesi pois; kavaltaen Jeesuksen.

Jeesus itse valitsi uudeksi apostoliksi Saulus tarsolaisen, uskovien seurakunnan vainoojan ja murhamiehen. Ihme tapahtui Damaskon tiellä. ( Apt 9. luku) Saul otti nimekseen Paavali.
        ( = Paavali; Paulus, latinalaisperäinen nimi tarkoittaa ”pieni” tai ”pikkuruinen”. )

Paavali, entinen Saulus tarsolainen oli:

• Herramme Jeesuksen Kristuksen kutsuma ja valtuuttama (Apt 9: 1-22, Apt luvut 22-26)
        • ”äitinsä kohdusta saakka” Jumalan suunnitelmien mukaan ( Galat 1:14-15)
        • ”erikoistehtävänä” toimia pakanain apostolina (Galat 2:7-9, Apt 22:18-21)
        • erotettu ja siunattu lähetystehtävään johtavien uskonveljien keskellä (Apt 13:1-4)
        • valtaisan ja laajan työtehtävän suorittanut Jeesuksen apostoli (Rooman imperiumin alue)
        • uranuurtaja kristillisen seurakunnan syntymisessä ”pakanain” keskellä
        • kristillisen seurakuntamallin lyömätön opettaja (Tiit 1:5-14, 2 Tim 2:2, Efe 2:19-22)
        • kristillisen toiminnan rajat ja ohjeet ( 1 Kor 12-14, Room 12 luku)

Paavalin apostolivirkaan kohdistuvat valheet ja väitteet
        --------------------------------------------------------------------------
        Hän oli tietyllä tavalla jopa ”erikoisapostoli”, Jumalan aivoittelema suureen tehtävään. Laajalle alueelle silloisen Rooman valtakunnan piirissä.

Paavalin apostolin virkaa on koetettu romuttaa ja kiistää jos jonkinlaisilla tyhjillä selityksillä.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Paavali, entinen Saulus tarsolainen oli:

• Herramme Jeesuksen Kristuksen kutsuma ja valtuuttama (Apt 9: 1-22, Apt luvut 22-26)
        • ”äitinsä kohdusta saakka” Jumalan suunnitelmien mukaan ( Galat 1:14-15)
        • ”erikoistehtävänä” toimia pakanain apostolina (Galat 2:7-9, Apt 22:18-21)
        • erotettu ja siunattu lähetystehtävään johtavien uskonveljien keskellä (Apt 13:1-4)
        • valtaisan ja laajan työtehtävän suorittanut Jeesuksen apostoli (Rooman imperiumin alue)
        • uranuurtaja kristillisen seurakunnan syntymisessä ”pakanain” keskellä
        • kristillisen seurakuntamallin lyömätön opettaja (Tiit 1:5-14, 2 Tim 2:2, Efe 2:19-22)
        • kristillisen toiminnan rajat ja ohjeet ( 1 Kor 12-14, Room 12 luku)

Paavalin apostolivirkaan kohdistuvat valheet ja väitteet
        --------------------------------------------------------------------------
        Hän oli tietyllä tavalla jopa ”erikoisapostoli”, Jumalan aivoittelema suureen tehtävään. Laajalle alueelle silloisen Rooman valtakunnan piirissä.

Paavalin apostolin virkaa on koetettu romuttaa ja kiistää jos jonkinlaisilla tyhjillä selityksillä.

Väittelyä? Mistä oikein on kyse Paavalin mollaamisessa?

Tiesitkö – muistatko? - Että. . .
        - siitä lähtien, kun Herramme Jeesus Kristus valitsi ja valtuutti Paavalin ( Saulus tarsolaisen) apostolin jaloon virkaan - Damaskon tiellä - siitä alkaen on paholainen vainonnut ja vihannut Paavalia! Miksi? Juuri siksi, että hän oli ja on Herran ”valittu ase” ! ( Apt 9:15).

Oli paholaiselle niin suuri ja katkera menetys, kun saatanan tehokas käsikassara, Jumalan, Jeesuksen ja Kristuksen seurakunnan vihollinen ja hävittäjä! ( Saulus tarsolainen) siirtyi Jumalan valtakunnan aktiiviseksi palvelijaksi! Siinä se perimmäinen syy!

Yksinkertaisesti ja lyhyesti sanottuna kysymys on vainosta. Paholaisen vihasta Jumalaa, Jeesusta, Jumalan valtakuntaa kohtaan. Ja koska Paavalista oli Jumala suunnitellut ”valitun aseen” ( Apt 9:15) – tämä ”vaino” alkoi pian; välittömästi. Kiihkojuutalalaiset sekosivat.. .

Paavali oli kokenyt vallankumouksellisen kohtaamisen Herran Jeesuksen voiman ja kirkkauden kanssa Damaskon tiellä - täyttynyt Pyhällä Hengellä. Vapautui vihasta ja murhanhimostaan, mitä tapahtui? ( Apt 9. luku)

Kun hän saarnasi että Jeesus Kristus on Herra (Damaskossa) – alkoi VAINO. Juutalaiset, jotka olivat vihanneet Jeesusta, ja olivat vastuussa Hänen surmaamisestaan ( ristiinnaulitseminen), nämä samat uskonnolliset kiihkotahot näkivät Paavalissa uuden uhkan. Näin saamme lukea:
        • ”Jonkin ajan kuluttua juutalaiset päättivät tappaa Saulin.” ( Apt 9:23-24)

Jatkoa aloitukseen: Miksi väittelyä Paavalist

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

- siitä lähtien, kun Herramme Jeesus Kristus valitsi ja valtuutti Paavalin ( Saulus tarsolaisen) apostolin jaloon virkaan - Damaskon tiellä - siitä alkaen on paholainen vainonnut ja vihannut Paavalia! Miksi? Juuri siksi, että hän oli ja on Herran ”valittu ase” ! ( Apt 9:15).

Oli paholaiselle niin suuri ja katkera menetys, kun saatanan tehokas käsikassara, Jumalan, Jeesuksen ja Kristuksen seurakunnan vihollinen ja hävittäjä! ( Saulus tarsolainen) siirtyi Jumalan valtakunnan aktiiviseksi palvelijaksi! Siinä se perimmäinen syy!

Yksinkertaisesti ja lyhyesti sanottuna kysymys on vainosta. Paholaisen vihasta Jumalaa, Jeesusta, Jumalan valtakuntaa kohtaan. Ja koska Paavalista oli Jumala suunnitellut ”valitun aseen” ( Apt 9:15) – tämä ”vaino” alkoi pian; välittömästi. Kiihkojuutalalaiset sekosivat.. .

Paavali oli kokenyt vallankumouksellisen kohtaamisen Herran Jeesuksen voiman ja kirkkauden kanssa Damaskon tiellä - täyttynyt Pyhällä Hengellä. Vapautui vihasta ja murhanhimostaan, mitä tapahtui? ( Apt 9. luku)

Kun hän saarnasi että Jeesus Kristus on Herra (Damaskossa) – alkoi VAINO. Juutalaiset, jotka olivat vihanneet Jeesusta, ja olivat vastuussa Hänen surmaamisestaan ( ristiinnaulitseminen), nämä samat uskonnolliset kiihkotahot näkivät Paavalissa uuden uhkan. Näin saamme lukea:

Olen edelleen täysin samaa mieltä (2020) käyttämästäni sanasta ”vallankumous”. Paavalin asiassa.

Hänen radikaali kääntymyksensä Damaskon tiellä oli startti. Kun Saulus Tarsolainen kerrotulla tavalla ( Apt 9.luku) siirtyi:
        • ”pimeydestä valkeuteen, Jumalan valoon”
        • ”saatanan vallasta Jumalan Pojan Jeesuksen valtakuntaan”
        • ”kuoleman vallasta ikuisen elämän piiriin”

Ja kun hän sittemmin valtavan laajan apostolin tehtävän puitteissa osoitti praktisella tavalla ja tasolla siirtyneensä:
        • ”vihaamisen sijasta Rakkauden apostoliksi”
        • ” Jeesuksen vainoojan sijasta Jeesuksen uskolliseksi palvelijaksi”
        • ”uskonnollisen kiivailijan sijasta – Jeesuksen ristin työn todistajaksi!

Niin, kertokaapa te viisaat – onko teillä sanavarastossa mitään toista osuvampaa ja parempaa sanaa kuvaamaan tuota vallankumouksellista IHMETTÄ?

Tarvitsee vain huolella lukea Apostolien Tekoja. Siellä se näkyy praktisella ja konkreettisella tasolla. Siis mikä? Miten radikaalina ja omituisena Paavali pidetttiin! Lukekaa, jos kiinnostaa?

Itselleni Paavali-asia nousi kehiin jo yli 50 vuotta sitten. Toki kaiken muun tärkeän joukossa. Jeesus Kristus, Vapahtaja, Pelastaja.

Niin radikaalia oli Paavalin tuoma sanoma (Jeesuksesta) silloisen Rooman Imperiumin keskellä, kreikkalaisen kulttuurin keskellä - että? - Kun heidän ”omat jumalansa” ja jumalatarustonsa joutuivat syyniin kuin ”uhanalaiset lajit”? Syntyi vaino. Tietysti. Kuten Jeesus oli sen Paavalin kohdalla ennustanut.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Olen edelleen täysin samaa mieltä (2020) käyttämästäni sanasta ”vallankumous”. Paavalin asiassa.

Hänen radikaali kääntymyksensä Damaskon tiellä oli startti. Kun Saulus Tarsolainen kerrotulla tavalla ( Apt 9.luku) siirtyi:

Ja kun hän sittemmin valtavan laajan apostolin tehtävän puitteissa osoitti praktisella tavalla ja tasolla siirtyneensä:

Niin, kertokaapa te viisaat – onko teillä sanavarastossa mitään toista osuvampaa ja parempaa sanaa kuvaamaan tuota vallankumouksellista IHMETTÄ?

Tarvitsee vain huolella lukea Apostolien Tekoja. Siellä se näkyy praktisella ja konkreettisella tasolla. Siis mikä? Miten radikaalina ja omituisena Paavali pidetttiin! Lukekaa, jos kiinnostaa?

Itselleni Paavali-asia nousi kehiin jo yli 50 vuotta sitten. Toki kaiken muun tärkeän joukossa. Jeesus Kristus, Vapahtaja, Pelastaja.

Niin radikaalia oli Paavalin tuoma sanoma (Jeesuksesta) silloisen Rooman Imperiumin keskellä, kreikkalaisen kulttuurin keskellä - että? - Kun heidän ”omat jumalansa” ja jumalatarustonsa joutuivat syyniin kuin ”uhanalaiset lajit”? Syntyi vaino. Tietysti. Kuten Jeesus oli sen Paavalin kohdalla ennustanut.

Moniakin ihmisiä askarruttaa, että MIKÄ kumma sen Paavalin suhteen on, kun jaksetaan vuodesta toiseen järjettömällä kiihkolla sepustaa potaskaa, puuta-heinää-olkia-roskia….? Mutta?

”Ei mitään uutta auringon alla” kirjoitti viisaudesta kuulu kuningas Salomo jo 3000 vuotta sitten.

Kun nämä valheväittäjät nyt esittävät samaa potaskaa kuin 2024, samat ”lääkkeet” sopii tautiin? Laajassa arkistossani on näitä ”totuuden kirveleviä rohtoja” (!) Siis tekstejä. Totuuden suola kirvelee, mutta estää mädäntymistä… Nyt vuoteen 2024, ja silloisen väittelyareenan visioihin!

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18507100/miksi-vaittelya-apostoli-paavalista----ut-tuo-valoa!--(b---8-6-2024)

• Anonyymi00023
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Moniakin ihmisiä askarruttaa, että MIKÄ kumma sen Paavalin suhteen on, kun jaksetaan vuodesta toiseen järjettömällä kiihkolla sepustaa potaskaa, puuta-heinää-olkia-roskia….? Mutta?

”Ei mitään uutta auringon alla” kirjoitti viisaudesta kuulu kuningas Salomo jo 3000 vuotta sitten.

Kun nämä valheväittäjät nyt esittävät samaa potaskaa kuin 2024, samat ”lääkkeet” sopii tautiin? Laajassa arkistossani on näitä ”totuuden kirveleviä rohtoja” (!) Siis tekstejä. Totuuden suola kirvelee, mutta estää mädäntymistä… Nyt vuoteen 2024, ja silloisen väittelyareenan visioihin!

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18507100/miksi-vaittelya-apostoli-paavalista----ut-tuo-valoa!--(b---8-6-2024)

Se on sitä, että pImeys vihaa valkeutta.
        Paholainen vihaa Jumalaa.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00021 kirjoitti:

luetaan

• Anonyymi00038
        Anonyymi00027 kirjoitti:

luetaan

Galatalaiskirje 1:1
        ”Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt.”

Paavalin apostolinvika oli sekä Jumalan että Herramme Jeesuksen suvereenilla tasolla valittu.

1. Paavali oli Jeesuksen Kristuksen kutsuma ja valtuuttama apostoli ( Juudaksen sijaan valittu)

2. Paavalin viran tunnustivat lukuisat ihmiset! ( Ei vain Paavali itse)

3. Paavali tunnustettiin ”Jumalan työtoveriksi”.

4. Paavali siunattiin, valtuutettiin ja lähetettiin apostolinvirkaan useiden veljien kollegiossa.

5. Pyhä Henki kehotti em. veljiä lähettämään Paavalin ja Barnabaan työkentälle! ( Apt 13:1-4)

6. Paavali sai Pyhän Hengen, kun kohtasi Jeesuksen ja sai uskon.

7. Paavali ei koskaan menettänyt Pyhän Hengen voimaa ja valtuuksia.

8. Paavali oli loppuun saakka uskollinen ja Hengen voimassa toimiva apostoli!

9. Paavalilla oli monia Pyhän Hengen antamia armolahjoja, ”hengen lahjoja, mm. raitsis kielilläpuhumisen lahja.

10. Paavali ei puhunut mitään ”glossoliaa” . ( Ei todistusta Sanassa!)

11. Paavaliin ei mennyt mitään ”pahaa henkeä” taikka demonia.

12. Paavalin ”pistin oli lihassa” - siis fyysinen rasite, ei ulottunut hengen tasolle!

13. Paavali ei elänyt synneisssä, ei harjoittanut ”valehtelun syntiä” eikä muutakaan!

• Anonyymi00077
        Anonyymi00038 kirjoitti:

”Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt.”

Paavalin apostolinvika oli sekä Jumalan että Herramme Jeesuksen suvereenilla tasolla valittu.

1. Paavali oli Jeesuksen Kristuksen kutsuma ja valtuuttama apostoli ( Juudaksen sijaan valittu)

4. Paavali siunattiin, valtuutettiin ja lähetettiin apostolinvirkaan useiden veljien kollegiossa.

5. Pyhä Henki kehotti em. veljiä lähettämään Paavalin ja Barnabaan työkentälle! ( Apt 13:1-4)

9. Paavalilla oli monia Pyhän Hengen antamia armolahjoja, ”hengen lahjoja, mm. raitsis kielilläpuhumisen lahja.

12. Paavalin ”pistin oli lihassa” - siis fyysinen rasite, ei ulottunut hengen tasolle!

13. Paavali ei elänyt synneisssä, ei harjoittanut ”valehtelun syntiä” eikä muutakaan!

Huomautus ketjun lukijoille;
        Tästä eteenpäin ketju on täynnä Paavali.parjauksen iljettäviä saasteita. Häiriköinti ja kiusaaminen jyllää.

T,Aloittaja

• Anonyymi00115
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Apostoleista yleensä?

Saulin roomalainen nimi oli Paavali hän ei ottanut uutta nimeä. Nykytutkijoiden käsitys asiasta.

• Anonyymi00119
        Anonyymi00020 kirjoitti:

”saatanan vallasta Jumalan Pojan Jeesuksen valtakuntaan”

Aika kavala se saatana on, kun se pitää juutalaisia valtansa alla, koska he omasta mielestä elävät Jumalan lain alla mutta todellisuudessa he elävätkin saatanan ikeessä koska eivät usko Jeesuksen olleen luvattu Messias. Onhan siinä tietysti syytä rukoilla juutalaisten puolesta koska he kuvittelevat heillä olevan oikeus tehdä sotarikoksia Gazassa vaikka he tekevät saatanan töitä. Meneekö se noin vai mikä meni vikaan...

• Anonyymi00130
        Anonyymi00016 kirjoitti:

. Hän armahti minut, koska epäuskoni tähden en tiennyt, mitä tein.” ( 1 Tim 1:12-13, KR92)
        • ”Minäkin elin ennen siinä luulossa, että minun tulee kaikin voimin taistella Jeesus Nasaretilaisen nimeä vastaan.

Saul toimi, kuin lakia kunnioittavan juutalaisen tulee toimia, koska ei uskonut Jeesuksen olleen luvattu messsias. Saul oli harhaan johdettu väärien todistajien toimesta. Se siis teki Saulista saatanan apupojan vaikka hän luuli tekevänsä Jumalan kunniaksi. en tiedä onko se sitten Jumalan kunniaksi , kun väitetään Saulin olleen saatanan apumies, koska hän oli Jumalaan uskova. Nykyisinkin on paljon harhaan johdettuja jotka kuvittelevat tekevänsä työtä Jumalan hyväksi vaikka näin ei olisikaan. Mikäli ihminen on harhaan johdettu syy on harhaan johtajissa ei johdetussa.

• Anonyymi00132
        Anonyymi00019 kirjoitti:

- siitä lähtien, kun Herramme Jeesus Kristus valitsi ja valtuutti Paavalin ( Saulus tarsolaisen) apostolin jaloon virkaan - Damaskon tiellä - siitä alkaen on paholainen vainonnut ja vihannut Paavalia!

Kyseisessä vainossa hän käytti apunaan muita juutalaisia jotka eivät uskoneen Jeesuksen olevan luvattu messias. Mooseksen lakien alla elävät olivat todellisuudessa saatanan apulaisia näin aloittaja antaa meidän ymmärtää.

Paavali tajusi Jeesuksen olevan odotettu Messias se keljutti saatanaa. Mutta onneksi saatanalla oli muita apulaisia jotka jatkoivat vainoamista Jumalan nimen kunniaksi he eivät tienneet, että he todellisuudessa palvelivat saatanaa.

Kiihkojuutalaiset alkoivat vainoamaan paavalia saatanan nimeen vai Jumalan kunniaksi miten lie...

• ”Jonkin ajan kuluttua juutalaiset päättivät tappaa Saulin.”

Vainot jatkuivat ja Saulista tuli vainottu entisen vainoajan sijaan. Vainot sai alkunsa Stefanoksen kivityksestä.

Saul oli vain yksi saatanan apulaisista niitä hänellä riitti Saulin menettämisestä huolimatta. Kirjoittaja antaa y7mmärtää, että ne jotka vainosivat kristittyjä olivat saatanan apureita eikä Jumalaan uskovia juutalaisia millainen myös Saul oli omien sanojensa mukaan. Saul tuli lain alta armon alle. Aloittajan mukaan Saul oli saatanan apuri joka kääntyi juutalaiseksi. Juutalaiseksi joita alettiin myöhemmin kutsumaan kristityiksi. Todellisuudessa Saul oli juutalainen syntymästä lähtien.

• Anonyymi00133
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Missä Jeesus ennustaa Paavalin joutuvan vainon kohteeksi. Jeesus ei ennustanut hän tietää mitä tulee tapahtumaan. Jeesus ei ollut profeetta hän oli Jumalan poika itsekin Jumala. Jumalan sana on totuus ei ennustus. Eiköhän Paavali tiennyt itsekin mitä edessä on tuleva olihan hän itsekin vainonnut Jeesukseen uskovia oman uskonsa puolesta vai oliko se saatanan apurina.

• Anonyymi00007

Murhamiesten ja roistojen yleinen tapa jo siihen aikaan oli esiintyä väärällä nimellä, ettei olisi saatu kiinni teoistaan.

Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
      Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
      Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

• Anonyymi00009

Sinä esiinnyt anonyyminä, mutta paholaisen asialla.

• Anonyymi00008

Näin se vaan on, että Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

Ennen taivaaseen nousua Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan hänen taivaaseen menon jälkeen ilmestyvistä Jeesus nimeä käyttävistä henkijeesuksista ja Paavalin kaltaisista eksyttäjistä, jotka ovat valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa, sitä hävittämässä.

Matt.24: 24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

• Anonyymi00010

Eikä se jatkuva "jeesustelu" takaa mitään oikeata uskoa.

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee
        Jumalan lain rikkomista.

Hihhulit eivät edes tunnusta Jumalan lakien auktoriteettia ja Jumalan lait on eksyttäjille pelkkä kirous.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Eikä se jatkuva "jeesustelu" takaa mitään oikeata uskoa.

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee
        Jumalan lain rikkomista.

Hihhulit eivät edes tunnusta Jumalan lakien auktoriteettia ja Jumalan lait on eksyttäjille pelkkä kirous.

Sananl. 28:9

Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.

• Anonyymi00135

Matt.24: 24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Onko jeesuksen ilmestymisen jälkeen tullut esiin vääriä kristuksia? Paavali ei ainakaan julistautunut kristukseksi ja kaksi aiempaa tapausta oli ennen Jeesusta ja kyseinen evankeliumi on kirjoitettu Jeesuksen jälkeen. Niitä vääriä kristuksia odotellessa.

Tällä hetkellä on kolme näkökulmaa esillä Paavalista minä väitän, että Paavalin usko perustui juutalaisten uskoon ja Paavali siirtyi lain alta armon alle kuten hän itse kirjoittaa. Hän toimi vainoissa Jumalan nimeen ei saatanan.

Aloittaja väittää Paavalin toimineen saatanan apulaisena ja tulleen uskoon vasta kohdatessaan Jeesuksen Damaskon tiellä.

kolmas väite on Paavalin olleen roomalainen tappaja joka kohtasi saatanan Damaskon tiellä ja Paavali oli väärä apostoli.

• Anonyymi00012

Vallankumous Saulus tarsolaisen elämässä

Vallankumous ei ole väärä sana, vaan erittäin osuva kuvaus ilmaisemaan sitä, kun JOKU
      kääntyy, valitsee uskon Jeesukseen ja Jumalaan. Syvimmiltään kyse on siitä, että ihminen ”siirtyy toisen hallintovallan” piiriin. Paavali itse kuvailee näin:

• ”Kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa,

• ”- häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. ” (Koloss 1:12-13)

• ”Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän.”

• - avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.” (Apt 26-17-18)

Eli? Sanojen semantiikka huomioiden, vallankumous on oikein sopiva sana ilmaisemaan sitä kun ihmisen elämässä ”hallitsija” ja hallintovalta muuttuu.
      • ”pimeyden vallasta”
      • ”rakkaan poikansa valtakuntaan”
      • ”pimeydestä valkeuteen”
      • ”saatanan vallasta Jumalan tykö”

Vakiintuneena kirjoittajana, kirjailijana 1980 alkaen, olen tarkkana sanojen kanssa. Painetusta sanasta ei saa jälkeenpäin mitään deletoitua!

En siis ole sattumoisin valinnut tuota sanaa Paavalin historiikkia kuvatessani. Vaan harkitusti, pohdinnan perästä. Koska, mitään parempaakaan sanaa ei kielessämme ole!

Myös Jeesus itse opetuksissaan toi selkeästi esille sen, että
      • On Jumalan valtakunta, ja Jumalan valtakunnan kansalaiset.
      • On Pimeyden ruhtinas ja hänen väkensä.
      • ”Te ette voi palvella kahta herraa.”

Kysymys on siis todella ”hallintovallan” asiasta. Vallankumous. Enkä tule editoimaan julkisia tekstejäni, vuodelta 2020.

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/mlhie2/iloisia-uutisia-16-eraan-pilkkaajan-vallankumouskei

• Anonyymi00122

”Te ette voi palvella kahta herraa.”

Paavalilta se onnistui sinun käsityksen mukaan. Paavali eli lakihenkistä elämää juutalaisten lakien alla ja palveli samalla saatanaa. Siinä on kaksi herraa tai vaihtoehtoisesti laki on saatanasta. Viittaan aloittajan käsitykseen siitä, että Paavali palveli saatanaa vaikka hän eli lain alla.

• Anonyymi00025

Siinnä reppanassa ei ollut paljoa vainoamista.

• Anonyymi00026

Tarkoitat siis itseäsi? Pahoittelut.

• Anonyymi00028

Saatana puhui täysin kirjoituksien mukaan. Ei se todista mitään oikeata uskoa eikä henkeä.

Saatana vei Jeesuksen erämaahan ja Saatana kohtasi Paavalin erämaassa.

Jeesus ei hiippale haamuna murhamiesten porukoissa missään erämaissa.

Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

• Anonyymi00029

Saulus piilotteli väärällä nimellä Arabian erämaassa kolmisen vuotta, ettei olisi saatu kiinni Juutalaisten murhista.

Gal. 1:17

enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Saulus piilotteli väärällä nimellä Arabian erämaassa kolmisen vuotta, ettei olisi saatu kiinni Juutalaisten murhista.

enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.

Höpö höpö sun satuja. Kirottaja juttuja teet.Ei mitään todistetta vain omaa hallusinaatiosi. Hae ihmeessä apua, oot säälittävä

• Anonyymi00032
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Saulus Tarsolainen muutti nimensä Paavaliksi, ettei olisi saatu kiinni Juutalaisten pyhien meisten murhisa ja pyövelin hommista, missä oli ahkeroinut Roomanvallan lukuun.
        Oleili väärällä nimellä "Paavali" Arabian erämaassa ja Damaskon kaupungissa yhteensä kymmenisen vuotta.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Saulus Tarsolainen muutti nimensä Paavaliksi, ettei olisi saatu kiinni Juutalaisten pyhien meisten murhisa ja pyövelin hommista, missä oli ahkeroinut Roomanvallan lukuun.
        Oleili väärällä nimellä "Paavali" Arabian erämaassa ja Damaskon kaupungissa yhteensä kymmenisen vuotta.

Kirottua juttua. Ei todstettua.

• Anonyymi00039

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Nyt on vaan niin, että ei siellä pyhässä kaupungissa ole mitään Paavalin perustuksia eikä pilareita, koska mies oli Juutalaisten murhamies,
        Mukana Juutalaisten joukkosurmissa, pyövelin hommissa Jerusalemissa.

Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Nyt on vaan niin, että ei siellä pyhässä kaupungissa ole mitään Paavalin perustuksia eikä pilareita, koska mies oli Juutalaisten murhamies,
        Mukana Juutalaisten joukkosurmissa, pyövelin hommissa Jerusalemissa.

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

Ap. t. 26:10

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin heidät tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin heidät tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

Jeesus: Ja te tiedätte, ettei yhdessäkään murhaajassa ole ijankaikkinen elämä pysyvä.

Ilm. 22:15

Mutta ulkona ovat koirat ja velhot, ja huorintekiät ja murhaajat, ja epäjumalan palveliat, ja kaikki ne, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Jeesus: Ja te tiedätte, ettei yhdessäkään murhaajassa ole ijankaikkinen elämä pysyvä.

Ilm. 22:15

Mutta ulkona ovat koirat ja velhot, ja huorintekiät ja murhaajat, ja epäjumalan palveliat, ja kaikki ne, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Jumalan sanat ovat selkeitä sanoja sellaisenaan. Ei niitä tarvi millään Paavalin valheilla kirkastaa.

Ps. 12:7

Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.

• Anonyymi00030

Saulus Tarsolainen (miehen oikea nimi) sai vain joitakin kannattajia Korintossa, missä repi ja hajotti seurakuntaa.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".

Jeesus ei pitänyt yhtään Paavalin touhuista.

Matt. 12:30

Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

• Anonyymi00045

Tästäkin huolimatta Raamattu on ainoastaan kokoelma ihmisen kirjoittamia mielikuvitustarinoita ja jokainen täysijärkinen ymmärtää tämän tosiasian.

• Anonyymi00046

Raamatun asiat on tosia myös historian tutkimuksen kannalta. Keisari Augustuksen ajat on tiedossa hyvin.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Raamatun asiat on tosia myös historian tutkimuksen kannalta. Keisari Augustuksen ajat on tiedossa hyvin.

kiitos, hyvä huomio

• Anonyymi00048

Kyllä, ne eivät ole historian kirjoituksia eivätkä silminnäkijäkertomuksia, ne on luotu uskon manipuloimiseksi.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Kyllä, ne eivät ole historian kirjoituksia eivätkä silminnäkijäkertomuksia, ne on luotu uskon manipuloimiseksi.

Jos ne olisivat historiankirjoituksia, niissä kerrottaisiin pääsiäisenä, happamattoman leivän päivänä lasten uhraamisesta, joiden lasten hengen säästämisestä ei oltu maksettu papeille kultaa, jolloin Jeesus riehui temppelissä, ja mitä tätä riittiä ehtoollinen mukailee.

Edelleen juutalaisilla on riitti, kun isä vie neliviikkoisen esikoispojan ruokatarjottimella, korujen seassa papin eteen ja maksaa papille hengen lunastamismaksun.

Riitin nimi on Pidyon haben.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Jos ne olisivat historiankirjoituksia, niissä kerrottaisiin pääsiäisenä, happamattoman leivän päivänä lasten uhraamisesta, joiden lasten hengen säästämisestä ei oltu maksettu papeille kultaa, jolloin Jeesus riehui temppelissä, ja mitä tätä riittiä ehtoollinen mukailee.

Edelleen juutalaisilla on riitti, kun isä vie neliviikkoisen esikoispojan ruokatarjottimella, korujen seassa papin eteen ja maksaa papille hengen lunastamismaksun.

"Ystävä sä lapsien" eli Jeesus yritti pelastaa lapsia - mahdollisesti omaa poikaansa, koska Nag Hammadista on löytynyt Paavalin kirje, jossa Paavali mainitsee Jeesuksen esikoisen.

No, onko ollut mainiompaa keinoa peittää tämä julmuus ja pahuus, kuin juutalaisten toimesta luoda sen päälle kristinusko Jeesuksen nimeen - tosin kiroukseksi kirottuna uhrina, mutta moinen kirous (Gal.3:13) ei tietenkään aidon hurskastelun ohella saa edes silmäluomea värähtämään.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00050 kirjoitti:

"Ystävä sä lapsien" eli Jeesus yritti pelastaa lapsia - mahdollisesti omaa poikaansa, koska Nag Hammadista on löytynyt Paavalin kirje, jossa Paavali mainitsee Jeesuksen esikoisen.

No, onko ollut mainiompaa keinoa peittää tämä julmuus ja pahuus, kuin juutalaisten toimesta luoda sen päälle kristinusko Jeesuksen nimeen - tosin kiroukseksi kirottuna uhrina, mutta moinen kirous (Gal.3:13) ei tietenkään aidon hurskastelun ohella saa edes silmäluomea värähtämään.

Niin, kiroukseksi kirotulla uhrilla ja ihmissyönnillä, joka on juutalaisten pääsiäisen ruokauhrilahja Baal-jumalalleen (Ef.5), ja on happamattoman leivän päivänä juutalaisten ruokapöydällä, liinan alla piilossa.

Pelastihan Kristus heidät lain kirouksesta, kun tuli KIROUKSEKSI heidän edestään (Gal.3:13).

• Anonyymi00053
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Niin, kiroukseksi kirotulla uhrilla ja ihmissyönnillä, joka on juutalaisten pääsiäisen ruokauhrilahja Baal-jumalalleen (Ef.5), ja on happamattoman leivän päivänä juutalaisten ruokapöydällä, liinan alla piilossa.

Pelastihan Kristus heidät lain kirouksesta, kun tuli KIROUKSEKSI heidän edestään (Gal.3:13).

Ja jokaiselle uskojalle Paavalin sanoin se päivä tulessa ilmestyy, joka kertoo, mikä oli se teko uskoa Paavalia, ja näin juutalaisten Baal-jumala saa lisää ja lisää uhreja heidän esikoispoikiensa sijasta, löytyy 1.Korinttolaiskirje 3:13.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Ja jokaiselle uskojalle Paavalin sanoin se päivä tulessa ilmestyy, joka kertoo, mikä oli se teko uskoa Paavalia, ja näin juutalaisten Baal-jumala saa lisää ja lisää uhreja heidän esikoispoikiensa sijasta, löytyy 1.Korinttolaiskirje 3:13.

Tällä hetkellä 45.000 eri kristinuskon haaraa 2,4 miljardilla uskojalla

• Anonyymi00055
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Jeesuksen ystävät, oikeat 12 apostolit on luotettavia audenttisia todistajia. He elivät Jeesuksen kanssa, kuulivat Jeesuksen opetukset, heille Jeesus kertoi kaiken mahdollisen.

Joh. 15:15

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Jeesuksen ystävät, oikeat 12 apostolit on luotettavia audenttisia todistajia. He elivät Jeesuksen kanssa, kuulivat Jeesuksen opetukset, heille Jeesus kertoi kaiken mahdollisen.

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

Mitään sellaisia apostoleja ei ole edes ollut, ei edes tiedetä ketkä ovat evankeliumeita kirjoittaneet satojakin vuosia myöhemmin, kun oli Paavalin kirjeet - kyse on vain uskon synnyttämisestä Jeesuksen uhraamisen selitykseksi. Hän ilmeisesti oli historiallinen henkilö.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00049 kirjoitti:

• Anonyymi00065
        Anonyymi00050 kirjoitti:

• Anonyymi00066
        Anonyymi00052 kirjoitti:

• Anonyymi00067

• Anonyymi00069
        Anonyymi00055 kirjoitti:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/19464245/jeesus-ei-valinnut----arpomalla----apostoleita-eika-paavalia!-(11-7-2027

https://keskustelu.suomi24.fi/t/19463461/paavali-oli-oikea-apostoli-amen!

• Anonyymi00071
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Mitään sellaisia apostoleja ei ole edes ollut, ei edes tiedetä ketkä ovat evankeliumeita kirjoittaneet satojakin vuosia myöhemmin, kun oli Paavalin kirjeet - kyse on vain uskon synnyttämisestä Jeesuksen uhraamisen selitykseksi. Hän ilmeisesti oli historiallinen henkilö.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/19468101/miksi-vaittelya-apostoli-paavalista---ut-tuo-valoa!-(15-7-2026)

https://keskustelu.suomi24.fi/t/19468323/paavali-vaittelyn-a-b-c-analyysia-finaalia---(16-7-2026)

• Anonyymi00051

Saulus toteutti vanhaa liittoa, tapa, poista keskuudesta se, joka ei vietä sapattia.

Ja Paavali joutui sitten itse saman vainon kohteeksi.

Mitään muuta selityksiä eikä sekopäisiä kirouksia ei ole.

• Anonyymi00056

Ei Paavalia kukaan uskaltanut vainota. Mies oli ammattitappaja, jolle Saatanan enkeli antoi valtavat fyysiset voimat ja nyrkkeilijän lahjat. Mies oli Roomanvallan suojeluksessa, jolla oli mafiamiehen suojaus ja oikeudet.

Fil. 3:4

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Ei Paavalia kukaan uskaltanut vainota. Mies oli ammattitappaja, jolle Saatanan enkeli antoi valtavat fyysiset voimat ja nyrkkeilijän lahjat. Mies oli Roomanvallan suojeluksessa, jolla oli mafiamiehen suojaus ja oikeudet.

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

Kaikki viittaa siihen, että mies oli saanut gladiaattorin koulutuksen taistelulajeihin.

Tunsi miekat, puhui lyhyestä kaksiteräisestä pistomiekasta, gladiuksesta, mitä gladiaattorit käytti tappoaseena.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Kaikki viittaa siihen, että mies oli saanut gladiaattorin koulutuksen taistelulajeihin.

Tunsi miekat, puhui lyhyestä kaksiteräisestä pistomiekasta, gladiuksesta, mitä gladiaattorit käytti tappoaseena.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Kuinka heidät tapettiin? Kidutus? Kärsimys?

Melkoinen luonne täytyy olla kun mielistyy sellaiseen touhuun.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00058 kirjoitti:

• Anonyymi00072
        Anonyymi00056 kirjoitti:

• Anonyymi00073

• Anonyymi00076
        Anonyymi00056 kirjoitti:

3. Paavali tunnustettiin ”Jumalan työtoveriksi”

• Anonyymi00081
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Totta kai Paavali on Baal-jumalansa työtoveri, tuskin sitä kukaan kiistää.

Toteuttihan hän jumalansa määräyksestä tarinan mukaan Jeesuksen teurastamisen ja kiroamisenkin. (5.Mooseksen kirja, luku 13).

• Anonyymi00084
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Apostolin virkoja (Apt.1:26) oli vain 12 kpl.
        23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
        24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut [Luuk. 16:15+ | Sananl. 16:33]
        25 astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
        26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.

Paavali ei siihen ryhmään kuulu.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Apostolin virkoja (Apt.1:26) oli vain 12 kpl.
        23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
        24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut [Luuk. 16:15 | Sananl. 16:33]
        25 astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
        26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.

Paavali ei siihen ryhmään kuulu.

Oikeat 12 Kristuksen apostolia elivät Jeesuksen kanssa ja kuulivat opetuksen suoraan Jeesukselta.

• Anonyymi00060

Niin, kaikki tekö haluatte yhteisvoimin haudata tuon historiallisen totuuden lasten teurastuksesta ja syömisestä, mitä peittämään Paavali loi kristinuskon?

• Anonyymi00061

Kirjoitin koko totuuden edelle. Voisitteko lukea.

• Anonyymi00070
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Kirjoitin koko totuuden edelle. Voisitteko lukea.

Ja lisäyksenä - mitä järkeä teidän on pyörittää näitä samoja tekstejänne tuhansia kertoja, kun teidän tietonne ja ymmärryksenne ei siitä etene, ei laaje yhtään mihinkään?!

Ei yksittäiset raamatun kohdat kerro lopulta koko totuutta suuntaa tai toiseen. Kaikki ne on ihan yhtälailla luota yhtä ja samaa kokonaisuutta silmällä pitäen, pääosin johtamaan harhaan.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Ja lisäyksenä - mitä järkeä teidän on pyörittää näitä samoja tekstejänne tuhansia kertoja, kun teidän tietonne ja ymmärryksenne ei siitä etene, ei laaje yhtään mihinkään?!

Ei yksittäiset raamatun kohdat kerro lopulta koko totuutta suuntaa tai toiseen. Kaikki ne on ihan yhtälailla luota yhtä ja samaa kokonaisuutta silmällä pitäen, pääosin johtamaan harhaan.

Syytän Paavalia - puolustan Paavalia, onkin oikein hyvä savuverho koko totuudelle, varmasti tähän kinaan on raamattuun luotu oikein mittava määrä hyttysiä.

• Anonyymi00087
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Syytän Paavalia - puolustan Paavalia, onkin oikein hyvä savuverho koko totuudelle, varmasti tähän kinaan on raamattuun luotu oikein mittava määrä hyttysiä.

Törkeää ivaa.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Törkeää ivaa.

Ai, eikö tämä keskustelu olekaan edennyt näin? Puolesta, vastaan, puolesta vastaan, puolesta ...

• Anonyymi00078

Saulus vainosi kristittyjä ja oli fariseus, mutta kun Jeesus otti hänet käyttöönsä, hänestä tuli Jumalan apostoli pakanoille.
      Hän oli ensimmäinen teologi, joka käännytti monia uskoon ja perusti seurakuntia. Hän keräsi paljon lampaita Jeesuksen laumaan.

Jumala tahtoo, että kaikki pelastuvat, mutta ne, joilla on myrkkyä kielensä alla, herjaavat Paavalia.
      Jumala voi kuitenkin kääntää kaiken hyväksi, kun ihminen itse kääntyy.

Paavali sai Pyhän Hengen, joka auttoi häntä tekemään työtä Jumalalle.

• Anonyymi00082

Ei siellä pyhässä kaupungissa ole mitään Paavalin perustuksia eikä pilareita.

Paavali tekeytyi Korintossa pakanoiden apostoliksi, mutta mikään Jeesuksen apostoli hän ei ole.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

• Anonyymi00086

Paavali sai Saatanan enkelin eli demonin henkioppaakseen.

Pyhä Henki ja Saatanan enkeli ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

Molemmat Saulit kokivat saman kohtalon.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Paavali sai Saatanan enkelin eli demonin henkioppaakseen.

Pyhä Henki ja Saatanan enkeli ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

Molemmat Saulit kokivat saman kohtalon.

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

Voi olla, että ihan hetki pärjäämme ilman yhtäkään raamatun jaetta - jos vain ajattelisimme.

• Anonyymi00090
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Voi olla, että ihan hetki pärjäämme ilman yhtäkään raamatun jaetta - jos vain ajattelisimme.

Vai ehdotanko tätä joillekin ohjelmoiduille hokijaroboteille, ja olenkin ainoa ihminen täällä?!

• Anonyymi00079

Mitä jos hetkeksi unohtaisitte koko Paavalin - onkohan häntäkään koskaan edes elänyt - on kyse tarinasta, jolla peitellään lasten uhraaminen ja syöminen. Löytyy tarkemmin edeltä.

• Anonyymi00080

Masilmassa katoaa vuodessa "useita miljoonia" lapsia, muotoili tekoäly, kun kysyin kadonneiden lasten määrää.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Masilmassa katoaa vuodessa "useita miljoonia" lapsia, muotoili tekoäly, kun kysyin kadonneiden lasten määrää.

Tämä selvitys raamatun tarinan yhteydestä lasten syöntiin alkaa viestistä nro 48.

• Anonyymi00100
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Miljoonia?
        Voiko tuo olla totta?
        Miksei tuosta puhuta enempää sillä eihän tuo ole ollenkaan normaalia!
        Kuinka valtavan iso määrä lapsia siis katoaa päivässä? Satoja? Tuhansia? Joka ikinen päivä?! EIHÄN TUO OLE NORMAALIA!

Tulee mieleen se seksirikollinen Epstein, Trump j.n.e.!!!

Mitä he ovat syöneet???

• Anonyymi00088

Eikö kannattaisi tutkia asioita mitä on Raamstussa. Kuten se, että farieukset halusi tappaa Jeesuksen sapatin tähden ja tähän Saul mukautui. Paavali taasen kyllä joutui samaan vainoon ja vaivon monesti pelastui.

Eikö kannattaisi keskittyä selviin asioihin ja jättää spekuloinnit vähemmälle.

• Anonyymi00092

Paavali oli koulutettu tappaja ja pyöveli, jota kukaan ei uskaltanut vainota.

• Anonyymi00098
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Paavali oli koulutettu tappaja ja pyöveli, jota kukaan ei uskaltanut vainota.

Niin ja hän oli myös noita tai maagi, koska mm. Galatalaiskirje 3:13 lukee kirouksen Jeesuksen päälle Kristuksena, ja kirouksia ovat muinoin lukeneet vain maagit tai noidat.

• Anonyymi00101
        Anonyymi00098 kirjoitti:

Niin ja hän oli myös noita tai maagi, koska mm. Galatalaiskirje 3:13 lukee kirouksen Jeesuksen päälle Kristuksena, ja kirouksia ovat muinoin lukeneet vain maagit tai noidat.

Hän kiroaa myös Jeesuksen julistamaksi käskemän evankeliumin, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta. Nämä kiroukset ovat huolestuttavia tai/ja noituminen.

• Anonyymi00102
        Anonyymi00101 kirjoitti:

Hän kiroaa myös Jeesuksen julistamaksi käskemän evankeliumin, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta. Nämä kiroukset ovat huolestuttavia tai/ja noituminen.

Uskovaisethan kertovat saavansa kimppuunsa demoneita ja sitten on niitä seonneita uskontojohtajia kuten myös seonneita uskovaisia.

• Anonyymi00094

Suomessakin vaikutti Ruandalainen baptistipastori, joka osoittautui olevan pakosalla kotimaassa osallistumista kansanmurhaan. Taisi olla elämänsä loppuajan 18 vankilassa.

• Anonyymi00095

• Anonyymi00097

Niin, laitoinkin tuohon toiseen ketjuun näistä miljoonista vuodessa katoavista lapsista yhden tapauksen - kun edellä kerron viestistä 48 alkaen, että miten raamattu ja kirkon ehtoollinen mukailee muinaista lasten teurastus- ja syöntiriittiä.

Niin vuodenvaihteessa 2000 hyvin lyhyessä ajassa katosi lastensuojejärjestön hallusta 600 huostaan otettua lasta, eikä kukaan tiedä mihin!

Kutsutaan Agia Varvaran tapaukseksi, josta YLE uutisoi vuonna 2013.

• Anonyymi00099

<<Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]<<

"Tarkoittaako toi rasismia, se on sinun tulkintasi, se on sielunvihollisesta silloin!
      Pilalle leikatut on vain otollisia kuten annat ymmärtää."

• Anonyymi00103

Lue miksi Paavali on huolissaan Pyhässä Hengessä:
      Roomalaiskirje:
      9:1 Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä -
      9:2 että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.
      9:3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,

Pois Kristuksesta

• Anonyymi00104

Hahaa - todistaa Pyhässä hengessä tekemästään kirouksesta helvettiin, mistä tuo henki nousee.

Mutta - tähän kiroukseen liittyen - älkää unohtako - viestistä 48 alkaen - koko tämä näytös on luotu peittämään juutalaisten oppiin liittyvää lasten uhraamista ja syömistä.

• Anonyymi00105
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Hahaa - todistaa Pyhässä hengessä tekemästään kirouksesta helvettiin, mistä tuo henki nousee.

Mutta - tähän kiroukseen liittyen - älkää unohtako - viestistä 48 alkaen - koko tämä näytös on luotu peittämään juutalaisten oppiin liittyvää lasten uhraamista ja syömistä.

Tämä on nyt tärkeää, kun käsittely Jeffrey Epsteinin tapauksesta on väliaikaisella jäähyllä tai ainakin meidän silmiltä ja korvilta suojattuna.

Mahdollista on ja todella totta, että Trumpin haltuunsa ottamalla Madurolla on asian kanssa tekemistä, ja tästä piuha on nyt liittynyt Espanjaan ja sitä kautta EU:iin, ja seuraavasta kohdasta lähdenkin sensuuriin.

• Anonyymi00124

Paavali oli taitava valheveikko.

Ei pitänyt valehtelemista pahana ollenkaan, saatikka syntinä, jos sen tarkoitusperät ovat hyvät.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Sekoitti totuutta ja valhetta sekaisin. Siksi monet eksyy.

On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.

• Anonyymi00106

<Mutta - tähän kiroukseen liittyen - älkää unohtako - viestistä 48 alkaen - koko tämä näytös on luotu peittämään juutalaisten oppiin liittyvää lasten uhraamista ja syömistä.<

Tämäkö on Jeesuksen sisäistä tuntemusta?
      Mistä tulee tuollainen henki?

• Anonyymi00107

Raamatusta. Etkö ole lukenut sitä?

• Anonyymi00108
        Anonyymi00107 kirjoitti:

Raamatusta. Etkö ole lukenut sitä?

Niin, tai lue nyt ainakin mitä kirjoitan miten se tulee raamatusta - sen vuoksihan minä sen viitteen juuti laitoin.

Mielenkiintoinen kysymys on tuo "Jeesuksen sisäinen tuntemus", kun opissa hän on KIROUKSEKSI kirottu uhri, joka syödään kannibalistisella ihmissyöntiriitillä, kuvitellen veren ja ruumiin olevan todellisesti läsnä.

Löytyy Gal.3:13, 1.Kor.11:23 ja Augsburgin tunnustus.

• Anonyymi00109
        Anonyymi00108 kirjoitti:

Niin, tai lue nyt ainakin mitä kirjoitan miten se tulee raamatusta - sen vuoksihan minä sen viitteen juuti laitoin.

Mielenkiintoinen kysymys on tuo "Jeesuksen sisäinen tuntemus", kun opissa hän on KIROUKSEKSI kirottu uhri, joka syödään kannibalistisella ihmissyöntiriitillä, kuvitellen veren ja ruumiin olevan todellisesti läsnä.

Löytyy Gal.3:13, 1.Kor.11:23 ja Augsburgin tunnustus.

Juuri tuo ihmissyöntiriitti tulee siitä lasten uhraamisesta, jotka syötiin.

• Anonyymi00110

”Se on uusi liitto minun veressäni. Tehkää se minun muistokseni!”Kaikki tuli valmiiksi, ota se vastaan – se on voitto saatanasta.Ymmärrä, mitä evankeliumi tarkoittaa!Ei pidä rienata pyhiä arvoja, jotka on puhdistettu Jeesuksen veressä."

• Anonyymi00111

Niin, Paavali antaa tiedoksi, kun hänen sanoin Jeesus kavallettiin. Löytyy Paavalin 1.Korinttolaiskirje luku 11:23 alkaen.

• Anonyymi00112
        Anonyymi00111 kirjoitti:

Niin, Paavali antaa tiedoksi, kun hänen sanoin Jeesus kavallettiin. Löytyy Paavalin 1.Korinttolaiskirje luku 11:23 alkaen.

Pitkään Korintossa asuessaan Paavali kirjoitti Roomaan ja kehui valehtelemistaan. Kuriiri vei kirjeen perille, mutta sitä ei annettu Korinttolaisille.

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi00113
        Anonyymi00111 kirjoitti:

Veriliitot tehdään Saatanan kanssa, jonka voiman avulla Paavali sitten Gal.3:13 kiroaa Jeesuksen Kristuksena KIROUKSEKSI.

Vai kirotaanko sinun mielestäsi Jumalan voiman avulla?

Se olisikin mielenkiintoista, jos Jumalan voimalla tässä Jeesuksen nimeen Kristus kirotaan Jumala voimalla kiroukseksi.

Augsburgin tunnustus nimittäin määrittelee, että Kristus on tosi Jumala.

• Anonyymi00117
        Anonyymi00113 kirjoitti:

Veriliitot tehdään Saatanan kanssa, jonka voiman avulla Paavali sitten Gal.3:13 kiroaa Jeesuksen Kristuksena KIROUKSEKSI.

Se olisikin mielenkiintoista, jos Jumalan voimalla tässä Jeesuksen nimeen Kristus kirotaan Jumala voimalla kiroukseksi.

Ei Jeesus koskaan väittänyt olevansa tosi Jumala.

Mark. 10:18

Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

• Anonyymi00118
        Anonyymi00113 kirjoitti:

On se kyllä erittäin outoa - ehkä olette kirottuja?! - jos ette vieläkään tiedä, että Paavalin Jumala on täysin eri kuin Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan isä Jumala?!

• Anonyymi00120
        Anonyymi00118 kirjoitti:

On se kyllä erittäin outoa - ehkä olette kirottuja?! - jos ette vieläkään tiedä, että Paavalin Jumala on täysin eri kuin Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan isä Jumala?!

Näissähän on eroa kuin yössä ja päivässä - kiroamiset, lasten uhraamiset, ihmissyönnit ja tulesta puhuminen ja helvetissä asuminen (tulivuoren sisus).

• Anonyymi00116

Paavalissa asusteli Saatanan enkeli "The messenger of Satan" eli paholaisen henki teki työtään siinä miehessä.

Pyhä Henki ja paholaisen henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

Molempien Saulien kohtalo oli ihan samanlainen. Jumala ei katso henkilöön.

Paavalissa asunut Saatanan enkeli piti huolen siitä, että Paavali ei tehnyt koskaan todellista parannusta.

Room. 7:19

sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo,
      minä teen.

• Anonyymi00121

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi00123

Apostolien teot 7:51-53

»Te niskuroijat, ympärileikatut mutta sydämeltänne ja korviltanne pakanat! Aina te olette vastustamassa Pyhää Henkeä – niin kuin isänne, niin myös te! Onko yhtäkään profeettaa, jota teidän isänne eivät olisi vainonneet? He tappoivat ne, jotka ennalta ilmoittivat, että Vanhurskas oli tuleva. Ja nyt olette te kavaltaneet ja murhanneet hänet! Te saitte enkelien tuomana lain, mutta ette ole sitä noudattaneet.»

Tästä Stefanon puheen loppuosasta tulee mielikuva, ettei lain alla olevat juutalaiset johtomiehet ole itse eläneet lain alla vaikka antavat sellaisen kuvan joten heidänkin toimintaa ohjasi omat edut ja saatana.

Paavali tosin sanoo itse eläneensä koko elämänsä lain alla ja lakia kunnioittaen joten siinä on syy miksi Jumala valitsi Saulin. Eli tai ei Paavali oli silti Jumalan apostoli ja tärkein sellainen ja se miksi Jumala hänet valitsi oli se, että Paavali oli paras mies siihen hommaan.

• Anonyymi00125

Paavali oli taitava valheveikko, joka tekeytyi Kreikassa Korintossa sekä apostoliksi että nasiiriksi, vaikka ei ollut kumpaakaan.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.]

• Anonyymi00126

Paavali ei pitänyt valehtelua pahana ollenkaan, saatikka syntinä, jos sen tarkoitusperät ovat hyvät.

Jesuiitat ottivat sen periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Jeesus sanoo valehteleville murhaajille näin:

Joh. 8:44

Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

• Anonyymi00127

Kokeilepa vuode 1992 käännöstä, niin siinä lukee Saatana, ja HÄN tekee myös tästä persoonan, joten kyseessä ei ole juutalaisten tai fariseuksen arvlostelu, vaan heidän Jumalansa, mistä Paavali juuri käyttää Jumalan nimeä.

• Anonyymi00128
        Anonyymi00127 kirjoitti:

Kokeilepa vuode 1992 käännöstä, niin siinä lukee Saatana, ja HÄN tekee myös tästä persoonan, joten kyseessä ei ole juutalaisten tai fariseuksen arvlostelu, vaan heidän Jumalansa, mistä Paavali juuri käyttää Jumalan nimeä.

Tarinassa on kaksi eri Jumalaa - Paavalin puhuma ja Jeesuksen puhuma Jumala.

• Anonyymi00131
        Anonyymi00128 kirjoitti:

Tarinassa on kaksi eri Jumalaa - Paavalin puhuma ja Jeesuksen puhuma Jumala.

Paavalihan julisti vain ristiinnaulittua Kristusta eikä mitään muuta. Tai ainakin oli itse sitä mieltä. Höyrypäät tietenkin voivat ajatella aivan mitä muuta tahansa. Hän nimenomaan sanoi ettei halua tuntea mitään muuta kuin Kristuksen ristiinnaulittuna.

• Anonyymi00136
        Anonyymi00131 kirjoitti:

Paavalihan julisti vain ristiinnaulittua Kristusta eikä mitään muuta. Tai ainakin oli itse sitä mieltä. Höyrypäät tietenkin voivat ajatella aivan mitä muuta tahansa. Hän nimenomaan sanoi ettei halua tuntea mitään muuta kuin Kristuksen ristiinnaulittuna.

No, nimenomaan - ristiinnaulittuna ja kiroukseksi kirottuna uhrina Israelin Jumalaa, mitä Jeesus opetti, hänen nimeensä, uhrilahjaksi Baal-jumalalle, joka käskee 5.Mooseksen kirja luku 13 tappamaan ihmeidentekijän, joka houkuttelee toisen Jumalan luo.

- Näin katosi käsitys koko Israelin oikeasta Jumalasta, ja juutalaiset saivat pahan Baal-jumalan tilalle. Ja valehdeltua sen olevankin muinan Israelin Jumala, joka muka lupasi heille Palestiinan maat.

Tähänhän kaikki uskovat, jotka eivät tajua, että tarinassa on kaksi eri Jumalaa.

• Anonyymi00147
        Anonyymi00131 kirjoitti:

Paavali nautti Jeesuksenkin kiduttamisesta ja ristiinnaulitsemisesta. Oli mielistynyt tappohommiin.

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

• Anonyymi00140

Sinun kirjoitus on siinä mielessä täysin väärä lähtökohdilt055a eli sinä väität Paavalia saatanan apuriksi joka muutti kurssia Damaskon tiellä ja näinhän asia ei ollut ja olen mielestäni perustellut oman kantani riittävän pätevällä tavalla. Paavali oli lakihenkinen juutalainen joka siirtyi Jumalan lain alta Jumalan armon alle ei siinä sen kummempaa tapahtunut. Hänestä tuli pitkän työn Jumalan apostolina toimimisen takia Jumalan sanan levittäjänä yksi merkittävimmistä apostoleista ellei merkittävin. Se oli pitkän työn tulos. 54 vuotta uskossa, etkä osaa lukea Raamattua oikein. Tulee väkisin mieleen, ettet ole kohdannut Jumalaa henkilökohtaisella tasolla koska opetat sanaa väärin. Se ei ole minun synti vaan sinun enkä näe enää mitään syytä kommentoida kirjoituksiasi koska olen nyt asiani tuonut riittävän selvästi esiin.

Rakkautta, sitä Jumalalla riittää kaikille, on vain yksi evankeliumi ja se on rakkauden evankeliumi. Tulet sen vielä huomaamaan.

• Anonyymi00148

Kaikki viittaa siihen, että Paavali sai Saatanan enkelin sisälleen juuri Damaskontiellä.

Salamanvalon välähdys, hevosten säikähtäminen, sokaistumiset.

Joh. 14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

Luuk. 10:18

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.

• Anonyymi00157

Olipa tuolla tyypillä kitkerää viestiä? Ja pitää itteeän täysoppineena. Js pilkkaa jotakuta joka on 54 vuotta uskossa ollut. Ja ettei se osaa Raamattau lukea, oikein..No,mikä lie, haisee vähän hapatukselle... Luulee tietävänsä kaiken. Paisunut on....

• Anonyymi00141

Jumala on Rakkaus, ja se, joka ei pysy siinä linjassa, on saatanasta. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Vääristelijä vain syyttää ja etsii tekaistuja syitä kerää pahuutta pyhien niskaan.

• Anonyymi00149

Raamatun mukaan Jumalalla on seitsemän erilaista luonteepiirrettä. Rakkaus on vain yksi niistä.
        Jumala on myös koston Jumala, mikä usein jätetään kertomatta.

4. Moos. 14:18

'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.

• Anonyymi00146

Paavali, harhaoppisten lakihenkisten kusitolppa.

• Anonyymi00150

1. Kor. 14:34

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

Paavali piti lait voimassa kun kyse oli naisten alistamisesta ja vaientamisesta.

Mutta kun tuli kyse Stefanoksen ja mahdollisesti satojen juutalaisten pyhien miesten joukkosurmista, niin puhe kääntyi Jumalan armoon ja rakkauteen.

• Anonyymi00151
        Anonyymi00150 kirjoitti:

1. Kor. 14:34

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

Paavali piti lait voimassa kun kyse oli naisten alistamisesta ja vaientamisesta.

Mutta kun tuli kyse Stefanoksen ja mahdollisesti satojen juutalaisten pyhien miesten joukkosurmista, niin puhe kääntyi Jumalan armoon ja rakkauteen.

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

• Anonyymi00152
        Anonyymi00151 kirjoitti:

Lopulta Paavalin Roomalaiset kaverit tappoivat miljoonia Juutalaisia.

Sen ajan pyhistä paikoista on enää rauniot jäljellä.

• Anonyymi00153
        Anonyymi00152 kirjoitti:

Lopulta Paavalin Roomalaiset kaverit tappoivat miljoonia Juutalaisia.

Sen ajan pyhistä paikoista on enää rauniot jäljellä.

Kannattaisi lukea Ramatun lisäksi sen ajan historiaa, niin tapahtumat voitaisiin sijoittaa oikeaan kontekstiinsa.

Raamatun tapahtumien perustelemin pelkässä Raamatulla johtaa helposti vain suppeisiin kehäpäätelmiin.

• Anonyymi00154
        Anonyymi00153 kirjoitti:

Kannattaisi lukea Ramatun lisäksi sen ajan historiaa, niin tapahtumat voitaisiin sijoittaa oikeaan kontekstiinsa.

Raamatun tapahtumien perustelemin pelkässä Raamatulla johtaa helposti vain suppeisiin kehäpäätelmiin.

Hyvä kehäpäätelmä, että Raamattu valetta.

Paras kehäpäätelmä ikinä.

• Anonyymi00155

Se kaikkien kehäpäätelmien äiti kun omassa pienessä mielessääm päätyy siihen lopputulokseen, että Raamattu on valetta.

Siitä ei kehäpäätelmä enää parane.

Tosin sillon sitä ei kannattaisi avata eikä ainakaan lainailla että näin täällä lukee.

• Anonyymi00156

Luehan tarkemmin.

Rakas Paavali valehteli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan, saatikka syntinä.

Jeesus ja oikeat 12 apostolit eivät valehtele.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1670
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      23
      1182
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1073
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      906
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      619
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      561
    10. 71
      557
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    16. 34
      424
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe