galleriasta

merliNi

Ajankuluksi seikkailin galleriasivuilla umpimähkään.
Jäin ihmettelemään erästä seikkaa...jos on esimerkiksi liittynyt vaikka toukuuun lopulla jäseneksi ja sivua on näytetty jo 9000 kertaa.Ilmeisesti sitten chateissa on paljon enemmän väkeä kuin keskusteluissa(joillakin ei ollut yhtään viestiä keskusteluissa).

Tuosta tuli vaan mieleen, keskusteluissa oma aktiivisuus tietysti ratkaisee paljon.Jäin miettimään mikä tekee ihmisestä kiinostavan.
Tokihan eri asiat kiinostavat eri ihmisiä, mutta aika tasavertaisia ollaaan näissä keskusteluissa.Täällä ei näe toista(jos ei ole kuvaa), ei kuule toisen ääntä ei eleitä, ei puketumistyyliä jne.

Toisena ääripäänä oli jo useamman vuoden jäseninä olleet ja kävijöitä sivuilla vain muutama sata.

37

4903

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taikis

tässä taannoin tein huomioita omasta galleriasivustani:

Silloin kun kuvani oli esillä siellä, niin aina sisäänkirjautumiseni jälkeen galleriassa oli vieraillut paljon väkeä, tuikituntemattomia nikkejä. Hetken mietin syy-yhteyttä mutta sitten huomasin, että gallerian etusivulla näytetään heidä kuvansa, jotka kuvallisella profiililla sisäänkirjautuvat. Kuvan kautta voi klikata suoraan galleriasivulle.

Toinen huomio, kun käyn joskus chatissa, niin silloin tulee paljon vierailuja galleriasivulle.

Kolmas huomio, kun kirjoittelee aktiivisemmin täällä, niin kävijöitä galleriasivulla on enemmän kuin niinä aikoina, jolloin ei kirjoita.

Neljäs huomio, jos kirjoittaa sellaiselle palstalle, jossa nikkiä ei "tunneta" niin kävijöiden määrä galleriassa lisääntyy nopeasti. Eli sen palstan väki käy katsomassa outoa kirjoittajaa :)

• merliNi

kuvako on ollu galleriassa...oon tapani mukaan myöhässä:)

Tuosta kuvasta, olis kiva jos sen vois lukita ja antaa sitten avaimet niille joille haluaa*mietiskelee*..:)

Itse en tuolla chatissa käy...traumaattiset kokemukset yhä muistissa:D

• Taikis
        merliNi kirjoitti:

kuvako on ollu galleriassa...oon tapani mukaan myöhässä:)

Tuosta kuvasta, olis kiva jos sen vois lukita ja antaa sitten avaimet niille joille haluaa*mietiskelee*..:)

Itse en tuolla chatissa käy...traumaattiset kokemukset yhä muistissa:D

minäkään chatissa, joskus huuhaalla "tuttujen" kanssa turinoimassa. Chatissa on niin päätähuimaava vauhti, että siellä hengästyy :))

No juu, oli kuva hetken, mutta vain hetken. Kun huomasin että se laitetaan gallerian etusivulle kirjautuessani sisään, niin otin pois.

Kuvan "lukitsemisesta", ehkäpä meilien kautta kuvien vaihtaminen voisi olla lähinnä tuota, mitä tarkoitat.

• merliNi
        Taikis kirjoitti:

minäkään chatissa, joskus huuhaalla "tuttujen" kanssa turinoimassa. Chatissa on niin päätähuimaava vauhti, että siellä hengästyy :))

No juu, oli kuva hetken, mutta vain hetken. Kun huomasin että se laitetaan gallerian etusivulle kirjautuessani sisään, niin otin pois.

Kuvan "lukitsemisesta", ehkäpä meilien kautta kuvien vaihtaminen voisi olla lähinnä tuota, mitä tarkoitat.

ajatus vaikutti aluksi hienolta, mutta perun...:)

• Taikis
        merliNi kirjoitti:

ajatus vaikutti aluksi hienolta, mutta perun...:)

etkä peru :))

Mä lähden nyt muihin hommiin, ennenkuin paketoin enempää juttuja ;D

Iloista päivänjatkoa, pitää miettiä tuota juhannusrunoa painepesurin kanssa heiluessa....

• merliNi
        Taikis kirjoitti:

etkä peru :))

Mä lähden nyt muihin hommiin, ennenkuin paketoin enempää juttuja ;D

Iloista päivänjatkoa, pitää miettiä tuota juhannusrunoa painepesurin kanssa heiluessa....

mulla pyykkivuori odottaa..*huoks*...mikäli selviän hengissä palajan iltasella lukemaan runoa:D

• Taikis
        merliNi kirjoitti:

mulla pyykkivuori odottaa..*huoks*...mikäli selviän hengissä palajan iltasella lukemaan runoa:D

ei syki runosuoni, ei sitten millään. jos kirjoittaisi runon painepesurin yllätyshyökkäyksestä. Jouduin sellaisen kohteeksi ja kastuin litimäräksi.

Nyt tässä kuivaillessani piti tietysti tulla kertomaan tällainen MERKITTÄVÄ asia kaikille :DD

• norMix evk

Keskustelupalstoilla pyörii hyvin pieni ydinporukka. Seppojuhani (mihinkähän hänkin on mahtanut kadota?) muistaakseni joskus arvioi kaffeekeskustelussa pyörivän säännöllisemmin n 70 henkeä. Tämän porukan galleriat on pian katsottu.

Chatissa sensijaa porukkaa pyörii pilvin pimein ja porukka vaihtuu koko ajan. Gallerioita on mahdollista katsella edes menemättä chattiin. Valokuvalliset galleriat ovat vielä erikoisasemassa kun Suomi24:n avaussivulta klikkaamalla kohtaa Galleria pääsee katsomaan chattiin viimeksikirjautuneiden pärstät.

• merliNi

just, että tavallaan vastasin itselleni ehkä vähän kysyen:)

No entäs tuo, millaiset ihmiset kiinnostaa keskusteluissa?

• norMix evk
        merliNi kirjoitti:

just, että tavallaan vastasin itselleni ehkä vähän kysyen:)

No entäs tuo, millaiset ihmiset kiinnostaa keskusteluissa?

...toisista suositumpia kuin toista? Eräillä nyt vaan on tuollaista maagista karismaa, joka kerää porukkaa ympärilleen. Tietysti sillä mitä ja miten asiat ilmaisee on täällä suurempi merkitys kuin tosielämässä.

Toisaalta gallerioiden käviämäärien suhteen väitän kunnes toisin todistetaan, että ylivoimaisesti suurimmat luvut löytyvät valokuvallisen gallerian omaavilta vetävän ulkonäön omaavilta naisimmeisiltä.

• Netti-Hilima..
        norMix evk kirjoitti:

...toisista suositumpia kuin toista? Eräillä nyt vaan on tuollaista maagista karismaa, joka kerää porukkaa ympärilleen. Tietysti sillä mitä ja miten asiat ilmaisee on täällä suurempi merkitys kuin tosielämässä.

Toisaalta gallerioiden käviämäärien suhteen väitän kunnes toisin todistetaan, että ylivoimaisesti suurimmat luvut löytyvät valokuvallisen gallerian omaavilta vetävän ulkonäön omaavilta naisimmeisiltä.

että ne jotka on oikeessa elämässä kovia jutteleen ja juttelevat kaikkien kanssa, ovat myös suosittuja näillä palstoilla.
        Itse olen aika hiljainen hyssykkä, mieluummin kuuntelen kuin puhun, vaikka suosittu olenkin oikeessa elämässä just sen takia mut täällähän ei kukaan sitä nää, täällä huomataan vaan ne jotka kirjoittavat paljon ja ovat hyviä kirjoittajia.
        Meikäläiselle ei ole kirjoituslahjoja annettu mutta jokainen on jossakin asiassa hyvä, joku osaa piirtää joku laulaa jne, mutta täällä huomataan vaan hyvät kirjoittajat.:))

• norMix evk kirjoitti:

Valokuvalliset kivan ulkonäön omaavat naisihmiset saavat varmasti eniten galleriakäyntejä.
        Minä kyllä klikkailen mieluummin auki valokuvalliset miesten galleriat ;). Ulkonäöllä ei väliä.

Sun galleriaan ei pääse kyläilemään. Pidät ovet aina lukossa :(.

• Netti-Hilima.. kirjoitti:

että ne jotka on oikeessa elämässä kovia jutteleen ja juttelevat kaikkien kanssa, ovat myös suosittuja näillä palstoilla.
        Itse olen aika hiljainen hyssykkä, mieluummin kuuntelen kuin puhun, vaikka suosittu olenkin oikeessa elämässä just sen takia mut täällähän ei kukaan sitä nää, täällä huomataan vaan ne jotka kirjoittavat paljon ja ovat hyviä kirjoittajia.
        Meikäläiselle ei ole kirjoituslahjoja annettu mutta jokainen on jossakin asiassa hyvä, joku osaa piirtää joku laulaa jne, mutta täällä huomataan vaan hyvät kirjoittajat.:))

se kirjoittaminen. Ihan katteeks käypi miten sujuvaa tekstiä täältä löytyy. Itselleni on työlästä pukertamista tekstin tuottaminen. Lisäksi sanajärjestys on mitä on, pilkut ja pisteet on missä sattuu tai puuttuu kokonaan. Kuitenkaan ei malta olla kommentteja tyrkkimästä näihin ketjuihin.

Tuolla reaalissa olen kyllä vilkas ja kova puhumaan, mutta tämä on vaikeampaa.

• Netti-Hilima..
        Mariet kirjoitti:

se kirjoittaminen. Ihan katteeks käypi miten sujuvaa tekstiä täältä löytyy. Itselleni on työlästä pukertamista tekstin tuottaminen. Lisäksi sanajärjestys on mitä on, pilkut ja pisteet on missä sattuu tai puuttuu kokonaan. Kuitenkaan ei malta olla kommentteja tyrkkimästä näihin ketjuihin.

Tuolla reaalissa olen kyllä vilkas ja kova puhumaan, mutta tämä on vaikeampaa.

kateeksi ihmiset jotka osaa kirjoittaa sujuvasti ja erittäin rikkaalla suomenkielellä, ite saa tässä miettiä että miten kirjoittasin mutta olen tullut siihen tulokseen että kirjoitan samalla tavalla kun puhunki. Kirjakielen kirjottaminen tuntuu niin teennäiseltä ja kiva lukkee eri murteilla kirjotettuja juttuja:))

• norMix evk
        Netti-Hilima.. kirjoitti:

Itse hämmästyin aikanaan sättiuraa aloittaessani kuinka paljon juttusilleni pyrki, oikeassa elämässä en ollut moiseen tottunut. Toisaalta ehkä sitten osaan kirjalliseti ilmaista itseäni paremmin kuin suullisesti.

• norMix evk
        Mariet kirjoitti:

Valokuvalliset kivan ulkonäön omaavat naisihmiset saavat varmasti eniten galleriakäyntejä.
        Minä kyllä klikkailen mieluummin auki valokuvalliset miesten galleriat ;). Ulkonäöllä ei väliä.

Sun galleriaan ei pääse kyläilemään. Pidät ovet aina lukossa :(.

...vetoaa ;-))

• norMix evk kirjoitti:

Itse hämmästyin aikanaan sättiuraa aloittaessani kuinka paljon juttusilleni pyrki, oikeassa elämässä en ollut moiseen tottunut. Toisaalta ehkä sitten osaan kirjalliseti ilmaista itseäni paremmin kuin suullisesti.

Jos minun pitäisi kirjoitustaidollani hurmata joku, en onnistuis siinä ikinä.
        Siksi kai tuo sättiminenkin on jäänyt.
        Helpompi hurmata tuolla laiffissa ;).

• norMix evk
        Mariet kirjoitti:

Jos minun pitäisi kirjoitustaidollani hurmata joku, en onnistuis siinä ikinä.
        Siksi kai tuo sättiminenkin on jäänyt.
        Helpompi hurmata tuolla laiffissa ;).

...yksi nainen viereen sopii ;-)) Mutta, mutta... Melkein 10.000 kävijää galleriassa! Olet joko sättinyt ahkerasti tai sitten sinullakin on ollut kuva galleriassa. Kumpi vai molemmat?

• norMix evk kirjoitti:

...yksi nainen viereen sopii ;-)) Mutta, mutta... Melkein 10.000 kävijää galleriassa! Olet joko sättinyt ahkerasti tai sitten sinullakin on ollut kuva galleriassa. Kumpi vai molemmat?

noista galleriakävijöistä on osa omia käyntejäni. Käyn joskus katsomassa onko joku käynyt vierilulla ja jättänyt käyntikorttinsa.
        Käyn sitten vastavierailulla.
        Tää rekattu nikki on ollut jo aika kauan, puolitoista vuotta.

En ole sättäillyt eikä ole kuvakaan ollut.
        Tuolla jossain huomasin Merlin hyvän ehdotuksen että olis sellanen systeemi että kuvan sais lukittua mutta sen vois jollekin näyttää jos haluais.

• SikurLiina
        norMix evk kirjoitti:

..varaan en paljoakaan painoarvoa antaisi.
        Sen mitä aikoinaan sättäilin (nykyisin tosi harvoin) ,niin nikiksi riitti pelkästään N;kirjain ja silti ruutu levähti hetkessä punaselle.
        Jos sitten ylellä osasi soluttautua joukkoon ja lausahtaa jotain tilanteeseen muka sopivaa, niin halukkaita keskustelijoita ilmaantui, kuin tyhjästä.

Joskus harvoin saattoi osua joku kiinnostavakin keskustelu kumppani kohdille. Kuitenkin sellaiseen riemukkaaseen sananvaihtoon harvemmin pääsi koko kapasiteetillaan eläytymään.

Kirjeenvaihdossa oli jo tilanne parempi.

Onko sitten loistokkaassa kirjoittajassa lumovoimaa ihan lifeen saakka, se taas on paljonkin niistä yhteisistä kiinostuksista kiinni.

Galleriassa taas itsensä esittelyt ovat yleensä hyvin irrallisia. Tietysti erityisen kaunis nainen, tai komea mies, voi saada pelkästään kuvansakkin perusteella jutuusille pyrkijöitä.

Toisaalta taas tavallisen näköinen voi menettää pojoja ja ihankin turhaan.Kyseessä saattaa olla mielyttävä, älykäs ja kiinostava ihminen, joka ei
        väkisin vääntäen pyri chattissa itseään esiin tuppaamaan.

Mieluimmin vaihdan kuviakin vasta pitemmällä tuttavuudella. En silti sano, etteivätkö kuvat ole kivoja katsella ja kivahan olisi nähdä näiden täällä palstoillakin kirjoittavien kasvot.

• norMix evk
        SikurLiina kirjoitti:

..varaan en paljoakaan painoarvoa antaisi.
        Sen mitä aikoinaan sättäilin (nykyisin tosi harvoin) ,niin nikiksi riitti pelkästään N;kirjain ja silti ruutu levähti hetkessä punaselle.
        Jos sitten ylellä osasi soluttautua joukkoon ja lausahtaa jotain tilanteeseen muka sopivaa, niin halukkaita keskustelijoita ilmaantui, kuin tyhjästä.

Joskus harvoin saattoi osua joku kiinnostavakin keskustelu kumppani kohdille. Kuitenkin sellaiseen riemukkaaseen sananvaihtoon harvemmin pääsi koko kapasiteetillaan eläytymään.

Kirjeenvaihdossa oli jo tilanne parempi.

Onko sitten loistokkaassa kirjoittajassa lumovoimaa ihan lifeen saakka, se taas on paljonkin niistä yhteisistä kiinostuksista kiinni.

Galleriassa taas itsensä esittelyt ovat yleensä hyvin irrallisia. Tietysti erityisen kaunis nainen, tai komea mies, voi saada pelkästään kuvansakkin perusteella jutuusille pyrkijöitä.

Toisaalta taas tavallisen näköinen voi menettää pojoja ja ihankin turhaan.Kyseessä saattaa olla mielyttävä, älykäs ja kiinostava ihminen, joka ei
        väkisin vääntäen pyri chattissa itseään esiin tuppaamaan.

Mieluimmin vaihdan kuviakin vasta pitemmällä tuttavuudella. En silti sano, etteivätkö kuvat ole kivoja katsella ja kivahan olisi nähdä näiden täällä palstoillakin kirjoittavien kasvot.

Itse nyt puhun sellaisesta, missä samat henkilöt tulevat juttelemaan kerta toisensa jälkeen vain juttelemisen ilosta.

• SikurLiina
        norMix evk kirjoitti:

Itse nyt puhun sellaisesta, missä samat henkilöt tulevat juttelemaan kerta toisensa jälkeen vain juttelemisen ilosta.

..ja mikseikäs tietysti chatissakin voi tuntea hengenheimolaisuutta. Jos juttelee useamman kerran samalla nikillä, niin chatti-ystäviä saa varmemmin.

Aivankin varmasti myös keskustelija vaikuttaa siihen itse eniten, millaisia juttu kumppaneita pitempiaikaisesti voi saada.

• merliNi
        norMix evk kirjoitti:

toisilla on sellainen hehku, joissakin kokouksissa esim. joku tyyppi yksinkertaisesti ottaa tilan ja yleisön haltuun.Lavalta poistuessa jää melkein käsinkosketeltava tyhjyys.Aika ihmeellistä.

Lapsena määrittelin tuollaiset loistavat tai karismaattiset ihmiset aurinkoisiksi, mielestäni heissä oli auringonhehkua:)

Naiset*hymy...luomakunnan mystisin olento ja vetovoimalla varusteltu:)

• on kierrellä gallerioita. Joistakin löytyy hienoja ajatuksia ja runoja jotka salaa napsasen talteen. Tekisi mieli laittaa tähän yksi runo erään miehen galleriasta, mutta ei kai se ole korrektia. Kun en edes muista minkänimisen nimimerkin galleriasta sen löysin.

Kuvalliset galleriat saa enemmän käyntejä kuin kuvattomat. Omaan galleriaan en edes viitsi vaihtaa tekstiä. Ken on siellä kerran käynyt tuskin toista kertaa käy. Kun ei ole kuvaakaan.

• merliNi

täältä maan päältä:)

En ennemmin oo juurikaan katellut gallerioita, mutta oikeestaan ihan mielenkiintosta.Kaikkia linkkejä en uskaltautunut avaamaan, mutta muutama hyvä löytyi:)

Ajattelin jossain vaiheessa laittaa...ähäkutti:)...jonkin linkin:)
        Kuva...jätetään mielikuvitukselle hommia:)

• Jermu

On niiiin julkinen, että ei oikein sanotuksi saa..
      Kulkevat vaan sen verta lujaa, ettei jää jälkiä...

• merliNi

nuo galleriat ei kuvien takia oo tärkeitä:)
        Mulla on sun kuva..*hymy*...mielikuvituksessa, oot just sellainen kun sun pitääkin:)

• Jermu
        merliNi kirjoitti:

nuo galleriat ei kuvien takia oo tärkeitä:)
        Mulla on sun kuva..*hymy*...mielikuvituksessa, oot just sellainen kun sun pitääkin:)

minuakin tuolla metiassa näkeepi..., enkä puhu kallerioista.
        Oikeasti olen juuri se karu tyyppi, sänkitukalla varustettuna ja hiukan harmaata ohimoilla...Just just, se olen juuri minä.
        Eiköhän tässä tullut jo liikaakin sanottua.

• 0-kävijä

..murheet niitähän voi itte lisätä!
      Jos ei oo mitään muuta ajanvietettä??

Kun ovat vain "NUMEROITA." että tällaista nyt;)

PS.Muuten mustakin otettiin kuva;

Tuo kuva voi olla 3-vuotta vanha ainakin kun meilläpäin otetut on,
      mutta harmi vaan että mun pää on pilven peitossa,...

• merliNi

En kyllä ymmärtänyt, mua sattuu vaan kiinnostaan kaikenlaiset asiat.
        Murheella ja kyselyllä millaiset ihmiset herättää kiinnostusta ei pitäis olla mitään yhteistä*kurkistelee ihmeissään*

• 0-kävijä
        merliNi kirjoitti:

En kyllä ymmärtänyt, mua sattuu vaan kiinnostaan kaikenlaiset asiat.
        Murheella ja kyselyllä millaiset ihmiset herättää kiinnostusta ei pitäis olla mitään yhteistä*kurkistelee ihmeissään*

" näytetty jo 9000 kertaa"

Siis näitä voi itse lisätä. Jos ei oo mitään muuta ajanvietettä!

"Täällä ei näe toista(jos ei ole kuvaa),"

Niinpä ja kun tuo minun kuva on hieman epäselvä.
        Kun mun pää on pilven peitossa,..eli näkyy tosi huonosti,..;)

Mutta ei se nyt mitään Angola voitti! hip hurraa ;D

• merliNi
        0-kävijä kirjoitti:

lisätä?

Tuo toisen näkeminen...tarkoitin että laiffissa ensivaikutelma syntyy siitä mitä silmillä näkee toisessa ihmisessä, täällä taas kirjaimet näyttää aina samanlaisilta.

*alkaa olla jo epätoivoinen:(*

• 0-kävijä
        0-kävijä kirjoitti:

Nyt minäkin ymmärrän sinua hieman paremmin.
        Olet siis epätoivoinen, eläs tyttö huoli ei
        se hätä ole tuollainen,..
        tässä sinulle toisenlaisia
        kirjaimia: Тв луещжфьекдлш

• merliNi
        0-kävijä kirjoitti:

Nyt minäkin ymmärrän sinua hieman paremmin.
        Olet siis epätoivoinen, eläs tyttö huoli ei
        se hätä ole tuollainen,..
        tässä sinulle toisenlaisia
        kirjaimia: Тв луещжфьекдлш

helpottanut...vaan vielä enemmän pihalla:(

Taidat kiusata*hämillään*

• maksullinen

kuvienkäsittelyohjelma vai onko netissä ilmaista ohjelmaa ladattavissa?

• merliNi

itsekkin kyselin tietotekniikka puolella aikoinaan, kun piti eräs videointi tehdä sujuvaksi näyttötyöksi.
        Ostin sitten pinnaclen ja taistelin kynsiä pureskellen.
        Valmista tuli aikanaan, mutta miten joistakin ohjeista voi tehdä niin hankalat ja missä suomen kieli*irvistää*:)

• 0-kävijä

Tässä on varmasti vapaat: GIMP kuvankäsittelyohjelma vastaa kaupalista Adobe Photoshop -ohjelmaa. Ohjelma suomennettu.

"Vapaat ohjelmistot
        Tärkeimmät ja suositelluimmat ohjelmat

Allaolevista löytyy versiot sekä Windows-, Linux- että MacOS X -käyttöjärjestelmille.

http://linux.sange.fi/vapaat-ohjelmistot

Ketjusta on poistettu 137 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      161
      8398
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      446
      7512
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      74
      3854
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      154
      3590
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      112
      3019
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      54
      2685
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2036
    8. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      37
      2021
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1873
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1540
    Aihe