Harley benton

hinta/laatusuhde?

mielipiteitä harley benton kitaroista KIITOS!

onko hinta/laatu kohdallaan?
jos on "paskoja" niin mikä niissä on paskaa?
monet vaan haukkuu mut ei sano syytä,oisko aloittelijalle hyvä tuommoinen satasen bentoni?

167

37269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeilla ainakin kannattaa.

      Kokeilemaalla tietysti tietää..?? Yhdellä tuttavallani oli HB-akustinen teräskielisenä. Kaikki meni siihen asti hyvin kunnes se kitara kolahti lattiaan. Kitaran kaula halkesi kopan puoleisesta alaosastaan. Oliskohan ollut liian kovaa puuta tuo kaula meinaan?
      Eräs asia kitraa valitessasi (tilaat ilmeisesti Thomannilta) on se, ettet voi kokeilla kitaran soitettavuuta ja sopivuutta itsellesi. Kaulan muoto kädellesi soitettavuuden kannalta voi olla sulle sopimaton tms.
      Tietysti vois panttihuutokaupasta ostaa hyvä käytetty Landola. Kaveri osti sieltä teräskielisen Landolan 75 € ja kitara on tosi hyvä kunnoltaan.
      Tuo raha ei sinänsä ole kovin iso sijoitus kitaraan, mutta voi olla riittävä jos kitara (HB)pelaa hyvin. Eräs musiikkikauppias sanoi kyllä, ettei ota edes huoltoon HB:ta ?

      • Markus

        Kyllä suosittelen myös testaamaan. Vielä tuosta Thomanista. Siellä on 30 päivän palautusoikeus, eli kyllä sitä voi testailla. Mutta rahat tietysti pitää olla kun sen hakee postista.

        Itselläni on 180€ Les Paul-kopio, johon olen todella tyytyväinen. Joskus kaupassa testasin 600€:n Fenderiä, jossa oli paljon huonompi viimeistely kuin tuossa Harley-Bentonissa. Sain Fenderistä haavat sormeen nauhojen reunoista.

        Merkissä kuin merkissä on huonoja ja loistavia yksilöitä.


      • Guitarist11yrs
        Markus kirjoitti:

        Kyllä suosittelen myös testaamaan. Vielä tuosta Thomanista. Siellä on 30 päivän palautusoikeus, eli kyllä sitä voi testailla. Mutta rahat tietysti pitää olla kun sen hakee postista.

        Itselläni on 180€ Les Paul-kopio, johon olen todella tyytyväinen. Joskus kaupassa testasin 600€:n Fenderiä, jossa oli paljon huonompi viimeistely kuin tuossa Harley-Bentonissa. Sain Fenderistä haavat sormeen nauhojen reunoista.

        Merkissä kuin merkissä on huonoja ja loistavia yksilöitä.

        Useimmiten käy aina niin että mitä halvempi makkarapaketti sen parempaa se on, mutta sama ei taida päteä kitaroihin :D Mulla on lista kitaroistani tässä:

        Akustiset:
        -Taurus (mun ensimmäinen kitara, sain joskus kun olin 7 - 8)
        -Yamaha (sain käytettynä ilmaiseksi hyvältä ystävältäni, n. 9 - 10 vuotiaana)
        Sähkikset:
        -Samick Avion Greg Bennett (Les Paul mallinen kitara, pieniä eroja, maksoi 395)
        -Nevada Stratocaster (Käytettynä 80 eurolla, PASKASSA KUNNOSSA!)
        -Epiphone Les Paul Standard (Paras ja uusin kitarani)


      • Tarvii skitan
        Markus kirjoitti:

        Kyllä suosittelen myös testaamaan. Vielä tuosta Thomanista. Siellä on 30 päivän palautusoikeus, eli kyllä sitä voi testailla. Mutta rahat tietysti pitää olla kun sen hakee postista.

        Itselläni on 180€ Les Paul-kopio, johon olen todella tyytyväinen. Joskus kaupassa testasin 600€:n Fenderiä, jossa oli paljon huonompi viimeistely kuin tuossa Harley-Bentonissa. Sain Fenderistä haavat sormeen nauhojen reunoista.

        Merkissä kuin merkissä on huonoja ja loistavia yksilöitä.

        Serkku sano et sen kaveri oli oli ostanu HB:n ja parin viikon pääst piti vaihtaa.

        Ite tarvisi hyvän alle 300 euron skittapaketin.


      • andy-------
        Markus kirjoitti:

        Kyllä suosittelen myös testaamaan. Vielä tuosta Thomanista. Siellä on 30 päivän palautusoikeus, eli kyllä sitä voi testailla. Mutta rahat tietysti pitää olla kun sen hakee postista.

        Itselläni on 180€ Les Paul-kopio, johon olen todella tyytyväinen. Joskus kaupassa testasin 600€:n Fenderiä, jossa oli paljon huonompi viimeistely kuin tuossa Harley-Bentonissa. Sain Fenderistä haavat sormeen nauhojen reunoista.

        Merkissä kuin merkissä on huonoja ja loistavia yksilöitä.

        Niin paskaa.. mikä fender?? Fenderiltä ei löydy LES PAULIA VITUN APINA!


      • perttiii
        andy------- kirjoitti:

        Niin paskaa.. mikä fender?? Fenderiltä ei löydy LES PAULIA VITUN APINA!

        homo ei se sanonukkaa!


      • KitaraKonkari

        Varmaan kaikkien kitaroiden kaula voi katketa tippuessaan lattiaan oikeassa kulmassa. Itselläni on harley bentonin flying v sähkö kitara ja on hyvä. Ainoan miinuksen annan mikeistä jotka olivat bentonin omat. Läitoin kitaraan emg mikit nii se on pirun hyvä. Hinta oli ovh. 98€ hinta/laatusuhde 4/5


      • Anonyymi
        andy------- kirjoitti:

        Niin paskaa.. mikä fender?? Fenderiltä ei löydy LES PAULIA VITUN APINA!

        Kannattaisi itse varmistaa asioita ennekuin nimittelee muita apinaksi, Tiedoksi sinulle että Gibson on historiassa tehnyt strato malleja ja Fender on aikonaan tehnyt Gibson Les Mallisia , mallisi kitaroita.
        Muutenkin, jos ei osaa pysyä asiallisena niin on ehkä parempi olla kirjoittamatta mitään.


      • Anonyymi
        andy------- kirjoitti:

        Niin paskaa.. mikä fender?? Fenderiltä ei löydy LES PAULIA VITUN APINA!

        No sanoiko joku ETTÄ LÖYTYY!? Vitun murkku.

        t. Oolofi-83


      • Anonyymi

        No scuierinko huoltomies ottaa vastaan ?


      • Anonyymi
        Guitarist11yrs kirjoitti:

        Useimmiten käy aina niin että mitä halvempi makkarapaketti sen parempaa se on, mutta sama ei taida päteä kitaroihin :D Mulla on lista kitaroistani tässä:

        Akustiset:
        -Taurus (mun ensimmäinen kitara, sain joskus kun olin 7 - 8)
        -Yamaha (sain käytettynä ilmaiseksi hyvältä ystävältäni, n. 9 - 10 vuotiaana)
        Sähkikset:
        -Samick Avion Greg Bennett (Les Paul mallinen kitara, pieniä eroja, maksoi 395)
        -Nevada Stratocaster (Käytettynä 80 eurolla, PASKASSA KUNNOSSA!)
        -Epiphone Les Paul Standard (Paras ja uusin kitarani)

        No itse olen basisti mutta en ostaisi pitkällä tikullakaan noihin harley benton malleihin paitsi jos joskus musiikki liikkeessä haluan testata


      • Anonyymi
        KitaraKonkari kirjoitti:

        Varmaan kaikkien kitaroiden kaula voi katketa tippuessaan lattiaan oikeassa kulmassa. Itselläni on harley bentonin flying v sähkö kitara ja on hyvä. Ainoan miinuksen annan mikeistä jotka olivat bentonin omat. Läitoin kitaraan emg mikit nii se on pirun hyvä. Hinta oli ovh. 98€ hinta/laatusuhde 4/5

        Laadukkaiden kitaroiden kaulat eivät taitu eikä katkea. HB:n kaulat tehty halvasta/huonosta puusta tai jopa puristettu purumassasta. Ne katkeavat helposti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi itse varmistaa asioita ennekuin nimittelee muita apinaksi, Tiedoksi sinulle että Gibson on historiassa tehnyt strato malleja ja Fender on aikonaan tehnyt Gibson Les Mallisia , mallisi kitaroita.
        Muutenkin, jos ei osaa pysyä asiallisena niin on ehkä parempi olla kirjoittamatta mitään.

        Kramer on Gibson Corporationin yksi osasto ja Kramer valmistaa stratoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laadukkaiden kitaroiden kaulat eivät taitu eikä katkea. HB:n kaulat tehty halvasta/huonosta puusta tai jopa puristettu purumassasta. Ne katkeavat helposti.

        Ei HB:n kaulat ainakaan nykypäivänä valmisteta mistään purumassasta.


      • andy------- kirjoitti:

        Niin paskaa.. mikä fender?? Fenderiltä ei löydy LES PAULIA VITUN APINA!

        Ei millään pahalla mut tyyppi kirjoitti vaan viimeistelystä eikä Fenkun mallista. Mäkin aikoinaan kokeilin huvikseni Mexicossa tehtyä Teleä niin aika muoviselta se tuntui. Ite kattelen josko löytyis tietoa Bentoneista kun siskonpoika 11v.tarvii ekan. Mulla itellä tällä hetkellä käytössä, ja kai käytössä loppuiän jos ei jotain kamalaa tapahdu Tele v.74 ja Les Paul v.68 ja Fenderin 20w v.63 "Blackface" vahvari jossa Sovtekin putkia, Celestionin elementti ja kaikkea muuta säätöä niin opettele sinä lukemaan ennenkun alat haukkumaan apinaksi ja painu jonnekin muualle pätemään vitun ääliö!
        '


    • harley benton
      • perkele

        Itse en ole ikään kokeillut HB-kitaraa mutta senkin edestä olen kuullut negatiivisia kommentteja tyyliin että viritystapit poksuu kitaran ollessa telineessä jne. En sinänsä ihmettele yhtään sillä tietäähän sen että tuohon hintaan ei kovin tarkkaa työtä kitaran valmistuksessa kannata odottaa saati laatua osien materiaaleilta. Kitaransoitto on sellainen harrastus johon kannattaa alussa hiukan rahallisesti panostaa, ettei mene innostus huonojen kamojen kanssa.


      • vanha parta

        Miten täl palstalla suurimmalle osalle toi Benton on ku kirosana aloittajan kitaraksi. Enkä todellakaan väitä ettei rahalla saa parempaa vastinetta rahalleen mutta jos haluaa aloittaa pienella satsauksella niin jätettäis nää typerät kommentit noista 500€ panostuksista joka kannattaa varmaan myöhemmin. Itte tilasin Bentonin SG-kopion (135€)about pari vuotta sitten hyvän kaverini (soittelee varmaan 5-7 kokoonpanossa puoliammatikseen) suosituksesta ja en voi muuta sanoa kun..... kannatti. Toimituksissa ei ongelmia, kitara ihan OK säädöissä (kunnon kielisatsin vaihdon jälkeen hiukan hienosäätöä)ja ei mitään ongelmia vireen pitävyydessä yms. Henk.koht suosittelen ihan hyvällä omallatunnolla sillä olen ihmetelly käsissäni ns. merkkikitaran (Fender) maanantai kappaletta jolle ei ammattikorjaajakaan voinut sanoa kun et antaa olla. Soittaminen kun on kivaa niin ei lannisteta aloittajaa typerillä höpinöillä vaan annetaan palaa


      • harley735737658
        perkele kirjoitti:

        Itse en ole ikään kokeillut HB-kitaraa mutta senkin edestä olen kuullut negatiivisia kommentteja tyyliin että viritystapit poksuu kitaran ollessa telineessä jne. En sinänsä ihmettele yhtään sillä tietäähän sen että tuohon hintaan ei kovin tarkkaa työtä kitaran valmistuksessa kannata odottaa saati laatua osien materiaaleilta. Kitaransoitto on sellainen harrastus johon kannattaa alussa hiukan rahallisesti panostaa, ettei mene innostus huonojen kamojen kanssa.

        höpö höpö. Missään nimessä ei kannata. Just sitä että iskä ostaa parilla tonnilla vermeet ja sitte sanotaanki että ei jaksa harjotella. Ite opettelin hoobeellä soittamaan noin kymmenen vuotta sitte. Kitara on vieläki tuolla ihan ookoo kunnossa. Huoltoa on pitany tietty tehdä mutta mihimpä ei. Sitäpaitsi ku opettelee paskalla soittamaan ja "painamaan" otteita, ni sitte ku saa jonku jagstangin käteen ni osaa varmana ja kyllä kuulostaa hyvältä ku ei tarvi väkisin "tilutella".


      • Paprikaaa...........
        perkele kirjoitti:

        Itse en ole ikään kokeillut HB-kitaraa mutta senkin edestä olen kuullut negatiivisia kommentteja tyyliin että viritystapit poksuu kitaran ollessa telineessä jne. En sinänsä ihmettele yhtään sillä tietäähän sen että tuohon hintaan ei kovin tarkkaa työtä kitaran valmistuksessa kannata odottaa saati laatua osien materiaaleilta. Kitaransoitto on sellainen harrastus johon kannattaa alussa hiukan rahallisesti panostaa, ettei mene innostus huonojen kamojen kanssa.

        "Kitaransoitto on sellainen harrastus johon kannattaa alussa hiukan rahallisesti panostaa, ettei mene innostus huonojen kamojen kanssa"

        Ja hitot! Mun eka sähkökitara oli starsoundin stratocaster kopio joka ostettiin JYSK:istä hintaan 50€. Ihan paskahan se oli mut mä vaan soitin. Nyt mul o Gibson Les Paul Studio 60's tribute, ja ku niitä kitaroita vertaa, on ero todella huomattava! Se on enemmän ihmisestä kiinni ku varusteista! Uskon kyllä nuo HB jutut, ei sillä ole edes omia nettisivuja...


      • tietäjö
        Paprikaaa........... kirjoitti:

        "Kitaransoitto on sellainen harrastus johon kannattaa alussa hiukan rahallisesti panostaa, ettei mene innostus huonojen kamojen kanssa"

        Ja hitot! Mun eka sähkökitara oli starsoundin stratocaster kopio joka ostettiin JYSK:istä hintaan 50€. Ihan paskahan se oli mut mä vaan soitin. Nyt mul o Gibson Les Paul Studio 60's tribute, ja ku niitä kitaroita vertaa, on ero todella huomattava! Se on enemmän ihmisestä kiinni ku varusteista! Uskon kyllä nuo HB jutut, ei sillä ole edes omia nettisivuja...

        Syy miksi ei ole omia nettisivuja on se että HB on thomannin oma merkki


      • espsoittajajaja
        Paprikaaa........... kirjoitti:

        "Kitaransoitto on sellainen harrastus johon kannattaa alussa hiukan rahallisesti panostaa, ettei mene innostus huonojen kamojen kanssa"

        Ja hitot! Mun eka sähkökitara oli starsoundin stratocaster kopio joka ostettiin JYSK:istä hintaan 50€. Ihan paskahan se oli mut mä vaan soitin. Nyt mul o Gibson Les Paul Studio 60's tribute, ja ku niitä kitaroita vertaa, on ero todella huomattava! Se on enemmän ihmisestä kiinni ku varusteista! Uskon kyllä nuo HB jutut, ei sillä ole edes omia nettisivuja...

        Kyä näin on ! sama mulla , halpis ensin jolla soittaminen tuntui tuskalta kun sain esp:n aktiivimikeillä lahjaksi vaimolta !


      • Anonyymi
        perkele kirjoitti:

        Itse en ole ikään kokeillut HB-kitaraa mutta senkin edestä olen kuullut negatiivisia kommentteja tyyliin että viritystapit poksuu kitaran ollessa telineessä jne. En sinänsä ihmettele yhtään sillä tietäähän sen että tuohon hintaan ei kovin tarkkaa työtä kitaran valmistuksessa kannata odottaa saati laatua osien materiaaleilta. Kitaransoitto on sellainen harrastus johon kannattaa alussa hiukan rahallisesti panostaa, ettei mene innostus huonojen kamojen kanssa.

        Harley Benton kitaroiden edullisempi hinta johtuu yhden välikäden puuttumisesta tehdas/kauppaketjusta toisin kuin Squier tai Epiphone. Edellämainituistakin löytyy todella huonoja yksilöitä hintaluokassa 300-600, mutta myös erinomaisia.


      • vanha parta kirjoitti:

        Miten täl palstalla suurimmalle osalle toi Benton on ku kirosana aloittajan kitaraksi. Enkä todellakaan väitä ettei rahalla saa parempaa vastinetta rahalleen mutta jos haluaa aloittaa pienella satsauksella niin jätettäis nää typerät kommentit noista 500€ panostuksista joka kannattaa varmaan myöhemmin. Itte tilasin Bentonin SG-kopion (135€)about pari vuotta sitten hyvän kaverini (soittelee varmaan 5-7 kokoonpanossa puoliammatikseen) suosituksesta ja en voi muuta sanoa kun..... kannatti. Toimituksissa ei ongelmia, kitara ihan OK säädöissä (kunnon kielisatsin vaihdon jälkeen hiukan hienosäätöä)ja ei mitään ongelmia vireen pitävyydessä yms. Henk.koht suosittelen ihan hyvällä omallatunnolla sillä olen ihmetelly käsissäni ns. merkkikitaran (Fender) maanantai kappaletta jolle ei ammattikorjaajakaan voinut sanoa kun et antaa olla. Soittaminen kun on kivaa niin ei lannisteta aloittajaa typerillä höpinöillä vaan annetaan palaa

        Jep. Mukavaa, et välillä ihan asillista tekstiä. Kattelen siis siskonpojalle 11v. ekaa sähkistä niin Benton ST-junior alkaa vaikuttaa järkevältä. Annoin jo vahvariksi nurkissa lojuneen 45w transistori Marsun kun poika alkaa tietää jo bändejä ja brändejä kun tsigaa tyybiä aika ahkeraan mut muistaa treenatakin myös kun sai pari vuotta sitten 3/4 nylon Fenkun niin sähkis just paikallaan. Jos innostus säilyy niin jouluksi kai yksinkertainen Bossin särkijä kai paras. Ite ainakin vierastan sellasia poljinsettejä joiden painelemiseen ja säätöön menee enemmän aikaa kun itse soittamiseen.

        Jepp...Tädit hoitaa tätien hommat ja Enomies rockpuolen järkevän mahdollistamisen. Huh! Onneks siitä koltiaisesta tulee rokkari eikä joku tietskalla biittipohjia rap-biiseihin joita ei tulla koskaan tekemään väsäävä nysväri.


    • niiinntä

      katsos noita. Laitat pari kymppiä lisää hintaa ja saat jo huomattavasti laadukkaamman squierin.

      http://www.thomann.de/iw_smb_suche.html?SUBJECT=KOMFORTSUCHE&iwid=3&SUCHBEGRIFF=squier&x=0&y=0

      Kattelin tuota harley bentonin 360 estetta pyöriteltävää kuvaa ja kielet on aivan törkeän korkealla otelaudasta(esim fendereissä oli ihan matalalla). Kaulan puusyyt ovat poikittain, vaikka pitäisi olla pitkittäin. lisäksi 9 nauhan kohdalla on oksa. Koneisto ja osat on jotain merkittömiä palikoita yms.

      KAttele squierin tai tokain halpoja malleja, niitä saa melko halvalla ja niillä tekeekin jotain.

      • jepulis

        Kielien korkeutta pystyy säätää missä vaan sähkö kitarassa itsellee sopivaksi. Ja jos kaulassa menee syyt poikittaa niin silloin se jäykempi kuin sellanen jossa menee pituutta pitkin.

        Eipä niillä mallikuvilla ole paljon virkaa. Kitarat on yksilöitä. Ei niissä kaikissa välttämättä ole oksa 9.nauhan kohtaa.


      • Jonepsi

        Jep.. Kielet korkealla. Tietääkö kaveri että niitä saa säädettyä alemmas. HEH HEH


      • And7y
        Jonepsi kirjoitti:

        Jep.. Kielet korkealla. Tietääkö kaveri että niitä saa säädettyä alemmas. HEH HEH

        Tietääkö hän mistä päin Etelä-Suomea on liike jossa sais säädettyä kielten korkeutta (Fender)


      • ´´action´´

        Mul on joku joululahjaks saatu ´´StarSound´´ vähä straton mallinen kitara.
        Mahotonta soittaa ainaki puol cm kielien ja otelaudan välillä.

        Ps:Muusikot sanoo sitä kielien ja otelaudan välistä tilaa ´´action´´:iksi.
        mulla se on ihan liian pitkä.


      • Paprikaaa...........
        ´´action´´ kirjoitti:

        Mul on joku joululahjaks saatu ´´StarSound´´ vähä straton mallinen kitara.
        Mahotonta soittaa ainaki puol cm kielien ja otelaudan välillä.

        Ps:Muusikot sanoo sitä kielien ja otelaudan välistä tilaa ´´action´´:iksi.
        mulla se on ihan liian pitkä.

        Mulle ostettiin samanmoine stratocaster kopio, ja se särisi ja kolisi, ja oli ihan ihmeellinen. Kyl mä sil sit soitin vaan, mut luojankiitos sain aidon Gibsonin viime vuonna, Made in USA 2011!


      • tapsukalari
        jepulis kirjoitti:

        Kielien korkeutta pystyy säätää missä vaan sähkö kitarassa itsellee sopivaksi. Ja jos kaulassa menee syyt poikittaa niin silloin se jäykempi kuin sellanen jossa menee pituutta pitkin.

        Eipä niillä mallikuvilla ole paljon virkaa. Kitarat on yksilöitä. Ei niissä kaikissa välttämättä ole oksa 9.nauhan kohtaa.

        ootsä nähny ne kaikki kitarat?


      • Anonyymi

        Ostin aikoinani jonkun n 150e maksavan Squier Bulletin, muuten kohtuu peli, mutta huononpaa nauhatyötä en ole nähnyt missään muussa kitarassa. ohuin e-kieli takertui törröttävän nauhan taakse jumiin. Erittäin karkeita, teräviä työstö jälkiä nauhojen päissä.


      • Anonyymi
        And7y kirjoitti:

        Tietääkö hän mistä päin Etelä-Suomea on liike jossa sais säädettyä kielten korkeutta (Fender)

        youtube on täynnä videoita, joiden avulla voit hoitaa homman itsekin!


    • SmackDoll

      Omat kommentit kokeilessani HB'n Stratoa: "Miks tässä on kielet näin vitun oudosti?", "Eihän tällä onnistu mitkään slaidit eikä mitään ku nää nauhat on niin törkeen vituillaan" ja lopuksi "Ai saatana" kun kieli irtosi tallasta kun venytin vähän.
      Ja muutenkin niin ilmeisesti samanmallisten ja hintaisten HB kitaroiden välissä on huimia laatueroja. Vanhassa bändissä soitti yks jolla oli varakitarana vissiin just tuommonen mihin hän oli vaihtanut kielet ja madaltanut tallaa, ja ihan hyvin pelitti. Mut noissa ja muissakin saattaa olla sellaisia pieniä valmistevikoja jotka saattaa ottaa päähän, esimerkiksi että jää tonenuppi käteen, viritysnupit on liian löysällä ja löystyy siten itekseen epävireeseen.
      Sanoisin että kannattais säästää vielä noin satasen ja ostaa vaikka joku Ibanez tai Squier. Jacksonillakin on nykyään aivan törkeän makeita halpamalleja jotka maksaa noin 250 euroa, ja niillä tekee jo uraa.
      Lopuksi vielä niin soittaja tekee kitaran, eikä toisin päin.

    • Timmy

      Sain ibanezin vaikka olen amatööri. En itse tiedä kitaroista paljoakaan mutta mikään kitara ei ole niin paska kun sanotaan. ;=)

    • JayT

      Tuo on kyllä huvittavaa tuo dissaus, 16 kesäiset Laiho-wanna-be:t, jotka eivät edes osaa soittaa valittaa ko. kitaroista.

      Itse omistan 2kpl -150€ hintaluokan HB:tä ja moitteen sijaa en ole löytänyt. Omistan myös 2 Ibanez:ta RG-sarjaa ja Prestigeä Jackson PS2:n vm. 1995 joka on ihan silmittömän paska kitara verrattuna noihin HB:hin; intonaatiot joka kielenvaihdon jälkee iha hukassa.

      Itse ainakin voin lämpimällä sydämmellä 12 vuoden soittokokemuksella suositella. Nämä HB:t olen omistanut vuodesta 2003-2004.

      Sitä paitsi onhan siinä 30 päivän rahat takaisin takuu.

      • Soppa

        Joo terve! Olen kanssa aloittanut sähkökitaran soiton. Tässä rämpyttelin ja pikku e katkes.

        Millaista kielisettiä te suosittelette MS15BK:hen halpa, kestävä ja hyvä, eikä mitään yli 10€? Onko GHS hyvä merkki ja mikä malli vielä?

        Oon muuten tämmöinen nakkisormi otesormet osuu aina melkein alla olevaan kieleen. Ja millaisia kitaroita on nakkisormille vai pitääkö vaan treenata ja treenata?

        Kiitos neuvoista etukäteen!!


      • aloittelija31
        Soppa kirjoitti:

        Joo terve! Olen kanssa aloittanut sähkökitaran soiton. Tässä rämpyttelin ja pikku e katkes.

        Millaista kielisettiä te suosittelette MS15BK:hen halpa, kestävä ja hyvä, eikä mitään yli 10€? Onko GHS hyvä merkki ja mikä malli vielä?

        Oon muuten tämmöinen nakkisormi otesormet osuu aina melkein alla olevaan kieleen. Ja millaisia kitaroita on nakkisormille vai pitääkö vaan treenata ja treenata?

        Kiitos neuvoista etukäteen!!

        Moi, mitä tykkäät kitarastasi, just oon tilaamassa sellaista? Ajatus on iron maiden -innoittamana kokeilla sähkökitaran soittoa. Paketissa tulee mukana jonkinlainen behringer-vahvari, onko siinä säätöjä saamaan aikaan perus "maiden" vingutukset?


      • Soppa
        aloittelija31 kirjoitti:

        Moi, mitä tykkäät kitarastasi, just oon tilaamassa sellaista? Ajatus on iron maiden -innoittamana kokeilla sähkökitaran soittoa. Paketissa tulee mukana jonkinlainen behringer-vahvari, onko siinä säätöjä saamaan aikaan perus "maiden" vingutukset?

        Joo tämmösen tilasin http://www.thomann.de/fi/thomann_gitarrenset_g46_lh.htm

        On ihan hyvä. Pitää säätää noitten kielien pituuksia ja korkeuksia sekä tietenkin viritys. Vahvari on Harley Benton 20W. Vahvarissa on 3xEQ, distorton ja normaali output. Nii ja line output sekä kuulokeliitäntä. Kitarassa on mikeille 5 eri säätöö ym.

        Soppa


      • aloittelija31
        Soppa kirjoitti:

        Joo tämmösen tilasin http://www.thomann.de/fi/thomann_gitarrenset_g46_lh.htm

        On ihan hyvä. Pitää säätää noitten kielien pituuksia ja korkeuksia sekä tietenkin viritys. Vahvari on Harley Benton 20W. Vahvarissa on 3xEQ, distorton ja normaali output. Nii ja line output sekä kuulokeliitäntä. Kitarassa on mikeille 5 eri säätöö ym.

        Soppa

        --mösen varttitunti sitten:

        http://www.thomann.de/fi/thomann_gitarrenset_g50.htm

        Nyt vaan jännittävää odotusta 1-2 viikkoa!


      • Soppa

      • Soppa

      • utelias
        Soppa kirjoitti:

        Joo tämmösen tilasin http://www.thomann.de/fi/thomann_gitarrenset_g46_lh.htm

        On ihan hyvä. Pitää säätää noitten kielien pituuksia ja korkeuksia sekä tietenkin viritys. Vahvari on Harley Benton 20W. Vahvarissa on 3xEQ, distorton ja normaali output. Nii ja line output sekä kuulokeliitäntä. Kitarassa on mikeille 5 eri säätöö ym.

        Soppa

        Nonih, mitä oot tykänny kyseisestä HB-paketista? Vikoja ja kehuja?


      • Soppa
        utelias kirjoitti:

        Nonih, mitä oot tykänny kyseisestä HB-paketista? Vikoja ja kehuja?

        Kylhän toi pelittää, mut hommaa uudet kielet. Ite hommasin D'Addarion EXL110:t. Sekä Ostin RP50 efektin/rumpukoneen 80 eri efektii.


      • utelias
        Soppa kirjoitti:

        Kylhän toi pelittää, mut hommaa uudet kielet. Ite hommasin D'Addarion EXL110:t. Sekä Ostin RP50 efektin/rumpukoneen 80 eri efektii.

        Kiitti pikaisesta vastauksesta. Itsekkin olen juuri ton rp50:sen hommata samalla. Sekinkö on hyvin toiminu?


      • Soppa
        utelias kirjoitti:

        Kiitti pikaisesta vastauksesta. Itsekkin olen juuri ton rp50:sen hommata samalla. Sekinkö on hyvin toiminu?

        On jotain 30 eri rumpukomppii ja pystyy ite tekee omii efektejä.


      • kokemusta on
        utelias kirjoitti:

        Kiitti pikaisesta vastauksesta. Itsekkin olen juuri ton rp50:sen hommata samalla. Sekinkö on hyvin toiminu?

        rp50 on aika paska multiefekti. Oma kokemus kertoo. Pelkkää muovia ja saundit kusee efektejä myöten. älä osta.


      • Vaiennutkitara
        Soppa kirjoitti:

        Kylhän toi pelittää, mut hommaa uudet kielet. Ite hommasin D'Addarion EXL110:t. Sekä Ostin RP50 efektin/rumpukoneen 80 eri efektii.

        Itse ostin 08 kielet D mitkä lie. Siis saman valmistajan kuin edellä. Ihan sopivat keskikokoiselle handulle 41 mm kokoiseen kaulaan. Oma Hamerini ei tietenkään ole muuta kuin les paul special kopio. Kiinassa valmistettu. Maksoi peräti 200 euroa.

        Koska alkuperäiset kielet olivat 010:jä niin 08-kielet putosivat kaulaan kiinni. Piti vähän nostella tallaa korkeammalle. Sain myös vastauksen kaupassa, että joku näitäkin kyselee. Siis 08:ja. Hoh hoijaa. Heillä ei ole.

        Siis kun minun räpyläni ei mahdu muutoin 41 mm kaulaan kuin 08 tai ohuimmilla. Niitä ohuempia kuulemma on harvoin tarjolla.


      • Woodpecker888
        Vaiennutkitara kirjoitti:

        Itse ostin 08 kielet D mitkä lie. Siis saman valmistajan kuin edellä. Ihan sopivat keskikokoiselle handulle 41 mm kokoiseen kaulaan. Oma Hamerini ei tietenkään ole muuta kuin les paul special kopio. Kiinassa valmistettu. Maksoi peräti 200 euroa.

        Koska alkuperäiset kielet olivat 010:jä niin 08-kielet putosivat kaulaan kiinni. Piti vähän nostella tallaa korkeammalle. Sain myös vastauksen kaupassa, että joku näitäkin kyselee. Siis 08:ja. Hoh hoijaa. Heillä ei ole.

        Siis kun minun räpyläni ei mahdu muutoin 41 mm kaulaan kuin 08 tai ohuimmilla. Niitä ohuempia kuulemma on harvoin tarjolla.

        Unohdin mainita, että satula on liian korkealla kitarassani. Tuli kokeiltua Hamerin 600 euron Duo mallia. Siinä kitaran paino oli kevyempi, kielet olivat helpommin soitettavia, ts. alemmalla. Ilman räminää.

        Vitsiltä voi kuulostaa, mutta kuulemma hyvät soittajat soittavat vaikka minkä laatuisilla instrumenteilla. Vitsin huono puoli on se, että minun kaltaisillani aloittelijoilla ei ole varaa master of arts kitaroihin.


      • Enosaa1234567890
        Soppa kirjoitti:

        Joo terve! Olen kanssa aloittanut sähkökitaran soiton. Tässä rämpyttelin ja pikku e katkes.

        Millaista kielisettiä te suosittelette MS15BK:hen halpa, kestävä ja hyvä, eikä mitään yli 10€? Onko GHS hyvä merkki ja mikä malli vielä?

        Oon muuten tämmöinen nakkisormi otesormet osuu aina melkein alla olevaan kieleen. Ja millaisia kitaroita on nakkisormille vai pitääkö vaan treenata ja treenata?

        Kiitos neuvoista etukäteen!!

        GHS boomer? En hauku sitä, en kehu sitä. Mutta toiset venyttelee kieliä vuosia, toisille kolme- neljä kuukautta on liian paljon. En tiedä yksiäkään kieliiä joita voisi kuunnella neljää kuukautta kauemmin. Olkoot sitten dean marke mitä lie. Paskalta ne kuulostaa kolmen kuukauden jälkeen ihan kaikki.

        Tietenkin sitä lukuunottamatta joka soittaa vain viikonloppuisin. Tai kerran vuodessa. Siitä en osaa sanoa.


      • Paprikaaa...........
        Soppa kirjoitti:

        Joo terve! Olen kanssa aloittanut sähkökitaran soiton. Tässä rämpyttelin ja pikku e katkes.

        Millaista kielisettiä te suosittelette MS15BK:hen halpa, kestävä ja hyvä, eikä mitään yli 10€? Onko GHS hyvä merkki ja mikä malli vielä?

        Oon muuten tämmöinen nakkisormi otesormet osuu aina melkein alla olevaan kieleen. Ja millaisia kitaroita on nakkisormille vai pitääkö vaan treenata ja treenata?

        Kiitos neuvoista etukäteen!!

        Sää ja sun nakkisormes.
        Ooks kattonu ku B.B.King soittaa? Mul on tosin aika laihat sormet, mut hänel o varmaa 2-3 kertaa paksummat! Ja mikä saundi!


    • ei niin hyvä kitaristi

      ei tuo Harley benton huono ole ite sain semmosen setin vähän aikaa sitten ja hyvä tuo tuntuu olevan eikä hintakaan huimaa päätä

    • KOKEMUSTA ON

      EI VITUSSA OO HARLEY ON IHAN PASKA KIELET HAJOO EKASSA VIIKOSSA IHAN PASKA PASKA JA NIIDEN MAALIT IRTOO HETI JA JUMITTAA SYSTEEMIT PS:SE ON IHAN PASKA !!!!!!!!!!!!!

      • RAKASTAA HARLEY PENTTONIA

        EI OO HARLEY PENTTON ON PARAS MÄÄ RAKASTAN SITÄ MERKKIÄ EI OO MÄÄ OON HYVÄ SOITTAAN KITARAA OON OPPINUT JOPA TUIKI TUIKI TÄHTÖSEN MÄ RAKASTAN SITÄ RAKASTAN RAKASTAN RAKASTAN VAIKKA SE MUN KITARA HAJOS TOISSA PÄIVÄNÄ


      • hö!
        RAKASTAA HARLEY PENTTONIA kirjoitti:

        EI OO HARLEY PENTTON ON PARAS MÄÄ RAKASTAN SITÄ MERKKIÄ EI OO MÄÄ OON HYVÄ SOITTAAN KITARAA OON OPPINUT JOPA TUIKI TUIKI TÄHTÖSEN MÄ RAKASTAN SITÄ RAKASTAN RAKASTAN RAKASTAN VAIKKA SE MUN KITARA HAJOS TOISSA PÄIVÄNÄ

        hö!


      • joubro
        hö! kirjoitti:

        hö!

        Miksi ostaa harley bentonin kun epiphone les paul special vs 2 saa samal hinnal thomannilta


      • Harley Bentoninininini
        joubro kirjoitti:

        Miksi ostaa harley bentonin kun epiphone les paul special vs 2 saa samal hinnal thomannilta

        Miksi ostaa luomumaitoa kalliimmalla jos saa tavallistakin halvemmalla ja kelpaa ;D?


      • hhyyuuy
        Harley Bentoninininini kirjoitti:

        Miksi ostaa luomumaitoa kalliimmalla jos saa tavallistakin halvemmalla ja kelpaa ;D?

        Tee itelles palvelus ja säästä rahaa, osta ibanez tai joku muu vastaava
        Ne on hintalaatusuhteeltaan hyviä. Jos ostat 100e bentonin ja seuraavaa kitaraa et pysty ostaan vähään aikaan niin tuut katumaan päätöstäs...

        Jos mun pitäs valita kalliin 700e bentonin ja 300e ibanezin väliltä niin ottasin ibanezin vaikka en ois vielä koko keppiä nähnytkään...

        Tottakai niitä hyviä yksilöitäkin on mutta eipä kauheesti luulempa...oon testannut liikkeissä ties kuinka montaa bentonia ja kaikissa on joku nauha särissyt tai muuta vastaavaa


      • Haagan elvis
        hhyyuuy kirjoitti:

        Tee itelles palvelus ja säästä rahaa, osta ibanez tai joku muu vastaava
        Ne on hintalaatusuhteeltaan hyviä. Jos ostat 100e bentonin ja seuraavaa kitaraa et pysty ostaan vähään aikaan niin tuut katumaan päätöstäs...

        Jos mun pitäs valita kalliin 700e bentonin ja 300e ibanezin väliltä niin ottasin ibanezin vaikka en ois vielä koko keppiä nähnytkään...

        Tottakai niitä hyviä yksilöitäkin on mutta eipä kauheesti luulempa...oon testannut liikkeissä ties kuinka montaa bentonia ja kaikissa on joku nauha särissyt tai muuta vastaavaa

        Aivan samaa mieltä. Mutta pakko lisätä että kannattaa kierrellä musaliikkeiden käytettyjenn osastoja. Sieltä löytyy kohtuu hintaisia hyviä kitaroita. Näissä usein myös säädöt kohdillaan. Jos saat mukaan jonkun kaverin joka tietää kitaroista ei voi mennä paljon vikaan? Tai sitten selaa tuota muusikoiden.net palstaa...

        Muista että hyvän käytetyn kitaran arvo ei juuri muutu. Jos pidät hyvin niin tsäkällä myyt pois 5v kuluttua paremmalla hinnalla. Puolet lähtee hinnasta pois liikkeestä ulos käveltäessä mutta sen jälkeen vain kunto ratkaisee...


      • Haagan elvis
        Haagan elvis kirjoitti:

        Aivan samaa mieltä. Mutta pakko lisätä että kannattaa kierrellä musaliikkeiden käytettyjenn osastoja. Sieltä löytyy kohtuu hintaisia hyviä kitaroita. Näissä usein myös säädöt kohdillaan. Jos saat mukaan jonkun kaverin joka tietää kitaroista ei voi mennä paljon vikaan? Tai sitten selaa tuota muusikoiden.net palstaa...

        Muista että hyvän käytetyn kitaran arvo ei juuri muutu. Jos pidät hyvin niin tsäkällä myyt pois 5v kuluttua paremmalla hinnalla. Puolet lähtee hinnasta pois liikkeestä ulos käveltäessä mutta sen jälkeen vain kunto ratkaisee...

        Senverran sekava viesti eli uuden kitaran arvo tipahtaa heti 50% kun tulet liikkeestä ulos. Tämän jälkeen hinta ei juuri muutu mihinkään...


    • älä työnnä kättäs paskaa
      • ammattilainen

        benton on hyvä ! 20 vuotta oon soittanu ammatikseni eikä oo yhtään kieltä menny poikki.


      • F.e.n.d.e.r
        ammattilainen kirjoitti:

        benton on hyvä ! 20 vuotta oon soittanu ammatikseni eikä oo yhtään kieltä menny poikki.

        Voihan yli 1000e Fenderistäki katketa kielet. Ei se sitä sano et se on paska jos kielet katkee. Ja riippuu mitä soitaa Bluesia vai Thrash Metallia?


      • hb
        ammattilainen kirjoitti:

        benton on hyvä ! 20 vuotta oon soittanu ammatikseni eikä oo yhtään kieltä menny poikki.

        millanen toi harley benton hbst-set 2 olis olisko hyvä


      • Idiotti234
        F.e.n.d.e.r kirjoitti:

        Voihan yli 1000e Fenderistäki katketa kielet. Ei se sitä sano et se on paska jos kielet katkee. Ja riippuu mitä soitaa Bluesia vai Thrash Metallia?

        Kielet saa poikki vaikka Yksi lensi yli käenpesässä. Minä vähemmän herkissäkin. Olin itse paikalla Helsingin pukinmäen konsertissa missä leo freeman oli. Siis 2010 joskus syksyllä. Isokin juttu? Ei tosiaan.Sellaista sattuu. Oli vielä Virve Rosti solistina. Joka halusi vähän eri korkeudesta soitettavan. Asia mikä ei ollut mennyt leo freemanin takaraivoon menneisyyden vankeineen.

        Kieli meni poikki freemannilta. Huh huh!

        Ja keikka jatkui kuin entisillään. En muista mitä soitinta Freemanni soitti 2010, Akustiselta se näytti. Kaveri on soittanut akustisia kitaroita ja sähköisiä. Voisi jopa luulla että se osaa soittaa, kun jatkaa harrastustaan. Se osaa kuitenkin laulaa. Serkkuni soittaa bassoa kuulemma nykyään. En ole varma onko hän parempi basistina kuin timpurina. Tai kitaristina. En ole kuullut.

        Mutta neljässä vuosikymmenessä oppii jotain. Aika paljon. Ihan kuin missä tahansa ammatissa. Ainakin enemmän kuin kolmessa vuodessa mitä itse olen harrastellut. Ainakin sen että osaa jotain. Minä olen loistava.

        Se ei tarkoita, että kunnioittaisin jotain heistä. Se tarkoittaa, että haluan paremmaksi kuin he. Minä en kunnioita ketään. En yhtäkään ihmistä päällä maan. Minä haluan paremmaksi. Ja se näyttää tapahtuvan päivä päivältä paremmin, Siis kitaran soitto.

        Enkä minä ole vaatimaton. En vähääkään piittaa nätisti soittavista. Minä haluan olla legenda ennen kuolemaani, Haluan että minusta pidetään. Että minusta pidetään.

        En tosin kuole jos minusta ei pidetä.

        Jos ottaisin todesta soittamisen, kuolisin. Ihan varmasti.

        En kuole ja olen hengissä ihan Tapiolan henkivakuutusyhtiön kiusaksai. Ja valitaaaaaaan. Valitan niin kauan kuin henki minussa pihisee. Valitan ihan Kelan paskanpuhumisaparaatin vuoksikin. Se ei eroa Tapiolasta mitenkään. Valitan niin kauan kuin henkeni pihisee. Kela kertoilee, että minulla on menossa parissadas hevonvituspäivä meneillään työttömyyteni vuoksi.

        Niin kai sitten. Olen kuulemma saanut potkut ISS:ltä mutta koskaan ei ole tullut lopputilikirjettä kotiosoitteeseeni asti. Siis vaikka kotiosoitteeni on ollut yli kymmenen vuotta sama. Minä ihmettelen.

        Joku patologinen luottamusmies, en viitsi mainita nimeä, oli sitä mieltä että olen mahdollisesti oikeassa. Siis olenhan toistaiseksi sairaslomalla työstäni. Siis että minut olisil aiheettomasti irtisanottu työstäni. Mutta et ole liiton jäsen.

        Minua ei julkisuus haittaa. Minua ei haittaa, että Hannu Almin nimi mainitaan. Sen kun mainitaan. Minua häiritsee vain se että ISS ei tarjoa minulle kultaista kädenpuristusta.

        Numero on tiedossanne. Asioista sovitaan tai tapellaan. Näin yksinkertaista se on 5.6. 2011 asti.

        Ei se ole uhkaus. Voi minulle antaa toki lopputilin, mutta se maksaa. Vähintään sen kuusi kuukautta palkallisena. Pienemmästä emme juttele.

        Minä olen kuulemma saanut lopputilin. Työnjohtajani, siis nykyiseni, Soile Munukka, on lähettönyt minulle lopputilin tai mitä lie kirjeen kahdesti, kuulemma.

        Tuttuni jotka ovat olleet henkiläkuntapäälikköinä yms sanovat ettei Itella munaa tuplasti. En minäkään usko, mutten ole kysynyt.

        En viitsi edes sanoa mitä luottamusmies Katja Mechelin sanoi. Tuo työnantajan paras ystävä. Hän sanoi jotain sellaista minkä vuoksi olisin irtisanoutunut liitosta samantien.

        Tota, eihän häntä kiinnosta olemassaoloni. Jos olisin ollut kiinnostanut häntä olisi kiinnostanut jonkin verran asiani. En viitsi edes arvella mikä demari on kyseessä. Joku idiootti kuitenkin.


    • ainakin mulla

      Minulla on vuoden ajan ollut HB:n Les Paul Custom-kopio, joka on hyvinkin hintansa väärti. Lankun hionnassa on vähän fuskattu (lepän syyt näkyy koholla maalin läpi), mutta sointiin se ei vaikuta. Kielet vaihdoin kunnon satsiin saman tien ja tallaa säätämällä sain kielten korkeuden kohdalleen. Intonaatio-ongelmia ei ole ja mikit on paremmat kuin monessa kokeilemassani Epiphonessa. Hyvin soi ja on kiva soittaa.

      Toinen HB:ni on 88€ presaribasso, josta en etsimälläkään löydä vikaa. Se on siististi tehty ja soi niin kuin pitää. Tottahan kitaraa ostaessa olisi hyvä päästä ensin omin käsin ja korvin testaamaan eikä ostaa sikaa säkissä, mutta minulla on ainakin käynyt omieni kanssa hyvä tuuri. Soittelen lähinnä omaksi ilokseni enkä viitsi maksaa ylimääräistä kuukausipalkkaa siitä, että headstockissa lukee Gibson, kun ei se minusta parempaa kitaristia tee.

      Useimmat Harley Bentonin haukkujat ei ole tainneet edes kokeilla dissaamiaan kitaroita. Nehän on vain kokeilemattakin paskoja, ja tottahan aloittelija soittaa Fenderin 8000€ Yngvie-signature-stratolla paremmin kuin parin huntin kopiolla.

      • ikikyhy

        Sanoo vain tyypit jotka omistaa bentonin....omistin itekkin mut en käytä enää koska oli paska....

        Ei nyt kuitenkaan liioitella kuten tossa sanoit että "vikaa ei löydy etsimälläkään"
        Mistä tahansa kalliista custom mallista tai halvasta ibanezista yms yms...löytää aina joko pientä harmitonta vikaa tai isompaa jos osaa etsiä

        Joo ei sitä omaksi iloksi soittamiseen parempaa tarvi....mutta iloisempaa se soittaminen on jos tulee laadukas ääni. Millä tahansa kitaralla saa kunnon soittoo aikaan mut toinen asia on äänen laatu ja kamat. Ne jotka sanoo että soundi lähtee sormista niin totta kyllä, mutta se ei tarkota kirjaimellisesti sitä että ääni on hyvä jopa paskimmilla mahdollisilla kamoilla


    • parempiakin on

      kielet hajoo, se mikin vaihto jutun pää lähtee, kielen d:n viritys koneisto ei oikein taho pyöriä ja pienen e:n viritys koneisto heiluu. että varmasti parempikin löytyy.

      • Momenttiavain

        Ilmeisesti täällä hyvin harva soittaja huoltaa tai ylipäätään pitää soitintaan kunnossa? Jos virityskoneisto jumittaa tai on löysä, sen saa korjattua itse aika pienellä vaivalla. Ja jos ei opi viikossa soittamaan, se ei ole soittimen vika. Ei jokainen käsiinne saamanne soitin ole automaattisesti "paska" tai 100% timanttia, vaan niille voi ja pitääkin tehdä paljon asioita, jotta ne saadaan soimaan. Kolmen tonnin Gibsonikin on aivan tasan tarkkaan "paska", jos ei sitä osaa käyttää. Itse ostin kirpparilta venäläisen akustisen, johon vaihdoin kielet, hioin särmät otelaudan nauhoista ja madalsin tallaa. Ja kas, siitä tuli ihan soiva reissuskeba repun päällä kulkemaan. Ja pienellä vaivalla.

        Jos Harley Bentonit kerran ovat niin paskoja, lahjoittakaa ne minulle. Kyllä ne soimaan saa.


    • matti meikäläine

      Itelleni on tullut kuva et benton ois tyyliin kestää viikon ja kaula katki, mutta tämä luultavasti vain halvimmissa malleissa, väärällä käytöllä kaiken lisäksi. =)

      Itse omistan bentonin trankkuvahvistimen. Muuten toimii mutta pikkuseikat välillä haittaa. korjaantuu useimmiten sopivasti osoitetulla potkulla kylkeen tai sisääntulon heiluttelulla. =D

      Lopputulos:
      Ei mikään huippunimi, toimii kohtalaisesti, hinta laatu suhde hyvä ekaksi kitaraksi, jos ei ole varma että kiinnostus riittää alkua pidemmälle, mutta toimii vaikka vuosia hyvässä käytössä. soundi melkein muiden kalliimpien kitaroiden luokkaa. ;D

      ps. tehdaskielet eivät kaikissa kitaroissa kestä yhtä pitkään kuin kunnon kielet. ;)

    • Mulla muutamanpäivän sellainen Benton muttakun se perhana ei pysynyt yhtään vireessä, osta mielummin Tokain AST-33 "strato", hieman alle 300,- ja se on testivoittaja ollut jo kahdesti:
      http://www.tekniikanmaailma.fi/kitarapaketit/tokai-goldstar-soundroland-micro-cube

      Noita Tokain stratoja saa 280,- hintaan.

      Itsellänikin oli ko. kitara mutta vaihdoin sen sitten Tokai ALS-48-siin ( tässä myös hinta/ laatu kohdallaan )

    • satky

      ei mitään huippulaatua mutta löytyy hyviä yksilöitäkin. Ostin aikanani itselleni Harley Bentonin kitaran. Maksoi 169€ ja oli erittäin positiivinen yllätys sen hintaiseksi kitaraksi. Ihan hyvä soittaa ja ei kuulostakaan kovin pahalta. Eli aloittelijalle oli onnistunut löytö. Tämän keskustelun siivittämänä kaivoin sen äsken esiin ja tuntui se ihan hyvältä kädessä vaikka tässä viimeisen vuoden aikana Gibsoniin on jo päässyt tottumaankin :)

    • AzA

      On olemassa Hyviä kitaroita ja huonoja kitaroita.


      ...Sitten on olemassa Harley Benton.

      ÄLÄ OSTA

      • Musakitaristi

        Joo! olen aika pitkälle samaa mieltä, en tiedä kuin 2 poikkeusta Harley Bentoneissa, toinen oli puoliakustinen ja toinen lankku (kaverilla tuo puoli-akkari ja toinen yhdellä toisella soittajalla).

        Itse olen useasti testaillu tarpeeksi monta Harleytä mitä porukoilla on ollut (sukulaiset, ystävät ja muuten vaan tutut ja niiden kaverit) ja eipä ole mairittelevaa sanottavaa HB:n skitoista (poikkeuksena siis nuo kaksi tapausta ja sitten tuleekin liuta paskoja kokemuksia).

        Jokainen ketä noiden kanssa on joutunu tekemisiin niin tietää, jotenka en sen enempää lähde ruotimaan.

        PS. Oli näköjään toinenkin ketju jossa HB:n teleä väitettiin olevan alkuperäistä Teleä (Fender) paremi tai saman tasoinen, kyse jostain n. 100 ecen HB:stä, kyseinen kirjoittaja heitti kyllä hienon provon ja osoitti kirjoituksessaan pieniä epäkohtia kuten sen, että Fenderin soittotuntuma olisi huonompi (jokainen skittamies tietää, että se kitara säädetään itelle sopivaksi ja turha vedota siihen, että Fenderin alkuperäinen (kalliimpi vehje) olisi 100 ecen HB:ta huonompi jos ei edes sitä skittaa osaa säätää :-))

        Jatkakaa jutustelua HB:stä, meikää ei vois tämän enempää kiinnostaa tai laittaa aiheesta enää tekstiä, saa riittää.


      • ...
        Musakitaristi kirjoitti:

        Joo! olen aika pitkälle samaa mieltä, en tiedä kuin 2 poikkeusta Harley Bentoneissa, toinen oli puoliakustinen ja toinen lankku (kaverilla tuo puoli-akkari ja toinen yhdellä toisella soittajalla).

        Itse olen useasti testaillu tarpeeksi monta Harleytä mitä porukoilla on ollut (sukulaiset, ystävät ja muuten vaan tutut ja niiden kaverit) ja eipä ole mairittelevaa sanottavaa HB:n skitoista (poikkeuksena siis nuo kaksi tapausta ja sitten tuleekin liuta paskoja kokemuksia).

        Jokainen ketä noiden kanssa on joutunu tekemisiin niin tietää, jotenka en sen enempää lähde ruotimaan.

        PS. Oli näköjään toinenkin ketju jossa HB:n teleä väitettiin olevan alkuperäistä Teleä (Fender) paremi tai saman tasoinen, kyse jostain n. 100 ecen HB:stä, kyseinen kirjoittaja heitti kyllä hienon provon ja osoitti kirjoituksessaan pieniä epäkohtia kuten sen, että Fenderin soittotuntuma olisi huonompi (jokainen skittamies tietää, että se kitara säädetään itelle sopivaksi ja turha vedota siihen, että Fenderin alkuperäinen (kalliimpi vehje) olisi 100 ecen HB:ta huonompi jos ei edes sitä skittaa osaa säätää :-))

        Jatkakaa jutustelua HB:stä, meikää ei vois tämän enempää kiinnostaa tai laittaa aiheesta enää tekstiä, saa riittää.

        HB:n ostaminen on aivan arpapeliä, kun tuotteet ei o kovin tasalaatusia, osa on erittäinkin hyviä yksilöitä ja osa (aika iso osa) täysiä paskoja ja siltä väliltä.
        Osta vajaan parinsadan ei-HB ja se mikä tulee on varmemmin oikeesti hyvä.
        Kaverin bentoni meni master of puppetsin soittamisesta epävireeseen, kun oli virittäny just ennenku alotettiin... et sillai.


    • NÄHTY ON

      MUN YHELLÄ KAVERILLA ON 2 BENTONIA NE ON KYLLÄ HIENOJA JA HALPOJA MUTTA EN NE EI OIKEN PYSY VIREILLÄ SUOSITTELEN EPIPHONEA

      • ...!

        Oon ajatellut aloittamaan kitaran soittamisen ihan omaksi huvikseni ja muutama kaveri onkin nyt ainaki alkuun luvannu vähä auttaa, haluaisin tässä kysellä vähän neuvoja;

        Joten, ensinnäkin olen vasenkätinen ja noita kitaroita on kyllä melko vaikeaa löytää. Hintahaarukka on siinä 80-150 euroa maksimissaan. Akustista haluaisin kyllä ruveta soittamaan mutta onko sähkökitaralla helpompi aloittaa? Tiedättekö kenties mitään hyviä kauppoja Uusimaalla jossa myydään vasenkätisiä akustisia kitaroita?

        Haluaisin muuten myös kysyä mielipidettä tästä HB:n kitarasta, kun en itse kitaroista tiedä juuri mitään, :
        http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbd120cebk_lh.htm

        Vaikka lähinnä omaksi huvikseni haluankin soittaa, en kuitenkaan haluaisi mitään todella epävireistä ja huonolta kuuloista kitaraa. Olen myös katellut tätä Maestro Western kitaraa, joten kertokaa mielipiteenne näistä, mikä on hyvää ja huonoa:

        http://www.best2music.fi/shop/maestro-westernkitara-900p.html

        Kiitos jo etukäteen!


      • ...!
        ...! kirjoitti:

        Oon ajatellut aloittamaan kitaran soittamisen ihan omaksi huvikseni ja muutama kaveri onkin nyt ainaki alkuun luvannu vähä auttaa, haluaisin tässä kysellä vähän neuvoja;

        Joten, ensinnäkin olen vasenkätinen ja noita kitaroita on kyllä melko vaikeaa löytää. Hintahaarukka on siinä 80-150 euroa maksimissaan. Akustista haluaisin kyllä ruveta soittamaan mutta onko sähkökitaralla helpompi aloittaa? Tiedättekö kenties mitään hyviä kauppoja Uusimaalla jossa myydään vasenkätisiä akustisia kitaroita?

        Haluaisin muuten myös kysyä mielipidettä tästä HB:n kitarasta, kun en itse kitaroista tiedä juuri mitään, :
        http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbd120cebk_lh.htm

        Vaikka lähinnä omaksi huvikseni haluankin soittaa, en kuitenkaan haluaisi mitään todella epävireistä ja huonolta kuuloista kitaraa. Olen myös katellut tätä Maestro Western kitaraa, joten kertokaa mielipiteenne näistä, mikä on hyvää ja huonoa:

        http://www.best2music.fi/shop/maestro-westernkitara-900p.html

        Kiitos jo etukäteen!

        piti tuohon vielä lisätä että onko helpompi aloittaa nailon- vai teräskielisellä kitaralla?


      • Y kspuuseppä
        ...! kirjoitti:

        Oon ajatellut aloittamaan kitaran soittamisen ihan omaksi huvikseni ja muutama kaveri onkin nyt ainaki alkuun luvannu vähä auttaa, haluaisin tässä kysellä vähän neuvoja;

        Joten, ensinnäkin olen vasenkätinen ja noita kitaroita on kyllä melko vaikeaa löytää. Hintahaarukka on siinä 80-150 euroa maksimissaan. Akustista haluaisin kyllä ruveta soittamaan mutta onko sähkökitaralla helpompi aloittaa? Tiedättekö kenties mitään hyviä kauppoja Uusimaalla jossa myydään vasenkätisiä akustisia kitaroita?

        Haluaisin muuten myös kysyä mielipidettä tästä HB:n kitarasta, kun en itse kitaroista tiedä juuri mitään, :
        http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbd120cebk_lh.htm

        Vaikka lähinnä omaksi huvikseni haluankin soittaa, en kuitenkaan haluaisi mitään todella epävireistä ja huonolta kuuloista kitaraa. Olen myös katellut tätä Maestro Western kitaraa, joten kertokaa mielipiteenne näistä, mikä on hyvää ja huonoa:

        http://www.best2music.fi/shop/maestro-westernkitara-900p.html

        Kiitos jo etukäteen!

        Tyhmä kysymys, räpyläkokoko?

        41 millisellä kaulalla pystyy pieniräpyläiaset soittamaan.! Siis alle 010:llä- kielillä. Keskikokoisille sormile mieluiten 41 mm:istä suurempi· kaulan leveys.

        Jep. Ja hyvin tekniikan omaaville homma toimii isoilla rapyölllä Ja pienellä kitaran kapea kauallla.

        Sanoisin että 200 euroa olisi ok summa heinäkuussa.Turha edes odottaa että saisi kovan, "kovapuisen" ( lue lehtipuisen) kotelon kitaralle. Se maksaa enemmän kuin kitara.

        Mahonkinen olisi sopiva maailmanvalloittajalle. Kestää kosteudenvaihtekuja,


    • Void_

      Itselläni on Harleyn HB-40R vahvistin. Maksoin siitä 100e. Vahvistin on hyvä siitä, että siinä on hyvä "ääni" eli siitä saa ääntä hyvin ja soi hyvin. Mutta sen oma särö on aivan kuraa, joten suosittelen ostamaan siihen erikseen säröpedaalin tai efektilaitteen.

    • dsfgsdfgsdfgsfd

      millasii noi hb:n seittemänkiäliset skebat on?

    • cobfan

      ei pysy vireessä kunnolla ja paska saundi

    • Jusma

      Itselläni on harley bentonin jazz basso, siistiä työtä, lakkaus hyvä, kaula suora, pysyy vireissä ja nauhat siistit. Hintaansa nähden hyvä ostos.(thomann 118€)

      • Old

        Mulla on kokemusta HB:n kamoista (kitarat, bassot, vahvarit) viitisen vuotta. Lähdin alunperin huumorilla testailemaan mitä noin vähällä rahalla voi saada. Täytyy myöntää, että yllätyin positiivisesti. En toki alunperinkään odottanut suuria, joten tosiaan en pettynytkään. Basso ja kitarat on ollu pakko viritellä alusta loppuun. Uudet kielet niitten korkeus, intonaatio. Koneistotkin olisivat vaihdon tarpeessa, mutta kun vire säilyy, niin olkoot. Olen soitellut kitaraa 40 v ja kehtaan kyllä näillä soitella :-) Viime viikolla tilasin uuden HB -telekopion, joka customoidaan tarpeen mukaan alusta loppuun. Tallamikiksi on jo hankittu Dimarzio Twang king. ja maalit haettu kaupasta. Mielenkiintoista...


      • NoJust...
        Old kirjoitti:

        Mulla on kokemusta HB:n kamoista (kitarat, bassot, vahvarit) viitisen vuotta. Lähdin alunperin huumorilla testailemaan mitä noin vähällä rahalla voi saada. Täytyy myöntää, että yllätyin positiivisesti. En toki alunperinkään odottanut suuria, joten tosiaan en pettynytkään. Basso ja kitarat on ollu pakko viritellä alusta loppuun. Uudet kielet niitten korkeus, intonaatio. Koneistotkin olisivat vaihdon tarpeessa, mutta kun vire säilyy, niin olkoot. Olen soitellut kitaraa 40 v ja kehtaan kyllä näillä soitella :-) Viime viikolla tilasin uuden HB -telekopion, joka customoidaan tarpeen mukaan alusta loppuun. Tallamikiksi on jo hankittu Dimarzio Twang king. ja maalit haettu kaupasta. Mielenkiintoista...

        ja mullakin on jo sen verran kivekset laskeutuneet, että pystyisin surutta vetämään missä vaan kitaralla, jonka nimi nyt ois vaikka Harley Benton.

        ...mutta minua kyllä vähän epäilyttää, onko Benton aihiona niin hyvä, että sitä kannattais alkaa customoimaan?! Mieluummin ettis jonkun käytetyn "rytön", joka puut ois kohdallaan ja siitä lähtis rakentelemaan.
        Miksi uhrata uusia osia kitaraan, jossa ei kuitenkaan ole sitten potenttiaalia?


      • old
        NoJust... kirjoitti:

        ja mullakin on jo sen verran kivekset laskeutuneet, että pystyisin surutta vetämään missä vaan kitaralla, jonka nimi nyt ois vaikka Harley Benton.

        ...mutta minua kyllä vähän epäilyttää, onko Benton aihiona niin hyvä, että sitä kannattais alkaa customoimaan?! Mieluummin ettis jonkun käytetyn "rytön", joka puut ois kohdallaan ja siitä lähtis rakentelemaan.
        Miksi uhrata uusia osia kitaraan, jossa ei kuitenkaan ole sitten potenttiaalia?

        Eiväthän nuo uudet osat hukkaan mene. Jos puut menee polttopuuksi, hommataan sitten se "rytö" tai hommataan uudet runkopuut ja tehdään skrätsistä.


      • 0ld
        old kirjoitti:

        Eiväthän nuo uudet osat hukkaan mene. Jos puut menee polttopuuksi, hommataan sitten se "rytö" tai hommataan uudet runkopuut ja tehdään skrätsistä.

        Unohdin kertoa, ettei kaupasta saa käteen sopivaa kuin tsägällä! Olen ostanut kymmenkunta... Ainoa oli Ibanez western v. 1996, mutta sekin tarvitsi uudet kielet (makuasia). Alkup kielet yleensä halpiskamaa, olipa kyseessä hb tai gibson. Yleensä omaan käteen sovittaminen on iisii...


      • old
        NoJust... kirjoitti:

        ja mullakin on jo sen verran kivekset laskeutuneet, että pystyisin surutta vetämään missä vaan kitaralla, jonka nimi nyt ois vaikka Harley Benton.

        ...mutta minua kyllä vähän epäilyttää, onko Benton aihiona niin hyvä, että sitä kannattais alkaa customoimaan?! Mieluummin ettis jonkun käytetyn "rytön", joka puut ois kohdallaan ja siitä lähtis rakentelemaan.
        Miksi uhrata uusia osia kitaraan, jossa ei kuitenkaan ole sitten potenttiaalia?

        Yllättävästi HB-Telekopio oli hyvä! Kaulan ja bodyn viimeistely olivat ensiluokkaisia. En kalliimmankan luokan 'halpikisista' (enkä usein kakkiimmiistakaan ) ole löytänyt noin hyvin viimeisteltyä kaulaa. Elektroniikkaa ei purkamisen jälkeen saa yhtä hyvää arviota. Potit ja muut osat ovat kuitenkin helposti vaihdettavissa, joten siitä ei enempää, mutta kun en raaski pilata noin hyvää layoutia, niin en maalaa, vaan vaihdan toisenkin mikin :-) En tämän palstan haukkujen perusteelle uskonut! Onkohan noi mollaajat koskaantg soittaneet? Paha provo, mutta menkööt :-D


      • Urmstrong

        Ihan soitettava vehje ja umpipuuta. Oma yksilöni on turhan painava. Nauhojen päät jouduin viilaamaan. Vehje kuulostaa asialliselta Jazz bassolta vaikka mikit ovat tehottomat. Vireessä se pysyy ja on soitettavuudeltaan OK. Jos rahaa on vain satanen, niin kyllä tuollaisella hätätilassa soittaa.


      • old2
        Urmstrong kirjoitti:

        Ihan soitettava vehje ja umpipuuta. Oma yksilöni on turhan painava. Nauhojen päät jouduin viilaamaan. Vehje kuulostaa asialliselta Jazz bassolta vaikka mikit ovat tehottomat. Vireessä se pysyy ja on soitettavuudeltaan OK. Jos rahaa on vain satanen, niin kyllä tuollaisella hätätilassa soittaa.

        Yritin mun projektissa säätää kaulamikin korkeutta, niin se mykistyi totaalisesti (siis mikki) sitten tutkin lähemmin , niin joku "hiuskarvajohdin" katkes. Onneks oon jo päättänyt vaihtaa kaulamikinkin. Puut tässä HB:ssä kelpaa... oon nyt sitten old2, kun en saa vastata omalla nim


      • old2
        old2 kirjoitti:

        Yritin mun projektissa säätää kaulamikin korkeutta, niin se mykistyi totaalisesti (siis mikki) sitten tutkin lähemmin , niin joku "hiuskarvajohdin" katkes. Onneks oon jo päättänyt vaihtaa kaulamikinkin. Puut tässä HB:ssä kelpaa... oon nyt sitten old2, kun en saa vastata omalla nim

        ei mitään tolkkuu tossa rekisteröintijuyussa! vaikka mitä teet, ni ei onnistu! onks .con sp syynä?


      • Tukee
        old2 kirjoitti:

        ei mitään tolkkuu tossa rekisteröintijuyussa! vaikka mitä teet, ni ei onnistu! onks .con sp syynä?

        Ite en suosittelis kyllä kellekkää, taitaa olla vähä tuommosia soittoinnostuksen tappajia. Ite en HB:n kitaraa omista (onnkeseni), mutta naapurin pojan HB SG:tä olen kokeillut kyllä useampaan kertaan - ja huonot puolet: Vire ei tahdo pysyä, mikit hurisee todella kovaa, kovempaa ku perus singlet vaikka ne on ''humbuuckkerit'' ja singlethän hurisee normaalisti paljon enempi ku humpit. Ja ton hintaluokan kitaroissa on kyyllä niiiiiin paljon laadun heittelyä - osa aivan paskoja osa ihan soitettaviaki pelejä.
        Sit tuleeki varmaan ainut hyvä puoli: Viimeistely oli ihmeen hyvää - nauhan päätkään ei paljon törrötelleet!

        Mutta pistää kyllä vituttaa tommoset: Tää on ihan paska tää kitara ku tässä on kieletki ihan liian korkeella ja muutenki ihan perseestä! Ku jotku ei vaa älyä että niitä voi SÄÄTÄÄ! Säätämällä jostai HB:Stäki voi saaha ihan eri kitaran - Jopa soitettavan!

        Mutta muistetaa et jokaisella on ihan oma mielipide - tää mun. Mut voi siellä tosiiaa välis olla hyviiki yksilöitä.

        Kiitos


    • jl

      kaverini osti tossa syksyllä tollasen jollai 120e kitara ja vahvari. mutta kova pettymys sille tuli kun kokeili kitaraa ja huomasi miten paskalta se kuullosti(ainakin särö oli aivan turha). nii että jos on valmis maksaa ees vähä enemmän kannattaa kattoo jotakin yamahaa tai ibanezia. ne on ihan perus hyviä kitaroita.

    • ----------

      Koko paketti eli kitara, vahvari ja tarvikkeet vain 98e! Ihan hyvältä se mun mielestä kuulostaa, joillakin kavereilla on paljon kalliimmat "merkkikitarat" mutta en itse huomaa juurikaan eroa äänessä. Ei tosin ollu särö ominaisuutta vahvistimessa mutta sitä vartenhan ne säröpedaalit ovat. Hinta/laatu suhde on ainakin hyvä, varmaan parempikin kuin monessa kalliimmassa kitarapaketissa.

      • Puoliammattilainen23

        Ei tuo 98€ HB:n paketti nyt oikeasti vedä vertoja "paljon kalliimmalle "merkkikitaroille""
        Jos et eroa huomaa niin sille ei voi mitään.

        Olen noita HB:n vehkeitä kokeillu vino pino ja lohdutellu liutaa näiden omistajia.
        Vain kaksi kertaa oikeasti olen törmänny siedettävään HB:n kitaraan ja näistä molemmat oli ns. puoliakustisia sähkiksiä, mutta HB:t on ollut enempi tai vähempi kuraa ja huonosoundista enkä pidä sitä
        ollenkaan hyvänä soittajan kannalta.

        Jos sun HB paketti tai muu HB pesee esim. Ibanez 1570 sähkiksen, , Fenderin halvahkon Classic Player 60s Straton, Ibanezin DN500BK tai vaikka edes Ibanezin S320, Fenderin Deluxe malleista tai EBMM puhumattakaan niin ainahan sitä voi väittää, eri asia on se, että mikä on totta ja tarua.

        Mulle on ainakin turha tulla väittämään, että joku 98€ paketti soundaa paremmalta kuin paljon kalliimmat merkkikitarat. AIka puurokorva pitää olla kun noita testataan vuoronperään rinnakkain ja HB:n vehje selviytyis voittajana.

        Te ketkä näitä HB:n vehkeitä eli kitaroita ja vahvistimia kovasti yritätte kehua niin kertokaa nyt ihmeessä mulla yksikin kitaran soittaja, joko puoliammattilainen tai ammattilainen tai erittäin edistynyt soittaja, joka oikeasti soittaa HB:n vehkeillä, ei taida oikein löytyä?!

        Mutta ehkäpä nää jutut täällä onkin ihan vitsiä enkä vaan tajunnut :-D


      • Skebaristi vm1980
        Puoliammattilainen23 kirjoitti:

        Ei tuo 98€ HB:n paketti nyt oikeasti vedä vertoja "paljon kalliimmalle "merkkikitaroille""
        Jos et eroa huomaa niin sille ei voi mitään.

        Olen noita HB:n vehkeitä kokeillu vino pino ja lohdutellu liutaa näiden omistajia.
        Vain kaksi kertaa oikeasti olen törmänny siedettävään HB:n kitaraan ja näistä molemmat oli ns. puoliakustisia sähkiksiä, mutta HB:t on ollut enempi tai vähempi kuraa ja huonosoundista enkä pidä sitä
        ollenkaan hyvänä soittajan kannalta.

        Jos sun HB paketti tai muu HB pesee esim. Ibanez 1570 sähkiksen, , Fenderin halvahkon Classic Player 60s Straton, Ibanezin DN500BK tai vaikka edes Ibanezin S320, Fenderin Deluxe malleista tai EBMM puhumattakaan niin ainahan sitä voi väittää, eri asia on se, että mikä on totta ja tarua.

        Mulle on ainakin turha tulla väittämään, että joku 98€ paketti soundaa paremmalta kuin paljon kalliimmat merkkikitarat. AIka puurokorva pitää olla kun noita testataan vuoronperään rinnakkain ja HB:n vehje selviytyis voittajana.

        Te ketkä näitä HB:n vehkeitä eli kitaroita ja vahvistimia kovasti yritätte kehua niin kertokaa nyt ihmeessä mulla yksikin kitaran soittaja, joko puoliammattilainen tai ammattilainen tai erittäin edistynyt soittaja, joka oikeasti soittaa HB:n vehkeillä, ei taida oikein löytyä?!

        Mutta ehkäpä nää jutut täällä onkin ihan vitsiä enkä vaan tajunnut :-D

        Unohdit yhden asian. Jos halvat Harely Bentonin olisivat yhtä hyviä tai parempia verrattuna
        kalliimpiin tai selvästi kalliimpiin niin olisihan se tyhmää ettei ammattilaiset ja puoliammattilaiset ym. sitten näitä hankkisi kun tulevat paljon halvemmaksi.

        Minä en tunne yhtäkään ammattilaista tai puoliammattilaista muuten joka soittaa Harely Bentonin kamoilla.


      • jaa??
        Skebaristi vm1980 kirjoitti:

        Unohdit yhden asian. Jos halvat Harely Bentonin olisivat yhtä hyviä tai parempia verrattuna
        kalliimpiin tai selvästi kalliimpiin niin olisihan se tyhmää ettei ammattilaiset ja puoliammattilaiset ym. sitten näitä hankkisi kun tulevat paljon halvemmaksi.

        Minä en tunne yhtäkään ammattilaista tai puoliammattilaista muuten joka soittaa Harely Bentonin kamoilla.

        Montako ammattilaista/puoliammattilasita tunnet ylipäätään ? heh,,,


    • sgag

      Nyt tuolla pisti niin silmään se, etä ihmiset alkoiva ehdottaa epiphonea tai ainakin vertaamaan niihin. Aikoinani törmäsin täällä Suomi24:ssä aiheeseen, joka käsitteli Harley Benttonia ja Epiphonea. Aiheena oli niiden lähes identtisyydet. Valitettavasti en jaksanut etsiä kyseistä aihetta, mutta nopealla googletuksella löysin kuitenkin muusikoiden.netin aiheen, jossa siis käydään kans tällein hiukan ohimennen epiphonen ja harrikan vertauksia.

      http://muusikoiden.net/artikkelit/1166

      • jaa??

        Keskustelussa tuntuu aina vaan tota kiihkoa löytyvän :-(
        Mun mielestä täytyy toi hintalaatusuhde on aina olennainen juttu. Jos ostaa soittimen muutamalla kympillä, ei voi tonnin soittimen laatua vaatia. Siksi mun kierrellessä mus. kaupoissa useimmiten oon pettynyt yli tonnin kitaroitten laatuun enemmän ku satasen 'rimpuloihin'. Odotusarvot muuttuu hinnan mukaan...


      • hinta ei ratkaise
        jaa?? kirjoitti:

        Keskustelussa tuntuu aina vaan tota kiihkoa löytyvän :-(
        Mun mielestä täytyy toi hintalaatusuhde on aina olennainen juttu. Jos ostaa soittimen muutamalla kympillä, ei voi tonnin soittimen laatua vaatia. Siksi mun kierrellessä mus. kaupoissa useimmiten oon pettynyt yli tonnin kitaroitten laatuun enemmän ku satasen 'rimpuloihin'. Odotusarvot muuttuu hinnan mukaan...

        yli tonnin kitarat voi tulla olemaan aika pettymyksiä. Kokeilin joskus 1250€ Tokaita. Gibson kopio soli, mutta äärimmäisen paha soittaa omaan käteeni. Hävii soitettavuudessa omalle 700€ LTD:lle. Kaula oli kovin paksu ja nauhat jumbon ja normi väliltä kaiketi. Itse tykkään XJ nauhoista. Lisäksi body oli jotain aivan tajutonta. Kaameen paksu ja terävät reunat, jotka ennen pitkään alkoi sattumaan käsivarsille. Kitara painoi kuin synti, joten tunnin keikkaa ei voinut heittää ilman selkäkipuja. Saundi oli hyvä kyllä, mutta en ostaisi sen huonon soitettavuuden takia. Suosin itse ESP:tä ja Ibanezeja niiden hyvän soitettavuuden ja hintalaatu-suhteen takia. 400-500€ Ltd:llä ja Iballa saa todella hyvää laatua hintaan nähden. Soon vaan joku pakko ihmisillä ostaa pirun kalliita soittimia ja sitten alkaa mennä kehuu kavereil ett "maksoin täst tonnin ja on todella hyvä soitin". Mä oon aina pitäny sellast periaatetta, että samaa tai paremmpaa voi saada halvemmallakki (jos olis tajunnu ton nuoren ni olisin säästäny monta sataa euroa ;( ).


    • no money, no funny

      Ostin tänään Harley David........äh...Bentonin, siis strato-mallisen kitaran.

      Kaveri joka sen mulle myi kertoi tehneensä siihen joitakin säätöjä. Oli vaihtanut kielet, suoristanut kaulan (uutena ollut hieman väärässä kulmassa bodyyn nähden) ja blokannut tallan liikkumattomaksi koska vire kuulemma hävisi kampea käytettäessä.

      Ensi kosketus instrumenttiin on kyllä ihan positiivinen. En keksi juurikaan pahaa sanottavaa kitarasta jota Thomann myy tänään 79e/kpl.

      Älkää kuitenkaan ymmärtäkö minua väärin. En todellakaan pysty mitään ylistysvirsiä tässä laulelemaan kuitenkaan.
      Tietenkään mistään huippuyksilöstä ei voida puhua mutta kyllä homma toimii odotuksiani paremmin ainakin tällä hetkellä.

      Yhteenveto: Päällepäin hyvin siisti perus-Strato, hieman painavarunkoinen(n.3,5kg), jokseenkin ok soundinen single coil meininki (vahvistin Marshall MG 15 ministäkki).

      Pitää vireen melko hyvin vaikka virityskoneisto hieman "löysä".

      Sanoisin että hinta/laatusuhde on vähintäänkin hyvä. (muistetaan se 79e)

      Silti tekisi mieli suositella aloittajille hieman "parempaa" soitinta koska omasta mielestäni näillä halvoilla ja monesti ihan kelvollisilla soittimilla on hieman "raskasta" soittaa johtuen halvoista komponenteista, raskaasta rungosta, tietynlaisesta jäykkyydestä ja huonosta viimeistelystä jota kokematon tuskin kaipaa.

      Sillä onhan sanottu että hinta ja laatu kulkevat käsi kädessä. Silti halpakin voi olla "ihan ok".

      • valintaapua

        Kysyn tässä koska en parempaakaan topicia keksi: Miltä sivulta löytyisi kitara-arvosteluja eri kitaroista?Mielellään eri hintaluokista ja koottuna arvosanoja esim. eri lehdistä??


      • KitaraUkko7896795643
        valintaapua kirjoitti:

        Kysyn tässä koska en parempaakaan topicia keksi: Miltä sivulta löytyisi kitara-arvosteluja eri kitaroista?Mielellään eri hintaluokista ja koottuna arvosanoja esim. eri lehdistä??

        harmonycentral hakusanaksi gooleen ja löytyy.
        Varsinaisesti tuolla ei hintoja ole ellei porukat maailmalla ole sitä kertoneet, aika useasti kuitenkin
        käyttäjien arvosteluissa on hinta kerrottu.

        Arvosteluita pitää sitten vähän lukea suotimen läpi, tuolla kun esiintyy ns. " 10 - 30 vuotta" soittaneita virtuooseja jotka eivät erota kitaran tallaa satulasta eli pitää vaan päteä.

        Eli lue huolella tuolta, yritä blokata pois nämä "ns asiantuntijat" jotka eivät tiedä mistä puhuvat niin saa arvosteluista enempi irti.

        Jos haluat lukea Harely Bentonin arvosteluja niin tuolta pitäs löytyä.
        Itse en arvosta Harley Bentonin kitaroita, hyviin en ole törmänny kuin ns. kahteen ja testailtu noita on useita kymmeniä (tämä mun pitkälti johtuu siitä kun omistan "vähän" eri luokan kitaroita ja niistä ei voi puhua lähellekään samaan aikaan), jos kitarasta haluaa maksaa vaikka 50-80 niin mikäs siinä ja kyllähän niistä saa äänet pihalle etc. mutta on aivan turha odottaa 1000 euron kitaran ominaisuuksia, koska enpä nyt rehellisesti sanottuna ole törmänny HB:n joka olis mun helvetin hyvien kepukoiden veroisia.
        Toisaalta joku jo mainitsi, että kyllä myös kalliimmissa vehkeissä saattaa eteen tulla huonompia ja ei hintansa väärttejä kepukoita, sanoisin kuitenkin että harvemmin ja laatuvaihtelut on huomattavasti pienempiä kalliimmassa vehkeessä.


    • juhon

      Itse ostin ensimmäisen Benttonini kokeiltuani kaverin akkarii. Kyseessä on tällanen kapistus: http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbd120cebk_westerngitarre.htm

      Kyllä mun mielestä täs kitarassa hinta-laatu suhde kohtaa. Eli paskaa halvalla. No ei. Tilasin kitaran, koska ihastuin sen ääneen ja hintaan. Itselläni on Kalliimpia akustisia joita pyrin kohtelemaan kunnioituksella ja hyvin, mutta tarvitsin mökkireissuille tällaisen perus kitaran jota voi kuljettaa pehmeässä pussissa ja vaikka säilyttää autossa. Tämä kitara on palvellut minua todella hyvin. Olen myös soittanut sitä Pa:n kautta ja ääni on ihan tyydyttävä. Tietysti jos mietitään, niin 88 Eurolla ei saa edes kunnon virittimiä, saati sitten mikkejä. Mutta sen plussan annan tämän kitaran Elektroakustisista ominaisuuksista että tässä kitarassa on volume ynnä muut säädöt liu´uilla, eikä potikoilla kuten Ibanezin elektroakkareissa. Lisäksi näitä ei voi soiton aikana vahingossa säätää, kuten minulle on monta kertaa käynyt Ibanezin AEL40SE B-Band potikoiden kanssa. Eli tässä tapauksessa on kyllä parempi, että HB on vain kopioinut Takaminea, eikä itse yrittänyt kehittää mitään, niinkuin Ibanez.

      Kaverin kitarasta halkesi se kielen tappi mutta niitä saa tilattua lisää. Lisäksi tämän kitaran viimeistlystä voi todeta, että soitettavuus on kunnossa, itseasiassa parempi kuin kalliimpien merkkejen, joita olen musaliikkeessä testaillut. Nauhat on hyvin hiotut, mutta maali ja liimaroiskeita näkyy kitaran sisällä, mutta mielestäni ne kyllä kuuluvatkin tämän hintaluokan kitaraan. =) Ne kuuluvat hintaan eivätkä vaikuta mitenkään soitettavuuteen.

    • mikedude

      ei noi bentonit mun mielestä niin paskoja oo ittellä on yks ja se on ihan hyvä. paitsi että siitä irtos kieli yllättävän helposti. mutta se johtu kyllä osittain siitä miten käsittelin sitä

    • mainettaan parempia

      Huonompaakin kitaraa voi viritellä, kunhan virityksien yhteishinta ei kohoa niin korkeaksi että kannattaisi suoraan ostaa sitten parempi. Mut esimerkiksi tallan ja satulan voi vaihtaa mikäli tuntuu että kielet on liian korkealla, satulaa voi myös itse koittaa viilata syvemmäksi, tallaa puolestaan säätää niin että kielet menee matalemmalle. Nauhojakin voi viilata/hioa ja varsinkin halvimmissa se kannattaa tehdä ettei käy niin että esim. jonkun Anttilan myymän Williamsin nauhat repii sormet verille. Itelläni muuten ihan kelpo skitta tuo Williams mutta nauhat on tosiaan huonosti viimeistelty. Toisaalta Williamsit antaa mahdollisuuden kokeilla ilman vararikkoa, esim. laittaa akustiseen teräskieliseen sähkiksen mikit ja sähkiskielet. Jos homma menee puihin niin ei tule paha mieli kun skittakaan ei maksanut paljoa.

      Harleyn kohdalla sit uskon että kyse on monesti ihan uskon asiasta ja siitäkin että kuvitellaan että se 175 euroa maksava Harley Benton 1335 vastaa laadullisesti Gibsonin ES-335:ttä ja kun ei ole ihan samaa tasoa (esim. vaikka satula pitää kielet liian korkealla tms) niin petytään niin karvaasti. Harleysta saa ainakin pienin muutoksin varmasti ihan kelvollisen soittimen, ainakin kotimuusikolle. Ammattilaiset on sit asia erikseen mut ne ei täällä palstalla pyöri.

    • tobexx

      Älä vaan ikinä osta Harley Bentonia! Ne on ihan skeidaa, sama asia ku ostasit ämpärillisen paskaa!

    • Awps

      En voi kans suositella bentoneita. Yhden "les paul" kopion olen omistanut, joka oli jo ostaessaan täysi susi. Kaula oli kiero kuin korkkiruuvi, joten jo senkään takia ei vire tietysti tahtonut pysyä.
      Pari viikkoa sillä kuitenkin "soitin" ja seuraavaksi mykistyi tallamikrofoni kokonaan. Joten se siitä idän ihmeestä.

      Kuitenkin toinen bentonni tuli vielä taloon, vaikka joskus vannoin, että ei koskaan enää. Olisi pitänyt jo kerrasta oppia.
      Tässä kitarassa on sentään kaula jotenkuten suora ja elektroniikkakin toimii, MUTTA nauhat eivät tunnu pysyvän paikoillaan
      ja intonaatiota ei tunnu saavan millään kohdalleen... muuten ihan ... roska :)

    • DB

      HB on hyvä aloittelijalle, sillä oppii soittamaan siinä missä Tarjoustalosta ostetulla neljänkympin rämpyttimelläkin.
      Oma eka kitarani oli iskän vuonna nakki ostama nailonkielinen Landola, jonka kaula oli aivan liian leveä minun pienille käsilleni. Sitten sain valkoisen Landolan, joka oli ihan susi. Kyllä sitä soitti ja pysyi se toisinaan vireessäkin, mutta ei kyllä soinut kauniisti. Musiikkikaupan myyjä luuli tekevänsä hyvän kaupan kun suostui vaihtamaan sen upouuteen Ibaneziin, joka soi ja pysyy vireessä ja on minulle täydellinen. Hyvä näin, molemmat kai sitten voittivat siinä vaihtokaupassa :D
      Nyt meinaan tilata Thomannilta 12-kielisen Ibanezin, katsotaan miten naisen käy...

    • sadasda asdsacx

      Huvittavaa, kun joku tuossa aiemmin totesi, että HB Stratokopio olisi painava :D

      Nehän on jotain pahvi-lastulevy-jauho -sekoitusta, eivätkä paina mitään, eivät resonoi (=eivät soi) ja vastaavat soittotuntumaltaan jotain höyläämätöntä tikkuista kakkosnelosen pätkää.
      Samalta kuulostaisi, kun irrottaisi HB:n mikit ja laittaisi ne maitopurkkiin kiinni.

    • Squier4ever

      Jos kerta on pakko saada halvalla skitta ni pistäkää ny se parikybää lisää että saatte Squierin, noissa HB:ssa laatu on aika mitään sanomatonta. Ja sitten jos ei strato tai tele kelpaa niin on olemassa myös Epiphone.

    • -Matti-

      Onko tämä em. Harley Benton joku indonesialainen banaaninviljelijä,joka toimittaa EU:n kustannuksella rupukilpikonnia kitaristin ruokapöytään jos sormi menee vahingossa poikki??..Itse soittelin nuorena miehenä pesusoikkobassoa ja pyykkilautaa.Voi sitä älämölinää kun äitini huomasi katkaistun pyykkinarun ja piloille poratun pesuvadin.Noh.Siitä tuli harjanvarrella kirjailtu helakanpunainen sävy pers´pakaroihin.Silloin päätin pidättäytyä paholaisen asettamista maallisista (helvetillisistä) houkutuksista ja päätin suunnata mittavat henkiset voimavarani vähäväkisten elinolojen kohentamisekseen.Näin minusta tuli poliitikko.

    • HB

      Itelläni on HB ja on kyl ok ja akustinen mut akustinen ei oo HB. HB kävi mulle ja ne voi kuitenki palauttaa jos ei tykkää tai se on rikki jo valmiiks.

    • 2431rq

      Ensimmäin kitarani oli HB. Se toimi hyvin vasta-alkajalle. Mielestäni aloittelijoiden ei välttämättä edes tarvitse "kokeilla" kitaroita. Suurin osa Thomannin Harley Bentoneista sopii vasta-alkajalle ainakin puoleksi vuodeksi... :)

    • Lukekaa nyt god damn

      Luin vain muutaman kommentin alusta, koska meni kauheeks valitteluks tuo meininki.

      Itse soitan pääosin rumpuja/bassoo, mutta se ei hirveesti vaikuta siihen faktaan, että mikä tahansa soitin on yksilö, massatuotannosta huolimatta.
      Voi se 2500e kitarakin mennä rikki vaikka heti, kun sen ottaa käteen. Ei ikinä kannata sanoo kellekkään, että joku on aivan p*ska, ku kaikki soittimiin liittyvä on ihan ihmiskohtaista. Jotkut haluavat sen Gibson, Fender... huippukitaran, mutta kaikilla ei oo varaa. Ite alottelin rumpujen soiton New Soundeilla, jotka ovat hieman kehnot, mutta silti soitin niillä monen monituista vuotta.

      HB:t ei aivan välttämättä ole kuraa. Mitä nyt voi olla pientä kilkettä, mutta missä ei olis. Aina voi korjata ja jos siitä soittimestä tykkää, nii siihen (olis vaikka HB) kyllä satsaa. Itsellä on HB:n 7-kielinen R-457, johon olen satsannut rahaa hieman enemmän kuin millä sen ostin, koska yksinkertaisesti se kitara on vaan mun makuun. Kaikki vaivan arvoista... Kaikki.

      Eli siis ei voi sanoa p*skaksi vaikka olisi omistanut kyseisen, kaikki on niin itsestä kiinni.

    • Hyvin pelittää!

      Itella ainaki toiminu hyvin. Sähköt nyt hiukan kusee, mutta se on ku viisaana rupesin aukomaan sitä tylsyydestäni. Ainoa miinus mitä osaan sanoa on että on aika rajusti kaulapainonen, mutta se sutvittuu nahkahihnalla. Ei tietenkään mitään huippilaatua, mutta kyllä minä ainaki oon ollu tyytyväine.

      Tässä kyseinen minkä omistan:
      http://www.thomann.de/fi/harley_benton_hbp120bk_ebass.htm

    • zau
    • Epäfooni

      Ite olin joskus ostamassa HB:n bassoa ja kun vedin plugin ulos soittamisen jälkeen ni sieltä tuli johtoja ja muita sähkökamoja piuhan mukana ulos. Jäi benttoni ostamatta.

      Kerran oon myös testannu harleyn kitaraa ja käsiin tuli haavoja nouhojen reunoista ja kokoajan sai korjailla virettä. Soundi niissä on myös ihan käsittämättömän kamala.

    • NoJust...

      Kokemusta on parin testauksen verran

      Hinta halpa...laatu huono! Paljon niitä on haukuttu ja minun testauksen perusteella ei syyttä.

      Jaa mitäkö vikaa? Tuntuma hirveän huono, halvan tuntunen, sointi todella ohut, ei pitänyt virettä.

      Varmasti houkuttelee ostamaan, kun ne on yleensä kopioita jostakin ja huomattavan paljon halvempia, kun esikuvansa...muttakun tuntuu vaan se hinta ja laatu niin hyvin täsmäävän, niin enpä tiedä.

      Ensimmäinen kitarani maksoi euroiksi muutettuna jotain 80 ja vaikka oli melkonen pökkelö, niin se nyt sentään soi.

      Kyllähän Harley Bentonillakin voi varmasti opetella soittamaan, jos vaan halua riittää! Se on vaan niin, että sitkun ostaa seuraavan kitaransa ja sijoittaa siihen jo pari kolmesataa, niin viimeistään sen jälkeen jää Bentoni kaappiin pölyttymään. Siinä vähän voi sitt miettiä, että miksei ois samantien sijoittanut sitä paria kolmeasataa.

      Minä oon joskus tarkkailemaan noita käytettyjä. Sieltä saataa löytyä hyviä ihan pilkkahintaan. Tai ainakin sellasia, missä on hyvät aihiot ja joista saa pienellä virittelyllä tosi hyviä!

    • peräkylänrossington

      olen 62 v aloitteleva kitaristi. Ostin HB n maraskuussa. Pintakäsittely ihailtavan hienoa ja virheetöntä. V-amp II kautta hyvät soundit. eikä maksa paljon. ehkä vireen pysymisessä olisi toivomuksen varaa. muuten vaikuttaa hyvältä ostokselta. siis hinta-laatu

      • V Amppila

        Joo, varmasti on laatuvehe tuo lankun palanen.
        Vamppi on ok.


      • Timo_the_talkkari
        V Amppila kirjoitti:

        Joo, varmasti on laatuvehe tuo lankun palanen.
        Vamppi on ok.

        se ei oo mikkää lankku


      • Harley4Life
        Timo_the_talkkari kirjoitti:

        se ei oo mikkää lankku

        nimeommaa!! homot


      • V Amppila
        Timo_the_talkkari kirjoitti:

        se ei oo mikkää lankku

        Kyllä on lankku, ainakin soundeiltaan kaikki aloittelijan halpiskitarat.


    • Fingerlordilainen

      Onhan se vaan hullua ostaa jostain postimyynnista yms. skebaa jos ei ekax pääse testaamaan. Sit tod. näk. joutuu lähettään takas ku onkii iha paska. Vähä sama ku menis sokko treffeille muijaa pokaamaan. Helpompi mennä musa liikkeeseen missä on osaavaa porukkaa jotka oikeesti osaa neuvoo ja opastaa soittimen ostossa ja antaa vinkkejä yms. Ite ostasin käytetyn, sellasen mikä on ok kunnossa ei "loppuun soitettu" sillä rahalla saa taatusti paremman soittimen kun joku halpis skeba on. Monesti tulee hyviä yksilöitä halvalla markkinoille kun iskä yms. ostaa kalliin vimpan päälle skeban ja sit kakaraa ei kiinnostakkaan soittelu ja se myydään muutaman hetken kuluttua uutta vastaavassa kunnossa mutta halvalla. Tälläsissä on tilaisuus saada laatu keppi jäsenetu hintaan.

      • Anonyymi

        Mitä sitä testaamaan jos ekan kepin hankkii ja jos ei ole koskaan edes pitänyt sähkökitaraa kädessään niin aivan sama olla testaamatta koska ei ole yhtään mitään vertailupohjaa!!!!!


    • Tsonni Fakker

      Ostakaa LESBOT käytettyinä!!!!!

      ...rakkaat lapsukaiset: oma ensimmäinen kitara AINA käyttettyinä torilta, huudosta tai muusikoiden.net:istä. Vaikka ostaisitte sen maailman halvimman ( ja huonoimman) starsound-williams,harleypenttonin, ni joku on jo ollut niin a) hyvä soittamaan, että ostaa paremman b) kyvytön oppimaan soittamaan ja myy pois.

      Saatte haluamanne kohtuu vaatimattoman kitaran mutta huomattavasti edullisemmin kuin uutena. Nääs ku ostat uutena 150 e kitarapaketin, ni siitä kuitenkaan kukaan ei maksa satasta. Osta sinä se 80 egellä ja myy parin kk päästä 60 egellä - hävisit vain 20e.

      Mutta 150 eurolla saa jo oivan ( ja soivan) käytetyn...ei ne kitarat mihinkään kulu normikäytössä...maalikohuilla yms ole mitään väliä harjoiteltaessa. Sitte eri asia, jos nauhat on loppuunsoitettu...eli on soitettu niin paljon, että kieli on painanut uran otelaudan nauhoihin... Esim Yamaha PAcifica kitara on lähtöhinnoiltaan jopa Thomannilla yli 200€ ja jatkuvasti niitä myydän selkeästi alle 150€. Vahvariksi joku pikkuinen Microcube 50 egellä...

      • lhljljll

        Se vaan että käytetty kitara on joskus kaliimpi kuin uusi. Varsinkin kokopuukitaroiden arvo ei juuri kulu, päinvastoin nousee vaa.


      • NoJust...
        lhljljll kirjoitti:

        Se vaan että käytetty kitara on joskus kaliimpi kuin uusi. Varsinkin kokopuukitaroiden arvo ei juuri kulu, päinvastoin nousee vaa.

        Ei ole kalliimpi kun uusi tai sitten joku kusettaa...

        Oma lukunsa on nuo vuosikerta stratot ja les paulit, joiden hinta on noussu pilviin, mutta eipähän niitä kannatakkaan ostaa ku sijoitusmielessä...eikä niitä hirveesti oo tarjollakaan.

        Minunkin mielestä käytettynä kannattas ettiä paljon mieluummi, kun että ottaa kaupasta noita halpisratkaisuja.


      • Anonyymi

        Eipä noilla maalikolhuilla ollut väliä Status Quon rytmikitaristillakaan, Parfittilla!!!!


    • keko1

      Tähtä Bentonin Vintage sarjan kitara. Ihan aitoa tavaraa paitsi van se etä on sitä sätämistä ja kiristämistä ennen kuin pelit toimi.

    • eityytyväinen

      Ei kannata ainakaan ostaa harley bentonin kitaran kokoamis settiä. Alotusreiät porattu päin vittua.

      • laslo

        Yks muusikko kaveri soitteli benttonin HBO 850 NT Roundback kitaralla...
        ja hyvältä kuulosti,ite ja vähän kokeilin niin lähti tilaukseen...
        eikä hinta päätä huimaa(99e.)...että on hinta laatusuhde kohillaa...


    • RonnieWood

      Kannattaa kattoa Squierin Bullet- (n. 100-120 €) ja Affinity- (n. 190-220 €) sarjoja. Niistä löytyy hyviä, mun perhetuttava joka on ammattilaiskitaristi osti sellasen Affinityn ja hyvä oli kuulemma.

    • Stuntmanmike

      Kaikki kitarat on ok kunhan vain viittii säätää ja viilata!

      • Anonyymi

        Pääosin näin varmasti on. Halpojen joukossa voi toki olla ihan pommejakin. Vähän kalliimpien osalta todennäköisyys vähenee huomattavasti.

        Halpojen osalta viimeistely ei välttämättä ole niin huolitettua. Itse pitää todellakin osata viilata ja säätää tai sitten joku kaveri, joka osaa homman. Nauhojen päiden hiominen on varmaankin sellainen joka halvemmissa kitaroissa joutuu tekemään. Myös kaulan ja kielten säädöt ovat sellaisia joihin joutuu puuttumaan.


      • Anonyymi

        HB:n saa osina, ainut tapa saada se kuntoon, jos ei laita paria satasta lisää kunnon soittimeen.


    • Pena95

      Tilasin 2 Hb:tä telen ja hb35 todella hyvät molemmat. Mikit on sopivan rouheat,ja laatu kitarassa hyvää. Sama paja ilmeisesti tekee indonesiassa muitakin vastaavia toisille merkeille? Joka tapauksessa aikaisemmat kitarat olleet hinta luokkaa 400-800€,eikä soitto niissä yhtään paremmin irtoa. 30 vuotta on tullut harrastettua kitaraa ja monenlaista keppiä kulutettu. Mainoksella ja merkillä on tietysti iso merkitys,mutta luulen että tänä päivänä isotkin merkit hakevat voittoa ja teettävät osan tuotteista siellä missä se ei maksa paljon.

      • Anonyymi

        Näin se on. Valtaosa kitaroista valmistetaan nykyään Kaukoidässä. Merkkien parhaimmat mallit valmistetaan sitten kotimaassa ja niiden lähtöhinta on tuhansia.


    • Anonyymi

      Mä ruoskin Landolaa.

    • Anonyymi

      Mulla on 315 euron Ibanez, kaula suora ja muutenkin ihan hyvä harrastajalle. Kielet ole vaihtanut ja ostaessani kaikki viritys koneiston kiristys mutterit oli löysällä, niitä ei huomannut ennen kuin alkoi vaihtamaan kieliä. Nehän kannattaa kiristää ennen kuin kielet on paikoillaan tai sitten kielet löysänä mutta ei tietenkään niin tiukalle että vinkuu!

    • Anonyymi

      kitaravahvari kuulostaa paremmalta kun mitä se on aina tulee uusia yrittäjiä kitarat sen sijaan ovat hyviä ja kosketinsoittimet hyviä myös ter. olli mono mononen

      • Anonyymi

        Harley Benton putkivahvistimiet ovat hyvä.


    • Anonyymi

      Tilasin nyt Harley Benton CST-24T kitaran. Lueskelin että HB laatu on parantunut huimasti ja että olisi nyt hyvällä tasolla. Kyseisen mallin esikuva, eli PRS Custom 24 maksaa monta tuhatta euroa. Tuo CST-24T maksoi 249 €.

      • Anonyymi

        Moni väri myytiin loppuun viikossa. Uutta tulee vasta usean viikon päästä.


    • Anonyymi

      Halpa on halpaa. Vaikka monet HB:t on näköistuotteita, niin sellaisena pysyy laadullisesti. Kunnollisesta joutuu ikävä kyllä maksamaan enemmän, laatu ja viimeisely.
      Jos riittää rämpyttely pelkästään, sitten ok. Siitä vaan.

      • Anonyymi

        Halpa on nykyään myös yllättävän hyvä. Vielä 10-15 vuotta sitten ei näin ollut. Moni jenkkifirma valmistuttaa halvemmat mallinsa myös nykyään kaukoidässä.

        Esim. Cort Guitars (Cor-Tek Corporation) tekee alihankintana ison osan muidenkin merkkien halvemmista kitaramalleista. Sitten lätkäistään vain oma merkki lapaan. Harley Benton ei poikkea tästä kuviosta. Kitarat valmistetaan kaukoidässä (esim. Vietnam).


      • Anonyymi

        Esimerkiksi yllä mainittu CST-24 on monessa arvostelussa kehuttu olevan soitettavuudeltaan yllättävän lähellä alkuperäistä tuotetta, jota se emuloi. Näin on myös monen muun HB mallin kanssa. Halpatuotantoa vaivaa lähinnä huolimaton viimeistely. Itse joutuu varmasti vähän "viilaamaan" ja säätämään halpatuotannon tekelettä. Jos taas hinta-laatu suhdetta ajattelee, niin Harley Benton on vahvoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi yllä mainittu CST-24 on monessa arvostelussa kehuttu olevan soitettavuudeltaan yllättävän lähellä alkuperäistä tuotetta, jota se emuloi. Näin on myös monen muun HB mallin kanssa. Halpatuotantoa vaivaa lähinnä huolimaton viimeistely. Itse joutuu varmasti vähän "viilaamaan" ja säätämään halpatuotannon tekelettä. Jos taas hinta-laatu suhdetta ajattelee, niin Harley Benton on vahvoilla.

        Harley Benton hintaansa nähden hyvä kitara, ja tässä videossa näkyy miten se soi osaavan soittajan käyttämänä. Kappale on varmaan kaikille tuttu.
        https://www.youtube.com/watch?v=usYlvZi2LkQ


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halpa on nykyään myös yllättävän hyvä. Vielä 10-15 vuotta sitten ei näin ollut. Moni jenkkifirma valmistuttaa halvemmat mallinsa myös nykyään kaukoidässä.

        Esim. Cort Guitars (Cor-Tek Corporation) tekee alihankintana ison osan muidenkin merkkien halvemmista kitaramalleista. Sitten lätkäistään vain oma merkki lapaan. Harley Benton ei poikkea tästä kuviosta. Kitarat valmistetaan kaukoidässä (esim. Vietnam).

        Cort on Etelä-Korealainen yhtiö jolla on tehtaat myös Indonesiassa ja Kiinassa. Ostin juuri Thomannilta Squire Bullet Mustangin joka on Made in Indonesia ja sarjanumeron kirjaimen mukaan Cortin valmistama.


    • Anonyymi

      Älä osta niitä halvimpia, petyt pahasti. Hintaluokassa 200-300e löytyy todella hyviä kitaroita ja rahalle vastinetta. Itselläni on 200-400 e Bentoineita 4 kpl. Olen muutamaan päivittänyt grafiitti tallan ja lukittavat virittimet. Siistejä soittimia noin
      yleensä ja laatu on parantunut koko ajan.

      • Anonyymi

        Hintaluokka 200-400 € on edelleen aika edullinen. Moni vastaavilla spekseillä oleva "merkkikitara" maksaa monesti aika paljon enemmän.


    • Anonyymi

      Harley Benton on muutakin kuin pelkät kitarat. Tuotemerkin alta löytyy paljon eri tuotteita. Harley Benton TUBE15 Celestion vahvistin on yksi esimerkki ja sitä on kehuttu. Harley Benton MiniStomp pedaaleja löytyy nykyään myös valikoimasta.

      • Anonyymi

        The full range of MiniStomp effects from Harley Benton is as follows:

        - The Sucker Punch, a high-gain metal distortion
        - The Fast Lane, an old-school flanger effect inspired by the tones of the Electro-Harmonix Electric Mistress
        - The Hot Mod, an 11-mode multi-effects pedal with a host of modulation options on board. These include: two choruses, two flangers, two phasers, a vibrato, uni-vibe, optical and standard tremolo and an analogue filter.
        - The Spinner, a three-mode modulation pedal with phaser, vibrato and chorus sounds onboard.
        - The MicroCAB, an 11-mode cabinet simulation pedal with a wide range of speaker and cab options.
        - The Shaft, an auto-wah/envelope filter with three operation modes.
        - The Magnum DI, a small DI box that offers an unbalanced quarter-inch out, a balanced XLR out, switchable cabinet simulation, /- 20dB input gain and a ground lift switch.
        - The Phone Home, a small headphone amplifier with a single volume control and both quarter- and eighth-inch ins and outs.
        - The Deep, a five-band graphic equaliser voiced for bass guitars, with bands ranging from 62.5Hz to 4KHz.
        - The Intersection, a small ABY box.
        - The Troubadour, an acoustic simulator for electric guitars.
        - The 5-band, a five-band EQ with bands ranging from 100Hz to 4KHz.
        - The Green Tint, a TS-style overdrive with an added boost mode.
        - The Silly Fuzz, a take on the classic silicon Fuzzface circuit.
        - The Heat, an overdrive pedal based on the sound of a cranked tube amplifier.
        - The Dealbreaker, a take on the classic Marshall bluesbreaker.
        - The Drop Kick, a modern-voiced distortion pedal
        - The Rodent, a take on the ProCo Rat with three variations on the circuit.
        - The Dr D, a take on the overdrive sound of a Dumble amplifier.
        - The Fuzzy Logic, a take on the classic germanium Fuzzface.
        - The Plexicon, an overdrive based on the sounds of a 100-watt Marshall Plexi.
        - The True Grit, a take on the sound of an old-school combo amp’s overdrive
        - The Alien Signal, a bitcrusher with high- and low-pass filter modes.
        - The Edgy, a digital delay pedal.
        - The Copy Paste, a minimalist one-knob looper pedal.
        - The Deep Blue, a digital reverb.


      • Anonyymi

        Harley Benton MiniStomp Big Fur, creamy fuzz tone inspired by the classic Big Muff pedal.


    • Anonyymi

      Itselläni oli aikoinaan ensikitarana punainen.Kent / Hagström

    • Anonyymi

      Oon halunnut sähkökitaraa aika kauan ja ostetaan sellanen mukle isin kaa mutta ei löydetä hyvä laatuista n. 150-180 eurolla paitsi Harley Bentoneita mutta iskä sanoo että ne on vaan huonolaatuisia ja sen näkee hinnastakin, toki on niitä kalliimpia Bentoneita. 💖

      • Anonyymi

        Genesiksen Mike Rutherford kerrotaan soittaneen Genesis kiertueella Squierin halvimmilla kitaroilla (Squier Bullet Stratocaster). Ilmeisesti ovat hänen mielestä hyviä, kun kelpasivat kiertueen keikoille.

        Mike Rutherford is playing entry-level Squier Bullet Strats on Genesis tour
        https://www.musicradar.com/news/mike-rutherford-squier-strat

        Kannattaa toki käydä liikkeessä testaamassa noita. Helpompi on testata kuin Harley Bentonin kitarat, jotka joutuu tilaamaan. En tässä dissaa HB kitaroita, vaan totean vain tämän asian. HB joukossa on ihan hyviä malleja ja niitä on myös kehuttu.


    • Anonyymi

      Kannattaa ostaa Fenderin Les Paul. Minulla on ja en ole parempaa koskaan soittnau

      • Anonyymi

        Mikä on Fender Les Paul? Tarkoitatko kenties Fender Special Edition Custom Telecaster mallia, joka on melko lähellä Les Paul tyyppistä kitaraa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on Fender Les Paul? Tarkoitatko kenties Fender Special Edition Custom Telecaster mallia, joka on melko lähellä Les Paul tyyppistä kitaraa?

        En. Tulin lähinnä trollaamaan ja esittämään tyhmää.


    • Anonyymi

      Pari Bentonia ollut. Yhdessä oli paskaa kaikki, toisessa kaikki paitsi kaula.

    • Anonyymi

      Halvat Bentonit olivat huonoja joskus 20 vuotta sitten, mutta niin olivat huonoja kaikki muutkin halvat kitarat 20 vuotta sitten.

      • Anonyymi

        Monet kehuvat kuitenkin HB kitaroiden hinta/laatu suhdetta, kun sijoittaa hivenen enemmän maksavaan malliin (yli 200 €).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet kehuvat kuitenkin HB kitaroiden hinta/laatu suhdetta, kun sijoittaa hivenen enemmän maksavaan malliin (yli 200 €).

        Parin sadan Penttonit pieksee parin tonnin Gibsonin kaikilla osa-alueilla.


    • Anonyymi

      Jotkut sanoo että on "hirvee riski ostaa HB"
      No onhan tuo 100e helwatan iso raha joten iso on myös riski😆

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      424
      4655
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1660
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1401
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1309
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1204
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1141
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      950
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      827
    Aihe