Mitä minä kerron!

kertokaa!

Miten voin vastata järkevästi toteamukseen siitä että: "Lopun ajat ennustettiin raamatussa juuri niin kuin ne nyt ovat, ihmiset ovat sellaisia ja sellaisia etc...ja tilanteet tälläisiä ja tälläisiä etc...juuri kuten raamattu on kertonut", mitä tuohon voisi sanoa...järkevää?

12

511

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Daniel .K

Lopun-ajat ovat totta, ei voi sitä kukaan kiistää!

• am.ha_arets

Ovatko olosuhteet mielestäsi jotenkin sellaiset, että ne eivät sovi Raamatun ennustukseen?

Ehkäpä et juuri sen vuoksi keksi mitään vastausta kun nuo Raamatun jakeet pitävät harvinaisen hyvin paikkansa.

2 Timoteukselle 3:1-5

"1 Mutta tiedä tämä, että viimeisinä päivinä tulee olemaan kriittisiä aikoja, joista on vaikea selviytyä. 2 Sillä ihmiset tulevat olemaan itserakkaita, rahaa rakastavia, suuriluuloisia, pöyhkeitä, rienaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, uskottomia, 3 vailla luonnollista kiintymystä, haluttomia mihinkään sopimukseen, panettelijoita, vailla itsehillintää, raivoisia, vailla hyvyyden rakkautta, 4 kavaltajia, uppiniskaisia, ylpeydestä pöyhistyneitä, nautintoja ennemmin kuin Jumalaa rakastavia; 5 heillä on jumalisen antaumuksen muoto, mutta he osoittautuvat pettymykseksi sen voimaan nähden; ja näistä käänny pois."

• Toteutuneet

Kerroppa historiasta yksi sukupolvi joka on ollut sitä mieltä että kyseiset jakeet eivät ole soveltuneet heidän aikanaan eläneisiin ihmisiin. Jos ihmiskunnalla olisi ollut käystössän esim. keski-ajalla nykyaikainen aseistus veikkaisin että ihmiskuntaa ei enää olisi tai joku silloisista mailmanvalloittajista olisi valloittanut koko maapallon, joten silloin on oltu aivan varmasti vielä itsekeskeisempiä. Silloin tietyillä ihmisryhmillä ei ollut mitään oikeuksia ja heitä kohtaan ei tunnettu mitään sääliä. Nykyään sentään suuressa osassa maailmaa yritetään huolehtia myös vähäosaisista.

Tutustuppa esim. elämänmenoon Rooman maailmanvallan aikana. Jos minä saisin valita minä valitsisin elämän mielummin 2000-luvulla kuin Rooman aikaan. Milloin sinusta ihmiskunta on elänyt parasta aikaansa? Milloin ihmiset ovat olleet erityisen rakastavaisia toisiaan kohtaan? Milloin ihmiset eivät ole rakastaneet rahaa?

Tuo vanhemmilleen tottelemattomia on minusta hauska kohta, koska muutama sata vuotta sitten jos ei ollut tottelevainen se merkitsi kunnon selkäsaunaa jopa niin rajua että monet lapset vammautuivat. Tämä koko 2. Tim. ennustus on täysin ympäripyöreä jonka voi ajatella toteutuvan aivan milloin tahansa tai olla toteutumatta.

• peesaaja
        Toteutuneet kirjoitti:

Kerroppa historiasta yksi sukupolvi joka on ollut sitä mieltä että kyseiset jakeet eivät ole soveltuneet heidän aikanaan eläneisiin ihmisiin. Jos ihmiskunnalla olisi ollut käystössän esim. keski-ajalla nykyaikainen aseistus veikkaisin että ihmiskuntaa ei enää olisi tai joku silloisista mailmanvalloittajista olisi valloittanut koko maapallon, joten silloin on oltu aivan varmasti vielä itsekeskeisempiä. Silloin tietyillä ihmisryhmillä ei ollut mitään oikeuksia ja heitä kohtaan ei tunnettu mitään sääliä. Nykyään sentään suuressa osassa maailmaa yritetään huolehtia myös vähäosaisista.

Tutustuppa esim. elämänmenoon Rooman maailmanvallan aikana. Jos minä saisin valita minä valitsisin elämän mielummin 2000-luvulla kuin Rooman aikaan. Milloin sinusta ihmiskunta on elänyt parasta aikaansa? Milloin ihmiset ovat olleet erityisen rakastavaisia toisiaan kohtaan? Milloin ihmiset eivät ole rakastaneet rahaa?

Tuo vanhemmilleen tottelemattomia on minusta hauska kohta, koska muutama sata vuotta sitten jos ei ollut tottelevainen se merkitsi kunnon selkäsaunaa jopa niin rajua että monet lapset vammautuivat. Tämä koko 2. Tim. ennustus on täysin ympäripyöreä jonka voi ajatella toteutuvan aivan milloin tahansa tai olla toteutumatta.

Oisko Nostredamus ollut lähempänä ennustuksineen?

• am.ha_arets
        Toteutuneet kirjoitti:

Kysyppä itseltäsi miten tämän järjestelmän moraali voisi mennä vielä alemmas? Mikä voisi olla vielä huonommin?

Ja jos ei muu, niin ainakin Matteuksen 24:14 täyttyy koko ajan!

"14 Ja tämä valtakunnan hyvä uutinen tullaan saarnaamaan koko asutussa maassa todistukseksi kaikille kansakunnille, ja sitten tulee loppu."

Maailmanlaajuista saarnaamistyötä ei ole tehty koskaan aikaisemmin. Joku tähän vetää mukaan uskonpuhdistukset keskiajalla kun annettiin ihmisten valita rististä vai miekasta! Mutta ei Jeesus siitä puhunut... Huomionarvoista tuossa kohdassa on se, että tuo saarnaamistyö annetaan "todistuskeksi kaikille kansakunnille". Ei siinä edes väitetä sen tuottavan täydellistä tulosta.

Mutta jos jonkun mielestä nyt ei ole lopunaika.. hän saa vapaasti olla sitä mieltä. Minun mielestäni ihmiset ovat eläneet lopun aikaa jo 2000 vuotta. On aivan sama missä vaiheessa se sitten päättyy. Minä pyrin elämään joka hetken niin, että olisin Jumalan silmissä arvollinen.

• erityisesti kohdat:
        "..vailla luonnollista kiintymystä...,vailla hyvyyden rakkautta...,ylpeydestä pöyhistyneitä...,"
        Ja varsinkin kohta:
        "heillä on jumalisuuden antaumuksen muoto,mutta he osoittautuvat pettymykseksi sen voimaan nähden".
        Nämä kohdat toteutuvat monien muiden uskontojen papistojen lisäksi:
        Jehovan todistajien vanhimmiston enemmistössä,Beetelin isokenkäisissä ja hallintoelimessä jotka orjuuttavat jäseniään kiristys konstein.

Näin on näreet.

• am.ha_arets kirjoitti:

Kysyppä itseltäsi miten tämän järjestelmän moraali voisi mennä vielä alemmas? Mikä voisi olla vielä huonommin?

Ja jos ei muu, niin ainakin Matteuksen 24:14 täyttyy koko ajan!

"14 Ja tämä valtakunnan hyvä uutinen tullaan saarnaamaan koko asutussa maassa todistukseksi kaikille kansakunnille, ja sitten tulee loppu."

Maailmanlaajuista saarnaamistyötä ei ole tehty koskaan aikaisemmin. Joku tähän vetää mukaan uskonpuhdistukset keskiajalla kun annettiin ihmisten valita rististä vai miekasta! Mutta ei Jeesus siitä puhunut... Huomionarvoista tuossa kohdassa on se, että tuo saarnaamistyö annetaan "todistuskeksi kaikille kansakunnille". Ei siinä edes väitetä sen tuottavan täydellistä tulosta.

Mutta jos jonkun mielestä nyt ei ole lopunaika.. hän saa vapaasti olla sitä mieltä. Minun mielestäni ihmiset ovat eläneet lopun aikaa jo 2000 vuotta. On aivan sama missä vaiheessa se sitten päättyy. Minä pyrin elämään joka hetken niin, että olisin Jumalan silmissä arvollinen.

On muutakin kuin ovikellojen soittoa.
        Tästä hyvänä esimerkkinä m.m. adventtikirkko.
        Muutenkin Jt:t ovat menneet sinne missä on ensinnä olleet muiden suuntien lähetystyöntekijät.
        Mutta kukas se kissan hännän nostais jos ei kissa itse.

• koo.koo

Ok. Sovitaan, että nuo ennustukset ovat lopunajan ennustuksia tälle ajalle. No,mitkä ennustukset ja Raamatun jakeet pätivät vaikka vuonna 1975? Tai vuonna 1914 ... Tai vuonna...

• am.ha_arets
        koo.koo kirjoitti:

Ok. Sovitaan, että nuo ennustukset ovat lopunajan ennustuksia tälle ajalle. No,mitkä ennustukset ja Raamatun jakeet pätivät vaikka vuonna 1975? Tai vuonna 1914 ... Tai vuonna...

Että ensin mainitut ovat Raamatusta... toiset taas ihmiseten sgepulointia! :)

• am.ha_arets
        m.naat kirjoitti:

erityisesti kohdat:
        "..vailla luonnollista kiintymystä...,vailla hyvyyden rakkautta...,ylpeydestä pöyhistyneitä...,"
        Ja varsinkin kohta:
        "heillä on jumalisuuden antaumuksen muoto,mutta he osoittautuvat pettymykseksi sen voimaan nähden".
        Nämä kohdat toteutuvat monien muiden uskontojen papistojen lisäksi:
        Jehovan todistajien vanhimmiston enemmistössä,Beetelin isokenkäisissä ja hallintoelimessä jotka orjuuttavat jäseniään kiristys konstein.

Näin on näreet.

Lopunajan ennusmerkkejä silti!!

• Markku_Meilo
        koo.koo kirjoitti:

Jokainen vuosiluvulla varustettu Vt-seuran lopunennustus on ollut puhdasta matikkaa, lopun ajan merkit ovat olleet pelkkiä täytesanoja.

Loppu oli käsillä jo raamatunkirjoituksen ollessa kesken.

• >>Miten voin vastata järkevästi toteamukseen siitä että: "Lopun ajat ennustettiin raamatussa juuri niin kuin ne nyt ovat

Pelkkä muistuttaminen, että juuri tuota samaa mantraa on hoettu muutaman tuhannen vuoden verran tähän mennessä, saattaa riittää.

"Älä nyt tärise siinä" -voi auttaa myöskin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      14
      3170
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      123
      1359
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1248
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      257
      1092
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      55
      1067
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      66
      994
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      891
    8. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      41
      872
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      84
      831
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      778
    Aihe