Saaressa pieni 70-luvulla rakennettu mökki ilman mukavuuksia. Saari ei oma, ei muita mökkejä samassa saaressa. Mökki pieni vain yksi huone ja sauna, remontoitu 90-luvun alussa. Perintönä sain, itse ei tule käytyä hankalan matkan vuoksi. Uimarantakaan ei ole kummoinen, aikuinen nyt pystyy uimaan, mutta lapsille ei sovi missään nimessä, äkkijyrkkä. Eli kysymys kuuluu, laitanko myyntiin vai pistänkö purkutuomion. Sijainti Keski-Suomessa.
Ostaiskohan kukaan
vai purkaisko pois
101515
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Susilauma KorkatissaKahdeksan suden lauma käynyt repimässä Hankosen Antin lampaat Korkatissa torstain vastaisena yönä. Mahtavaa luonnon Monimuotoisuutta. ViherVasemmisto ja Greenpeace kiittää.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Ei tuu mitäänNyt jo taivaskin itkee tätä tilannetta 💔😢
- Perjantain lukupaketti nyt kirjastossaMuhkea ja hitsausliekkiäkin kuumempi jallulehti nyt luettavissa kirjastossa! Lämpimästi tervetuloa!
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- Oot melko .ufo :) ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Vastaukset 10
Vanhimmat
Jos mökillä ei kamalaa tunnearvoa ole, myy pois. Jaahas mutta saari ei oma, jos myyt mökin, saako ostaja käyttää saarta ?
Itse kyllä myisin, ei se purkaminen kivalta tunnu, ja nykyään mökin saa helposti kaupaksi.
tonttiin, jolla mökki sijaitsee? Jos saa, niin myynti onnistunee helposti kun hinnasta pääsette yksimielisyyteen. Jos ei, niin kysele suostuuko maanomistaja ostamaan mökin. Jos ei suostu, niin silloin ei jää vaihtoehdoiksi kuin mökin purkaminen ja poisvienti tai polttaminen, ellet sitten lahjoita sitä maanomistajalle.
Jos mökki on hirrestä ja hirret ovat hyväkuntoiset, niin kyllä joku vois ne ostaa. Ei niistä paljoa saa, koska purkaminen on aika homma ja pieniä kehikoita saa muutamalla tonnilla.
Lautamökin siirto ei taas kannata, ellei satu olemaan ns. jalasmökki.
Pystytkö antamaan tarkat mitat mökin hirsikehikosta ja mahdollisen hirren paksuuden?
Sinulla täytyy ollakin jo jonkinlainen vuokrasopimus maanomistajan kanssa, tarkista minkä pituinen se on. Ellei, tee esim. 20 vuoden sopimus, ja laita mökki myyntiin. Jos mahd. siivoa, sisusta ja korjaile ennen esittelyä paikkoja niin saat menemään nopeammin kaupaksi. Hyviä asioita kannattaa korostaa(kuten kovapohjainen uimakelpoinen ranta tms.) Toinen vaihtoehto on vuokrata mökki esim. useammaksi vuodeksi kerrallaan samalle vuokralaiselle. Itse en lähtisi purkamaan, ennen vaikka lahjoittaisin maanomistajalle, on näet suuritöinen homma eikä rahallisesti kannattava.
Kokeilepa vuokrata mökki jollekin vuodeksi (tai pidemmäksi aikaa) kerrallaan. Saat ylläpitokulut ja vähän yli pois eikä tarvitse myydä/purkaa.
Itse vuokraisin tuollaisen, jos sattuisi olemaan Päijänteellä tai Saimalla... sattuuko?
On pohjoisempana kuin saimaa, pikkujärvi. Kiitos vastanneille, vaikuttaa siltä, että ostajia siis olisi tällaisellekin mökille. Saa myydä tai purkaa, sen olen jo kysynyt, mutta saaren omistaja haluaa kuitenkin hyväksyä ostajan. Veneen voinee laittaa samaan kauppaan. Ei ole jalasmökki, mutta rakennettu siten, että voinee siirtää, siis ei ole kaivettu maahan perustuksia, vaan on ihan kivien päällä. Sen verran pieni on.
älä suotta pura. rahaa saat varmaan enemmän kuin uskot. Selvitä ja varmista se että se uusi saa mäkkiä pitää, koska muuten hinta jääpi alemmaksi. Samalla selviää saako sinne tehdä laituria, aittaa tms juttua. Tuohan olisi hyvä tukisatama veneilijälle (jyrkkä ranta=pieni laituri) tai kalastajalle.
Onko kellään hajuakaan, mitä pyytää? Olen itse käynyt kaupallisen koulutuksen yhteydessä myös kiinteistövälityksen kurssin, joten en kehtaisi välittäjälle maksaa, kun osaan ne paperit tehdä ja tiedän lainsäädännön. Mutta se hintapyyntö, mistä löytyisi kesämökkien hintoja?
mökkipaikkakuntasi lehtien ja kiinteistövälittäjien ilmoituksia myytävistä mökeistä. Vastaavanlaisten mökkien hintahaarukka antanee osviittaa omalle pyynnillesi. Taisit mainita, että mökki on hankalan matkan takana. Sinulle vai yleensä? Jos yleensä, niin huomioi se hinnassa kuten myös se, että tontti ei kuulu kauppaan. Myöskin jäljellä olevan tontinvuokra-ajan pituus vaikuttaa hintaan.
Minulle hankalan matkan takana, mutta siellä mökkipaikkakunnalla n. 5 km keskustasta noin kilometrin järvimatka. Pitääpä katsella netistä, kun ei tule sen alueen lehteä. Ko. järven rannoilla on runsaasti mökkejä, vain tämä meidän saarimökki sattui rauhalliseen paikkaan.
Minulla saattaa olla tiedossa vuokraaja tai ostaja !
[email protected]