Koska palsta osuu aiheeltaan juuri sopivaksi, ajattelin käydä täällä hiljalleen läpi uskonnonvapaus.fi -sivuston kirjoituksia. Toivon että saan kommentteja sekä asiasisällöstä että epäselvistä tai vaikealukuisista kohdista.
Aloituksena: http://www.uskonnonvapaus.fi/artikkelit/mita.html
Mitä uskonnonvapaus on?
13
796
Vastaukset
- erota kirkosta
Uskonnon vapaus on - ottamatta kantaa mihinkään kirjoituksiin vain ja ainoastaan olla uskomatta mihinkään muuhun kun siihen että kun auringon valo sammuu loppuu kaikki uskonnon kanssa pelleileminen ja aivopesu kaikilta. No toki ennen auringon valon sammumista se loppuu jo miljardeja vuosia ennen.
Uskonnon vapaus on se että jokaisen tulisi mahdollimman äkkiä erota esim kirkosta ja olla maksamatta sinne penniä/centtiäkään veroa.
Kirkko liikeilaitokseksi ja tuottavaksi yksiköksi niinkuin kohta on kaikki muutkin älyttömät instituutiot liikelaitostettu, katsotaan sitten kuinka kauan papit puhuu paskaa. Valtion ei tule antaa kirkolle latiakaan.
Uskonnonvapaus on täydellistä vapautta olla kuulumatta mihinkään taikauskoseen järjestelmään ja on äärimmäinen ihmisoikeusrikos että vanhemman voi "kastaa" lapsensa johonkin hörhölahkoon on se sitten evlut tai mikä tahansa. Itse erosin kirkosta 30 vuotta sitten ja olen säästänyt siinä kahden uuden moottorikelkan hinnan. Ja silti aurinko yhä mollottaa tuolla pilven takana.
Vittu että voi ihmiset olla idiootteja että ne uskoo johonkin olemattomaan ja sen kautta muka saavat rauhan ja pelastuksen. "Mennään kirkkoon hiljentymään" ja sitten kun tullaan sieltä ulos niin sama saatanallinen ralli jatkuu. Voi vittu sanon minä kun on mielisairasta porukkaa.- Jolla on korva , ,
Uskonnon vapaus on kaikkien omakohtaisesti valittavissa.Valtakunnalliseen evk.lut. kirkkoon kuuluminenkin ym.suuntiin on vapaus.
Itse uskot auringonvoimaan ja muuttuviin alkuteorioihin. Jos olisit kuninkaana ? Käy se kyllä selkeästi selväksi,jotta taipumus on diktaattorimaisuuteen ja kelkkoja olisi asumus ympäri."kirjoitat "täydellisestä vapaudesta" Ja luetkin lakia muille ? Aivopesu/äkkiä erota /Maksamatta /puhuu paskaa /valtion ei /kuulumatta /Ihmisoikeusrikos /että ne uskoo /mielisairasta porukkaa . . . Kun tehdään näin - omat lapsemme käyvät oppiemme mukaan päällemme . Eikä moottorikelkoilla pääse pakoon ! Kun kylvetään jotain-kasvaa justiinsa sitä mitä kylvetään . - kelkaton mies
Jolla on korva , , kirjoitti:
Uskonnon vapaus on kaikkien omakohtaisesti valittavissa.Valtakunnalliseen evk.lut. kirkkoon kuuluminenkin ym.suuntiin on vapaus.
Itse uskot auringonvoimaan ja muuttuviin alkuteorioihin. Jos olisit kuninkaana ? Käy se kyllä selkeästi selväksi,jotta taipumus on diktaattorimaisuuteen ja kelkkoja olisi asumus ympäri."kirjoitat "täydellisestä vapaudesta" Ja luetkin lakia muille ? Aivopesu/äkkiä erota /Maksamatta /puhuu paskaa /valtion ei /kuulumatta /Ihmisoikeusrikos /että ne uskoo /mielisairasta porukkaa . . . Kun tehdään näin - omat lapsemme käyvät oppiemme mukaan päällemme . Eikä moottorikelkoilla pääse pakoon ! Kun kylvetään jotain-kasvaa justiinsa sitä mitä kylvetään .Täydellinen vapaus on juuri sitä että ei ole riippuvainen mistään olemattomasta, se on sanomani ollut ja on aina oleva.
Älköön kukaan uskoko mihinkään jumaliin koska niitä ei yksinkertaisesti voi olla olemassa.
Miten on mahdollista että tässä maailmassa on sitten niin monta uskontoa jos joku jumala olisi olemassa. Olen varma siitä että jos se helvetin jumala nyt jossain piileksisi niin kyllä se nyt ainakin sen verran olisi omanarvontuntoinen että se tekisi ihmisille selväksi että on uskottava.
Uskothan sinäkin itseesi ja kykyysi lähteä aamulla töihin ja jos et mene töihin niin jonkun on sinun ruokittava, koita nyt helvetin vammanen älytä että taivaasta ei sada ruokaa.
Olen esim kieltänyt aikanaa kodissani kaikki ruokarukoukset joita lapset joskus leikisti yritti harjoittaa kun jossain eskarissa oli aivopesty niitä. Kerroin että jos iskä ja äiti ei käy töissä niin sossu hoitaa muonituksen. Jos ruoasta jotain tarvii kiittää niin niitä jolta sen saa.
Mulla on aikanaan ollut kelkka ja tykkään siitä harrastuksesta lumipeitteisenä aikana kovasti mutta en niin kovasti että niitä olisi asumus ympäri - ei saa liioitella. Esim nyt minulla ei ole kelkkaa, ostanen taas joskus kun piipahdan keväällä lapissa.
Lakia en ole lukenut kenellekään se on aivan muiden tehtävä.
"Omat lapsemme käyvät päällemme" en ymmärtänyt.
Minun lapseni ovat esim koulussa pilkanneet avoimesti uskovia ja olen heitä siitä palkinnut. Uskovia pitää pilkata että ne herää totuuteen ja eroavat sellaisesta ahdistavasta isntituutiosta.
Tuo kylvämis/kasvamisteoria on ikivanha ja täysin totta se juuri kuuluu evoluutioon osana.
Olen äärimmäisen onnellinen että saan jonkun uskovan hiiltymään mielipiteilläni / elämäntavallani juuri noin kun esim sinut jolla on korvat pahasti lukossa ja järki jämähtänyt. - jolla on korva . .
kelkaton mies kirjoitti:
Täydellinen vapaus on juuri sitä että ei ole riippuvainen mistään olemattomasta, se on sanomani ollut ja on aina oleva.
Älköön kukaan uskoko mihinkään jumaliin koska niitä ei yksinkertaisesti voi olla olemassa.
Miten on mahdollista että tässä maailmassa on sitten niin monta uskontoa jos joku jumala olisi olemassa. Olen varma siitä että jos se helvetin jumala nyt jossain piileksisi niin kyllä se nyt ainakin sen verran olisi omanarvontuntoinen että se tekisi ihmisille selväksi että on uskottava.
Uskothan sinäkin itseesi ja kykyysi lähteä aamulla töihin ja jos et mene töihin niin jonkun on sinun ruokittava, koita nyt helvetin vammanen älytä että taivaasta ei sada ruokaa.
Olen esim kieltänyt aikanaa kodissani kaikki ruokarukoukset joita lapset joskus leikisti yritti harjoittaa kun jossain eskarissa oli aivopesty niitä. Kerroin että jos iskä ja äiti ei käy töissä niin sossu hoitaa muonituksen. Jos ruoasta jotain tarvii kiittää niin niitä jolta sen saa.
Mulla on aikanaan ollut kelkka ja tykkään siitä harrastuksesta lumipeitteisenä aikana kovasti mutta en niin kovasti että niitä olisi asumus ympäri - ei saa liioitella. Esim nyt minulla ei ole kelkkaa, ostanen taas joskus kun piipahdan keväällä lapissa.
Lakia en ole lukenut kenellekään se on aivan muiden tehtävä.
"Omat lapsemme käyvät päällemme" en ymmärtänyt.
Minun lapseni ovat esim koulussa pilkanneet avoimesti uskovia ja olen heitä siitä palkinnut. Uskovia pitää pilkata että ne herää totuuteen ja eroavat sellaisesta ahdistavasta isntituutiosta.
Tuo kylvämis/kasvamisteoria on ikivanha ja täysin totta se juuri kuuluu evoluutioon osana.
Olen äärimmäisen onnellinen että saan jonkun uskovan hiiltymään mielipiteilläni / elämäntavallani juuri noin kun esim sinut jolla on korvat pahasti lukossa ja järki jämähtänyt.Et sinä osannu pahoittaa minua,eikä miun tarvi tavallisesta keskustelusta hiiltyä . Kylväminen vertauksenna on käytäntöä ja sekin poimittunna raamatusta.
eihän se mitenkää evoliitio kantaasi tue. . sehän menee (Ainakin toisinaan) et tosta on kasvannut sitä- tota toista ja siitä on . . .kehittynny . . .
Ymmärtämättömyys opettaessa lapsille - oppivat sen .
Sanon mietelauselmaasi "Uskovia pitää pilkata" ja kun asuinseudullasi ei olisi yhtään uskista-Luuletko et lapsesi lopettaisivat pilkkaamiset.
Menee niinku jossain laulussa - aina joku ja sattuu se kohdallekkin -Bil nyt voittajansa löysi jatkuu muukalaisen tie,vaikka viellä (käy samoin)-
Sanootaanhan -Joka toista pilkkaa se sattuu ommaan nilkkaan .Enkä mä sitä väitäkkään,et minuun korvat ois suurremmat kui sinnuun .
Miksi sit vastaan näin ?Sananlaskuissa on mm. Vastaa tyhmän kyselyyn tyhmästi.
- vapaus
vapaus uskoa tai olla uskomatta, vapaus kertoa uskostaa jne. itse olen vapaasta tahdosta eronnut kirkosta, eli käyttänyt vapauttani valita.
Linkin tekstihän oli aivan selvää. saa valita MIHIN uskoo tai valita ateismin tai agnostikon tien. Uskontokuntaan kuuluva saa harjoittaa uskontoaan, käyvä kirkossa tai vastaavassa ja elää uskonsa tuomien "sääntöjen" mukaan.- Jolla on korva . .
Muutoin hyvä kannanotto . Tiedätkö lastenlaulun . . säännöt ne vasta auttavat lasta turvassa kulkemaan - muista aina liikenteessä monta vaaraa ompi eessä siksi valpas . . . Terveessä uskossa ei tarvi pelätä polliiseja ja säännöt on turvaksemme .
- pelkää
Jolla on korva . . kirjoitti:
Muutoin hyvä kannanotto . Tiedätkö lastenlaulun . . säännöt ne vasta auttavat lasta turvassa kulkemaan - muista aina liikenteessä monta vaaraa ompi eessä siksi valpas . . . Terveessä uskossa ei tarvi pelätä polliiseja ja säännöt on turvaksemme .
poliiseja, vaikken ole missään uskossa, miksi pitäisi?
- uskonnosta
Mitä sellaisia sääntöjä voi uskonto asettaa ihmiselle mitä hän ei itse iteselleen voi asettaa.
Yhteiskunnassa on lait ja säännöt, luonnossa on omat. Ihmisen yksi taito on itsenäisesti tulkita ympäristöään ja elää siinä kaiken kanssa onnellisesti itse itseään tukien. Mitä uskontoja siihen tarvitsee sekoitta ja sitten elää juuri PELOSSA että elänkö nyt oikein, en ole elänyt nyt täytyy rukoilla ja pyytää anteeksi joltain olemattomalta. Silloin kun on tehnyt jotain väärin pitää pyytää anteeksi ja sovittaa tekonsa kantajan kanssa. - jolla on korva . .
uskonnosta kirjoitti:
Mitä sellaisia sääntöjä voi uskonto asettaa ihmiselle mitä hän ei itse iteselleen voi asettaa.
Yhteiskunnassa on lait ja säännöt, luonnossa on omat. Ihmisen yksi taito on itsenäisesti tulkita ympäristöään ja elää siinä kaiken kanssa onnellisesti itse itseään tukien. Mitä uskontoja siihen tarvitsee sekoitta ja sitten elää juuri PELOSSA että elänkö nyt oikein, en ole elänyt nyt täytyy rukoilla ja pyytää anteeksi joltain olemattomalta. Silloin kun on tehnyt jotain väärin pitää pyytää anteeksi ja sovittaa tekonsa kantajan kanssa.No puhuin ns.kaanaankieltä jota en vaadikkaan ymmärtämään.Mut funtsitaan nyt rakentavia sääntöjä .
Silloin kuin ihminen on ihtensä herra. on hän sellaisessa vaiheessa ,jotta osaa valita aina oikein.Onhan kokelijoita aina ollut ja yrittäjää riittää :olemaan omat valinnat ensten .
Kun tarkkaat kymmentä käskyä,niin niitä monet lukee vangittevaan tulkintaan ja ne on varjelluksi jokainen.
Jeesus kiteytti (kun käskyistä kysyttiin) Kultaiseen kahteen rakkauskäskyyn.1=Rakastaa Jumalaa . . . lähes samaan= 2 Rakasta lähinmäistäsi . . .Joka pyrkii noudattamaan . ei kompastu Ja ymmärtää vapauden, mistä Jeesus puhui.
Jos puhuu jollekkin olemattomalle,eihän semmoinen voi vastailla . Ihka samaa mieltä . Täysi ero onkin puhua KUULEVALLE JUMALALLE , On yksikkömuodossa.Ei sekoitu uskontoja , vaan selvenee uskon Armotalous.Ihminen kun ite ratkoo pelkästäänpä harvoin löytää vian itestänsä . . ja sitten nuissa maallisissa tuomiosaleihin mennessään melkeinpä poikkeuksellisesti uskoo olevansa se -oikeassa oleva- ja kuitenkin tulee tuomio asian ratkaisemiseksi.Pelko panee paulan (ansan) mut RAKKAAAAUS karkoittaa pelon,
Täydellinen rakkaus ON Jeesuksessa/ Sovitettunna . - MikaV
jolla on korva . . kirjoitti:
No puhuin ns.kaanaankieltä jota en vaadikkaan ymmärtämään.Mut funtsitaan nyt rakentavia sääntöjä .
Silloin kuin ihminen on ihtensä herra. on hän sellaisessa vaiheessa ,jotta osaa valita aina oikein.Onhan kokelijoita aina ollut ja yrittäjää riittää :olemaan omat valinnat ensten .
Kun tarkkaat kymmentä käskyä,niin niitä monet lukee vangittevaan tulkintaan ja ne on varjelluksi jokainen.
Jeesus kiteytti (kun käskyistä kysyttiin) Kultaiseen kahteen rakkauskäskyyn.1=Rakastaa Jumalaa . . . lähes samaan= 2 Rakasta lähinmäistäsi . . .Joka pyrkii noudattamaan . ei kompastu Ja ymmärtää vapauden, mistä Jeesus puhui.
Jos puhuu jollekkin olemattomalle,eihän semmoinen voi vastailla . Ihka samaa mieltä . Täysi ero onkin puhua KUULEVALLE JUMALALLE , On yksikkömuodossa.Ei sekoitu uskontoja , vaan selvenee uskon Armotalous.Ihminen kun ite ratkoo pelkästäänpä harvoin löytää vian itestänsä . . ja sitten nuissa maallisissa tuomiosaleihin mennessään melkeinpä poikkeuksellisesti uskoo olevansa se -oikeassa oleva- ja kuitenkin tulee tuomio asian ratkaisemiseksi.Pelko panee paulan (ansan) mut RAKKAAAAUS karkoittaa pelon,
Täydellinen rakkaus ON Jeesuksessa/ Sovitettunna .Jos tämä on raamatun viesti "Rakasta lähinmäistäsi . ."
niin miksi uskovaiset ovat sitten
kautta historian toimineet juuuuri päinvastoin ?
Mielestäni Suomessa EI toteudu kolmas kohta. Valtio suosii/on alisteinen Suomen Evank.- luterilaiseen kirkkoon nähden. Se ilmenee selvimmin Valtiopäivien avajais- ja päättymissere-
monioihin liittyvässä Suurkirkossa vierailussa! Sen lisäksi tuo instituutti on oikeutettu
edelleen kantamaan veroa myös kirkkokuntiin kuulumattomilta yritysverotuksen kautta. ( tuot-
teiden hintoihin sisältyvä piilovero!)
vom- jolla on korva . .
Sori . Keskustelen samal. nimimerkillä. Sit sitä poikkeuksellisen paljon on tääl huoneessa .
JUTELLAAN ASIALLISIA .
TUU MUKAAN !
Suomen evk.luteril.kirkko - Jos nyt toimii niin ?
Kun ajattelee monia tilaisuuksia-Kuin hautajaisia.
Enimmille suomessa -Kirkko rakennuksenna ja siellä sisällä, toisten olkapäihin on nojattu
- Kyyneleitä pieneen järviin asti ? moniakin työllistäen. Mitä jos olis finix (kaik loppu).
Väkeä riittäisi muihin jonoks.Nyt työssäkäyvä- saattaisi olla työtön ???
- sitä, että
saa uskoa mihin tahansa paskauskontoon, tai saa vaikka keksiä oman uskonnon ,jos haluaa. Siis saa olla joko tyhmä tai viisas. OK...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381329
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä39916Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad35661- 14600
Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46597Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26588- 25565
Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30557Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver17553Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17523