Kerran JT tulivat ovelleni. Tietysti olen kiinnostunut lukemaan heidän materiaaliaan ja keskustelemaan.Seurailenhan tätä palstaakin. Otin avomielisesti ja kiitellen lehtiä vastaan. Luulin että minulle tehdään pian uusintakäynti. Kesti peräti 3 kuukautta ennenkuin todistaja tuli seuraavan kerran ja toi kirjan. Sen jälkeen ketään ei ole käynyt ovella.
Te ette saa uusia ihmisiä toimintaan, jollette panosta kiinnostuneiksi luokittelemiinne ihmisiin tämän enempää.
Jehovan todistajia syytetään tällä palstalla kotirauhan rikkomisesta ja agressiivisesta käännyttämisestä. Minä en ainakaan ole samaa mieltä. Aiemmin todistajia kulki alueellani paljon. Viimevuosina heitä ei ole näkynyt juuri ollenkaan. Mua ei ainakaan haittaa jos JT käyvät. En pistä pahaksi ilmaisia kirjoja ja lehtiä, mukavaahan noita on lueskella.
Kenttätyössä laiskotellaan
11
848
Vastaukset
- UskoToivo
>> Mua ei ainakaan haittaa jos JT käyvät. En pistä pahaksi ilmaisia kirjoja ja lehtiä, mukavaahan noita on lueskella.
Onpa ikävää, jos et saa kirjallisuutta, kun kukaan ei käy. Minulla on muutama ylimääräinen kirja, esim. Elämä maan päällä - kehityksen vai luomisen tulos? (noin 250 sivua, kuvitettu), Ihmiskunta etsii Jumalaa (noin 350 sivua) ja Tieto joka johtaa ikuiseen elämään (noin 200 sivua). Kaikki kyseiset kirjat ovat taskukokoisia.
Jos sinua kiinnostaa, voin lähettää sinulle valitsemasi kirjan, kunhan lähetät minulle sähköpostissa osoitteesi ja nimesi. Eikä maksa mitään!
[email protected]- utelias.
Kiitoksia vain. Olen onnistunut saamaan ajankuluessa nuo kaikki mainitsemasi kirjat,milloin mistäkin!Ehkäpä joku toinen kiinnostunut hyödyntää tarjouksesi. Joku toi ovelle viimeksi sen uusimman "Mitä raamattu opettaa".
Tietysti luettavaa saa jos menee käymään salilla, en tosin ole saanut sitä aikaiseksi. - UskoToivo
utelias. kirjoitti:
Kiitoksia vain. Olen onnistunut saamaan ajankuluessa nuo kaikki mainitsemasi kirjat,milloin mistäkin!Ehkäpä joku toinen kiinnostunut hyödyntää tarjouksesi. Joku toi ovelle viimeksi sen uusimman "Mitä raamattu opettaa".
Tietysti luettavaa saa jos menee käymään salilla, en tosin ole saanut sitä aikaiseksi.>>Tietysti luettavaa saa jos menee käymään salilla, en tosin ole saanut sitä aikaiseksi.
On helpompikin keino saada esim. lehdet luettavaksi. Ota puhelinluettelo ja sieltä kohta "Jehovan todistajat". Soita kyseiseen numeroon ja kerro, että haluat lehtiä. Kerro vain osoitteesi. Luulisin, että sinulle tuodaan sen jälkeen säännöllisesti lehdet, jos niin haluat. Jos et halua keskustella lehtien tuojien kanssa, sano se suoraan. Kyllä saat pelkät lehdetkin ilman keskustelua. Toki keskustelut ovat usein puolin ja toisin kiinnostavia, vaikka kaikista asioista ei olisikaan samaa mieltä. Eikö siinä kirjassa ole niin paljon (tarkoitushakuisia) lainausvirheitä, ettei siitä kannattaisi juurikaan mainita?
- tiukulle
t-i-u-k-u kirjoitti:
Eikö siinä kirjassa ole niin paljon (tarkoitushakuisia) lainausvirheitä, ettei siitä kannattaisi juurikaan mainita?
Eikai se nyt niin tarkkaa ole niitten lainausvirheitten kanssa, kerran ilmaiseksi annetaan :)
Osaatko sinä suositella jotain tasokasta JT kirjaa?
(siis järjestön painamaa) tiukulle kirjoitti:
Eikai se nyt niin tarkkaa ole niitten lainausvirheitten kanssa, kerran ilmaiseksi annetaan :)
Osaatko sinä suositella jotain tasokasta JT kirjaa?
(siis järjestön painamaa)>>Osaatko sinä suositella jotain tasokasta JT kirjaa?
En, miksi osaisin? Kaikki kirjansa ajavat samaa järjestön edunmukaista asiaa. Tosin ehkä lapsille voisi suositella kirjani raamatun kartomuksia. Ainakin osaa kertomuksista.- kirjoista.
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Osaatko sinä suositella jotain tasokasta JT kirjaa?
En, miksi osaisin? Kaikki kirjansa ajavat samaa järjestön edunmukaista asiaa. Tosin ehkä lapsille voisi suositella kirjani raamatun kartomuksia. Ainakin osaa kertomuksista.On totta että kirjat ajavat järjestön asiaa. Kirjoissa ylistetään aina Jt järjestöä, arvostellaan kristikuntaa sekä nostetaan Jt uskoa muiden yläpuolelle. Mielestäni nämä ovat vakioteemoja.
Lisäksi kaikissa kirjoissa käsitellään samoja asioita. Toki jokaisessa on uuttakin asiaa, mutta tietyt perusasiat ovat esillä joka kirjassa jossain muodossa.
Paljon niistä hyviäkin ajatusia löytyy. Esim Ihmiskunta etsii Jumalaa kirja oli mielestäni tasokas ja antoi hyvät perustiedot muista uskonnoista.
Mielestäni kirjojen tyyli on selväjärkinen ja kiinnostava. Varmaan siksi tykkään lukea niitä. Miinuksena ovat just ne mahdolliset epäluotettavat lainaukset ym mutta muuten mukavaa luettavaa jos vertaa hengelliseen kirjallisuuteen yleensä.
Täytyy ajatella itse ja valikoida itse asia, turhien "järjestöpuheiden" seasta.
- Tunnen erään parin
jossa sisar makilee yleisimmin kotona ja vähän työkavereilleen vie lehtiä silmänlumeeksi.
Eikä ole velikään paljon parempi. Hiukan aktiivisemmin käy salilla ja kentällä harvakseen.
Näyttää heidän kohdallaan siltä että suurin työ on jo tehty ja nyt sitten odotellaan maailmallisten touhuissa maailmanloppua. Kaikesta nuoruuden hengenpalosta ei ole tietoakaan.
Sama näkyy omalla asuinalueella, jossa enne kävi innokkaita mutta tännään nuo onnokkaat makailevat sohvillaan katsellen television sarjaaohjelmia.
Jehovantodistajien uskontoa on kohdannut vakava inflaatio.- utelias.
Ihmisten into on laantunut. Siihen on varmasti monia syitä. Näin on käynyt monien muidenkin liikkeiden kohdalla. Luulen että ihmiset eivät enää koe tarvitsevansa uskontoa mihinkään. Siksi kirkostakin erotaan paljon.
Tuskin itsekään liityn mihinkään kovin helposti. Minusta on kuitenkin mukavaa tutustua eri elämänkatsomuksiin. Aina niistä jotain hyvää oppii vaikkei kaikkea pystyisi hyväksymäänkään.
Kiitokset UskoToivolle tuosta vinkistä lehtien tilaukseen.
En kirjoittanut avausta nimellä "kirjat esiin" joten en myöskään kommentoi sinne.
- salaisuus?
!!!
- utelias.
En muuten ole JT. Usko pois!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 342353
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472096- 402032
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3201850- 1171493
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161425Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71308Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101157- 411055
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661036