En lähetä tätä viestiä siinä mielessä että saisin tähä ilkeileviä vastauksia vaan haluaisin teiltä, jotka osaisitte minua opastaa, asiallisia vastauksia.
Olen n. 18 vuotias tyttö ja haluaisin tulla takaisin uskoon. Olen ennen pienempänä ollut uskossa ja menettänyt uskoni kavereideni vuoksi.
Miten saan uskoni takaisin, koska vaikka olen yrittänyt lukea Raamattua ja ajatella Jumalaa, niin en ole kokenut heräämistä tai uskoon tuloa.
Olen lukenut myös kristillistä kirjaa ja lukenut rukosta mutta en ole tuntenut vielä semmoista tunnetta että todella jotain minussa olisi tapahtunut.
Vaatisikohan tämä uskoon tulo kirkossa käymistä vai mitä? En ole todellakaan pelleilymielessä asialla vaan ihan tosissani.
Kiitos ja siunausta teille, jos niin voin sanoa, kun kerran vielä en usko?
Haluaisin tulla uskoon uudestaan.
116
2846
Vastaukset
- löydät sielustasi
Jumalallisuuden löydät sielustasi mutta jos haluat kristinuskon murhaaja herraa palvella niin niitä uskonsuuntia on monia.
- ketjun aloittaja
Ymmärsitkö aloitustekstistäni niin että haluaisin saada uskon johonkin kristinuskon murhaajaan?
Tarkoitukseni oli ilmaista itseni niin, että lukija ymmärtäisi minun tavoittelavan Jeesus Kristukseen uskomista Jumalan ainoana poikana.
Minun tarkoitukseni on tämä. - on kaksi
ketjun aloittaja kirjoitti:
Ymmärsitkö aloitustekstistäni niin että haluaisin saada uskon johonkin kristinuskon murhaajaan?
Tarkoitukseni oli ilmaista itseni niin, että lukija ymmärtäisi minun tavoittelavan Jeesus Kristukseen uskomista Jumalan ainoana poikana.
Minun tarkoitukseni on tämä.Silloinkin sinulle on kaksi tietä.
1/ Kristinuskon tarjoama tie. He opettavat sinullekkin Jumalan ja Jeesuksen oppeja ja kun ovat saaneet sinut orjakseen et enään huomaa kristinuskon miljoonien, ehkä satojen miljoonien ihmisten murhista kristinuskon palvelevan herranaan herra saatanaa jota jumalana palvelevat sen sinulle kristinuskon oma historia osoittaa.
2/ Toinen tie on oman sielunsa kautta Jumalan ja Jeesuksen löytäminen. Ei ihmisen tarvii pakana ola vaikka ei ala rahoittamaan ja avustamaan maailman suurinta terroristijärjestöä. Nytkin kristinuskon sotilaspappeja on rukokoilemassa saatanalta voimia (Älä tapa käsky on voimassa) sotilailleen tappamaan ja tapattamaan lapsia, naisia, vanhuksia. sairaita ja miehiä Irakissa.
Kasteet, ehtoolliset jne eivät ole pelastukseen johtavien, pääsihän ryövärikin taivaaseen eli sekin todistaa että elämänkirjan sisältöä tutkii Valtakunnan Portilla muu kuin saatana. on kaksi kirjoitti:
Silloinkin sinulle on kaksi tietä.
1/ Kristinuskon tarjoama tie. He opettavat sinullekkin Jumalan ja Jeesuksen oppeja ja kun ovat saaneet sinut orjakseen et enään huomaa kristinuskon miljoonien, ehkä satojen miljoonien ihmisten murhista kristinuskon palvelevan herranaan herra saatanaa jota jumalana palvelevat sen sinulle kristinuskon oma historia osoittaa.
2/ Toinen tie on oman sielunsa kautta Jumalan ja Jeesuksen löytäminen. Ei ihmisen tarvii pakana ola vaikka ei ala rahoittamaan ja avustamaan maailman suurinta terroristijärjestöä. Nytkin kristinuskon sotilaspappeja on rukokoilemassa saatanalta voimia (Älä tapa käsky on voimassa) sotilailleen tappamaan ja tapattamaan lapsia, naisia, vanhuksia. sairaita ja miehiä Irakissa.
Kasteet, ehtoolliset jne eivät ole pelastukseen johtavien, pääsihän ryövärikin taivaaseen eli sekin todistaa että elämänkirjan sisältöä tutkii Valtakunnan Portilla muu kuin saatana.1) Kristinuskon tarjoama tie?
Kritisoit kai kirkon historiaa. Kristinusko on selvitetty Raamatussa, eikä se kehoita kristittyjä murhaamaan toisinajattelijoita. Historia taas osoittaa, että kirkko on koko olemassaolonsa ajan jopa vainonnut seurakuntaa - kaiken muun ohella. Silloin ollaan tosi kaukana kristinuskosta, kun Kristuksen nimessä harjoitetaan väkivaltaa.
2) Oman sielun tie?
Raamattu ei opeta näin, vaan
Jeesus sanoi hänelle:
"M i n ä olen Tie ja Totuus ja Elämä;
ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. (Joh.14:6)
Mutta kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan,
Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi,
niille, jotka uskovat Hänen nimeensä, (Joh.1:12)
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut,
että hän antoi ainokaisen Poikansa,
ettei yksikään, joka Häneen uskoo, hukkuisi,
vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. (Joh.3:16)
Usko tulee siis kuulemisesta,
mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. (Room.10:17)
JOTKA nyt ottivat hänen sanansa vastaan,
NE kastettiin,
ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
Ja HE pysyivät
apostolien opetuksessa ja
keskinäisessä yhteydessä ja
leivän murtamisessa ja
rukouksissa.
Ja jokaiselle sielulle tuli pelko;
ja monta ihmettä ja tunnustekoa tapahtui apostolien kautta. (Apt.2:40-43)
Pelastus ei ole oman sielun tien päässä. Se tie eksyttää.
Vain Jeesus pelastaa. Hän ON Pelastus. JHVHn Pelastus.
Sillä Jumala oli Kristuksessa
ja sovitti maailman itsensä kanssa
Jumalan luo johtaa ainoastaan ulkopuolelle leirin vievä Kristus-tie. Ristin tie.
Muut tiet johtavat toiseen suuntaan - eroon Jumalasta, kadotukseen.
Taivaassa ei ole yhtäkään luterilaista, helluntailaista, adventistia, katolista, metodistia, baptistia, ... eikä kieligeneetikkoa. Siellä on ainoastaan Kartitsan verellä vaatteensa pesseitä ja valkaisseita pelastettuja. Ymmärrättekö?
- Mervi_
Hei sinä Jumalan luo kaipaava!
Olin joskus vähän samalta kuulostavassa tilanteessa kuin sinä...siksi taidan raapustaa tähän muutaman rivin. Toivottavasti jaksat lukea, en osaa kirjoittaa lyhyesti :)
Luin pienenä paljon Raamattua (lasten-sellaista), rukoilin, uskoin ja yritin elää niin kuin Raamatussa sanotaan. Mutta vähitellen irtaannuin Jumalasta. Yhtenä vaikuttavana asiana se, ettei kaverit uskoneet. Pilkkasivatkin, ja aloin epäillä. Ja olin jo aika kaukana.
Enkä ollut silloin edes kunnolla tajunnut mitä on armo. Tai että kaikki, jopa uskokin on lahjaa ja Jumalan työtä sydämessäni. Myöhemmin rippileirillä mulle valkeni nämä, esim. mihin uskotaan, kun ollaan uskossa.
Sinä olet varmaan kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen? Raamattu kertoo, että silloin Jumala on ottanut sinut omakseen, ja olet saanut Jeesuksen sovituskuoleman hyödyn omalle osallesi. Jumala solmi siinä kasteessa sinun kanssasi liiton, joka on Hänen puoleltaan voimassa ikuisesti. Olet ehkä itse luopunut siitä liitosta, mutta Jumalan puolesta voit palata siihen niin kauan kuin elät. Hän on uskollinen, odottaa, kolkuttelee ja kutsuu takaisin luokseen.
Jos haluat turvautua Jeesukseen, se liitto on voimassa nyt! Olet Jumalan oma, matkalla Taivaan Kotiin. Jeesus on järjestänyt asiasi Jumalan kanssa. Sinulta ei puutu mitään.
"Vaikka vuoret järkkyisivät ja kukkulat horjuisivat,
minun rakkauteni sinuun ei järky
eikä minun rauhanliittoni horju,
sanoo Herra, sinun armahtajasi."
Jes. 54:10
Sinun pahat tekosi, ajatuksesi, sanasi, luopumuksesi Jumalasta ja hyvän tekemättä jättämisesti on sovitettu Jumalan edessä, koska Jeesus kärsi sinun rangaistuksesi, niin entisistä, nykyisistä kuin tulevistakin synneistäsi. Jumala näkee kyllä millainen olet. Et muutu synnittömäksi, mutta Hän ei langeta rangaistusta kahteen kertaan: Hänen Poikansa kärsi jo täyden rangaistuksen puolestasi. Sinulla on rauha Jumalan kanssa.
Hän on luvannut niin "mustaa valkoisella" kirjoituttamassaan Raamatussa. Jokainen, joka uskoo Hänen Poikaansa, pelastuu. Jumala pitää kiinni lupauksistaan. Vaikka sinusta ei tuntuisi yhtään miltään!!
"Isä rakastaa Poikaa, ja on antanut
kaiken hänen valtaansa. Sillä, joka
uskoo Poikaan, on ikuinen elämä",
sanoo Raamattu.
"Meidän rikkomuksemme ovat hänet (=Jeesuksen)
lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet.
Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha,
hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet.
Me harhailimme eksyneinä kuin lampaat,
jokainen meistä kääntyi omalle tielleen.
Mutta Herra pani meidän kaikkien syntivelan
hänen kannettavakseen." (Jes. 53)
Sinun ei tarvitse odottaa mitään tunnetta. Jos ajattelet, että tarvitset jonkin kokemuksen tai tunteen, jotta voisit ajatella, että Jumala on hyväksynyt sinut, luultavasti Taivaallinen Isäsi ei edes anna mitään tunnekokemusta sinulle...
Hän ei halua, että alkaisit jonkin tunnekokemuksen perusteella ajatella, että nyt kelpaan Jumalalle, ja olen pelastettu. Ei, vaan sinä olet pelastettu, ja Jumalan silmissä puhdas ja tahraton siksi, että Jeesus antoi sinulle oman puhtautensa. Siksi, että Jumala lupaa, että jokainen, joka uskoo Jeesuksen olleen Jumalan Poika, joka kantoi maailman syntivelan, pelastuu. Jumala haluaa, että sinun uskosi perustuu sille, että uskot sen, mitä Hän lupaa Raamatussa. Eikä sille, että sinussa liikahti jokin tunne. Sillä tunteet tulee ja menee. Jos uskoisit siksi, kun sisälläsi liikahti jotakin, uskosi olisi perustettu kuin hyllyvälle suolle. Sortuupi semmoinen maja, ennemmin tai myöhemmin, eikä Jumala halua, että jäät matkalle. Tuntemuksistasi ei ole "pelastuksen kallioksi", kuten Jeesuksen ristintyöstä ja Jumalan lupauksista on.
Jossain vaiheessa nuorena tajusin, ettei minusta ole uskojaksi. En ole tarpeeksi vahva siihen, en tarpeeksi vilpitön, enkä tarpeeksi...mitään mitä siihen tarvitaan. Olen toivoton tapaus, ajattelin. Silloin mä olin hädissäni, ja en osannut muuta kuin pyytää Jeesukselta: Pidä sinä kiinni! Jos sinä, Jeesus, et pidä minusta kiinni, minä irtoan ja hukun! Sitä avunpyyntö rukousta toistelin.
Ja niin uskomattomalta kuin se silloisiin fiiliksiin verrattuna tuntuu, niin Jeesus on todella pitänyt minusta lujasti kiinni. Nyt siitä hätäisestä pyynnöstä on kulunut jo noin 15 vuotta. Hän alkoi kantaa minua, kun tajusin, etten itse selviä.
Ilmeisesti siinä on itse asiassa pelastavan uskon olemus: kun tajuaa oman heikkoutensa, pyytää Jeesusta auttamaan. Ja Jeesus auttaa. Se on kirjallisesti luvattu...Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa
avukseen Herran nimeä, pelastuu." (Room. 10:13)
Jumala pelastaa ihmisen, joka turvautuu Hänen Poikaansa. Pyydä Jeesusta avuksesi, niin hän auttaa aivan sata % varmasti. Saat pyytää Jeesukselta, että hän ottaisi sinut hoitoonsa, ja pitäisi omanaan, eikä päästäisi irti.
Saat aivan turvallisesti laittaa kädet ristiin, ja pyytää Jumalalta anteeksi sitä, että käänsit jossain vaiheessa selkäsi niille aarteille, koko Taivaan Kodille ja syntien anteeksiannolle, mitä Hän antoi kerran sinulle kasteessa. Kerro, että haluat nyt palata siihen liittoon, josta olit vetäytynyt pois. Kiitä Jeesusta, että hän otti omaksi syykseen sinun pahat tekosi, ja vapautti sinut Jumalan omaksi. Kerro, että haluat, että Jeesus on Herrasi tästä eteenpäin, ja pyydä, että Hän varjelisi sinut aina omanaan.
Niin, "eikä siinä vielä kaikki. Me saamme myös
riemuita Jumalastamme, kun nyt olemme vastaanottaneet
Herramme Jeesuksen Kristuksen valmistaman sovituksen." (Room. 5:11)
Hymyile edes vähän, tai vaikka riemuitse! :D
Hyvä Paimen pitää sinusta nyt huolen.
Mutta joo. "Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana." sanoopi Jumalan Sana, joten niin se on. Siispä rip-rap- johonkin seurakunnan juttuun, jossa puhutaan siitä, miksi Jeesus kuoli ristillä. Vaikka kirkkoonkin, mutta sun ikäisille on omiakin juttuja.
Sitten voit alkaa vaikka nettiraamiksen kautta lukemaan Raamattua, kun yksin lukeminen käypi helposti harvenemaan: http://www.sisarengas.com/- aloittaja..
Oli mukava tulla lukemaan tätä viestiketjua kun tänne oli tullut asiallista tekstiä, vaikkakin osa meni vähän ohi ymmärrykseni (ainakin nämä saatanallisuus-asiat?).. Eilen illalla otin yöpöydälleni rippiraamatun ja luin sieltä erityisesti ilmestyskirjan kohtia, koska niissä on minusta kiinnostavia asioita.
Olen alkanut tuntemaan tätä halua tulla uskoon uudestaan uskonnon kurssin alkamisen jälkeen. Sen uskon olevan siis syynä tähän, kun joku sitä kyseli.
Avasin myös tämän Sisärengas-linkin ja aion sitä sivustoa tutkiskella.
Kiitos vielä kerran teille asiaa vastanneille, ja saa kertoa lisää tästä aiheesta ja muutakin mitä haluaa sanoa (en halua kuulla ateistien/vastaavien mielipiteitä). - -I-
aloittaja.. kirjoitti:
Oli mukava tulla lukemaan tätä viestiketjua kun tänne oli tullut asiallista tekstiä, vaikkakin osa meni vähän ohi ymmärrykseni (ainakin nämä saatanallisuus-asiat?).. Eilen illalla otin yöpöydälleni rippiraamatun ja luin sieltä erityisesti ilmestyskirjan kohtia, koska niissä on minusta kiinnostavia asioita.
Olen alkanut tuntemaan tätä halua tulla uskoon uudestaan uskonnon kurssin alkamisen jälkeen. Sen uskon olevan siis syynä tähän, kun joku sitä kyseli.
Kiitos vielä kerran teille asiaa vastanneille, ja saa kertoa lisää tästä aiheesta ja muutakin mitä haluaa sanoa (en halua kuulla ateistien/vastaavien mielipiteitä).Ilmestyskirjan avautumiseen tartte Raamatun kattavaa tuntemusta. yöhön löytyy loistavia selitysteoksia kuten Beckerin Kaukainen voittolaulu, jota saat Luther-divarista: http://www.concordia.fi/lutherdivari/index.htm
- Mervi_
aloittaja.. kirjoitti:
Kiitos vielä kerran teille asiaa vastanneille, ja saa kertoa lisää tästä aiheesta ja muutakin mitä haluaa sanoa (en halua kuulla ateistien/vastaavien mielipiteitä).Tuli vaan mieleen, kun puhuit Ilmestyskirjasta, muistuma jostain nuoruudestani...
Silloin kun mä olin ajautunut kauas Jumalasta, otin joskus kuitenkin illalla Raamatun käteeni. Luin joitakin kohtia sieltä täältä. Muistan, että epäilin suurinta osaa siitä, mitä siellä luki. Jotenkin kaikki tuntui epäuskottavalta ja typerältä. Vaikka toisaalta Raamattu kiehtoi ja vaivasi minua. Ja jätti huonon omantunnon, ja tunteen siitä, että jokin hirmu tärkeä juttu on kesken ja selvittämättä.
Silloin muistan, että luin joskus Ilmestyskirjaa, ja jostain syystä (vaikka en varmasti ymmärtänyt hölkäsen pöläystä niistä ilmestyksistä!) - silti just se kirja oli semmoinen, että en voinut muuta kuin ajatella, että tämä mitä tässä lukee, on totta.
Oon jälkeenpäin miettinyt, että miksi just Ilmestyskirja teki semmoisen vaikutuksen.
Ajattelen niin, että Jumala puhutteli minua silloin sen Ilmestyskirjan tekstin kautta. Hän voi puhutella, kutsua, synnyttää ja vahvistaa uskoa, vaikka ihminen ei edes tajua lukemaansa. "Usko tulee kuulemisesta ja kuulemisen synnyttää Kristuksen sana", ja koko Raamattu on Jumalan elävää ja voimakkaasti vaikuttavaa Sanaa.
Usko ei ole siitä kiinni, että järjellä alkaisi jotenkin kauhean hyvin tajuta asioita. Vaan usko vahvistuu siten, että siinä kun lukee tai kuulee mitä Jumala on halunnut ihmisille kirjoituttaa, Pyhä Henki alkaa hiljaa vakuuttaa sydämelle, että tämä on totta, ja tämä koskee minuakin.
Usko ei ole oman järjen ponnistelun tuotos, vaan Jumalan teko ja lahja.
Jeesus sanoi: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt". (Joh. 6:29)
Jep, tällaisia iltamietteitä. - huomattaja
aloittaja.. kirjoitti:
Kiitos vielä kerran teille asiaa vastanneille, ja saa kertoa lisää tästä aiheesta ja muutakin mitä haluaa sanoa (en halua kuulla ateistien/vastaavien mielipiteitä).Kirjoitat: ..."vaikkakin osa meni vähän ohi ymmärrykseni (ainakin nämä saatanallisuus-asiat?)"
Se ei ole ihme, jos meni vähän yli, kun sulle vastasi tavallisten kristittyjen lisäksi joku ihan omatekoisen uskonnon kannattaja (saatanallisuus-asiat), ja sitten joku (nimim. Ehdottamajana) laittoi linkin, jossa on osa aivan oikeaa asiaa, mutta osa menee pelastuksen ansaitsemiseksi omalla ponnistelulla yhdessä Jumalan kanssa, eli reformoituun oppiin. - terence.hill
aloittaja.. kirjoitti:
Kiitos vielä kerran teille asiaa vastanneille, ja saa kertoa lisää tästä aiheesta ja muutakin mitä haluaa sanoa (en halua kuulla ateistien/vastaavien mielipiteitä).se haluaminenhan on jo merkki uskosta.
Se, joka Jeesuksen sovitustyöhön TURVAUTUU, pelastuu. Ei se edellytä, että pitäisi pystyä olemaan mielessään ilman pienintäkään epäilyä, tai että kokisi ja tuntisi voimakkaita hienoja fiiliksiä. Itseäni auttoi aikoinaan, että rukoilin Jeesusta tulemaan elämääni. En kokenut yhtäkkistä muutosta, mutta Raamattu, jota aloin erään ystäväni kanssa yhdessä tutkia, alkoi aueta minulle uudella tavalla sen jälkeen. Ole avoin Jeesukselle ja lue Raamattua. Jos löydät hyvän raamattupiirin, mene ihmeessä mukaan.
"Jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu"(Room.10:13)
"...kaikille, jotka ottivat hänet (Jeesuksen) vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä..."(Joh.1:12)
"Katso, minä seison ovella ja kolkutan; JOS JOKU kuulee minun ääneni ja AVAA oven, NIIN MINÄ KÄYN hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani."(Ilm.3:20)
http://www.greatcom.org/laws/finnish/
- -I-
on vaarallista tekstiä. Mervi_:llä on hyvää sanottavaa eikä minulla ole siihen paljoa lisättävää.
Koska sinulla on tarve "tulla uskoon" se jo osoittaa Jumalan toiminnan sinussa, koska jokainen vihaa luonnostaan Jumalaa.
Kasteessa hän otti sinut jo omaksensa ja koska sinulla on tarve olla Hänen omansa, niin se vain osoittaa "tuhlaajatytön" tulosta kotiin.(Luuk. 15:11-32)
Älä juokse turhaan kokemuksien perässä. Se vie vaan pois Jumalan luota. Kokemukset voivat olla myös Saatanasta: oletko nähnyt torontolaisuutta, jossa ihmiset vinkuvat kuin siat "Pyhän Hengen" voimasta.
Meillä on kätketty Jumala ja vaikka joskus on päiviä jolloin "taivas on auki" ja tuntee, niin yleensä Jumala kohdataan juuri välineellisesti Sanan ja sakramenttien kautta. Siksi suosittelen, että lähdet mukaan johonkin nuorten seurakuntatoimintaan, missä pääset jakamaan ajatuksia ja kokemaan yhteyttä.
Ps. 25: 3 "Ei kukaan, joka luottaa sinuun, jää vaille apuasi. Vain luopiot joutuvat häpeään.
4 Herra, OSOITA minulle tiesi, OPETA minua kulkemaan polkujasi.
5 OHJAA minut totuuteesi ja OPETA minua, sinä Jumalani, auttajani! Sinuun minä luotan aina.
6 Herra, sinä olet laupias, muista minua, osoita ikiaikaista hyvyyttäsi.
7 Älä muista nuoruuteni syntejä, älä pahoja tekojani! Sinä, joka olet uskollinen ja hyvä, älä unohda minua! [Job 13:26; Jer. 31:19]
8 Hyvä ja oikeamielinen on Herra, hän NEUVOO syntisille tien. "
Häön ei muista syntejä Kristuksen tähden. Kasteessa Hän ottaa lapseksensa ja Hän haluaa olla Isäsi, paljon enemmän kuin sinä haluat olla Hänen lapsensa. - kirjoitus osoittaa,
-I- kirjoitti:
on vaarallista tekstiä. Mervi_:llä on hyvää sanottavaa eikä minulla ole siihen paljoa lisättävää.
Koska sinulla on tarve "tulla uskoon" se jo osoittaa Jumalan toiminnan sinussa, koska jokainen vihaa luonnostaan Jumalaa.
Kasteessa hän otti sinut jo omaksensa ja koska sinulla on tarve olla Hänen omansa, niin se vain osoittaa "tuhlaajatytön" tulosta kotiin.(Luuk. 15:11-32)
Älä juokse turhaan kokemuksien perässä. Se vie vaan pois Jumalan luota. Kokemukset voivat olla myös Saatanasta: oletko nähnyt torontolaisuutta, jossa ihmiset vinkuvat kuin siat "Pyhän Hengen" voimasta.
Meillä on kätketty Jumala ja vaikka joskus on päiviä jolloin "taivas on auki" ja tuntee, niin yleensä Jumala kohdataan juuri välineellisesti Sanan ja sakramenttien kautta. Siksi suosittelen, että lähdet mukaan johonkin nuorten seurakuntatoimintaan, missä pääset jakamaan ajatuksia ja kokemaan yhteyttä.
Ps. 25: 3 "Ei kukaan, joka luottaa sinuun, jää vaille apuasi. Vain luopiot joutuvat häpeään.
4 Herra, OSOITA minulle tiesi, OPETA minua kulkemaan polkujasi.
5 OHJAA minut totuuteesi ja OPETA minua, sinä Jumalani, auttajani! Sinuun minä luotan aina.
6 Herra, sinä olet laupias, muista minua, osoita ikiaikaista hyvyyttäsi.
7 Älä muista nuoruuteni syntejä, älä pahoja tekojani! Sinä, joka olet uskollinen ja hyvä, älä unohda minua! [Job 13:26; Jer. 31:19]
8 Hyvä ja oikeamielinen on Herra, hän NEUVOO syntisille tien. "
Häön ei muista syntejä Kristuksen tähden. Kasteessa Hän ottaa lapseksensa ja Hän haluaa olla Isäsi, paljon enemmän kuin sinä haluat olla Hänen lapsensa.miten jotkut haluavat mitätöidä Jeesuksen sanat:
Tulkaa minun tyköni kaikki työtätekevät ja raskautet niin minä annan teille levon."
Jeesus kehoittaa tulemaan luokseen.
Oma elämäsikin todistaa, että sillä vauvana saamallasi kasteella ei ole ollut mitään merkitystä,
se on vain ulkonainen seremonia, ja nimim. -I- ja
monet muut yrittät tuudittaa sinua väärään rauhaan, ihmistekoiseen oppiin. Se ei anna var-
muutta siitä, että synnit ovat anteeksiannetut.
Jokaiselle ihmiselle tulee ennemmin tai myöhemmin
ns "etsikkoaika", jolloin Jeesus kutsuu voimakkaasti
mutta ellei silloin ole ketään, joka osaa neuvoa
tietä Hänen luokseen, niin ajautuu sellaiseen us-
konnollisuuteen, joka ei anna mitään.
Mene sellaisiin tilaisuuksiin, joissa julistetaan
uudestisyntymistä ja jossa voidaan julistaa si-
nulle synnit anteeksi.
Näitä on sekä kirkon piirissä että vapaissa suunnissa.
Muuten et pääse huonosta omastatunnostasi vaan
joudut elämään syyttävällä sydämellä, ja se on
raskasta. Älä jää yksin, vaan hakeudu uskovaisten
nuorten seuraan.
Jeesus sinua auttakoon ja siunatkoon. - -I-
kirjoitus osoittaa, kirjoitti:
miten jotkut haluavat mitätöidä Jeesuksen sanat:
Tulkaa minun tyköni kaikki työtätekevät ja raskautet niin minä annan teille levon."
Jeesus kehoittaa tulemaan luokseen.
Oma elämäsikin todistaa, että sillä vauvana saamallasi kasteella ei ole ollut mitään merkitystä,
se on vain ulkonainen seremonia, ja nimim. -I- ja
monet muut yrittät tuudittaa sinua väärään rauhaan, ihmistekoiseen oppiin. Se ei anna var-
muutta siitä, että synnit ovat anteeksiannetut.
Jokaiselle ihmiselle tulee ennemmin tai myöhemmin
ns "etsikkoaika", jolloin Jeesus kutsuu voimakkaasti
mutta ellei silloin ole ketään, joka osaa neuvoa
tietä Hänen luokseen, niin ajautuu sellaiseen us-
konnollisuuteen, joka ei anna mitään.
Mene sellaisiin tilaisuuksiin, joissa julistetaan
uudestisyntymistä ja jossa voidaan julistaa si-
nulle synnit anteeksi.
Näitä on sekä kirkon piirissä että vapaissa suunnissa.
Muuten et pääse huonosta omastatunnostasi vaan
joudut elämään syyttävällä sydämellä, ja se on
raskasta. Älä jää yksin, vaan hakeudu uskovaisten
nuorten seuraan.
Jeesus sinua auttakoon ja siunatkoon.täällä kes´kustellaan luterilaisuudesta, joten hurmahenkiä emme tarvitse. KIITOS!
Jumala antaa aina kaiken tarvittavan ennen kuin Hän vaatii meiltä mitään. Siksi ne ne joiden sydämen Jumala on avannut tulevat Hänen luoksensa.
Hänen elämänsä todistaa, että Kristusksen opin opettaminen laiminlyötiin hänen kohdallaan. Jumala on kuitenkin suuresta armosta herättänyt halun olla Hänen lapsensa.
Sinähän opetat niitä perkeleestä lähteviä oppeja kun teet kasteesta ihmisteon ja ehtoollisesta symbolisen muistoaterian.
Oppi-isäni Luther totesi kerran: "Hävitä varmaksi vakuuttumiset ja olet hävittänyt kristinuskon" tästä on luterilaisuudessa on kyse.
Kasteesi sait jo lapsena ja se on pätevä, koska se on JUMALAN teko. Siksi sinulla ei ole mitään lisättävää tai paranneltavaa. Voit luottaa siihen, että Jumalan teot ovat täydellisiä.
Eikö hänen opetuksensa muistutakkin katolisuutta? Meidän pitää tehdä sitä ja tätä, jotta pelastuisimme. Ihminen todella tykkää pelastua omilla teoillaan, mutta se ei ole Jumalan mieleen. Kristuksen teko oli niin suuri, että se riitää ja ainoastaan SE riittää. Siksi on turha kunnella näitä lahkolaisia, jotka ottavat Jumalan kunnian itselleen ja vaativat tekjoja teon perään.
Synnintuntoon saa vain rauhan Kristuksen evankeliumista: Hän on kuollut syntiesi tähden ja kasteessa ottanut sinut omaksensa. Golgatalla hankittiin syntienanteeksiantamus ja ehtoollisella sitä jaetaan. - kielenkäyttösi
-I- kirjoitti:
täällä kes´kustellaan luterilaisuudesta, joten hurmahenkiä emme tarvitse. KIITOS!
Jumala antaa aina kaiken tarvittavan ennen kuin Hän vaatii meiltä mitään. Siksi ne ne joiden sydämen Jumala on avannut tulevat Hänen luoksensa.
Hänen elämänsä todistaa, että Kristusksen opin opettaminen laiminlyötiin hänen kohdallaan. Jumala on kuitenkin suuresta armosta herättänyt halun olla Hänen lapsensa.
Sinähän opetat niitä perkeleestä lähteviä oppeja kun teet kasteesta ihmisteon ja ehtoollisesta symbolisen muistoaterian.
Oppi-isäni Luther totesi kerran: "Hävitä varmaksi vakuuttumiset ja olet hävittänyt kristinuskon" tästä on luterilaisuudessa on kyse.
Kasteesi sait jo lapsena ja se on pätevä, koska se on JUMALAN teko. Siksi sinulla ei ole mitään lisättävää tai paranneltavaa. Voit luottaa siihen, että Jumalan teot ovat täydellisiä.
Eikö hänen opetuksensa muistutakkin katolisuutta? Meidän pitää tehdä sitä ja tätä, jotta pelastuisimme. Ihminen todella tykkää pelastua omilla teoillaan, mutta se ei ole Jumalan mieleen. Kristuksen teko oli niin suuri, että se riitää ja ainoastaan SE riittää. Siksi on turha kunnella näitä lahkolaisia, jotka ottavat Jumalan kunnian itselleen ja vaativat tekjoja teon perään.
Synnintuntoon saa vain rauhan Kristuksen evankeliumista: Hän on kuollut syntiesi tähden ja kasteessa ottanut sinut omaksensa. Golgatalla hankittiin syntienanteeksiantamus ja ehtoollisella sitä jaetaan.jo todistaa, mistä hengestä sinä olet syntynyt.
Taitaa tuo perkele olla tuttu sinulle, kun niin
hanakasti häneen vetoat. - -I-
kielenkäyttösi kirjoitti:
jo todistaa, mistä hengestä sinä olet syntynyt.
hanakasti häneen vetoat.Sovelletaan logikkaasi Jeesukseen: Hän puhui enemmän helvetistä kuin taivaasta. Hän oli siis kanssa perkeleestä?
- aloittaja..
kielenkäyttösi kirjoitti:
jo todistaa, mistä hengestä sinä olet syntynyt.
hanakasti häneen vetoat."Kielenkäyttösi jo todistaa, mistä hengestä sinä olet syntynyt.
hanakasti häneen vetoat."
Voisitko perustella tämän toteamuksesi, lukisin mielenkiinnolla lisää katsannostasi. - -I-
aloittaja.. kirjoitti:
"Kielenkäyttösi jo todistaa, mistä hengestä sinä olet syntynyt.
hanakasti häneen vetoat."
Voisitko perustella tämän toteamuksesi, lukisin mielenkiinnolla lisää katsannostasi.Hänen mielestään perkeleestä puhuminen tekee puhujasta perkeleen. Tämä on taas ristiriidassa Raamatun kanssa.
- mukaan
-I- kirjoitti:
Hänen mielestään perkeleestä puhuminen tekee puhujasta perkeleen. Tämä on taas ristiriidassa Raamatun kanssa.
Pyhä-Henki on rakkauden ja raittiuden henki.
Sellainen ihminen, joka näkee toisissa perkeleitä
tai tuomitsee heidän uskonsa, niinkuin nimim -I-,
ei ole kokenut todellista Pyhän-Hengen synnyttämää
elämää. Kuollut usko panee haukkumaan toisia.
Jeesus itse sanoi:
Siitä teidät tunnetaan minun opetuslapsikseni, että teillä on keskinäinen rakkaus."
Rakkaus on pitkämielinen, ei kerskaa, ei puhu toi-
sista pahaa Ks 1 Kor luku 13.
Vaikka minä puhuisin ihmisten tai enkelien kielellä,
mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään
olisi. - -I-
mukaan kirjoitti:
Pyhä-Henki on rakkauden ja raittiuden henki.
Sellainen ihminen, joka näkee toisissa perkeleitä
tai tuomitsee heidän uskonsa, niinkuin nimim -I-,
ei ole kokenut todellista Pyhän-Hengen synnyttämää
elämää. Kuollut usko panee haukkumaan toisia.
Jeesus itse sanoi:
Siitä teidät tunnetaan minun opetuslapsikseni, että teillä on keskinäinen rakkaus."
Rakkaus on pitkämielinen, ei kerskaa, ei puhu toi-
sista pahaa Ks 1 Kor luku 13.
Vaikka minä puhuisin ihmisten tai enkelien kielellä,
mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään
olisi.sen arvoinen, että minua kyseisiin henkilöihin verrataan, mutta tuomitset taas aika tärkeitä henkilöitä.
1. Jeesus
Joh. 6:70 Jeesus vastasi heille: "Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele."
Matt. 16:23 (Jeesus Pietarille) "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten."
Minä en tosin näe ihmisten sydämiin kuten Jeesus, mutta minulla on Sana, josta näen mikä on Jumalasta ja mikä ei.
2. Paavali
Ap. t. 13:10
ja sanoi: "Voi sinua, joka olet kaikkea vilppiä ja kavaluutta täynnä, sinä perkeleen sikiö, kaiken vanhurskauden vihollinen, etkö lakkaa vääristelemästä Herran suoria teitä?
Olivatko he siis perkeleestä?
Tottakai tuomitsen väärän opin. Jos pysyisin hiljaa, niin se olisi rakkaudetonta. Jeesushan antaa tunnustusta Ilm.kirjassa seurakunnalle, että he vihasivat väärää oppia. - jonkinlaista
-I- kirjoitti:
sen arvoinen, että minua kyseisiin henkilöihin verrataan, mutta tuomitset taas aika tärkeitä henkilöitä.
1. Jeesus
Joh. 6:70 Jeesus vastasi heille: "Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele."
Matt. 16:23 (Jeesus Pietarille) "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten."
Minä en tosin näe ihmisten sydämiin kuten Jeesus, mutta minulla on Sana, josta näen mikä on Jumalasta ja mikä ei.
2. Paavali
Ap. t. 13:10
ja sanoi: "Voi sinua, joka olet kaikkea vilppiä ja kavaluutta täynnä, sinä perkeleen sikiö, kaiken vanhurskauden vihollinen, etkö lakkaa vääristelemästä Herran suoria teitä?
Olivatko he siis perkeleestä?
Tottakai tuomitsen väärän opin. Jos pysyisin hiljaa, niin se olisi rakkaudetonta. Jeesushan antaa tunnustusta Ilm.kirjassa seurakunnalle, että he vihasivat väärää oppia.mielihyvää, kun lausut tuon perkele-sanan?
- tärkeä kysymys
erityinen syy, miksi haluat tulla uskoon?
- on yksinkertainen
"Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan." Room. 10:9
Eli tunnusta Jeesus Herraksesi niin olet uskossa! Et siinä tarvitse kokea mitään tunteita, koska tunteen kautta kukaan ei voi pelastua. Tunteita tulee sitten kyllä perästäpäin. Hae uskovaisia kavereita itsellesi. Siunausta sinulle!- mutta herra....
Koittakaas oppia jo että herra on sama kuin saatana. Meidän tulee käyttää Jumala ja Jeesus nimiä Heistä kirjoittaessamme koska maallisiin herra narreihin emme Taivaallsia vertaa:
2. Moos. 15:3 "Herra on sotamies; Herra on hänen nimensä."
Kaksi esimerkkiä faktaa sanasta herra:
Käsky 1
Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
Tuossa ei tarvita herra sanaa muuta kuin piilosaatanallisuuden mukana olemiseksi.
Katekismuksen selitys:
Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia minun rinnallani.
Tuossa ei tarvita herra sanaa muuta kuin piilosaatanallisuuden mukana olemiseksi.
Eli tuon käskyn sanoma on selvästi saatanallinen koska "minä olen herra, sinun Jumalasi" tekee herrasta jumalan eli mielestäni saatana on herra tuon mukaan!
Käsky 2
Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
Tuossakaan ei tarvita herra sanaa muuta kuin piilosaatanallisuuden mukana olemiseksi.
Katekismuksen selitys:
Älä turhaan käytä Jumalasi nimeä, sillä Herra ei jätä sitä rankaisematta, joka turhaan käyttää hänen nimeään.
Eli tuossa on jo todella julmaa saatanallisuutta Jumalaakin kohtaan ja sitä vois ihan puhtaalla omalla tunnolla kutsua Jumalan pilkaksi jossa Jumalalta otetaan pois rangaistus oikeus! herra (saatana) rankaisee jos herran (saatanan) nimen turhaan lausuu...
Eli selvää piilosaatanallisuutta ja tätä löytyy kristinuskon teksteistä enemmän kuin arvaattekaan. Ei Jumala ole tehnyt raamattua saatanalliseksi vaan saatana ja saatanan palvelijat! Jumala on meille selvä ja ristiriidattomasti oikeaoppinen Jumala joka ei sanaansa noin saatanallisesti meille kertoisi joten jokaiselle Jumalaa ja Jeesusta sielussaan pitävän tulisi huomata piilosaatanallisuuksien jumalattomuudet.
2.Korinttolaiskirje:
11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
11:15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. - Lainaus Matilta
mutta herra.... kirjoitti:
Koittakaas oppia jo että herra on sama kuin saatana. Meidän tulee käyttää Jumala ja Jeesus nimiä Heistä kirjoittaessamme koska maallisiin herra narreihin emme Taivaallsia vertaa:
2. Moos. 15:3 "Herra on sotamies; Herra on hänen nimensä."
Kaksi esimerkkiä faktaa sanasta herra:
Käsky 1
Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
Katekismuksen selitys:
Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia minun rinnallani.
Eli tuon käskyn sanoma on selvästi saatanallinen koska "minä olen herra, sinun Jumalasi" tekee herrasta jumalan eli mielestäni saatana on herra tuon mukaan!
Käsky 2
Älä käytä väärin Herran, Jumalasi nimeä.
Tuossakaan ei tarvita herra sanaa muuta kuin piilosaatanallisuuden mukana olemiseksi.
Katekismuksen selitys:
Älä turhaan käytä Jumalasi nimeä, sillä Herra ei jätä sitä rankaisematta, joka turhaan käyttää hänen nimeään.
Eli tuossa on jo todella julmaa saatanallisuutta Jumalaakin kohtaan ja sitä vois ihan puhtaalla omalla tunnolla kutsua Jumalan pilkaksi jossa Jumalalta otetaan pois rangaistus oikeus! herra (saatana) rankaisee jos herran (saatanan) nimen turhaan lausuu...
Eli selvää piilosaatanallisuutta ja tätä löytyy kristinuskon teksteistä enemmän kuin arvaattekaan. Ei Jumala ole tehnyt raamattua saatanalliseksi vaan saatana ja saatanan palvelijat! Jumala on meille selvä ja ristiriidattomasti oikeaoppinen Jumala joka ei sanaansa noin saatanallisesti meille kertoisi joten jokaiselle Jumalaa ja Jeesusta sielussaan pitävän tulisi huomata piilosaatanallisuuksien jumalattomuudet.
2.Korinttolaiskirje:
11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
11:15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen."Alkukristillinen uskontunnustus oli kaikessa lyhykäisyydessään "Jeesus on Herra". Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että Jeesus oli vain jokin "mister" muiden joukossa. Uudessa testamentissa käytetty kreikankielinen sana kyrios on täsmälleen sama nimitys, jota alkukristittyjen Vt, Septuaginta, käyttää Jumalasta, Jahvesta. Näin ollen juutalaisille ja proselyyteille tämä tunnustus merkitsi, että Jeesus on Jahve. Johannes käyttää termiä " Jeesus on Messias", joka sisältää ehkä vieläkin enemmän kuin "Jeesus on Herra". Kun kirjoitukset tunteva juutalainen tunnusti Jeesuksen Messiaaksi, hän tunnusti myös Jeesuksen olevan Jesajan kirjan "kärsivä Herran palvelija", joka sovitti ihmiskunnan synnit. Näin ollen tämä tunnustus sisällytti sovitusopin hyvin selkeänä ja kirkkaana. Suomenkielisenä lauseena "Jeesus on Herra" ei uskontunnustus ole välttämättä vielä täydellinen. On tärkeää tietää, mitä tällä "Herra" sanalla tarkoitetaan. Näin ollen yliluonnollisten sanomien sisällöstä tulee päätellä, onko se Uudessa testamentissa ilmoitetun kristillisen pelastussanoman mukainen."
Oheinen lainaus ([email protected])
on raamatullinen ja selkeä ja johon on helppo yhtyä!
- Atte Ateisti
Ihan piispa Mikko Heikan luvalla: ei sinun tarvitsekaan uskoa. Riittää että maksat kirkollsiverosi etkä eroa kirkosta koska silloin tilastot rumenisivat:
"Espoon hiippakunnan piispa Mikko Heikka tarjoaa kirkon palveluihin varauksellisesti suhtautuville "sponsorijäsenyyttä". Sponsorijäsenet kuuluisivat kirkkoon ja maksaisivat kirkollisveroa ensisijaisesti siksi, että verotuottoa käytetään myös yleishyödyllisiin tarkoituksiin."
(HS 25.1)- asian väärin.
"Ihan piispa Heikan luvalla: ei sinun tarvitsekaan uskoa. Riittää että maksat kirkollisverosi etkä eroa kirkosta koska silloin tilastot rumenisivat."
Olet ymmärtänyt asian väärin. Piispa Heikka ilmeisesti tarkoitti, että vaikka joku menettäisikin uskonsa, niin hänen ei ole pakko erota kirkosta, vaan hän voi edelleen kuulua kirkkoon, jos itse niin haluaa. Mutta jos haluaa erota kirkosta, niin voi ilman muuta niin tehdä.
"Kirkkoon voi kuulua senkin takia, että varoja menee vanhusten, lasten ja maahanmuuttajien tarpeisiin", Heikka perustelee."
Toisin sanoen, jos joku haluaa kuulua kirkkoon myös siksi, että kirkko auttaa mm. vanhuksia, lapsia ja maahanmuuttajia, niin sekin on mahdollista.
On vain hyvä asia, että niiltä ihmisiltä, jotka haluavat kuulua kirkkoon, ei ruveta tenttimään heidän uskonsa määrää. Samoin kuin kuka hyvänsä saa erota kirkosta, niin samoin se, joka niin haluaa voi kuulua kirkkoon.
Minusta sponsorijäsenyyden tarjoaminen on hyvä asia. Ei kenenkään tarvitse miettiä, että saanko kuulua kirkkoon, jos haluan, vaikka menettäisinkin uskoni. Hyvä tietää, että saa, eikä ole pakko erota kirkosta ja liittyä esimerkiksi Vapaa-ajattelijoiden liittoon. - suurin osa
asian väärin. kirjoitti:
"Ihan piispa Heikan luvalla: ei sinun tarvitsekaan uskoa. Riittää että maksat kirkollisverosi etkä eroa kirkosta koska silloin tilastot rumenisivat."
Olet ymmärtänyt asian väärin. Piispa Heikka ilmeisesti tarkoitti, että vaikka joku menettäisikin uskonsa, niin hänen ei ole pakko erota kirkosta, vaan hän voi edelleen kuulua kirkkoon, jos itse niin haluaa. Mutta jos haluaa erota kirkosta, niin voi ilman muuta niin tehdä.
"Kirkkoon voi kuulua senkin takia, että varoja menee vanhusten, lasten ja maahanmuuttajien tarpeisiin", Heikka perustelee."
Toisin sanoen, jos joku haluaa kuulua kirkkoon myös siksi, että kirkko auttaa mm. vanhuksia, lapsia ja maahanmuuttajia, niin sekin on mahdollista.
On vain hyvä asia, että niiltä ihmisiltä, jotka haluavat kuulua kirkkoon, ei ruveta tenttimään heidän uskonsa määrää. Samoin kuin kuka hyvänsä saa erota kirkosta, niin samoin se, joka niin haluaa voi kuulua kirkkoon.
Minusta sponsorijäsenyyden tarjoaminen on hyvä asia. Ei kenenkään tarvitse miettiä, että saanko kuulua kirkkoon, jos haluan, vaikka menettäisinkin uskoni. Hyvä tietää, että saa, eikä ole pakko erota kirkosta ja liittyä esimerkiksi Vapaa-ajattelijoiden liittoon.kirkon jäsenistä ei ole uskossa. He ovat vain
nimikristittyjä, jotka tavan vuoksi ovat kastattaneet lapsensa.
Sunnuntaijumalnpalveluksissa käy keskimäärin 3 %
seurakuntalaisista. - Atte Ateisti
asian väärin. kirjoitti:
Minusta sponsorijäsenyyden tarjoaminen on hyvä asia. Ei kenenkään tarvitse miettiä, että saanko kuulua kirkkoon, jos haluan, vaikka menettäisinkin uskoni. Hyvä tietää, että saa, eikä ole pakko erota kirkosta ja liittyä esimerkiksi Vapaa-ajattelijoiden liittoon."Minusta sponsorijäsenyyden tarjoaminen on hyvä asia. Ei kenenkään tarvitse miettiä, että saanko kuulua kirkkoon, jos haluan, vaikka menettäisinkin uskoni."
Ateistikin voi rahoillaan osallistua kirkon sponsorointiin kun kirkko on niin hyvä asia?
Saat sen kuulostamaan siltä kuin absolutisti ostaisi viinaa alaikäisille. - väitteitäsi.
suurin osa kirjoitti:
kirkon jäsenistä ei ole uskossa. He ovat vain
nimikristittyjä, jotka tavan vuoksi ovat kastattaneet lapsensa.
Sunnuntaijumalnpalveluksissa käy keskimäärin 3 %
seurakuntalaisista."Mutta nykyisinhän suurin osa kirkon jäsenistä ei ole uskossa. He ovat vain nimikristittyjä, jotka tavan vuoksi ovat kastattaneet lapsensa."
Mistä sinä tuon asian luulet noin tarkkaan tietäväsi, että "suurin osa kirkon jäsenistä ei ole uskossa" ja että he "tavan vuoksi ovat kastattaneet lapsensa"?
"Sunnuntaijumalanpalveluksissa käy keskimäärin 3 % seurakuntalaissta."
Entäs sitten, jos kävisikin? Onko jumalanpalveluksissa käyminen mielestäsi jokin uskossa olemisen mitta? Mistä tiedät, kuinka moni seuraa jumalanpalvelusta televisiosta tai radiosta? Televisiojumalanpalveluksia on yleensä joka toinen viikko, ensi sunnuntainakin on televisiojumalanpalvelus.
Televiossa on mm. esitetty jumalanpalvelus grönlantilaisesta kirkosta, vankilakirkosta, helluntailaisten, adventistien, pelastusarmeijalaisten kirkosta, ortodoksinen jumalanpalvelus jne. Televiossa näytettiin myös uuden piispan vihkiäisjumalanpalvelus. Viime kesänä oli kolmen vartin kirkko useampana sunnuntaina. Jne.
Suomessa, jossa on pitkät matkat kirkkoihin, toisin kuin Keski-Euroopassa, jossa kirkko on ollut keskellä kylää, on ollut varmaan monissa perheissä tapana seurata jumalanpalvelusmenoja aikaisemmin radiosta ja myöhemmin radiosta tai televisiosta. Näin on ollut myös minun kotonani ja jatkan samaa perinnettä enkä usko, että olen mikään poikkeus, vaan luulen, että televisio- tai radiojumalanpalvelusta seuraavat monet muutkin. - en ymmärrä sinua.
Atte Ateisti kirjoitti:
"Minusta sponsorijäsenyyden tarjoaminen on hyvä asia. Ei kenenkään tarvitse miettiä, että saanko kuulua kirkkoon, jos haluan, vaikka menettäisinkin uskoni."
Ateistikin voi rahoillaan osallistua kirkon sponsorointiin kun kirkko on niin hyvä asia?
Saat sen kuulostamaan siltä kuin absolutisti ostaisi viinaa alaikäisille."Ateistikin voi rahoillaan osallistua kirkon sponsorointiin kun kirkko on niin hyvä asia?"
Ateisti voi erota kirkosta aivan vapaasti. Jos kuitenkin joku haluaa uskonsa menetettyäänkin kuulua kirkkoon, niin voi sen tehdä. Luin Vihreän rouvan sivuilta haastatelun, jossa uskonsa menettänyt uskonnonopettaja mm. kertoi, että ei aio erota kirkosta.
Tässä ei ole nyt kysymys kirkon hyvyydestä, vaan vain siitä, haluaako joku kuulua uskomattomanakin kirkkoon vai ei.
"Saat sen kuulostamaan siltä kuin absolutisti ostaisi viinaa alaikäislle."
Tuota vertaustasi en ymmärrä. Olen kuitenkin melko varma siitä, että sinun mielestsäsi on tärkeää, että ihminen saa itse päättää, kuuluuko kirkkoon vai ei. Vai haluatko sinä määrätä, että kaikkien uskonsa menettäneiden on erottava kirkosta? Jos joku haluaa vielä ateistinakin kuulua kirkkoon, niin eikö se ole hänen oma asiansa eikä sinun asiasi? Minun mielestäni on hyvä asia, että jokainen saa itse päättää, eroaako kirkosta vai kuuluuko tai liittyykö kirkkoon. - Sola Gratia
asian väärin. kirjoitti:
Minusta sponsorijäsenyyden tarjoaminen on hyvä asia. Ei kenenkään tarvitse miettiä, että saanko kuulua kirkkoon, jos haluan, vaikka menettäisinkin uskoni. Hyvä tietää, että saa, eikä ole pakko erota kirkosta ja liittyä esimerkiksi Vapaa-ajattelijoiden liittoon.kehottivat ketään pysymään seurakuntien jäsenenä sen jälkeen, kun olivat kieltäneet uskonsa. Kyllä sellaiset erotettiin seurakuntayhteyden ulkopuolelle. Eri asia tietenkin olivat tekopyhät ja teeskentelijät, jotka sydämessään eivät uskoneet, mutta ulkonaisesti halusivat käydä kristityistä.
Eikö Espoon piispan ajatus ole jo maallisenkin mittapuun mukaan falski, moraalisesti kyseenalainen?
- Mervi_
Täällä on yksi teksti, joka on kirjoitettu sille, joka etsii Jumalaa:
http://www.sley.fi/eo/tampere/?p=tietoisku&a=3- aloittaja-tyttönen
Annoit Mervi_ hyvälle sivulle linkin, oli mielenkiintoista lukea tuo. Olen nyt vahvasti niissä aatoksissa, että Jumala vetää minua puoleensa - enhän ole ennen vastaavaa tunnetta tuntenut uskosta erkanemisen jälkeen.
Minua mietityttää tämä asia, jonka kirjoitin otsikkoon. Että onko Pyhän Hengen pilkkaaminen tai loukkaaminen asia, jota ei voi saada anteeksi vaikka miten katuu tekoaan? Minä olen kyseenalaistanut Jeesuksen teot ja Jumalan olemassaolon, mutta kadun sanojani nyt. Voinko siis saada anteeksi tämänkin syntini?
"Kun sinä luet tämän sanan saat uskoa sen siinä istuessasi: SINUN SYNTISI OVAT ANTEEKSI ANNETUT, KRISTUKSEN TÄHDEN!"
http://www.sley.fi/eo/tampere/?p=tietoisku&a=3 - -I-
aloittaja-tyttönen kirjoitti:
Annoit Mervi_ hyvälle sivulle linkin, oli mielenkiintoista lukea tuo. Olen nyt vahvasti niissä aatoksissa, että Jumala vetää minua puoleensa - enhän ole ennen vastaavaa tunnetta tuntenut uskosta erkanemisen jälkeen.
Minua mietityttää tämä asia, jonka kirjoitin otsikkoon. Että onko Pyhän Hengen pilkkaaminen tai loukkaaminen asia, jota ei voi saada anteeksi vaikka miten katuu tekoaan? Minä olen kyseenalaistanut Jeesuksen teot ja Jumalan olemassaolon, mutta kadun sanojani nyt. Voinko siis saada anteeksi tämänkin syntini?
"Kun sinä luet tämän sanan saat uskoa sen siinä istuessasi: SINUN SYNTISI OVAT ANTEEKSI ANNETUT, KRISTUKSEN TÄHDEN!"
http://www.sley.fi/eo/tampere/?p=tietoisku&a=3Mikään tekosi ei ole pahuudessaan niin suuri, ettei Kristus olisi sitä hyvyydessään pystynyt sovittamaan.
Jos noista teoistasi joutuisi helvettiin, niin olisin samassa veneessä. Kuitenkin voimme luottaa siihen, että Jumala on Kristuksessa meidät sovittanut.
Pyhän Hengen pilkasta on monia tulkintoja. Varmaa on se, että jos ei ole uskoa Kristukseen, niin joutuu kadotukseen. Siksi näen, että juuri epäusko on PH:n pilkkaa, koska se muuallakin todetaan kadottavaksi. (Siis epäusko, ei epäilys) - Mervi_
http://www.sley.fi/eo/tampere/?p=tietoisku&a=3Kysyt tästä kohdasta, jossa Jeesus sanoo: "Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin. Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." (Markus 3:28-29)
Pyhän Hengen pilkkaaminen on sellainen lopullinen luopuminen Jumalasta, jonka jälkeen Pyhä Henki jättää ihmisen siihen tilaan, missä ihminen luonnollisesti on. Se ilmenee niin, että ihmistä ei enää voisi vähempää kiinnostaa mitkään Jumala-jutut. Tuota ihmistä ei enää kerta kaikkiaan kiinnosta Jumalan luo palaaminen, eikä hän miettisi huolissaan sitä saako hän palata vai ei. Silloin Jumalan Henki on lukuisten kutsumisyritysten jälkeen jättänyt ihmisen rauhaan. Ihminen torjuu omaan kuolemaansa saakka Jeesuksen.
Ihminen kun ei "luonnollisessa tilassaan" (=ilman Pyhän Hengen työtä) edes etsi ýhteyttä Luojaansa. Se sanotaan Raamatussa karun suoraan: ...niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ei yhtäkään ymmärtäväistä, EI KETÄÄN, JOKA ETSII JUMALAA. Kaikki ovat luopuneet ja käyneet kelvottomiksi..." (Room. 3:10-12)
Jos sulla ilmenee jotakin halukkuutta löytää takaisin Jumalan yhteyteen, silloin et ole voinut tehdä sitä Pyhän Hengen pilkkaa, josta Raamattu puhuu niin vakavia sanoja.
Mutta Jeesus kertoi sinunkin tilanteeseesi suoraan kohdistuvan vertauksen, jonka avulla hän halusi kertoa mahdollisimman elävästi siitä, mikä on Jumalan asenne niitä kohtaan, jotka ovat joskus lähteneet Hänen luotaan pois, mutta kokevat kiinnostusta palata takaisin.
------------------------
Se menee näin:
"Eräällä miehellä oli kaksi poikaa. Nuorempi heistä sanoi isälleen: - "Isä, anna minulle osuuteni omaisuudestasi." (välihuomautus: toive, jakaa perintö jo isän eläessä viestitti toivetta, että isä olisi jo kuollut. Rankka loukkaus.)
Isä jakoi omaisuutensa poikien kesken. Jo muutaman päivän päästä nuorempi kokosi kaikki varansa ja lähti kauas vieraille maille.
Siellä hän tuhlasi koko omaisuutensa viettäen holtitonta elämää. Kun hän oli pannut kaiken menemään, siihen maahan tuli ankara nälänhätä, ja hän joutui kärsimään puutetta.
Silloin hän meni erään sikäläisen miehen palvelukseen, ja tämä lähetti hänet tiluksilleen sikopaimeneksi. Nälkäänsä hän olisi halunnut syödä palkoja, sikojen ruokaa, mutta niitäkään ei hänelle annettu.
"Silloin poika meni itseensä ja ajatteli: 'Minun isäni palkkalaisilla on kaikilla yllin kyllin ruokaa, mutta minä näännyn täällä nälkään. Ei, nyt minä lähden isäni luo ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinua vastaan. En ole enää sen arvoinen, että minua kutsutaan pojaksesi. Ota minut palkkalaistesi joukkoon.' Niin hän lähti isänsä luo.
Kun poika vielä oli kaukana, isä näki hänet ja heltyi. Hän juoksi poikaa vastaan, sulki hänet syliinsä ja suuteli häntä. Poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinua vastaan. En ole enää sen arvoinen, että minua kutsutaan pojaksesi.'
Mutta isä sanoi palvelijoilleen: 'Hakekaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, pankaa hänelle sormus sormeen ja kengät jalkaan. Tuokaa syöttövasikka ja teurastakaa se. Nyt syödään ja vietetään ilojuhlaa! Sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt'. Niin alkoi iloinen juhla."
---------------
Tuosta Jeesuksen kertomuksesta ainakin mulle tulee semmoinen käsitys, että Jumala odottaa ja "tähyilee tielle", jos vaikka joku luopunut haluaisi tulla kotiin. Kun joku - vaikka millä motiivilla ("tuli nälkä") - haluaa palata, niin tapahtuu niin kuin Jeesus tahtoi sanoa tuolla stoorillaan: Kun tuo ihminen on vielä kaukana, Taivaallinen isä näkee hänet, heltyy, ja juoksee vastaan, sulkee syliinsä, ja järjestää juhlat.
Jotta asia menisi perille, Jeesus kertoi saman asian toiseen kertaan. Semmoiselle yleisölle, jossa oli silloin paljon lampaiden omistajia:
"Jos jollakin teistä on sata lammasta ja yksi niistä katoaa autiomaahan, niin totta kai hän jättää ne yhdeksänkymmentäyhdeksän, lähtee sen kadonneen perään ja etsii, kunnes löytää sen. Kun hän löytää lampaansa, hän nostaa sen iloiten hartioilleen, ja kotiin tultuaan hän kutsuu ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: "Iloitkaa kanssani! Minä löysin lampaani, joka oli kadoksissa." Minä sanon teille: näin on taivaassakin. Yhdestä syntisestä, joka kääntyy, iloitaan siellä enemmän kuin yhdeksästäkymmenestäyhdeksästä hurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse." (Luukas 15)
Se on kummallista ja hämmentävää, kun tajuaa, että Jumala tuntee minut pohjia myöten, mutta haluaa minut silti takaisin. Sitä kai tarkoittaa sanat rakkaus ja armo. Ja se, että Jeesus on maksanut meistä täyden hinnan.
"Suurempi kuin elämä on sinun armosi." (Ps.63:3)
Se mykistää minua edelleenkin...
"Niin sinä muistat ja häpeät etkä voi häpeäsi tähden suutasi avata, kun minä annan sinulle anteeksi kaikki, mitä sinä tehnyt olet; sanoo Herra, Herra." (Hes.16:63)
Pietari kielsi sadatellen tuntevansa mitään Jeesusta. Mutta Jeesus otti hänet senkin jälkeen vastaan. Ja antoi vastuullisia tehtäviä Jumalan valtakunnan työssä. "Jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän (=Jumala) uskollisena; sillä omaa olemustaan ei hän kieltää saata." (2. Tim. 2:13)
"Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet." (Hes. 34:12)
Niin se on. Sinun syntisi ovat anteeksi annetut, Kristuksen tähden. - aloittaja-tyttönen
Mervi_ kirjoitti:
Kysyt tästä kohdasta, jossa Jeesus sanoo: "Totisesti: Kaikki tullaan antamaan ihmisille anteeksi, kaikki synnit ja pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin. Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." (Markus 3:28-29)
Pyhän Hengen pilkkaaminen on sellainen lopullinen luopuminen Jumalasta, jonka jälkeen Pyhä Henki jättää ihmisen siihen tilaan, missä ihminen luonnollisesti on. Se ilmenee niin, että ihmistä ei enää voisi vähempää kiinnostaa mitkään Jumala-jutut. Tuota ihmistä ei enää kerta kaikkiaan kiinnosta Jumalan luo palaaminen, eikä hän miettisi huolissaan sitä saako hän palata vai ei. Silloin Jumalan Henki on lukuisten kutsumisyritysten jälkeen jättänyt ihmisen rauhaan. Ihminen torjuu omaan kuolemaansa saakka Jeesuksen.
Ihminen kun ei "luonnollisessa tilassaan" (=ilman Pyhän Hengen työtä) edes etsi ýhteyttä Luojaansa. Se sanotaan Raamatussa karun suoraan: ...niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ei yhtäkään ymmärtäväistä, EI KETÄÄN, JOKA ETSII JUMALAA. Kaikki ovat luopuneet ja käyneet kelvottomiksi..." (Room. 3:10-12)
Jos sulla ilmenee jotakin halukkuutta löytää takaisin Jumalan yhteyteen, silloin et ole voinut tehdä sitä Pyhän Hengen pilkkaa, josta Raamattu puhuu niin vakavia sanoja.
Mutta Jeesus kertoi sinunkin tilanteeseesi suoraan kohdistuvan vertauksen, jonka avulla hän halusi kertoa mahdollisimman elävästi siitä, mikä on Jumalan asenne niitä kohtaan, jotka ovat joskus lähteneet Hänen luotaan pois, mutta kokevat kiinnostusta palata takaisin.
------------------------
Se menee näin:
"Eräällä miehellä oli kaksi poikaa. Nuorempi heistä sanoi isälleen: - "Isä, anna minulle osuuteni omaisuudestasi." (välihuomautus: toive, jakaa perintö jo isän eläessä viestitti toivetta, että isä olisi jo kuollut. Rankka loukkaus.)
Isä jakoi omaisuutensa poikien kesken. Jo muutaman päivän päästä nuorempi kokosi kaikki varansa ja lähti kauas vieraille maille.
Siellä hän tuhlasi koko omaisuutensa viettäen holtitonta elämää. Kun hän oli pannut kaiken menemään, siihen maahan tuli ankara nälänhätä, ja hän joutui kärsimään puutetta.
Silloin hän meni erään sikäläisen miehen palvelukseen, ja tämä lähetti hänet tiluksilleen sikopaimeneksi. Nälkäänsä hän olisi halunnut syödä palkoja, sikojen ruokaa, mutta niitäkään ei hänelle annettu.
"Silloin poika meni itseensä ja ajatteli: 'Minun isäni palkkalaisilla on kaikilla yllin kyllin ruokaa, mutta minä näännyn täällä nälkään. Ei, nyt minä lähden isäni luo ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinua vastaan. En ole enää sen arvoinen, että minua kutsutaan pojaksesi. Ota minut palkkalaistesi joukkoon.' Niin hän lähti isänsä luo.
Kun poika vielä oli kaukana, isä näki hänet ja heltyi. Hän juoksi poikaa vastaan, sulki hänet syliinsä ja suuteli häntä. Poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinua vastaan. En ole enää sen arvoinen, että minua kutsutaan pojaksesi.'
Mutta isä sanoi palvelijoilleen: 'Hakekaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, pankaa hänelle sormus sormeen ja kengät jalkaan. Tuokaa syöttövasikka ja teurastakaa se. Nyt syödään ja vietetään ilojuhlaa! Sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt'. Niin alkoi iloinen juhla."
---------------
Tuosta Jeesuksen kertomuksesta ainakin mulle tulee semmoinen käsitys, että Jumala odottaa ja "tähyilee tielle", jos vaikka joku luopunut haluaisi tulla kotiin. Kun joku - vaikka millä motiivilla ("tuli nälkä") - haluaa palata, niin tapahtuu niin kuin Jeesus tahtoi sanoa tuolla stoorillaan: Kun tuo ihminen on vielä kaukana, Taivaallinen isä näkee hänet, heltyy, ja juoksee vastaan, sulkee syliinsä, ja järjestää juhlat.
Jotta asia menisi perille, Jeesus kertoi saman asian toiseen kertaan. Semmoiselle yleisölle, jossa oli silloin paljon lampaiden omistajia:
"Jos jollakin teistä on sata lammasta ja yksi niistä katoaa autiomaahan, niin totta kai hän jättää ne yhdeksänkymmentäyhdeksän, lähtee sen kadonneen perään ja etsii, kunnes löytää sen. Kun hän löytää lampaansa, hän nostaa sen iloiten hartioilleen, ja kotiin tultuaan hän kutsuu ystävänsä ja naapurinsa ja sanoo heille: "Iloitkaa kanssani! Minä löysin lampaani, joka oli kadoksissa." Minä sanon teille: näin on taivaassakin. Yhdestä syntisestä, joka kääntyy, iloitaan siellä enemmän kuin yhdeksästäkymmenestäyhdeksästä hurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse." (Luukas 15)
Se on kummallista ja hämmentävää, kun tajuaa, että Jumala tuntee minut pohjia myöten, mutta haluaa minut silti takaisin. Sitä kai tarkoittaa sanat rakkaus ja armo. Ja se, että Jeesus on maksanut meistä täyden hinnan.
"Suurempi kuin elämä on sinun armosi." (Ps.63:3)
Se mykistää minua edelleenkin...
"Niin sinä muistat ja häpeät etkä voi häpeäsi tähden suutasi avata, kun minä annan sinulle anteeksi kaikki, mitä sinä tehnyt olet; sanoo Herra, Herra." (Hes.16:63)
Pietari kielsi sadatellen tuntevansa mitään Jeesusta. Mutta Jeesus otti hänet senkin jälkeen vastaan. Ja antoi vastuullisia tehtäviä Jumalan valtakunnan työssä. "Jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän (=Jumala) uskollisena; sillä omaa olemustaan ei hän kieltää saata." (2. Tim. 2:13)
"Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet." (Hes. 34:12)
Niin se on. Sinun syntisi ovat anteeksi annetut, Kristuksen tähden.Kiitos toistamiseen hyvästä kirjoitukesta.
Tämä selvensi ja helpotti.
Minulle tuli tänään kyyneleet silmiini ja hyvin epätoivoinen olo kun kerroin kavereilleni tästä asiasta minkä olen kokenut ja tuntenut ja he sanoivat suurella tietämyksellään että minä en voi olla uskossa, enkä tulla uskoon, tai päästä taivaaseen tai sovittaa syntejäni, koska olen pilkannut Herraa ja kyseenalaistanut Jumalan olemassaolon.
Vetosivat tähän Raamatun kohtaan, jossa sanotaan että Pyhän Hengen pilkkaaminen aiheuttaa kadotukseen joutumisen.
Sitten aloin miettimään että eihän ei-uskovaisista kukaan, joka haluaisi tulla uskoon, voi tulla uskoon kerran on tehnyt tämän Pyhän Hengen pilkan. (Siis ne jotka ovat sitä pilkanneet) Eli heille olisi näin ollen Taivaan portit suljettuina.
Anteeksi virheeni, en vielä tiedä kaikkea ja saatan kirjottaa jossain kohdassa ihan paikkaansapitämätöntä asiaa.. :/
- toivot
itsellesi mielisairautta, joka "uskonnollisuuden" harhaanjohtavalla nimellä kulkee?
- aloittaja-tyttönen
Eipä taida lääkitystäkään olla tähän , mitä tituleerasit näin:
"itsellesi mielisairautta, joka "uskonnollisuuden" harhaanjohtavalla nimellä kulkee?"
Suomen perustuslaissakin sanotaan että jokaisella ihmisellä on oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa. aloittaja-tyttönen kirjoitti:
Eipä taida lääkitystäkään olla tähän , mitä tituleerasit näin:
"itsellesi mielisairautta, joka "uskonnollisuuden" harhaanjohtavalla nimellä kulkee?"
Suomen perustuslaissakin sanotaan että jokaisella ihmisellä on oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa.pilkkaajista. Heitä on aina siellä, missä vilpittömällä sydämellä haetaan yhteyttä Herraan Jeesukseen. Mutta etsivä löytää, luvataan Raamatussa. Nuo Mervin neuvot vaikuttavat aidon uskovan kirjoituksilta, joten ota vaan vastaan Jumalan armo Jeesuksessa Kristuksessa. Se on juuri sinua varten!!! :)
- aloittaja-tyttönen
purje kirjoitti:
pilkkaajista. Heitä on aina siellä, missä vilpittömällä sydämellä haetaan yhteyttä Herraan Jeesukseen. Mutta etsivä löytää, luvataan Raamatussa. Nuo Mervin neuvot vaikuttavat aidon uskovan kirjoituksilta, joten ota vaan vastaan Jumalan armo Jeesuksessa Kristuksessa. Se on juuri sinua varten!!! :)
tuo onkin kyllä hyvin sanottu, että pilkkaajia löytyy sieltä missä uskoa hakevia tai uskovia.
mutta sitten semmoinen asia, että täytyykö minun pitää vääräuskoisina esim. vanhoillislestadiolaisia tai helluntailaisia? eikös ne kuitenkin kuulu kristillisen kirkon piiriin? aloittaja-tyttönen kirjoitti:
tuo onkin kyllä hyvin sanottu, että pilkkaajia löytyy sieltä missä uskoa hakevia tai uskovia.
mutta sitten semmoinen asia, että täytyykö minun pitää vääräuskoisina esim. vanhoillislestadiolaisia tai helluntailaisia? eikös ne kuitenkin kuulu kristillisen kirkon piiriin?ei kelpaa muut ansiot kuin usko Herraan Jeesukseen. Jeesus antoi käskyn opetuslapsilleen: rakastakaa toisianne, niin kuin minä olen rakastanut teitä.(Joh.15:12-17)
- mahdottoman
mutta sitten semmoinen asia, että täytyykö minun pitää vääräuskoisina esim. vanhoillislestadiolaisia tai helluntailaisia? eikös ne kuitenkin kuulu kristillisen kirkon piiriin?tehtävän edessä, jos alat miettiä, ketä pidät vää-
räuskoisina ja ketä et.
Kun olet löytänyt Jeesuksen elämääsi, niin kyllä
Pyhää-Henki sinussa osoittaa, kuka on oikeasti
Jeesuksen oma ja kuka on vain muotojumalinen kris-
titty.
Todelliset uskovat kokevat aina Hengen yhteyttä
toisiinsa, kuuluipa kaveri vaikka mihin kirkkokun-
taan, mutta nimikristityt kiivailevat oman kirk-
konsa puolesta, panevat Jeesuksen syrjään ja se
oma kirkko on heille kaikkein rakkain, kuten tuo
nimim. -I-:n kirjoitus hyvin osoittaa. purje kirjoitti:
ei kelpaa muut ansiot kuin usko Herraan Jeesukseen. Jeesus antoi käskyn opetuslapsilleen: rakastakaa toisianne, niin kuin minä olen rakastanut teitä.(Joh.15:12-17)
uskommekin on vain Jeesuksen ansiota. Hänen uskonsa riittää.
- -I-
mahdottoman kirjoitti:
tehtävän edessä, jos alat miettiä, ketä pidät vää-
räuskoisina ja ketä et.
Kun olet löytänyt Jeesuksen elämääsi, niin kyllä
Pyhää-Henki sinussa osoittaa, kuka on oikeasti
Jeesuksen oma ja kuka on vain muotojumalinen kris-
titty.
Todelliset uskovat kokevat aina Hengen yhteyttä
toisiinsa, kuuluipa kaveri vaikka mihin kirkkokun-
taan, mutta nimikristityt kiivailevat oman kirk-
konsa puolesta, panevat Jeesuksen syrjään ja se
oma kirkko on heille kaikkein rakkain, kuten tuo
nimim. -I-:n kirjoitus hyvin osoittaa.Raamattu on selvä kirja ja täyttä Jumalan Sanaa. Siksi sitä lukemalla on helppo tunnistaa mistä eri henget ovat lähtöisin.
Viestiä lukiessakin voi huomata Raamatun vastaisen ajatuksen: "ihminen etsii Jumalaa". Tämä ajatus ei ole missään mielessä Raamatun mukainen. Raamattu opettaa ihmisen vihaavan Jumalaa ja haluavan pois Hänen luotaan. Jumala on aina se, joka tekee aloitteen ja Sanansa kautta avaa ihmisen sydämen.
Todellinen uskon yhteys syntyy siellä missä on yksimielisyys opista. Muu on vain epärehellistä pelleilyä, jossa painotetaan asioita, joista ollaan samaa mieltä, mutta vaietaan erimielisyyksistä. Tämä on pettävää ja hajoittavaa toimintaa.
Todellinen kirkko kostuu kaikista, jotka uskovat Kristuksen sovittaneen syntinsä ja se koostuu ihmisistä ylikirkkorajojen. Vaikka kirkko ei ole näkyvästi yhtä, niin näkymättömässä mielessä sen on ýksi: ihminen ei ole kirkkoa luonut, joten hän ei voi sitä hajottaakkaan.
No mistä voi tietää missä se kirkko on? Se on siellä missä Sana julistetaan puhtaasti ja sakramentit oikein toimitetaan.
Oikean opin tunnistaa taas siitä, että se on suoraan Raamatusta ja se antaa kaiken kunnian Jumalalle. Tämän tekee yksin luterilaisten tunnustuskirjojen oppi. - mitä itserakkautta
-I- kirjoitti:
Raamattu on selvä kirja ja täyttä Jumalan Sanaa. Siksi sitä lukemalla on helppo tunnistaa mistä eri henget ovat lähtöisin.
Viestiä lukiessakin voi huomata Raamatun vastaisen ajatuksen: "ihminen etsii Jumalaa". Tämä ajatus ei ole missään mielessä Raamatun mukainen. Raamattu opettaa ihmisen vihaavan Jumalaa ja haluavan pois Hänen luotaan. Jumala on aina se, joka tekee aloitteen ja Sanansa kautta avaa ihmisen sydämen.
Todellinen uskon yhteys syntyy siellä missä on yksimielisyys opista. Muu on vain epärehellistä pelleilyä, jossa painotetaan asioita, joista ollaan samaa mieltä, mutta vaietaan erimielisyyksistä. Tämä on pettävää ja hajoittavaa toimintaa.
Todellinen kirkko kostuu kaikista, jotka uskovat Kristuksen sovittaneen syntinsä ja se koostuu ihmisistä ylikirkkorajojen. Vaikka kirkko ei ole näkyvästi yhtä, niin näkymättömässä mielessä sen on ýksi: ihminen ei ole kirkkoa luonut, joten hän ei voi sitä hajottaakkaan.
No mistä voi tietää missä se kirkko on? Se on siellä missä Sana julistetaan puhtaasti ja sakramentit oikein toimitetaan.
Oikean opin tunnistaa taas siitä, että se on suoraan Raamatusta ja se antaa kaiken kunnian Jumalalle. Tämän tekee yksin luterilaisten tunnustuskirjojen oppi.Että maailman kahdesta miljardista kristitystä
nuo 60 miljoonaa luterilaista olisivat yksin oi-
keassa????
Vaatimattomuus kaunistaa. - -I-
mitä itserakkautta kirjoitti:
Että maailman kahdesta miljardista kristitystä
nuo 60 miljoonaa luterilaista olisivat yksin oi-
keassa????
Vaatimattomuus kaunistaa.Luen juuri Jeremian kirjan selitysteosta. Jeremian aikana koko Israel oli eksynyt ja yksin Jeremialla oli totuus. Siksi hän saikin fundamentalistin leiman ja häntä mollattiin. Jumala oli kuitenkin hänen kanssaan.
Uskon kysymyksissä numerot eivät ikinä ole ratkaisevia.
Minua voidaan haukkua itserakkaaksi tms. mutten uskalla nousta Jumalan Sanaa vastaan. Siksi minun on vain myönnettävä luterilaisten tunnustuskirjojen olevan oikeassa, vaikka jotkut muut suunnan ihmiskeskeisine oppeineen joskus vetävätkin puoleensa. - edellä sanoin,
-I- kirjoitti:
Luen juuri Jeremian kirjan selitysteosta. Jeremian aikana koko Israel oli eksynyt ja yksin Jeremialla oli totuus. Siksi hän saikin fundamentalistin leiman ja häntä mollattiin. Jumala oli kuitenkin hänen kanssaan.
Uskon kysymyksissä numerot eivät ikinä ole ratkaisevia.
Minua voidaan haukkua itserakkaaksi tms. mutten uskalla nousta Jumalan Sanaa vastaan. Siksi minun on vain myönnettävä luterilaisten tunnustuskirjojen olevan oikeassa, vaikka jotkut muut suunnan ihmiskeskeisine oppeineen joskus vetävätkin puoleensa.uudestisyntyneen tuntee aina siitä, että hän korot-
taa Jeesusta ja rakastaa muita Jeesuksen omia.
Pyhä-Henki nimittäin kirkastaa aina Kristusta.
Nimikristitty korottaa kirkkoaan ja sen oppeja ja
taistelee uudestisyntyneitä vastaan. - -I-
edellä sanoin, kirjoitti:
uudestisyntyneen tuntee aina siitä, että hän korot-
taa Jeesusta ja rakastaa muita Jeesuksen omia.
Pyhä-Henki nimittäin kirkastaa aina Kristusta.
Nimikristitty korottaa kirkkoaan ja sen oppeja ja
taistelee uudestisyntyneitä vastaan.tosiaan kirkastaa Kristusta. Eikä kristityn tule rakastaa vain kristittyjä vaan kaikkia ihmisiä.
Silti opillisissa kysymyksissä tulee olla tarkka, koska väärä oppi vie aina pois Kristuksen luota.
Uudestisyntyminen tapahtuu kastees Joh. 3:n mukaan. Näin on kirkossa opetettu 2000 vuoden ajan.
Instituutiot eivät ketään pelasta vaan yksin Kristuksen ristontyö. Siksi minua ärsyttää, että tunget sanaa "kirkko" koko ajan minun suuhuni. - kirjoituskin
-I- kirjoitti:
tosiaan kirkastaa Kristusta. Eikä kristityn tule rakastaa vain kristittyjä vaan kaikkia ihmisiä.
Silti opillisissa kysymyksissä tulee olla tarkka, koska väärä oppi vie aina pois Kristuksen luota.
Uudestisyntyminen tapahtuu kastees Joh. 3:n mukaan. Näin on kirkossa opetettu 2000 vuoden ajan.
Instituutiot eivät ketään pelasta vaan yksin Kristuksen ristontyö. Siksi minua ärsyttää, että tunget sanaa "kirkko" koko ajan minun suuhuni.todistaa, että siinä lapsikasteessa ei ole tapahtunut mitään.
Tuo "ristontyö" taitaakin olla se kasteen salaisuus:
"Instituutiot eivät ketään pelasta vaan yksin Kristuksen ristontyö."
Ramatun mukaan me pelastumme uskomalla Jeesukseen, eikä minkään vedellä läträämisen kautta.
Ef 2:8 "Sillä armosta te olette pelastetut, USKON
KAUTTA, ette tekojenne kautta,ettei kukaan kerskaisi." - -I-
kirjoituskin kirjoitti:
todistaa, että siinä lapsikasteessa ei ole tapahtunut mitään.
Tuo "ristontyö" taitaakin olla se kasteen salaisuus:
"Instituutiot eivät ketään pelasta vaan yksin Kristuksen ristontyö."
Ramatun mukaan me pelastumme uskomalla Jeesukseen, eikä minkään vedellä läträämisen kautta.
Ef 2:8 "Sillä armosta te olette pelastetut, USKON
KAUTTA, ette tekojenne kautta,ettei kukaan kerskaisi."Kristuksen sijasta. Usko pelastaa, koska se on väline, jolla Kristuksen pelastavatyö otetaan vastaan. Katsemme tulee kuitenkin olla kiinni Kristuksessa eikä itsessämme.
Ei kasteessa, Jumalan työssä, mitään vikaa ole vaan opetuksessa, jota lapsille annetaan tai ei anneta ollenkaan.
Kasteessa lahjoitetaan pelastava usko, joten se on pelastava Jumalan työ meissä.
(Todella lapsellista tarttua kirjoitusvirheisiin) - Raamatun opetuksesta.
-I- kirjoitti:
Kristuksen sijasta. Usko pelastaa, koska se on väline, jolla Kristuksen pelastavatyö otetaan vastaan. Katsemme tulee kuitenkin olla kiinni Kristuksessa eikä itsessämme.
Ei kasteessa, Jumalan työssä, mitään vikaa ole vaan opetuksessa, jota lapsille annetaan tai ei anneta ollenkaan.
Kasteessa lahjoitetaan pelastava usko, joten se on pelastava Jumalan työ meissä.
(Todella lapsellista tarttua kirjoitusvirheisiin)Room 10:17 "Sillä usko tulee kuulemisesta ja
kuuleminen Kristuksen sanan kautta."
Sinä väärennät Jumalan Sanaa, kun väität, että
usko tulee kasteessa. - -I-
Raamatun opetuksesta. kirjoitti:
Room 10:17 "Sillä usko tulee kuulemisesta ja
kuuleminen Kristuksen sanan kautta."
Sinä väärennät Jumalan Sanaa, kun väität, että
usko tulee kasteessa.ihmiselle lahjoitetaan Pyhä Henki kasteessa ei ole tuon kanssa ristiriidassa.
Sinä väärennät minun sanojani. - pieleen
-I- kirjoitti:
ihmiselle lahjoitetaan Pyhä Henki kasteessa ei ole tuon kanssa ristiriidassa.
Sinä väärennät minun sanojani.Gal 3:2
"Tämän vain tahdon saada teiltä tietää.
Lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuule-
misesta."
Miksi lisäät sen kasteen joka asiaan? - Mervi_
mutta sitten semmoinen asia, että täytyykö minun pitää vääräuskoisina esim. vanhoillislestadiolaisia tai helluntailaisia? eikös ne kuitenkin kuulu kristillisen kirkon piiriin?Jokaisessa kristillisessä kirkossa, jossa on mahdollista kuulla Jeesuksesta syntivelkamme maksajana, ihmisessä voi syntyä sen sanan kautta pelastava usko. Jeesus rakastaa jokaista sellaista seurakuntaa.
Monissa seurakunnissa on kuitenkin enemmän tai vähemmän sellaista opetusta, joka ei mene ihan niin kuin Jumala tahtoisi, että opetetaan. Väärästä opetuksesta voi nuhdella, mutta kuitenkin meillä on kutsu rakastaa ihmisiä - saman Isän lapsia.
"Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä,
sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja." :)
(2.Tim.2:23) - -I-
pieleen kirjoitti:
Gal 3:2
"Tämän vain tahdon saada teiltä tietää.
Lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuule-
misesta."
Miksi lisäät sen kasteen joka asiaan?Lueppa luku loppuun: Gal. 3: 24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
Tuo väittämäsi ei ole siis hyvä argumentti. Koko luvussa sitäpaitsi soditaan lain teoilla pelastujia vastaan.
Kerro sinä minulle miksi Joh. 3 ei pitäisi paikkaansa? Miksi ihminen ei uudestisynnykkään vedestä ja Hengestä? - osoittaa
-I- kirjoitti:
Lueppa luku loppuun: Gal. 3: 24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.
28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista, ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
29 Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.
Tuo väittämäsi ei ole siis hyvä argumentti. Koko luvussa sitäpaitsi soditaan lain teoilla pelastujia vastaan.
Kerro sinä minulle miksi Joh. 3 ei pitäisi paikkaansa? Miksi ihminen ei uudestisynnykkään vedestä ja Hengestä?että Pyhä-Henki EI TULE KASTEESSA, vaan uskossa
kuulemisesn kautta.
Sinähän itse vastaat esittämääsi kysymykseen:
Gal. 3: 24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme."
Siis me tulemme vanhurskaiksi eli pelastumme USKON
kautta, ilman lain tekoja (kastetta).
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa."
Jumalan lapsiksi tullaan uskon kautta ottamalla
vastaan evankeljumi.
Joh 1:12
"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan,
hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille
jotka uskovat hänen nimeensä."
Joh kolmas luku kokonaisuudessaan luettuna osoittaa selvästi, miten me pelastumme.
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että
antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään, joka
HÄNEEN USKOO HUKKUISI, vaan saisi iankaikkisen
elämän."
Tuo vedestä ja hengestä syntyminen tarkoittaa juu-
ri sitä, että me uudestisynnymme Jumalan Sanan ja
Pyhän-Hengen kautta.
Ef 5:26 Kristuskin rakasti seurakuntaa, että hän
hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten
Sanan kautta."
Siis Sana on se elävä vesi, joka puhdistaa.
Vedellä on monta symboolista merkitystä Raamatussa
ja on väärin liittää se aina kasteeseen. - aloittaja-tyttönen
Mervi_ kirjoitti:
Jokaisessa kristillisessä kirkossa, jossa on mahdollista kuulla Jeesuksesta syntivelkamme maksajana, ihmisessä voi syntyä sen sanan kautta pelastava usko. Jeesus rakastaa jokaista sellaista seurakuntaa.
Monissa seurakunnissa on kuitenkin enemmän tai vähemmän sellaista opetusta, joka ei mene ihan niin kuin Jumala tahtoisi, että opetetaan. Väärästä opetuksesta voi nuhdella, mutta kuitenkin meillä on kutsu rakastaa ihmisiä - saman Isän lapsia.
"Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä,
sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja." :)
(2.Tim.2:23)kun olet kokenut tämän tunteen, että Jumala on puhutellut minua, niin kun minun tutuista ja kavereista suurin osa on hyvin negatiivisesti uskontoon suhtautuvia niin kun minulla on tarve sanoa heille, että he vat vääräss ja kiistää heidän väitteensä?? en ole ennen kiistänyt kenenkään ateistin mielipiteitä mutta nyt enää en voi olla puuttumatta asiaan.
luulenko vain itsestäni liikoja vai mistä on kyse?
help. - -I-
osoittaa kirjoitti:
että Pyhä-Henki EI TULE KASTEESSA, vaan uskossa
kuulemisesn kautta.
Sinähän itse vastaat esittämääsi kysymykseen:
Gal. 3: 24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme."
Siis me tulemme vanhurskaiksi eli pelastumme USKON
kautta, ilman lain tekoja (kastetta).
26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa."
Jumalan lapsiksi tullaan uskon kautta ottamalla
vastaan evankeljumi.
"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan,
hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille
jotka uskovat hänen nimeensä."
Joh kolmas luku kokonaisuudessaan luettuna osoittaa selvästi, miten me pelastumme.
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että
antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään, joka
HÄNEEN USKOO HUKKUISI, vaan saisi iankaikkisen
elämän."
Tuo vedestä ja hengestä syntyminen tarkoittaa juu-
ri sitä, että me uudestisynnymme Jumalan Sanan ja
Pyhän-Hengen kautta.
Ef 5:26 Kristuskin rakasti seurakuntaa, että hän
hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten
Sanan kautta."
Siis Sana on se elävä vesi, joka puhdistaa.
Vedellä on monta symboolista merkitystä Raamatussa
ja on väärin liittää se aina kasteeseen.miten vedestä tulee paperia: vesi= Jumalan Sana. Joh. 3 ei anna mitään oikeutusta veden Jumalan Sanaksi muuttamiseen varsinkin kun Johannes myöhemmin puhuu Pyhästä Hengestä elävänä vetenä. Kreikassa aoristi-muoto tekee asiasta kertakaikkisen ja sitoo sen tiettyyn hetkeen. Joh. 3:ssa vesi ja Henki on sidottu uudestisyntymiseen.
Jätit tietenkin 27:n jakeen pois joka veisi pohjan tekstiltäsi.
Ja opetuslapsiksi tehdään opettamalla ja kastamalla! - -I-
kun olet kokenut tämän tunteen, että Jumala on puhutellut minua, niin kun minun tutuista ja kavereista suurin osa on hyvin negatiivisesti uskontoon suhtautuvia niin kun minulla on tarve sanoa heille, että he vat vääräss ja kiistää heidän väitteensä?? en ole ennen kiistänyt kenenkään ateistin mielipiteitä mutta nyt enää en voi olla puuttumatta asiaan.
help.Joh. 15: 18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
- Mervi_
kun olet kokenut tämän tunteen, että Jumala on puhutellut minua, niin kun minun tutuista ja kavereista suurin osa on hyvin negatiivisesti uskontoon suhtautuvia niin kun minulla on tarve sanoa heille, että he vat vääräss ja kiistää heidän väitteensä?? en ole ennen kiistänyt kenenkään ateistin mielipiteitä mutta nyt enää en voi olla puuttumatta asiaan.
help.Niin se on. Ilmeisesti pelastavan uskon mukana tulee samassa lahjapaketissa Jumalalta aina just tuollainen kipinä/tahto, että hei, tää on niin hyvä juttu, että...voi kun muutkin sais löytää ja kohdata Jumalan! Tekee mieli kertoa, kun on löytänyt jotakin tosi hienoa elämäänsä. Kyllä se on luonnollista ja tavallista, että niin käy, että alkaa miettiä, että miten tästä vois sanoa muille. Ja kun usko sisältää myös vastarakkautta Jumalaa kohtaan, ei halua kuunnella hiljaa, kun jotakuta itselle rakasta pilkataan ja parjataan.
Mun mielestä on tärkeintä, että sen mitä sanoo, niin sanoo aina ystävällisesti. Kun muistaa, että ennen ei itsekään uskonut, niin ei voi puhua ikään kuin ylhäältä alaspäin. Voi vain ystävällisesti mutta vakaasti kertoa, että minä uskon ja ajattelen asioista nykyään näin.
"Puhukaa aina ystävällisesti, kuitenkin sananne suolalla höystäen." (Kol. 4:6)
Ei kannata kovin provosoitua, jos joku älähtää siitä mitä sanot. Se, joka älähtää eniten, kun asetut Jumalan omien puolelle, saattaa olla kaikkein epävarmin omasta ateismistaan. Häntä saattaa puhutella nimenomaan se, että pysyt "aina ystävällisenä". Rukoile siihen Jumalalta apua. Helposti tulee suorastaan "selkäytimestä", että vastaa ilkeyksiin ilkeyksillä. Mutta siihen meitä ei ole kutsuttu, vaan:
"Älkää vastatko pahaan pahalla älkääkä herjaukseen herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa." (1. Piet. 3:9)
On vaikea todistaa, että kohtasin rakastavan Jumalan, jos on just suuttunut johonkin, mitä joku on sanonut.
Jokaista ihmistä täytyy kunnioittaa. Heidän mielipiteitään ei voi kiistää, mutta voi kertoa, että hei, mä uskon ja ajattelen tuosta nykyään näin ja näin.
"Mutta vastatkaa sävyisästi ja kunnioittavasti ja säilyttäkää omatuntonne puhtaana" (1.Piet.3:16)
Jos ne sun tutut ja kaverit ovat edes jollain tavalla huomaavaisia, niin kun kerrot miten uskot ja ajattelet nykyään, niin he osaavat sitten ottaa sinun ajatuksesi ja tunteesi huomioon. Eivät ehkä lado ihan mitä vaan julistuksia kristityistä ja Jumalasta sinun kuultesi, kun tietävät, että se loukkaa sinua. Se on perus-kohteliaisuutta.
Ja sitten joskus, kun joku on kanssasi kahden kesken, niin saatat yllättyä siitä, että hän alkaakin kysellä enemmän tosissaan siitä mitä olet löytänyt. Ihmisillä on eri aikoihin etsikkoajat, ja silloin on hyvä, kun tietävät jonkun, joka ei naura, jos tulevat juttelemaan näistä asioista.
Tietysti on mahdollista, että joku alkaa kovasti vänkäämään. Jos keskustelu menee vaan juupas-eipäs-tyyliseksi väittelyksi, ja jos huomaat, ettei sanojasi ollenkaan kuunnella, niin Jumala on vapauttanut meidät sellaisesta rauhaan. Ei tarvitse jatkaa sellaista väittelyä: "Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja." (2.Tim.2:23)
Jos joudut kuulemaan ivallisia sanoja, kun olet kertonut miten uskot, kärsit silloin siitä, että olet yrittänyt johdattaa jonkun Jumalan luo. Ja sellaisessa kärsimyksessä olet hyvässä seurassa: "Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo." (1.Piet.3:18) Niistä loukkauksista saat kerran runsaan palkan Taivaan kodissa, joten turha niitä on kovin harmitella. - aloittaja-tyttönen
Mervi_ kirjoitti:
Niin se on. Ilmeisesti pelastavan uskon mukana tulee samassa lahjapaketissa Jumalalta aina just tuollainen kipinä/tahto, että hei, tää on niin hyvä juttu, että...voi kun muutkin sais löytää ja kohdata Jumalan! Tekee mieli kertoa, kun on löytänyt jotakin tosi hienoa elämäänsä. Kyllä se on luonnollista ja tavallista, että niin käy, että alkaa miettiä, että miten tästä vois sanoa muille. Ja kun usko sisältää myös vastarakkautta Jumalaa kohtaan, ei halua kuunnella hiljaa, kun jotakuta itselle rakasta pilkataan ja parjataan.
Mun mielestä on tärkeintä, että sen mitä sanoo, niin sanoo aina ystävällisesti. Kun muistaa, että ennen ei itsekään uskonut, niin ei voi puhua ikään kuin ylhäältä alaspäin. Voi vain ystävällisesti mutta vakaasti kertoa, että minä uskon ja ajattelen asioista nykyään näin.
"Puhukaa aina ystävällisesti, kuitenkin sananne suolalla höystäen." (Kol. 4:6)
Ei kannata kovin provosoitua, jos joku älähtää siitä mitä sanot. Se, joka älähtää eniten, kun asetut Jumalan omien puolelle, saattaa olla kaikkein epävarmin omasta ateismistaan. Häntä saattaa puhutella nimenomaan se, että pysyt "aina ystävällisenä". Rukoile siihen Jumalalta apua. Helposti tulee suorastaan "selkäytimestä", että vastaa ilkeyksiin ilkeyksillä. Mutta siihen meitä ei ole kutsuttu, vaan:
"Älkää vastatko pahaan pahalla älkääkä herjaukseen herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa." (1. Piet. 3:9)
On vaikea todistaa, että kohtasin rakastavan Jumalan, jos on just suuttunut johonkin, mitä joku on sanonut.
Jokaista ihmistä täytyy kunnioittaa. Heidän mielipiteitään ei voi kiistää, mutta voi kertoa, että hei, mä uskon ja ajattelen tuosta nykyään näin ja näin.
"Mutta vastatkaa sävyisästi ja kunnioittavasti ja säilyttäkää omatuntonne puhtaana" (1.Piet.3:16)
Jos ne sun tutut ja kaverit ovat edes jollain tavalla huomaavaisia, niin kun kerrot miten uskot ja ajattelet nykyään, niin he osaavat sitten ottaa sinun ajatuksesi ja tunteesi huomioon. Eivät ehkä lado ihan mitä vaan julistuksia kristityistä ja Jumalasta sinun kuultesi, kun tietävät, että se loukkaa sinua. Se on perus-kohteliaisuutta.
Ja sitten joskus, kun joku on kanssasi kahden kesken, niin saatat yllättyä siitä, että hän alkaakin kysellä enemmän tosissaan siitä mitä olet löytänyt. Ihmisillä on eri aikoihin etsikkoajat, ja silloin on hyvä, kun tietävät jonkun, joka ei naura, jos tulevat juttelemaan näistä asioista.
Tietysti on mahdollista, että joku alkaa kovasti vänkäämään. Jos keskustelu menee vaan juupas-eipäs-tyyliseksi väittelyksi, ja jos huomaat, ettei sanojasi ollenkaan kuunnella, niin Jumala on vapauttanut meidät sellaisesta rauhaan. Ei tarvitse jatkaa sellaista väittelyä: "Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja." (2.Tim.2:23)
Jos joudut kuulemaan ivallisia sanoja, kun olet kertonut miten uskot, kärsit silloin siitä, että olet yrittänyt johdattaa jonkun Jumalan luo. Ja sellaisessa kärsimyksessä olet hyvässä seurassa: "Kärsihän Kristuskin ainutkertaisen kuoleman syntien tähden, syytön syyllisten puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo." (1.Piet.3:18) Niistä loukkauksista saat kerran runsaan palkan Taivaan kodissa, joten turha niitä on kovin harmitella.en voi enkä tiedä mitä muuta sanoisin sinulle, kun että kiitos jälleen kerran mukavista sanoista :)
- hassuja
miten vedestä tulee paperia: vesi= Jumalan Sana. Joh. 3 ei anna mitään oikeutusta veden Jumalan Sanaksi muuttamiseen"
Luuletko, että Jeesus käski Syykarin kaivolla olevan naisen juoda paperia???
Joh 4:14
"Mutta joka juo sitä vettä, mitä minä hänelle an-
nan, se ei ikinä janoa."
Tässäkin Jeesus tarkoitti vedellä Jumalan Sanaa.
Järkeäkin on lupa käyttää.
Joh 6:63 Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut,
ovat henki ja elämä."- -I-
kohdistui juuri väitettä vesi= Jumalan Sana kohtaan.
Jeesus ei tarkoittanut Jumalan Sanaa vaan Pyhää Henkeä: Joh. 7: 38 "Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu."
Joh. 3:ssa puhutaan vedestä eikä "elävästä vedestä" siksi meidän tulee olettaa, että se on tavallista vettä.
Minua mietityttää huuhdahduksesi: "Luuletko, että Jeesus käski Syykarin kaivolla olevan naisen juoda paperia???" Ja sitten kuitenkin sanot Jeesuksen tarjonneen hänelle Jumalan Sanaa juotavaksi? - on yksinkertainen
-I- kirjoitti:
kohdistui juuri väitettä vesi= Jumalan Sana kohtaan.
Jeesus ei tarkoittanut Jumalan Sanaa vaan Pyhää Henkeä: Joh. 7: 38 "Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
39 Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu."
Joh. 3:ssa puhutaan vedestä eikä "elävästä vedestä" siksi meidän tulee olettaa, että se on tavallista vettä.
Minua mietityttää huuhdahduksesi: "Luuletko, että Jeesus käski Syykarin kaivolla olevan naisen juoda paperia???" Ja sitten kuitenkin sanot Jeesuksen tarjonneen hänelle Jumalan Sanaa juotavaksi?Jeesuksen sana=Jumalan sana=vesi!
1. Piet 1:22 Te olette uudestisyntyneet Jumalan
elävän ja pysyvän Sanan kautta.
Siis ihminen uudestisyntyy sanasta ja Hengestä! - -I-
on yksinkertainen kirjoitti:
Jeesuksen sana=Jumalan sana=vesi!
1. Piet 1:22 Te olette uudestisyntyneet Jumalan
elävän ja pysyvän Sanan kautta.
Siis ihminen uudestisyntyy sanasta ja Hengestä!Sinun tulee taas viedä katseesi pois Joh. 3:sta ja sen rehellisestä tulkitsemisesta, jotta voit välttyä uudestisyntymiseltä kasteessa.
1 Piet. 1:ssä puhutaan enne käyttämää kohtaasi puhdistumisesta ja tämä viittaa kasteeseen.
Seuraappa samaa kirjettä vielä vähän pidemmälle: 1 Piet. 3: 21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
Tuo päätelmäsi on niin tuulesta temmattu, että sitä ei voi pitää minkään sortin argumenttina.
Eikö olisi selvää Jeesukselle, että Hän olisi todella käyttänyt sanaa "sana", jos Hän olisi halunut ilmaista uudestisyntymisen Hengestä ja sanasta? - mielikuvituksesi
-I- kirjoitti:
Sinun tulee taas viedä katseesi pois Joh. 3:sta ja sen rehellisestä tulkitsemisesta, jotta voit välttyä uudestisyntymiseltä kasteessa.
1 Piet. 1:ssä puhutaan enne käyttämää kohtaasi puhdistumisesta ja tämä viittaa kasteeseen.
Seuraappa samaa kirjettä vielä vähän pidemmälle: 1 Piet. 3: 21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena-joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
Tuo päätelmäsi on niin tuulesta temmattu, että sitä ei voi pitää minkään sortin argumenttina.
Eikö olisi selvää Jeesukselle, että Hän olisi todella käyttänyt sanaa "sana", jos Hän olisi halunut ilmaista uudestisyntymisen Hengestä ja sanasta?lentää liian nopeasti.
Tuossa puhutaan vertauskuvasta.
Eihän vesi pelastanut Nooaa ja hänen perhettään.
Se pelastuksen arkkihan se pelasti heidät. Vesi
hukutti ne, jotka eivät olleet arkissa. Samoin
käy kasteen kanssa. Joka luottaa veteen hukkuu, ellei hän ole uskossa eli arkissa!
Sinulla on pakkomielle nähdä tuossa Joh 3:5 vain
kasteen, mutta jos luet koko luvun , niin kyllä sen pitäisi selvitä, mitä Jeesus tarkoitti. - -I-
mielikuvituksesi kirjoitti:
lentää liian nopeasti.
Tuossa puhutaan vertauskuvasta.
Eihän vesi pelastanut Nooaa ja hänen perhettään.
Se pelastuksen arkkihan se pelasti heidät. Vesi
hukutti ne, jotka eivät olleet arkissa. Samoin
käy kasteen kanssa. Joka luottaa veteen hukkuu, ellei hän ole uskossa eli arkissa!
Sinulla on pakkomielle nähdä tuossa Joh 3:5 vain
kasteen, mutta jos luet koko luvun , niin kyllä sen pitäisi selvitä, mitä Jeesus tarkoitti.Olen pahoillasi erimielisyyksistäsi Pietarin kanssa, mutta minkäs teet kun teidän kahden opit eroaa!(?)
Pietari sanoo selvästi, että vesi pelastaa kasteena. Vertauskuvallisuus kohdistuu taas edelliseen jakeeseen eikä veteen.
Olen lukenut koko luvun monta kertaa ja uskon kautta pelastuminen ei sido pois kasteessa uudestisyntymistä. - nyt vielä
-I- kirjoitti:
Olen pahoillasi erimielisyyksistäsi Pietarin kanssa, mutta minkäs teet kun teidän kahden opit eroaa!(?)
Pietari sanoo selvästi, että vesi pelastaa kasteena. Vertauskuvallisuus kohdistuu taas edelliseen jakeeseen eikä veteen.
Olen lukenut koko luvun monta kertaa ja uskon kautta pelastuminen ei sido pois kasteessa uudestisyntymistä.kerran:
"Tämän VERTAUSKUVAN mukaan vesi nyt teidätkin
pelastaa kasteena, joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä
Jumalalta."
Pelastiko vesi Nooan ja hänen perhekuntansa?
Siinähän painotetaan, että vesi ei ole lihan saas-
tan eli synnin poistamista!
Jeesuksen veri pesee pois meidän syntimme. Sinä
halveksit Jeesuksen verta, jos väität, että vesi
pesee syntimme!
Kyllä Pietari kauhistelisi sinun tulkintaasi. - -I-
nyt vielä kirjoitti:
kerran:
"Tämän VERTAUSKUVAN mukaan vesi nyt teidätkin
pelastaa kasteena, joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä
Jumalalta."
Pelastiko vesi Nooan ja hänen perhekuntansa?
Siinähän painotetaan, että vesi ei ole lihan saas-
tan eli synnin poistamista!
Jeesuksen veri pesee pois meidän syntimme. Sinä
halveksit Jeesuksen verta, jos väität, että vesi
pesee syntimme!
Kyllä Pietari kauhistelisi sinun tulkintaasi.vertauskuvan MUKAISESTI- viittaa siis aikasempaan jakeeseen.
Kasteessa meidät puetaan Kristukseen ja Hänen vanhurskautensa luetaan omaksemme.
En halveksi. Golgatalla synteinanteeksiantamus ansaittiin, mutta sakramenteissa sitä jaetaan. - väärin
-I- kirjoitti:
vertauskuvan MUKAISESTI- viittaa siis aikasempaan jakeeseen.
Kasteessa meidät puetaan Kristukseen ja Hänen vanhurskautensa luetaan omaksemme.
En halveksi. Golgatalla synteinanteeksiantamus ansaittiin, mutta sakramenteissa sitä jaetaan.Sanoit:
Kasteessa meidät puetaan Kristukseen ja Hänen vanhurskautensa luetaan omaksemme".
Ei Raamattu noin opeta.
Gal 3:27
"Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut,
olette Kristuksen päällenne pukeneet. Ei ole tässä
juutalaista, eikä kreikkalaista, ei orjaa eikä
vapaata, ei MIESTÄ EIKÄ NAISTA."
Siis jokainen pukee henkilökohtaisesti Kristuksen
päälleen eli antaa kastaa itsensä. Tuo "ei miestä eikä naista" todistaa,
että lapsia ei puettu, vaan he ovat jo valmiiksi
Jeesuksen omia. - -I-
väärin kirjoitti:
Sanoit:
Kasteessa meidät puetaan Kristukseen ja Hänen vanhurskautensa luetaan omaksemme".
Ei Raamattu noin opeta.
Gal 3:27
"Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut,
olette Kristuksen päällenne pukeneet. Ei ole tässä
juutalaista, eikä kreikkalaista, ei orjaa eikä
vapaata, ei MIESTÄ EIKÄ NAISTA."
Siis jokainen pukee henkilökohtaisesti Kristuksen
päälleen eli antaa kastaa itsensä. Tuo "ei miestä eikä naista" todistaa,
että lapsia ei puettu, vaan he ovat jo valmiiksi
Jeesuksen omia.Oletko huomannut jakeen vastakkainasettelun: juutalainen-kreikkalainen(pitää sisällä kaikki "pakanat"), orja-vapaa(ei varmaan mitäään lisättävää) ja mies-nainen(painotus ei ole siis iässä vaan sukupuolessa).
Suomenkieliset käännökset ovat juuri huonoja muuttaessaan alkukielen passiivilauseet aktiivisiksi jolloin tulee kuva, että ihminen tekisi jotain. Näin ei kuitenkaan ole!
Vielä tuohon vasttakkainasetteluun sen verran, että jos soveltaa ajatusta juutaliseen ja kreikkalaiseen, niin ulkopuolelle jäävät siis kaikki muut kansat. (?)
Room. kirje tekee uskon instrumentaaliseksi; alkukielessä usko esiintyy aina muodossa: "uskon kautta". Usko on siis väline, jolla pääsemme osallisiksi Kristuksen vanhurskaudesta. - sanoit oikein
-I- kirjoitti:
Oletko huomannut jakeen vastakkainasettelun: juutalainen-kreikkalainen(pitää sisällä kaikki "pakanat"), orja-vapaa(ei varmaan mitäään lisättävää) ja mies-nainen(painotus ei ole siis iässä vaan sukupuolessa).
Suomenkieliset käännökset ovat juuri huonoja muuttaessaan alkukielen passiivilauseet aktiivisiksi jolloin tulee kuva, että ihminen tekisi jotain. Näin ei kuitenkaan ole!
Vielä tuohon vasttakkainasetteluun sen verran, että jos soveltaa ajatusta juutaliseen ja kreikkalaiseen, niin ulkopuolelle jäävät siis kaikki muut kansat. (?)
Room. kirje tekee uskon instrumentaaliseksi; alkukielessä usko esiintyy aina muodossa: "uskon kautta". Usko on siis väline, jolla pääsemme osallisiksi Kristuksen vanhurskaudesta.kun kirjoitit:
Room. kirje tekee uskon instrumentaaliseksi; alkukielessä usko esiintyy aina muodossa: "uskon kautta". Usko on siis väline, jolla pääsemme osallisiksi Kristuksen vanhurskaudesta."
Näinhän asia on,mutta miksi sinä muutat sen mer-
kityksen sanomalla: kasteen kautta tai kasteessa?
Emme me kasteessa tule miksikään, vaan uskon
kautta!
"Uskon kautta Jumalan lapsi"
Lueppas tarkemmin tuo Gal 3:28. Kyllä siinä sano-
taan :Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut."
Vai tarkoitatko, että tuossa Ap 8:12 :ssakin tarkoitetaan myös vauvoja, kun sanotaan:
Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti
evankeljumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen,
sekä miehet että naiset." - -I-
sanoit oikein kirjoitti:
kun kirjoitit:
Room. kirje tekee uskon instrumentaaliseksi; alkukielessä usko esiintyy aina muodossa: "uskon kautta". Usko on siis väline, jolla pääsemme osallisiksi Kristuksen vanhurskaudesta."
Näinhän asia on,mutta miksi sinä muutat sen mer-
kityksen sanomalla: kasteen kautta tai kasteessa?
Emme me kasteessa tule miksikään, vaan uskon
kautta!
"Uskon kautta Jumalan lapsi"
Lueppas tarkemmin tuo Gal 3:28. Kyllä siinä sano-
taan :Kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut."
Vai tarkoitatko, että tuossa Ap 8:12 :ssakin tarkoitetaan myös vauvoja, kun sanotaan:
Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti
evankeljumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen,
sekä miehet että naiset."Pyhän Hengen ja Kristukseen tarttuvan uskon saamme vasta kasteessa! Kuten Joh. 3 todistaa.
En ymmärrä mitä sanot Gal. 3:28:n tarkasta lukemisesta. Siinä vain annetaan vastakohta pareja Paavali käyttää siis tietynlaista tyylikeinoa. Lapsi voidaan myös kastaa Kristukseen.
Apostolien tekojen kirjoittaja, Luukas, voi käyttää erimerkityksessä sanoja "mies" ja "nainen" kuin Paavali. Kohta ei kuitenkaan sulje pois mahdollisuutta lasten uskosta Filippuksen julistukseen ja kastamiseen.
Pietari tukee lasten uskomista: Ap.t. 2: 16 Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:
17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
Pojat ja tyttäret ovat lapsia/vauvoja, koska heidät erotetaan nuorista. Bar Mitsvahan oli jo 13-vuotiaana eli siis "tultiin täysi-ikäisiksi". - sekoilet taas
-I- kirjoitti:
Pyhän Hengen ja Kristukseen tarttuvan uskon saamme vasta kasteessa! Kuten Joh. 3 todistaa.
En ymmärrä mitä sanot Gal. 3:28:n tarkasta lukemisesta. Siinä vain annetaan vastakohta pareja Paavali käyttää siis tietynlaista tyylikeinoa. Lapsi voidaan myös kastaa Kristukseen.
Apostolien tekojen kirjoittaja, Luukas, voi käyttää erimerkityksessä sanoja "mies" ja "nainen" kuin Paavali. Kohta ei kuitenkaan sulje pois mahdollisuutta lasten uskosta Filippuksen julistukseen ja kastamiseen.
Pietari tukee lasten uskomista: Ap.t. 2: 16 Vaan tämä on se, mikä on sanottu profeetta Jooelin kautta:
17 'Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala, että minä vuodatan Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, ja nuorukaisenne näkyjä näkevät, ja vanhuksenne unia uneksuvat.
Pojat ja tyttäret ovat lapsia/vauvoja, koska heidät erotetaan nuorista. Bar Mitsvahan oli jo 13-vuotiaana eli siis "tultiin täysi-ikäisiksi".Kirjoitat:
Pyhän Hengen ja Kristukseen tarttuvan uskon saamme vasta kasteessa!"
Kuitenkin siteeraat lopussa tuota Pietarin hellun-
taipuhetta, jossa hän sanoo,että viimeisinä päivi-
nä Jumala vuodattaa Henkensä kaiken lihan päälle.
No, helluntainahan se alkoi, ja opetuslapset oli kastettu aikoja sitten. Miksi sinä et tajua, että
vesikaste ja Pyhän-Hengen kaste ovat eri asioita.
Kornelius ja hänen perheensä täyttyivät Pyhällä-
Hengellä ENNEN vesikastetta, Ap 10:47
"Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä
näitä, jotka ovat saaneet Pyhän-Hengen, niinkuin mekin."
Edes usko ei tule kasteessa, vaan Raamatun mukaan
"usko tulee kuulemisesta."
Sumentaako tuo epäraamatullisen lapsikasteen oppi
niin ajatuksesi, että et tajua edes selviä Raa-
matunkohtia? - -I-
sekoilet taas kirjoitti:
Kirjoitat:
Pyhän Hengen ja Kristukseen tarttuvan uskon saamme vasta kasteessa!"
Kuitenkin siteeraat lopussa tuota Pietarin hellun-
taipuhetta, jossa hän sanoo,että viimeisinä päivi-
nä Jumala vuodattaa Henkensä kaiken lihan päälle.
No, helluntainahan se alkoi, ja opetuslapset oli kastettu aikoja sitten. Miksi sinä et tajua, että
vesikaste ja Pyhän-Hengen kaste ovat eri asioita.
Kornelius ja hänen perheensä täyttyivät Pyhällä-
Hengellä ENNEN vesikastetta, Ap 10:47
"Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä
näitä, jotka ovat saaneet Pyhän-Hengen, niinkuin mekin."
Edes usko ei tule kasteessa, vaan Raamatun mukaan
"usko tulee kuulemisesta."
Sumentaako tuo epäraamatullisen lapsikasteen oppi
niin ajatuksesi, että et tajua edes selviä Raa-
matunkohtia?omahurskautesi Jumalan armoteot voisi olla vastakysymykseni.
Kornelius ei käy argumentista, koska kyseessä on poikkeus tapaus. Tarvittiin Jumalalta vahvistus evankeliumin viemiseksi koko maailmaan, myös pakanoille.
Apostolit eivät saaneet kasteessa Pyhää Henkeä, koska se oltiin luvattu vasta helluntaiksi. Tämä on taas poikkeus, joka ei käy nyky tilanteeseen.
Vältit taitavasti ikäryhmien kommentoimisen. Kerro minulle miksi lapset eivät voi uskoa kun heihin kuitenkin vuodatettiin Pyhä Henki?
"usko tulee kuulemisesta." Niin, Jumalan Sana synnyttää tarpeen ottaa kaste syntien anteeksiantamiseksi. Pyhä Henki tulee kuitenkin vasta kasteessa Joh. 3:n mukaan tai voin lisää vaikka Ap. t. 19: 2-6.
Alkukielen mukaan "kuuleminen" voi kääntyä myös evankeliumiksi ja kastehan tunnetusti on Jumalan armoteko, se on evankeliumia.
Itse olet sokea. Joudut heittelee eri Raamatun kohtia, (jotka tosin olen perustellut pätemättömiksi argumenteiksi), koska sinulla ei ole edes yhtä kohtaa johon voit oppisi varmasti rakentaa. - poikkeuksia kaikki
-I- kirjoitti:
omahurskautesi Jumalan armoteot voisi olla vastakysymykseni.
Kornelius ei käy argumentista, koska kyseessä on poikkeus tapaus. Tarvittiin Jumalalta vahvistus evankeliumin viemiseksi koko maailmaan, myös pakanoille.
Apostolit eivät saaneet kasteessa Pyhää Henkeä, koska se oltiin luvattu vasta helluntaiksi. Tämä on taas poikkeus, joka ei käy nyky tilanteeseen.
Vältit taitavasti ikäryhmien kommentoimisen. Kerro minulle miksi lapset eivät voi uskoa kun heihin kuitenkin vuodatettiin Pyhä Henki?
"usko tulee kuulemisesta." Niin, Jumalan Sana synnyttää tarpeen ottaa kaste syntien anteeksiantamiseksi. Pyhä Henki tulee kuitenkin vasta kasteessa Joh. 3:n mukaan tai voin lisää vaikka Ap. t. 19: 2-6.
Alkukielen mukaan "kuuleminen" voi kääntyä myös evankeliumiksi ja kastehan tunnetusti on Jumalan armoteko, se on evankeliumia.
Itse olet sokea. Joudut heittelee eri Raamatun kohtia, (jotka tosin olen perustellut pätemättömiksi argumenteiksi), koska sinulla ei ole edes yhtä kohtaa johon voit oppisi varmasti rakentaa.selvät Raamatun kohdat, jossa kastettiin vain
uskoontulleita.
Miksi Korneliuksen täyttyminen PH:lla ennen kastettaan ei käy todisteeksi?
Miksi samarialaisten Pyhällä-Hengellä täyttyminen
kasteen jälkeen ei käy todisteeksi?
Miksi opetuslasten täyttyminen Pyhällä-Hengellä
kasteensa jälkeen ei käy todisteeksi?
Täytettiinhän Johannes Kastaja Pyhällä-Hengellä ennen helluntaita!
Sinä siteeraat tuota Ap 19:2-6, mutta et ilmeisesti
ajattele, mitä siinä sanotaan. Nämä efesolaiset täyttyivät PH:lla VASTA KASTEENSA JÄLKEEN, kun Paavali pani kätensä heidän päälleen , Jae 6.
Eikö tämäkään nyt enää kelpaa todisteeksi, koska
siinäkin kaste ja Pyhän-Hengen saaminen tapah-
tuivat eri aikaan?
En ole väittänyt, etteivätkö lapset voi uskoa.
Usko tulee kuulemisesta , Room 10:17 ja jos heil-
le julistetaan evankeljumia, niin kyllä he uskovat
kuten Jeesuskin sanoo.
Olet niin hirttänyt itsesi tuohon epäraamatulli-
seen oppiin, jossa kasteessa luvataan lapselle kaikki mahdollinen (usko, PH, autuus jne) että
et tajua edes, mitä selvissä Raamatunkohdissa
sanotaan, vaan pidät niitä poikkeuksina.
Jos voisit löytää EDES YHDEN SELVÄN KOHDAN, jossa
kastettiin vauvoja. Mutta kun ei. Olettamuksia
ja taas olettamuksia.
" Tämän vain tahdon saada teiltä tietää.
Lain teoistako saitta Pyhän Hengen vai uskossa
kuulemisesta?"
Pyhä-Henki saadaan uskossa kuulemisen kautta EIKÄ
KASTEESSA. - -I-
poikkeuksia kaikki kirjoitti:
selvät Raamatun kohdat, jossa kastettiin vain
uskoontulleita.
Miksi Korneliuksen täyttyminen PH:lla ennen kastettaan ei käy todisteeksi?
Miksi samarialaisten Pyhällä-Hengellä täyttyminen
kasteen jälkeen ei käy todisteeksi?
Miksi opetuslasten täyttyminen Pyhällä-Hengellä
kasteensa jälkeen ei käy todisteeksi?
Täytettiinhän Johannes Kastaja Pyhällä-Hengellä ennen helluntaita!
Sinä siteeraat tuota Ap 19:2-6, mutta et ilmeisesti
ajattele, mitä siinä sanotaan. Nämä efesolaiset täyttyivät PH:lla VASTA KASTEENSA JÄLKEEN, kun Paavali pani kätensä heidän päälleen , Jae 6.
Eikö tämäkään nyt enää kelpaa todisteeksi, koska
siinäkin kaste ja Pyhän-Hengen saaminen tapah-
tuivat eri aikaan?
En ole väittänyt, etteivätkö lapset voi uskoa.
Usko tulee kuulemisesta , Room 10:17 ja jos heil-
le julistetaan evankeljumia, niin kyllä he uskovat
kuten Jeesuskin sanoo.
Olet niin hirttänyt itsesi tuohon epäraamatulli-
seen oppiin, jossa kasteessa luvataan lapselle kaikki mahdollinen (usko, PH, autuus jne) että
et tajua edes, mitä selvissä Raamatunkohdissa
sanotaan, vaan pidät niitä poikkeuksina.
Jos voisit löytää EDES YHDEN SELVÄN KOHDAN, jossa
kastettiin vauvoja. Mutta kun ei. Olettamuksia
ja taas olettamuksia.
" Tämän vain tahdon saada teiltä tietää.
Lain teoistako saitta Pyhän Hengen vai uskossa
kuulemisesta?"
Pyhä-Henki saadaan uskossa kuulemisen kautta EIKÄ
KASTEESSA.Ne ovat poikkeuksia, ota järki nyt käteen!
Anna minulle Raamatusta yksikin kohta, jossa kerrotaan juutalaisen PH:lla täyttyminen helluntain jälkeen, niin voi harkita kantani muuttamista.
Onko sinulla pienentikään hajua miten juutalaiset suhtautuivat pakanoihin tai samarialaisiin? Otappa selvää, niin tämä asia; miksi tarvittiin Pyhän Hengen todistus, jotta kaste uskallettiin suorittaa, selkenee sinulle.
Palataanpa Ap.t. 2:een niin huomaat miksi Johannes Kastaja täytettiin PH:la ennen helluntaita. Vastaus löytyy sanoista KAIKEN LIHAN PÄÄLLE. Oli mahdollista täyttyä PH:lla ennen helluntaita, mutta tämä oli vaan tietyille henkilöille annettu siunaus.
Ap. t. 19: 2-6 Kätten päälle paneminen kuului tähän kasteen yhteyteen, se on AINA kuulunut siihen. He saivat Pyhän Hengen kasteessa. Tämä on todella selkeä kohta, he "uskoivat", vaikka eivät olleetkaan saaneet kastetta, mutta kaste toi vasta Hengen.
Miten sovellat tähän sen, että pelkästään sanasta saadaan Pyhän Hengen?
Mikä on sinun kasteesi sisältö? Teet siitä ainakin lain teon ja se surettaa minua. Kaste antaa kaiken kunnian Jumalalle ja lisäksi se on todellista evankeliumia!
Perhekuntakasteet ja Pietarin saarna Pyhän Hengen vuodattamisesta lasten päälle ovat niin suuria tukijoita, että mitä vielä tarvitsen... ainiin voin lisätä vielä Joh. 3:n.
Sinun uskon kautta autuaaksi tulemisen perusteet kastetta vastaan eivät ole päteviä. Kaste ei sulje pois uskoa pelastuksen välineenä vaan päinvastoin! - pimenee
-I- kirjoitti:
Ne ovat poikkeuksia, ota järki nyt käteen!
Anna minulle Raamatusta yksikin kohta, jossa kerrotaan juutalaisen PH:lla täyttyminen helluntain jälkeen, niin voi harkita kantani muuttamista.
Onko sinulla pienentikään hajua miten juutalaiset suhtautuivat pakanoihin tai samarialaisiin? Otappa selvää, niin tämä asia; miksi tarvittiin Pyhän Hengen todistus, jotta kaste uskallettiin suorittaa, selkenee sinulle.
Palataanpa Ap.t. 2:een niin huomaat miksi Johannes Kastaja täytettiin PH:la ennen helluntaita. Vastaus löytyy sanoista KAIKEN LIHAN PÄÄLLE. Oli mahdollista täyttyä PH:lla ennen helluntaita, mutta tämä oli vaan tietyille henkilöille annettu siunaus.
Ap. t. 19: 2-6 Kätten päälle paneminen kuului tähän kasteen yhteyteen, se on AINA kuulunut siihen. He saivat Pyhän Hengen kasteessa. Tämä on todella selkeä kohta, he "uskoivat", vaikka eivät olleetkaan saaneet kastetta, mutta kaste toi vasta Hengen.
Miten sovellat tähän sen, että pelkästään sanasta saadaan Pyhän Hengen?
Mikä on sinun kasteesi sisältö? Teet siitä ainakin lain teon ja se surettaa minua. Kaste antaa kaiken kunnian Jumalalle ja lisäksi se on todellista evankeliumia!
Perhekuntakasteet ja Pietarin saarna Pyhän Hengen vuodattamisesta lasten päälle ovat niin suuria tukijoita, että mitä vielä tarvitsen... ainiin voin lisätä vielä Joh. 3:n.
Sinun uskon kautta autuaaksi tulemisen perusteet kastetta vastaan eivät ole päteviä. Kaste ei sulje pois uskoa pelastuksen välineenä vaan päinvastoin!Miksi ne olisivat poikkeuksia??? Luetko sinä ollenkaan Raamattua? UT kertoo, kuinka
uskovat täyttyivät Pyhällä-Hengellä uudestaan ja
uudestaan.
No nyt joudut muuttamaan kantaasi sillä UT:ssä on monta kohtaa, jossa kerrotaan Pyhällä-Hengellä
täyttymisestä helluntain jälkeen.
1. Ap 4:31 Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä-Hengellä täytetyiksi."
SIIS UUDESTAAN!!!!!!!!!
2. Ap 13:52 Ja opetuslapset tulivat täytetyiksi
Pyhällä-Hengellä" uudelleen!!!!
3. Ap 9:17 Paavali täytettiin PH:llä paljon helluntain jälkeen! Paavali oli juutalainen.
4. Efeson uskoontulletkin olivat juutalaisia,
koska Apollos saarnasi synagoogassa. Hekin täyttyivät PH:llä helluntain jälkeen , Ap 19:6
Raamattu kehoitta meitä täyttymään Hengellä uu-
destaan Ef 5:18 "vaan täyttykää hengellä".
NO NYT SINÄ JOUDUT MUUTTAMAAN KANTASI, JOS OLET
SANOJESI TAKANA!
Raamattu ei sano, että kaste olisi evankeljumia.
Evankelmi on saarnaa ja sanaa.
Päinvastoin. Paavali kirjoittaa 1. Kor 1:17
"Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan,
vaan EVANKELJUMIA JULISTAMAAN."
Evankeljumi on ilosanoma Jeesuksen uhsrikuolemas-
ta, eikä se ole vettä.
Ap 8:12 "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti EVANKELJUMIA Jumalan valtakunnasta
ja Jeesuksen Kristuksen nimestä."
Johanneskin saarnasi evankeljumia. Mark 1:15
Tehkää parannus ja uskokaa evankeljumi."
Mark 13:10 Ja sitä ennen pitää evankeljumi saar-
nattavan kaikille kansoille."
Evankeljumi otetaan uskolla vastaan.
Sinä halveksit Jeesuksen uhrikuolemaa, jos muutat
sen vedeksi. Vesi on materiaa kuten ehtoollis-
leipä, eikä mikään aineellinen voi meitä pelastaa
vaan elävä, Jumalan Sana.
1. Piet 1:18 Tietäen, ettette ole MILLÄÄN KATOAVAISELLA LUNASTETUT, turhasta, isiltä peri-
tystä vaelluksestanne, VAAN KRISTUKSEN KALLIILLA VERELLÄ, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan.
1.Piet 1:23 Te, jotka olette uudestisyntyneet,
ETTE KATOAVASTA, vaan katoamattomasta siemenestä,
Jumalan elävän ja pysyvän Sanan kautta.
Jos sinä luotat katoavaiseen veteen, niin tulet
kerran pettymään pahasti. - -I-
pimenee kirjoitti:
Miksi ne olisivat poikkeuksia??? Luetko sinä ollenkaan Raamattua? UT kertoo, kuinka
uskovat täyttyivät Pyhällä-Hengellä uudestaan ja
uudestaan.
No nyt joudut muuttamaan kantaasi sillä UT:ssä on monta kohtaa, jossa kerrotaan Pyhällä-Hengellä
täyttymisestä helluntain jälkeen.
1. Ap 4:31 Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä-Hengellä täytetyiksi."
SIIS UUDESTAAN!!!!!!!!!
2. Ap 13:52 Ja opetuslapset tulivat täytetyiksi
Pyhällä-Hengellä" uudelleen!!!!
3. Ap 9:17 Paavali täytettiin PH:llä paljon helluntain jälkeen! Paavali oli juutalainen.
4. Efeson uskoontulletkin olivat juutalaisia,
koska Apollos saarnasi synagoogassa. Hekin täyttyivät PH:llä helluntain jälkeen , Ap 19:6
Raamattu kehoitta meitä täyttymään Hengellä uu-
destaan Ef 5:18 "vaan täyttykää hengellä".
NO NYT SINÄ JOUDUT MUUTTAMAAN KANTASI, JOS OLET
SANOJESI TAKANA!
Raamattu ei sano, että kaste olisi evankeljumia.
Evankelmi on saarnaa ja sanaa.
Päinvastoin. Paavali kirjoittaa 1. Kor 1:17
"Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan,
vaan EVANKELJUMIA JULISTAMAAN."
Evankeljumi on ilosanoma Jeesuksen uhsrikuolemas-
ta, eikä se ole vettä.
Ap 8:12 "Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti EVANKELJUMIA Jumalan valtakunnasta
ja Jeesuksen Kristuksen nimestä."
Johanneskin saarnasi evankeljumia. Mark 1:15
Tehkää parannus ja uskokaa evankeljumi."
Mark 13:10 Ja sitä ennen pitää evankeljumi saar-
nattavan kaikille kansoille."
Evankeljumi otetaan uskolla vastaan.
Sinä halveksit Jeesuksen uhrikuolemaa, jos muutat
vaan elävä, Jumalan Sana.
1. Piet 1:18 Tietäen, ettette ole MILLÄÄN KATOAVAISELLA LUNASTETUT, turhasta, isiltä peri-
tystä vaelluksestanne, VAAN KRISTUKSEN KALLIILLA VERELLÄ, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan.
1.Piet 1:23 Te, jotka olette uudestisyntyneet,
ETTE KATOAVASTA, vaan katoamattomasta siemenestä,
Jumalan elävän ja pysyvän Sanan kautta.
Jos sinä luotat katoavaiseen veteen, niin tulet
kerran pettymään pahasti.muutamaan "kantaani" tai lähinnä sanoja, joita käytin. Pyhällä Hengellä täyttymisellä tarkoitin uudestisyntymistä, joten pahoittelen. Olen tosin varma, että saan tämän takia haukut osakseni, mutta minkäs teet. (Ja uudestisyntymistä ei noihin kohtiin voi soveltaa ellei käytä erästä Lutherin kommenttia, jota siteeraan lopuksi.)
Paavali tosin uudestisyntyi kasteesta, tuo kohta todistaa sen. En ollut ennen huomannutkaan sitä.
Jumalan Sana on voimakas ja se vetää ihmisiä parannukseen, Pyhä Henki toimii Sanan kautta vahvasti.
Vapaasuuntalaisten ongelmana on lain ja evankeliumin sotkeminen. Lopulta he hukkaavat kummatkin.
Korintin seurakuntaan kannattaa tutustua tarkemmin ennen kuin alkaa heitellä turhia sitaatteja, jotka osottavat vain tietämättömyyttä.
"Sinä halveksit Jeesuksen uhrikuolemaa, jos muutat
vaan elävä, Jumalan Sana. "
En ole muuttanut sitä vedeksi. On ihmeellistä miten ihmiset osaavat sekoittaa asioita. Et usko Kristuksen läsnäoloon sakramenteissa? Miksi et? Sanoohan Kristus leipää ja viiniä ruumiikseensa ja vereksensä.
Tärkein kysymys viimeseksi: oletko tehnyt uskonratkaisun?
Tässä vielä Luther Vähä katekismuksessaan:
"Mitä sitten tällainen vesikaste merkitsee? Vastaus:
Se merkitsee, että meissä oleva vanha ihminen on jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa upotettava ja surmattava kaikkine synteineen ja pahoine himoineen, ja sen tilalle pitää joka päivä tulla esiin ja nousta ylös uusi ihminen, joka iankaikkisesti elää Jumalalle vanhurskaana ja puhtaana."
- sinä menetkin
harhaan, jos kuvittelet, että lapsi uudestisyntyy
kasteessa. Ei Raamattu niin opeta.
1. Kor 4:15 Minähän teidät olen evankeljumia julistamalla synnyttänyt Kristukseen Jeesukseen
uskoviksi."
Siis se usko tulee evankeljumin kuulemisen kautta,
eikä kasteessa, kuten virheellisesti opetat.
1. Piet 1:22 Sillä te olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta."
Vanginvartijallekin sanottiin: Usko Herraan Jeesukseen,niin sinä pelastut." Ei häntä ruvettu heti kastamaan, vaan sen uskon piti syntyä ensin
kuulemisen kautta.
Ei Paavalikaan uudestisyntynyt kasteessaan, vaan
kun hän huusi avukseen Herran Jeesuksen nimeä.
Ap 2:21 Ja on tapahtuva, että jokainen, joka
huutaa avuksi herran nimeä, pelastuu." Näin
kävi Paavalillekin. Se kaste oli hänellekin ulkoi-
nen merkki siitä, että Jeesuksen veri oli pessyt
pois hänen syntinsä.
Minä ymmärrän, että sinun on vaikeaa luopua tuosta epäraamatullisesta sakramenttiuskostasi, koska
olet pannut koko toivosi siihen. Sen tähden sinä
et halua ymmärtää, vaikka sinulle näytetään selviä Raamatun paikkoja. Pelkäätkö, että menetätät kasvosi, jos tunnustat olleesi väärässä?
Mutta kyse on sinunkin iäisyyskohtalostasi. Ajatteleppas, koska olet pannut toivosi ajalliseen veteen, ei se sinua kerran pelasta.
Eikö tuo Pietarin kirjekkään saa sinua vakuuttuneeksi, että mikään katoavainen EI PELASTA
SINUA! Ei vesi eikä leipä.
Ainoastaan uskomalla Jeesukseen saamme synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.- -I-
enää jankata asiasta ellet perehdy UT:n kreikkaan tai muinaiskreikkaan yleensä. Luterilaista kasteopetusta on vaikea nähdä ilman kyseisen kielen tuntemusta.
1Kor. 14: 15 "synnyttänyt" on aoristissa ja 1. Piet. 1: 22:ssa on taas perfekti käytössä ja nämä muodot vievät pohjan perusteluiltasi.
Jos kaste on vain ulkoinen merkki, niin miksi Pietari kehoittaa ottamaan kasteen syntien anteeksiantamiseksi tai miksi Tiit. 3:ssa puhutaan kasteesta uudestisyntymisen pesona?
En pelkäää kasvojeni menettämistä vaan omavanhurskauteen turvaamista!
Pistän toivoni Kristukseen enkä veteen, joten lopettele vääristäminen! Voin olla varma pelastuksestani, koska Kristus kuoli puolestani ja kasteessa minut on Häneen liitetty.
Jos ehtoollinen olisikin vain vettä ja leipää, niin sitten asia voISI olla noin, mutta Kritus sanoo: "tämä on minun ruumiini" ja "tämä on minun vereni" siihen minulla ei ole mitään lisättävää (toisin kun sinulla).
Ainoastaan uskon kautta Kristukseen saamme syntimme anteeksi ja siksi meidän ei tule katsoa itseemme vaan yksin Kristuksen ristiin!
Taas sama kysymys: oletko tehnyt uskonratkaisun? - sanoit totuuden
-I- kirjoitti:
enää jankata asiasta ellet perehdy UT:n kreikkaan tai muinaiskreikkaan yleensä. Luterilaista kasteopetusta on vaikea nähdä ilman kyseisen kielen tuntemusta.
1Kor. 14: 15 "synnyttänyt" on aoristissa ja 1. Piet. 1: 22:ssa on taas perfekti käytössä ja nämä muodot vievät pohjan perusteluiltasi.
Jos kaste on vain ulkoinen merkki, niin miksi Pietari kehoittaa ottamaan kasteen syntien anteeksiantamiseksi tai miksi Tiit. 3:ssa puhutaan kasteesta uudestisyntymisen pesona?
Pistän toivoni Kristukseen enkä veteen, joten lopettele vääristäminen! Voin olla varma pelastuksestani, koska Kristus kuoli puolestani ja kasteessa minut on Häneen liitetty.
Jos ehtoollinen olisikin vain vettä ja leipää, niin sitten asia voISI olla noin, mutta Kritus sanoo: "tämä on minun ruumiini" ja "tämä on minun vereni" siihen minulla ei ole mitään lisättävää (toisin kun sinulla).
Ainoastaan uskon kautta Kristukseen saamme syntimme anteeksi ja siksi meidän ei tule katsoa itseemme vaan yksin Kristuksen ristiin!
Taas sama kysymys: oletko tehnyt uskonratkaisun?Sanoit:
Ainoastaan uskon kautta Kristukseen saamme syntimme anteeksi ja siksi meidän ei tule katsoa itseemme vaan yksin Kristuksen ristiin!"
No katsotaan ristiin ja ristiinnaulittuun Vapahtajaan, eikä kasteeseen. Tässä olen samaa
mieltä kanssasi.
Kysyit uskonratkaisusta. En tiedä mitä sillä tar-
koitat? Ei uskoa voi ratkaista. Se saadaan
evankeljumin kuulemisen kautta ja SE ON JUMALAN
TEKO MEISSÄ!
Mutta olen ottanut vastaan Jumalan armon, kuten Paavali kehoittaa. 2. Kor 6:1
"Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä
vastaanottamaan Jumalan armon, NIIN ETTEI SE
JÄÄ TURHAKSI."
Oletko itse ottanut vastaan Jumalan armon? - lisätä vielä,
-I- kirjoitti:
Taas sama kysymys: oletko tehnyt uskonratkaisun?että en usko, että Jumala olisi tehnyt taivastien niin vaikeaksi, että pitää osata alkukieliä.
Sana kun sanoo, että Herra on salannut nämä viisailta ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
Tältä tieltä ei tyhminkään eksy.
Minä olen tullut siihen tulokseen, että monet tut-
kivat alkukieliä ja koettavat sieltä löytää pe-
rustelut omalle, epäraamatulliselle opilleen muu-
tamalla sanojen vivahteita. Katsos kun alkukieltä
voi tulkita niin monella tapaa. Pieni vivahde-ero
saa asian näyttämään aivan toiselta. - -I-
lisätä vielä, kirjoitti:
että en usko, että Jumala olisi tehnyt taivastien niin vaikeaksi, että pitää osata alkukieliä.
Sana kun sanoo, että Herra on salannut nämä viisailta ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
Tältä tieltä ei tyhminkään eksy.
Minä olen tullut siihen tulokseen, että monet tut-
kivat alkukieliä ja koettavat sieltä löytää pe-
rustelut omalle, epäraamatulliselle opilleen muu-
tamalla sanojen vivahteita. Katsos kun alkukieltä
voi tulkita niin monella tapaa. Pieni vivahde-ero
saa asian näyttämään aivan toiselta.tokaisu, mutta vailla mitään vahvaa perustaa. Meillä on kreikan asiantuntijoita ja vaikka uskonkirjoissa pystyy nähdä sanojen aikamuotoja. Ei se vaikeaa ole.
- -I-
sanoit totuuden kirjoitti:
Sanoit:
Ainoastaan uskon kautta Kristukseen saamme syntimme anteeksi ja siksi meidän ei tule katsoa itseemme vaan yksin Kristuksen ristiin!"
No katsotaan ristiin ja ristiinnaulittuun Vapahtajaan, eikä kasteeseen. Tässä olen samaa
mieltä kanssasi.
Kysyit uskonratkaisusta. En tiedä mitä sillä tar-
koitat? Ei uskoa voi ratkaista. Se saadaan
evankeljumin kuulemisen kautta ja SE ON JUMALAN
TEKO MEISSÄ!
Mutta olen ottanut vastaan Jumalan armon, kuten Paavali kehoittaa. 2. Kor 6:1
"Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä
vastaanottamaan Jumalan armon, NIIN ETTEI SE
JÄÄ TURHAKSI."
Oletko itse ottanut vastaan Jumalan armon?Minulle kasteen pitäminen armovälineenä ei sulje Kristusta pois.
Tarkoitan sitä, että onko ihmisellä vapaa tahto, voiko hän antaa elämänsä Jeesukselle tms.?
Olen päässyt Jumalan armosta osalliseksi.
- riitelette keskenänne
Hoi !
Olette unohtaneet alotuskirjoituksessa asiansa kappailevan.
RIITELETTE VAAN KESKENÄNNE- NOITA RIIDOISTANNEKO luulette KYSYJÄN saavan vastauksen hätäänsä.
Joku herkempi olis jo vetänyt itsensä hirteen riitelynne vuoksi.- -I-
Minä en ainakaan riitele vaan väittelen, (mutta en halua saivarrella sen enempää). Tosin ymmärrän pointtisi ja olen miettinyt asiaa itsekin.
Minua rauhoittaa Mervi_, joka antoi jo hyvät vastaukset kysyjälle. Itse uskon kysyjän jättävän lukematta nämä viestit.
Toisaalta, jos kysyjä näitä lukee, niin sitä suurempi syy on puolustaa luterilaista oppia ja tehdä selväksi mikä antaa kunnian Jumalalle ja on raamatullista. - niin tärkeä
-I- kirjoitti:
Minä en ainakaan riitele vaan väittelen, (mutta en halua saivarrella sen enempää). Tosin ymmärrän pointtisi ja olen miettinyt asiaa itsekin.
Minua rauhoittaa Mervi_, joka antoi jo hyvät vastaukset kysyjälle. Itse uskon kysyjän jättävän lukematta nämä viestit.
Toisaalta, jos kysyjä näitä lukee, niin sitä suurempi syy on puolustaa luterilaista oppia ja tehdä selväksi mikä antaa kunnian Jumalalle ja on raamatullista.kysymys-sielun pelastus- että kannattaa tutkia tarkoin, mitä Raamattu siitä sanoo.
Uskooko enemmän Raamattua vai kirkon tunnuskirjoja
Tässä on kaksi näkemystä vastakkain:
Nimim -I- uskoo, että kasteessa lahjoitetaan ihmi-
selle kaikki: syntien anteeksisaaminen, usko, autuus ja Pyhä-Henki. Siis vanhempien teko pelastaisi meidät Itse ei saa tehdä mitään, ettei vain menisi lain puolelle.
Silloinhan voisi pelastua vain ne, joiden vanhemmat vievät lapsensa kasteelle.
Minä taas olen samalla kannalla kuin Jeesus:
Joh 3:16
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään JOKA
HÄNEEN USKOO, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen
elämän."
Vanginvartijalle sanottiin: Usko Herraan Jeesuk-
seen, niin sinä pelastut."
Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille JOTKA US-
KOVAT HÄNEEN."
Raamatun mukaan KASTE tai KASTAMATTA JÄTTÄMINEN EI
PELASTA MEITÄ VAAN USKO JEESUKSEEN.
Lukija saa valita, kumpi on oikeassa. Uskon, että
aloittajakin pohtii näitä asioita, koska hänenkään
kasteensa ei ole häntä pelastanut. - -I-
niin tärkeä kirjoitti:
kysymys-sielun pelastus- että kannattaa tutkia tarkoin, mitä Raamattu siitä sanoo.
Uskooko enemmän Raamattua vai kirkon tunnuskirjoja
Tässä on kaksi näkemystä vastakkain:
Nimim -I- uskoo, että kasteessa lahjoitetaan ihmi-
selle kaikki: syntien anteeksisaaminen, usko, autuus ja Pyhä-Henki. Siis vanhempien teko pelastaisi meidät Itse ei saa tehdä mitään, ettei vain menisi lain puolelle.
Silloinhan voisi pelastua vain ne, joiden vanhemmat vievät lapsensa kasteelle.
Minä taas olen samalla kannalla kuin Jeesus:
Joh 3:16
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään JOKA
HÄNEEN USKOO, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen
elämän."
Vanginvartijalle sanottiin: Usko Herraan Jeesuk-
seen, niin sinä pelastut."
Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille JOTKA US-
KOVAT HÄNEEN."
Raamatun mukaan KASTE tai KASTAMATTA JÄTTÄMINEN EI
PELASTA MEITÄ VAAN USKO JEESUKSEEN.
Lukija saa valita, kumpi on oikeassa. Uskon, että
aloittajakin pohtii näitä asioita, koska hänenkään
kasteensa ei ole häntä pelastanut.Miksi ajattelet noin yksinkertaisesti. Ensinäkään tunnustuskirjat eivät sulje pois Raamattua eikä Raamattu tunnustuskirjoja. Tunnustuskirjat on johdettu Raamatusta suoraan.
Toiseksi kaste ei sulje pois uskoa autuuttavana välineenä. Kaste ei ole myöskään aikuisten tai ihmisen teko vaan Jumalan armotyö meille. Älä siis vääristele!
Itse perustat autuutesi itsesi varaan ja valokeila osoittaa sinuun eikä Kristukseen...? - tekoko?
-I- kirjoitti:
Miksi ajattelet noin yksinkertaisesti. Ensinäkään tunnustuskirjat eivät sulje pois Raamattua eikä Raamattu tunnustuskirjoja. Tunnustuskirjat on johdettu Raamatusta suoraan.
Toiseksi kaste ei sulje pois uskoa autuuttavana välineenä. Kaste ei ole myöskään aikuisten tai ihmisen teko vaan Jumalan armotyö meille. Älä siis vääristele!
Itse perustat autuutesi itsesi varaan ja valokeila osoittaa sinuun eikä Kristukseen...?Jeesus antoi opetuslapsille tehtäväksi kastaa. Ei
Jumala tee sitä meidän puolestamme.
Entä, jos joku on unohtanut kaataa vettä kaste-
maljaan. Eikö Jumala voi silloin tehdäkkään mitään?
Siis Jumalan teko olisi riippuvaista ihmisen huoli-
mattomuudesta.
"Se on Jumalan teko, että USKOTTE." Joh 6:29. - -I-
tekoko? kirjoitti:
Jeesus antoi opetuslapsille tehtäväksi kastaa. Ei
Jumala tee sitä meidän puolestamme.
Entä, jos joku on unohtanut kaataa vettä kaste-
maljaan. Eikö Jumala voi silloin tehdäkkään mitään?
Siis Jumalan teko olisi riippuvaista ihmisen huoli-
mattomuudesta.
"Se on Jumalan teko, että USKOTTE." Joh 6:29.meillä on seurakunnan kaitsijan virka (1 Tim. 2&3), että tämä toimii Jumalan sijaisena.
No jos lähdetään saivartelemaan, niin miten ihminen joka on kuuro, mykkä, sokea ja "tuntoaistiton" voi pelastua? - kuuroja ja
-I- kirjoitti:
meillä on seurakunnan kaitsijan virka (1 Tim. 2&3), että tämä toimii Jumalan sijaisena.
No jos lähdetään saivartelemaan, niin miten ihminen joka on kuuro, mykkä, sokea ja "tuntoaistiton" voi pelastua?sokeita, jotka ovat tulleet uskoon.
Jumalan Sana , puhuttuna, luettuna tai kuultuna uudestisynnyttää meidät.
1. Piet 1:22 Me olemme uudestisyntyneet elävän
sanan kautta. - -I-
kuuroja ja kirjoitti:
sokeita, jotka ovat tulleet uskoon.
Jumalan Sana , puhuttuna, luettuna tai kuultuna uudestisynnyttää meidät.
1. Piet 1:22 Me olemme uudestisyntyneet elävän
sanan kautta.vielä sama äijä, niin viestinkin on sama: Kreikka tekee mahdottomaksi muun kuin uudestisyntymisen kasteessa.
Kuitenkin, Jumalan armosta, tätä asiaa on osattu opettaa ilman kreikan tuntemusta. - tekeekin niin,
-I- kirjoitti:
vielä sama äijä, niin viestinkin on sama: Kreikka tekee mahdottomaksi muun kuin uudestisyntymisen kasteessa.
Kuitenkin, Jumalan armosta, tätä asiaa on osattu opettaa ilman kreikan tuntemusta.mutta Jumalan Sana sanoo:
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut."
Ei tähän kreikan kieltä tarvita. Lue vaikka englan-
niksi tai saksaksi tai ruotsiksi, niin tajuat,
mistä on kysymys. - -I-
tekeekin niin, kirjoitti:
mutta Jumalan Sana sanoo:
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut."
Ei tähän kreikan kieltä tarvita. Lue vaikka englan-
niksi tai saksaksi tai ruotsiksi, niin tajuat,
mistä on kysymys.kirjoitat tuollaista kommenttia? En uskonut, että minun olisi tarvinnut selkeyttää kreikkaa UT:n kreikaksi.
- englanniksi
-I- kirjoitti:
kirjoitat tuollaista kommenttia? En uskonut, että minun olisi tarvinnut selkeyttää kreikkaa UT:n kreikaksi.
12: But to all who received him, who believed in his name, he gave power to become children of God;
Ei tässäkään puhuta kasteesta mitään! - -I-
englanniksi kirjoitti:
12: But to all who received him, who believed in his name, he gave power to become children of God;
Ei tässäkään puhuta kasteesta mitään!Ei niin mutta sulkeeko se kasteen pois, jossa tuo usko annetaan? EI SULJE!
- Kilvoituksessa
-I- kirjoitti:
Ei niin mutta sulkeeko se kasteen pois, jossa tuo usko annetaan? EI SULJE!
1. Piet.3:21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta? 37. Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi. 38. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen. 39. Mutta kuin he vedestä astuivat ylös, tempasi Herran Henki Philippuksen, ja ei kamaripalvelia häntä enään nähnyt, vaan meni iloiten tietänsä myöten. 40. Mutta Philippus löydettiin Atsotissa, ja vaelsi ympäri ja saarnasi joka kaupungissa evankeliumia, siihenasti kuin hän tuli Kesareaan.
--- Kasteen raamatullinen järjestys EI OLE HÄMÄRÄN PEITOSSA.
Apt.2:37. Mutta kuin he nämät kuulivat, kävi se läpi heidän sydämensä, ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: te miehet, rakkaat veljet! mitä meidän pitää tekemän? 38. Vaan Pietari sanoi heille: tehkäät parannus, ja antakaan jokainen itsensä kastaa Jesuksen Kristuksen nimeen, syntein anteeksi antamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne on tämä lupaus annettu, ja kaikille, jotka taampana ovat, kutka ikänä Herra meidän Jumalamme kutsuu.
---Ensin parannuksenteko (ei Jeesus tule puolestamme parannusta tekemään; parannus = mielen muuttaminen syntisestä elämästä) ja sitten kaste. Se puolestaan ei tapahdu maljassa Raamatun mukaan, vai astuiko etiopialainen hoviherra muka jonkun mielestä sellaiseen? Entä Jeesuksen kaste?
Uskoontuleminen ei tapahdu kasteessa, vaan sen tulee tapahtua sitä ennen, kun ihminen huomaa ja tunnustaa syntisyytensä. Taivaallinen Isämme antaa VARMASTI katuvalle synnit anteeksi ja puhdistaa sydämen Jeesuksen veren kautta. Kaste kuuluu sen jälkeen uskoontulleelle ja SITÄ PYYTÄVÄLLE: se on hyvän omantunnon liitto, kuten Pietari opettaa. Vauva EI TÄYTÄ niitä tuntomerkkejä, sillä eihän kukaan täysjärkinen voi väittää, että hän tarvitsisi hyvää omaatuntoa ja parannuksentekoa jo ennenkuin on tehnyt ainoatakaan syntiä. - -I-
Kilvoituksessa kirjoitti:
1. Piet.3:21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta? 37. Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi. 38. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen. 39. Mutta kuin he vedestä astuivat ylös, tempasi Herran Henki Philippuksen, ja ei kamaripalvelia häntä enään nähnyt, vaan meni iloiten tietänsä myöten. 40. Mutta Philippus löydettiin Atsotissa, ja vaelsi ympäri ja saarnasi joka kaupungissa evankeliumia, siihenasti kuin hän tuli Kesareaan.
--- Kasteen raamatullinen järjestys EI OLE HÄMÄRÄN PEITOSSA.
Apt.2:37. Mutta kuin he nämät kuulivat, kävi se läpi heidän sydämensä, ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: te miehet, rakkaat veljet! mitä meidän pitää tekemän? 38. Vaan Pietari sanoi heille: tehkäät parannus, ja antakaan jokainen itsensä kastaa Jesuksen Kristuksen nimeen, syntein anteeksi antamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne on tämä lupaus annettu, ja kaikille, jotka taampana ovat, kutka ikänä Herra meidän Jumalamme kutsuu.
---Ensin parannuksenteko (ei Jeesus tule puolestamme parannusta tekemään; parannus = mielen muuttaminen syntisestä elämästä) ja sitten kaste. Se puolestaan ei tapahdu maljassa Raamatun mukaan, vai astuiko etiopialainen hoviherra muka jonkun mielestä sellaiseen? Entä Jeesuksen kaste?
Uskoontuleminen ei tapahdu kasteessa, vaan sen tulee tapahtua sitä ennen, kun ihminen huomaa ja tunnustaa syntisyytensä. Taivaallinen Isämme antaa VARMASTI katuvalle synnit anteeksi ja puhdistaa sydämen Jeesuksen veren kautta. Kaste kuuluu sen jälkeen uskoontulleelle ja SITÄ PYYTÄVÄLLE: se on hyvän omantunnon liitto, kuten Pietari opettaa. Vauva EI TÄYTÄ niitä tuntomerkkejä, sillä eihän kukaan täysjärkinen voi väittää, että hän tarvitsisi hyvää omaatuntoa ja parannuksentekoa jo ennenkuin on tehnyt ainoatakaan syntiä.On naurettavaa huomata miten "hurmahenget" kiihkoavat omine oppeineen, jotka todellisuudessa ovat ihan ehdonvallan asioita.
Taitavaa välttelyä esim. "vesi nyt teidätkin pelastaa" tai toisaalta ehtoollisen asetusanojen vertauskuvalliseksi tekemistä on havaittavissa.
Tuon kaltaisilla tekokeskeisillä opeilla "pääsee" vaan helvettiin. Missä on Kristus, missä on armo? Meiltä aina vaaditaan paljon, jotta saamme Jumalalta vanhurskauden!(?)
Sinä kiiinnität paljon huomioita muotoseikkoihin. Toisaalta sinulla ei ole mitään hajua kasteen olemuksesta. - Kilvoituksessa
-I- kirjoitti:
On naurettavaa huomata miten "hurmahenget" kiihkoavat omine oppeineen, jotka todellisuudessa ovat ihan ehdonvallan asioita.
Taitavaa välttelyä esim. "vesi nyt teidätkin pelastaa" tai toisaalta ehtoollisen asetusanojen vertauskuvalliseksi tekemistä on havaittavissa.
Tuon kaltaisilla tekokeskeisillä opeilla "pääsee" vaan helvettiin. Missä on Kristus, missä on armo? Meiltä aina vaaditaan paljon, jotta saamme Jumalalta vanhurskauden!(?)
Sinä kiiinnität paljon huomioita muotoseikkoihin. Toisaalta sinulla ei ole mitään hajua kasteen olemuksesta.minut hurmahengeksi - siitä vähät välitän. Jeesus, Pietari, Paavali, Jaakob Herran veli jne olivat PALJON ENEMMÄN sitä, kuin minä. Olenpahan vain jo pitkään ollut tämän uskon tien kulkija. Jumalan armosta uskoon tullut ja pelastuksen kokenut. Näyt olevan näistä asioista tietämätön, joten suosittelen luettavaksesi Raamattua, mieluummin sellaisia vanhempia versioita, kuin tämä nykyinen kirkkoväärennös.
- -I-
minut hurmahengeksi - siitä vähät välitän. Jeesus, Pietari, Paavali, Jaakob Herran veli jne olivat PALJON ENEMMÄN sitä, kuin minä. Olenpahan vain jo pitkään ollut tämän uskon tien kulkija. Jumalan armosta uskoon tullut ja pelastuksen kokenut. Näyt olevan näistä asioista tietämätön, joten suosittelen luettavaksesi Raamattua, mieluummin sellaisia vanhempia versioita, kuin tämä nykyinen kirkkoväärennös.
tuomitset nämä pyhät hurmahengiksi?! Hyvä, jos olet juuri Jumalan armosta uskoontullut etkä ratkaisuja tehnyt.
Miten niin tietämätön? Saanko perusteluja.
Luen pääsääntöisesti -38:a. Käytän myös alkutekstejä hyväkseni. - Kilvoituksessa
-I- kirjoitti:
tuomitset nämä pyhät hurmahengiksi?! Hyvä, jos olet juuri Jumalan armosta uskoontullut etkä ratkaisuja tehnyt.
Miten niin tietämätön? Saanko perusteluja.
Luen pääsääntöisesti -38:a. Käytän myös alkutekstejä hyväkseni.näköjään niitä, jotka omantunnon vuoksi eivät ole tyytyneet siihen yleisesti luterilaisen harhaopin perusteella suoritettuun lapsikasteeseen. SE VESI kyllä auttaisi paljon enemmän, kun sillä pestäisiin vallan muuta paikkaa. Pakkokaste vauvalle ei ole mikään kaste; Raamattusikin (-38) sen selvästi osoittaa.
Yritin taannoin saada selvää raamatunpaikkaa sen hokkuspokkuksen perusteluksi, - tarjottiin ns. 'uudestikastajien' murhiin ja juutalaisvainoihin yllyttäjän,- Lutherin, selitysteoksien tekstien lukemista perusteiksi. En kelpuuttanut niitä silloin, enkä nytkään niitä sinulta sellaisiksi kelpuuta. Etsi Raamatusta se kaipaamani paikka, niin lupaan nöyrästi pyytää anteeksi entisiä käsityksiäni.
Järjestys kasteen ja PH:n kasteen suhteen voi olla niinkin päin, että saa ensin kokea Jumalan Hengen voimallisen kasteen merkkeineen (esim. kielilläpuhuminen) ja vasta sen jälkeen pyytää päästä kasteelle. - Oletko sinä muuten pyytänyt uskoontultuasi päästä kasteelle? Vai käytkö sinä aamupesulla ennen heräämistäsi?
Jumalan armosta Jeesuksen sovitustyön olen saanut ottaa vastaan jo ennen 1950- lukua, joten en ole ihan äskenkääntynyt. Luopunut uskosta olin n. 15-vuotisesta sinne 28-vuotiseksi, jolloin Jeesus osoitti minulle Jesajan, Jeremian, Hesekielin, Miikan ja muiden profeettojen kautta Raamatun todelliseksi Jumalan Sanaksi. Hän sai minut niistä kiinnostumaan vastustamattoman unen kautta, -havahduin huomaamaan ajan, jossa elämme nyt. - -I-
näköjään niitä, jotka omantunnon vuoksi eivät ole tyytyneet siihen yleisesti luterilaisen harhaopin perusteella suoritettuun lapsikasteeseen. SE VESI kyllä auttaisi paljon enemmän, kun sillä pestäisiin vallan muuta paikkaa. Pakkokaste vauvalle ei ole mikään kaste; Raamattusikin (-38) sen selvästi osoittaa.
Yritin taannoin saada selvää raamatunpaikkaa sen hokkuspokkuksen perusteluksi, - tarjottiin ns. 'uudestikastajien' murhiin ja juutalaisvainoihin yllyttäjän,- Lutherin, selitysteoksien tekstien lukemista perusteiksi. En kelpuuttanut niitä silloin, enkä nytkään niitä sinulta sellaisiksi kelpuuta. Etsi Raamatusta se kaipaamani paikka, niin lupaan nöyrästi pyytää anteeksi entisiä käsityksiäni.
Järjestys kasteen ja PH:n kasteen suhteen voi olla niinkin päin, että saa ensin kokea Jumalan Hengen voimallisen kasteen merkkeineen (esim. kielilläpuhuminen) ja vasta sen jälkeen pyytää päästä kasteelle. - Oletko sinä muuten pyytänyt uskoontultuasi päästä kasteelle? Vai käytkö sinä aamupesulla ennen heräämistäsi?
Jumalan armosta Jeesuksen sovitustyön olen saanut ottaa vastaan jo ennen 1950- lukua, joten en ole ihan äskenkääntynyt. Luopunut uskosta olin n. 15-vuotisesta sinne 28-vuotiseksi, jolloin Jeesus osoitti minulle Jesajan, Jeremian, Hesekielin, Miikan ja muiden profeettojen kautta Raamatun todelliseksi Jumalan Sanaksi. Hän sai minut niistä kiinnostumaan vastustamattoman unen kautta, -havahduin huomaamaan ajan, jossa elämme nyt.ja omavanhurskaudelle perustamista-> Tarvitaan vielä jotain lisää- joku oma teko, jolla osoitamme rakkautemme Jumalaa kohtaan, jotta Hän voi sitten rakastaa meitä!
Voitko perustella -38:n lapsikastevastaisuuden.
Ongelmasi tai uudestikastajien omgelmana on teoilla pelastuminen. Jos te ette anna kasteelle arvoa, niin uskonratkaisulle sitäkin enemmän ja sittenpähän opetatte taas synergisimiä. Onneksi olkoon!
- vastannut
tuolla ylhäällä esitettyyn kysymykseen: Jos joku
on unohtanut kaataa vettä kastemaljaan, niin eikö
Jumala voikkaan toimia.
Hän siis tarvitsee sittenkin ihmisten tekoja?- -I-
Jos joku on unohtanut lukea Raamattua tai puhua niin Jumala ei voi vetää ihmistä puoleensa?
Hän siis tarvitsee sittenkin ihmisen tekoja? - logiikkasi heittää
-I- kirjoitti:
Jos joku on unohtanut lukea Raamattua tai puhua niin Jumala ei voi vetää ihmistä puoleensa?
Hän siis tarvitsee sittenkin ihmisen tekoja?pahan kerran.
Väitit tuolla, että kaste on Jumalan teko eikä hä-
nen töitään tarvitse korjata. No, miksi korjaatte
hänen töitään kaatamalla vettä siihen kastemaljaan?
Eikö Jumala voi toimia, jos vesi on unohtunut?
Jumala vetään ihmisisä puoleensa Pyhän-Henkensä ka-
utta. Ei siihenkään tarvita vettä! - -I-
logiikkasi heittää kirjoitti:
pahan kerran.
Väitit tuolla, että kaste on Jumalan teko eikä hä-
nen töitään tarvitse korjata. No, miksi korjaatte
hänen töitään kaatamalla vettä siihen kastemaljaan?
Eikö Jumala voi toimia, jos vesi on unohtunut?
Jumala vetään ihmisisä puoleensa Pyhän-Henkensä ka-
utta. Ei siihenkään tarvita vettä!Pyhä Henki vetää Sanan kautta ja jotta Sanaa kuullaan tarvitaan ihminen lukemaan sitä.
- Alat oppia
-I- kirjoitti:
Pyhä Henki vetää Sanan kautta ja jotta Sanaa kuullaan tarvitaan ihminen lukemaan sitä.
Sanot: jotta Sanaa kuullaan tarvitaan ihminen lukemaan sitä.
- -I-
Alat oppia kirjoitti:
Sanot: jotta Sanaa kuullaan tarvitaan ihminen lukemaan sitä.
missata pointtini: sinun teesi oli typerä.
- että olen
-I- kirjoitti:
missata pointtini: sinun teesi oli typerä.
erehtynyt ja oppinut uutta.
Tyhmä ei sitä myönnä vaan haukkuu toista. - -I-
että olen kirjoitti:
erehtynyt ja oppinut uutta.
Tyhmä ei sitä myönnä vaan haukkuu toista.osoittaa olevani oikeassa, vaikka tyhmyydestäni en tiedä.
Jumala käyttää ihmisiä viedessään Kristusta. Siksi kastemaljaan veden kaataminen tai Sanan julistaminen on ihmisen tekemistä.
Niinpä hyökkäykseni minua vastaan sanomalla kastetta ihmisteoksi on ihan samaa tasoa kun minä sanoisin uskoasi ihmisteoksi.
- Sola Gratia
jos haluat uskoa Kristukseen Vapahtajanasi ja Herranasi. Ei kukaan epäuskoinen sellaista halua.
Syntien sovitus, jonka Kristus hankki koko maailmalle, koskee myös sinua ja sinun syntejäsi (vrt. 1 Joh. 2:2). Tämä anteeksiantamuksen lahja on sinulle lahjoitettu kristillisessä kasteessa, joten turvaudu siihen, ja myös Raamatun lohdullisiin lupauksiin, joissa luvataan Jumalan armo ja mielisuosio ilmaiseksi ja ehdoitta.- maflo
Ihminen pelastuu ainoastaan uskomalla Herraan Jesukseen henkilökohtaisesti, että Hän on vudattanut verensä minun syntieni sovitukseksi ja Hän on minun elämäni Herra.
Uskon vaikuttaa Pyhä Henki.
Mitkään kasteet eivät ihmistä pelasta, se on suuri eksytys maassamme.
Kun tulet uskoon sinut upotetaan Pyhään Henkeen, siis Pyhä henki tulee asumaan sinuun.
Sano Jeesukselle kyllä, sytytä minussa luottamus sinun sovintotyhösi. - Sola Gratia
maflo kirjoitti:
Ihminen pelastuu ainoastaan uskomalla Herraan Jesukseen henkilökohtaisesti, että Hän on vudattanut verensä minun syntieni sovitukseksi ja Hän on minun elämäni Herra.
Uskon vaikuttaa Pyhä Henki.
Mitkään kasteet eivät ihmistä pelasta, se on suuri eksytys maassamme.
Kun tulet uskoon sinut upotetaan Pyhään Henkeen, siis Pyhä henki tulee asumaan sinuun.
Sano Jeesukselle kyllä, sytytä minussa luottamus sinun sovintotyhösi.Tämä ei ole kastekeskustelu, mutta kun on kysymys siitä, miten uskon varmuutta etsivä ihminen pääsisi omistamaan ehdoista vapaan evankeliumin, ei häntä tule ohjata omiin tekoihin ja ponnisteluihin tarkkailemaan itseään. Kiusattu ihminen tulee ohjata Vapahtajan tykö, turvautumaan Hänen sovitustyöhönsä ja niihin Pyhän Hengen välikappaleisiin, jotka Kristus itse on lähetyskäskyssään tätä tarkoitusta varten säätänyt ja joihin Hän on liittänyt evankeliumin ihanan lupauksen sovitustyöllään hankkimasta syntien sovituksesta.
1. Piet. 3:21: "Vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena." - maflo
Sola Gratia kirjoitti:
Tämä ei ole kastekeskustelu, mutta kun on kysymys siitä, miten uskon varmuutta etsivä ihminen pääsisi omistamaan ehdoista vapaan evankeliumin, ei häntä tule ohjata omiin tekoihin ja ponnisteluihin tarkkailemaan itseään. Kiusattu ihminen tulee ohjata Vapahtajan tykö, turvautumaan Hänen sovitustyöhönsä ja niihin Pyhän Hengen välikappaleisiin, jotka Kristus itse on lähetyskäskyssään tätä tarkoitusta varten säätänyt ja joihin Hän on liittänyt evankeliumin ihanan lupauksen sovitustyöllään hankkimasta syntien sovituksesta.
1. Piet. 3:21: "Vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena."Olen samaa mieltä. Mitkään ihmisen itsensä tai toisten meille tekemät ns. sakramentit ei meitä pelasta.
Vain usko Jeesukseen kristukseen jonka Jeesus vaikuttaa ihmisessä Pyhän Hengen kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2691637Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle371512- 961316
- 181300
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan61217Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101037Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86950Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66925T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43901- 32890