Hengellinen juutalainen = hengellinen adventisti

kutsumme näin

Adventistit ovat hengellisiä juutalaisia.

3

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin vaan on

Vanha liitto oli koko Israelin kanssa. Jeremiassa kerrotaan liitosta Juudan heimonkin kanssa erossa muusta Israelista. ->Jer.31:
      31. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton; Tuohon liittoon joka on Juudan heimolle ei pakanoita oteta. Huomaappa mikä ero on Juudan ja Israelin välille profeetan kautta luvattu-> Jer.31:33. Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Kuten huomaat, Israelille vain luvattiin laki kirjoitettavaksi sisimpään. Miksikö? Juudan heimolle jäi Mooses ja Mooseksen kautta tehty vanha liitto. Mutta heillä on myös jakeen 31. lupaus kuulumisesta myös Uuteen liittoon. Ja Herra pitää lupauksensa ja sanansa! Niinkuin huomaat, juutalaisiksi emme ole tarkoitetut oksastettaviksi vaan Kristuksen nuhteettomuuden välityksellä Jeremian tarkoittamaan Israeliin."Roomalaiskirje:
      9:4 ovat israelilaisia; heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset; "Johanneksen evankeliumi:
      4:22 "Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista. ""

• kymmenykset

Adventistit väitävät olevansa hengellisiä israelilaisia = hengellisiä juutalaisia joille laki on tärkein pointti omassa uskossaan.

• kymmenykset kirjoitti:

Adventistit väitävät olevansa hengellisiä israelilaisia = hengellisiä juutalaisia joille laki on tärkein pointti omassa uskossaan.

En tunne asiaa, mutta ehkä tällaisia mielikuvia luodaan. Se olisi kovin paha asia.

Nimittäin vapaa kana munii paremmin. Olen varma, että seurakunnat kasvaisivat nopeammin ja taloudellinen siunaus olisi isompi, jos sanouduttaisiin Paavalin lailla irti laista ja alettaisiin julistaa sydämellistä vapautta Kristuksessamme.

Vaatimukset kuuluivat vanhoihin liittoihin. Jeesuksen antamaan veren liittoon kuuluu vapaa antaminen. Maksaminen on eri kuin antaminen.
        Lahja annetaan, eikä sitä voida vaatia. Eri asiat.

Luukkaan evankeliumi:
        3:11 Hän vastasi ja sanoi heille: "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon toisen sille, joka on ilman; ja jolla on ruokaa, tehköön samoin."

Roomalaiskirje:
        12:8 jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.

2.Korinttolaiskirje:
        9:7 Antakoon kukin, niinkuin hänen sydämensä vaatii, ei surkeillen eikä pakosta; sillä iloista antajaa Jumala rakastaa.

1.Tessalonikalaiskirje:
        3:12 Ja teille Herra antakoon yhä enemmän ja runsaammin rakkautta toisianne kohtaan ja kaikkia kohtaan, niinkuin meilläkin on teitä kohtaan,

2.Tessalonikalaiskirje:
        3:16 Mutta itse rauhan Herra antakoon teille rauhan, aina ja kaikella tavalla. Herra olkoon kaikkien teidän kanssanne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      138
      1329
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      39
      916
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      35
      661
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      600
    5. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      588
    7. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      25
      565
    8. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      557
    9. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      17
      553
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      523
    Aihe