löytyiskö hyvää vinkkiä miten saa kissan pysymään pois auton katolta?
Tämän aamun kiva ylläri oli hiekkaiset kissan tassun jäljet auton konepellillä ja katolla. Kun katsoin tarkemmin niin kissa oli yhdestä kohdasta sutaissut kynsillään läpi auton mustan maalin niin että naarmuista paistaa auton valkoinen pohjamaali.
Pakko kai se on yrittää tunkea paikkamaalia uraan jollain keinoin tai on uudehko auto pian ruosteessa kun tiesuola pääsee hautumaan noissa maalissa olevissa urissa. Jos jollain on vinkkejä tuonkaltaisen naarmun korjaamiseen niin otetaan mielellään vastaan.
Kissa pois auton päältä, vinkkejä
75
9141
Vastaukset
- kissa
Kissat ovat älykkäitä ja siistejä eläimiä.
Kissat olivat olemassa jo ennen autoja.
Häpeä senkin kissanvihaaja- toimii
Kissat elivät muinoin villeinä viidakoissa, savanneilla ja metsissä mutta sitten tuli joku älykääpiö ihminen ja alkoi kesyttämään ja muokkaamaan kissoja jotka joutuivat pois oikeasta elinympäristöstään.
Tuollaiset kissat nyt sitten terrorisoivat meidän ihmisten elinympäristössä!
Ihminen on luomakunnan kruunu ja ainakaan mun silmille ei kissat hypi!!!
Ellei ihminen olisi muokannut kissaeläimiä niin ei ne istuskelis autojen konepelleillä ja paskois hiekkalaatikoihin, vai oletko tavannut leijonaa tai ilvestä istuskelemassa autos konepellillä?????? - kissa
toimii kirjoitti:
Kissat elivät muinoin villeinä viidakoissa, savanneilla ja metsissä mutta sitten tuli joku älykääpiö ihminen ja alkoi kesyttämään ja muokkaamaan kissoja jotka joutuivat pois oikeasta elinympäristöstään.
Ellei ihminen olisi muokannut kissaeläimiä niin ei ne istuskelis autojen konepelleillä ja paskois hiekkalaatikoihin, vai oletko tavannut leijonaa tai ilvestä istuskelemassa autos konepellillä??????Kissat olivat jo muinaisessa Egyptissä viljavarastojen hiirivahteina ja ihmisten palvelijoina.
5000 vuotta sitten.
Älä sinä lässytä viidakoista mitään kun et ymmärrä. - toimii
kissa kirjoitti:
Kissat olivat jo muinaisessa Egyptissä viljavarastojen hiirivahteina ja ihmisten palvelijoina.
5000 vuotta sitten.
Älä sinä lässytä viidakoista mitään kun et ymmärrä.Miten jotkut egyptin muinaiset hiirivahdit liittyy jotenkin tänne suomeen meidän riesana oleviin kissoihin?
Et muuten vastannut miten monesti olet tavannut konepelliltäsi niitä leijonia ja ilveksiä?
Heh.. kyllä nyt kettutyttöä korpeaa kun puhui ittensä pussiin.
Tuosta kun sanoit että kissat toimivat jo epyktissä ihmisten palvelijoina niin pitäisikö minunkin ottaa mallia sieltä?
Ai kuinka mukava olisi talvipakkasella nakata päälle kunnon angorakissanturkki, se olisi sitä palvelua parhaimmillaan.
Auton istuimet olisi vuorattu tottakai sileäkarvaisen kissan turkiksilla ja rattia komistaisi käteensopiva karvattoman kissan nahasta muokattu ratinpäällysnahka, kaiken kruunaisi antennissa liehuva kissanhäntä!
Alatko kaveriksi niin perustetaan kissatarha?
Kissasta saisi todella menestyvän myyntiartikkelin tällaisena luomuaikana jolloin tuollaiselle moneen tarkoitukseen soveltuvalle luonnontuotteelle olisi aivan varmasti markkinoita ja todella paljon. - kissa
toimii kirjoitti:
Miten jotkut egyptin muinaiset hiirivahdit liittyy jotenkin tänne suomeen meidän riesana oleviin kissoihin?
Et muuten vastannut miten monesti olet tavannut konepelliltäsi niitä leijonia ja ilveksiä?
Tuosta kun sanoit että kissat toimivat jo epyktissä ihmisten palvelijoina niin pitäisikö minunkin ottaa mallia sieltä?
Ai kuinka mukava olisi talvipakkasella nakata päälle kunnon angorakissanturkki, se olisi sitä palvelua parhaimmillaan.
Auton istuimet olisi vuorattu tottakai sileäkarvaisen kissan turkiksilla ja rattia komistaisi käteensopiva karvattoman kissan nahasta muokattu ratinpäällysnahka, kaiken kruunaisi antennissa liehuva kissanhäntä!
Kissasta saisi todella menestyvän myyntiartikkelin tällaisena luomuaikana jolloin tuollaiselle moneen tarkoitukseen soveltuvalle luonnontuotteelle olisi aivan varmasti markkinoita ja todella paljon.Kissa oli ensin. Kissa saa tehdä mitä haluaa. se on eläin.
Auto on nuori keksintö !
ja tarpeeton saastuttaja - toimii
kissa kirjoitti:
Kissa oli ensin. Kissa saa tehdä mitä haluaa. se on eläin.
Auto on nuori keksintö !
ja tarpeeton saastuttajaAuto on ihan takuulla hyödyllisempi kuin mitkään kissat yhteensäkkään. Dinosauruksetkin hävisi maapallolta joten kuka nyt kaipaa jotain kissoja. höpö höpö...
Niin perustetaanko se kissatarha? Mulla ois tuolla sivummalla sukulais ukolla kettutarha niin sinne vois perustaa vähän lisää tiloja ja aloittaa bisnekset kissoilla.
Silloin kato ois kissoistakin jotain hyötyä kun ne pistettäisiin ns. kiertoon, turkista tehtäis kaikkea kivaa ja sisusta jauhettais ketun ja minkin ruuaksi. - sanoisi noin
Naapurilla muutama kissa ja kun ne kaikki kissat ovat pihalla ja ajan itse juuri silloin pihalle autollani niin yksi näistä kissoista menee aina sisälle kun auto tulee pihaan. Ei tajua tämä kissa katsoa muista mallia että ei ne kuollu tälläkään kertaa mutta silti se vaan luikkii aina sisä tiloihin.
- pistäydyn
kissa kirjoitti:
Kissa oli ensin. Kissa saa tehdä mitä haluaa. se on eläin.
Auto on nuori keksintö !
ja tarpeeton saastuttajaOlen aika varma siitä, että minä olin olemassa ennen sinua. Siis hus pois vaikka Marsiin siitä inttämästä!
- ovat
paskaisia kiusankappaleita ja joku tekisi palveluksen koko maailmalle jos hävittäisi ne kutaleet sukupuuttoon.
- ihmiset
sanoisi noin kirjoitti:
Naapurilla muutama kissa ja kun ne kaikki kissat ovat pihalla ja ajan itse juuri silloin pihalle autollani niin yksi näistä kissoista menee aina sisälle kun auto tulee pihaan. Ei tajua tämä kissa katsoa muista mallia että ei ne kuollu tälläkään kertaa mutta silti se vaan luikkii aina sisä tiloihin.
Kissa vaistoaa luihut ihmiset!.Samoin juopot ja epäsosiaaliset ihmiset,mihinkä näistä kuuluitkaan?
- niin ei tarvitse..
toimii kirjoitti:
Miten jotkut egyptin muinaiset hiirivahdit liittyy jotenkin tänne suomeen meidän riesana oleviin kissoihin?
Kissasta saisi todella menestyvän myyntiartikkelin tällaisena luomuaikana jolloin tuollaiselle moneen tarkoitukseen soveltuvalle luonnontuotteelle olisi aivan varmasti markkinoita ja todella paljon.Lue historiaa niin ei tarvitse leikkiä näsä viisasta koska se ei onnistu noilla lahjoilla.
- leijona teputtanut
toimii kirjoitti:
Ellei ihminen olisi muokannut kissaeläimiä niin ei ne istuskelis autojen konepelleillä ja paskois hiekkalaatikoihin, vai oletko tavannut leijonaa tai ilvestä istuskelemassa autos konepellillä??????En ole tavannut leijonaa/ilvestä muuta kuin korkeasaaressa.Oletkos Ruokolahden metsästäjiä?Sieltähän nämä muutkin kummajaiset tuli joitain vuosia sitten.Ihminen on luomakunnan kruunu?tuskin ainakan sinä olet!Tai kovin on kruunu rupsahtanut!
- tepsi
Naapurin katti kävi viime kesänä meidän hiekkalaatikolla pas**lla joka aamuyö. Yhden kerran satuin olemaan ajoissa hereillä ja huomasin sen siellä. Otin vähän kättä pitempää mukaan ja juoksin sen perään minkä jaksoin. Sen jälkeen en ole kiusankappaletta nähnyt.
- ;-)
Ettäkö kissan kynnet raapineet maalipinnan puhki?
Taisi olla melkoisen kokoinen otus. Koitas itse, kuinka kovaa saat painaa kynttä maaliin, että tulee kunnon naarmu.- miten hyvin
terävä neula saa aikaiseksi naarmun todella helposti maalipintaan!
Taidat olla nainen kun tuollaisia höpöttelet.
Kertaappas fysiikan perusteita: Jos sinulla on tasapohjaiset kengät jalassa niin silloin pysyt nurmikon päällä hyvin mutta kun laitat terävät piikkarit jalkaan niin piikit painuvat nurtsin läpi niin että heilahtaa.
Sun kynnessä on paljon pinta-alaa joka tarkoittaa pientä pintapainetta, kissan kynnessä on vähän pinta-alaa joka taasensa tarkoittaa suurta pintapainetta. Meniköhän tuo sun korvien väliin vieläkään? - naapurin kissan kaveri
tiedän sen kokeilemattakin. Mutta mulla onkin aika erilaiset kynnet kissan kynsiin verrattuna.
Auton on äskettäin pesty, auto on uudehko ja maalipinta muutoin virheetön. Kissan hiekkaiset tassunjäljet konepelliltä auton takaosan suuntaan josta se ilmeisesti hypännyt viereisen muurin päälle. Auton katon takareunassa on sen näkoiset jäljet että kissa on siinä sutaissut hypätessään.
Ei siis mitään epäilystä mistä jäljet ovat peräisin.
Mutta ehkä karhennan maalia niin ettei kissa sudi ja tarvitse kynsiään jatkossa kun loikkii autoni katolla. - ;-)
miten hyvin kirjoitti:
terävä neula saa aikaiseksi naarmun todella helposti maalipintaan!
Taidat olla nainen kun tuollaisia höpöttelet.
Kertaappas fysiikan perusteita: Jos sinulla on tasapohjaiset kengät jalassa niin silloin pysyt nurmikon päällä hyvin mutta kun laitat terävät piikkarit jalkaan niin piikit painuvat nurtsin läpi niin että heilahtaa.
Sun kynnessä on paljon pinta-alaa joka tarkoittaa pientä pintapainetta, kissan kynnessä on vähän pinta-alaa joka taasensa tarkoittaa suurta pintapainetta. Meniköhän tuo sun korvien väliin vieläkään?Ihan vakavissasiko väität kissan kynnen ja nuppineulan olevan kovuudeltaan samat?
- heguli
mä edustan sitä maailmankatsomusta, että auton naarmuttaminen on mua kohtaan kuin raiskaaminen naista kohtaan. ei sen naarmun tartte olla syvä, se näkyy tietystä kulmasta katsoessa. naisille tietenkin on sama mitä siinä pellissä on, eihän ne naarmuja huomaa aiheuttamiltaan lommoilta.
kissankynsi tai oma kynsi tosiaan aiheuttaa naarmuja maalipintaan. menepä vaikka vehon liikkeeseen ja alavetellä punaisilla kynsilläsi auton kylkeä, kohta tulee swat-teami ja ampuu sut siihen paikkaan. mä en pese autoani edes harjapesussa koska tosiaan, vaikka harjat on pehmeitä kuin kissan turkki, niin siitä huolimatta naarmuja tulee mun 5000 euron kameleonttimaalaukseen.
loppujen lopuksi olen sitä mieltä, että vaikka kissalla ei olisi kynsiä eikä tassuilla hiekkaa, mikä ei siis pidä paikkaansa naiset, kukaan ei edes joku helvetin kissa pompi mun autoni päällä. kysymys on periaatteellinen. - ;-)
heguli kirjoitti:
mä edustan sitä maailmankatsomusta, että auton naarmuttaminen on mua kohtaan kuin raiskaaminen naista kohtaan. ei sen naarmun tartte olla syvä, se näkyy tietystä kulmasta katsoessa. naisille tietenkin on sama mitä siinä pellissä on, eihän ne naarmuja huomaa aiheuttamiltaan lommoilta.
kissankynsi tai oma kynsi tosiaan aiheuttaa naarmuja maalipintaan. menepä vaikka vehon liikkeeseen ja alavetellä punaisilla kynsilläsi auton kylkeä, kohta tulee swat-teami ja ampuu sut siihen paikkaan. mä en pese autoani edes harjapesussa koska tosiaan, vaikka harjat on pehmeitä kuin kissan turkki, niin siitä huolimatta naarmuja tulee mun 5000 euron kameleonttimaalaukseen.
loppujen lopuksi olen sitä mieltä, että vaikka kissalla ei olisi kynsiä eikä tassuilla hiekkaa, mikä ei siis pidä paikkaansa naiset, kukaan ei edes joku helvetin kissa pompi mun autoni päällä. kysymys on periaatteellinen.Et sitten taida ajella kuin sisätiloissa, ettei vaan lentelevä (hiekka)pöly naarmuta maalipintaa. Myös edelläajavan tai vastaantulijan renkaasta sinkoava kivi saattaa aiheuttaa sinulle unettomia öitä. Puhumattakaan pysäköintipaikoilla ovia aukovista taulapäistä.
Oletko tullut ajatelleeksi, että variksilla on myös mitä melkoisimmat kynnet? Semmoinen kuule kun laskeutuu autosi katolle ja vähän varpaitaan kipristelee... Entäs varpunen taikka tintti? - heguli
;-) kirjoitti:
Et sitten taida ajella kuin sisätiloissa, ettei vaan lentelevä (hiekka)pöly naarmuta maalipintaa. Myös edelläajavan tai vastaantulijan renkaasta sinkoava kivi saattaa aiheuttaa sinulle unettomia öitä. Puhumattakaan pysäköintipaikoilla ovia aukovista taulapäistä.
Oletko tullut ajatelleeksi, että variksilla on myös mitä melkoisimmat kynnet? Semmoinen kuule kun laskeutuu autosi katolle ja vähän varpaitaan kipristelee... Entäs varpunen taikka tintti?ajan mä sillä kesäisin.. mutta muuten se makaa lämpimässä tallissa. mä kyllä pidän siitä huolen. kiitos vain.
mutta nythän kyse ei ollut minun autosta vaan kaverin autosta, jota kissa kynsillään naarmuttaa. ajaessa sä tiedät, että siihen voi tulla kiveniskemiä, minkä mahdat. näitä pakollisia maalivikoja tulee. mutta. sun ei tartte sietää sitä, että joku naapurin lihava katti käy nuoleskelemassa leikattuja pallejaan sun autosi päällä, tai edes sitä että joku törttö iskee oven autosi kylkeen. näissä tilanteissa sä olet oikeutettu rahalliseen kompensaatioon. kompensaatio -sanan opin äsken tossa kuuden uutisissa. en tiedä oliko konteksti oikea. - JonR
;-) kirjoitti:
Ihan vakavissasiko väität kissan kynnen ja nuppineulan olevan kovuudeltaan samat?
Eihän kovuudella ja terävyydellä ole mitään yhteistä toistensa kanssa, saahan auton kyljen naarmutettua vaikka hammastikulla.
Vaikka tykkäätkin kissoista ja ihan ok otuksia minustakin, mutta silti ne naarmuttavat autoja sen tiedän kokemuksesta, sinä vaan et vaan halua sitä ymmärtää
(tuo on siis sitä naisen logiikkaa, tosi asioita ja faktoja onnistutaan olemaan huomioimatta, välillä hupaisaa kuunnella, mutta väittelyssä meinaa palaa käämit kun faktoja on ihan turha esittää :) )
- heguli
tai sitten pienoiskivääri.. toinen niistä ei haise ja on katu-uskottavampi.
- heguli
että jos valitset sen sudenkusivaihtoehdon, niin varoitan, että susi voi tehdä konepellille kustessaan naarmuja. eli tässäkin vaihtoehdossa on omat varjopuolensa.
- auton
päälle koira.
- kenen
kissa on kyseessä ja ei kun naapurille laskua mahdollisista pesuista ja maalauksesta.
- naapurin kissan kaveri
empä ole nähnyt kenenkään ampuvan kissaa auton päältä, huitaisevan kirveellä tai pitävän koiraa siellä. Eivätkä sudet liion auoilijoiden avuksi kuseksi.
Eli kaikesta suunsoitosta huolimatta olemme ihan avuttomia asian edessä, vaikka kissa repisi auton riekaleiksi.
hieno homma...- Naulapää
Ei voi olla kenellekkään mikään todellinen ongelma. Mulla on yli kymmenvuotias kissa ja vanhempi auto eikä se mihkään ruostu. Siinä se kissa kiipeilee joka päivä, suoraan hiekkapihalta. Normaali vaha suojaa ihan tarpeeksi.
Lemmikkieläinten myrkyttäminen muuten taitaa olla melko laitonta, joten vois sheriffi vahän karsia noita neuvoja... - Taulapää
Naulapää kirjoitti:
Ei voi olla kenellekkään mikään todellinen ongelma. Mulla on yli kymmenvuotias kissa ja vanhempi auto eikä se mihkään ruostu. Siinä se kissa kiipeilee joka päivä, suoraan hiekkapihalta. Normaali vaha suojaa ihan tarpeeksi.
Lemmikkieläinten myrkyttäminen muuten taitaa olla melko laitonta, joten vois sheriffi vahän karsia noita neuvoja...hommaappa sitten uusi auto niin tulen vetelemään siihen neulalla naarmuja. Kerro sitten mulle ettei se ole mikään ongelma.
Sinakö kissanomistajana määrittelet haittaako naarmut autoissa???
Mahtaakohan olla kovin laillista sekään että kissa kuljeksii vapaana tuhoamassa toisten omaisuutta. - Nitropappa
Naulapää kirjoitti:
Lemmikkieläinten myrkyttäminen muuten taitaa olla melko laitonta, joten vois sheriffi vahän karsia noita neuvoja...Lemmikit ovat aivan eri asia kuin tuolla pitkin kyliä juoksevat kissat ja koirat joille ei löydy omistajaa varsinkaan silloin kun ne ovat tehneet tuhojaan.
Lemmikit pidetään visusti kiinni eikä niistä ole häiriöksi muille mutta näitä joitakin luontoaktivisteja löytyy jotka sallivat kaiken mitä elukat haluaa tehdä. - Naulapää
Taulapää kirjoitti:
hommaappa sitten uusi auto niin tulen vetelemään siihen neulalla naarmuja. Kerro sitten mulle ettei se ole mikään ongelma.
Sinakö kissanomistajana määrittelet haittaako naarmut autoissa???
Mahtaakohan olla kovin laillista sekään että kissa kuljeksii vapaana tuhoamassa toisten omaisuutta.Ei mun autoon tuu naarmuja. En tiedä onko vika kissassa vai maalipinnassa, mutta ei ne oikeen naarmuunnu. Ei naarmuunnu meitin uusi autokaan.
"kissa kuljeksii vapaana tuhoamassa toisten omaisuutta."
Ne on hurjia villikissoja teilläpäin. ; ) - Taulapää
Naulapää kirjoitti:
Ei mun autoon tuu naarmuja. En tiedä onko vika kissassa vai maalipinnassa, mutta ei ne oikeen naarmuunnu. Ei naarmuunnu meitin uusi autokaan.
"kissa kuljeksii vapaana tuhoamassa toisten omaisuutta."
Ne on hurjia villikissoja teilläpäin. ; )joo ne hurjat villikissat sen lisäksi paskoo kukkapenkkeihin ja kasvimaalle. Parempi vielä jos löytävät lasten hiekkalaatikon mihin tehdä tarpeitaan. Sehän on omakotitaloalueella ihan ok, kuten meistä monet tietävät. Mutta sehän ei kuulu tämän palstan aiheisiin.
Annappa kissamies osoitteesi jos sulla on uusi auto niin katsotaan haittaisko sittenkin. Tai voidaan kaydä läpi nuo muutkin kissojen naapureille aiheuttamat yllärit. - Naulapää
Taulapää kirjoitti:
joo ne hurjat villikissat sen lisäksi paskoo kukkapenkkeihin ja kasvimaalle. Parempi vielä jos löytävät lasten hiekkalaatikon mihin tehdä tarpeitaan. Sehän on omakotitaloalueella ihan ok, kuten meistä monet tietävät. Mutta sehän ei kuulu tämän palstan aiheisiin.
Annappa kissamies osoitteesi jos sulla on uusi auto niin katsotaan haittaisko sittenkin. Tai voidaan kaydä läpi nuo muutkin kissojen naapureille aiheuttamat yllärit.Haluasiks sä nyt teloa mun auton koska mulla on kissa ja kissa on naarmuttanu jonkun toisen auton?
Oivallinen osoitus suhteellisuudentajun heikkenemisestä. Vituttaa muakin monet asiat, mutta en mä silti ensimmäisenä suunnittele myrkyttämisiä ja toisten omaisuuden romuttamista. - Taulapää
Naulapää kirjoitti:
Haluasiks sä nyt teloa mun auton koska mulla on kissa ja kissa on naarmuttanu jonkun toisen auton?
Oivallinen osoitus suhteellisuudentajun heikkenemisestä. Vituttaa muakin monet asiat, mutta en mä silti ensimmäisenä suunnittele myrkyttämisiä ja toisten omaisuuden romuttamista.Mutta jos itsellasi on jotain suhteellisuuden tajua niin ymmärrät etta vaikka sinua ei vanhan autosi kanssa haittaa niin jotain muuta voi haitata.
- AE111
Jossain aiemmassa, täysin samaa asiaa käsittelevässä, kirjoituksessa ehdotettiin valkosipulin hieromista pellille sekä jotain varta vasten myytävää suihketta.
- pekka2
Kyllä kaikki nitro, kirves ja rauta hommelit pitäisi karsia jutuista pois.
- AE111
Muistakaa, että "Keskusteluissa ei saa:
# Kehottaa ketään rikokseen tai väkivaltaan".
Kaikki eivät ota noita kissojen tuhoamisjuttuja huumorilla. - pekka2
AE111 kirjoitti:
Muistakaa, että "Keskusteluissa ei saa:
# Kehottaa ketään rikokseen tai väkivaltaan".
Kaikki eivät ota noita kissojen tuhoamisjuttuja huumorilla.Jos käyttää noita edellä mainittuja keinoja, sillä jutut täyttävät eläinrääkkäyksen kriteerit. Punakynä heilumaan kiitos, sillä ainakaan minä en ymmärrä moista leikkiä.
- airstream
onneksi.. muutenhan niitä olisi jokapaikassa.. kai myös myrkyt no sallittuja, joten älkää jauhako paskaa tuosta eläinrääkkäyksestä kun ette mitään mistään tiedä.
- kissakinttaat
Mitä sä iniset aivan asiallisista neuvoista????
Haluatko kuulla miten meilläpäin ennen päästettiin kulkukissat madon sapuskaksi?
Naapurit kuuli jos haulikolla päästi ne yhdeksän henkeä kertalaakista mutta otettiin käyttöön vanha hyvä konsti, autotallin ovi auki ja nurkkaan ansalaatikko jossa tonnikalaa syöttinä. Sinne kun kissa erehtyi niin pakoputkesta letku laatikkoon, stereoihin volumea ja "säädettiin" kaasutinta auton käydessä...
Eiköhän nitrot, kirveet ja muut "aavistuksen" nopeammat tavat ole kuitenkin aika hyviä konsteja tuohon verrattuna? - kissa
airstream kirjoitti:
onneksi.. muutenhan niitä olisi jokapaikassa.. kai myös myrkyt no sallittuja, joten älkää jauhako paskaa tuosta eläinrääkkäyksestä kun ette mitään mistään tiedä.
Kissa saa lain mukaan juosta vapaana ulkona.
Senkin natsi ! - mettästäjä
kissa kirjoitti:
Senkin natsi !Juoskoon vain kissat lain mukaan mutta tähtäimessä ovat heti kunhan hidastavat kävelyksi saatikka pysähtyvät! Kumma tyyppi tuo laki?!?! Mä oon päästelly kymmeniä katteja pois päiviltä tuolla äänenvaimentimella olevalla piekalla mutta eipä kertaakaan ole tullut se laki koputteleen olalle ettei niin saisi tehdä... joku pikkulasten pelottelujuttu täytyy se lain olla niinkuin esimerkiksi näkki tai peikko.
- kissa
mettästäjä kirjoitti:
Juoskoon vain kissat lain mukaan mutta tähtäimessä ovat heti kunhan hidastavat kävelyksi saatikka pysähtyvät! Kumma tyyppi tuo laki?!?! Mä oon päästelly kymmeniä katteja pois päiviltä tuolla äänenvaimentimella olevalla piekalla mutta eipä kertaakaan ole tullut se laki koputteleen olalle ettei niin saisi tehdä... joku pikkulasten pelottelujuttu täytyy se lain olla niinkuin esimerkiksi näkki tai peikko.
käsitätkö ?
- mettästäjä
kissa kirjoitti:
käsitätkö ?
Juu, kyllä mä sen tiedän että olen monenkin tähtäimessä mutta minun pitää tuottaa karvas pettymys sinulle kuten muillekkin joiden tähtäimessä olen, ehkä tästä olisi voinutkin kehkeytyä jotain mutta minä kuitenkin olen varattu ja onnellisesti naimisissa joten sorry!!!
Niin muuten, mun vaimokin tykkää kissankarva-kinttaista... kissa kirjoitti:
Senkin natsi !lain mukaan kissa saa juosta vapaana ulkona?
Ainakin kaava-alueella kissat on pitänyt jo vuosia olla hihnassa. Eri asia on, ovatko.
Kysyin asian ympäristöterveydenhuollosta ja heidän mukaansa irtokissa tulkitaan kulkukissaksi. Sen saa pyytää loukulla (loukkuja saa lainaan heiltä) ja joko ampua tai viedä eläinlääkärin lopetettavaksi.- heguli
kissa kirjoitti:
Senkin natsi !kissa saa nukkua sun kotisohvalla ja piereskellä sun omakotitalosi pihan marjapuskissa. mutta jos se viettää liikaa aikaa kartsalla, joku vihainen autonomistaja voi katsoa kissan villiksi. siinäpä sitten käräjäoikeudessa riitelette oliko kissa villi vai ei.
metsästyslaki:
Alueen omistajalla tai haltijalla on oikeus pyydystää tai tappaa alueellaan oleva rauhoittamaton eläin.
Oikeus pyydystää tai tappaa rauhoittamaton eläin on myös rakennuksen omistajalla tai haltijalla, jos rauhoittamaton eläin tavataan rakennuksessa tai sen pihapiirissä, sekä metsästysvuokraoikeuden haltijalla ja metsästysluvan saaneella, jollei vuokrasopimuksesta tai luvasta muuta johdu.
Villiintyneeseen kissaan sovelletaan, mitä rauhoittamattomista eläimistä säädetään
sen sijaan.
rikoslaki:
«Kunnianloukkaus»
Joka
1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,
on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.
eli tässä mietin nyt kuumeisesti, aiheuttaako nimittelysi natsiksi minussa kärsimystä, vai ei. - Jarski
kissa kirjoitti:
Senkin natsi !Kissan irtiolemiseen en ota kantaa. Sen sijaan sen omistajan on tietysti korvattava kissan tekemät vahingot. Eli jos kissa raapii naapurin auton konepellin, täytyy kissan omistajan korvata konepellin korjaus.
Kissan voi lopettaa myös niin, ettei se ole eläinrääkkäys. Oikeaoppisella tavalla päähän ampuminen ei täytä rääkkäyksen kriteerejä. Tässä tapauksessa ampuja tuomittaneen toisen omaisuuden turmelemisesta (tai mikä lienee virallinen termi). Vahingonkorvauksia tulee kissan arvo, mikä maatiaiskissan tapauksessa on aika vähän.
En kehota ketään ampumaan naapureiden kissoja. - niitä
mettästäjä kirjoitti:
Juoskoon vain kissat lain mukaan mutta tähtäimessä ovat heti kunhan hidastavat kävelyksi saatikka pysähtyvät! Kumma tyyppi tuo laki?!?! Mä oon päästelly kymmeniä katteja pois päiviltä tuolla äänenvaimentimella olevalla piekalla mutta eipä kertaakaan ole tullut se laki koputteleen olalle ettei niin saisi tehdä... joku pikkulasten pelottelujuttu täytyy se lain olla niinkuin esimerkiksi näkki tai peikko.
Taidat olla niitä "Syvänjoen" saalistettuja?
- uudestaan pykäläs
heguli kirjoitti:
kissa saa nukkua sun kotisohvalla ja piereskellä sun omakotitalosi pihan marjapuskissa. mutta jos se viettää liikaa aikaa kartsalla, joku vihainen autonomistaja voi katsoa kissan villiksi. siinäpä sitten käräjäoikeudessa riitelette oliko kissa villi vai ei.
metsästyslaki:
Alueen omistajalla tai haltijalla on oikeus pyydystää tai tappaa alueellaan oleva rauhoittamaton eläin.
Oikeus pyydystää tai tappaa rauhoittamaton eläin on myös rakennuksen omistajalla tai haltijalla, jos rauhoittamaton eläin tavataan rakennuksessa tai sen pihapiirissä, sekä metsästysvuokraoikeuden haltijalla ja metsästysluvan saaneella, jollei vuokrasopimuksesta tai luvasta muuta johdu.
Villiintyneeseen kissaan sovelletaan, mitä rauhoittamattomista eläimistä säädetään
sen sijaan.
rikoslaki:
«Kunnianloukkaus»
Joka
1) esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, taikka
2) muuten kuin 1 kohdassa tarkoitetulla tavalla halventaa toista,
on tuomittava kunnianloukkauksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
Edellä 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettuna kunnianloukkauksena ei pidetä arvostelua, joka kohdistuu toisen menettelyyn politiikassa, elinkeinoelämässä, julkisessa virassa tai tehtävässä, tieteessä, taiteessa taikka näihin rinnastettavassa julkisessa toiminnassa ja joka ei selvästi ylitä sitä, mitä voidaan pitää hyväksyttävänä.
eli tässä mietin nyt kuumeisesti, aiheuttaako nimittelysi natsiksi minussa kärsimystä, vai ei."metsästyslaki:
Oikeus pyydystää tai tappaa rauhoittamaton eläin on myös rakennuksen omistajalla tai haltijalla, jos rauhoittamaton eläin tavataan rakennuksessa tai sen pihapiirissä, sekä metsästysvuokraoikeuden haltijalla ja metsästysluvan saaneella, jollei vuokrasopimuksesta tai luvasta muuta johdu."
EI KOSKE kaupunki aluetta eikä asuttua paikkaa.Luet kuin PIRU RAAMATTUA vääristellen kaikki asiat.
"metsästysvuokraoikeuden haltijalla"
Et varmaan omista oikeutta asutuksen piirrin kuuluvassa paikassa!!!!!
"rauhoittamaton eläin"
PS. KISSA ON RAUHOITETTU ELÄIN JOS ET OLE VIELÄ SITÄ YMMÄRTÄNYT.
- heguli
jos et halua kerta käyttää sudenkusta, etkä jostakin syystä voi ampua kissaa (asut taajama-alueella), niin teepä näin. ota kuva autosi konepellistä. kun naapurin kissa seuraavan kerran hyppii autosi päällä, ota siitä kuva. tämän jälkeen kuvaile autosi konepeltiä silloin tällöin. jos siinä näkyy naarmuja, haasta naapuri käräjille. katsokaas kun kissanomistajallakin on velvollisuutensa.
vaadi kissanomistajalta korvausta vahingosta, eli uudesta maalipinnasta sekä aiheuttamasta vaivasta. luonnollisesti saat myös korvauksen oikeudenkäyntikuluista.
jos siis kissanomistaja on niin vittumainen idiootti, että sillä on niin vittumainen kissa, jonka minä ampuisin, mutta sinä et, niin sä olet sekä juridisesti että moraalisesti oikeassa. ja ymmärrän täydellisesti syvän huolesi autosta, mikäänhän ei ole niin kauheaa kuin toisen auton naarmuttaminen. harmi vaan kun ei taajamissa saa käyttää aseita puolustaakseen omaa omaisuutta kaikenmaailman syöpäläisiltä. - airstream
viestini poistettu??! mitä helvettiä. onko nämä seriffit ihan täysin fasistisiä hippinatseja vai mitä.. kirjoitin muistaakseni, että autoni konepellillä on kromattu kissa, ja jos sitä yrität hätistellä, saat nyrkistä. hah. luuliko ne pervot että taas puhutaan jostakin eläinrääkkäyksestä.
- karkottanu
naapurin kissan heittämällä sen päälle ämpärillisen kylmää vettä. Eläinystävällinen ja tehokas keino- vaihtoehtoina olivat pienoiskivääri ja haulikko. Ei tuu miuku enää meidän pihalle. Ja nyt ennenkuin te kaikki hipit alatte kitistä niin kerrottakoon että kävin naapurini kanssa monta keskustelua aiheesta eikä hän lupauksistaan huolimatta saanut mitään aikaan. Ilmoitin hänelle että käytän em. konstia jos ei katti pysy pois mun tontilta.
- naapurin kissan kaveri
hain sitten kaupasta kissan karkoitukseen tarkoitettettua jauhetta. Purkin mukaan aivan turvallista niin että lasten ja lemmikkien pääsyä alueelle ei tarvitse välttää. Aineen toiminta piti perustua siihen että kissat ei tykkää sen hajusta.
Turvallista tosiaan, satuin näkemään myohemmin illalla kun kissa käveli yli tästä pulveroidusta alueesta auton ympärillä ja meni auton alle. Selkeästi aine ei haitannut sitä yhtään.
Ajattelin sitten mennä ulos pelastyttämään kissan pois mutta sepas huomasi minut jo pitkän matkan päästä ja juoksi tiehensä. Sekään ei siis toiminut.
Se oli onneksi pysynyt pois autonkatolta yöllä.
Alueella muuten operoi useampi kissa, mitenkään en voi todistaa että juuri joku tietty yksilö teki naarmut. Meinaan jos tästä naapurille menisi sanomaan...
Ehkä pitää kokeilla pippuria ja valkosipulia auton päällä.karkotteet mitään auta, rahat menee hukkaan joka sentti. Sitäpaitsi omistajan se on kissastaan huolehdittava, ei naapureitten. Jos omistaja ei huolehdi kissastaan, se luetaan kulkukissaksi ja sen saa lopettaa. Ei kuitenkaan kiduttamalla.
Kysykää kunnan ympäristöterveydenhoidosta ellette usko. Tällaiset ohjeet minä sieltä sain.- Rankkuri
sitroen kirjoitti:
karkotteet mitään auta, rahat menee hukkaan joka sentti. Sitäpaitsi omistajan se on kissastaan huolehdittava, ei naapureitten. Jos omistaja ei huolehdi kissastaan, se luetaan kulkukissaksi ja sen saa lopettaa. Ei kuitenkaan kiduttamalla.
Kysykää kunnan ympäristöterveydenhoidosta ellette usko. Tällaiset ohjeet minä sieltä sain.Samat asiat koskee varmaan muitakin eläimiä kuin kissoja. Jostain syystä löytyy paljon porukkaa jotka innokkaasti haluisivat juuri kissoja tappaa. Vaikea sanoa miksi.
Onneksi ne kissat eivät vittuuksissaan kiipeile autojen päällä joten kovin satunnaisesta harmista on kyse. Useimmiten kissa hakee auton päältä lämpöä tai sitten kulkureittiä johonkin. Vahaamalla auto laadukkailla vahoilla ei mitään vahinkoa edes synny.
Auto on muutoinkin vain kulutus tavaraa. Parin vuoden päästä kun viet sen vaihtoon, ei kukaan tutki suurennuslasilla kissan jälkiä katosta.
Taitaa loppujenlopuksi ne pippurit ja sudenkuset olla paljon vaarallisempia autolle. ; ) - heguli
Rankkuri kirjoitti:
Samat asiat koskee varmaan muitakin eläimiä kuin kissoja. Jostain syystä löytyy paljon porukkaa jotka innokkaasti haluisivat juuri kissoja tappaa. Vaikea sanoa miksi.
Onneksi ne kissat eivät vittuuksissaan kiipeile autojen päällä joten kovin satunnaisesta harmista on kyse. Useimmiten kissa hakee auton päältä lämpöä tai sitten kulkureittiä johonkin. Vahaamalla auto laadukkailla vahoilla ei mitään vahinkoa edes synny.
Auto on muutoinkin vain kulutus tavaraa. Parin vuoden päästä kun viet sen vaihtoon, ei kukaan tutki suurennuslasilla kissan jälkiä katosta.
Taitaa loppujenlopuksi ne pippurit ja sudenkuset olla paljon vaarallisempia autolle. ; )sun ei tartte sietää minkään hyppelevän sun omaisuutes päällä. jumankauta sentään näin sanon. jos sä olet sitä mieltä että joo kaikki omaisuus on yhteistä niin ok. mä en ala arvoista keskustelemaan, mutta pidän kiinni kuitenkin siitä, että mikä on mun on mun.
- Rankkuri
heguli kirjoitti:
sun ei tartte sietää minkään hyppelevän sun omaisuutes päällä. jumankauta sentään näin sanon. jos sä olet sitä mieltä että joo kaikki omaisuus on yhteistä niin ok. mä en ala arvoista keskustelemaan, mutta pidän kiinni kuitenkin siitä, että mikä on mun on mun.
Jos on noin herkkä omaisuudestaan niin silloin ei kannata asua ns. ihmistenilmoilla. Kyllä suomessa vielä riittää korpimaita johon voi laittaa portin tielle ja puolustaa aseellisesti omaisuuttaan kissapetoja ja muita hirviöitä vastaan.
Mutta täällä missä on niitä muitakin ihmisiä on vaan tultava toimeen vaikka kissa tai naapurin lapset leikkiessään koskee sun autoon.
Alkuperäiseen ongelmaan kyllä mielestäni kunnon vaha toimii. Ja voi täältä palstalta ehkä jonkun muunkin ei sadistisen tai laittoman konstin löytää? - heguli
Rankkuri kirjoitti:
Jos on noin herkkä omaisuudestaan niin silloin ei kannata asua ns. ihmistenilmoilla. Kyllä suomessa vielä riittää korpimaita johon voi laittaa portin tielle ja puolustaa aseellisesti omaisuuttaan kissapetoja ja muita hirviöitä vastaan.
Mutta täällä missä on niitä muitakin ihmisiä on vaan tultava toimeen vaikka kissa tai naapurin lapset leikkiessään koskee sun autoon.
Alkuperäiseen ongelmaan kyllä mielestäni kunnon vaha toimii. Ja voi täältä palstalta ehkä jonkun muunkin ei sadistisen tai laittoman konstin löytää?ensinnäkin omaisuudensuoja on perusoikeus. toki niitä hippikommuunejakin löytyy, mutta minä en asu sellaisessa. idea on siinä, että mun pitää toki sietää tietynlainen omaisuuden tuhoontuminen, kuten nyt liikenteessä aina kiviä tulee ikkunaan. niin ikään mä hyväksyn, tosin hammasta purren, jos joku pieni tenava vahingossa ajaa pyörällä parkkeeratun auton kylkeen. mä tyydyn hymyilemaan ja kysymään että ei kai sattunu. illalla sitten ajan auton talliin, itken ja korjaan vauriot.
kissa ei kuitenkaan ole sellainen välttämätön paha, jota mun tarvitsee sietää, niin kuin ei mikään ylimääräinen mun pihamaalle kuulumaton luvaton tunkeilija. olipa se sitten eläin tai ihminen. jos joku juoppo tulee mun pihaan ja istuu konepellille, niin voipipa olla, että kohta juoppo istuu lievästi pahoinpideltynä naapurin ruusupenkissä. kuten ei juoppoakaan, ei mun tarvii sietää tunkeilevia kissojakaan.
vaha ei korjaa lakkaan tulleita naarmuja, ne näkyy vahan läpi edelleen jos oikeasta kulmasta katsoo.
kuten olen jo aiemmin todennut, kissan tappaminen on laillista, mikäli kissa on villiintynyt. tappaminen ei tuota minulle nautintoa, se vain poistaa ongelman. kyse ei ole sadismista vaan rationaalisesta toiminnasta.
mutta mitäpä sinä puolivilli hippipoika yhteiskunnasta mitään ymmärrät. jatka vain hampun polttelua vanhaan tyyliin. - Rankkuri
heguli kirjoitti:
ensinnäkin omaisuudensuoja on perusoikeus. toki niitä hippikommuunejakin löytyy, mutta minä en asu sellaisessa. idea on siinä, että mun pitää toki sietää tietynlainen omaisuuden tuhoontuminen, kuten nyt liikenteessä aina kiviä tulee ikkunaan. niin ikään mä hyväksyn, tosin hammasta purren, jos joku pieni tenava vahingossa ajaa pyörällä parkkeeratun auton kylkeen. mä tyydyn hymyilemaan ja kysymään että ei kai sattunu. illalla sitten ajan auton talliin, itken ja korjaan vauriot.
kissa ei kuitenkaan ole sellainen välttämätön paha, jota mun tarvitsee sietää, niin kuin ei mikään ylimääräinen mun pihamaalle kuulumaton luvaton tunkeilija. olipa se sitten eläin tai ihminen. jos joku juoppo tulee mun pihaan ja istuu konepellille, niin voipipa olla, että kohta juoppo istuu lievästi pahoinpideltynä naapurin ruusupenkissä. kuten ei juoppoakaan, ei mun tarvii sietää tunkeilevia kissojakaan.
vaha ei korjaa lakkaan tulleita naarmuja, ne näkyy vahan läpi edelleen jos oikeasta kulmasta katsoo.
kuten olen jo aiemmin todennut, kissan tappaminen on laillista, mikäli kissa on villiintynyt. tappaminen ei tuota minulle nautintoa, se vain poistaa ongelman. kyse ei ole sadismista vaan rationaalisesta toiminnasta.
mutta mitäpä sinä puolivilli hippipoika yhteiskunnasta mitään ymmärrät. jatka vain hampun polttelua vanhaan tyyliin.Ei se tee mistään väittämistä sen oikeampia jos yrittää leimata erimieltä olevat pilviveikoiksi.
Se on toki suhteellista mitä tarvitsee sietää, mutta jos vertaa auton naarmuuntumista raiskaukseen voi arvot oll vähän hakoteillä.
Tuolla aiemminkin olet soveltanut metsästyslakia melko vapaasti. Onneksi kuka tahansa voi siihen tutustua googlettamalla ja huomata ettei se liity tähän asiaan ollenkaan. Metsästystä ei saa harjoittaa tiheällä asuin alueella. Ulkona vapaana kulkeva naapurin kissa ei ole "villikissa" jota rauhoittamattoman eläimen säädökset koskevat. Eikä edes villikissoja saa milloinkaan myrkyttää.
Juopon haakkamistakaan ei voi suositella, mutta siinä tapauksessa syyllinen ainakin voi olla tietoinen pahoinpitelyn syystä.
Kova vaha estää melko hyvin naarmujen syntymistä.
Kissan karkottamiseen pitäisin ihan järkevänä säikäyttämistä vedellä. Tähän täytyy nyt heti lisätä, ennen kuin joku sitä ehdottaa, että ei sitten tarvita mitään ämpärillistä vettä - 30 pakkasella. - oma auto
Rankkuri kirjoitti:
Ei se tee mistään väittämistä sen oikeampia jos yrittää leimata erimieltä olevat pilviveikoiksi.
Se on toki suhteellista mitä tarvitsee sietää, mutta jos vertaa auton naarmuuntumista raiskaukseen voi arvot oll vähän hakoteillä.
Tuolla aiemminkin olet soveltanut metsästyslakia melko vapaasti. Onneksi kuka tahansa voi siihen tutustua googlettamalla ja huomata ettei se liity tähän asiaan ollenkaan. Metsästystä ei saa harjoittaa tiheällä asuin alueella. Ulkona vapaana kulkeva naapurin kissa ei ole "villikissa" jota rauhoittamattoman eläimen säädökset koskevat. Eikä edes villikissoja saa milloinkaan myrkyttää.
Juopon haakkamistakaan ei voi suositella, mutta siinä tapauksessa syyllinen ainakin voi olla tietoinen pahoinpitelyn syystä.
Kissan karkottamiseen pitäisin ihan järkevänä säikäyttämistä vedellä. Tähän täytyy nyt heti lisätä, ennen kuin joku sitä ehdottaa, että ei sitten tarvita mitään ämpärillistä vettä - 30 pakkasella.Jaahah.. mitä luulet että naapuri tuumii kun menen sanomaan sille että ladoppas rahat kouraan että saan käydä vahauttamassa autooni erikoiskovan vahan jotta sun kissas saa hyppiä mun auton konepellillä?
Tuo oli muuten hyvä vinkki, tulisi vain nyt niitä kolmenkympin pakkasia niin voisi nakata vaikka useammankin ämpärillisen sitä jäähileistä vettä kissan niskaan! - Rankkuri
oma auto kirjoitti:
Jaahah.. mitä luulet että naapuri tuumii kun menen sanomaan sille että ladoppas rahat kouraan että saan käydä vahauttamassa autooni erikoiskovan vahan jotta sun kissas saa hyppiä mun auton konepellillä?
Tuo oli muuten hyvä vinkki, tulisi vain nyt niitä kolmenkympin pakkasia niin voisi nakata vaikka useammankin ämpärillisen sitä jäähileistä vettä kissan niskaan!Kyllä se itte täytyy maksaa. Jokainen jolle auton maalipinta on tärkeä vahaa tietenkin autonsa joka tapauksessa muitakin "vaaroja" vastaan.
PS.
Jos alat niitä jäämurikoita autolles heittään niin onnea vaan. Rapsuttele vaikka kirveellä sitten jäät pois.... ; ) - heguli
Rankkuri kirjoitti:
Ei se tee mistään väittämistä sen oikeampia jos yrittää leimata erimieltä olevat pilviveikoiksi.
Kissan karkottamiseen pitäisin ihan järkevänä säikäyttämistä vedellä. Tähän täytyy nyt heti lisätä, ennen kuin joku sitä ehdottaa, että ei sitten tarvita mitään ämpärillistä vettä - 30 pakkasella.ehkä jopa provosoivista lisäkommenteistani. mutta tosiasia on se, että jollekin auto on enemmän kuin vain kulkuväline. joku saattaa pitää kissaa tai koiraa kotieläimenä, mä pidän autoa.
metsästyslakia en sovella sen vapaammin kuin tuomioistuimetkaan. ampuminen tosiaan on kielletty taajama-alueella, mutta maalla omakotitalon pihaan eksyneen villiintyneen kissan voi ampua. myrkyttämisestä en ole puhunut sanakaan, eikä se ole edes sallittu tapa.
metsästyslaki
Rauhoittamattoman eläimen pyydystämisen tai tappamisen on tapahduttava siten, ettei siitä aiheudu vaaraa ihmiselle, kotieläimille, riistaeläimille tai rauhoitetuille eläimille.
Rauhoittamattoman eläimen pyydystämiseen tai tappamiseen ei saa käyttää 33 §:n 1 momentin 1–3, 5–7 ja 9–11 kohdassa tarkoitettuja pyyntivälineitä tai pyyntimenetelmiä. Kuitenkin saadaan 33 §:n 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettua ainetta käyttää muiden rauhoittamattomien eläinten kuin lintujen ja villiintyneiden kissojen pyydystämiseen tai tappamiseen.
googlettamalla tulee vain kusipäitä lapsia. paremman ja ehkäpä jopa oikeamman vastauksen löydät vaikkapa finlexin sivuilta, joista nämä ammattilaisetkin pykälänsä etsivät.
taaskaan en puhunut juopon hakkaamisesta. sanoin vain että juoppo istuu lievästi pahoinpideltynä naapurin ruusupensaassa. suomen laki antaa oikeuden suojella omaisuutta, joten minä voin varsin laillisesti ottaa juopon autoni päältä ja nostaa sen naapurin ruusupensaaseen. tällainen tietenkin olisi lievä pahoinpitely, jos toiminnalle ei olisi oikeutusta.
pakkokeinolaki Jokamiehen «kiinniotto-oikeus»
Jokainen saa ottaa kiinni verekseltä tai pakenemasta tavatun rikoksentekijän, jos rikoksesta saattaa seurata vankeutta tai rikos on.., lievä vahingonteko.
toisaalta
Pakkotila
oikeudellisesti suojattua etua uhkaavan välittömän ja pakottavan vaaran torjumiseksi tarpeellinen teko on pakkotilatekona sallittu, jos teko on kokonaisuutena arvioiden puolustettava, kun otetaan huomioon pelastettavan edun ja teolla aiheutetun vahingon ja haitan laatu ja suuruus, vaaran alkuperä sekä muut olosuhteet.
eli kyseessä on ensinnäkin pakkotila: juoppo istuu konepellillä aiheuttaen oikeudellisesti suojatulle omaisuudelleni vaaraa. toiseksi minulla on kiinniotto-oikeus juoppoon joka on syyllistynyt mahdollisesti autoni päällä istuessaan lievään vahingontekoon.
näin ollen miksi sinä jauhat paskaa kun et asiasta mitään tiedä. tämä oli jälleen kärjekäs ja provosoiva kommentti, josta voidaan tietenkin löytää tarkasti katsoen myös totuuden siemen.
ai niin villiintyneestä kissasta. en tarkoita villiintyneellä kissalla kissaa, jonka tiedän olevan naapurin pikku-siljan lemmikki. valitettavan harvoin kuitenkin kulkukissat ovat näitä tunnistettavia lemmikkejä. tietysti asia on toinen jos kissalla on panta. lähtökohta kuitenkin on se että jos kysymys kissan villiintyneisyydessä on epäselä, metsästysrikoksesta ei voida tuomita, koska epäselvissä tilanteissa tuomitaan syytetyn eduksi. - Rankkuri
heguli kirjoitti:
ehkä jopa provosoivista lisäkommenteistani. mutta tosiasia on se, että jollekin auto on enemmän kuin vain kulkuväline. joku saattaa pitää kissaa tai koiraa kotieläimenä, mä pidän autoa.
metsästyslakia en sovella sen vapaammin kuin tuomioistuimetkaan. ampuminen tosiaan on kielletty taajama-alueella, mutta maalla omakotitalon pihaan eksyneen villiintyneen kissan voi ampua. myrkyttämisestä en ole puhunut sanakaan, eikä se ole edes sallittu tapa.
metsästyslaki
Rauhoittamattoman eläimen pyydystämisen tai tappamisen on tapahduttava siten, ettei siitä aiheudu vaaraa ihmiselle, kotieläimille, riistaeläimille tai rauhoitetuille eläimille.
Rauhoittamattoman eläimen pyydystämiseen tai tappamiseen ei saa käyttää 33 §:n 1 momentin 1–3, 5–7 ja 9–11 kohdassa tarkoitettuja pyyntivälineitä tai pyyntimenetelmiä. Kuitenkin saadaan 33 §:n 1 momentin 2 kohdassa tarkoitettua ainetta käyttää muiden rauhoittamattomien eläinten kuin lintujen ja villiintyneiden kissojen pyydystämiseen tai tappamiseen.
googlettamalla tulee vain kusipäitä lapsia. paremman ja ehkäpä jopa oikeamman vastauksen löydät vaikkapa finlexin sivuilta, joista nämä ammattilaisetkin pykälänsä etsivät.
taaskaan en puhunut juopon hakkaamisesta. sanoin vain että juoppo istuu lievästi pahoinpideltynä naapurin ruusupensaassa. suomen laki antaa oikeuden suojella omaisuutta, joten minä voin varsin laillisesti ottaa juopon autoni päältä ja nostaa sen naapurin ruusupensaaseen. tällainen tietenkin olisi lievä pahoinpitely, jos toiminnalle ei olisi oikeutusta.
pakkokeinolaki Jokamiehen «kiinniotto-oikeus»
Jokainen saa ottaa kiinni verekseltä tai pakenemasta tavatun rikoksentekijän, jos rikoksesta saattaa seurata vankeutta tai rikos on.., lievä vahingonteko.
toisaalta
Pakkotila
oikeudellisesti suojattua etua uhkaavan välittömän ja pakottavan vaaran torjumiseksi tarpeellinen teko on pakkotilatekona sallittu, jos teko on kokonaisuutena arvioiden puolustettava, kun otetaan huomioon pelastettavan edun ja teolla aiheutetun vahingon ja haitan laatu ja suuruus, vaaran alkuperä sekä muut olosuhteet.
eli kyseessä on ensinnäkin pakkotila: juoppo istuu konepellillä aiheuttaen oikeudellisesti suojatulle omaisuudelleni vaaraa. toiseksi minulla on kiinniotto-oikeus juoppoon joka on syyllistynyt mahdollisesti autoni päällä istuessaan lievään vahingontekoon.
näin ollen miksi sinä jauhat paskaa kun et asiasta mitään tiedä. tämä oli jälleen kärjekäs ja provosoiva kommentti, josta voidaan tietenkin löytää tarkasti katsoen myös totuuden siemen.
ai niin villiintyneestä kissasta. en tarkoita villiintyneellä kissalla kissaa, jonka tiedän olevan naapurin pikku-siljan lemmikki. valitettavan harvoin kuitenkin kulkukissat ovat näitä tunnistettavia lemmikkejä. tietysti asia on toinen jos kissalla on panta. lähtökohta kuitenkin on se että jos kysymys kissan villiintyneisyydessä on epäselä, metsästysrikoksesta ei voida tuomita, koska epäselvissä tilanteissa tuomitaan syytetyn eduksi.Ihmiset saavat tietenkin arvottaa asiota miten haluavat.
Maalla, villiintyneen kissan voi metsästäjä lopettaa ja niin pitääkin koskä kissa ei selviä luonossa.
Taajamissa ei käsittääkseni saa metsästystä harjoittaa.
Googlettamalla tulee ensimmäiseksi juuri tuo finlex, jota tarkoitinkin.
ai niin, kulkukissat kyllä tunnistaa tunnistaa kurjasta ulkonäöstä ja siitä että ne tuppaavat katoamaan kovan talven jälkeen.Ihan itsestään.
Se ettei jostain asiasta pystytä tuomitsemaan ei tee siitä sallittua eikä suositeltavaa.
Vai saako päälle ajaa jos kävelijä ei ole suojatiellä ; ) - Jarski
Rankkuri kirjoitti:
Ihmiset saavat tietenkin arvottaa asiota miten haluavat.
Maalla, villiintyneen kissan voi metsästäjä lopettaa ja niin pitääkin koskä kissa ei selviä luonossa.
Taajamissa ei käsittääkseni saa metsästystä harjoittaa.
Googlettamalla tulee ensimmäiseksi juuri tuo finlex, jota tarkoitinkin.
ai niin, kulkukissat kyllä tunnistaa tunnistaa kurjasta ulkonäöstä ja siitä että ne tuppaavat katoamaan kovan talven jälkeen.Ihan itsestään.
Se ettei jostain asiasta pystytä tuomitsemaan ei tee siitä sallittua eikä suositeltavaa.
Vai saako päälle ajaa jos kävelijä ei ole suojatiellä ; )"Taajamissa ei käsittääkseni saa metsästystä harjoittaa."
Semmoinen huomautus, että villiintyneen kissan ampuminen ei ole metsästystä, vaan se rinnastetaan rauhoittamattoman eläimen hävitykseen. Tämä erottelu tehdään ihan laissakin. Näitä asioita koskevat hieman eri pykälät, vaikka suurimmaksi osaksi ne ovatkin rinnasteisia. Käytännössä taajamassa ampumisen kieltää ainakin se, että alle 150 metrin päässä asutusta talosta ei saa ampua ilman talon haltijan lupaa. Lisäksi taajamassa ampuminen aiheuttaa vaaraa. Sinänsä käsittääkseni metsästystä ei ole kielletty taajamassa. Onhan loukulla metsästäminenkin metsästystä. (En jaksa nyt finlexistä tarkistaa...) - tietoa!
sitroen kirjoitti:
karkotteet mitään auta, rahat menee hukkaan joka sentti. Sitäpaitsi omistajan se on kissastaan huolehdittava, ei naapureitten. Jos omistaja ei huolehdi kissastaan, se luetaan kulkukissaksi ja sen saa lopettaa. Ei kuitenkaan kiduttamalla.
Kysykää kunnan ympäristöterveydenhoidosta ellette usko. Tällaiset ohjeet minä sieltä sain.Väärää tietoa ei saa lopettaa,ei ole mikään peruste asiassa jos kissa vapaana!Kissaa ei ole pakko pitää naruun köytettynä!
- pykälät?
Jarski kirjoitti:
"Taajamissa ei käsittääkseni saa metsästystä harjoittaa."
Semmoinen huomautus, että villiintyneen kissan ampuminen ei ole metsästystä, vaan se rinnastetaan rauhoittamattoman eläimen hävitykseen. Tämä erottelu tehdään ihan laissakin. Näitä asioita koskevat hieman eri pykälät, vaikka suurimmaksi osaksi ne ovatkin rinnasteisia. Käytännössä taajamassa ampumisen kieltää ainakin se, että alle 150 metrin päässä asutusta talosta ei saa ampua ilman talon haltijan lupaa. Lisäksi taajamassa ampuminen aiheuttaa vaaraa. Sinänsä käsittääkseni metsästystä ei ole kielletty taajamassa. Onhan loukulla metsästäminenkin metsästystä. (En jaksa nyt finlexistä tarkistaa...)Onko ihan omat pykälät keksitty kiertään lakia!?
- naapurin kissan kaveri
nyt menee hermot.
Täytyy parkkeerata muualle ensi yöksi, lisää en ota naarmuja autoon.
Ja lopettakaa se vahasta jauhaminen, se on jo vedetty autonpintaan pari viikkoa sitten. Ei todellakaan auta kissan kynsiä vastaan. Johan sanoin että mustassa autossa valkoinen alusmaali näkyy siitä mistä kissa kynsinyt.
Kissa lähtee nyt, keinolla millä hyvänsä.
Tässä ei veden viskominen kissan päälle auta kun sitä ei pääse lähellekkään, on otettava tehokkaammat keinot käyttöön.- Rankkuri
Pienin vaiva varmaan on auton siirtäminen, mutta on se tietysti harmillista sekin.
Ei se vaha tietenkään niitä vanhoja naarmuja korjaa, mutta estää uudet melko tehokkaasti.
Kissa muulemma lähtee, mutta aiemmin sanoit ettet tiedä mikä tai kenen kissa autoasi terrorisoi. "Alueella muuten operoi useampi kissa, mitenkään en voi todistaa että juuri joku tietty yksilö teki naarmut."
Jos nyt kuitenkin näyttää siltä että pystyt yksilöimään otuksen niin kerää kaikki mielen maltti ja kysy kissan omistajalta mitä voitaisiin tehdä. Suurinosa ihmisistä ymmärtää jotenkin järkipuhetta. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin jos seuraa näitä keskusteluja.; ) - naapurin kissan kaveri
...kunhan ei ole liian näytösluontoisia tapahtumia, niin että naapurit pääsevät väliin kertomaan vahauksesta ja siitä että naarmut ei haittaa koska kissa kuuluu luontoo ja oli ennen mun autoa jne.
- naapurin kissan kaveri
Rankkuri kirjoitti:
Pienin vaiva varmaan on auton siirtäminen, mutta on se tietysti harmillista sekin.
Ei se vaha tietenkään niitä vanhoja naarmuja korjaa, mutta estää uudet melko tehokkaasti.
Kissa muulemma lähtee, mutta aiemmin sanoit ettet tiedä mikä tai kenen kissa autoasi terrorisoi. "Alueella muuten operoi useampi kissa, mitenkään en voi todistaa että juuri joku tietty yksilö teki naarmut."
Jos nyt kuitenkin näyttää siltä että pystyt yksilöimään otuksen niin kerää kaikki mielen maltti ja kysy kissan omistajalta mitä voitaisiin tehdä. Suurinosa ihmisistä ymmärtää jotenkin järkipuhetta. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin jos seuraa näitä keskusteluja.; )Asun omakotitalossa, haluan pysäkoidä autoni oman talon pihaan ilman että sitä kukaan (edes kissa) terrorisoi. Yöksi tai kahdeksi voin laittaa muualle että ongelmasta kerkiää päästä eroon.
Kissa ei ole naapuritalosta vaan jonkun tällä omakotitaloalueella, en voi mennä soittelemaan kaikkien ovikelloja.
Kissoja on useampia, mutta se on nähdäkseni syyllinen joka autoni luokse tulee. Vaikka niitä kävisi auton luona kolme ja vain niistä yksi tekisi tuhoja. - Jarski
naapurin kissan kaveri kirjoitti:
...kunhan ei ole liian näytösluontoisia tapahtumia, niin että naapurit pääsevät väliin kertomaan vahauksesta ja siitä että naarmut ei haittaa koska kissa kuuluu luontoo ja oli ennen mun autoa jne.
Kokeilepa elävänä pyytävää loukkua. Sijoita se sopivaan paikkaan auton konepellin lähelle tai konepellille. Kun kissa siihen menee, sido sen kaulaan viesti, jossa kerrot, mitä kissa on tehnyt. Toinen vaihtoehto on toimittaa kissa irtokissana kissojen katastrofiyhditykseen. Jos kissan omistaja ei tuosta huolimatta rajoita yhtään kissansa menoa, sitä voinee pitää villiintyneenä ;)
- Kissat lähtivät
naapurin kissan kaveri kirjoitti:
Pari desiä tärpättiä tai naftaa astiaan ja sen suojaksi yläpuolelle vaikkapa muovinen vati ettei sade roiski sitä maalipinnalle. Samoin astian alle joku suoja. Ei se kissa viitsi aineita haistella ja hylkää autosi muutaman yön jälkeen. Jos ei auta niin siirry väkevämpää ja osta apteekista ammoniakkia.
Samasta pulmasta pääsin eroon näillä keinoilla alle viikossa. Naarmuja pahempi haitta olivat ne takapään eritteet joita se tuli nuolemaan auton katolle kun ensin oli istuskellut tovin ja päätti sitten nuolla ne takapään osat puhtaaksi. Siinä vaiheessa osa elukan kovista hapoista oli jo maalipinnassa ja jättivät siihen pysyviä läiskiä.
Kyllä kissa on viisas, sekin siirtyi alas kuseksimaan renkaisiin, mutta lähistöllä majaileva supikoira lopetti sen elämän. Olikohan niitä supikoiria jo epygtissäkin 5000 vuotta sitten?
- "sosiaalitaksiin"
Siirry "sosiaalitaksiin" eli bussi kyytiin.Tai osta nokaton pakettiauto.
- Tällasta
Jaa-a,
helpoin keino on varmasti pitää kissa sisällä. Ei ole meidän kultsu päässyt koskaan hyppimään auton päällä vaan on tyytyväinen takan kupeessa ja ulkoTARHASSA.
Jos on kyseessä naapurin kissa sinulla on ongelma! - Tällasta
kissahan ei kuulu Suomen luontoon. Kyllä kissanomistajakin voi sen myöntää. Harvemmalla on niitä navetoita joissa hiirikissaa tarvitaan. Kissa ei kärsi sisällä olosta sen enempää kuin minäkään kun ulkona on -15 astetta pakkasta tai kun sataa kaatamalla räntää.
Todella kurjaa että kissa nauttii auton päällä oleilusta ja nimenomaan sinun autosi. Monta kertaa vain omistajalle puhuminen ei auta kun kuvitellaan että oma kullannuppu ahdistuu sisällä tai lukittuna tarhaan?
Tuttuni joka omisti ulkokissan (maalla) peläytti oman kissansa aina pahanpäiväisesti kaikenlaisilla keinoilla ja auto jäi rauhaan.
Toivottavasti saat apua. Ja pitäkää tuollaiset kissan metsästys-jutut sisällänne että saadaan asiallista keskustelua käyntiin.- heguli
metsästyskeskustelu on ihan asiallista. mikä siinä muka olisi asiatonta? oletko niin vegaaniviherhippi, että ajattelet, että metsästävät ihmiset on asiattomia. jos olet, entä sitten? jos arvosi kieltävät eläinten metsästämisen, älä metsästä. älä myöskään ala jankkaamaan arvoista metsästäjille.
Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.172166Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162031711Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1821710Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1011399Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno391239Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu531061Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1601061- 891004
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.146913Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks14861