Kokemus kastamisesta

m-ilian

Siitä on huimasti aikaa, kun viimeksi olen ollut ristiäisissä. Menneenä viikonloppuna pääsin tuota epäreilua ja ymmärtämättömien ihmisten/vanhempien touhua seuraamaan.
Surettaa vieläkin, kun paikalla olleet olivat puolisukulaisia..mukavia ihmisiä...nyökyttelivät autuaan tietämättöminä hyväksyvästi papille, tajuamatta mitä oikeasti tekevät.

Nuori naispappi jutteli litaniansa harjoitellulla monotonisella äänellä ja silmissä -outoa kyllä-, oli kummallinen tuijottava katse.
Hänestä näki heti ensikättelyllä, ettei ollut oma itsensä, vaan jotain muuta. Tämä sama ilmiö on jokaisen uskonnollisen henkilön kohdalla olemassa; koitetaan (huonolla menestyksellä) olla jotain muuta...Hymyillään maireasti ja ollaan NIIN asiallista ja mukavaa.

Papin tokaistua kuuluisat sanat: "...ja jokainen päiväsi on suunniteltu etukäteen" (en muista miten sanatarkasti meni), minulla kipristyi varpaat, kun olisin halunnut kysyä muutamia kysymyksiä.
Tilaisuus oli harmittavan lyhyt. Pappi kun olisi ollut ehkä sopiva haastateltava!
Bileet kyllä jatkui syömingeillä, mutta pappi otti käpälät alleen välittömästi aamenen jälkeen.

Miten voi olla mahdollista, että tässä "uskontovapaassa" maassa lapset pakotetaan seurakuntiin, eikä kukaan ymmärrä kunnioittaa myös lapsen vapaata tahtoa..
Seurakuntiin liittymisille kannatan edelleenkin kunnon ikärajaa, ja se olisi lähempänä kolmeakymppiä.
On moraalitonta pakkokastaa LAPSI kuulumaan johonkin, mikä voi surkeimmillaan saada aikaan järjetöntä pahaa, syyllisyydentunnosta kituvaa pientä mieltä, PEDOFILIAA...lista on kammottavan pitkä! Lapsella tulisi olla uskonnoista/aivopesusta vapaa lapsuus!

Mitä mieltä olette palstalaiset Atte-toverit?
Kevään kunniaksi (ahhaahhaa) voisi järjestää vaikka pienen marssin pääkaupunkimme kulmilla kirkon ja valtion erottamisen eteen? Samoin lasten pakkokastamisen lopettamiselle.
Haetaan media mukaan tapahtumaan ja napataan kissa pöydälle?

22

1432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tristar

Hyvä avausjakso, eikö? marssi kirkon ja valtion erottamisen puolesta? Puheita eduskuntatalon rappusilla? *kämmenet syyhyää*

Minä ainakin lähden. Marssitaanko kahdestaan vai tuleeko muita?

• m-ilian

Luulen, että saadaan kyllä porukkaa mukaan. Pitää alkaa tiedottamaan monessa eri paikassa!

Mikäs pannaan päivämääräksi ja miten homma toteutetaan?
        Päivämäärän tosin kannattanee olla alkukesän puolella; on aikaa tiedottaa ja saada ihmisiä mukaan?
        Pitäs kekkasta varoja johonkin isomman mainoksen/ilmoituksen laittoon esim. hesariin? (kai joku yleisnönosastokin olisi ok?)
        Marssista voisi ilmineerata muutamalle medialle myös.

Kokoontuminen johinkin hyvään paikkaan, mikki tai ämyri mukaan tietysti pieni lava/puhujan pönttö.
        Osallistujat voisivat jokainen mahdollisuuksien mukaan ulostella koneiltaan ulos aanelosia eli rosyyreja levitykseen ohikulkijoille.

Marssi kuvataan ja jututetaan porukkaa, ulkopuolisia jne.

*Kädet syyhyää kans!!!*

• Kas näin
        m-ilian kirjoitti:

Luulen, että saadaan kyllä porukkaa mukaan. Pitää alkaa tiedottamaan monessa eri paikassa!

Mikäs pannaan päivämääräksi ja miten homma toteutetaan?
        Päivämäärän tosin kannattanee olla alkukesän puolella; on aikaa tiedottaa ja saada ihmisiä mukaan?
        Pitäs kekkasta varoja johonkin isomman mainoksen/ilmoituksen laittoon esim. hesariin? (kai joku yleisnönosastokin olisi ok?)
        Marssista voisi ilmineerata muutamalle medialle myös.

Kokoontuminen johinkin hyvään paikkaan, mikki tai ämyri mukaan tietysti pieni lava/puhujan pönttö.
        Osallistujat voisivat jokainen mahdollisuuksien mukaan ulostella koneiltaan ulos aanelosia eli rosyyreja levitykseen ohikulkijoille.

Marssi kuvataan ja jututetaan porukkaa, ulkopuolisia jne.

*Kädet syyhyää kans!!!*

Helsingin Vapaa-ajattelijat ovat perinteisesti järjestäneet mielenosoituksen Eduskunnan avajaispäivänä. Kannattaa kysyä, sieltä lähtee porukkaa mieltään osoittamaan joka tapauksessa.

• Tristar
        Kas näin kirjoitti:

Helsingin Vapaa-ajattelijat ovat perinteisesti järjestäneet mielenosoituksen Eduskunnan avajaispäivänä. Kannattaa kysyä, sieltä lähtee porukkaa mieltään osoittamaan joka tapauksessa.

kiitoksia vinkistä. En tiennytkään!

• vihtuilija

No, voinenhan miä lähteäkin marssimaa entisenä varusmies-soittokunnan kirjurina.

Voitas ottaa marssimusiikiksi marssiversio kimpaleesta joka menee:"Väinö,väinö, missä on se väinö".

• Atte Ateisti

Meidänkin lapsi kastettiin.

Joo. Niin siinä kävi. Vaimo halusi.

Ja ajattelinhan minä että mikä siinä. Nopeastihan se on ohi, ei satu eikä sillä ole seurauksia.

Niinhän minä luulin.

Sitten pappimme kiiluvin silminä kysyi meiltä (kuuluu kaavaan) vanhemmilta siinä kaikkien kutsuvieraiden edessä: "Haluatteko että tämä lapsi kastetaan kristilliseen uskoon?"

Ja minäkin, ateistiksi tiedetty olin siinä pakotettu sanomaan: "Tahdon..." Oliko vaihtoehtoja?

Siis tahdoin, tietäen seuraukset, tietäen velvoitteet.

Tietäen lapseni tulevan kutsutuksi rippikouluun, saavan erota vasta 18-vuotiaana, ja joutuvan maksamaan kirkollisveroa ellei hän ole tarpeeksi viisas vanhempiensa tahtoa uhmaten eroamaan kirkosta ennen kuin alkaa ansiotyössä tienata kirkon hyväksi.

Kaiken tämän vapaasta tahdostani. Surkeaa.

• m-ilian

Eipäs sulla tainnut vaihtoehtoja olla. Harmillista.
        Itse en henk.koht oikein ymmärrä, miksi olla liitossa ja perustaa perhettä ihmisen kans, jolla on niinkin erilaiset arvot kuin sulla tän asian suhteen...? Ei pahalla, mutta kun tuntuu hiertävän kuitenkin.
        Tietääkö vaimo sun kannan asioille?

• tsepe

Ennen papeiksi hakeutui vahvoja miehiä, joilla oli vahvat mielipiteet. Kun pappi jyrisi saarnatuolissa, tunsi paatuneinkin syntinen piston omassatunnossaan.

Nykyään papiksi hakeutuvat ne luokan hiljaiset ja hennot tytöt, jotka tulevat uskoon teini-iän identiteettikriisin myllerryksessä. Pappeina he yrittävät olla miellyttäviä, yrittävät hoitaa papin virkaa samalla tunnollisuudella kuin tkeivät aikoinaan kotiläksyjään.

Jos joku "vanhakantainen" pappi sanoo asioita suoraan, leimataan hänet nykyään ties miksi fasistisovinistinatsiksi. Piipittäjät valtaavat kirkon. Mikä on tietenkin näin ateistin näkökulmasta hyvä juttu. Kirkko tuhoaa itse oman auktoriteettinsä.

• Ei kiitos.

Koti on minun omani, paitsi jos valtio päättää pakkolunastaa sen minulta pilkkahinnalla.

Uskontoa en pidä minään.

Isänmaa on melko vieras käsite. Minä ainakaan en ole valmis kuolemaan tai jättämään pallejani mihinkään itärajan metsiin isänmaan takia.

• humani

Sanoipa pastori tuossa taannoin noin vuosi sitten kun eräs sukulaiseni potkaisi tyhjää: "On aika elää, on aika kuolla... on aika tappaa, on aika rakentaa.

Suoraan sanottuna mitä V****a :) Miten tappamisenkin saa ympättyä hautajaishöpinöihin. Noh joka tapauksessa oli naurussa pitelemistä.

• Kasteelle tulee mennä kun tekee henkilökohtaisen ratkaisun seurata Jeesusta Herranaan.Kasteessa jätetetään vanha ihminen ja tullaan uudeksi ihmiseksi.Lapsikin voi mennä kasteelle,kun ymmärtää nämä asiat,että ihminen menee kadotukseen ilman Jeesusta mutta voi pelastua ottamalla Jeesuksen sydämeen.Muuten suositelen tän palstan ateisteille mietimään ikuisuus kysymyksiä,missä haluatte olla kuoltuanne,kuumassa pätsissä vai taivaasa,missä ei oo kipua,itkua ym hyvää kevättä.t:AKSU521.PS hot lennon tämä koskee suakin

• Milian Ei.Rek.

Näin minäkin olen ymmärtänyt, ettei lapsikaste ole raamatullinen. Mutta kun teitä kuppikuntia on sen sata (lahkot) niin en ala väittelemän asiasta. Pointtini on se, että ihmisen tulee olla täysi-ikäinen ja kaikissa järjen voimissaan tehdessään päätöksen liittyä seurakuntaan/uskonnolliseen ryhmään.

>>>...missä haluatte olla kuoltuanne,kuumassa pätsissä vai taivaasa,missä ei oo kipua,itkua ym

• KirkonRipuli

Joko siis olet hellari, tai palat helvetissä. Noin se miekkalähetys nykyään toimii. Ällöttävää paskaa, uskooko tohon vielä joku? Ja v!tut me mitää ikuisuusolioita olla, lihaa ja verta. Mädännytää kuoleman jälkee. Tuut sieki huomaamaa ajastais...

• Meikku

Kuvitteletko sinä ihan oikeasti, että joku ottaa tosissaan nuo helvetin pätsi jutut. Onkohan se suomalainen nimitys vanha vihtahousu tullut siitä, kun tarujen saatana on niin kova saunomaan.

• Kas näin

poistettiin? Mitä epäasiallista siinä oli? Kuka sen halusi pois?

• SemiSeppä

Viestiketju oli mielenkiintoinen ja näytti herättävän paljonkin mielipiteitä.

Syy poistoon lienee ollut asiaton nimittely tiettyjä ryhmiä kohtaan. Niissä ilmeni jo hieman rasistisia piirteitä.

• Kas näin
        SemiSeppä kirjoitti:

Viestiketju oli mielenkiintoinen ja näytti herättävän paljonkin mielipiteitä.

Syy poistoon lienee ollut asiaton nimittely tiettyjä ryhmiä kohtaan. Niissä ilmeni jo hieman rasistisia piirteitä.

plaraisin heti läpi kaikki muslimi-, maaahanmuuttaja ym. palstat, joilla vieraileva henkilö todennäköisesti itki tämän keskustelun sisällöstä ylläpidolle, ja ilmiantaisin jokaisen viestin joka ei noudata tasa-arvo-humanisti-sekulaarista ideologiaani.

Itse asiassa, juuri muslimipalsta taitaa olla se, jolla ei hyväksytä mitään "vääriä" mielipiteitä. Ja tähän keskusteluunhan osallstui juuri joku melko varmasti islaminuskoinen ympärileikkausta ihannoinut. Lyhyet jäljet, ja silleen.

• Kas näin
        Kas näin kirjoitti:

plaraisin heti läpi kaikki muslimi-, maaahanmuuttaja ym. palstat, joilla vieraileva henkilö todennäköisesti itki tämän keskustelun sisällöstä ylläpidolle, ja ilmiantaisin jokaisen viestin joka ei noudata tasa-arvo-humanisti-sekulaarista ideologiaani.

Itse asiassa, juuri muslimipalsta taitaa olla se, jolla ei hyväksytä mitään "vääriä" mielipiteitä. Ja tähän keskusteluunhan osallstui juuri joku melko varmasti islaminuskoinen ympärileikkausta ihannoinut. Lyhyet jäljet, ja silleen.

Eilen mainitsin keskustelukumppanille, että vaparit kyllä vastustavat ympärileikkausta, niin sekin poistettiin? Voisiko viesteistä pahastunut ilmoittautua, niin selviäisi, että mikä niissä oikein on vikana?

• Kas näin
        Kas näin kirjoitti:

Eilen mainitsin keskustelukumppanille, että vaparit kyllä vastustavat ympärileikkausta, niin sekin poistettiin? Voisiko viesteistä pahastunut ilmoittautua, niin selviäisi, että mikä niissä oikein on vikana?

nimimerkki "meijuu"han se niitä viestejä poisti, ja tänään kyselee ympärileikkausta vastustavien tieteellisten todisteiden perään, poistettuaan ne eilen keskustelusta. Huoh... jotkut uskovaiset ovat vain röyhkeämpiä kuin toiset.

• SemiSeppä
        Kas näin kirjoitti:

nimimerkki "meijuu"han se niitä viestejä poisti, ja tänään kyselee ympärileikkausta vastustavien tieteellisten todisteiden perään, poistettuaan ne eilen keskustelusta. Huoh... jotkut uskovaiset ovat vain röyhkeämpiä kuin toiset.

Lueskelemassa muslimipalstalla ja siellä ollaan aika herkkähipiäisiä minkälaisia keskusteluja sallitaan. Heidän asiansa eivät minua sen enempää kiinnosta, joten en sinne kirjoittelekaan.

• Kas näin
        SemiSeppä kirjoitti:

Lueskelemassa muslimipalstalla ja siellä ollaan aika herkkähipiäisiä minkälaisia keskusteluja sallitaan. Heidän asiansa eivät minua sen enempää kiinnosta, joten en sinne kirjoittelekaan.

kaikille vähänkin kritisoiville mielipiteille, kun sinne on paljon kirjoitellut ihmisiä, jotka ovat oikeasti asiattomia. Hehän itse asiassa käyttäytyvät rasistisesti itse nyt, kun niputtavat ilman harkintaa kaikki vähänkin (heitä) provosoivat mielipiteet asiattomiksi.

Mutta että pilaavat ateistipalstan keskusteluja samalla ahdasmielisyydellä, se on mielestäni väärin. Tämä ei ole islam-palsta, eikä täällä tarvitse miellyttää ainuttakaan muslimia tai heidän fanityttöään. Enkä ainakaan minä ole nähnyt täällä vielä ainuttakaan viestiä joka olisi tehnyt mieli sensuroida, siitä huolimatta että jo varmaankin sata kertaa eri kaverit ovat postanneet, että "ateismi on uskonto jne.".

Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6129
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      49
      4156
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4031
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3883
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2978
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2597
    7. 41
      2595
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      29
      2286
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2151
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      451
      1865
    Aihe