.....kun näin "sivusta" seuraa!
Kyllä se on mahtava voima, minkä Jehovan Todistajat (todistajuus), saavat aikaan ihmisen identiteettiin!
Ainoastaan YKSI (Markku Meilo) uskaltaa olla oma itsensä - ei häpeä eikä pelkää!
Kaikki muut, (minä mukaanluettuna), ovat jonkunlaisen "nimettömyyden" "suojassa"!
Mitä ME pelkäämme! Että olisko "se" sittenkin totta?
Kyllä tää on karmeeta, pelätä nyt aivan samanlaisia ihmisiä, kuin me itse olemme!
Yst.terv
sorsselsson
Aika jännä
10
560
Vastaukset
näitä jotka ovat 1/2 nimettömyyden takana.Kaikki jotka minut entisestä jt-elämästäni tuntevat,osaavat "nikkini" loppuosan.
Kai se on jotain tiettyä varovaisuutta ettei laita ihan koko nimeään?
Mutta ei ainakaan minun kohdallani ole mitään pelkoa että alkaisin kuvitella että Jt:t olis sittenkin oikeassa.
Itse asiassa uskon ettei mikään kirkkokunta ole oikeassa.Sellaista ei ole olemassakaan,mutta se ei estä ketään antamasta elämäänsä Kristukselle,niinkuin minä olen tehnyt.- sitten on näitä...
.. joista on "tullut" muuten vaan "uskovaisia", niinkuin m.naat!
Miksi sä tässä saarnaat? Saa porukka toisenkin pakotteen kannettavaksi!
Vapautta tässä kaivataan, ei uutta uskontoa! sitten on näitä... kirjoitti:
.. joista on "tullut" muuten vaan "uskovaisia", niinkuin m.naat!
Miksi sä tässä saarnaat? Saa porukka toisenkin pakotteen kannettavaksi!
Vapautta tässä kaivataan, ei uutta uskontoa!kaikilla.
Koska jos Jehovan todistajat kohtelevat kaltoin ihmisiä,niin ei se ole Jeesuksen määräys,toimia samoin.
Eli ei ole Jeesuksen vika jos ihmiset pettyvät uskoon.Usko Jeesukseen ja Jt-kerho ei ole sama asia.
Turhaan vihoitellaan Jeesukselle.Ei Hän ole kenellekkään tehnyt mitään pahaa.Kirkot sensijaan,Jt:t mukaan lukien ovat "valkeiksi kalkittuja hautoja.Ulkoa kyllä hienoja,mutta sisältä täynnä saastaa".
"Lähtekää ulos siitä(kaikista kirkoista,Jt:t mukaan lukien)te minun kansani,ettette tulisi sen synteihin osalliseksi".
Jeesuksen kansaa on ne jotka tunnetaan nimestä Kristus,alkuseurakuntien mukaisesti.Ei esim.Jehova tai järjestö.
Tosin minullakin meni viisi vuotta ennenkuin totesin edellä olevan.
Nyt minulla on vapaus,jonka yksin Lunastajani on antanut.Ei vartiotorniseura pykäläkokoelmalla laadittu.
- PoterO
Nimimerkin suojissa kirjoittamisen mahdollisuus on mielestäni tälläiselle keskustelupalstalle ensiarvoisen tärkeää, sillä anonyyminä on helpompi kertoa mielipiteensä, ilman pelkoa mahdollisten jehovantodistaja tuttavien tai sukulaisten karttamisesta.
- potero!
Sitä minäkin pelkään, mutta aika alkaa jäädä lyhyeksi, kun ne sukulaiset sun muut, elävät vieläkin, jotka oon niin tarkkaan ottanut huomioon!
Etten vain loukkaisi!
Onkse NE ottanut koskaan mua huomioon?
/sorsselsson - edellisen
potero! kirjoitti:
Sitä minäkin pelkään, mutta aika alkaa jäädä lyhyeksi, kun ne sukulaiset sun muut, elävät vieläkin, jotka oon niin tarkkaan ottanut huomioon!
Etten vain loukkaisi!
Onkse NE ottanut koskaan mua huomioon?
/sorsselssonon siis kirjoittanut
/sorsselsson
- tolkku??
En muuta ymmärrä kuinsen, että tyhmänrohkea ei kannata olla. MM on valinnut oman tiensä paljon pidemmän harkinnan ja tutkimisen tuloksena kuin minä tai monet muut tänne kirjoittelevat.
Henk. koht. en pelkää minkään uskontokunnan edustajia, enkä myöskään ateisteja. Hyvin harva on niiin itsenäinen, että haluaa tänne nimensä, olipa omaiset mitä mieltä tahansa uskonnoista. Sinänsä pelkuruudesta ei ole kysymys, vaan huomioonottamisesta. Varsinkin tapauksissa, joissa suku ei edes tiedä Jt-kytköksistä. En ainakaan minä halua todistella uskoani vanhuksille. Vaikka he tuskin näitä lukisivatkaan, mutta puskaradio tiedottaa. Täysin raukkamaisena henkilöitymänä esiinnyn nimimerkkini takana.
Sitä se vartiotorniseuran sääntö teettää, että jos julkisesti luopioksi tunnustautuu niin ilman, että ystäväsi sinulta mitään asiasta kysyisikään niin saattavat jättää sinut ilmaksi leijumaan kohti mitättömyyden taivaanrantaa.
Mutta kyllä tästä vielä noustaan ja ihan joskus nimelläkin esiinnytään. Toisin kuin luopioista opetetaan niin minulle ainakin perhesuhteet ja ystävät ovat aikas tärkeitä olla olemassa. Vaadin oman aikani pehmitelläkseni läheisiäni, jotta voin laittaa "kaiken peliin".- Markku_Meilo
>>Mitä ME pelkäämme! Että olisko "se" sittenkin totta?
Taitaa nimenomaan tuo pelko olla peloista pienimpiä, jos pelko lainkaan.
Meille useimmille kalkkiksille, sinä mukaanlukien, on syy ilmeisimmin ollut tai on edelleen, järjestössä olevien sukulaisten säästäminen jehovantodistajien taholta tulevilta mieliharmeilta. Ei niinkään oman henkilöyden suojaaminen tai minkäänlainen häpeäminen. Raja siinä sukulaistenkin säästämisessä saattaa tulla jossain vaiheessa lopulta vastaan. Tämänhän sinäkin olet hiljan havainnut todella voimakkaasti.
Nuoremmilla perhe- ja ystävyyssuhteiden ylläpito on taas meidäntyyppisiin verrattuna merkitsevämmässä asemassa, ei heilläkään häpeä tai pelko siitä, että Vartiotorniseuralla on Ainoa Oikea Totuus.
Eli kuten hienosti sen sanailit:
>>Kyllä se on mahtava voima, minkä Jehovan Todistajat (todistajuus), saavat aikaan ihmisen identiteettiin!
Eri suuruinen osa siitä seuraa meitä hamaan loppuun asti, vaikka sitten itseltämme huomaamatta. - Capybara
Jehovan todistajilla ei ole mitään vaitiolovelvollisuutta. Jos minun talossani esimerkiksi on kiinnostunut eli uhri, hänelle saattaa jehovat rallatella minusta keksittyä pajunköyttä. Ja sitten saan siitä kuulla perästäpäin. On tällaistakin ollut joten kovin teoreettinen ei minun esimerkkini ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin2609067IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3126299Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?661370Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61311- 1091111
Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.791005Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut60877Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin43788MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk311703Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus23696