APUA; mistä NTSC:n näyttävä TV?

Redinface

Luulin että mun videonauhuri ei näytä NTSC-videonauhoja eli noita jenkkileffoja. Mutta nyt kun vaihdoin toiset videot jotka takuulla näyttää NTSC (lukee että "NTSC-playback on PAL TV) niin yhäkin kuva hyppii ihan samalla tavalla.

Eli ei se ollutkaan videoista kiinni!

Mulla on vanhahko Finlux Skyline telkkari, ei mikään lättänä tai laajakuva tms. Mutta tosi hyvä muuten.

Mistä tiedän mikä televisio näyttää NTSC:tä ja mikä ei???

Kun ostan kakkostelkkariksi jonkin toimivan pelin mutta kallis ei saa olla, ihan muutaman kympin vehje, kunhan suostuis näyttämään nuo lahjaksi saamani jenkkileffat!

APUVA.

3

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä tahansa muu kuin Finlux osaa synkronoida 60 hertsiin. Tuo NTSC playback on PAL TV tarkoittaa, että värisignaali lähetetään PAL-muodossa. TV:n silti pitää pystyä tahdistumaan 60/525 signaaliin.

Muutamalla kympillä nyt tuskin saat uutta TV:tä. Sensijaan n. 150 eurolla saa. Jos sinulla on digikamera, voit sillä kokeilla synkronoiko se NTSC signaaliin. Kameran asetuksissa voi muuttaa lähetyssignaalin.

• Redinface

... sellaisia jotka eivät osaa näyttää NTSC:tä. Jostain luin että Finlux ja muut kotimaiset eivät osaisi... mutta ainakaan Finlux siis ei osaa.

En toki ole ostamassa uutta televisiota, kunhan toimiva rakkine olisi ja näyttäisi myös nämä leffat.

Paljon kiitoksia tiedoista, olin jo ihmeissäni.

MITES SITTEN, on varmaan jokin juttu ettei kovin vanhatkaan televisiot näytä tätä?

• Redinface kirjoitti:

... sellaisia jotka eivät osaa näyttää NTSC:tä. Jostain luin että Finlux ja muut kotimaiset eivät osaisi... mutta ainakaan Finlux siis ei osaa.

En toki ole ostamassa uutta televisiota, kunhan toimiva rakkine olisi ja näyttäisi myös nämä leffat.

Paljon kiitoksia tiedoista, olin jo ihmeissäni.

MITES SITTEN, on varmaan jokin juttu ettei kovin vanhatkaan televisiot näytä tätä?

Et kai nyt mitään 70-luvun telkkaria ole ostamassa. Kyllä suurin osa n. 10 vuotta vanhoista TV:istä osaa NTSC:n tai ainakin PAL60:n.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      173
      1174
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      45
      619
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      559
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      301
      554
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      532
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      514
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      502
    Aihe