Lomamatka meni piloille naisten takia, saatana! :D

Niinhän se on: Aina mennään naisten ehdoilla eteenpäin. Vaimo ja tytär määräävät mihin päin mennään lomamatkalle, missä käydään kylässä, mitä ostetaan, mitä syödään ja mikä pahinta mitä HARRASTETAAN! Satun olemaan maailman paras pienoismallien tekijä ja haluaisin viedä perheeni
nyt keväällä Slovakiaan, mutta siellä on kuullemma liian kylmä!? Ei minua sääasiat kiinnosta vaan lähinnä sikäläiset sotamuseot. Mikä olisikaan rentouttavampaa kuin kiipeillä T-34: sten ISU-152: sten, T-26: sten päällä ja tutkia niitä perinpohjin? (Noviiseille tiedoksi: ovat panssarivaunuja)
Nyt sitten mennäänkin teneriffalle viikon päästä ja kanarian saarillahan ei oo mitään kivaa nähtävää. Vain sangriaa, aurinkoa ja mikä pahinta naisten shoppailureissut :( Suorastaan oksettaa ne värikkäät rätit, korut, kassit ja ne teennäiset muistoesineet joita teille naisille tyrkytetään näissä banaanivaltioiden turistirysissä. Sitä paitsi nämä alaarvoisista materiaaleista valmistetut romut maksavat nykyään aika paljon. No, mitäpä en tekisi perheen hyvinvoinnin puolesta...


"Matkailu ilman kulttuurin kohtaamista on täysin turhaa"


MarttyyriMallari-TTt

17

1408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyrkki&hella

      Itsepä olet työntynyt sinne kaulimen ja pesukoneen väliin. Voit syyttää vain itseäsi.

      Tai no joo... provosi paistaa kilometrin päähän. Etkö nyt parempaa keksinyt? Edes vapun kunniaksi?

    • jos leikitään, että tää ei ole provo, niin eikö voi tehdä kompromisseja:
      - esim. mennä nyt sitten naisten ehdoilla Teneriffalle ja purra hammasta kuin kunnon mies ainakin ja sitten seuraavalla reissulla mennä miesten ehdoilla?
      - tai että rouvat menee aurinkorannoille ja itse lähdet Slovakiaan?
      - tai ette mene kukaan minnekään vaan kyräilette kotona toisianne ;).

      Sitäpaitsi aurinkorannoilla ei ole pakko tehdä (tietääkseni, en ole kyllä pahemmin sellaisilla viihtynyt) ostoksia. Voi vaikka vuokrata fillarin ja lähteä muihin maisemiin. Tiedä mitä kaikkea voi löytää turistirysien ulkopuolelta. Näin on ainakin minulla käynyt.

      • En tiedä onko tämä viehättävä nainen nimmariltaan maestria naimisissa vai ei, mutta jos ei oo niin kerronpa hälle vähän avioelämästä: kun nainen ja mies perustaa perheen, niin he ovat aika sidoksissa toisiinsa. Tiedän, luulin aluksi itsekin että vieläkin voisi viettää poikamieselämää ja harhailla museoissa, iskeä naisia, ryypiskellä, tehdä pienoismalleja, opiskella ja muuta mukavaa. EI VOI!
        Nythän on niin että jonkun on tuotava leipä pöytään ja se taakka on MarttyyriMallari-TTt: n voimakkailla harteilla. Sitten kun maailmaan syntyi pikku lapsosemme niin tämä vastuu vain tuli konkreettisemmaksi minun kohdalla. Voisin tietty valittaa että miksi me miehet joudutaan tekemään kaikki raskaat hommat ja sitten vielä mukautua naisten tahtoon: Ehkä siksi että heitä on 2/3 osaa tässä perheyhteisössä. Mitä tulee taas tuohon ehdotukseesi lomasta erillään, niin haluaisinpa
        nähdä jonkun naispuolisien joka suostuisi sellaiseen järjestelyyn :D
        Ei ne suostu, mutta tuo sinun ehdotuksesi seuraavan lomamatkan tekemisestä minun ehdoillani voisi toteua tietyin rajoituksin (lue viime vuoden keväällä kirjoittamani essee Naisten-logiikka palstalle, kyse oli silloin puolan-matkasta)


        "Voittajakin joutuu tekemään kompromisseja, ettei jää ilman tiettyjä avioelämään kuuluvia elämyksiä"


        MarttyyriMallari-TTt


      • MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        En tiedä onko tämä viehättävä nainen nimmariltaan maestria naimisissa vai ei, mutta jos ei oo niin kerronpa hälle vähän avioelämästä: kun nainen ja mies perustaa perheen, niin he ovat aika sidoksissa toisiinsa. Tiedän, luulin aluksi itsekin että vieläkin voisi viettää poikamieselämää ja harhailla museoissa, iskeä naisia, ryypiskellä, tehdä pienoismalleja, opiskella ja muuta mukavaa. EI VOI!
        Nythän on niin että jonkun on tuotava leipä pöytään ja se taakka on MarttyyriMallari-TTt: n voimakkailla harteilla. Sitten kun maailmaan syntyi pikku lapsosemme niin tämä vastuu vain tuli konkreettisemmaksi minun kohdalla. Voisin tietty valittaa että miksi me miehet joudutaan tekemään kaikki raskaat hommat ja sitten vielä mukautua naisten tahtoon: Ehkä siksi että heitä on 2/3 osaa tässä perheyhteisössä. Mitä tulee taas tuohon ehdotukseesi lomasta erillään, niin haluaisinpa
        nähdä jonkun naispuolisien joka suostuisi sellaiseen järjestelyyn :D
        Ei ne suostu, mutta tuo sinun ehdotuksesi seuraavan lomamatkan tekemisestä minun ehdoillani voisi toteua tietyin rajoituksin (lue viime vuoden keväällä kirjoittamani essee Naisten-logiikka palstalle, kyse oli silloin puolan-matkasta)


        "Voittajakin joutuu tekemään kompromisseja, ettei jää ilman tiettyjä avioelämään kuuluvia elämyksiä"


        MarttyyriMallari-TTt

        naimisissa. Ja itsekin muuten lomailin sinä aikana itsekseni, samoin tämä eksäni sai tehdä omia reissujaan.

        Toki mies ja nainen ovat avioliitossa sidoksissa toisiinsa, mutta ei se käsittääkseni tarkoita sitä, että luopuisi omaista mielenkiinnoistaan. Kuten sanoin, on käsittääkseni vain neuvottelukysymys, jotta molemmat saavat mitä haluavat, vaikkakin sitten pidemmällä aikavälillä. Avioliiton pitänee kuitenkin olla molemminpuolisesti tyydyttävä jatkuakseen. Minun mielestäni avioliitto on siis edelleenkin(olen aiemmin kirjoittanut tästä) verrattavissa yritystoimintaan. No, olen ehkä opiskellut liikaa liiketoimintaa. Toisin sanoen kyse on hyödykkeiden vaihdosta. Okei, tää kuulostaa omaan korvaankin tosi kylmältä, eli totta kai tunteitakin pitää olla.

        Tjaah, nyt luultavasti saan kommenttia siitä, että miksi sitten olen itse eronnut, jos kerta 'tiedän' kaikkea. On kuitenkin asioita, joita ihmisen ei tarvitse sietää. Paremmalla onnella ensi kerralla siis :). Minä kumminkin tiedän, mitä minä tarvitsen, ja olen valmis joustamaan toisen eteen, jotta hänkin saa tarvitsemansa, kunhan asioista sovitaan.


      • heheheheh
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        En tiedä onko tämä viehättävä nainen nimmariltaan maestria naimisissa vai ei, mutta jos ei oo niin kerronpa hälle vähän avioelämästä: kun nainen ja mies perustaa perheen, niin he ovat aika sidoksissa toisiinsa. Tiedän, luulin aluksi itsekin että vieläkin voisi viettää poikamieselämää ja harhailla museoissa, iskeä naisia, ryypiskellä, tehdä pienoismalleja, opiskella ja muuta mukavaa. EI VOI!
        Nythän on niin että jonkun on tuotava leipä pöytään ja se taakka on MarttyyriMallari-TTt: n voimakkailla harteilla. Sitten kun maailmaan syntyi pikku lapsosemme niin tämä vastuu vain tuli konkreettisemmaksi minun kohdalla. Voisin tietty valittaa että miksi me miehet joudutaan tekemään kaikki raskaat hommat ja sitten vielä mukautua naisten tahtoon: Ehkä siksi että heitä on 2/3 osaa tässä perheyhteisössä. Mitä tulee taas tuohon ehdotukseesi lomasta erillään, niin haluaisinpa
        nähdä jonkun naispuolisien joka suostuisi sellaiseen järjestelyyn :D
        Ei ne suostu, mutta tuo sinun ehdotuksesi seuraavan lomamatkan tekemisestä minun ehdoillani voisi toteua tietyin rajoituksin (lue viime vuoden keväällä kirjoittamani essee Naisten-logiikka palstalle, kyse oli silloin puolan-matkasta)


        "Voittajakin joutuu tekemään kompromisseja, ettei jää ilman tiettyjä avioelämään kuuluvia elämyksiä"


        MarttyyriMallari-TTt

        Käyhän Kerttula ensin koulut loppuun ja vasta sitten tule puhumaan aikuisten kanssa aikuisten asioista.


      • maestria kirjoitti:

        naimisissa. Ja itsekin muuten lomailin sinä aikana itsekseni, samoin tämä eksäni sai tehdä omia reissujaan.

        Toki mies ja nainen ovat avioliitossa sidoksissa toisiinsa, mutta ei se käsittääkseni tarkoita sitä, että luopuisi omaista mielenkiinnoistaan. Kuten sanoin, on käsittääkseni vain neuvottelukysymys, jotta molemmat saavat mitä haluavat, vaikkakin sitten pidemmällä aikavälillä. Avioliiton pitänee kuitenkin olla molemminpuolisesti tyydyttävä jatkuakseen. Minun mielestäni avioliitto on siis edelleenkin(olen aiemmin kirjoittanut tästä) verrattavissa yritystoimintaan. No, olen ehkä opiskellut liikaa liiketoimintaa. Toisin sanoen kyse on hyödykkeiden vaihdosta. Okei, tää kuulostaa omaan korvaankin tosi kylmältä, eli totta kai tunteitakin pitää olla.

        Tjaah, nyt luultavasti saan kommenttia siitä, että miksi sitten olen itse eronnut, jos kerta 'tiedän' kaikkea. On kuitenkin asioita, joita ihmisen ei tarvitse sietää. Paremmalla onnella ensi kerralla siis :). Minä kumminkin tiedän, mitä minä tarvitsen, ja olen valmis joustamaan toisen eteen, jotta hänkin saa tarvitsemansa, kunhan asioista sovitaan.

        Sinähän oletkin omillasi pärjäävä nykyaikainen nainen ja et välttämättä meitä miehiä kaipaa.
        Eli, sinulla on töitä, rahaa, auto ja omistat asunnon. Ei siihen idylliin kannata mitään miestä sotkea. Suurin osa naisista on kuitenkin vielä taloudellisesti riippuvaisia miehestään ja jos ei olisi, niin ei mitään perheitäkään enää muodostettaisi. Kuvasit erinomaisesti naisten ajatuksia suhteesta: se on teille liiketoimintaa. Me miehet hankitaan kaikki teille ja
        saadaan sitten kuulla kaiken lisäksi mitä luusereita ollaan. Naisiltahan (suomalaisilta naisilta) puuttuu kyky empatiaan ja eipä niitä tunteitakaan liiemmin näy.
        Allekirjoittanut on sen verran lahjakas henkilö, että pitäisi varmaan kirjoittaa jonnekkin nettipalstalle: "Miten mies selviytyy suhteen rasituksista"-opas. MarttyyriMallari-TTt on henkilö joka on nähnyt maailmaa ja osaa kertoa sellaisenkin
        detaljin muiden maiden naisista että he ovat totaalisesti erinlaisia kun nämä kotimaiset vastineet. No, se on sitten eri aihe. Amen.


        "Takes two to make one"


        MarttyyriMallari-TTt


      • Mmaestria
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

        Sinähän oletkin omillasi pärjäävä nykyaikainen nainen ja et välttämättä meitä miehiä kaipaa.
        Eli, sinulla on töitä, rahaa, auto ja omistat asunnon. Ei siihen idylliin kannata mitään miestä sotkea. Suurin osa naisista on kuitenkin vielä taloudellisesti riippuvaisia miehestään ja jos ei olisi, niin ei mitään perheitäkään enää muodostettaisi. Kuvasit erinomaisesti naisten ajatuksia suhteesta: se on teille liiketoimintaa. Me miehet hankitaan kaikki teille ja
        saadaan sitten kuulla kaiken lisäksi mitä luusereita ollaan. Naisiltahan (suomalaisilta naisilta) puuttuu kyky empatiaan ja eipä niitä tunteitakaan liiemmin näy.
        Allekirjoittanut on sen verran lahjakas henkilö, että pitäisi varmaan kirjoittaa jonnekkin nettipalstalle: "Miten mies selviytyy suhteen rasituksista"-opas. MarttyyriMallari-TTt on henkilö joka on nähnyt maailmaa ja osaa kertoa sellaisenkin
        detaljin muiden maiden naisista että he ovat totaalisesti erinlaisia kun nämä kotimaiset vastineet. No, se on sitten eri aihe. Amen.


        "Takes two to make one"


        MarttyyriMallari-TTt

        olenkin. Voin myöntää hyvinkin, että tarvitsen miestä, mutta en ketä tahansa. Mutta en elättämään, elätiksi tvs. vaan ihan mieluiten tasavertaiseksi kumppaniksi. En ole ikinä ollut keneltäkään mieheltä mitään vailla, tuskin niin tulee tapahtumaankaan. Oma käsitykseni parisuhteesta on siis, että molemmat tuovat siihen oman osansa, mikäli et ole riittävän sisälukutaitoinen ymmärtääksesi tätä edellisestä tekstistäni. Tämä tarkoittaa myös taloudellisesti molempien panosta.

        Jatkan ajatustani liiketoiminnasta puhtaasti evoluutiopsykologiaan; ei luonnossakaan tehdä mitään turhaan. Ts. lajin jatkumon kannalta epäkäytännöllinen käyttäytyminen karsiutuu ennen pitkää.

        Kysehän on pitkälti siitä, mitä itse hakee. Sinä ilmiselvästi olet hakenut eri asioita kuin minä, ja olet sitten ehkä pettynyt suhteessasi. Asiat on siitä hyviä, että niille voi tehdä jotain.

        Mutta nyt, oikein hyvää vappua! Pahoittelut mahdollisista tekstivirheistä, johtuvat kuplivan juoman vaikutuksesta.


      • Mmaestria kirjoitti:

        olenkin. Voin myöntää hyvinkin, että tarvitsen miestä, mutta en ketä tahansa. Mutta en elättämään, elätiksi tvs. vaan ihan mieluiten tasavertaiseksi kumppaniksi. En ole ikinä ollut keneltäkään mieheltä mitään vailla, tuskin niin tulee tapahtumaankaan. Oma käsitykseni parisuhteesta on siis, että molemmat tuovat siihen oman osansa, mikäli et ole riittävän sisälukutaitoinen ymmärtääksesi tätä edellisestä tekstistäni. Tämä tarkoittaa myös taloudellisesti molempien panosta.

        Jatkan ajatustani liiketoiminnasta puhtaasti evoluutiopsykologiaan; ei luonnossakaan tehdä mitään turhaan. Ts. lajin jatkumon kannalta epäkäytännöllinen käyttäytyminen karsiutuu ennen pitkää.

        Kysehän on pitkälti siitä, mitä itse hakee. Sinä ilmiselvästi olet hakenut eri asioita kuin minä, ja olet sitten ehkä pettynyt suhteessasi. Asiat on siitä hyviä, että niille voi tehdä jotain.

        Mutta nyt, oikein hyvää vappua! Pahoittelut mahdollisista tekstivirheistä, johtuvat kuplivan juoman vaikutuksesta.

        On nämä ihmissuhdejutut sellaisia ettei niistä hevin selvää ota. Mutta, eiköhän jatketa juhlimista oman kumppanin kera ja hieman säälin tunteita sellaisille joilla sitä ei ole (säästytte monelta asialta, mutta myös menetätte jotain oleellista)


        MarttyyriMallari-TTt


    • vonkuvonku

      vittu mikä rasittava vinkuja-pelle. nauroivat ulos pienoismalli-palstoilta niin tuli tänne provoinensa. On muuten alaikäinen tämä juntti vaikka kirjoittaa "vaimosta ja tyttärestä.

    • lieriö

      Voi hurjaa, kun on miehellä kurjaa. Siis aidosti osaa ottaen luin textiäsi, eikä mieleen tullu muuta kun että; taitaa olla mies parka ihan lopussa perheensä pyörityksessä... Eikö olis mahollista rakennella joku kompromissi, "tänä vuonna tälleen ja ens vuonna silleen"?-sopimus? Luulis että muijaa ja tytärtäkin vituttaa aidosti, kun joutuu kattelemaan viikon nenä nyrpyssä, kädet taskussa perässä talssivaa möksönmöksönmiestä. Siinähän on koko porukan loma päin peetä. Ei hyvä ollenkaan. Toivottavasti olet edes sanonu mielipiteesi Teneriffan lomasta selvästi (huom. ei riidellen, vaan järkevästi perustellen!)perheelle. No osaa otan tilanteeseesi, vaikka se ei varmaan paljoa lohduta. Koeta vaikka ottaa rantsulla arskaa iholle ja täytellä talven aikana huventuneet D-vitamiinivarastot. Ei sitten iske riisitauti...

    • Vanillaone

      mutta mitä jos ottaisit muutaman pienoismallin mukaasi matkalle? Voisit koota niitä hotellihuoneessa ja naiset saisivat rauhassa shoppailla ja loikoa auringossa.

    • enemmistö

      päättää, tyydy siihen.

    • vieni pihje

      Kuulepas Marttyyri-Martti! On niin kankeaa tuo sinun tarinanvääntämisesi että kehotan sinua lämpimästi pysyttelemään siellä pienoismallien pienessä ja turvallisessa maailmassa.

      Jos juttusi olisi kouluaine ja minä olisin opettajasi niin saisit arvosanaksi nolla pistettä.

    • massa aina kun

      muija shoppailee.

      • Jos minä sellaista tekisin, niin mitä luulet HÄNEN ajattelevan?




        "Ruoho vain näyttää vihreämmältä aidan toisella puolella"


        MarttyyriMallari-TTt


    • mies...

      mene jos et tykkää. Mene sotakalu museoon jos tykkäät. Ole miäs, älä käy sukuloimassa... Siinähän sitä on miehen mittaa...

    • Elämän nero

      Vittu hei, ole mies äläkä nyhverö. Vaimosi osaa varmaan lomailla tyttäresi kanssa keskenään. Pitäkää eri lomat.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      302
      3407
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      238
      1860
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      92
      1355
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1313
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1203
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1133
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1014
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      956
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      884
    Aihe