Hei kaikki
Yleisesti kristittyjen piirissä myönnetään evoluution olevan totta. Tästä olen keskustellut monien Suoemnkin kristinuskon auktoriteettien kanssa. Tosin kuka loi alkuräjähdyksen?
evoluutiosta
37
2062
Vastaukset
- uskov.
tuleva pappi kirjoitti:
"Yleisesti kristittyjen piirissä myönnetään evoluution olevan totta. Tästä olen keskustellut monien Suoemnkin kristinuskon auktoriteettien kanssa. Tosin kuka loi alkuräjähdyksen?"
Ei pidä paikkaansa. Olen uskovainen kristitty ja minulla on paljon ystäviä, uskovaisia kristittyjä, uskovia eri seurakunnista, eikä kukaan usko evoluutioteoriaan, eli kehitysoppiin.
Ketä ne on ne suomen kristinuskon auktoriteetit joista puhut? Ei kai vain jotain kansankirkon hengettömiä maailman myötäilijöitä.
Unohda se pappitouhu ja luterilainen kirkko! Vauvakaste on harhaoppi. Ei ihmisiä saa väkisin kastaa. Suosittelen sinulle Helluntaiseurakuntaa, joka on Raamatullinen ja hengellinen.
Raamattu sanoo: "te ette ole maailmasta, ja siksi maailma teitä vihaa, jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi."- Pekka
"...te ette ole maailmasta, ja siksi maailma teitä vihaa,..."
Minusta on aina tuntunut että fundamentalistit ovat jotenkin ulkona todellisuudesta. - The Rat
Kerrankin tuli nähtyä että uskovainen lainasi raamattua todella väärin... Vai olikohan provo?
Etsit varmaankin tätä kohtaa: "Jos maailma vihaa teitä, tietäkää, että se on vihannut minua ennen teitä. Jos te olisitte maailmasta, se rakastaisi omaansa; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sen tähden maailma teitä vihaa." (Joh. 15:18-).
Merkitys muuttui pikkasen... Taisi muuten olla itse iso J joka tuossa puhui (tai siis... Ei iso J, vaan Jeesus...) - Mikä uskova olet?
"Ei ihmisiä saa väkisin kastaa. Suosittelen sinulle Helluntaiseurakuntaa, joka on Raamatullinen ja hengellinen."
Ei mukulat meillä määrää mitä tapahtuu. Sinä se suosittelet Raamatun vastaisesti mitä ja ketä pitää kastaa. Kyllä kuule olisi parempi ettet kehittelisi kerettisiä ajatuksiasi ja myötäilisi noita Jumalan vastustajia. Ei kai Jumala jätä niin tärkeää asiaa kuin pelastuskysymystä tunarien käsiin?
Hä? - kristitty
The Rat kirjoitti:
Kerrankin tuli nähtyä että uskovainen lainasi raamattua todella väärin... Vai olikohan provo?
Etsit varmaankin tätä kohtaa: "Jos maailma vihaa teitä, tietäkää, että se on vihannut minua ennen teitä. Jos te olisitte maailmasta, se rakastaisi omaansa; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sen tähden maailma teitä vihaa." (Joh. 15:18-).
Merkitys muuttui pikkasen... Taisi muuten olla itse iso J joka tuossa puhui (tai siis... Ei iso J, vaan Jeesus...)Miten merkitys muuttui?
- kristitty
Mikä uskova olet? kirjoitti:
"Ei ihmisiä saa väkisin kastaa. Suosittelen sinulle Helluntaiseurakuntaa, joka on Raamatullinen ja hengellinen."
Ei mukulat meillä määrää mitä tapahtuu. Sinä se suosittelet Raamatun vastaisesti mitä ja ketä pitää kastaa. Kyllä kuule olisi parempi ettet kehittelisi kerettisiä ajatuksiasi ja myötäilisi noita Jumalan vastustajia. Ei kai Jumala jätä niin tärkeää asiaa kuin pelastuskysymystä tunarien käsiin?
Hä?Mikä uskova olet? kirjoitti:
"Ei mukulat meillä määrää mitä tapahtuu. Sinä se suosittelet Raamatun vastaisesti mitä ja ketä pitää kastaa. Kyllä kuule olisi parempi ettet kehittelisi kerettisiä ajatuksiasi ja myötäilisi noita Jumalan vastustajia. Ei kai Jumala jätä niin tärkeää asiaa kuin pelastuskysymystä tunarien käsiin?"
Mitä tarkoitat mukuloilla?
Raamatussa ei missään kasteta ketään väkisin, eikä missään kasteta vauvoja, vaan uskoontulleita ihmisiä. Usko on henkilökohtainen asia ja niin myös kaste.
Ketä tarkoitat Jumalan vastustajilla?
Kenen tunarien käsiin? - The Rat
kristitty kirjoitti:
Miten merkitys muuttui?
"te ette ole maailmasta, ja siksi maailma teitä vihaa, jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi."
Tuo antaa ymmärtää että olet paha ihminen jos et ole maailmasta, sinua jopa vihataan sen takia.
Raamatun teksti taas antaa ymmärtää että kannattaa yrittää kestää vaikka maailma teitä vihaakin. - kristitty
The Rat kirjoitti:
"te ette ole maailmasta, ja siksi maailma teitä vihaa, jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi."
Tuo antaa ymmärtää että olet paha ihminen jos et ole maailmasta, sinua jopa vihataan sen takia.
Raamatun teksti taas antaa ymmärtää että kannattaa yrittää kestää vaikka maailma teitä vihaakin.En ymmärrä, mikä minun kirjoituksessani oli väärin?
- The Rat
kristitty kirjoitti:
En ymmärrä, mikä minun kirjoituksessani oli väärin?
Meitä ateisteja (lasken itseni edelleen ateistiksi vaikka uskovainen olenkin) syytetään usein siitä että muuntelemme Raamatun merkitystä lainaamalla sitä joko väärin tai väärässä kontekstissa.
Nyt joku kristitty sitten syyllistyi samaan. Sinäkö? En tiedä. Joka tapauksessa tulos oli täysin alkuperäisen idean vastakohta.
Kirjoitit:
> Raamattu sanoo: "te ette ole maailmasta, ja siksi maailma teitä
> vihaa, jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi."
Tuo antaa ymmärtää että lukijan tulisi olla maailmasta. Raamattu kuitenkin käsittääkseni yrittää sanoa että juuri niin ei tule tehdä, vaikka maailma teitä silloin rakastaisikin. Siis täysin päin vastoin. Tämä kyseinen kohta on niin tärkeä oman uskoni kannalta että koen pakolliseksi puuttua siihen. - kristitty
The Rat kirjoitti:
Meitä ateisteja (lasken itseni edelleen ateistiksi vaikka uskovainen olenkin) syytetään usein siitä että muuntelemme Raamatun merkitystä lainaamalla sitä joko väärin tai väärässä kontekstissa.
Nyt joku kristitty sitten syyllistyi samaan. Sinäkö? En tiedä. Joka tapauksessa tulos oli täysin alkuperäisen idean vastakohta.
Kirjoitit:
> Raamattu sanoo: "te ette ole maailmasta, ja siksi maailma teitä
> vihaa, jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi."
Tuo antaa ymmärtää että lukijan tulisi olla maailmasta. Raamattu kuitenkin käsittääkseni yrittää sanoa että juuri niin ei tule tehdä, vaikka maailma teitä silloin rakastaisikin. Siis täysin päin vastoin. Tämä kyseinen kohta on niin tärkeä oman uskoni kannalta että koen pakolliseksi puuttua siihen.The Rat kirjoitti:
"Tuo antaa ymmärtää että lukijan tulisi olla maailmasta."
Miten minun tekstini antaa ymmärtää että lukijan tulisi olla maailmasta?
Miten muuten voit olla yhtäaikaa sekä uskovainen että ateisti? - Mikä uskova olet?
kristitty kirjoitti:
"Ei mukulat meillä määrää mitä tapahtuu. Sinä se suosittelet Raamatun vastaisesti mitä ja ketä pitää kastaa. Kyllä kuule olisi parempi ettet kehittelisi kerettisiä ajatuksiasi ja myötäilisi noita Jumalan vastustajia. Ei kai Jumala jätä niin tärkeää asiaa kuin pelastuskysymystä tunarien käsiin?"
Raamatussa ei missään kasteta ketään väkisin, eikä missään kasteta vauvoja, vaan uskoontulleita ihmisiä. Usko on henkilökohtainen asia ja niin myös kaste.
Kenen tunarien käsiin?Mitä tarkoitat mukuloilla?
Lapsia, skidejä, pentuja, kloddeja, tenavia, kersoja, vaahtosammuttimia, sinappiautomaatteja, nöösejä, sikiöitä ja koltiaisia.
Justjoo. Ihan uusjuutalaista meininkiä. Asetatte kasteelle saman aseman mikä ympärileikkauksella on juutalaisille. Sydämen asenne ratkaisee; sydän pitää ympärileikata. Rituaaliuskovat tekevät seremonioistaan jumalan.
Olen havainnut jo aiemmin sinun valikoivan Raamatun tekstejä varsin saatanallisesti. En lähde etsimään tähän viitteitä, koska Sinun tulisi se tehdä. Tuntui sinusta miltä hyvänsä, niin tekopyhyys suorastaan huokuu teksteistäsi. Aivan kuin olisit tarkoituksella huono mainos, että kristillisyyteen ei kannata tutustua, että pysykää poissa.
Kenen tunarien käsiin?
Ihmisen pelastuminen on niin tärkeä asia, että ei Jumala jättänyt sitä ihmisten varaan. Ihmiset ovat tunaroineet maailmassa monta asiaa pieleen. Maailma voi kokolailla huonosti.
Minä tosiaan toivon, että olet taitamattomuuttasi kirjoittanut mitä olet. Lue Jobin kirjasta tämän ystävien puheet ja mitä Jumala niistä sitten piti. Kun sen ymmärrät, ymmärrät miksi sinulle tämän kirjoitin. - JSS
Kyllä useimmat kristityt uskovat siihen, edemennyt paavikin sanoi sen olevan "enemmän kuin hypoteesi". Fundamentalistit ovat toki eri asia.
"Raamattu sanoo: "te ette ole maailmasta, ja siksi maailma teitä vihaa, jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi.""
Niin, Jehovan todistajatkin käyttävät tätä mielellään perustellakseen miksi muut kristityt vihaavat heitä. - harhaisuus
Eikö koko kristillinen protestantismi ole antamut liikaa maailmalle periksi? Kyllä katolisuus ja ortodoksisuus ovat ihan toista maata!
- Isäkäs
The Rat kirjoitti:
Merkitys muuttui pikkasen... Taisi muuten olla itse iso J joka tuossa puhui (tai siis... Ei iso J, vaan Jeesus...)Helluntailaiset, jehovan todistajat ym. lahkolaiset ovat mestareita vääntelemään raamatun sanaa.
- kristitty
Lapsia, skidejä, pentuja, kloddeja, tenavia, kersoja, vaahtosammuttimia, sinappiautomaatteja, nöösejä, sikiöitä ja koltiaisia.
Justjoo. Ihan uusjuutalaista meininkiä. Asetatte kasteelle saman aseman mikä ympärileikkauksella on juutalaisille. Sydämen asenne ratkaisee; sydän pitää ympärileikata. Rituaaliuskovat tekevät seremonioistaan jumalan.
Olen havainnut jo aiemmin sinun valikoivan Raamatun tekstejä varsin saatanallisesti. En lähde etsimään tähän viitteitä, koska Sinun tulisi se tehdä. Tuntui sinusta miltä hyvänsä, niin tekopyhyys suorastaan huokuu teksteistäsi. Aivan kuin olisit tarkoituksella huono mainos, että kristillisyyteen ei kannata tutustua, että pysykää poissa.
Kenen tunarien käsiin?
Ihmisen pelastuminen on niin tärkeä asia, että ei Jumala jättänyt sitä ihmisten varaan. Ihmiset ovat tunaroineet maailmassa monta asiaa pieleen. Maailma voi kokolailla huonosti.
Minä tosiaan toivon, että olet taitamattomuuttasi kirjoittanut mitä olet. Lue Jobin kirjasta tämän ystävien puheet ja mitä Jumala niistä sitten piti. Kun sen ymmärrät, ymmärrät miksi sinulle tämän kirjoitin.Mikä uskova olet? kirjoitti:
"Sydämen asenne ratkaisee; sydän pitää ympärileikata. Rituaaliuskovat tekevät seremonioistaan jumalan."
Olet oikeassa, sakramentit ja rituaalit eivät pelasta ketään, vain Jeesus pelastaa. Tärkeintä on juuri sydämen ympärileikkaus. Mutta muista tämä Raamatun paikka: "joka häpeää minua ihmisten edessä, häntä minäkin häpeän Isäni edessä joka on taivaissa." - Ana-mzk
Kenen tunarien käsiin?
Minä tosiaan toivon, että olet taitamattomuuttasi kirjoittanut mitä olet. Lue Jobin kirjasta tämän ystävien puheet ja mitä Jumala niistä sitten piti. Kun sen ymmärrät, ymmärrät miksi sinulle tämän kirjoitin."Asetatte kasteelle saman aseman mikä ympärileikkauksella on juutalaisille."
Niin.. Ympärileikkaus oli kasteen esikuva.
luehan vaikka ihan huviksesi, ajatuksella, seuraava linkki: http://www.uta.fi/~latevu/kaste.html - kristitty
Ana-mzk kirjoitti:
"Asetatte kasteelle saman aseman mikä ympärileikkauksella on juutalaisille."
Niin.. Ympärileikkaus oli kasteen esikuva.
luehan vaikka ihan huviksesi, ajatuksella, seuraava linkki: http://www.uta.fi/~latevu/kaste.htmlKaste ei pelasta ketään. Jeesus pelastaa.
- Kristitty suomalainen
Mutt kuin luterilaiset eivät ole oikeita kristittyjä. Varsinkin jehovat ovat harhaoppisia, samoin helluntalaiset, adventistit yms. jenkeistä ja Britanniasta syntyisin olevat hurmoshenkiset kultit, joilla ei ole mitään tekemistä puhtaan kristinuskon kanssa.
Lapsikasteessa ei oel mitään väärää, koska kasteen tarkoitushan on liittää ihminen uskovien yhteisöön ja puhdistaa tämä perisynnistä ainakin osittain. - Ana-mzk
kristitty kirjoitti:
Kaste ei pelasta ketään. Jeesus pelastaa.
ei toki pelkkä kaste pelasta. Kaste yhdistettynä sanaan ja uskoon.
1. piet 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta, - kristitty
Kristitty suomalainen kirjoitti:
Mutt kuin luterilaiset eivät ole oikeita kristittyjä. Varsinkin jehovat ovat harhaoppisia, samoin helluntalaiset, adventistit yms. jenkeistä ja Britanniasta syntyisin olevat hurmoshenkiset kultit, joilla ei ole mitään tekemistä puhtaan kristinuskon kanssa.
Lapsikasteessa ei oel mitään väärää, koska kasteen tarkoitushan on liittää ihminen uskovien yhteisöön ja puhdistaa tämä perisynnistä ainakin osittain.Kristitty suomalainen kirjoitti:
"Mutt kuin luterilaiset eivät ole oikeita kristittyjä. Varsinkin jehovat ovat harhaoppisia, samoin helluntalaiset, adventistit yms."
Jehovat ovat kyllä harhaoppisia, he eivät kuulu kristinuskon piiriin. Mutta helluntailaiset eivät ole harhaoppisia, vaan he ovat lähimpänä Raamatun sanaa.
Helluntaiseurakunta on Raamatullinen.
Luterilaisetkin voivat olla kristittyjä, en minä sitä sano, mutta kyllä luterilainen kirkko on aika yhteiskunnan ja maailman mukainen, siis maallistunut. Missä on Hengen täyteys? Luterilaisessa kirkossa ei ole oikein "virtaa"
"Lapsikasteessa ei oel mitään väärää, koska kasteen tarkoitushan on liittää ihminen uskovien yhteisöön ja puhdistaa tämä perisynnistä ainakin osittain."
Lapsikaste on ihmiskeksintöä. Raamatussa ei missään kasteta sylivauvoja. Usko on henkilökohtainen asia, niinkuin kastekin. Väkisin ei saa kastaa.
Jeesus sanoo johanneksen evankeliumissa Nikodeemukselle "teidän tulee syntyä uudesti ylhäältä."
Uudestisyntyminen on tärkeää, siten ihminen pelastuu. Luterialinen kirkko ei saarnaa ollenkaan uudestisyntymistä. Lut. Kirkko opettaa että ihminen syntyy uudesti vauvakasteessa, mutta se ei pidä paikkaansa. Ei ihminen synny uudesti vauvakasteessa.
Vauvakasteella saadaan kyllä kirkolle jäseniä, mutta se on harhaoppi, ja nukuttaa ihmiset väärään rauhaan. - kristitty
Ana-mzk kirjoitti:
ei toki pelkkä kaste pelasta. Kaste yhdistettynä sanaan ja uskoon.
1. piet 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,Uskotko sinä uskovien kasteeseen vai vauvakasteeseen?
- Ana-mzk
kristitty kirjoitti:
Uskotko sinä uskovien kasteeseen vai vauvakasteeseen?
Miksi yrität saada minut sanoistani kiinni? Miksi yrität haastaa riitaa?
Minä uskon Jeesukseen. Minut on kastettu lapsena.
Jos uskovien kasteella käynyt luopuu uskostaan, mutta myöhemmin löytää jälleen Jeesuksen, pitääkö hänen käydä uudestaan kasteella?
Kristityt ovat aina kastaneet uskovaan perheeseensä syntyvät lapset. Huomaa: alusta asti; jo Jeesuksen opetuslasten perustamissa seurakunnissa. Tästä on ihan riittävästi aineistoa, suosittelen tutkimaan.
Siunausta ja hyvää loppukesää! - kristitty
Ana-mzk kirjoitti:
Miksi yrität saada minut sanoistani kiinni? Miksi yrität haastaa riitaa?
Minä uskon Jeesukseen. Minut on kastettu lapsena.
Jos uskovien kasteella käynyt luopuu uskostaan, mutta myöhemmin löytää jälleen Jeesuksen, pitääkö hänen käydä uudestaan kasteella?
Kristityt ovat aina kastaneet uskovaan perheeseensä syntyvät lapset. Huomaa: alusta asti; jo Jeesuksen opetuslasten perustamissa seurakunnissa. Tästä on ihan riittävästi aineistoa, suosittelen tutkimaan.
Siunausta ja hyvää loppukesää!Ana-mzk kirjoitti:
"Kristityt ovat aina kastaneet uskovaan perheeseensä syntyvät lapset."
En haasta riitaa, mutta tosiasia on se, että ensin pitää tulla uskoon ennen kuin mennään kasteelle. Luepa apostolien teot. - Ana-mzk
kristitty kirjoitti:
Ana-mzk kirjoitti:
"Kristityt ovat aina kastaneet uskovaan perheeseensä syntyvät lapset."
En haasta riitaa, mutta tosiasia on se, että ensin pitää tulla uskoon ennen kuin mennään kasteelle. Luepa apostolien teot.Edellisen vuoden teologiaa opiskelleena voin sanoa että tämä kasteasiakin on tullut puitua hyvin tarkkaan läpi. Kun tulin uskoon, minulla ei ollut yhtään uskovia ystäviä. Rukoilin uskovien yhteyttä ja seurakuntaa. Herra johdatti minut SLEY:hyn ja mukavaan seurakuntaan. Siksi voin huoletta kertoa nämä oppiasiatkin Herralle, ja luottaa Hänen johdatukseensa.
Minusta esim. helluntailaiset ovat myös kristittyjä. Toivon että mm. karismaattiset rapakon takaa tulevat tuulet eivät hajoittaisi helluntailaisten rivejä (enää enempää). - kristitty
Ana-mzk kirjoitti:
Edellisen vuoden teologiaa opiskelleena voin sanoa että tämä kasteasiakin on tullut puitua hyvin tarkkaan läpi. Kun tulin uskoon, minulla ei ollut yhtään uskovia ystäviä. Rukoilin uskovien yhteyttä ja seurakuntaa. Herra johdatti minut SLEY:hyn ja mukavaan seurakuntaan. Siksi voin huoletta kertoa nämä oppiasiatkin Herralle, ja luottaa Hänen johdatukseensa.
Minusta esim. helluntailaiset ovat myös kristittyjä. Toivon että mm. karismaattiset rapakon takaa tulevat tuulet eivät hajoittaisi helluntailaisten rivejä (enää enempää).Ana-mzk kirjoitti:
"Edellisen vuoden teologiaa opiskelleena..."
Minäkin opiskelen, olen nyt ollut puoli vuotta kansainvälisen yliopiston Raamattukoulussa. Huomenna menen taas viikonlopuksi Raamattukouluun, meillä on oppitunnit aina kolmen viikon välein.
Raamattukoulu on helluntailaisten, joka on PALJON suurempi suuntaus kuin luterilaisuus. Maailmassa on 500 miljoonaa helluntailaista, kun luterilaisia on vain 60 miljoonaa.
En ole huomannut mitään hajanaista helluntailaisten riveissä. - Ana-mzk
kristitty kirjoitti:
Ana-mzk kirjoitti:
"Edellisen vuoden teologiaa opiskelleena..."
Minäkin opiskelen, olen nyt ollut puoli vuotta kansainvälisen yliopiston Raamattukoulussa. Huomenna menen taas viikonlopuksi Raamattukouluun, meillä on oppitunnit aina kolmen viikon välein.
Raamattukoulu on helluntailaisten, joka on PALJON suurempi suuntaus kuin luterilaisuus. Maailmassa on 500 miljoonaa helluntailaista, kun luterilaisia on vain 60 miljoonaa.
En ole huomannut mitään hajanaista helluntailaisten riveissä.Kuului ihminen sitten vaikka perähikiän polvillaanrukoilijoihin, on omakohtainen usko kuitenkin tärkeintä.
siunausta opiskeluihin! - cigarette
kristitty kirjoitti:
"Sydämen asenne ratkaisee; sydän pitää ympärileikata. Rituaaliuskovat tekevät seremonioistaan jumalan."
Olet oikeassa, sakramentit ja rituaalit eivät pelasta ketään, vain Jeesus pelastaa. Tärkeintä on juuri sydämen ympärileikkaus. Mutta muista tämä Raamatun paikka: "joka häpeää minua ihmisten edessä, häntä minäkin häpeän Isäni edessä joka on taivaissa."Niinpä niin, ihmisille pitäisi tehdä suurempi sydän ja pienempi pää.
Pelle Miljoona laulaa: "Maalaan uuden kuvan ihmisestä. On sillä pienempi pää ja paljon suurempi sydän." - Mikä uskova olet?
kristitty kirjoitti:
Uskotko sinä uskovien kasteeseen vai vauvakasteeseen?
Taas näitä harhaanjohtajan kysymyksiä. Sinut sietäisi kuohia! - Kuten Raamatussa todetaan epärehellisistä hurskastelijoista.
"Uskotko sinä MEIDÄN PELASTUVIEN kasteeseen vai siihen v:n kasteeseen?"
Uskotko sinä, "kristitty", siihen mitä Raamattu opettaa, vai haluatko jatkossakin pidättäytyä Herran sanasta?
Niille, jotka noin valikoiden Sanaa lukevat, on ohjeena nämä aivan samoin tulkintasäännöin otetut kohdat kuin mitä itse harjoitat:
- Juudas meni ja hirtti itsensä.
- Mene ja tee sinä samoin.
Häpeä! Sinunlaisesi "kristityt" saavat enemmän vahinkoa kuin tuhat evolutionistia.
- lsönfg
näiden kanssa
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/sahkeet.asp?id=1039426- antikreo
No onpa isot murheet valtakunnansyyttäjällä, maksimi rangaistus lienee 20 euroa sakkoa :)
Kenenköhän puoleen käännyn koska katson tulleeni loukatuksi ja huijausyrityksen kohteeksi joka kerta kun joku uskovainen tulee "käännyttämään" valheeseen perustuvin väittein.
Tarkoitan näitä uskontojem kulkukauppiaita joita tätä nykyä huutaa teillä ja toreilla ja joskus kotiovellakin. - JSS
tuossa avauksessa muka oli???
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000073&posting=22000000010068631
- Tavoitteeton
>>Yleisesti kristittyjen piirissä myönnetään evoluution olevan totta. Tästä olen keskustellut monien Suoemnkin kristinuskon auktoriteettien kanssa. Tosin kuka loi alkuräjähdyksen?
- joooo
Minä kyllä luulen, että asia kausaalisuus (siis syy/seuraus -juttu) on ihan maailman perusominaisuus. Kun teet jotain, vapautat energiaa, ja energia saa muutoksia aikaan.
- The Rat
joooo kirjoitti:
Minä kyllä luulen, että asia kausaalisuus (siis syy/seuraus -juttu) on ihan maailman perusominaisuus. Kun teet jotain, vapautat energiaa, ja energia saa muutoksia aikaan.
Ensinnäkään kausaalisuutta ei oikein voi olla olemassa ilman aikaa, sillä siinä yleensä tapahtuman seuraus on sen jälkeen... :)
Toisaalta kyllä kausaalisuus ei ole aikaan sidottu, vaan esimerkiksi hiukkas-antihiukkas pari voi muodostua energialla joka syntyy kun ne kohtaavat. emc, niin kuin joku sanoi... :) - JSS
joooo kirjoitti:
Jumalankin olemassaololla pitäisi olla syy eli Jumalalla pitäisi olla luoja ja sillä luojalla luoja ja sen luojalla luoja ja niin edes päin loppumattomasti. Eikö olisi vain yksinkertaisempaa, ettei ole luojaa, jolloin ei olisi tätä ongelmaa?
Singulariteetit? Niiden lukuhan voi olla ääretön!
Nykyinen Universumi voi luhistua ilman singulariteettia.
Tämä saadaan selville tulevina vuosisatoina.
Ihmettelen ihmettelemästä päästyänikin tätä jahkaamista evoluutioteoriaksi
nimettyä elämänilmiötä maapallolla!
Eihän tätä voida hyvänen aika koskaan muuksi muuttaa,
todisteet ovat niin murskaavat!- RUISRÄÄKKÄ
"Kuka loi alkuräjähdyksen?" Toiset uskovat, että Jumala. Mutta kuka loi Jumalan? Sanotte tietysti, että Jumala on kaikkivoipa ja siksi ollut ja tulee olemaan ikuisesti (häviämätön). Mutta eihän mikään voi olla ikuinen. Jumala ei selitä maailman syntyä, sillä se johtaa aina vaan samaan vanhaan kysymykseen: Mitä oli sitä ennen? On turha selittää asioilla, jotka eivät todellisuudessa selitä mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t775802- 353191
- 442818
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402112Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin272095Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291889- 1021888
- 1771847
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241508Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna171278