Olen saanut panacodia jo usean vuoden ajan krooniseen päänsärkyyn, syön lääkkeitä lääkärin annostuksen mukaan 2kpl 1-3 kertaa vuorokaudessa tarvittaessa.
Lääkkeen ottamisen jälkeen, tulee rauhallinen levollinen olo joka kestää parituntia. Mites teillä toimii?
Uskaltaako noita ottaa 3 kerralla?
Panacod-hyvä olo
130
148820
Vastaukset
- *nellie*
Panacodhan sisältää euforisoivaa ainetta, eli aiheuttaa hyvänolon tunteen..
- Tomppeli222
Sain yhdestä Panacodista sellaisen olon, että tekisi mieli lyödä sitä lääkäriä paistinpannulla päähän, kun määräsi sellaisen.
Kannabispohjaiset kipulääkkeet laillisiksi kiitos. - voi voi sentään
Panacod sisältää parazetamolia ja kodeiinia kodeiini
kun kohtaa aivojen välittäjäaineet syntyy kehon omaa morfiinia.
ja morfiini...No tajusit idean. - ettiiämittään
voi voi sentään kirjoitti:
Panacod sisältää parazetamolia ja kodeiinia kodeiini
kun kohtaa aivojen välittäjäaineet syntyy kehon omaa morfiinia.
ja morfiini...No tajusit idean.Aaaaaahahahaaaarrrgggghhhh XD Kiitos nauruista. Kodeiiniannoksesta n. 5-10% muuntuu maksassa tietyn entsyymin vaikutuksesta morfiiniksi. Kodeiini on unikosta saatava yhdiste. Lääkkeessä se on kodeiinihemihydraattifosfaattina, josta maksan entsyymin avulla muunnetaan morfiinia.
- Anonyymi
Tomppeli222 kirjoitti:
Sain yhdestä Panacodista sellaisen olon, että tekisi mieli lyödä sitä lääkäriä paistinpannulla päähän, kun määräsi sellaisen.
Kannabispohjaiset kipulääkkeet laillisiksi kiitos.😂❤️
- Olet
Opioidi koukussa. Morfiini on se mistä hyvä olo tulee. Panacodeissa on kodeiini joka on yksi heroiinista eroteltava kipulääke joka metabolisoituu maksassa morfiiniksi.
Itse naukkailin panacodeja poretablettimuodossa joskus liikaakin. Toleranssi nousee nopeasti ja lopulta vedät niitä "ihan vaan varmuuden vuoksi" vähän niin kuin tupakkaa.
Panacodeissa on parasetamolia joka on maksatoksista ja tuhoaa runsaissa määrissä maksaa. On olemassa keino miten talteen saa pelkän kodeiinin mutta ohjetta ei voi antaa sillä olisihan se meille kaikille vaarallista ja koko yhteiskuntaa syvästi haittaavaa.
Ainahan voi vetää niin paljon kuin haluaa mitä vaan mutta onko se kannattavaa... se onkin eri juttu.- sssså
ei ketään voi pakkolääkitä..mitäs otit?
- otin
sssså kirjoitti:
ei ketään voi pakkolääkitä..mitäs otit?
kun oli niin leppoisat oltavat.
- sinunlaiset....
otin kirjoitti:
kun oli niin leppoisat oltavat.
....tyypit aiheuttavat sen, että kun me OIKEASTI sairaat ja kovista kivuista kärsivät mennään lääkäriltä pyytämään noinkin vahvaa lääkettä, katsovat meidät narkkareiksi.
Näin kävi myös mulle kerran uuden omalääkärin kanssa, mutta lopulta lääkäri uskoi (kun luki paperini), että olen todella sairas. Ensin piti mulle saarnaa katukaupasta ja riippuvuuksista jne.
Terv. 59-v nainen, 20 kipua takana, loppuikä edessä. - vaan mutta
sinunlaiset.... kirjoitti:
....tyypit aiheuttavat sen, että kun me OIKEASTI sairaat ja kovista kivuista kärsivät mennään lääkäriltä pyytämään noinkin vahvaa lääkettä, katsovat meidät narkkareiksi.
Näin kävi myös mulle kerran uuden omalääkärin kanssa, mutta lopulta lääkäri uskoi (kun luki paperini), että olen todella sairas. Ensin piti mulle saarnaa katukaupasta ja riippuvuuksista jne.
Terv. 59-v nainen, 20 kipua takana, loppuikä edessä.ostin lääkkeet espanjasta. Eikä katukaupassa mitään lääkäriltä saatuja lääkkeitä myydä. Reseptit ovat liian pieniä.
Katukaupan lääkkeistä suurin osa tulee ulkomailta tai/ja apteekkiryöstöjen kautta.
t: Jarkko, 32v, 15 vuotta vastuullista huumausaineden käyttöä ja vähittäiskauppaa ilman tuomiota/ongelmia. - pööö
vaan mutta kirjoitti:
ostin lääkkeet espanjasta. Eikä katukaupassa mitään lääkäriltä saatuja lääkkeitä myydä. Reseptit ovat liian pieniä.
Katukaupan lääkkeistä suurin osa tulee ulkomailta tai/ja apteekkiryöstöjen kautta.
t: Jarkko, 32v, 15 vuotta vastuullista huumausaineden käyttöä ja vähittäiskauppaa ilman tuomiota/ongelmia.maailman paras kuitti jarkko!! ihan rupes naurattamaan.. ite makaan klesana himassa ja kiskon panacodei ja roikun netis..
- sankaritar8888
No nyt nyt. Panacodeissa ei todellakaan ole mitään heroiinia. Panacod on opioidipohjanen kipulääke eli sen vaikuttava ainesosa muuttuu miedosti morfiinin kaltaseks elimistössä.
Missään vaiheessa Panacod ei kuitenkaan sisällä sinänsä varsinaista morfiinia, eli ei ole esim varsinaisella huumausaine A-listalla eli ns. voimakkaasti euforisoiva kipulääke.
Ja mitä tohon heroiiniin eli diasetylmorfiiniin tulee, niin se on taas synteettistä morfiinia, n. 8 kertaa vahvempaa. Panacod ei oo sitä nähnytkään. - Methadon
Terv. 59-v nainen, 20 kipua takana, loppuikä edessä.Itsellä on polvivamma, palleatyrä, useampi vatsahaavauma ja ruokatorven supistajalihaksen rappeutuma. Normaalilla kielellä: ontuminen, helvetillinen vatsakipu ja koko aikainen oksentelu
No mutta mullapa sattuu olemaan kämmen selässä ja sormissa tatuointeja joten lääkäri määräs mulle polveen mobilatia, vatsahaavoihin 500mg panadolia ja oksenteluun hiilitabletteja. Pyysin jotain oikeita lääkkeitä niin vastas lekuri että ei voi antaa narkkareille muuta. Tein kyseisestä lekurista valituksen ja vaadin toista lekuria joka välittömasti määräs mut magneetti kuviin ja vatsa tähystykseen.
En tiedä että pitääkö tää paikkansa mutta kuulin että kyseinen lekuri olis saanu sen verran kovat nuhteet että päätti vaihtaa duuni paikkaa.
Toiset ihmiset hakee niitä lääkkeitä huvikseen ja toiset joutuu olemaan ilman vaikka tarvisikin niitä. Johtuu se ulkonäöstä tai mistä tahansa muusta niin se on mun mielestä aika HELVETIN väärin. - Diabeetikko
Methadon kirjoitti:
Itsellä on polvivamma, palleatyrä, useampi vatsahaavauma ja ruokatorven supistajalihaksen rappeutuma. Normaalilla kielellä: ontuminen, helvetillinen vatsakipu ja koko aikainen oksentelu
No mutta mullapa sattuu olemaan kämmen selässä ja sormissa tatuointeja joten lääkäri määräs mulle polveen mobilatia, vatsahaavoihin 500mg panadolia ja oksenteluun hiilitabletteja. Pyysin jotain oikeita lääkkeitä niin vastas lekuri että ei voi antaa narkkareille muuta. Tein kyseisestä lekurista valituksen ja vaadin toista lekuria joka välittömasti määräs mut magneetti kuviin ja vatsa tähystykseen.
En tiedä että pitääkö tää paikkansa mutta kuulin että kyseinen lekuri olis saanu sen verran kovat nuhteet että päätti vaihtaa duuni paikkaa.
Toiset ihmiset hakee niitä lääkkeitä huvikseen ja toiset joutuu olemaan ilman vaikka tarvisikin niitä. Johtuu se ulkonäöstä tai mistä tahansa muusta niin se on mun mielestä aika HELVETIN väärin.Itse olen saanut apua noihin ääreishermokipuihin
Panacodista. 1tbl (500mg) 1-2 kertaa/vrk/tarv.
Jos yöt olleet unettomia=kipu niin 2tbl illalla
auttaneet. Fysiatrian ylilääkärin määräämä
resepti (Meilahti). - hemmo meikusta
sankaritar8888 kirjoitti:
No nyt nyt. Panacodeissa ei todellakaan ole mitään heroiinia. Panacod on opioidipohjanen kipulääke eli sen vaikuttava ainesosa muuttuu miedosti morfiinin kaltaseks elimistössä.
Missään vaiheessa Panacod ei kuitenkaan sisällä sinänsä varsinaista morfiinia, eli ei ole esim varsinaisella huumausaine A-listalla eli ns. voimakkaasti euforisoiva kipulääke.
Ja mitä tohon heroiiniin eli diasetylmorfiiniin tulee, niin se on taas synteettistä morfiinia, n. 8 kertaa vahvempaa. Panacod ei oo sitä nähnytkään.Kai jokainen kuitenkin tietää, että panacod on TILAPÄISLÄÄKE kipuihin kunnes syy löytyy/haetaan. "Ota reilusti"vaikka 10 per päivä???!? Panacod jatkuvasti käytettynä tappaa maksan. Ilman sitä ei pysty elämään. Siirrännäisiä satunnaisesti satunnaisille luovusten saajille saatavilla. Jatkokäyttäjille niitä toivottasti ei anneta ja onneksi se näkyy veriarvoissa. Hae syy, älä tapa oireita. Siten tapat itsesi ja myrkytät lähimmäistesi mielen! Paskahousujen hommaa on lähteä ja jättää asiat muille kuin luopiot ikään.
- ei muuhun
Jouduin särkyyn ottamaan Panacodia, kokeilin pari, kolme kertaa. Auttoikin särkyyn. Testasin sen jälkeen mitä muuten tuntuu, neljä nappia kerralla suuhun. Ei se muuta tehnyt, vain jalat saattoi hieman tuntua horjuvalta. Edes kotona kukaan ei huomannut, että se siitä "morfiinista". Viina on parempaa.
- ssssssssssssss----------
Ja mitä tohon heroiiniin eli diasetylmorfiiniin tulee, niin se on taas synteettistä morfiinia, n. 8 kertaa vahvempaa. Panacod ei oo sitä nähnytkään.Farmakokinetiikka:
Parasetamoli ja kodeiini imeytyvät nopeasti ja lähes täydellisesti. Plasmapitoisuuden huippu saavutetaan tunnissa, analgeettinen vaikutus ilmenee 1/2-1 tunnin kuluttua ja maksimaalinen teho noin 2 tunnin kuluttua. Terapeuttisen annoksen jälkeen parasetamolin puoliintumisaika on noin 2-2 1/2 tuntia. Parasetamoli metaboloituu maksassa pääasiassa konjugaation kautta glukuronidiksi ja sulfaatiksi. Pienempi osa metaboloituu oksidatiivisesti sytokromi P450:n kautta, jolloin muodostunut reaktiivinen välimetaboliitti sitoutuu maksan glutationiin sekä erittyy kysteiini- ja merkaturikonjugaattina. Terapeuttisesta annoksesta erittyy noin 2-3 % muuttumattomana, noin 80-90 % glukoronidina ja sulfaattina, ja pienempi määrä kysteiini- ja merkaturikonjugaattina. Kodeiinin puoliintumisaika on noin 2-3 tuntia ja metabolian jälkeen se erittyy pääasiallisesti kodeiini- ja norkodeiinikonjugaattina sekä myös (noin 20 %) morfiinikonjugaattina ja vapaana kodeiinina. - catha
" Panacodeissa on kodeiini joka on yksi heroiinista eroteltava kipulääke joka metabolisoituu maksassa morfiiniksi. "
Kodeiinia ei erotella heroiinista. Kodeiini erotetaan oopiumista, jota saadaan oopium unikosta. Tosin nykyään kodeiini tehdään teollisesti. Oopiumista saadaan myös morfiinia, joka voidaan yksin kertaisella menetelmällä jalostaa heroiiniksi, eli diasetyylimorfiiniksi. Heroiini on siis oma kemikaalinsa, se ei ole yhdiste.
Totta tuossa oli se että kodeiini, eli metyylimorfiini muuntuu maksassa mao-entsyymin avulla morfiiniksi, joka siis on se vaikuttava muoto. Kodeiini itsessään ei omaa minkäänlaista vaikutusta. - catha
Ja mitä tohon heroiiniin eli diasetylmorfiiniin tulee, niin se on taas synteettistä morfiinia, n. 8 kertaa vahvempaa. Panacod ei oo sitä nähnytkään.Kodeiini luokitellaan suomessa huumaavaksi kipulääkkeeksi ja sen hallussa pito ilman asian mukaista reseptiä johtaa huumausaineen hallussapito syytteeseen. Opiaatit luokitellaan kolmeen vahvuus luokkaan ja kodeiini luokitellaan siihen miedoimpaan.
Kodeiini ei muutu elimistössä miedosti morfiinin kaltaiseksi, vaan kodeiini muuntuu elimistössä nimenomaan morfiiniksi. Ja morfiini vasta on se lopullinen vaikuttava aine panacodissa. Kodeiini, eli metyylimorfiini ei itse omaa mitään vaikutuksia.
Lisäksi heroiini ei ole synteettistä morfiinia, vaan se on puoli synteettinen morfiinin johdannainen. - catha
ei muuhun kirjoitti:
Jouduin särkyyn ottamaan Panacodia, kokeilin pari, kolme kertaa. Auttoikin särkyyn. Testasin sen jälkeen mitä muuten tuntuu, neljä nappia kerralla suuhun. Ei se muuta tehnyt, vain jalat saattoi hieman tuntua horjuvalta. Edes kotona kukaan ei huomannut, että se siitä "morfiinista". Viina on parempaa.
Korjataan vaikka se että panacod sisältää kodeiinia, joka muuntuu elimistössä morfiiniksi ja morfiini on vasta se panacodin vaikuttava aine.
Sitten kodeiinin annoksesta. Harvalla neljän panacodin sisältämä kodeiini (120mg) vielä kovin vahvaa päihde vaikutusta tuo.
Ja kerrottakoon vielä että opiaateista ei mene niin pahasti sekaisin kuin viinasta. Opiaatit tuo huolettoman, rauhallisen, puutuneen ja euforisen olon sekä pää käy hitaalla. Suurilla annoksilla saattaa tulla unen kaltaisia tiloja, eli ns. valve unia. Mutta sekaisin ne ei pistä läheskään samalla tavalla kuin viina. Viina onkin yksi pahimmista pään sekoittajista, eikä ihme koska se luetaan dissosiatiivisiin päihteisiin. - panacodia nuppiin
Terv. 59-v nainen, 20 kipua takana, loppuikä edessä.on toi niin väärin.
- Idioottos
catha kirjoitti:
" Panacodeissa on kodeiini joka on yksi heroiinista eroteltava kipulääke joka metabolisoituu maksassa morfiiniksi. "
Kodeiinia ei erotella heroiinista. Kodeiini erotetaan oopiumista, jota saadaan oopium unikosta. Tosin nykyään kodeiini tehdään teollisesti. Oopiumista saadaan myös morfiinia, joka voidaan yksin kertaisella menetelmällä jalostaa heroiiniksi, eli diasetyylimorfiiniksi. Heroiini on siis oma kemikaalinsa, se ei ole yhdiste.
Totta tuossa oli se että kodeiini, eli metyylimorfiini muuntuu maksassa mao-entsyymin avulla morfiiniksi, joka siis on se vaikuttava muoto. Kodeiini itsessään ei omaa minkäänlaista vaikutusta."Oopiumista saadaan myös morfiinia, joka voidaan yksin kertaisella menetelmällä jalostaa heroiiniksi, eli diasetyylimorfiiniksi. Heroiini on siis oma kemikaalinsa, se ei ole yhdiste "
Oletko käynyt muutakuin peruskoulun, jos sitäkään. Mikäs se on jos ei kemiallinen yhdiste. Alkuaine vai ? HAHAHAHAHAHAH - catha
Idioottos kirjoitti:
"Oopiumista saadaan myös morfiinia, joka voidaan yksin kertaisella menetelmällä jalostaa heroiiniksi, eli diasetyylimorfiiniksi. Heroiini on siis oma kemikaalinsa, se ei ole yhdiste "
Oletko käynyt muutakuin peruskoulun, jos sitäkään. Mikäs se on jos ei kemiallinen yhdiste. Alkuaine vai ? HAHAHAHAHAHAH" Oletko käynyt muutakuin peruskoulun, jos sitäkään. Mikäs se on jos ei kemiallinen yhdiste. Alkuaine vai ? HAHAHAHAHAHAH "
Yhdisteellä tarkoitin tässä asia yhteydessä sitä, ettei se ole ns. yhdistelmä valmiste, vaan yksittäinen kemiallinen aine. Onhan se kemiallinen yhdiste, mutta siinä ei ole useampaa eri kemiallista yhdistettä, toisin kuin eräs yllä olevista luuli.
Ja kyllä olen käynyt niin peruskoulun kuin osittain labra alaa. - KOKEMUSTA ON
Methadon kirjoitti:
Itsellä on polvivamma, palleatyrä, useampi vatsahaavauma ja ruokatorven supistajalihaksen rappeutuma. Normaalilla kielellä: ontuminen, helvetillinen vatsakipu ja koko aikainen oksentelu
Toiset ihmiset hakee niitä lääkkeitä huvikseen ja toiset joutuu olemaan ilman vaikka tarvisikin niitä. Johtuu se ulkonäöstä tai mistä tahansa muusta niin se on mun mielestä aika HELVETIN väärin.JOO JOS NÄYTTÄÄ ULKONÄKÖ VÄHÄN ERILAISELTA NIIN HETI LEIMATAAN NISTIKSI! MULLA ON PELKKÄ RASTA TUKKA JA EN EDES KÄYTÄ HUUMEITA NIIN EN SAA OIKEIN MISTÄÄN LÄÄKKEITÄ MITÄ OIKEASTI TARVITSEN ESIM PANACOD SELKÄ KIPUUN JOKA ON OLLU YLI 10 VUOTTA JA PSYYKKISIIN OIREISIIN RAUHOITTAVIA ESIM DIAPAM!! HUOH TÄTÄ SUOMEA!!!
- myös paljon.....
Terv. 59-v nainen, 20 kipua takana, loppuikä edessä.joo suoraan sanoen vihaan sinunkaltaisiasi tai saisit mennä ostamaan joltain diilerilta hupimielessä niitä aineita.
Itsellä kymmenisen vuotta kipuhelvettiä selässä ja jaloissa, alituinen epäily jokaisella lääkärillä, vaikka lääkettä en ole ottanut juuri yhtään enempää kuin on määrätty ja se on ihan liian vähän tähän helvettiin.
Tiedän, että on olemassa kunnollisia kipulääkkeitä, mutta niitä ei tässä maassa määrätä kuin kuoleville, muiden kivuista viis veisataan. Se kaikki ei ole tietty viihteilijöiden vika, asenteissa on myös vammoja.
Muta varoitan sua, älä leiki niillä napeilla. Ota silloin kun sattuu, niin teen minäkin. Herään jokainen yö (jonka saan nukutuksi) helvetilliseen hermokipuun. running out of hupimieli. vaan mutta kirjoitti:
ostin lääkkeet espanjasta. Eikä katukaupassa mitään lääkäriltä saatuja lääkkeitä myydä. Reseptit ovat liian pieniä.
t: Jarkko, 32v, 15 vuotta vastuullista huumausaineden käyttöä ja vähittäiskauppaa ilman tuomiota/ongelmia.Asun täällä periferiassa, joten pystytkö senttamaan postitse tännekin jotakin?
[email protected]- gugguu
hemmo meikusta kirjoitti:
Kai jokainen kuitenkin tietää, että panacod on TILAPÄISLÄÄKE kipuihin kunnes syy löytyy/haetaan. "Ota reilusti"vaikka 10 per päivä???!? Panacod jatkuvasti käytettynä tappaa maksan. Ilman sitä ei pysty elämään. Siirrännäisiä satunnaisesti satunnaisille luovusten saajille saatavilla. Jatkokäyttäjille niitä toivottasti ei anneta ja onneksi se näkyy veriarvoissa. Hae syy, älä tapa oireita. Siten tapat itsesi ja myrkytät lähimmäistesi mielen! Paskahousujen hommaa on lähteä ja jättää asiat muille kuin luopiot ikään.
Ei Panacod ole välttämättä mikään "tilapäislääke", niin kuin joku tuossa kirjoitti. Itse syön kuudetta vuotta, kovaan kipuun. Leikattu minut monasti ja leikkaukset menneet pieleen = hermovaurioita ja äärimmäistä polttavan-sähköistä tuskaa 24/7. Annos nyt peräti 8 tabl./vrk, kivun ollessa hyvin kova ja estäessä toimimisen, nukkumisen jne. Yleensä, "parempina" kausina, menee 4-6 tabl/vrk. Mitään euforioita tai hyvänolontuntemuksia en ole ikinä Panacodista saanut, edes käytön alkuaikoina. Joskus olen voinut pitää 1-2 viikkoa taukoa, kun kipu on ollut siedettävämpää, eikä ole minkäänlaisia vieroitusoireitakaan tullut. Kipulääkkeenä ei ole hirveän tehokas, vie kivulta vain kovimman terän max-annostuksellakin. Eikä enempää kantsi ottaa, koska suurempi annos voi aiheuttaa maksakuolion, joka tappaa, eikä ihmisen elimistö pysty erittämään Panacodin kipua lievittävän vaikutuksen edellyttämää entsyymiä enempää kuin tuon max-annostuksen verran - suurempi annos on näin ollen kivunlievityksenkin kannalta hyödytön. Ja hengenvaarallinen juurikin tuon maksatoksisuuden vuoksi.
- Kehistus
ei parasetamoli tuhoa "runsainmäärinmaksaa" jos sitä ottaa ohjeen mukaan. IIIIUUURPO!
- kehiskehis
catha kirjoitti:
Totta tuossa oli se että kodeiini, eli metyylimorfiini muuntuu maksassa mao-entsyymin avulla morfiiniksi, joka siis on se vaikuttava muoto. Kodeiini itsessään ei omaa minkäänlaista vaikutusta.panacodissa on KODEIINIFOSFAATTIHEMIHYDRAATTIA. urpo!!!!
- jö
pööö kirjoitti:
maailman paras kuitti jarkko!! ihan rupes naurattamaan.. ite makaan klesana himassa ja kiskon panacodei ja roikun netis..
samaa paskaa tääl-
- kipuajoskus
KOKEMUSTA ON kirjoitti:
JOO JOS NÄYTTÄÄ ULKONÄKÖ VÄHÄN ERILAISELTA NIIN HETI LEIMATAAN NISTIKSI! MULLA ON PELKKÄ RASTA TUKKA JA EN EDES KÄYTÄ HUUMEITA NIIN EN SAA OIKEIN MISTÄÄN LÄÄKKEITÄ MITÄ OIKEASTI TARVITSEN ESIM PANACOD SELKÄ KIPUUN JOKA ON OLLU YLI 10 VUOTTA JA PSYYKKISIIN OIREISIIN RAUHOITTAVIA ESIM DIAPAM!! HUOH TÄTÄ SUOMEA!!!
Et sinä saa kunnallisesta mitään. Maksa 40-50e ja mene yksityiselle. Siellä sinua hoidetaan. Oikeasti. Ei se ole lääkekauppa vaan hoitopaikka.
- j
vaan mutta kirjoitti:
t: Jarkko, 32v, 15 vuotta vastuullista huumausaineden käyttöä ja vähittäiskauppaa ilman tuomiota/ongelmia.Hei missä päin oleskelet?
- Totuuksia
Ja mitä tohon heroiiniin eli diasetylmorfiiniin tulee, niin se on taas synteettistä morfiinia, n. 8 kertaa vahvempaa. Panacod ei oo sitä nähnytkään.Edelleen korjausta
Tää on ihan täyttä puppua: "Missään vaiheessa Panacod ei kuitenkaan sisällä sinänsä varsinaista morfiinia" Kandeis lukee infoa lääkkeistä, ennen kun alottaa käyttään opiaatteja.
"Kodeiinia pidetään aihiolääkkeenä (engl. prodrug) eli lääkeaineen esimuotona, koska suuri osa kodeiinin vaikutuksesta perustuu siitä elimistössä muodostuvaan morfiiniin. Kodeiinin muuttuminen morfiiniksi tapahtuu maksassa sytokromi P450 -entsyymi CYP2D6:n vaikutuksesta" Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kodeiini - Luojan kiitos
Ensimmäinen joka ei veikannut tai kertonut satuja.
Se on ihme kun nää nappulat alkaa täällä kesimään
kaikkea mahdollista, onneks kukaan ei oo vielä sotkenut
Tramalia mihinkään. - Kokeile
myös paljon..... kirjoitti:
joo suoraan sanoen vihaan sinunkaltaisiasi tai saisit mennä ostamaan joltain diilerilta hupimielessä niitä aineita.
Itsellä kymmenisen vuotta kipuhelvettiä selässä ja jaloissa, alituinen epäily jokaisella lääkärillä, vaikka lääkettä en ole ottanut juuri yhtään enempää kuin on määrätty ja se on ihan liian vähän tähän helvettiin.
Tiedän, että on olemassa kunnollisia kipulääkkeitä, mutta niitä ei tässä maassa määrätä kuin kuoleville, muiden kivuista viis veisataan. Se kaikki ei ole tietty viihteilijöiden vika, asenteissa on myös vammoja.
Muta varoitan sua, älä leiki niillä napeilla. Ota silloin kun sattuu, niin teen minäkin. Herään jokainen yö (jonka saan nukutuksi) helvetilliseen hermokipuun. running out of hupimieli.Sinulle suosittelisin THC kapseleita. Varmaankin yksi parhaista kipulääkkeistä, kun mikään muu ei enää auta. Tosin uskon vahvasti siihen, että tässä ja monessa muussakin massa on kannabis musta maalattu. Vaikka tosia asia on, että se parantaa jopa parantumattomasta syövästä... Mutta tosiaan en pakota kuhan vain neuvona annan. Monet 60v tuttavat sanovat, jotta mikään lääke ei toimi, mutta kannabis on auttanut muumuassa selkäkipuhin. Ihmiselle joka on koko elämän kärsinyt selkäkivuista.
- Anonyymi
Terv. 59-v nainen, 20 kipua takana, loppuikä edessä.Nykyään oot 75 vuotias jos elossa. E
Vastaa jo näet tämm - Anonyymi
Methadon kirjoitti:
Toiset ihmiset hakee niitä lääkkeitä huvikseen ja toiset joutuu olemaan ilman vaikka tarvisikin niitä. Johtuu se ulkonäöstä tai mistä tahansa muusta niin se on mun mielestä aika HELVETIN väärin.Niin on ulkonäkö pettää usein ja ns tavikset ei osaa nähdä eroa ihmisissä perustelee ulkonäon vuoks been there xperienced that too.
- vilppu_89
Olin nielurisaleikkauksen jälkivuodon takia sairaalassa ja mulle annettiin panacod poretapletteja 8 päivässä!! Vaikka olen alle 50kg ja sanoin ettei ole syytä ottaa lääkettä.
Tästä yliannostuksesta minulle tuli kauhea olo; krapula ja myös oksensin.
Että voit varmaankin ottaa 3, mutta älä enempää.- wsws
Vahvoja opiaatteja käytettäessä voi esiintyä pahoinvointia suurilla annoksilla. Annoksesi oli sinulle liian suuri. Heroiinin käyttäjät voivat ottaa pahoinvointilääkettä samanaikaisesti juuri tuon takia.
- ja hetken päästä
tarvitset 4, kun toleranssi kasvaa.
Viekkarit sitten ovat omaa luokkaansa kun yrität lopettaa käytön. Ooppiumijohdannaisissa ei nyt ihan samat kuin puhtaassa herkassa (heroiinissa)- siihen
olen saanut Panacod poretabletteja.
Otan yhden noin 2-3 kertaa viikossa.
Ei minulle niistä mitään euforiaa tule, kipu hellittää vähäksi aikaa.
En syö mielelläni Panacodia kun se aiheuttaa minulle ummetusta ja polttelee vatsassa.
Otan Panacodin ainoastaan silloin jos 600mg Burana ei auta tai ovat loppuneet.
Miksi parasetamolia määrätään jos se tuhoaa maksaa? - hirviö ja kauhua
siihen kirjoitti:
olen saanut Panacod poretabletteja.
Otan yhden noin 2-3 kertaa viikossa.
Ei minulle niistä mitään euforiaa tule, kipu hellittää vähäksi aikaa.
En syö mielelläni Panacodia kun se aiheuttaa minulle ummetusta ja polttelee vatsassa.
Otan Panacodin ainoastaan silloin jos 600mg Burana ei auta tai ovat loppuneet.
Miksi parasetamolia määrätään jos se tuhoaa maksaa?Parasetamolia määrätään siksi, että se tukkii maksan ja niinpä yhdistelmävalmisteita kodeiini parasetamoli ei voi ottaa paljoa, ilman maksavauriota. Näin vähennetään väärinkäyttöä.
Meillä on sellainen kivunhoito, että kipua hoidetaan, kunhan se menee ohi miedoilla valmisteilla tai toinen on kuolemaa sairastavassa taudissa.
Neurologisesta kivusta kärsivä saa yleensä kärsiä kivusta psyykkisellä eläkkeellä yhteiskunnan varoin panacodin ja masennuslääkkeiden kanssa, vaikka pystyisi ihan tavallisella kunnollisella kipulääkityksellä tekemään töitä, elättämään itsensä ja vieläpä välttää totaalisen syrjäytymisen. Ruotsissakin hoidetaan kipua paaaaljon tehokkaammin kuin meillä täällä Suomessa.
Kaikki tutkimukset vielä viittaavat siihen, että ku kipulääkitys aloitetaan miedolla annoksella ja totutetaan potilas lääkkeeseen, ei väärinkäyttöä juuri havaita ja kipujen loputtua vieroittuminen onnistuu lähes aina.
Tiedän, että jos haet jonkun nykyistä Suomen linjaa puolustavan tutkimuksen, niin siellä todetaan buranalla ja hiihtämisellä olevan varmaan paras kipuvaste.
On kuitenkin meitä, joilla on todettu hermovaurio ja sitä kun ei nykytietämyksellä muuteta miksikään, vaikka vaurio todetaan selvästi. Noita ihmisen sähköhommia eli hermon korjailuja ei osata toteuttaa. - kipuaeivoisietää
Minulle tuupattiin Panadolia ja Panacodia selkäleikkauksen jälkeen.Ei ne auta kovaan kipuun,pönttö vaan menee sekaisin ja pyörryttää.Sai tapella että näki kipuhoitajan.Kysyin miksi ei anneta opiaatteja,kun ainoita joilla leikkauskipu lähtee?Sanoi,että väärinkäyttäjien takia.Helvetti!Panacodi teki jotain vatsalle,ei pelitä enää normaalisti. No sain niitä opiaatteja ja kipu lähti.Ei ollut vieroituskaan vaikeaa 2 viikon käytön jälkeen.Suomessa pantataan kipulääkkeitä,jotka toimii,aivan lapsenkengissä.Ja bilirubiinit koholla.En syö enää yhtää parasetamolia,aivan turha lääke kipuun.Ei auta mulla mihinkään kipuun.Tekee maksalle tosi huonoa,kannattaa etsiä joku muu lääke.
- Tarkka_annostus
Parasetamolin vuorokausiannostus on tarkka. 4 g ei tulisi ylittää, ei Panacodissa eikä Panadolissa (jos ottaa molempia, ne on laskettava yhteen).
Panacodin kodeiini aiheuttaa ummetusta.
- kahdesta...
..Panacodista saat noin euforisen olon, älä missään nimessä ota enempää. Se todella koukuttaa pahasti....vai onko käyttösi todella tarpeellista vai käytätkö tämän euforian takia?
Mulla on 2kpl kolme krt/pv. Yritän ottaa puolitoista kerralla, tuon maksatoksisuuden takia. Mitään hyvää oloa ei mulle enää tule.
Joudun käyttämään kipulääkkeitä loppuikäni ja vaihtaisin heti jos tehokkaampi ja vaarattomampi olisi tilalla.
Hirveä myrkky. - Kassikotka
Kannattaa ottaa pari nappia paukun kera ni tulee todella levollinen olo...Mutta joo..ei kait niitä kannata kolmea ottaa jos vähempiki auttaa. Noissa oleva kodeiini voi aiheuttaa nimittäin riippuvuutta joten ei niitä kannata turhaan napsia.
- oloja
6-7kun noita syö niin tulee ihana olo.
- vierestä katsonut
Vanha kaveri aatteli joskus yssikseen illalla että toi 6-7 plus vähän pirtua antaa lepposan olon.. No siinä huuruissaan jossain vaiheessa unohti paljon oli ottanut ja jatkoi napsimista. Otettuuan tarpeeks alko naukkailee pirtua ja onnekseen se pirtu ärsytti tarpeeks vatsaa ja se oksensi aika ison osan pois. Tän jälkeen oli melkein viikon dialyysissä maksa kuolleena ja jonkin ihmeen kaupalla se heräs henkiin uudestaan ja sen ruumis kesti kuin kestikin noin pitkän ajan dialyysilaitteessa, vaikka joka-ikinen lääkäri sano ettei oo mitään saumoja..
Kornia sinänsä että "taas" viina pelasti. Viimeinen mitä kuulin siitä että on aika pahasti alkoholisoitunut.. Toivottavasti voi paremmin ja on lopettanut kaikki nää nappi ja litkuleikit.. - nimimerkki
vierestä katsonut kirjoitti:
Vanha kaveri aatteli joskus yssikseen illalla että toi 6-7 plus vähän pirtua antaa lepposan olon.. No siinä huuruissaan jossain vaiheessa unohti paljon oli ottanut ja jatkoi napsimista. Otettuuan tarpeeks alko naukkailee pirtua ja onnekseen se pirtu ärsytti tarpeeks vatsaa ja se oksensi aika ison osan pois. Tän jälkeen oli melkein viikon dialyysissä maksa kuolleena ja jonkin ihmeen kaupalla se heräs henkiin uudestaan ja sen ruumis kesti kuin kestikin noin pitkän ajan dialyysilaitteessa, vaikka joka-ikinen lääkäri sano ettei oo mitään saumoja..
Kornia sinänsä että "taas" viina pelasti. Viimeinen mitä kuulin siitä että on aika pahasti alkoholisoitunut.. Toivottavasti voi paremmin ja on lopettanut kaikki nää nappi ja litkuleikit..jos nappaa viinaa ja panacodeja niin tuloksena on hengityksen lamaantuminen, koska panacodeissa on kodeiinia mikä lamaannuttaa keskushermostoa samoin kun alkoholi ja tämä yhdistelmä yleensä johtaa joko sydämen pysähtymiseen tai hengityksen lamaantumiseen. Sama kuin heroiinin yliannostuksessa tai vakavassa alkoholi myskytyksessä... olkaa varovaisia vahvojen lääkkeiden kanssa!
- muffe..
jep, mä söin lääkärin määräyksestä panacodia kun mun reisiluu katkesi.. samalla annosmäärällä ku sinä.
tapauksesta on yli vuosi aikaa..
nyt syön pahaan olooni 3 tapua päivässä.. tulee rauhallinen olo ja nukuttaa paremmin..sain aikaisemmin kauheita itku kohtauksia ja alotin noiden tapujen oton. nyt en itke, en naura. olen vaan.. helpompaa minulle.. en suosittele..
Yritän päästä eroon tosta..- pete--73
mikäs tää nappula oikeen on?jysähtää niin pirusti päähän tälläisen se lekuri määräsi..
- SIBELIUS
niinpä lekurit ei määrää kun käytetään HUPIMIELESSÄ JUST ON NIITÄ JOTKA TODELLA TARVII !!
- PanaTrama
Panacoodissa ja Tramadinissahan on ihan eri vaikuttavat aineet,mutta kun maksa alkaa poltaa traa niin se muuttu kodeiiniksi.
Tramadinhan on muuten morfiinin-johdannainen.
Mullon molempia kemiota,ja Panacodit voin jättää millon vain pois-olen sitä kokeillutkin,ja ei mitään viekkareita.
Oli vain pakko hakea ne uudestaan kun tartten niitäkin kipuihini.
Mutta Tramaan jää yllättävän helposti koukkuun.
Sen tuoma euforia kun kestää miltei koko päivän kun taas Panacodeissa se euforia kestää vain tovin aikaa.
Itse en enää popsi niitä euforian takia vaan kipujeni.
Sillon joskus kun ne sain niin popsin vain ja ainostaan kivun&euforian takia,kunnes hokasin et toleranssit nousee ja niitä kun syöt vuositolkulla niin alkaa munuaiset pikkusen "soida!!"
Oli täällä joskus yksi stuntti että kuinka Parasetamoli erotellaan Kodeiinista,mutta se on häipynyt,enkä viitsi tähän sitä stunttia nyt kirjottaa ja kelleen neuvoa. - tapeji70
VITUN PASKA ! OON AIVAN NALKISSA KODEINIIN !!!
- Itsekin kokenut
Tässä linkki, jossa itsekin kokemani asiat. Paras käyttää Panacodia mahdollisimman lyhyen ajan. Vieroitusoireet ankaria!
http://personal.inet.fi/tiede/kuorsaus.ja.olkapaaleikkaus/kodeiini.htm- on se jännä juttu
no mulle määrättiin 1-2 kolme kertaa päivässä painan semmoset 65kg välillä oli hassu olo ku sain muitaki lääkeitä mut ei mulle kyl mitään riippuvuutta syntyny.eli nuillaki voi saada pään sekasin yksistään??
- tyttö90
on se jännä juttu kirjoitti:
no mulle määrättiin 1-2 kolme kertaa päivässä painan semmoset 65kg välillä oli hassu olo ku sain muitaki lääkeitä mut ei mulle kyl mitään riippuvuutta syntyny.eli nuillaki voi saada pään sekasin yksistään??
Mulle määrättiin 2 päivää sitten 1-2kpl 1-3krt vrk kahteen katkenneeseen kylkiluuhun. Painan sen 47kg. Annos on noin iso mun kokoselle koska mulla on liian kova särkylääketoleranssi jo näin 17 vuoden iässä kun olen ollut reuma potilas alle 2vuotiaasta niin mikään särkyläääke ei vaikuta.Mutta eilen kun otin burana 600 päälle 2 tollasta ni kyllä se päähän humahti,vaikka tosiaan syön metyylifenindaatteja(voimakas piriste) ja serocuelia(neuroleptirauhottava) päivittäin muihin vaivoihin. Mutta kamalinta tossa on se että menee kaikki lihakset hirveeseen jumiin,liikkuminen hirveen työlästä.
- pissaliisa
Itse otin useamman viikon ajan panacod poretapletteja 8-10 kpl päivässä kiputiloihin ja minulla ei ollut vaikeuksia päästä eroon. Lopetin yx kax ja ei sivuvaikutuksia.
- täällä
pissaliisa kirjoitti:
Itse otin useamman viikon ajan panacod poretapletteja 8-10 kpl päivässä kiputiloihin ja minulla ei ollut vaikeuksia päästä eroon. Lopetin yx kax ja ei sivuvaikutuksia.
Jouduin myös syömään muutaman viikon 8 kpl 500 mg panacodia vuorokaudessa selkäkipuihin. Samalla söin myös tramalia (trambo) 8 kpl vuorokaudessa, voltaren rapidia 3-4 kpl ja sirdaludia 4 kpl vuorokaudessa.
Ei tosta coctailista pää mitenkään enemmälti sekaisin mennyt. Käytön pystyin lopettamaan lääkkeet ilman vieroitusoireita. - EI OLE
tyttö90 kirjoitti:
Mulle määrättiin 2 päivää sitten 1-2kpl 1-3krt vrk kahteen katkenneeseen kylkiluuhun. Painan sen 47kg. Annos on noin iso mun kokoselle koska mulla on liian kova särkylääketoleranssi jo näin 17 vuoden iässä kun olen ollut reuma potilas alle 2vuotiaasta niin mikään särkyläääke ei vaikuta.Mutta eilen kun otin burana 600 päälle 2 tollasta ni kyllä se päähän humahti,vaikka tosiaan syön metyylifenindaatteja(voimakas piriste) ja serocuelia(neuroleptirauhottava) päivittäin muihin vaivoihin. Mutta kamalinta tossa on se että menee kaikki lihakset hirveeseen jumiin,liikkuminen hirveen työlästä.
rauhoittava lääke! Jos et tiennyt, vaan sillä hoidetaan pääasiassa skitsofreniaa. Epäilykseni on todella suuri, että sun ikäselle lapselle määrättäis nuo kaikki lääkket yhtäaikaisesti syötäväks. Ja burana ei toki vaikuta millään "päätä sekoittavalla" tavalla. Eikä myöskään kaks panacodia. Sorry vaan beibe, mutta sä puhut nyt paskaa!
- Trmallin 100/ 5v kokemus
täällä kirjoitti:
Jouduin myös syömään muutaman viikon 8 kpl 500 mg panacodia vuorokaudessa selkäkipuihin. Samalla söin myös tramalia (trambo) 8 kpl vuorokaudessa, voltaren rapidia 3-4 kpl ja sirdaludia 4 kpl vuorokaudessa.
Ei tosta coctailista pää mitenkään enemmälti sekaisin mennyt. Käytön pystyin lopettamaan lääkkeet ilman vieroitusoireita.Ken uskoo.Täytyy olla aika mahtavat pohjat,jos ei tunnu.Itse lopetin ja tuntu.En käyttänny muita mömmöjö.
- Särkyä 15 vuotta
täällä kirjoitti:
Ei tosta coctailista pää mitenkään enemmälti sekaisin mennyt. Käytön pystyin lopettamaan lääkkeet ilman vieroitusoireita.Ihmettelen todella tota sun coktailia. Olin 3 kk sitten isossa jalkaleikkauksessa, minkä jälkeen 8 porepanacodia 800mg ibumax/pvä ei kipua vienyt. Määräsivät tramalia paratabsin kanssa ja samalla lekurit sanoivat, etten missään nimessä saa ottaa panacodia yhtaikaa... tramalista sain päivässä niin hirveät lihasnytkähdykset, että siirryin takaisin panacod ibumax linjalle. Nyt otan vain tarvittaessa lääkettä mieluummin ibumax kuin panacod, kipsin sain pois 1,5 vkoa sitten, kipua on mutten halua totuttautua lääkkeeseen, lepo ja kylmäpussi jalan ympärille auttaa pahimman yli... sanonpa samalla, että ainakin julkisen sairaanhoidon puolella lääkärit määräävät mitä vaan, että saavat potilaat kotiin jonoista,eivät edes kysy,jos et muista itse kertoa, mikäli syöt jo samalla jotain muuta lääkettä!!!ja yhteisvaikutukset voivat olla aika v--maisia! Be careful out there!
- panacodia satunnaisesti
EI OLE kirjoitti:
rauhoittava lääke! Jos et tiennyt, vaan sillä hoidetaan pääasiassa skitsofreniaa. Epäilykseni on todella suuri, että sun ikäselle lapselle määrättäis nuo kaikki lääkket yhtäaikaisesti syötäväks. Ja burana ei toki vaikuta millään "päätä sekoittavalla" tavalla. Eikä myöskään kaks panacodia. Sorry vaan beibe, mutta sä puhut nyt paskaa!
Panacodia ei saa käyttää yhdessä neuroleptien kanssa... onkohan tuo lääkkeitä määrännyt lääkäri todella ollut lääkäri, vai syötkö nyt toisen omia codeja?
- ihmettelen mä
pissaliisa kirjoitti:
tuollainen määrä päivässä taitaa olla aika kova juttu maksalle... taitaa olla hyvin kyllästetty maksa sulla!
- 13242376
on se jännä juttu kirjoitti:
lääke lyhyeen käyttöön. Sivuvaikutuksia on vatsan kovettuminen ja maksa-arvon nouseminen. Kun ei nyrkillisiä päivässä syö, ei siihen koukkuun jää.
- kehiskehis
pissaliisa kirjoitti:
kodeiini vaikuttaa ainoastaan noin kuuden tunnin välein. eli siis kun vetäset panacodin, niin maksan entsyymi metaboloi sen morfiiniksi. menee n. kuusi tuntia ennenkuin ko. entsyymivarasto täyttyy. eli olet urpona vedellyt jyviä ihme pelle hahahaha. toiseksi, panacodia saat käyttää em. asiasta johtuen tosi kauan ja yhtä mittaa ennenkuin tulet niistä oikeasti riippuvaiseksi. ns tikkaririippuvaisuus kyllä urpoihin iskee hehehehehehahahahahahehehehehahaha huoh
- joojooäää
käytä kylmävesierottelua jos et halua että maksa pamahtaa. sittenhn niitä voikin syödä enemmän kerralla -.-
- jmsh
joo panacode on hyvä lääke,väärinkäytettynä vaarallinen ja narkkarit himoitsevat niitä tabletteja itse syön kipuun 4 päivässä
- hinde
jmsh kirjoitti:
joo panacode on hyvä lääke,väärinkäytettynä vaarallinen ja narkkarit himoitsevat niitä tabletteja itse syön kipuun 4 päivässä
Kuka 'narkkari' voi sanoa himoitsevansa alimman kastin mietoa opiaattia?
Erikseen ne pikkupojat sitten jotka juovat mustaparran yskänlääkkeetkin, saadakseen tuota kodeiinia.
T: Krooninenkipupotilas (panacod, tramal, norspan, oxycont jne tuttuja..) - kehiskehis
yrittää leikkiä asiantuntijaa hahaha.
- Leo.Lepotuoli
jmsh kirjoitti:
Narkithan vihaa parasetamolia.
- minnääää
saakohan tuota kyseistä lääkettä apteekista ilman reseptiä ?
- jariiii
Ei saa.
- -
jariiii kirjoitti:
Ei saa.
hyvä.
- saa sitä
jariiii kirjoitti:
Ei saa.
nytki mulla on muutama telaketju tallessa. Mutta en vedä huvikseni.
- pääkipuusi, jos
lääkärit ei kerta ossaa. On se kumma, kun oireita vain lääkitään, lääkitään ja lääkitään, lääkitään, lääkitään jne. Nettiaikakaudella kannattee ite ettiä netistä kaikkea tietoa (jos osaa) ja sitten suodattaa niistä ne parhaimmat, luonnollisimmat ja järkevimmät vaihtoehdot. Kyse voi olla vitamiinien/kivennäisaineiden puutostaudista, ryhtiviasta selässä ja muualla, vähäisestä liikunnasta, väärin syömisestä, jännityksestä, tietyistä nautinta-aineista: esim. kofeiinista, alkoholista. Mietit sitten mikä omalle kohdallesi passaa ja alat toimimaan eri tavoin kuin ennen.
- Kipuilija
Niin, 4 vuotta olen käyttänyt kyseistä lääkettä, vaihdoin vaan sen ardinexiin koska rasittaa vähemmän maksaa. Minulla on selkä paskana, krooninen päänsärky ja fibromyalgia. Päiväannokset ovat sitä luokkaa, että joudun käymään tosi monella eri lääkärillä. Tramalia ostin katukaupasta ja kerran sain reseptin, vaihtaisin mieluusti siihen, koska ei aiheuta mulla hyvää oloa vaan vie kivut pois niinkuin pitää. Lääkäreille olen tätä ehdottanut, ei kun jatkavat vaan ardinexin tuputtamista, jota nyt tiputan koko ajan. Entäs sitten kun olen tiputtanut tabut pois. Millä kivut pysyy poissa?
- saa..Ö..
kipulääkkeitä helposti, esim syöpäpotilaat joutuvat kärsimään kovista kivuista, kun lekurit vaan pihtaavat lääkkeitä kuin omiaan. Jos verrataan muihin euroopan maihin niin siellä hoidetaan potilaita hyvin, kipuun saa lääkkeitä jotka auttavat eikä heti leimata väärinkäyttäjäksi kuten meilllä hyvä jos reseptiä kehtaa usia kun katsotaan kieroon ja kysytään samat kysymykset uudelleen lähes joka kerta, vahvoja kipulääkkeitä joista olisi apua ei juurikaan saa. Panacod ei ole vanhva. itse olen syönyt jo 8 vuotta niskakipuihin, joka sai alkunsa sydänsiirrosta leikkauksen yhteydessä revähti selkälihakset joka ilmenee pääasiassa pääkipuna, leikkauksen jälkeen niskat eivät ole oikein kunnossa olleet, toisinaan parempi toisinaan huonompi. Kun kipuja ei ole en syö lääkettä, tosin ne päivät ovat melko harvassa. Panacod aiheuttaa päänsärkyä johon joutuu taas ottaan Pancodia, viksu lääke kertakaikkiaan syön kerralla joko puolikkaan tai yhdene kokonaisen 500mg tapletin joskus oikein kovaan kipuun kaksi. Vitutaa jatkuvat kivut ja sitä joutuu lääkitsemään miedolla Panacodilla joka helpottaa vain puolesta tunnista tuntiin ja usein vain osittain vie kipua pois. On tämä Suomi ihmke paikka, onneksi en kärsi syöpä kivuista ainakaan vielä, kun edes kuolevat ja todella koivista kivuista kärsivät eivät saa helpotusta tuskaansa näiden pihtailijoiden vuoksi. ONKO SIIS MAHDOLLISELLA LÄÄKERIIPPUVUUDELLA SIINÄ VAIHEESSA ENÄÄ MITÄÄN VÄLIÄ JOS JA TAI HENKI LÄHTEE MUUTENKIN?
- mummeli..
oon reumaa sairastava ja olis kaapissa 200 kpl 50mg tramaleita. on ollut parempi jakso, joten on jäänyt varastoon. vielä olis hakematta 500 kpl samoja vahvuuksia, mut en tiedä tarvinko. no katsotaan nyt.
mihin tarvitset tramaleita ??? - Boletus84
Panacodia syönyt ainekin jo kaksi vuotta nivelrikon takia. Ja kyllä me OIKEESTI sairaatkin niitä saadaan jos sairaus vaan on sellainen että se tuollaisen lääkkeen vaatii. Panacod itselle suhteellisen mieto kipulääke eli tulee vedettyä sen 8tabl. päivässä eli luultavasti jossakin vaiheessa maksa sanoo poks mutta siinähän sanoo kun ei ne lääkärit leikkaukseenkaan suostu. Eikä minua haittaa ns. "väärinkäyttö", koska hauska ja rauhallinenhan olo siitä tulee niin miksi ei. Elimisto ei varmaankaan ole samaa mieltä.
T. Sami 27v paha opiodiriippuvuus jo vuosien ajan niin viihdekäyttäjä kuin oikeakin! - <<<<
saa..Ö.. kirjoitti:
kipulääkkeitä helposti, esim syöpäpotilaat joutuvat kärsimään kovista kivuista, kun lekurit vaan pihtaavat lääkkeitä kuin omiaan. Jos verrataan muihin euroopan maihin niin siellä hoidetaan potilaita hyvin, kipuun saa lääkkeitä jotka auttavat eikä heti leimata väärinkäyttäjäksi kuten meilllä hyvä jos reseptiä kehtaa usia kun katsotaan kieroon ja kysytään samat kysymykset uudelleen lähes joka kerta, vahvoja kipulääkkeitä joista olisi apua ei juurikaan saa. Panacod ei ole vanhva. itse olen syönyt jo 8 vuotta niskakipuihin, joka sai alkunsa sydänsiirrosta leikkauksen yhteydessä revähti selkälihakset joka ilmenee pääasiassa pääkipuna, leikkauksen jälkeen niskat eivät ole oikein kunnossa olleet, toisinaan parempi toisinaan huonompi. Kun kipuja ei ole en syö lääkettä, tosin ne päivät ovat melko harvassa. Panacod aiheuttaa päänsärkyä johon joutuu taas ottaan Pancodia, viksu lääke kertakaikkiaan syön kerralla joko puolikkaan tai yhdene kokonaisen 500mg tapletin joskus oikein kovaan kipuun kaksi. Vitutaa jatkuvat kivut ja sitä joutuu lääkitsemään miedolla Panacodilla joka helpottaa vain puolesta tunnista tuntiin ja usein vain osittain vie kipua pois. On tämä Suomi ihmke paikka, onneksi en kärsi syöpä kivuista ainakaan vielä, kun edes kuolevat ja todella koivista kivuista kärsivät eivät saa helpotusta tuskaansa näiden pihtailijoiden vuoksi. ONKO SIIS MAHDOLLISELLA LÄÄKERIIPPUVUUDELLA SIINÄ VAIHEESSA ENÄÄ MITÄÄN VÄLIÄ JOS JA TAI HENKI LÄHTEE MUUTENKIN?
Poikani kuoli syöpään. Ainakin hänen kipujaan hoidettiin esimerkillisesti.
Aivan viimeisinä aikoina morfiinia meni jatkuvasti suoneen neste tipan yhteydessä. Heti jos näytti tuskaisuuden oireita annostusta lisättiin. Kuolema oli rauhallinen ja armollinen.
Minä sain hyvän kuvan kivun hoidosta ja muutenkin potilas huomioitiin mallikelpoisesti. Pojalla oli kyllä Suomen parhaat syöpälääkärit ja sairaala. - Somepostia
mummeli.. kirjoitti:
oon reumaa sairastava ja olis kaapissa 200 kpl 50mg tramaleita. on ollut parempi jakso, joten on jäänyt varastoon. vielä olis hakematta 500 kpl samoja vahvuuksia, mut en tiedä tarvinko. no katsotaan nyt.
mihin tarvitset tramaleita ???Hirveät nivelsäryt lonkissa ja olkapäissä. Tk lääkäri on sellainen että ohjeistaa hengittelemään ja ajatuksen voimalla pääsemään kivuista. Olen 52v ja yöt pyörin kovissa kivuissa. Aiempi lääkäri määräsi panacodia ja tramalia. Ne auttoivat. Olen tulehduskipu lääkkeille allerginen. Joten vain mainitut lääkkeet tepsii koviin kipuihin. Mistä löytää lääkäri, taho Helsingissä että saa todellisiin kipuihin näitä lääkkeitä? Onko lähdettävä ulkomaille, pyydettävä apteekista vanhat reseptit Shengen maissa kun oltava lääkkeiden reseptit. Jotta ei saa syytettä. Kuka osaa auttaa ja se gmail perään. Odotan vastauksia kiitollisena.
- duuuude
siis c'moon....mä olin yhes leikkauksessa...vetelin 8 800 panacodia vajaas 4 tunnissa,eikä mitään viel 8 paratabseja tai jnt..vedä vaa ;)
- eeeeeeeeeeeeeee
Olen joutunut syömään noin 10 vuotta Panacodia, selkäkipuihin(3 välilevytyrää). Olen kovaan särkyyn ottanut 2 kerralla ja 1 vielä lisää 1-2 tunnin päästä sen jälkeen. Mua auttaa ainakin näin tosi hyvin ja suosittelisin ennemmin tätä kuin 3 kerralla.
- mightyboosh
5 vuotta vetännyt 2kpl x3 päivässä,syytä kait oli. Tuli lopetettua oikeastaan siksi että näin valokuvia itsestäni kun olin napannut 2...tai 3 kerralla.
Silmät kuin tarhapöllöllä. Katsokaapa huvikseen 20minuuttia ottamisen jälkeen miten näkyy silmistä. (jos joku oikeasti kuvittelee ettei se näy ulospäin)
Yksi asia kanssa on se että yhteenlasku ei ns. niksahda kohdilleen samalla tavoin kuin ennen. wink wink.
...Ummetus.
...jatkuva miettiminen mistä pillereitä saa lisää.
...joka tilanteen sovittaminen panacod määrään.
Miettikää , eks ole aika nisti touhua. vaikka olisikin ihan "normi" tyyppi joka ainakin itse kuvittelee että pystyy toimimaan.... turhaa energiaa palaa venkoiluun.
Nyt on 4päivän ripuli & kuumeilua. Toivottavasti kunnon lärvit helpottaisi.
Mutta,,, kantsii miettiä sitä kipuilua kun popsii noita panacaodeja.Toki, onhan se helpotus että hetkeksi unohtaa sen kivun mutta se maksa & pärstä ;)
Ja muutenkin, ei niitä kait tarkoitus ole vuosikausia jauhaa. helppoa se on muttei pidemmän päälle hauskaa.
Nyt 5 kaljan jälkeen tuntuu normaalilta. ei hikoiluta.
jotain muuta tilalle (eikä todellakaan mitään psyykelääkkeitä tms.! mun mielestä, ellei ihan ole jotain draamattista tapahtunut eikä pysty olemaan itsensä kanssa)
ps. ekaa kertaa kirjoittelen tänne, joten kertoo sekin jo jotain...mutta kyllä nämä kirjoittelut kertovat aika hyvin miten ko. homma menee.
tsemppiä vaan saman homman kanssa rimpuileville. - kehiskehis
mightyboosh kirjoitti:
5 vuotta vetännyt 2kpl x3 päivässä,syytä kait oli. Tuli lopetettua oikeastaan siksi että näin valokuvia itsestäni kun olin napannut 2...tai 3 kerralla.
Silmät kuin tarhapöllöllä. Katsokaapa huvikseen 20minuuttia ottamisen jälkeen miten näkyy silmistä. (jos joku oikeasti kuvittelee ettei se näy ulospäin)
Yksi asia kanssa on se että yhteenlasku ei ns. niksahda kohdilleen samalla tavoin kuin ennen. wink wink.
...Ummetus.
Miettikää , eks ole aika nisti touhua. vaikka olisikin ihan "normi" tyyppi joka ainakin itse kuvittelee että pystyy toimimaan.... turhaa energiaa palaa venkoiluun.
Mutta,,, kantsii miettiä sitä kipuilua kun popsii noita panacaodeja.Toki, onhan se helpotus että hetkeksi unohtaa sen kivun mutta se maksa & pärstä ;)
Ja muutenkin, ei niitä kait tarkoitus ole vuosikausia jauhaa. helppoa se on muttei pidemmän päälle hauskaa.
jotain muuta tilalle (eikä todellakaan mitään psyykelääkkeitä tms.! mun mielestä, ellei ihan ole jotain draamattista tapahtunut eikä pysty olemaan itsensä kanssa)
ps. ekaa kertaa kirjoittelen tänne, joten kertoo sekin jo jotain...mutta kyllä nämä kirjoittelut kertovat aika hyvin miten ko. homma menee.
tsemppiä vaan saman homman kanssa rimpuileville.et vittu oo tosissas?! vain urpolla menee asiat noin. olet siis urpo! ei saatana.
- ei hyvä
mightyboosh kirjoitti:
...Ummetus.
tsemppiä vaan saman homman kanssa rimpuileville.Se on tosi ,että vieroitus on kovaa omin voimin.Olen itseni vieroittanut Tramalista,ei auttanut kuin vähitellen laskea annosta. Halusin nopeasti päästä niistä eroon niin sain vieroitusoireina vatsanväänteitä,ripulia,hikoilua,kramppeja ,pahoinvointia,nivelsärkyä ym. Mutta voitin taistelun ilman korvike lääkkeitä,nyt hyvä olla kun en ole riippuvainen milloin taas pitää ottaa lisää lääkettä,ettei kivut pahene.
Nämä lääkkeet kuten Tramal ja Panacod pitkään käytettynä aiheuttaa lisää särkyä,siksi ei koskaan pitäisi lääkärin kirjoittaa esim. 1-3 tab.päivässä,vaan tarvittaessa 1-2 tablettia vuorokaudessa.
Ihmiset helposti ottavat tabletin heti ennakkoon kun vähänkin tuntuu kipua.
Monesti se menisi ohi jumpalla tai venytyksellä tai lähtemällä ulos kävelemään jos sunkin pystyy.
En suosittele kenelllekkään näitä lääkkeitä pitkäaikaiseksi hoidoksi,olen sen oppinut kymmenen vuoden kokemuksella
- mariska2657
totta kai niista tulee hyvä olo. mun huumeriippuvuus alkoi panacodeilla ja muilla kodeiini-pillereillä.
- varmasti
tule hyvä olo, mulle aiheuttaa vapinaa, pahoinvointia, ummetusta, painajaisunia ym. Pitkin hampain otan, mutta kun on hermosärky eikä buranat auta.
- kehiskehis
varmasti kirjoitti:
tule hyvä olo, mulle aiheuttaa vapinaa, pahoinvointia, ummetusta, painajaisunia ym. Pitkin hampain otan, mutta kun on hermosärky eikä buranat auta.
hahahahaha ettet ny keksi taas omia legendojas.
- Donald Fuck
Sukeltakaa suohon noine asiantuntijalausuntoinenneXD
- erjh0rw89eyhren
Itse otin juuri yhden kokonaisen panacodin tuskalliseen hammas särkyyn. ei kai se oo mikään paha?
Itse en tiiä oikeen mitään näistä lääkkeistä mutta kuulin että panacodit ovat aika vahvoja niin oli pakko ottaa sellainen kun muutakaan ei ollut. Mikään nisti/huumeiden käyttäjä en ole.
huomenna tai ylihuomenna hammaslääkäriin. - järki hoi
erjh0rw89eyhren kirjoitti:
Itse otin juuri yhden kokonaisen panacodin tuskalliseen hammas särkyyn. ei kai se oo mikään paha?
Itse en tiiä oikeen mitään näistä lääkkeistä mutta kuulin että panacodit ovat aika vahvoja niin oli pakko ottaa sellainen kun muutakaan ei ollut. Mikään nisti/huumeiden käyttäjä en ole.
huomenna tai ylihuomenna hammaslääkäriin.keskustelua täällä palstalla. Panacod on oikein hyvä lääke kipuun. Sitä voi huoletta ottaa 1-2 tablettia kolmasti päivässä. Eivät ole erityosen vahvoja. Oikein kovaan särkyyn eivät edes auta.
- joku......
järki hoi kirjoitti:
keskustelua täällä palstalla. Panacod on oikein hyvä lääke kipuun. Sitä voi huoletta ottaa 1-2 tablettia kolmasti päivässä. Eivät ole erityosen vahvoja. Oikein kovaan särkyyn eivät edes auta.
naureskeli, kun mulle aiheuttaa panacod sivuoireina vapinaa ym. Totta se vain on, olen liian herkkä tommosille lääkkeille, hyvä lääke kipuun, mutta sivuoireet vaikeat, pyydän lääkäriltä seuraavaksi kokeiluun lyricaa, mutta voi olla, että siinäkin on sivuoireita.
- 12+3
joku...... kirjoitti:
naureskeli, kun mulle aiheuttaa panacod sivuoireina vapinaa ym. Totta se vain on, olen liian herkkä tommosille lääkkeille, hyvä lääke kipuun, mutta sivuoireet vaikeat, pyydän lääkäriltä seuraavaksi kokeiluun lyricaa, mutta voi olla, että siinäkin on sivuoireita.
ei muuten tehdä suomessa lääkeriippuville ollenkaan sillä niitä saadaan niin vähän ja etusijalla lapset ja työssä olevat terveet ihmiset.Maksa jos menee niin sitten olet koneen armoilla loppuelämän jos pilleristi olet.Nykyisin ei saa nappeja kohta mistään,kun tuli sähköiset reseptit ja apteekin rekisterit eli Utsjoen lekuri tietää oletko saanut tai hakenut jotain lääkettä vaikka Helsingissä.Ei onnistu enään saada lisää vain käymällä parilla yksityisellä tai vastaavaa ja kiristyy lisää sillä menee kaikki Kipupolin määräämisvaltaan kovat opiaattipohjaiset lääkkeet eli saat vain kipupolin kautta niitä vastaisuudessa vuodesta 2011.
- koneen?
12+3 kirjoitti:
ei muuten tehdä suomessa lääkeriippuville ollenkaan sillä niitä saadaan niin vähän ja etusijalla lapset ja työssä olevat terveet ihmiset.Maksa jos menee niin sitten olet koneen armoilla loppuelämän jos pilleristi olet.Nykyisin ei saa nappeja kohta mistään,kun tuli sähköiset reseptit ja apteekin rekisterit eli Utsjoen lekuri tietää oletko saanut tai hakenut jotain lääkettä vaikka Helsingissä.Ei onnistu enään saada lisää vain käymällä parilla yksityisellä tai vastaavaa ja kiristyy lisää sillä menee kaikki Kipupolin määräämisvaltaan kovat opiaattipohjaiset lääkkeet eli saat vain kipupolin kautta niitä vastaisuudessa vuodesta 2011.
"Maksa jos menee niin sitten olet koneen armoilla loppuelämän jos pilleristi olet."
En ole kuullutkaan että jos maksa pettää se voitaisiin korvata jollain koneella. Tietääkseni maksan tuhoutumiseen auttaa vain koko- tai osamaksansiirto ja ellei sitä tehdä, edessä on kuolema. - HerbalMedicine
joku...... kirjoitti:
Lyricassa ne vasta sivuoireet ovatkin, eivät kai muuten olisi päihderiippuvaisten nitkujen poistaja numero yksi :P ... vai oliko se tramal.. en muista kun ei ryynit kiinnosta. mutta sen halusin kertoa että tuo lyrica ei varmasti tule sopimaan sinulle jos haluat mahollisimman vähän sivuoireita. Isälleni määrättiin hermostoperäisiin kipuihin lyricoita joita hän sitten pari päivää kokeili, sanoi ettei pää kulkenut ollenkaan, täysin jumissa, ei saanut sanoja sanottua, ja pään sisällään vaan ihmetteli että miten vitussa voi olla näin vaikea saada sanomansa sanottua :D ja oli myös muita sivuoireita mutta tämä jäi parhaiten itselleni mieleen. Panacodeja hän vetää poreena apauttiarallaa 8 päivässä....
Kunhan puutarhaan saapuu syksu vien isälleni kannabista kokeiltavaksi kipuihin ja unensaantiin. - 1245556
HerbalMedicine kirjoitti:
Lyricassa ne vasta sivuoireet ovatkin, eivät kai muuten olisi päihderiippuvaisten nitkujen poistaja numero yksi :P ... vai oliko se tramal.. en muista kun ei ryynit kiinnosta. mutta sen halusin kertoa että tuo lyrica ei varmasti tule sopimaan sinulle jos haluat mahollisimman vähän sivuoireita. Isälleni määrättiin hermostoperäisiin kipuihin lyricoita joita hän sitten pari päivää kokeili, sanoi ettei pää kulkenut ollenkaan, täysin jumissa, ei saanut sanoja sanottua, ja pään sisällään vaan ihmetteli että miten vitussa voi olla näin vaikea saada sanomansa sanottua :D ja oli myös muita sivuoireita mutta tämä jäi parhaiten itselleni mieleen. Panacodeja hän vetää poreena apauttiarallaa 8 päivässä....
Kunhan puutarhaan saapuu syksu vien isälleni kannabista kokeiltavaksi kipuihin ja unensaantiin.Tälläisen tarinan löysin netin syövereistä:
Kerron omakohtaisia havaintojani kodeiinipitoisista lääkkeistä. Älkää ottako tätä faktana tai edes fiktiona. Meitä koukkuun jääneitä on paljon. Osa sen tunnustaa, osa ei edes tiedä sitä.
Mitä se on ?
Panacod / Ardinex /Kodeiini (Metyylimorfiini)
Panacod sisältää parasetamolin ohella opiaattia eli tässä tapauksessa kodeiinia. Muita opiaatteja ovat mm. morfiini ja tramadololi. Opiaattien yleisimpiä haittavaikutuksia ovat väsymys, ummetus, pahoinvointi, muut suolisto oireet, suun ja limakalvojen kuivuminen, huimaus jne. Pitkään käytettynä opiaatit (kyllä, jopa turvallisimpana pidetty kodeiini) voivat aiheuttaa riippuvuutta. Joka napissa on 30 mg kodeiinia. Turruttava ja onnenvaikutus alkaa 100 mg kerta-annoksen jälkeen.
Normaaliannokset ovat 1-2 nappia/vrk kahdesti. Viihdekäytössä nistit liottavat kodeiinin pois ja välttävät myrkyllisen parasetamolin. Kodeiini käykin sitten huumeesta.
Ihmetellä täytyy lääkäreiden vastuuttomuutta reseptien suhteen tämän lääkkeen kohdalla. Ei tarvitse edes lääkärissä käydä kun apteekki uusii reseptit. 100 kpl vaan kerralla. Koukkuun jää helposti muutaman kuukauden jälkeen. Itse käytin Panacodia muutaman vuoden joka päivä. Kierre alkoi migreenistä, jatkui selkäkivuilla ja sitten kipuihin lisättiin olkapää. Riippuvuutta on helppo perustella itsellensä kun koskee, niin otetaan lääkettä.
Pahimpana ongelmana särkylääkkeiden liiallisessa käytössä näkisin kuitenkin sen, että kun kipu jatkuvasti turrutetaan, jää todellinen vika selvittämättä ja se saattaa jopa pahentua ajan kuluessa. Esimerkkinä mm. rasituskipu, johon käytetään jatkuvasti kipulääkkeitä sen sijaan, että kivun syy tutkittaisiin ja hoidettaisiin esim. levolla tai leikkauksella - tuloksena voi pahimmillaan olla vakava rasitusmurtuma, nivelen pysyvä vaurioituminen tai ainakin vamma, jonka paraneminen kestää huomattavasti kauemmin kuin alkuperäisen olisi kestänyt. Toisena esimerkkinä sitten päänsärky, jota hoidetaan lääkkeillä, mutta jonka perimmäinen syy voi olla esim. Aneurysma eli verisuonen pullistuma (voinet kuvitella tulehduskipulääkkeiden vaikutuksen tilanteessa), kasvain tms. tai vaikkapa ihan niska-hartia jännitys, joka olisi helpohkosti hoidettavissa pois
Kodeiini pitkään käytettynä aiheuttaa fyysistä riippuvuutta.
Kodeiiniin voi muodostua opiaattiaddiktio.
Kodeiinin vaikutukset ovat hyvin samanlaiset morfiinin kanssa, sillä kodeiinin vaikutus syntyy, kun kodeiini metabolisoituu maksassa morfiiniksi. Kodeiinilla on pitkälti samat sivuvaikutukset kuin muillakin opiaateilla ja opioideilla, elikkä ne pääosin normaalissa käytössä rajoittuvat pahoinvointiin ja oksenteluun. Kuitenkin pitää huomioida, että kodeiinia voi myös nauttia liian suuria annoksia jolloin se voi viedä hengen. Kodeiini voi myös olla tappavaa alkoholin tai muiden keskushermostoa lamaavien aineiden kanssa jo pienemmillä annoksilla. On myös huomioitavaa, että saatavilla olevissa reseptivalmisteissa on muita haitallisia aineita
On myös mainittava seikka jota lääkeoppaat eivät kerro. Kodeiini toimiessaan kehossa tarvitsee tiettyä entsyymiä, jota erittyy vain sen verran vähän kerrallaan, että on otettava tarvittava annos lääkettä kerralla. Menee n. 6h ennen kuin entsyymiä on riittävästi kehossa pilkkomaan kodeiinia. On siis turha ottaa Panacodia tai vastaavaa uudelleen parin tunnin kuluttua.
Lisäksi tule muistaa seikka että Panacod sisältää parasetamolia. Se taas käy maksan päälle. Maksavaurion kliiniset oireet tulevat normaalisti esiin vasta muutaman päivän kuluttua. Myrkytysraja on aikuisella n. 4gr/vrk paikkeilla. Sairaalassa olen huomannut ihmeekseni kuinka helposti tätä ihmelääkettä (halpa) annetaan todella surutta parin napin laakeina pitkin päivää. Riittää kun vähän narisee jotta koskee.
Kuinka siitä pääsee eroon ?
Siinäpä vasta kysymys.
Tarvitset siinä ainakin apua. Joko lääkärin tai ystävän.
Hain lääkäriltä apua ilman tulosta. Sanoi vain että kyllä se kahdessa viikossa on kehosta haihtunut. Vaan entäs henkisesti ?
Hain sairaslomaa muusta syystä pari kuukautta ja vierottauduin omatoimisesti. Kyllä se mielessä pyöri pitkin päivää ja askel kävi kohti lääkekaappia monta kertaa. Pysyin päätöksessä.
Henkisesti se oli omalla tavallaan raskasta niin itselle kuin perheelle. Ärsyyntymiskynnys laski miinuksen puolelle. Fyysisiä oireita oli kivut joka paikassa. Etenkin jaloissa ja alaselässä. Jossain vaiheessa kutisin ja hikoilin. Fyysiset oireet helpottivat alle kahden viikon.
Tarkastutin veriarvoni etenkin maksan osalta ja kunnossa olivat. Ihme sinänsä.
Kannattiko vierottautua…kyllä kannatti.
Voit tehdä sen itse kuten minä tai joillain paikkakunnilla on mahdollisuus päästä vieroitushoitoon sairaalaan. Siellä saa tarvittavaa tukea ja lääkitystä vieroituskipuihin.
MUISTA: Käytön lopettaminen yhtäkkiä voi olla vaarallista. Annoksia on pienennettävä vähitellen. Jos olet käyttänyt lääkettä pitkään tai suurina annoksina, on varminta ensin puhua lääkärin kanssa. - kirjoittaja
1245556 kirjoitti:
Tälläisen tarinan löysin netin syövereistä:
Kerron omakohtaisia havaintojani kodeiinipitoisista lääkkeistä. Älkää ottako tätä faktana tai edes fiktiona. Meitä koukkuun jääneitä on paljon. Osa sen tunnustaa, osa ei edes tiedä sitä.
Mitä se on ?
Panacod / Ardinex /Kodeiini (Metyylimorfiini)
Panacod sisältää parasetamolin ohella opiaattia eli tässä tapauksessa kodeiinia. Muita opiaatteja ovat mm. morfiini ja tramadololi. Opiaattien yleisimpiä haittavaikutuksia ovat väsymys, ummetus, pahoinvointi, muut suolisto oireet, suun ja limakalvojen kuivuminen, huimaus jne. Pitkään käytettynä opiaatit (kyllä, jopa turvallisimpana pidetty kodeiini) voivat aiheuttaa riippuvuutta. Joka napissa on 30 mg kodeiinia. Turruttava ja onnenvaikutus alkaa 100 mg kerta-annoksen jälkeen.
Normaaliannokset ovat 1-2 nappia/vrk kahdesti. Viihdekäytössä nistit liottavat kodeiinin pois ja välttävät myrkyllisen parasetamolin. Kodeiini käykin sitten huumeesta.
Ihmetellä täytyy lääkäreiden vastuuttomuutta reseptien suhteen tämän lääkkeen kohdalla. Ei tarvitse edes lääkärissä käydä kun apteekki uusii reseptit. 100 kpl vaan kerralla. Koukkuun jää helposti muutaman kuukauden jälkeen. Itse käytin Panacodia muutaman vuoden joka päivä. Kierre alkoi migreenistä, jatkui selkäkivuilla ja sitten kipuihin lisättiin olkapää. Riippuvuutta on helppo perustella itsellensä kun koskee, niin otetaan lääkettä.
Pahimpana ongelmana särkylääkkeiden liiallisessa käytössä näkisin kuitenkin sen, että kun kipu jatkuvasti turrutetaan, jää todellinen vika selvittämättä ja se saattaa jopa pahentua ajan kuluessa. Esimerkkinä mm. rasituskipu, johon käytetään jatkuvasti kipulääkkeitä sen sijaan, että kivun syy tutkittaisiin ja hoidettaisiin esim. levolla tai leikkauksella - tuloksena voi pahimmillaan olla vakava rasitusmurtuma, nivelen pysyvä vaurioituminen tai ainakin vamma, jonka paraneminen kestää huomattavasti kauemmin kuin alkuperäisen olisi kestänyt. Toisena esimerkkinä sitten päänsärky, jota hoidetaan lääkkeillä, mutta jonka perimmäinen syy voi olla esim. Aneurysma eli verisuonen pullistuma (voinet kuvitella tulehduskipulääkkeiden vaikutuksen tilanteessa), kasvain tms. tai vaikkapa ihan niska-hartia jännitys, joka olisi helpohkosti hoidettavissa pois
Kodeiini pitkään käytettynä aiheuttaa fyysistä riippuvuutta.
Kodeiiniin voi muodostua opiaattiaddiktio.
Kodeiinin vaikutukset ovat hyvin samanlaiset morfiinin kanssa, sillä kodeiinin vaikutus syntyy, kun kodeiini metabolisoituu maksassa morfiiniksi. Kodeiinilla on pitkälti samat sivuvaikutukset kuin muillakin opiaateilla ja opioideilla, elikkä ne pääosin normaalissa käytössä rajoittuvat pahoinvointiin ja oksenteluun. Kuitenkin pitää huomioida, että kodeiinia voi myös nauttia liian suuria annoksia jolloin se voi viedä hengen. Kodeiini voi myös olla tappavaa alkoholin tai muiden keskushermostoa lamaavien aineiden kanssa jo pienemmillä annoksilla. On myös huomioitavaa, että saatavilla olevissa reseptivalmisteissa on muita haitallisia aineita
On myös mainittava seikka jota lääkeoppaat eivät kerro. Kodeiini toimiessaan kehossa tarvitsee tiettyä entsyymiä, jota erittyy vain sen verran vähän kerrallaan, että on otettava tarvittava annos lääkettä kerralla. Menee n. 6h ennen kuin entsyymiä on riittävästi kehossa pilkkomaan kodeiinia. On siis turha ottaa Panacodia tai vastaavaa uudelleen parin tunnin kuluttua.
Lisäksi tule muistaa seikka että Panacod sisältää parasetamolia. Se taas käy maksan päälle. Maksavaurion kliiniset oireet tulevat normaalisti esiin vasta muutaman päivän kuluttua. Myrkytysraja on aikuisella n. 4gr/vrk paikkeilla. Sairaalassa olen huomannut ihmeekseni kuinka helposti tätä ihmelääkettä (halpa) annetaan todella surutta parin napin laakeina pitkin päivää. Riittää kun vähän narisee jotta koskee.
Kuinka siitä pääsee eroon ?
Siinäpä vasta kysymys.
Tarvitset siinä ainakin apua. Joko lääkärin tai ystävän.
Hain lääkäriltä apua ilman tulosta. Sanoi vain että kyllä se kahdessa viikossa on kehosta haihtunut. Vaan entäs henkisesti ?
Hain sairaslomaa muusta syystä pari kuukautta ja vierottauduin omatoimisesti. Kyllä se mielessä pyöri pitkin päivää ja askel kävi kohti lääkekaappia monta kertaa. Pysyin päätöksessä.
Henkisesti se oli omalla tavallaan raskasta niin itselle kuin perheelle. Ärsyyntymiskynnys laski miinuksen puolelle. Fyysisiä oireita oli kivut joka paikassa. Etenkin jaloissa ja alaselässä. Jossain vaiheessa kutisin ja hikoilin. Fyysiset oireet helpottivat alle kahden viikon.
Tarkastutin veriarvoni etenkin maksan osalta ja kunnossa olivat. Ihme sinänsä.
Kannattiko vierottautua…kyllä kannatti.
Voit tehdä sen itse kuten minä tai joillain paikkakunnilla on mahdollisuus päästä vieroitushoitoon sairaalaan. Siellä saa tarvittavaa tukea ja lääkitystä vieroituskipuihin.
MUISTA: Käytön lopettaminen yhtäkkiä voi olla vaarallista. Annoksia on pienennettävä vähitellen. Jos olet käyttänyt lääkettä pitkään tai suurina annoksina, on varminta ensin puhua lääkärin kanssa.Per..le helppohan sinun siinä on ohjeita antaa jos olet ollut narkkari ja huviksesi napsinut pananacodeja, minä en syö huvikseni vaan todella vaikeaan krooniseen hermokipuun joka säteilee jalkaan, tähän ei buranat ja panadolit auta, on kokeiltu tramalit, lylicat sun kaiken maailman masennusmömmöt jotka aiheutti vaan pään sekoilua. Panacod on ainut joka sopii, tänään olen ottanut yhden, eilen en yhtään, toissapäivänä 4kpl koska kipu on joinakin päivinä pahempaa, yksi kesä olin 2kk ilman kun särky oli niin lievää, eikä mitään vieroitusoireita tullut, 10v käyttänyt ja maksa on täysin kunnossa, ei pidä tulla tänne ohjeistamaan, ei kaikki noita lystikseen syö, HÄPEÄISIT.
- koodi-code
kirjoittaja kirjoitti:
Per..le helppohan sinun siinä on ohjeita antaa jos olet ollut narkkari ja huviksesi napsinut pananacodeja, minä en syö huvikseni vaan todella vaikeaan krooniseen hermokipuun joka säteilee jalkaan, tähän ei buranat ja panadolit auta, on kokeiltu tramalit, lylicat sun kaiken maailman masennusmömmöt jotka aiheutti vaan pään sekoilua. Panacod on ainut joka sopii, tänään olen ottanut yhden, eilen en yhtään, toissapäivänä 4kpl koska kipu on joinakin päivinä pahempaa, yksi kesä olin 2kk ilman kun särky oli niin lievää, eikä mitään vieroitusoireita tullut, 10v käyttänyt ja maksa on täysin kunnossa, ei pidä tulla tänne ohjeistamaan, ei kaikki noita lystikseen syö, HÄPEÄISIT.
Täytyy myöntää, että mäkin osaan ton sun tekstis täysin ulkoa, mutta ootko koskaan huomannut,
että parasetamolin poistaminen jattää maksan rauhaan ja vaikka mitään euforiaa ei ole esiintynyt
enään vuosiin, niin pelkkä codekin poistaa ainakin minulta ne kovat kivut jota varten Pannareita aikanaan määrättiin...onko sulle ihan uutta????????
- ibuprofessori
Ite en ole koskaan huomannu panacodin aiheuttavan mitään 'hyvää oloo'. Enkä kyllä näe mitään syytä niitä syödäkään, sillä se on melko onneton kipulääke. Ibumaxitkin tehokkaampia, tarpeeks vahva ibumaxi niin se tosiaan nujertaa kivun. Pancodi vaan turruttaa mutta kivun läsnäolon silti tuntee koko ajan.
- klgfkf
Noidannuoleen lääkäri määräsi Diclomexia ja jos ei vielä auta niin panacoddia jatkoksi 1-2kpl. Nuolla lääkkeillä pystyi jo nousemaan sängystä ylös, mutta toisena päivänä iski ensin ummetus ja sen jälkeen kauheat rintakivut, joten loput jäi syömättä. Ehkä ensimmäisellä kerralla vähän kolisi tuo panacod mutta eipä ny oikeastaan.
- duubi
ei pidä ottaa kuin illalla ja nuo lääkeet ei sovi alkoholin kanssa mutta hyvä jos vie kivun ja saapi nukuttua
- Jaaakkima 34
Alkon kaa kodeiini rulaa.... Kerran otin ... en oo sen jälkeen ottanut .. mut fiilis oli hyvä..
Muuten en jaksais edes niitä ottaa ,kun kovaan särkyyn...
Tai oikeasti paras lääke kovaan särkyyn on alko...
Tramaliin ei auta ,ei panacod...
Ite oon lopettanut melkein kaiken lääkkeitten käytön vaikka on selkä polvet sökönä kiitos urheilun.. Burana 800 menee sellanen 50kpl/vuosi... koska se 100kpl riittää 2-vuodeksi.
Vain viinaa...
Se turruttaa kivut pois riittävällä annoksella. alussa panacod tekee tuonn,itse syönyt sitälääket 5v.
mut oletko tietoinen et mm.tuo lääke aiheuttaa särkylääke päänsärkyä*?
toiseksee vierotusoireet jos et ota tablettia aiheuttaa pahat pääsäryt- jEbOoou
Panacodi on kyllä tuntunut olevan hyvä apu.. aamulla 3 naamariin niin kyllä se siitä. Kohta vaan loppuvat niin mitäs sitten?
- vuosia syönyt poreit
Panacod sinänsä on hyvä kipulääke. (Itse syönyt niitä jo n.12 vuoden ajan.) Huono puoli niissä et on lyhytaikainen vaikutus.>>2-3 h Ja ajan myötä tulee riippuvaiseksi. On nostetava annosta et saa saman vaikutuksen.
Sivuvaikutuksiakin on mm. sappivaivat
Kyllä kolme uskaltaa ottaa jos siltä tuntuu ja kipua on. - Säästä maksaasi!
Ei niinkään sen kodeiinin takia, vaan että saat jokaisesta tabletista parasetamolia 500 mg, eli kolmesta tabletista 1.5 g kerralla, ja se on liikaa!
Parasetamolin turvallinen annos on max 1 g x 3 /vrk, jos on maksaongelmia / sairauksia, annos on syytä pitää tuotakin alhaisempana. - .
Reseptilääkkeiden toiselle luovuttaminen ja/tai myynti on Suomessa rikos, rikos johon syyllistyy kumpikin, niin ostaja kuin myyjäkin.
Palstan säännöt taas kieltävät rikokseen yllyttämisen.
Käännyhän kipulääkärin puoleen. Onko päänsärkysi syy selvitetty? - särkylääkeen orja
Todella vaikea päästä eroon tästä lääkkeestä. Älä vaan ota yliannostusta maksa tuhoutuu varmati.
- nhtrfvcde
Minä jäin aikoinaan Panacod koukkuun.. siinä meni ystävät, työpaikka ja parisuhde ajatui karille.
Nyt vuoden ilman ko lääkettä, nyt vasta helpottaa. On helvetillinen vuosi päästä irti tuosta lääkkeestä. Aluksi meni selkäkipuun, mutta pian huomasin olevani viihdekäyttäjä. - badmaddog666
tramalit toimii paremmin kuin panacodit mutta lyrican kanssa otettuna panacod antaa hyvänolontunteen! :)
- bullshit1
Joo joo tiedät siinä missä muutkin, ettei Panacod auta verisuoniin ja päänsärkyyn yhtään, vaan ainoastaan hermoperäisee särkyyn.
Morfiini taas ei pelitä tolla annoksella kuin noin 1 kuukauden
olen syönyt meinaan 11 vuotta panacodia ja päänsärkyyn vedetään buranaa
päihtymiseen panacodia.
Panacodin kun liottaa kahvinsuodatin paperissa saa kodeiinin erikseen.
pahimillaan ennen katkoa, vedin 17 kappaletta päivässä.
Että se paskapuheista. - Panaanikoti
Ihmettelen, miten noin olemattomaan lääkkeeseen voi jäädä kiinni. Ihan turha päihteenä. Viihteilyyn on huomattavasti parempia lääkkeitä. Panacod on hyvä opiaattirefloihin, ei muuhun.
- codeX
Toimii se nollatoleilla:) Jos codeillakin saa jotain tuntemuksia aikaan, miksi edes pitäisi siirtyä kovempiin lääkkeisiin? Ja sitten kun määrät alkavat nousta, on aika pitää taukoa.
- mimies241
monestako panacodista kannattaa erotella kodeiini, että tulee oloja?
- Ammattilainen_
"monestako panacodista kannattaa erotella kodeiini, että tulee oloja?"
750;stä. Sitten hierot päänahkaan putkellisen Kallen mätitahnaa ja työnnät pumpulipuikolla sieraimiisi rullan vessapaperia.
Kyllä toimii..... ja on hauskaa...
- kandipaatti
Olet astelemassa kohti riippuvuutta voimakkaasta opioidikipulääkkeestä. Panacodin kodeiini kun muuttuu morfiiniksi elimistössä.
Lääke on aivan väärä krooniseen päänsärkyyn. Pitkään käytettynä opioidit HERKISTÄVÄT kivulle, ja niiden vieroitusoireetkin voivat provosoida päänsärkyä esille. Jos kyse on kroonisesta migreenistä, on lääke erityisen väärä valinta. Eli Panacod krooniseen päänsärkyyn kirjoitettuna vain PAHENTAA ongelmaa, ei helpota sitä.
Hakeuduhan jollekin ihan oikealle neurologille, ja samalla A-klinikalle päihdevieroitukseen. Se, että kuvailet hyvää oloa ja pohdit omaehtoista annosnostoa tarkoittaa, että nesteessä jo ollaan. Maksimiannos panacodia on 6 tablettia päivässä - yhtään isommalla annoksella on riski, että sen sisältämä parasetamoli poksauttaa sinulta maksan. - Huolettaa
Mä olen syönyt Panacodia jo vuosia koviin kipuihin. Välillä on tosin ollut jopa puolenkin vuoden jakso, jolloin olen pärjännyt täysin ilman tätä myrkkyä.
Nyt kivut ovat olleet puolisen vuotta aika helvetilliset ja olen Panacodia syönyt säännöllisesti. Tajusinpa tässä kauhukseni, että mulla on laskut menneet päin prinkkalaa, kun en ole samaa levyä käyttänyt ja olen ottanut noita jopa 10-15 kpl/pvä.
Mitään oireita ei ole tullut, mutta ilmeisesti on nyt maksa paukahtanut? - perjantaitaa
Hei. Kohta alkaa olla irti ' panacodista.
Kipuja kyllä toki on. Kovasti nivelvammoja ja
Kärsin myös kovista lihasjännityksistä. Hieronta ei auta ja on ollut kielletty.
Mutta mutta en pidä näistä lääkkeistä. Enkä ole syönyt kuin leipää niitä.
Nyt kokeillaan sirdaludia.
Onko se pienempi paha jos yksi menee vrk. 4 mg. Määrätty
Annos on isompi kuin mitä otan.
Veti aika kramppiin toisen puolen ja yhtä helvettiä ollut.
Pelkään vaan noita koukkuja ja sitäkin et teen väärin ku tollaset lääkkeet.- 232rr333
Sirdaludi ei ole koukuttavaa eikä vaarallista normaaliannoksina.
Onneksi mulla on 200/30mg ardinexeja niin ei tarvi erotella... Isoin kerta-annos on ollu 4 tablettia, enkä ainakaan oo kuollu..
- Nistipiski
Ite oon vetäny laata kerral :D
- Anonyymi
Mikä on laa ja miten sitä vedetään ja miks vaan kerralla? Ja säästätkö kirjaimia?
- Anonyymi
Parhaimmat vibat saa kun et käytä kodeiinin kanssa yhtäaikaa tuotteita, joissa on nikotiinia tai muita samoihin reseptoreihin vaikuttavia aineita. Jos poltat tai käytät nikotiinikorvaustuotteita, pidä muutaman tunnin tauko ennen kodeiinin käyttöä. Nikotiini ns. varaa ko. reseptorit, minkä vuoksi kodeiinin päihdyttävä vaikutus heikkenee ja lyhenee. Testasin tämän itse ja ero on huomattava.
Jos käytät max 5 panacodia, niin ei tarvitse erotella, mutta jos erottelet, niin annostele se 1, sillä suodattimeen yms. jää aina hukkaan kodeiinia. Jos haluat vielä tujumman vaikutuksen, ota kodeeini yhdessä kofeiinitabletin, tai parin kanssa. Jos sekään ei riitä, niin sekoita kodeiini ja kofeiini n. kolmasosaan lasillista Vodkaa tai muuta kirkasta. Maksimissaan puoli lasillista, riippuen yksilöstä, ettei ala käydä hengittäminen vaikeaksi. Alkoholi ja kodeiini on hengenvaarallinen yhdistelmä, joten ole varovainen. Jos miksaat, niin älä tee sitä yksin. Vahingon sattuessa on sitten apu paikalla.- Anonyymi
Sä oletkin näköjään lääkenarkkis.
- Anonyymi
No, mie oon syöny vissii yliki 20vuotta panacodia millon millähi annostuksella. On reumasairauksia, selkäkipuja, millon mitähi kipuja, yhteen aikaan jatkuvia keuhkoputkentulehduksia, keuhkokuumeita. Aina vaan määrätty panacodia. Maha ei kestä buranaa eikä mitään muita tulehduskipulääkkeitä. Muistan kun joskus joku hoitaja osastolla maatessa sano, ettet sinä näistä riippuvaiseksi tule. 7-8 tabua päiväs. No, joo...yritäppä nyt selittää nykyajan lääkäriplantuille et kyllä olen jokseenkin riippuvainen, mutta pärjään 3-5 tbl päivä riippuen kivuista. Ja haluan olla työkykynen ja kuntonen. Ja ennemmin otan kipulääkkeen ja menen töihin vaikka vähän hampaat irvessä. Tiedän millon ottaa prednisolonia, oxiklorinia menee 200mg päiväs. Ainahi 5pv viikos kun säännöllinen ruokarytmi. Viikonloppuina ei oo. Tiedän millon ei nivelkipu ja turvotus mee ohi. Tai hermosärky, johon määräävät semmoset pillerit ettei töihin kye. Mutta tiällä takapajulassa ei ymmärretä. Ihan se ja sama. Nytkin toista kuukautta väliin itku meinas piästä jalan kipujen takia. Mut kävin uimahallissa, töissä ym...panacodin ansiosta. Sain nukuttua sekä jaksoin olla toisille avuksi työssäni. Tosin kaikki kipugeelit ja kylmäpussit sekä lämpöliivitkin kehissä tukisukkia myöten. Ja olen sanonut lääkäreille et jos niikus nii sitte laittakee vierotushoitoon. Ei oo kiva leikkii kotona vierotusta. Kun yhenäkin kivut sietämättömät ja lääkettä meneekin enempi. Parempina päivinä saattaa pärjätä kahella tapulla.
- Anonyymi
Kyllä kaksi kapselia Panacodia ovat pitemmän päälle käytettynä vaarallisen paljon, tai ko. lääke ei vaan sovi minulle. Myös Panadolin käyttöä joudun vähentämään, vaikka kivut ovat öisin karseet kestää.
On lääkkeitä, joiden kanssa ei löydy yhteissopivuutta. Fysikaalisista hoidoista ei ole hyötyä kun vähäinenkin ok-talon huoltotyö rankaisee niistä kovasti. - Anonyymi
Pancod=kodeiini ja parasetamoli toimii särkyyn pari kolme tuntia ei paljoa pitempään mulla ainakaan
- Anonyymi
Saahan siitä liuotettua parasetamolin pois mut kipuun toimii ja päihteenä esim kombot pamien/zopiclonin kanssa mutta sitä ei suositella, viina ja piri sekä polle ja lsd ovat PERSEESTÄ niitä ei kannata rykiä jos aikoo NAUTTIA elämästä muuten kuin hetken euforiasta joka päättyy itkuun ja poruun AINA thc rules in medication
Muttei mitään joka päivä paitsi sairaat, kipuunsa, tarvitsemansa lääke(toimiva sellainen)(kolmio) jota ei kunnalinen määrää ja yksityiselle ei ole varaa mennä
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64125Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va952253Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J59964- 47834
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va37833Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?185820- 34811
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35772Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119755- 35754