Mä tässä laskeskelin että voisi tulla halvemmaksi valjastaa jokin vanha tietsikka DVD- ja kovalevytallentimeksi sen sijaan että ostaisi erillisen laitteen. Tietokoneen tallentavat DVD-asemat ei maksa kuin 40-50 kipale, kovalevyt 50-60 halvimmillaan, analoginen tv-korttikaan (analoginen pitää olla jotta saa videosisäänmenoliitännän kun digikorteissa sitä ei ole) ei maksa kuin muutaman kympin.
Mutta mikä olisi riittävän tehokas suoritin ja muistin määrä tuollaiseen? Riittääkö 1 GHz prossuksi? Tuollaisella prossulla oleva kone irtoaisi eräästä käytettyjä myyvästä liikkeestä hintaan 170 euroa.
DVD- ja kovalevytallennin
9
705
Vastaukset
- että.
Ostin itse tallentavan boksin juurikin 170 eurolla. Perusmalli 80GB kovalevyllä. On niin helppokäyttöinen ja näppärä, että en suostuisi tietokoneeseen vaihtamaan.
- Tosin mulla on tässä PC:ssä DVB-viritin ja DVD-poltin, joten kaikenlainen puuhastelu digi-tv:n kanssa onnistuu. Lisäksi olohuoneen DVD-soitin lukee suoraan mpeg:iä, joten vaivalloinen DVD-authorointi jää kokonaan pois. Silti en paljoa tv-ohjelmia DVD:lle tallentele. Jo VHS-kausi ja vajaat sata kasettia & ohjelmia lähes parinkymmenen vuoden ajalta opetti, että tallenteita ei tule katsotuksi ja että ennemmin tai myöhemmin sarjat ja elokuvat tulevat kumminkin uusintoina!
Mulla on giga muistia ja yli 3GHz prossu. 1GHz on nafti prossutaajuutena, muistaakseni omassa DVB-T-tikussa oli minimisuositus parin GHz luokkaa.- ap.
Vaan tarkoitin pelkkää tallentavaa dvd- ja kiintolevytallenninta. Siis ilman digisovitinta. Mitäs minä turhaan hankkimaan tallentavaa digiboksia ja tässä syytkin:
1. mulla on jo digiboksi
2. haluan digitallenninlaitteen jossa on myös VIDEON SISÄÄNMENO, tallentavissa digibokseissa on vain ULOSTULO ja sehän ei minulle riitä koska minun pitää saada kovalevylle tallennettua antennidigiboksin signaalin lisäksi myös SATELLIITTIBOKSIN signaalia, VHS-signaalia ym. ym. ja ehkäpä editoida tallenne ja sitten vielä polttaa dvd:lle.
Siis: tallentavaa digiboksia on mulle turhaa tarjota. Eivät sovellu käyttööni. Sen sijaan tallentava dvd kiintolevyllä sopii paremmin tarkoitukseeni, jos se ei maksa maltaita. Mutta ne yleensä kyllä maksaa ja siksi ajattelin tietokoneesta valjastaa sellaisen. - ap.
Sen verran etten huomannut että puhuit pc:n digisovittimesta. Sellainenkaan EI RIITÄ mulle!
SYY:
Tietokoneen digisovittimista PUUTTUU VIDEOSISÄÄNMENO! Tuo on juuri se syy miksi en huoli tallentavaa digiboksiakaan! - et...
ap. kirjoitti:
Vaan tarkoitin pelkkää tallentavaa dvd- ja kiintolevytallenninta. Siis ilman digisovitinta. Mitäs minä turhaan hankkimaan tallentavaa digiboksia ja tässä syytkin:
1. mulla on jo digiboksi
2. haluan digitallenninlaitteen jossa on myös VIDEON SISÄÄNMENO, tallentavissa digibokseissa on vain ULOSTULO ja sehän ei minulle riitä koska minun pitää saada kovalevylle tallennettua antennidigiboksin signaalin lisäksi myös SATELLIITTIBOKSIN signaalia, VHS-signaalia ym. ym. ja ehkäpä editoida tallenne ja sitten vielä polttaa dvd:lle.
Siis: tallentavaa digiboksia on mulle turhaa tarjota. Eivät sovellu käyttööni. Sen sijaan tallentava dvd kiintolevyllä sopii paremmin tarkoitukseeni, jos se ei maksa maltaita. Mutta ne yleensä kyllä maksaa ja siksi ajattelin tietokoneesta valjastaa sellaisen.hommaa digi korttia ja VIVO näytönohjainta?
Digikortilla tallennat digiohjelmat ja siirrät ne DVD:lle. VIVO näytönohjaimeen pystyt liittämään esim. VHS:n. - jovain..
ap. kirjoitti:
Sen verran etten huomannut että puhuit pc:n digisovittimesta. Sellainenkaan EI RIITÄ mulle!
SYY:
Tietokoneen digisovittimista PUUTTUU VIDEOSISÄÄNMENO! Tuo on juuri se syy miksi en huoli tallentavaa digiboksiakaan!On näissä digikorteissakin sisäänmenoja,esim PCI väylään laitettava AverTV DVB-T 777,ja löytyy myös USB laitteita joissa sisäänmeno.
- ap.
jovain.. kirjoitti:
On näissä digikorteissakin sisäänmenoja,esim PCI väylään laitettava AverTV DVB-T 777,ja löytyy myös USB laitteita joissa sisäänmeno.
se pieni ongelma ettei ne toimi muiden kuin Windows XP:n kanssa eikä mulla ole kyseistä käyttistä. Mulla on Windows 98 ja Linux, eli noiden kanssa noiden laitteiden pitäisi toimia. Useimmat analogiset tv-kortit toimii, samaa ei valitettavasti voi sanoa esim. USB-videobokseista.
Minusta valinta tietokonepohjaisen ja erillislaitepohjaisen systeemin välillä kannattaa tehdä muulla kuin hinnalla. Etenkin nimenomaisen kakkoskoneen hankkiminen erillistaitteiden sijaan hinnan takia tuntuu oudolta. Teetkö sen editoinninkin sillä kakkoslaitteella? Tuollaisen vanhan laitteen mahdollinen äänekkyys kannattaa ottaa huomioon. 1 GHz on liian vähän ainakin editointiin. Se kai riittäisi, jos softat olisi tehty ajatuksella, että 1 GHz riittää, mutta kun ei. Editoidessa ei näe kuvaa reaaliaikasena, mikä tekee hommasta tuskaa. Käytettyä ostaessa kauppa ei välttämättä ole paras paikka. Esim. huuto.netistä saa halvemmalla.
- ap.
Sanoit ettei liikkeestä kannattaisi hankkia käytettyä. Olen eri mieltä. Juuri Huuto.netissä on kaikenlaisia huijareita ja hinnat pilvissä.
Miksi kuva pitäisi nähdä reaaliaikaisena kun sitä editoi? Voihan editointiohjelmalla nähdä otokset ja ruudut, lisäksi kaikkea ei edes tarvitse editoida, vain ne joissa on esim. mainoskatkoja tai jos on ennen leffaa jotain tai sen jälkeen. Kyllä ne pystyy klipsimään pois, esim. VirtualDubilla se onnistuu mainiosti, olen sitä kokeillutkin.
Äänikään ei ole ongelma, pitäähän nuo muutkin laitteet sen verran mekkalaa ja toisaalta tuon video-PC:n voisi sijoittaa eri tilaan kuin missä yleensä oleilee.
Ajastin mahdollisuudet on vallan mainiot. Lisäksi pc:lle saa ohjelman joka hakee oikean kellon ajan netistä joka on lisäksi atomikellon synkkaama aika.
Olen tehnyt editointia muuten kyllä ihan 233 MHz prossullakin joten tuskinpa toi 1 GHz ihan nuhapumppu on sentään. Tietty jos käyttää jotain muisti- ja resurssirohmu Windows XP:tä niin voi olla tuskaa mutta mulla ei tuota wintoosaa ole. ap. kirjoitti:
Sanoit ettei liikkeestä kannattaisi hankkia käytettyä. Olen eri mieltä. Juuri Huuto.netissä on kaikenlaisia huijareita ja hinnat pilvissä.
Miksi kuva pitäisi nähdä reaaliaikaisena kun sitä editoi? Voihan editointiohjelmalla nähdä otokset ja ruudut, lisäksi kaikkea ei edes tarvitse editoida, vain ne joissa on esim. mainoskatkoja tai jos on ennen leffaa jotain tai sen jälkeen. Kyllä ne pystyy klipsimään pois, esim. VirtualDubilla se onnistuu mainiosti, olen sitä kokeillutkin.
Äänikään ei ole ongelma, pitäähän nuo muutkin laitteet sen verran mekkalaa ja toisaalta tuon video-PC:n voisi sijoittaa eri tilaan kuin missä yleensä oleilee.
Ajastin mahdollisuudet on vallan mainiot. Lisäksi pc:lle saa ohjelman joka hakee oikean kellon ajan netistä joka on lisäksi atomikellon synkkaama aika.
Olen tehnyt editointia muuten kyllä ihan 233 MHz prossullakin joten tuskinpa toi 1 GHz ihan nuhapumppu on sentään. Tietty jos käyttää jotain muisti- ja resurssirohmu Windows XP:tä niin voi olla tuskaa mutta mulla ei tuota wintoosaa ole.Kyllä huuto.netissä yleensä hinnat ovat kohtuullisempia. Liikkeen pitää panna päälle oma katteensa. Jos kuvaa ei editoinnissa näe reaaliaikasena se on tuskallista. Olen kokeillut editoida DVD:itä omalla 900 MHz koneellani eikä se ole hauskaa. Ei se tietenkään mahdotonta ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5091491- 641156
- 61862
- 61835
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18817Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101756- 72724
- 30697
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49691- 63685