Paavali kirjoittaa: "Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, mikä korotetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle."
Tuohon jakeeseen sisältyy myös totuus siitä mitä on evoluutioteorian syvin olemus. Siis evoluutiovalheen pohjalle rakentuva "tieteellinen maailmankuva" on saatanan rakentama "järjen päätelmä" joka on olemassa estääkseen ihmisiä löytämästä pelastusta Jeesuksessa Kristuksessa. Mitä sitä totuutta kaunistelemaan.
Tiede ja usko eivät missään nimessä ole toisiaan poissulkevia asioita. Tiede on mahtava asia, kunhan se pidättäytyisi objektiivisuudessa, rehellisyydessä eikä pyrkisi "aggressiiviseksi uskonnoksi" tukemaan "uutta maailmanjärjestystä".
Kun evoluutio-vitsi on keksitty alunperinkin kumoamaan raamatun ilmoitus maailman luomisesta, on saatu evo-uskovat nielaisemaan valtava valhe ja vielä rakentamaan koko elämänsä ja maailmankuvansa sen varaan. Ainoastaan elävän Jumalan väliintulo, uudestisyntyminen ja Pyhän Hengen aikaan saama mielen- ja ajatusten uudistuminen voi vapauttaa länsimaisen ihmisen evoluutiovalheesta!
Eikä tuo mikään ihme ole, mikä tahansa oppi saadaan pakkosyötettyä viattomille lapsille, kun sitä syötetään ainoana totuutena eikä anneta sijaa muille vaihtoehdoille. Itse olen äärimmäisen kiitollinen, että omasin kriittisyyttä evo-uskontoa kohtaan lukioiässä, muuten en olisi varmasti elävää uskoa Jeesukseen löytänytkään.
Tieteen pohjana pitäisi olla totuus. Jumala on luonut maailmankaikkeuden ja pyörittää sitä tälläkin hetkellä. Jumala on luonut ihmisen omaksi kuvakseen ja eläimet kunkin omaksi lajikseen. Tuolta pohjalta sopii tieteilijän tutkia Jumalan luomia ihmeellisiä asioita aivan vapaasti eikä tiede silloin sodi uskoa vastaan millään tavalla.
Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä eikä ole pelastusta Hänen ulkopuolellaan. Vain Hänen kauttansa ihminen löytää yhteyden elävän Jumalan kanssa ja sitä kautta iankaikkisen elämän. Tämä menee yli minkään "tieteenkeinoin mitattavan", mutta on tärkeämpi asia kuin mikään muu tässä maailmankaikkeudessa! Ja jokainen uudestisyntynyt ihminen voi vahvistaa, että hengen maailma on todellinen ja että Jumala 100% varmasti todistaa olemassaolonsa jokaiselle joka etsii Häntä täydestä sydämestään.
Evoluutiovalheen syvin olemus
40
2722
Vastaukset
- H.H.
"Ja jokainen uudestisyntynyt ihminen voi vahvistaa, että hengen maailma on todellinen ja että Jumala 100% varmasti todistaa olemassaolonsa jokaiselle joka etsii Häntä täydestä sydämestään."
Tarkoitatko, että jos ei ole Häntä löytänyt eikä voi vahvistaa tuota hengen maailman todellisuutta, niin ihminen ei ole myöskään Häntä täydestä sydämestään etsinyt?
Muuten tekstisi oli minusta varsin ok. - ja syvälle
"Eikä tuo mikään ihme ole, mikä tahansa oppi saadaan pakkosyötettyä viattomille lapsille, kun sitä syötetään ainoana totuutena eikä anneta sijaa muille vaihtoehdoille. "
Kuulostaa tutulta, ettekös te uskovaiset tee ihan samaa. Ainiin ette muuten tee, tiede perustuu faktoihin, uskonto ei. - Johannes alta Kastelija
Joo, suurin piirtein samaa mieltä. Tämä kohta, jonka leikkasin tekstistäsi jäi mietityttämään:
"vitsi on keksitty alunperinkin kumoamaan raamat"
Siinä oli paljon muutakin tekstiä, mut se jotenkin turmeli koko jutun, niin yritin ottaa siitä vain tuon ydinkohdan. Tiede valloitaa totuuden jonka julkitulemista usko on pidätelly.
*ja tämä on totta koska tässä lukee niin*- uskov.
Katso otsikko!
- uskov.
filosofia kirjoitti:
Katso otsikko!
No mitä sinä nyt sitten ajat takaa tuolla sinun evoluutio "totuudellasi"?
uskov. kirjoitti:
No mitä sinä nyt sitten ajat takaa tuolla sinun evoluutio "totuudellasi"?
että totuus paljastuu aiemmin tieteen avulla kuin uskonnon.
- uskov.
filosofia kirjoitti:
Katso otsikko!
- Joosua
filosofia kirjoitti:
Totuus on jo paljastunut, Jeesus Kristus on tie, TOTUUS ja elämä.
Unohda filosofiat, uskonnot ja tiede! Ne eivät voi sinun iankaikkista sieluasi pelastaa. Et ikinä tule löytämään pysyvää rauhaa, vapautta ja iloa muualla kuin yhteydessä elävän Jumalan kanssa. Jeesus tuli antaakseen sinulle elämän ja yltäkylläisyyden. Usko Häneen ja löydät totuuden joka tekee sinut vapaaksi.
Voit rauhassa tutkia ja hutkia, etsiä ja kadottaa, filosofoida ja pähkäillä, mutta elämäsi tärkein päätös on se miten suhtaudut Jumalan pelastussuunnitelmaan. Usko sydämessäsi, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja tunnusta suullasi Hänet elämäsi Herraksi. Hänen tahtonsa sinun elämääsi on pelkästään hyvä.
Siinä on sinullekin totuus. Ja totuus ei muutu koskaan. Totuudesta ei tule uutta hypoteesiä ja teoriaa kerran vuodessa! Totuus kestää, vaikka kaikki näkyvä kerran katoaa. Jeesus Kristus on alku ja loppu, Hänen kauttaan on kaikki näkyvä luotu ja Hän tulee kerran tuomitsemaan jokaisen luotunsa.
Jeesus kuoli ristillä sinun vuoksesi, Hän teki sen jotta sinä saisit elää ikuisesti Isän Jumalan yhteydessä. Se on todellista rakkautta ja sinä olet tuon rakkauden kohde. Anna yksikin peruste miksi et ottaisi Jumalan lahjaa vastaan nyt, kun tiedät mikä totuus on? - uskov.
filosofia kirjoitti:
Katso otsikko.
Esim. Esko Valtaoja sanoi ohjelmassaan että luonnollinen selitys on jo löydetty kaikelle. Myös Richard Dawkins on sitä mieltä.
Mutta kysynpä nyt sinulta, mitä tämä luonnollinen selitys antaa sinulle? Mitä se sinulle antaa? - Syneus(m)
uskov. kirjoitti:
Esim. Esko Valtaoja sanoi ohjelmassaan että luonnollinen selitys on jo löydetty kaikelle. Myös Richard Dawkins on sitä mieltä.
Mutta kysynpä nyt sinulta, mitä tämä luonnollinen selitys antaa sinulle? Mitä se sinulle antaa?tunnustautuu muuten agnostikoksi. Eipä muuta.
uskov. kirjoitti:
Mutta kysynpä nyt sinulta, mitä tämä luonnollinen selitys antaa sinulle? Mitä se sinulle antaa?Lue/näe kaikkea kriittisellä silmällä
- uskov.
filosofia kirjoitti:
Lue/näe kaikkea kriittisellä silmällä
Minä uskon Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaan. Jotkut ihmiset ovat kuitenkin sitä mieltä että kaikki on selitetty ja selitys on sattuma, eli että Jumalaa ei ole.
Ihminen jolle riittää usko sattumaan elää varmasti hengellistä tyhjiötä. Jokaisella ihmisellä on itsessään Jumalan muotoinen aukko, jota he yrittävät täyttää eri tavoilla. Vain Jumalan rakkaus voi täyttää tuon aukon.
Minusta on jännittävää ja mielenkiintoista elää uskossa ja lukea Raamattua.
Minä uskon suureen Jumalaan. Jumala on suurempi kuin osaamme kuvitella, Hän on ihmeiden Jumala, ja haluaa täyttää syvimmät toiveemme. - antihistamiini
Joosua kirjoitti:
Totuus on jo paljastunut, Jeesus Kristus on tie, TOTUUS ja elämä.
Unohda filosofiat, uskonnot ja tiede! Ne eivät voi sinun iankaikkista sieluasi pelastaa. Et ikinä tule löytämään pysyvää rauhaa, vapautta ja iloa muualla kuin yhteydessä elävän Jumalan kanssa. Jeesus tuli antaakseen sinulle elämän ja yltäkylläisyyden. Usko Häneen ja löydät totuuden joka tekee sinut vapaaksi.
Voit rauhassa tutkia ja hutkia, etsiä ja kadottaa, filosofoida ja pähkäillä, mutta elämäsi tärkein päätös on se miten suhtaudut Jumalan pelastussuunnitelmaan. Usko sydämessäsi, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika ja tunnusta suullasi Hänet elämäsi Herraksi. Hänen tahtonsa sinun elämääsi on pelkästään hyvä.
Siinä on sinullekin totuus. Ja totuus ei muutu koskaan. Totuudesta ei tule uutta hypoteesiä ja teoriaa kerran vuodessa! Totuus kestää, vaikka kaikki näkyvä kerran katoaa. Jeesus Kristus on alku ja loppu, Hänen kauttaan on kaikki näkyvä luotu ja Hän tulee kerran tuomitsemaan jokaisen luotunsa.
Jeesus kuoli ristillä sinun vuoksesi, Hän teki sen jotta sinä saisit elää ikuisesti Isän Jumalan yhteydessä. Se on todellista rakkautta ja sinä olet tuon rakkauden kohde. Anna yksikin peruste miksi et ottaisi Jumalan lahjaa vastaan nyt, kun tiedät mikä totuus on?Niinpä niin, joopa joo, olisiko sinulla jotain järjevää tuon hömpän jatkeeksi?
Mutta ei hätää, hömppä on kehittynyt vain omaan aivokuoreesi eikä siihen kuole, mutta parantua siitä voi.. - antihistamiini
uskov. kirjoitti:
Minä uskon Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaan. Jotkut ihmiset ovat kuitenkin sitä mieltä että kaikki on selitetty ja selitys on sattuma, eli että Jumalaa ei ole.
Ihminen jolle riittää usko sattumaan elää varmasti hengellistä tyhjiötä. Jokaisella ihmisellä on itsessään Jumalan muotoinen aukko, jota he yrittävät täyttää eri tavoilla. Vain Jumalan rakkaus voi täyttää tuon aukon.
Minä uskon suureen Jumalaan. Jumala on suurempi kuin osaamme kuvitella, Hän on ihmeiden Jumala, ja haluaa täyttää syvimmät toiveemme.No voi hellanlettas sentään..
- Joosua
antihistamiini kirjoitti:
Niinpä niin, joopa joo, olisiko sinulla jotain järjevää tuon hömpän jatkeeksi?
Mutta ei hätää, hömppä on kehittynyt vain omaan aivokuoreesi eikä siihen kuole, mutta parantua siitä voi..Kuuleppas arvon "antihistamiini", minä olen siirtynyt valheesta totuuteen ja totuus ei todellakaan ole "hömppää" vaan elävän Jumalan voimaa. Eihän se mikään yllätys ole, että totuus rististä on useimmille länsimaalaisille nykyään hullutusta, mutta minäkö sitten arvostelisin Jumalaa ja Hänen pelastussuunnitelmaansa? Minä olen tuon pelastuksen löytänyt ja se on tämän elämäni suurin löytö, vaikka kokemusta on kertynyt riittämiin moneltakin saralta.
Mitä parantumiseen tulee, niin olin kyllä sairas ennen uudestisyntymistäni. Voisinpa sanoa, että olin hullu, sillä "vain hullu sanoo sydämessään, että Jumalaa ei ole". En voi edes verrata uutta elämääni Kristuksessa aiempaan kituuttamiseeni. Se kaikki mitä Jeesus antaa on sanoinkuvamattoman ihanaa! Siis todellista elämää, eikä mitään hetkellistä katoavaa nautintoa jonka jälkeen tulee aina joko lasku tai morkkis.
Ei ole mitään merkitystä mitä sinä tai muut pilkkaajat sanotte. Minua ei kiinnosta pätkääkään, vaikka puoli Suomea avoimesti solvaisi minua. Olen löytänyt totuuden ja totuus on tehnyt minut vapaaksi! Vapaaksi peloistani, vapaaksi riippuvuuksistani, vapaaksi ihmisten mielipiteistä, vapaaksi evo-valheesta, vapaaksi kirouksesta ja kärsimyksestä. Olen mielelläni elävä todiste elävän Jumalan voimasta tänä pimeänä aikana.
Suosittelen lämpimästi sinullekin, sillä pelastus ei ole vain harvojen etuoikeus vaan Jeesus Kristus kuoli sinunkin puolestasi ja Hän rakastaa sinua samalla iankaikkisella pyyteettömällä rakkaudella. uskov. kirjoitti:
Minä uskon suureen Jumalaan. Jumala on suurempi kuin osaamme kuvitella, Hän on ihmeiden Jumala, ja haluaa täyttää syvimmät toiveemme."Jumala on kuollut /Friedrich Nietzsche"
- uskov.
filosofia kirjoitti:
"Jumala on kuollut /Friedrich Nietzsche"
Erään vessan seinällä oli kirjoitus "Jumala on kuollut/Friedrich Nietzsche" ja alla oli
"Friedrich Nietzsche on kuollut/Jumala" - uskov.
Joosua kirjoitti:
Kuuleppas arvon "antihistamiini", minä olen siirtynyt valheesta totuuteen ja totuus ei todellakaan ole "hömppää" vaan elävän Jumalan voimaa. Eihän se mikään yllätys ole, että totuus rististä on useimmille länsimaalaisille nykyään hullutusta, mutta minäkö sitten arvostelisin Jumalaa ja Hänen pelastussuunnitelmaansa? Minä olen tuon pelastuksen löytänyt ja se on tämän elämäni suurin löytö, vaikka kokemusta on kertynyt riittämiin moneltakin saralta.
Mitä parantumiseen tulee, niin olin kyllä sairas ennen uudestisyntymistäni. Voisinpa sanoa, että olin hullu, sillä "vain hullu sanoo sydämessään, että Jumalaa ei ole". En voi edes verrata uutta elämääni Kristuksessa aiempaan kituuttamiseeni. Se kaikki mitä Jeesus antaa on sanoinkuvamattoman ihanaa! Siis todellista elämää, eikä mitään hetkellistä katoavaa nautintoa jonka jälkeen tulee aina joko lasku tai morkkis.
Ei ole mitään merkitystä mitä sinä tai muut pilkkaajat sanotte. Minua ei kiinnosta pätkääkään, vaikka puoli Suomea avoimesti solvaisi minua. Olen löytänyt totuuden ja totuus on tehnyt minut vapaaksi! Vapaaksi peloistani, vapaaksi riippuvuuksistani, vapaaksi ihmisten mielipiteistä, vapaaksi evo-valheesta, vapaaksi kirouksesta ja kärsimyksestä. Olen mielelläni elävä todiste elävän Jumalan voimasta tänä pimeänä aikana.
Suosittelen lämpimästi sinullekin, sillä pelastus ei ole vain harvojen etuoikeus vaan Jeesus Kristus kuoli sinunkin puolestasi ja Hän rakastaa sinua samalla iankaikkisella pyyteettömällä rakkaudella.Jumalan siunausta sinulle veljeni Kristuksessa!
Olet valinnut elämän tien, joka kirkastuu päivä päivältä ja vie perille taivaan kotiin.
Evankelioidaan nyt sitten muitakin Isän tykö ja totuuteen.
Jeesus elää! uskov. kirjoitti:
Erään vessan seinällä oli kirjoitus "Jumala on kuollut/Friedrich Nietzsche" ja alla oli
"Friedrich Nietzsche on kuollut/Jumala""Jumala on kuollut /ihmiskunta" :D
- M47
...tuo "paatoksen" määrä ja sen tulva.
Mutta nyt asiaan : Joosua, oletko koskaan miettynyt sitä mahdollisuutta, että Jumalaa EI OLISIKAAN olemassa?
Rehellinen ja (korostettu) kysymys, johon toivon rehellistä vastausta lyhyesti (mieluummin kyllä -en). Siis kyhyesti ilman jaaritteluja: Oletko koskaan epäillyt Jumalan olemassaoloa?- M47
ilman jaaritteluja:
- Joosua
Lyhyesti, kyllä.
Lyhyesti selvittäen; ennen uudestisyntymistäni epäilin kovastikin Jumalan olemassaoloa. Enää en voisi sitä epäillä, vaikka mitä tapahtuisi elämässäni tai maailmassa tästä hetkestä hamaan tulevaisuuteen. - M47
Joosua kirjoitti:
Lyhyesti, kyllä.
Lyhyesti selvittäen; ennen uudestisyntymistäni epäilin kovastikin Jumalan olemassaoloa. Enää en voisi sitä epäillä, vaikka mitä tapahtuisi elämässäni tai maailmassa tästä hetkestä hamaan tulevaisuuteen.että maapallomme ikä on miljardeja vuosia. (se on jo tieteellisesti todistettu, ei viitsitä kiistellä siitä enää sen enempää)- siis hyvin pitkä aika. Lähes yhtä kauan on ollut elämää planeetallamme.
Elämän kehitystä tapahtuu, kun eri eliöt reagoivat (joskus hyvinkin nopeasti) muuttuneisiin olosuhteisiin uusien henkiinjäämistä edistävien ominaisuuksiensa avulla. Hyviä henkiinjäämistä edistäviä ominaisuuksia ovat esim. tehokkat suoja-aineet, suojaväri, fyysinen voima, maastoon sopeutuminen, populaation määrä tai vaikkapa aivokapasasiteetin koko. Kaikki nämä (ja paljon, paljon muuta) ovat näkyviä evo-kehityksen eri osa-tekijöitä. Mihin väliin se Jumala sitten vielä oikein mahtuu...? Tiukkaa tekee...
Ps. En kirjoita kehitysopista, vaan omalla järjellä havaitsemastani kehityksestä. Kuka sitä kehitystä oikein ohjaa-? Meidän oma luonto vai joku Jumala?
Annan luonnon hoitaa homman edelleenkin... - uskov.
M47 kirjoitti:
että maapallomme ikä on miljardeja vuosia. (se on jo tieteellisesti todistettu, ei viitsitä kiistellä siitä enää sen enempää)- siis hyvin pitkä aika. Lähes yhtä kauan on ollut elämää planeetallamme.
Elämän kehitystä tapahtuu, kun eri eliöt reagoivat (joskus hyvinkin nopeasti) muuttuneisiin olosuhteisiin uusien henkiinjäämistä edistävien ominaisuuksiensa avulla. Hyviä henkiinjäämistä edistäviä ominaisuuksia ovat esim. tehokkat suoja-aineet, suojaväri, fyysinen voima, maastoon sopeutuminen, populaation määrä tai vaikkapa aivokapasasiteetin koko. Kaikki nämä (ja paljon, paljon muuta) ovat näkyviä evo-kehityksen eri osa-tekijöitä. Mihin väliin se Jumala sitten vielä oikein mahtuu...? Tiukkaa tekee...
Ps. En kirjoita kehitysopista, vaan omalla järjellä havaitsemastani kehityksestä. Kuka sitä kehitystä oikein ohjaa-? Meidän oma luonto vai joku Jumala?
Annan luonnon hoitaa homman edelleenkin...Miljardit vuodet ja kehitysoppi on täyttä hömpötystä. Eläviä soluja ei synny itsestään eikä molekyylitason biologisia koneita sen enempää kuin isompiakaan rakenteita. Kaikki havaittu "evoluutio" on vain mikroevoluutiota, pieniä pintamuutoksia esim. ihonväri yms.
Mitään uusia rakenteita ei ole koskaan syntynyt mikroevoluution keinoin. Darwin ei tiennyt mitään siihen aikaan molekyylibiologiasta, mutta nyt kun tiede on kehittynyt, on auennut uudeta mahdollisuudet tutkia pieniä kohteita ja huomattu että biologia on paljon monimutkaisempaa kuin on osattu kuvitella. Ei ole puhettakaan kehitysteistä tai mahdollisuudesta kehittyä.
Tulevaisuudessa nuoriso nauraa Darwinismille ja solujen itsestäänsynnylle, osa nauraa jo tänään! - ihmettelijä
M47 kirjoitti:
että maapallomme ikä on miljardeja vuosia. (se on jo tieteellisesti todistettu, ei viitsitä kiistellä siitä enää sen enempää)- siis hyvin pitkä aika. Lähes yhtä kauan on ollut elämää planeetallamme.
Annan luonnon hoitaa homman edelleenkin...Tietääkseni kaikki elämänmuodot ovat pohjimmiltaan kemiaa. Kemian lait taas on palautettavissa fysiikan lakeihin. Mutta mistäs ne fysiikan lait oikein tupsahtivat?
- M47
uskov. kirjoitti:
Miljardit vuodet ja kehitysoppi on täyttä hömpötystä. Eläviä soluja ei synny itsestään eikä molekyylitason biologisia koneita sen enempää kuin isompiakaan rakenteita. Kaikki havaittu "evoluutio" on vain mikroevoluutiota, pieniä pintamuutoksia esim. ihonväri yms.
Mitään uusia rakenteita ei ole koskaan syntynyt mikroevoluution keinoin. Darwin ei tiennyt mitään siihen aikaan molekyylibiologiasta, mutta nyt kun tiede on kehittynyt, on auennut uudeta mahdollisuudet tutkia pieniä kohteita ja huomattu että biologia on paljon monimutkaisempaa kuin on osattu kuvitella. Ei ole puhettakaan kehitysteistä tai mahdollisuudesta kehittyä.
Tulevaisuudessa nuoriso nauraa Darwinismille ja solujen itsestäänsynnylle, osa nauraa jo tänään!Hömpötystä se ei ole. Uusissa yksilöissä syntyy uusia soluja jatkuvasti, ja ne saavat perimänsä AINA vanhemmiltaan. Kaikki me saamme. Sinäkin olet saanut geenisi(=perintötekijät) vanhemmiltasi. Perintötekijät ohjaavat Sinua ja jälkeläistesi ominaisuuksia. Ei Jumalilla ole mitään osaa tähän tapahtumaan. Sorry about that.
- M47
ihmettelijä kirjoitti:
Tietääkseni kaikki elämänmuodot ovat pohjimmiltaan kemiaa. Kemian lait taas on palautettavissa fysiikan lakeihin. Mutta mistäs ne fysiikan lait oikein tupsahtivat?
horisee.? Ei kai vain Ihmettelijä itse?
Elämähän on pohjimmiltaan vain pelkkää kemiaa. Ihminen ja muukin elollinen koostuuvat atomeista (jotka muodostavat molekyyleja kuten esim. vesi =H2O) sekä monista muista lukuisista alkuaineista.
Saavutamme fyysisen määrämme elämässämme, ja kuoltuamme joudumme tästä kaikesta luopumaan.
Tärkein tehtävämme onkin siirtää geenimme lapsilemme. Siten jatkamme sukuamme. Näin on tapahtunut aina ja tulee edellenkin tapahtumaan.
Voitko väittää vanhempasi ja esivanhempasi olevan turhia lenkkejä kehityksessäsi???
Kerropas tämä Heille, jos ovat vielä elossa! - M47
ihmettelijä kirjoitti:
Tietääkseni kaikki elämänmuodot ovat pohjimmiltaan kemiaa. Kemian lait taas on palautettavissa fysiikan lakeihin. Mutta mistäs ne fysiikan lait oikein tupsahtivat?
...ensin fysiikka ja kemia toisistaan!
Keskustellaan sitten lisää........... - ihmettelijä
M47 kirjoitti:
horisee.? Ei kai vain Ihmettelijä itse?
Elämähän on pohjimmiltaan vain pelkkää kemiaa. Ihminen ja muukin elollinen koostuuvat atomeista (jotka muodostavat molekyyleja kuten esim. vesi =H2O) sekä monista muista lukuisista alkuaineista.
Saavutamme fyysisen määrämme elämässämme, ja kuoltuamme joudumme tästä kaikesta luopumaan.
Tärkein tehtävämme onkin siirtää geenimme lapsilemme. Siten jatkamme sukuamme. Näin on tapahtunut aina ja tulee edellenkin tapahtumaan.
Voitko väittää vanhempasi ja esivanhempasi olevan turhia lenkkejä kehityksessäsi???
Kerropas tämä Heille, jos ovat vielä elossa!Tarkoitan vain, että kaikki perustuu lopultakin fysiikkaan. Jos taas ei osata selittää, miksi fysiikan lakeja on olemassa, niin itse asiassa ei osata selittää yhtään mitään. Jako fysiikan ja kemian välillä on oikeastaan keinotekoinen. Jälkimmäisessä ei vain tarvitse ottaa huomioon atomiytimien sisäisiä voimia, vaan ainoastaan atomien väliset reaktiot.
- SleeplessNight
M47 kirjoitti:
...ensin fysiikka ja kemia toisistaan!
Keskustellaan sitten lisää...........Fysiikka, kemia, biologia, matematiikka ja niin edelleen ovat riippuvaisia toisistaan.
Vaikka ihminen on lähes pelkkää kemiaa, niin häneen vaikuttavat luonnon perusvoimat ja täten fysiikan lait. - ihmettelijä
SleeplessNight kirjoitti:
Fysiikka, kemia, biologia, matematiikka ja niin edelleen ovat riippuvaisia toisistaan.
Vaikka ihminen on lähes pelkkää kemiaa, niin häneen vaikuttavat luonnon perusvoimat ja täten fysiikan lait.Taisin jo vastatakin tälle miehelle. Mielestäni ihminen ei ole lähes vaan pelkästään kemiaa, ellei sitten ole olemassa jotakin ei fysikaalista tietoisuutta erikseen. Toiselta puolen, ei sekään kai mahdotonta ole. Minusta tietoisuus ei välttämättä palaudu kemiaan ja fysiikkaan, sillä ei kai esim. ilon kokeminen pelkkää kvarkkien liikettä ole. Vai onko?
- M12
M47 kirjoitti:
Hömpötystä se ei ole. Uusissa yksilöissä syntyy uusia soluja jatkuvasti, ja ne saavat perimänsä AINA vanhemmiltaan. Kaikki me saamme. Sinäkin olet saanut geenisi(=perintötekijät) vanhemmiltasi. Perintötekijät ohjaavat Sinua ja jälkeläistesi ominaisuuksia. Ei Jumalilla ole mitään osaa tähän tapahtumaan. Sorry about that.
---Sinäkin olet saanut geenisi(=perintötekijät) vanhemmiltasi.---
mites teillä veljeksillä on niin erilaiset perintötekijät jos te saitte samat? - kissa
M12 kirjoitti:
---Sinäkin olet saanut geenisi(=perintötekijät) vanhemmiltasi.---
mites teillä veljeksillä on niin erilaiset perintötekijät jos te saitte samat?M12 kirjoitti:
"mites teillä veljeksillä on niin erilaiset perintötekijät jos te saitte samat? "
Ainoastaan identtisillä kaksosilla on samat perintötekijät.
Juju piileekin siinä, että saat puolet perintötekijöistäsi kummaltakin (biologiselta) vanhemmaltasi. Se, miten kukin puolikas sitten sinne siittiöön/munasoluun valikoituu, onkin sattumankauppaa ;-) Siellä se muutoksenkin siemen piilee.
Me olemme elämän lottovoittajia! Sattuma on seulonut meille perintötekijämme vanhempiemme perintötekijöistä. - hatti-matti
SleeplessNight kirjoitti:
Fysiikka, kemia, biologia, matematiikka ja niin edelleen ovat riippuvaisia toisistaan.
Vaikka ihminen on lähes pelkkää kemiaa, niin häneen vaikuttavat luonnon perusvoimat ja täten fysiikan lait.Matematiikka ei riipu mistään.
- kissa
Joosua kirjoitti:
"Tiede ja usko eivät missään nimessä ole toisiaan poissulkevia asioita. Tiede on mahtava asia, kunhan se pidättäytyisi objektiivisuudessa, rehellisyydessä eikä pyrkisi "aggressiiviseksi uskonnoksi" tukemaan "uutta maailmanjärjestystä"."
Kun noin vahvoja väität, niin miten tiede ei ole objektiivinen ja miten se näkyy? Tiede on mielestäsi epärehellistä, miten se taas sitten ilmenee? Ja miten tiede pyrkii uskonnoksi? Miten se taas ilmenee?
Mutta nyt toiseen asiaan. Kun olet nyt uudestisyntynyt ja tekemisissä Pyhän hengen kanssa, niin miten sinä selittäisit otsikon 1.Moos.1:24
'24 Jumala sanoi: "Tuottakoon maa kaikenlaisia eläviä olentoja, kaikki karjaeläinten, pikkueläinten ja villieläinten lajit." Ja niin tapahtui. 25 Jumala teki villieläimet, karjaeläimet ja erilaiset pikkueläimet, kaikki eläinten lajit. Ja Jumala näki, että niin oli hyvä.'
"Tuottakoon maa .." Tuottiko maa sitten eläviä olentoja vai eikö? Miten maa tuotti?
"Kun evoluutio-vitsi on keksitty alunperinkin kumoamaan raamatun ilmoitus maailman luomisesta, on saatu evo-uskovat nielaisemaan valtava valhe ja vielä rakentamaan koko elämänsä ja maailmankuvansa sen varaan."
Taas kovia väitteitä. Kuinka hyvin tunnet tieteenhistoriaa? Ei evoluutioteoriaa (jos nyt puhutaan tästä elämän monimuotoisuutta selittävästä teoriasta) keksitty kumoamaan Raamatun ilmoitusta vaan selittämään ne havainnot, joita on tehty ympäri maailman erilaisita eliöistä ja ympäristöistä.
Mutta olkoon nyt sitten. Sinullekin luulisi olevan selvää Raamatusta, että "älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi" - olehan varovaisempi väitteidesi kanssa, ette tosiaan menisi toisesta antamaan sitä väärää todistusta.
Kannattaisi tietää enemmän.- Joosua
Raamatun ilmoituksen tärkein tarkoitus on johtaa ihminen uudelleen yhteyteen Jumalan kanssa. Se on koko raamatun punainen lanka. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja yhteyteen itsensä kanssa paratiisissa. Syntiinlankeemus riisti ihmiseltä tuon yhteyden, toi mukanaan kiroukset ja kärsimykset maailmaan.
Jeesus tuli tehdäkseen tyhjiksi perkeleen teot. Hän tuli avatakseen ihmiselle uudelleen tuon katkenneen yhteyden Isän Jumalan kanssa ja se totisesti pitää paikkansa. Uudestisyntymisen yhteydessä ihmisen henki puhalletaan eloon ja siitä lähtien ihmisellä on yhteys Jumalan kanssa hengessä. Tämä on totuus ja raamatun ilmoituksen tärkein tarkoitus on johtaa ihminen Jeesuksen kautta Jumalan valtakuntaan ja iankaikkiseen elämään yhteydessä Isän Jumalan kanssa.
Tuohon yhteyteen liittyy täydellinen siunaus niin hengen, sielun kuin ruumiinkin osalla tässä ajassa. Jumala haluaa vain hyvää jokaiselle ihmiselle, mutta kovin moni käyttää vapaata tahtoaan valitakseen olemisen kirouksen alla. Tosin tähän on syynä tiedon puute, ihmisille on valehdeltu siitä kuka Jumala on. Tuon vuoksi sinunkin "kannattaisi tietää enemmän".
Kaikki asiat jotka johtavat ihmisen kauemmas Jumalan luota ovat pahasta, sillä vain Jumalan yhteydessä ihminen kokee pysyvää rauhaa, vapautta, iloa ja rakkautta sellaisessa muodossa, että niitä eivät mitkään olosuhteet heittele. Tätä on raamatun totuus joka tekee ihmisen todella vapaaksi.
Mitä tulee minun tietomäärääni tieteenhistoriasta ja darwinismista niin en väitäkkään olevani super-asiantuntija. Mutta olen ajatteleva ihminen ja kriittisyys on hyveeni. En siis purematta niele kaikkea mitä "media,opettajat tai päättäjät" katsovat hyväksi meille tiedottaa. Se taho kenellä on valta mediasta omaa valtavat vaikutusmahdollisuudet niin hyvässä kuin pahassakin. Samoin tekee koulujärjestelmä maassa jossa on koulupakko valtion ylläpitämien koulujen muodossa.
Suomen koulujärjestelmä on upea ja tehokas. Mutta se myös muokkaa lasten maailmankuvaa äärimmäisen tehokkaasti haluttuun suuntaan.
Esimerkkinä kahdesta erilaisesta uskosta elämän ja kaiken olevaisen synnystä ovat:
- usko kaiken synnystä Raamatun ilmoituksen mukaan Jumalan luomistyönä.
- usko siihen, että kaikki on saanut alkunsa alkuräjähdyksessä ja sen jälkeen kehittynyt sattuman ja luonnonvalinnan avustuksella kehitysopin mukaan ilman älyllistä ohjausta.
Maailman synnyn ja sitä kohdanneiden mullistusten todistusaineisto on nähtävänä ympärillämme. Raamatun luomiskertomukseen uskovat ovat voineet avoimesti tutkia kaikkea ilman, että havaintoja ja löytöjä olisi täytynyt piilotella tai muutella totuuden vastaisiksi. Luonnonlait tukevat havaintoja. Tukena on myös tekijän oma ilmoitus siitä, miten maailma luotiin, sekä historialliset tiedot luomisen jälkeisistä kausista aina meidän päiviimme asti.
Kehitysoppiin uskovat joutuvat jatkuvasti muuttamaan teoriaansa tilanteiden vaihtuessa. Kukaan ei vielä ole löytänyt sellaista tieteellisesti pätevää todistetta, joka olisi varmistanut kehitysopin uskomukset todeksi. Tärkeintä kehitysopissa ei olekaan totuus vaan se, että siihen uskomalla voidaan poistaa Jumala ihmisten historiasta. Kehitysoppi vapauttaa siihen uskovat tekemään "hyvällä omallatunnolla" omia itsekkäitä valintoja vahvimman oikeudella ja keinoja kaihtamatta. Kehitysopin ehdoin on synnytetty se jumalaton maailmankuva, jota nyt lapsille opetetaan kouluissa ja kerrotaan, että se perustuu tieteellisesti tutkittuun totuuteen.
Ymmärrätkö pointin? Tässä ei ole kysymys siitä, että "jotkut hihhulit tulevat yrittämään kumota tieteellistä totuutta" vaan siitä, että on aika paljastaa suuri, järjestelmällinen kusetus joka on johtanut pari sukupolvea synkälle, itsekkäälle tielle poispäin elävän Jumalan yhteydestä. Olen itse vain totuuden puolella, en ketään ihmistä vastaan.
Oppikirjat, lehtiartikkelit ja TV-ohjelmat antavat tunnetusti sen kuvan, että puuttuvat renkaat eri lajien välille on löydetty ja runsaat fossiililöydöt vakuuttavasti todistavat, että ihmisen esi-isät ovat apinaihmisiä miljoonien vuosien takaa. Toisaalta vakavasti alaansa paneutuvat tutkijat ovat toivoneet, että kehitysoppia ei lainkaan opetettaisi kouluissa. Tässä on selvästi ristiriitainen tilanne. Miksi totuutta ei tutkijoiden mielestä saisi sanoa opiskelijoille? Vai onko tieteellinen totuus toisenlainen?
Tutkijat myöntävät, että mm. Amerikan Luonnontieteellisessä museossa ihmisen kehitystä kuvaava sukupuu on rakennettu ilman fossiilitodisteita. Se perustuu pelkkiin olettamuksiin ja mielikuvitukseen. Tri David Pilbeam kirjoitti Human Nature-lehteen tunnustuksen, että nykyisin vahvoina pidetyt näkemykset ihmisen kehityksestä perustuvat todellisuudessa oletettuihin muutoksiin, eivät todellisiin näyttöihin. Tulkinnat tehdään siten, että ne tukevat kehitysoppia. Tunnettu ihmishistorian tutkija tri Richard Leakey tunnusti Walter Cronkiten Universe-ohjelmassa: "jos hän tekisi ihmisen kehityspuun, tekisi hän vain kysymysmerkin." Tri Willian R. Fix kirjoitti kirjan "The Bone Peddlers", jossa hän osoittaa, että kaikki todisteet, joita on esitetty ihmisen ja apinan samasta taustasta ovat todellisuudessa vain mielikuvitusta.
Oppikirjojen antamat tiedot ihmisen kehityksestä ja alan tutkijoiden piiristä tulleet tunnustukset ovat todella ristiriidassa keskenään. Mitä sanovat asiasta koulukirjojen ilmoittamat runsaat fossiilitodisteet?
Oppikirjojen mukaan ihmisapinoita muistuttavia eläimiä eli maapallolla jo 20 miljoonaa vuotta sitten ja pystyssä käveleviä esi-isiämme 2-3 miljoonaa vuotta sitten. Jos laskemme yhden kävelevän esi-isämme keski-iäksi esim. 30 vuotta, on maapallolla elänyt 100.000 sukupolvea. Jos kunkin sukupolven määrä olisi ollut vakio, esim. 10 miljoonaa, on eläneiden esi-isiemme määrä ollut yhteensä 10.000.000.000.000 "henkilöä, eli 10 potenssiin 13. Näin suuresta määrästä on maankuoreen jäänyt varmasti runsaasti todisteita - näin voidaan olettaa. Ja tämän kuvan antavat myös oppikirjat ja alan lehdistö.
Lyall Watson kirjoittaa Science Digest -lehdessä: "Fossiilit, joita esitetään ihmisen "kehityspuussa" ovat niin niukat, että niitä on vähemmän kuin niiden tutkijoita. Merkittävä tosiasia on, että fyysiset todisteet, joita meillä on ihmisen menneisyydestä voidaan sijoittaa tilaa säästämättä yksinkertaiseen ruumisarkkuun."
John Reader kirjoittaa New Scientist-lehdessä: "Koko käytössämme oleva ihmisolentoa koskeva fossiiliaineisto mahtuisi biljardipöydälle..."
Professori, tri Wilbert Rusch on tutkinut ihmisfossiileja vuosien ajan. Hänen yhteenvetonsa asiasta on: "Aina kun on löydetty ihmiseen liittyvä fossiili, esiintyvät sen rinnalla samanaikaisesti myös ns. oletetut ihmisen kehityksen esiasteet. Näin ihmisen kehittyminen on enemmän kuin kyseenalaista eikä mitään todisteita kehityksestä ole löytynyt. Sitävastoin selvä rinnakkaisilmiö on, että ihmisen kehitysketju puuttuu niin pitkälle kuin fossiilirekisterissä mennäänkin."
Monet asiantuntijat ovat yhtä mieltä siitä, että kaikki esille tuodut ihmiseen liittyvät kivettyneet osat (hampaat, pääkopat, luuston muut osat jne.) ovat hautautuneet maaperään ja kivettyneet viimeisen 4.500 vuoden aikana. Ne ovat osa tunnettua ihmisen historiaa - vedenpaisumuksen jälkeiseltä kaudelta.4
Lopputulokseksi jää tyhjä pöytä. Ei lainkaan fossiilitodisteita ihmisen kehittymisen tueksi. Kysymyksessä on todellinen ristiriita. Koulukirjoissa ja yleisölehdissä annetaan kuva todisteiden suuresta määrästä ("jäännöksiä on saatu esiin useita tuhansia, ja uusia löytyy joka vuosi lisää"), mutta alan tiedemiehet ilmoittavat että ihmisfossiileja ei ole käytettävissä. Missä on oikea, uskottava tieto?
Siinä hiukan faktaa kouluopetuksessa esitettävistä räikeistä valheista. Jos mielikuvitus on pohjana, sille mitä pakolla lapsillemme opetetaan herää selkeä kysymys MIKSI?
Ja minä uskallan väittää, että tarkoituksena on nimenomaan rakentaa "aggressiivinen uusi evo-uskonto" jonka edustajat pilkkaavat avoimesti kaikkea raamattuun ja Jumalaan liittyvää ja nostavat ylpeydessään tieteen korkeimmalle jalustalle palvonnan kohteeksi ja ainoaksi hyväksyttäväksi totuudeksi.
Nostit raamatusta esiin 1.Moos.1:24 ja kiinnitit huomiosi sanoihin "Tuottakoon maa.." mielestäni tuossakin oleellisin sisältö on seuraavassa jakeessa "Jumala teki villieläimet, karjaeläimet ja erilaiset pikkueläimet, kaikki eläinten lajit. Ja Jumala näki, että niin oli hyvä."
Uskoisin, että viittaus sanoihin "Tuottakoon maa.." tarkoittaa sitä, että niin eläimet kuin ihminenkin koostuu kemiallisesti "maasta", siis ruumis maatuu lopulta takaisin maaksi. Oleellisin pointti on kumminkin se, että elävä olento ei todellakaan ole VAIN KEMIALLISTEN YHDISTEIDEN SUMMA! En voi alkuunkaan käsittää miten sielu ja henki unohtuu tutkijoilta. Toisaalta siinähän se ongelma piileekin, sillä kaikki ei ole tieteellisin instrumentein mitattavissa. Tiedetään, että ihminen kuollessaan menettää painostaan noin 400g, mutta ei voida tieteellisesti tutkia eksaktisti "mitä tuo 400g sisältää".
"Tekijän manuaalissa" ilmoitetaan selvästi, että ihmisen kuollessa sielu erottuu ruumiista. Kun Jumala yritetään "poistaa" tieteellisen maailmankuvan tieltä yritetään samalla "poistaa" ihmisen tärkein ominaisuus, siis se, että ihminen on iankaikkisuusolento! Tässä liikutaan äärimmäisen vaarallisilla vesillä.
Miten ihmisellä olisi ihmisarvoa jos hän ei tuota valtiolle verotuloja? Miten ihmisen elämällä olisi mitään väliä jos geeniperintö ei siirry seuraavalle sukupolvelle? Mitä väliä on moraalis-eettisillä valinnoilla, kun kumminkin katoan tyhjiin? Eikö itsemurha ole hyvä ratkaisu päättää kärsimys ennen aikojaan? Mitä pahaa on toisen ihmisen hyväksikäyttämisessä, valehtelemisessa, jopa tappamisessa, jos se edistää omia tarkoitusperiäni, sillä kerranhan kuollaan kumminkin ja vahvimman oikeudella kilpailijat pitääkin raivata tieltä tavalla tai toiselle?
Ymmärrätkö mitä tarkoitan?
Tästä tuli pitkä kirjoitus, mutta toivon sinun jaksavan lukea loppuun asti. Tiedänkö minä kaikkea? En toki. Olenko jotenkin viisaampi kuin kaikki muut? En missään nimessä. Mutta haluan kertoa sen totuuden minkä tiedän, parhaalla mahdollisella tavalla mihin kykenen.
Jumala on luonut sinut ja minut ja Hän rakastaa meitä jokaista luotuaan. Hänellä on hyvä suunnitelma elämämme varalle ja tuo suunnitelma alkaa toteutua uudestisynnyttyämme, kun saamme yhteyden Häneen hengen kautta. Jeesus tuli kertomaan meille Kuninkaasta, Hänen valtakunnastaan ja miten meistä voisi tulla sen täysvaltaisia jäseniä. Hän itse on tie, ei ole tietä Jumalan yhteyteen muuta kuin Jeesuksen Kristuksen pelastustyön kautta. Tämä totuus ei muutu, vaikka ihmiset mitä väittäisivät.
Valinta on aina meidän omamme. Mutta elämämme tärkein kysymys kuuluu silti "mitä teimme Jumalan ihmeelliselle pelastussuunnitelmalle?" Otimmeko vastaan? Vai pidimmekö sitä halpana valiten mielummin ihmisviisauden, himomme ja valheen?
Toivon, että sait tästä osin sekavasta tuotoksestani irti sen tärkeimmän. Kuten Jumala raamatussa ilmoittaa: asetan teidän eteenne elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen ja vielä vihjaa vähän pöllömmällekin lukijalle: valitse siis elämä ja siunaus! - kissa
Joosua kirjoitti:
Raamatun ilmoituksen tärkein tarkoitus on johtaa ihminen uudelleen yhteyteen Jumalan kanssa. Se on koko raamatun punainen lanka. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja yhteyteen itsensä kanssa paratiisissa. Syntiinlankeemus riisti ihmiseltä tuon yhteyden, toi mukanaan kiroukset ja kärsimykset maailmaan.
Jeesus tuli tehdäkseen tyhjiksi perkeleen teot. Hän tuli avatakseen ihmiselle uudelleen tuon katkenneen yhteyden Isän Jumalan kanssa ja se totisesti pitää paikkansa. Uudestisyntymisen yhteydessä ihmisen henki puhalletaan eloon ja siitä lähtien ihmisellä on yhteys Jumalan kanssa hengessä. Tämä on totuus ja raamatun ilmoituksen tärkein tarkoitus on johtaa ihminen Jeesuksen kautta Jumalan valtakuntaan ja iankaikkiseen elämään yhteydessä Isän Jumalan kanssa.
Tuohon yhteyteen liittyy täydellinen siunaus niin hengen, sielun kuin ruumiinkin osalla tässä ajassa. Jumala haluaa vain hyvää jokaiselle ihmiselle, mutta kovin moni käyttää vapaata tahtoaan valitakseen olemisen kirouksen alla. Tosin tähän on syynä tiedon puute, ihmisille on valehdeltu siitä kuka Jumala on. Tuon vuoksi sinunkin "kannattaisi tietää enemmän".
Kaikki asiat jotka johtavat ihmisen kauemmas Jumalan luota ovat pahasta, sillä vain Jumalan yhteydessä ihminen kokee pysyvää rauhaa, vapautta, iloa ja rakkautta sellaisessa muodossa, että niitä eivät mitkään olosuhteet heittele. Tätä on raamatun totuus joka tekee ihmisen todella vapaaksi.
Mitä tulee minun tietomäärääni tieteenhistoriasta ja darwinismista niin en väitäkkään olevani super-asiantuntija. Mutta olen ajatteleva ihminen ja kriittisyys on hyveeni. En siis purematta niele kaikkea mitä "media,opettajat tai päättäjät" katsovat hyväksi meille tiedottaa. Se taho kenellä on valta mediasta omaa valtavat vaikutusmahdollisuudet niin hyvässä kuin pahassakin. Samoin tekee koulujärjestelmä maassa jossa on koulupakko valtion ylläpitämien koulujen muodossa.
Suomen koulujärjestelmä on upea ja tehokas. Mutta se myös muokkaa lasten maailmankuvaa äärimmäisen tehokkaasti haluttuun suuntaan.
Esimerkkinä kahdesta erilaisesta uskosta elämän ja kaiken olevaisen synnystä ovat:
- usko siihen, että kaikki on saanut alkunsa alkuräjähdyksessä ja sen jälkeen kehittynyt sattuman ja luonnonvalinnan avustuksella kehitysopin mukaan ilman älyllistä ohjausta.
Maailman synnyn ja sitä kohdanneiden mullistusten todistusaineisto on nähtävänä ympärillämme. Raamatun luomiskertomukseen uskovat ovat voineet avoimesti tutkia kaikkea ilman, että havaintoja ja löytöjä olisi täytynyt piilotella tai muutella totuuden vastaisiksi. Luonnonlait tukevat havaintoja. Tukena on myös tekijän oma ilmoitus siitä, miten maailma luotiin, sekä historialliset tiedot luomisen jälkeisistä kausista aina meidän päiviimme asti.
Kehitysoppiin uskovat joutuvat jatkuvasti muuttamaan teoriaansa tilanteiden vaihtuessa. Kukaan ei vielä ole löytänyt sellaista tieteellisesti pätevää todistetta, joka olisi varmistanut kehitysopin uskomukset todeksi. Tärkeintä kehitysopissa ei olekaan totuus vaan se, että siihen uskomalla voidaan poistaa Jumala ihmisten historiasta. Kehitysoppi vapauttaa siihen uskovat tekemään "hyvällä omallatunnolla" omia itsekkäitä valintoja vahvimman oikeudella ja keinoja kaihtamatta. Kehitysopin ehdoin on synnytetty se jumalaton maailmankuva, jota nyt lapsille opetetaan kouluissa ja kerrotaan, että se perustuu tieteellisesti tutkittuun totuuteen.
Ymmärrätkö pointin? Tässä ei ole kysymys siitä, että "jotkut hihhulit tulevat yrittämään kumota tieteellistä totuutta" vaan siitä, että on aika paljastaa suuri, järjestelmällinen kusetus joka on johtanut pari sukupolvea synkälle, itsekkäälle tielle poispäin elävän Jumalan yhteydestä. Olen itse vain totuuden puolella, en ketään ihmistä vastaan.
Oppikirjat, lehtiartikkelit ja TV-ohjelmat antavat tunnetusti sen kuvan, että puuttuvat renkaat eri lajien välille on löydetty ja runsaat fossiililöydöt vakuuttavasti todistavat, että ihmisen esi-isät ovat apinaihmisiä miljoonien vuosien takaa. Toisaalta vakavasti alaansa paneutuvat tutkijat ovat toivoneet, että kehitysoppia ei lainkaan opetettaisi kouluissa. Tässä on selvästi ristiriitainen tilanne. Miksi totuutta ei tutkijoiden mielestä saisi sanoa opiskelijoille? Vai onko tieteellinen totuus toisenlainen?
Tutkijat myöntävät, että mm. Amerikan Luonnontieteellisessä museossa ihmisen kehitystä kuvaava sukupuu on rakennettu ilman fossiilitodisteita. Se perustuu pelkkiin olettamuksiin ja mielikuvitukseen. Tri David Pilbeam kirjoitti Human Nature-lehteen tunnustuksen, että nykyisin vahvoina pidetyt näkemykset ihmisen kehityksestä perustuvat todellisuudessa oletettuihin muutoksiin, eivät todellisiin näyttöihin. Tulkinnat tehdään siten, että ne tukevat kehitysoppia. Tunnettu ihmishistorian tutkija tri Richard Leakey tunnusti Walter Cronkiten Universe-ohjelmassa: "jos hän tekisi ihmisen kehityspuun, tekisi hän vain kysymysmerkin." Tri Willian R. Fix kirjoitti kirjan "The Bone Peddlers", jossa hän osoittaa, että kaikki todisteet, joita on esitetty ihmisen ja apinan samasta taustasta ovat todellisuudessa vain mielikuvitusta.
Oppikirjojen antamat tiedot ihmisen kehityksestä ja alan tutkijoiden piiristä tulleet tunnustukset ovat todella ristiriidassa keskenään. Mitä sanovat asiasta koulukirjojen ilmoittamat runsaat fossiilitodisteet?
Oppikirjojen mukaan ihmisapinoita muistuttavia eläimiä eli maapallolla jo 20 miljoonaa vuotta sitten ja pystyssä käveleviä esi-isiämme 2-3 miljoonaa vuotta sitten. Jos laskemme yhden kävelevän esi-isämme keski-iäksi esim. 30 vuotta, on maapallolla elänyt 100.000 sukupolvea. Jos kunkin sukupolven määrä olisi ollut vakio, esim. 10 miljoonaa, on eläneiden esi-isiemme määrä ollut yhteensä 10.000.000.000.000 "henkilöä, eli 10 potenssiin 13. Näin suuresta määrästä on maankuoreen jäänyt varmasti runsaasti todisteita - näin voidaan olettaa. Ja tämän kuvan antavat myös oppikirjat ja alan lehdistö.
Lyall Watson kirjoittaa Science Digest -lehdessä: "Fossiilit, joita esitetään ihmisen "kehityspuussa" ovat niin niukat, että niitä on vähemmän kuin niiden tutkijoita. Merkittävä tosiasia on, että fyysiset todisteet, joita meillä on ihmisen menneisyydestä voidaan sijoittaa tilaa säästämättä yksinkertaiseen ruumisarkkuun."
John Reader kirjoittaa New Scientist-lehdessä: "Koko käytössämme oleva ihmisolentoa koskeva fossiiliaineisto mahtuisi biljardipöydälle..."
Professori, tri Wilbert Rusch on tutkinut ihmisfossiileja vuosien ajan. Hänen yhteenvetonsa asiasta on: "Aina kun on löydetty ihmiseen liittyvä fossiili, esiintyvät sen rinnalla samanaikaisesti myös ns. oletetut ihmisen kehityksen esiasteet. Näin ihmisen kehittyminen on enemmän kuin kyseenalaista eikä mitään todisteita kehityksestä ole löytynyt. Sitävastoin selvä rinnakkaisilmiö on, että ihmisen kehitysketju puuttuu niin pitkälle kuin fossiilirekisterissä mennäänkin."
Monet asiantuntijat ovat yhtä mieltä siitä, että kaikki esille tuodut ihmiseen liittyvät kivettyneet osat (hampaat, pääkopat, luuston muut osat jne.) ovat hautautuneet maaperään ja kivettyneet viimeisen 4.500 vuoden aikana. Ne ovat osa tunnettua ihmisen historiaa - vedenpaisumuksen jälkeiseltä kaudelta.4
Lopputulokseksi jää tyhjä pöytä. Ei lainkaan fossiilitodisteita ihmisen kehittymisen tueksi. Kysymyksessä on todellinen ristiriita. Koulukirjoissa ja yleisölehdissä annetaan kuva todisteiden suuresta määrästä ("jäännöksiä on saatu esiin useita tuhansia, ja uusia löytyy joka vuosi lisää"), mutta alan tiedemiehet ilmoittavat että ihmisfossiileja ei ole käytettävissä. Missä on oikea, uskottava tieto?
Siinä hiukan faktaa kouluopetuksessa esitettävistä räikeistä valheista. Jos mielikuvitus on pohjana, sille mitä pakolla lapsillemme opetetaan herää selkeä kysymys MIKSI?
Ja minä uskallan väittää, että tarkoituksena on nimenomaan rakentaa "aggressiivinen uusi evo-uskonto" jonka edustajat pilkkaavat avoimesti kaikkea raamattuun ja Jumalaan liittyvää ja nostavat ylpeydessään tieteen korkeimmalle jalustalle palvonnan kohteeksi ja ainoaksi hyväksyttäväksi totuudeksi.
Nostit raamatusta esiin 1.Moos.1:24 ja kiinnitit huomiosi sanoihin "Tuottakoon maa.." mielestäni tuossakin oleellisin sisältö on seuraavassa jakeessa "Jumala teki villieläimet, karjaeläimet ja erilaiset pikkueläimet, kaikki eläinten lajit. Ja Jumala näki, että niin oli hyvä."
Uskoisin, että viittaus sanoihin "Tuottakoon maa.." tarkoittaa sitä, että niin eläimet kuin ihminenkin koostuu kemiallisesti "maasta", siis ruumis maatuu lopulta takaisin maaksi. Oleellisin pointti on kumminkin se, että elävä olento ei todellakaan ole VAIN KEMIALLISTEN YHDISTEIDEN SUMMA! En voi alkuunkaan käsittää miten sielu ja henki unohtuu tutkijoilta. Toisaalta siinähän se ongelma piileekin, sillä kaikki ei ole tieteellisin instrumentein mitattavissa. Tiedetään, että ihminen kuollessaan menettää painostaan noin 400g, mutta ei voida tieteellisesti tutkia eksaktisti "mitä tuo 400g sisältää".
"Tekijän manuaalissa" ilmoitetaan selvästi, että ihmisen kuollessa sielu erottuu ruumiista. Kun Jumala yritetään "poistaa" tieteellisen maailmankuvan tieltä yritetään samalla "poistaa" ihmisen tärkein ominaisuus, siis se, että ihminen on iankaikkisuusolento! Tässä liikutaan äärimmäisen vaarallisilla vesillä.
Miten ihmisellä olisi ihmisarvoa jos hän ei tuota valtiolle verotuloja? Miten ihmisen elämällä olisi mitään väliä jos geeniperintö ei siirry seuraavalle sukupolvelle? Mitä väliä on moraalis-eettisillä valinnoilla, kun kumminkin katoan tyhjiin? Eikö itsemurha ole hyvä ratkaisu päättää kärsimys ennen aikojaan? Mitä pahaa on toisen ihmisen hyväksikäyttämisessä, valehtelemisessa, jopa tappamisessa, jos se edistää omia tarkoitusperiäni, sillä kerranhan kuollaan kumminkin ja vahvimman oikeudella kilpailijat pitääkin raivata tieltä tavalla tai toiselle?
Ymmärrätkö mitä tarkoitan?
Tästä tuli pitkä kirjoitus, mutta toivon sinun jaksavan lukea loppuun asti. Tiedänkö minä kaikkea? En toki. Olenko jotenkin viisaampi kuin kaikki muut? En missään nimessä. Mutta haluan kertoa sen totuuden minkä tiedän, parhaalla mahdollisella tavalla mihin kykenen.
Jumala on luonut sinut ja minut ja Hän rakastaa meitä jokaista luotuaan. Hänellä on hyvä suunnitelma elämämme varalle ja tuo suunnitelma alkaa toteutua uudestisynnyttyämme, kun saamme yhteyden Häneen hengen kautta. Jeesus tuli kertomaan meille Kuninkaasta, Hänen valtakunnastaan ja miten meistä voisi tulla sen täysvaltaisia jäseniä. Hän itse on tie, ei ole tietä Jumalan yhteyteen muuta kuin Jeesuksen Kristuksen pelastustyön kautta. Tämä totuus ei muutu, vaikka ihmiset mitä väittäisivät.
Valinta on aina meidän omamme. Mutta elämämme tärkein kysymys kuuluu silti "mitä teimme Jumalan ihmeelliselle pelastussuunnitelmalle?" Otimmeko vastaan? Vai pidimmekö sitä halpana valiten mielummin ihmisviisauden, himomme ja valheen?
Toivon, että sait tästä osin sekavasta tuotoksestani irti sen tärkeimmän. Kuten Jumala raamatussa ilmoittaa: asetan teidän eteenne elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen ja vielä vihjaa vähän pöllömmällekin lukijalle: valitse siis elämä ja siunaus!Joosua kirjoitti:
“Raamatun ilmoituksen tärkein tarkoitus on johtaa ihminen uudelleen yhteyteen Jumalan kanssa. Se on koko raamatun punainen lanka.”
Ymmärrän. Mutta Raamatullakin on historiansa. Kaiken lisäksi Raamattua ei voi olla lukematta ilman tulkintaa, miten sitten kukin Raamattua tulkitsee, onkin jo paljon visaisempi juttu.
Heti ensiksi tunnustan väriä: olen agnostikko. Tältä pohjalta oletettavasti osaat kuvitella sen asiayhteyden, mistä käsin minä mielipiteitäni esitän.
” Jumala haluaa vain hyvää jokaiselle ihmiselle, mutta kovin moni käyttää vapaata tahtoaan valitakseen olemisen kirouksen alla. Tosin tähän on syynä tiedon puute, ihmisille on valehdeltu siitä kuka Jumala on. Tuon vuoksi sinunkin "kannattaisi tietää enemmän".”
Pääpiirteissään ymmärrän tuon. Mutta kuka valehtelee, kuka Jumala on? Itse asiassa vaarallisin muoto valehtelusta on minusta väittää tuntevansa Jumalan, mutta oikeasti ei tunnekaan. Eikö kriittisyyttä tarvita tässäkin, kaikkien väärien profeettojen ympäristössä?
” Kaikki asiat jotka johtavat ihmisen kauemmas Jumalan luota ovat pahasta, sillä …”
Ymmärrän. Takaisin Raamattuun: kuinka kirjaimellisesti ja ahtaasti Raamatun kirjoituksiin sitten pitää suhtautua? Jos Raamatun punainen lanka on kertoa ihmisen ja Jumalan suhteesta, sen rikkoontumisesta ja luvatusta pelastuksesta, pitääkö Raamattuun pitäytyä ihan kirjaimellisesti? Nimittäin Raamattu ei ole mikään luonnontieteiden oppikirja tms. Onko siis ympäristön ymmärtäminen ja Raamatun ilmoituksen sovittaminen sitten ihan sovittamaton asia. Minusta ei, siitä on esimerkkinä nimenomaan nekin ihmiset (myös tiedemiehet) jotka pystyvät sovittamaan oman uskonsa ja tieteen maailman hyvin toisiinsa. Ennen kuin menet sanomaan näitä (uskovia kristittyjä) millään tavalla eksytetyiksi tms. ”ei oikeassa uskossa” oleviksi, sinun pitäisi itse miettiä uskosi pohjaa. Rajoitatko Jumalaasi omilla käsityksilläsi?
” Suomen koulujärjestelmä on upea ja tehokas. Mutta se myös muokkaa lasten maailmankuvaa äärimmäisen tehokkaasti haluttuun suuntaan.”
Koulun tehtävä on kasvattaa lapsia tiedollisesti. Mitä väärää tässä on? Pyhäkoulut ovat erikseen. Tieto on myös avain kriittisyyteen. Ja uskotko, uskonnoillakin on johdettu monta ihmistä harhaan jo tässä maailmassa?
”Esimerkkinä kahdesta erilaisesta uskosta elämän ja kaiken olevaisen synnystä ovat:
- usko siihen, että kaikki on saanut alkunsa alkuräjähdyksessä ja sen jälkeen kehittynyt sattuman ja luonnonvalinnan avustuksella kehitysopin mukaan ilman älyllistä ohjausta.”
Eli kohta yksi olisi kirjaimellinen tulkinta Raamatusta? Niinkö?
Kohta kaksi on hiukan eri tasolla kuin tuo kohta yksi. Olet lisännyt sinne tuon ”ilman älyllistä ohjausta” joka on minusta jo ihmisen oman valinnan tulosta. Nimittäin tiede ei ota kantaa yliluonnollisiin elementteihin (mitä Jumalakin on), jättämällä tuon lisäyksesi pois nuo kaksi kohtaa on minusta yhteen sovitettavissa. Raamattu kertoisi kuvaannollisesti Jumalan luomistyöstä ja kohta kaksi olisi Jumalan luomistyön kuvaamista maailmankaikkeudesta saatujen havaintojen pohjalta (siis ilman tuota lisäystä). Ymmärtääkseni näin monet uskovat kristityt juuri tekevät.
” Kehitysoppiin uskovat joutuvat jatkuvasti muuttamaan teoriaansa tilanteiden vaihtuessa.”
Millä tavalla tämä on ilmennyt viimeaikoina? Mitä tarkoitat muuten tässä yhteydessä kehitysopilla? Toki teoriat muuttuvat, kun tieto lisääntyy. Tiede pyrkii kuvaamaan teorioiden kautta luonnollisia ilmiöitä havaintoihin nojautuen. Kuva (teoriat) eivät ole koskaan sama kuin itse todellisuus.
” Kukaan ei vielä ole löytänyt sellaista tieteellisesti pätevää todistetta, joka olisi varmistanut kehitysopin uskomukset todeksi.”
Tuo on aika vahva väite. Kuinka paljon tunnetkaan tieteenhistoriaa, tieteen filosofiaa, tieteen tekemisestä yleensä ja kritisoimistasi teorioista? Onko lähteesi nimenomaan vain ja ainoastaa kreationistileirin levittämä informaatio? Ole varovainen, tuossa informaatiossa on astian maku ja joukossa myös paljon valhetta ja väärinymmärrystä. Kannattaa siis harrasta myös löhdekritiikkiä, ettei menisi mitä tahansa läpi.
Noihin esimerkkeihin ihmisen sukupuusta: on ihan totta, ettei mitään aukotonta fossiilisarjaa alkuihmisestä nykyihmiseen ole olemassa. Siitä johtuen tuo sukupuukin on enemmän kysymysmerkki kuin eksakti tieto. Mutta huomaa, nykyihmisen kaltaisia fossiileja ei ole löydetty noista kerrostumista. Siksi on ihan realistista olettaa, että nykyihminen on polveutunut tuon ajan fossiileina ilmenevistä ihmisenkaltaisista olioista. Toinen mahdollisuus olisi tietenkin se, että nykyihmiset olisi tulleet tänne jostain tyhjästä, yhtäkkiä, mutta se taas on paljon epätodennäköisempi vaihtoehto.
” Jos laskemme yhden kävelevän esi-isämme keski-iäksi esim. 30 vuotta, on maapallolla elänyt 100.000 sukupolvea. Jos kunkin sukupolven määrä olisi ollut vakio, esim. 10 miljoonaa, on eläneiden esi-isiemme määrä ollut yhteensä 10.000.000.000.000 "henkilöä, eli 10 potenssiin 13.”
Jo tuossa sinun esittämässäsi laskutoimituksessa on vikaa. Ensinnäkin mistä tiedät että nuo oletukset (jos sitä ja tätä) ovat oikeita? Ne näyttävät olevan aivan liian suuria. Toiseksi, fossilisoituminen ei ole kovin yleinen ilmiö.
Mistä olet muuten lainannut nuo tietosi? Esim. seuraava on kuin jostain hevosen suusta:
” Monet asiantuntijat ovat yhtä mieltä siitä, että kaikki esille tuodut ihmiseen liittyvät kivettyneet osat (hampaat, pääkopat, luuston muut osat jne.) ovat hautautuneet maaperään ja kivettyneet viimeisen 4.500 vuoden aikana. Ne ovat osa tunnettua ihmisen historiaa - vedenpaisumuksen jälkeiseltä kaudelta.4”
Kuinka monet? Ketkä nimeltä? Ja vielä tuosta 4500 vuodesta, Egypillä on kirjoitettua historiaa jo tuolta ajalta eikä siellä ole mitään mainintaa globaalista tulvasta. Pelkästään tuo tieto asettaa tuon väitteen 4500 vuoden ajasta huonoon valoon. Lähdekritiikkiä, hyvä ihminen!
” Siinä hiukan faktaa kouluopetuksessa esitettävistä räikeistä valheista.”
A) ei ollut faktaa ja B) vaikka olisikin valhetta, niin voiko valhetta korjata toisella valheella? Huomaa nyt, että fossiilien lisäksi ihmisen ja apinoiden välisestä sukulaisuudesta löytyy viitteitä myös perimästämme. Esim. ns. endogeeniset retrovirukset ovat yksi vahva evidenssi yhteisestä alkuperästä. Endogeeniset retorvirukset ovat viruksia, jotka ovat jossakin vaiheessa iskeneet myös sukusoluihin, jolloin niiden sisältämä (virus)perimä on jäänyt kantajan perimän osaksi (ei-aktiivisena, tosin). Nyt noita samoja endogeenisiä retroviruksia löytyy samoilta paikoilta perimästä sekä apinoilta että ihmisiltä – siinä olisi kreationisteilla selittämistä.
” Ja minä uskallan väittää, että tarkoituksena on nimenomaan rakentaa "aggressiivinen uusi evo-uskonto" jonka edustajat pilkkaavat avoimesti kaikkea raamattuun ja Jumalaan liittyvää ja nostavat ylpeydessään tieteen korkeimmalle jalustalle palvonnan kohteeksi ja ainoaksi hyväksyttäväksi totuudeksi.”
Voit ihan vapaasti noin väittää. Eri asia onkin, onko väitteillesi mitään evidenssiä. Uskonto ja tiede on ihan eri maailmasta, jos tarkasti katsotaan. Tiede on tiedon lisäämisen väline ja se ei ota kantaa (ei sano siis mitään, ei vastaan eikä puolesta) mihinkään yliluonnollisiin asioihin. Jos tuo sinua yhtään lohduttaa. Tietenkin on olemassa ihmisiä, jotka käyttävät vaikka tiedettä omien tarkoitusperiensä ajamiseksi (tekevät siitä uskonnon, jos noin vahvasti voi sanoa). Mutta niinhän ihmiset käyttävät uskontojakin (ja uskoa) omien tarkoitusperiensä ajamiseksi.
” Uskoisin, että viittaus sanoihin "Tuottakoon maa.." tarkoittaa sitä, että niin eläimet kuin ihminenkin koostuu kemiallisesti "maasta", siis ruumis maatuu lopulta takaisin maaksi.”
Tuo on siis sinun tulkintasi. Mutta mutta, tuossahan Jumala asettaa maan tuottamaan, eli maa olisi siinä aktiivinen tekijä – ei pelkästään rakennusaine.
” Tiedetään, että ihminen kuollessaan menettää painostaan noin 400g, mutta ei voida tieteellisesti tutkia eksaktisti "mitä tuo 400g sisältää".”
Ai tiedetäänkö? Mistä olet moista lukenut? Kaivapa lähde esille, niin saataisiin selvyyttä tähänkin asiaan. Vai 400g, se on meinaan tosi paljon - ei kuitenkaan enempää kuin 4 dl vettä, joka voi haihtua ihmisestä jonkin ajan kuluessa. Mutta minua todella kiinnostaisi tietää, kuka on tällaisen havainnon tehnyt, mikä on ollut mittajärjestelyt ja mitä loppujen lopuksi on mitattu, jos on mitattu ylipäätään. Luo faktat pöytään, ole hyvä.
Uskon, että tarkoitat kaikella hyvää. Ole vain tarkkana, ettet itse esitä valheita totuuden kaavussa. Kannattaisi siis tietää enemmän eikä uskoa kaikkea mitä kaverit kertovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa691904- 1001839
- 1421724
- 971411
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo331354MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil3151246- 601199
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1301092Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2761056Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta
Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa446943