Maailma muuttuu Eskoseni. Pitemmän
aikaa on tullut ihmeteltyä TUV:n julkaisemia
tilastoja, joissa saksalaiset autot ovat
olleen vikatilastojen häntäpäässä.
Nyt siihen on vihdoin tullut muutos ja
sakut ovat ryhdistäytyneet. Saksalaisia
autoja ei enää sovi haukkua, senhän näkee
uusimmista TUV-reposteista.
Minulla on tuttava turvallisuusinsinööri
Berliinissä, saksalainen, ja hän kertoi,
miten temppu tehtiin.
Jätettiin yksinkertaisesti saksalaisten
autojen pikkuviat, suurin osa sähkövikoja,
jotka eivät vaikuta turvallisuuteen, huo-
mioimatta raportissa.
Eikä se turvallisuuteen vaikutakkaan, jos
keskuslukitus, ikkunoiden sähköistys tai
peilien kääntö eivät toimi.
Nyt pitää vaan lukea tarkkaan ruotsalaisten
katsastustilastot, jos haluaa tietää, mitä
kaikkia vikoja missäkin automerkissä esiintyy.
Mutta onneksi ne kaikki autot nykyään kestävät
tuon yleisen takuuajan 3 vuotta. Sittenhän
voi vaihtaa uuteen.
Saksa TUV menetti kasvonsa
21
1855
Vastaukset
- dggds
provo, ei mitään perusteita ollakseen muutakuin veijo esson tietotoimiston aikaan saannoksia!!!
- baarissa
on porukka taas ollu päissään
Kyllä siellä esson baarissa ollaan humalassa,
mutta ettei kovin moni enää munais itseään noilla
lausunnoilla, niin lukekaapa Auto Motor und
Sport-lehden erikoisnumero Gebrauchtwagen 2007.- töissä wunderbaumilla
ja siellä kehoitettiin haisemaan pahalle.
sillä motor und sport on lähes raamattuun verrattava papyrys.
- pikkuviat
"Jätettiin yksinkertaisesti saksalaisten
autojen pikkuviat, suurin osa sähkövikoja,
jotka eivät vaikuta turvallisuuteen, huo-
mioimatta raportissa."
Vaikka jutussa olisi hiukan perääkin (mitä kyllä epäilen), ei edes Saksassa onnistu automerkin valmistusmaan mukaan räätälöity katsastuskriteerien viilaus.
Japanilaiset ovat tässä asiassa mestareita. Siellä on kautta aikojen laadittu oman maan autotuotannon turvaksi ajoneuvojen rakenteita koskevia määräyksiä ja normeja joita ei ole muualla käytössä. Muualta tuotavat autot on siten soputettava japanilaisiin säädöksiin, joka on erittäin kallista ja siten huonontaa ulkomaisen auton kilpailukykyä. - Katsastuksesta
Tarkastetaanko Ruotsissa noiden sähköisten lisävarusteiden, kuten keskuslukituksen, sähköikkunoiden ym. toiminta katsastuksessa? Epäilen että ei, ja tuskin on Saksassakaan tarkastettu edes aikaisemmin. Eiköhän sielläkin katsastuksessa keskitytä etsimään liikenneturvallisuutta vaarantavia vikoja.
Se on vaan Japsifanaatikkojen kuvitelmaa, että TÜVin katsastusvikatilastoon olisi listattu kaikki viat mitä katsastetuissa autoissa on katsastusvuonna ollut. Ja että "Saksa TUV menetti kasvonsa". Jostakin syystä en ole ollenkaan yllättynyt tuosta kommentista. Ainahan se on niin ollut, että "tutkimukset" ja testit joissa Toyota menestyy hyvin ovat luotettavia, ja ne joissa Toyota menestyy vähemmän hyvin ovat epäluotettavia. Ja kai se tulee aina niin olemaankin.Lukekaa nyt tuo käytettyjen autojen erikois-
numero, niin eiköhän kissanpojalle silmät
aukea.
Jatketaan sitten keskustelua saksalaisten,
luotettavien tietojen pohjalta. Mistään
tulosten sorkkimisesta ei ole kysymys,
vaan mitä asioita on painotettu. He rehel-
lisesti sen kertovat.
Ettei ne fanaatikot vain löytyis sieltä
saksalaisleiristä.- japsia
Täpinä kirjoitti:
Lukekaa nyt tuo käytettyjen autojen erikois-
numero, niin eiköhän kissanpojalle silmät
aukea.
Jatketaan sitten keskustelua saksalaisten,
luotettavien tietojen pohjalta. Mistään
tulosten sorkkimisesta ei ole kysymys,
vaan mitä asioita on painotettu. He rehel-
lisesti sen kertovat.
Ettei ne fanaatikot vain löytyis sieltä
saksalaisleiristä.kymmenen joukossa, muissa japseissa pahoja isoja
vikoja jotka johtavat katsatuksessa hylkäykseen.
http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,463171,00.html
- poppajoe
"Mutta onneksi ne kaikki autot nykyään kestävät
tuon yleisen takuuajan 3 vuotta. Sittenhän
voi vaihtaa uuteen."
Ei nykyautoja uskalla pitää kovinkaan paljoa yli takuun loppumisen. Siinä suhteessa Kian Ceed tuo jotain helpotusta tähän tilanteeseen. Maksoivat huollot siihen sittenmitä vaan.
Itselläni on tämän vuosituhannen Bora ja siinä on koko ajan päällä joku sähkövika. Ajotietokone ajoittain pimeänä, kuskin penkinlämmitin kokonaan pimeänä, keskuslukot reistaavat ajoittain, antureita pimenee silloin tällöin, sivupeilin lämmittimistä teho pois eli sulattaa osan peiliä jne. Täysin surkea peli sähköjen osalta mutta teknisesti toimii ja kulkee kunhan vaan pääsee autoon sisään.- autotkin ovat
yksilöitä, terveisin Golf variant 2005, 68 000km,
takuukorjaukset tähän mennessä nolla.
Ihan turha takuu ollut.
- sen johtopäätöksen,
että eurooppalaisissa on noita tilastoissa näkymättömiä pikkuvikoja ja japanilaisissa taas
enemmän noita katsastuksessa hylkäyksen aiheuttavia vakavampia vikoja?
Eli jarrut, ohjaus, kantavien rakenteiden ruostevauriot, valot jne.
Ostajan valintahan se tietysti on mitä painottaa...- A8...
Täpinä kirjoitti:
Valitettavasti tuo minun ihannoima Audi
ei vieläkään yltänyt vähävikaisimmaksi.Top kympissä, ihan hyvä suoritus.
- arnddhn5ess6
w
- hävisi se viimeinenkin
harhakäsitys, Tüv:n jättäessä pois eurooppalaisia
vaivanneet pikkuviat näyttää katsatuslistat todellisen totuuden mikä auto on liikenteessä ajo-ja turvavarusteiden osalta kunnossa ja mikä ei.
Kiitos TÜV!- OOOO
Kummasti kalahti omaan nilkkaan nuo ajotopinan höpötykset.
- voi olla vikoja
OOOO kirjoitti:
Kummasti kalahti omaan nilkkaan nuo ajotopinan höpötykset.
Kunhan se käyntiin lähtee ja menee
katsastuksessa läpi. Sellaisiahan
meidän autokannasta on suurin osa.
Vanhoissa autoissa niitä ei edes
kannata korjattaa. Tämäkö on sitä
laatua?
Väitän, että 5 vuotta vanhasta europpa-
laisesta autosta kuin autosta löytyy
5kpl noita korjaamattomia pikku harmeja. - Ennemmin
voi olla vikoja kirjoitti:
Kunhan se käyntiin lähtee ja menee
katsastuksessa läpi. Sellaisiahan
meidän autokannasta on suurin osa.
Vanhoissa autoissa niitä ei edes
kannata korjattaa. Tämäkö on sitä
laatua?
Väitän, että 5 vuotta vanhasta europpa-
laisesta autosta kuin autosta löytyy
5kpl noita korjaamattomia pikku harmeja.ajan sellaisella autolla, jossa on toimivat jarrut, ohjaus, päästöt ok, eikä ylimääräisiä tuuletusreikiä
pelleissä.
Toisille taas merkitsee enemmän, että sähköpeilit pelaa, ok.
Ostajan valinta.
- tarkkoja
päästöjen suhteen. Siellä on pajon
puhuttu päästöistä. Keskustelu alkoi
jo 10 vuotta sitten. Heidän mielestä
suuret päästöt on suuri vika, niin kuin
onkin. Japanilaiset eivät ehken pärjää
noissa päästöjen paikkansapitävyydessä
niin hyvin kuin saksalaiset ja tulevat
hylätyiksi. - kaveri vain
veikkauksella ja kertoi kaikki tulevan vuoden lottonumerot!
kiitos. - ontuu...
BMW 500-s, sijalla 72, BMW 300-s. sijalla 77, X5 sijalla 85 ja Mini sijalla 84.
Mercedes S-sarja sijalla 69, E-sarja sijalla 73 ja ML sijalla 96.
Audi TT sijalla 50 ja A6 sijalla 70.
Opel Zafira sijalla 66, Omega sijalla 79 ja Frontera sijalla 93.
Volkswagen Passat sijalla 59, Lupo sijalla 61 ja Sharan sijalla 112.
Ford Ka sijalla 63, Mondeo sijalla 65 ja Galaxy sijalla 105.
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022356- 1211944
- 921519
- 1381459
- 1171276
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741268Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221200Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631141- 511107
- 381052