hyvä aforismi

sattui silmään

Sattui silmään aika osuva aforismi:

"Jokaisen on itse ylipainonsa kannettava"

Siinä se on, jokainen valitsee itse taakkansa ja sen seuraukset. Ei ole pakko olla ylipainoinen jos ei sairaus tms pakota. Muu on oma valinta, jos kukaan ei sido käsiäsi ja tunge ruokaa suuhun yli kulutuksen.
jeps, jään odottamaan teidän selityksiänne tyyliin: miten isot luut painaa ja raskas työ rassaa, vaimo tekee liian hyvää ruokaa ja kyläreissuja on likkaa. Seli-selii-läskinä on niin kivaa olla?

11

1484

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jostain tuli luettua seuraavanlainen mietelmä:
      "Kuinkahan isoksi pitää tulla, jotta saa oman postiosoitteen?"

Minua ainakin huvitti.

• -nörtti

Ehkä sinäkään et vielä ole tarpeeksi iso ihan ikiomalle postiosoitteelle mutta mikä estää tekemästä nettisivuja vaikka kuvien kera! Vai pakoiletko valokuvaa? No, joku yksityisyys sinullekin suotakoon. Aika avoin olet jo tuolla aikaisemmin ollut.

• -nörtti kirjoitti:

Ehkä sinäkään et vielä ole tarpeeksi iso ihan ikiomalle postiosoitteelle mutta mikä estää tekemästä nettisivuja vaikka kuvien kera! Vai pakoiletko valokuvaa? No, joku yksityisyys sinullekin suotakoon. Aika avoin olet jo tuolla aikaisemmin ollut.

Miksi sitä nyt valokuvaa erityisesti pakoilemaan. Itse tykkään valokuvaamisesta ja en tosiaankaan lähde karkuteille kun joku ottaa valokuvaa. Kumma kun kukaan ei ilmoittanut meikäläistä siihen Nelosen Kesäsika-äänestykseen :)

• skäribo

Siksi vähän ihmettelenkin, miksi joitakin niin kauheasti rassaa toisten ylipaino. Kun tosiaan sinun ei tarvitse kuin omat lihasi kantaa.

• noin mene,

koska joutuessasi sairaalan vuoteeseen liikuntakyvyttömämä ,se on kyllä joku muu,joka joutuu sinunkin ylipainoasi nostelemaan ja siirtelemään. Yleensä huonosti palkattu perushoitaja tai sairaala-apulainen. Ylipainosta johtuvan sairastamisen kulut sitten kannamme me veronmaksajat. Aivan tavallinen umpparileikkauskin tulee ylipainoisen kohdalla maksamaan normaalia enemmän, koska haavan paraneminen kestää kauemmin. Tunnen eräänkin naisen,jonka lapsi on pian 10-vuotias,mutta keisarinleikkaushaava ei ole parantunut vieläkään. Laardikerros ei enää umpeudu.
        Kuulisittepa mitä kirurgit sanovat joutuessaan leikkaamaan läskimahojanne.

• skäribo
        noin mene, kirjoitti:

koska joutuessasi sairaalan vuoteeseen liikuntakyvyttömämä ,se on kyllä joku muu,joka joutuu sinunkin ylipainoasi nostelemaan ja siirtelemään. Yleensä huonosti palkattu perushoitaja tai sairaala-apulainen. Ylipainosta johtuvan sairastamisen kulut sitten kannamme me veronmaksajat. Aivan tavallinen umpparileikkauskin tulee ylipainoisen kohdalla maksamaan normaalia enemmän, koska haavan paraneminen kestää kauemmin. Tunnen eräänkin naisen,jonka lapsi on pian 10-vuotias,mutta keisarinleikkaushaava ei ole parantunut vieläkään. Laardikerros ei enää umpeudu.
        Kuulisittepa mitä kirurgit sanovat joutuessaan leikkaamaan läskimahojanne.

Minun ylipainoni?

• jaadajaadajaada

Ainoat, jotka tällä palstalla ovat selitelleet lihavuutensa syyksi muuta kuin omaa syömiskäyttäytymistään, olette te itsestäänselvyyksien jankuttajat, jotka jo laitatte sanatkin valmiiksi suuhun lihaville. Te vaalitte tuota kuvaa lihavista selittelijöistä, eivät lihavat itse. Tälläkin palstalla lihavat tunnustavat syövänsä liikaa, lähinnä he pohtivat mistä löytää motivaatio tottumustensa muuttamiseen.

• ainoastann konkreettisesti?

Onko tullut mieleen, että ko. aforismi voisi tarkoittaa paljon muutakin kuin mitä siinä lukee? Aforismihan voi olla myös vertauskuvallinen, eli siinä ei välttämättä tarkoiteta ylipainolla lihavuutta, vaan kaikkea, mitä ihminen on elämänsä aikana "taakakseen" saanut.

• .............

Nobody can tell ya;
        There's only one song worth singin'.
        They may try and sell ya,
        'cause it hangs them up
        to see somone like you.

But you've gotta make your own kind of music
        sing your own special song,
        make your own kind of music even if nobody
        else sing along.

• ollaite

läski

• tyynekaarina

"Mitäpä muuta pahuus on kuin hyvyyttä, jota piinaa sen oma nälkä ja jano?"
      "Pelot ennustavat kohtaloamme"

Täällä törmään näiden ajatusten kuvaamiin kirjoittajiin.

"Oma pelko on vaikea paettava" ;D tyynekaarina

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      172
      6293
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1744
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1528
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1280
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      962
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      32
      879
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      97
      856
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      809
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      231
      775
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      759
    Aihe