Jumala tahtoo meiltä kuuliaisuutta. Sitä varten on Jumlan laki. Jos rikomme lepopäiväkäskyä pyhittämällä pakanallisen sunnuntain Jumalan asettaman, Herran Jeesuksen päivän, sapatin sijaan, silloin rikomme lain ydintä. Pidämme jumalana sitä joka ei ole Jumala ja kunnioitamme väärää herraa, paholaista, kumartamalla ihmisen päivää. Jumala on valinnut meille päivän jolloin hän on meitä erityisen lähellä ja siunaa meitä erityisellä siunauksella. Jumala ei anna siunaustaan sunnuntaina eikä perjantaina, ainoastaan sapatin pyhinä hetkinä.
Herran päivä
21
876
Vastaukset
Sapatti ei ole Herran päivä. Ilmestyskirjan ensimmäisessä luvussa jae 10 tarkoitetaan viikon ensimmäistä/kahdeksatta päivää. Oli näet tullut tavaksi kristittyjen keskuudessa kutsua viikon ensimmäistä päivää Herran päiväksi.
- herää pahvi
Jeesus sanoi sapattia Herran päiväksi, sunnuntaita ei sanota siksi koskaan. Jeesus on SAPATINKIN HERRA!!!!!!!
- sini-silmänen
Haun laajuus
Hakuehto
Jesaja:
13:6 Valittakaa, sillä Herran päivä on lähellä, se tulee kuin hävitys Kaikkivaltiaalta.
13:9 Katso, Herran päivä tulee, tulee armottomana, tulee kiivaus ja vihan hehku, tekemään autioksi maan ja hävittämään siitä sen syntiset.
Hesekiel:
13:5 Te ette ole nousseet muurin aukkoihin ettekä korjanneet muuria Israelin heimon ympärillä, että se kestäisi sodassa, Herran päivänä.
30:3 Sillä lähellä on päivä, lähellä Herran päivä; se on pilvinen päivä, pakanakansojen aika.
Jooel:
1:15 Voi sitä päivää! Sillä lähellä on Herran päivä, ja se tulee niinkuin hävitys Kaikkivaltiaalta.
2:1 Puhaltakaa pasunaan Siionissa, toitottakaa torvia minun pyhällä vuorellani. Jokainen maan asukas on vapiseva, sillä Herran päivä tulee. Niin, se on lähellä:
2:11 Ja Herra antaa äänensä jylistä sotajoukkonsa edellä, sillä ylen lukuisa on hänen väkensä, sillä väkevä on hänen käskynsä täyttäjä, sillä suuri on Herran päivä ja sangen peljättävä; kuka voi sitä kestää?
2:31 aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja peljättävä.
3:14 Meluavia joukkoja, meluavia joukkoja ratkaisulaaksossa! Sillä lähellä on Herran päivä ratkaisulaaksossa.
Aamos:
5:18 Voi teitä, jotka toivotte Herran päivän tulemista. Miksi hyväksi on teille Herran päivä? Se on oleva pimeys, eikä valkeus -
5:20 Eikö Herran päivä ole pimeys, eikä valkeus, eikö se ole synkeys, jossa ei valoa ole?
Obadja:
1:15 Sillä lähellä on Herran päivä kaikkia pakanakansoja: Niinkuin sinä olet tehnyt, niin sinulle tehdään; kosto sinun teostasi kohtaa sinun omaa päätäsi.
Sefanja:
1:7 Vaiti Herran, Herran edessä! Sillä Herran päivä on lähellä; sillä Herra on laittanut teurasuhrin, on vihkinyt kutsuttunsa.
1:14 Lähellä on Herran suuri päivä, se on lähellä ja tulee sangen kiiruusti. Kuule, Herran päivä! Silloin sankarit haikeasti huutavat.
Sakarja:
14:1 Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
Malakia:
4:5 Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.
Apostolien teot:
2:20 Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.
1.Korinttolaiskirje:
5:5 Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.
1.Tessalonikalaiskirje:
5:2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
2.Tessalonikalaiskirje:
2:2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
2.Pietarin kirje:
3:10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat. sini-silmänen kirjoitti:
Haun laajuus
Hakuehto
Jesaja:
13:6 Valittakaa, sillä Herran päivä on lähellä, se tulee kuin hävitys Kaikkivaltiaalta.
13:9 Katso, Herran päivä tulee, tulee armottomana, tulee kiivaus ja vihan hehku, tekemään autioksi maan ja hävittämään siitä sen syntiset.
Hesekiel:
13:5 Te ette ole nousseet muurin aukkoihin ettekä korjanneet muuria Israelin heimon ympärillä, että se kestäisi sodassa, Herran päivänä.
30:3 Sillä lähellä on päivä, lähellä Herran päivä; se on pilvinen päivä, pakanakansojen aika.
Jooel:
1:15 Voi sitä päivää! Sillä lähellä on Herran päivä, ja se tulee niinkuin hävitys Kaikkivaltiaalta.
2:1 Puhaltakaa pasunaan Siionissa, toitottakaa torvia minun pyhällä vuorellani. Jokainen maan asukas on vapiseva, sillä Herran päivä tulee. Niin, se on lähellä:
2:11 Ja Herra antaa äänensä jylistä sotajoukkonsa edellä, sillä ylen lukuisa on hänen väkensä, sillä väkevä on hänen käskynsä täyttäjä, sillä suuri on Herran päivä ja sangen peljättävä; kuka voi sitä kestää?
2:31 aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja peljättävä.
3:14 Meluavia joukkoja, meluavia joukkoja ratkaisulaaksossa! Sillä lähellä on Herran päivä ratkaisulaaksossa.
Aamos:
5:18 Voi teitä, jotka toivotte Herran päivän tulemista. Miksi hyväksi on teille Herran päivä? Se on oleva pimeys, eikä valkeus -
5:20 Eikö Herran päivä ole pimeys, eikä valkeus, eikö se ole synkeys, jossa ei valoa ole?
Obadja:
1:15 Sillä lähellä on Herran päivä kaikkia pakanakansoja: Niinkuin sinä olet tehnyt, niin sinulle tehdään; kosto sinun teostasi kohtaa sinun omaa päätäsi.
Sefanja:
1:7 Vaiti Herran, Herran edessä! Sillä Herran päivä on lähellä; sillä Herra on laittanut teurasuhrin, on vihkinyt kutsuttunsa.
1:14 Lähellä on Herran suuri päivä, se on lähellä ja tulee sangen kiiruusti. Kuule, Herran päivä! Silloin sankarit haikeasti huutavat.
Sakarja:
14:1 Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi.
Malakia:
4:5 Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.
Apostolien teot:
2:20 Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.
1.Korinttolaiskirje:
5:5 Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.
1.Tessalonikalaiskirje:
5:2 sillä itse te varsin hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niinkuin varas yöllä.
2.Tessalonikalaiskirje:
2:2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
2.Pietarin kirje:
3:10 Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.Olet oikeassa Herran päivällä on nämä kaksi merkitystä ja meinasin sen laittaakin kirjoitukseeni, mutta kun oli viikonpäivistä kysymys, niin sitten katsonut aiheelliseksi.
- sulaa.
kummallista, että jotkut ihmiset laittaa raamattuun sellaista mitä sieltä ei löydy, kuten sinäkin tunnut nyt tekevän. Mikä 8. päivä on Herran päivä?
Osoittakaa raamatusta selvällä kielellä ja raamatunpaikoilla, että Jeesus muutti sapatin sunnuntaille. - kolme enkeliä
Aikoinaan taisi olla tarjolla 100000 $ sille joka Raamatulla osoittaisi että lepopäivä on vaihdettu sunnuntaille. Raha odottaa vieläkin noutajaansa. Viisaammat Raamatun tuntijat ja teologit eivätt tohdi esittää sellasia väitteitä että sapatti on kumottu sunnuntailla Raamatussa, se on mahdoton toteennäyttää. Ainoastaan paavin luota löytyy vastaus pulmaan.
herää pahvi kirjoitti:
Jeesus sanoi sapattia Herran päiväksi, sunnuntaita ei sanota siksi koskaan. Jeesus on SAPATINKIN HERRA!!!!!!!
Jeesus kylläkään ei sanonut että Jeesus on sapatinkin herra, vaan Hän sanoi, että Ihmisen Poika on sapatinkin herra ja ettei suinkaan ihmistä asetettu sapattia varten vaan sapatti ihmistä varten.
sulaa. kirjoitti:
kummallista, että jotkut ihmiset laittaa raamattuun sellaista mitä sieltä ei löydy, kuten sinäkin tunnut nyt tekevän. Mikä 8. päivä on Herran päivä?
Osoittakaa raamatusta selvällä kielellä ja raamatunpaikoilla, että Jeesus muutti sapatin sunnuntaille.Osoittakaa Raamatusta selvällä suomen kielellä ettei Jeesus tehnyt sapattina sellaista, mitä kirjanoppineiden ja fariseusten mielestä ei olisi saanut tehdä. Osoittakaa myös samalla tavoin että juutalaiset juhla-ajat -sapatti mukaan luettuna - ovat tarkoitettu sitovaksi myös pakanakristityille. Osoittakaa myös missä Raamattu ilmoittaa lepopäivän viettämisen sunnuntaina olevan "Pedon merkki".
Käyttäkää ja näyttäkää nyt ihmeessä Raamatun selviä sanoja eikä mitään unien tulkintoja.kolme enkeliä kirjoitti:
Aikoinaan taisi olla tarjolla 100000 $ sille joka Raamatulla osoittaisi että lepopäivä on vaihdettu sunnuntaille. Raha odottaa vieläkin noutajaansa. Viisaammat Raamatun tuntijat ja teologit eivätt tohdi esittää sellasia väitteitä että sapatti on kumottu sunnuntailla Raamatussa, se on mahdoton toteennäyttää. Ainoastaan paavin luota löytyy vastaus pulmaan.
Ei siinä paavia tarvita, että viettää sunnuntaita lepopäivänä. Tähän riittää aivan hyvin jokaisen kristityn oma usko ja vakaumus, maan tavat ja kulttuurinen perintö.
Vaikka olisisikin niin että, paavi ja katolinen (yleinen) kirkko - tai vaikka itse Perkele - olisi tehnyt sunnuntaista lepo- ja jumalanpalveluspäivän, se ei tee tätä päivää sen huonommaksi tai paremmaksi kuin muitakaan päiviä. Kaikki riippuu siitä miten ihminen tuon päivän käyttää: lepääkö ja pyhittääkö hän sen vai ei. Jos pyhittää, silloin tuo päivä on hänelle Pyhä, jos ei pyhitä, silloin se ei ole muita päiviä kummempi.- sulaa
Epiktetos kirjoitti:
Osoittakaa Raamatusta selvällä suomen kielellä ettei Jeesus tehnyt sapattina sellaista, mitä kirjanoppineiden ja fariseusten mielestä ei olisi saanut tehdä. Osoittakaa myös samalla tavoin että juutalaiset juhla-ajat -sapatti mukaan luettuna - ovat tarkoitettu sitovaksi myös pakanakristityille. Osoittakaa myös missä Raamattu ilmoittaa lepopäivän viettämisen sunnuntaina olevan "Pedon merkki".
Käyttäkää ja näyttäkää nyt ihmeessä Raamatun selviä sanoja eikä mitään unien tulkintoja.Se vaatiikin viisautta ja ymmärrystä(Ilm.13:17)
löytää peto ja merkki, tosin nykyään se paistaa ihan näkyvästi so. valo lisääntyy, Ilm. 14.
(Joh.5)Jeesus teki sapattina juuri sitä mistä kirjanoppineet ja fariseukset eivät pitäneet, mikä on pointtisi?Olikohan silloin viikkosapatti vai joku muu juutalaisten sapatti?(1. jae)
Juutalaisten juhla-ajat ja sapatit ei kuulu kristitylle, viikottaista sapattia taas ei ole kumottu tai muutettu toiseksi, se on edelleenkin kymmenen käskyn yksi osa. - Niin, no
Epiktetos kirjoitti:
Ei siinä paavia tarvita, että viettää sunnuntaita lepopäivänä. Tähän riittää aivan hyvin jokaisen kristityn oma usko ja vakaumus, maan tavat ja kulttuurinen perintö.
Vaikka olisisikin niin että, paavi ja katolinen (yleinen) kirkko - tai vaikka itse Perkele - olisi tehnyt sunnuntaista lepo- ja jumalanpalveluspäivän, se ei tee tätä päivää sen huonommaksi tai paremmaksi kuin muitakaan päiviä. Kaikki riippuu siitä miten ihminen tuon päivän käyttää: lepääkö ja pyhittääkö hän sen vai ei. Jos pyhittää, silloin tuo päivä on hänelle Pyhä, jos ei pyhitä, silloin se ei ole muita päiviä kummempi.Niin no, voihan ihminen pyhittää mitä tahansa mutta raamatussa Jumala pyhitti 7. päivän ja toivoo/jopa käskee ihmiseltä samaa.Jeesuksen usko uskoo myös näin(Ilm.14:12).
sulaa. kirjoitti:
Osoittakaa raamatusta selvällä kielellä ja raamatunpaikoilla, että Jeesus muutti sapatin sunnuntaille.Jeesus ei muuttanut sapattia sunnuntaille, vaan sapatti oli varjo ja kun Jeesus itse tuli, ei enää tarvittu varjoa. Jeesuksessa uskovilla on sapatti, ei enää tarvita varjoja eikä päiväsapatteja.
- kolme enkeliä
uskova_1 kirjoitti:
Jeesus ei muuttanut sapattia sunnuntaille, vaan sapatti oli varjo ja kun Jeesus itse tuli, ei enää tarvittu varjoa. Jeesuksessa uskovilla on sapatti, ei enää tarvita varjoja eikä päiväsapatteja.
Missä niin sanotaan? Jeesus ainakin sanoi ettei yksikään piirto kymmenen käskyn laista katoa. Paavali ilmoitti laittomuuden olevan tulossa ja Daniel jo sanoi tulevan petovallan muuttavan ajat ja lain. Näitä muutettuja lakeja te nyt noudatatte Jumalan lakien tilalla. Mikä olikaan Raamatun sanoma lain rikkojille?
sulaa kirjoitti:
Se vaatiikin viisautta ja ymmärrystä(Ilm.13:17)
löytää peto ja merkki, tosin nykyään se paistaa ihan näkyvästi so. valo lisääntyy, Ilm. 14.
(Joh.5)Jeesus teki sapattina juuri sitä mistä kirjanoppineet ja fariseukset eivät pitäneet, mikä on pointtisi?Olikohan silloin viikkosapatti vai joku muu juutalaisten sapatti?(1. jae)
Juutalaisten juhla-ajat ja sapatit ei kuulu kristitylle, viikottaista sapattia taas ei ole kumottu tai muutettu toiseksi, se on edelleenkin kymmenen käskyn yksi osa.Joh. 5:1:n tapahtuma Betestan lammikolla kyllä tapahtui jonain muuna juutalaisena juhlapäivänä kuin viikkosapattina. Sensijaan Mark.2:n loppu ja Mark.3:n alkupuolen tapahtumat lienevät kyllä osuneet viikkosapattiin.
kolme enkeliä kirjoitti:
No niin, poistin kirjoitukseni, jossa oli typerä sanamuoto, josta sai perin kummallisen kuvan.
Tätä tarkoitin:
Sapatti oli varjo, joka täyttyi Jeesuksessa.
Omaani poistaessa, 2 jatkoviestiäkin poistui samalla. Olen pahoillani. Toinen oli kolme enkeliä-nimimerkin ja toinen Jaska Jokusen.- Timo Flink
Epiktetos kirjoitti:
Vaikka olisisikin niin että, paavi ja katolinen (yleinen) kirkko - tai vaikka itse Perkele - olisi tehnyt sunnuntaista lepo- ja jumalanpalveluspäivän, se ei tee tätä päivää sen huonommaksi tai paremmaksi kuin muitakaan päiviä. Kaikki riippuu siitä miten ihminen tuon päivän käyttää: lepääkö ja pyhittääkö hän sen vai ei. Jos pyhittää, silloin tuo päivä on hänelle Pyhä, jos ei pyhitä, silloin se ei ole muita päiviä kummempi.Hei Epiktetos,
Oletko koskaan ajatellut sitä, että jos *ihminen* pyhittää jotain päivää, niin se on itse asiassa itsevanhurskauttamista. Siksi lakkasin viettämästä sunnuntaita ja aloin aikoinani viettää sapattia, jolla tarkoitan sapatin pyhyydestä osallistumista, en sitä, että minä sitä jotenkin pyhäksi tekisin. Kun asian ajattelee niinpäin, että minä, joka olen syntinen, en voi tehdä mistään pyhää, ainoa *pyhä* on se, minkä Jumala on asettanut pyhäksi. Se on sapatti.
Timo Flink Timo Flink kirjoitti:
Hei Epiktetos,
Oletko koskaan ajatellut sitä, että jos *ihminen* pyhittää jotain päivää, niin se on itse asiassa itsevanhurskauttamista. Siksi lakkasin viettämästä sunnuntaita ja aloin aikoinani viettää sapattia, jolla tarkoitan sapatin pyhyydestä osallistumista, en sitä, että minä sitä jotenkin pyhäksi tekisin. Kun asian ajattelee niinpäin, että minä, joka olen syntinen, en voi tehdä mistään pyhää, ainoa *pyhä* on se, minkä Jumala on asettanut pyhäksi. Se on sapatti.
Timo FlinkHei Timo!
Enpä juuri ole paljon tullut ajatelleeksi, että ainakaan sunnuntain `pyhittämnen´ lepopäiväksi´ olisi itsevanhurskauttamista. Sensijaan olen vähän taipuvainen ollut ajattelemaan, että adventistien sapatin pyhittäminen pikemminkin voisi olla pyrkimystä (täyttäen juutalaista lakia) itsevanhurskauttamiseen. -Tosin adventistien itse ymmärtämättä asiaa tässä valossa.
Pyhää, profaanista erotettuakaan, ei voi käsittääkseni olla ( ainakaan ihmiselle) ilman tuota pyhää pyhittävää ihmistä. En oikein osaa ajatella Jumalaa oliona X, pisteessä Y, joka maailman kuudessa vuorokaudessa luotuaan lepäsi lauantaina ja käski edellisenä päivänä luomaansa ihmistä erottamaan, siis pyhittämään, tuon päivän muista päivistä. Pikemminkin olen taipuvainen uskomaan (sic!) jonkinlaiseen "uskon(nolliseen) evoluutioon" ihmiskunnan historiassa. Pyhä- käsitteen kehittyminen ja muuttuminen kuuluisi silloin myös tähän.
Se, että jokin yhteisö pitää jotakin asiaa tai vaikkapa päivää pyhänä, johtuu käsittääkseni tuossa yhteisössä vallitsevasta hengestä,ts. seurakunnan tai yhteisön henki on tuolle yhteisölle pyhä henki , jumalan henki. Koska yhteisö muodostuu jäsenistään, joka ovat kuuliaisia yhteisönsä hengelle, he siis "pyhittävät" sen mitä yhteisö pitää pyhänä. Elikkä, että olisi jotain pyhää, tarvitaan "syntistä ihmistä", joka tuon pyhänä pidetyn pyhittää.
Näin siis eri(laisten) uskovien yhteisöjen henki on näihin yhteisöihin sitoutuneille (religion !) ihmisille jumalan henki ja totuus.
--Hmm! No,taisipa tulla varsin sekavaa sepustusta! --- -pontius-
Epiktetos kirjoitti:
Hei Timo!
Enpä juuri ole paljon tullut ajatelleeksi, että ainakaan sunnuntain `pyhittämnen´ lepopäiväksi´ olisi itsevanhurskauttamista. Sensijaan olen vähän taipuvainen ollut ajattelemaan, että adventistien sapatin pyhittäminen pikemminkin voisi olla pyrkimystä (täyttäen juutalaista lakia) itsevanhurskauttamiseen. -Tosin adventistien itse ymmärtämättä asiaa tässä valossa.
Pyhää, profaanista erotettuakaan, ei voi käsittääkseni olla ( ainakaan ihmiselle) ilman tuota pyhää pyhittävää ihmistä. En oikein osaa ajatella Jumalaa oliona X, pisteessä Y, joka maailman kuudessa vuorokaudessa luotuaan lepäsi lauantaina ja käski edellisenä päivänä luomaansa ihmistä erottamaan, siis pyhittämään, tuon päivän muista päivistä. Pikemminkin olen taipuvainen uskomaan (sic!) jonkinlaiseen "uskon(nolliseen) evoluutioon" ihmiskunnan historiassa. Pyhä- käsitteen kehittyminen ja muuttuminen kuuluisi silloin myös tähän.
Se, että jokin yhteisö pitää jotakin asiaa tai vaikkapa päivää pyhänä, johtuu käsittääkseni tuossa yhteisössä vallitsevasta hengestä,ts. seurakunnan tai yhteisön henki on tuolle yhteisölle pyhä henki , jumalan henki. Koska yhteisö muodostuu jäsenistään, joka ovat kuuliaisia yhteisönsä hengelle, he siis "pyhittävät" sen mitä yhteisö pitää pyhänä. Elikkä, että olisi jotain pyhää, tarvitaan "syntistä ihmistä", joka tuon pyhänä pidetyn pyhittää.
Näin siis eri(laisten) uskovien yhteisöjen henki on näihin yhteisöihin sitoutuneille (religion !) ihmisille jumalan henki ja totuus.
--Hmm! No,taisipa tulla varsin sekavaa sepustusta! ----->Näin siis eri(laisten) uskovien yhteisöjen henki on näihin yhteisöihin sitoutuneille (religion !) ihmisille jumalan henki ja totuus.
- sini-silmänen
1. Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
2. Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
3. Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.
4. Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
5. Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
6. Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.
7. Rakkaani, en minä kirjoita teille uutta käskyä, vaan vanhan käskyn, joka teillä on alusta ollut; tämä vanha käsky on se sana, jonka te olette kuulleet.
8. Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.
9. Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.
10. Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.
11. Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.
12. Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.
13. Minä kirjoitan teille, isät, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä kirjoitan teille, nuorukaiset, sillä te olette voittaneet sen, joka on paha. Minä olen kirjoittanut teille, lapsukaiset, sillä te olette oppineet tuntemaan Isän.
14. Minä olen kirjoittanut teille, isät, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä olen kirjoittanut teille, nuorukaiset, sillä te olette väkevät, ja Jumalan sana pysyy teissä, ja te olette voittaneet sen, joka on paha.
15. Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
16. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
17. Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.
18. Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.
19. Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.
20. Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.
21. En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.
22. Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
24. Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
25. Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
26. Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
27. Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.
28. Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.
29. Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt. - kulkija123
Sinulle sunnuntain viettäminen pyhäpäivänä on pakanallista ja likaista. Kristityt sen sijaa iloitsevat tuosta päivästä koska heidän vapahtajansa Jeesus nousi tuona päivänä kuolleista.
Kaikkina viikon päivinä Kristityt palvovat ja kiittävät Jeesusta ikuisesta elämästään. Kuka voi olla meitä vastaan tässä asiassa?- sapattina
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti31336987Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s895895Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos294924Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2584122Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös213407Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori1053393Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta632808Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi512332En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk122084Trump on jo ihan seonnut...
Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.4731835