Luulin että mun videonauhuri ei näytä NTSC-videonauhoja eli noita jenkkileffoja. Mutta nyt kun vaihdoin toiset videot jotka takuulla näyttää NTSC (lukee että "NTSC-playback on PAL TV) niin yhäkin kuva hyppii ihan samalla tavalla.
Eli ei se ollutkaan videoista kiinni!
Mulla on vanhahko Finlux Skyline telkkari, ei mikään lättänä tai laajakuva tms. Mutta tosi hyvä muuten.
Mistä tiedän mikä televisio näyttää NTSC:tä ja mikä ei???
Kun ostan kakkostelkkariksi jonkin toimivan pelin mutta kallis ei saa olla, ihan muutaman kympin vehje, kunhan suostuis näyttämään nuo lahjaksi saamani jenkkileffat!
APUVA.
APUA; mistä NTSC:n näyttävä TV?
3
300
Vastaukset
Mikä tahansa muu kuin Finlux osaa synkronoida 60 hertsiin. Tuo NTSC playback on PAL TV tarkoittaa, että värisignaali lähetetään PAL-muodossa. TV:n silti pitää pystyä tahdistumaan 60/525 signaaliin.
Muutamalla kympillä nyt tuskin saat uutta TV:tä. Sensijaan n. 150 eurolla saa. Jos sinulla on digikamera, voit sillä kokeilla synkronoiko se NTSC signaaliin. Kameran asetuksissa voi muuttaa lähetyssignaalin.- Redinface
... sellaisia jotka eivät osaa näyttää NTSC:tä. Jostain luin että Finlux ja muut kotimaiset eivät osaisi... mutta ainakaan Finlux siis ei osaa.
En toki ole ostamassa uutta televisiota, kunhan toimiva rakkine olisi ja näyttäisi myös nämä leffat.
Paljon kiitoksia tiedoista, olin jo ihmeissäni.
MITES SITTEN, on varmaan jokin juttu ettei kovin vanhatkaan televisiot näytä tätä? Redinface kirjoitti:
... sellaisia jotka eivät osaa näyttää NTSC:tä. Jostain luin että Finlux ja muut kotimaiset eivät osaisi... mutta ainakaan Finlux siis ei osaa.
En toki ole ostamassa uutta televisiota, kunhan toimiva rakkine olisi ja näyttäisi myös nämä leffat.
Paljon kiitoksia tiedoista, olin jo ihmeissäni.
MITES SITTEN, on varmaan jokin juttu ettei kovin vanhatkaan televisiot näytä tätä?Et kai nyt mitään 70-luvun telkkaria ole ostamassa. Kyllä suurin osa n. 10 vuotta vanhoista TV:istä osaa NTSC:n tai ainakin PAL60:n.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.916777- 1723702
- 533239
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2212333- 422051
- 411968
- 471869
- 591756
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?221756- 191733