onko

muita?

samassa tilanteessa olevia?
Haluaisin seurata Jeesusta ja käydä upotuskasteella. Mutta, en halua liittyä mihinkään seurakuntaan vielä, kun koen että vielä ei ole selvää mikä tulisi olemaan hengellinen kotini!Mutta en haluaisi odottaa kasteen kanssa siihen asti, kun löydän hengellisen kotini.
Onko teitä ketään kastettu ilman että teidän on ollut pakko liittyä seurakuntaan?Kuka teidät kastoi ja millä paikkakunnalla tapahtui?Ei tarvitse nimeä kertoa, paikkakuntaa kysyn sen vuoksi että jos vaikka sattuisi olemaan omalla paikkukunnallani tälläinen mahdollisuus!Olen tällä hetkellä ev.lut kirkon jäsen.

kiitos asiallisista vastauksista!

54

1094

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lutku seurakuntainen

Vapaakirkko ei edellytä kastetuilta seurakuntaan liittymistä,jotkut luterilaisen kirkon työntekijät ovat käyttäneet tätä mahdollisuutta hyväkseen ja näin ei ole tarvinnut vaihtaa työpaikkaa.

• eräs tallaaja

Minut kastettiin silloin, kun kuuluin vielä luterilaiseen seurakuntaan.Minulla oli sama tilanne kuin sinulla nyt, halusin käydä uskovien kasteella mutta seurakunnasta en ollut varma.

Minut kastettiin Kangasniemen Helluntaiseurakunnassa.Tosin minun kasteestani on aikaa jo yli viisitoista vuotta.

Minä rukoilin silloin, että Jumala järjestäisi tämän kasteasian.Ja niin Hän sitten järjesti sen niin, että minut suostuttiin kastamaan siellä Kangasniemellä, vaikka en edes asunut siellä.

Auttakoon Herra sinuakin tässä asiassa.

• kristitty.ihminen

Raamattu ei tunne käsitettä "kastamaton kristitty".
        Tämän tähden jokaisen tulee uskoon tulonsa jälkeen viipymättä mennä upotuskasteelle Jeesuksen Nimeen.

• sanan mukaan

Kristityt ei kastata itseään uudestaan missään elämänvaiheessa tai minkään uskonnollisen voimakkaankaan kokemuksen jälkeen ei tarvitse uudestikastetta. Kerran perhekunnittain kastetut perheenjäsenet olivat jo ainutkertaisen kasteen saaneita. Lapsena saatu kaste on voimassa aina ajan rajan taakse. Raamatussa ketään perhekunnittain kastettua ei kasteta uudestaan. Uudestikastaminen eli anabaptismi on varsin uusi ilmiö. Uudestikasteet eivät ole mitään Jeesuksen seuraamista, vaan sanan hylkäämistä ja uskon puutetta.

Oheisesta linkistä löytyy uudestikastamisen eli anabaptismin historiaa ja erään uudestikastetun henkilökohtainen todistus.

http://koti.japo.fi/~ekallio/anababtismi.html

• dokumentit

Katakombeissa säilyneet kaikkein vanhimmat dokumentit mosaiikkikuvat Jeesuksen kastetapahtumasta Jordanilla kuvaavat Jeesuksen kumartuneena eteenpäin ja Johannes valelee vettä kastettavan päälle.

Olisihan se aika omituista, jos vainonut ja uskonsa puolesta kuolleet kristityt olisivat tehneet totuuden vastaisia mosaiikkikuvia Jeesuksen kasteesta.

• RitariOlevainen

Raamattuun,emme kuviin !
        JA RAAMATTU KERTOO,ETTÄ JEESUS KASTETTIIN JORDANISSA,JA KUMPIKIN ASTUI VETEEN,JEESUS JA JOHANNES.
        MIKSI HE OLISVAT SINNE MENNEET,JOS KUIVALLA MAALLAKIN HOMMA OLISI HOITUNUT,VAAN EI HOITUNUT,JEESUS KASTETTIIN ,HAUDATTIIN,UPOTUSKASTEELLA,JOKA MYÖS KUVASI HÄNEN TULEVAA HAUTAAMISTAAN,RISTINKUOLEMANSA JÄLKEEN,YLÖSNOUSEMUSTAAN HAUDASTA,NIINKUIN HÄN NOUSI JORDANISTA KASTEEN JÄLKEEN.

Niin nyt mekin olemme haudatut kasteen kautta,Jeesukseen Kristukseen,ja nousseet kasteen haudasta Hänen ylösnousemus voimaan/voimassa/voimasta! Niikuin Hän nousi esikoisena kaikista ylös haudastaan Jumalan voimasta.

• Jordan.
        RitariOlevainen kirjoitti:

Raamattuun,emme kuviin !
        JA RAAMATTU KERTOO,ETTÄ JEESUS KASTETTIIN JORDANISSA,JA KUMPIKIN ASTUI VETEEN,JEESUS JA JOHANNES.
        MIKSI HE OLISVAT SINNE MENNEET,JOS KUIVALLA MAALLAKIN HOMMA OLISI HOITUNUT,VAAN EI HOITUNUT,JEESUS KASTETTIIN ,HAUDATTIIN,UPOTUSKASTEELLA,JOKA MYÖS KUVASI HÄNEN TULEVAA HAUTAAMISTAAN,RISTINKUOLEMANSA JÄLKEEN,YLÖSNOUSEMUSTAAN HAUDASTA,NIINKUIN HÄN NOUSI JORDANISTA KASTEEN JÄLKEEN.

Niin nyt mekin olemme haudatut kasteen kautta,Jeesukseen Kristukseen,ja nousseet kasteen haudasta Hänen ylösnousemus voimaan/voimassa/voimasta! Niikuin Hän nousi esikoisena kaikista ylös haudastaan Jumalan voimasta.

Astuivat joen puolelle, koska juutalaisuuden mukaan joen alue oli saasteeton, kaikki maa oli saastunut, siksi mentiin rukoilemaankin joen rantaan.

Jeesusta ei haudattu upottamalla maahan,vaan nostettiin sylissä ylöspäin uudessa kalliohaudassa korokkeelle.
        Naisetkin katsahtivat ylöspäin tullessaan haudalle.
        Upotuskastetekniikka ei saa tukea siis Jeesuksen hautaamistavasta.

• alkup.raimo
        Jordan. kirjoitti:

Astuivat joen puolelle, koska juutalaisuuden mukaan joen alue oli saasteeton, kaikki maa oli saastunut, siksi mentiin rukoilemaankin joen rantaan.

Jeesusta ei haudattu upottamalla maahan,vaan nostettiin sylissä ylöspäin uudessa kalliohaudassa korokkeelle.
        Naisetkin katsahtivat ylöspäin tullessaan haudalle.
        Upotuskastetekniikka ei saa tukea siis Jeesuksen hautaamistavasta.

koska veteen upottamisen pakkomielle kasteen hautaan miellettynä ei johda oikeaan pyhitykseen vaan selitysten selitysten selittämiseen.

Oikeasti kaste merkitsee kristitylle kilvottelijalle kaikkea, mitä Jeesus on ja oli ja mitä Jeesukselle tehtiin, eikä pysähdy kasteen ulkonaiseen muotoon.

Olemme kasteen kautta ja kasteessa haudatut Jeesuksen kuolemaan...ristinkuolemaan...ei merkitse kasteen ulkonaista muotoa, vaan Jumalan armoa meitä kohtaan. Sijaiskärsijämme, Jeesuksen, kohtalo luetaan meidän hyväksemme kasteen ja uskon kautta!

• ole suinkaan

sitä, että menet upotuskasteelle, josta baptistit ja helluntailaiset toitottavat torvet töröllään. Jeesuksen seuraaminen on sitä, että viet Jumalalle syntisi ja uskot, että olet jo
      ensimmäisessä kasteessa yhdistetty Jeesukseen Kristukseen. Jumala ei näe syntejäsi, jotka Jeesuksen ansiovaate peittää, veri puhdistaa. Elä uskossa kasteen sisältöön, lupaukseen, että olet
      Kristuksen päällesi saanut.

Jeesuksen seuraamisesta innokkaimmin puhuvat ovat usein hurmahenkisiä ja takana ei ole Pyhä Henki, Herran henki, vaan eksytyksen kavala henki.
      aatana tietää myös, että vain armosta ihminen voi pelastua, uskon kautta Jeesuksen tähden ja siksi se tulee valkeuden enkelinä, saarnamiehenä, ihmeiden tekijänä jne. Silmäin kiillosta jo v oit päätellä kuka killistelee ja houkuttelee. Jeesus ei tee niin. Jeesuksen Henki näyttää lain kautta todeksi synnin ja armosta pelastuksen Jeesuksen kautta, Se on täyttä armoa. Jumala vanhurskauttaa
      sinut uskon kautta Jeesuksen tähden, ei sinun omien hengellisten ratkaisujesi tai halujesi tähden. Ne turmelevat vain armon!

Olet kastettu ja jos uskot syntisi anteeksi jeesuksen, siis kasteen sisällön, tähden, kuulut
      jo elävään seurakuntaan eli paikkakuntasi pyhiin ja muut järjestöt ja yhdistýkset ovat rakennustelineitä. Älä mene uudesti kasteelle, sillä se on ihmisen teko, joka ei ole armoa!

• RitariOlevainen

nimessä usko tätä lapsikaste intoilijaa,hän vaahtoaa tietämättömyyttään joutavia,hänen puhessaan ei ole mitään,mikä kestää Raamatun sanan tutkistelun,seuraa vaan uskoasi ja mene pikimmiten uskovien kasteelle,seuraa Jeesusta,älä näitä aivopestyjä fanaatikkoja,jotka eivät juuri itse lue Raamattua lainkaan,vaan imevät kaiken mitä "pyhätisät" on satoja vuosia heille syöttäneet totuutena,joka kuitenkaan ei ole mikään totuus,vaan harha,jota he luulevat oikeaksi.
        Älä anna kaikenmaailman katagombien säikyttää itseäsi,usko vaan Raamattuun,joka sanoo selvääkin selvemmin: "Joa uskoo ja kastetaan se pelastuu,joka ei usko,se tuomitaan kadotukseen"!

Siis uskolla pelastutaan,ei kasteessa.
        Ota huomioon,että juuri JEESUS itse sanoo nuo sanat,niin ei kaiketi joku Lutheri voi sitä muuksi muuttaa?!

• eräs epätietoinen

nimessä usko tätä lapsikaste intoilijaa,hän vaahtoaa tietämättömyyttään joutavia,hänen puhessaan ei ole mitään,mikä kestää Raamatun sanan tutkistelun,seuraa vaan uskoasi ja mene pikimmiten uskovien kasteelle,seuraa Jeesusta,älä näitä aivopestyjä fanaatikkoja,jotka eivät juuri itse lue Raamattua lainkaan,vaan imevät kaiken mitä "pyhätisät" on satoja vuosia heille syöttäneet totuutena,joka kuitenkaan ei ole mikään totuus,vaan harha,jota he luulevat oikeaksi.
        Älä anna kaikenmaailman katagombien säikyttää itseäsi,usko vaan Raamattuun,joka sanoo selvääkin selvemmin: "Joa uskoo ja kastetaan se pelastuu,joka ei usko,se tuomitaan kadotukseen"!

Ota huomioon,että juuri JEESUS itse sanoo nuo sanat,niin ei kaiketi joku Lutheri voi sitä muuksi muuttaa?!

Minut kastettiin perheeni mukana vaikka en ollut silloin uskovainen.
        Vasta myöhemmin tulin henkilökohtaiseen uskoon ja olen luottanut tuohon kasteeseen.
        Kuinka kauan kaste on voimassa ennen uskoontuloa?

• luku 16

Asia on nyt kuitenkin niin, että Markuksen evankeliumin loppuosa päättyy alkuperäisissä Raamatun käsikirjoituksissa 16-luku jakeeseen 8.
        Viisaat teologit ei sen vuoksi rakenna dogmia eli oppia pelkästään Markuksen lopun kohtien varaan, vaan katsovat muitakin kastekohtia, joita löytyy sekä UT:sta että VT:sta paljon, sillä Herran sana on kokonansa totuus. Pitää katsoa useita kohtia. Jeesuksen itsensä sanomana kaste- ja opetuskäsky kuuluu näin:
        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• uskis

Tuon selvemmin asiaa tuskin enää voi ilmaista. Kiitos.

• evankelista T

niin kuin sinä näet! Kovia syytöksiä syyllät suustasi, no itse olet kerran tiliä tekevä, veljiesi syyttäjä.Onneksi on Jumalan sana ja Pyhä Henki jotka ohjaavat.Minut P.H. ohjasi 2kk uskoon tuloni jälkeen(en tullut vauvakasteessa uskoon, se tapahtui vasta 27v vanhana ja siitä on nyt reilut 24v aikaa) uskovien kasteelle, ja n. 2kk siitä Herra kastoi Pyhällä Hengellä ja sain työ kutsun evankeliumin työhön.Kutsujani itse taivaan Jumala on ollut uskollinen, minä en aina, mutta kutsuaan Hän ei ole ottanut pois.Jumalan armosta olen saanut tehdä evankeliumin työtä, siellä missä ei parrasvalot loista eikä parfyymi tuoksu.Alkoholistien, narkomaanien, vangien ja köyhien sekä sairaiden keskuudessa.Kiitän Jumalaa, Hänen Poikaansa Jeesusta Kristusta ja rukoilen Pyhän Hengen jatkuvaa johdatusta, toimintani ylle,niin että kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki saisi kaiken kiitoksen, ylistyksen ja kunnian.Jumalan siunausta teille kaikille Jeesuksen Kristuksen rakkaassa nimessä.

• evankelista T
        luku 16 kirjoitti:

Asia on nyt kuitenkin niin, että Markuksen evankeliumin loppuosa päättyy alkuperäisissä Raamatun käsikirjoituksissa 16-luku jakeeseen 8.
        Viisaat teologit ei sen vuoksi rakenna dogmia eli oppia pelkästään Markuksen lopun kohtien varaan, vaan katsovat muitakin kastekohtia, joita löytyy sekä UT:sta että VT:sta paljon, sillä Herran sana on kokonansa totuus. Pitää katsoa useita kohtia. Jeesuksen itsensä sanomana kaste- ja opetuskäsky kuuluu näin:
        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

tekemällä ensin kaikki kansat OPETUSLAPSIKSI(siis uskovaisiksi, opetuslapsi=Jeesuksen seuraaja) ja sitten kaste!

• ihminen
        evankelista T kirjoitti:

tekemällä ensin kaikki kansat OPETUSLAPSIKSI(siis uskovaisiksi, opetuslapsi=Jeesuksen seuraaja) ja sitten kaste!

Eihän usko ole ihmisen tekemistä, vaan Jumalan tekemistä.

Joh. 6:29
        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"

Kasteessa luvattu Pyhän Hengen lahja varmaan auttaa tuon oikean uskon syntymiseen?

Kol2:1 kaste herättää syntiinlankeemuksessa hengellisesti kuolleen ihmisen ja usko herää.

11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella: (8 pv iässä)
        12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.

• MENKÄÄ JA TEHKÄÄ........
        ihminen kirjoitti:

Eihän usko ole ihmisen tekemistä, vaan Jumalan tekemistä.

Joh. 6:29
        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt"

Kasteessa luvattu Pyhän Hengen lahja varmaan auttaa tuon oikean uskon syntymiseen?

Kol2:1 kaste herättää syntiinlankeemuksessa hengellisesti kuolleen ihmisen ja usko herää.

11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella: (8 pv iässä)
        12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.

Ja ne on JEESUKSEN SANAT! KUNINKAAN, MESSIAAN, HERRAMME, VAPAHTAJAMME, LUNASTAJAMME jne. paino-arvoa löytyy!

• vesikasteesi
        eräs epätietoinen kirjoitti:

Minut kastettiin perheeni mukana vaikka en ollut silloin uskovainen.
        Vasta myöhemmin tulin henkilökohtaiseen uskoon ja olen luottanut tuohon kasteeseen.
        Kuinka kauan kaste on voimassa ennen uskoontuloa?

on jumalan silomissä oikea, olipa se tehty upottamalla, vihmomalla, valelemalla jne..Olipa se tehty katolisessa, luterilaisessa, ym. kirkossa tai seurakunnassa...olipa se tehty Jeesuksen Kristuksen nimeen tai Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen...et tarvitse uutta kastetta,

Raamattu ei aseta missään uudestisyntymistä eli pelastumista kasteen ehdoksi vaan parannuksen ja uskon..ja itse asiassa kaikessa on aina kyse uskosta, vaikkakaan ei pelastavasta uskosta silti ennen kastetta...sehän on juuri kasteen sisältö:
        Täydellinen Herra, johon meidän yhdistetään veden ja Hengen kautta!

• yhtään sanaa
        evankelista T kirjoitti:

niin kuin sinä näet! Kovia syytöksiä syyllät suustasi, no itse olet kerran tiliä tekevä, veljiesi syyttäjä.Onneksi on Jumalan sana ja Pyhä Henki jotka ohjaavat.Minut P.H. ohjasi 2kk uskoon tuloni jälkeen(en tullut vauvakasteessa uskoon, se tapahtui vasta 27v vanhana ja siitä on nyt reilut 24v aikaa) uskovien kasteelle, ja n. 2kk siitä Herra kastoi Pyhällä Hengellä ja sain työ kutsun evankeliumin työhön.Kutsujani itse taivaan Jumala on ollut uskollinen, minä en aina, mutta kutsuaan Hän ei ole ottanut pois.Jumalan armosta olen saanut tehdä evankeliumin työtä, siellä missä ei parrasvalot loista eikä parfyymi tuoksu.Alkoholistien, narkomaanien, vangien ja köyhien sekä sairaiden keskuudessa.Kiitän Jumalaa, Hänen Poikaansa Jeesusta Kristusta ja rukoilen Pyhän Hengen jatkuvaa johdatusta, toimintani ylle,niin että kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki saisi kaiken kiitoksen, ylistyksen ja kunnian.Jumalan siunausta teille kaikille Jeesuksen Kristuksen rakkaassa nimessä.

omia näkemyksiäni, vaan juuri sen mitä Pyhä Henki on näyttänyt: Juuri siellä, missä ihmisiä vaaditaan kyynelsilmin ja anomuksin antamaan itsensä kokonaan Jeesukselle, kuten hiljattain yksi 15-vuotias kuorotyttönen todisti: Olen tullut uskoon 9-vuotiaana, silloin tätyin Pyhällä Hengellä. Tein omakohtaisen uskonratkaisun Jumalan puoleen, no ei se tuntunut miltään, mutta
        jotenkin se vaan silleen meni..ei sitä osaa selittää!

Tämän kuullessani Jumalan Henki sanoi, että nuo sanat oli helluntailaisten lapsen suuhun laittamia. Aivan varmasti Pyhällä hengellä tätyttyminen "tuntuisi joltakin".

Nämä eivät ole syytöksiä, vaan diakrisis-armolahjan kautta Jumalan armosta saatu totuuden tieto ja sanat!

Kasteelle ei Raamatussa aseteta uudestisyntymisen ehtoa, sehän olisi hullunkurista. Pelastusrenkaan heittämisen ehdoksi hukkuvalle tulisikin asettaa ehto hiilautua omin voimin ensin pois vedestä ja sitten huutaa apua, jotta kaverit heittäisivät pelastusrenkaan "todistukseksi" ja kuuliaisuuden osoitukseksi.

Kasteen sisältö on juuri vanhurkauttaminen uskon kautta Jeesuksen vereen, eli uudestisyntyminen.

iTSE SEKOTAT PERUSASIAT VÄÄRÄN OPETUKSEN JA KOKEMUKSIISI VETOAMISEN VUOKSI. Narkkareille ja monille laitapuolen kulkijoille on helppo paatostaa Jeesuksesta, mutta kun sen teet säälistä etkä Jumalan Hengen kautta lakia saarnaten, sekin on yhtä eksyttävää ja väärää, varsinkin silloin kun paatoksellisuuden siunausta sanotaan uskoontuloksi ja omakohtaiseksi Herralle jättäytymiseksi ja vain siksi, että kohta lapsena kastettuja viedään vesihautaan!

• kasteesta
        uskis kirjoitti:

Tuon selvemmin asiaa tuskin enää voi ilmaista. Kiitos.

ei voida ottaa mitään pois, eikä mitään lisätä, muuttamatta sitä vääräksi. Kaste on Jumalan armoa,
        täydellinen yhteys Jeesukseen...littäminen jaloon öljypuuhun...mutta vain harvat kasvavat kiinni...ja miksi...siksi, että menevät kumoamaan Jumalan teon...repäisevät itsensä irti viinipuusta ja oksastavat itsensä väärään puuhun...tekojen puuhun...mutta tekojen kautta ei voida pelastua.

Kaste on yksi! ´Kaste on Jumalan pelastuskosketus!

Kaste ei ole ihmisen valitsema kuuliaisuuden teko!
        Kaste ei edellytä pelastavasta uskosta osalliseksi tulemista ennen vesikastetta, koska juuri se on kasteen sisältö: Jeesus Kristus.

Jos Jeesus eläisi vielä lihassa, ei ketään tarvitsisi kastaa vedellä, Jeesuksen kosketus riittäisi, uskon kautta. Koska Jeesus itse asetti kasteen, se on kokonaan hänen omansa..hänen tekonsa, jossa hän itse on veden, veren ja Hengen kautta:

• lisäksi
        MENKÄÄ JA TEHKÄÄ........ kirjoitti:

Ja ne on JEESUKSEN SANAT! KUNINKAAN, MESSIAAN, HERRAMME, VAPAHTAJAMME, LUNASTAJAMME jne. paino-arvoa löytyy!

Luuk. 14:23

Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi;

Joku sekauskoinen vaati, että sylilapseltakin pitäisi saada kirjallinen suostumus kastamiseen ennenkuin kristityt vanhemmat saavat kastaa oman lapsensa kristityksi, vaikka vanhemmat päättävät muistakin lasta koskevista asioista.

Silloinhan pitäisi odottaa lapsen ymmärryksen kasvua ennenkuin lasta voidaan rokottaakaan, ennekuin ymmärtää itse rokotuksen merkityksen?

Eikös sellaisiakin lahkoja ole olemassa?

• -björn-
        kasteesta kirjoitti:

ei voida ottaa mitään pois, eikä mitään lisätä, muuttamatta sitä vääräksi. Kaste on Jumalan armoa,
        täydellinen yhteys Jeesukseen...littäminen jaloon öljypuuhun...mutta vain harvat kasvavat kiinni...ja miksi...siksi, että menevät kumoamaan Jumalan teon...repäisevät itsensä irti viinipuusta ja oksastavat itsensä väärään puuhun...tekojen puuhun...mutta tekojen kautta ei voida pelastua.

Kaste on yksi! ´Kaste on Jumalan pelastuskosketus!

Kaste ei ole ihmisen valitsema kuuliaisuuden teko!
        Kaste ei edellytä pelastavasta uskosta osalliseksi tulemista ennen vesikastetta, koska juuri se on kasteen sisältö: Jeesus Kristus.

Jos Jeesus eläisi vielä lihassa, ei ketään tarvitsisi kastaa vedellä, Jeesuksen kosketus riittäisi, uskon kautta. Koska Jeesus itse asetti kasteen, se on kokonaan hänen omansa..hänen tekonsa, jossa hän itse on veden, veren ja Hengen kautta:

18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Kastekäsky on annettu Jeesuksen seuraajille, opetuslapsille ja opettajille, eikä kastettaville.
        Sen toteuttaminen on kuuliaisuutta.
        Siihen kuuliaisuuteen kuuluu kastaminen ja oikean asian opettaminen.
        Ei siis mitä tahansa hengellisenä pidettyä asiaa, vaan Jeesuksen opetusten opettamista.
        Kaste annettiin kaikille ikään katsomatta lapset mukaanlukien.
        Paavalikin sanoo ettei lapsi ole orjaa korkeammassa asemassa ennen kuin tulee täysi-ikäiseksi.Vanhemmat tekevät heidän nimissään alaikäisten puolesta ratkaisut.
        Laitammehan lapsemme maalliseenkin kouluun opetusta saamaan heiltä lupaa kysymättä.
        Juutalaisessa opetuksessakin molemmat asiat, maalliset ja hengelliset, opetettiin ja jo laissakin edellytettiin opetettaviksi alaikäisinä.
        Onko lapsen opittava ensin tekemään syntiä ennenkuin hän kelpaa kastettavaksi?

• alkup.raimo
        -björn- kirjoitti:

18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Kastekäsky on annettu Jeesuksen seuraajille, opetuslapsille ja opettajille, eikä kastettaville.
        Sen toteuttaminen on kuuliaisuutta.
        Siihen kuuliaisuuteen kuuluu kastaminen ja oikean asian opettaminen.
        Ei siis mitä tahansa hengellisenä pidettyä asiaa, vaan Jeesuksen opetusten opettamista.
        Kaste annettiin kaikille ikään katsomatta lapset mukaanlukien.
        Paavalikin sanoo ettei lapsi ole orjaa korkeammassa asemassa ennen kuin tulee täysi-ikäiseksi.Vanhemmat tekevät heidän nimissään alaikäisten puolesta ratkaisut.
        Laitammehan lapsemme maalliseenkin kouluun opetusta saamaan heiltä lupaa kysymättä.
        Juutalaisessa opetuksessakin molemmat asiat, maalliset ja hengelliset, opetettiin ja jo laissakin edellytettiin opetettaviksi alaikäisinä.
        Onko lapsen opittava ensin tekemään syntiä ennenkuin hän kelpaa kastettavaksi?

myös siitä, että sain kasteessani, jo sylilapsena
        Pyhän Hengen, vaikka mistään uskosta ja parannuksesta en tiennyt ennenkuin aikuisena.

Parannuksen jälkeen, minkä lain opettamisen kautta tullut synnintunto sai aikaan, Henki sai minut. Isä ja Jeesus sai kirkastua armoksi, uskon kautta. Henki vaikutti uuden elämän, Jeesus´, jonka jo kasteessa sain omakseni sai alkaa elää sisimmässäni. Ensin olin lain alla kunnes tämä usko, pelastava, Jeesuksen veren kirkastumiseen Hengen kautta johtanut usko, ilmestyi.

Milloinkaan en hylkää lapsikastettani, koska sen merkitys on uskoontulemisen jälkeen vuosi suodelta syventynyt ja kirkastunut. Kaste on pyhä, ainutkertainen ja pelkkää armoa, koska se on Jumalan teko!

• evankelista T
        yhtään sanaa kirjoitti:

omia näkemyksiäni, vaan juuri sen mitä Pyhä Henki on näyttänyt: Juuri siellä, missä ihmisiä vaaditaan kyynelsilmin ja anomuksin antamaan itsensä kokonaan Jeesukselle, kuten hiljattain yksi 15-vuotias kuorotyttönen todisti: Olen tullut uskoon 9-vuotiaana, silloin tätyin Pyhällä Hengellä. Tein omakohtaisen uskonratkaisun Jumalan puoleen, no ei se tuntunut miltään, mutta
        jotenkin se vaan silleen meni..ei sitä osaa selittää!

Tämän kuullessani Jumalan Henki sanoi, että nuo sanat oli helluntailaisten lapsen suuhun laittamia. Aivan varmasti Pyhällä hengellä tätyttyminen "tuntuisi joltakin".

Nämä eivät ole syytöksiä, vaan diakrisis-armolahjan kautta Jumalan armosta saatu totuuden tieto ja sanat!

Kasteelle ei Raamatussa aseteta uudestisyntymisen ehtoa, sehän olisi hullunkurista. Pelastusrenkaan heittämisen ehdoksi hukkuvalle tulisikin asettaa ehto hiilautua omin voimin ensin pois vedestä ja sitten huutaa apua, jotta kaverit heittäisivät pelastusrenkaan "todistukseksi" ja kuuliaisuuden osoitukseksi.

Kasteen sisältö on juuri vanhurkauttaminen uskon kautta Jeesuksen vereen, eli uudestisyntyminen.

iTSE SEKOTAT PERUSASIAT VÄÄRÄN OPETUKSEN JA KOKEMUKSIISI VETOAMISEN VUOKSI. Narkkareille ja monille laitapuolen kulkijoille on helppo paatostaa Jeesuksesta, mutta kun sen teet säälistä etkä Jumalan Hengen kautta lakia saarnaten, sekin on yhtä eksyttävää ja väärää, varsinkin silloin kun paatoksellisuuden siunausta sanotaan uskoontuloksi ja omakohtaiseksi Herralle jättäytymiseksi ja vain siksi, että kohta lapsena kastettuja viedään vesihautaan!

kuinka helppoa se on "paatostella"! Mutta varoitan! , jos Jumala ei ole sinua kutsunut, älä tule, siinä nimittäin voi käydä hullusti. Joka tapauksessa, elämääsi Jumalan siunausta, Herrassamme ja Vapahtajassamme Jeesuksessa Kristuksessa.

• ja ketä varoitat
        evankelista T kirjoitti:

kuinka helppoa se on "paatostella"! Mutta varoitan! , jos Jumala ei ole sinua kutsunut, älä tule, siinä nimittäin voi käydä hullusti. Joka tapauksessa, elämääsi Jumalan siunausta, Herrassamme ja Vapahtajassamme Jeesuksessa Kristuksessa.

en puhu omiani...Puhun Herran Jeesuksen nimessä...sen Jeesuksen Kristuksen, jonka omaksi minut on kastettu jo viisiviikkoisena.

Arkkiatri Arvo Ylppö antoi jo kuolemantuomion, mutta Jeesus otti ja antoi elämän. Itsellesi sanon: Älä Jumalan tähden halveksi Jumalan armollista tekoa, kastetta, jossa minulle on veden kautta annettu Jeesuksen täydellisyys Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

Ja vaikka en sitä olekaan ymmärtänyt uskossa ennenkuin synnintunnon ja parannuksen kautta vasta 25-vuotiaana, siitä ei koskaan katoa yhtään mitään...eikä siihen voi koskaan lisätä yhtään mitään...ja sitä...kasteessa saamaani Herran Jeesuksen Kristuksen vanhurkautta, puhtautta..pyhyyttä eikä muutakaan voi minulta viedä yksikään saarnamies,,kasteenuusija,,ei baptisti...ei hellari...voi kuinka moni on koettanut, mutta tyhjin käsin on joutunut lähtemään pois...Älä väheksy Jumalan armotekoa!

Vastaavasti sanon, että monet hellarit ovat käyneet paatostamassa, että kasteeni ei ole riittävä, vaan uskoontulon jälkeen tulee mennä kasteen hautaa, mutta Pyhä Henki on näyttänyt aivan eri tien!

Kaste on pyhä asia...Jumalan armoa...koska siinä on Jeesus...verinen Sana,,,syntien anteeksiantamus, pyhitys...kaikki mitä Jeesus on ja oli ja mitä Jeesukselle tehtiin, mukana...ja se on uskon kautta minun! Nyt ja aina Jumalan kunniaksi ja kiitokseksi Jeesuksessa!

• vsataavasti
        evankelista T kirjoitti:

voin Jumalan pyhässä nimessä, Jeesuksen tähden vakuuttaa, ettei Pyhä Henki ole koskaan lähettänyt ketään kastamaan kristillisellä kasteella kastettuja uudestaan, vaan jotka sellaista tekevät ovat itse vääryyden hengessä, niitäkö sinäkin lienet! En totisesti siunaa sellaista työtäsi enkä ihmistäm joka sellaista tekee!

Erään kylän helluntailaiset alkoivat painostamaan kasteelle ja kun en mennyt, painostivat virasta...että sellaistakin sattuu...Oikeus tuli apuun ja kumosi kaikki ilkeät päätökset ja sain
        lainmukaiset korvaukset...Inokkaasti päätöksentekijät olivat ottamassa nimeä paperiin, jossa luovuin "jatko-oikeudellisista"
        toimenpiteistä. Arvaatko, että tervehtivät nykyään, jos kohtaamme, arasti hymyillen, mutta pitävät suunsa kiinni kasteesta. Kiitos siitä Jumalalle jeesuksen nimessä. Eikö pahat suut tulekin tukkia, että totuus saisi vallita.

Älä itse tuhlaa aikaasi sellaisiin touhuihin, että alat kalastella lapsena kastettuja uudelleen kasteelle, koska se ei ole Jumalan Hengen työtä!

• TÄYNNÄ NÄITÄ
        vsataavasti kirjoitti:

voin Jumalan pyhässä nimessä, Jeesuksen tähden vakuuttaa, ettei Pyhä Henki ole koskaan lähettänyt ketään kastamaan kristillisellä kasteella kastettuja uudestaan, vaan jotka sellaista tekevät ovat itse vääryyden hengessä, niitäkö sinäkin lienet! En totisesti siunaa sellaista työtäsi enkä ihmistäm joka sellaista tekee!

Erään kylän helluntailaiset alkoivat painostamaan kasteelle ja kun en mennyt, painostivat virasta...että sellaistakin sattuu...Oikeus tuli apuun ja kumosi kaikki ilkeät päätökset ja sain
        lainmukaiset korvaukset...Inokkaasti päätöksentekijät olivat ottamassa nimeä paperiin, jossa luovuin "jatko-oikeudellisista"
        toimenpiteistä. Arvaatko, että tervehtivät nykyään, jos kohtaamme, arasti hymyillen, mutta pitävät suunsa kiinni kasteesta. Kiitos siitä Jumalalle jeesuksen nimessä. Eikö pahat suut tulekin tukkia, että totuus saisi vallita.

Älä itse tuhlaa aikaasi sellaisiin touhuihin, että alat kalastella lapsena kastettuja uudelleen kasteelle, koska se ei ole Jumalan Hengen työtä!

lapsi kastettuja luterilaisia, heitä on tavattu vaikka millaisiin väärinkäytöksiin syyllistyneinä.Nimi on ev lut kirkonkirjassa kun lapsena siihen liitettiin, eikä pois lähe jos ei itse eroa, no nythän näemme par aikaa kun nämä "uskovat" eroavat lut kirkosta kasa päin vuoden lopulla.JOKAINEN SEN TAJUAA ETTEI MITÄÄN USKOA VOI VÄKISIN SIIRTÄÄ TOISEEN TOINEN IHMINEN!EI ISÄ VOI POIKAANSA PELASTAA, EIKÄ PÄIN VASTOIN...........JNE.!!!

• alk.raimo
        TÄYNNÄ NÄITÄ kirjoitti:

lapsi kastettuja luterilaisia, heitä on tavattu vaikka millaisiin väärinkäytöksiin syyllistyneinä.Nimi on ev lut kirkonkirjassa kun lapsena siihen liitettiin, eikä pois lähe jos ei itse eroa, no nythän näemme par aikaa kun nämä "uskovat" eroavat lut kirkosta kasa päin vuoden lopulla.JOKAINEN SEN TAJUAA ETTEI MITÄÄN USKOA VOI VÄKISIN SIIRTÄÄ TOISEEN TOINEN IHMINEN!EI ISÄ VOI POIKAANSA PELASTAA, EIKÄ PÄIN VASTOIN...........JNE.!!!

valtaosa luterilaisista elää pimeydessä...epäuskossa...synnin hekumassa...silti he ovat omien alueittensa seurakuntien jäseniä ja kaste, jolla heidät on pienenä lapsena kastettu on ikuisesti voimassa..siihen ei voi mitään lisätä eikä poisottaa...mutta opetus on pielessä...lain julistaminen synnintunnon herättämiseksi on laiminlyöty...sen voin luterilaisena todistaa tämänkin päivän kirkossa kuulemani saarnan perusteella...pelkkää joutavaa jaarittelua kirkkoherran suusta: Voimme näin auttaa Jumalaa näissä asioissa...Sellaista surkeaa julistusta,,,tekopyhää farsealaista opetusta, että ihminen auttaisi Jumalaa...hävettää olla luterilainen....

silti vika ei ole lapsikasteessa...vika on penseässä opetuksessa...parannusta ei vaadita..lakia synnintunnon heräämiseksi ei julisteta..

Rukoilkaamme kirkon puolesta, että Jumala kääntäisi vielä jumalatommat takaisin armoon, uskoon ja elämään Jeesuksen veren ja nimen tähden!

• kristitty.ihminen
      • Fanip

Jumalan seurakunnan opettajan Petri Paavolan mukaan Jeesus-on-herra sivuilla oleva kasteopetus on Raamatun vastaista harhaoppia.

• ja Paavola
        Fanip kirjoitti:

Jumalan seurakunnan opettajan Petri Paavolan mukaan Jeesus-on-herra sivuilla oleva kasteopetus on Raamatun vastaista harhaoppia.

ei tunne kasteen sisältöä: armoa!

• asioiden läpi näkevä
        ja Paavola kirjoitti:

ei tunne kasteen sisältöä: armoa!

Saattaako sellainen olla luotettava opettaja, joka sanoo Roomal. 6:4 ja Markus 16:16 mainitun kasteen tarkoittavan henkikastetta? Eksytyksen henki opettaa sellaista.

• alkup.raimo
        asioiden läpi näkevä kirjoitti:

Saattaako sellainen olla luotettava opettaja, joka sanoo Roomal. 6:4 ja Markus 16:16 mainitun kasteen tarkoittavan henkikastetta? Eksytyksen henki opettaa sellaista.

rillit päässään. Ei osannut Petri selittää edes sitä miksi 1. kor 10 alussa mainitaan baptidzein-verbi muussa kuin upotusmerkityksessä, vaikka se nomenomaan kertoo kasteesta.

"ebaptisanto" saivat kasteen

ja se kaste oli pilvessä ja meressä...ei veteen upotettuna

• Minäuskon
        alkup.raimo kirjoitti:

rillit päässään. Ei osannut Petri selittää edes sitä miksi 1. kor 10 alussa mainitaan baptidzein-verbi muussa kuin upotusmerkityksessä, vaikka se nomenomaan kertoo kasteesta.

vanhaa liitoa. Asiat muuttuu pysytään meille annetuissa ohjeissa.

• Kristuksessa
        Minäuskon kirjoitti:

Kaikki vanhan liiton siunaukset ovat Jeesuksessa Kristuksessa voimassa. Jumala on sama eilen tänään ja iankakkisesti. Oletko hylännyt Vanhan Testamentit ? He tutkivat koko ajan kirjoituksia (VT) onko niin? Eihän UT ollut alussa olemassakaan, vaan VT.

Pietari vetoaa Israelin kansan (sisältää lapset) kasteeseen Punaisen Meren ylityksen aikana. Mikä on Korinttolaisile ja meille esimerkki juuri Uuden liiton aikana Uudessa Testamentissa Korinttolaiskirjeessä, puhuessaan kasteen merkityksestä seurakunnalle ja siitä, että Israelilaisia seurasi ja he saivat hengellistä ruokaa ja juomaa kasteessa Kristuskalliosta. Myös sylilapset joivat Kristuksen henkeä kasteessa. Samoin tapahtuu uuden liiton aikana. Kristus on ikuinen.

1.Kor.10
        1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
        3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

1.Kor.12 (Uuden liiton aikana sama toistuu)
        12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
        13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

• TaistoRa.
        alkup.raimo kirjoitti:

En tiedä mitä teillä on ollut asiasta "Petrin kanssa vääntöä", mutta kyse tuossa 1 Kor 10:2,ssa on vanhanliiton aikaisesta tapahtumasta jossa juutalaiset "sitoutuivat" Mooseksen johtajuuteen ja opetukseen, eli hänen auktoriteettinsa alaisuuteen!

>>Saivat kasteen Moosekseen"!>pilvessä ja meressä"!

Pilvi oli Jumala itse joka johdatti Moosesta ja juutalaista kansanheimoa, ja meri oli se joka eroitti heidät Egyptin orjuudesta!

Merenylitys kuvaa "vanhan orjuuttajan" hautaamista meren syvyyteen joka jää taakse ja haudatuksi!

Kun uskova ottaa vastaan Kristuksen johdatuksen uskonkautta sydämen uskollaan häneen, niin silloin hän on matkalla kohti uutta, eli Jumalan johdattamaa hengellistä elämää Kristuksessa Jeesuksessa.

Uskovien vesikaste kuvaa juuri tuota tapahtumaa "kuvainnollisesti" jossa vanha syntinen ja epäuskoinen ihmisluonto haudataan uskon kautta "ylhäältä tulevassa johdatuksessa", ettei se enään orjuuttaisi, ja ettei sillä olisi enään hallintavaltaa uskovan uudessa hengellisessä elämässä jota Kristuksen henki nyt johdattaa!

Näin siis nyt uudessaliitossa uskova kastetaan Kristukseen - "Hengessä", ja "vedessä hän tunnustautuu eroittautuneeksi orjuutuksien kahleista"! Ymmärsitkö?

Uskovien Vesikaste on ulkoinen näkyvä toimitus siitä mitä jo sisäisesti ja hengellisesti ollaan koettu!

Siunausta! ;)

• kuulijan paikalla
        Kristuksessa kirjoitti:

Kaikki vanhan liiton siunaukset ovat Jeesuksessa Kristuksessa voimassa. Jumala on sama eilen tänään ja iankakkisesti. Oletko hylännyt Vanhan Testamentit ? He tutkivat koko ajan kirjoituksia (VT) onko niin? Eihän UT ollut alussa olemassakaan, vaan VT.

Pietari vetoaa Israelin kansan (sisältää lapset) kasteeseen Punaisen Meren ylityksen aikana. Mikä on Korinttolaisile ja meille esimerkki juuri Uuden liiton aikana Uudessa Testamentissa Korinttolaiskirjeessä, puhuessaan kasteen merkityksestä seurakunnalle ja siitä, että Israelilaisia seurasi ja he saivat hengellistä ruokaa ja juomaa kasteessa Kristuskalliosta. Myös sylilapset joivat Kristuksen henkeä kasteessa. Samoin tapahtuu uuden liiton aikana. Kristus on ikuinen.

1.Kor.10
        1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
        13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

Saamme oikean käsityksen asioista tutkimalla ne itse. Tässä on Weijon kastekirjoitus, joka on kuuleman mukaan kirjoitettu jo 70 -luvulla-
        http://www.jeesus-on-herra.com/kirjoitukset/kasteelle.htm

• mutta jokatapauksessa
        Minäuskon kirjoitti:

kumoaa baptistien väitteen, jonka mukaan kaikki
        Raamatun kastetetta, baptismaa ja kastamista, baptidzein-verbiä tarkoittavat kreikankieliset sanat tarkoittaisivat vain ja ainoastaan upotuskastetta. Siis sellainen väite on virheellinen ja siksi se ei ole Jumalan Pyhän Hengen vaikuttama totuus kasteesta. kaste voi olla
        myös valelu. vihmonta, pirskotus ym.

Sitä Paavola eikä äsken vastannutkaan näytä ymmärtävän!

• koska nimenomaan
        Kristuksessa kirjoitti:

1.Kor.10

kasteen sisältö on tärkein, eikä sen ulkonainen muoto. Baptismi on nykyilmiöissään ja opeissaan pakkomielle ja sen takana ei ole Pyhä Henki, minkä voin vakuuttaa Jeesuksen Kristuksen, lihaantulleen Jumalan Pojan nimessä!

• on tuokin kirjoitus
        kuulijan paikalla kirjoitti:

Saamme oikean käsityksen asioista tutkimalla ne itse. Tässä on Weijon kastekirjoitus, joka on kuuleman mukaan kirjoitettu jo 70 -luvulla-

eli baptistisella pakkomielteellä tehtyä väkivaltaa esim. helluntain tapahtumille.

Mikään Apt:n kirjoitus ei tue eikä opeta että
        helluntaina kastetut olisivat saaneet jo syntinsä anteeksi ja Pyhä henki olisis saanut kirkastaa uskon kautta Jeesuksen vereen synnit anteeksi ja uudistanut ihmissydämet ennen kastetta. Tekstistähän käy selvästi ilmi, että kaste otettiin syntien anteeksiantamiseksi ja Pyhän Hengen saamiseksi.

Jeesus itse sanoi, ettei tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen. Ketään
        ei Raamatussa kastettu uudelleen! Ei Simon- noitaakaan, joka oli jo kastettu, vaikka ei ollut tehnyt parannusta.

Ajatuskin on mieletön, että Simon noita olisi jollain keinolla saanut Pyhän Hengen, eli uudestisyntynyt eli tullut uskoon ennen kastetta.

Se, että Raamattu sanoo: Simon itsekin uskoi, ei suinkaan tarkoita, että Pyhä henki olisi jo saanut kirkastaa hänelle, parannuksen tehneelle, synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä ja asettunut Simonin sydämeen asumaan, uudistaen hänet uskolla ja uskossa ennen kastetta. Sellainen
        ajatuskin on siis mahdoton, koska:

-Pyhä Henki ei ollut tullut kehenkään. Filippus toki teki ihmeitä Herran Hengessä, mutta ei ollut siunannut ketään...ei siis jakanut kenellekään Jumalan Hengen osallisuutta, vaan Simonkin oli ainoastaan kastettu Herran nimeen..myös Hengen nimeen.

-Simon ei ollut tehnyt vielä parannusta, vaan oli kiinni vääryyden siteissä ja täynnä katkeruuden sappea

Simonin ja muidenkaan samarialaisten kaste ei ollut uudestisyntyneiden kaste. Usko liittyy aina kasteeseen, mutta ei pelastuksesta osalliseksi tulemisen jo vaikuttanut usko ennen kastetta.
        Kaiken sellaisen väittäminen on baptistista pakkopullaa.

• ei tunnusta

myöskään Jumalan kolmiyhteyttä/ykseyttä, vaan on diabolos-perkeleen pauloissa tämänkin asian suhteen!

Ei voinut syksyllä enää vaatia upotuskasteelle, kun huomasi (jos edes huomasi) virheensä!

Väärin käännetty: Siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä edes Poika vaan Isä yksin!

Oikein käännetty: Siitä päivästä ja hetkestä ei
        tiedä Poika ellei olisi myös Isä!

Jeesus ei lihansa puolesta tiennyt asioita, jotka kuitenkin jumalisuudessaan Isässä tietää, koska tyhjensi itsensä ollakseen kuten mekin, kuitenkin ilman syntiä...esikuva, että mekin riippuisimme Isässä, Totuuden Hengessä.

• shy
        mutta jokatapauksessa kirjoitti:

kumoaa baptistien väitteen, jonka mukaan kaikki
        Raamatun kastetetta, baptismaa ja kastamista, baptidzein-verbiä tarkoittavat kreikankieliset sanat tarkoittaisivat vain ja ainoastaan upotuskastetta. Siis sellainen väite on virheellinen ja siksi se ei ole Jumalan Pyhän Hengen vaikuttama totuus kasteesta. kaste voi olla
        myös valelu. vihmonta, pirskotus ym.

Sitä Paavola eikä äsken vastannutkaan näytä ymmärtävän!

Ap.t.10:42. Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
        43. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        44. Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
        45. Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46. sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        47. "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
        48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

Ihmisillä tuntuu olevan vaikeuksia pysyä pyydetyissä asioissa.
        apostolit julistivat Herraa Jeesusta kristusta; saarnamiehet julistavat ihmisten syntisyydestä vaikka sitä ei ole pyydetty.

Kastekäskyssäkin pyydetään samoin.
        Silti näyttää kaikilla olevan omia pyrkimyksiä joita saarnataan Evankeliumina ilman kehoitusta.

Matt.28:19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Tämän tilalla jokainen haluaa käyttää mieluummin omaa tulkintaansa kuin uskoa Jeesuksen sana.
        Vieläpä tämä käännetään koskemaan kastettavaa, vaikka kastekäsky on nimenomaan kastavalle ja opettavalle annettu ohje.
        Mutta juuri nämä käännyttäjät ovat niitä tottelemattomia jotka vääntävät suoran asian mutkille.

Usein he ovat niitä joilla on taustanaan jo rikosrekisterikin vahvistamassa heidän uskottavuuttaan.
        Opetuslapsetkin olivat ennen kutsua suoraselkäisiä vilpittömiä yhtä lukuunottamatta.

• Fanip

Petri Paavola, Jumalan seurakunnasta, on kehoittanut Weijoa korjaamaan harhaoppiset opetukset kastesivuilleen.

• alk. raimo
        TaistoRa. kirjoitti:

En tiedä mitä teillä on ollut asiasta "Petrin kanssa vääntöä", mutta kyse tuossa 1 Kor 10:2,ssa on vanhanliiton aikaisesta tapahtumasta jossa juutalaiset "sitoutuivat" Mooseksen johtajuuteen ja opetukseen, eli hänen auktoriteettinsa alaisuuteen!

Pilvi oli Jumala itse joka johdatti Moosesta ja juutalaista kansanheimoa, ja meri oli se joka eroitti heidät Egyptin orjuudesta!

Merenylitys kuvaa "vanhan orjuuttajan" hautaamista meren syvyyteen joka jää taakse ja haudatuksi!

Kun uskova ottaa vastaan Kristuksen johdatuksen uskonkautta sydämen uskollaan häneen, niin silloin hän on matkalla kohti uutta, eli Jumalan johdattamaa hengellistä elämää Kristuksessa Jeesuksessa.

Uskovien vesikaste kuvaa juuri tuota tapahtumaa "kuvainnollisesti" jossa vanha syntinen ja epäuskoinen ihmisluonto haudataan uskon kautta "ylhäältä tulevassa johdatuksessa", ettei se enään orjuuttaisi, ja ettei sillä olisi enään hallintavaltaa uskovan uudessa hengellisessä elämässä jota Kristuksen henki nyt johdattaa!

Näin siis nyt uudessaliitossa uskova kastetaan Kristukseen - "Hengessä", ja "vedessä hän tunnustautuu eroittautuneeksi orjuutuksien kahleista"! Ymmärsitkö?

Uskovien Vesikaste on ulkoinen näkyvä toimitus siitä mitä jo sisäisesti ja hengellisesti ollaan koettu!

Siunausta! ;)

on, lähes aina tekojen vanhurkaus, joka muuttaa evankeliumin omavanhurkaudeksi salakavalalla tavalla.

Toki aina kaste on uskovien kaste, koska usko tunnustetaan ennen kastetta. Luteilaisessa kasteessa uskon tunnustavat muut kuin kastettavat.

Helluntailainen ja vapaakirkollinen "baptismi"
        vääntää väkisin uskoontulemisen kasteen ehdoksi, mitä Raamattu ei suinkaan opeta

Kaikki usko, mistä UT puhuu, eivät suinkaan merkitse vielä pelastuksesta osalliseksi tulemista eli uudestisyntymistä. Pyhä Henki tekee
        lain ja evankeliumin, Jumalan Sanan saarnaan kauta uskon työtä.

Jokainen joka huutaa avuksi Herran nimeä pelastuu, Mutta kuinka kukaan voi huutaa avukseen sitä, johon eivät usko...Jumalan avuksi huutamisenkin edellytys on usko...mutta olisi mieletöntä sekottaa sekin muotoon: Mutta kuinka
        he voivat huutaa avuksensa sitä, jonka kautta ovat
        uudestisyntyneet.

Vapaiden suuntien uskovainkasteoppi menee ritkasti ohi Raamatun kun jokainen UT:n kasteesta
        kertovaan kohtaan ympätään väkisin uskoontulo eli uudestisyntyminen ennen kastetta.

Nämä eivät tarkoita uudestisyntymistä elio pelastuksesta jo osallisuutta ennen kastetta, vaikka ovatkin uskon hedelmiä ja tekoja:

- Ne, jokta ottivat sanan vastaan, kastettiin
        (helluntaina)

-Kansa otti yksimielisesti vaarin siitä mitä Filippus puhui (samarialaisten kaste)

-Simon itsekin uskoi

- Herra avasi hänen sydämensä ottamaan vaarin siitä, mitä Paavali puhui (Lyydia)

Jos noihin kohtiin ympätään väkisin uskoontulo ennen kastetta, seurauksena ei voi olla muu kuin se, mitä baptistit nykyään opettavat ja se oppi ei ole Jumalasta vaan eksytystä!

• alk.raimo
        TaistoRa. kirjoitti:

Siunausta! ;)

kumosin 1.Kor 10 sanoilla väitteen, että kaikki
        baptidzein -verbin käyttö tarkoittaisi pelkästään upotuskastetta, kuten monetsti hellarit väittävät.

Sitä perkele ei anna Taistonkaan havaita, vaan pyörittää liekassa ympäri totuuden monisanaisesti harhaanjohtaen!

Sanoudu TaistoRa Jeesuksen nimessä ja veressä
        irti sellaisesta väitteestä, koska se on perkeleen juoni! BaptistiSen pakkomielteen henki!

Usko tämä, mitä kirjoitan Pyhässä Hengessä ja
        vakuutan Jeesuksen nimessä Isän Jumalan kunniaksi:

Upotuskaste ei ole ainoa vesikasteen muoto, vaan Raamatun baptidzein-verbillä ja baptisma-sanalla tarkoitetaan monenlaista veden kanssa tekemisiin joutumista: vihmontaa, pirskotusta, valelua, peseytymistä, kylpemistä ym.

• erikoistapaus
        shy kirjoitti:

Ap.t.10:42. Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
        43. Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        44. Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
        45. Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
        46. sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
        47. "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
        48. Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

Ihmisillä tuntuu olevan vaikeuksia pysyä pyydetyissä asioissa.
        apostolit julistivat Herraa Jeesusta kristusta; saarnamiehet julistavat ihmisten syntisyydestä vaikka sitä ei ole pyydetty.

Kastekäskyssäkin pyydetään samoin.
        Silti näyttää kaikilla olevan omia pyrkimyksiä joita saarnataan Evankeliumina ilman kehoitusta.

Matt.28:19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Tämän tilalla jokainen haluaa käyttää mieluummin omaa tulkintaansa kuin uskoa Jeesuksen sana.
        Vieläpä tämä käännetään koskemaan kastettavaa, vaikka kastekäsky on nimenomaan kastavalle ja opettavalle annettu ohje.
        Mutta juuri nämä käännyttäjät ovat niitä tottelemattomia jotka vääntävät suoran asian mutkille.

Usein he ovat niitä joilla on taustanaan jo rikosrekisterikin vahvistamassa heidän uskottavuuttaan.
        Opetuslapsetkin olivat ennen kutsua suoraselkäisiä vilpittömiä yhtä lukuunottamatta.

eli kirjoitit Korneliuksen perheen kääntymisestä-

Korneliuksen kodissa oli järjestys toinen eli ensin saivat Hengen, mutta silti tuli kastaa, koska kasteessa annetaan syntienanteeksiantamus.

Kyse ei ole ainoastaan uskosta, jonka Henki vaikuttaa hengen saamiseksi, vaan Henki kirkastaa aina myös Isän Jeesuksen nimessä ja se Isä on jeesuksessa verinen Vapahtaja, runneltu, lävistetty ja hyvin neisteinen, verinen, mikä veri koskettaa veden kautta,,,Pyhä Henki vaikuttaa uskon ja syntien anteeksisaamisen...saman tekee Jeesuksen veri ja saman myös kaste,,,Jumalan vaikuttama uskoontulo on sitä, että ne kaikki koetaan yhdessä...ihmiselle ne voivat olla eriaikaisia, koska olemme ja elämme ajassa...Aika ei merkitse Jumalalle mitään...uskon eli Hengen,,,veden eli Jumalan Sanan kasteessa ja veren, eli Jeesuksen lihaantulleesta ruumiista vuodatetun lunastusveren
        yhdistyvät uskovalle todelliseksi Jumalan armosta, uskon kautta!

Kastetta ei tule uusia! lapsikastetta ei tule mitätöidä. Kirkon näivettynyt olotila ei ole väärän kastekäytännön vaan väärän opetuksen seurausta. Väärä antinomistinen, lain synnintunnon herättäjänä hylkäävän opetuksen seurausta! Jumala anna herätys kirkollemme!

• alk.raimo kirjoitti:

kumosin 1.Kor 10 sanoilla väitteen, että kaikki
        baptidzein -verbin käyttö tarkoittaisi pelkästään upotuskastetta, kuten monetsti hellarit väittävät.

Sitä perkele ei anna Taistonkaan havaita, vaan pyörittää liekassa ympäri totuuden monisanaisesti harhaanjohtaen!

Sanoudu TaistoRa Jeesuksen nimessä ja veressä
        irti sellaisesta väitteestä, koska se on perkeleen juoni! BaptistiSen pakkomielteen henki!

Usko tämä, mitä kirjoitan Pyhässä Hengessä ja
        vakuutan Jeesuksen nimessä Isän Jumalan kunniaksi:

Upotuskaste ei ole ainoa vesikasteen muoto, vaan Raamatun baptidzein-verbillä ja baptisma-sanalla tarkoitetaan monenlaista veden kanssa tekemisiin joutumista: vihmontaa, pirskotusta, valelua, peseytymistä, kylpemistä ym.

Veljeni, joka on helluntalainen, usein toistaa tätä jaetta:
        "Joka uskoo ja kastetaan, hän pelastuu" (Mark. 16:16).
        Tämän perusteella hän vaatii, ettei ketään saa kastaa, ellei hän ensin usko.

Mutta kuinka hän varmasti tietää, että kastettava oikeasti uskoo.
        Voivatko ns. uskovien kasteen kannattajat nähdä ihmisten sydämiin, uskovatko he vai eivät.

Vaikka joku tunnustaisikkin suullaan uskoa, niin voimmeko silloinkaan olla varmoja hänen uskostaan;
        »Jumala ainoastaan tuntee sydämet» (1. Kun. 8:39).

Luther:
        "Sentähden se, joka tahtoo perustaa kasteen sen uskolle, joka kastetaan, hän ei milloinkaan saa kastaa ketään; sillä vaikka kastaisit ihmisen sata kertaa päivässä, niin et kuitenkaan yhdelläkään kerralla tiedä, uskooko hän.

Mitä siis saat aikaan kasteen toistamisella, vaikka et tarkoin tiedä, onko kastettavalla uskoa, mutta opetat kuitenkin, että usko täytyy olla" (Luther)?

• alkup.raimo
        Tapio522 kirjoitti:

Voivatko ns. uskovien kasteen kannattajat nähdä ihmisten sydämiin, uskovatko he vai eivät.

Vaikka joku tunnustaisikkin suullaan uskoa, niin voimmeko silloinkaan olla varmoja hänen uskostaan;

Luther:
        "Sentähden se, joka tahtoo perustaa kasteen sen uskolle, joka kastetaan, hän ei milloinkaan saa kastaa ketään; sillä vaikka kastaisit ihmisen sata kertaa päivässä, niin et kuitenkaan yhdelläkään kerralla tiedä, uskooko hän.

Mitä siis saat aikaan kasteen toistamisella, vaikka et tarkoin tiedä, onko kastettavalla uskoa, mutta opetat kuitenkin, että usko täytyy olla" (Luther)?

hengen menettäneillä babptistiseurakunnilla oli 1970-luvulla USA:ssa ongelma siinä juuri, että kastettiin kääntymöttämiäö...siis syntiin jääneitä..eli kastettiin vain suun tunnustuksen perusteella...suun tunnustus asetettiin kasteen ehdoksi, mutta ei silti kastettu sylilapsia..kastamisen edellytykseksi tulikin näinollen vain se, että kastettavatr olivat aikuisia..puhekykyisiä!

PÅieleen mentiin, minkä monet papitkin tunnustivat. Tilanne oli siis sama kuin Simon-noidankin kohdalla. Kastettiin kaikki, jotka ennen kastetta tavalla tai toisella "uskoivat"..siis kaikkihan evankeliumin
        kautta kasteelle tulleet ovat aina tekemisissä uskon kanssa, mutta ei silti vielä pelastuneita!

• alkup.raimo
        Tapio522 kirjoitti:

Luther:

Mark. 16:16 kohdan kirkkaasti Jeesuksen nimessä ja Pyhässä Hengessä:

-Markus ei suinkaan kerro mainituissa sanoiissaan uskon ja kasteen järjestyksestä

-Markus ei suinkaan kerro keitä saa tai tulee kastaa

-Markus kertoo sen sijaan, ketkä pelastuvat

-Markus kertoo, että "kastettu uskova" pelastuu
        (Novumin käännös) mutta kyse ei ole kasteen ja uskon järjestys!

Moni lapsena kastettu kuolee epäuskossa tänäkin
        aikana esim. vanhainkodin sairasosastolla tai jollakin muulla osatolla tai muualla nurempanakin ja sielu joutuu tuonelaan vaivan paikkaan ja sieltä ylösnousemisen jälkeen viimeisellä tuomiolla epäuskossa kuolleet tuomitaan kadotukseen.

Syynä on väärä opetus! Kirkko on vajonnut antinomismin syntiin! Lain saarna synnintunnon herättäjänä on liki kokonaan hyljätty! Parannus jäi tekemättä!

Autuas se, joka saa kuulla lain saarnan, kuten moni ensimmäisenä kristillisenä helluntaina kuuli, jotta laki viiltää sisintä, saa aikaan
        synnin tunnon, murheen, ahdistuksen ja tuskan syyllisyyden vuoksi, että on tehnyt syntiä...ja
        tämä on autuas tila...ahtaan portin kautta meneminen...parannusta tekevälle Jumalan Hengessä voi uskovainen julistaa: Syntisi ovat anteeksi annetut Jeesuksen tähden! Pyhä Henki kirkastaa ja puhdistaa omantunnon ja täyttää ilolla ja rauhalla ja kiitollisuudella. Pyhä Henki tekee sen kasteveden ja Jeesuksen sovintiveren kautta.

Mutta ei kyseessä ole enää kasteen ja uskon järjestys! Kastetta ei tule uusia, koska sellainen on ihmisen omavanhurkauden teko!

• shy
        erikoistapaus kirjoitti:

eli kirjoitit Korneliuksen perheen kääntymisestä-

Korneliuksen kodissa oli järjestys toinen eli ensin saivat Hengen, mutta silti tuli kastaa, koska kasteessa annetaan syntienanteeksiantamus.

Kyse ei ole ainoastaan uskosta, jonka Henki vaikuttaa hengen saamiseksi, vaan Henki kirkastaa aina myös Isän Jeesuksen nimessä ja se Isä on jeesuksessa verinen Vapahtaja, runneltu, lävistetty ja hyvin neisteinen, verinen, mikä veri koskettaa veden kautta,,,Pyhä Henki vaikuttaa uskon ja syntien anteeksisaamisen...saman tekee Jeesuksen veri ja saman myös kaste,,,Jumalan vaikuttama uskoontulo on sitä, että ne kaikki koetaan yhdessä...ihmiselle ne voivat olla eriaikaisia, koska olemme ja elämme ajassa...Aika ei merkitse Jumalalle mitään...uskon eli Hengen,,,veden eli Jumalan Sanan kasteessa ja veren, eli Jeesuksen lihaantulleesta ruumiista vuodatetun lunastusveren
        yhdistyvät uskovalle todelliseksi Jumalan armosta, uskon kautta!

Kastetta ei tule uusia! lapsikastetta ei tule mitätöidä. Kirkon näivettynyt olotila ei ole väärän kastekäytännön vaan väärän opetuksen seurausta. Väärä antinomistinen, lain synnintunnon herättäjänä hylkäävän opetuksen seurausta! Jumala anna herätys kirkollemme!

Yritin osoittaa sen mitä apostolit opettivat.
        He opettivat ihmisiä tuntemaan Jeesuksen Messiaanisuuden opettaen sitä.
        Kasteopetusta ei näyttänyt olevan tuossa lainkaan.
        Lisäksi huomioitavaa on, että kastekäsky annettiin apostoleille.
        Kastekäsky oli velvoite uskon opettajille eikä vastaanottajille.
        Samoin oli määräys opettaa tiettyjä asioita eikä niitä joita nämä uudelleenkastajat haluavat julistaa.
        Näyttää olevan huolimatonta touhua työtä tehtäessä kun ei tehdä mitään ohjeiden mukaan.
        Minulle on selvyys että kaikki kastamattomat paikallaolijat kastettiin lapset mukaanlukien.

Olen samaa mieltä että vasta kasteen jälkeinen tilanne on lapsikasteen saajilla huonossa hoidossa.

• alkup.raimo
        shy kirjoitti:

Samoin oli määräys opettaa tiettyjä asioita eikä niitä joita nämä uudelleenkastajat haluavat julistaa.
        Näyttää olevan huolimatonta touhua työtä tehtäessä kun ei tehdä mitään ohjeiden mukaan.
        Minulle on selvyys että kaikki kastamattomat paikallaolijat kastettiin lapset mukaanlukien.

Olen samaa mieltä että vasta kasteen jälkeinen tilanne on lapsikasteen saajilla huonossa hoidossa.

kastettiin...silti Korneliuksen tapauksessa mitä ilmeisimmin Jumalan armotalous toimi erikoisesti, koska Pyhä henki annettiin kuulijoille ennen vesikastetta, mutta sillä on varmasti ollut oma tarkoituksensa, jonka kautta Jumala halusi opettaa Pietarille, jolle oli jo saataisten eläinten liinanäyn kautta puhunut, että pakanatkin ovat puhtaita, jos Jumala puhdistaa, että näin todella on armon laita.

Pietari sai omakohtaisesti nyt huomata, että jopa kastamattomille pakanoillekin oli annettu Pyhä Henki ja nyt ei tarvinnut enää miettiä kastetaanko vedellä...eikä ollut siis enää estettä.

Samarialaisten tapauksella Jumala varmaankin opetti myös apostoleita, että kun Filippus oli
        puolijuutalaisille, ympärileikkaamattomille suonut vain vesikasteen, mutta ei ollut jakanut Henkeä, että nyt oli apostolien vastaavasti empimättä saatettava Hengen työ loppuun..

Mollempia tapauksia on pidetty erikoistapauksina!

• alkup.raimo
        shy kirjoitti:

aina kaikkea, mitä sanottiin, mitä julistettiin ja miten meneteltiin...vaan eri kophdat täydentävät toisiaan..Nähtävästi kukaan ei helluntainakaan olisi tullut kasteelle, ellei ensin olisi Kristus-asiaa esitetty lakina: Te tapoitte Kristuksen, mikä viilsi kuulijoiden sisintä ja sain aikaan parannuksen.

Myös Korneliuksen perheelle puhuttiin Jeesusksen
        surmaamisesta ja vaikka synnistä ja synnin tunnosta ei Pyhän Hengen tulemisen yhteydessä mainitakaan, se ei silti sulje pois synnintuntoa ja parannusta, koska Pyhä Henki nimneomaan todistaa synnin synniksi ja armon armoksi...Joka tapauksessa Korneliuksen perheen kastetapaus on ainoa, josta voidaan ymmärtää Hengen tulleen ennen vesikastetta. Eli kokonaisuutena ajatuksesi, että opetus olisi ollut vain Messiasopetusta eikä vain kasteopetusta sulkisi pois lain ja evankeliumin eli Pyhän Hengen kokonaisvaltaisen työn ja siksi ajatuksesi voi johtaa "ihmiskuuliaisuuden" evankeliumiin!

Sana on aina terävä, kaksiteräinen miekka, laki ja miekka, ainakin Hengessä käytettynä!

• ?????????????
        alkup.raimo kirjoitti:

aina kaikkea, mitä sanottiin, mitä julistettiin ja miten meneteltiin...vaan eri kophdat täydentävät toisiaan..Nähtävästi kukaan ei helluntainakaan olisi tullut kasteelle, ellei ensin olisi Kristus-asiaa esitetty lakina: Te tapoitte Kristuksen, mikä viilsi kuulijoiden sisintä ja sain aikaan parannuksen.

Myös Korneliuksen perheelle puhuttiin Jeesusksen
        surmaamisesta ja vaikka synnistä ja synnin tunnosta ei Pyhän Hengen tulemisen yhteydessä mainitakaan, se ei silti sulje pois synnintuntoa ja parannusta, koska Pyhä Henki nimneomaan todistaa synnin synniksi ja armon armoksi...Joka tapauksessa Korneliuksen perheen kastetapaus on ainoa, josta voidaan ymmärtää Hengen tulleen ennen vesikastetta. Eli kokonaisuutena ajatuksesi, että opetus olisi ollut vain Messiasopetusta eikä vain kasteopetusta sulkisi pois lain ja evankeliumin eli Pyhän Hengen kokonaisvaltaisen työn ja siksi ajatuksesi voi johtaa "ihmiskuuliaisuuden" evankeliumiin!

Sana on aina terävä, kaksiteräinen miekka, laki ja miekka, ainakin Hengessä käytettynä!

3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,

• Jeesuksen vanhurskautta
        ????????????? kirjoitti:

3:21 Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,

jonka saamme armosta, uskon kautta, mutta ei lain teoista.

Jos luet Pietarin helluntaisaarnan, huomaat, että Pietari ei kastanut ketään, ennenkuin tekivät parannusta ja sehän merkitsee synnin tuntoon tuloemista. jumalan mielen mukainen murhe saa aikaan parannuksen. Huomaat myös, että Pietari korotti äänensä sanoen: Te tapoitte Kristuksen...se villsi sydämiä...se pisti...se oli lain terävä viilto, joka monilta nykyhelluntailaisilta ja penseiltä luterilaisilta
        puuttuu..

On siis totta, että Jeesuksen vanhurkaus luetaan
        ihmisen hyväksi ilman lain tekoja, mutta se, ei ole totta, että se luettaisiin ilman synnintuntoon ja parannukseen tulemista ja niihin
        tarvitaan nimenomaan lain saarna.

Synnit tulee tunnustaa. Salakavalimmat synnit, kuten kasteen uusinta, väärä henkikastoppi ym.
        nekin on tunnustettava, mutta missä lakia ei lueta, siellä ei ole syntiäkään..lain kautta tulee synnintunto...laki on kasvattaja Kristukseen...silloin kun ihminen synnintunossa tekee parannusta eli katuu ahdistuneena syntejään, on se jo kulkemista läpi ahtaan portin, jonka päässä odottaa vanhurkaus...lahja...syntien anteeksiantamus...vanhurkauttaminen uskon kautta Jeesuksen vereen ja sen saa uskossa omistaa...se on armosta...Jeesuksen sovitustyön tähden....ja se on todella ilman lakia!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      146
      6917
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      150
      5866
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      125
      5056
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      44
      4607
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      55
      4008
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      64
      3160
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      55
      3090
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      25
      2732
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2364
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      16
      2293
    Aihe