Vielä ehditte paeta väärän uskonnon piiristä Jehovan puhtaan palvonnan pariin.
Sinä, joka olet joko eronnut tai erotettu Jt-seurakunnasta, älä viivyttele pitempään, vaan tee viivyttelemättä päätös palvella Jehovaa hänen järjestössään.
Vielä ehditte paeta !
11
802
Vastaukset
- toimeton sisar
Olen pienestä asti ollut Jehovantodistaja, mutta sitten jätin uskonnon n.5-6vuotta sitten,jätin vain käymättä kokouksissa, ja haluan takaisin nyt. Minua hävettää että lähdin..tiedän että harmageddon on lähellä ja minun pitää palata takaisin. Minulla on ikävä kokouksia ja kaikkia ystäviä, mutta ongelmana on mieheni. Olen lukenut paljon kokemuksia rohkeista ihmisistä jotka ovat palvelleet Jehovaa puolison vastuksesta huolimatta, tuntuu etten itse ole niin rohkea..
- am.ha_arets
Psalmi 23
"1 Jehova on minun Paimeneni.
Ei minulta mitään puutu.
2 Vehreille laitumille hän panee minut lepäämään,
runsasvetisille lepopaikoille hän minut ohjaa.
3 Hän virvoittaa sieluni.
Hän johdattaa minua vanhurskauden jälkiä nimensä tähden.
4 Vaikka vaellan syvän varjon laaksossa,
en pelkää mitään pahaa,
sillä sinä olet minun kanssani.
Sinun keppisi ja sauvasi lohduttavat minua.
5 Sinä katat minulle pöydän vihamiesteni eteen.
Sinä olet sivellyt pääni öljyllä,
maljani on tulvillaan.
6 Totisesti hyvyys ja rakkaudellinen huomaavaisuus seuraavat minua kaikkina elinpäivinäni,
ja minä olen asuva Jehovan huoneessa päivieni paljouden."
Jos tarvitset jonkun jolle puhua voit aina kirjoittaa minulle osoitteeseen:
[email protected] - toimeton sisar
am.ha_arets kirjoitti:
Psalmi 23
"1 Jehova on minun Paimeneni.
Ei minulta mitään puutu.
2 Vehreille laitumille hän panee minut lepäämään,
runsasvetisille lepopaikoille hän minut ohjaa.
3 Hän virvoittaa sieluni.
Hän johdattaa minua vanhurskauden jälkiä nimensä tähden.
4 Vaikka vaellan syvän varjon laaksossa,
en pelkää mitään pahaa,
sillä sinä olet minun kanssani.
Sinun keppisi ja sauvasi lohduttavat minua.
5 Sinä katat minulle pöydän vihamiesteni eteen.
Sinä olet sivellyt pääni öljyllä,
maljani on tulvillaan.
6 Totisesti hyvyys ja rakkaudellinen huomaavaisuus seuraavat minua kaikkina elinpäivinäni,
ja minä olen asuva Jehovan huoneessa päivieni paljouden."
Jos tarvitset jonkun jolle puhua voit aina kirjoittaa minulle osoitteeseen:
[email protected]Kiitos erittöin paljon rohkaisusta ja kiitos että saan kirjoittaa sinulle.kiitos!
Pitäisiköhän....?
Voi olla että lahko, jonka ominaispiirteisiin kuuluu kiristää jäseniään ihmissuhteilla, että nämä pysyisivät lahkossa, saa jäädä omaan arvoonsa.
Siitäkin huolimatta entisiä todistajia taitaa olla lähes yhtä paljon kuin lahkossa mukana olevia:
http://www.gc.cuny.edu/faculty/research_studies/aris.pdf#search=""Political Party Preference by Selected Religious Groups, 2001""
Kyllä taidan pysyä silti erossa vaikeuksista ja olla matelematta enää tuohon järjestöön, josta ainakaan minulle ei ole koskaan ollut mitään muuta kuin haittaa.- Jehovan
Järjestöstä. Jeesus tulee pian hakemaan omiaan. Rukoile pelastusta ja ota Jeesus vastaan sekä jätä Vartiotorniseura, niin pelastut..Aika käy vähiin.
- omalle oksennukselleen
ja pesty sika rapokkoon rypemään.
Minut on puhdistettu jo Jeesuksen verellä miksi hylkäisisin Jeesuksen ja alkaisin pokkuroimaan jollekin toteemipaalu järjestölle.
Antaa Jt-järjestön tuhoutua ihan rauhassa vaan.
- voi palvella
ihan ilman mitään "järjestöä".
Järjestöityminen on taloudellisesti erittäin kannattavaa liikkeen johtohahmoille. Siksi on tärkeää saada mahdollisimman paljon jäseniä.
Mutta jäsenyydellä ja järjestöillä ei ole yhtikäs mitään tekemistä palvelemisen kanssa.- sitä mitä ajattelee
kirjoitit:
>>Järjestöityminen on taloudellisesti erittäin kannattavaa liikkeen johtohahmoille. Siksi on tärkeää saada mahdollisimman paljon jäseniä.>>
Vertaillaan. HelluntailaisTv-saarnaajat tarvitsevat tulojensa ja varojensa vuoksi turvamiehet kiertueilleen. Miksi Jt-vanhimmilla ei ole samaa tarvetta? Heillä ei ole tuossa määrin henk.koht. omaisuutta, että se jotain tahoa kiinnostaisi anastamisemielessä. Ja missä lienee Jehovan todistajista erotetun Raymond Franzin miljonääriomaisuus? Asuuko hän tätä nykyään loistoasunnoissa ja -huviloissa? Vai pitikö hänen turvautua "kepposkonsteihin" kirjoittamallaan kirjalla ja sen myyntituloilla, kohentaakseen talouttaan?
>>Mutta jäsenyydellä ja järjestöillä ei ole yhtikäs mitään tekemistä palvelemisen kanssa>>
Mitä arvelet, miksi varhaiskristityt perustivat seurakuntia, jotka ovat niin ikään järjestettyjä, järjestöjä, joissa opetettiin ja joilla opetettiin noudattamaan niitä käskyjä joita Herra Jeesus antoi tosi kristityille. Noihin käskyihin sisältyi myös opetuslasten tekemisen opettaminen. - TeemuTietomies
Miksi on olemassa erilaisia yhteiskunnan ja yksityisten ylläpitämiä oppilaitoksia? Miksi ei vain ole niin, että oppilaille lähetetään koteihin oppikirjat, ja kukin saa opiskella omaan tahtiinsa, ja vuoden lopussa suorittaa tutkintonäytöt opetettavista aiheista?
Miksi on katsottu tarpeelliseksi ylläpitää sellaisia organisoituja järjestäytyneitä oppilaitoksia kuin peruskoulut, ammattikoulut, lukiot, ammattikorkeakoulut, yliopistot jne.? Eikö itseopiskelu tosiaankaan riitä muutaman kirjan tarjoaman tiedon oppimiseen?
Raamattu on enemmän kuin vain yksi kirja. Se on 66 kirjaa käsittävä monipuolinen kirjakokoelma, jossa jotkin kirjat ovat lyhyitä ja jotkin melko pitkiä. Ne sisältävät lakeja, ennustuksia, historiaa, runoutta, neuvoja ja paljon muuta. - Takoitti?
TeemuTietomies kirjoitti:
Miksi on olemassa erilaisia yhteiskunnan ja yksityisten ylläpitämiä oppilaitoksia? Miksi ei vain ole niin, että oppilaille lähetetään koteihin oppikirjat, ja kukin saa opiskella omaan tahtiinsa, ja vuoden lopussa suorittaa tutkintonäytöt opetettavista aiheista?
Miksi on katsottu tarpeelliseksi ylläpitää sellaisia organisoituja järjestäytyneitä oppilaitoksia kuin peruskoulut, ammattikoulut, lukiot, ammattikorkeakoulut, yliopistot jne.? Eikö itseopiskelu tosiaankaan riitä muutaman kirjan tarjoaman tiedon oppimiseen?
Raamattu on enemmän kuin vain yksi kirja. Se on 66 kirjaa käsittävä monipuolinen kirjakokoelma, jossa jotkin kirjat ovat lyhyitä ja jotkin melko pitkiä. Ne sisältävät lakeja, ennustuksia, historiaa, runoutta, neuvoja ja paljon muuta.Ilmeisesti tarkoituksesi oli esittää ajatus siitä että Jt-kokoukset ovat jäjestetty pelkästään Raamatun turkimista varten. Minä en näe mitään yhteistä Jt-kokouksissa ja nykyajan oppilaitoksissa. Tässä listattuna muutama mieleen tullut eroavaisuus.
-Miksi oppilaitokset eivät vaadi käymään niissä koko ikäänsä?
-Mitkään oppilaitokset eivät toista samoja asioita vuodesta toiseen samoille oppilaille.
-Mitkään oppilaitokset eivät kiellä hankkimasta tietoa muualta, vaan pikemminkin kannustavat avoimeen tutkimiseen.
-Mitkään oppilaitokset eivät väitä omaavansa yli-inhimmillistä tietoa, jota ei saa epäillä tai arvostella.
-Miksi oppilaitoksilla ei ole omia selitysteoksia siitä mitä kyseinen 'oppikirja todella sanoo'
-Miksi ne eivät kiellä pitämästä yhteyttä entisiin oppilaisiin.
-Miksi ne eivät ennusta/halua toisten oppilaitosten tuhoa.
- obs!
Lupaan tulla takaisin siinä tapauksessa jos kaikki Jt:t lopettavat esim. ympäristöä ja ihmisiä saastuttavan autoilun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei122373Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221237- 891185
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511013Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2421010Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63914Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253806- 84786
- 35719
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?46709