Seuroihin omana itsenään?

minä taas

Olen jo pitkään pohtinut, kun monet esikoislest. saarnaajat sanovat, että tulkaa sellaisina, kuin olette, mutta aina, kun seuroihin lähtö tulee, niin on vaihdettava "parhaimmat" päälle (hame jne). Jos menisin arki vaatteissa, joissa viihdyn, niin tulisi(on tllutkin) kuitenkin heti tympeitä katseita tai jopa sanotaan siitä. Tuntuu vain kummalta, kun sanotan toista ja silti tulee niitä tuomitsevia/paheksuvia katseita...=( Monesti vaate, meikki, korut yms. ovat tulleet jo kynnykseksi lähteä seuroihin. Jos olisin esim. punkkari,alkoholisoitunut tai muuten poikkeuksellinen pukeutumiseltani, niin varmasti en uskaltaisi tulla kokouksiin. On vain ikävää, että moni katsoo vain ulkoiseen olemukseen, kun sisin on kuitenkin tärkeintä. Eikö rakkaus ole juuri sitä, että hyväksytään juuri sellaisena, kun ihminen on -heikkouksista huolimatta.
Eihän Jeesuskaan katso ihmisen ulkoiseen puoleen, vaan sydämeen. Hän haluaa luokseen juuri niitä, joita yhteiskunta hyljeksii (alkoholistit, psyykkisesti sairaat, masentuneet, huonosta itsetunnosta kärsivät, rammat, jne.)Ne juuri eniten kaipaavat rakkautta, eli Jeesusta ja seurakuntaa.
Mielestäni toisien puolesta rukoileminen on jäänyt liian vähäiseksi kokouksissa. Sitähän me kaikki kaipaamme, että joku tulisi ja panisi käden olkapäälle ja ääneen rukoilisi puolestamme. Siinä tulee näkyviin aito välittäminen ja lähimmäisen rakkaus. Pyhä Henki kyllä antaa oikeat sanat sille joka toisen puolesta rukoilee.

24

2811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se taitaa olla

      Sanotaan eriä kuin käytännössä toimitaan. Sitä kutsutaan kaksinaismoralismiksi.

    • Suurin on rakkaus

      Usein on niin että ulkoinen olemus kuvastaa mitä sisällä on.
      Eikö siihen liity myös tämä itsensä koristaminen ja meikkaaminen jne.
      Eikö turha tälläys ole narsismia? Eikö sydän ole silloin kääntynyt materian eikä Jumalan puoleen?

      Meikkaan itsekin, joten tämä ei ole ehdoton mielipiteeni vaan ajatus aiheesta.
      Monesti itsekin mietin että olen typerä kun haluan laittaa vähän korujea jne. Yritän siitä päästä pikkuhiljaa rukouksen voimalla.

      Ja jos menisin seuroihin (en ole lestadiolainen) niin kyllä kait sitä haluaa kuulla Jumalan sanaa muussa kuin verkkareissa? Minä ainakin tunne niin juhlallisuutta.
      En muuten saa juuri koskaan pukeutua kuin kirkkoon tai konserttiini koska en käy kapakoissa -sinnehän ihmiset yleensä pynttäävät =)

      Jos haluat mennä arkivaatteissa niin mene ihmeessä, joku joku karsastaa niin älä välitä! Sinähän tiedät mitä sydämessäsi on ja olisi kyllä kaksinaismoralistista jos sinua katsottaisiin ylen. Täytyy muistaa toki että meitä on moneksi ja jollekin ei sitten mikään kelpaa ja katsoisi pahasi vaikka olisi mitä päällä ;-)

      Eikä mielestäni kannata välittää ihmisten katseista vaan siitä mitä Jumala sinusta ajattelee kun näkee sisimpääsi.

      Voi olla oikeinkin siveän ja puhtaan näköinen mutta sisältä pimeyttä täynnä -eikö?
      Yleensähän susi tuleekin lampaan vaatteissa ;-)
      (vitsivitsivitsi)

    • Suurin on rakkaus

      Vaasan seudun rauhanyhdistyksen seuroja voi kuunnella netistä!
      Vähän huippu!

      Itse en uskalla mennä seuroihin uutena, kun tunnen siis monta lestadiolaista täältä mutta kukaan heistä ei oikeastaan tiedä että minua kiinnostaisi mennä seuroihin ja hieman pelottaa että he ajattelevat että "mitä tuokin täällä tekee?"
      Joku heistä olisi kiva saada kaveriksi sinne ekaa kertaa... No enisei löpinät sikseen (kyllä joka asialla on aikansa ja paikkansa), VOIN KUUNNELLA SEUROJA NETISTÄ!

      http://www.vaasanseudunrauhanyhdistys.fi/?sivu=main&id=9

      Sinäkin voit osallistua seuroihin "ihan omana itsenäsi"

    • Reidari

      Olen samaa mieltä kanssasi, että kaikki eivät osaa suhtautua toisenlaiseen ihmiseen. Niitä on kuitenkin vähemmistö.

      Se on varsin normaali sosiaalinen ilmiö, että minne tahansa tulee ihminen joka ei kuulu joukkoon, esim. työpaikalleni niin häntä ihmetellään. Olen ollut tunnistavinani että toiset tuijottavat sellaista ihmistä joka poikkeaa. Mutta samalla taas itse tarkkailen muita, onko se sen parempi.

      Ja kyllä sitä vaikka kauppatorilla näkyisi poikkeava ihminen niin häneen kiinnitetään huomiota. Tässä ei ole kyse niinkään lestadiolaisuudesta.

      Tässä keskustelussa joku mainostaa vaasan rauhanyhdistystä. Sitä on harrastettu täällä aika paljon. Onko sinne palkattu joku markkinointitukihenkilö?

      • Siinä ollaan rajalla onko tarkoitus pelkästään mainostaa vai onko muutakin pointtia siinä.

        Mikäli tällainen häiritsee, niin pistäkää se huomautus, niin asiat tulevat tarkempaan syyniin.


      • Suurin on rakkaus
        vihne kirjoitti:

        Siinä ollaan rajalla onko tarkoitus pelkästään mainostaa vai onko muutakin pointtia siinä.

        Mikäli tällainen häiritsee, niin pistäkää se huomautus, niin asiat tulevat tarkempaan syyniin.

        Ei ollut tarkoitus mainostaa, mutta jos haluat viestini poistaa niin ole hyvä.
        Ymmärtäisin paremmin jos viittaisin jonkun toisen kirkon sivuille, mutta tuo linkki antaa ujolle mahdollisuuden osallistua seuroihin.

        -höh.


      • Suurin on rakkaus kirjoitti:

        Ei ollut tarkoitus mainostaa, mutta jos haluat viestini poistaa niin ole hyvä.
        Ymmärtäisin paremmin jos viittaisin jonkun toisen kirkon sivuille, mutta tuo linkki antaa ujolle mahdollisuuden osallistua seuroihin.

        -höh.

        Olin vähän epävarma ja siksi laitoin viestini. Kuitenkaan yhtään huomautusta ei tullut, joten olkhon toistaiseksi.


      • Host controll
        Suurin on rakkaus kirjoitti:

        Ei ollut tarkoitus mainostaa, mutta jos haluat viestini poistaa niin ole hyvä.
        Ymmärtäisin paremmin jos viittaisin jonkun toisen kirkon sivuille, mutta tuo linkki antaa ujolle mahdollisuuden osallistua seuroihin.

        -höh.

        Siinä syy.


      • Host controll
        Host controll kirjoitti:

        Siinä syy.

        Emme mielellämme edes pissi sinne pän.


      • Suurin on rakkaus
        vihne kirjoitti:

        Olin vähän epävarma ja siksi laitoin viestini. Kuitenkaan yhtään huomautusta ei tullut, joten olkhon toistaiseksi.

        Oletko jostain pohjoisesta!?

        Jos olet, niin lähde sinä sitten kaveriksi seuroihin!? ;-)


      • Suurin on rakkaus kirjoitti:

        Oletko jostain pohjoisesta!?

        Jos olet, niin lähde sinä sitten kaveriksi seuroihin!? ;-)

        Minulla on tavallaan aukko tässä sivistyksessä. Rauhan Sanan seuroissa olen ollut, uudenheräyksen ja esikoisten. Vanhoillisten seuroissa en ole ollut. Joskus olen rariosta kuunnellut ja kerran olin Keltossa, kun Oululainen vanha valkotukkainen rovasti saarnasi. Hän oli vl-uskovía tietääkseni.

        Tähän liittyy erikoinen muisto.
        Saarnaaja sanoi puhuessaan helluntaista ja Pietarin saarnasta, että he saivat pistoksen sydämeensä. Samalla hetkellä kuului hätääntynyt kiljahdus. Ajattelin, että olihan tehokasta. Syy sitten selvisi, eräs vanhempi mies sai sairauskohtauksen ja putosi tuolilta ja vaimo vieressä kirkaisi. Hän sai apua ja kaikki sujui lopulta hyvin.
        En ole kovin pohjosesta.


      • Suurin on rakkaus
        vihne kirjoitti:

        Minulla on tavallaan aukko tässä sivistyksessä. Rauhan Sanan seuroissa olen ollut, uudenheräyksen ja esikoisten. Vanhoillisten seuroissa en ole ollut. Joskus olen rariosta kuunnellut ja kerran olin Keltossa, kun Oululainen vanha valkotukkainen rovasti saarnasi. Hän oli vl-uskovía tietääkseni.

        Tähän liittyy erikoinen muisto.
        Saarnaaja sanoi puhuessaan helluntaista ja Pietarin saarnasta, että he saivat pistoksen sydämeensä. Samalla hetkellä kuului hätääntynyt kiljahdus. Ajattelin, että olihan tehokasta. Syy sitten selvisi, eräs vanhempi mies sai sairauskohtauksen ja putosi tuolilta ja vaimo vieressä kirkaisi. Hän sai apua ja kaikki sujui lopulta hyvin.
        En ole kovin pohjosesta.

        Missään seuroissa en ole siis käyny.
        Sunnuntaina aattelin kuunnella sieltä paikasta x tulevaa lähetystä x (hox! Ei mainontaa!)

        Paikkakunnalla taithaapi olla vain tuo rauhanyhdistys. Mitä eroa on muuten Rauhan Sanalaisuudella ja Rauhanyhdistyksellä, vai onko sama?

        Melkoinen kokemus tuo "pistos" -en ehkä halua kokea niin järisyttävää itse! Tiedä vaikka saisi itse jonkun pistoksen =)

        Noh, jos olet tulossa Laphiin päin niin tehemmä sitte rehvit ja menemmä seuroihin!


      • Toukomettinen
        Suurin on rakkaus kirjoitti:

        Missään seuroissa en ole siis käyny.
        Sunnuntaina aattelin kuunnella sieltä paikasta x tulevaa lähetystä x (hox! Ei mainontaa!)

        Paikkakunnalla taithaapi olla vain tuo rauhanyhdistys. Mitä eroa on muuten Rauhan Sanalaisuudella ja Rauhanyhdistyksellä, vai onko sama?

        Melkoinen kokemus tuo "pistos" -en ehkä halua kokea niin järisyttävää itse! Tiedä vaikka saisi itse jonkun pistoksen =)

        Noh, jos olet tulossa Laphiin päin niin tehemmä sitte rehvit ja menemmä seuroihin!

        Keskeinen asia on sama Rauhan sanalla ja Rauhanyhdistyksellä. Miten Jumala vanhurskauttaa syntisen ihmisen. Ihminen tarvitsee heräämisen ja sen jälkeen parannuksen armon kuulla henkilökohtaisen julistuksen Jeesuksen nimessä ja kalliissa sovintoveressä.
        SRK- rauhanyhdistys lähti omille teilleen seurakuntaopissa v. 1934 ja nykyisen SRKn alla olevista saarnaajista ja papeista opettaa heidän olevan ainoan Jumalan valtakunnan vaikkaJumalan sana todistaisikin toisin.
        Kuitenkin haluamme rukoilla kaikkien ns. jrkän siiven edustajiewn puolesta ja pääsisimme yhteiseen rakkauteen, siinä se ero.


      • Reidari
        vihne kirjoitti:

        Siinä ollaan rajalla onko tarkoitus pelkästään mainostaa vai onko muutakin pointtia siinä.

        Mikäli tällainen häiritsee, niin pistäkää se huomautus, niin asiat tulevat tarkempaan syyniin.

        Olen huomannut useamminkin tuota vaasan rauhanyhdistyksen kuuntelumahdollisuutta mainostettavan vaan. Toisaalta en tiedä mikä kapasiteetti siellä on siihen että voi kuunnella. Jotain ry:n seuroja olen ajatellut kuuntelevani netin kautta mutta sinne ei ole mahtunut kun on jotenkin kai rajoitettu määrä kuinka paljon sinne mahtuu. Ajattelin vaan että parempi niin että minä uteliaisuuttani en päässyt ja ehkä joku muu jolla on suurempi tarve pääse kuuntelemaan.


    • leila32

      Kieltämättä, ikävä kyllä esikoislestadiolaisuudessa ainakin...on ihmisen asettamista, ulkoisista tunnusmerkeistä on tullut avainkysymyksiä, joiden perusteella jopa tuomitaan ihminen "syntiseksi" tai "suruttomaksi"...kuka muu on nuo ulkoiset tunnusmerkit asettanut kuin ihminen itse. Niiden äärellä askarrellaan ja vahditaan toisiaan niin, että itse asia tuppaa unohtumaan. Itse olen juuri tämän takia vieraantunut esikoislestadiolaisuudesta.

      Kun pukeuduin ja käyttäydyin tietyn kaavan mukaan, kaikki ok. Ketään ei kiinnostanut mitä sisälläni on. Mutta auta armias jos poikkeat massassata jonkin ulkoisen tunnusmerkin perusteell tehdään sinusta huono esimerkki esim. nuorille. Silloin on lupa parjata ja panetella poikkeavaa henkilöä. voiko joku väittää vastaan, ettei näin tapahdu?

      Entä jos kysyt perusteita jollekin uskon asialle jota et ymmärrä...sinut vaiennetaan sanomalla: "tee parannus, ei uskon asioita voi ajatella järjellä" Mistä tämä kertoo? Miten voi uskoa, jos ei ymmärrä asioita? Tämän olen tulkinnut niin, että silloin loppuvat Raamatulliset perusteet ja otetaan tuomiovalta omiin käsiinsä.

      Toisaalta jos joku tuntee tiettyjen ulkoisten tunnusmerkkien kuuluvan uskovaisuuteen ja tuntee niissä olevansa oikeassa olotilassa... hame,nuttura,kravatti.. hyvä niin, hieno juttu...mutta miten voidaan ottaa oikeus tuomita niiden perusteella, sitä en ymmärrä.

      Eikös ole niin...kun Jeesusta tultiin hakemaan Getsemanesta oli Juudaksen suudeltava häntä, jotta tunnistettiin oikea henkilö vangittavaksi...saa sellaisen käsityksen, että Jeesuskaan ei siis mitenkään eronnu valtaväestöstä ulkonäkönsä puolesta...

      • Timo Tietoinen

        Valitettavasti.

        Itse kyllä lukeudun siihen ryhmään että sisäinen ihminen merkitsee, ulkoinen ei niinkään.

        Minua puhuttelee kirjoituksessasi eniten tuo lause: "Ketään ei kiinnostanut mitä sisälläni on."

        Siis kun käyttäytyy hyväksytyn kaavan mukaan, niin ei ole uhkana muille.

        Silloinkaan ketään ei kiinosta se, että minä tarvitsisin rakkautta. Tarvitsisin kokemusta siitä että minä kuulun tänne, ja olen tärkeä ihminen täällä, jos en kaikille, niin monille kuitenkin.

        Kuulua jollekin
        kuulua johonkin ja
        olla jollekin tärkeä,

        ... nehän ovat meidän jokaisen perustarpeitamme.

        No.., jos olet kaunis nuori nainen, ja olet pukeutunut miehissä seksuaalista mielenkinntoa herättävällä tavalla, niin silloin moni kokee että olet uhka.

        Joku sairaalla tavalla mustasukkainen voi kokea hyvinkin suurta uhkaa. Hartaat uskovat puolestaan kokevat uhkana sen, että kohta näitä seksuaalisen vietin "virkistimiä" on enemmän, koska mallisi on helposti tartuvaa muihinkin nuoriin ja kauniisiin naisiin.

        Jos et ole mies, et tietenkään tiedä sitä
        "hartautta", mitä nuoren kauniin naisen vartalon muotojen näkeminen aiheuttaa seksuaalisesti viiriilin miehen "peruukin" alla.

        Jos olet ns. terve heteroseksuaali mies, tiedät mistä on kysymys.

        Monet ihmiset (miehet), ihan oikeasti, haluaisivat keskittyä sanan kuuntelemiseen. Heti ruksasta kadulle mentyämme tiedämme kuitenkin kohtaavamme sen, joka siellä kohtaa. Ja erityisesti kesällä.


      • eikös juuri
        Timo Tietoinen kirjoitti:

        Valitettavasti.

        Itse kyllä lukeudun siihen ryhmään että sisäinen ihminen merkitsee, ulkoinen ei niinkään.

        Minua puhuttelee kirjoituksessasi eniten tuo lause: "Ketään ei kiinnostanut mitä sisälläni on."

        Siis kun käyttäytyy hyväksytyn kaavan mukaan, niin ei ole uhkana muille.

        Silloinkaan ketään ei kiinosta se, että minä tarvitsisin rakkautta. Tarvitsisin kokemusta siitä että minä kuulun tänne, ja olen tärkeä ihminen täällä, jos en kaikille, niin monille kuitenkin.

        Kuulua jollekin
        kuulua johonkin ja
        olla jollekin tärkeä,

        ... nehän ovat meidän jokaisen perustarpeitamme.

        No.., jos olet kaunis nuori nainen, ja olet pukeutunut miehissä seksuaalista mielenkinntoa herättävällä tavalla, niin silloin moni kokee että olet uhka.

        Joku sairaalla tavalla mustasukkainen voi kokea hyvinkin suurta uhkaa. Hartaat uskovat puolestaan kokevat uhkana sen, että kohta näitä seksuaalisen vietin "virkistimiä" on enemmän, koska mallisi on helposti tartuvaa muihinkin nuoriin ja kauniisiin naisiin.

        Jos et ole mies, et tietenkään tiedä sitä
        "hartautta", mitä nuoren kauniin naisen vartalon muotojen näkeminen aiheuttaa seksuaalisesti viiriilin miehen "peruukin" alla.

        Jos olet ns. terve heteroseksuaali mies, tiedät mistä on kysymys.

        Monet ihmiset (miehet), ihan oikeasti, haluaisivat keskittyä sanan kuuntelemiseen. Heti ruksasta kadulle mentyämme tiedämme kuitenkin kohtaavamme sen, joka siellä kohtaa. Ja erityisesti kesällä.

        Saarnattu pitkistä hameista,koittakaa nyt miehet päättää miten meidän naisten tulisi pukeutua seuroihin,vai pitäisikö pysyä kotona?
        Kyllä monilla miehilläkin aika tiukat housut on,jos nimittäin on jollain tarvetta katsella.


    • armoitettu

      Sellaisena kuin olet, tarkoittaa tietysti, ettei itseään tarvitse muuttaa. Mikä on sitten lähtökohta; Ihminen on tullut tänne alastomana, mutta hänet on heti puettu. Jumala on tehnyt ensimmäisille ihmisille vaatteet nahasta, heti sen jälkeen kun he tunsivat alastomuutensa ja peittivät sitä lehdillä. Mitään koruja ja meikkejä he eivät saaneet.

      Seurat ovat kristityn juhlat, joissa Jumala on mukana. Eikö ole syytä pistää parhaat päälle. Laitan loppuun lainauksia raamatusta, erillaisia tapoja pukeutua.

      Jeesus ei katso ulkoiseen puoleen, mutta se mikä on sydämessä, tulee näkyville myös ulos. Sananlasku sanoo, että sydämen kyllyydestä suu puhuu ja Jeesus sanoo sydämestä näin:

      Mark.7:20. Ja hän sanoi: mitä ihmisestä tulee ulos, se saastuttaa ihmisen.
      21. Sillä sisältä ihmisten sydämestä tulevat ulos pahat ajatukset, huoruudet, salavuoteudet, miestapot,
      22. Varkaudet, ahneudet, pahat juonet, petos, irstaisuus, pahansuomuus, Jumalan pilkka, ylpeys, hulluus.
      23. Kaikki nämät pahuudet sisältä tulevat ulos ja saastuttavat ihmisen.

      Paavalin Epistola Roomalaisille 12
      1. Niin neuvon minä teitä, rakkaat veljet, Jumalan sydämellisen laupiuden kautta, että te antaisitte teidän ruumiinne eläväksi, pyhäksi ja Jumalalle otolliseksi uhriksi, joka on teidän toimellinen jumalanpalveluksenne.
      2. Ja älkäät sovittako teitänne tämän maailman muodon jälkeen, vaan muuttakaat teitänne teidän mielenne uudistuksen kautta, että te koettelisitte, mikä Jumalan hyvä, otollinen ja täydellinen tahto olis.

      Kol.3:9. Älkäät valehdelko keskenänne, ja riisukaat pois teistänne vanha ihminen tekoinensa,
      10. Ja pukekaat päällenne uusi, joka hänen tuntemiseensa uudistetaan, hänen kuvansa jälkeen, joka sen luonut on.
      11. Kussa ei ole Grekiläinen ja Juudalainen, ympärileikkaus ja esinahka, Barbarus ja Skyta, orja ja vapaa, vaan kaikki ja kaikissa Kristus.
      12. Niin pukekaat siis teitänne niinkuin Jumalan valitut, pyhät ja rakkaat, sydämellisellä laupiudella, ystävyydellä, nöyryydellä, hiljaisuudella ja pitkämielisyydellä,
      13. Ja kärsikäät toinen toistanne ja anteeksi antakaat toinen toisellenne, jos jollakin on kannetta toista vastaan; niinkuin myös Kristus teille on anteeksi antanut, niin myös tekin tehkäät.
      14. Mutta ylitse näiden kaikkein pukekaat päällenne rakkaus, joka on täydellisyyden side.
      15. Ja Jumalan rauha hallitkoon teidän sydämissänne, johonka te myös kutsutut olette yhteen ruumiiseen, ja olkaat kiitolliset.

      Room.13:12. Yö on kulunut ja päivä on tullut; sentähden hyljätkäämme pimeyden työt ja pukekaamme meitämme valkeuden sota-aseilla.
      13. Vaeltakaamme soveliaasti, niinkuin päivällä: ei ylönsyömisessä, eikä juopumisessa, ei kammioissa, eikä haureudessa, ei riidassa ja kateudessa,
      14. Vaan pukekaat päällenne Herra Jesus Kristus ja älkäät holhoko ruumistannen haureuteen.


      Ef.6:11. Pukekaat päällenne kaikki Jumalan sota-aseet, että te perkeleen kavalia päällekarkaamisia voisitte seisoa vastaan.
      12. Sillä ei meillä ole sota verta ja lihaa vastaan, vaan pääruhtinaita ja valtoja vastaan, maailman herroja vastaan, jotka tämän maailman pimeydessä vallitsevat, pahoja henkiä vastaan taivaan alla * .
      13. Sentähden ottakaat kaikki Jumalan sota-aseet, että te voisitte pahana päivänä seisoa vastaan ja kaikissa asioissa pysyväiset olisitte.
      14. Niin seisokaat vyötetyt kupeista totuudella, ja vanhurskauden rintaraudalla puetetut,
      15. Ja jalat valmiiksi kengitetyt, saarnaamaan rauhan evankeliumia.
      16. Mutta kaikissa ottakaat uskon kilpi, jolla te voitte sammuttaa kaikki ruman tuliset nuolet.
      17. Ja ottakaat päähänne autuuden rautalakki, ja hengen miekka, joka on Jumalan sana,
      18. Ja rukoilkaat joka aika kaikella rukoilemisella ja anomisella hengessä, ja siinä valvokaat kaikella ahkeruudella ja rukouksella kaikkein pyhäin tähden,
      19. Ja minunkin tähteni, että minulle puhetta annettaisiin avoimella suulla rohkiasti puhuakseni, ja niin tiettäväksi tekisin evankeliumin salaisuuden.

      • Usko Vainen

        Hellitäppä nyt hetkeksi.

        Sanankuuloon kutsutaan juuri siitä syystä, että ihminen uskoisi.

        Uskosta tulee voimaa kaikkeen siihen(kin) mitä kristityn ulkoisessa olemuksessa voidaan nähdä.

        Hiiteen sellainen oppi, että pitäisi tulla rukoushuoneelle esittämään jotakin sellaista jota ei todellisuudessa ole. Ja hiiteen sellainen oppi että usko tulisi joidenkin tapojen noudattamisen kautta taikka voimasta.

        Usko tulee Jumalan sanan USKOMISEN kautta.
        Ja VASTA uskon kautta rakentuu sitten se ulkoinenkin elämä.

        Eikä tämä sitä tarkoita että pitäisi seuroihin tulla pilkan vuoksi vaikkapa haisevissa navettahaalareissa. Sitä tuskin avaajakaan tarkoitti.


      • niimpä
        Usko Vainen kirjoitti:

        Hellitäppä nyt hetkeksi.

        Sanankuuloon kutsutaan juuri siitä syystä, että ihminen uskoisi.

        Uskosta tulee voimaa kaikkeen siihen(kin) mitä kristityn ulkoisessa olemuksessa voidaan nähdä.

        Hiiteen sellainen oppi, että pitäisi tulla rukoushuoneelle esittämään jotakin sellaista jota ei todellisuudessa ole. Ja hiiteen sellainen oppi että usko tulisi joidenkin tapojen noudattamisen kautta taikka voimasta.

        Usko tulee Jumalan sanan USKOMISEN kautta.
        Ja VASTA uskon kautta rakentuu sitten se ulkoinenkin elämä.

        Eikä tämä sitä tarkoita että pitäisi seuroihin tulla pilkan vuoksi vaikkapa haisevissa navettahaalareissa. Sitä tuskin avaajakaan tarkoitti.

        sä oot ainakin ymmärtäny ton tärkeys järjestyksen.ei uskoon tulla tekojen kautta vaan kuulemalla Jumalan Sana.ei myöskään toinen toistaan hurskaampana elävä ole Jumalalle arvokkaampi-kaikki olemme samalla lähtöviivalla Jumalan edessä.kaikilla meillä on jos jonkinlaista syntiä-kukaan ei ole synnitön.itse synti ei kadota vaan epäusko.Jumala vanhurskauttaa ja muuttaa ihmiset omalla ajallaan.kenelläkään meillä ei ole tuomiovaltaa toista kohtaan.se ketä tuomitsee toisen,tuomitsee yhtälailla itsensä.ottakaa jeesuksesta mallia.hän rakasti niitäkin syntisiä,jotka fariseuksien silmissä eivät olleet mitään.jeesus rakastaa kaikkia ihmisiä synneistään huolimatta.
        mitä ihmiset saavuttavat sillä että pukeutuvat parhaimpiinsa kun seurakunnan ulkopuolellakin jokainen päivä tulisi pyhittää Jumalalle-ei vain se viikonloppu.ei ihminen vaatesäännöillä ja muilla voita itseleen Jumalan valtakuntaa.Jumala kuitenkin näkee sydämeen eikä ulkokuoreen.me ihmiset näemme ulkokuoreen mutta harvemmin sydämeen.kaikilla meillä on heikkoutemme mutta ainoastaan epäusko on se,mikä on kadotukseksi.
        on hyvä myös muistaa semmonen kohta Raamatussa kuin Tim3:5.


      • sitä mieltä

        Että noissa raamatunpaikoissa puhutaan luonnollisista vaatteista?


    • yksivaan

      Asiaan kuuluu, että kun mennään jumalanpalvelukseen tai seuroihin, kunnioitetaan tilaisuutta niin, että peseydytään, vaihdetaan siistit vaatteet ja kammataan tukka. Sehän kuuluu jo hyvään käytökseen sellainen. Tosin, jos ei ole siistiytymiseen tilaisuutta, ei ketään ajeta pois sen takia, että on vaikka työvaatteet päällä. Tai rypistyneet matkavaatteet.

      Muu "tälläytyminen" on sitten henkilökohtaista.

      • telma

        Hyviä ohjeita kaiketi, Jumalanpalvelus on kristityille juhla ja tilaisuutta tulee kunnioittaa asianmukaisella tavalla.

        Murrosikäisten lasten vanhemmilla voi olla paineita nuortensa tähden, pukeutumiskoodi kun on niin selvä ainakin pienemmillä paikkakunnilla; kaikenlaisissa vaatteissa ei voi seuroihin tulla.
        Ne perheet, joissa nuoriso valitsee oman ulkoasunsa lähinnä ikäryhmäänsä myötäillen, voidaan kokea epäonnistumista - meidän nuoremme eivät siis enää ole oikealla tavalla uskomassa koska he eivät ulkonaisesti seuraa paikkakunnan muiden uskovaisten nuorten tyyliä. Vanhemman on joko myönnyttävä muun seuraväen ajatuksiin asiassa tai tarkistettava, onko se ulkonainen sittenkään se kaikkein tärkein asia. Nuorten elämässä tapahtuu niin paljon uusia asioita, joten olisihan se vapauttava asia, jos me vanhemmat emme kovin rankasti arvostelisi niitä nuoria, jotka tulevat seuroihin "maailmanmielisen näköisinä". Olisimme iloisia, että Sanan kuuloon tulisivat.
        Toistakin äärilaitaa pukeutumisessa voi löytyä, nimittäin sitä, että vaatteiden on oltava kalliita ja muodinmukaisia. Paineita voi siis tulla siitäkin.
        Olen tehnyt sen huomion, että rauhanyhdistyksen nuoriso ei juuri erotu muusta nuorisosta muutoin kuin meikkaamattomuudellaan. Reippaan ja iloisennäköistä väkeä näkyvät olevan. Oma nuorisommekin huomasi tämän ja " marisi" kun ei seuroihin voi farkuissa lähteä.
        Jospa elämä opettaa meitä vanhempia, tänäpäivänä kehotan kaikkia tulemaan aivan oikeasti sellaisina kuin ovat. Joskus olen tosin miettinyt sitä, miksi seuroissa ei juuri koskaan käy muita kuin lestadiolaisia, joille seurakäytäntö on tuttua lapsesta lähtien. Tästä syystä en uskalla pyytää seuroihin naapurissamme asuvaa alkoholisoitunutta miestä - en häpeä naapuriamme, vaan pelkään, että me siistit ja kammatut emme jaksaisi tätä ystävää ottaa vastaan. Jumala tekee työtä meissä kaikissa, mutta vaikeuksien keskellä elävät ihmiset tarvitsevat evankeliumia, leipää ja saippuaa - eli vierelläelämistä, ei pelkästään seuroihin pyytämistä ja yhteistä kahvihetkeä.
        Näin raadollinen olen, taisi mennä vähän asian vierestäkin.


    • -tyttönen-

      ..välillä minustakin tuntuu että se perimmäinen syy sinne tulemiselle jää kakkoseksi kaikkien "ulkonäkösääntöjen" rinnalla.kaikki me kuitenkin ollaan epätäydellisiä tavalla tai toisella-synnittömäksi emme kukaan pääse vastakun kirkastetuissa ruumiissa.jotkut vajavaisuudet näkyvät ulkoisesti-toiset taas tulevat esiin sisältä.tärkeintä on kuitenkin että rakastamme toisiamme vajavaisuuksistamme huolimatta Jeesuksen tavoin ehdoitta.jättäkäämme tuomiovalta Herralle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1693
    2. 44
      1013
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      66
      996
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      939
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      928
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      889
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      860
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      795
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      778
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe