Uskoa ei pidä levittää

Agneisti

Kristinuskon jumala asettaa uskovaisen inhottavan dilemman eteen:uskontoa kun pitäisi kaikin voimin(vaikka miekan voimin) levittää, mutta toisaalta lähimmäisenrakkaus ei toteudu jos puukko kurkulla toisia pakottaa.

Raamatussa on monia ristisiitaisia kohtia koskien tätä ongelmaa. Jopa imperialistisia piirteitä omaava lähetyskäsky "menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni" on ehkä tunnetuin esimerkki lähetystyön tärkeydestä. Toisaalta, monessa kohdassa jumala selostaa kuinka jotkut ovat "toivottomia tapauksia", jotka saa vapaasti jättää oman onnensa nojaan, ilman maailman parasta ja täydellisintä ideologiaa.

Uskonnon levittäminen on kaikenkaikkiaan täysin järjetöntä. Moni uskovainen tämän onneksi ymmärtää, toisaalta liian moni ei. Vaikka uskovainen(kai?) tiedostaa ettei hänen jumalastaan ja uskostaan löydy ainoatakaan empiiristä, kaikille yhteistä todistetta, vaan koko juttu on hänen sisäisen mutu-tuntuman varassa, hän kokee tarvetta jakaa uskoaan. Miksi? Tämä on narsistisuuden huippu.

Jotkut uskovaiset sanovat kuinka levitystyötä saa kyllä tehdä, muttei pakottaen. Eli masentuneelle saa kyllä kertoa Jeesuksesta ja kristinuskosta, jos vaikka ihminen löytäisi siitä avun. Minusta tämäkin levitystyö menee liian pitkälle(huom. en tarkoita auttamista). Ihmisten testaileminen, heikkojen kohtien etsiminen on hyväksikäyttöä puhtaimillaan.

Johtopäätös:tietoa saa levitää, uskoa ei. Uskon levittäminen on äärimmäisen itsekästä, koska ainoat todisteet siitä löytyy ihmisen (sairaan?) pään sisältä. Ongelma piilee siinä että joillain meistä on suuria vaikeuksia erottaa mikä on kaikille yhteinen todiste, ja mikä vain oman pään harhaista tuotosta. Nämä ihmiset puolustelevat näitä surullisen kuuluisia henkisiä "totuuksia", ja väheksyvät pelkkien aistien varassa olevia havaintoja. Tälle toiminnalle ei löydy muita kuin itsekkäitä motiiveja. Vain itsekäs ihminen ei tyydy todellisuuteen sellaisena kuin se aistiemme mukaan on.

En oikeastaan tiedä kumpi uskovainen on hullumpi:levitystyötä toteuttava vai uskonsa omana tietona pitävä. Levitystyötä tekevä on tietysti erittäin hullu ja itsekäs, mutta toisaalta, millainen ihmisen tätyy olla tiedostaessaan että on olemassa helvetti, jonka hänen uskontonsa pelisääntöjä noudattamalla voi välttää, muttei levitä tätä tietoaan? Tuntuu hieman että tämän tyyppiset uskovaiset jossain mielensä syövereissä tiedostavat kristinuskon olevan pelkkää satua. Tai sitten he ovat pahansuopia, eivätkä siksi tahdo kaikkien pelastuvan. Melko rehellistä.

54

1934

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nihili.

Muutama jumala sinulle!

Adad
      jumala

An (Anin)
      taivaan jumala ja Inanna isä

Anu -
      Siitä lähtien kun jumalten rakennusmestarit toivat taivaasta Urukiin Eannan temppelin, suuret jumalat ovat hoitaneet siellä kulttinsa. Suurta linnoitusta, taivaaseen kurottavaa linnoitusta, ylevää istuinta, Anun perustamaa, sinä hallitset heidän kuninkaanaan ja urhonaan!"

Anu on myös Istarin eli Inannan isä

Anunnaki
      jumalat (ryhmä jumalia suuria jumalia, istuvat tomussa sureamssa) (Hän uhraa Samasille, manalan jumalten Anunnakien tuomarille.)

Anunu
      Anun vaimo ja Istarin Äiti, asuvat taivaassa

Aruru
      luo savesta Enkidun, vastavoiman Gilgamekselle, loi ihmisen siemenen, vertaa Aatamin luonti

Ea
      jumala - "Kirkkaan silmän herra" - joka ehdotti arkin rakentamisen ennen vedenpaisumusta

Enki
      veden jumala

Enlil
      maan jumala, sanotaan myös jumalten kuninkaaksi

Enlil kuvataan Anun neuvontajaksi ja soturiksi, ja heidän lähettiläs oli Ninurta

Enlil aikaansaa vedenpaisumusken, koska ihmiset häiritsivät metelillään hänen unia

Ereskigal
      manalan jumalatar

Evagol
      jumala

Hansis
      jumala

Igigi
      Vihasta Igigi -jumaliin täyttyi, ryhmä jumalia

Inanna
      Jumalatar (babyloniaksi Istar)

Tarjoaa Gilgamekselle rakkauttaan ja lahjoja, eli haluaa hänet rakastajakseen, jonka mies torjuu ja saa jumalattaren raivoon.

Irkalla
      Hän katsoo minuun ja johtaa minut nyt pimeyden taloon, asuntoon Irkallan,
      Taloon, johon astunut ei poistua voi, Taulu 7

Tomun talossa, johon astunut olin,
      Asuvat ylipapit ja papin apulaiset,
      Asuvat puhdistuspapit ja poppapapit,
      Asuvat suurjumalten voitelupapit,
      Asuu Etana, asuu Sumuqan,
      Asuu maan kuningatar Ereskigal. Belit-seri, maan kirjuri-neito hänen edessään polvillaan on,
      [Hän taulua] pitelee ja lukee sitä hänelle.

Irni
      Hänellä on pyhäkkö syvällä setri metsässä

Ishara
      jumalatar johon Gilgamesh haluaa yhtyä

Istar
      Jumalatar (Sumeriksi Inanna )

Lilith
      naisdemoni

Lungalbandalle
      Gilgameshin suoljelusjumala, myös isäksi oletettu

Nergal
      jumala, joka avaa reijän maahan, josta Enkidun henki pääsee tapaamaan Gilgameshin

Nin-ti
      jumalatar, syntyi Enkin kylkiluusta (vertaa Eeva syntyi Aatamin kylkiluusta)

Ninhursang
      Maan äiti jumalatar

Ninkurra
      jumalatar, jonka vanhemmat ovat Enki ja Enkin tytär Ninmu

Ninmu
      jumalatar, Enkin ja Ninhursang´in lapsi

Ninsun
      Gilgamesken äiti ja jumalatar

Ninurta
      Anun ja Enlilin lähettiläs

Samas
      auringon jumala (Sumeriksi Utu), Annunaki-jumalten tuomari

Sin
      kuun jumala

Sullat
      jumala

Uttu
      jumalatar, vanhemmat Ninkurra ja isoisä Enki, jonka isoäiti on Ninhursang

Utu
      auringon jumala (babyloniaksi Samas)

• Trubaduuri

Valitettavasti olet väärässä kaikinpuolin, sillä Kristus itse pyysi vain julistamaan ilosanomaa ja opettamaan kaiken sen, jota hän oli jo opettanut
      sekä kannusti ihmisiä todistamaan taivaan Isästä.
      Uskonnon levittämisestä jonnekkin hän ei sitten sanonut sanallakaan. Uskoa ei puolestaan voikkaan levittää millään keinolla. Eihän sekään voita ole!

Pelastus ei ole muista ihmisistä kiinne, sillä sana pelastus, eli Jeesus pitää jo kaiken tarpeellisen sisällään. Ota siis sanasta kiinne ja pyörittele sitä kielesi päällä vähän aikaa, ei se mitään maksa, ei edes vaivaa. Tosin ensin täytyy kaivaa esille alkuperäinen sana siinä muodossaan jossa se oli kaksi tuhatta vuotta sitten, jos haluaa ymmärtää tuon sanan täyden merkityksen. Ja se maksaa kyllä oman vaivansa, ja aikansa. Toki saathan uskoa sen sellaisenaan, jos haluat.

• Dildo .

Olet vain vainoharhainen pipipää, etkä pysty erottamaan faktoja saduista.

Tämä uskomasi kristuksesi (HEH HEH HEH) on vain pelkkää satua ja höpötystä.

• Agneisti

Minä en ole väärässä, vaan sinä. Olet aivopesty hihhuli jolle järki on tuntematon asia. Surullista on se että itse et tätä koskaantule ymmärtämään. Kuvittele. Koko oloppuelämäsi menee hukkaan.

• panteisti

Oletko varma että oikea, levitettävä ilosanoma on usko? Minä kun vähän luulen että se on uskon sijaan järki. Kivinen on se tie ja harva sen löytää, joka elämään vie... Kuitenkin jos löytää sen tien, tajuaa alkaa elää elämäänsä, sitä ihan oikeaa elämää ja voi lakata elämästä tuonpuoleisessa.

• Trubaduuri
        panteisti kirjoitti:

Oletko varma että oikea, levitettävä ilosanoma on usko? Minä kun vähän luulen että se on uskon sijaan järki. Kivinen on se tie ja harva sen löytää, joka elämään vie... Kuitenkin jos löytää sen tien, tajuaa alkaa elää elämäänsä, sitä ihan oikeaa elämää ja voi lakata elämästä tuonpuoleisessa.

Ilosanoma on sanomana oikea ja oikea usko on uskoa.
        Olen ihan varma kaikesta jota sanon sillä ne yleensä perustuu kyllä niihin tietoihini joita olen elämäni aikana kerännyt itselleni. Saat edelleen luulla jota lystäät, en aijo estää sinuakaan. Mutta oikea usko ja tieto yhdessä ovat kiveäkin kovenpaa "sanaa"!

• panteisti
        Trubaduuri kirjoitti:

Olen ihan varma kaikesta jota sanon sillä ne yleensä perustuu kyllä niihin tietoihini joita olen elämäni aikana kerännyt itselleni. Saat edelleen luulla jota lystäät, en aijo estää sinuakaan. Mutta oikea usko ja tieto yhdessä ovat kiveäkin kovenpaa "sanaa"!

Kristittyjen sanoma on jotakuinkin "pistä silmät kiinni ja pää pensaaseen niin kyllä jumala pelastaa". Minun sanomani on: maapallo on koti joten kohtele sitä kuin se olisi pyhä.

Kumpi sanoma mahtaa tuottaa paremman lopputuloksen?

• Trubaduuri
        panteisti kirjoitti:

Kristittyjen sanoma on jotakuinkin "pistä silmät kiinni ja pää pensaaseen niin kyllä jumala pelastaa". Minun sanomani on: maapallo on koti joten kohtele sitä kuin se olisi pyhä.

Kumpi sanoma mahtaa tuottaa paremman lopputuloksen?

Noh, tuosta vastauksestasi päätellen, olet vissiin kuunnellut jotakin yhtä tiettyä ihmistä, joka on todennäköisesti ollut helluntailainen jolla on ollut aivan omat käsityksensa jostakin uskonnosta.

Kristillisyydessä kyllä puolustetaan aivan kaikkea elävää, niin kasveja kuin eläimiäkin ja niin vettä kuin ilmaakin sekä myös niin ihmistä kuin maatakin
        , eli elämää täytyy osata kunnioittaa aivan samoin
        kuin sen luonutta persoonaa, joka on tietenkin tämän luomakunnan ja ihmiskunnan Luoja ja samalla sen Isä, kaikkeuden Korkein, joka seisoo sanojensa takana, ja hän on pyhääkin pyhenpi Pyhyys, yksin.

Vailla kristillisyyttä tämän maailman ihmiset leikkisivät omilla ulosteillaan vieläkin, tuo on siis se totuus, ja parenpi niin.

• Dildo ..
        Trubaduuri kirjoitti:

Kaikki se keräämäsi tieto mahtuu sairaan mielikuvituksesi piikkiin. Olet säälittävä. Olet hyvä esimerkki siitä miten jumalausko pilaa aivotoiminnat.

• panteisti
        Trubaduuri kirjoitti:

Noh, tuosta vastauksestasi päätellen, olet vissiin kuunnellut jotakin yhtä tiettyä ihmistä, joka on todennäköisesti ollut helluntailainen jolla on ollut aivan omat käsityksensa jostakin uskonnosta.

Kristillisyydessä kyllä puolustetaan aivan kaikkea elävää, niin kasveja kuin eläimiäkin ja niin vettä kuin ilmaakin sekä myös niin ihmistä kuin maatakin
        , eli elämää täytyy osata kunnioittaa aivan samoin
        kuin sen luonutta persoonaa, joka on tietenkin tämän luomakunnan ja ihmiskunnan Luoja ja samalla sen Isä, kaikkeuden Korkein, joka seisoo sanojensa takana, ja hän on pyhääkin pyhenpi Pyhyys, yksin.

Vailla kristillisyyttä tämän maailman ihmiset leikkisivät omilla ulosteillaan vieläkin, tuo on siis se totuus, ja parenpi niin.

Olen entinen adventisti. Olen viettänyt lapsuuteni hyvin pitkälle uskovaisten lasten kanssa, myös muihin lahkoihin kuuluvien lasten. Teini-ikäisestä alkaen olen kahlannut pohjamutia myöten läpi lähes kaikkien kristillisten lahkojen opit, ja siinä sivussa tutustunut myös muihin uskontoihin - jonkun verran hare krishnaan, islamiin, hindulaisuuteen, buddhalaisuuteen jne

Se pohja polta muodostan käsitykseni, on oikeasti todella laaja. Huomattavasti laajempi kuin keskimääräisellä taviksella.

Vailla kristillisyyttä ihmiset leikkisivät ulosteillaan? Mihin ihmeeseen mahdat perustaa tämän? Mieti vaikka Kiinaa. Se ei ole IKINÄ ollut kristilinen valtio. Kuitenkin kirjapainotaito on sieltä kotoisin, samoin kun kompassi ja ilotulitteet. Euroopassakin oltiin päästy kulttuurisesti todella korkealle kunnes Rooman hajoaminen ja samaan aikaan kristinuskon levittäminen romuttivat koko silloisen yhteiskunnan. Tiedon ja tieteen maailmasta pudottiin noituuden, jumalallisten rankaisujen ja oikeassa olevien pappien maailmaan. Nyt olemme pikkuhiljaa saamassa kiinni siitä mitä oli yli 2000v sitten, tosin voi olla että aika loppuu kesken ihmiskunnalta. Toivon että voin itse olla edes pieni osa paremman huomisen luomisessa, levittämällä sanaa luonnon ja ihmisten kunnioituksesta sekä siitä kuinka uskonnontarpeen voi tyydyttää filosofialla ja estetiikalla.

• R..-....

taivaan isästä"???
        Miten voi todistaa asiaa ilman todistettavaa tietoa?

Sellainen todistus on väärä-todistus

• Dr.Gg

Kirkko levittää näitä sairaita uskomuksiaan pelkästään rahan ja vallan himon takia.

• Vieläkö näitä

Pimeyden ja sokeuden epäitsekkäitä julistajia riittää.

Puutun tässä kiireessä vain yhteen lauseeseesi.
      Sanot että: "Uskon levittäminen on äärimmäisen itsekästä!.????

Miten voi jonkun kirjoituskykyisen ajatusmaailma ja ymmärrys ollakin noin sokea ja nurinkurinen totuuden kieltävä????.

Siksi kait, kun et ressukka tiedä, kuinka moni on saanut näkönsä takaisin, kun on joutunu uupumaan itsemurhan partaalle omien luulojensa ja toisten ihmisten hyväksikäyttämisten seurauksena ja on menettäny elämänhalunsa. Ja he ovat oppineet näkemään sen, että heidän luulonsa ei olekaan koko totuus, vaan uusi elämä on täysin mahdollista.
      Ja Jeesuksen vastaanottaminen antaa voimaa antaa anteeksi ja ruveta siunaamaan toisia ihmisiä ja vapautua katkeruuden kuristusotteesta.

ja etkö ole kuullut, kuinka monet ovat saaneet voimia muuttaa elämäntapansa, siis luopua juoppoudesta ja pettämisestä ja huumeiden käytöstä ja kuinka he ovat sen jälkeen lähteneet auttamaan toisia samassa jamassa olevia irti niistä vääristä elämäntavoista, eikä he vaadi siitä edes palkkaa!!!!

Olisikohan sulla aika oppia, mitä on häpeäminen, tuollaisen mielipiteen tähden, jonka olet tänne rustannut????

• m-ilian

>>>kun et ressukka tiedä, kuinka moni on saanut näkönsä takaisin

• Agneisti

Joo moi vaan sullekin. Ihan odotettavaa että aivopestyt ei ymmärrä mitä tarkoitan. Sehän onkin tämän ongelman ydin:aivopestyt aivopesee toisia, ja ainoa joka ymmärtää tämän sairauden, on ne jotka ovat välttyneet aivopesulta.

• panteisti

Minäkään en tiedä kuinka moni on saanut pyhän hengen voimasta näkönsä takaisin. Sarveiskalvoleikkauksia ei lasketa.

• panteisti

>> Ja Jeesuksen vastaanottaminen antaa voimaa antaa anteeksi ja ruveta siunaamaan toisia ihmisiä ja vapautua katkeruuden kuristusotteesta.

• buibien
        panteisti kirjoitti:

Minäkään en tiedä kuinka moni on saanut pyhän hengen voimasta näkönsä takaisin. Sarveiskalvoleikkauksia ei lasketa.

Eihän tuossa väitetty, että olisi. Kysymys oli kielikuvasta, pöljät !

• Agneisti
        panteisti kirjoitti:

>> Ja Jeesuksen vastaanottaminen antaa voimaa antaa anteeksi ja ruveta siunaamaan toisia ihmisiä ja vapautua katkeruuden kuristusotteesta.

"Samoin voi tietää että maapallo on kotiplaneetta mutta on eri asia oikeasti ymmärtää se. Jokainen tietää materian kiertävän luonnossa mutta harva ihan oikeasti ymmärtää."

Aika samoja fiiliksiä mullakin ollut viimeaikoina. Luin yksi yö läpi Valittujen Palojen maailmankartaston, en siis niitä karttoja vaan alussa olevan johdannon, jossa köytiin läpi maailmankaikkeus alkuräjähdyksestä nykyihmiseen. Tunnustelin itseäni ja tajusin, että tämä lämpö minussa ei tule minusta vaan auringosta, josta olen syntynyt. Ja jos tarkkoja ollaan, ei auringostakaan vaan alkuräjähdyksestä. Sellainen kumma ahaa-elämys, ymmärrys siitä että olen osa tätä mestaa. Rupesi vähän naurattamaan.

Vaikka kaikki kyllä tietää että olemme osa tätä universumia, niin harva sitä ihan tosissaan käsittää! Itsekin vielä paljon tietä matkattavana, ja tuskin se koskaan loppuukaan. Olen huomannut että tällainen universaali ymmärrys tuo sellaisen kumman tunteen elämään. Se ei ole onnen, ilon tai vihan tunne, vaan sellainen kumma neutraalius. Turha hössötys jää vähemmälle. Ei jaksa välittää vaikka juomalasi tippuua lattialle tai tv menee rikki. Pieniä asioita tähän käsittämättömän suureen ja ihmeelliseen maailmankaikkeuteen verrattuna.

• panteisti
        Agneisti kirjoitti:

"Samoin voi tietää että maapallo on kotiplaneetta mutta on eri asia oikeasti ymmärtää se. Jokainen tietää materian kiertävän luonnossa mutta harva ihan oikeasti ymmärtää."

Aika samoja fiiliksiä mullakin ollut viimeaikoina. Luin yksi yö läpi Valittujen Palojen maailmankartaston, en siis niitä karttoja vaan alussa olevan johdannon, jossa köytiin läpi maailmankaikkeus alkuräjähdyksestä nykyihmiseen. Tunnustelin itseäni ja tajusin, että tämä lämpö minussa ei tule minusta vaan auringosta, josta olen syntynyt. Ja jos tarkkoja ollaan, ei auringostakaan vaan alkuräjähdyksestä. Sellainen kumma ahaa-elämys, ymmärrys siitä että olen osa tätä mestaa. Rupesi vähän naurattamaan.

Vaikka kaikki kyllä tietää että olemme osa tätä universumia, niin harva sitä ihan tosissaan käsittää! Itsekin vielä paljon tietä matkattavana, ja tuskin se koskaan loppuukaan. Olen huomannut että tällainen universaali ymmärrys tuo sellaisen kumman tunteen elämään. Se ei ole onnen, ilon tai vihan tunne, vaan sellainen kumma neutraalius. Turha hössötys jää vähemmälle. Ei jaksa välittää vaikka juomalasi tippuua lattialle tai tv menee rikki. Pieniä asioita tähän käsittämättömän suureen ja ihmeelliseen maailmankaikkeuteen verrattuna.

Fiilis on vähän sellainen kuin uskovaisella joka lukee että joku toinen on hurahtanut samaan lahkoon :D Kuulostat niin multa :)

Tuosta neutraaliudesta kuitenkin, tarkoitatko sillä sellaista mitäänsanomatonta oloa vai sellaista jatkuvaa lämpimän rauhallista tunnetta siitä että kaikki on pohjimmiltaan hyvin? Veikkaisin jälkimmäistä, mutta tämä on hyvä selventää niille jotka luulevat että kyse on tunteetomuudesta.

• Kumpa se saisi tapahtua
        panteisti kirjoitti:

Siis todella sydämesi pohjasta ymmärtäisit, mitä tarkoittaa, kun ihminen saa kohdata Jeesuksen ja tulla tietämään, kuinka paljon sinua rakastetaan.

Siinä ei ole mitään vaatimusta, se on silkkaa armoa ja rakkautta ja syntien anteeksiantamista.

Sinä olet armahdettu, kun vain tunnustat, että sinä haluat pyytää sitä Jeesuksen jalkojen juuressa, vaikka et sitä ymmärtäisikään.

Jotkut ihmiset Jeesus vie jopa sellaiselle paikalle, jossa joutuu kidutettunakin riippumaan pelkästään Jeesuksen lupauksen varassa, mutta se tilanne onkin valtavana todistuksena Jumalan ja Jeesuksen voimasta ja se sana voittaa, niinkuin Jeesus voitti.

Suurimmalle osalle meistä on Jumalan kutsu vain rukoilla läheistemme puolesta ja ojentaa armon sanoma vastaantulijoille, jotka ovat jo hyvin väsyneitä. Ei väsyneille pidä esittää vaatimuksia vaan neuvoa heidät lepäämään Jeesuksessa Kristuksessa ja hoitaa heitä.
        Antaa siis vettä janoiselle ja ruokaa nälkäiselle ja lepoa väsyneelle ja parantaa heidän haavansa.

Ymmärrätkö, siis kulkea rinnalla ja ymmärtää, eikä kilpailla siitä, mikä on oikea uskonto ja mikä oikea lahko.

Sinä oot ymmärtäny monta asiaa oikein, mutta onko siinä voimaa, onko sulla ketään, jonka lupaukseen voit nojata ja jota voit kiittää, kun avun saat.

Sillä ei ihminen kestä yksin, se on taatusti varma asia. Jos olet tosissasi lähteny sille tielle, että haluat olla rauhallinen kaikissa kriiseissä, niin usko minua, sinut koetellaan, ja ne ei ole helppoja hetkiä, yhtä-äkkiä huomaat, että nyt sinun luulosi petti, ja juuri kun luulit pärjääväsi.
        Just niitä hetkiä varten on Jeesus sanonut: Usko minuun, ja seuraa minua.

Siinä on armo ja siinä on elämäntie. ja sinulla on aina totuus kaverina ja ajattele, myös ystävyys totuuden kanssa. Voiko olla valtavampaa lupausta meille, jotka aina erehdymme?

• Agneisti
        Kumpa se saisi tapahtua kirjoitti:

Siis todella sydämesi pohjasta ymmärtäisit, mitä tarkoittaa, kun ihminen saa kohdata Jeesuksen ja tulla tietämään, kuinka paljon sinua rakastetaan.

Siinä ei ole mitään vaatimusta, se on silkkaa armoa ja rakkautta ja syntien anteeksiantamista.

Sinä olet armahdettu, kun vain tunnustat, että sinä haluat pyytää sitä Jeesuksen jalkojen juuressa, vaikka et sitä ymmärtäisikään.

Jotkut ihmiset Jeesus vie jopa sellaiselle paikalle, jossa joutuu kidutettunakin riippumaan pelkästään Jeesuksen lupauksen varassa, mutta se tilanne onkin valtavana todistuksena Jumalan ja Jeesuksen voimasta ja se sana voittaa, niinkuin Jeesus voitti.

Suurimmalle osalle meistä on Jumalan kutsu vain rukoilla läheistemme puolesta ja ojentaa armon sanoma vastaantulijoille, jotka ovat jo hyvin väsyneitä. Ei väsyneille pidä esittää vaatimuksia vaan neuvoa heidät lepäämään Jeesuksessa Kristuksessa ja hoitaa heitä.
        Antaa siis vettä janoiselle ja ruokaa nälkäiselle ja lepoa väsyneelle ja parantaa heidän haavansa.

Ymmärrätkö, siis kulkea rinnalla ja ymmärtää, eikä kilpailla siitä, mikä on oikea uskonto ja mikä oikea lahko.

Sinä oot ymmärtäny monta asiaa oikein, mutta onko siinä voimaa, onko sulla ketään, jonka lupaukseen voit nojata ja jota voit kiittää, kun avun saat.

Sillä ei ihminen kestä yksin, se on taatusti varma asia. Jos olet tosissasi lähteny sille tielle, että haluat olla rauhallinen kaikissa kriiseissä, niin usko minua, sinut koetellaan, ja ne ei ole helppoja hetkiä, yhtä-äkkiä huomaat, että nyt sinun luulosi petti, ja juuri kun luulit pärjääväsi.

Siinä on armo ja siinä on elämäntie. ja sinulla on aina totuus kaverina ja ajattele, myös ystävyys totuuden kanssa. Voiko olla valtavampaa lupausta meille, jotka aina erehdymme?

"Siis todella sydämesi pohjasta ymmärtäisit, mitä tarkoittaa, kun ihminen saa kohdata Jeesuksen ja tulla tietämään, kuinka paljon sinua rakastetaan.

Siinä ei ole mitään vaatimusta, se on silkkaa armoa ja rakkautta ja syntien anteeksiantamista."

Arvaa mitä? Tuo on puhtaasti ihmisen omahyvyydessään toteutettua itsesuggestiota. Kun ihminen "kohtaa jeesuksen", hän todellisuudessa luo vain päähänsä mielikuvituskaverin, jonka hän ohjelmoi rakastamaan itseään. Toisinsanoen, pelkkää itserakkautta. Kukaan ulkopuolinen olento ei ilmesy rakastamaan ihmistä vaan kaikki se rakkaus on itse tuotettua-eli siis, sano se kanssani, ITSERAKKAUTTA. Ei jeesusrakkautta, vaan pelkkäää hyvää kunnon itserakkautta.

Ethän sinä tätä kuitenkaan tajua, ja se on harmi.

• panteisti
        Kumpa se saisi tapahtua kirjoitti:

>> Sinä oot ymmärtäny monta asiaa oikein, mutta onko siinä voimaa, onko sulla ketään, jonka lupaukseen voit nojata ja jota voit kiittää, kun avun saat. > Sillä ei ihminen kestä yksin, se on taatusti varma asia. Jos olet tosissasi lähteny sille tielle, että haluat olla rauhallinen kaikissa kriiseissä, niin usko minua, sinut koetellaan, ja ne ei ole helppoja hetkiä, yhtä-äkkiä huomaat, että nyt sinun luulosi petti, ja juuri kun luulit pärjääväsi.
        Just niitä hetkiä varten on Jeesus sanonut: Usko minuun, ja seuraa minua. > Siinä on armo ja siinä on elämäntie. ja sinulla on aina totuus kaverina ja ajattele, myös ystävyys totuuden kanssa. Voiko olla valtavampaa lupausta meille, jotka aina erehdymme?

• panteisti
        Agneisti kirjoitti:

"Siis todella sydämesi pohjasta ymmärtäisit, mitä tarkoittaa, kun ihminen saa kohdata Jeesuksen ja tulla tietämään, kuinka paljon sinua rakastetaan.

Siinä ei ole mitään vaatimusta, se on silkkaa armoa ja rakkautta ja syntien anteeksiantamista."

Arvaa mitä? Tuo on puhtaasti ihmisen omahyvyydessään toteutettua itsesuggestiota. Kun ihminen "kohtaa jeesuksen", hän todellisuudessa luo vain päähänsä mielikuvituskaverin, jonka hän ohjelmoi rakastamaan itseään. Toisinsanoen, pelkkää itserakkautta. Kukaan ulkopuolinen olento ei ilmesy rakastamaan ihmistä vaan kaikki se rakkaus on itse tuotettua-eli siis, sano se kanssani, ITSERAKKAUTTA. Ei jeesusrakkautta, vaan pelkkäää hyvää kunnon itserakkautta.

Ethän sinä tätä kuitenkaan tajua, ja se on harmi.

Pitää rakastaa itseään, ennen kuin voi rakastaa muita. Jos ei pysty rakastamaan itseään, voi ulkoistaa homman jollekin valmiille mielikuvituskaverille tai sitten en voi keksiä itse. Tässä on se ongelma, ettei tällainen hlö pysty rakastamaan ketään /muutakaan/ kuin sen mielikuvituskaverin kautta, joka taas aiheuttaa epäterveitä ilmiöitä kuten huuhaa-uskomusten tuputtamista.

Se ei todellakaan ole Jeesus jonka rakkauden ihminen tuntee. Rakkauden kokemus tapahtuu ihmisen korvien välissä, eikä sen tarvitse edes kohdistua mihinkään. Tiedän tämän ihan kokemuksesta, olen kerran päässyt hetkeksi sellaiseen mielentilaan jossa tuntui kuin hengittäisi rakkautta ja nyt tuntuu että pikkuhiljaa olen menossa sellaista kohti pysyvästi. Ei tarvitse masentua, angstailla tai tuntea itseään vajavaiseksi, saa ihan luvan kanssa olla ylpeä itsestään juuri sellaisena kuin on. Kaikkien vikojen kanssa.

• Ole hyvä
        m-ilian kirjoitti:

>>>kun et ressukka tiedä, kuinka moni on saanut näkönsä takaisin

Ympäri maapalloa on kymmeniä miljoonia ihmisiä, kaikissa kansoissa ja heimoissa heitä on, jotka ovat saaneet näkönsä takaisin, kun ovat ottaneet Jeesuksen herrakseen ja vapahtajakseen. Miten voit olla niistä tietämätön.

Mulle tapahtui muitakin ihmeitä, näön saamisen lisäksi.
        Paljon varmaan löytyy tietoa myös fyysisistä paranemisista rukouskokouksissa eripuolilta maapalloa, myös Suomesta. Minulla vain ei ole niistä dokumenttia.(Huom.) Se ei ole todiste niiden olemattomuudesta.

Kuolleista heränneitten todistuksia on myös paljon olemassa.

Omalle kohdalleni tulleista ihmeistä en halua tässä tarkemmin kertoa, koska sinäkin etsit vain ihmeitä, etkä Jeesusta.

• Tule ymmärtämäänkään
        panteisti kirjoitti:

>> Sinä oot ymmärtäny monta asiaa oikein, mutta onko siinä voimaa, onko sulla ketään, jonka lupaukseen voit nojata ja jota voit kiittää, kun avun saat. > Sillä ei ihminen kestä yksin, se on taatusti varma asia. Jos olet tosissasi lähteny sille tielle, että haluat olla rauhallinen kaikissa kriiseissä, niin usko minua, sinut koetellaan, ja ne ei ole helppoja hetkiä, yhtä-äkkiä huomaat, että nyt sinun luulosi petti, ja juuri kun luulit pärjääväsi.
        Just niitä hetkiä varten on Jeesus sanonut: Usko minuun, ja seuraa minua. > Siinä on armo ja siinä on elämäntie. ja sinulla on aina totuus kaverina ja ajattele, myös ystävyys totuuden kanssa. Voiko olla valtavampaa lupausta meille, jotka aina erehdymme?

Siksi Jeesus sanookin: "Usko minuun". Ja se onkin ihmiselle tiukka paikka, mutta sillä tiellä on todellinen elämä.

Sinä voit suunnitella ja yrittää rationalisoida elämääsi vaikka kuinka tarkasti eteenpäin, mutta oot varmaan huomannu, ettet saa siitä toteutumaan kuin murto-osan ja pienikin hämminki ympäristössäsi sotkee totaalisesti suunnitelmasi.

Työpaikkasi voi loppua, vaikka olit suunnitellu olevasi siinä loppuikäsi, terveytesi voi romahtaa, vaikka olisit kuinka hyvässä ruumiillisessa kunnossa, pyykkikoneesi voi syttyä palamaan, vaikka se on vettä täynnä.
        Lentokoneita putoaa, vaikka matkustajat ovat nousseet siihen oman järkensä neuvomana.

Joten älä kovin paljon luota järkeesi. Eikö niin. Minäen enää luota ainakaan omaan järkeeni, ja siksipä olenkin hieman viisaampi, kuin ennen.
        Ja se on Jumalan teko minussa.
        Jos ihminen tuntee olevansa järkevä, niin mitä se on, ootko miettiny?
        Mitä on esim. älykkyysosamäärä? Eikö se ole naurettavaa? Siis hirvittävää narsismia kehuskella älykkyysosamäärällään, ja se antaa houkkamaisille ihmisille kuvitellun ylemmyyden tunteen ja sillä loppujen lopuksi pystyy vain tekemään toisille pahaa. Siihen on perustelut, mutta nyt jääkööt sanomatta.

• m-ilian
        Ole hyvä kirjoitti:

Ympäri maapalloa on kymmeniä miljoonia ihmisiä, kaikissa kansoissa ja heimoissa heitä on, jotka ovat saaneet näkönsä takaisin, kun ovat ottaneet Jeesuksen herrakseen ja vapahtajakseen. Miten voit olla niistä tietämätön.

Mulle tapahtui muitakin ihmeitä, näön saamisen lisäksi.
        Paljon varmaan löytyy tietoa myös fyysisistä paranemisista rukouskokouksissa eripuolilta maapalloa, myös Suomesta. Minulla vain ei ole niistä dokumenttia.(Huom.) Se ei ole todiste niiden olemattomuudesta.

Kuolleista heränneitten todistuksia on myös paljon olemassa.

Omalle kohdalleni tulleista ihmeistä en halua tässä tarkemmin kertoa, koska sinäkin etsit vain ihmeitä, etkä Jeesusta.

Kukaan ei kuitenkaan halua todistaa että ihme on todellakin tapahtunut?!
        Juju piileekin siinä, että ei ne mitään salaisuuksia ole, mutta kun haluat enemmän tietää tai ekrtoa niistä vaikka dokumentin osana ihmisille, niin johan on hiljasta.

>>>Mulle tapahtui muitakin ihmeitä, näön saamisen lisäksi.
        Paljon varmaan löytyy tietoa myös fyysisistä paranemisista...>Minulla vain ei ole niistä dokumenttia.(Huom.) Se ei ole todiste niiden olemattomuudesta. >Kuolleista heränneitten todistuksia on myös paljon olemassa. >Omalle kohdalleni tulleista ihmeistä en halua tässä tarkemmin kertoa, koska sinäkin etsit vain ihmeitä, etkä Jeesusta.

• Ole hyvä
        m-ilian kirjoitti:

Kukaan ei kuitenkaan halua todistaa että ihme on todellakin tapahtunut?!
        Juju piileekin siinä, että ei ne mitään salaisuuksia ole, mutta kun haluat enemmän tietää tai ekrtoa niistä vaikka dokumentin osana ihmisille, niin johan on hiljasta.

>>>Mulle tapahtui muitakin ihmeitä, näön saamisen lisäksi.
        Paljon varmaan löytyy tietoa myös fyysisistä paranemisista...>Minulla vain ei ole niistä dokumenttia.(Huom.) Se ei ole todiste niiden olemattomuudesta. >Kuolleista heränneitten todistuksia on myös paljon olemassa. >Omalle kohdalleni tulleista ihmeistä en halua tässä tarkemmin kertoa, koska sinäkin etsit vain ihmeitä, etkä Jeesusta.

Että kävisit eri seurakunnissa ja kysyisit, onko heillä niistä rukouksessa paranemisista dokumenttia antaa sulle? Sitten voit ottaa niiden todisteista paljon paremmin selvää.

Otat yhteyttä kyseisten tapahtumien silmin näkijöihin ja saat myös tietoa lääkäreiden lausunnoista.

Äläkä yritä minulle tulla valehtelemaan. Kun Jeesus sanoi juuri ihmeitten ja tunnustekojen kyselijöille, että -niitä te kyllä haluatte, mutta ette halua ottaa totuutta vastaan-, se pätee tänäkin päivänä.

Ja Jeesushan ei tehnyt ihmeitä sen tähden, että ihmiset viihtyisivät ja hämmästyisivät. Hän vain paransi kaikenlaisia vaivoja,( huom.) vain sanomalla.

Siis se on todellakin näin, että ensin Jeesus ja sitten vasta ihmeet. Näinhän Raamattu nimenomaan sanoo.
        "Ihmeet ja merkit seuraa niitä, jotka uskovat".

• m-ilian
        Ole hyvä kirjoitti:

Että kävisit eri seurakunnissa ja kysyisit, onko heillä niistä rukouksessa paranemisista dokumenttia antaa sulle? Sitten voit ottaa niiden todisteista paljon paremmin selvää.

Otat yhteyttä kyseisten tapahtumien silmin näkijöihin ja saat myös tietoa lääkäreiden lausunnoista.

Äläkä yritä minulle tulla valehtelemaan. Kun Jeesus sanoi juuri ihmeitten ja tunnustekojen kyselijöille, että -niitä te kyllä haluatte, mutta ette halua ottaa totuutta vastaan-, se pätee tänäkin päivänä.

Ja Jeesushan ei tehnyt ihmeitä sen tähden, että ihmiset viihtyisivät ja hämmästyisivät. Hän vain paransi kaikenlaisia vaivoja,( huom.) vain sanomalla.

Siis se on todellakin näin, että ensin Jeesus ja sitten vasta ihmeet. Näinhän Raamattu nimenomaan sanoo.

Tässä on koitettu seurakuntia myöten saada lausuntoja ja todisteita yms ihmeistä, mutta mistään ei -yllättäen- tipu mitään. Kaivan kyllä esille vielä, lupaan ;)

>>>Äläkä yritä minulle tulla valehtelemaan.>Siis se on todellakin näin, että ensin Jeesus ja sitten vasta ihmeet. Näinhän Raamattu nimenomaan sanoo.

• panteisti
        Tule ymmärtämäänkään kirjoitti:

Siksi Jeesus sanookin: "Usko minuun". Ja se onkin ihmiselle tiukka paikka, mutta sillä tiellä on todellinen elämä.

Sinä voit suunnitella ja yrittää rationalisoida elämääsi vaikka kuinka tarkasti eteenpäin, mutta oot varmaan huomannu, ettet saa siitä toteutumaan kuin murto-osan ja pienikin hämminki ympäristössäsi sotkee totaalisesti suunnitelmasi.

Työpaikkasi voi loppua, vaikka olit suunnitellu olevasi siinä loppuikäsi, terveytesi voi romahtaa, vaikka olisit kuinka hyvässä ruumiillisessa kunnossa, pyykkikoneesi voi syttyä palamaan, vaikka se on vettä täynnä.
        Lentokoneita putoaa, vaikka matkustajat ovat nousseet siihen oman järkensä neuvomana.

Joten älä kovin paljon luota järkeesi. Eikö niin. Minäen enää luota ainakaan omaan järkeeni, ja siksipä olenkin hieman viisaampi, kuin ennen.
        Ja se on Jumalan teko minussa.
        Jos ihminen tuntee olevansa järkevä, niin mitä se on, ootko miettiny?
        Mitä on esim. älykkyysosamäärä? Eikö se ole naurettavaa? Siis hirvittävää narsismia kehuskella älykkyysosamäärällään, ja se antaa houkkamaisille ihmisille kuvitellun ylemmyyden tunteen ja sillä loppujen lopuksi pystyy vain tekemään toisille pahaa. Siihen on perustelut, mutta nyt jääkööt sanomatta.

>> Sinä voit suunnitella ja yrittää rationalisoida elämääsi vaikka kuinka tarkasti eteenpäin, mutta oot varmaan huomannu, ettet saa siitä toteutumaan kuin murto-osan ja pienikin hämminki ympäristössäsi sotkee totaalisesti suunnitelmasi. > Työpaikkasi voi loppua, vaikka olit suunnitellu olevasi siinä loppuikäsi, terveytesi voi romahtaa, vaikka olisit kuinka hyvässä ruumiillisessa kunnossa, pyykkikoneesi voi syttyä palamaan, vaikka se on vettä täynnä.
        Lentokoneita putoaa, vaikka matkustajat ovat nousseet siihen oman järkensä neuvomana. > Joten älä kovin paljon luota järkeesi. > Minäen enää luota ainakaan omaan järkeeni, ja siksipä olenkin hieman viisaampi, kuin ennen. > Mitä on esim. älykkyysosamäärä?

• Roi-huan
        Ole hyvä kirjoitti:

pitäneetkin olla Jeesuksen tunnustekoja, että ihmiset tuntisivat hänet messiaaksi.

Nyt olisi hienoa todistaa meille muille, jotka etsimme todistettua todellista totuutta, että todelliset ihmeparantumiset ovat totisinta totta.

Hienoa olisi jos järkeämme (ehkä kaikkivaltiaan jumalan luoman) käyttäen, todisteet nähtyämme, voisimme uskoa näihin ihmeparannuksiin.

Siis rakkaat seurakuntalaiset antakaa todistusten tulla meidän uskomattomien tietoon että mekin saisimme uskon "sydämiimme.

• Roi-huan
        Roi-huan kirjoitti:

pitäneetkin olla Jeesuksen tunnustekoja, että ihmiset tuntisivat hänet messiaaksi.

Nyt olisi hienoa todistaa meille muille, jotka etsimme todistettua todellista totuutta, että todelliset ihmeparantumiset ovat totisinta totta.

Hienoa olisi jos järkeämme (ehkä kaikkivaltiaan jumalan luoman) käyttäen, todisteet nähtyämme, voisimme uskoa näihin ihmeparannuksiin.

Siis rakkaat seurakuntalaiset antakaa todistusten tulla meidän uskomattomien tietoon että mekin saisimme uskon "sydämiimme.

tämä viesti poistettii?

• Ole hyvä
        m-ilian kirjoitti:

Tässä on koitettu seurakuntia myöten saada lausuntoja ja todisteita yms ihmeistä, mutta mistään ei -yllättäen- tipu mitään. Kaivan kyllä esille vielä, lupaan ;)

>>>Äläkä yritä minulle tulla valehtelemaan.>Siis se on todellakin näin, että ensin Jeesus ja sitten vasta ihmeet. Näinhän Raamattu nimenomaan sanoo.

Kiputilojasi parannettua. Sehän on tiedossa, että itsesuggestio vaikuttaa jonkin verran. Siis hermostoonsa pystyy vaikuttamaan, muttei se kuitenkaan paljon auta syntymästään asti rammoille ja sokeille esim.

Ja sillä valehtelulla tarkoitin sinun vihjettä, että jospa sitten sinäkin uskoisit Jeesukseen, kun näkisit niitä ihmeitä. Se kertoo pelkästään sinun uteliaisuudesta, eikä siitä, että haluaisit tulla todella tuntemaan Jeesuksen ja haluaisit Häntä seurata.

Siitä parantamisesta vielä, että Jeesus paransi sillä samalla voimalla ihmisiltä, minkä tahansa taudin hetkessä, kuin myös käski myrskyn tyyntyä.

Siis luonnonvoimatkin totteli, tuskin se suggestiolla onnistuu.

Minäkin oon lukenut aikoinaan paljonkin sellaisia kirjoja, joissa ihmiset itse kertoivat niistä tapahtumista rukouskokouksissa, joissa he olivat parantuneet, esim. struuma oli parantunut, toisella ikänsä koukussa ollut selkä oli oiennut ja syöpäsairaat olivat tulleet täysin terveiksi, vastoin lääkäreiden ennusteita.

Pidän silmäni auki jos eteeni osuu niitä kirjoja, niin koitan ilmoittaa niistä sinulle, jos näen nimimerkkisi täällä silloin.

• m-ilian
        Ole hyvä kirjoitti:

Kiputilojasi parannettua. Sehän on tiedossa, että itsesuggestio vaikuttaa jonkin verran. Siis hermostoonsa pystyy vaikuttamaan, muttei se kuitenkaan paljon auta syntymästään asti rammoille ja sokeille esim.

Ja sillä valehtelulla tarkoitin sinun vihjettä, että jospa sitten sinäkin uskoisit Jeesukseen, kun näkisit niitä ihmeitä. Se kertoo pelkästään sinun uteliaisuudesta, eikä siitä, että haluaisit tulla todella tuntemaan Jeesuksen ja haluaisit Häntä seurata.

Siitä parantamisesta vielä, että Jeesus paransi sillä samalla voimalla ihmisiltä, minkä tahansa taudin hetkessä, kuin myös käski myrskyn tyyntyä.

Minäkin oon lukenut aikoinaan paljonkin sellaisia kirjoja, joissa ihmiset itse kertoivat niistä tapahtumista rukouskokouksissa, joissa he olivat parantuneet, esim. struuma oli parantunut, toisella ikänsä koukussa ollut selkä oli oiennut ja syöpäsairaat olivat tulleet täysin terveiksi, vastoin lääkäreiden ennusteita.

Pidän silmäni auki jos eteeni osuu niitä kirjoja, niin koitan ilmoittaa niistä sinulle, jos näen nimimerkkisi täällä silloin.

http://www.markushirsila.com/files/herra_tekee_ihmeita_ilman_maaraa.pdf

Tässä eräs hyvin laaja ja asiantuntijoita vilisevä tutkimus, jossa selvitellään ihmietä ja todisteita niistä.

Painotan, että kyseessä on uskovaisen tekemä tutkimus.
        Kannattaa tutustua!

>>>Siis hermostoonsa pystyy vaikuttamaan, muttei se kuitenkaan paljon auta syntymästään asti rammoille ja sokeille esim. >Ja sillä valehtelulla tarkoitin sinun vihjettä, että jospa sitten sinäkin uskoisit Jeesukseen, kun näkisit niitä ihmeitä.>Siis luonnonvoimatkin totteli...>Minäkin oon lukenut aikoinaan...>Pidän silmäni auki jos eteeni osuu niitä kirjoja, niin koitan ilmoittaa niistä sinulle, jos näen nimimerkkisi täällä silloin.

• panteisti
        Ole hyvä kirjoitti:

Ei se vaan mene näin päin, usko jo:

>> Ja sillä valehtelulla tarkoitin sinun vihjettä, että jospa sitten sinäkin uskoisit Jeesukseen, kun näkisit niitä ihmeitä. Se kertoo pelkästään sinun uteliaisuudesta, eikä siitä, että haluaisit tulla todella tuntemaan Jeesuksen ja haluaisit Häntä seurata. > 9) Kehäpäätelmä
        Väitteen johtopäätösten perusteleminen väitteen lähtökohdilla.

* "Jumala on olemassa, koska Raamattu sanoo niin. Ja Raamattu on totta, koska se on Jumalan sanaa, eikä Jumala koskaan valehtele." - koska väitteen johtopäätöksen eli Jumalan olemassaolon hyväksyminen vaatii ensin lähtöoletuksena Jumalan olemassaolon hyväksymistä, ei väitteellä ole mitään todistusvoimaa.

• Ole hyvä
        m-ilian kirjoitti:

http://www.markushirsila.com/files/herra_tekee_ihmeita_ilman_maaraa.pdf

Tässä eräs hyvin laaja ja asiantuntijoita vilisevä tutkimus, jossa selvitellään ihmietä ja todisteita niistä.

Painotan, että kyseessä on uskovaisen tekemä tutkimus.
        Kannattaa tutustua!

>>>Siis hermostoonsa pystyy vaikuttamaan, muttei se kuitenkaan paljon auta syntymästään asti rammoille ja sokeille esim. >Ja sillä valehtelulla tarkoitin sinun vihjettä, että jospa sitten sinäkin uskoisit Jeesukseen, kun näkisit niitä ihmeitä.>Siis luonnonvoimatkin totteli...>Minäkin oon lukenut aikoinaan...>Pidän silmäni auki jos eteeni osuu niitä kirjoja, niin koitan ilmoittaa niistä sinulle, jos näen nimimerkkisi täällä silloin.

Olet vielä vähän nenäkäs omassa ylenpalttisessa riittävyydessäsi, joten en pysty nyt auttamaan enempää, vaikka toivoisinkin pystyväni näyttämään sinulle jonkin Jumalan ihmeen.

Lohdutukseksesi voin sanoa, että niin se oli minunkin kohdalla aikoinaan. En oo yhtään parempi ihmisenä, kuin sinä, varmaan oon jopa huonompi, riippuu tietenkin mittarista, mutta en paljon itselleni pisteitä kyllä anna mistään. Mutta elämän johdattamana jouduin sille paikalle, että hämmästyneenä itsekin sain kokea, kuinka minun sydämeni rukoili.
        Mahdatko ymmärtää, normaalistihan ihminen tajuaa ajatuksensa päällään, mutta todellakin minun sydämeni rukoili, ja silloin tuli rukous vastauksia, se oli hämmästyttävää.

Ja oon sen oppinu, että jos sydän ei rukoile, niin voidaan sanoa, että taivas on kiinni.

Ja juuri siitä Jeesus puhui, kun Hän sanoi että älkää höpöttäkö niinkuin pakanat, vaan rukoilkaa, että taivaan Isän tahto tapahtuisi.

Ja Hän sanoi, että rukoilkaa totuudessa ja hengessä.

Joten sinulle pystyn sen sanomaan, että Jumala pystyy myös sulkemaan sinulta täydellisesti niiden ihmeitten näkemisen ja kokemisen, jos sinä väärällä sydämellä niitä etsit. Samoin se on muittenkin kohdalla. Hän ei pidä pilkkaamisesta, vaan odottaa, että ihminen on sydämeltään aito.

Ja siinä meillä on koetinkivi, että täyttäisimme edes sen perusasian. Koetin vastata sinulle, oikoen joitakin kysymyksiä, jotka aiheuttavat vain turhaa väittelyitä, kuin juupas eipäs meininkiä.

Muutenm Raamatussahan siitä kerrotaan, että Jeesus taltutti raivoavan meren, nuhtelemalla sitä. Miksi haastat minut sitä todistamaan, kun oon yhtä vajavainen, kuin sinä.

Sehän on Jumalan kädessä, missä vaiheessa Hän auttaa ihmistä ja todistaa olemaasolonsa, eikä esim. minun. Ymmärsitkö, ja varmaan ymmärsit.

• Ole hyvä
        panteisti kirjoitti:

Ei se vaan mene näin päin, usko jo:

>> Ja sillä valehtelulla tarkoitin sinun vihjettä, että jospa sitten sinäkin uskoisit Jeesukseen, kun näkisit niitä ihmeitä. Se kertoo pelkästään sinun uteliaisuudesta, eikä siitä, että haluaisit tulla todella tuntemaan Jeesuksen ja haluaisit Häntä seurata. > 9) Kehäpäätelmä
        Väitteen johtopäätösten perusteleminen väitteen lähtökohdilla.

* "Jumala on olemassa, koska Raamattu sanoo niin. Ja Raamattu on totta, koska se on Jumalan sanaa, eikä Jumala koskaan valehtele." - koska väitteen johtopäätöksen eli Jumalan olemassaolon hyväksyminen vaatii ensin lähtöoletuksena Jumalan olemassaolon hyväksymistä, ei väitteellä ole mitään todistusvoimaa.

Se on päivän selvä tosiasia. Katopa juttua, jos minä oon utelias esim. siitä mitä kuuluu Tenojokeen nousevalle lohelle, kun se ponnistelee kutupaikoille.
        Miten luulet minun pääsevän siitä perille?

Eikö minun pidä mennä sen lohen lähelle ja seurata sitä nousuvaelluksellaan, ennekuin saan tietää sen aivoituksista.

Sama juttu Jumalan lupausten kanssa, ei ihmisten uteliaisuus riitä, vaan on mentävä ja tehtävä niiden sääntöjen mukaan, jotka Jumala on antanut, että tulisimme tietämään, miten Hän tahtoo meitä lähestyä.

Ja rajoittava tekijä on ainoastaan synti, joka on kuin paksu verho ihmisten ja Jumalan välissä.

Minäkin aikoinaan luulin, että on sama, juoksipa länteen tai itään, niin aina on menossa hautaansa kohti, mutta sitten selvisikin, että ei todellakaan asia oo niin, vaan kun kysyy Jumalalta, että minne minun on mentävä, niin hämmästyttävästi elämäntie rupeaa viemään aivan eri reitejä pitkin, kuin mitä itse on suunnitellut ja siinä huomaa, kuinka se onkin paljon viisaampi tie, kuin itse alunperin halusikaan.
        Siis on muitakin ihmeitä, kuin paranemiset jostain taudista.

Kumpa oppisit näkemään sen, mistä asiasta yleensä kannattaa totuus haastaa mittelöön ja miten testata totuutta. Jos tosissasi sitä etsit, sinä löydät sen,se on varma, koska Jumala on sen luvannut.

• Vaan
        panteisti kirjoitti:

>> Sinä voit suunnitella ja yrittää rationalisoida elämääsi vaikka kuinka tarkasti eteenpäin, mutta oot varmaan huomannu, ettet saa siitä toteutumaan kuin murto-osan ja pienikin hämminki ympäristössäsi sotkee totaalisesti suunnitelmasi. > Työpaikkasi voi loppua, vaikka olit suunnitellu olevasi siinä loppuikäsi, terveytesi voi romahtaa, vaikka olisit kuinka hyvässä ruumiillisessa kunnossa, pyykkikoneesi voi syttyä palamaan, vaikka se on vettä täynnä.
        Lentokoneita putoaa, vaikka matkustajat ovat nousseet siihen oman järkensä neuvomana. > Joten älä kovin paljon luota järkeesi. > Minäen enää luota ainakaan omaan järkeeni, ja siksipä olenkin hieman viisaampi, kuin ennen. > Mitä on esim. älykkyysosamäärä?

Pointtini on, että ihmisen järki on niin onnettoman lyhytnokkainen ja itsekkyydestä ilonsa saava, että se näkyy näidenkin keskustelun osalta.
        Varmaan minunkin lauseistani. Niin että sen perusteella jo järki täytyy laittaa vain työkalu pakkiin ja myöntää reilusti, että jos meidän järkeä isommat voimat eivät halua pitää ihmisestä huolta, niin mehän olemme täysin avuttomia.

Senpä tähden onkin ymmärrettävä, että täytyyhän meillä olla mahdollisuus saada yhteys siihen, joka on meidät tänne alunperin käskenyt ilmestyä, tuhansia tai miljoonia vuosia sitten, sillä aikamäärällä ei ole mitään merkitystä.

Ja Jeesus neuvoi tien, jonka avulla yhteyden saa Häneen, joka ihmiset on tänne käskenyt.
        Niin se pointti on: Että laitetaan maailman rähjäännyttämä järki sivuun ja aletaan kontata uskossa kiittäen eteenpäin.

Ainakin sillä tiellä on joku päämäärä, ja siinä oppii jopa näkemään, että on todellakin hyvä kiittää Häntä, joka on pystynyt elämän tänne synnyttämään, eikä kehuta omaa järkeämme:) eikö?

• Klamm

Dalai Lama totesi jokin aika sitten, että kristityn ei pidä kääntyä buddhalaiseksi, jollei hän tunne todella pakottavaa tarvetta tuollaiseen muutokseen. Kääntyminen on sen verran rankka prosessi, että se saattaa rikkoa mielen tasapainon.

Dalai Laman mukaan ihminen voi löytää rauhan mistä tahansa uskonnosta.

Vähän erilainen ajattelutapa kuin kristityillä? Mutta Dalai Lama onkin kauhistuttava pakana, joka joutuu helvettiin?

• Valkoparta

• ev.lut

Mitä niin pahaa elämässäsi on tapahtunut että koet kristinuskon noin negatiivisena?
      Ei kannata kirjoitella noin tyhjänpäiväisiä täällä kun et ole lukenut Raamattua.
      Kristinusko on armon ja toivon usko. Se tuo pakanoille evankeliumin. Miksi se sinua ahdistaa?
      Itsehän saat valita uskotko vai et?
      Tuo sinun negatiivinen asenteesi vaan paljastaa että sinullakin on omatunto ja se soimaa sinua jatkuvasti tästä uskovien ja uskonnon parjaamisesta. Jos sinä et kapinoisi sitä vastaan niin viihtyisit toisenlaisilla keskustelupalstoilla?
      Jos todella olet ateisti, niin keskustelisit ateismista filosofiana ilman että morkkaisit niitä jotka ovat uskossa.
      Ylennät itsesi viisaaksi ja hukut omaan tyhmyyteesi.
      Mutta paatuneilla sieluillakin on tarkoituksensa. Vielä tulee aika jolloin silmä näkee ja korva kuulee. Eikä kukaan enää kiellä Jumalaa.
      Roomalais ja korinttilaiskirjeissä olisi sinulle asiallista luettavaa, Uudessa Testamentissa siis.
      Lue ihmeessä ja perehdy kristinuskoon ennenkuin alat väittämään että Jumala tahtoo kristinuskon leviävän miekan avulla.
      Sulla on mennyt muslimit ja kristityt pahasti sekaisin.
      Vain itsekäs ihminenkö ei tyydy näkemäänsä todellisuuteen? Naurettavaa! Juuri tuota sinulle tyypillistä räksytystä.
      Minusta taas itsekäs ihminen on hyvin sinun kaltaisesi, omaan napaan tuijottaja, kaikkia uskovia haukkuva ja alentava. Toivon todella sinullekin sitä silmien aukaisemista ennenkuin on liian myöhäistä. Elämmme vain kerran, ohikiitävän pienen hetken. Ja mitä sen hetken jälkeen tulee, riippuu paljon siitä mitä olemme tehneet ja sanoneet täällä. Ja kuinka paljon kadumme tekojamme.

• Agneisti

"Mitä niin pahaa elämässäsi on tapahtunut että koet kristinuskon noin negatiivisena? "

Miksi tämä kommentti? Jos olisin puhunut vaikka vasemmistoliitosta, kommunisteista tai vaikkapa Kotkan eläkeläisten shakkiseurasta kaikki olisi hienosti, eikä kukaan olisi hiiltynyt. Mutta kun puhun kristinuskosta, siitä pyhällä koskemattomuuden pallilla lepäävästä "rakkauden" uskonnosta, saan perkeleen leiman :D

Toisaalta ihan ymmäärrettävää:sehän on kristinuskon ainoa suojakiltpi. Aina kun kristinusko kohtaa kritiikkiä, kritisoijat leimataan pahaa tarkoittaviksi hulluiksi. Tässä skenaariossa kuitenkin ainoa pahaa tarkoittava hullu on leimaava kristitty, joka ei ole tarpeeksi rehellinen kuuntelemaan kritiikkiä avoimesti. Ymmärrätkös?

Ihmiskunnan on jo korkea aika raahautua ulos keskiajalta sivistykseen. Pyhät pallit(en tarkoita kiveksiä) pitäisi heittää lähimpään jokeen. Kaikkea saa ja pitää kritisoida, ja kritiikki pitää ottaa vastaan tai on pelkkä mätäpaise!!

Että silleen, arvon aivovajaa jästipää!!!:D

• Nousisit
        Agneisti kirjoitti:

"Mitä niin pahaa elämässäsi on tapahtunut että koet kristinuskon noin negatiivisena? "

Miksi tämä kommentti? Jos olisin puhunut vaikka vasemmistoliitosta, kommunisteista tai vaikkapa Kotkan eläkeläisten shakkiseurasta kaikki olisi hienosti, eikä kukaan olisi hiiltynyt. Mutta kun puhun kristinuskosta, siitä pyhällä koskemattomuuden pallilla lepäävästä "rakkauden" uskonnosta, saan perkeleen leiman :D

Toisaalta ihan ymmäärrettävää:sehän on kristinuskon ainoa suojakiltpi. Aina kun kristinusko kohtaa kritiikkiä, kritisoijat leimataan pahaa tarkoittaviksi hulluiksi. Tässä skenaariossa kuitenkin ainoa pahaa tarkoittava hullu on leimaava kristitty, joka ei ole tarpeeksi rehellinen kuuntelemaan kritiikkiä avoimesti. Ymmärrätkös?

Ihmiskunnan on jo korkea aika raahautua ulos keskiajalta sivistykseen. Pyhät pallit(en tarkoita kiveksiä) pitäisi heittää lähimpään jokeen. Kaikkea saa ja pitää kritisoida, ja kritiikki pitää ottaa vastaan tai on pelkkä mätäpaise!!

Että silleen, arvon aivovajaa jästipää!!!:D

Sieltä kristinuskoa edeltävältä ajalta tähän päivään ja totuuteen, kun nyt satut täällä taaplailemaan.

Noin pikkuvihjeenä, koska sinä koet uskon Kristukseen jotenkin sinua häiritsevänä, miksi et kysyisi totuudelta, mikä se on, että se sinua kaivelee. Me uskossa olevat sen jo tiedämmekin, mutta sinun itsesi on se oikea vastaus esiin kaivettava.

Jos se sulle tässä paljastetaan, sinä väität vain vastaan ja se ei ole hyvä asia, koska meet vain syvemmälle luoliesi labyrintteihin.

• panteisti
        Nousisit kirjoitti:

Sieltä kristinuskoa edeltävältä ajalta tähän päivään ja totuuteen, kun nyt satut täällä taaplailemaan.

Noin pikkuvihjeenä, koska sinä koet uskon Kristukseen jotenkin sinua häiritsevänä, miksi et kysyisi totuudelta, mikä se on, että se sinua kaivelee. Me uskossa olevat sen jo tiedämmekin, mutta sinun itsesi on se oikea vastaus esiin kaivettava.

Jos se sulle tässä paljastetaan, sinä väität vain vastaan ja se ei ole hyvä asia, koska meet vain syvemmälle luoliesi labyrintteihin.

Miten totuudelta kysytään, miksi kristinusko häiritsee? Rukoilemalla? Ei taida toimia. Olisiko se tie kuitenkin oma ajattelu ja sen analysointi? :)

"Te uskossa olevat" ette voi tietää, miksi kristinusko häiritsee jotakuta. Mua se ei häiritse enää, en tunne mitään negatiivista kristittyjä tai kristinuskoa kohtaan, ainakaan aktiivisesti. Toivoisin samalla että kristitytkin pystyisivät näkemään maailman sellaisena kuin se on, koska siitä vaan tulee niin paljon parempi olo. Olen ollut uskovainen, joten en tässä puhu vastoin parempaa tietoa.

• Agneisti
        Nousisit kirjoitti:

Kristinusko selvästi tuhoaa aivot. Et jätä muuta sanottavaa :)

• Mutta ei se
        Agneisti kirjoitti:

Kristinusko selvästi tuhoaa aivot. Et jätä muuta sanottavaa :)

Tuhoutuva olekaan aivot, vaan omat tietämättömät luulot, jotka tuhoutuu, ja myös synnin tekemisen voima alkaa tuhoutua, joillakin nopeasti, ja joillakin hitaasti, mutta kuitenkin se tapahtuu.

Ja sieltä kaiken ihmis sielun roinan alta alkaa nousta halu antaa vaikka viimeinen suupala toiselle, vaikka itselläkin on kova nälkä, eikä siitä enää kehtaa pyytää korvausta.
        Ja monen kohdalla aiemmin se oli suorastaan mahdottomuus.

• Agneisti
        Mutta ei se kirjoitti:

Tuhoutuva olekaan aivot, vaan omat tietämättömät luulot, jotka tuhoutuu, ja myös synnin tekemisen voima alkaa tuhoutua, joillakin nopeasti, ja joillakin hitaasti, mutta kuitenkin se tapahtuu.

Ja sieltä kaiken ihmis sielun roinan alta alkaa nousta halu antaa vaikka viimeinen suupala toiselle, vaikka itselläkin on kova nälkä, eikä siitä enää kehtaa pyytää korvausta.
        Ja monen kohdalla aiemmin se oli suorastaan mahdottomuus.

Ei muuten ole totta. Pelkkää tyhjän päällä riipuvaa pyhistelyä. samoja kusipäitä ne krisselit on kuin muut. Turha yrittää tehdä heistää jotain jaloa sakkia kun asia e itodellakaan niin ole :)

• , , , ,

"mutta toisaalta lähimmäisenrakkaus ei toteudu jos puukko kurkulla toisia pakottaa. "

Luuletko että sinua voi ottaa vakavasti tuon älynväläyksen jälkeen? En todellakaan aio tuon jälkeen lukea viestiäsi pidemmälle...

• tjaa-a

...tuo äskeinen oli? Onko maailma
      jotenkin neutraali uskomusasenteiden suhteen?

Empiiriset tiedon kohteet ovat järjen säänöttäviä regulaareja, mutta onko niihin
      liimattu oikein "nimilappu": tästä seuraa ateismi/kristinusko etc.?

Ateismisi on valinta siinä mielessä kuin kristinuskokin... tietääkseni fysiikan oppikirjassani ei lue esimerkiksi aineen häviämättömyyden lain yhteydessä että
      "Jumalaa ei ole olemassa"!

Episteeminen asenteesi on täyttä "imperialistista propagandaa".

• vihtuilija

"tietääkseni fysiikan oppikirjassani ei lue esimerkiksi aineen häviämättömyyden lain yhteydessä että
        "Jumalaa ei ole olemassa"! "

Mielestäsi kaikki mitä tahansa keksitkin sairaassa mielessäsi, on olemassa, koska fysiikan oppikirjassasi ei lue että "keksimääsi ei ole olemassa".

Eikö tuo oppikirja fysiikasta voi olla tuolla ajatusmaailmalla vaikka koraani?

Empiirinen...regulaareja...episteeminen...Paljonpa tarvitset sivistyssanoja peittääksesi typeryytesi.

• tjaa-a
        vihtuilija kirjoitti:

"tietääkseni fysiikan oppikirjassani ei lue esimerkiksi aineen häviämättömyyden lain yhteydessä että
        "Jumalaa ei ole olemassa"! "

Mielestäsi kaikki mitä tahansa keksitkin sairaassa mielessäsi, on olemassa, koska fysiikan oppikirjassasi ei lue että "keksimääsi ei ole olemassa".

Eikö tuo oppikirja fysiikasta voi olla tuolla ajatusmaailmalla vaikka koraani?

Empiirinen...regulaareja...episteeminen...Paljonpa tarvitset sivistyssanoja peittääksesi typeryytesi.

Et vieläkään ymmärtänyt kysymystäni (yllätys, yllätys) ja "vittuilusi" meni kauniisti ohi (tai mikä lie itkunpurskahdus).

Se, että maailmassa "ei ole Jumalaa" ja
        "ja maailmassa on Jumala" ovat mielipiteitä.

Pidät varmaan meille fysikan oppikirjojen
        etc. teoreettisen materian avulla luennon,
        jossa todistat kaikille kuulijoille että
        "Jumalaa ei ole" on tosi ja varma asia!

Haluaisinpa olla paikan päällä näkemässä senkin pelleilyn ja nauramassa räkäisesti!

• Roi-huan
        tjaa-a kirjoitti:

Et vieläkään ymmärtänyt kysymystäni (yllätys, yllätys) ja "vittuilusi" meni kauniisti ohi (tai mikä lie itkunpurskahdus).

Se, että maailmassa "ei ole Jumalaa" ja
        "ja maailmassa on Jumala" ovat mielipiteitä.

Pidät varmaan meille fysikan oppikirjojen
        etc. teoreettisen materian avulla luennon,
        jossa todistat kaikille kuulijoille että
        "Jumalaa ei ole" on tosi ja varma asia!

Haluaisinpa olla paikan päällä näkemässä senkin pelleilyn ja nauramassa räkäisesti!

SINÄ todistat, että jumala on olemassa.

Ensinhän kuuluu todistaa että joku on olemassa, ja sitten vasta voi todistaa asian olemattomuudesta.

Todistaminen kuuluu siis ensisijaisesti sinulle.

Kielteistä todistusta ei voida vaatia olemattomasta.

Väitellä voi vaikka mistä (esim.Väinämöisestä).

----"tyhjästä ei voi nyhjästä".-----??

----"tyhmäkin käy viisaasta kun vaiti on"----

• pohdintaa sinulta...toivoa on :D

• Nöyrin vitsiniekka

ps. levität sinäkin omaa ateismiasi joskus ehdottoma totuutena, mutta tiedätkö sen olevan varmasti totta? Minä ainakaan en menisi antamaan ääntäni kummallekkaa osapuolelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      210
      1376
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1256
    3. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      908
    4. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      2
      870
    5. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      85
      842
    6. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      14
      782
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      57
      776
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      31
      768
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      718
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      43
      713
    Aihe