Hedelmistään

puu tunnetaan

Jt:t saarnaavat, että on varottava suuriluuloisuutta, ylpeyttä ja maallisten rikkauksien ahnehtimista, mutta miten he sitten ovat suurinosa juuri tällaisia?

8

623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku JT

      Jehovan todistajia sanotaan myös liian nöyriksi ja vähän koulutusta hankkineiksi
      ja että sanoma vetoaisi vain alaluokkaan kuuluviin ihmisiin.

      Kaikenlaista voidaan aina sanoa ja väittää..



      Jehovan todistajien hallintoelimen jäsenet ovat tehneet köyhyyslupauksen.


      Mitä voidaan sanoa kristikunnasta?

      "Kristikunta on pettänyt Jumalan ja Raamatun

      Monissa maissa ihmiset ovat karttaneet Raamattua eivätkä ole kunnioittaneet sitä niiden ihmisten huonon käytöksen takia, jotka väittävät noudattavansa sitä. Joissakin maissa on sanottu, että Raamattu johtaa sotaan - -. Nämä ovat kuitenkin virheellisiä käsityksiä.."



      Teksti on eräästä Jehovan todistajien julkaisusta.

      Se jatkuu:
         http://www.jehovantodistajat.fi/languages/finnish/library/pr/index.htm?article=article_04.htm


      "..Lukiessasi Raamattua ja saadessasi tietoa Jeesuksen tosi kristillisistä opetuksista huomaat sitä vastoin, että sodat, moraalittomuus ja toisten riisto tuomitaan jyrkästi Raamatussa. Vika ei ole Raamatussa vaan ahneissa ihmisissä. (1. Korinttolaisille 13:1-6; Jaakob 4:1-3; 5:1-6; 1. Johanneksen kirje 4:7, 8.) Älä siis anna itsekkäiden, Raamatun hyvien neuvojen vastaisesti elävien ihmisten huonon käytöksen estää itseäsi hyötymästä sen aarteista.."

      • joku JT

        "Jotkut palvelevat maailmanlaajuisen Beetel-perheen jäseninä. He ovat joukko kokoajanpalvelijoita, jotka ovat tarjoutuneet tekemään mitä tahansa, mitä heille annetaan tehtäväksi raamatullisen kirjallisuuden valmistamisen ja julkaisemisen, niiden vaatiman toimistotyön ja niihin liittyvien huoltotehtävien yhteydessä. He eivät saa itselleen tästä työstä huomattavaa asemaa tai aineellista omaisuutta. He haluavat kunnioittaa Jehovaa ja tyytyvät siihen, että saavat ruoan, asunnon ja vaatimattoman rahasumman henkilökohtaisiin kuluihinsa. Beetel-perheen elämäntavan vuoksi esimerkiksi Yhdysvaltain maalliset viranomaiset katsovat tuon perheen olevan ikään kuin uskonnollinen veljeskunta, johon kuuluvat ovat tehneet köyhyyslupauksen. Beetelissä olevat iloitsevat voidessaan käyttää elämänsä täysin määrin Jehovan palvelukseen ja tehdä työtä, joka hyödyttää heidän lukuisia kristittyjä veljiään ja vastakiinnostuneita"

        - Jumalan Valtakunnan julistajia -kirja s. 295


        Jehovan todistajien tiedottaja on lehtiartikkelissa sanonut siihen tyyliin,
        että betelissä elävat ovat köyhyysrajan alapuolella.


      • Aloittaja..
        joku JT kirjoitti:

        "Jotkut palvelevat maailmanlaajuisen Beetel-perheen jäseninä. He ovat joukko kokoajanpalvelijoita, jotka ovat tarjoutuneet tekemään mitä tahansa, mitä heille annetaan tehtäväksi raamatullisen kirjallisuuden valmistamisen ja julkaisemisen, niiden vaatiman toimistotyön ja niihin liittyvien huoltotehtävien yhteydessä. He eivät saa itselleen tästä työstä huomattavaa asemaa tai aineellista omaisuutta. He haluavat kunnioittaa Jehovaa ja tyytyvät siihen, että saavat ruoan, asunnon ja vaatimattoman rahasumman henkilökohtaisiin kuluihinsa. Beetel-perheen elämäntavan vuoksi esimerkiksi Yhdysvaltain maalliset viranomaiset katsovat tuon perheen olevan ikään kuin uskonnollinen veljeskunta, johon kuuluvat ovat tehneet köyhyyslupauksen. Beetelissä olevat iloitsevat voidessaan käyttää elämänsä täysin määrin Jehovan palvelukseen ja tehdä työtä, joka hyödyttää heidän lukuisia kristittyjä veljiään ja vastakiinnostuneita"

        - Jumalan Valtakunnan julistajia -kirja s. 295


        Jehovan todistajien tiedottaja on lehtiartikkelissa sanonut siihen tyyliin,
        että betelissä elävat ovat köyhyysrajan alapuolella.

        Nyt ei ihan tainnut ollakkaan kyse betelin väestä vaan ihan rivitodistajista kun kerron aloituksessa siitä millaisia olen heissä tavannut.


      • Kimmo
        Aloittaja.. kirjoitti:

        Nyt ei ihan tainnut ollakkaan kyse betelin väestä vaan ihan rivitodistajista kun kerron aloituksessa siitä millaisia olen heissä tavannut.

        Betelin ihmiset ovat esimerkkeinä muille Jehovan todistajille ja heitä kehotetaan myös keskittämään elämänsä Jehovan palvelukseen vastuidensa (perhe, elatuksenhankkiminen) lisäksi.

        Toisin kuin monissa uskonnoissa Jehovan todistajissa toimintaa johtavat henkilöt eivät elä ylellisesti.

        Minä olen tavannut aivan toisenlaisia todistajia kuin mitä aloittaja väittää. Siis seurakunnissa aivan tavallisia todistajia.


      • Aloittaja.. kirjoitti:

        Nyt ei ihan tainnut ollakkaan kyse betelin väestä vaan ihan rivitodistajista kun kerron aloituksessa siitä millaisia olen heissä tavannut.

        jos jatkat kirjoittelemista tai palstan seuraamista niin tulet huomaamaan sen minkä moni muukin: itse asiaan ei vastata välttämättä ollenkaan. Vaan sen vieressä olevat asiat ovat niitä tärkeimpiä. Se onko siinä järkeä vähääkään onkin sitten toinen asia...


    • itse JT

      En kaipaa maallisia rikkauksia,en ole ylpeä enkä suuriluuloinen. Useimmilla Jehovan todistajilla on työpaikka. Ei ole synti omistaa jotain, mutta tavaroitten omistaminen ja rahan hankkiminen ei saa mennä liiallisuuksiin. Olen ihmsenä nöyrä pikemminkin kuin ylpeä. Me itse emme olisi mitään ellei Jumala ole suonut meille mitään. Eräs Jumalan enkeli oli ylpeä ja ihaili itseään. Tämä enkeli joka alunperin oli hyvä alkoi vastustamaan Jumalaa. Hänestä tuli vastustaja eli Saatana.

    • Aloittaja.

      Te jotka vastasitte ette varmsti oaaa kuvitella, että joukossanne on näitä kuvailemani kaltaisia jt uskovaisia. Ei ehkä teidän seurakunnassa, mutta itse olen joutunut näkemään juuri kuvailemani kaltaisia. Niitä nyt sattui siihen seurakuntaan jossa vartuin sekä toisella paikakunnalla myös jonne muutin. Ei pahalla, mutta oli ikävä nähdä tällaista, vaikka usko muuten oli hieno asia, mutta ne teot olikin asia erikseen.

      • Itse Jt

        Voin kyllä kuvitella että joukossa on mätiä hedelmiä. Se vain ei aina näy päällepäin. Jumala näkee ihmisen sydämen tilan ja vain sellaiset ihmiset voivat pelastua joilla on oikea sydämen tila. Ei auta mitään vaikka olisi kastettu JT ja kävisi ahkerasti toisille puhumassa raamatun totuuksia ellei sydämen tila olisi oikea.
        En ole henkilökohtaisesti törmännyt sellaisiin jotka olisivat mätiä hedelmiä,se kun ei näy päälle päin. Virheitä voimme tehdä,emme ole täydellisiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      109
      1185
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      94
      771
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe