Bling...vähän ennen viittä silmät rävähtivät auki, uninen katse haparoi kelloa hetkeksi terävöityen.
Muistikuva sanasta loma, tyytyväinen hymy ja luomet laskevat ripsiverhon kutittamaan poskea.
Hetken hiljaista tuhinaa, kyljeltä mahalle pinnistely.Käsi pyyhkäisee hiukset kiusaamasta nenänpäätä.Huokaisu ja hiljaisuus.
Varpaat kaivelevat viileää lakanaa, käsi haparoi toista tyynyä ja sotkuiset unihiukset katoavat vaaleanpunaraidallisen tyynyn alle.
Avoimesta ikkunasta kuuluu pikkulintujen sirkutus ja harakoiden kovaäänisempi keskustelu.Auringonsäteet leikittelevät pöydällä olevan orkidean violetinpunaisilla terälehdillä.
Tyynyn alla silmät puristuvat väkisin kiinni, otsalle ilmestyy muutama ryppy ja suupielessä nytkähtää tyytymättömästi.
Perhana...katse tavoittelee kelloa, viisarien totuus näyttää puoli kuutta.Huokaisu, peitto puoleksi lattialle ja uninen hahmo tassuttelee keittiöön, napsauttaa kahvinkeittimen päälle ja istahtaa pöydän ääreen.
Katse hyväilee tuttua maisemaa, hymy hiipii tunnustellen kohti silmänurkkia.Karvakorvan tuuhea hännänpää heilahtelee innostuneesti ojanpientareen pitkässä heinikossa.Punaruskean kissan virtaviivainen keho tekee syöksyn riippalehtiseen koivuun haukahtelun siivittämänä.
Ajatukset harhailevat...loma, odotettu hetki, lasten odotukset, naapurien kyselyt.Taustalla epäonnistumisen peikko valmiina ilkkumaan, vaanien niitä lomamuistoja, jotka haluaisi hukata muistamattomuuden mereen.
Loma...jestas, kun edes osaisi nukkua pitkään.
Kädet puristavat kuumaa mukia ja lempeä kahvin tuoksu tyynnyttää mielen.
Hiiteen suunnitelmat...hiljainen naurahdus...paperilappuja pino pöytään ja kynä.Toiveet paperille ja jokaiselta toteutetaan yksi lomatoive.
Käsi tarttuu kynään ja paperille ilmestyy päättäväinen teksti...Anna edes osan toiveista olla mahdollista toteuttaa, edes jossain muodossa.
*hymy*
lomastressi
24
1172
Vastaukset
- yksitypy
kuudelta jo kukkunut ylhäällä. Harvoin loma-aikanakaan osaan pitkään nukkua, mutta toisaalta hiljaiset kesäaamut ovat kauniita.
Pojanpoika tuolla nukkuu niin sikeästi vielä. Tuli mummolaan kolmeks päivää. Lähdetään vähän fillaroimaan kunhan herää ja olen aamupuuron laittanut. Mulla lomastressi kestää sen viikon verran, mutta nyt vähän helpottaa(toinen viikko lomaa menossa). Mitään lomasuunnitelmia en aio tehdä. Laiskottelen vaan. Katsoo mitä mikäkin päivä sitten tulessansa tuo.
Pikkureissun kylläkin tuolla Hesan suunnassa käyn istumassa hikisenä autossa (ei ilmastointia) ja kiroamassa mielessäni kun tulikin taas lähdettyä kauniina kesäpäivinä kuumaan autoon istumaan.
Lomatoive minulla et ilmat pysyis loman ajan kohtuulämpinä :=)))- yksitypy evk
mitä itselleni on jäänyt kesälomasta mummolassa mieleen, kun nyt oma lapsenlapsi on luonani.
Päällimmäiseksi jäänyt mieleen, kun mummon kanssa käveltiin usein kirkonkylälle asioille ja hänellä oli musta käsilaukku, josta antoi välillä "uskovaistenpastilleja". Siitä laukusta hän aina antoi jotain hyvää.
Toinen muisto, kun illalla mummon kans mentiin nukkumaan samaan kammariin ja mummo luki iltasadun ja yhdessä luettiin iltarukous :=)))
Luulenpa että lapsille syntyy ne parhaat muistot vanhemmistaan ja isovanhemmistaan, kun heidän kanssaan vain on ja touhuaa ihan arkisia askareita. Ei siinä mitään "ihmevekottimia" eikä "karuselleja" tarvita.
Nytpäs tuo mun mussukkani just heräs... ja eikun puuronkeitoon :=))) - Otso
yksitypy evk kirjoitti:
mitä itselleni on jäänyt kesälomasta mummolassa mieleen, kun nyt oma lapsenlapsi on luonani.
Päällimmäiseksi jäänyt mieleen, kun mummon kanssa käveltiin usein kirkonkylälle asioille ja hänellä oli musta käsilaukku, josta antoi välillä "uskovaistenpastilleja". Siitä laukusta hän aina antoi jotain hyvää.
Toinen muisto, kun illalla mummon kans mentiin nukkumaan samaan kammariin ja mummo luki iltasadun ja yhdessä luettiin iltarukous :=)))
Luulenpa että lapsille syntyy ne parhaat muistot vanhemmistaan ja isovanhemmistaan, kun heidän kanssaan vain on ja touhuaa ihan arkisia askareita. Ei siinä mitään "ihmevekottimia" eikä "karuselleja" tarvita.
Nytpäs tuo mun mussukkani just heräs... ja eikun puuronkeitoon :=)))puuron ihan Elovenasta vai Pikakaurahiutaleista?
- Otso
mitään lomaa kande pitää, jos siitä stressikin tulee. Töihin vaan takas! Ja mitäs sitä autolla Hesaan ku lentokonekin on keksitty..Siinä viileetä istua ku lämpötila ulkonakin -50 astetta 10 km:n korkeudessa ja lentäminen halvempaakin ku autoilu?
- merliNi
mulla tää loma kestää vaan neljä päivää, tilanne on vielä sellainen ettei kovin kauas pysty lähtemään...ja kun työpaikkani on vielä kotini ja toisinpäin...:)
Lapsille tarttis keksiä jotain kivaa, kotona pööpöily ei kuulemma käy, sitä tehdään aina:)) - yksitypy
Otso kirjoitti:
puuron ihan Elovenasta vai Pikakaurahiutaleista?
kunnon Elovenasta. Eihän pikakaurahiutaleista tehtyä puuroa syö Erkkikään :=)))
- yksitypy
Otso kirjoitti:
mitään lomaa kande pitää, jos siitä stressikin tulee. Töihin vaan takas! Ja mitäs sitä autolla Hesaan ku lentokonekin on keksitty..Siinä viileetä istua ku lämpötila ulkonakin -50 astetta 10 km:n korkeudessa ja lentäminen halvempaakin ku autoilu?
siinä mielessä kiva mennä autolla, että saa väliin pysähdellä vaikka uimaan. Eikä tarvitse suoraan Hesaankaan mennä, jos ei halua. Voi olla yökuntia jossain matkankin varrella :=))
- Otso
yksitypy kirjoitti:
kunnon Elovenasta. Eihän pikakaurahiutaleista tehtyä puuroa syö Erkkikään :=)))
Kyl mää vaan syön pikapuuroakin...mut enhän mä olekaan Erkki? Oletkos koittanut Erkille?
- merliNi
yksitypy evk kirjoitti:
Nytpäs tuo mun mussukkani just heräs... ja eikun puuronkeitoon :=)))äkkimakeankirpeitä jauhopastilleja...kirkkopastilleiksi niitä meillä sanottiin.Muistan miten mulle tuli aina hirmuinen yskänpuuska niitä mutustellessa:D
Lapsuusmuistoista ...kamferttitipat sokerinpalassa, nauravainen mummoni joskus antoi lapsikatraalle suun makeaksi.Kamferttipullo pysyi visusti mummon essun taskussa ja sokeripaketti kaapin päällä:) - Otso
yksitypy kirjoitti:
siinä mielessä kiva mennä autolla, että saa väliin pysähdellä vaikka uimaan. Eikä tarvitse suoraan Hesaankaan mennä, jos ei halua. Voi olla yökuntia jossain matkankin varrella :=))
sitä sitten viilentyy, jos autossa meinaa olla kuuuuuuuuuuuuuuuuma. Muuten: Kuka sitä nyt Hesaan haluaa kesällä mennä? Kaikkihan sieltä paikallisetkin lomalla pois lähtevät? No tietty meet Lintsille ja Korkeasaareen katsomaan karhuja?
- yksitypy
Otso kirjoitti:
sitä sitten viilentyy, jos autossa meinaa olla kuuuuuuuuuuuuuuuuma. Muuten: Kuka sitä nyt Hesaan haluaa kesällä mennä? Kaikkihan sieltä paikallisetkin lomalla pois lähtevät? No tietty meet Lintsille ja Korkeasaareen katsomaan karhuja?
on kiva kesäkapunki. Ennen mä siellä kesällä käyn kuin talvella. Ihan kiva kävellä Katajanokalla katselmassa laivoja, Kaivopuistossa käveleskellä jne. En minä niitä paikallisia sinne katsomaan meniskään :=))
Linnansaaressa vois käydä, mut Korkeasaareen en mene. Otsoja ihan tarpeeks täällä palstoillakin :=))) - Otso
yksitypy kirjoitti:
on kiva kesäkapunki. Ennen mä siellä kesällä käyn kuin talvella. Ihan kiva kävellä Katajanokalla katselmassa laivoja, Kaivopuistossa käveleskellä jne. En minä niitä paikallisia sinne katsomaan meniskään :=))
Linnansaaressa vois käydä, mut Korkeasaareen en mene. Otsoja ihan tarpeeks täällä palstoillakin :=)))Otsoja ihan haitalle asti? Mitäs siellä Linnansaaressa muuten on kun toi Hesa ei niin tuttu mulle? Eikös niitä laivoja näe Oulun torillakin..yks jopa maissakin ja Ainolan puistossa voi kävellä?
- yksitypy evk
Otso kirjoitti:
Otsoja ihan haitalle asti? Mitäs siellä Linnansaaressa muuten on kun toi Hesa ei niin tuttu mulle? Eikös niitä laivoja näe Oulun torillakin..yks jopa maissakin ja Ainolan puistossa voi kävellä?
kauanko meinasit älyyttää mua? Tarkoitin tietenkin Hesassa suomenlinnaa :=))
Linnasaari on täällä Oulussa. Väliin menee sekaisin. Ei maha mittään :=))) - Otso
yksitypy evk kirjoitti:
kauanko meinasit älyyttää mua? Tarkoitin tietenkin Hesassa suomenlinnaa :=))
Linnasaari on täällä Oulussa. Väliin menee sekaisin. Ei maha mittään :=)))olla vähän punkuissa? Vai teekös se sut niin sekaisin saa? Ai niin se on se Elovana? Enhän minä nyt sua älyytä?
- SikurLiina
,,ja hauskasti ilmaistu lomatressi tarina.
Nyt ei ole huolta edes lomailun suhteen, koska irtonaisen vapaa-ajan voi käyttää tähän elokuvan käsikirjoitukseen:=)- merliNi
tuntojani tilitin, kiitos:)
Käsikirjoitus...ehkäpä, tosin muksut sanoi että työnteko ja tietokone on loman ajan karanteenissa:D
- Puhurix
olla semmonen juttu, että mitä enemmän suunnittelee, sitä pahemmin pettyy lomaansa. Ei kai maailma sen valmiimmaksi tule, vaikka kaikki maansiirto-, kylppäriremontti-, laiturinmaalaus- ja sukujuhlahommat sais just sovitettua loman ajalle.
- merliNi
onkin tapana yleensä mennä mihin nenä näyttää..sen kummemmin suunittelematta ja muutenkin olen sellainen extempore ihminen:)
Liian tarkkaan sunnitellun jälkeen pettymys saa valtavat mittasuhteet(siis, jos suunitelma ei pidäkkään).Ilman suunitelmaa on hauska pomppia asioista toisiin, eipähän tule omantunnontuskia:D
Lapset ei vaan tunnu millään ymmärtävän, ettei nyt ole mahdollista päästä tappelemaan auton takapenkille..*huoks* - Puhurix
merliNi kirjoitti:
onkin tapana yleensä mennä mihin nenä näyttää..sen kummemmin suunittelematta ja muutenkin olen sellainen extempore ihminen:)
Liian tarkkaan sunnitellun jälkeen pettymys saa valtavat mittasuhteet(siis, jos suunitelma ei pidäkkään).Ilman suunitelmaa on hauska pomppia asioista toisiin, eipähän tule omantunnontuskia:D
Lapset ei vaan tunnu millään ymmärtävän, ettei nyt ole mahdollista päästä tappelemaan auton takapenkille..*huoks*Kinuaako ne kaikkiin mahdollisiin jukujuku- ja päkäpäkämaihin?
- Taikis
Niinhä se on, kun kehon kello on säätynyt johonkin asentoon, niin muuttamiseen menee aikaa...usein se loma ei edes riitä kääntämään kelloa. no, ehkä sitten viimeisellä viikolla,josta syystä ensimmäinen viikko loman jälkeen in yhtä tuskaa :))
Kyllä sä taidat sanoila maalaamisen, ihan tunsin pyöriväni hikisenä peiton alla, kunnes helpottava ylösnousu pelasti tilanteen. :)
Kiitos hyväntuulisesta tarinasta,ja tsemppiä lomallesi.- merliNi
päivä on mennyt aika kivasti, vain yhden kerran piti toimia erotuomarina:)
Torstaiksi tuli ihan omaa vapaapäivä...muksut lähtevät tuttavaperheen kanssa kaupunkiin.
Tänä iltana marssitaan kaloja narraamaan eväät repussa.
Kiitti:)
- Zone
Nyt alkaa olla itsellä loma aikkas lähellä...Täytyisköhän alkaa terssaileen...että niinku suunnitelmat exelille..? :)
- Pussipuskapiru
on kiva:))
Mää oon laiskotellu niin että en muista koska olisin viimeks ihan näin laiska ollu..jatkan samaa lopun lomaa:)) Mulla ei ole vielä lomastressiä, on niin pitkä aika loman alkuun. Vasta elokuun puolivälissä stressaan minkälaista ohjelmaa laatisin itselleni. Tai sitten en suunnittele mitään, elän päivän kerrallaan.
TittaHiffaksen Lapintaru on kyllä jäänyt kummittelemaan ajatuksiini. Jos saisin jostain kaverin mukaan ties vaikka lähtisinkin kokemaan tuon seikkailun.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit735871KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti2754750Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202588Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei282493Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT881532Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro141420- 1051357
Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1281306seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1081254Rötösherra käräjillä
Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu191211